Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Ik vraag me af of hetgeen ik wil alleen mogelijk is met 2 mediaspelers...:
  • Ik wil muziek van mijn NAS (Qnap TS209II) afspelen zonder mijn oude(CRT) TV aan te hoeven zetten om te navigeren.
  • Ik wil films en foto's van mijn NAS kunnen afspelen op mijn oude (CRT) TV
Voor de muziek lijkt me een squeezebox de enige goede oplossing, gezien het grote en duidelijke scherm, maar die doet geen films. Daarvoor moet er dan een simpele mediastreamer bij, zoals de Asus O!Play
  • Is er geen Squuezebox (oid) die ook video streamt (dus met tv out)?
  • Of media streamer zoals de O!Play met een duidelijk scherm voor naviagtie door je muziek bibliotheek?
Ik heb eventueel een syncmaster u70 USB schermpje tot mijn beschikking, maar die valt volgens mij niet te koppelen aan een O!Play of soortgelijke.

Iemand ideëen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dura
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-07 06:12
Goeie vraag, die wou ik ook net gaan stellen hier.
Muziek luisteren zonder de tv aan te hoeven zetten en m'n Western Digital voor films. Uit arremoede zit ik ook te denken aan een squeezebox erbij, of anders de zaak vervangen door een htpc met schermpje; maar dat zijn dure kasten.
vreemd toch, het enige wat nodig is, is een mediaplayer met een schermpje van zg 5 of meer regels.
(verder moet ie natuurlijk veel formaten aankunnen, wifi en interne HD is mooi meegenomen)
Ik heb deze vraag gesteld bij Wifimedia, maar z'n speler lijkt er gewoon (nog) niet te zijn.
Gat in de markt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
Precies... Er zijn wel mediaspelers met een schermpje, maar die zijn zo klein, of geven zulke beperkte info weer dat navigeren door een database van +100 GB aan muziek onmogelijk is.

Ik heb nu een mac mini staan met een 7" USB scherm, maar dat werkt ook niet lekker, dan is namelijk je TV resolutie dezelfde als die van het schermpje (mirror modus), wat veel te klein is voor het mac OS.
Je kunt wel je iPhone of iPod gebruiken als AB voor iTunes. Dat werkt heel mooi, maar ja...iTunes....Bovendien heeft mijn vriendin dan ook een iPhone of iPod nodig...
En je mac als HTPC... het kan, maar plug and play is het niet echt. Ik heb geen zin in dat gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik doe het met mijn Popcornhour (A100, heb hem al een tijdje). Muziek speel ik af met MPD wat je kan installeren op die speler (zijn clients voor iphone/windows/windows mobile, firefox add on enz) en films dat is zijn core-functie. Ik heb ook een SD tv nog.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
Voor iedereen die net als ik geen idee had wat MPD is: klik. Lijkt me iets moois voor velen, maar voor mij niet plug and play genoeg. Misschien krijg ik het uiteindelijk wel voor elkaar, maar ik heb daar geen tijd voor. Hiermee zou ik ook in mijn geval alleen mijn iPhone als AB kunnen gebruiken...

Via een advertentie hier op tweakers kwam ik nog een oplossing tegen:
Een klein schermpje via composite aansluiten en de TV via HDMI. Als de mediaspeler het mogelijk maakt eenvoudig te switchen tussen video-outputs, kun je het kleine scherm gebruiken voor navigatie bij muziek, en voor het kijken van films schakel je over op HDMI output.
Nadeel voor mij is dat ik dan mijn huidige TV niet direct via HDMI kan aansluiten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
:9 Even iets verzonnen... Wie weet of het mogelijk is:

De squeezebox duet afstandbediening (wifi) laten werken op een mediaspeler zoals WD TV (live) of Asus O!Play, zodat geen squeezebox receiver nodig is.

De slimserver software installeer ik op mijn NAS

(Enneuhh, dan kan ik mijn iPhone ook nog gebruiken als AB :) )

[ Voor 11% gewijzigd door Purn0 op 03-11-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Purn0 schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:07:
Voor iedereen die net als ik geen idee had wat MPD is: klik. Lijkt me iets moois voor velen, maar voor mij niet plug and play genoeg. Misschien krijg ik het uiteindelijk wel voor elkaar, maar ik heb daar geen tijd voor. Hiermee zou ik ook in mijn geval alleen mijn iPhone als AB kunnen gebruiken...

Via een advertentie hier op tweakers kwam ik nog een oplossing tegen:
Een klein schermpje via composite aansluiten en de TV via HDMI. Als de mediaspeler het mogelijk maakt eenvoudig te switchen tussen video-outputs, kun je het kleine scherm gebruiken voor navigatie bij muziek, en voor het kijken van films schakel je over op HDMI output.
Nadeel voor mij is dat ik dan mijn huidige TV niet direct via HDMI kan aansluiten. :/
Op de popcornhour (en andere Syabas apparatuur die ondersteund wordt door de comunity installer) is het plug and play (twee keer op next klikken ofzo). Je installeert dan een Windows applicatie (de software community installer) die MPD installeert op je NMT.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-08 19:29

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Hé, dit klinkt erg als een probleem waar ik een poosje terug tegenaanliep. De opstelling bestaat nu uit een WD-TV aan mijn 720P beamer, en een Samsung NC10 met XBMC voor de muziek.

Deze laatste ben ik nog aan het configureren, maar 250 euro voor een apparaat met 10" scherm, 150gb eigen opslag (én wifi!) is vond ik de beste optie. Hij is zuinig (Voltcraft EC-3000 mat 10,5, resp 13watt, scherm dicht, resp 3/4e helderheid), maximaal uitbreidbaar, heeft WiFi mocht het draadloos moeten, en bij dit laatste is de accuduur van 7 uur ook erg aangenaam.

Nadelen zijn er ook. De netbook heeft geen optisch/digitaal outputs, al vind ik dit geen gemis. De line-out is echt heel behoorlijk. Van bijvoorbeeld mijn 17" Vostro kon ik dat niet zeggen.

Mocht je natuurlijk aan de BitPerfect willen, of je wilt gewoon de DACs van je eigen setup gebruiken, dan zijn er nog altijd USB-geluidskaarten die digitaal/optisch-out bieden. OF bluetooth-ontvangers kwalitatief te overwegen zijn, kan ik niet zeggen. Je zou ook naar een Airport Express oid kunnen kijken. :)

Hopelijk heb je er iets aan, tot voor kort zaten we in hetzelfde bootje. Hoewel ik XBMC pas sinds vandaag naar mijn wensen aan het configureren ben, belooft het absoluut te zijn wat ik zocht.v:)

//Edit: Waar ik, om een mogelijk onbegrip voor te zijn, aan wil toevoegen dat mijn netbook in de eerste instantie aangeschaft is als draagbare allrounder. Toen Winamp toch wat gebruiksonvriendelijk werd voor het sporadische bedienen en ik iets zocht wat zich beter op afstand laat bedienen, kwam XBMC in beeld.

De mogelijke Logitechoplossingen zijn natuurlijk ook mooi, maar een netbookje is zoveel meer veelzijdig. Wat eveneens een handicap kan zijn, natuurlijk. Net als de kosten. Die voor iets, dat enkel muziek hoeft af te spelen, wellicht wat hoog zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Goudvis op 03-11-2009 15:46 ]

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purn0
@ Marzman,
OK, makkelijker dan ik zou verwachten dus. Echter heb ik dan nog steeds een client nodig om het aan te sturen in de vorm van een PC, laptop of iPhone. Als ik het simpel (ook voor mijn vriendin) wil houden moet er ook een AB voor haar beschikbaar zijn als ik niet thuis ben. Een (oudere) iPod touch bijvoorbeeld... Ik zal er nog eens over denken.

@Goudvis Jan,
Tja, een laptop is natuurlijk veel functioneler, maar als ik 250 euro te besteden heb voor het afspelen van muziek kies ik liever de Squeezebox duet vanwege het gemak en eenvoud.

Als je slimserver hebt draaien op een NAS, dan kun je dit bedienen met de originele duet AB (wifi) of met je iPhone (iPeng) wat een stuk goedkoper is. De afstandbediening connect direct met de server (NAS). De NAS streamt de muziek dan naar de receiver van de Logitech Duet set, maar kan dat niet ook gewoon naar een andere media streamer? Ik ben immers toch van plan een Asus O!Play of WD TV live te kopen voor het spelen van films.... Dat ding staat er dan toch....

Nu begint het toch op het voorstel van Marzman te lijken. Als alternatief ga ik even uitzoeken of ik MPD kan draaien op mijn Qnap TS209II en of ik een iPhone app kan vinden die als goede AB dienst doet. Tips hierover zijn meer dan welkom _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door Purn0 op 03-11-2009 21:19 . Reden: meer huiswerk gedaan ]

Pagina: 1