Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Beste tweakers,

Ik heb een probleem dat sommigen van jullie wel bekend zal voorkomen: Een aan elkaar geknoopte zooi hardware die samen een soort van mediaspeler vormen. Echter is het nu te ingewikkeld om alle media af te spelen, zeker voor mijn vriendin.
Ik zoek daarom een mediaspeler die WEL vrouw vriendelijk is. Daarin spelen een rol:
  • Display die de navigatie in de menu's weergeeft (mag heel simpel), zodat de TV niet aan hoeft voor muziek
  • Simpele AB
  • CD, DVD (eventueel BluRay) speler
Momenteel heb ik:
  • Mac mini (XMBC, FrontRow & iTunes)
  • iPhone (waarbij Apple remote briljant werkt, maar niet voor mijn vriendin als ik niet thuis ben :)
  • Samsung U70 schermpje (tbv navigatie door frontrow)
  • Airport extreme + (samba) usb-schijf (voor alle media)
  • Qnap 209 NAS komt eraan (tbv FTP, backup en download)
  • ouderwetse grote TV (wazige 1024*768 "resolutie")
Alle advies is meer dan welkom. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Purn0 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:48:
Ik heb een probleem dat sommigen van jullie wel bekend zal voorkomen: Een aan elkaar geknoopte zooi hardware die samen een soort van mediaspeler vormen. Echter is het nu te ingewikkeld om alle media af te spelen, zeker voor mijn vriendin.
Ik zoek daarom een mediaspeler die WEL vrouw vriendelijk is. Daarin spelen een rol:
  • Display die de navigatie in de menu's weergeeft (mag heel simpel), zodat de TV niet aan hoeft voor muziek
  • Simpele AB
  • CD, DVD (eventueel BluRay) speler
Momenteel heb ik:
  • Mac mini (XMBC, FrontRow & iTunes)
  • iPhone (waarbij Apple remote briljant werkt, maar niet voor mijn vriendin als ik niet thuis ben :)
  • Samsung U70 schermpje (tbv navigatie door frontrow)
  • Airport extreme + (samba) usb-schijf (voor alle media)
  • Qnap 209 NAS komt eraan (tbv FTP, backup en download)
  • ouderwetse grote TV (wazige 1024*768 "resolutie")
Dus een Mediaplayer die opstart wanner zij wil, eenvoudig in gebruik is, een stand-by knop heeft, die nooit zeurt of niet werkt, altijd begint met een leuk navigatie menu en niet direct uit gaat als ze klaar is.

Ik zoek met je mee maar ik ben bang dat we lang moeten zoeken :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

franssie

Save the albatross

Purn0 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:48:

Gewoon ipod touch voor je vriendin kopen en als remote gebruiken voor itunes op de mini, je de mac mini op breedbeeld resolutie zetten (moet ik thuis even nakijken welke dat ook alweer is) en dan ben je klaar lijkt me?
Kabeltje van de mini naar je audio versterker ligt er al neem ik aan.

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 15-10-2009 16:17 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
Mijn oude Ipod touch heb ik onlangs aan mijn ouders gegeven :\ dom dom!
Daarmee zou ik inderdaad geholpen zijn qua muziek.

En films, tja dan moet de TV toch al aan. Nadeel is dat dan XMBC opgestart moet worden, waarvoor de muis tevoorschijn getoverd moet worden....
Als er nou een soort Logitech squeezebox classic zou bestaan die ook films kan spelen op een externe monitor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

eri is toch ook een speciale OSX versie: Plex, die kan met de remote van apple overweg dacht ik (heb 'm zelf nog niet - gebruik gewoon frontrow).

Resolutie is 1280x768, werkt prima op mijn LCD TV van 1024 maar geeft dan wel 'normaal' breedbeeld ipv dubbel breedbeeld.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
XMBC en plex lijken heel erg op elkaar. Ik gebruik nu dus XBMC. Prima voor films, maar niet voor muziek omdat dan mijn TV aan moet om te navigeren. Hoewel... ik heb ook een U70 monitor aangesloten, maar de resolutie daarvan (800x480) werkt niet goed met XBMC...

Bovendien zijn dat scherm en mijn TV gemirrored, waardoor de TV resolutie (main display) en dus ook remote desktop resolutie 800 x 480 is, wat echt onwerkbaar is... zucht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

ditch dan de mirror tot je uitgevonden hebt hoe je dual screen moet werken op je mac (volgens mij kan dat) en gebruik de resolutie die ik noemde, ga terug naar frontrow of gebruik Plex (remote en interface is simpel) en kijk je ouders erg lief aan en vraag of ze niet liever een nano hebben (video etc - verkoop het maar) zodat jouw vriendin weer muziek kan draaien.
Je kan ook airtunes gebruiken voor de muziek (heb ik ook) maar dat werkt voor de minder technische vrouw verwarrend omdat muziek en film-geluid allebei geluid zijn en ze niet snapt dat er dus verschil in zit - en om eerlijk te zijn heeft ze ook gelijk en is dat imho de grootste fout van apple in de huiskamer dat ze dat verschil maken, alles over airtunes of geen airtunes.

Sorry dat ik geen media center kan aanraden behalve je mini, die van mij is nl ook NAS en ftp/torrent/etc/NZB ding - alles op 1 voeding en op afstand benaderbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
Dualscreen kan inderdaad wel, alleen niet icm met frontrow of plex op 2 monitoren met verschillende resoluties, wat eigenlijk ook wel logisch is.
Misschien is ten boehoeve van de muziek inderdaad het terughalen van de Ipod niet zo'n slecht idee.

Ik heb een tijd geleden ook een mini gekocht met de intentie die te gebruiken als NAS / FTP / MEDIA en download server. Daar ben ik echter nooit aan toe gekomen. Ik ben daar niet zo'n held in...

Als je de mac mini op afstand bedient voor download en FTP server, kun je hem dan uit de slaapstand halen (WOL)? En als je "klaar" bent, kun je hem dan weer in slaapstand zetten?

[ Voor 22% gewijzigd door Purn0 op 16-10-2009 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Als je nu een blueray speler koopt die ook nog DivX HD kan weergeven ben je van het hele gezeik af...
:)
Pagina: 1