Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
het gaat erniet om dat ik geen respect meer heb, maar als er telkens bvb "nigger-plaatjes" worden geplaatst dat zou je toch echt denken dat er een gebrek aan respect is.SinergyX schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:37:
[...]
Als jij geen respect meer hebt voor andere huidskleuren door een paar grappige plaatjes, moet je echt bij jezelf ten raden gaan ipv het afkeuren van deze plaatjes.
Zullen we dan ook maar de pedobear, dikke/lelijke mensen en flauwe belgen/taalgrapjes plaatjes weghalen?
Mag ik dan ook geen dikke vrouwen meer posten omdat ik een BMI heb wat vermoedelijk gelijk is of rond die van hun is? Maar je toch om kan lachen?SinergyX schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:37:
[...]
Als jij geen respect meer hebt voor andere huidskleuren door een paar grappige plaatjes, moet je echt bij jezelf ten raden gaan ipv het afkeuren van deze plaatjes.
Zullen we dan ook maar de pedobear, dikke/lelijke mensen en flauwe belgen/taalgrapjes plaatjes weghalen?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Dat is pas zo als je denkt dat mensen het bewust doen om niet grappig te zijn maar om te kwetsen. Imho is dan pas wel echt erg! Humor moet een beetje pijn doen/satire hebben. Dan zijn de grappen echt scherp. Altijd alles op safe spelen kan maar is niet leuk/vernieuwd nietMartin0 schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:40:
[...]
het gaat erniet om dat ik geen respect meer heb, maar als er telkens bvb "nigger-plaatjes" worden geplaatst dat zou je toch echt denken dat er een gebrek aan respect is.
Crap: Dubbel. Sorry modjes
[ Voor 3% gewijzigd door Touchdomex op 02-11-2009 13:44 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
kijk een beetje pijn is niet erg, maar als er veel plaatjes staan van negers of zo, dan is het anders.Touchdomex schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:44:
[...]
Dat is pas zo als je denkt dat mensen het bewust doen om niet grappig te zijn maar om te kwetsen. Imho is dan pas wel echt erg! Humor moet een beetje pijn doen/satire hebben. Dan zijn de grappen echt scherp. Altijd alles op safe spelen kan maar is niet leuk/vernieuwd niet
Crap: Dubbel. Sorry modjes
ik weet niet hoe het hier zit maar ja.
Nee, want niemand weet (in meeste gevallen) wie de poster in RL is, en als jij er genoeg van post heb jij klaaarblijkelijk geen respect voor 'hogere BMI mensen'. Je hoort niet te lachen om iemand uiterlijk, afkomst of huidskleur, dat is een teken van disrespect.Touchdomex schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:42:
Mag ik dan ook geen dikke vrouwen meer posten omdat ik een BMI heb wat vermoedelijk gelijk is of rond die van hun is? Maar je toch om kan lachen?
(dit is erg sarcastisch bedoeld, moge dat duidelijk zijn - sorry maar het is imho van de zotte als je humor en respect op 1 lijn zet).
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.
1. Ja, want het woord nigger is een scheldwoord.- Is het plaatje op zich offensive?
- Is het plaatje minder offensive als iemand het plaatje post waar het normaal gesproken offensive tegen is?
- Verandert het nou de situatie als de ene persoon het post of een ander (in dit geval: blank vs donker?)
2. Nee, ik ben zelf neger en kan er wel om lachen (iets met zelfspot; vandaar dat ik ook om Chris Rock kan lachen), maar val in dit specifiek geval over 't woord nigger.
3. Nope, zou geen verschil moeten maken.
Het maakt niet uit wie het plaatst (althans zou niet uit mogen maken). Net zoals ik ook aanstoot neem van mensen die anderen voor nazi uitmaken... Ik heb laatst (kan alleen niet op geplaatste modbreaks zoekenLuNaTiC schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:31:
mja ik denk allemaal wel dat we het er over eens zijn dat echte racisme hier gewoon niet thuis hoort.
Wat ik wel interessant vind aan de discussie is de nuance dat het door een getint persoon zelf gepost wordt.
Het is een beetje alsof je naar Chris Rock zelf luistert hoe hij zijn 'black brothers/sisters' in de zeik kan nemen, maar absoluut niet wordt geaccepteerd zou worden als het door een blanke gezegd zou worden.
Dit specifieke plaatje is grappig bedoeld en mag gewoon blijven staan als daar black had gestaan

[ Voor 3% gewijzigd door BtM909 op 02-11-2009 14:03 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Waarom plaats je het plaatje zelf?
Dit dus wel?

[ Voor 36% gewijzigd door Matis op 02-11-2009 14:10 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Vind ik imho nog steeds met dezelfde intonatie werken. Het racistische schaaf je er niet af op deze manier.Matis schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:07:
offtopic:
Dit dus wel?
[afbeelding]
Waar ik wel bang voor ben is als modjes er meer p gaan letten dat het topic zelf doodgemoddereerd word door de modjes omdat ze er meer op gaan letten. Dit moet trouwens niet gebeuren
Zouden er nog steeds veel donkere mensen aanstoot nemen, nu er 'black' staat?
Aan de inhoud van de grap verandert niet veel. Nouja, misschien ook wel, maar dat is een wel erg semantische discussie
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Er is denk ik wel een duidelijk lijn te trekken qua goorheid. Fecaliën over het lichaam is de lijn voorbij.
Omdat de discussie over dit plaatje gaat... Dan vind ik 't relevant om dat plaatje te posten... Het is hier geen grappig plaatjes topic.Matis schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:07:
offtopic:
Dit dus wel?
Daarnaast als ik over het woordje nigger val, dan mag ik het toch blijven gebruiken in een discussie
Ook lekker dat je mijn naam bij het plaatje zet

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
In een serieus topic zou het racistisch zijn, maar in humor wordt heel vaak de grenzen opgezocht (dat maakt vaak ook humor)... Dus de context van 't plaatje is natuurlijk heel anders, dan wanneer dit een serieus gesprek geweest zou zijn tussen een neger en een KKK-aanhangerTouchdomex schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:14:
[...]
Vind ik imho nog steeds met dezelfde intonatie werken. Het racistische schaaf je er niet af op deze manier.
Volgens mij is dat niet hier van toepassing. Men kan een TR aanmaken als je aanstoot hebt. Blijkbaar is een moderator langsgekomen die plaatje van hierboven niet heeft weggeedit, maar wel het poep-plaatje. Toen ontstond een discussie of het betreffende plaatje ook geen grens overschrijdtWaar ik wel bang voor ben is als modjes er meer p gaan letten dat het topic zelf doodgemoddereerd word door de modjes omdat ze er meer op gaan letten. Dit moet trouwens niet gebeuren
Ik deed dat niet vanuit kinderachtig gedoe, juist om de lading te dekken. Anyway, ik heb hem verwijderd.BtM909 schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:14:
Ook lekker dat je mijn naam bij het plaatje zetWil je die verwijzing aub uit je post halen? Ik ging er vanuit dat we hier een discussie aan 't voeren waren en niet kinderachtige sneren in een ander topic hoefden te plaatsen...
Sorry
De grote vraag bij dit plaatje is: wie wordt er nou op de hak genomen: negers of racisten?
Hint: het zijn niet de luilakken
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Ok my badMatis schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:21:
[...]
Ik deed dat niet vanuit kinderachtig gedoe, juist om de lading te dekken. Anyway, ik heb hem verwijderd.
Sorry
Zo zie je maar hoe context je hele gedachte kan beïnvloeden
Een beetje Neo op de hak nemenkenneth schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:23:
Dat racisme en humor verschillende zaken zijn, is hopelijk duidelijk. Herman Finkers heeft ook gezegd dat negers lui zijn, de context maakte echter duidelijk dat het een grap was. Als hij dat in Nova gezegd zou hebben tijdens een gesprek over de toenemende werkloosheid, zou het een ander verhaal zijn.
De grote vraag bij dit plaatje is: wie wordt er nou op de hak genomen: negers of racisten?
Hint: het zijn niet de luilakken
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
GelukkigBtM909 schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:29:
Ok my bad![]()
Zo zie je maar hoe context je hele gedachte kan beïnvloedenNo harm done
Wat voor mij heel belangrijk is, is dat de overgevoelige mensen vooral niet degenen mogen zijn die de grens bepalen. Want dan kan niets meer. Zelfs het gemiddelde is al erg strak, liever nog voorbij het gemiddelde naar veel toelaten en terughoudendheid van de crew.
Het specifieke plaatje waar de discussie over begonnen is: tja. Niet schokkend en om eerlijk te zijn ook niet echt grappig. Ver onder het gemiddelde niveau van Kenneth's bijdragen in dat topic, waar hij meestal met heel erg grappige plaatjes komt.
Wat mij betreft: storm in een glas water
(de verandering nigger>black lijkt me trouwens cosmetisch)
En even wat relevants:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2avtK_WwkBE]
You just don't get it.
[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 02-11-2009 15:00 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Post de volgende keer dan in zoiets als je weet waar het om gaatMartin0 schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:42:
als het gaat om het plaatje gaat die hier boven geplaatst is, dan is dat niet zo heel erg.
sorry sorry sorry
kenneth in "Het grote grappige plaatjes topic deel 41"gambieter schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:49:
Het specifieke plaatje waar de discussie over begonnen is: tja. Niet schokkend en om eerlijk te zijn ook niet echt grappig. Ver onder het gemiddelde niveau van Kenneth's bijdragen in dat topic, waar hij meestal met heel erg grappige plaatjes komt.
Deze was ook van kenneth, wat is het verschil met dit plaatje?
En als dat 'slecht' is, waarom kan deze dan weer wel?
kenneth in "Het grote grappige plaatjes topic deel 41"
En als er iets godslastering is.. wat moet dit dan zijn?
Ik deel de mening, storm in een glas water. Naja, eigelijk zelfs gewoon 'zeuren' om 1 plaatje waarvan iemand van mening is dat hij 'iets' te ver gaat. Wat wil je dan met bovenstaande soort plaatjes?
[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 02-11-2009 15:51 ]
Ik vind ze alledrie grappiger dan het Matrixplaatje. Mening, geen feitSinergyX schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:50:
Deze was ook van kenneth, wat is het verschil met dit plaatje?
En als dat 'slecht' is, waarom kan deze dan weer wel?
En als er iets godslastering is.. wat moet dit dan zijn?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik krijg het idee dat sommigen veel te snel geagiteerd zijn, al dan niet door de maatschappelijke, heersende tendens jegens discriminatie en/of racisme.
Zolang gebruikers zich niet beledigd voelen als er een keer een plaatje van hen verwijderd wordt en mods niet gelijk gaan strooien me waarschuwingen gaat het volgens mij wel goed.
Het valt me trouwens wel op dat de laastste maanden wat meer de grenzen opgezocht wordt.
Who is John Galt?
Of dat mensen steeds meer gaan zeuren over het 'grensgebied'. Het zijn niet de mensen die het plaatje posten, maar die mensen die zich 'aangevallen' voelen die de grens 'bepalen'.justmental schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:42:
Het valt me trouwens wel op dat de laastste maanden wat meer de grenzen opgezocht wordt.
Alarmbellen voor een tweede HK 1.0 debacle wil ik nog niet doen rinkelen, maar soms vallen de korte lontjes/elkaar aanvullen tot soms kleuterig gedrag wat meer op...
Al beschouw ik ze nog wel steeds als incident, maar wel zaak om het goed in de gaten te houden
Who is John Galt?
En nazigrappen zullen tussen 1945 en heden vast minder populair zijn dan in de, zeg, vijf jaar ervoor.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
En dan trek je een grens die 'in jou straatje' past, je bent anti-racisme jegens negers, dan zulke plaatjes. Je bent dik en je wordt gepest, dan dat. Je was erg aangeslagen door de aanslag twintowers? Dan had je het plaatje van de weggesoepte 404-not-found echt niet leuk gevonden.
Nogmaals, waar trek je de grens dan wel? Ok geen neger grapjes. En dan? 20 topics over de volgende 'deze vind ik niet gepast' plaatjes? Ok, de hardloper was een twijfeltje, dat geef ik toe. Maar als er een plaatje is die met opzet bedoeld is als grap (halt, hammerzeit), wat is dan het probleem?
Deze had ik toen gestartkenneth schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:03:
In 2006 hadden we nog het grote negertopic
En nazigrappen zullen tussen 1945 en heden vast minder populair zijn dan in de, zeg, vijf jaar ervoor.
Neger in mijn Dorp :D
Is er trouwens ook geen haar beter op geworden dat dorp
Zijn jullie het er dan wel / niet eens dat nigger gewoon beschouwd mag worden als scheldwoord?
Ja en nee. Dit is voor mij sterk afhankelijk van de context waarin het geplaatst word. In dit plaatje niet! Maar specifiek gericht naar een persoon zeer zeker!BtM909 schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:08:
Volgens mij is het grootste gedeelte van de posters hier het niet eens dat het specifieke plaatje een grens overschrijdt...
Zijn jullie het er dan wel / niet eens dat nigger gewoon beschouwd mag worden als scheldwoord?
Dat is afhankelijk van de context inderdaad.BtM909 schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:08:
Volgens mij is het grootste gedeelte van de posters hier het niet eens dat het specifieke plaatje een grens overschrijdt...
Ik kan "hé lul" naar je roepen en dat valt ook op twee manieren uit te leggen.
Als ik dat op straat tegen een wildvreemde roep of tegen vrienden onderling.
[ Voor 7% gewijzigd door Tijntje op 02-11-2009 17:18 ]
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Persoonlijk neem ik nergens aanstoot aan, maar ik kan me voorstellen dat anderen dat wel doen.BtM909 schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:08:
Dat neo plaatje had alleen het woord nigger met een onspecifieke rascistische boodschap.
Dat glijdt natuurlijk af naar de watermeloenen en uiteindelijk lijkt het hier dan op 4chan.
Als je een grens gaat specificeren dan kun je nigger in de ban doen, maar dan moeten dus eigenlijk alle rascistische grappen weg. Dan ga je twijfelen over de stigmatiserende grappen etc.
Het blijft een glijdende schaal.
Who is John Galt?
Waar ligt de grens van humor
Zijn de argumenten van mensen (en met name van de crew) gewijzigd?
En wat mij betreft zijn dat twee dingen. 1 het scheldwoord an-sich en 2. een eventuele racistische boodschap.justmental schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:18:
[...]
Persoonlijk neem ik nergens aanstoot aan, maar ik kan me voorstellen dat anderen dat wel doen.
Dat neo plaatje had alleen het woord nigger met een onspecifieke rascistische boodschap.
Waarom zou dat? In humor zoek je vaak grenzen op en kom je in stigmatiserende of bevooroordeelde hoeken, maar dat is nou eenmaal waarop humor gebouwd is.Dat glijdt natuurlijk af naar de watermeloenen en uiteindelijk lijkt het hier dan op 4chan.
Als je een grens gaat specificeren dan kun je nigger in de ban doen, maar dan moeten dus eigenlijk alle rascistische grappen weg. Dan ga je twijfelen over de stigmatiserende grappen etc.
Ik kan alleen voor mezelf spreken en vind 't woord nigger gewoon niet kunnen op een forum als GoT.
Dat ligt helemaal aan de context en niet het woord zelf, je geeft zelf al aan dat je er wel om kan lachen als Chris Rock het erover heeft.BtM909 schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:08:
Smiling as the shit comes down...
Alhoewel het context-afhankelijk is, kan ik er daar wel wat bij voorstellen. Maar voor elk woord is er een wisselende grens, en kan de actie ook verschillend zijn.BtM909 schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:24:
Ik kan alleen voor mezelf spreken en vind 't woord nigger gewoon niet kunnen op een forum als GoT.
Dikke mensen worden ook gedemoniseerd en gediscrimineerd; mogen die plaatjes over dikke vrouwen dan ook niet?
Mijn mening in iedergeval nietBoudewijn schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:19:
Deze discussie is al ooit gevoerd:
Waar ligt de grens van humor
Zijn de argumenten van mensen (en met name van de crew) gewijzigd?
Het woord zelf is een scheldwoord (zie m'n eerste reactie in 't topic)... Ik kan lachen om de zelfspot over black brothers and sisters, maar ik vind t uitermate vervelend dat het blijkbaar normaal moet zijn om als neger nigger te kunnen zeggen... Ik geniet dus van Chris Rock z'n grappen, maar haat het echt als hij elke keer nigger zegt (sommige ondertitelaars vertalen dat ook steevast als nikker en niet als neger).ScrooLoose schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:46:
[...]
Dat ligt helemaal aan de context en niet het woord zelf, je geeft zelf al aan dat je er wel om kan lachen als Chris Rock het erover heeft.
Wat is er mis met het woord negerBtM909 schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:21:
[...]
(sommige ondertitelaars vertalen dat ook steevast als nikker en niet als neger).
Neger is gewoon de vertaling van negro en die verwijst alleen maar naar mensen met donkere huidskleur (oftewel van oorspronkelijk afrikaanse afkomst)
Dat nigger als zijnde scheldwoord daar van afgeleid is wil imo niet zeggen dat neger als woord ook fout is.
Het woord heeft voor mij de "historische" lading verloren en dat heeft toch wel met Chris rock en consorten te maken die het woord te pas en te onpas gebruiken en dat klaarblijkelijk prima vinden.
Het kan ook best zijn dat ik me daar niet aan stoor omdat ik blank ben, net zoals ik me er ook niet aan stoor als dikke mensen of wat dan ook op de hak genomen worden.
Zoals iemand eerder zei het is maar net in welk straatje jij je bevind of hoe dat ook maar weer gezegd werd
[ Voor 8% gewijzigd door ScrooLoose op 02-11-2009 18:51 ]
Smiling as the shit comes down...
Grappig. Het komt van niger (zwart in het latijn) af. Nigger zou dan een stuk correcter zijn.ScrooLoose schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:49:
[...]
Wat is er mis met het woord neger
Neger is gewoon de vertaling van negro en die verwijst alleen maar naar mensen met donkere huidskleur (oftewel van oorspronkelijk afrikaanse afkomst)
Dat nigger als zijnde scheldwoord daar van afgeleid is wil imo niet zeggen dat neger als woord ook fout is.

Wordt dat door iemand choquerend of racistisch gevonden?
Volgens mij zegt hij dat hij zich stoort aan "nikker", wat dezelfde beledigende lading als nigger heeft.
Niet zo zeer dat "neger" zo erg is.
dit is niet racistisch, dit is humor.Matis schreef op maandag 02 november 2009 @ 19:19:
En zo'n plaatje (enigszins grappig)
[afbeelding]
Wordt dat door iemand choquerend of racistisch gevonden?
en @ lunatic:
Tussen nikker en nigger is nog een verschil:
Nikker is een zwarte crimineel, bendelid, enz, enz.
Nigger is gewoon iemand met een getinte huidskleur.
Goeie, ik zie ook wel eens plaatjes waar de grappigheid ligt besloten in het enkele feit dat iemand dik of lelijk zou zijn. Ik zie daar meer aanleiding tot discussie dan in mijn plaatje waar gespot wordt met racisme.gambieter schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:01:
Dikke mensen worden ook gedemoniseerd en gediscrimineerd; mogen die plaatjes over dikke vrouwen dan ook niet?
Als er al discussie zou moeten zijn.
Waar haal je die wijsheid vandaan? Ik kan daar niets over vinden...Martin0 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:37:
[...]
dit is niet racistisch, dit is humor.
en @ lunatic:
Tussen nikker en nigger is nog een verschil:
Nikker is een zwarte crimineel, bendelid, enz, enz.
Nigger is gewoon iemand met een getinte huidskleur.
quote: http://Vandale.nlnik·ker de; m,v -s (scheldw) neger
quote: Merriam WebsterMain Entry: nig·ger
Pronunciation: \ˈni-gər\
Function: noun
Etymology: alteration of earlier neger, from Middle French negre, from Spanish or Portuguese negro, from negro black, from Latin niger
Date: 1786
1 usually offensive; see usage paragraph below : a black person
2 usually offensive; see usage paragraph below : a member of any dark-skinned race
3 : a member of a socially disadvantaged class of persons <it's time for somebody to lead all of America's niggers…all the people who feel left out of the political process — Ron Dellums>
usage Nigger in senses 1 and 2 can be found in the works of such writers of the past as Joseph Conrad, Mark Twain, and Charles Dickens, but it now ranks as perhaps the most offensive and inflammatory racial slur in English. Its use by and among blacks is not always intended or taken as offensive, but, except in sense 3, it is otherwise a word expressive of racial hatred and bigotry.
Wat vind BtM hiervan? Dik/lelijk dan ook maar verbieden?kenneth schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:42:
Goeie, ik zie ook wel eens plaatjes waar de grappigheid ligt besloten in het enkele feit dat iemand dik of lelijk zou zijn. Ik zie daar meer aanleiding tot discussie dan in mijn plaatje waar gespot wordt met racisme.
Als er al discussie zou moeten zijn.
Ik heb het ergens ooit gehoord geloof ik... maar het hoeft niet waar te zijn iddLuNaTiC schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:53:
[...]
Waar haal je die wijsheid vandaan? Ik kan daar niets over vinden...
[...]
[...]

Maar als je dit ziet, zagen ze vroeger de racistische lading net ff anders

Nikker is helemaal geen Engels woord, maar een Nederlands woord. Het is zelfs geen English 'slang', dus nee, dat gebruiken ze daar niet.
Ik snap sowieso niets van je laatste zin, wat bedoel je nou?
in america noemen de negers elkaar 'nigga' of 'nikker', en dat zijn meestal mensen uit een bende.LuNaTiC schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:27:
Waar haal je dat toch allemaal vandaan? Hoe meer ik je hier zie praten, hoe meer onzin ik zie.
Nikker is helemaal geen Engels woord, maar een Nederlands woord. Het is zelfs geen English 'slang', dus nee, dat gebruiken ze daar niet.
Ik snap sowieso niets van je laatste zin, wat bedoel je nou?
en ik praat geen onzin, ik kijk gewoon te veel tv

Ja en ik weet dat 'nigger'/en vaker 'nigga' slang in USA is bij negers onderling, maar nikker is echt een Nederlands woord.
Maar goed, dit is een domme discussie, we wijken ook van de kern af.
ik kan nog wel engels verstaan hoor ^^, en ze zeggen dan ook 'nigga' en zo.Brons schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:32:
De ondertiteling zegt misschien nikker...
Wat is er racistisch aan dat plaatje? Het is sociaal commentaar, refererend aan het feit dat in de huidige Westerse maatschappij nog steeds behoorlijk in je nadeel werkt als je een gekleurde huid hebt. Grappen zijn vaak juist grappig omdat ze een kern van waarheid bevatten. Als je iemand kennis van deze maatschappij geeft en hem bij zijn geboorte vraagt welke huidskleur hij graag wil hebben, waar denk je dan dat hij voor kiest?Touchdomex schreef op maandag 02 november 2009 @ 14:14:
[...]
Vind ik imho nog steeds met dezelfde intonatie werken. Het racistische schaaf je er niet af op deze manier.
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Ik word ook elke keer overal bij betrokken, maar waar heb ik gezegd dat racisme in overduidelijke humor not-done isSinergyX schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:54:
[...]
Wat vind BtM hiervan? Dik/lelijk dan ook maar verbieden?

Maar wat probeer je precies te zeggen... Je doet uitspraken die echt nergens op gebaseerd zijn... Dat het in jouw beleving zo gebeurd (of wordt uitgesproken) zegt niks over de werkelijkheidMartin0 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:33:
[...]
ik kan nog wel engels verstaan hoor ^^, en ze zeggen dan ook 'nigga' en zo.
ik heb verschillende series gezien over bendes in america en zo.BtM909 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:39:
[...]
Ik word ook elke keer overal bij betrokken, maar waar heb ik gezegd dat racisme in overduidelijke humor not-done isIk vind het woord nigger / nikker storend, niets meer, niets minder
![]()
[...]
Maar wat probeer je precies te zeggen... Je doet uitspraken die echt nergens op gebaseerd zijn... Dat het in jouw beleving zo gebeurd (of wordt uitgesproken) zegt niks over de werkelijkheid
ook ben ik een internet freak, ik zoek alles op en zo.
maar ja wat boeit het
Ah kijk hier wordt het wel interessant. Want we kunnen met twee verschillende plaatjes (waarbij de ene "nigger" zegt, en de ander de term "black" gebruikt), de grap op de volgende manieren uitleggen:Confusion schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:36:
[...]
Wat is er racistisch aan dat plaatje? Het is sociaal commentaar, refererend aan het feit dat in de huidige Westerse maatschappij nog steeds behoorlijk in je nadeel werkt als je een gekleurde huid hebt. Goede grappen zijn vaak juist grappig omdat ze een kern van waarheid bevatten. Als je iemand kennis van deze maatschappij geeft en hem bij zijn geboorte vraagt welke huidskleur hij graag wil hebben, waar denk je dan dat hij voor kiest?
met de term "nigger"
- Racisistisch: het woord nigger wordt als minderwaardig/beledigend/scheldwoord gebruikt ("waarom zou je een nikker willen zijn als je kunt kiezen wat je wilt zijn? - in de betekenis dat negers minderwaardig zouden zijn)
- Juist zoals Kenneth hem uitlegt: de racist wordt op de hak genomen
met de term "black"
- Kan nog steeds bovenstaande twee opties betekenen
- Of de manier zoals Confusion hem uitlegt: het is bekend dat de zwarte gemeenschap over het algemeen nogal een inhaalslag hebben moeten maken in de wereldmaatschappij en wellicht daar nog steeds mee bezig zijn, zeker in bepaalde delen van de wereld. Met dat gegeven zou de uitleg van de grap al weer heel anders zijn.
Blijkbaar is het verschil misschien miniem/nietszeggend voor sommigen, subtiel maar levensgroot voor anderen...
hier moet ik je gelijk in geven lunatic, als er de term black was gebruikt, was de grap erg goed gebaseert op de waarheid.LuNaTiC schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:43:
[...]
Ah kijk hier wordt het wel interessant. Want we kunnen met twee verschillende plaatjes (waarbij de ene "nigger" zegt, en de ander de term "black" gebruikt), de grap op de volgende manieren uitleggen:
met de term "nigger"
- Racisistisch: het woord nigger wordt als minderwaardig/beledigend/scheldwoord gebruikt ("waarom zou je een nikker willen zijn als je kunt kiezen wat je wilt zijn? - in de betekenis dat negers minderwaardig zouden zijn)
- Juist zoals Kenneth hem uitlegt: de racist wordt op de hak genomen
met de term "black"
- Kan nog steeds bovenstaande twee opties betekenen
- Of de manier zoals Confusion hem uitlegt: het is bekend dat de zwarte gemeenschap over het algemeen nogal een inhaalslag hebben moeten maken in de wereldmaatschappij en wellicht daar nog steeds mee bezig zijn, zeker in bepaalde delen van de wereld. Met dat gegeven zou de uitleg van de grap al weer heel anders zijn.
Blijkbaar is het verschil misschien miniem/nietszeggend voor sommigen, subtiel maar levensgroot voor anderen...
Mja, black, als dat weer letterlijk vertaald wordt naar het Nederlands, dan is dat zwarte, dat is ook niet niet-racistisch.Martin0 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:45:
hier moet ik je gelijk in geven lunatic, als er de term black was gebruikt, was de grap erg goed gebaseert gebaseerd op de waarheid.
Zelfde als roetmop, zwartjoekel en of neger. Nu heb je natuurlijk ook blanke, bleekscheet etc. Ikzelf stoor me daar niet echt aan, maar misschien is dat wel omdat juist de blanken het racisme hebben uitgevonden
[ Voor 22% gewijzigd door Matis op 03-11-2009 11:48 ]
Ik denk dat je wat meer moet afstappen van letterlijke vertalingen, maar meer in het Engels moet blijven denken en aan de hand daarvan bepalen wat voor lading een bepaalde term dekt. Ik denk namelijk dat die lading van 'black' in dat plaatje niet dezelfde lading heeft als het Nederlandse "zwarte".Matis schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:47:
[...]
Mja, black, als dat weer letterlijk vertaald wordt naar het Nederlands, dan is dat zwarte, dat is ook niet niet-racistisch.
Wellicht dat sommige donkere Amerikanen nog wel aanstoot nemen aan "black", maar dat zullen volgens mij degenen zijn die blijven vasthouden aan de term "African Americans". Ik denk dat 'black' bij de meesten echter geen hele negatieve lading meer heeft.
Blijft wel een interessante discussie op zich, maar dan moet je eigenlijk weer wat meer de geschiedenis induiken over het ontstaan van verschillende benamingen; food for thought: http://forumserver.twoplu...l-negreanu-racist-557501/
Wikipedia: African American
http://www.manhattan-inst..._latimes-why_im_black.htm
[ Voor 8% gewijzigd door LuNaTiC op 03-11-2009 12:09 ]
Tot nu toe kan ik me meestal wel vinden in de policy die door de GC-crew wordt gehanteerd. Ik denk wel dat het belangrijk is dat iemand die zichzelf aangesproken voelt door een grappig plaatje niet degene is die de beslissing over verwijderen moet nemen (dus een streng-gelovig christen niet over een plaatje over Jezus, een moslim niet over Mohamed, etc). Die persoon is er dan toch teveel bij betrokken, en niet onafhankelijk, en ik hoop dan ook (en vertrouw er ook op) dat een crewlid dan in ieder geval even een collega consulteert
hier ben ik het volslagen mee eens, want dan kunnen onderhand alle grappige plaatjes en moppen weg van Tweakers.net, en dat zou saai zijngambieter schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:06:
Ik krijg hier een beetje een PC-gevoel van, iets wat er ook voor gezorgd heeft dat heel veel moppen niet meer mogen, want oh, er zou eventueel iemand beledigd kunnen zijn door een woordspeling. Zoals gezegd, de context en de intentie zijn van groot belang, en daar komt een beetje een fingerspitzengefuhl bij kijken.
Tot nu toe kan ik me meestal wel vinden in de policy die door de GC-crew wordt gehanteerd. Ik denk wel dat het belangrijk is dat iemand die zichzelf aangesproken voelt door een grappig plaatje niet degene is die de beslissing over verwijderen moet nemen (dus een streng-gelovig christen niet over een plaatje over Jezus, een moslim niet over Mohamed, etc). Die persoon is er dan toch teveel bij betrokken, en niet onafhankelijk, en ik hoop dan ook (en vertrouw er ook op) dat een crewlid dan in ieder geval even een collega consulteert.
Dan kan ik toch wel vragen wat je van de overige 'foute' plaatjes vind?BtM909 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:39:
Ik word ook elke keer overal bij betrokken, maar waar heb ik gezegd dat racisme in overduidelijke humor not-done isIk vind het woord nigger / nikker storend, niets meer, niets minder
Afgelopen 2 pagina's gaat het enkel nog nigger, knikker, neger, roetmoep en boeit mij wat nog meer, maar waar ging het hier nu initieel over? Plaatjes topic is ruim 2 pagina's verder, niemand die er meer last van heeft.
Weer fijn wachten tot de volgende discussie
Oslik blyat! Oslik!
Het zegt om eerlijk te zijn ook wel iets over eventuele overgevoeligheid van de ontvanger. Het hele idee achter innuendo is dat de ontvanger de stippellijntjes invult, via de "a dirty mind is a joy forever" aanpak. Een beroemde sketch is natuurlijk deze:dion_b schreef op woensdag 04 november 2009 @ 11:26:
ik vind'm evenals velen niet bijzonder grappig en meer zeggen over degene die hem gemaakt heeft dan iets anders - maarja, dat is puur mijn mening
Je moet ook uitkijken dat je niet in de CIDI-fout valt, die elke kritiek op Israel gelijk als antisemitisme zien, op zijn Pavloviaanse respons. Het is heel goed mogelijk om in bijna alles waar blanke of gekleurde mensen staan er iets van racisme in te zien, als je maar wilt; maar dat zegt dan vaak meer over de ontvanger. Dat neemt niet weg dat het gebruik van het woord "nigger" onverstandig was, maar om het daarom te verbieden?
Volgens mij heb ik daar al eerder antwoord op gegeven (o.a. in BtM909 in "Wat kan wel en wat niet in Grappige plaa...")SinergyX schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:24:
[...]
Dan kan ik toch wel vragen wat je van de overige 'foute' plaatjes vind?
Afgelopen 2 pagina's gaat het enkel nog nigger, knikker, neger, roetmoep en boeit mij wat nog meer, maar waar ging het hier nu initieel over? Plaatjes topic is ruim 2 pagina's verder, niemand die er meer last van heeft.
Heeft niks met overgevoeligheid te maken... Of zou het feit dat je zo hierop doorhamert ook een mate van overgevoeligheid zijn?gambieter schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:10:
[...]
Het zegt om eerlijk te zijn ook wel iets over eventuele overgevoeligheid van de ontvanger. Het hele idee achter innuendo is dat de ontvanger de stippellijntjes invult, via de "a dirty mind is a joy forever" aanpak. Een beroemde sketch is natuurlijk deze:
Het gaat om de context... Als een Palestijn praat over Joden, dan is dat heel wat anders dan een grapje gemaakt door een Jood. Tuurlijk kan je overal discriminatie inzien, maar nogmaals humor is gebaseerd op het onverwachte, grenszoekende, stigmatiserende, vooroordelen en zelfspot. In die context moet je rustig een grap kunnen maken die een bepaalde doelgroep te hak zet...Je moet ook uitkijken dat je niet in de CIDI-fout valt, die elke kritiek op Israel gelijk als antisemitisme zien, op zijn Pavloviaanse respons. Het is heel goed mogelijk om in bijna alles waar blanke of gekleurde mensen staan er iets van racisme in te zien, als je maar wilt; maar dat zegt dan vaak meer over de ontvanger.
Waarom zou je het perse moeten verbieden (alszijnde overal in de FAQ erbij schrijven)... Wat mij betreft is een scheldwoord iets wat je niet zo willen / moeten tolereren (en daar mag best discussie over bestaanDat neemt niet weg dat het gebruik van het woord "nigger" onverstandig was, maar om het daarom te verbieden?
Ik doorhameren? Ik heb 3 posts in dit topic gemaakt (nu dus 4), dat lijkt me toch moeilijk gelijk staan aan doorhamerenBtM909 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:42:
Heeft niks met overgevoeligheid te maken... Of zou het feit dat je zo hierop doorhamert ook een mate van overgevoeligheid zijn?
Eensch. Maar alhoewel het wat gevoelig kan liggen, lijkt het me onnodig om de Israeli's noch de Palestijnen te verbieden grappen over elkaar te maken. Liever dat ze grappen maken dan proberen aanslagen te plegen.Het gaat om de context... Als een Palestijn praat over Joden, dan is dat heel wat anders dan een grapje gemaakt door een Jood. Tuurlijk kan je overal discriminatie inzien, maar nogmaals humor is gebaseerd op het onverwachte, grenszoekende, stigmatiserende, vooroordelen en zelfspot. In die context moet je rustig een grap kunnen maken die een bepaalde doelgroep te hak zet...
Zoals aangegeven wil ik dit gewoon aan de GC-crew overlaten, en hoop ik dat ze niet zomaar wat weghalen omdat er een enkeling door geschokt is, of dat nu om huidskleur, religie of anders isWaarom zou je het perse moeten verbieden (alszijnde overal in de FAQ erbij schrijven)... Wat mij betreft is een scheldwoord iets wat je niet zo willen / moeten tolereren (en daar mag best discussie over bestaan)
Je bent niet de enige die lacht over grappen die om zijn of haar uiterlijk of gedrag gaan, ik doe gezellig meegambieter schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:53:
[...]
Ik doorhameren? Ik heb 3 posts in dit topic gemaakt (nu dus 4), dat lijkt me toch moeilijk gelijk staan aan doorhameren. Als te dikke, kalende, brildragende, blanke vrijgezelle nerd kan ik nog steeds heel hartelijk lachen om grappen die dikte, kaalheid, brillen, bleekscheet, vrijgezelligheid en nerdheid aanpakken. That's life. Ik zal zelf niet grappen maken met "nigger", maar neem daarentegen graag religie op de hak. Net zoals er andersom ook atheisten en agnosten op de hak worden genomen, no problemo
.
[...]
Eensch. Maar alhoewel het wat gevoelig kan liggen, lijkt het me onnodig om de Israeli's noch de Palestijnen te verbieden grappen over elkaar te maken. Liever dat ze grappen maken dan proberen aanslagen te plegen.
[...]
Zoals aangegeven wil ik dit gewoon aan de GC-crew overlaten, en hoop ik dat ze niet zomaar wat weghalen omdat er een enkeling door geschokt is, of dat nu om huidskleur, religie of anders is.
ik ben zelf een ICT nerd van 17 met een dikke kop xD
en Life Sucks dus altijd blijven lachen
Maar de GC-crew werkt dan toch ook vanuit hun persoonlijk standpunt?gambieter schreef op woensdag 04 november 2009 @ 13:53:
Zoals aangegeven wil ik dit gewoon aan de GC-crew overlaten, en hoop ik dat ze niet zomaar wat weghalen omdat er een enkeling door geschokt is, of dat nu om huidskleur, religie of anders is.
Stel nu (ok, komtie) dat de hele GC-crew zwaar christelijke homofiele donkergekleurde baggerlelijke vrijgezelle barbypoppensparende joden met tenen van 40 meter waren? Dan zou dus per definitie (pakembeet) 80% van de plaatjes vewijderd worden? Dan vind ik niet dat een 'selectief' groepje hier besluiten over zou mogen nemen.
We hebben een enkele mod-warning in het topic (onderaan), dat is toch genoeg? Die enkele 'twijfeltje' neem je voor lief, lees eroverheen of kijk 2 dagen niet.. dan is iedereen het weer vergeten.
(als ik me 'aangevallen' moet voelen door elke 'hatelijke' opmerking/uiting richting mij - of als groep - in de groepjes wilders, uitkeringen, 'probleemjeugd', roken of welke variant er maar denigerende uitlatingen komen.. dan kon ik wel bijna dagelijks soortgelijk topic openen).
[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 04-11-2009 14:09 ]
Dat had ik al beantwoord:SinergyX schreef op woensdag 04 november 2009 @ 14:08:
Maar de GC-crew werkt dan toch ook vanuit hun persoonlijk standpunt?
Stel nu (ok, komtie) dat de hele GC-crew zwaar christelijke homofiele donkergekleurde baggerlelijke vrijgezelle barbypoppensparende joden met tenen van 40 meter waren? Dan zou dus per definitie (pakembeet) 80% van de plaatjes vewijderd worden? Dan vind ik niet dat een 'selectief' groepje hier besluiten over zou mogen nemen.
gambieter schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 12:06:
... Ik denk wel dat het belangrijk is dat iemand die zichzelf aangesproken voelt door een grappig plaatje niet degene is die de beslissing over verwijderen moet nemen (dus een streng-gelovig christen niet over een plaatje over Jezus, een moslim niet over Mohamed, etc). Die persoon is er dan toch teveel bij betrokken, en niet onafhankelijk, en ik hoop dan ook (en vertrouw er ook op) dat een crewlid dan in ieder geval even een collega consulteert.

reuzekind in "Het grote grappige plaatjes topic deel 42"
Ik heb meerdere TR's gemaakt over racistische plaatjes waar ik helemaal geen terugkoppeling of reactie op heb gekregen. Ik zie dus eigenlijk weinig actie hierin wat ik schandalig vind.
Verwijderd
Een TR is éénrichtingsverkeer (tenzij je d'r echt dingen in/op schrijft die een antwoord vereisen gok ik). Ik krijg ook nooit feedback op TRs, that's not the point.DeX schreef op donderdag 05 november 2009 @ 07:32:
En zo hebben we ook deze post:
Ik heb meerdere TR's gemaakt over racistische plaatjes waar ik helemaal geen terugkoppeling of reactie op heb gekregen. Ik zie dus eigenlijk weinig actie hierin wat ik schandalig vind.
Als je een TR plaatst dan kijkt er in de loop van de dag vanzelf ene keer een modje naar en die beslist dan of er ingegrepen moet worden of niet. Als er niets gebeurt dan was het ingrijpen dus niet nodig volgens de mod. Ik weet zeker dat het onbegonnen werk is om elke TR te beantwoorden met een gemotiveerd verhaaltje over waarom er wel of niet ingegrepen is.
Overigens vind ik termen als "schandalig" volstrekt ongepast in een discussie over waar de grenzen liggen - je claimt met zulke stemmingmakerijkreten de morele superioriteit, terwijl daarvan naar mijn mening geen sprake van is en het hele doel van een discussie is, te bepalen waar de morele grenzen liggen. Zo'n discussie heeft geen zin als één van de partijen zich het gelijk toe-eigent en met zulke hyperbolen als schandalig de andere partij beschuldigt.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 09:44 ]
Kun je mij dan eens uitleggen wat er racistisch aan is? Het is juist erg ironisch, daar volgens de huidige theorieen de voorouder van de mens in Afrika is ontstaan en gemigreerd is naar andere continenten. Verder kijkt die gast niet erg intelligent, en zegt het T-shirt "ik kies ervoor dom te blijven".DeX schreef op donderdag 05 november 2009 @ 07:32:
En zo hebben we ook deze post:
Had je ook geprotesteerd als het een dom kijkende blanke nerd met grote voortanden was geweest die dat T-shirt droeg, of een gorilla-achtig iemand met een overmaat aan haar?
Ah, of ging het om andere plaatjes die al weg zijn?
Volgens mij schieten we dan ons doel voorbij.
Kortweg staat er dat hij vanuit de apen niet geëvolueerd isSinergyX schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:57:
Wat staat er eigelijk op dat t-shirt? Enige wat ik dacht toen ik em zag: snap em niet
Maar opzich ging dat plaatje best ver

Met hem dusMatis schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:00:
Op deze manier is elk grappig plaatje racistisch of aanstootgevend, ik zou als moraalridder bij elke afbeelding een TR kunnen plaatsen.
Volgens mij schieten we dan ons doel voorbij.
[ Voor 19% gewijzigd door Touchdomex op 05-11-2009 11:03 ]
Ik zie momenteel alleen nog maar failblog-foto's met blanken erop

[ Voor 5% gewijzigd door BtM909 op 05-11-2009 11:06 ]
Echter als er whiteboy of nerd had gestaan had iedereen er om gelachen.
Ik heb al iets teveel plaatjes gezien met 'fuck' erop.. kunnen die ook weg worden gehaald, vind dat woordje echt niet kunnen hier.Matis schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:08:
We waren er al over uit dat niggers een scheldwoord was, om die reden zou hij weggemod kunnen worden.
Dank, dat verduidelijkt het (nu leek het alsof het om de jongen met het anti-evolutie T-shirt ging)BtM909 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:06:
Ik zal hem (ten behoeve van discussie) hier plaatsen
[afbeelding]
Tja, het is wel een erg cynisch plaatje. Was het OK geweest als er playa's ipv niggers had gestaan?
Wat doen wij dan met Rednecks, moffengrappen of alles in die richting? Mag dat ook dan niet? Je beledigt mensen ook. Maar meestal word dat wel toegelaten want mensen zien er de grap van in.Matis schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:08:
We waren er al over uit dat niggers een scheldwoord was, om die reden zou hij weggemod kunnen worden.
Denk het wel... het verschuift de aandacht van de grap naar het meisje ipv dat nu de nadruk ligt op "niggers"...gambieter schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:15:
[...]
Dank, dat verduidelijkt het (nu leek het alsof het om de jongen met het anti-evolutie T-shirt ging).
Tja, het is wel een erg cynisch plaatje. Was het OK geweest als er playa's ipv niggers had gestaan?
Het is overigens wel opvallend dat de meeste van de controversiele plaatjes van 4chan komen, die dan weer van de meest debiele pagina komt. We mogen aannemen dat daar de meest hersenloze, keiharde, of ronduit racistische lui plaatjes posten. En dat dat de discussie wmb wel iets makkelijker maakt, die hoeven we niet.
[algemeen]
Verder blijf je nu aan de gang, met het woord "fuck" hier weer als doorgetrokken voorbeeld. Er is geen makkelijke grens te stellen. We blijven het gewoon per geval bekijken en de beslissing blijft uiteraard bij de GC-crew liggen. Helaas, veel scherper kunnen we het beleid gewoon niet maken omdat je dan af blijft glijden.
Op dat punt moet je dan maar een beetje vertrouwen hebben in de GC-crew. Ik durf van mezelf wel te zeggen dat ik een goed gezond verstand heb en dat geldt net zozeer voor mijn collega's. Als je het over sommige plaatjes niet eens bent kun je altijd een TR plaatsen, een SM-topic aanmaken of gewoon één van de mods een DM sturen als je een plaatje ter discussie wil stellen.
Ik heb dat gemist maar kun je dat verklaren? Gewoon het vergoeilijken door de users van negerplaatjes of wat?SinergyX schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:21:
Zullen we dan in de style van het dames topic gaan, grote smilies over 'niet gewenste' stukjes? Paar grote smilies over het woord 'niggers' en hij is weer policy proof
OK.LuNaTiC schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:23:
Denk het wel... het verschuift de aandacht van de grap naar het meisje ipv dat nu de nadruk ligt op "niggers"...
Het is overigens wel opvallend dat de meeste van de controversiele plaatjes van 4chan komen, die dan weer van de meest debiele pagina komt. We mogen aannemen dat daar de meest hersenloze, keiharde, of ronduit racistische lui plaatjes posten. En dat dat de discussie wmb wel iets makkelijker maakt, die hoeven we niet.
Eh, vergeten een quote in te voegen? Dit bovenstaande deel is een respons op SinergyX in "Wat kan wel en wat niet in Grappige plaa...", niet op mijn tekst want ik heb al verschillende keren aangegeven vertrouwen in de GC-crew te hebben (al ben ik het misschien niet altijd eens met de beslissing, ik kan het normaal wel billijken).Verder blijf je nu aan de gang, met het woord "fuck" hier weer als doorgetrokken voorbeeld. Er is geen makkelijke grens te stellen. We blijven het gewoon per geval bekijken en de beslissing blijft uiteraard bij de GC-crew liggen. Helaas, veel scherper kunnen we het beleid gewoon niet maken omdat je dan af blijft glijden.
Op dat punt moet je dan maar een beetje vertrouwen hebben in de GC-crew. Ik durf van mezelf wel te zeggen dat ik een goed gezond verstand heb en dat geldt net zozeer voor mijn collega's. Als je het over sommige plaatjes niet eens bent kun je altijd een TR plaatsen, een SM-topic aanmaken of gewoon één van de mods een DM sturen als je een plaatje ter discussie wil stellen.
Niet vergeten, ik gebruik "je" in de zin van "men".gambieter schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:28:
[...]
OK.
[...]
Eh, vergeten een quote in te voegen? Dit bovenstaande deel is een respons op SinergyX in "Wat kan wel en wat niet in Grappige plaa...", niet op mijn tekst want ik heb al verschillende keren aangegeven vertrouwen in de GC-crew te hebben (al ben ik het misschien niet altijd eens met de beslissing, ik kan het normaal wel billijken).
vanaf die alinea reageer ik dus in het algemeen, niet meer op jouw quote
Slordig taalgebruik, canihazcheeseburger niveauLuNaTiC schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:37:
Niet vergeten, ik gebruik "je" in de zin van "men".
Dank voor het invoegen van de lijn en header ter verduidelijkingvanaf die alinea reageer ik dus in het algemeen, niet meer op jouw quote