Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Zo komt het echter niet over in je post, ik had waarschijnlijk hetzelfde gereageerd als Nivk

Maybe met QoS spelen (MAC adres highest prio geven)? Staat die ene video optie aan bij Wireless settings (weet precieze naam niet meer)? Gebeurd het ook met een ethernetkabel ertussen?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier mensen die voorheen een DIR-655 hadden of een andere D-Link router?

Ik merk namelijk dat de WNDR3700 gemiddeld rond de 9,5-10 mb/sec. peakt met downloaden op een 100mbit glasvezellijn, terwijl de DIR-655 het met dezelfde download strak op 11.2 mb/s doet. Het is net of de WNDR3700 van zichzelf een hoop overhead heeft. Ik had eerst de stock firmware erop. Die had dit probleem al. Heb nu OpenWRT erop en nog steeds dezelfde matige peak snelheden. Herkent iemand dit bij deze router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dj.verhulst schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 15:47:
Vraag ik heb de laatste firmware er op staan, en nu wil ik graag de clientlist DHCP zien.

bij aangesloten apparaten zie ik zelfs mijn eigen pc niet staat....

komt dat omdat ik er een switch tussen heb zitten ?
Ik heb hetzelfde probleem. Voorheen werkte dit wel (al mijn clients gebruiken DHCP), maar met de laatste firmware is de lijst gewoon leeg.

Tevens heb ik nog steeds problemen met uPnP / portforwarding: Mijn server (Windows Home Server 2011), configureert de router dmv van uPnP om poort 443 en poort 80 naar mijn server door te sturen, dit omdat WHS2011 web functionaliteit heeft (mijnadres.homeserver.com). De server geeft aan dat dit goed gelukt is en dit komt ook overeen met de uPnP lijst die ik op de router terug kan vinden. Echter wil de web functionaliteit NIET werken zonder dat ik de twee poorten handmatig een port forwarding rule geef. Is dit normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Ik zie in de lijst met "Attached Devices" slechts één apparaat (van de 10 die er constant verbonden zijn), mijn webserver, die juist een vast ip-adres heeft, aan de router hangt alleen een switch (waaraan de rest gekoppeld is).
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 04:11:
Zijn er hier mensen die voorheen een DIR-655 hadden of een andere D-Link router?

Ik merk namelijk dat de WNDR3700 gemiddeld rond de 9,5-10 mb/sec. peakt met downloaden op een 100mbit glasvezellijn, terwijl de DIR-655 het met dezelfde download strak op 11.2 mb/s doet. Het is net of de WNDR3700 van zichzelf een hoop overhead heeft. Ik had eerst de stock firmware erop. Die had dit probleem al. Heb nu OpenWRT erop en nog steeds dezelfde matige peak snelheden. Herkent iemand dit bij deze router?
Ik haal met de WNDR3700v2 (stock firmware) snelheden tot 12MB/s down en 11.3MB/s up op een 100/100mbit lijn, met torrents en sommige FTP-downloads, met usenet haal ik tot de 7MB/s, en zakt het soms terug naar 1MB/s (heeft te maken met mijn usenet-provider en de slome server-hardware icm de enorme usenet overhead).

De WNDR3700 heeft een WAN > LAN throughput van 429Mbit/s (53.63 MB/s).

[ Voor 8% gewijzigd door donny007 op 28-07-2011 09:47 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj.verhulst
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 22:10
donny007 schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 09:38:
Ik zie in de lijst met "Attached Devices" slechts één apparaat (van de 10 die er constant verbonden zijn), mijn webserver, die juist een vast ip-adres heeft, aan de router hangt alleen een switch (waaraan de rest gekoppeld is).

[...]

Ik haal met de WNDR3700v2 (stock firmware) snelheden tot 12MB/s down en 11.3MB/s up op een 100/100mbit lijn, met torrents en sommige FTP-downloads, met usenet haal ik tot de 7MB/s, en zakt het soms terug naar 1MB/s (heeft te maken met mijn usenet-provider en de slome server-hardware icm de enorme usenet overhead).

De WNDR3700 heeft een WAN > LAN throughput van 429Mbit/s (53.63 MB/s).
Nou maar hopen dat ze met een nieuwe firmware komen en er geen andere problemen komen voor terug...

niet gehindert door enige vorm van inzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Ik heb de laatste tijd veel last van vastlopers en traag gedrag van de router. Ik maak veel gebruik van de USB share. Ik heb daar een harde schijf aan hangen waarvan ik films naar m'n media center stream. Maar de laatste tijd wordt de HD vaak niet gevonden of is de verbinding traag of knalt ie eruit. Soms kan ik de schijf niet benaderen via m'n media center (XBMC Linux) maar wel vanaf m'n PC of andersom. Het lijkt enigzins hierop maar dit komt uit 2009, is niet geheel hetzelfde als waar ik last van heb en ik heb er de laatste maand pas echt last van.
Ik draai firmware V1.0.7.98 en Media Server staat uit.

Een tijdje geleden was er sprake van een firmware upgrade waarbij de performance van de USB zou verbeteren, maar ik heb er tot op heden niets van gemerkt. Iemand enig idee hoe het hiermee staat en wat ik verder aan dit probleem kan doen?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:50
Is het mogelijk om met de WNDR3700 met OpenWrt de Wireless Radio LEDs uit te zetten?
De andere LEDs zijn uit, maar die twee krijg ik niet voor elkaar. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 23:38

MM99

That is the way I am!

Ik heb een externe HD aan mijn netgear aangesloten.

Als ik met de FTP connect naar de hardeschijn, kan ik naar sommige folders wel bestanden schrijven en naar andere folders weer niet. Iemand een idee waar het aan kan liggen?

De hardeschijf is ext3 geformatteerd

• Flix83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 12:04
Misschien een hele domme vraag.
Ik heb ff de router van mn ouders, (WNDR3700 duh). want ik wil testen of ik mn netwerk sneller krijg dan met mn huidige sitecom 54g router.
Maar hoe kom ik in de netgear router zelf??? via de standaard ip gaat t iig niet...

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Flix83 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:22:
Misschien een hele domme vraag.
Ik heb ff de router van mn ouders, (WNDR3700 duh). want ik wil testen of ik mn netwerk sneller krijg dan met mn huidige sitecom 54g router.
Maar hoe kom ik in de netgear router zelf??? via de standaard ip gaat t iig niet...
Hoe bedoel je precies?
There is no such thing as a standard IP ;)

Wat is je ip adres op je computer? En wat is de standaard gateway? Dat is het IP adres van je router

• Flix83
ik had op de site van netgear gekeken en daar stond 192.168.0.1, maar die kon ik niet benaderen via de browser.
mmm dan moet ik straks thuis nog maar ff kijken naar de standaard gateway.

Is het mogelijk dat ik max 65Mbit (dit is wat mn laptop bij de verbinging weergeeft) verbinding heb met de netgear?
Ik vind dat namelijk nogal weinig ivm de max 600 die hij aan zou moeten kunnen halen.
En via lanspeedtest vond ik helemaal geen verschil tussen de g en n router (?!).

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:38

lier

MikroTik nerd

Flix83 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 12:33:
Is het mogelijk dat ik max 65Mbit (dit is wat mn laptop bij de verbinging weergeeft) verbinding heb met de netgear?
Nee, want 65 Mbps is groter dan 54 Mbps en dat houdt dus in dat je op N zit. Dat zou in principe tot max 150 Mbps (en in het meest gunstige geval 300 Mbps) moeten kunnen leiden. Dingen die hierbij mee spelen is:

- wat maakt nog meer connectie met de router
- welke band (2,4 GHz of 5 GHz)
- welke kanaal (en welke kanalen zijn al bezet door andere netwerken)
- bandbreedte (20 MHz of 40 MHz)
- encryptie (AES ingesteld?)
Ik vind dat namelijk nogal weinig ivm de max 600 die hij aan zou moeten kunnen halen.
Waar komt 600 vandaan?
En via lanspeedtest vond ik helemaal geen verschil tussen de g en n router (?!).
Kan je uit leggen wat je getest hebt, hoe je getest hebt en wat exact de uitkomsten waren?

Verder is het wel heel erg makkelijk als je aan geeft wat de gebruikte hardware is (oftewel, laptop en specifiek de WiFi adapter).

Overigens zijn je vragen vrij algemeen en hebben daarom niet zo heel veel met dit topic te maken (denk ik).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Niet alle n-apparatuur ondersteunt snelheden van 150 en 300 hoor. Sommige gaan maar tot 65 of 130.

• lier

lier

MikroTik nerd

woekele schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 14:05:
Niet alle n-apparatuur ondersteunt snelheden van 150 en 300 hoor. Sommige gaan maar tot 65 of 130.
Daarom van belang om wat aanvullende info over gebruikte apparatuur te krijgen :P

• Flix83
lier schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:59:
[...]

Nee, want 65 Mbps is groter dan 54 Mbps en dat houdt dus in dat je op N zit. Dat zou in principe tot max 150 Mbps (en in het meest gunstige geval 300 Mbps) moeten kunnen leiden. Dingen die hierbij mee spelen is:

- wat maakt nog meer connectie met de router
Alleen mn laptop en mn NAS (readynas duo via LAN)
- welke band (2,4 GHz of 5 GHz)
Ik denk alleen 2,4GHz
Dit wil ik wel nakijken als ik op de router ben gekomen.
- welke kanaal (en welke kanalen zijn al bezet door andere netwerken)
nog niet naar gekeken wel de moeite waard om even te scannen
- bandbreedte (20 MHz of 40 MHz)
geen idee
- encryptie (AES ingesteld?)
geen idee moet ik nog nakijken als ik op de router ben
Waar komt 600 vandaan?
300 op 2,4GHz + 300 op 5GHz
Kan je uit leggen wat je getest hebt, hoe je getest hebt en wat exact de uitkomsten waren?

Verder is het wel heel erg makkelijk als je aan geeft wat de gebruikte hardware is (oftewel, laptop en specifiek de WiFi adapter).
Laptop is een Dell Studio 5 met een DW1501 Wireless-N WLAN Half-Mini Card

Networking Characteristics
Characteristic
Description
Compatibility
IEEE 802.11g standard for wireless LAN (OFDM)
IEEE 802.11b standard for wireless LAN (DSSS)
Network operating system
Microsoft Windows Networking
Host operating system
Microsoft Windows Vista/Windows 7
NDIS6 miniport driver
Medium access protocol
CSMA/CA (collision avoidance) with acknowledgment (ACK)
Data rate (Mbps)
IEEE 802.11b: 1, 2, 5.5, 11
IEEE 802.11g: 1, 2, 5.5, 6, 9, 11, 12, 18, 24, 36, 48, 54
IEEE 802.11n, 20 MHz bandwidth: Max 72

Bedankt voor de tips... de denk dat het dus aan de WifiN kaart ligt dat het niet sneller gaat dan dit...

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Aan de router zal het niet liggen. Je kaartje is een onvervalst budgetkaartje. Rebranded Broadcom OEM stuff. Als je harder wil zal je toch echt het aantal antennes moeten checken en zien of je je kaart niet kan vervangen door degelijk spul.

* Borromini heeft onlangs z'n Broadcom 802.11bgn vervangen door een Intel 6200 AGN kaartje - hallo 5 GHz 802.11n :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:27

OMX2000

By any means necessary...

Is het nu wel verstandig om op een 3700v2 openwrt te installeren? Of zijn er teveel nadelen mbt wifi?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Je kan het altijd proberen, want je kunt ook zo weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-09 15:58

elsinga

=8-)

Recentelijk viel de stroom in de meterkast uit, alwaar mijn 3700v1 en Ziggo Motorola kabelmodem gezamelijk er voor zorgen dat ik dit hier kan typen. ;)

Geen probleem, eerst kabelmodem aan en wachten tot de boel allemaal brand en dan 3700 aanzetten (zonder andere apparaten eraan, dus alle kabels uit de LAN poorten 1-4), zodat zijn MAC adres door het kabelmodem wordt geregistreerd en de 3700 een extern IP krijgt. Zo was het althans altijd...

Wat zie ik nu: WAN ledje knippert eerst oranje, daarna even groen (mooi!), maar gaat weer over op oranje knipperen en heeft dus geen extern IP adres (0.0.0.0). Ook het kabelmodem kan ik zo dus niet meer bereiken. :? 8)7

Het helpt niet om een refresh van zijn WAN DHCP te doen, opnieuw de Basic Settings Apply-en helpt ook niet. :F :-(

Wel helpt het het hele feest van eerst kabelmodem aan en dan 3700 aan te herhalen, na een paar keer werkt het spontaan een keer.

Herkent iemand dit? Doe ik iets verkeerd? Is dit iets dat door Ziggo komt? Ligt het aan het Motorola kabelmodem (die binnenkort toch exit is, krijg een Ubee of Cisco van Ziggo)?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een probleem met een interne DNS. Met firmware 1.0.4.68 kan ik een interne dns instellen, clients die dan via dhcp een ip krijgen kunnen netjes cnn.com vertalen naar een ip.

C:\Windows\system32>nslookup cnn.com
Server: UnKnown
Address: 192.168.1.1

Non-authoritative answer:
Name: cnn.com
Addresses: 157.166.226.25
157.166.224.26
157.166.226.26
157.166.255.18
157.166.224.25
157.166.255.19

In dit geval gebruikt de router(ip .1) netjes de relay functie naar de intere dns(ip .22).
Nu wilde ik upgraden naar een nieuwe firmware vanwege ipv6 support, maar dan werkt de intere dns realy niet meer.

C:\Windows\system32>nslookup cnn.com
Server: UnKnown
Address: 192.168.1.1

DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
DNS request timed out.
timeout was 2 seconds.
*** Request to UnKnown timed-out

Als ik handmatig nslookup vertel welke dns gebruikt moet worden werkt het wel, de dns doet het.

C:\Windows\system32>nslookup cnn.com 192.168.1.22
Server: dns.home.local
Address: 192.168.1.22

Non-authoritative answer:
Name: cnn.com
Addresses: 157.166.226.25
157.166.224.26
157.166.226.26
157.166.255.18
157.166.224.25
157.166.255.19

Dit doet zich voor bij zowel firmware 10.7.98 als 1.0.16.98. Als ik de router terug flash naar 10.4.68 is er niets aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb deze router gekocht, maar is het eigenlijk mogelijk om een printer aan te sluiten op de USB poort? (DDWRT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

kan ik de router ook als vpn (pptp) server, zodat ik van buitenaf kan remote via vpn kan inloggen op me eigen netwerk? met de linksys wrt54g (ddwrt) lukt me dat wel, kan het met de netgear firmware of moet ik iets als openwrt/ddwrt erop zetten.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 15:25

mace

Sapere Aude

De 3700 kan vzviw. standaard niet als VPN "server" dienen, alleen VPN passthrough, dwz. dat je op je PC de VPN client draait.

Je kan er idd ddwrt op zetten en dan kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

De 3700 ondersteunt ook niet het doorgeven van inkomende VPN verbindingen naar een eigen VPN server thuis, alleen uitgaande VPN verbindingen richting internet. Da's wel erg jammer... (DDWRT is ook geen optie, die is veel minder gebruikersvriendelijk).

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

elsinga schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 12:21:
De 3700 ondersteunt ook niet het doorgeven van inkomende VPN verbindingen naar een eigen VPN server thuis, alleen uitgaande VPN verbindingen richting internet. Da's wel erg jammer... (DDWRT is ook geen optie, die is veel minder gebruikersvriendelijk).
Ehm...waarom niet!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Lijkt me inderdaad gewoon kwestie van forwarden juiste poort(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 09:38
Niet altijd. Voor IKE bv wordt IP protocol 50 gebruikt. Hoe wil je dat forwarden :+ . TCP port 50 is niet IP protocol 50. Dat is dus een beetje het probleem van de 3700. Sommige VPN's kunnen niet gebouwd worden. Maar, je zou andere encryptie kunnen gebruiken. De 3700 houdt VPN niet per definitie tegen. Het zijn bepaalde tunneltechnieken die niet worden ondersteund. Dus, gewoon proberen en kijken welke tunnel wel opgezet kan worden. Ik weet zo uit mijn hoofd niet meer of het nu ESP of GRE was waar de 3700 problemen mee heeft.

[ Voor 10% gewijzigd door Die Bruine op 24-08-2011 14:16 ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• elsinga

elsinga

=8-)

Van buiten naar binnen ondersteunt de 3700 gewoon geen enkel ander protcol dan TCP en UDP, ICMP wordt alleen ondersteund tot in de 3700 (ping eigenlijk alleen maar). GRE bijvoorbeeld wordt niet ondersteund en dat heb je nodig voor PPTP meen ik.

En waarom geen DDWRT? Heb ik een tijdje gedraaid, maar juist de VPN dingen zijn niet gebruikersvriendelijk in te stellen. En IPv6 ook niet. Dus heb ik de stock firmware weer geflashed.

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Is er nog een manier om de range van deze router te boosten ? Ik heb een eengezinswoning, en de router heb ik nu op de eerste verdieping staan (aangezien ik anders geen bereik had op de zolder, heb alles draadloos), maar mijn PS3 die in de huiskamer staat krijgt via wifi maar een 4 mb verbinding. De laptop 150 mb.

Zelfs het signaal van mijn buren (beiden sitecom) is sterker dan mijn eigen router. :| Er zit geen antenne op, wellicht dat dat de oorzaak is ?

• Rainesh
  • Laatst online: 21-09 10:48
Staat de ps3 in een kast?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Laatst online: 21-09 09:38
En natuurlijk effe op US zetten. Scheelt aanzienlijk bij mij. Ook rechtopstaand of liggend maakt verschil. En als je dan toch bezig bent, zoek met Inssider welke kanalen door je buren in gebruik zijn. Pak dan lekker een andere en probeer uit welke het beste werkt in jouw huis. Dagje testen en bent weer happy.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanciaThema
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-12-2023
"En natuurlijk effe op US zetten"

Waarom dat? Betere performance??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 20-09 15:25

mace

Sapere Aude

LanciaThema schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:30:
"En natuurlijk effe op US zetten"

Waarom dat? Betere performance??
Dan mag je meer zendvermogen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LessRam
  • Laatst online: 25-08 14:31
Niet "mag" maar het werkt wel.

Don't rely on their truth alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadHost
  • Laatst online: 31-08 21:15
OMX2000 schreef op zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:33:
Is het nu wel verstandig om op een 3700v2 openwrt te installeren? Of zijn er teveel nadelen mbt wifi?
Ik heb deze router met OpenWRT en WIFI werkt prima :)

System specs | X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

OpenWRT draait 100% stabiel op de WNDR3700. Ik gebruik zo goed als exclusief 5 GHz 802.11n, btw.

[ Voor 38% gewijzigd door Borromini op 31-08-2011 13:37 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:36
elsinga schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:14:
Recentelijk viel de stroom in de meterkast uit, alwaar mijn 3700v1 en Ziggo Motorola kabelmodem gezamelijk er voor zorgen dat ik dit hier kan typen. ;)

Geen probleem, eerst kabelmodem aan en wachten tot de boel allemaal brand en dan 3700 aanzetten (zonder andere apparaten eraan, dus alle kabels uit de LAN poorten 1-4), zodat zijn MAC adres door het kabelmodem wordt geregistreerd en de 3700 een extern IP krijgt. Zo was het althans altijd...

Wat zie ik nu: WAN ledje knippert eerst oranje, daarna even groen (mooi!), maar gaat weer over op oranje knipperen en heeft dus geen extern IP adres (0.0.0.0). Ook het kabelmodem kan ik zo dus niet meer bereiken. :? 8)7

Het helpt niet om een refresh van zijn WAN DHCP te doen, opnieuw de Basic Settings Apply-en helpt ook niet. :F :-(

Wel helpt het het hele feest van eerst kabelmodem aan en dan 3700 aan te herhalen, na een paar keer werkt het spontaan een keer.

Herkent iemand dit? Doe ik iets verkeerd? Is dit iets dat door Ziggo komt? Ligt het aan het Motorola kabelmodem (die binnenkort toch exit is, krijg een Ubee of Cisco van Ziggo)?
Na bliksem inslag heb ik dit zelfde probleem.
Lan verbindingen werken wel,maar een ex ip krijgen ho maar. 8)7
Heb alle oplossingen al geprobeerd,zoals 30-30-30 reset en de bovenstaande.
Modem rechtstreeks aan de computer hangen werkt wel,dus modem is nog goed.
Graag hulp bij het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Laatst online: 01-09 22:45
Zo.. Net ff paar uurtjes weggegooid met proberen DD-WRT op mijn v1 te krijgen. (Dacht dat ik een V2 had, met R23). Na flash via webpage blijft de router in een loop (oranje power, lan knippert, power uit, lan blijft knipperen en WPS knippert, en alles weer opnieuw). 30-30-30 reset meerdere malen, geen baat.
Daarna in recovery mode gezet, factory firmware teruggeflashed, en tot mijn verbazing komt de router op met alle voorgaande settings. Nog eens DD-WRT middels recovery mode geprobeerd er op te krijgen, maar niks helpt, altijd in een loop. Erg wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ergens ook in te stellen dat bepaalde mac's niet mogen connecten ipv dat je alle mac's handmatig moet toevoegen aan een allow list? Handleiding werd ik niet veel wijzer van en van de online support kreeg ik te horen dat ik ze maar aan de allow list moest toevoegen (wat met 50 wisselende clients niet te doen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Vandaag op ibood te koop (V2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-09 10:08
Ik ben ook de iBood aan het overwegen. Ik zit thuis nog met 2 WRT54GLs (met DD-WRT) die toch wat traag worden, zeker nu er meer gigabit/wireless-n toestellen in huis komen. De 2de DD-WRT is eigenlijk een wireless bridge in de home-cinema waar enkele spelconsoles bedraad aanhangen en die dan wireless gebridged wordt naar de hoofdrouter beneden. Extra voordeel is dat ik dan wat meer range heb. Als ik met mijn netbook niet meer aan de hoofdrouter kan, connecteer ik gewoon naar de home-cinema (welliswaar is de bandbreedte dan maar half zo groot door 2x wireless).

Vraag: kan die wireless bridge blijven werken als ik de hoofdrouter vervang door deze WNDR3700N met de stock firmware ? Ik herinner me in elk geval niet dat ik nu in mijn hoofdrouter ergens moest instellen dat die 2de eigenlijk een bridge is...dus ik vermoed dat het ook wel moet werken met die 3700N (maar dan uiteraard geen wireless-n).

Vraag: kan de 3700N eigenlijk zelf een VPN service draaien (liefst PPTP) ? Ik las hierboven al dat het in elk geval niet mogelijk is om intern een VPN-server te draaien omdat de nodige protocols niet geforward worden, maar misschien dat ik op de 3700N wel een VPN kan draaien. Indien niet, dan wordt het vooralsnog DD-WRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 10:26
Als je op de WNDR3700 ook DD-WRT installeert moet dat allemaal willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik wil graag een tweede v1. De v1 heeft een beter bereik en throughput in de 5GHz band, door de Atheros chip. Daarnaast is mijn huidige een v1, en ik wil geen gehassle met 2 firmware versies. Nu is mijn verwarring groot als ik naar de pricewatch kijk. Kan iemand me helpen met welke ik nou precies moet hebben, of een zaak aanraden waar ze me de v1 gegarandeerd kunnen leveren? Of is het al klaar, en is die niet meer te krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De V2 heeft ook een Atheros SoC en draadloze chips... Het enige verschil is de gewijzigde antennes en de verdubbeling in flash tegenover de V1.

De kans dat je de V1 nog op de kop kan tikken is érg klein.

Ik zou trouwens OpenWrt boven DD-Wrt verkiezen, maar da's ieder zijn keuze. OpenWrt is helemaal niet zo moeilijk als het lijkt, en als je een Debian-logo als avatar hebt neem ik aan dat je wel wat met Linux overweg kunt ;).

[ Voor 50% gewijzigd door Borromini op 05-09-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
http://www.smallnetbuilde...r3700v2-5-ghz-band-retest
Doe me toch maar de v1, als die nog te krijgen is :)
Zoals gezegd, al is het alleen maar om het verschil in DD-WRT firmware.

/edit
OpenWRT, hmm.. nog niet eens serieus heen gekeken. Wilde gewoon een OOB oplossing. Zal ook wel niet zo'n probleem zijn om dat draaiend te krijgen, maar ik heb al genoeg aan mijn kop, en het ding is alleen een AP, doet verder niks. Alle andere functies lopen op een andere laag in huis ;)

Maar bedankt voor je tip, ik kijk er nog eens heen.

[ Voor 44% gewijzigd door UltraSub op 05-09-2011 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb zelf de V1 en ik ben daar blij om, versta me niet verkeerd; ik begrijp de mensen niet die de V2 verkiezen boven de V1, alleen omdat er meer flashgeheugen in zit - dan kan je evengoed een USB-stickje of HD aansluiten (geen probleem met OpenWrt). Als je dan toch met firmware wil zitten prutsen, dan kan je best ook wel externe opslag aankoppelen.

Ik vrees alleen dat de V1 niet meer verkrijgbaar is, hij is 'n tijd hard gegaan (en terecht), vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Ik heb nog een V1 liggen die ik niet meer gebruik ;)
stuur maar een DM bij intresse, mis alleen wel die staander ik had hem aan de muur hangen onder de trap.

(Ziggo draadloos modem doet wat het moet doen)

[ Voor 60% gewijzigd door hjs op 05-09-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Je hebt een DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje,ik weet namelijk mijn ingestelde wachtwoord niet meer om in te loggen in het router menu.
Ik weet dat de standaard inlognaam admin is,maar ik heb destijds een nieuw wachtwoord aangemaakt en nu weet ik dit niet meer.
Hoe kan ik simpel gezegd dit weer resetten zodat ik weer in mn router menu kom?
Ik heb geprobeerd dit via Netgear zelf te regelen maar daar krijg ik een half bakken idioot die van toeten nog blazen weet en me niet begrijpt.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:56:
Hallo allemaal,

Ik heb een probleempje,ik weet namelijk mijn ingestelde wachtwoord niet meer om in te loggen in het router menu.
Ik weet dat de standaard inlognaam admin is,maar ik heb destijds een nieuw wachtwoord aangemaakt en nu weet ik dit niet meer.
Hoe kan ik simpel gezegd dit weer resetten zodat ik weer in mn router menu kom?
Ik heb geprobeerd dit via Netgear zelf te regelen maar daar krijg ik een half bakken idioot die van toeten nog blazen weet en me niet begrijpt.
Alvast bedankt.
Even zoeken op Google levert voldoende resultaten (denk ik!?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Router resetten naar factory settings werkt dus niet,vandaar mijn vraag hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:11:
Router resetten naar factory settings werkt dus niet,vandaar mijn vraag hier.
RESET THE ROUTER:

1. Make sure router is connected to power supply and is on while you perform the task below. At the rear panel of the router, near the antenna, there is a very small round pinhole that contains the reset button.
2. Using a pen/pencil/paper clip, hold the reset button for 60 sec. so that the test light starts flashing.
3. After few seconds when the test light stops flashing. Turn off the router and turn it back on after a couple of minutes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de router hierbij verbonden aan het modem of niet?
Want ik heb net die stappen doorlopen,maar werkt nog steeds niet,als ik default username en password intik?? :|

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2011 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:25:
Is de router hierbij verbonden aan het modem of niet?
13. Login to the router (Username = admin Password = Password).

Sorry, maar heb je het al geprobeert ?
want op deze manier denk ik dat de HD van Netgear jou wel begreep, maar dat jij hun instructies niet kon/wilde uitvoeren..

http://www.fixya.com/supp...gear_router_keeps_loosing

[ Voor 7% gewijzigd door FreshMaker op 07-09-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snader2
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:56
Ik heb een WNDR3700N met guest netwerk. Nu is het bereik niet ver genoeg en wil ik een AP toevoegen in het netwerk. Is er een mogelijkheid dat dit nieuwe AP ook het guest netwerk doorgeeft? Volgens mij is dit niet echt mogelijk. Moet ik dan met vlans gaan werken ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe wil jij nu weten wat ze mij hebben aanbevolen te doen?
De helpdesk medewerker schreef mij terug dat ik een extra internet kabel naar de router moest leggen en zo moest inloggen,wat dus komplete onzin is,het gaat er zich om dat ik juist niet kan inloggen omdat ik mijn loggin wachtwoord niet meer weet dus kan proberen in te loggen met of zonder extra kabel wat ik wil,dat gaat echt niet werken.
En ja,ik heb net jouw advies uitgevoerd,maar kom er evengoed niet in,als ik reset naar fabrieks instellingen zoals jij beschrijft kom ik nog niet in met default username password combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:33:
Hoe wil jij nu weten wat ze mij hebben aanbevolen te doen?
De helpdesk medewerker schreef mij terug dat ik een extra internet kabel naar de router moest leggen en zo moest inloggen,wat dus komplete onzin is,het gaat er zich om dat ik juist niet kan inloggen omdat ik mijn loggin wachtwoord niet meer weet dus kan proberen in te loggen met of zonder extra kabel wat ik wil,dat gaat echt niet werken.
En ja,ik heb net jouw advies uitgevoerd,maar kom er evengoed niet in,als ik reset naar fabrieks instellingen zoals jij beschrijft kom ik nog niet in met default username password combo.
Ik weet niet precies WAT ze je hebben verteld, maar wat ik wel weet is dat bellers naar een helpdesk vaak denken het beter te weten, en als het antwoord niet aanstaat, de medewerker "het niet snapt"
Vooral (zelfbenoemde) 'tweakers' hebben hier last van!

heb je het password met een hoofdletter geprobeerd ?
probeer anders de 30-30-30 sequence

en mocht dat onverhoopt niet werken, kan je proberen te flashen via tftp ( tip -> zoek ernaar in comb. met dd-wrt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

dollarbill, als factory-reset niet werkt is er volgens mij een grote kans dat je het gewoon fout doet. Ik zou gewoon 15 seconden dat knopje in gaatje indrukken. Dan zou je moeten zien dat de leds even uitgaan en hij opnieuw gaat opstarten. Dan laat je gewoon het knopje weer los. Dan laat je hem opstarten en zou je met default gegevens er gewoon in moeten kunnen. Probeer voor de zekerheid ook even in een andere browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
FreshMaker schreef op woensdag 07 september 2011 @ 13:38:
[...]
en mocht dat onverhoopt niet werken, kan je proberen te flashen via tftp ( tip -> zoek ernaar in comb. met dd-wrt )
Flashen doet niet automatisch/ noodzakelijkerwijs een reset van het wachtwoord hoor.
Ik heb wel eens een tijd gedraaid met dd-wrt, geflashed naar stock-firmware, weer geflashed naar een nieuwere versie van dd-wrt en nog steeds moest/kon ik mijn oude dd-wrt wachtwoord gebruiken.

• dj.verhulst
mijn ervaring is dat bepaalde acces point wat vervelend doen bij het resetten....

soms reset ik ze en laat ik ze een aantal uur spanningsloos en dan doen ze het ineens wel....

weet iemand al of ze die bug opgelost hebben als je een overzicht van het aantal verbonden apparaten kan zien,, de IP's met de mac adresssen en netwerk naam ??

Verwijderd

Ik heb afgelopen avond de laatste firmware voor de v2 erop gezet (1.0.0.10) en het overzicht van verbonden apparaten werkt nu weer :) (ik had de meuk tracker gemist over deze firmware versie en automatische update op de router gaf aan dat ik de laatste frimware erop had)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2011 10:05 ]

• dj.verhulst
Ik draai met V1.0.0.8 , en met de automatische update zou er niks zijn ,, is die V1.0.0.10 nog in beta ?? ik heb een aantal van deze dingen in een bedrijfsmatige omgeving in gebruik en zou wel willen upgraden als deze bug eruit gehaald word, maar als je flashed kan je dan simpel een back-up van de instellingen terug zetten ? of onthoud ie de setttings wel ?

Verwijderd

Hij onthoudt de settings, althans in mijn geval wel. 1.0.0.10 is gewoon de nieuwste release versie. Ik had ook het probleem dat er met de automatische updates niets gevonden werd.

Maargoed, zoals altijd met een bedrijfsomgeving: backup maken, en niet zomaar je productie omgeving aanpassen zonder goed te testen.

• dj.verhulst
ik heb geen routers over dat ik een proef opstelling kan maken.
maar ik maak wel al backups van de instellingen, als ik een nieuwe inricht zet ik een bestaande backup terug en pas de naam en een paar details aan, en maar dan een backup

maar met de uitrol had ik ze allemaal naar de laatste gewone geupgrade voor ze ingezet te hebben

• aramdin
Settings worden inderdaad onthouden bij een standaard firmware upgrade

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
joppybt schreef op woensdag 07 september 2011 @ 18:31:
[...]

Flashen doet niet automatisch/ noodzakelijkerwijs een reset van het wachtwoord hoor.
Ik heb wel eens een tijd gedraaid met dd-wrt, geflashed naar stock-firmware, weer geflashed naar een nieuwere versie van dd-wrt en nog steeds moest/kon ik mijn oude dd-wrt wachtwoord gebruiken.
Als je via de tftp methode opnieuw flasht, overschrijf je alles, en blijven er geen sporen achter.
Dit wordt vaak gebruikt bij een semibricked router.

Hier al een keer of 3 toegepast, om van dd / open-wrt terug naar stock te gaan.

(maar ik denk dat dollarbill het heeft opgegeven, of het is gelukt.... Hij reageert niet meer .. Wel zo beleefd om iets te laten weten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Ook bij TFTP-flash heb ik volgens mij wel eens settings teruggezien van voor de flash, maar misschien heb ik spoken gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
woekele schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 08:43:
Ook bij TFTP-flash heb ik volgens mij wel eens settings teruggezien van voor de flash, maar misschien heb ik spoken gezien ;)
Nee, heb ik hier ook al gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
ok, my bad misschien, waarschijnlijk deed bij mij de 30-30-30 reset vooraf het wel ...

< laatste tftp is alweer een jaar geleden :| >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
FreshMaker schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 11:10:
ok, my bad misschien, waarschijnlijk deed bij mij de 30-30-30 reset vooraf het wel ...

< laatste tftp is alweer een jaar geleden :| >
Ik had inderdaad geen 30-30-30 reset gedaan bij mijn heen-en-weer flashen. Dan blijven de instellingen blijkbaar ergens staan en dd-wrt heeft ze zelfs ergens anders staan dan de stock-firmware.

Ik vraag me wel eens af of die 30-30-30 reset wel helpt. Wat ik namelijk nog nooit ergens gelezen heb:
  • Iemand had een probleem
  • Op advies van anderen deed die een 30-30-30 reset
  • Het probleem was opgelost.
Is er iemand die kan refereren aan bericht waar iemand daadwerkelijk geholpen was met een 30-30-30 reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Ik heb zelfs een 30-30-30 reset gedaan voordat ik DD-WRT flashde en nadat ik de stock firmware weer terugzette waren de settings er weer gewoon. 8) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
joppybt schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 14:09:
[...]

Is er iemand die kan refereren aan bericht waar iemand daadwerkelijk geholpen was met een 30-30-30 reset?
Heb net baat gehad bij een DD-WRT icm 30/30/30 reset. Wachtwoord reset :)

/edit
Pas bij de 3e keer achter elkaar overigens.

[ Voor 8% gewijzigd door UltraSub op 09-09-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Wellicht niet zo gedaan? >
4. Hold the reset button under the router for 30 seconds and do not release it, while still holding the reset button unplug the router and leave it unplugged for 30 more seconds. Still holding the reset button, plug the router back in and wait yet another 30 seconds. Unplug the router again and release the reset button, plug it back in and wait at least 2 minutes, this is critical as the router is building NVRAM settings.

• elsinga

elsinga

=8-)

Nivk schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 23:30:
Wellicht niet zo gedaan? >
4. Hold the reset button under the router for 30 seconds and do not release it, while still holding the reset button unplug the router and leave it unplugged for 30 more seconds. Still holding the reset button, plug the router back in and wait yet another 30 seconds. Unplug the router again and release the reset button, plug it back in and wait at least 2 minutes, this is critical as the router is building NVRAM settings.
Als je hier op mij reageert: zeker wel. Tot op de letter de handleiding gevolgd (wilde niet tijden zonder inernet zitten :9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hvandrie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-01 14:50
UltraSub schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 22:34:
[...]

Heb net baat gehad bij een DD-WRT icm 30/30/30 reset. Wachtwoord reset :)

/edit
Pas bij de 3e keer achter elkaar overigens.
Mensen, aub... stop met DD-WRT. Enige wat ze doen is op Wifi concentreren ,verder bijna niet.
OpenWRT is veel beter voor deze routers, en herstellen nog makkelijker.

Indien OpenWRT erop en config is overhoop:
- computer netwerkkaart op 192.168.1.2/24 en verbindt op lan poort van router
- stroom van router eraf
- stroom van router erop
- QSS knop herhalend blijven drukken voor 10 sec.... dan loslaten en System led gaat snel flikkeren.
- Telnet sessie naar 192.168.1.1
- Commando: firstboot
Effe wachten totdat config bestanden zijn teruggezet...
- Router stroom eraf en er opnieuw op... klaar!

Enige dat je bij OpenWRT effe moet opletten is dat bv bij Trunk builds standaard geen Web Management Interface op zit. Wel bij Backfire builds
Dit is snel en simpel te verhelpen middels 4 commando's waarbij OpenWRT router wel verbinding op WAN poort met internet (direct/indirect bv achter tweede router) moet hebben:

Telnet naar router:
opkg update
opkg install luci
/etc/init.d/uhttpd enable
/etc/init.d/uhttpd start

Voila, web interface!

Uiteraard router beveiligen met wachtwoord, en deze ze ook meteen SSH open. Handig en secure:
telnet naar router --> commando: passwd --> wachtwoord 2x invullen en SSH toegang is open.

Luci web interface ziet er tegenwoordig ook netjes uit, en je kan er allerlei packages installeren om dezelfde look en feel te krijgen als met OpenWRT. Alleen dus veel beter en meer modulair opgebouwd. Zo bepaal jij dan wat je op router draait ipv dat je met DD-WRT een vooraf gedefinieerde config er opzet welke crappy draait. Zoals wifi op DD-WRT te vaak problemen mee gekend, waarbij met OpenWRT gewoon veel beter werkt. Ook is VLAN q-tagging, tegenwoordig noodzakelijk bij config icm glasvezel van KPN/Tweak, ook inbegrepen en werkt geweldig!

Nou, nog meer veren kan ik ff niet in OpenWRT z'n achterwerk duwen... maar na jarenlang trouwe fan van DD-WRT te zijn geweest ben ik sinds dik een jaar over op OpenWRT en zonder spijt!

Doe er je voordeel mee ;)

Oja, DD-WRT heeft mij al enkele routers gekost... gebricked geraakt en niet meer te fixen. Goede recovery procedure waren ze even vergeten goed in te bouwen voor WRT320N in den beginnen. Maar, ben ook geen Linksys fan meer, enkel nog Atheros based producten, zoals TL-WR1043ND.

Kortom: Netgear WNDR3700 v1/v2 of TL-WR1043ND icm OpenWRT rulez!

Toevoeging, voordat ik het vergeet...

Mocht je dan echt er niet meer uitkomen nadat je oa je Netgear WNDR3700 v1/v2 of TL-WR1043ND (of anderen) hebt gebricked. Neem contact op voor herstelopties: USB-->TTL (geschikt voor Windows XP, Vista x86/x64, W7 x86/x64) adapter kopen welke ik op voorraad heb, of herstel service via verzending van router voor herstellen.

Interesse? Check hier en onderaan vindt je de herstelopties.

[ Voor 10% gewijzigd door hvandrie op 11-09-2011 22:31 . Reden: Toevoeging herstel opties ]

• Nivk
De aangekondigde WNDR4500 N900 Wireless Dual Band Gigabit Router lijkt mij een echte opvolger, al moet dat nog wel eerst even blijken. De blauwe USB 2.0 poorten zijn meteen al een succes bij mij :D, lekker verwarrend.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Eerst inderdaad es zien wat de besprekingen zeggen voor je naar dat marketingebral luistert ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Borromini op 14-09-2011 21:11 ]

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik ben na 2 jaar nog steeds tevreden met de 3700, maar wil op zich weer 's wat anders. Draai DD-WRT en dat is een vereiste (bandbreedte grafiekjes, heerlijk!), dus dat moet er op kunnen.

Ben niet tevreden over de Wifi N snelheden die ik momenteel haal, zo'n 6 MB/sec met meerdere laptops op vrij korte afstand. Stock firmware gaat beter, maar daar mis ik wat opties.

Misschien eind van het jaar weer 's kijken of er iets leuks op de markt is.

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Nivk schreef op woensdag 14 september 2011 @ 19:56:
De blauwe USB 2.0 poorten zijn meteen al een succes bij mij :D, lekker verwarrend.
Waaruit concludeer je dat het USB2.0 is?

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

R_W schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:31:
[...]

Blauw is vaak USB 3.0, volgens de vergelijkingstabel in het datasheet heeft de N900 "Faster USB speeds", gegeven het feit dat de N600 in het lijstje USB 2.0 is, denk ik dat de N900 USB 3.0 heeft. Ik haal met de WNDR3700v2 (N600) nooit transferspeeds die ook maar in de buurt van USB 2.0 komen (hardwarelimitaties, een SMB-server heeft simpelweg meer resources nodig om fatsoenlijke snelheden te halen), USB 3.0 lijkt me eerder voor compatibiliteit dan voor snelheid.

[ Voor 19% gewijzigd door donny007 op 14-09-2011 21:53 ]

/dev/null

• Nivk
R_W schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:31:
Van hier: "Are the 2 USB ports 3.0 or 2.0? Is there a difference between the two ports?
Both USB ports are USB 2.0 spec. and they both have the same function."
Uit de handleiding: "USB Drive Requirements
The router works with 1.0 and 1.1 (USB Full Speed) and 2.0 (USB High Speed) standards"
Op SmallNetBuilder:"The router has Gigabit WAN and four switched LAN ports and two USB 2.0 ports for storage and printer sharing."

En Netgear heeft het al eerder zo gedaan. Waarom blauwe poorten... geen idee; om de klant te bedriegen?

Review op Slashgear van de WNDR4500.

[ Voor 5% gewijzigd door Nivk op 15-09-2011 22:47 ]

Verwijderd

Steekt mij eerlijk gezegd dik tegen de WNDR3700, hier mijn verhaal:

Mijn standaard modem/router van Tele2 heeft een wireless functie, op mijn kamer (4m verder, 1 vloer) haalde ik 3-4MB/s. Linksys WMP600N kaartje in de PC. Was ok, maar wou meer, dus een Netgear WNDR3700 gekocht!

Installatie gedaan, 8MB/s in mijn kamer! Das toch al mooi, ik tevreden. Na een weekje was dit nog amper 2-3MB/s, router rebooten/resetten helpt niet, is nu al 2 maand lang max 2-3MB/s. Bereik zijn soms 5, meestal 4 balkjes van de 5!

Heb dan een TP-Link adapter gekocht voor in de PC, zelfde resultaat.. Goed, DD-WRT geflashed, max 700KB/s.. Bereik 5 balkjes. Op forum aangeraden andere firmware geflashed, 700Kb/s.. Ga dit weekend dan maar terug de originel firmware flashen maar in het algemeen, nee dank u, dan deed de standaard Thomson modem van Tele2 nog beter :s

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik vind vooral het bereik tegenvallen. Zelfde verdieping, 10 meter verder (2 deuren, staan open) is het bereik al slecht op 2 verschillende Android telefoons (2.4Ghz). Verbinding valt regelmatig weg. Hier scoorde mijn vorige router (WRT54GL) toch een stuk beter.

Ik heb verschillende kanalen geprobeerd. Regio op Noord Amercia ingesteld.

Ik vrees dat het niet helpt, maar zou andere firmware (OpenWRT bijvoorbeeld) helpen?

[ Voor 30% gewijzigd door jelmervos op 15-09-2011 12:54 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 17:28
Een vraagje over de WNDR3700v2.

Op het moment heb ik slecht internet thuis. Bij het opstarten van de laptop heb ik in het begin vaak 2-3min geen internet, maar wel verbinding met de router. Daarnaast schiet de snelheid vaak omlaag en ontstaat er erg veel lag. Als je bijvoorbeeld gaat gamen, of een filmpje gaat laden wat dan erg lang duurt.

Zou dit de provider zijn of de router die verkeerd is ingesteld? Ik heb hem via de instal gewoon ingesteld. Alleen naam en wachtwoord meegegeven.

• hjs
  • Niet online

hjs

Michielodc schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:33:

Op het moment heb ik slecht internet thuis. Bij het opstarten van de laptop heb ik in het begin vaak 2-3min geen internet, maar wel verbinding met de router. Daarnaast schiet de snelheid vaak omlaag en ontstaat er erg veel lag. Als je bijvoorbeeld gaat gamen, of een filmpje gaat laden wat dan erg lang duurt.

Zou dit de provider zijn of de router die verkeerd is ingesteld? Ik heb hem via de instal gewoon ingesteld. Alleen naam en wachtwoord meegegeven.
Kan van alles zijn.
Modem eens opnieuw opstarten, je zit op een druk kanaal (inssider eens kijken), je instelling van windows is standaard en dus niet optimaal voor draadloos, je pc is besmet met spyware, etc, etc, etc

• aramdin
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:29:
Steekt mij eerlijk gezegd dik tegen de WNDR3700, hier mijn verhaal:

Mijn standaard modem/router van Tele2 heeft een wireless functie, op mijn kamer (4m verder, 1 vloer) haalde ik 3-4MB/s. Linksys WMP600N kaartje in de PC. Was ok, maar wou meer, dus een Netgear WNDR3700 gekocht!

Installatie gedaan, 8MB/s in mijn kamer! Das toch al mooi, ik tevreden. Na een weekje was dit nog amper 2-3MB/s, router rebooten/resetten helpt niet, is nu al 2 maand lang max 2-3MB/s. Bereik zijn soms 5, meestal 4 balkjes van de 5!

Heb dan een TP-Link adapter gekocht voor in de PC, zelfde resultaat.. Goed, DD-WRT geflashed, max 700KB/s.. Bereik 5 balkjes. Op forum aangeraden andere firmware geflashed, 700Kb/s.. Ga dit weekend dan maar terug de originel firmware flashen maar in het algemeen, nee dank u, dan deed de standaard Thomson modem van Tele2 nog beter :s
Heb je al geprobeerd om de US instelling te gebruiken? Heb je andere kanalen geprobeerd of maak je gebruik van de auto setting? Maak je gebruik van de 2.4 of 5GHz band? Staat WMM aan of uit op je NIC? Heb je jouw NIC drivers al geupdate? Anders gezegd: genoeg variabelen...

Ik heb op mn iPhone de app Wifi Analyzer draaien, waardoor je kan zien of je netwerk overlap heeft met andere wifi netwerken in de buurt. Dit kan zeker schelen!

Ik heb zelf een v1 en een v2 in gebruik en ben er erg over te spreken. In de woonkamer haal ik met mn Macbook met gemak 14-16MB/s (5Ghz), in de slaapkamer kan ik met een iPhone/HTC nog prima internetten (2.4GHz).

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Michielodc schreef op donderdag 15 september 2011 @ 14:33:

Om het niet goed te laten werken moet je iets bewust verkeerd instellen. Wat je kan proberen is om de DNS servers van OpenDNS of Google mee te geven naar de clients in plaats van die van je provider.

Om je provider uit te sluiten zal je toch echt zonder router moeten testen (treedt het probleem ook op als je bedraad in plaats van draadloos met je router verbonden bent?).

Heb je eigenlijk je draadloze netwerk beveiligd? Weet je zeker dat er niemand mee lift op je verbinding?
Heb je heel veel connecties open staan (netstat -a)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Klopt, loopt vaak veel mee op de achtergrond (bv uTorrent opstarten met Windows). Zoals Lier zegt, sluit je laptop direct aan als enige apparaat op je verbinding en dan weet je al een stuk meer.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielodc
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 17:28
lier schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 10:53:
[...]

Om het niet goed te laten werken moet je iets bewust verkeerd instellen. Wat je kan proberen is om de DNS servers van OpenDNS of Google mee te geven naar de clients in plaats van die van je provider.

Om je provider uit te sluiten zal je toch echt zonder router moeten testen (treedt het probleem ook op als je bedraad in plaats van draadloos met je router verbonden bent?).

Heb je eigenlijk je draadloze netwerk beveiligd? Weet je zeker dat er niemand mee lift op je verbinding?
Heb je heel veel connecties open staan (netstat -a)?
Zondag ga ik de router compleet resetten. Verder zit er een wachtwoord op en niemand lift mee als het goed is. Had daar eerst naar gekeken. Stonds niks anders dan de computers die er bij mij thuis gebruikt worden bij.

En ik zal nog wel is testen zonder router. Ik laat de resultaten nog wel zien. En wat is netstat-a? Zoveel verstand heb ik er niet van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08 20:12
Goedenavond.

Heb sinds gisteren de WNDR3700N (van Ibood) binnen.
Mijn voornaamste reden was dat ik rechtstreeks op de Router (meerdere) USB schijven kan koppelen (middels een hubje).
Dit met name zodat ik deze USB schijven met mijn Mediaplyer (Popcorn hour A110) kan benaderen voor het afspelen van hd materiaal (Mkv bestanden max. 15 a 18 Gigabyte groot).

Nu wil ik een draadje trekken van de router naar de A110 om in ieder geval niet afhankelijk te zijn van de wireless.

Echter een heel klein vraagje doemt op:
Ik heb om te testen alvast een USB schijf aan de router gehangen en met mijn PC (welke bedraad met de router is verbonden) bestanden gecopieerd. Dit om te kijken wat de doorvoersnelheid is.
1e test met een DVD bestand van 4 GB copieren was circa 12 Megabyte/sec. lijkt me prima.

Echter toen ik een Mkv van ~12 gigabyte ging copieren was de snelheid ineens maar 2,5 tot 3 megabyte? :?

Mijn concrete vraag is dus eigenlijk: Als ik een kabel trek van de router naar de Popcornhour (ca 20 meter kabel gok ik), gaat het dan wel werken om HD materiaal (Mkv container) te streamen vanad de USB van de router naar de PCH?

Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 20:43
Mijn concrete vraag is dus eigenlijk: Als ik een kabel trek van de router naar de Popcornhour (ca 20 meter kabel gok ik), gaat het dan wel werken om HD materiaal (Mkv container) te streamen vanad de USB van de router naar de PCH?
Ik heb een zelfde soort opstelling, en dit moet prima gaan, HD wordt zonder problemen gesteamed. Maar er zijn meerdere factoren die je doorvoersnelheid kunnen beïnvloeden.

20 meter moet geen probleem zijn, maar in de regel hoe langer de kabel hoe minder de doorvoer. En natuurlijk de snelheid van je USB schijf, maar zoals je al aangaf kon je met 12MB/s kopieren.

Edit: Ik weet niet hoever je mediaplayer van je router af staat, maar ik kan het zelfs wireless streamen.

[ Voor 8% gewijzigd door LoBbY_1 op 19-09-2011 10:57 ]

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 23:27

OMX2000

By any means necessary...

Nadat mijn WNDR3700 v2 er 2 keer uitgeklapt is om onduidelijke reden, heb ik besloten om openwrt erop te zetten. Vooral ook omdat ik een website vanuit huis host, dus wil ik wel een redelijk betrouwbare verbinding hebben.

Na veel gevloek en getier is het me gelukt om een "redirection" naar mijn server te maken. Dat was blijkbaar niet genoeg, en ik moest ook port 80 openzetten. En nu werkt het eindelijk.

De komende tijd even zien hoe stabiel openwrt draait... Stiekem mis ik mijn WRT54G met Tomato toch wel heel erg. Makkelijk, krachtig en stabiel...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3nzym3
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08 20:12
Thanx LobBy_1.

12 MB haalde ik idd met een 4 Gb DVD bestand copieren, om de een of andere vage reden ging de snelheid met een mkv copieren naar 2,5 MB. :?
Ik heb op dit moment 3 x 1,5 TB Western digital elements welke ik via de router wil gaan sharen.
Nou ja ik zal toch de kabel moeten trekken om daadwerkelijk te gaan testen.

Ik heb er ook over nagedacht wireless te streamen. Echter de Wireless dongle voor de PCH A110 schijnt echt bagger te zijn (max. doorvoer ca. 1,5 megabyte /sec.) en is nergens meer te krijgen.

Als alternatief vond ik een dongle van TPlink (verder blijkt geen enkele wifi-n dongle ondersteunt te worden). Echter hier zijn 3 revisies van in omloop, waarvan de eerste 2 versies enkel werken. En uiteraard is op dit moment alleen maar de rev. 3 in omloop :+ . (heb al 4 shops gevraagd naar de versie welke ze verkopen).

Dus ik denk dat ik de kabel ga trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justme27
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik heb deze router Netgear WNDR3700 ook net binnen en heb deze vooral gekocht om mijn draadloos netwerk te vergroten. Helaas heeft dit in vergelijking met mijn vorige (Linksys WRT54G) niet echt zoden aan de dijk gezet. Nu denk ik erover een range extender aan te schaffen maar vraag me af hoe dit gaat werken; ik vraag me namelijk af hoe een range extender verbinding gaat maken met mijn draadloos netwerk als ik deze beveiligd heb? Heeft iemand een idee? Ik doel hierbij op de Netgear WN3000RP als repeater/extender. Ik kan dit nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik merkte dat mijn 3700 ook een veel minder sterk wifi signaal afgaf dan in het begin, nu zijn er in de loop van de tijd wel een flink aantal wifi netwerken bijgekomen in de buurt, dus dat zou daarmee te maken kunnen hebben.

Ik heb dat voor mezelf opgelost door de wifi uit te zetten op de 3700, en een Enginius ECB9500 accesspoint erop aan te sluiten die de wifi voor zijn rekening neemt.
Dit accesspoint zend uit met 630 milliwatt, wat ruim 20 keer zo veel is dan een standaard wifi router.

Dit heeft geresulteert dat ik op zolder, in de slaapkamer, woonkamer en zelfs in de garage een maximaal bereik heb.

Op mijn laptop is de wifi snelheid toegenomen naar 50 mbit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

En je buren zien waarschijnlijk hun eigen netwerk niet meer?

Blijkbaar is het in NL toegestane zendvermogen voor een AP 200 mW 8)7

[ Voor 38% gewijzigd door Borromini op 19-09-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Borromini schreef op maandag 19 september 2011 @ 13:20:
En je buren zien waarschijnlijk hun eigen netwerk niet meer?

Blijkbaar is het in NL toegestane zendvermogen voor een AP 200 mW 8)7
100 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Klopt, 100mw

Ik maak gebruik van een kanaal dat hier in de buurt niet gebruikt word,. dus de buren zullen wel geen last van mijn signaal hebben, en eventueel zet ik het vermogen een stuk minder nog

Maar de ontvangst is perfect :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik had ergens gelezen 100 mW voor een client en 200 mW voor een AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Wordt nog leuk als toch blijkt dat deze straling van invloed is op gezondheid. Leg dan je buurman maar eens uit waarom zijn kinderen ineens 4 oren hebben :) Gelukkig draag ik altijd een alu-hoedje :D
Pagina: 1 ... 31 ... 41 Laatste