Fair enough, zo op de hoogte van het Tweakers-topicbestand ben ik niet.dominator schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 15:35:
[...]
Dat zou je kunnen zeggen, alleen zwerft het van de topics waarin ineens producten geannuleerd worden door de webshop omdat de prijs gestegen is. En om nou een rechtzaak om een videokaart van een paar 100 euro te beginnen....
Vandaag een bericht van Azerty. Eind nov of dec.
Heb vorige week vrijdag mijn 5850 van sapphire bij Komplett vandaan gehaald voor 266 euro. Keek vandaag weer.... die prijsstijgingen zijn best wel ernstig aangezien ik komende maand een 2e voor xfire wil hebben.
Ik heb net bericht gekregen(na er om gevraagd te hebben) dat ik op de 5e plek sta om een club 3d 5850 bij een populaire webwinkel te krijgen.
Deze heb ik 28 oct besteld, ik laat het wel weten als ik de kaart binnen heb/ verzonden is.
Deze heb ik 28 oct besteld, ik laat het wel weten als ik de kaart binnen heb/ verzonden is.
Ik heb 5 weken geleden bij azerty besteld.
Nog steeds niet binnen en ze laten ook niks weten over hoe lang het nog zou kunnen
gaan duren. Ik heb spijt dat ik bij azerty heb besteld.
Meest waardeloze webshop die ik tot nu toe gehad heb.
5 weken voor een artikel is toch niet normaal als ze 14 dagen indicatie geven?
Nog steeds niet binnen en ze laten ook niks weten over hoe lang het nog zou kunnen
ik vrees dat Azerty daar in dit geval niets aan kan doen.
ik heb bij 4launch een bestelling uitstaan voor een HD5870 en die verspringt bijna dagelijks van 6-10 dagen dan weer "meer dan 10 dagen" dan weer 6-10 dagen nu weer meer dan 10 dagen.
Ik heb vandaag een mail gestuurd dat ik het vreemd vond dat ik van hun nog steeds niets had gehoord. Kreeg ik eind van de middag een mail dat de videokaart in backorder gaat of ik wil blijven wachten?
Het is in dit geval ergens anders fout gegaan dan bij de webshops/winkels. Ik ben wel van mening dat ze de levertijd vermeldingen op hun sites beter op pre-order kunnen laten tot ze zekerheid hebben.
Toen ik 13 oktober bestelde ws de indicatie meer dan 10 werkdagen en daar is eigenlijk nog steeds niets van gelogen.
ik wacht nog even af.
ik heb bij 4launch een bestelling uitstaan voor een HD5870 en die verspringt bijna dagelijks van 6-10 dagen dan weer "meer dan 10 dagen" dan weer 6-10 dagen nu weer meer dan 10 dagen.
Ik heb vandaag een mail gestuurd dat ik het vreemd vond dat ik van hun nog steeds niets had gehoord. Kreeg ik eind van de middag een mail dat de videokaart in backorder gaat of ik wil blijven wachten?
Het is in dit geval ergens anders fout gegaan dan bij de webshops/winkels. Ik ben wel van mening dat ze de levertijd vermeldingen op hun sites beter op pre-order kunnen laten tot ze zekerheid hebben.
Toen ik 13 oktober bestelde ws de indicatie meer dan 10 werkdagen en daar is eigenlijk nog steeds niets van gelogen.
Verwijderd
Tegen mij zeiden ze ook eind november , ik hoop dat het klopt.rickzore schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 18:44:
Dit probleem had je bij elke webshop gehad....rickzore schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 18:44:
Voor xfire heb je geen 2 videokaarten nodig hoor, het is maar een simpel programmaGKAVB schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 17:21:
Heb vorige week vrijdag mijn 5850 van sapphire bij Komplett vandaan gehaald voor 266 euro. Keek vandaag weer.... die prijsstijgingen zijn best wel ernstig aangezien ik komende maand een 2e voor xfire wil hebben.
[ Voor 31% gewijzigd door Stefanovic45 op 13-11-2009 20:28 ]
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
@rickzore: rustig afwachten net als iedereen die dat hier doet.
Een x kan ook gezien worden als een kruis he. Hoewel ik het vermoeden heb dat je dat zelf ook al snapte.StefanvanGelder schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 20:26:
Voor xfire heb je geen 2 videokaarten nodig hoor, het is maar een simpel programma
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Het probleem ligt inderdaad niet bij Azerty of welke webshop dan ook (al zouden die wel eerlijker kunnen antwoorden dat ze het zelf ook niet weten ipv zeggen dat ie waarschijnlijk op datum x binnenkomt waarna op de dag zelf het weer uitgesteld wordt), maar komt door problemen met de productie van 40nm chips bij TSMC. Zolang dat niet gefixed is zal dit probleem blijven. Bovendien zijn de HD5xxx kaarten zeer gewild door hun goede prijs/kwaliteitsverhouding, waardoor als er weer een paar binnenkomen die direct naar alle al staande orders gaan.rickzore schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 18:44:
In hoeverre mensen die een kaart voor een hogere prijs besteld hebben sneller geholpen worden dan mensen die eerder besteld hebben voor een lagere prijs, kan ik niet over oordelen.
Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB
Verwijderd
TSMC heeft dus problemen met produceren maar AMD is dus bezig met de productie te verplaatsen naar GlobalFoundries ?
Volgens mij is het overschakelen naar een andere fabrikant niet zo gemakkelijk, want dan moet Global Foundries wel de juiste kennis en productietechnieken bezitten om het over te kunnen nemen.
Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB
nee vanochtend
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Mailtje van 4Launch vanochtend: "De videokaart in uw bestelling wordt inmiddels over een week binnen verwacht."
Ik heb sinds oktober een Club 3D HD5850 in bestelling staan, hopen dat ze deze datum wel halen.
Ik heb sinds oktober een Club 3D HD5850 in bestelling staan, hopen dat ze deze datum wel halen.
Ik weet dat Azerty niks aan de levertijd kan doen. Maar het feit dat ze je zo aan het lijntje
houden door het elke keer iets te verschuiven vind ik wel erg vervelend. Dit vind ik kortweg
zwak. Zoiets zou toch niet moeten kunnen.... Elke webshop doet het, maarja dat is nog
geen rede dat het goed is.
En na 5 weken een gloednieuwe pc hebben staan zonder er ook maar iets mee te kunnen
(heb geen andere videokaart, die is kapot daarom heb ik een nieuwe nodig) is gewoon balen.
houden door het elke keer iets te verschuiven vind ik wel erg vervelend. Dit vind ik kortweg
zwak. Zoiets zou toch niet moeten kunnen.... Elke webshop doet het, maarja dat is nog
geen rede dat het goed is.
En na 5 weken een gloednieuwe pc hebben staan zonder er ook maar iets mee te kunnen
(heb geen andere videokaart, die is kapot daarom heb ik een nieuwe nodig) is gewoon balen.
Bij Salland staat de HD5850 van Asus op 1-5 werkdagen levertijd:
http://www.salland.eu/product/296208?ref=2
Ben benieuwd of het dan ook echt zo snel gaat, of dat het, net als die reactie onder mij zegt, meteen uitgesteld wordt.
Ben benieuwd of het dan ook echt zo snel gaat, of dat het, net als die reactie onder mij zegt, meteen uitgesteld wordt.
[ Voor 35% gewijzigd door AlexV op 14-11-2009 11:11 ]
Ja tot dat je betaalt hebt en dan krijg je vervolgens een mailtje dat de levering is uitgesteld tot december.AlexV schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 10:38:
Ik heb dit onlangs al meegemaakt met hun, gelijk de bestelling geannuleerd.
Wat wel netjes wat dat ik heel snel mijn geld terug had staan op mijn rekening, kunnen andere webshops nog van leren.
Ik verwacht eindelijk na bijna 30dgn mijn vervangend rma-kaart(club3d 5850) bij maxict, tenminste ze zeiden dat ik hem binnen 10dgn zou hebben. Ik had liever mijn geld terug, omdat ik er al 1 heb. Geld teruggeven doen ze nl moeilijk over.
Ff kijken wat ik ermee ga doen.
Ff kijken wat ik ermee ga doen.

|2600k|Asus 290|
Ik heb de HD5850 sinds vorige week in bestelling staan en gisteren gevraagd wat de levertijden zijn.
De desbetreffende webwinkel zegt dat er fabricage problemen zijn met de ATI chip. Zelf weten ze niet wanneer de kaart weer leverbaar zal zijn.
De desbetreffende webwinkel zegt dat er fabricage problemen zijn met de ATI chip. Zelf weten ze niet wanneer de kaart weer leverbaar zal zijn.
Dinsdag daar ook besteld. Toen stond de levertijd nog op 1 tot 10 dagen.AlexV schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 10:38:
Zal mij benieuwen of er ook werkelijk een lading binnekomt.
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
bij cool-prices de Asus hd5850 naar een aparte bestelling verplaatst. Systeem wordt nu geassembleerd met een xfx hd4650 van 42 euro. Ik hoop die later nog te kunnen verkopen voor zo'n 20 euro. Over levertijden kunnen ze niks nieuws zeggen. Maar nu heb ik tenminste een nieuw systeem
.
Wij hebben ook een bestelling lopen bij Salland met in eerste instantie een HD5770 van Asus omdat die beter leverbaar zou zijn (ook 1 tot 5 werkdagen!), de "Wacht op update" werd gisteren veranderd in 13-12-2009, je leest het goed !13 december!,daarna in 23-11-2009, ook lang niet de "1 tot 5 werkdagen" meteen de videokaart geannuleerd, omdat hij bij veel webshops wel op voorraad was. Nu hebben we hem bestelt bij MaxICT omdat die er 10 in het magazijn hadden liggen + 46 keer het beeldscherm dat wij wilden hebben.
Dat gebeurde dus bij mij ook, ik heb betaald en meteen gaat de lever datum naar 13 december, ik weet niet waar ze mee bezig zijn, maar begin bijna te denken dat ze in zwaar water zitten en op die manier een beetje proberen geld binnen te harken om zo te kunnen overleven.Martijn-HK schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 15:16:
Wij hebben ook een bestelling lopen bij Salland met in eerste instantie een HD5770 van Asus omdat die beter leverbaar zou zijn (ook 1 tot 5 werkdagen!), de "Wacht op update" werd gisteren veranderd in 13-12-2009, je leest het goed !13 december!,daarna in 23-11-2009, ook lang niet de "1 tot 5 werkdagen" meteen de videokaart geannuleerd, omdat hij bij veel webshops wel op voorraad was. Nu hebben we hem bestelt bij MaxICT omdat die er 10 in het magazijn hadden liggen + 46 keer het beeldscherm dat wij wilden hebben.
Bedenkelijke zaken daar!
Verwijderd
Lol wat mij net ff overkwam ging echt erug ver.
Het komt er op neer dat mensen met 2 kaarten voor een ander de boel verzieken en geen kaart kunnen kopen
Het komt er op neer dat mensen met 2 kaarten voor een ander de boel verzieken en geen kaart kunnen kopen
Oorspronkelijk geplaatst door*******
Als al die mensen die twee HD5870 kaarten hebben aangeschaft, genoegen hadden genomen met één HD5870, hadden meer mensen een HD5870 kunnen aanschaffen. Volgens wiki is een paper launch (vrij vertaald) het op papier uitbrengen van hardware op een bepaalde datum zonder dat het product daadwerkelijk op de dag van uitkomen is te leveren. Daar is van de HD5870 geen sprake van geweest. Ze waren op de bewuste dag leverbaar maar daar is het ook mee gezegd. Omdat de yield van de HD5xxx bij TSMC maar 50% schijnt te zijn is het niet verwonderlijk dat de kaarten slecht zijn te verkrijgen. Allereerst geen volledige produktie ten tweede de grote vraag van de OEM's en dan blijft er voor de gewone consument weinig over.
En mijn reactie daar op is
Beetje kort door de bocht
Dus jij wil zeggen dat mensen die 2 hd5870 hebben gekocht geen 2e kaart moeten kopen omdat anderen dan geen kaart kunnen kopen? Ik ben die 2e kaart hard nodig in een paar games. Nee mensen moeten maar niet gaan wachten en kijken waar de kaart het goedkoopst is dan loop je idd een boel kaarten mis en heb je lekker pech en ati moet zorgen dat er voeldoende kaarten op de markt komen wat dus is mislukt. Dat komt niet door die paar mensen die 2 kaarten kopen dat anderen een kaart mis lopen. En voor de rest van de overgenomen reactie van mij. Ik heb het over de 59 kaart dat is een paperlaunch is is namelijk uit in amerika en in geen enkele winkel te krijgen. Ik heb het helemaal niet over dat de 5800 series een paperlaunch is
Edit
Ik zou zowat mijn kaart aan jou willen geven want vind het sneu voor jou dat jij er geen hebt
Is dat nodig dan voor Oblivion? 2x een 5870.RappieRappie schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:30:
Ik wil eigenlijk ook nog wel een 2e HD5870 (voor Oblivion) .......
Dat deed het volgensmij op max op mijn 8800 ultra@1920x1200...
Computer nr 486 denk ik..
Verwijderd
Wel als je SSAA gebruikt op 8x dit is zo zwaar dat de 1 hd5870 dat in geen enkele game red boven de 60fps continu
Laatste update die ik kreeg had het over de 23ste. 1-5 dagen lijkt me iets optimistisch (maar ik zou er geen bezwaar tegen hebben), tenzij ze in een maand tijd nauwelijks extra bestellingen hebben gehad of een gigantische lading verwachten.AlexV schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 10:38:
Wel een beetje jammer van de levertijden, ik had namelijk gepland eerst een videokaart te kopen en daarna de rest van mn pc te vervangen. Ondertussen is de rest al binnen en zit de processor zich te vervelen tijdens het gamen
Dat zou wel heel ernstig zijn. Als ze failliet zouden gaan kan je naar je centen fluiten.markmart33 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 15:23:
[...]
Dat gebeurde dus bij mij ook, ik heb betaald en meteen gaat de lever datum naar 13 december, ik weet niet waar ze mee bezig zijn, maar begin bijna te denken dat ze in zwaar water zitten en op die manier een beetje proberen geld binnen te harken om zo te kunnen overleven.
Bedenkelijke zaken daar!
Maar het lijkt me eerder dat ze gewoon zoveel mogelijk van de koek willen hebben, maar dan is het nog een misselijkmakende manier van zaken doen.
En ligt het aan mij of is de verkrijgbaarheid de afgelopen weken slechter ipv beter geworden?
Afgelopen 3 wkn is de verkrijgbaarheid slecht geworden
|2600k|Asus 290|
Oh, echt?Bullus schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 20:23:
Afgelopen 3 wkn is de verkrijgbaarheid slecht geworden
Ik hoorde dat bij informatique binnenkort Sapphire 5850's binnenkomen, drie dagen geleden waren er slechts 7 mensen op de wachtlijst daarvoor.
Weet niet of het al gemeld was (iig niet op de laatste paar pagina's) maar de HD5770 is bij Afuture op voorraad.
13 stuks.
Edit: Hmm, stromen binnen bij alle webshops...
13 stuks.
Edit: Hmm, stromen binnen bij alle webshops...
[ Voor 16% gewijzigd door Jim423 op 15-11-2009 17:47 ]
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Heb de sapphire maar gepreordered bij informatiqueBilderbeek schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 20:34:
[...]
Oh, echt?
Ik hoorde dat bij informatique binnenkort Sapphire 5850's binnenkomen, drie dagen geleden waren er slechts 7 mensen op de wachtlijst daarvoor.
Van wie hoorde je dat dan? Anders bestel ik er ook 1Bilderbeek schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 20:34:
[...]
Oh, echt?
Nou dan heb ik geluk gehad... één van deze vijf gaat in mijn computer (kreeg te horen dat ie donderdag was binnengekomen). Heb er 2 weken op moeten wachten, de hogere prijs neem ik maar voor lief (had eerst duurdere onderdelen besteld die ik heb omgewisseld voor goedkopere die hetzelfde presteren). Toch vraag ik me af waarom alternate ze zo duur wilt verkopen, om mensen te ontmoedigen er NOG meer te bestellen terwijl ze al nauwelijks wat binnenkrijgen?Mag schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 11:47:
Bij Alternate waren er vijf 5870's binnengekomen gister. Belachelijk hoge prijs daar, dat wel.
Intel Core i7 920 @ 3.6 / 4ghz, MSI X58 Pro-E, AMD Radeon HD 5870, 6GB DDR-3 1066
De sapphire 5770 is goed verkrijgbaar bij bijna alle webshops 
pricewatch: Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE
Omdat er mensen zijn die het betalen? In ieder geval heb ik hetzelfde gedaan toen ik zag dat cdromland er donderdag 2 in voorraad had. Vrijdag had ik em al in huis.Denizz schreef op zondag 15 november 2009 @ 15:50:
[...]
Nou dan heb ik geluk gehad... één van deze vijf gaat in mijn computer (kreeg te horen dat ie donderdag was binnengekomen). Heb er 2 weken op moeten wachten, de hogere prijs neem ik maar voor lief (had eerst duurdere onderdelen besteld die ik heb omgewisseld voor goedkopere die hetzelfde presteren). Toch vraag ik me af waarom alternate ze zo duur wilt verkopen, om mensen te ontmoedigen er NOG meer te bestellen terwijl ze al nauwelijks wat binnenkrijgen?
Overigens ging de prijs bij cdromland een dag later nog eens 30 euro verder omhoog (299 nu dus).
Nogal idiote situatie die er nu onstaan is. Wie wil er nog een GPU van de vorige generatie en NVIDIA heeft het tijdelijk ook maar opgegeven lijkt het. Maar omdat de productie van de nieuwe GPUs ver achter ligt bij de vraag, schieten zowel de consument als AMD/ATI weinig op met deze "voorsprong" van AMD/ATI op NVIDIA.
[ Voor 12% gewijzigd door josh-hill op 15-11-2009 17:28 ]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Dank je, ik was bijna in staat te gaan bestellen toen ik het groene autootje in de pricewatch rond zag rijdenmarkmart33 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 11:07:
[...]
Ja tot dat je betaalt hebt en dan krijg je vervolgens een mailtje dat de levering is uitgesteld tot december.
Ik heb dit onlangs al meegemaakt met hun, gelijk de bestelling geannuleerd.
Wat wel netjes wat dat ik heel snel mijn geld terug had staan op mijn rekening, kunnen andere webshops nog van leren.
Ik heb de Asus Voltage Tweak in pre-order staan bij Cool-Prices.
Gevraagd naar de levertijd heeft Cool-Prices het volgende te zeggen:
Niet echt het antwoord dat je wil horen, maar de eerlijkheid is mij heel veel waard. Ik had nog niet eerder bij ze gekocht, dus ik zie het nog ff aan, maar als alles zo netjes blijft gaan zoals nu, ga ik zeker terugkomen!Helaas weten we er weinig over, maar geruchten gaan dat het ergens in de maand december zal zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Xtrafris op 15-11-2009 18:28 ]
ik heb nog even rondgekeken. Onze gewaardeerde oosterburen geven aan dat er 20.11 geleverd kan worden, dat is volgende week maandag. linkje:
http://www.f-m-shop.de/se...kel&nav=2&artnr=991513720
Misschien een tip
http://www.f-m-shop.de/se...kel&nav=2&artnr=991513720
Misschien een tip
Een vriend van mij heeft deze week een PC besteld bij informatique en belde daarom even over de 5850's (omdat die zo slecht leverbaar zijn) en toen zeiden ze dat ze binnenkort de Sapphire variant binnenkregen en dat er 6 man voor hem in de wachtrij stonden. Dat is alweer een paar dagen geleden, dus misschien is dat nu andersInfinitytron schreef op zondag 15 november 2009 @ 12:53:
[...]
Van wie hoorde je dat dan? Anders bestel ik er ook 1
Waarschijnlijk zijn er weinig bestellingen bij informatique gedaan omdat hun voorraadindicator i.t.t. de meeste shops wél klopt (overal staat niet leverbaar bij) en men het daarom maar heeft nagelaten. Kijk maar eens hoeveel bestellingen zijn gedaan bij shops die beweerden dat ze konden leveren...
Maar dat is dan ook aan de prijs te zienfox-hound schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:09:
De sapphire 5770 is goed verkrijgbaar bij bijna alle webshops
Heb Informatique vandaag gemaild, en als ik dan morgen een mailtje krijg weet ik meteen of ik moet bestellenBilderbeek schreef op zondag 15 november 2009 @ 20:11:
[...]
Een vriend van mij heeft deze week een PC besteld bij informatique en belde daarom even over de 5850's (omdat die zo slecht leverbaar zijn) en toen zeiden ze dat ze binnenkort de Sapphire variant binnenkregen en dat er 6 man voor hem in de wachtrij stonden. Dat is alweer een paar dagen geleden, dus misschien is dat nu anders![]()
Waarschijnlijk zijn er weinig bestellingen bij informatique gedaan omdat hun voorraadindicator i.t.t. de meeste shops wél klopt (overal staat niet leverbaar bij) en men het daarom maar heeft nagelaten. Kijk maar eens hoeveel bestellingen zijn gedaan bij shops die beweerden dat ze konden leveren...
Dan bestel ik daar mijn HD5850 en mijn pc bij 4launch/Zercom ofzo
EDIT: Sorry, niet echt het goede topic.
[ Voor 93% gewijzigd door i7x op 15-11-2009 20:35 ]
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Heb op 11 November bij cool-prices de Sapphire 5850 besteld. Inderdaad kan men over de levertijd niets definitiefs zeggen (Kan volgende week, misschien ook niet). Voorlopig kan ik gelukkig nog wel even vooruit met mijn huidige 3850 maar begrijp dat het zwaar balen is als je zonder zit.
Ik laat het weten wanneer hij binnen is.
Ik laat het weten wanneer hij binnen is.
Ik besluit om te wachten op de HD5850 een paar maandjes te wachten. Ik bestel mijn nieuwe configuratie en ik ik doe er een goedkopere (2dehands) 8800GT kaart in. Als de HD5850 uiteindelijk wat leverbaarder zijn aan het begin van het nieuwe jaar (en de prijs hopelijk wat gezakt) dan sla ik toe
Vandaag een mailtje gekregen van Informatique m.b.t. levertijd van een 5850. Hun reactie is dat ze van geen enkele leverancier een indicatie van de levertijd kunnen geven voor de 5800 serie.
Hopelijk heeft de Sint er nog 1 op voorraad.
Hopelijk heeft de Sint er nog 1 op voorraad.
Zou het!
Uw pakket is verstuurd met de barcode:
U kunt uw pakketstatus de eerstvolgende werkdag volgen op:
https://securepostplaza.tntpost.nl/tracktrace
Dit omdat TNT `s avonds uw pakket verwerkt op een van hun distributiecentra.
Met vriendelijke groet, Cool-prices
over welk product gaat dit?thewizard2006 schreef op maandag 16 november 2009 @ 14:28:
Zou het!
Is die dan al leverbaar? ik Heb hem ook in de bestelling staan maar pas sinds twee weken.
[ Voor 11% gewijzigd door I-Heine-I op 16-11-2009 15:43 ]
Eerder in het topic heeft hij het over de Sapphire HD5850.
Hmmm, ook over een Asus.Tekla schreef op maandag 16 november 2009 @ 15:51:
Eerder in het topic heeft hij het over de Sapphire HD5850.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Inside info : Er is een lading 5870 van Sapphire bij MyCom (Bas) binnen gekomen 
Voor wie een poging wil wagen bestel via de website de kaart (dat krijgt namelijk voorrang op de niet web-orders
).
Voor wie een poging wil wagen bestel via de website de kaart (dat krijgt namelijk voorrang op de niet web-orders
[ Voor 42% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 16-11-2009 16:08 ]
Turn it off and on again.
Ben benieuwd hoe het bij Cool-Prices zit met de Sapphire 5870
pfff ... nu blind een order inschieten bij MyCom en maar hopen dat ie wordt geleverd? En ik kan me niet voorstellen dat ze 'm daar maar voor 307 Euro gaan verkopen (gezien algemeen tekort van die zut).
Ik ben naarstig op zoek naar een 5870 Vapor ...
Ik ben naarstig op zoek naar een 5870 Vapor ...
Ik had zojuist naar meerdere vestigingen gebeld van Mycom en 1 zegt wat zojuist Smokey zegt en de 3 andere dat het niet klopte.
Bel ik nog een keer naar de vestiging waar de persoon zei dat het klopte wat Smokey zegt. Zegt de persoon dat het niet kloppen wat de collega zojuist zei. Dat is dan ook lekker -..- Wat wel zo is dat einde deze week de 5850 word geleverd aan de hoofdkantoor en als goed is maandag te koop.
Heb dus maar een 5850 besteld in de hoop dat ik hem maandag kan ophalen. Misschien dat Smokey hier meer kan over vertellen?
Bel ik nog een keer naar de vestiging waar de persoon zei dat het klopte wat Smokey zegt. Zegt de persoon dat het niet kloppen wat de collega zojuist zei. Dat is dan ook lekker -..- Wat wel zo is dat einde deze week de 5850 word geleverd aan de hoofdkantoor en als goed is maandag te koop.
Heb dus maar een 5850 besteld in de hoop dat ik hem maandag kan ophalen. Misschien dat Smokey hier meer kan over vertellen?
Nou ik werk zelf in het filiaal in Alkmaar
en we hadden net een mailtje gekregen dat er een paar morgen binnen komen (let wel dit zijn kaarten voor bestellingen die mensen al reeds gedaan hebben dus geen vrije voorraad ) !!!
De mijne die ik besteld had op 14/10 zit daar ook tussen
[ Voor 6% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 16-11-2009 17:56 ]
Turn it off and on again.
sorry, in mijn opwinding nogal onvolledig 
betreft de sapphire 5850.
Bij 4launch had ik een asus 5850 in bestelling staan maar die hebben meerdere malen verzaakt om de genoemde datum te leveren. Ach, het is een beetje een trend
order dus daar geannulleerd
Bij 4launch had ik een asus 5850 in bestelling staan maar die hebben meerdere malen verzaakt om de genoemde datum te leveren. Ach, het is een beetje een trend
Dus ik kan aan nemen JanvandH naast de boot gaat vissen. Nog vergeten te melden is dat eind november of begin December de 5870 binnen gaan komen bij Mycom =) Dan hoop ik dat ik me 5850 al heb ^^
Als reseller zal ik woensdag mijn eigen 5850 binnenkrijgen, hopelijk gaan de leveringen dan een beetje lopen.
::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race
Zojuist een mailtje ontvangen dat de levering van de Asus HD5850 weer langer gaat duren, ze verwachten m nu de 26ste. Als t zo doorgaat krijg ik m met kerst pas binnen ofzo
Heeft dan wel weer als voordeel dat ik minder kan gamen in mn SE week
Gaat dit ove 5870 of 5850?SmokeyTheBandit schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:50:
Nou ik werk zelf in het filiaal in Alkmaaren we hadden net een mailtje gekregen dat er een paar morgen binnen komen (let wel dit zijn kaarten voor bestellingen die mensen al reeds gedaan hebben dus geen vrije voorraad ) !!!
En enige idee hoe het met Rotterdamse filiaal zit? heb daar nl een 5850 op bestelling staan.
SmokeyTheBandit schreef op maandag 16 november 2009 @ 16:07:
Inside info : Er is een lading 5870 van Sapphire bij MyCom (Bas) binnen gekomen
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
oops. heb even 2 brichten door elkaar gehaald.
thewizard2006 schreef op maandag 16 november 2009 @ 17:53:
sorry, in mijn opwinding nogal onvolledig
......
Vandaag 4launch gesproken, ze verwachten dat er eind van de week wat binnen komen, ik sta op plaats 2, dus hoop snel mijn sapphire 5850 inclusief nieuw systeem in ontvangst te kunnen nemen. 
Op 28-10 besteld.
Op 28-10 besteld.
[ Voor 4% gewijzigd door markmart33 op 16-11-2009 21:23 ]
Verwijderd
Wanneer heb je hem besteld? Heb namelijk ook een systeem inclusief sapphire 5850 in de bestelling staan daar:pmarkmart33 schreef op maandag 16 november 2009 @ 21:19:
Vandaag 4launch gesproken, ze verwachten dat er eind van de week wat binnen komen, ik sta op plaats 2, dus hoop snel mijn sapphire 5850 inclusief nieuw systeem in ontvangst te kunnen nemen.
Aha ... dat Mycom verhaal ... ik ben blij dat ik daar geen order heb ingeschoten. Wel bizar hoor: ik heb dit niet eerder meegemaakt dat een product na intiële launch zo slecht verkrijgbaar was.
Een Asus HD5850 in bestelling staan bij Salland sinds 10 oktober. Ooit eens een levertijd gezien van van 19 oktober. Nu staat ie op 26 november en krijg bijna dagelijks een update dat hij weer een dag later zal gaan aankomen. Van de Intel SSD Harddisk durven ze helemaal geen leverdatum af te geven...maar ik vrees het ergste
Het systeem wat ik erom heen besteld heb is bijna verouderd en staat daar te verstoffen in het magazijn.:( Ik zit er bijna over na te denken om het systeem te vervangen, door een nieuwer model.
Het systeem wat ik erom heen besteld heb is bijna verouderd en staat daar te verstoffen in het magazijn.:( Ik zit er bijna over na te denken om het systeem te vervangen, door een nieuwer model.
heb 13-10 mijn nieuwe systeem besteld en alles is binnen behalve mijn Sapphire HD5870.
Ik wacht nog geduldig af. Alles staat inelkaar moet alleen nog een videokaart hebben.Heb geen pci-e kaart liggen dus moet nog even wachten.
Ik wacht nog geduldig af. Alles staat inelkaar moet alleen nog een videokaart hebben.Heb geen pci-e kaart liggen dus moet nog even wachten.
ik heb exact hetzelfde probleem.. al meer dan een maand staat men systeem thuis te nixen zonder SSD & 5870LeonNL schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:23:
heb 13-10 mijn nieuwe systeem besteld en alles is binnen behalve mijn Sapphire HD5870.
Welkom bij de club, wacht ook al een maand op me asus 5850 ... en dan vind ik het zo bizar dat ze af en toe 1 tot 5 werkdagen levertijd online durven te zettenMango51 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:20:
Een Asus HD5850 in bestelling staan bij Salland sinds 10 oktober. Ooit eens een levertijd gezien van van 19 oktober. Nu staat ie op 26 november en krijg bijna dagelijks een update dat hij weer een dag later zal gaan aankomen. Van de Intel SSD Harddisk durven ze helemaal geen leverdatum af te geven...maar ik vrees het ergste

Even een uitstapje dit betreft niet de videokaart, maar de harddisk in mijn systeem; Het meest bizarre van Salland vind ik dat een product waar ze geen levertijd op durven te zetten, nog steeds op de website als aanbieding wordt aangeboden???!?!?!?Dj Omith schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 09:59:
[...]
Welkom bij de club, wacht ook al een maand op me asus 5850 ... en dan vind ik het zo bizar dat ze af en toe 1 tot 5 werkdagen levertijd online durven te zetten
http://www.salland.eu/pro...mb-s-ssdsa2mh080g2c1.html
Ik ben nu nummer 11 met een order op de Sapphire HD5850 bij Informatique. Hier krijgen ze alleen geen tussentijdse leveringen dus dit kan nog wel even duren. Maar ik ben wel gelijk de eerste die z'n kaart krijgt als er een levering binnenkomt
AlexV schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 10:38:
En sinds vandaag staat die weer op 1 - 10 dagen levertijdMinkie schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 12:51:
[...]
Dinsdag daar ook besteld. Toen stond de levertijd nog op 1 tot 10 dagen.
Zal mij benieuwen of er ook werkelijk een lading binnekomt.
Hopen dat de soap snel afgelopen is, kan ik de rest van mijn systeem der ook bestellen.
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
Voor de Belgen onder jullie, de winkel www.pctools.be heeft nog 1 5850 ( 242 euro ) en 1 5870 ( 350 ) op voorraad! Ik kom er juist van!
Mijn Twitch & Youtube | SSPECS Discord bot. Toon je rig op Discord!
Alternate heeft de Sapphire 5870 op twee dagen staan.
Net mail gehad van
Alternate : verwachting binnen 2 dagen
4Launch : verwachting rond 24 November
CDROMland : vorige week kleine levering ontvangen (inmiddels op)
MAXICT : verwachting januari 2010
ik moet dus nog een weekje wachten.
ik moet dus nog een weekje wachten.
Heb naast een Club3D 5870 ook deze SSD in bestelling staan bij Salland.... sinds 14 oktober.Mango51 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 10:18:
[...]
Even een uitstapje dit betreft niet de videokaart, maar de harddisk in mijn systeem; Het meest bizarre van Salland vind ik dat een product waar ze geen levertijd op durven te zetten, nog steeds op de website als aanbieding wordt aangeboden???!?!?!?
http://www.salland.eu/pro...mb-s-ssdsa2mh080g2c1.html
Ondertussen is de levertijd indicatie van de SSD 10x gewijzigd en heeft er regelmatig 1-5 werkdagen gestaan.
Qua levertijden is Salland een grote ramp juist omdat destijds de 5xxx kaarten een korte leveringsdatum hadden heb ik mijn onderdelen bij hun besteld. Daarnaast duurt het vrij lang voordat mailtjes worden beantwoord en zijn het meestal standaardantwoorden waar je verder weinig mee kan
Voortaan bestel ik bij een webshop waar realistisch wordt omgegaan met levertijden en je niet constant aan het lijntje wordt gehouden.
Update van 4Launch over mijn Club3D HD5850:
"Op dit moment verwachten wij de videokaart nog steeds rond 20-11 te ontvangen."
Ik zou op plaats 2 staan om te ontvangen, dus hopelijk dit weekend een nieuw systeem!
"Op dit moment verwachten wij de videokaart nog steeds rond 20-11 te ontvangen."
Ik zou op plaats 2 staan om te ontvangen, dus hopelijk dit weekend een nieuw systeem!
Toevallig net email gehad van Salland:
"Voor de videokaart staat u als 7de in lijst en voor de SSD bent u de 5de in de lijst "
De club3d 5870 en Intel x25-m 80GB
"Voor de videokaart staat u als 7de in lijst en voor de SSD bent u de 5de in de lijst "
Pontifex schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:54:
Toevallig net email gehad van Salland:
offtopic: er werd vandaag nog een x25m 80gb aangeboden in de vraag en aanbod sectie geloof ik
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Ik had deze morgen ook nog een mailtje gestuurd om te checken en ik kreeg hetzelfde antwoord terug.Letter22 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 14:42:
Update van 4Launch over mijn Club3D HD5850:
Ik sta op de 5de plaats, dus ik hoop dat ze er genoeg binnenkrijgen.
Waarom krijgt Informatique nou geen tussentijdse leveringen
Ook van 4Launch (Club3D HD5850) van vandaag:
.. en verwachten dan binnen enkele dagen de kaarten binnen.De leverancier heeft de levertijd indicatie nog steeds op 18-11 staan.
Vind dat sowieso een raar verhaal, je krijg toch of wel of geen levering.Alligator schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 15:43:
Waarom krijgt Informatique nou geen tussentijdse leveringen
Net mail gehad van
Informatique : Helaas hebben wij alleen te horen gekregen dat het nog wat langer kan duren
Azerty : Helaas is er nog niet veel meer bekend over de levertijd.
Er zijn behoorlijk wat problemen vanuit de producent.
Wij verwachten dat we de kaart ergens in december kunnen leveren.
Informatique : Helaas hebben wij alleen te horen gekregen dat het nog wat langer kan duren
Azerty : Helaas is er nog niet veel meer bekend over de levertijd.
Er zijn behoorlijk wat problemen vanuit de producent.
Wij verwachten dat we de kaart ergens in december kunnen leveren.
Vanmiddag gemaild met Mycom, daar stond in dat ze de 5870 18-11 (morgen dus) verwachten, de 5850 20-11 (vrijdag).
Ben eens benieuwd, betekent dat ik mijn 5850 misschien zaterdag of maandag op kan halen! Eerst zien, dan geloven
Ben eens benieuwd, betekent dat ik mijn 5850 misschien zaterdag of maandag op kan halen! Eerst zien, dan geloven
Net een mail van 4Launch gehad, en ze verwachten 20 november een aantal Sapphire HD5850's binnen te krijgen en waarschijnlijk zit ik bij de mensen die dan hun HD5850 krijgt

@hieronder:
Mail ze en post het hier

@hieronder:
Mail ze en post het hier
[ Voor 10% gewijzigd door AlexV op 17-11-2009 21:54 ]
Heeft iemand info over Cool Prices? Heb er sinds 29 oktober een Sapphire HD5870 in bestelling staan...
mail ze eens747ata32 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 21:40:
Heeft iemand info over Cool Prices? Heb er sinds 29 oktober een Sapphire HD5870 in bestelling staan...
(O zei Alexv ook al)
[ Voor 5% gewijzigd door LeonNL op 17-11-2009 22:42 ]
ehhhh...
Veel meer dan "we kunnen nog niets zeggen" krijg ik er niet uit...

Las op fudzilla ook dat de verwachting is dat de schaarste nog zeker tot begin 2010 aanhoudt. Misschien dat het nog wel erger wordt als nVidia Fermi launched, dat zal allicht de vraag naar videokaarten niet terug dringen dunkt me747ata32 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 23:21:
ehhhh...![]()
Gisteren kwam de postbode met een tweetal dozen (heel systeem besteld). inclusief mijn 5850. Jees wat een bakbeest (qua grootte). Ga hem vanmiddag lekker in elkaar sleutelen. (of wil iemand een 5850 kopen voor 400 euro
) Maar goed, al met al 7-10-2009 de order geplaats en 18-11-2009 in huis. Ik denk dat dit redelijk een tijdsspan is die je kan aanhouden (5-6 weken).
Aan de andere kant ben ik blij dat ik even moet wachten op mijn kaart, zou het toch niet flex vinden als ik er één had aan het begin van de release en hij blijkt voor maar 60% te functioneren.
[ Voor 1% gewijzigd door Alligator op 18-11-2009 09:34 . Reden: Typo ]
ivm met drivers bedoel je?Alligator schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:25:
Aan de andere kant ben ik blij dat ik even moet wachten op mijn kaart, zou het toch niet flex vinden als ik er één had aan het begin van de release en hij blijkt voor maar 60% te functioneren.
Verwijderd
hoe vervelend van azerty dat ze de videokarten de hele tijd op 14 dagen levertijd hebben staan. ik heb er eentje 4 weken geleden besteld en ben nog steeds aan het wachten -.-
ik dacht omdat alternate nu sapphire op vorraad heeft, dat ze bij azerty binnenkort ook binnenkommen.... we zullen het zien...
ik dacht omdat alternate nu sapphire op vorraad heeft, dat ze bij azerty binnenkort ook binnenkommen.... we zullen het zien...
Vorige week heb ik mijn Asus hd5850 RMA moeten sturen
Van Azerty kreeg ik te horen dat ze een nieuwe voor mij hebben besteld en dat de levertijd ongeveer 14 dagen is. Hopen dus maar
Van Azerty kreeg ik te horen dat ze een nieuwe voor mij hebben besteld en dat de levertijd ongeveer 14 dagen is. Hopen dus maar

Dit topic is gesloten.