Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet jezelf afvragen of je echt een Full Frame camera wil Buayakeren?!

Is het antwoord daarop ja, dan is de keus natuurlijk duidelijk. Aan de andere kant, ben je de snelheid van de 7D echt nodig (zo te lezen niet echt, correct me if i'm wrong)?! Het gebruikersgemak van de 7D is leuk, maar ik denk dat een 5D daar niet echt voor onder doet.

Wat voor objectieven gebruik je nu eigenlijk?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxurydiver
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:47
Bedankt voor de reactie Geert.
Of ik echt Fullframe wil ? Dat is de vraag die ik heb en waar ik nog niet uit ben..
Wat ik graag zou willen horen zijn de ervaringen van mensen die wellicht die combinatie die ik zou willen gebruiken en hun positieve en negatieve ervaringen kunnen delen.

Momenteel gebruik ik de 18-55 kit lens + sigma 10-20 f/4 + 50mm 1.8, ik ben van plan de boel in een keer weg te doen, daar er reeds interesse is in mijn familie. Wil dus helemaal opnieuw beginnen en investeren in goede spullen voor de komende jaren.

Apple, AP, Porsche, Rolex & Panerai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de videokwaliteit van de 5D MKII veel beter dan die van de 7D of is het marginaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:44
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 19:55:
Is de videokwaliteit van de 5D MKII veel beter dan die van de 7D of is het marginaal?
In het kort, de 5D mk2 heeft :
- iets minder last van rolling shutter
- minder last van hoge ISO's
- iets minder groot dynamisch bereik (halve stop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerardHenninger schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 19:59:
[...]

- iets minder last van rolling shutter
- minder last van hoge ISO's
Kortom, het verschil is dus marginaal als je alleen voor video gaat? Dan kun je dus beter voor een 550D gaan (zelfde kwaliteit als de 7D qua video) en die 1.100 euro besparen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2010 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:20
en 5d2 heeft grotere sensor, wat resulteert in een kleinere dof mogelijkheid.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButcher
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 18:10
GerardHenninger schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 19:59:
[...]

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:44
Zacuto Shootout

Maar even serieus... kunnen we niet alle Video-DSLR topics combineren?
5D vs 7D vs 550D vs D3s vs ...... ?

Dit is ook weer zo'n topic : Canon 550D VS Canon 7D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 14:08

jla

Ook ik twijfel nu ook al enige tijd tussen de 7D en 5D Mark II. Ik heb nu een Canon Eos 400D en merk nu toch wel dat ik toe ben aan een nieuwe body en tevens nieuwe lens. Ik gebruik nu nog alleen mijn 50mm 1.8 lens overige lenzen heb ik enige tijd geleden al verkocht (wegens niet lichtsterk genoeg). Ik fotografeer voornamelijk straatfotografie, architectuur en portret. En wil een sfeer creëren als dit:

http://www.thesartorialist.com/photos/41410Paint_4838Web.jpg

Ik wil best meer geld uitgeven (wordt wat langer doorwerken & sparen) aan de canon 5D mark II maar is hij dat ook waard? Ik zoek een camera die goed presteert kwa scherpte / diepte & die ook binnen & s'avonds buiten zonder flitser goede foto's maakt. Als body i.c.m. walkaround lens had ik het volgende in gedachten:

- Canon 7D + Sigma 17-50mm 2.8 OS HSM
- Canon 5D Mark II + Canon 24-105mm f4 of de canon 24-70mm 2.8?

Welke combinatie zouden jullie mij aanraden? Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
jla schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:33:
Ik wil best meer geld uitgeven (wordt wat langer doorwerken & sparen) aan de canon 5D mark II maar is hij dat ook waard? Ik zoek een camera die goed presteert kwa scherpte / diepte & die ook binnen & s'avonds buiten zonder flitser goede foto's maakt. Als body i.c.m. walkaround lens had ik het volgende in gedachten:
Aan die eisen voldoen ze allebei wel. Waarbij je met de 5d mark II met goedkopere, lees minder lichtsterke lenzen, een krappere scherptediepte kan krijgen. (Als je dat bedoelt met goed presteren kwa scherpte / diepte)

Wanneer de 7d qua beeldkwaliteit voldoet maar wbt de overige specificaties een beetje overkill is zou je ook nog de 550d kunnen overwegen; zelfde beeldkwaliteit maar voor de rest allemaal wat minder op de pro gericht. Dan hou je ook wat meer geld over voor leuke lenzen.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees FF vs crop: voordelen vs vooroordelen even door :)

De conclusie lijkt daar te zijn dat je een kleinere DoF kunt halen en dat je in het extreem lichtsterke bereik wat voordeel hebt. Heb je die voordelen niet nodig, dan kun je prima af met een crop camera. Een 7D is een prachtig apparaat met een heerlijke AF.

Ik snap overigens je stelling niet dat je lichtsterk zoekt icm de voorbeeldfoto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:52

sapphire

Die-hard pruts0r

Misschien dat met een snellere lens de foto niet zo onderbelicht had geweest :P
al gok ik het niet in de volle zon, denk eerder een lichtmeter die de paal meenam in de meting ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Die paal is zwart. Als de lichtmeter een zwart object meeneemt, dan zou ie 'm juist 'm juist moeten gaan overbelichten. Dus dat kan niet de reden voor een onderbelichting zijn :)

Overigens vind ik de foto niet onderbelicht. Het onderwerp is volgens mij niet die zwarte paal, hoewel die ruim voldoende doortekening heeft. Ik kan me niet storen aan een gemis van details in die paal.
Nee het onderwerp is volgens mij die man, en die als je die meer licht zou geven dan zou zijn shirt gaan uitbijten. RGB waardes 247,245,255.
Veel marge heb je dan niet om het lichter te maken. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door mjtdevries op 04-05-2010 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 14:08

jla

Verwijderd schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 16:09:
Lees FF vs crop: voordelen vs vooroordelen even door :)

Ik snap overigens je stelling niet dat je lichtsterk zoekt icm de voorbeeldfoto!
Nee de foto liet ik zien voor de scherpte / diepte niet voor lichtsterk.

Hier een ander voorbeeld:

http://www.thesartorialist.com/photos/42110&SonTie_6641Web-.jpg

Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Misschien kun je wat duidelijker aangeven wat je mist in je huidige camera/lens combinatie.
Dan kunnen we adviseren wat voor opties er zijn om dat gemis op te lossen.

De fotos die je laat zien hebben we namelijk niet veel aan aangezien die gewoon met de kitlens van een 450D gemaakt kunnen worden.

Lichtsterkte en dunne scherptediepte gaan hand in hand. Een lichtsterke lens alleen meer licht door als je het ook het diafragma helemaal open gooit. Maar als je dat doet kom je niet op de fotos die je als voorbeeld laat zien. Die hebben veel meer scherptediepte.
Als je dus dezelfde scherptediepte wilt die je in die fotos kunt zien dan heb je geen lichtsterke lens nodig.
Als je wel een lichtsterke lens hebt, en je stelt het diafragma in op de scherptediepte die je in die fotos kunt zien, dan vangt die net zoveel licht op als een minder lichtsterke lens en heb je er geen voordeel van.
Ook een full-frame heeft in die situatie geen voordeel meer tov een crop camera. (vandaar dat Mig29 naar dat topic verwijst waarin dat zeer uitgebreid besproken).
Pagina: 1 2 Laatste