Wat kan wel en wat niet in Grappige plaatjes topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeX schreef op donderdag 05 november 2009 @ 07:32:
En zo hebben we ook deze post:
reuzekind in "Het grote grappige plaatjes topic deel 42"

Ik heb meerdere TR's gemaakt over racistische plaatjes waar ik helemaal geen terugkoppeling of reactie op heb gekregen. Ik zie dus eigenlijk weinig actie hierin wat ik schandalig vind.
Een TR is éénrichtingsverkeer (tenzij je d'r echt dingen in/op schrijft die een antwoord vereisen gok ik). Ik krijg ook nooit feedback op TRs, that's not the point.

Als je een TR plaatst dan kijkt er in de loop van de dag vanzelf ene keer een modje naar en die beslist dan of er ingegrepen moet worden of niet. Als er niets gebeurt dan was het ingrijpen dus niet nodig volgens de mod. Ik weet zeker dat het onbegonnen werk is om elke TR te beantwoorden met een gemotiveerd verhaaltje over waarom er wel of niet ingegrepen is.

Overigens vind ik termen als "schandalig" volstrekt ongepast in een discussie over waar de grenzen liggen - je claimt met zulke stemmingmakerijkreten de morele superioriteit, terwijl daarvan naar mijn mening geen sprake van is en het hele doel van een discussie is, te bepalen waar de morele grenzen liggen. Zo'n discussie heeft geen zin als één van de partijen zich het gelijk toe-eigent en met zulke hyperbolen als schandalig de andere partij beschuldigt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2009 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DeX schreef op donderdag 05 november 2009 @ 07:32:
En zo hebben we ook deze post:
reuzekind in "Het grote grappige plaatjes topic deel 42"

Ik heb meerdere TR's gemaakt over racistische plaatjes waar ik helemaal geen terugkoppeling of reactie op heb gekregen. Ik zie dus eigenlijk weinig actie hierin wat ik schandalig vind.
Kun je mij dan eens uitleggen wat er racistisch aan is? Het is juist erg ironisch, daar volgens de huidige theorieen de voorouder van de mens in Afrika is ontstaan en gemigreerd is naar andere continenten. Verder kijkt die gast niet erg intelligent, en zegt het T-shirt "ik kies ervoor dom te blijven".

Had je ook geprotesteerd als het een dom kijkende blanke nerd met grote voortanden was geweest die dat T-shirt droeg, of een gorilla-achtig iemand met een overmaat aan haar? :)

Ah, of ging het om andere plaatjes die al weg zijn?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat staat er eigelijk op dat t-shirt? Enige wat ik dacht toen ik em zag: snap em niet :?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-09 14:14

Matis

Rubber Rocket

Op deze manier is elk grappig plaatje racistisch of aanstootgevend, ik zou als moraalridder bij elke afbeelding een TR kunnen plaatsen.
Volgens mij schieten we dan ons doel voorbij.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
SinergyX schreef op donderdag 05 november 2009 @ 10:57:
Wat staat er eigelijk op dat t-shirt? Enige wat ik dacht toen ik em zag: snap em niet :?
Kortweg staat er dat hij vanuit de apen niet geëvolueerd is ;) Maar daar gaat het niet om. Ik denk eerder die eerste van de 2 ;) Die weg is gehaald :P

Maar opzich ging dat plaatje best ver :X Maar ik vind wel dat het modereren nu iets te hard gaat. Humor is scherp en dat moet het blijven. Is het nu echt nodig om het grappige plaatjes topic zo te modereren dat je uiteindelijk humor overhoud waar iedereen om kan lachen of niet?
Matis schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:00:
Op deze manier is elk grappig plaatje racistisch of aanstootgevend, ik zou als moraalridder bij elke afbeelding een TR kunnen plaatsen.
Volgens mij schieten we dan ons doel voorbij.
Met hem dus :)

[ Voor 19% gewijzigd door Touchdomex op 05-11-2009 11:03 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Ik zie momenteel alleen nog maar failblog-foto's met blanken erop :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik zal hem (ten behoeve van discussie) hier plaatsen
Afbeeldingslocatie: http://img.chan4chan.com/img/2009-08-30/1251635599064.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door BtM909 op 05-11-2009 11:06 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

We waren er al over uit dat niggers een scheldwoord was, om die reden zou hij weggemod kunnen worden.

Echter als er whiteboy of nerd had gestaan had iedereen er om gelachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Matis schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:08:
We waren er al over uit dat niggers een scheldwoord was, om die reden zou hij weggemod kunnen worden.

Ik heb al iets teveel plaatjes gezien met 'fuck' erop.. kunnen die ook weg worden gehaald, vind dat woordje echt niet kunnen hier.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

BtM909 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:06:
Ik zal hem (ten behoeve van discussie) hier plaatsen
[afbeelding]
Dank, dat verduidelijkt het (nu leek het alsof het om de jongen met het anti-evolutie T-shirt ging) :) .

Tja, het is wel een erg cynisch plaatje. Was het OK geweest als er playa's ipv niggers had gestaan?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Matis schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:08:

Wat doen wij dan met Rednecks, moffengrappen of alles in die richting? Mag dat ook dan niet? Je beledigt mensen ook. Maar meestal word dat wel toegelaten want mensen zien er de grap van in.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zullen we dan in de style van het dames topic gaan, grote smilies over 'niet gewenste' stukjes? Paar grote smilies over het woord 'niggers' en hij is weer policy proof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

gambieter schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:15:
[...]

Dank, dat verduidelijkt het (nu leek het alsof het om de jongen met het anti-evolutie T-shirt ging) :) .

Tja, het is wel een erg cynisch plaatje. Was het OK geweest als er playa's ipv niggers had gestaan?
Denk het wel... het verschuift de aandacht van de grap naar het meisje ipv dat nu de nadruk ligt op "niggers"...

Het is overigens wel opvallend dat de meeste van de controversiele plaatjes van 4chan komen, die dan weer van de meest debiele pagina komt. We mogen aannemen dat daar de meest hersenloze, keiharde, of ronduit racistische lui plaatjes posten. En dat dat de discussie wmb wel iets makkelijker maakt, die hoeven we niet.

[algemeen]
Verder blijf je nu aan de gang, met het woord "fuck" hier weer als doorgetrokken voorbeeld. Er is geen makkelijke grens te stellen. We blijven het gewoon per geval bekijken en de beslissing blijft uiteraard bij de GC-crew liggen. Helaas, veel scherper kunnen we het beleid gewoon niet maken omdat je dan af blijft glijden.

Op dat punt moet je dan maar een beetje vertrouwen hebben in de GC-crew. Ik durf van mezelf wel te zeggen dat ik een goed gezond verstand heb en dat geldt net zozeer voor mijn collega's. Als je het over sommige plaatjes niet eens bent kun je altijd een TR plaatsen, een SM-topic aanmaken of gewoon één van de mods een DM sturen als je een plaatje ter discussie wil stellen.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
SinergyX schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:21:
Zullen we dan in de style van het dames topic gaan, grote smilies over 'niet gewenste' stukjes? Paar grote smilies over het woord 'niggers' en hij is weer policy proof :)
Ik heb dat gemist maar kun je dat verklaren? Gewoon het vergoeilijken door de users van negerplaatjes of wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

LuNaTiC schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:23:
Denk het wel... het verschuift de aandacht van de grap naar het meisje ipv dat nu de nadruk ligt op "niggers"...

Het is overigens wel opvallend dat de meeste van de controversiele plaatjes van 4chan komen, die dan weer van de meest debiele pagina komt. We mogen aannemen dat daar de meest hersenloze, keiharde, of ronduit racistische lui plaatjes posten. En dat dat de discussie wmb wel iets makkelijker maakt, die hoeven we niet.
OK.
Verder blijf je nu aan de gang, met het woord "fuck" hier weer als doorgetrokken voorbeeld. Er is geen makkelijke grens te stellen. We blijven het gewoon per geval bekijken en de beslissing blijft uiteraard bij de GC-crew liggen. Helaas, veel scherper kunnen we het beleid gewoon niet maken omdat je dan af blijft glijden.

Op dat punt moet je dan maar een beetje vertrouwen hebben in de GC-crew. Ik durf van mezelf wel te zeggen dat ik een goed gezond verstand heb en dat geldt net zozeer voor mijn collega's. Als je het over sommige plaatjes niet eens bent kun je altijd een TR plaatsen, een SM-topic aanmaken of gewoon één van de mods een DM sturen als je een plaatje ter discussie wil stellen.
Eh, vergeten een quote in te voegen? Dit bovenstaande deel is een respons op SinergyX in "Wat kan wel en wat niet in Grappige plaa...", niet op mijn tekst want ik heb al verschillende keren aangegeven vertrouwen in de GC-crew te hebben (al ben ik het misschien niet altijd eens met de beslissing, ik kan het normaal wel billijken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Dat de meeste plaatjes van chan4chan komen, is eenvoudig te verklaren. Iedereen die daar plaatjes post is zo kansloos dat het IMO weer grappig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

gambieter schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:28:
[...]

OK.

[...]

Eh, vergeten een quote in te voegen? Dit bovenstaande deel is een respons op SinergyX in "Wat kan wel en wat niet in Grappige plaa...", niet op mijn tekst want ik heb al verschillende keren aangegeven vertrouwen in de GC-crew te hebben (al ben ik het misschien niet altijd eens met de beslissing, ik kan het normaal wel billijken).
Niet vergeten, ik gebruik "je" in de zin van "men".

vanaf die alinea reageer ik dus in het algemeen, niet meer op jouw quote :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

LuNaTiC schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:37:
Niet vergeten, ik gebruik "je" in de zin van "men".
Slordig taalgebruik, canihazcheeseburger niveau :+
vanaf die alinea reageer ik dus in het algemeen, niet meer op jouw quote :P
Dank voor het invoegen van de lijn en header ter verduidelijking :)

Pagina: 1 2 Laatste