LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 06-11-2009 13:16 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
anathema
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
en hij is direct verhoogt naar 405RappieRappie schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:08:
HD5870's van ASUS op voorraad:
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=499737
359 euries.
...
En die 417 euro kostende Asus hebben ze nu ook meteen verwijderd.anathema schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:28:
[...]
WelIk heb deze ook besteld en DIRT2 zit er gewoon bij, staat er ook onder bij de beschrijving.
Wat de meerwaarde is van de 417 euro versie die ze ook hebben ontgaat me.
anathema
Simplicity is de bom...
tja, heb ik toch liever mijn 5870Colan schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 13:41:
ach, nu ik moet wachten op mijn 5870, ga ik wel een paar weken ANNO 1404 helemaal uitspelen, als ik zo zie wat voor problemen mensen met een HD5*** met dat spel hebben, neem ik het er nu maar even lekker van
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
cdromland had vannochtend nog een beperkte voorraad 5850 voor 269 (volgens mij) per stuk..madmaus schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 12:19:
Mailtje van Cool-Prices:
[...]
Het lijkt erop dat er voorlopig nog geen verbetering zit in de aanvoer van in elk geval de 5850 serie's.
geen idee of dat goedkoop is overigens
Bij Cool-Prices staat die voor 199,-mschol schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:15:
[...]
cdromland had vannochtend nog een beperkte voorraad 5850 voor 269 (volgens mij) per stuk..
geen idee of dat goedkoop is overigens
Dus dat is vrij prijzig.
Ik baal wel stevig hiervan. Ik had zo gehoopt mijn systeem in orde te hebben voor MW2.
Hoe staat de 5770 tov de 5850? Misschien schaf ik die wel aan dan.
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Beste,
Onze leverancier verwacht dit product vanaf 11-11 weer te kunnen leveren.
Wij kunnen echter niet garanderen dat dit ook het geval zal zijn, dit is dus enkel een verwachting.
op 6-11-2009
Beste,
U heeft bij ons een bestelling staan voor een Asus Videokaart PCI-e Radeon HD5850 1GB 2xDVI/HDMI/DP.
Op het moment van bestelling werd een levertijd van 6 tot 10 werkdagen aangegeven op onze webshop.
Dit was ook het geval, maar dit product is teveel besteld waardoor de voorraad op is.
Uw order is daarmee in backorder gekomen.
Excuses voor de achteraf niet kloppend blijkende levertijdindicatie.
Misschien dat ik maar gewoon de hele zooi cancel en over een maandje of 2 weer eens ga kijken. Wellicht dat er dan het een en ander ook in prijs is gedaald
[ Voor 11% gewijzigd door thewizard2006 op 06-11-2009 14:30 ]
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
Wel absurde prijsverhoging trouwens.
De HD5870 stond voor rond de 300~310e in de pricewatch voor de goedkoopste nu heb je mazzel als je hem voor 400E hebt.
De HD5850 hetzelfde verhaal 210~220 voor de goedkoopste. Nu 270.
Dat is natuurlijk MITS ze op voorraad zijn.
199? Lijkt me sterkmadmaus schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 14:28:
[...]
Bij Cool-Prices staat die voor 199,-
Dus dat is vrij prijzig.
Ik baal wel stevig hiervan. Ik had zo gehoopt mijn systeem in orde te hebben voor MW2.
Hoe staat de 5770 tov de 5850? Misschien schaf ik die wel aan dan.
Club3d 5850 stond vorige week voor 199,- Nu is die inmiddels naar de 225 zie ik nu.
Ik heb hem zelf in bestelling voor 201,-.
We praten over de 5850 en niet de 5870
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Lekker dit allemaal
[ Voor 14% gewijzigd door Rebellista op 06-11-2009 15:22 ]
Intel Core i5 750~3.6Ghz + CM Hyper 212 - MSI p55-gd80 - 8GB 1600Mhz GeIL - MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC - CM690 + 4x Scythe Slip Stream
sommige konden geen datum geven.
ik wacht nog op mijn 5870
En dan moet ik denken aan, Azerty/Alternate/4launch ofzo?LeonNL schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 18:31:
heb gisteren een rondje gemaild naar de meest bekende webshops en de meeste gaven aan rond de 13-17 november de levering van de kaarten te verwachten.
sommige konden geen datum geven.
ik wacht nog op mijn 5870
Zou wel mooi zijn als die levering verwachten, wil ook wel een kaart xD
[ Voor 8% gewijzigd door Vincitore op 06-11-2009 19:23 ]
Mijn excuses, de geautomatiseerde e-mail waas niet geheel van toepassing.
Deze kaarten worden weer op 9 november verwacht.
Wenst u de bestelling te annuleren of wilt u nog even wachten?
volgens mij weten ze het zelf ook niet meer
Dan heb je hem volgende week ergens (als het allemaal klopt)
Zit er zelf over na te denken om bij 4launch een PC te bestellen met een HD5850, maar ja dan is de levertijd even afwachten.
[ Voor 34% gewijzigd door Vincitore op 06-11-2009 20:06 ]
het zou best mogelijk kunnen zijn..Infinitytron schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 19:45:
Dat zou dan aanstaande maandag zijn, dat valt ook mee!
Dan heb je hem volgende week ergens (als het allemaal klopt)
Zit er zelf over na te denken om bij 4launch een PC te bestellen met een HD5850, maar ja dan is de levertijd even afwachten.
die asus kaarten van komplett stonden ook pas ergens half november levertijd maar kwamen vandaag dus al..
mijn powercolor (blijf het een wazig merk vinden) is iig op transport met TNT naar mij toe, nu de rest van de pc nog
[ Voor 10% gewijzigd door mschol op 06-11-2009 21:13 ]
Ja vind het ook wel een wazig merk haha:P Maar ja, zolang die het maar goed doet en leverbaar is hemschol schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 21:12:
[...]
het zou best mogelijk kunnen zijn..
die asus kaarten van komplett stonden ook pas ergens half november levertijd maar kwamen vandaag dus al..
mijn powercolor (blijf het een wazig merk vinden) is iig op transport met TNT naar mij toe, nu de rest van de pc nog
Heb een mailtje richting 4launch gedaan, en zie wel wanneer ze hem verwachten.
Verwijderd

ONTOPIC:
Zojuist contact gehad met een aantal shops. levertijden van leveranciers staan op eind november... maar het is dus een beetje chaotisch.. ze kunnen ook heel goed opeens een kleine lading binnenkrijgen (die dan als warme broodjes weer weggaan)
Lijkt me handig als we elkaar hier een beetje mee helpen. Pas wist een medewerker mij bijvoorbeeld te vertellen dat een bepaald merk kaart uit de 58** serie de volgende dag leverbaar zou zijn, omdat ze een kleine batch binnen zouden krijgen. Helaas heb ik er toen niets mee gedaan... door semi-luiheid en de onwetendheid dat het erg slecht leverbaar is.
Gun het mijn mede-tweaker namelijk (ietsje
ik had em op 13 okt bij salland besteld en hij kwam vandaag eindelijk aan
Welke kaart had je besteld?Jelte12345 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 14:33:
die van mij is eindelijk binnen
ik had em op 13 okt bij salland besteld en hij kwam vandaag eindelijk aan
Eergisteren eindelijk een eerste Asus HD5850 binnen bij Salland, wacht nu nog op een tweede. Eerste was overigens al 23 september besteld, dus heeft ruim een maand geduurd.
En dit alles voor 200,-.
Geen slechte deal al zeg ik het zelf.
de Asus 5870
hij paste bijna niet in men kast
Dus als iemand een uitstapje naar Leuven wil maken:
http://www.forcom.be/?cat=105&sub=VID&type=VGAPCXATI
God does not play dice
De grap is, ik had hem op "auto-notify" staan bij Newegg.com en kreeg een e-mailtje van ze. Meteen naar de website gegaan: helaas niet meer op voorraad.

Meteen betaald ($399) en ben nu dus in blije afwachting van de kaart. Blijkbaar werden ze per stuk ingeboekt en had ik mazzel dat ik tijdens het inboeken op tijd was met de bestelling!
Ik ga echt hopen dat hij past in mijn P183 van Antec... heb gehoord dat het wel moet lukken iig.
-- == Alta Alatis Patent == --
Ik kreeg onlangs als reactie:
Dus ik ben benieuwd. Misschien laten ze in de verdeling van de videokaarten meetellen dat de totale waarde van mijn bestelling rond de 1000 euro ligtU heeft een HD5XXX videokaart in bestelling staan.
De verwachte leverdatum staat op het moment van schrijven op de 2de week van november,
ik neem aan dat u nog even wenst af te wachten?
Dan wacht ik wel mooi op de videokaart...
Off-topic: 5870 past in de P183.CoRrRan schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 17:07:
Waarschijnlijk niet helemaal relevant voor dit topic, maar ik heb eergisteren mijn 5870 besteld bij Newegg.com en gisteren is hij verstuurd naar mijn adres hier in Amerika.
Ik ga echt hopen dat hij past in mijn P183 van Antec... heb gehoord dat het wel moet lukken iig.
[ Voor 3% gewijzigd door Sardaukar op 07-11-2009 17:13 ]
Volgens mij was de 7800GTX 512MB zelfs nog beter leverbaar destijds....
op die site van jou is een Gigabyte hd5750 net zo duur als een Asus hd5770. Je moet wel heel veel waarde hechten aan het merk om voor die gigabyte te gaan-AzErTy- schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 16:17:
Wandelde daarstraks binnen in de lokale pc winkel hier in Leuven en die heeft er nog enkele 2? liggen![]()
Dus als iemand een uitstapje naar Leuven wil maken:
http://www.forcom.be/?cat=105&sub=VID&type=VGAPCXATI
God does not play dice
ik ga met de buit naar huis, mooi kaartje voor CFXColan schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 20:33:
V&A aangeboden: Asus EAH5870/G/2DIS/1GD5/A
open de jacht maar jongens...
en dan nog mensen die zeuren over de prijs bij die ad..
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Alvast veel plezier ermee Baukenedernakker schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 21:13:
[...]
ik ga met de buit naar huis, mooi kaartje voor CFX
en dan nog mensen die zeuren over de prijs bij die ad..
Verwijderd
Bijna een paperlaunch, slechts een batch, de tweede zal pas einde v/h jaar komen. nVidia verliestRappieRappie schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 18:51:
Ik heb trouwens nog nooit meegemaakt dat een bepaald soort kaart na een launch zo slecht leverbaar was...
Volgens mij was de 7800GTX 512MB zelfs nog beter leverbaar destijds....
hier in ieder geval weinig markt aandeel mee.
Enigszins offtopic, maar even inhaken op de opmerking over Nvidia's markt aandeel.Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 23:04:
[...]
Bijna een paperlaunch, slechts een batch, de tweede zal pas einde v/h jaar komen. nVidia verliest
hier in ieder geval weinig markt aandeel mee.
Het verbaasd mij dat Nvidia soieso al geen markt aandeel verliest met hun bedrijfsvoering en debakels. Ik kwam net een topic tegen over het bij bosjes uitvallen van desktop kaarten gebasseerd op de G80 serie. "DE" Nvidia top serie van de laatste paar jaar, die ze zo uitmelklen. Het lijkt er op dat deze kaarten dezelfde problemen vertonen als de G84, G86 en G92 mobile series welke door een produktie fout ook na anderhalf tot twee jaar bij bosjes de geest gaven/geven. Hiervoor is tot op de dag van vandaag GEEN degelijke oplossing voor verschenen. Ik vraag mij werkelijk af wie nog produkten wil kopen van een fabrikant die dergelijke praktijken er op nahoudt.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Verwijderd
Mijn Macbook werkt prima met mijn nVidia kaart, net zoals mijn pc met Ati kaart. Ik_Dune_ schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 23:33:
[...]
Enigszins offtopic, maar even inhaken op de opmerking over Nvidia's markt aandeel.
Het verbaasd mij dat Nvidia soieso al geen markt aandeel verliest met hun bedrijfsvoering en debakels. Ik kwam net een topic tegen over het bij bosjes uitvallen van desktop kaarten gebasseerd op de G80 serie. "DE" Nvidia top serie van de laatste paar jaar, die ze zo uitmelklen. Het lijkt er op dat deze kaarten dezelfde problemen vertonen als de G84, G86 en G92 mobile series welke door een produktie fout ook na anderhalf tot twee jaar bij bosjes de geest gaven/geven. Hiervoor is tot op de dag van vandaag GEEN degelijke oplossing voor verschenen. Ik vraag mij werkelijk af wie nog produkten wil kopen van een fabrikant die dergelijke praktijken er op nahoudt.
heb er geen problemen mee om een nVidia kaart te kopen, wanneer deze sneller en
goedkoper is dat de concurrentie. Ik zie persoonlijk niet waarom nVidia zoveel slechter
is qua image dan ATI. Vooral de hele "tweakers.net" achterban doet er van alles aan
om maar anti-nVidia berichten het forum in te gooien.
OFFTOPICVerwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 23:44:
[...]
Mijn Macbook werkt prima met mijn nVidia kaart, net zoals mijn pc met Ati kaart. Ik
heb er geen problemen mee om een nVidia kaart te kopen, wanneer deze sneller en
goedkoper is dat de concurrentie. Ik zie persoonlijk niet waarom nVidia zoveel slechter
is qua image dan ATI. Vooral de hele "tweakers.net" achterban doet er van alles aan
om maar anti-nVidia berichten het forum in te gooien.
Omdat wat ik hier schets gewoon een feit is. Overigens heb ik het niet over de beeld kwaliteit of de performance van de Nvidia kaarten, maar over de betrouwbaarheid, welke door deze produktie fout ver te zoeken is. Je kunt gewoon niet meer op het produkt vertrouwen, omdat door deze produktie fout de kans op defect sterk is toegenomen. Zelfs heb ik een tweetal Del XPS M1330 laptopjes welke ook voorzien zijn van Nvidia GPU gebasseerd op de G84. Deze laptopjes zijn net een jaar oud en tot nu toe heb ook ik nog geen enkel probleem, maar de problemen gaan zich over het algemeen pas na anderhalf tot twee jaar zich voordoen. Overigens de Macbooks zijn ookal bij bosjes uitgevallen, net zo als de M1330 van Dell, er zijn hele fora vol mee geschreven.
Zogezegd ik heb het dus niet over beeldkwaliteit of performance, maar over betrouwbaarheid en hoe Nvidia reageert op dergelijk fouten. Over dat laatste kan je heel duidelijk zijn, ze reageren gewoon niet daarme oem partners en consumten in de kou laten staan. Dit zijn gewoon fijten. Kijk naar HP, in November 2007 heeft HP, Nvidia al op deze fout gewezen, maar pas in Juni 2008 wilde Nvidia het deels erkennen, maar nog geen oplossing bieden of in een degelijke vergoeding voorzien.
Nee, als een fabrikant op deze manier met de zaken omgaat, mag zij van mij markt aandeel verliezen. Daarmee zeg ik niet dat Nvidia er aan ten onder zou moeten gaan, dat absoluut niet, maar ze mag wel een klap te voorduren krijgen, zodat misschien iets in het management gaat wijzigen waarna een betere support wordt gegeven als er fouten worden gemaakt.
Voor de duidelijkheid, ik breng dergelijke zaken niet naarvoren om Nvidia te bashen of ATi de hemel in te prijzen. Zelf koop ik het/een produkt dat ik voor mij het beste acht, maar bij fabrikanten die handelen zoals Nvidia dat doet ben ik wel erg op mijn hoede voordat ik een produkt van ze koop of bij anderen (zakelijk of in vrienden kring) aanraad. Zo heb ik de beide Dell XPS M1330 laptopjes gekocht met Nvidia GPU, omdat er op dat moment geen alternatief was, helaas wist ik toen nog niet van het hele debakel af, anders had ik mijn aankoop zeker uitgesteld totdat ik een alternatief gebasseerd op ATi GPU had kunnen kopen.
Om nog even op jouw vraag terug te komen, waarom de Tweakers.net achterban nogal negatief is over Nvidia. Dat is vrij simpel de Tweakers.net achterban is over het algemeen beter op de hoogte van technieken en wat men daarin fout kan doen en daardoor vaak ook kritiser.
[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 08-11-2009 00:54 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
*offtopic*
@ Dune: ATi heeft ook zulke problemen gehad in het verleden, en ATi heeft nog steeds problemen met dingen als driver support voor de meest simpele dingen. Simpel voorbeeld is resolutie ondersteuning; 1080i kwam nooit werkend op mijn LCD TV, gaat met NVIDIA's 9300 chipset vlekkeloos (HTPC vervangen afgelopen zomer
Beide bedrijven hebben hun sterke en zwakke punten, dus mijn voorkeur verandert ook constant. Ooit begonnen met ATi + Voodoo1, daarna bij elke upgrade min of meer op de concurrent over gestapt (uitzondering was mijn overstap van GF6800 naar 8800GTS).
Ook nu heb ik een G92, en hoewel dit al de derde is sinds de oorspronkelijke 8800GTS (G80), heb ik beide keren dat ie het op gaf netjes een vervangende kaart gekregen. Verder ben ik toch tevreden zat met de chip, omdat hij z'n werk wel gewoon goed verricht, zelfs vergeleken met de nieuwste chips.
Kan echter nog steeds niet tippen aan de Mach64+Voodoo1 combinatie, die twee waren genoeg voor Half-Life op de hoogste instellingen, dankzij Glide
Het is trouwens 'feit' met korte ei, niet 'fijt' met lange ij
Verwijderd
Ben ik het niet absoluut niet met je eens, men praat altijd vrij sarcastisch en denigrerend over nVidia en Intel._Dune_ schreef op zondag 08 november 2009 @ 00:01:
[...]
OFFTOPIC
Om nog even op jouw vraag terug te komen, waarom de Tweakers.net achterban nogal negatief is over Nvidia. Dat is vrij simpel de Tweakers.net achterban is over het algemeen beter op de hoogte van technieken en wat men daarin fout kan doen en daardoor vaak ook kritiser.
Wanneer je objectief bent en over feiten praat doe je dat niet, echter is dat dus niet het geval.
Maar goed, het heeft weinig zin om hierover verder te discussieren
Persoonlijk heb ik nooit wat gemerkt van driver problemen bij ATi, maar hier gaat het dan om software waar nog wat aan gedaan kan worden. Bij Nvidia is hardware "bugged", waar alleen wat aan gedaan kan worden door vervanging en Nvidia heeft dit nagelaten, ondanks dat zij reeds in 2007 door een oem partner er op gewezen zijn (HP). Ik heb mij er behoorlijk in verdiept en heb nergens terug kunnen vinden dat Nvidia uiteindelijk wel GPU's in de G84, G86 of G92 series heeft gerpoduceerd zonder dat deze "bugged"zijn. Dat betekend gewoon dat bij vervanging een defect produkt vervangen wordt met een defect produkt het is veelal een kwestie van tijd en afhankelijk van het gebruik. Maar voordat i keen trap krijg van een collega mod over het feitWerelds schreef op zondag 08 november 2009 @ 00:46:
*offtopic*
@ Dune: ATi heeft ook zulke problemen gehad in het verleden, en ATi heeft nog steeds problemen met dingen als driver support voor de meest simpele dingen. Simpel voorbeeld is resolutie ondersteuning; 1080i kwam nooit werkend op mijn LCD TV, gaat met NVIDIA's 9300 chipset vlekkeloos (HTPC vervangen afgelopen zomer).
Beide bedrijven hebben hun sterke en zwakke punten, dus mijn voorkeur verandert ook constant. Ooit begonnen met ATi + Voodoo1, daarna bij elke upgrade min of meer op de concurrent over gestapt (uitzondering was mijn overstap van GF6800 naar 8800GTS).
Ook nu heb ik een G92, en hoewel dit al de derde is sinds de oorspronkelijke 8800GTS (G80), heb ik beide keren dat ie het op gaf netjes een vervangende kaart gekregen. Verder ben ik toch tevreden zat met de chip, omdat hij z'n werk wel gewoon goed verricht, zelfs vergeleken met de nieuwste chips.
Kan echter nog steeds niet tippen aan de Mach64+Voodoo1 combinatie, die twee waren genoeg voor Half-Life op de hoogste instellingen, dankzij Glide
Het is trouwens 'feit' met korte ei, niet 'fijt' met lange ij![]()
[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 08-11-2009 01:37 ]
http://www.salland.eu/product/296192?ref=2

Je had deze discussie beter in het ervaringentopic of het nieuwstopic gehouden. Eigenlijk nog het beste in het nvidie nieuwstopic.
En nu allemaal weer ontopic graag! Danku
Hou nou eens op met dat jaloerse gedrag, een webshop geeft ook zijn leveranciers niet prijs als deze lage inkoopprijzen kunnen bieden... Anders maak je het de concurrent wel heel erg makkelijk...Verwijderd schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:56:
@aKra: wat doe je eigenlijk in dit topic, behalve interessant doen over je Duitse leverancier, mensen warm maken, en vervolgens de naam van je shop niet willen delen alsof het een nazi staatsgeheim isNeem een voorbeeld aan de rest, die bezig is waarde toe te voegen aan dit topic, in plaats van de tijd van een ander te verdoen.
Ik probeer ook iets nuttigs hier aan toe te voegen, door bijvoorbeeld de levertijd mee te kunnen schatten voor jullie door direct bij de groothandel te kijken wat hun inschatten. Dat scheelt weer een schakel vind ik persoonlijk. En, wat ik in dit topic doe? Net zoals de rest, HD5870's proberen te bemachtigen... Ik heb niks doorverkocht, omdat ik daar geen behoefte aan heb dat ook niet mijn insteek was (ik ben geen hardwareleverancier, computerzaak, reparateur of weet ik veel wat...).
En om daar nog maar eens op terug te komen:
4 januari 2010 voor de Club3D en de MSI, echter de prijs is wel gedaald!
P.S., doe bashen ergens anders, zoals Geen Stijl, lekker anoniem...
[ Voor 14% gewijzigd door aKra op 09-11-2009 00:42 ]
Intentionally left blank.

Daar zou je een 5870 voor kunnen hebben![b][message=32889803,noline € 337 voor een 5850

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Ze verwachten er wel veel te ontvangen, maar voor die prijs!fox-hound schreef op maandag 09 november 2009 @ 00:47:
Op 2 December verwacht komplett.nl 124 stuks sapphire 5850 en 54 stuks sapphire 5870. Alleen wel belachelijke prijzen... € 337 voor een 5850

Hallo zeg, dat zijn wel extreme vormen he.. prijs gewoon met 60 % omhoog gooien!
Maar dit is inderdaad flinke uitbuiting. Ach ja, wat zou je doen als je de shop eigenaar zou zijn en je hebt 170 zeer gewilde videokaarten die nergens anders te krijgen zijn..... 170 (kaarten) *100 (meerprijs) - 17000 euro extra!
Volgens de mail die ik vorige week heb ontvangen van 4launch zou vandaag mijn 5850 binnen komen. Het is dus Fingers crossed en afwachten
[ Voor 5% gewijzigd door thewizard2006 op 09-11-2009 11:19 ]
Ja, dat is ook wel zo, maar meer als 100 euro extra? Snap wel dat je de prijs iets omhoog doet...thewizard2006 schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:18:
Boze brief naar de consumentenbond
Maar dit is inderdaad flinke uitbuiting. Ach ja, wat zou je doen als je de shop eigenaar zou zijn en je hebt 170 zeer gewilde videokaarten die nergens anders te krijgen zijn..... 170 (kaarten) *100 (meerprijs) - 17000 euro extra!
Volgens de mail die ik vorige week heb ontvangen van 4launch zou vandaag mijn 5850 binnen komen. Het is dus Fingers crossed en afwachten
Ben van plan om mijn complete PC te bestellen via 4launch i.c.m. een HD5850 een dezer dagen. Hopelijk hebben ze nog wat over dan
Het werkt 2 kanten op he? Ik heb een stuk terug gezegd dat de prijzen totdat de levering soepel loopt alleen maar omhoog zal gaan. Niet alleen vanuit de webshop, maar ook groothandel en af fabrikant. Wellicht gooien zelfs de subcontractors ( koeler, fan, schoefjes) de prijs ook iets omhoog. De laatste die het iig merkt is de webshop die die dingen besteld en ziet dat ie voor de 1 euro ineens veel minder 5850/5870 krijgt. Zijn marge wordt kleiner hetgeen deze weer bijstelt door de verkoopprijs omhoog te gooien, ik weet niet of dit uitbuiting is.thewizard2006 schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:18:
Boze brief naar de consumentenbond
Ik heb mijn 5850 gelukkig al maar vind de snelheid waarmee het omhoog gaat ook enigszins belachelijk, maar nogmaals, zijn er nu echt mensen die afhaken? Of wacht je gewoon even, dat is wat de Consumentenbond zou zeggen. Vraag overtreft aanbod, dus hogere prijs.
Hoorde ook van 4 launch dat het voor deze week op het programma staat voor levering
/edit: @ cool-prices.nl: http://www.cool-prices.nl...670-1gb-ddr3-pci-e-555396
Is wel een erg goedkope HD5850 volgens de omschrijving
Als je het zegt op de live chat dat het niet klopt, dan krijg je een reactie van: Wat klopt er niet aan dan?

/edit2: Levertijd bij cool-prices: Levering eind november pas verwacht.
[ Voor 32% gewijzigd door Vincitore op 09-11-2009 12:09 ]
en dat van de consumentenbond kan je ook met een korrel zout nemen hoor
Vraag > aanbod = stijgen prijzen. heel simpel. Als is het wel een behoorlijke marge. Al een mail gestuurd naar komplett om uitleg te vragen?
Bij die sapphire zit btw ook dirt2 bij. Dat scheelt ook al weer 40-50 euro volgens mij.
[ Voor 17% gewijzigd door Dharion op 09-11-2009 12:20 ]
Volgens de link is het een 4670 zo te zien. Zit wel in de HD4xxx serie.thewizard2006 schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:10:
tiepvoudt gok ik zo. zal een 4850 zijn
Vraag > aanbod = stijgen prijzen. heel simpel. Als is het wel een behoorlijke marge. Al een mail gestuurd naar komplett om uitleg te vragen?
Bij die sapphire zit btw ook dirt2 bij. Dat scheelt ook al weer 40-50 euro volgens mij.
Maar wel raar dat die man dat niet snapt die daar achter die chat zit. Ik denk dat als je hem bestelt dat je dan ook een HD5850 moet krijgen voor die €120?
/nl/product/componenten/videokaarten/ati/radeon-hd4xxx-serie/sapphire-sapphire-hd4670-1gb-ddr3-pci-e-555396
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Alleen als je er al zeker van was dat je dat spel anders ook gekocht had hè?thewizard2006 schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:10:
tiepvoudt gok ik zo. zal een 4850 zijn
ik volg je zin niet helemaal.Naluh! schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:48:
[...]
Alleen als je er al zeker van was dat je dat spel anders ook gekocht had hè?
Dirt 2 is niet een spel dat ik bij mijn videokaart hoef te hebben. Dan liever 40-50 euro goedkoper en geen dirt 2. Als je dirt 2 toch al wilde kopen dan is het wellicht wel interessant
Simplicity is de bom...
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Samsung 49RU8000 | Xbox Series X | Xbox One X | Xbox One | Xbox 360 | Xbox
Ik heb het ze gewoon gevraagd en dit werd mij verteld. Overigens werd mij zojuist ook verteld dat sinds mijn order/het begin van deze "wachtlijst", er geen kaarten meer uitgeleverd zijn. De laatste is daar dus medio oktober vertrokken.robbyboy schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:38:
hoe kom je hierachter?
Let wel, dit gaat dus om een Club3D 5850 en 5770.
Sapphire HD5850, Salland.Naar aanleiding van uw e-mail met het verzoek uit te zoeken wat de verwachte levertijd is, moeten wij u helaas mededelen dat het door u bestelde product momenteel een onbekende levertijd heeft.
Mijn HD4890 is vandaag helaas gesneuveld, ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart om modern warfare 2 te spelen. 11-11 is overmorgen al, ik vroeg me af of je nog aan bestellingen deed?Mavel 128 schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:36:
hmm ik heb 2 weken terug via de groothandel via men werk een 5850 bestelt.. Er staat nu dat die 11-11-2009 geleverd word.. Ik kan niet wachten!
De "beloofde" datum van 4launch (9-11) is blijkbaar niet gehaald. Vandaag nog even afwachten en dan morgen weer mailen.
Heb dus bij coolprices sinds 09-10 al een sapphire 5850 staan. Nog niets van gehoord helaas. Ben benieuwd hoeveelste ik daar op "de lijst" sta
Nog steeds verwarrend en afwachten dus...
Sorry deze 5850 ga ik zelf al gebruiken.. Maar ik zie net dat ze er alweer doorheen zijn.. Onbekent wanneer die volgende lading komt.. Ik hoop dat 11-11 btw niet word uit gestelt.. Dat kan ook altijd nogSgtCaffran schreef op maandag 09 november 2009 @ 21:19:
[...]
Mijn HD4890 is vandaag helaas gesneuveld, ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart om modern warfare 2 te spelen. 11-11 is overmorgen al, ik vroeg me af of je nog aan bestellingen deed?
Na ettelijke updates van 4launch is dit het antwoord van vandaag: "Zoals alle kaarten wordt deze serie rond half november verwacht, dit betekent tussen de 11e en 20e ongeveer"
Ik wacht rustig af.
Verwijderd
Terwijl je rustig een maand aan het wachten bent zie je de rest van uw bestelling in prijs dalen en zonder de GPU kaart ben je niks met de rest van uw bestelling.
Anyway, ik ben eens benieuwd naar degenen die reeds besteld hebben hoelang zij reeds aan het wachten zijn op hun bestelling en welk merk. Kwestie van een merk te kiezen die iets beter leverbaar is zonder drastisch prijsverschil.
En jah komplett:
Right,Dagelijks is een team van product managers bezig met het volgen van de markttrends, nieuwe (product)ontwikkelingen en natuurlijk de inkoop van de nieuwste producten, speciaal voor jou! Uiteraard worden al deze producten aangeboden tegen internetprijzen. Dat deze internetprijzen voordelig zijn is vanzelfsprekend. Daarom kan je Komplett terugvinden op bijvoorbeeld Kieskeurig, Tweakers.net en Beslist.nl.
€ 342,01 voor de Saphire HD5850 speciaal voor jou!
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:00:
Terwijl je rustig een maand aan het wachten bent zie je de rest van uw bestelling in prijs dalen en zonder de GPU kaart ben je niks met de rest van uw bestelling.[/quote]
Mijn bestelling is zelfs duurder geworden de afgelopen weken
Heb mijn bestelling pas 23 oktober verstuurd, opmerkelijk, want 4Launch beweert dat ik nog redelijk vooraan in de wachtlijst sta.
Wil mijn pc ook bestellen via 4launch, zouden ze nog een kaart voor me hebben als ik een dezer dagen bestel, kleine kans denk ik?Letter22 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:32:
Mijn Club3D 5850 is besteld op 14/10.
Na ettelijke updates van 4launch is dit het antwoord van vandaag: "Zoals alle kaarten wordt deze serie rond half november verwacht, dit betekent tussen de 11e en 20e ongeveer"
Ik wacht rustig af.
Verwijderd
Zaterdag een email binnen gekregen dat de videokaart pas half november binnen komt.
Dus ik denk dat ze geen kaart zullen hebben, helaas!
Weet iemand al wat meer wanneer de HD5850 kaarten bij 4launch binnen komen? Of een alternatief om sneller aan een hd5850 te komen ??
Echt een mooie kaart, en hij past ook maar net in m'n Antec Threehundred
Besteld bij MaxICT overigens.
Nou ja, het is niet 100 euro bovenop de prijs van 210, ik had een Gigabyte voor 177 staan, maar die duurde me te lang, dus had ik het omgewisseld voor een Powercolor van 270, dus zoveel meer dan een kaart + verzendkosten is het eigenlijk niet (Dit is dus mijn manier van goedpraten dat ik 100 euro meer heb betaaldInfinitytron schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:11:
Heel veel plezier ermee! Maar een maand wachten is wel lang zeg!
Maar 100 euro bijbetalen, voor een HD58750?
[ Voor 41% gewijzigd door TrekDude101 op 10-11-2009 14:16 . Reden: even toegevoegd dat 't een HD5850 is :) ]
Maar 100 euro bijbetalen, voor een HD5870?
/edit: Net maar weer een mailtje rondgestuurd naar OBCS, Salland, Informatique en Azerty: ff afwachten dus maar wat die er over te zeggen hebben
/edit: Update
OCBS: geheel onbekend (was de hele mail
Informatique: "Wij hopen de kaart op korte termijn te mogen ontvangen, de leveranciers kunnen echter geen concrete datum noemen."
[ Voor 67% gewijzigd door Vincitore op 10-11-2009 14:57 ]
correctie geen 229,- maar 223,-
Verwijderd
http://translate.googleus...tcdqNJwan2QILiZq15Z0Q_GEw
[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2009 14:56 ]
Was op 7 november, maar op de site duurt het 10+ werkdagen.
Verwijderd
Ik had de vraag neergelegd of ik gewoon meerdere kaarten kon bestellen en dan afbestellen als de 1e leverbaar was. De reactie was dat ik het beste gewoon 1 kaart kon bestellen en gisteren mailde 4L ook mij dat ze "half november" verwacht worden. Half november is al over 4 dagen, dus dat komt helemaal goed
Even afwachten dus (en wat mij betreft een pluim aan 4launch omdat ze netjes op mijn e-mailtjes reageren met duidelijke informatie)
Ik neem aan dat je systeem niet meer is zoals het in je profiel en onder je post staat?
Een HD5850 op een 3200+ Venice en 2x512 RAM lijkt mij behoorlijk jammer namelijk
[ Voor 3% gewijzigd door Double-X-L op 11-11-2009 08:59 ]
Ik wacht nog even af.....
Verwijderd
Dat is een hele goede aanname, ik zal mijn systeem eens updaten later vandaagDouble-X-L schreef op woensdag 11 november 2009 @ 08:58:
@RedT:
Ik neem aan dat je systeem niet meer is zoals het in je profiel en onder je post staat?
Een HD5850 op een 3200+ Venice en 2x512 RAM lijkt mij behoorlijk jammer namelijk
(kaart was toen €208,00).
Ik word nog steeds keurig op de hoogte gehouden via de mail over levertijd en vragen van mijn kant, de verwachte levertijd is op dit moment van schrijven tussen de 11e en 20e van deze maand.
Afwachten dus........
Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
nou ik heb een antwoord. linkjeCaneezy schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:10:
nou heb ik een vraag, zou 2x 5890 op een asus r2e gene passen? en zijn het dual slot kaarten?
Leuk antwoord, heb gister zelf de hele avond zitten zoeken, anders zou ik het hier niet zomaar vragen.
de verschil met de R2E en de GENE is dat de GENE 2x pci-e x16 heeft, en de R2E 3x.
Die GENE is ook smaller zodat je het in een m-ATX kast kan doen, maar, je kan er 2 kaarten in doen, maar dual-slot weet ik niet, nergens een toepasselijke antwoord gevonden, daarom waag ik het hier om te vragen.
Dit topic is gesloten.