Mensen, aub... stop met DD-WRT. Enige wat ze doen is op Wifi concentreren ,verder bijna niet.
OpenWRT is veel beter voor deze routers, en herstellen nog makkelijker.
Indien OpenWRT erop en config is overhoop:
- computer netwerkkaart op 192.168.1.2/24 en verbindt op lan poort van router
- stroom van router eraf
- stroom van router erop
- QSS knop herhalend blijven drukken voor 10 sec.... dan loslaten en System led gaat snel flikkeren.
- Telnet sessie naar 192.168.1.1
- Commando: firstboot
Effe wachten totdat config bestanden zijn teruggezet...
- Router stroom eraf en er opnieuw op... klaar!
Enige dat je bij OpenWRT effe moet opletten is dat bv bij Trunk builds standaard geen Web Management Interface op zit. Wel bij Backfire builds
Dit is snel en simpel te verhelpen middels 4 commando's waarbij OpenWRT router wel verbinding op WAN poort met internet (direct/indirect bv achter tweede router) moet hebben:
Telnet naar router:
opkg update
opkg install luci
/etc/init.d/uhttpd enable
/etc/init.d/uhttpd start
Voila, web interface!
Uiteraard router beveiligen met wachtwoord, en deze ze ook meteen SSH open. Handig en secure:
telnet naar router --> commando: passwd --> wachtwoord 2x invullen en SSH toegang is open.
Luci web interface ziet er tegenwoordig ook netjes uit, en je kan er allerlei packages installeren om dezelfde look en feel te krijgen als met OpenWRT. Alleen dus veel beter en meer modulair opgebouwd. Zo bepaal jij dan wat je op router draait ipv dat je met DD-WRT een vooraf gedefinieerde config er opzet welke crappy draait. Zoals wifi op DD-WRT te vaak problemen mee gekend, waarbij met OpenWRT gewoon veel beter werkt. Ook is VLAN q-tagging, tegenwoordig noodzakelijk bij config icm glasvezel van KPN/Tweak, ook inbegrepen en werkt geweldig!
Nou, nog meer veren kan ik ff niet in OpenWRT z'n achterwerk duwen... maar na jarenlang trouwe fan van DD-WRT te zijn geweest ben ik sinds dik een jaar over op OpenWRT en zonder spijt!
Doe er je voordeel mee
Oja, DD-WRT heeft mij al enkele routers gekost... gebricked geraakt en niet meer te fixen. Goede recovery procedure waren ze even vergeten goed in te bouwen voor WRT320N in den beginnen. Maar, ben ook geen Linksys fan meer, enkel nog Atheros based producten, zoals TL-WR1043ND.
Kortom: Netgear WNDR3700 v1/v2 of TL-WR1043ND icm OpenWRT rulez!
Toevoeging, voordat ik het vergeet...
Mocht je dan echt er niet meer uitkomen nadat je oa je Netgear WNDR3700 v1/v2 of TL-WR1043ND (of anderen) hebt gebricked. Neem contact op voor herstelopties: USB-->TTL (geschikt voor Windows XP, Vista x86/x64, W7 x86/x64) adapter kopen welke ik op voorraad heb, of herstel service via verzending van router voor herstellen.
Interesse? Check
hier en onderaan vindt je de herstelopties.
[
Voor 10% gewijzigd door
hvandrie op 11-09-2011 22:31
. Reden: Toevoeging herstel opties ]