Dit is een levertijden topic, er is ook een ervaringen topic. Heb je het daar al geprobeerd?Caneezy schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:37:
[...]
Leuk antwoord, heb gister zelf de hele avond zitten zoeken, anders zou ik het hier niet zomaar vragen.
de verschil met de R2E en de GENE is dat de GENE 2x pci-e x16 heeft, en de R2E 3x.
Die GENE is ook smaller zodat je het in een m-ATX kast kan doen, maar, je kan er 2 kaarten in doen, maar dual-slot weet ik niet, nergens een toepasselijke antwoord gevonden, daarom waag ik het hier om te vragen.
Het is vrij simpel, je kunt googlen of het een dualslot is. dat is niet zon probleem denk ik. Maar goed het word inderdaad een dualslot, iig de referance kaart. Je weet dat 1 zon pci of pci-e slot één slot in neemt aan de achterkant, dus als een kaart een dualslot is dan gebruikt hij dus 2 pci plaatsen. Ik neem aan dat je de rampage || gene bedoeld??
Daar kun je zien dat er voor de eerste kaart een pci-e x16 slot beschikbaar is en er dan een x4 onder de koeler komt en voor de 2e kaart ook een x16 slot en een pci slot onder de koeler komt.
Het kan dus wel maar je hebt geen ruimte meer over voor andere insteekkaarten. Waar je ook rekening mee moet houden is je voeding en je ruimte, want het worden wel monsters.
EDIT: ik neem trouwens aan dat je de hd5970 bedoelt. Waarom zou je uberhaupt 2 van die monsters op een m-atx kaartje doen. die kaarten passen toch niet in een mediacenter kastje
EDIT2: Waar je wel last van zal hebben is de koeling, de onderste kaart zal je aanzuiging van je 2e kaart wel gaan verhinderen. Ik zeg verhinderen omdat die nog wel wat aan zal zuigen.
Daar kun je zien dat er voor de eerste kaart een pci-e x16 slot beschikbaar is en er dan een x4 onder de koeler komt en voor de 2e kaart ook een x16 slot en een pci slot onder de koeler komt.
Het kan dus wel maar je hebt geen ruimte meer over voor andere insteekkaarten. Waar je ook rekening mee moet houden is je voeding en je ruimte, want het worden wel monsters.
EDIT: ik neem trouwens aan dat je de hd5970 bedoelt. Waarom zou je uberhaupt 2 van die monsters op een m-atx kaartje doen. die kaarten passen toch niet in een mediacenter kastje
EDIT2: Waar je wel last van zal hebben is de koeling, de onderste kaart zal je aanzuiging van je 2e kaart wel gaan verhinderen. Ik zeg verhinderen omdat die nog wel wat aan zal zuigen.
[ Voor 20% gewijzigd door Marce op 11-11-2009 12:03 ]
Verwijderd
Ik heb 2x een e-mail gestuurd, maar geen 1 keer iets terug gekregen.Elwood schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:09:
Ik word nog steeds keurig op de hoogte gehouden via de mail over levertijd en vragen van mijn kant, de verwachte levertijd is op dit moment van schrijven tussen de 11e en 20e van deze maand.
Afwachten dus........
Afwachten dus.....
Hmm geen goed nieuws. Bij de groothandel waar ik hem heb bestelt is de datum verplaatst naar 26-11.. en bij alle andere grote groothandels in NL is de vroegste al gezet op 22-11 en ondertussen hebben ze niks binnen gekregen.. Hoop dus voor jullie dat tussen 11 en 20 gehaalt gaat worden..
Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox
Er is weer een klein plukje sapphire HD5850/70 geland in nederland. (lees : je kunt ze op 2 handen tellen)
Verwijderd
Voor de mensen die een systeem hebben besteld met een HD5xxx serie bij 4launch.
Als je telefonisch contact opneemt, kunnen ze van de HD5xxx een aparte bestelling maken zodat de rest van je pc in elkaar kan worden gezet.
Een oude videokaart kun je dan er zolang inzetten totdat de HD5xxx word geleverd.
Als je telefonisch contact opneemt, kunnen ze van de HD5xxx een aparte bestelling maken zodat de rest van je pc in elkaar kan worden gezet.
Een oude videokaart kun je dan er zolang inzetten totdat de HD5xxx word geleverd.
ik mag blij zijn dat ik er 1 heb kunnen scoren (5870) (tegen een meerprijs van ~65 euro t.o.v. de goedkoopste) als ik zo de laatste reactie's lees...
Hou de pricewatch in de gaten zou ik zeggen. Al is de kans groot dat ze natuurlijk volledig verdwijnen in de backorders van de afgelopen maanden bij diverse shops....
Misschien dat ik dat ook wel doe bij cool-prices, maar zou mijn oude Geforce 6600 wel op het Gigabyte UD2 moederbord passen? Anders koop ik wel een ati 4650 ofzo.Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:11:
Voor de mensen die een systeem hebben besteld met een HD5xxx serie bij 4launch.
Verwijderd
De Geforce 6600 zal gewoon moeten passen op een Gigabyte UD2. Je moederbord heeft een pci-e slot, dus dan zal de gpu gewoon passen.I-Heine-I schreef op woensdag 11 november 2009 @ 17:38:
[...]
Misschien dat ik dat ook wel doe bij cool-prices, maar zou mijn oude Geforce 6600 wel op het Gigabyte UD2 moederbord passen? Anders koop ik wel een ati 4650 ofzo.
Ik zet er zelf zolang een oude geforce 7800 erin in een MSI P55-GD65.
Er zijn ook AGP varianten van de 6600-serie, dus check dat eerst!Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 18:01:
[...]
De Geforce 6600 zal gewoon moeten passen op een Gigabyte UD2. Je moederbord heeft een pci-e slot, dus dan zal de gpu gewoon passen.
Ik zet er zelf zolang een oude geforce 7800 erin in een MSI P55-GD65.
Daarnaast is dit wel offtopic eigenlijk.
Ze staan al twee week op rood bij Alternate en toch hebben ze de prijs nu met 10,- euro omhoog gegooid. 379 en de Vapor-X staat er sindskort ook op: 399.
Ik heb vanmorgen rond 11:00 bij 4launch 2 5750's besteld, op de site staat een levertijd van 1-3 dagen maar kort naar mijn bestelling kreeg ik het volgende antwoord:
Afwachten dus!Op het moment van bestelling werd een levertijd van 1 tot 5 werkdagen aangegeven op onze webshop. Dit was ook het geval, maar dit product is teveel besteld waardoor de voorraad op is. Uw order is daarmee in backorder gekomen.
http://www.alternate.nl/h...ten+ATI&l3=Radeon+HD5000&
5850 en 5770 leverbaar binnen 2 dagen, maar of het echt zo is?
Vaak klopt het wel redelijk bij Alternate, maar de prijs ook weer lekker hoog.fox-hound schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:52:
maar of het echt zo is?
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Haha, inderdaad. Alleen de Sapphire 5850 staat nog met die levertijd.
Dan zou ik zeker nog een keer mailen als ik jou was (en melden dat dit je 3e mail isVerwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:37:
[...]
Ik heb 2x een e-mail gestuurd, maar geen 1 keer iets terug gekregen.
Afwachten dus.....
Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
Verwijderd
Ik heb vandaag een e-mail terug gekregenElwood schreef op woensdag 11 november 2009 @ 21:42:
[...]
Dan zou ik zeker nog een keer mailen als ik jou was (en melden dat dit je 3e mail is)
En ook nog gebelt naar 4launch.
De levertijden zijn zo lang, omdat ze simpel weg niet veel videokaarten binnen krijgen per levering.
En de levertijd van half november klopt inderdaad wat hier al eerder werd vermeld.
Vanavond bij Salland een Asus 5850 voor 236,- besteld. Levertijd stond op 1 tot 10 dagen.
Hopenlijk klopt die indicatie. Als ik een update heb over de levertijd dan zal ik dat hier ook laten weten.
Hopenlijk klopt die indicatie. Als ik een update heb over de levertijd dan zal ik dat hier ook laten weten.
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
klopt, ik heb mijn 5770 nog voor dit weekend binnenfox-hound schreef op woensdag 11 november 2009 @ 20:52:
http://www.alternate.nl/h...ten+ATI&l3=Radeon+HD5000&
Verwijderd
4Launch:
Beste,
Deze levertijd staat zoals gezegd op half november, wij proberen zoveel mogelijk exemplaren te bemachtigen, echter is dit vanwege de populariteit bijna niet te doen. Ik hoop zo snel mogelijk uw bestelling uit te leveren.
Met vriendelijke groet,
Gaat over een 5870 begin oktober besteld.
Beste,
Deze levertijd staat zoals gezegd op half november, wij proberen zoveel mogelijk exemplaren te bemachtigen, echter is dit vanwege de populariteit bijna niet te doen. Ik hoop zo snel mogelijk uw bestelling uit te leveren.
Met vriendelijke groet,
Gaat over een 5870 begin oktober besteld.
Verwijderd
Damn volgens mij heb ik echt geluk gehad met mijn kaartjes want ik heb ze
besteld toen ze voor het eerst online stonden en direct leverbaar waren bij de eerste
en beste web winkel. Dit heb ik zelf nog niet eerder mee gemaakt dat videokaarten zo slecht
leverbaar zijn. Dit zelfde geval had ik ook met de 8800gt alleen die was na een maand goed leverbaar.
Ik zal ff rond gaan kijken bij wat webwinkels die nog wat hebben liggen.
besteld toen ze voor het eerst online stonden en direct leverbaar waren bij de eerste
en beste web winkel. Dit heb ik zelf nog niet eerder mee gemaakt dat videokaarten zo slecht
leverbaar zijn. Dit zelfde geval had ik ook met de 8800gt alleen die was na een maand goed leverbaar.
Ik zal ff rond gaan kijken bij wat webwinkels die nog wat hebben liggen.
Bij CD-Rom land is de Sapphire 5870 nu op voorraad, helaas voor 379,-.
http://www.cdromland.nl/?...akers=TRUE&prodnum=173324
http://www.cdromland.nl/?...akers=TRUE&prodnum=173324
[ Voor 4% gewijzigd door Isidoor op 12-11-2009 12:15 ]
"Touch the master's blade and lose an arm, meatbag!"
wel aantrekkelijk om daar te bestellen maar ik gaan geen 80,- meer uitgeven. Voor 80,- kan ik nog wel even wachten.
Sapphire Raedon 5850 is ook leverbaar. Voor €269 kan die voor jou zijn! 
Wel een beetje duur, is ook alweer €50 - €60 duurder.
Wel een beetje duur, is ook alweer €50 - €60 duurder.
Ik wil eigenlijk ook nog wel een 2e HD5870 (voor Oblivion) maar ik vertik het om er 80 euro meer voor neer te leggen dan bij een andere shop. Ik vind 379 écht te duur. En 269 voor een HD5850 ook trouwens.
Dan nog maar een maand, of om mijn part 2 maand wachten.
Ik kan nog wel even vooruit met mijn enkele kaart. Ik heb nog wel wat games die ik nog moet uitspelen.
Dan nog maar een maand, of om mijn part 2 maand wachten.
Ik kan nog wel even vooruit met mijn enkele kaart. Ik heb nog wel wat games die ik nog moet uitspelen.
[ Voor 17% gewijzigd door Format-C op 12-11-2009 12:31 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Mijn Asus HD5850 staat inmiddels weer te koop in de V&A wegens geldgebrek... Na een maand wachten helaas maar kort van kunnen genieten.
[ Voor 5% gewijzigd door TheDukemaster op 12-11-2009 12:37 ]
KOPUHHHHHH!!
jammer maar maarssen is net ff te ver weg om hem op te halen. Denk dat je hem redelijk snel kwijt bent 
net weer een mailtje gestuurd naar 4launch. De "beloofde" datum van 9 Nov is verstreken. Ik verwacht een zelfde mail als hierboven binnen te krijgen... Zit er sterk over te twijfelen om gewoon mijn gehele bestelling te cancellen en dan ergens in de kerstvakantie (19dec) een nieuwe bestelling te plaatsen. Wellicht dat de prijzen van de verschillende onderdelen dan ook zijn gedaald en er betere onderdelen aanwezig zijn.
Weet iemand wanneer men verwacht dat de kaarten beter leverbaar zullen zijn? Hoelang duurde dat bij de vorige fail actie van AMD/TMSC?
net weer een mailtje gestuurd naar 4launch. De "beloofde" datum van 9 Nov is verstreken. Ik verwacht een zelfde mail als hierboven binnen te krijgen... Zit er sterk over te twijfelen om gewoon mijn gehele bestelling te cancellen en dan ergens in de kerstvakantie (19dec) een nieuwe bestelling te plaatsen. Wellicht dat de prijzen van de verschillende onderdelen dan ook zijn gedaald en er betere onderdelen aanwezig zijn.
Weet iemand wanneer men verwacht dat de kaarten beter leverbaar zullen zijn? Hoelang duurde dat bij de vorige fail actie van AMD/TMSC?
[ Voor 8% gewijzigd door thewizard2006 op 12-11-2009 12:49 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Ik denk dat er nu gewoon weer een grote batch naar de klanten (leveranciers) gegaan is. En ik denk dat er de komende week wel meer voorraden zijn.
Maar goed. Even afwachten.
[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 12-11-2009 12:53 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Verwijderd
En dat basseer je op?RappieRappie schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:53:
Ik denk dat er nu gewoon weer een grote batch naar de klanten (leveranciers) gegaan is. En ik denk dat er de komende week wel meer voorraden zijn.
Ik wou net zeggen.. Dat valt vies tegen hoor.. Er is een heel klein beetje binnen gedruppelt. Ik denk dat veel webshops het niet uit Nederland hebben gehaalt.. Wat ik kan zien is dat bij veel NL groothandels (en ik kan er bij heel veel).. is dat ze de datum telkens opschuiven en niks binnen krijgen.. Ik wacht ook nog steeds op een 5850..
Een grote duim gok ik
Ik denk dat zeker tot de GT300 er is, we dit blijven houden. ATI heeft het alleenrecht op DX11 kaarten en TSMC kan ze niet aangestanst krijgen... Denk je nou echt dat we volgende week verzuipen in HD58x0 kaarten en de prijzen ineen vallen?
Haha dat dacht ik ook toen die op 1 tot 5 werkdagen stond een maand geleden ...Minkie schreef op woensdag 11 november 2009 @ 23:24:
Vanavond bij Salland een Asus 5850 voor 236,- besteld. Levertijd stond op 1 tot 10 dagen.
Mijn verwachte leverdatum is 23 november nu maar dit veranderd om de dag zowat met een paar dagen later ...
Levertijden van mij waren: 1 tot 5 werkdagen / 1 tot 10 werkdagen / 13 november / 16 november / 19 november / 20 november en sinds gister 23 november

Klopt. Maar er staan volgens mij ook gewoon heel veel in backorder overal.
Dat klopt.. Maar dan nog kan je historie zien van wat er binnen is gekomen.. En dat is vaak 0,0
Verwijderd
Ik heb ondertussen mijn RMA weer (al een paar dagen)
Ik heb gewoon een nieuwe kaart gekregen hij was idd defect maar ze weten niet wat.
Ik heb gewoon een nieuwe kaart gekregen hij was idd defect maar ze weten niet wat.
Verwijderd
Ik heb een Sapphire Radeon HD5850 besteld bij Azerty.nl op 28-10-2009. Ik wacht nu al iets meer dan 2 weken. Alle onderdelen zijn al gereserveerd ( ik heb een complete PC besteld ) behalve de videokaart. Ik hoop toch wel dat ik niet meer lang hoef te wachten
bij 4launch vandaag de status naar 6-10 werkdagen gegaan. Prijs ook 11,- lager dan 13-10 toen ik heb besteld.
De meeste hier wachten al een maand of langer. Dus achter in de rij aansluiten zou ik zeggenVerwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:23:
Ik heb een Sapphire Radeon HD5850 besteld bij Azerty.nl op 28-10-2009. Ik wacht nu al iets meer dan 2 weken. Alle onderdelen zijn al gereserveerd ( ik heb een complete PC besteld ) behalve de videokaart. Ik hoop toch wel dat ik niet meer lang hoef te wachten
in belgië is het allemaal juist hetzelfde hoor:
bij opze hardware leverancier besteld op 21/10 en verwachte levertijd volgende week..
Alternate.nl heeft atm wel Club3D 5850 & 5870 in voorraad blijkbaar, wel weer een pak duurder
bij opze hardware leverancier besteld op 21/10 en verwachte levertijd volgende week..
- alternate.be: niets atm
- niets bij amazon
- gamersbase.be: 0
- power4pc.be heeft ook helemaal niets
- komplett.be op dit moment ook niets, maar er staan wel mooi de verwachte aantallen & data bij (vb: 54 stuks van de Sapphire 5870 op 2009-12-02 & 1 ASUS 5870 op 18 november)
- op 4com.be staat dat ze een sapphire 5850 tussen 1-5 dagen kunnen leveren, al de rest 10+ dagen
- computeratelier.com XFX 5870 voor bijna 400 €, maar staat geen lever indicator bij..
- hetzelfde voor de Gigabyte 5870 op jaha.be
Alternate.nl heeft atm wel Club3D 5850 & 5870 in voorraad blijkbaar, wel weer een pak duurder
Verwijderd
Oh hopen dat 4launch ook Club 3Ds krijgt!defcon84 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:35:
in belgië is het allemaal juist hetzelfde hoor:
bij opze hardware leverancier besteld op 21/10 en verwachte levertijd volgende week..al de rest heeft de 5xxx reeks nog niet eens toegevoegd in hun lijsten..
- alternate.be: niets atm
- niets bij amazon
- gamersbase.be: 0
- power4pc.be heeft ook helemaal niets
- komplett.be op dit moment ook niets, maar er staan wel mooi de verwachte aantallen & data bij (vb: 54 stuks van de Sapphire 5870 op 2009-12-02 & 1 ASUS 5870 op 18 november)
- op 4com.be staat dat ze een sapphire 5850 tussen 1-5 dagen kunnen leveren, al de rest 10+ dagen
- computeratelier.com XFX 5870 voor bijna 400 €, maar staat geen lever indicator bij..
- hetzelfde voor de Gigabyte 5870 op jaha.be
Verwijderd
En hier is het al niet anders. Had half oktober een Club3d 5850 besteld voor 201 euro bij Salland, kreeg op een gegeven moment een bericht van de levertijd: 10-12-2009! Dus ik dat cancelen en een Sapphire besteld die wel binnen 5 dagen leverbaar zou zijn. Helaas wacht ik nu nog steeds op een update. Had ik het geweten, had ik die Club3D mooi laten staan.
Zucht.
Zucht.
Ik ga denk ik wachten tot de vapor-x versie bechikbaar word.
Gezien er al aardig gesjaggerd word met de prijs kan ik nog wel even geduld hebben.
Gezien er al aardig gesjaggerd word met de prijs kan ik nog wel even geduld hebben.
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
Verwijderd
Helaas voor mij maar eerlijk is eerlijkthewizard2006 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:53:
[...]
De meeste hier wachten al een maand of langer. Dus achter in de rij aansluiten zou ik zeggen
UPDATE :
Ik heb gemailt met Azerty en dit is de reactie
Goedemiddag,
Ik verwacht het product eind november bij ons binnen.
Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.
Met vriendelijke groet,
-------------
Verkoop
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2009 21:08 ]
Ja het is verschrikkelijk... als je goed nagaat, €220 - €275 voor een DX11 kaart. Ongelofelijk eigenlijk dat we dat bestellenVerwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 17:12:
Prijzen reizen de pan uit ...
als je nagaat dat sommige voor 190 euro (of minder) the koop hebben gestaan (de 5850)
Verwijderd
Zeker ze begonnen bij €190 en bij CDROMLAND nu al €299 nou ik wacht wel tot ze dalen, ga niet mee in dat prijzencircus ...
Zie dat maar als een plus punt, want geef toe, voor die 220 euro krijg je echt gewoon een goede kaart. Het is nu of 280 euro voor al heel goed (GTX 285) óf 220 euro voor beter of 300 euro voor beste single. En dan komt de gtx 295 er nog achter aan voor 350 euro.Infinitytron schreef op donderdag 12 november 2009 @ 18:02:
[...]
Ja het is verschrikkelijk... als je goed nagaat, €220 - €275 voor een DX11 kaart. Ongelofelijk eigenlijk dat we dat bestellen
Dus alles bij elkaar in single gpu is 5850 nog steeds de 2e, en dat iedereen op directX 11 zit te kijken, nouja ik zie het als een pluspunt.
ik ook niet, ik heb toto maart (dan loopt de rc van win 7 af volgens mij) dan zal er wel iets meer leverbaar zijnVerwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 18:14:
Zeker ze begonnen bij €190 en bij CDROMLAND nu al €299 nou ik wacht wel tot ze dalen, ga niet mee in dat prijzencircus ...
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Net nog een update van 4Launch binnengekregen (Club3d):
Ik begin zo'n beetje schrik te krijgen dat ik die 5850 dit jaar niet meer ga zien...
Kan iemand een gelijkwaardige kaart aanbevelen, maar die wel leverbaar is, voor ongeveer dezelfde prijs?Helaas zijn alle lever data op geschoven vanuit de fabrikant/leverancier. Wij verwachten de videokaart nu rond de 20e geleverd te krijgen.
Ik begin zo'n beetje schrik te krijgen dat ik die 5850 dit jaar niet meer ga zien...
Bij Alternate hebben ze ze gewoon op voorraad. Als je hem écht wil zijn ze gewoon te krijgen.
Alleen zal je dan toch de knip moeten trekken.
Edit; hé shit! Die zijn ook allemaal alweer weg! Damn wat gaat dat snel! Edit2: verdomd. De 5870's zijn ook weer rood...
Alleen zal je dan toch de knip moeten trekken.
Edit; hé shit! Die zijn ook allemaal alweer weg! Damn wat gaat dat snel! Edit2: verdomd. De 5870's zijn ook weer rood...
[ Voor 30% gewijzigd door Format-C op 12-11-2009 18:38 ]
Ja het is gewoon stom dat die TSMC fabriek niet goed produceert. Anders hadden we dit probleem niet zo erg.
En €190 voor zo'n kaart, ik zou er een moord voor doen (figuurlijk he
).
Nu mag je er blij mee zijn als je hem na 1 maand binnen hebt voor €220
En €190 voor zo'n kaart, ik zou er een moord voor doen (figuurlijk he
Nu mag je er blij mee zijn als je hem na 1 maand binnen hebt voor €220
[ Voor 17% gewijzigd door Vincitore op 12-11-2009 19:43 ]
als die er was waren er misschien meer 5XXX kaarten verkrijgbaarKan iemand een gelijkwaardige kaart aanbevelen, maar die wel leverbaar is, voor ongeveer dezelfde prijs?
Tsjah... het is toch wel een kaartje van zijn eigen DX11 soort 
De pest is dat er dus niet echt goed wordt geproduceerd door die stomme fabrikant wegens problemen. Daarnaast hebben ze het monopolie en dit zijn de gevolgen
De pest is dat er dus niet echt goed wordt geproduceerd door die stomme fabrikant wegens problemen. Daarnaast hebben ze het monopolie en dit zijn de gevolgen
Even een mailtje naar 4Launch gestuurd.
De leverancier verwacht het product rond 17-11 weer te kunnen leveren.
Verder staat u momenteel als 33ste van de 40.
Wat wenst u met de bestelling te doen?
"Touch the master's blade and lose an arm, meatbag!"
salland: 5870 kaarten.
Geachte heer/mevrouw,
Helaas is hier niets over bekend kwa levertijd, amd heeft ons aangegeven dat ze pas weer een beetje leverbaar gaan worden
vanaf januari, tot die tijd moeten we hopen af en toe een lading kaarten te krijgen.
Ons excuses voor dit ongemak.
Hiermee hoop ik u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Alwin van Dorsten
PM / Purchase
salland
Geachte heer/mevrouw,
Helaas is hier niets over bekend kwa levertijd, amd heeft ons aangegeven dat ze pas weer een beetje leverbaar gaan worden
vanaf januari, tot die tijd moeten we hopen af en toe een lading kaarten te krijgen.
Ons excuses voor dit ongemak.
Hiermee hoop ik u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Alwin van Dorsten
PM / Purchase
salland
Weet iemand hoe de levertijden van deze kaarten zijn in b.v. Duitsland of de U.K?
Ik zit haast gewoon te overwegen om (als overbrugging tot de tijd dat de 58 serie normaal verkrijgbaar is en weer normaal geprijst is) even een HD5770 te halen
20-30% sneller dan mijn huidige HD4850 en zuiniger en flink OC potentieel.
Al meer mensen die deze overweging gemaakt hebben?
20-30% sneller dan mijn huidige HD4850 en zuiniger en flink OC potentieel.
Al meer mensen die deze overweging gemaakt hebben?
Wel aan gedacht om een 4870/4890 aan te schaffen for the time being. Maar dan weet ik bijna zeker dat ik over een half jaar niet al een nieuwe kaart ga halen
Ik kreeg gisteren te horen dat ik op de 5de plaats sta en dat er een nieuwe lading op de 20ste verwacht wordt.Isidoor schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:59:
Even een mailtje naar 4Launch gestuurd.
[...]
Ga je zien dat er de 20ste 4 binnenkomen of zo...
Ik heb de beslissing maar genomen om niet meer op de 5850 te wachten. Ik zit al enige weken te wachten op mijn nieuwe systeem en het duurt me allemaal iets te lang.
Ik heb als vervanger een 4890 Vapor-X genomen (vanwege de stillere koeler). Deze is wel direct leverbaar. Dan ga ik over een jaartje of zo wel eens kijken naar een nieuwe kaart.
Ik heb als vervanger een 4890 Vapor-X genomen (vanwege de stillere koeler). Deze is wel direct leverbaar. Dan ga ik over een jaartje of zo wel eens kijken naar een nieuwe kaart.
Is ook niet echt goed leverbaar als ik eens snel rondkijk.Okasha schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 09:27:
Waarom niet de 5770? Vaak nog iets goedkoper, zuiniger etc.
En ook nog niet sneller
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
De Sapphire is voor 151 inclusief verzending te koop bij MaxICT. Ik heb gisteren besteld en vandaag binnen gekregen dus die voorraad is (voor de verandering) echt.Lukse schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 09:38:
[...]
Is ook niet echt goed leverbaar als ik eens snel rondkijk.
Ik hoop toch voor december men kaart te hebben.. Heb hem al medio oktober bestelt.. En hem men 2 4850's al verkocht.. 'game' nu met een 8600gt... Nouja game.. In iedergeval moet ik maar wachten!
Nooit een beer schieten voor je een nieuwe kaart binnen hebt eh!
Klein performance verschil in het voordeel van de 4890 volgens een aantal benchmarks die ik gezien heb. Prijsverschil boeit me niet (irrelevant op de totale kosten van mijn nieuwe systeem).Okasha schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 09:27:
Waarom niet de 5770? Vaak nog iets goedkoper, zuiniger etc.
[ Voor 13% gewijzigd door Sardaukar op 13-11-2009 10:54 ]
Maar in DX11 games zijn ze juist weer aan elkaar gewaagt.Sardaukar schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:53:
[...]
Klein performance verschil in het voordeel van de 4890 volgens een aantal benchmarks die ik gezien heb.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
(Kijkt rond in kamer naar game-collectie)-The_Mask- schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 10:55:
[...]
Maar in DX11 games zijn ze juist weer aan elkaar gewaagt.
Ik kan momenteel het aantal DX11 titels op de vingers van een man zonder handen tellen.....
En ja, over een jaar zal het wel anders zijn. Prima, dat zien we dan wel weer
Verwijderd
Hallo,
Hier in Frankrijk zijn ze ook niet op vooraad ter informatie, lijkt wel of dit over de hele wereld gaat.
Zou Nvidia hier niet misschien achter kunnen zitten ? (Is maar een vaag ideetje, maar je weet maar nooit)
Hier in Frankrijk zijn ze ook niet op vooraad ter informatie, lijkt wel of dit over de hele wereld gaat.
Zou Nvidia hier niet misschien achter kunnen zitten ? (Is maar een vaag ideetje, maar je weet maar nooit)
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2009 11:07 ]
Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:05:
Hallo,

Als je even de topics doorleest dan weet je de oorzaak, en nee Nvidia zit hier niet achter.

ja, het is een groot complot
Nvidia heeft piraten ingehuurd die stiekem alle containers met HD5xxx kaarten kapen...en die regering en de media vertellen ons niks om het volk rustig te houden
toch?
Nvidia heeft piraten ingehuurd die stiekem alle containers met HD5xxx kaarten kapen...en die regering en de media vertellen ons niks om het volk rustig te houden
toch?

Simplicity is de bom...
Verwijderd
Ja TSMC heeft de chips niet goed.Crp schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:08:
[...]
![]()
Als je even de topics doorleest dan weet je de oorzaak, en nee Nvidia zit hier niet achter.
Waarom eerst dan wel ?
Eind deze maand zou de boel moeten verbeteren. Elke dag rollen er nog Radeons uit de fabriek, alleen is de vraag nu best groot... groter dan wat er gemaakt kan worden. AMD verwacht dat eind deze maand de yields beter zullen worden... Dat moet ook wel want naast dat de HD5970 twee Cypress GPUs gebruikt staan er begin volgend jaar ook nog 2 andere 40nm GPUs op de planning... en die komen er vrij vlot aan...
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Verwijderd
Maar waarom schakelt ATi niet over naar de GlobalFoudery, ik dacht dat daar iets was met de licenties ofzo?
TSMC gebruikt bepaalde technieken in hun GPUs die ze bij GF (nog) niet ondersteunen... een GPU moet dan redelijk grondig herzien worden om geschikt gemaakt te worden voor productie bij een andere foundry. Het is dus niet zo simpel als het ljkt om 'even' over te schakelen.Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:43:
Maar waarom schakelt ATi niet over naar de GlobalFoudery, ik dacht dat daar iets was met de licenties ofzo?
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Bij databyte is de 5850 momenteel ook nog niet beschikbaar
,
zal moeten wachten tot eind november wss
zal moeten wachten tot eind november wss
De levertijd van de videokaart is helaas op dit moment nog onbekend.
Vandaag opnieuw een mailtje binnen ivm de Sapphire 5850 die ik bij MaxICT bestelde voor 201€. (215 incl verzending en kredietkaart kosten).
* Eerst werd me bevestigd dat ik de kaart de week op mn bestelling mocht verwachten (9 oktober).
* Een half uur na betaling kreeg ik bericht binnen dat de kaart pas eind oktober zou geleverd worden.
* Later werd ik opnieuw gemaild met de boodschap dat de kaart geleverd zou worden op 24 of 25 oktober.
* Op 3 november zeiden ze me: morgen of overmorgen mag je ze verwachten. Een uurtje daarna een mailtje met de boodschap: Sorry, foutje, het wordt 10 november.
* Na 10 november mail ik opnieuw, en er werd me 13 november een levering beloofd.
* Gisteren mail ik opnieuw en toen kreeg ik bovenstaand bericht (eind december / begin januari).
Nu, ik wacht wel - kan niet anders - want ondertussen zijn de prijzen ook weer al gestegen. En ik ga echt geen 30%-40% meer betalen voor een kaart waar ik geen zekerheid over heb dat ze me die direct kunnen leveren.
Ik ben wel nieuwsgierig naar mensen die wel al een 5850 binnen hebben gekregen van MaxICT. Indien die er zijn, hoeveel heb je dan betaald?
Hier een kleine historie:"De videokaarten hebben op dit moment een nog onbekende levertijd. Waarschijnlijk pas eind december/begin januari."
* Eerst werd me bevestigd dat ik de kaart de week op mn bestelling mocht verwachten (9 oktober).
* Een half uur na betaling kreeg ik bericht binnen dat de kaart pas eind oktober zou geleverd worden.
* Later werd ik opnieuw gemaild met de boodschap dat de kaart geleverd zou worden op 24 of 25 oktober.
* Op 3 november zeiden ze me: morgen of overmorgen mag je ze verwachten. Een uurtje daarna een mailtje met de boodschap: Sorry, foutje, het wordt 10 november.
* Na 10 november mail ik opnieuw, en er werd me 13 november een levering beloofd.
* Gisteren mail ik opnieuw en toen kreeg ik bovenstaand bericht (eind december / begin januari).
Nu, ik wacht wel - kan niet anders - want ondertussen zijn de prijzen ook weer al gestegen. En ik ga echt geen 30%-40% meer betalen voor een kaart waar ik geen zekerheid over heb dat ze me die direct kunnen leveren.
Ik ben wel nieuwsgierig naar mensen die wel al een 5850 binnen hebben gekregen van MaxICT. Indien die er zijn, hoeveel heb je dan betaald?
Verwijderd
Zou het dan niet in voordeel zijn voor ATi om hem bij GF te produceren als ze het aanpassen voor de volgende generatie GPU's?CJ schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:14:
[...]
TSMC gebruikt bepaalde technieken in hun GPUs die ze bij GF (nog) niet ondersteunen... een GPU moet dan redelijk grondig herzien worden om geschikt gemaakt te worden voor productie bij een andere foundry. Het is dus niet zo simpel als het ljkt om 'even' over te schakelen.
Gaan ze toch ook doen?Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:23:
[...]
Zou het dan niet in voordeel zijn voor ATi om hem bij GF te produceren als ze het aanpassen voor de volgende generatie GPU's?
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
4 launch:
“Ik zie dat de leverancier de levertijd inmiddels heeft opgeschoven naar 13-11. Helaas durf ik niet toe te zeggen of de levertijd ditmaal wel correct zal zijn. Mochten wij het product in de loop van volgende week binnenkrijgen dan zal de bestelling direct naar u verzonden worden.”
“Ik zie dat de leverancier de levertijd inmiddels heeft opgeschoven naar 13-11. Helaas durf ik niet toe te zeggen of de levertijd ditmaal wel correct zal zijn. Mochten wij het product in de loop van volgende week binnenkrijgen dan zal de bestelling direct naar u verzonden worden.”
die mail heb je vorige week gekregen?thewizard2006 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:36:
4 launch:
of ze zijn naar voor geschoven (naar vandaag..)?
hopelijk!

Hmm dat zal een kleine kans zijn, maar altijd mogelijkdefcon84 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 14:27:
[...]
of ze zijn naar voor geschoven (naar vandaag..)?![]()
hopelijk!
Ben wel benieuwd wanneer die leveringen beetje beter worden.
Verwijderd
Maar die 2 andere 40nm chips zijn toch een stuk kleiner...?CJ schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:30:
Eind deze maand zou de boel moeten verbeteren. Elke dag rollen er nog Radeons uit de fabriek, alleen is de vraag nu best groot... groter dan wat er gemaakt kan worden. AMD verwacht dat eind deze maand de yields beter zullen worden... Dat moet ook wel want naast dat de HD5970 twee Cypress GPUs gebruikt staan er begin volgend jaar ook nog 2 andere 40nm GPUs op de planning... en die komen er vrij vlot aan...
Of komt er nog iets aan waar nog niet veel over bekend is...?
En dit is een levertijd-vraag omdat??Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 14:57:
[...]
Maar die 2 andere 40nm chips zijn toch een stuk kleiner...?
Of komt er nog iets aan waar nog niet veel over bekend is...?
Juist
Het lijkt me sterk dat Maxict uberhaupt nog voor die prijs kan leveren, de prijzen vliegen overal de lucht in vanwege de schaarste.... Maar goed, geduld is een schone zaak zegt men toch?Djiezes schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 12:15:
Vandaag opnieuw een mailtje binnen ivm de Sapphire 5850 die ik bij MaxICT bestelde voor 201€. (215 incl verzending en kredietkaart kosten).
Ze mogen die prijs toch niet veranderen? Hij heeft hem voor dat bedrag besteld, dan moeten ze hem toch ook voor dat bedrag leveren? Of ben ik nou gek?
.
[ Voor 100% gewijzigd door koentjha op 13-11-2009 15:29 ]
Verwijderd
Ik zelf werk bij een webreseller en kan vertellen dat toen mijn Club 3d 4870X2 kapot ging, en deze is niet meer te leveren.. ik binnen een week een nieuwe 5870 van club kreeg.. dit terwijl alle distributeurs staan te springen om die dingen.. ongeacht de fabrikant.. misschien wordt de prijs kunstmatig hoog gehouden..?
Dat zou je kunnen zeggen, alleen zwerft het van de topics waarin ineens producten geannuleerd worden door de webshop omdat de prijs gestegen is. En om nou een rechtzaak om een videokaart van een paar 100 euro te beginnen....Sagaris schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 15:25:
Ze mogen die prijs toch niet veranderen? Hij heeft hem voor dat bedrag besteld, dan moeten ze hem toch ook voor dat bedrag leveren? Of ben ik nou gek?
Mwoh, ik denk dat die dingen juist voor RMA achter de hand gehouden worden. Lijkt me vrij standaard dat er rekening wordt gehouden met uitval.Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 15:31:
Ik zelf werk bij een webreseller en kan vertellen dat toen mijn Club 3d 4870X2 kapot ging, en deze is niet meer te leveren.. ik binnen een week een nieuwe 5870 van club kreeg.. dit terwijl alle distributeurs staan te springen om die dingen.. ongeacht de fabrikant.. misschien wordt de prijs kunstmatig hoog gehouden..?
Heeft niks met kunstmatige prijzen te maken.
Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way
Dit topic is gesloten.