Het grote BMW-Topic #9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 28 Laatste
Acties:
  • 100.930 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:43

JdM

Humbled

Klinkt logisch, bij 140/150 krijgt die slang zoveel drukverschil voor zijn kiezen dat hij dan ook wel gaat lekken zo nu en dan. Bij lage toeren is het vooral het kantelen van het motorblok wat het rubber opentrekt, bij hogere toeren en snelheden vooral de drukverschillen imho. De ernst van de storing komt dan vooral door het feit dat er na de luchtmassameting nog lucht bij komt, je motor krijgt dan teveel lucht en smoort daardoor meteen.

Ik zet erop in, als je hem nog niet gecontroleerd had. :+

[ Voor 19% gewijzigd door JdM op 26-03-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:05

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

418O2 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:28:
Slangetjes... Beginnen op een gegeven moment lastig te worden.. Dat ze na 20 jaar slecht worden kan je ze ook niet kwalijk nemen.
Maak daar maar 10 tot 15 jaar van. Dit weekend ga ik ook 2 slangen preventief vervangen, namelijk van de klepdekselontluchting en de benzinedrukregelaar. Die eerste begint droogteverschijnselen te vertonen (dof, veel haarscheurtjes), de tweede is gewoon echt uitgedroogd. Hoort er helaas bij bij een wat oudere auto...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
JdM schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:45:
Ik zet erop in, als je hem nog niet gecontroleerd had. :+
Had al naar de slangen oppervlakkig gekeken, was niks mis mee. Zal straks beter kijken, eventueel losmaken :)

[ Voor 12% gewijzigd door Don3k op 26-03-2010 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

zneek schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 08:42:
Automaat rally?

En heb jij een rijbewijs voor alleen automaat??
Yep.
418O2 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 09:11:
ze racen met e30's dus ik vraag me af hoe leuk die automaten zijn om mee te rallyen ;)

tenzij ze er een nieuwere automaat in hebben gelegd is het geen doen zonder errug lomp te doen denk ik.
True...
Verwijderd schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 00:41:
[...]

Samen rijden ? Ik ken Martijn nog wel, die weet wel dat ik kan sturen :)
Wie is Martijn :P.
Maar als ik ernaast zit heb ik er vrij weinig aan. (Het is wel stoer natuurlijk maar alsnog)
Ze hebben overigens geen automaten :(

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Airco servicebeurtje gedaan bij de 523i.

Kwam erachter dat de condensatorfan niet meer aanging. Weerstandjes kapot.

Was weer een duurder grapje dan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Jaa. Laatste dagen ook weer even de airco aangezet. Hij maakt stukken meer lawaai dan vroeger. Als je gas geeft hoor je die airco ook geluid maken. Waar kan dit aan liggen?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Je moet je airco ook niet alleen aanzetten wanneer het jou uitkomt cq. bij warmer weer. Het systeem moet je het hele jaar door af en toe even laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
So I heard ;) Heb het wel een paar keer aangezet, misschien 1x in de maand ofzo dus valt mee, maar toen was het ook al. Nu alleen erger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Mijn airco heeft zichzelf leeggespoten omdat de druk te hoog werd. De condensatorfan ging niet meer aan.

Hij werd nu echt weer superkoud... Mag hem alleen af en toe gebruiken als ik boven de 100km/h rij, want daaronder kan hij z'n druk niet kwijt ofzo. Maar goed, ben weer helemaal blij.

maandag gaan de weerstandjes/relaitjes er weer in, en dan kan ie gewoon weer aan.

Laat het nu maar 30 graden worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Waarom haal je je normale rijbewijs niet? Eitje toch? Alleen handmatig schakelen even masteren, no problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik denk eerder dat het met lichamelijk conditie te maken heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Zo, lamda hadden ze nog niet, wel de brandstoffilter vervangen. Uit de "oude" kwam geen troep en ook erna bleef hij af en toe schokken. Erachter gekomen dat hij bij koude start waarschijnlijk op 3 cylinders draait (uit en aan loopt hij wel op 4 cylinders). Dus waarschijnlijk ontsteking of dme probleem. Zoektocht gaat verder 8)7 En alle slangen waren nog goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Don3k op 27-03-2010 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:10

Korakal

Up up up!

Gisteren was helaas de laatste keer dat ik in mijn 120d mocht rijden :( De auto was einde contract en mag dus met pensioen. Ik rijd nu tijdelijk met een 118d business. Valt niet tegen! Plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_3422s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_3420s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.korakal.nl/got/IMG_3425s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kecin schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 10:26:
[...]

Yep.

[...]

True...

[...]

Wie is Martijn :P.
Maar als ik ernaast zit heb ik er vrij weinig aan. (Het is wel stoer natuurlijk maar alsnog)
Ze hebben overigens geen automaten :(
Iemand die daar geheid bij is van 333.

Rij met me mee en ik weet zeker dat je geen spijt hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
YoshiBignose schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 12:23:
Ik denk eerder dat het met lichamelijk conditie te maken heeft...
Oh zo, ik was niet op de hoogte van een medische oorzaak. Dat is dan vervelend. Ik was altijd fan van handmatig schakelen, tot ik mijn e92 automaat kreeg. Nu kan handmatig schakelen me gestolen worden.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 15:10

Sick Nick

Drop the top!

Welke dwaas heeft die chroom-trim rond de ramen besteld op die 1-serie? Dat ziet me er een partij lelijk uit zeg :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Gelukkig verschillen smaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:21
Zo is't.

Als er zo van baalt dat hij weg gaat, kun je hem niet overnemen dan? Of kijk je al weer (blij) uit naar iets nieuws? :)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Kan hem wel overnemen, maar helaas is de gunstige regeling voor het rijden van een privé auto geschrapt. Dat betekent dat ik er riant op zou moeten toeleggen t.o.v. de volledige vergoeding bij een lease-auto - dat is het mij niet waard. Daarnaast wil ik graag automaat rijden en moet ik verplicht dieselen. Helaas zijn de BMW diesel-automaten zowel bizar duur alsook ongunstig geënergielabeld (:+), waardoor ik die nieteens mag rijden. Geen BMW meer dus ;( Nieuwe auto wordt hopelijk binnen 2 weken besteld (ik hoop een Mégane coupé - daarna blijft alleen nog een Golf als keuze over :P).

[ Voor 6% gewijzigd door Korakal op 27-03-2010 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Korakal schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:38:
Kan hem wel overnemen, maar helaas is de gunstige regeling voor het rijden van een privé auto geschrapt. Dat betekent dat ik er riant op zou moeten toeleggen t.o.v. de volledige vergoeding bij een lease-auto - dat is het mij niet waard. Daarnaast wil ik graag automaat rijden en moet ik verplicht dieselen. Helaas zijn de BMW diesel-automaten zowel bizar duur alsook ongunstig geënergielabeld (:+), waardoor ik die nieteens mag rijden. Geen BMW meer dus ;( Nieuwe auto wordt hopelijk binnen 2 weken besteld (ik hoop een Mégane coupé - daarna blijft alleen nog een Golf als keuze over :P).
Ik zou privé nooit een Renault kopen, maar in de lease, wat kan jou het schelen dat je elke 3 maanden bij de garage staat. Ik kom nogal eens bij de dealer met een Megane CC (lease of course :P ), stond een witte coupé met zwarte 18 inch sportvelgen, zag er echt wel kek uit.

3 uur lopen poetsen aan m'n touring vanmiddag. Van onder tot boven en binnen tot buiten. Interieur is weer behoorlijk schoon. Stoelen ben ik nog niet helemaal tevreden over, heb ze flink in de schuim gezet maar de vlekken zijn nauwelijks verdwenen. Spulleke voor het dashboard werkte wel echt goed, ziet er weer piekfijn uit. Alle rubbertjes in ramen, deuren etc.. gespoten met een of ander rubbertjesspulletje. (Heb er echt geen reet verstand van, ben ook maar gewoon de Halfords binnengestapt en met een doos vol crap weer naar buiten). Velgenschoonmaakspulleke werkte wel goed, vuil liep er gewoon af. Dat moet je vast niet te vaak doen.

Ik woon nogal in het centrum dus weinig plek om voor de deur te gaan staan wassen, ben echt naar zo'n hokjes-wasstraat geweest. Mijn god wat een verzameling Polen bij elkaar. Die rijden dan wel weer praktisch allemaal BMW, dat dan weer wel :P.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Pff toevallig wilde ik m'n auto ook laten wassen, was mijn standaard wasstraat dicht voor onderhoud. Moest ik ook in zo'n hok gaan wassen. Ik vertrouw die wasborstel ook nooit, heb het gevoel dat ik m'n auto aan het schuren ben.

En die velgen zijn echt onmogelijk schoon te krijgen. Kut dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
ik moet de mijne ook nodig wassen. ik heb groene aanslag op m'n raamrubbers. M'n kofferbak is zwart en datzelfde geldt voor de velgen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Kaasplank schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:41:
ik moet de mijne ook nodig wassen. ik heb groene aanslag op m'n raamrubbers. M'n kofferbak is zwart en datzelfde geldt voor de velgen :X
OMG, dat zag ik vandaag met m'n ramen omlaag ook voor het eerst......groene zut :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Don3k schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 12:26:
Zo, lamda hadden ze nog niet, wel de brandstoffilter vervangen. Uit de "oude" kwam geen troep en ook erna bleef hij af en toe schokken. Erachter gekomen dat hij bij koude start waarschijnlijk op 3 cylinders draait (uit en aan loopt hij wel op 4 cylinders). Dus waarschijnlijk ontsteking of dme probleem. Zoektocht gaat verder 8)7 En alle slangen waren nog goed.
Controleer eens je bougie-kabels of die nog wel allemaal even goed klemmen. Ze moeten best wel strak zitten namelijk. Kans is dat er één van je kabels niet helemaal lekker vast zit. Controleer ook gelijk hoe je bougies eruit zien. Deze moeten droog een beige zijn. Hier is gelijk een referentiekaart hoe ze eruit kunnen zien en wat er dan mis is:
Afbeeldingslocatie: http://www.ouryd.com/wp-content/uploads/2009/10/HowTo_Identify_SparkPlugs.jpg

Vandaag heb ik nog weer lekker kunnen sleutelen. Eerst de zomerbanden er weer onder, wat rijdt dat heerlijk zeg... Bandengeluid is een stuk minder, hij voelt weer lekker stug en stuurt weer lekker strak.
Daarna (ik moest hiervoor eerst naar m'n ouders) m'n remmen gedemonteerd om ze schoon te maken en opnieuw in te vetten met kopervet (de bewegende delen in de klauw, niet de blokken en schijven natuurlijk :z ) Hoewel ik het niet verwacht had verschil te merken, remt hij toch beter. De remmen zijn beter doseerbaar geworden en ik kan met minder kracht hard remmen. Dus dat was sowieso positief. Wat ik bijna eng begon te vinden, was de relatief korte tijd die ik kwijt was om de remmen helemaal de demonteren, schoon te maken en te monteren. Al met al heeft me dat namelijk maar en uurtje gekost voor beide kanten.
Daarna nog 2 slangen vervangen (geen echte uitdaging, aangezien het luchtslangen waren), en een membraanklep. Die laatste was wel een kleine uitdaging, omdat 1 van de 2 boutjes pal naast een koelwater-aansluiting zit, en het een inbusboutje betrof... Die aansluiting zorgde ervoor dat er eigenlijk geen inbussleutel recht in kon... Maar uiteraard overwon mijn doorzettingsvermogen 8)

Binnenkort mag ik al het oefenen op m'n eigen auto in de praktijk gaan brengen op de Transit van m'n ouders. Daar moeten waarschijnlijk de voorste schokdempers van vervangen worden, samen met de fusee-kogels. Die laatsten zitten gelukkig redelijk makelijk en hoeven niet geperst te worden. Het is alleen allemaal wat groter en zwaarder dan ik gewend ben :+

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De oorzaak van het geratel onder de motorkap van de Roadster S:

Afbeeldingslocatie: http://modgarage.net/image/386/imagenormal/cracked-bolt-hole-in-oil-filter-assembly-where-one-of-the-pulleys-is-bolted-on-to.jpg

Afbeeldingslocatie: http://modgarage.net/image/385/imagenormal/cracked-bolt-hole-in-oil-filter-assembly-where-one-of-the-pulleys-is-bolted-on-to.jpg

Afbeeldingslocatie: http://modgarage.net/image/387/imagenormal/cracked-bolt-hole-in-oil-filter-assembly-where-one-of-the-pulleys-is-bolted-on-to.jpg

Dat is het oliefilterhuis en alles wat er aan vast zit. De barst zit in de schroefdraad voor de bout waarmee een spanrol wordt vastgezet. Door de speling rammelde de spanrol ergens tegengaan waarbij de snaar werd beschadigd.

Nieuwe waterpomp:

Afbeeldingslocatie: http://modgarage.net/image/389/imagenormal/stewart-high-performance-water-pump.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:25
Au :X

Duur geintje of niet?

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
YoshiBignose schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 19:27:
Pff toevallig wilde ik m'n auto ook laten wassen, was mijn standaard wasstraat dicht voor onderhoud. Moest ik ook in zo'n hok gaan wassen. Ik vertrouw die wasborstel ook nooit, heb het gevoel dat ik m'n auto aan het schuren ben.

En die velgen zijn echt onmogelijk schoon te krijgen. Kut dingen.
Die wasborstel vertrouw je niet maar die enorme met de snelheid van het licht ronddraaiende monsterborstels wel?? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

EvaluationCopy schreef op zondag 28 maart 2010 @ 11:01:
[...]

Die wasborstel vertrouw je niet maar die enorme met de snelheid van het licht ronddraaiende monsterborstels wel?? :+
Die ronddraaiende liggen niet op de grond en daar komt dus ook geen zand in wat de lak beschadigd

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
EvaluationCopy schreef op zondag 28 maart 2010 @ 11:01:
[...]

Ja :'( Ik kwam een keer uit z'n wasbox terug en keek op m'n dak en daar zat echt zo'n plek krassen wat precies leek van dat ding. Kan misschien wat anders geweest zijn of al eerder gebeurd zijn, maar sindsdien gebruik ik die borstel niet meer. Bij de wasstraat heb ik nooit het gevoel dat er extra krassen bijkomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Ik doe m'n auto niet graag door de wasstraat. Ik doe het wel want ik ben lui aangelegd maar als het mooi weer is dan was ik m'n auto met de hand bij m'n ouders. Die hebben een bron met pomp in de voortuin en daar komt mooi kalkvrij water uit :)
Trent900 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 20:21:
[...]

OMG, dat zag ik vandaag met m'n ramen omlaag ook voor het eerst......groene zut :o
mijn vriendin wou vanmiddag het raam van de passagierszijde omlaag doen en die bleef gewoon vast zitten. Je hoorde het motortje werken maar het raam zat gewoon vastgeplakt in het rubber _O-

[ Voor 45% gewijzigd door Kaasplank op 28-03-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
tdw schreef op zondag 28 maart 2010 @ 11:16:
[...]

Die ronddraaiende liggen niet op de grond en daar komt dus ook geen zand in wat de lak beschadigd
*gloep*

Nooit over nagedacht, thanks voor de tip :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op zondag 28 maart 2010 @ 00:56:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat is het oliefilterhuis en alles wat er aan vast zit. De barst zit in de schroefdraad voor de bout waarmee een spanrol wordt vastgezet. Door de speling rammelde de spanrol ergens tegengaan waarbij de snaar werd beschadigd.

Nieuwe waterpomp:

[afbeelding]
Die barst zit er waarschijnlijk niet voor niets in.

Riem iets te kort ? Te veel krachten er nu op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Bout te strak aangedraaid? Zeker licht-metaal delen zijn erg gevoelig voor te strak aandraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deepbass909 schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:19:
Bout te strak aangedraaid? Zeker licht-metaal delen zijn erg gevoelig voor te strak aandraaien.
Dan zou je de draad er gewoon uitgedraaid hebben per definitie en met uitzetten van het metaal zo'n scheur lijkt me onmogelijk bij te strak aandraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

zneek schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 15:32:
[...]

Oh zo, ik was niet op de hoogte van een medische oorzaak. Dat is dan vervelend. Ik was altijd fan van handmatig schakelen, tot ik mijn e92 automaat kreeg. Nu kan handmatig schakelen me gestolen worden.... :)
Ik voel helaas mijn linkervoet niet. Verzekeringstechnisch is het dus niet verantwoord, en het gaat ook best moeilijk/vermoeiend :).
Zou ook liever gewoon schakelen. Maar e46 automaat is ook niet vervelend ofzo hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:28:
[...]

Dan zou je de draad er gewoon uitgedraaid hebben per definitie en met uitzetten van het metaal zo'n scheur lijkt me onmogelijk bij te strak aandraaien.
Niet per definitie. Door te strak aandraaien kan het ook scheuren. De draad kapotdraaien gebeurd pas op het allerlaatste en alleen als je de bout vast aan het draaien bent. Als je in bijv. een motorblok een bout te strak zet, zonder dat de draad beschadigd raakt, kan door de temperatuurswerking uiteindelijk het metaal scheuren, zeker in combinatie met een zijwaartse kracht op de bout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 17:46
Morgen monteren en dan nooit meer remstof van m'n velgen hoeven kleien!

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/15e73nb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

Op zwart zie je juist AL het vuil 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Valt wel mee, heb al een set zwartige winterwielen en je ziet die aangekoekte remstof bijna niet. Verder moet je ze inderdaad wel gewoon schoonhouden ja, maar stukken makkelijker dan zilver. Maarja dat vind ik dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Nu online

_Arthur

blub

Mijn velgen maken zichzelf altijd zwart :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Mijn velgen zichzelf stuk, oh wait, dat had ik zelf gedaan :)

Morgen pics van hoe het dus geworden is. Kijken of ik (foto-noob) daar een foto van kan maken, witte auto, zwarte velgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Femme schreef op zondag 28 maart 2010 @ 00:56:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Nieuwe waterpomp:

[afbeelding]
Loopt de riem van compressor ook over die spanrol? Dan is die scheur misschien te verklaren door de toegenomen spanning, anders is het nogal bizar dat die behuizig ineens scheurt :X

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMarky schreef op zondag 28 maart 2010 @ 23:38:
[...]

Loopt de riem van compressor ook over die spanrol? Dan is die scheur misschien te verklaren door de toegenomen spanning, anders is het nogal bizar dat die behuizig ineens scheurt :X
Dat leek mij ook al......

Vraag me af hoeveel druk dat ding opbouwt overigens op het inlaatspruitstuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Om in de vroege ochtend wat foto's te spammen :P Nog steeds problemen. Handige tweakers hier die misschien hulp zouden kunnen bieden of iemand kennen? Andere spoiler eraf getrokken, nu nog de bovenste en de angels eyes eraf :P

Afbeeldingslocatie: http://upload.projectd.nl/upload/KHC_5442_resize_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://upload.projectd.nl/upload/KHC_5445_resize_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://upload.projectd.nl/upload/KHC_5448_resize_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://upload.projectd.nl/upload/KHC_5455_resize_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Nu nog die lelijke angel-eyes eruit, en het begint al heel wat te worden ;)

Is de km-stand trouwens echt nog geen 160k? Dan vraag ik me serieus af hoe hij altijd behandeld is als hij zo rot loopt... Ik sta nu op 180k en mijn Compact loopt eigenlijk als een zonnetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
deepbass909 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:05:
Nu nog die lelijke angel-eyes eruit, en het begint al heel wat te worden ;) ¨-*
En die M/spiegels, en die zwarte grille :P

Wat ik aan die angel-eyes WEL netjes vindt btw, is dat de hele koplamp echt één unit is. Ik heb zelf op het moment geen witte knipperlichten op mijn E36 omdat ik het er gewoon niet uit vind zien, lijkt niet minder autostyle-accessoire dan deze angeleyes... echt heel jammer. En daarom heb ik dus ook geen witte achterlichten, want ik vind witte achterlichten en gele knipperlichten weer zo... net-niet.

De kleur van het glas van de originele witte knippers is gewoon net te verschillend van de koplamp zelf, vind ik echt al een tijdje goed zonde.
Is de km-stand trouwens echt nog geen 160k? Dan vraag ik me serieus af hoe hij altijd behandeld is als hij zo rot loopt... Ik sta nu op 180k en mijn Compact loopt eigenlijk als een zonnetje...
Mjah, rot lopen kan ook in iets heel onschuldigs zitten... verdroogde slangen zoals hierboven aangegeven heb je natuurlijk met alle km-standen :)

[ Voor 31% gewijzigd door Henk op 29-03-2010 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Ik vind dat die M spiegels moeten blijven, er zit toch ook een M voor en achterbumper op en M interieur in?
Die angel eyes ben ik het wel mee eens dat die eraf mogen.
Jammer dat je de storing nog niet gevonden hebt, ik had gehoopt dat het de slang was dan was je met 20 euro klaar geweest...

Ik kreeg trouwens daarnet geen voorrang op een rotonde, waarna meneer met Mercedes mijn knipperlicht en voorbumper+ toebehoren even een kus gaf.... 2000 euro werd gezegd door de garage.
Ik zit helemaal niet fout en heb een getuige, maar het blijft dan toch weer spannend of alles helemaal goed komt.

pic:
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/358nmzb.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door JdM op 29-03-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Hoe zit dat eigenlijk met schade. Mag je door een bedrijf offerte laten maken wat het gaat kosten, de verzekering keert dat bedrag dan uit en dan laat je het zitten? Of repareer je het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Boven de 750 euro schade komt er meestal nog een expert kijken. Dus de garage heeft even een grove inschatting gemaakt.
De expert gaat vervolgens het precieze bedrag vaststellen.
Vervolgens is aan jou de keus wat je met de schade doet, je mag hem ook zo laten dan krijg je het bedrag op je rekening gestort. Je mag het daarna zelf maken, of niet.
Laat je het niet maken, dan berekent de garage die de expert ontvangen heeft nog een bedrag voor de tijd die ze kwijt zijn met ontvangen expert en uitzoeken van de prijzen voor reparatie. In mijn geval is dat 150 euro. Die je vervolgens weer niet hoeft te betalen wanneer de garage de schade mag maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ah oke thnx. Als ik de schade zo zie lijkt 2000 euro me gratis geld toch :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Laatst online: 14:49

4x2

lộn xộn quá

Punt is, als je het niet laat maken krijg je dr bij een volgend ongeluk op diezelfde plek niks meer voor (of iig een stuk minder)
Dagwaarde van je auto is dan ook lager, die schade is tenslotte bekend.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Hmm was dat maar waar, ik schat de lakwaarde al op zo'n 1200 euro per liter (farngrun metallic). Denk dat er gauw 0,3/0,4 liter op de bumper gaat. Dan nog een nieuwe bumper, raw, binnenbalk, stootlijsten.
Ik koop denk ik een tweedehands bumper die ik in de juiste kleur laat spuiten, tweedehands raw (of witte, maar dan moet ik ook meteen achter/zijkant pakken), zijscherm is alleen minimaal bekrast, denk dat ik die laat voor wat het is, beetje polijsten. Ben toch bang voor een prijskaartje van tegen de 1500 euro, dus zoveel zal ik er niet aan over houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oh dat is dan weer minder. Ach, je kan die bumper nog wel houden beetje wat spul erop, klein krasje maakt niet uit toch :P

[ Voor 65% gewijzigd door YoshiBignose op 29-03-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Klopt, klein krasje maakt niet uit. Maar de bumper is ontzet en gescheurd, die moet echt wel vervangen worden. Aan de andere kant zou ik hem ook als schadeauto kunnen verkopen en netto het bedrag dat ik van de verzekering krijg bijleggen voor een andere, dieselrijden wordt minder interessant voor ons, want mijn vriendin is straks na het verhuizen binnen 5 minuten fietsen op haar werk. Dus ik denk er ook over om een benzine uit te zoeken... alhoewel diesel wel echt heeeeel fijn rijdt....... twijfels, twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Nadeel is dat je dan weer niet weet wat je koopt en of het verschil met/zonder schade wel 2k is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Henk schreef op maandag 29 maart 2010 @ 10:27:
[...]

En die M/spiegels, en die zwarte grille :P

Wat ik aan die angel-eyes WEL netjes vindt btw, is dat de hele koplamp echt één unit is. Ik heb zelf op het moment geen witte knipperlichten op mijn E36 omdat ik het er gewoon niet uit vind zien, lijkt niet minder autostyle-accessoire dan deze angeleyes... echt heel jammer. En daarom heb ik dus ook geen witte achterlichten, want ik vind witte achterlichten en gele knipperlichten weer zo... net-niet.

De kleur van het glas van de originele witte knippers is gewoon net te verschillend van de koplamp zelf, vind ik echt al een tijdje goed zonde.
Klopt, daarom heb ik, tegen mijn eigen principes in overigens, er smoked knipperlichten in gezet. Witte knipperlichten steken zo wit af tegen de relatief donkere koplampen.
Om je een idee te geven:
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_h0ma56lGMng/ShBnjTZNNCI/AAAAAAAAA9c/UCbKtHZlDn8/s800/_5170217.JPG

Samen met de smoked zijknipperlichten vind ik dit persoonlijk een stuk netter staan dan de echte witte.

Overigens ben ik het wel met je eens dat de angel-eyes bij Don3k nog niet eens echt lelijk zijn, in tegenstelling tot de Hella units (maar daarvoor geldt ook dat die binnen Hella werden beschouwd als de lelijkste die Hella ooit heeft gemaakt).
[...]

Mjah, rot lopen kan ook in iets heel onschuldigs zitten... verdroogde slangen zoals hierboven aangegeven heb je natuurlijk met alle km-standen :)
Vertel mij wat over uitgedroogde slangen. Ik ben nu langzaamaan steeds meer slangen aan het vervangen, gewoon uit voorzorg. De slang van de benzinedrukregelaar verpulverde als je eraan zat, de ontluchtingsslang van de motor begon te barsten, er zijn al een aantal waterslangen bij mij gesprongen, ga zo maar door. Ook heb ik al een compleet doorgescheurde stofhoes om een aandrijfas gehad. Na 15 jaar begint de boel gewoon echt oud te worden. Aan de andere kant levert het ook steeds weer leuke sleutelklusjes op.

Ik was trouwens even vergeten hoe heerlijk zomerbanden rijden... Geen afrolgeluid (en dat maakt op de snelweg echt een bak verschil), een stuk strakkere wegligging en het staat natuurlijk een stuk beter op 17" motorsportvelgen dan 15" staal met doppen.
Vooral het afrolgeluid, dat was met de winterbanden zo duidelijk, dat je ging twijfelen of ik geen versleten wiellagers ergens had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 10:18
deepbass909 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:29:
[...]

Klopt, daarom heb ik, tegen mijn eigen principes in overigens, er smoked knipperlichten in gezet. Witte knipperlichten steken zo wit af tegen de relatief donkere koplampen.
Om je een idee te geven:
[afbeelding]

Samen met de smoked zijknipperlichten vind ik dit persoonlijk een stuk netter staan dan de echte witte.
Hey, dat staat inderdaad niet verkeerd :) Zijknippers heeft mijn E36 geen last van, gelukkig :P Maar dit is zeker iets leuks...

Aan de andere kant is mijn auto op dit moment nog helemaal origineel (op de schokdempers/veren na, dat is een B6 + H&R set geworden), en dat heeft ook wel wat, zie je niet veel meer. Lastig... :P
Overigens ben ik het wel met je eens dat de angel-eyes bij Don3k nog niet eens echt lelijk zijn, in tegenstelling tot de Hella units (maar daarvoor geldt ook dat die binnen Hella werden beschouwd als de lelijkste die Hella ooit heeft gemaakt).
Ik weet wel zeker dat ik die auto een stuk meer uitstraling zou vinden hebben op het moment dat er gewoon originele (al dan niet wit/smoked) lichten in zouden zitten :) Maar dat is smaak en persoonlijk :P
Vertel mij wat over uitgedroogde slangen. Ik ben nu langzaamaan steeds meer slangen aan het vervangen, gewoon uit voorzorg. De slang van de benzinedrukregelaar verpulverde als je eraan zat, de ontluchtingsslang van de motor begon te barsten, er zijn al een aantal waterslangen bij mij gesprongen, ga zo maar door. Ook heb ik al een compleet doorgescheurde stofhoes om een aandrijfas gehad. Na 15 jaar begint de boel gewoon echt oud te worden. Aan de andere kant levert het ook steeds weer leuke sleutelklusjes op.
Bij deze auto sleutel ik niet meer zelf... mag mijn monteur doen, en die controleert bij alles waar hij aan sleutelt gelijk even hoe het omringende spul er voor staat. Zoals het hoort, eigenlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM

JdM

Humbled

Ik kreeg net een telefoontje van de tussenpersoon met de mededeling dat ik direct een afspraak kan maken bij het garagebedrijf waar ik de "natte vinger" taxatie heb laten doen. Omdat dit bedrijf een schadegarantbedrijf is, hoeft er geen aparte taxateur te komen en kan ik direct de auto laten repareren. Aangaande de schuldvraag was de verzekering al sluitend, ik ben niet fout.
Ik krijg zelfs een gratis leenauto mee *O*
Nu nog even onderhandelen over wat er gemaakt wordt... als dat lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Hey Femme, je staat op BimmerPost: http://www.zpost.com/forums/showthread.php?t=367715 :)

En hier op de voorpagina: http://www.bimmerpost.com/

[edit]omfg, wat is er met het geluid aan de hand?
[edit2] Maar uiteraard heb je dat zelf al gezien en de mensen op BimmerPost al naar een goede versie gestuurd.... ;)

[ Voor 61% gewijzigd door zneek op 29-03-2010 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 11:24

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hij staat ook op bmwblog.com en m5board.com :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Cool zeg! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:53

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Dat filmpje kan gewoon rechtstreeks gebruikt worden als reclame :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Afgelopen week voor het eerst gereden in een X6M. Had niet verwacht dat een enorme bak als de X6 nog zo kan de- en accelereren als het doet. Toch heb je niet echt het idee dat het allemaal zo bijzonder hard gaat. Geluid is echt matig, pas vanaf 5000 toeren heb je het idee dat je niet in een 4 cilindertje rijdt. Het gaat absoluut hard, maar het gevoel wat ik in mn M3 heb, is hier totaal niet aanwezig.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:58
Spiller schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 07:43:
Afgelopen week voor het eerst gereden in een X6M. Had niet verwacht dat een enorme bak als de X6 nog zo kan de- en accelereren als het doet. Toch heb je niet echt het idee dat het allemaal zo bijzonder hard gaat. Geluid is echt matig, pas vanaf 5000 toeren heb je het idee dat je niet in een 4 cilindertje rijdt. Het gaat absoluut hard, maar het gevoel wat ik in mn M3 heb, is hier totaal niet aanwezig.
Toch apart, dat zou je wel verwachten van een een M versie. Dat het wat minder rauw is dan een 3 serie kan ik verwachten want de koper van een M3 is toch anders dan die van een X6M denk ik. Maar mij ontgaat de redenering achter het kopen van een X6M soweiso in tegenstelling tot een M3 die ik ook wel graag zou willen :P

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:14

Daniel

Kapitein NCC-1701
RIP 118d Corporate Business
4-1-2010 - 27-3-2010

Afbeeldingslocatie: http://gallery.me.com/danielkegel/100008/Crash5/web.jpg?ver=12697117590001

Vrijdagnacht aangereden door een sjakie in een Polo die ons geen voorrang verleende en zich schuin in de neus boorde. Op zich viel de schade aan de neus nog wel mee (hoewel de gemolde motorkap erger doet vermoeden) maar ook het blok heeft een behoorlijke tik gehad dus waarschijnlijk wordt ie wel total loss verklaard. Persoonlijk letsel bleef gelukkig beperkt tot wat spierpijn en het is een leasebak (van mijn vrouw) dus verder zitten er voor ons geen gevolgen aan, maar relaxt is anders. Vervanged vervoer is overigens een Toyota Corolla 1.6 sedan...en da's echt een auto voor als je volstrekt geen interesse hebt in autorijden. Wat een zielloos geval :X Je ervaart dan toch weer dat BMW op qua rij-dynamiek op een eenzaam hoog niveau staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:06
2 maanden :'(

Maargoed; fijn dat je niets hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Damn, sterkte ermee enzo. (Met het beetje letsel, en de Corolla :P)

Gaat lekker met crashes hier de laatste tijd, is dat typisch BMW, dat je vaak aangereden wordt??

-edit-

Is het niet beter om dat kenteken van die sjaak in die polo even te blurren?

[ Voor 21% gewijzigd door EvaluationCopy op 30-03-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
EvaluationCopy schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:19:
Damn, sterkte ermee enzo. (Met het beetje letsel, en de Corolla :P)

Gaat lekker met crashes hier de laatste tijd, is dat typisch BMW, dat je vaak aangereden wordt??

-edit-

Ja doe maar, om te voorkomen dat de GoT knokploeg hem opzoekt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
zneek schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:00:
[...]

Ja doe maar, om te voorkomen dat de GoT knokploeg hem opzoekt... ;)
Echtwaar; elke keer als ik dat lees denk ik aan (Hef + KW) * 10 :')

bij GoT knokploeg dus

[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 30-03-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
418O2 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:02:
[...]

Echtwaar; elke keer als ik dat lees denk ik aan (Hef + KW) * 10 :')

bij GoT knokploeg dus
Mijn VWO natuurkunde kennis laat me in de steek, waar is die formule voor :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Spiller schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 07:43:
Is op zich toch wel logisch dat je niet hetzelfde gevoel als een M3 zou hebben :?

Maarre, was dat toevallig een witte die bij de Amsterdamse dealer vandaan komt?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
zneek schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 11:04:
[...]

Mijn VWO natuurkunde kennis laat me in de steek, waar is die formule voor :?
Eigenlijk 0 + 0 maal 2, dus 0 ;)

Ik doel met Hef + KW op Hefaistos en Knightwolf, 2 leuke users van dit forum ;)

[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 30-03-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
EvaluationCopy schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:19:
Mwoh, het was zijn auto niet, bovendien kun je met een kenteken geen persoonsgegevens van iemand achterhalen tenzij je toegang hebt tot allerlei systemen waarbij je dat toch altijd al zou kunnen. Bovendien staat die Polo ook op de sloop, en ik verwacht niet direct dat er nu een massale klopjacht volgt op de eigenaar van deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Daniel schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 13:29:
[...]

Mwoh, het was zijn auto niet, bovendien kun je met een kenteken geen persoonsgegevens van iemand achterhalen tenzij je toegang hebt tot allerlei systemen waarbij je dat toch altijd al zou kunnen. Bovendien staat die Polo ook op de sloop, en ik verwacht niet direct dat er nu een massale klopjacht volgt op de eigenaar van deze auto.
Misschien dat de eigenaar van de Polo (vader van de Sjaak) meeleest op Tweakers en dit niet had mogen weten etc... Je weet het niet je weet het niet :P

(Mijn punt: valt vast wel iets te verzinnen waarvoor het niet prettig is om je kenteken hier terug te zien en het is zo'n kleine moeite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Het valt me op dat het kenteken niet dicht gevouwen is. Vaak wordt dat toch wel snel gedaan om het onherkenbaar te maken (ook voor voorbijgangers), of is dat alleen als er zwaar letsel in het spel is?

Maar zwaar klote... 2 maanden oud en dan al total-loss... Zo zie je maar weer, je kan zelf nog zo goed rijden en de auto volledig onder controle hebben, je hoeft maar 1 idioot tegen te komen en al je ervaring en vaardigheden zijn ineens 0,0 waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

deepbass909 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 14:37:
Het valt me op dat het kenteken niet dicht gevouwen is. Vaak wordt dat toch wel snel gedaan om het onherkenbaar te maken (ook voor voorbijgangers), of is dat alleen als er zwaar letsel in het spel is?
Waarschijnlijk alleen als er een verdachte is ipv een standaard botsingafhandeling?

Overigens een beetje het idee dat Daniel sjakie niet echt als denigrerende opmerking bedoelt (wat hier wel zo opgevat lijkt)?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Nou, het was overduidelijk zijn fout en dan mag ik hem wel een sjakie noemen vind ik :P Hij reed verder niet overdreven hard (voor zover ik dat kon inschatten), hij heeft ons gewoon niet gezien danwel lette onvoldoende op. Tsja, zo'n fout kan je op zich maken, ik heb ook wel een paar keer gehad dat ik ergens reed en er ineens een auto opdook die ik echt niet had gezien. Dat gaat dan 100 keer net goed, en soms een keer net fout. Klote om dan aan de ontvangende kant te zitten maar ik ben allang blij dat alle inzittenden er zonder kleerscheuren vanaf zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 20:05

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Meer mensen zouden zo'n instelling moeten hebben _/-\o_ en gelukkig geen letsel.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Fout kan je altijd maken natuurlijk. Gelukkig is de schade alleen blik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Altijd klote zo'n aanrijding. Ik kan me wel voorstellen dat je blij bent dat het met de (lease) 1 serie is, en niet met je 545i bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel

Daniel

Kapitein NCC-1701
Uhuh :X Daar zou ik dan - als ie totalled zou zijn, en dat zou denk ik wel het geval zijn - alleen de dagwaarde van terugkrijgen en daarvoor koop ik geen vervangende. Hoewel...misschien uit Duitsland ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 20:33

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Ben serieus aan het nadenken over een 750i uit 1990-1991 >:)
iemand tips waar ik goed op moet letten voor ik tot aankoop over ga?
btw is bedoeld als 2e auto om zo af en toe eens lekker van een V12 geluid en al het andere te genieten 8)

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
De wegenbelasting, het vebruik, de onderdelen, de verzekering...

Eigenlijk alle kosten, buiten de aanschaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Zuig schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:23:
btw is bedoeld als 2e auto om zo af en toe eens lekker van een V12 geluid en al het andere te genieten 8)
Dat is echt een masterbak 8) maar waarom niet 1 modelletje erna, die is nog zoveel gruwelijker :) (E38)

Afbeeldingslocatie: http://www.eshopmalta.com/img/i_img/754.jpg

Afbeeldingslocatie: http://carphotos.cardomain.com/ride_images/3/3069/4501/32672250001_large.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door YoshiBignose op 31-03-2010 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuig

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

YoshiBignose schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:24:
[...]

Dat is echt een masterbak 8) maar waarom niet 1 modelletje erna, die is nog zoveel gruwelijker :) (E38)
Is ook zeer zeker een enorm mooie auto... maar ik ga denk ik toch voor de oudere, die heeft toch wel iets in mijn optiek. En als ik heel eerlijk ben vind ik het leuker om de oudere te hebben dan de nieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
De voorkant van de oude 7-serie lijkt echt sprekend op die van de 5-serie. Mensen gaan dan niet aan de kant, tenzij ze je V12 horen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Doe mij die oude maar!! Geniale bak. Die nieuwere 7 is toch echt wel een bak voor 'volk van laag allooi', zal ik het netjes zeggen. Wacht een paar jaar en ook dat is een klassieker, maar die andere oeioeioei wat een geil apparaat. Als je dan maar niet van die chromen 'wielkastbovenkant' erop gaat zetten, of is dat ooit een optie geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuig

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

418O2 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:39:
De wegenbelasting, het vebruik, de onderdelen, de verzekering...

Eigenlijk alle kosten, buiten de aanschaf
heb het even uitgezocht en wegenbelasting en verzekering kosten me ongeveer 100 euro per maand, dus daar maak ik me niet echt zorgen over.
Verbruik ook niet, het wordt immer een "fun-car" om naast de lease auto te zetten (Audi A3 SB 2.0tdi 170 pk 2009) en het motor geweld heft het verbruik op :P
Onderdelen zijn behoorlijk goed te krijgen en wil ik dan ook zoveel mogelijk zelf vervangen, er is toch geen haast mee want we hebben de Audi nog...
EvaluationCopy schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 14:28:
Doe mij die oude maar!! Geniale bak. Die nieuwere 7 is toch echt wel een bak voor 'volk van laag allooi', zal ik het netjes zeggen. Wacht een paar jaar en ook dat is een klassieker, maar die andere oeioeioei wat een geil apparaat. Als je dan maar niet van die chromen 'wielkastbovenkant' erop gaat zetten, of is dat ooit een optie geweest?
just my 2 cents, daarom wil ik voor de E32 gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Zuig schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:23:
Dat is dezelfde M70 5.0 V12 als in de 850i van m'n pa. (Misschien een nog leukere keuze dan de 750i?) Volgens mij geldt voor allebei wel hetzelfde. De motor/auto kan erg veel hebben zolang hij maar goed onderhouden is. Als hij niet goed onderhouden is moet je er vaak 1000den euro's instoppen om hem fatsoenlijk te krijgen. Dan wordt het echt een Renault 19 zoals die van Joopieboy. ;) Sowieso zijn het geen goedkope auto's kwa onderhoud. 12 bougies vervangen tikt bijvoorbeeld al aan. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Satch op 31-03-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
En 12 bobines dan? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuig

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Satch schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 18:43:
[...]

Dat is dezelfde M70 5.0 V12 als in de 850i van m'n pa. (Misschien een nog leukere keuze dan de 750i?) Volgens mij geldt voor allebei wel hetzelfde. De motor/auto kan erg veel hebben zolang hij maar goed onderhouden is. Als hij niet goed onderhouden is moet je er vaak 1000den euro's instoppen om hem fatsoenlijk te krijgen. Dan wordt het echt een Renault 19 zoals die van Joopieboy. ;) Sowieso zijn het geen goedkope auto's kwa onderhoud. 12 bougies vervangen tikt bijvoorbeeld al aan. :P
de auto moet buiten staan, en dat wil ik een 8 niet aan doen... als ik nou een garage had dan was het absoluut een overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

De kogel is door de kerk.
Eindelijk een M6 gekocht!
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/c/03/iniXmtb4ZXJE4u0+DeGyng==.jpg

BMW 6 Serie M6 Aut. / M drivers package / V-max 305
Kilometerstand: 32.951 km
Carrosserie: Coupé (2 deurs)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: apr 2007
Transmissie: Automaat
Kleur: Mondstein Silber (zilver mica)
Interieurkleur: Antraciet
Bekleding: Leder
Motorinhoud: 4.999 cc
Aantal cilinders: 10
Vermogen: 373 kW (507 PK)
Topsnelheid: 250 km/u
Acceleratie: van 0 naar 100 km/u in 4,6 sec
Gewicht: 1.685 kg
Gemiddeld verbruik: 14,8 l/100km (1 op 6,8)
Motorrijtuigenbelasting: € 223 - 257 per kwartaal
Kosten rijklaar maken: € 699,-
BTW/Marge: BTW (Bedrijven kunnen de BTW terugvorderen van de belasting)
Onderhoudsboekjes: aanwezig (voertuig is dealer onderhouden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 14:32

RSP

wow, gefeliciteerd :-) denk dat ik niet voor mezelf spreek als ik zeg:

(meer) PICS!

[ Voor 4% gewijzigd door RSP op 01-04-2010 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

RSP schreef op donderdag 01 april 2010 @ 07:51:
wow, gefeliciteerd :-) denk dat ik niet voor mezelf spreek als ik zeg:

(meer) PICS!
Het was eigenlijk een (flauwe) 1 april grap. :+
Ik voel me sneu, ik wil nu een M6 :(!

Wat dan wel weer waar is, vanmiddag nieuwe zomerbandjes! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Kecin schreef op donderdag 01 april 2010 @ 01:44:
De kogel is door de kerk.
Eindelijk een M6 gekocht!
[afbeelding]

BMW 6 Serie M6 Aut. / M drivers package / V-max 305
Kilometerstand: 32.951 km
Carrosserie: Coupé (2 deurs)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: apr 2007
Transmissie: Automaat
Kleur: Mondstein Silber (zilver mica)
Interieurkleur: Antraciet
Bekleding: Leder
Motorinhoud: 4.999 cc
Aantal cilinders: 10
Vermogen: 373 kW (507 PK)
Topsnelheid: 250 km/u
Acceleratie: van 0 naar 100 km/u in 4,6 sec
Gewicht: 1.685 kg
Gemiddeld verbruik: 14,8 l/100km (1 op 6,8)
Motorrijtuigenbelasting: € 223 - 257 per kwartaal
Kosten rijklaar maken: € 699,-
BTW/Marge: BTW (Bedrijven kunnen de BTW terugvorderen van de belasting)
Onderhoudsboekjes: aanwezig (voertuig is dealer onderhouden)
Ik wou net zeggen... op jouw leeftijd? :P

Ga je nog naar Drome btw?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Drome.... ik ben er bij, incl auto :)

[edit] Trouwens Kecin, check eens wat die M6 jou in de verzekering zou kosten als je hem op eigen naam zou zetten. Das pas een leuke 1 april grap... :)

[ Voor 67% gewijzigd door zneek op 01-04-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Nou voor mij iig geen 1 april grap, maar ik denk dat ik jullie niet blij ga maken ;)

Zal me voorlopig ook niet meer in dit topic vertonen :P :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
BtM909 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:50:
Nou voor mij iig geen 1 april grap, maar ik denk dat ik jullie niet blij ga maken ;)

Zal me voorlopig ook niet meer in dit topic vertonen :P :w
En waarom is dat precies een relevante opmerking? Had je een BMW en heb je hem verkocht? nofi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Hij heeft een Audi gekocht.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Een A4 toch? Zonde..
Pagina: 1 ... 26 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.