• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-01 21:51
Hallo, ik heb het volgende probleem.
Mijn traditionele audiovideo-spul in de huiskamer met CD-speler, radio en DVD moet maar eens het veld ruimen voor een multimediaoplossing.
Er zijn veel wegen naar Rome, en een daarvan is een HTPC.
Mijn grootste probleem daarmee is, is dat je om muziek te luisteren de tv aan moet zetten; je hebt immers een display nodig om door de bibliotheek te bladeren (en die is bij mij 1000+ albums groot, dus goede navigatiemogelijkheden zijn gewenst).
Ik zie verschillende mogelijkheden, en ik vroeg me af of er medetweakers zijn die ervaring en tips hebben. Multimediaspelers wil ik graag buiten beschouwing laten in de scope van dit draadje.

Het zou mooi zijn als de zaak ook navigeerbaar is met mijn favoriete fetisj, de Logitech Harmony One afstandsbediening.
1) Een volledige monitor toevoegen: daar zit ik niet op te wachten, te groot en storend
2) Een mini monitor toevoegen, eventueel met touchscreen. Als iemand daar ervaring mee heeft hoor ik graag of dit al dan niet bevalt en waarom. een kleiner non-touch display is ook okay (ik ben niet gehecht aan album-art), maar moet nog steeds goede navigatiemogelijkheden opleveren, dus 2-regels lijkt me veel te weinig.
3) Een kast met ingebouwd scherm nemen, al dan niet touchscreen. Niet goedkoop, maar theoretisch de mooiste oplossing; ik ben bereid om tot ongeveer €400,- voor de kast te betalen als dat inderdaad perfecte navigatie oplevert als de tv uitstaat.
Ik ben zeer geïnteresseerd in ervaringen van mensen met dergelijke kasten.

[ Voor 6% gewijzigd door dura op 04-11-2009 13:01 ]

• Jeebus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-02 09:44
http://samenkopen.net/action_products/768114

Als je de USB en VGA kabels netjes wegwerkt kun je je pc vanaf de bank bedienen. Lijkt mij ideal en niet duur.

CM FAQ

Kabel mesh om de 2 kabels bij elkaar te houden en je kunt door de hele kamer lopen met je scherm.

[ Voor 30% gewijzigd door Jeebus op 04-11-2009 13:09 . Reden: typo ]

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06-2025
Poeh, hier worstel ik ook al een tijdje mee zie mijn topics (nog geen oplossing gevonden):
vrouwvriendelijke oplossing
2 mediaspelers?

Er lopen meer topics met vergelijkbare zoektochten.
Ik ben nu zover dat ik besloten heb mijn mac mini met 7" USB scherm de deur uit te doen en met een Logitech Squeezebox classic of receiver (met AB via iPeng op iPhone) te gaan werken. Ik heb dan een 2e mediaspeler nodig voor de video content.
Of ik koop een mediaspeler waarop ik MPD kan draaien welke ook heel fraai via de iPhone (MPoD) te besturen is. Dan heb ik één apparaat voor audio en video. Visuele feedback via de iPhone.

Voordeel van besturing via iPhone is dat de navigatie (afhankelijk van het programma) alom geroemd is. Bovendien werkt overal in je huis (wifi). Dit kan trouwens ook op een 1st gen iPod touch die al onder de 100 euro 2e hands verkrijgbaar zijn.

Teac heeft ook een fraaie squeezebox duet achtige oplossing, de wap2200 geloof ik, welke de helft kost van eerder genoemde...

• dura
Jeebus schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:05:
http://samenkopen.net/action_products/768114

Als je de USB en VGA kabels netjes wegwerkt kun je je pc vanaf de bank bedienen. Lijkt mij ideal en niet duur.

CM FAQ

Kabel mesh om de 2 kabels bij elkaar te houden en je kunt door de hele kamer lopen met je scherm.
Dank je wel voor de link.
Het is niet zo gemakkelijk om die schermpjes hier te vinden, nu weet ik waar ik er eventueel een kan kopen.
Is het nog steeds de vraag of dit wel zo handig is.

@Purn0 ja, we hebben het er elders al over gehad. Ik worstel oo knog steeds; enerzijds éen htpc, maar duur en bewerkelijk, anderzijds naast m'n WD HD voor video nog een squeezebox oid voor audio. Maar dan heb je weer twee apparaten. Bovendien heb ik Logitech gebeld; de SB Touch komt pas in Q1 2010 :(

• Purn0
De Squeezebox Touch streamt toch geen video? Dan heb je namelijk alsnog 2 apparaten nodig...

Anders een klein, met composite aangesloten, schermpje aan een mediaspeler zoals de WD TV live hangen. De TV via HDMI aansluiten. Op dat kleine schermpje kun je dan genoeg zien voor muziek navigatie, dan hoeft je TV niet aan.

• dura
Ook een leuk idee, ik heb al een WD HD hier staan.
Hoewel, een klein scherm op composiet zal nog wel even zoeken zijn...

Vraag me nog steeds af of er mensen zijn met zo'n HTPC-behuizing met scherm erin en wat hun ervaringen ermee zijn?

• Purn0
De ingebouwde schermpjes geven bijna altijd te weinig en te klein info weer. Zeker om makkelijk door een paar honderd Gb aan muziek te navigeren.
Een eenvoudig schermpje hoeft niet veel te kosten. Hier zag ik hoe iemand het op zijn HDX had aangesloten

Ik zit er zelf over te denken een Xtreamer te kopen. Die kan namelijk sinds de firmware van vandaag door een iPhone worden aangestuurd, welke ik al bezit. Als het goed is, is het niet alleen een scherm met knoppen, maar kun je ook door je bibliotheek scrollen. [gevonden]
Zoiets kan geloof ik niet op de WD TV. Ten eerste, omdat deze geen LAN of wifi heeft en ten tweede omdat er geen server/ client software voor beschikbaar is.

[ Voor 5% gewijzigd door Purn0 op 04-11-2009 17:51 . Reden: xtreamer topic over iPhone remote gevonden ]

• dura
tOT: Als ik een fabrikant was zou ik nu een speler op de markt brengen met audio en video en een displayfunctie; daar lijkt me vraag naar en ik heb nog geen directe concurentie kunnen vinden.

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Ik zou toch eens denken aan een squeezebox duet. Squeezecenter op de HTPC installeren.
En browsen via de remote. Mogelijk dat je met je harmony nog kan skippen, maar browsen kan uiteraard niet.

[ Voor 43% gewijzigd door ViNcE op 05-11-2009 11:27 ]

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• Purn0
@ dura: Hier meldt zic alvast een klant :)
@ViNcE: de SB classic kun je met de Harmony besturen. De Duet niet, omdat dat een wifi AB is. Wel kun je alle SB systemen besturen met een iPod of iPhone... Zit er sterk over te denken zo'n receiver te kopen....

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Purn0 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:46:
@ViNcE: de SB classic kun je met de Harmony besturen. De Duet niet, omdat dat een wifi AB is. Wel kun je alle SB systemen besturen met een iPod of iPhone... Zit er sterk over te denken zo'n receiver te kopen....
Het voordeel van de Duet is dus dat je geen 2e scherm nodig hebt. Als je met een iPod +SB Classic hetzelfde resultaat krijgt is dat ook een mooie oplossing (als je een iPod hebt).
Ik heb zelf een Duet gehad, maar heb deze weer terug gebracht: ik luister eigenlijk nooit muziek in mijn huiskamer. Ik heb nu een SB Boom en binnenkort waarschijnlijk een Radio. Als wekkerradio voor in de slaapkamer is het wel lekker.

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

• fweijers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-02 23:05
Ik ben ook al een tijdje op zoek naar de ideale audio player.
Je wilt geen tv aanzetten om internet radio te luisteren of mp3's van je verzameling af te spelen.

Ik denk dat de beste oplossing 2 apparaten is; een voor audio, en een voor beeld (films en foto's). Op dit moment kom je talloze bakken tegen van net boven de 100 euro voor het afspelen van beeld.

Er moet dus iets naast komen waarmee je met een klein schermpje radio of muziek kunt selecteren en afspelen over je audio versterker.

Dit ding is misschien leuk
http://www.mini-box.com/m...-S3C2240-ARM9-Board-7-TFT
Als er een optical out voor geluid op had gezeten was het echt interessant geweest.

Een (wellicht goedkoper) alternatief is deze combi op 1 apparaat:
HDMI en Optisch audio uit,
XBMC kunnen installeren,
Touch screen? ('touch' is geen requirement; een lcd scherm met wat knoppen eromheen zou al prima zijn)

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:08
HTPC met itunes (lite versie te downloaden van http://www.ajuaonline.com/custom-installers/) en dan een iphone gesynct met de Remote app.

• fweijers
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-02 23:05
yesss maar die iPhone is lastig.
1) ik heb er geen, en vind het een dure ab ;-)
2) als de iphone bezitter niet thuis is, heb je geen ab. Lastig.

Misschien is dit wel de simpelste oplossing: een 2e schermpje:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.20415

Hier heeft iemand m in gebruik:
renzo4000 in "[Mediaplayer] HDX-1000 Networked Media T..."

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-02 08:28
of deze ,pc met touchscreen ingebouwd.

www.weitjerock.com

Pagina: 1