Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
*Doet vreugde dansje*Goedemorgen *****,
U staat op de 1ste plaats in de wachtlijst, zodra we de kaarten binnen krijgen zullen we uw nalevering versturen.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Cool-Prices
Sapphire HD5850
Besteldatum: 09-11-2009
"Goedemiddag,
Wij hebben vandaag beperkt binnengekregen onderstaande bundle videokaart+DIRT 2
http://www.cool-prices.nl...1gb-725m-x-pack-di-613337
Omdat u al geruime tijd aan het wachten bent op een andere 5850 videokaart, willen wij de kans geven om deze als alternatief te kiezen.
Deze bundel zal een meerprijs hebben van € 80,61"
80,- Euro meer! Mooi niet dus dan maar langer wachten.......
Heb een smile van oor tot oor en het duurt nog wel even voor hij weggaatUw pakket is verstuurd met de barcode:
U kunt uw pakketstatus de eerstvolgende werkdag volgen op: www.TrackTrace.nl
± 1 maand gewacht
[ Voor 4% gewijzigd door Keef op 16-12-2009 14:30 ]
Jammer dus,
MAAR!
Mijn moeder: Hey, volgens mij is er iets voor je aan de deur.
Ik: 'Het zal toch niet?'
jawel hoor! 2 Powercolor 5870's voor me!!!
super tof! had ze gister rond 10 uur 's ochtends gekocht trouwens bij cool-prices, nadat ik had gevraagt of die 2 stuks die op de website stond, daadwerkelijk hadden liggen, de verkoper zei dat hij ze net binnen waren, en heb ik dus meteen besteld en betaald via iDeal, hartstikke super!
Hopelijk laat het niet lang meer op zijn wachten, it's driving me mad!
Ze zijn al "aardig" leverbaar hoor? Dus ik zie het probleem niet, als je er één wil koop je er toch één.Sharky0 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:49:
it's driving me mad!
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Egoïst!! Gewoon 2 kopenSKdragon schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:13:
Nadat ik op Track&Trace de heledag 'Zending gesorteerd in sorteer centrum' zag staan, had ik cool-prices even gebeld, de verkoper vertelde me dat de kaarten dan waarschijnlijk morgen pas bij m'n deur zijn.
Jammer dus,
MAAR!
Mijn moeder: Hey, volgens mij is er iets voor je aan de deur.
Ik: 'Het zal toch niet?'
jawel hoor! 2 Powercolor 5870's voor me!!!
super tof! had ze gister rond 10 uur 's ochtends gekocht trouwens bij cool-prices, nadat ik had gevraagt of die 2 stuks die op de website stond, daadwerkelijk hadden liggen, de verkoper zei dat hij ze net binnen waren, en heb ik dus meteen besteld en betaald via iDeal, hartstikke super!
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Zo aardig leverbaar zijn ze blijkbaar niet anders lagen de warehouses vol stock. Ik heb trouwens een Club 3D bij coolprices samen met een volledig systeem en wil dus liefst daar ook alles kopen (geen dubbele verzendkosten). En aangezien ik geen iDeal ofzo heb en moet overschrijven vanuit België duurt het even voor ze mijn geld hebben, en dan is een ander er al mee gaan lopen als er eens een kleine levering is. Ik blijf dus bij de Club 3D 5870 bij Coolprices, anders vlieg ik weer ergens achteraan een wachtlijst.-The_Mask- schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:50:
[...]
Ze zijn al "aardig" leverbaar hoor? Dus ik zie het probleem niet, als je er één wil koop je er toch één.
Dan zou dit topic niet meer live zijn-The_Mask- schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:50:
[...]
Ze zijn al "aardig" leverbaar hoor? Dus ik zie het probleem niet, als je er één wil koop je er toch één.
Heb net vernomen dat het vrijwel zeker is dat mijn Vapor-X (Azerty) in het nieuwe jaar zal aankomen. Moet alleen nog vragen dat als er dan alweer nieuwere (snellere) kaarten zijn, of ik de order dan kan omzetten...
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
Ik had gisteren nog even een mailtje gestuurd naar Azerty (heb bij 4launch besteld) om te kijken wat daar de actuele levertijd is. Krijg ik de standaard mail terug met u heeft besteld blablabla.....(zie eerder in dit topic).toastingnow schreef op woensdag 16 december 2009 @ 17:46:
[...]
Dan zou dit topic niet meer live zijn
Heb net vernomen dat het vrijwel zeker is dat mijn Vapor-X (Azerty) in het nieuwe jaar zal aankomen. Moet alleen nog vragen dat als er dan alweer nieuwere (snellere) kaarten zijn, of ik de order dan kan omzetten...
Heb wel het idee dat de 5870 VaporX later komt dan de rest omdat het weer een aparte editie is....
GROM! WIL HEM HEBBEN!!

Coolprices kon iig vanmiddag nog een HD5850 en HD5870 leveren...Sharky0 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:59:
Ik blijf dus bij de Club 3D 5870 bij Coolprices, anders vlieg ik weer ergens achteraan een wachtlijst.
Topic begint nu ook aan zijn einde te komen, veel winkels kunnen ze namelijk al leveren.toastingnow schreef op woensdag 16 december 2009 @ 17:46:
[...]
Dan zou dit topic niet meer live zijn
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
ja misschien komt dit topic aan zijn einde omdat veel mensen toch voor een duurdere variant gaan of bereid zijn flink meer te betalen voor die kaart. Ik heb de 5850 begin oktober besteld voor iets meer als 200 euro zou gek zijn als ik nu 50 euro meer ga betalen.Topic begint nu ook aan zijn einde te komen, veel winkels kunnen ze namelijk al leveren.
Mijn oude kaart 7900gt doet het kut maar goed genoeg om te wachten tot hij in de bus valt
Mijn 5870 VaporX staat op Januari untill further notice.... (oohja, en ik vertik het om meer geld uit te geven en te switchen!)
Verwijderd
Dan zou iedereen toch niet weken op de kaart hoeven wachten-The_Mask- schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:26:
Topic begint nu ook aan zijn einde te komen, veel winkels kunnen ze namelijk al leveren.
Krijg net van 4Launch door:
Zij boden me een andere Intel SSD aan omdat die ik had slecht leverbaar was (zilveren) terwijl ze de zwarte wel snel binnenkrijgen. Daarop vroeg ik of ik ook kon switchen naar een ander merk 5850 zodat t misschien sneller zou gaan. Dat maakt helaas dus niks uit.Alle kaarten in de serie zijn even slecht leverbaar.
Als je goed zoekt zijn ze wel te vinden, welliswaar voor een hogere prijsCartman! schreef op donderdag 17 december 2009 @ 13:37:
[...]
Dan zou iedereen toch niet weken op de kaart hoeven wachten
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
http://www.informatique.nl/515183
|2600k|Asus 290|
Welke webshop?peakaboo schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:21:
Iemand nog een sapphire 5870 nodig? voor 305 eu excl. kreeg net mailtje dat ie klaar ligt voor verzending maar dat de betaling nog niet binnen is. Ben zelf al in het bezit van een exemplaar dus...
EDIT: ik had nog een mail gestuurd voor een update op de levertijd....
deze kreeg ik terug:
.....
Beste,
U bent de tweede op de lijst.
Dit houdt in dat er minimaal 2 stuks binnen moeten komen om u van een stuk te kunnen voorzien.
Wij verwachten echter een grotere lading dan enkel 2 stuks.
De kans is dus zeer groot dat u bij de eerste levering al voorzien bent.
Met vriendelijke groeten 4Launch
.....
nu nog weten wanneer deze levering is...
[ Voor 80% gewijzigd door DRuw op 17-12-2009 18:25 ]
Je kan natuurlijk ook een bestelling plaatsen voor de eerste de beste HD5850 of HD5870 die binnenkomt, moet je natuurlijk wel even overleggen/afsprekenZilver schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:34:
[...]
Het enige wat ze nu laten liggen is wellicht een stukje service. En zelfs dat is niet eens zeker want stel als ze de nummer 1 op de wachtlijst opbellen om zijn Club3D om te ruilen en hij neemt niet op, maar meneer 3 op de wachtlijst neemt wel op en krijgt die ene kaart, dan gaan meneer 1&2 misschien wel lopen klagen op dit forum
[ Voor 22% gewijzigd door Madrox op 17-12-2009 20:14 ]
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Ergens eind Januari ga ik een nieuwe bak kopen
Ja, eindelijk. Ik heb net al gekocht. Hartelijk dankBullus schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:19:
Volgens de site ,sapphire 5850, 249,- ruim op voorraad, informatique
http://www.informatique.nl/515183
Oftewel, zdaar staat weer dat t product ook niet op voorraad is bij de leverancier. Ik vetrouw het niet.
|2600k|Asus 290|
Let wel, de Asus is waarschijnlijk iets sneller weg: BAS / Mycom had er wel bijzonder veel in backorder staan. (maar veel kleine shops krijgen nu ook wat binnen: Almere lagen pallets vol naar horen zeggen.)
Bron?djunicron schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:57:
Asus en Club3d zouden de komende tijd (tot jan 010) gewoon moeten kunnen gaan leveren. Er zijn honderden stuks nu gemeld bij groothandelaren.
Let wel, de Asus is waarschijnlijk iets sneller weg: BAS / Mycom had er wel bijzonder veel in backorder staan. (maar veel kleine shops krijgen nu ook wat binnen: Almere lagen pallets vol naar horen zeggen.)
Wat dacht je van de site van de leverancier.
AMD Nieuwsdiscussie
5970 op voorraad (1 over), 5850 (voor 280 euro
Beste,
U staat op dit moment op 15e in de rij van wachtenden.
We kunnen, zelfs met deze wachtrij-indicatie de levertijd niet garanderen. Deze kaarten met dit type chipset zijn namelijk ontzettend gewild. Zoals al eerder bericht ligt de levertijd van deze kaart medio Januari.
baaah, medio Januari. nog zo lang
"Ik heb vandaag ( net ) mijn Sapphire HD5850 ontvangen. Het lijkt alsof ze meer van dat merk krijgen. Als ik jou was zou ik gewoon dan de Sapphire kiezen , ik denk dat je die sneller krijgt."
tegen dat natuurlijk mijn betaling was overgemaakt vanuit belgië, is het drie dagen later. Heerft er iemand enig idee hoe lang de wachtlijst daar is of als het wel de moeite is daar te bestellen.
azerty laat in ieder geval hun standaardberichtje spelen, chip slecht leverbaar, mumumumu, even wachten, umumu u wordt zo spoedig mogelijk voorzien. blabla.
antwoord binnen de 24u indeed, ma er staat nergens dat ze een treffend antwoord geven .
€ 289,96 is in mijn ogen € 290,-M4gick schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:46:
http://www.cool-prices.nl...n/ati/Radeon-HD5xxx-Serie
5850 (voor 280 euro), en heel veel 5770 en 5750.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
"Het probleem bij deze kaarten is de schaarse levering vanuit de fabriek. Wij kunnen helaas niet van tevoren bepalen wanneer wij deze binnenkrijgen.
Momenteel is de levering geschat op begin Januari, maar dit kunnen wij niet met zekerheid zeggen."
Ohhja en de prijs is, net als iedere andere dag, weer 5 euro gestegen na gisteren (nu 355 euro).....
@dotlasher... ik ben 2e op de lijst maar ik denk dat we hem tegelijk binnen gaan krijgen. als de productie weer op gang is met die verrekte chips knallen ze achter elkaar de fabriek uit denkik...
En nu niet meer. Moest toch nog een leuk kerstcadeau vinden voor mezelf.M4gick schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 13:46:
http://www.cool-prices.nl...n/ati/Radeon-HD5xxx-Serie
5970 op voorraad (1 over), ........
PS: Zodra ik de HD5970 binnen heb kan mijn HD5870 van XFX in de verkoop. Houd de V&A dus in de gaten als je snel een HD5870 wilt bemachtigen.
[ Voor 22% gewijzigd door frankknopers op 18-12-2009 15:54 ]
Goud is geen geld
[ Voor 10% gewijzigd door kronolith op 18-12-2009 15:56 ]
Verwijderd
Je moet gewoon even met ze bellen. Dan word je veel beter geholpen. Mij hebben ze in ieder geval heel goed geholpen. Ze kunnen alleen niet zeggen op welke positie je zou staan in de wachtlijst.joindry schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:28:
Weet er iemand iets van de levertijden bij azerty? enkele dagen geleden stond er bericht gepost van iemand die zijn kaart heeft ontvangen (sapphire 5850) Henrydg:
"Ik heb vandaag ( net ) mijn Sapphire HD5850 ontvangen. Het lijkt alsof ze meer van dat merk krijgen. Als ik jou was zou ik gewoon dan de Sapphire kiezen , ik denk dat je die sneller krijgt."
tegen dat natuurlijk mijn betaling was overgemaakt vanuit belgië, is het drie dagen later. Heerft er iemand enig idee hoe lang de wachtlijst daar is of als het wel de moeite is daar te bestellen.
azerty laat in ieder geval hun standaardberichtje spelen, chip slecht leverbaar, mumumumu, even wachten, umumu u wordt zo spoedig mogelijk voorzien. blabla.
antwoord binnen de 24u indeed, ma er staat nergens dat ze een treffend antwoord geven .
het gaat hier om de sapphire 5850
inmiddels zijn de 5850's van gigabyte daar ook al weer backorder tot januarikronolith schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:54:
Voor de mensen die er kunnen bestellen: www.qwerty.eu heeft een aantal 5xxx kaarten binnen.
Wat is de prijs/merk heb wel interesse?
Je hebt DM
[ Voor 73% gewijzigd door Bullus op 19-12-2009 01:20 ]
|2600k|Asus 290|
Zeggen ze ja... Waarom kunnen andere webshops het wel? Ze hebben die overzichten echt wel, maar willen het niet vrijgeven. Niet willen vrijgeven heeft imo puur te maken om dingen zoals laatst niet te hoeven verantwoorden; dat mensen die later een kaart besteld hadden, deze eerder kregen dan een aantal andere mensen wat naar mijn idee weer in vergelijking met de prijs staat. Het komt hier toevallig aan het licht doordat een aantal mensen hun besteldatum hier er netjes bij vermeldt hebben en Azerty er zo niet meer onderuit kan dat ze een 'fout' gemaakt hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 22:50:
[...]
Je moet gewoon even met ze bellen. Dan word je veel beter geholpen. Mij hebben ze in ieder geval heel goed geholpen. Ze kunnen alleen niet zeggen op welke positie je zou staan in de wachtlijst.
Waarop eigenlijk mijn vraag luidt of er hier nog mensen zijn die daar de Asus 5850 besteld hebben en er op zitten te wachten. Ook op welke datum besteld, wacht zelf nu sinds 30 oktober.
edit: Mailtje van 11 dec:
Als je dat kan zeggen dan kan je ook zeggen op welke plaats je staat, maar dat weigeren ze dus.Goedemiddag,
Dat kan ik helaas niet precies zien.
U staat wel vrij bovenaan.
Mocht u nog vragen hebben dan hoor ik dat graag.
Met vriendelijke groet,
Heeft overigens 4 mailtjes geduurd (lees ook als 4 dagen) voordat ik dit antwoord kreeg terwijl de vraag over de plaats op de wachtlijst al duidelijk in mijn eerste mailtje stond. Werd dus eerst steeds ontweken met andere standaard antwoorden die je net binnen de aangegeven 24 uur krijgt terwijl je normaalgesproken binnen 2 uurtjes antwoord hebt.
[ Voor 22% gewijzigd door X-Fire-X op 19-12-2009 10:54 ]
de asus staat bij ingram micro(distri) op half januari volgens de etaX-Fire-X schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 10:45:
[...]
Zeggen ze ja... Waarom kunnen andere webshops het wel? Ze hebben die overzichten echt wel, maar willen het niet vrijgeven. Niet willen vrijgeven heeft imo puur te maken om dingen zoals laatst niet te hoeven verantwoorden; dat mensen die later een kaart besteld hadden, deze eerder kregen dan een aantal andere mensen wat naar mijn idee weer in vergelijking met de prijs staat. Het komt hier toevallig aan het licht doordat een aantal mensen hun besteldatum hier er netjes bij vermeldt hebben en Azerty er zo niet meer onderuit kan dat ze een 'fout' gemaakt hebben.
Waarop eigenlijk mijn vraag luidt of er hier nog mensen zijn die daar de Asus 5850 besteld hebben en er op zitten te wachten. Ook op welke datum besteld, wacht zelf nu sinds 30 oktober.
het zelfde geld voor msi,club3d,sapphire,gigabyte
Punt is dat ik 'gebonden' ben aan ze. Heb garantie op een heel systeem daar. Heb een mobo zonder onboard vga en hier geen pci-e kaarten om mee te testen. Met sommige klachten kunnen het gewoon 3 dingen zijn en als je niets reserve hebt om mee te testen ben je beter af met garantie op een heel systeem imo. Vorige VGA was kapot en niet meer leverbaar dus heb de nieuwe kaart voor een schappelijke bijtelling kunnen bestellen. Dit spreekt dan ook weer in hun voordeel daar naar mijn ervaring de aftersales en het RMA gebeuren daar gewoon goed geregeld is, beter dan bij vele andere webshops.qonstant schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 10:52:
[...]
de asus staat bij ingram micro(distri) op half januari volgens de eta
het zelfde geld voor msi,club3d,sapphire,gigabyte
Maar blijf het zo jammer vinden dat ze om simpele vragen heen blijven draaien en zo hun goede imago wat ze bij mij iig hebben gewoon schade toebrengen.
edit: Zag ook bij alternate nog Asus kaarten geleverd zijn de afgelopen week dus denk dat ook andere webshops er best een aantal gehad hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door X-Fire-X op 19-12-2009 11:05 ]
Net ff langs Hardware Outlet geweest hier in Hilversum, had ie gisteren de laatste 5850 en 5870 verkocht, gewoon 2min lopen van mn huis

Verwijderd
Klopt. Ik denk ook dat ze het gewoon niet willen. Ze konden me wel vertellen dat de order die als eerste stond op de wachtlijst , van 20 oktober was. Nu heb ik mijn videokaart ( 5 dagen te laat ) binnen. Ik wachtte sinds 28 oktober en ze hadden bij o.a mij die 'fout' gemaakt.X-Fire-X schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 10:45:
[...]
Zeggen ze ja... Waarom kunnen andere webshops het wel? Ze hebben die overzichten echt wel, maar willen het niet vrijgeven. Niet willen vrijgeven heeft imo puur te maken om dingen zoals laatst niet te hoeven verantwoorden; dat mensen die later een kaart besteld hadden, deze eerder kregen dan een aantal andere mensen wat naar mijn idee weer in vergelijking met de prijs staat. Het komt hier toevallig aan het licht doordat een aantal mensen hun besteldatum hier er netjes bij vermeldt hebben en Azerty er zo niet meer onderuit kan dat ze een 'fout' gemaakt hebben.
edit: Mailtje van 11 dec:
[...]
Als je dat kan zeggen dan kan je ook zeggen op welke plaats je staat, maar dat weigeren ze dus.
Heeft overigens 4 mailtjes geduurd (lees ook als 4 dagen) voordat ik dit antwoord kreeg terwijl de vraag over de plaats op de wachtlijst al duidelijk in mijn eerste mailtje stond. Werd dus eerst steeds ontweken met andere standaard antwoorden die je net binnen de aangegeven 24 uur krijgt terwijl je normaalgesproken binnen 2 uurtjes antwoord hebt.
Waarschijnlijk willen ze het niet zeggen omdat ze niet willen dat mensen overal een bestelling ( onder rembours ) gaan plaatsen en waar ze 'm 't eerst kunnen krijgen , betalen. Het slaat nergens op dat ze zeggen dat ze het niet kunnen : de computer moet ook ergens zijn gegevens vandaan halen om bij het verzamelen wel de kaart naar de goede persoon te sturen ( die er dus het recht op heeft ) . Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn kaart heb alleen er zijn wel een paar rare problemen ermee. Heb er ook een topic over geplaatst.
Tnx Qonstant voor je info en hulpqonstant schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 00:38:
volgende week krijg ik via een distri weer een aantal stuks binnen waarvan er nog 1 overblijft als voorraad
het gaat hier om de sapphire 5850
|2600k|Asus 290|
Een kleine (vooral non-web) computer shop in Noord holland. Ze halen namelijk zelf per vrachtwagen spullen bij BAS. - Praatje, kijkje, discussie over hoeveel ze kunnen krijgen, discussie over de prijs. En die mensen bellen / mailen / IMmen mij dan weer zo nu en dan.
Ik hoorde uit een zelfde soort bron dat alle Asus 5870 / 5850 inmiddels verkocht is. Er zat geen 5900 tussen... Dat betekend dat er zo'n ~1000+ Asus 58x0 kaarten binnen een week vanuit één distro zijn verkocht!
|2600k|Asus 290|
Gaat ook gebeuren. Ik verwacht de kaart morgen binnen te krijgen en de veiling van de HD5870 loopt pas woensdagmiddag af. Er valt dus genoeg te benchenBullus schreef op zondag 20 december 2009 @ 15:49:
Waarom niet ff spelen met tripplecfx?en dan je kaart verkopen
Goud is geen geld
*ander spot 2e handse xfx 5870 te koop
[ Voor 9% gewijzigd door Bullus op 21-12-2009 00:53 ]
|2600k|Asus 290|
"die er dus het recht op heeft"Verwijderd schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 12:55:
[...]
Klopt. Ik denk ook dat ze het gewoon niet willen. Ze konden me wel vertellen dat de order die als eerste stond op de wachtlijst , van 20 oktober was. Nu heb ik mijn videokaart ( 5 dagen te laat ) binnen. Ik wachtte sinds 28 oktober en ze hadden bij o.a mij die 'fout' gemaakt.
Waarschijnlijk willen ze het niet zeggen omdat ze niet willen dat mensen overal een bestelling ( onder rembours ) gaan plaatsen en waar ze 'm 't eerst kunnen krijgen , betalen. Het slaat nergens op dat ze zeggen dat ze het niet kunnen : de computer moet ook ergens zijn gegevens vandaan halen om bij het verzamelen wel de kaart naar de goede persoon te sturen ( die er dus het recht op heeft ) . Ik ben in ieder geval blij dat ik mijn kaart heb alleen er zijn wel een paar rare problemen ermee. Heb er ook een topic over geplaatst.
Als ik een winkel in die handel zou hebben,
dan zou ik complete systemen en vaste klanten voorrang geven
en het natuurlijk wel ergens in de kleine lettertjes vermelden
Nieuwe rembours-klanten zou ik sowieso onderaan de lijst willen zetten. Ik vraag me alleen af of dat wel mag.
Lijkt mij persoonlijk eerlijker, de anderen hebben er namelijk al voor betaald, wachten, en zien in de tussentijd er niets voor terug. Bij remboursklanten is het nog maar afwachten of ze betalen of het terugsturen.
Van azerty, nu zal ik hem morgen niet verwachten met die sneeuw maar we zullen zienBeste
Hierbij delen wij u mede dat uw bestelling vandaag wordt verzonden met de barcode(s)
Normaal gesproken wordt uw bestelling morgen aangeboden door de postbode.
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
De leveringen van de 5850 lijken inderdaad op gang te komen. De 5870 blijft echter een probleem vrees ik.patshad schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:41:
Bericht gehad dat mijn complete systeem met een sapphire 5850 vandaag zal worden verzonden, en dat de TNT morgen de dozen aflevert. Order staat op afgehandeld. Besteld op 15 december, en 22e in huis. Prima service bij azerty dus
. Kennelijk zijn de leveringsproblemen zich inderdaad aan het oplossen!
Or you just got lucky.
http://techreport.com/discussions.x/18160We're still not looking at a flood of cards, but the situation has improved quite dramatically since our last availability check in late October. Nevertheless, none of these cards are selling anywhere close to their suggested retail prices. AMD launched the Radeon HD 5850 at $259 and the Radeon HD 5870 at $379, but today, you'd be hard-pressed to find a 5850 below $300 or a 5870 below $400. Supply and demand at work, folks.
De conclusie (die op de US is gericht) komt overeen met wat ik hier zie in Europa, namelijk dat er steeds meer DX11 kaarten van AMD binnen komen. En ze vliegen er net zo hard weer uit.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Verwijderd
16-12 besteld met o.a. een sapphire HD5770 vapor-x
17-12 stond de hd5770 vapor-x als backorder bij leverancier
18-12 waren er opeens 5 stuks op voorraad bij 4launch en eentje daarvan is gereserveerd voor mijn systeem.
In de loop van deze week wordt alles geassembleerd en dan hoop ik het systeem nog dit jaar in huis te hebben en anders 1e week van 2010.
Een HD5770 is prima leverbaar hoor.Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 20:10:
Als ik dit zo allemaal lees heb ik toch wel een beetje geluk gehad met mijn bestelling van compleet systeem bij 4 launch.
AMD Nieuwsdiscussie
Ik had de mijne op 11 december besteld, 16e binnengekomen, en 17e afgehaald in het filiaal in Maastricht
De 5850 loopt echter voor geen meter bij hun, krijgen ze maar heel weinig binnen, en die worden dan meestal eerst in de randstad verkocht als de kaart bij reservering niet opgehaald wordt.
Ik heb vandaag mijn ASUS HD5970 van Cool-prices binnengekregen. Wat een prachtkaart zeg. Ook mooie verpakking, ziet er stuk mooier uit dan de HD5870's van Sapphire en XFX die ik in handen heb gehad.udybees schreef op maandag 21 december 2009 @ 18:30:
Alternate heeft nog een paar 5970 voor veel te veel geld. een maatje heeft er net over gebeld. volgens hen op voorraad. heeft net een asus 5970 besteld voor 618,00
Met deze kaart kom ik de winter wel door
Goud is geen geld
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
Deze was onderdeel van een systeem die besteld was op 18-11-2009.
Ik heb er geen enkele keer over gebeld of gemaild en denk dat dit ook niet had "geholpen" omdat ze eerlijk omgaan met de bestelvolgorde.
\\reboot_the_planet
Ja, ik ook net hetzelfde jou. Vandaag of morgen ik hoopt komt TNT verpak in Sapphire HD5850.Minkie schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:16:
Vorige week vrijdag een Club3D 5850 bij Informatique besteld. Kreeg gisteren een mailtje dat de kaart onderweg is met TNT en dat ik hem morgen kan verwachten
Maar de TNT postkantoor druk heeft met de december kerstkaarten of weeralarm door sneeuw glad
Ik ben er maar niet vanuit gegaan dat ik vandaag mijn videokaart binnenkrijg.ElephantFly schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 09:49:
[...]
Ja, ik ook net hetzelfde jou. Vandaag of morgen ik hoopt komt TNT verpak in Sapphire HD5850.![]()
Maar de TNT postkantoor druk heeft met de december kerstkaarten of weeralarm door sneeuw glad
Auto's hier rijden bijna achteruit
Verwijderd
Er was net op het nieuws dat internetwinkels goede zaken doen door de sneeuw. Dat betekend dat het wel beren druk zal zijn bij de TNT pakket service.Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:43:
TNT post en pakket zijn 2 verschillende takken.. maar bij de pakket krijgen ze het op de sorteercentra niet helemaal bijgebeend deze dagen. Vrachtwagens ondervinden ook veel hinder en zo kunnen bv op ons DCP +/- 1/3 van de pakketjes vandaag niet meer aangeboden worden afaik.
Gewoon er vanuit gaan dat je heb pas na kerst krijgt. Kan het alleen maar heel erg meevallen
Ik eindelijk hij (TNT auto) snel komt mooi tijd 14:10 uur mijn Sapphire 5850 binnenkrijg.ikbengoofy schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:19:
[...]
Ik ben er maar niet vanuit gegaan dat ik vandaag mijn videokaart binnenkrijg.
Auto's hier rijden bijna achteruit
Hij TNT zegt gewoon doorgaan post werkt en geen probleem voor sneeuw glad.
Maar gelukkig droppen ze hem dan op het postkantoor dus haal hem daar einde van de dag wel op.
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
M'n Sapphire 5850 is al verstuurd door Komplett dus hopelijk heb ik hem morgen binnen. Jammergenoeg heeft 4Launch mn SSD nog niet geleverd dus kan nog niet beginnen met upgraden... nog even meer geduld
edit: ook 4Launch heeft blijkbaar verstuurd alleen krijg je dit pas de dag erna door, nice!
[ Voor 13% gewijzigd door Cartman! op 23-12-2009 08:56 ]
18:15, Pakjesbezorger zag er afgedroogd uit (altijd dezelfde, komt hier 2 keer per week ofzo met al die boeken en spul wat wij online bestellenElephantFly schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:01:
[...]
Ik eindelijk hij (TNT auto) snel komt mooi tijd 14:10 uur mijn Sapphire 5850 binnenkrijg.![]()
Hij TNT zegt gewoon doorgaan post werkt en geen probleem voor sneeuw glad.
Morgen maar eens inbouwen. zo even een positieve shopssurvey invullen van azerty ivm de RMA en de goede omgang ervan.
Ik ben blij!
Laten we het hopen, dan begin ik het jaar GOEEEEEED:)
Ze krijgen wel binnenkort XFX 5870's binnen, maar deze zullen ruim boven de 400 euro zitten
Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400
SSD van 4Launch is ook binnengekomen dus het bouwen kan beginnen. Iedereen succes nog met het bemachtigen van een kaart.
Verwijderd
Ik weet nog steeds niet of dat helemaal waar is.... ik hebn mijn sapphire 5870 VaporX gekocht bij 4Launch voor 338 euro en voor die prijs, minus hun opslag natuurlijk, hebben ze deze kaart bij hun leverancier gekocht.Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:31:
Heel mooi om te horen dat de kaarten beter beschikbaar worden. Wel jammer dat de mijne (Sapphire 5850) nog steeds niet geleverd wordt. Dat zal op zijn vroegst begin januari worden. Ben een beetje bang dat mensen die de kaart voor een 'redelijke' prijs gekocht hebben, nu kind van de rekening zijn en niet geleverd krijgen totdat de inkoopprijs weer op het niveau zit dat er geen verlies, of beter gezegd enige winst op gedraaid wordt. Dat is denk ik ook de reden dat een hoop mensen die de kaart later besteld hebben (voor een hogere prijs) deze eerder geleverd krijgen, omdat de shops daar geen verlies op lijden t.o.v. de inkoopprijs...
Die prijs ligt dan vast. het is niet zo dat ze de kaarten die ze voor die prijs kopen voor een hogere prijs kopen en dan wachten tot de prijs zakt om de goedkoop verkochte kaarten te gaan bestellen. dat risico lijkt mij bedrijfstechnisch te groot...
Verwijderd
Laten we hopen dat je gelijk hebt. Aan de andere kant zijn de prijzen de afgelopen weken voor de hele 5800-serie steeds blijven stijgen. Dat zou betekenen dat de kaarten ook voor een hogere prijs ingekocht moeten worden, tenzij de shops nu even lekker gaan lopen cashen op de hype (ook niet geheel ondenkbeeldig overigens). Als je als bedrijf een aantal backorders hebt staan van mensen die de kaart voor (bijvoorbeeld) €225,- gekocht hebben tegen een op dat moment berekende winstmarge (veelal 20% bovenop de inkoopprijs incl BTW), en thans de kaarten kort onder die marge moet inkopen en ook een aantal backorders hebt staan van mensen die een kaart voor €275,- gekocht hebben denk ik niet dat ze dan gaan leveren aan de mensen die minder betaald hebben voor een lagere winstmarge. Tenminste dat zou ik bedrijftechnisch niet logisch vinden (ookal is dat wel de eerlijkste manier natuurlijk). De prijzen lopen bij de toeleverancier door schaarste ook op en moeten voor een hogere prijs ingekocht worden dan laten we zeggen anderhalve maand geleden. Sterker nog, de webshop waar ik mijn kaart besteld heb weigerd de kaarten voor een hogere prijs in te kopen, en is daardoor momenteel tijdelijk verstoken van voorraad... Eerlijkheid en ervaringen (uit eerste hand) leren mij dat winkels soms rare bokkesprongen kunnen maken en er bovenalles naar hun winstmarge gekeken wordt, en pas veel later het klantbelang in het geding komt. Uiteindelijk kijken we allemaal naar onze eigen portemonnee, dat doe ik, dat doe jij, dat doen de webshops ook, en die gaan volgens mij echt niet (omdat dat dan eerlijker of netter is) tegen 0% winstmarge artikelen uitleveren... Dat zou ik namelijk ook niet doen...DRuw schreef op woensdag 23 december 2009 @ 13:00:
[...]
Ik weet nog steeds niet of dat helemaal waar is.... ik hebn mijn sapphire 5870 VaporX gekocht bij 4Launch voor 338 euro en voor die prijs, minus hun opslag natuurlijk, hebben ze deze kaart bij hun leverancier gekocht.
Die prijs ligt dan vast. het is niet zo dat ze de kaarten die ze voor die prijs kopen voor een hogere prijs kopen en dan wachten tot de prijs zakt om de goedkoop verkochte kaarten te gaan bestellen. dat risico lijkt mij bedrijfstechnisch te groot...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2009 14:00 ]
Ben ik helemaal met je eens maar dat zeg ik, op het moment dat jij hem bij sjop-X besteld dan besteld sjop-X hem bij zijn leverancier en zijn de prijzen vastgelegd. Leuker wordt het als daar vertraging in zit en inderdaad sjop-X ze moet kopen voor een hogere prijs dan hij in zijn systeem nog heeft staan: verlies in winstmarge. Maargoed, ik denk niet dat dit gedaan wordt tenzij ze zeker zijn van een levering tegen een lagere prijs na bijvoorbeeld 2 weken (stel leveranciers met prijsverschil door levertijdverschil).
[ Voor 13% gewijzigd door Bullus op 23-12-2009 14:01 ]
|2600k|Asus 290|

"Op het moment is de levertijd van de videokaarten nog onbekend, ik kan u hier ook geen exacte leverdatum over geven, ook hebben we op dit moment geen andere 5870 kaarten op voorraad.
U staat op dit moment in de wachtlijst op de 4de plaats en zodra de videokaart binnen is gekomen verwerken/versturen we uw bestelling.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben."
Klote, had toch tenminste op een datum gehoopt. Reken er niet meer op dat het dit jaar zal zijn.
Produceren hun simpelweg extreem weinig?
Of zouden er problemen zijn met machines, of willen ze het lekker exclusief houden.
Verwijderd
Er zijn productieproblemen.lays schreef op woensdag 23 december 2009 @ 16:35:
Hoe zit het eigenlijk met de fabrieken.
Produceren hun simpelweg extreem weinig?
Of zouden er problemen zijn met machines, of willen ze het lekker exclusief houden.
Apple
Maar dan zie je in V&A allerlei kaarten aangeboden worden sommigen amper uit de doos gehaald etc. En dan als verkoop reden: "Deze kaart is een beetje een overkill voor mijn pc."
[ Voor 10% gewijzigd door LCD_viewer op 24-12-2009 00:27 ]
Dit topic is gesloten.