Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:37
X-Fire-X schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:38:
[...]

Klacht indienen bij de ombudsman. Bauer zegt: Doen!!! en ik ook ;)
De ombudsman is er toch voor geschillen met overheidsdiensten? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Consumentenbond dus.....;)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HATA28
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-06 19:37
DRuw schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:53:
tja, het SKU nummer is veranderd dus het is voor de webshop een ander product....
ik denk zelf dat je aan het kortste eind trekt maar ik hoop voor je van niet (en schep even een precedent wil je dan zijn we voortaan van het gezeur af!;))
Het SKU nummer is niet veranderd ;)
Althans, niet op hun website. Daar is het exacte product dat ik heb besteld op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneakyNL
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-09 18:20
HATA28 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:30:
(er staat overigens ook niks in de voorwaarden van maxict zoals "alle prijzen zijn onder voorbehoud en vatbaar voor wijzigingen" oid)
Voor zover ik het altijd op allerlei sites en tv programma's, zoals kassa, altijd heb gehoord, kunnen bedrijven van alles in zulke voorwaarden willen zetten, het maakt geen donder uit. Voor alles wat er toe doet zijn er duidelijke wetten en regels en waar het niet duidelijk is regeert gezond verstand.

Als je ervan uit mag gaan dat beide producten identiek zijn dan kan ik me niet voorstellen dat er een andere keuze is dan uitleveren. Maar er juridisch achter aan gaan kost je al meer geld en vooral tijd dan gewoon wachten of ergens anders kopen. Je kunt proberen druk uit te oefenen met verwijzing naar reachtsgang, maar ik denk dat zij ook wel weten dat de enige schade die ze hier gaan lopen PR schade is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Ik zou wel eens willen weten wat uberhaupt het verschil is tussen de sapphire 5870 kaarten ja een andere sku nummer maar daar heeft de klant helemaal niks aan. Technisch zijn ze tenslotte 100% exact hetzelfde. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat de 50 nog Dirt2 erbij heeft en de 54 niet ofzo iets in die richting.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Laatst online: 04-07-2022
Best wel irritant dat Dirt2 er "gratis" erbij wordt geleverd. Wij betalen daarvoor zeker wel een euro of 10-20 ervoor. Komt gewoon elke ati 5xxx met dirt? En hoe lang blijven ze dit nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lordMocro schreef op maandag 11 januari 2010 @ 17:12:
Best wel irritant dat Dirt2 er "gratis" erbij wordt geleverd. Wij betalen daarvoor zeker wel een euro of 10-20 ervoor. Komt gewoon elke ati 5xxx met dirt?
Er zijn maar een paar die met DiRT 2 worden geleverd hoor en ja je betaald het maar geen 10-20 euro maar eerder 5-10 euro.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HATA28
Tjha... was ik daar maar lid van :|

Ik heb al weer contact gehad met maxict, tot nu toe zonder al te veel resultaat voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Jawel dames en heren; we hebben een winnaar:

de duurste HD5970 aller tijden: http://www.pixmania.nl/nl...-gb-gddr5.html?srcid=7769

€804,90 incl verzenden. _O-

Wie belt het Guiness book of Oplichting? :D

[ Voor 7% gewijzigd door Format-C op 11-01-2010 19:41 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
daar moet gewoon 200/250 EU winst opzitten, of hun leverancier heeft dikke naai prijzen kwa inkoop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

En dus heeft de leverancier 200/250 euro winst;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Format-C schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:40:
Jawel dames en heren; we hebben een winnaar:

de duurste HD5970 aller tijden: http://www.pixmania.nl/nl...-gb-gddr5.html?srcid=7769

€804,90 incl verzenden. _O-

Wie belt het Guiness book of Oplichting? :D
en de beschrijving klopt voor geen meter.

De Gigabyte Radeon HD 5970 is speciaal ontworpen voor echte game-fanaten !

De Radeon HD5970 grafische kaart van Sapphire beschikt over een 2 GB GDDR5 werkgeheugen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-09 20:13

Erw

HATA28 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:30:
@de door mij geplaatste post hierboven
Zojuist heb ik contact opgenomen met het juridisch loket. Hier werd mij vertelt dat ik op het moment van betaling de koop overeenkomst ben aangegaan (en dus de andere partij ook). Dat betekend dat Maxict mij het product gewoon zonder bijbetaling zou moeten leveren, er werd letterlijk gezegd dat als ze het zelfde product vandaag kunnen leveren voor 260e, ze hem ook moeten leveren voor het bedrag dat ik al eerder heb betaald en ze in dat geval niet nog ruim een maand mogen wachten.
Dat is dus redelijk goed nieuws voor mij, althans ik sta in mijn recht :) (nu moet ik mijn recht nog krijgen, dat wordt een ander verhaal)

(er staat overigens ook niks in de voorwaarden van maxict zoals "alle prijzen zijn onder voorbehoud en vatbaar voor wijzigingen" oid)
Je rechtsbijstands verzekering een brief laten sturen , dan is het waarschijnlijk zo opgelost.

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HATA28
Ik kan wel steeds alles uitleggen maar dat schiet ook niet op, hieronder staat de reactie van maxict en daaronder staat weer een reactie van mij met hoe ik daar overdenk:

Mail van Maxict:
Geachte... ,

Inmiddels heb ik ook met mijn eigen juridisch adviseur weerlegt en die geeft u op alle fronten gelijk - Behalve dan dat dit product bij uitzondering niet aan deze regeling voldoet. Dit heeft te maken met de internationale schaarste van de 5xxx-serie Radeon kaarten waardoor er minimale voorraad van bestaat.

Op het moment dat ik u telefonisch sprak zei ik u al dat ik al onze klanten die een Radeon 5000-serie besteld aan het nalopen was om hen een dergelijk bod te doen, beginnend bij diegenen die als eerste hadden besteld. Backorders worden van oud naar recent afgehandeld. U behoort niet tot één van deze personen die hem zo vroeg hadden besteld dat zij vandaag van mij een aanbod toegereikt kregen.

Het is in deze ook niet reëel om juridisch aanspraak te doen op een gemaakte koopovereenkomst daar er mensen zijn die ruim voor u aan de beurt zijn om in aanmerking te komen voor levering van deze kaart en hier net zo veel recht tot aanspraak op hebben als u.

U bent vrij om te wachten tot wij in staat zijn de kaart voor het gestelde bedrag te leveren en wij voldoende backorders hebben verwerkt dat u in aanmerking komt - mocht u bij willen betalen en de huidige nieuwprijs willen betalen, kunt u aanspraak doen op de staande voorraad. Zo niet, vragen wij u toch om nog even geduld te hebben tot wij weer in de gelegenheid worden gesteld te leveren.

Met vriendelijke groet,
...
Hier heb ik weer op gereageerd met:
...heb ik er begrip voor dat het product slecht leverbaar is, en dat klanten die eerder waren dan ik, ook meer aanspraak maken op het product. Wat ik echter niet begrijp is dat u dan twee kaarten op voorraad kan hebben, terwijl er nog mensen voor mij zijn die het product ook nog moeten ontvangen. Zij krijgen echter wel het zelfde aanbod als ik (€60,- meer betalen, snelle levering). Maar ondertussen staan de kaarten wel beschikbaar op de website voor ruim €265,-. Dit betekend dat ik, eerdere klanten en mensen die mogelijk morgen de kaart kopen, er dus net zo veel aanspraak op maken indien ze bereid zijn €265,- te betalen. Ik vind dit onredelijk tegen over eerdere klanten, en dus ook tegen over mij zelf aangezien er nog een aantal mensen zijn die een kaart moeten ontvangen voor dat de backorder lijst eindelijk wordt verwerkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HATA28 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 15:36:
Bij MaxICT is de Sapphire5850 waar ik al zo lang op wacht nu dus op voorraad, en heeft een levertijd van 1-3 werkdagen :s
Als dat allemaal klopt lijkt het mij toch dat ik volgende week een 5850 toegestuurd krijg.. maar het zal wel weer niet.
Ik vind het sowieso heel vreemd dat ze een voorraad hebben, terwijl er nog tientallen mensen zijn die de kaart in backorder hebben staan.

MAX Nr.: 1852717
Sapphire RADEON HD 5850 1GB DX11 PCI-E 2XDVI HDMI ATI EYEFINITY IN
Fabrikant Sapphire
Fabrikantnr. 21162-00-50R
Levertijd 1-3 werkdagen
Voorraad 3

Overigens is de prijs nu ruim 267e incl btw.
Er staat nog steeds 1 voorraad bij MaxICT bij de Sapphire Radeon HD5850 voor €225,- ex. BTW. Echter... vreemd vreemd... er staat inmiddels ook een Diverse hardware Sapphire HD5850 voor het luttele :? bedrag van €294,43 ex. BTW. Ik verwacht ook nog steeds een kaart van hun en afgaande op hun melding dat er 15-01 kaarten binnenkomen ga ik ervan uit deze dan ook uiterlijk volgende week te kunnen ontvangen. ik begin me onderhand een bank van lening te voelen, maar ik zal de rente van mijn reeds betaalde geld wel niet terug krijgen... Had ik het beter op de bank kunnen laten staan en een Nvidia GTX285 kunnen bestellen... Ik wordt doodziek van de leveringsperikelen van deze kl0te ATI-kaarten, om nog maar te zwijgen van de belabberde berichtgeving en follow-up! Maar centen beuren ze graag en snel...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 14:20:
heeft iemand nog iets gehoord van maxict?
Vorige week een mail gestuurd en nog steeds niks terug gekregen.
Andere keren kreeg ik dezelfde dag nog een mail terug.
Daar doe je snel en vertrouwd zaken mee ;)
wacht al sinds 20 oktober
ROFLMAO... ik zit in hetzelfde schuitje bij MaxICT... Ik ben dus niet de enige waarvan ze het mailadres kwijt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:07:
Umm ik heb eigenlijk nooit deze thread goed bekeken, maar ik heb laatste een 5750 van sapphire besteld en die was de volgende dag gewoon binnen. Alle problemen wat betreft levertijden zijn dus opgelost. Ik zou er niet zo'n punt van maken maar ik zie dat deze topic toch nog vaak gebumpt wordt, dus er mag zo langzamerhand wel een slotje op.
Huh wtf?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HATA28 schreef op zondag 10 januari 2010 @ 20:59:
@Johanvanderbeek
Is dit nou sarcastisch of ben je gewoon dom..? -.-
(ik ga trouwens wel hard laggen als er morgen op eens een slotje op dit forum zit xD)
@partyondude
Als ie alleen de vorige 1 of 2 paginas had gelezen, wist ie al genoeg.

Wie hebben er overigens nog allemaal een 5870/50 in backorder staan bij MaxICT en hebben deze besteld voor de prijs verhoging??
Ja hiero!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HATA28 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 14:53:
Weer MAX ICT gebeld en nu kwam daar tot mijn afschuw de bevestiging van waar ik en andere kopers zo bang voor waren:
Mij werd vertelt dat de kaarten die nu op voorraad staan voor meer geld zijn ingekocht, en dat ik het verschil zou moeten betalen. Ik kan ook wachten maar het ziet er somber uit (het komt erop neer dat ik dan zou moeten wachten tot de prijsverlaging naar waar ik hem voor heb gekocht...).
Ik vind dit echt belachelijk. Kan/mag dit zomaar? Ik heb mijn kaart daar sinds 21 Oktober 2009 in backorder staan, en nu krijg ik te horen dat ik hem niet voor deze prijs kan krijgen (terwijl ik al lang betaald heb).
Sowieso hebben ze dat verschil wel terug kunnen verdienen als ze een beetje rente hebben getrokken van mijn geld...

Ik ga het hier dus niet bij laten zitten! :@
FUUUUUUUUUUUU!!! Die gasten moeten de oren gewassen worden!!! Stelletje laaielichters daar in Tilburg met hun lulsmoezen!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-Fire-X schreef op maandag 11 januari 2010 @ 15:38:
[...]

Klacht indienen bij de ombudsman. Bauer zegt: Doen!!! en ik ook ;)
Mocht het nodig zijn doe ik mee!!! Ik zit in hetzelfde schip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 23:45:
[...]

FUUUUUUUUUUUU!!! Die gasten moeten de oren gewassen worden!!! Stelletje laaielichters daar in Tilburg met hun lulsmoezen!
Wil je zeggen dat als jij een winkel zou hebben en je een order plaatst voor kaarten van 200 euro mensen 200 betalen jij vervolgens ergens anders kaarten voor 250 euro koopt die binnen krijgt die aan de mensen gaat geven die 200 betaald hebben ? Ik denk het niet. Dan zijn ze binnen de kortste keren falliet.

Maar ik vind het ook 3x niets. Echter heb ik toen 20 euro meer betaald en de eerste de beste 5850 voor 220 gepakt die ik kon krijgen. Dit komt vooral door de leveranciers. Ik denk eerder dat die de orders van 200 euro niet aanleveren omdat ze er meer voor kunnen krijgen. En niet zo zeer doordat ze ze duurder inkopen. Ja ze kopen duurder in omdat de prijs met 10 dollar omhoog is gegaan. Het kan dus nog wel een half jaar duren voor dat die prijs omlaag gaat en die leverancier die kaarten van 200 euro kan leveren. Echter is het de vraag of ze dat wel willen als ze er meer voor kunnen krijgen.

Ik denk dat de winkels zelf ook de dupe zijn. En dat het eerder bij de leveranciers zit.

Ik heb geen seconde spijd dat ik die 5850 gekocht heb. Het is echt een super kaart. Daar kan geen GTX285 tegen op. Ik kan nu al me DX11 games spelen. Ding overclockt als een gek. En is zuinig en stil. Wat wil je nog meer ?

Er staan ook regelmatig kaarten in vraag en aanbod. Ik heb laatst ook 2 5850 er bij gekocht voor 215 en 220 euro. om CF te testen en een voor me broer. Dus als je een beetje zoekt kun je ze best vinden.

AMD kan hier in ieder geval niets aan doen. Die leveren alles uit wat ze binnen krijgen van TSMC. Die kunnen niet meer produceren door wat productie problemen. Al schijnt het aantal chips dat van de band rolt verdubbelt te zijn. En gewoon te veel mensen willen deze kaarten hebben. Maar de leveranciers pakken veel marge. Winkels kopen de kaarten vaak voor 360 euro in bij de leverancier (in het geval van de 5870). Die pakken gewoon dik 60-70 euro marge. Dan komt de winkel daar nog met 10-20 euro bij tja dan gaat het hard. Maar AMD zelf heeft de prijs maar 1x (of was het toch 2x) verhoogt en dat was met 10 dollar. Maximaal zou je dan op 310-320 dollar voor een kaart moeten komen. Dat het hier 380 euro is kan AMD weinig aan doen.

Daarnaast gaan de 57xx kaarten nu prima qua levering. Dat was eerst ook een ramp. Je ziet dat er dus wel verbetering in zit. Ik zie ook steeds vaker 5870's. Alleen de 5850's gaan moeizaam. Maar die zijn in verhouding goedkoop. En je moet een defecte RV870 hebben om een 5850 te maken. Sowieso weet ik niet hoe de verhouding 5850 tov 5870's is die uitgeleverd worden. Maar AMD zou in mijn ogen gek zijn om rv870's die als 5870 door kunnen als 5850 te verkopen. Al doen ze het bij CPU's wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 12-01-2010 08:02 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Leuk verhaal, maar laat Max ICT gewoon open en eerlijk zijn daarover ipv doekjes erom heen te winden en mensen nog langer te laten wachten. Als ze een shop waren met goede service hadden ze allang een overeenkomst gevonden met de mensen die al eeuwen aan het wachten zijn nu. Geeft ook meteen aan dat de allergoedkoopste soms ook aan het kortste eind trekt. Tja, shit happens sometimes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
peakaboo schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:03:
[...]

Leuk verhaal, maar laat Max ICT gewoon open en eerlijk zijn daarover ipv doekjes erom heen te winden en mensen nog langer te laten wachten. Als ze een shop waren met goede service hadden ze allang een overeenkomst gevonden met de mensen die al eeuwen aan het wachten zijn nu. Geeft ook meteen aan dat de allergoedkoopste soms ook aan het kortste eind trekt. Tja, shit happens sometimes :)
Dat was in mijn geval ook. Ik had een HD5870 besteld voor 300 en die waren niet goed te leveren. MaxICT heeft mij toen uitlegt dat zij bij meerdere leveranciers in kopen en dat de prijs dus verschillend kan zijn. Dat die leverancier die bestelling van 5870's voor 300 euro niet uit levert kan MaxICT niets aan doen. Ze hebben mij dat ook verteld. Waarom die leverancier dat niet doet tja dat weten zij misschien ook niet hun zullen dat natuurlijk ook vragen. En ik zeg niet dat het perse de leverancier zijn het kan best zijn dat er winkels zijn die klanten express laten wachten om extra winst te pakken. Maar goed zeker weet je het helaas niet.

Ik verwacht ook niet dat ik mijn HD5970 van 460 euro ga krijgen bij Salland. Ik vermoed ook dat als ze daar kaarten binnen krijgen die voor 550 verkocht gaan worden. Mijn levertijd wordt ook als maar door geschoven al sinds 19 Nov. Verwacht is nu Eind maart. Maar dan zal i ook wel weer verplaatsen. En of dat nu is omdat Salland niet eerlijk is of omdat die leverancier niet eerlijk is weet ik niet. Ik krijg in ieder geval geen reacties op mijn email met de vraag waarom ze dit product dan wel aanbieden als ze niet kunnen leveren. En de verwachte levertijden elke keer niet kloppen. En niet alleen nu maar met alle pre orders bij die winkel. MaxICT levert tenminste nog. Bij Salland heb ik nog nooit iets mogen ontvangen. Heb daar al een keer of 4 een pre order geplaatst en elke keer was er maanden later nog niets.

[ Voor 9% gewijzigd door Astennu op 12-01-2010 08:45 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hakker schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:45:
Ik zou wel eens willen weten wat uberhaupt het verschil is tussen de sapphire 5870 kaarten ja een andere sku nummer maar daar heeft de klant helemaal niks aan. Technisch zijn ze tenslotte 100% exact hetzelfde. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat de 50 nog Dirt2 erbij heeft en de 54 niet ofzo iets in die richting.
Het verschil is de prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:00:
[...]

Wil je zeggen dat als jij een winkel zou hebben en je een order plaatst voor kaarten van 200 euro mensen 200 betalen jij vervolgens ergens anders kaarten voor 250 euro koopt die binnen krijgt die aan de mensen gaat geven die 200 betaald hebben ? Ik denk het niet. Dan zijn ze binnen de kortste keren falliet.

Maar ik vind het ook 3x niets. Echter heb ik toen 20 euro meer betaald en de eerste de beste 5850 voor 220 gepakt die ik kon krijgen. Dit komt vooral door de leveranciers. Ik denk eerder dat die de orders van 200 euro niet aanleveren omdat ze er meer voor kunnen krijgen. En niet zo zeer doordat ze ze duurder inkopen. Ja ze kopen duurder in omdat de prijs met 10 dollar omhoog is gegaan. Het kan dus nog wel een half jaar duren voor dat die prijs omlaag gaat en die leverancier die kaarten van 200 euro kan leveren. Echter is het de vraag of ze dat wel willen als ze er meer voor kunnen krijgen.

Ik denk dat de winkels zelf ook de dupe zijn. En dat het eerder bij de leveranciers zit.

Ik heb geen seconde spijd dat ik die 5850 gekocht heb. Het is echt een super kaart. Daar kan geen GTX285 tegen op. Ik kan nu al me DX11 games spelen. Ding overclockt als een gek. En is zuinig en stil. Wat wil je nog meer ?

Er staan ook regelmatig kaarten in vraag en aanbod. Ik heb laatst ook 2 5850 er bij gekocht voor 215 en 220 euro. om CF te testen en een voor me broer. Dus als je een beetje zoekt kun je ze best vinden.

AMD kan hier in ieder geval niets aan doen. Die leveren alles uit wat ze binnen krijgen van TSMC. Die kunnen niet meer produceren door wat productie problemen. Al schijnt het aantal chips dat van de band rolt verdubbelt te zijn. En gewoon te veel mensen willen deze kaarten hebben. Maar de leveranciers pakken veel marge. Winkels kopen de kaarten vaak voor 360 euro in bij de leverancier (in het geval van de 5870). Die pakken gewoon dik 60-70 euro marge. Dan komt de winkel daar nog met 10-20 euro bij tja dan gaat het hard. Maar AMD zelf heeft de prijs maar 1x (of was het toch 2x) verhoogt en dat was met 10 dollar. Maximaal zou je dan op 310-320 dollar voor een kaart moeten komen. Dat het hier 380 euro is kan AMD weinig aan doen.

Daarnaast gaan de 57xx kaarten nu prima qua levering. Dat was eerst ook een ramp. Je ziet dat er dus wel verbetering in zit. Ik zie ook steeds vaker 5870's. Alleen de 5850's gaan moeizaam. Maar die zijn in verhouding goedkoop. En je moet een defecte RV870 hebben om een 5850 te maken. Sowieso weet ik niet hoe de verhouding 5850 tov 5870's is die uitgeleverd worden. Maar AMD zou in mijn ogen gek zijn om rv870's die als 5870 door kunnen als 5850 te verkopen. Al doen ze het bij CPU's wel.
Er wordt nergens op de website van MaxICT vermeld dat de prijzen onder voorbehoud zijn of wat dan ook... Daarnaast hebben ze destijds geadverteerd met een kaart voor de prijs die ik ervoor betaald heb (sterker nog, ze adverteren er NOG STEEDS mee, voor nagenoeg dezelfde prijs met een verschil van een paar platgeslagen Euri). Dan verwacht ik hem ook voor die prijs te krijgen, anders maken ze namelijk misleidende reklame... dus strafbaar! Bovendien was er van beide kanten een zogenaamde wilsovereenstemming (ik wil de kaart voor een bepaalde prijs kopen, en MaxICT wil hem voor dat bedrag aan mij verkopen, dat is bij wet al een bindende overeenkomst) en is er vervolgens een bindende koopovereenkomst gesloten (immers ik heb ook al betaald) waarvan uiteraard alles zwart-op-wit staat. Daarna eenzijdig de koopovereenkomst veranderen is wederom behoorlijk strafbaar! Ik denk dat hier leuke jurisprudentie op uitgesproken kan worden... Trouwens... je laat een aannemer toch ook geen stoep aanleggen of een tuintje verbouwen voor een bepaald bedrag, en dat hij daarna zegt... ohja, het wordt 32450782359870 duurder?!?! Dan zou het een mooie bende worden!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2010 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 08:53:
[...]

Er wordt nergens op de website van MaxICT vermeld dat de prijzen onder voorbehoud zijn of wat dan ook... Daarnaast hebben ze destijds geadverteerd met een kaart voor de prijs die ik ervoor betaald heb. Dan verwacht ik hem ook voor die prijs te krijgen, anders maken ze namelijk misleidende reklame... dus strafbaar! Bovendien was er van beide kanten een zogenaamde wilsovereenstemming (ik wil de kaart voor een bepaalde prijs kopen, en MaxICT wil hem voor dat bedrag aan mij verkopen, dat is bij wet al een bindende overeenkomst) en is er vervolgens een bindende koopovereenkomst gesloten (immers ik heb ook al betaald) waarvan uiteraard alles zwart-op-wit staat. Daarna eenzijdig de koopovereenkomst veranderen is wederom behoorlijk strafbaar! Ik denk dat hier leuke jurisprudentie op uitgesproken kan worden... Trouwens... je laat een aannemer toch ook geen stoep aanleggen of een tuintje verbouwen voor een bepaald bedrag, en dat hij daarna zegt... ohja, het wordt 32450782359870 duurder?!?! Dan zou het een mooie bende worden!
Tja dat is het probleem. MaxICT vraagt een prijs op bij de leverancier voor de 5870. Krijgt vervolgens 290 euro door. Zet de kaart voor 300 op de site. Ze bestellen er alvast 10. Vervolgens bestellen 40 mensen die kaart. Eerste 10 krijgen er een. Er wordt een order geplaatst voor 50 kaarten bij de leverancier. Leverancier accepteert de order maar kaarten komen vervolgens niet. Waar zit dan de fout ? Misschien moet je maar eens stappen ondernemen. Als MaxICT niet schuldig is kunnen hun de boel door verwijzen naar de leverancier die niet levert.

Dit is in ieder geval wat ik er van snap. Of het in werkelijkheid ook zo is is maar de vraag. Misschien loopt iemand te liegen maar dat vertellen ze in dat geval niet.

En over het verbouwen. Dat gebeurt helaas dus wel. Zie ook de overheid zie nieuwbouw projecten. Heel vaak hoor je ja het wordt toch duurder we kunnen nu wel stoppen als je wil of je moet bij betalen. Dit is niet altijd. Ze proberen het wel bijna altijd en meestal kun je sta je in je recht en moeten ze het voor die prijs af maken. Maar je hoort ook heel vaak dat de overheid x miljoen extra kwijt is dan in de eerste instantie aangegeven wordt. Die betalen het ook gewoon een die bouwbedrijven. Zie noordzuidlijn. Dus het gebeurt helaas wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Toch flauw he.. geef je een winkel de opdracht (en betaal je bewijs van spreken) is er nog geen enkele garantie dat je het product krijgt binnen een half jaar voor die prijs EN JIJ MAAR ZONDER GELD ZITTEN...
Schandalig eigenlijk.
Zolang winkels geen daadwerkelijke items in stock heeft zou het niet mogen verkopen eigenlijk... maargoed dan houden we weinig webshops over vrees ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
DRuw schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:46:
Toch flauw he.. geef je een winkel de opdracht (en betaal je bewijs van spreken) is er nog geen enkele garantie dat je het product krijgt binnen een half jaar voor die prijs EN JIJ MAAR ZONDER GELD ZITTEN...
Schandalig eigenlijk.
Zolang winkels geen daadwerkelijke items in stock heeft zou het niet mogen verkopen eigenlijk... maargoed dan houden we weinig webshops over vrees ik..
Nou dat vind ik niet helemaal flauw, dat kan ook luiheid zijn van de koper. Die had de site beter kunnen onderzoeken of vergelijken met andere... Zijn genoeg (web)shops die realtime voorraaden hebben zodat je kunt zien of je je product meteen kunt krijgen of niet. En dan is er ook nog altijd de telefoon om te vragen, als ik nu bestel kunt u me dan garanderen dat ik hem binnen x dagen krijg? Dan is het nog altijd je eigen keuze geweest of je het doet of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 09:18:
[...]

Tja dat is het probleem. MaxICT vraagt een prijs op bij de leverancier voor de 5870. Krijgt vervolgens 290 euro door. Zet de kaart voor 300 op de site. Ze bestellen er alvast 10. Vervolgens bestellen 40 mensen die kaart. Eerste 10 krijgen er een. Er wordt een order geplaatst voor 50 kaarten bij de leverancier. Leverancier accepteert de order maar kaarten komen vervolgens niet. Waar zit dan de fout ? Misschien moet je maar eens stappen ondernemen. Als MaxICT niet schuldig is kunnen hun de boel door verwijzen naar de leverancier die niet levert.

Dit is in ieder geval wat ik er van snap. Of het in werkelijkheid ook zo is is maar de vraag. Misschien loopt iemand te liegen maar dat vertellen ze in dat geval niet.

En over het verbouwen. Dat gebeurt helaas dus wel. Zie ook de overheid zie nieuwbouw projecten. Heel vaak hoor je ja het wordt toch duurder we kunnen nu wel stoppen als je wil of je moet bij betalen. Dit is niet altijd. Ze proberen het wel bijna altijd en meestal kun je sta je in je recht en moeten ze het voor die prijs af maken. Maar je hoort ook heel vaak dat de overheid x miljoen extra kwijt is dan in de eerste instantie aangegeven wordt. Die betalen het ook gewoon een die bouwbedrijven. Zie noordzuidlijn. Dus het gebeurt helaas wel.
Vandaar ook de vele rechtzaken en zelfs kamervragen over de zogenoemde bouwfraude. Als MaxICT de kaart niet kan inkopen voor een x-bedrag is dat HUN probleem... zoiets heet bedrijfsrisico! Ze gaan hiermee giganstisch op hun plaat!

@peekaboo: Dat is natuurlijk erg kort door de bocht, want je hebt de afgelopen weken in dit topic wel kunnen lezen dat de shops nogal eens liegen dat het barts om maar te kunnen verkopen... Zogenaamde voorraad op de website hebben staan, die er werkelijk niet is, etc. Informatie zoals aangegeven op een website van een winkel (zeker winkels met thuiswinkel keurmerk o.i.d.) zijn wettelijk gehouden aan de informatie die zij op hun website verstrekken. Kloppen die gegevens niet, of adverteren ze met iets dat ze niet waar kunnen maken, maar sluiten ondertussen wel koopovereenkomsten is zwaar strafbaar... dat valt namelijk gewoon onder het kopje fraude en misleidende reklame. In beide gevallen zijn rechters niet mild in hun uitspraak!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2010 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Bij 4launch heeft de 5870 VaporX continu op 6-10 dagen gestaan en hij is exact 0 keer uitgeleverd...
Ik kan toch niet ruiken dat die winkel hem niet heeft als die beweert dat hij zeer binnenkort leverbaar is.
Je gaat mij niet vertellen dat IK een onderzoeksplicht heb naar HUN voorraad (gezien ze het zelf op de site aangeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:01:
[...]

Vandaar ook de vele rechtzaken en zelfs kamervragen over de zogenoemde bouwfraude. Als MaxICT de kaart niet kan inkopen voor een x-bedrag is dat HUN probleem... zoiets heet bedrijfsrisico! Ze gaan hiermee giganstisch op hun plaat!

@peekaboo: Dat is natuurlijk erg kort door de bocht, want je hebt de afgelopen weken in dit topic wel kunnen lezen dat de shops nogal eens liegen dat het barts om maar te kunnen verkopen... Zogenaamde voorraad op de website hebben staan, die er werkelijk niet is, etc. Informatie zoals aangegeven op een website van een winkel (zeker winkels met thuiswinkel keurmerk o.i.d.) zijn wettelijk gehouden aan de informatie die zij op hun website verstrekken. Kloppen die gegevens niet, of adverteren ze met iets dat ze niet waar kunnen maken, maar sluiten ondertussen wel koopovereenkomsten is zwaar strafbaar... dat valt namelijk gewoon onder het kopje fraude en misleidende reklame. In beide gevallen zijn rechters niet mild in hun uitspraak!
Oh begrijp me niet verkeerd, ik vind het soms ook een misselijk spelletje dat er gespeeld wordt. Ik zei alleen, je kunt jezelf beschermen, of telleurstelling voorkomen door iets beter onderzoek te doen :) Wil je een kaart nu, betaal je meer, wil je de laagste prijs, ben je niet zeker dat je je kaart op korte termijn zult ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:01:
[...]

Tja waarom gebeurt dit dan bij bijna alle webshops ? of er is echt iets aan de hand. Of de winkels weten dat niemand daar een rechtszaak voor aan gaan spannen.
peakaboo schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:23:
[...]

Oh begrijp me niet verkeerd, ik vind het soms ook een misselijk spelletje dat er gespeeld wordt. Ik zei alleen, je kunt jezelf beschermen, of telleurstelling voorkomen door iets beter onderzoek te doen :) Wil je een kaart nu, betaal je meer, wil je de laagste prijs, ben je niet zeker dat je je kaart op korte termijn zult ontvangen.
Helemaal mee eens. Meestal geven ze al aan dat het best eens kan zijn dat die voorraad al verkocht is. Het is mij toen ook gelukt door snel te schakelen. Toen ik zag dat ze een PowerColor 5850 hadden voor 220 zij ik doe mij die maar en stort de rest maar terug.

[ Voor 22% gewijzigd door Astennu op 12-01-2010 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 18:29

Therapy777

Metal!

Was van plan mijn systeem te gaan bestellen bij cool-prices maar een aantal producten waren niet op voorraad (De intel SSD en OCZ geheugen speciaal voor AMD). Dus even gemaild en meteen ook maar voor de HD 5850 gevraagd... hier het antwoord:

Goedemorgen,

Helaas is van beide SSD’s de levertijd momenteel onbekend, deze is al zo vaak uitgesteld dat er echt geen datum aan vast te hangen is, onze excuses voor het ongemak. Hetzelfde geld min of meer voor de 5850 kaarten (ongeacht welk merk), deze worden volgens de laatste geruchten pas in maart voldoende verwacht. Het geheugen word op 25/01 bij onze leverancier verwacht, wij zouden deze 2 a 3 werkdagen later binnen kunnen hebben.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
bla

Hier wordt dus ook al Maart geroepen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Therapy777 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:27:

Hier wordt dus ook al Maart geroepen :/
Ik heb misschien nog een 5870 voor je in bestelling, ik ben al voorzien dus ik hoef hem niet. Als je interesse hebt trek maar aan de bel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Bedankt voor je aanbod, maar ik ben op zoek naar een 5850 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
peakaboo schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:28:
[...]

Ik heb misschien nog een 5870 voor je in bestelling, ik ben al voorzien dus ik hoef hem niet. Als je interesse hebt trek maar aan de bel!
Afhankelijk van de prijs heb ik wel interesse :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 19:33

superwashandje

grofheid alom

Ik hier ook wel :) je komt er wel vanaf dus :P

[ Voor 50% gewijzigd door superwashandje op 12-01-2010 10:55 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor Scheffer
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 08:28
Ik vind ook dat die winkels gewoon voor het oorspronkelijk afgesproken bedrag moeten leveren!!

Als een product aangekondigd wordt (af al op de markt is maar je deze niet op voorraad hebt) heb je als winkel de keuze of je deze als pre-order (of gewoon order) ter beschikking stelt. Het voordeel is dat dit je een "competitive advantage" kan geven tov andere bedrijven. Maw je kan oders binnenkrijgen die anders naar je concurrent gaan of zelfs klanten binden.

Als bedrijf bepaal je zelf de prijs van de pre-orders. Dit doe je op basis van verwachte inkoopprijs, beschikbaarheid, gewenste marge, scherp prijzen (om grotere volumes te kunnen verkopen), etc. Het is hoe dan ook een ondernemingsrisico (wat trouwens ook heel positief uit kan pakken). Als bedrijf zul je een strategie moeten bepalen van of je uberhaupt aan pre-orders doet, welke marges c.q. risico's je daarbij hanteert enzo. Dit is afhankelijk van hoe makkelijk je risico's kan dragen (een groot bedrijf kan best 100x 50 euro bijleggen, een kleine 1 pitter zal dat niet lukken) en hoe aggressief (of beter gezegd "attractief") je op de markt wilt zijn.

Dat er nu een keer een product is waar winkels op bij moeten leggen, so what? Hoeveel producten zijn er al niet op deze manier verkocht waar dat niet hoefde? Hoeveel producten zijn er door klanten besteld waarvan na bestelling de inkoopprijs wat na beneden is gegaan? Hoeveel orders heb je binnen kunnen halen door ook niet-op-voorraad artikelen te verkopen waarvan de order anders naar een concurrent was gegaan als je dat niet deed?

Ik heb er nog geen besteld btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRuw schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:17:
Bij 4launch heeft de 5870 VaporX continu op 6-10 dagen gestaan en hij is exact 0 keer uitgeleverd...
Ik kan toch niet ruiken dat die winkel hem niet heeft als die beweert dat hij zeer binnenkort leverbaar is.
Je gaat mij niet vertellen dat IK een onderzoeksplicht heb naar HUN voorraad (gezien ze het zelf op de site aangeven)
Precies, voorraadbeheer en informatieverstrekking daaromtrent is NIET de taak van de consument!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Astennu schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 10:23:
[...]

Tja waarom gebeurt dit dan bij bijna alle webshops ? of er is echt iets aan de hand. Of de winkels weten dat niemand daar een rechtszaak voor aan gaan spannen.
Inderdaad, omdat niemand aan de bel trekt, of er werk van maakt gaat men vrolijk verder met deze praktijk. Als een aantal mensen hiero wel eens aan de bel zouden trekken zou een en ander er wel eens heel anders kunnen gaan zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg net een mail mijn saffire hd5850 komt er nu aan heb het in oktober besteld voor 212 euro echt super lees dat ze er nu nog 5 hebben voor 250 dit is mijn laatste bericht hier want ik krijg mijn kaart

sorry besteld bij Databyte oh en daar zijden ze dat ze een enorme back order hadden over de honderd dus als ze er nu 5 gewoon te koop aan bieden is er echt geen leveringsproblemen meer.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 11:48:
[...]

Inderdaad, omdat niemand aan de bel trekt, of er werk van maakt gaat men vrolijk verder met deze praktijk. Als een aantal mensen hiero wel eens aan de bel zouden trekken zou een en ander er wel eens heel anders kunnen gaan zien...
Tja of het gaat mis. De Winkels hebben gelijk. En ben je als comsument veel geld en tijd kwijt door de rechtzaak. Maar ik ben wel van mening dat het een keer uit gezocht zou moeten worden. Misschien een leuke taak voor de consumentenbond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kagar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09-2023
Zoals te verwachten wacht ik ook nog braaf op mijn Vapor-x 5870

Ben er wel over aan het denken om de kaart in backorder te laten staan en dan het systeem wat ook nog op die kaart wacht laat uitleveren met bijv. een 4850 er in. Die kan ik dan als de 5870 binnen is weer gebruiken in het systeem wat ik nu nog gebruik. Daar zit een X800 in dus dat zou wel weer een aardige upgrade zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Hebben andere mensen mail gehad van 4launch? Kreeg net te horen dat de levertijden geschat 4-10weken nu bedragen, dus ik ga mijn order maar cancellen. Dan wacht ik wel een tijdje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kagar
HotFix schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:29:
Hebben andere mensen mail gehad van 4launch? Kreeg net te horen dat de levertijden geschat 4-10weken nu bedragen, dus ik ga mijn order maar cancellen. Dan wacht ik wel een tijdje.
Heb dus zelf ook besteld bij 4launch, maar ik heb vandaag nog geen mail van ze gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakutera
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-12-2023
Kagar schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:29:
Zoals te verwachten wacht ik ook nog braaf op mijn Vapor-x 5870

Ben er wel over aan het denken om de kaart in backorder te laten staan en dan het systeem wat ook nog op die kaart wacht laat uitleveren met bijv. een 4850 er in. Die kan ik dan als de 5870 binnen is weer gebruiken in het systeem wat ik nu nog gebruik. Daar zit een X800 in dus dat zou wel weer een aardige upgrade zijn.
Van die 4850 is ook een Vapor-X versie :)

pricewatch: Sapphire VAPOR-X HD 4850 512MB GDDR3 PCI-E

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=237179
_O-
Azerty € 105,86
Levertijd langer dan 12 dagen Raalte

PC Globe € 507,21
Levertijd langer dan 12 dagen Eindhoven

Die 4850 is ook niet zo best leverbaar trouwens.
Een paar type andere 4850's wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Kagar schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:48:
[...]

Heb dus zelf ook besteld bij 4launch, maar ik heb vandaag nog geen mail van ze gekregen.
Heb je de email niet gehad dat de kaart EOL is verklaard volgens hun leverancier en dat die allemaal de order hebben gecancelled?
ik krijg vandaag/morgen een club3d 5870 binnen (voor 20 euro meer als dat ik de VX had besteld...) maar die gaat gelijk naar iemand anders omdat ik opnieuw een 5870 VX heb besteld bij yourpc en die als het goed is 23-01-2010 binnen komt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kagar
@ DRuw

Ik doelde op Hotfix zijn post. De EOL "lol" mail heb ik idd gehad.

@ zakutera

Als ik een 4850 erbij bestel dan is dat gewoon een normale versie, maar weet nog niet of ik dit doe of gewoon de kaart annuleer en bijv. bij alternate of een andere zaak een standaard 58xx bestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth_Roel
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 11:51
Ik krijg zojuist van JoVoCo de bevestiging dat mijn vorige week bestelde 5850 bij zijn leverancier is aangekomen en dat hij de kaarten morgen verwacht binnen te krijgen.

Ik zie verder op de site dat er nog steeds vanuit wordt gegaan van een levertijd van 6-10 dagen (https://shop.strato.com/e...2/ATI/PCI-express/HD_5000), wellicht interessant voor sommigen die het wachten zat zijn.

Een 5850 (3D Club of MSI) kost bij Jovoco €249

[ Voor 8% gewijzigd door Darth_Roel op 12-01-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ik krijg morgen van JoVoCo een 5870 binnen van Club3d (hij gaat alleen door naar een medetweaker omdat ik een vaporx heb besteld en die als het goed is met 2 weken binnenkrijg....)
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben ook met de duidelijkheid en berichtgeving van JoVoCo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
Momenteel weer mail gestuurd naar Azerty om na te vragen wat de levertijd is voor mijn Asus 5870.

Wat is eigenlijk het verschil tussen de asus en een andere 5870? Op de websites staat dat de asus
geheugenklok op 4.8ghz draaid en de andere op 1.2ghz maar is dit nou ook echt zo? Merk je dat verschil
uberhauth wel, anders zit ik toch te denken om 1 van ander merk te bestellen welke evt. direct uit voorraad
leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb jij nog geluk, ik bestel hem op 20-12 bij Pc-Globe, was hij er pas 2e week van januari, bestel ik hem bij Misco, duurt weer 3-10 werkdagen (ik snap die 3 niet, maak er gewoon 6-7 van). Nu hebben ze pas in februari verwacht, ik voel me nu echt genaaid :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Laatst online: 19-09 19:33

superwashandje

grofheid alom

Turbo_boy schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:51:
Momenteel weer mail gestuurd naar Azerty om na te vragen wat de levertijd is voor mijn Asus 5870.

Wat is eigenlijk het verschil tussen de asus en een andere 5870? Op de websites staat dat de asus
geheugenklok op 4.8ghz draaid en de andere op 1.2ghz maar is dit nou ook echt zo? Merk je dat verschil
uberhauth wel, anders zit ik toch te denken om 1 van ander merk te bestellen welke evt. direct uit voorraad
leverbaar is.
1.2x4=4.8 oftewel de ene keer word de echte geheugenklok vermeld en de andere keer de effectieve (sp?)klok

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
superwashandje schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:54:
[...]

1.2x4=4.8 oftewel de ene keer word de echte geheugenklok vermeld en de andere keer de effectieve (sp?)klok
Met andere woorden, er zit totaal geen verschil in (alleen kwa prijs)
Ik wacht mijn reactie van azerty nog even af.

In ieder geval bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:48
De 5850 net besteld bij Databyte.
Hadden er nog 5, en 2 uur later uitverkocht.
Krijg hem morgen thuis :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Turbo_boy schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:01:
[...]

Met andere woorden, er zit totaal geen verschil in (alleen kwa prijs)
Ik wacht mijn reactie van azerty nog even af.

In ieder geval bedankt voor de info.
Zit geen verschil in net als bij de 5850.. alleen de sticker (en de prijs)
ze zijn allemaal gemaakt op basis van het refentiemodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Volgens mij gaat dit draadje alleen nog over de 5870 en 5970 gezien de 5850 binnen begint te druppelen
en er staan er nog een paar in backorder waarschijnlijk bij winkels die vertikken de kaarten te leveren voor een lagere prijs dan ze nu moeten betalen maargoed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 10:31

Lightah

Strikes Again

Ik had de Sapphire 5870 ooit bij mycom gepreordered maar dat duurde me veels te lang met zoals bij zowat elke winkel zo te lezen onduidelijke informatie. Nu heb ik 'm bij pixmania besteld en wordt hij vandaag of morgen geleverd, hij is in ieder geval verzonden. Wel ruim 40 euro duurder, maarja dat valt nog mee als je het vergelijkt met andere woekerprijzen.

edit: ze hebben nog steeds voorraad trouwens

[ Voor 6% gewijzigd door Lightah op 12-01-2010 15:40 ]

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Turbo_boy schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:51:

leverbaar is.
Bij mij in de mail konden ze geen zinnige indicatie leveren en de Sapphires zijn daar trouwens weer samengevoegd. Het is dus puur en alleen een andere SKU nummer en helemaal geen ander product.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-09 17:31
Von Henkel schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 15:04:
De 5850 net besteld bij Databyte.
Hadden er nog 5, en 2 uur later uitverkocht.
Krijg hem morgen thuis :9~
Ik zat ook te twijfelen vanmiddag of ik er eentje zou nemen, ze waren inderdaad even later allemaal weg. :+

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HATA28
Ik heb weer een mail van MaxICT mogen ontvangen:
Wat ik aanbood is een extra service, daar niemand mij sommeerde de kaarten uit het buitenland te importeren voor een fikse meerprijs en zodoende vind ik het ook niet meer dan netjes dat ik daarmee voor een klein meerbedrag klanten die er om springen mee uit de brand mag helpen. Het feit dat er meteen klanten mij confronteren met leveringsovereenkomsten en juridische informatie vind ik met het licht op de schaarste en de levertijd van de dergelijke kaart tekenend voor de manier waarop een beetje extra service eigenlijk wordt 'afgestraft'.

Het aanbod blijft dus ook staan - daar ik elke klant tot dusver positief heb horen spreken over mijn aanbod en mij vriendelijk bedankte voor de moeite die ik heb genomen om alsnog snel een oplossing te bieden waarbij ik voor deze extra service genoodzaakt ben mijn kosten te dekken, wat tevens niet zo vreemd klinkt. Als u iets zou kopen en u zou de keus krijgen het morgen te kunnen krijgen of over een maand, dan zou u niet raar opkijken als levering morgen duurder is dan een maand later. In ieder geval forceren we niet de prijsstijging automatisch door op onze klanten met backorders - iedereen krijgt van ons dezelfde opties en kans daarop in te gaan, namelijk:

- Snelle levering voor een meerbedrag vanwege hogere inkoopsprijs
- Afwachten tot onze vaste leveranciers uit kunnen leveren voor de destijds afgesproken prijs
- Een annulering met onmiddellijke creditering van het openstaande bedrag

Laat mij ook duidelijk stellen dat dit absoluut geen onwil is; wij komen al onze klanten graag tegemoet en zeker iemand die als begripvol en geduldig is geweest in communiceren en beargumenteren als uzelf, maar helaas kan ik geen levering bewerkstelligen zonder eerst de mensen te benaderen die er eerder recht op hebben en vrijwel helemaal niet zonder de bijkomende kosten voor onze firma hierbij te dekken. Dat u het aanbod gedaan werd had er enkel mee te maken dat u belde op het moment dat wij aan het handelen waren wat te doen met de pas geleverde extra kaarten. U geeft duidelijk te kennen dat u geen interesse heeft in bij te betalen - dus vragen wij u in deze nog even geduld te hebben tot de kaart weer beschikbaar komt via de gebruikelijke kanalen en af te wachten tot uw backorder aan de beurt is.

Hopelijk horen we spoedig positief bericht terug.
Waarschijnlijk ga ik toch maar mijn order cancellen en een nieuwe bestelling plaatsen bij your-pc
Ik zie geen andere mogelijkheid. (inmiddels hebben ze ook geen voorraad meer)

Het enige: Ze moeten binnen een bepaalde tijd na betaling leveren en hebben dit niet gedaan. Ze kunnen wél aan kaarten komen en deze leveren (ookal is het voor meer) dus zijn ze verplicht om ze ook uitteleveren. Maxict is eigenlijk dus verplicht om ze via de snelste weg (al dan niet veel duurder) in te kopen, en ze vervolgens te verkopen voor lagere prijs. Dit is wat ik althans via het juridisch loket heb begrepen.

@armandox
Wanneer heb jij precies de kaart besteld?
Echt wel balen voor ons.. wij zijn keer op keer aan het lijntje gehouden terwijl ze bij maxict wisten dat het waarschijnlijk nog heel lang ging duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiezes
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09 16:29
HATA28, prijs jezelf gelukkig. Ik heb mijn bestelling bij MaxICT van de Sapphire 5850 onlangs geannuleerd. Gezien ik op 1 oktober bestelde (voor alles samen 215€), schuif je een plaatsje op.
Als ik dit zo allemaal lees, heb ik er geen spijt van. (En ik heb me een ps3 in plaats gekocht).

Edit:
Dat "aan het lijntje houden" kan ik jammer genoeg alleen maar beamen. Sinds 1 oktober zond ik af en en toe een mailtje met de vraag wanneer ik de kaart mag verwachten. En telkens weer vertelde men me: volgende week, soms binnen 2 weken. Dit meer dan 3 maanden aan een stuk. Via de site kon ik niet up to date gehouden worden over de levering, dus mailen was de enigste optie.

[ Voor 40% gewijzigd door Djiezes op 12-01-2010 16:11 ]

Current Desktop ; Old Desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delusion
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-09 20:05
De Sapphire RADEON HD 5870 Is niet meer leverbaar bij Azerty.
Nou heb ik hem besteld, toen hij op voorraad was. En ik krijg hem ook dus 1 deze dagen binnen.
Nou hoop ik toch niet dat hij vanwege een *vervelende* reden niet meer leverbaar is 8)7
Isidoor schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:35:
Ik heb de laatste voor je neus weggekaapt.
eh?.. :+

[ Voor 20% gewijzigd door Delusion op 12-01-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isidoor
  • Laatst online: 29-08 16:31
Ik heb de laatste voor je neus weggekaapt.

"Touch the master's blade and lose an arm, meatbag!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HATA28 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:04:

[...]

Waarschijnlijk ga ik toch maar mijn order cancellen en een nieuwe bestelling plaatsen bij your-pc

Het enige: Ze moeten binnen een bepaalde tijd na betaling leveren en hebben dit niet gedaan. Ze kunnen wél aan kaarten komen en deze leveren (ookal is het voor meer) dus zijn ze verplicht om ze ook uitteleveren. Maxict is eigenlijk dus verplicht om ze via de snelste weg (al dan niet veel duurder) in te kopen, en ze vervolgens te verkopen voor lagere prijs. Dit is wat ik althans via het juridisch loket heb begrepen.

@armandox
Echt wel balen voor ons.. wij zijn keer op keer aan het lijntje gehouden terwijl ze bij maxict wisten dat het waarschijnlijk nog heel lang ging duren...
Ik heb besteld op 2 december. Ik stond 12 december op een 15e plaats in de backorder-lijst, wat ik na veel zeuren te horen kreeg. Dunkt me dus dat je de kaart eerder zult ontvangen dan ik. Laatste nieuws dat ik gehoord heb is dat er de 14e een partij kaarten zou binnenkomen en deze direkt verstuurd gaan worden. Tegen mij werd verteld dat ik volgende week maandag of dinsdag iets mag vewachten. Ik ga er dan ook gevoeglijk van uit dat jij dan ook post zult krijgen... Als deze berichtgeving tenminste juist is geweest en wordt nagekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domus von Dutch
  • Laatst online: 27-09-2013
Salland: http://www.salland.eu/cat...0&df=0&rf=0%2C00&rt=N.v.t.

Biedt nu zelfs 3 ASUS 5870 producten aan, wel vreemd is dat de aanbieding duurder is. Mag dat?

Ik denk dat ik het geld van de kaart gebruik om een advocaat in de hand te slaan mocht nog 1x de datum worden uitgesteld!

[ Voor 21% gewijzigd door Domus von Dutch op 12-01-2010 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Domus von Dutch schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:07:
Salland: http://www.salland.eu/cat...0&df=0&rf=0%2C00&rt=N.v.t.

Biedt nu zelfs 3 ASUS 5870 producten aan, wel vreemd is dat de aanbieding duurder is. Mag dat?

Ik denk dat ik het geld van de kaart gebruik om een advocaat in de hand te slaan mocht nog 1x de datum worden uitgesteld!
Het zal een aanbieding van hun leverancier zijn die ze doorzetten.
Uiteraard zal dit mogen maar of het slim is.....
Wat denk je dat een advocaat kost..... -O-

[ Voor 3% gewijzigd door DRuw op 12-01-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HATA28
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:56:
[...]

Ik heb besteld op 2 december. Ik stond 12 december op een 15e plaats in de backorder-lijst, wat ik na veel zeuren te horen kreeg. Dunkt me dus dat je de kaart eerder zult ontvangen dan ik. Laatste nieuws dat ik gehoord heb is dat er de 14e een partij kaarten zou binnenkomen en deze direkt verstuurd gaan worden. Tegen mij werd verteld dat ik volgende week maandag of dinsdag iets mag vewachten. Ik ga er dan ook gevoeglijk van uit dat jij dan ook post zult krijgen... Als deze berichtgeving tenminste juist is geweest en wordt nagekomen...
Ik kreeg eerst de 15e te horen, maar de levertijd is weer 1-2weken geworden (zie site). Verder werd mij gisteren bij het eerste telefoontje verteld dat het er heel somber uit zag, en het waarschijnlijk nog wel een maand gaat duren. Misschien dat jij nog even wilt bellen/mailen en kijken wat ze tegen jouw zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HATA28 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:04:

[...]

@armandox
Ik heb Max ICT gebelt en er bleek toevallig nog een club 3d 5870 te liggen, voor 60 euro bijbetalen, wordt hij morgen bezorgd. Ik heb hiervoor gekozen en de SSD geanuleerd. Zo ben ik dus klaar met het zolangzamerhand ondraagelijke wachten. Ik was het helemaal beu.
Hoppelijk komt jullie kaart snel binnen @armandox en HATA28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 10:43

Matis

Rubber Rocket

Ik wil binnenkort mijn 3870x2 gaan vervangen door een nieuwe 5000-serie van Ati. Spijtig om te lezen dat de levering van deze kaarten nog steeds minder is dan de vraag erna :/

Vooral de 5870 (degene welke ik op het oog heb), lijkt erg schaars te zijn. Sommige shops geven aan nog enkele in voorraad te hebben, maar een telefoontje leert dat dat meestal niet bijgewerkte magazijn-statussen zijn :(

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:32

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-09 10:43

Matis

Rubber Rocket

Die eerste had ik al gebeld, maar dat was voorraad bij de leverancier (zeiden ze), die andere twee zijn veel te duur. Dat is een dikke ripoff natuurlijk.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18-09 02:25
http://www.pixmania.nl/nl...n-hd-5870-1-gb-gddr5.html

ik heb deze zaterdag besteld, vanochtend vroeg verzonden dus heb hem vandeweek binnen. Kan ik men systeem in het weekend eindelijk afmaken _/-\o_ .

Had al een 5870 in bestelling staan bij azerty vanaf half oktober, voor 310 euro. Maar aangezien ze die de komende 2 weken nog niet verwachte, Ben ik wel bereid er 40 euro meer voor neer te leggen. Ik bedoel dan maar een avondje BOB zijn , dan heb ik die 40 euro weer terug O-) . En 349 is niet zon dikke ripoff als de 400 + die veel websites nu vragen voor kaarten op voorraad. :o

[ Voor 9% gewijzigd door Skybullet op 12-01-2010 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HATA28 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:20:
[...]

Ik kreeg eerst de 15e te horen, maar de levertijd is weer 1-2weken geworden (zie site). Verder werd mij gisteren bij het eerste telefoontje verteld dat het er heel somber uit zag, en het waarschijnlijk nog wel een maand gaat duren. Misschien dat jij nog even wilt bellen/mailen en kijken wat ze tegen jouw zeggen...
Ik heb vandaag MaxICT nog aan de telefoon gehad en ze vertelden me dat er donderdag (14-01) kaarten binnenkomen. Een van deze exemplaren zou dan maandag of dinsdag bij mij moeten zijn. Dit is natuurlijk wel weer een mondelinge toezegging, dus of er vanuit gegaan kan worden dat het ook daadwerkelijk zo is... ik geloof er eerlijk gezegd niet meer zo in, maar heb ondanks alles nog een klein sprankje goede hoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HATA28
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:59:
[...]

Ik heb vandaag MaxICT nog aan de telefoon gehad en ze vertelden me dat er donderdag (14-01) kaarten binnenkomen. Een van deze exemplaren zou dan maandag of dinsdag bij mij moeten zijn. Dit is natuurlijk wel weer een mondelinge toezegging, dus of er vanuit gegaan kan worden dat het ook daadwerkelijk zo is... ik geloof er eerlijk gezegd niet meer zo in, maar heb ondanks alles nog een klein sprankje goede hoop...
Ik snap wat je bedoelt, dan wacht ik met contact opnemen tot overmorgen. Als er dan toch weer geen kaarten zijn houd het echt op. (Bedoelde hij niet dat er dan weer kaarten voor 260e binnen komen ? je weet maar nooit :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
Net weer reactie van Azerty gekregen:

Goedemiddag

U heeft bij ons een videokaart besteld uit de 5800 serie.

Helaas zijn er productieproblemen bij de fabrikanten die de chips voor de videokaarten produceren.
Hierdoor worden er zeer weinig videokaarten uitgeleverd door alle fabrikanten.

Gezien de populariteit van deze kaart loopt het backupbestand bij de leveranciers enorm op.

Op dit moment is er dus weinig te zeggen over de verwachte leverdatum en hoe lang het gaat duren voordat uw kaart geleverd wordt.

Helaas gaat het hier om de allernieuwste kaarten en is er dus geen goed alternatief.

Wij gaan ervan uit dat wij u voldoende hebben geïnformeerd.

Het team van Azerty wenst u alvast fijne feestdagen en een gezond 2010. Wilt u nog wil genieten van de Decemberacties, klik dan hier
Wanneer u Azerty dit jaar de Gouden Steeksleutel gunt, stem dan bij Tweakers

-edit-
naam weg gehaald

[ Voor 3% gewijzigd door Turbo_boy op 12-01-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Skybullet schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:58:

ik heb deze zaterdag besteld, vanochtend vroeg verzonden dus heb hem vandeweek binnen. Kan ik men systeem in het weekend eindelijk afmaken _/-\o_ .

Had al een 5870 in bestelling staan bij azerty vanaf half oktober, voor 310 euro. Maar aangezien ze die de komende 2 weken nog niet verwachte, Ben ik wel bereid er 40 euro meer voor neer te leggen. Ik bedoel dan maar een avondje BOB zijn , dan heb ik die 40 euro weer terug O-) . En 349 is niet zon dikke ripoff als de 400 + die veel websites nu vragen voor kaarten op voorraad. :o
Heb maar gewoon hetzelfde gedaan. Besteld en via cc betaald, hopelijk deze week binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HATA28 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:08:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, dan wacht ik met contact opnemen tot overmorgen. Als er dan toch weer geen kaarten zijn houd het echt op. (Bedoelde hij niet dat er dan weer kaarten voor 260e binnen komen ? je weet maar nooit :()
Nee, daar heb ik niets van begrepen i.i.g. Ze hebben mij overigens ook niet hetzelfde aanbod gedaan als wat jij kreeg (bijbetalen voor een snelle levering). Er werd gewoon sec gezegd dat er donderdag kaarten binnenkomen en er maandag of dinsdag een bij mij zou zijn (voor de prijs die ik reeds betaald heb). Niet dat ik overigens van plan ben ook maar 1 cent meer te betalen voor mijn bestelling... maar dat terzijde. Mocht er volgende week inderdaad weer niets zijn, dan ga ik ook mijn opties eens nalopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HATA28
@Turbo_boy
Ik denk toch dat je die naam even weg moet halen, anders zal een mod het wel voor je doen ;)

@Armandox
Als ze jouw echt mondeling hebben toegezegd dat de kaarten overmorgen weer worden verwacht, en jij hem dan ook op Dinsdag thuis kan hebben hoop ik toch echt dat het zo is (al kijk ik niet verbaasd op als het anders is). Zoals gezegd; ik wacht twee dagen en cancel dan alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:24:
[...]

Ik heb Max ICT gebelt en er bleek toevallig nog een club 3d 5870 te liggen, voor 60 euro bijbetalen, wordt hij morgen bezorgd. Ik heb hiervoor gekozen en de SSD geanuleerd. Zo ben ik dus klaar met het zolangzamerhand ondraagelijke wachten. Ik was het helemaal beu.
Hoppelijk komt jullie kaart snel binnen @armandox en HATA28
Is toch best raar, dat ze dat zomaar kunnen doen. Ik bedoel ze hebben meer dan 25 backorders ofzo, en der belt een klant op en er blijkt opeens ergens een club 3d 5870 te liggen. Die ze dan zomaar aan de klant beloven die belt. Dit is trouwens geen kritiek op jou. Maar meer op maxict. Ik had namelijk precies hetzelfde gedaan in jouw geval. ik vind het gewoon een beetje raar.
Ik heb trouwens ook weer een mailtje mogen ontvangen van maxict:
Geachte heer Cornelussen,

De HD5870 zal inderdaad in de loop van deze maand beter leverbaar worden, de hoop is ook dat we eind van de maand kunnen beginnen met het grootschalig verschepen. Dit alles is natuurlijk onder voorbehoud. Informeer later in januari naar de huidige status.

Met vriendelijke groet,
Niet dat ik daar nou zoveel wijzer van word. Maar we blijven wachten... nog eventjes in ieder geval

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Turbo_boy schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 18:09:
Net weer reactie van Azerty gekregen:

Goedemiddag

U heeft bij ons een videokaart besteld uit de 5800 serie.

Helaas zijn er productieproblemen bij de fabrikanten die de chips voor de videokaarten produceren.
Hierdoor worden er zeer weinig videokaarten uitgeleverd door alle fabrikanten.

Gezien de populariteit van deze kaart loopt het backupbestand bij de leveranciers enorm op.

Op dit moment is er dus weinig te zeggen over de verwachte leverdatum en hoe lang het gaat duren voordat uw kaart geleverd wordt.

Helaas gaat het hier om de allernieuwste kaarten en is er dus geen goed alternatief.

Wij gaan ervan uit dat wij u voldoende hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Jesper Koetsier Bedrijfsleider van Azerty

Het team van Azerty wenst u alvast fijne feestdagen en een gezond 2010. Wilt u nog wil genieten van de Decemberacties, klik dan hier
Wanneer u Azerty dit jaar de Gouden Steeksleutel gunt, stem dan bij Tweakers
Een vriend van mij had een HD5850 besteld bij Azerty en hij had hem vreemd genoeg binnen 1,5 week geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:54:
[...]

Een vriend van mij had een HD5850 besteld bij Azerty en hij had hem vreemd genoeg binnen 1,5 week geloof ik.
Tja ik heb dan ook de HD5870 in bestelling. Heb onder tussen al bestelling bij komplett gedaan, volgens hun
site was de sapphire in voorraad. Morgen dus even afwachten als dit dus ook zo is en cancel ik hem bij azerty.

Jammer genoeg is hij wel 80euro duurder, maar om nu nog langer te gaan wachten.. (wacht al 3maand ofzo)
daar word je zo onderhand wel flauw van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 10:48
Skybullet schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:58:

Laat even weten of je hier Dirt2 bij krijgt, of weet je dat zo al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Weet iemand of je Dirt2 ook bij de Sapphire versie van de HD 5850 bij DATABYTE krijgt? In het plaatje zie ik van wel maar het staat niet op de site.

Niet dat ik Dirt 2 leuk vind maar op marktplaats kan ik er vast wel een tientje voor krijgen, scheelt weer in de kosten van de kaart :P

[ Voor 31% gewijzigd door Therapy777 op 12-01-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordMocro
  • Laatst online: 04-07-2022
Therapy777 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 23:24:
Weet iemand of je Dirt2 ook bij de Sapphire versie van de HD 5850 bij DATABYTE krijgt? In het plaatje zie ik van wel maar het staat niet op de site.

Niet dat ik Dirt 2 leuk vind maar op marktplaats kan ik er vast wel een tientje voor krijgen, scheelt weer in de kosten van de kaart :P
Ze hadden er nog 1 over volgens de site. Ik heb het maar besteld, In de "opmerkingen" van de bestelling erbij geplaats dat ik de kaart wil hebben mits er dirt2 erbij zit en het daadwerkelijk direct leverbaar is. Anders willik gewoon mijn geld terug.

Dus we zullen snel zien of er dirt2 erbij zit.

Ik ben het echt zat om telkens mijn tijd te verdoen in deze topic. Was in het begin wel leuk, maar wordt onderhand toch wel een beetje vermoeiend. Aangezien een prijsdrop nog wel een maand of 2 op zich laat w8en.... Kwil namelijk gewoon fatsoenlijk masseffect 2, bioshock2 etc kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 20:37
Ingram heeft die 5970's nog niet binnen gekregen :'(

Op zijn vroegst komen ze daar de 20e binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Volgens mij zitten bij alle HD58x0's van Sapphire DiRT2, zie eerder in dit topic. (en check het partnumber anders gewoon?)

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 20:47:
[...]

Is toch best raar, dat ze dat zomaar kunnen doen. Ik bedoel ze hebben meer dan 25 backorders ofzo, en der belt een klant op en er blijkt opeens ergens een club 3d 5870 te liggen. Die ze dan zomaar aan de klant beloven die belt. Dit is trouwens geen kritiek op jou. Maar meer op maxict. Ik had namelijk precies hetzelfde gedaan in jouw geval. ik vind het gewoon een beetje raar.
Ik heb trouwens ook weer een mailtje mogen ontvangen van maxict:

[...]

Niet dat ik daar nou zoveel wijzer van word. Maar we blijven wachten... nog eventjes in ieder geval
Ik heb nog wel raardere perikelen meegemaakt bij MaxICT. Heb daar een tijdje geleden een Phenom II processor besteld die ruim voorradig was (minimaal 80 stuks). De levertijd zou 1-2 werkdagen zijn. Er stond in hun systeem onder mijn ordernummer ook inderdaad een leverdatum van de volgende dag. De volgende dag was er echter geen post. Ik kreeg ook geen T&T-nummer van hun na daarom gevraagd te hebben. Er werd wel gezegd dat ze die toe zouden mailen, maar dat is toen niet gebeurd. Dus maar weer gebeld, werd er verteld dat de order nog niet verzonden was wegens drukte bij de distributeur, maar ik kon de volgende dag dan wel mijn zending verwachten. Natuurlijk was er weer geen post. Ik dus weer om een T&T-nummer lopen zeuren. Weer niet gehad, want dit keer was de distibuteur logistiek gesloten (mooie distributeur, waar niets gedistribueert wordt). Om een lang verhaal kort te maken heb ik uiteindelijk pas een week later mijn T&T-nummer gekregen na herhaaldelijk gebeld en gezeurd te hebben. Toen zag ik tot mijn verbazing dat pas bij het laatste telefoongesprek (een week na mijn bestelling en ruim 4 dagen na de uiterlijke leverdatum) mijn order bij de distributeur was ingevoerd en verzonden. Ik ben dus meerdere keren aan de telefoon glashard voor de gek gehouden danwel voorgelogen door MaxICT, met meldingen dat mijn zending verstuurd zou zijn terwijl ze wisten dat er nog klap gedaan was met mijn order...
Dit offtopic verhaaltje even om aan te geven wat je van MaxICT wel of niet kunt verwachten en ter eventuele voorbereiding om verdere teleurstelling te voorkomen...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
TheGreatCornholio schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 08:36:
Ingram heeft die 5970's nog niet binnen gekregen :'(

Op zijn vroegst komen ze daar de 20e binnen.
staan er maar 134 in de backorder 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
DataByte heeft momenteel de MSI 5850 OC weer op voorraad, heb er inmiddels zelf ook eentje besteld. :)

De prijs is redelijk, 255,95 euro incl. verzendkosten.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 13:04

Ja de Powercolor heeft DIRT2 erbij.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Ik had gemaild naar DataByte met de vraag of de SAPPHIRE versie Dirt 2 erbij heeft... dit is de reply die ik kreeg:

Geachte heer/mevrouw,

Niet bij elke 5850 videokaart. Naar welke ging u voorkeur uit?

Met vriendelijke groeten,

Namens het DataByte webshop team

Euhh was mijn vraag niet duidelijk genoeg? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
Therapy777 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 12:06:
Ik had gemaild naar DataByte met de vraag of de SAPPHIRE versie Dirt 2 erbij heeft... dit is de reply die ik kreeg:

Geachte heer/mevrouw,

Niet bij elke 5850 videokaart. Naar welke ging u voorkeur uit?

Euhh was mijn vraag niet duidelijk genoeg? 8)7
Denk dat ik er vanuit mag gaan dat het wel bij de MSI zit: productreview: MSI R5850-PM2D1G review door Bucky-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

Sapphire heeft sowieso al 2 types ;)

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Hmm nouja zag op de site toch staan dat het om de GAME edition gaat dus de sapphire zal 'm wel hebben. Van MSI zou ik er juist niet vanuit gaan. Staat nergens erbij en die reviewer heeft de kaart ergens in België gekocht ;) Maar Deorgere kan ons dat vast wel vertellen zodra hij 'm binnen heeft ;)

Powecolor zou ik ook niet zomaar vanuit gaan...

Anyways, best wel naar dat ik nog twee weken tentamens heb :/ Zie inmiddels kaarten verschijnen voor een redelijke prijs, maar ik wil 'm nog niet kopen omdat ik toch nog geen tijd heb om hem in te bouwen (ga een heel zooi componenten kopen die ik ook nog moet bestellen) en misschien dat er tegen die tijd weer betere prijzen zijn (kleine kans natuurlijk). Maarja aan de andere kant misschien zijn ze wel nog slechter verkrijgbaar in twee weken 8)7 lastig lastig

[ Voor 61% gewijzigd door Therapy777 op 13-01-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Aan de mensen die bij Pixmania hun 5870 hebben besteld, al enige indicatie of hij verzonden is? In andere woorden, kun je al via track 'n trace zien of er wat verzonden is? Want volgens de site moet levering 2-3 dagen zijn. Maar "op voorraad" roepen kan natuurlijk ook een stunt zijn om aandacht te trekken.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Heheh, krijg net een nieuw mailtje van Databyte:

Geachte heer/mevrouw,

Bij dit type videokaart: 21162-00-50R zit helaas geen Dirt 2. Wel bij de versie van PowerColor. Excuses voor de vorige mail die was bedoelt voor een andere klant met bijna identiek dezelfde vraagstelling.

Wel weer netjes van Databyte :) Ik zie dat ze het inmiddels ook op de site erbij hebben gezet. Anyways weten jullie dat ook weer.

[ Voor 12% gewijzigd door Therapy777 op 13-01-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:52

icecoolsniper

never run from a sniper!

Half november heb ik mijn Asus 5850 RMA moeten sturen naar Azerty. De verwachte leverdatum van 6 januari werd niet gehaald. Heb besloten om ze een mailtje te sturen met de vraag wat de verwachte lvertermijn is en ik kreeg een standaard bericht dat er problemen zijn bij de chipfabrikant en dat het onbekend is hoelang ik nog moet wachten.

Heb er vandaag maar een mailtje achteraangegooid met de vraag of het mogelijk is om mijn RMA te cancelen en het geld wat ik betaald heb terug te krijgen. Als dat mogelijk is dan cancel ik de boel en dan wacht ik nog wel een aantal maanden.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

De MSI 5850 OC heeft trouwens geen Dirt 2 erbij. ;)

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delirius
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-09 17:47
Berichtgeving van Cool-Prices en 4Launch op mijn vraag of er indicatie gegeven kan worden mbt levering van HD5850 in het algemeen en niet in het bijzonder 1 merk:

Cool-Prices
Helaas is dit momenteel nog vrijwel onbekend, de laatste geruchten gaan op
z'n vroegst maart 2010 echter weten wij hier het fijne niet van. Onze
excuses voor het ongemak.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Het verkoopteam.
www.Cool-Prices.nl

4Launch:
Op dit moment weten we nog niet wanneer de HD5850 kaarten weer leverbaar zullen worden. Onze leveranciers geven verwachte levertijden door variᅵrend van eind januari tot halverwege februari. Echter kan ik niet garanderen dat zij dan ook echt over voorraad zullen beschikken. Mijn persoonlijke mening is dat het nog zeker een of twee maanden zal duren.

Met vriendelijke groet,

:X :?

[ Voor 3% gewijzigd door Delirius op 13-01-2010 13:12 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.