• Keef
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-07 14:43
LCD_viewer schreef op donderdag 24 december 2009 @ 00:24:
Triest hoe de levertijden zijn, okay lastig productie-proces, tegenvallende yields in het begin maar het is en blijft wel een niche product.

Maar dan zie je in V&A allerlei kaarten aangeboden worden sommigen amper uit de doos gehaald etc. En dan als verkoop reden: "Deze kaart is een beetje een overkill voor mijn pc."

:( :( :( Daar wordt ik een beetje chagerijnig van.
Deze mensen willen ook een graantje mee pikken uit de HD5850/HD5870-hype.
Hebben waarschijnlijk hun kaart voor (HD5850) ±200 en (HD5870) ±300 euro gekocht en willen zo snel geld verdienen.
Dat gebruiken ze dan om, als de productie weer op gang komt en de kaarten goedkoper worden, dezelfde kaart op te halen met winst.

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 18:29

Therapy777

Metal!

En die mensen kun je dus meteen van je lijst van betrouwbare mensen dumpen

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Informatique heeft 5870's op voorraad voor 359 euries.

http://www.informatique.n...re-radeon-hd5870-1gb.html

[ Voor 38% gewijzigd door Format-C op 24-12-2009 08:54 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Verwijderd

LCD_viewer schreef op donderdag 24 december 2009 @ 00:24:
Triest hoe de levertijden zijn, okay lastig productie-proces, tegenvallende yields in het begin maar het is en blijft wel een niche product.

Maar dan zie je in V&A allerlei kaarten aangeboden worden sommigen amper uit de doos gehaald etc. En dan als verkoop reden: "Deze kaart is een beetje een overkill voor mijn pc."

:( :( :( Daar wordt ik een beetje chagerijnig van.
Da's inderdaad een beetje wrang ja. Joepie joepie ik heb mijn 58xx besteld en binnen een week geleverd gekregen (dat liefst ook nog vol trots hier melden) en nu gaat ik hem weer verkopen omdat het overkill voor mijn PC is. Wat een grote hoop dampende BS!!! Nu zal er waarschijnlijk wel weer iemand roepen dat ik zwartgallig ben... en ik kan je zeggen... dat klopt, want van deze taferelen baal ik net als LCD_viewer dan best wel weer en maakt mij pissig!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2009 09:09 ]

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Tja, en toch moet iedereen dat zelf weten.

Als een ander zo gek is de kaart weer duurder over te nemen is dat ook eigen keuze.

:)

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

• mindwarper
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-09 06:57
Het komt erop neer hoe desperate dan zo een iemand wil / kan zijn om dat dan duurder over te nemen...

Maar ik kan mij ook hier niet helemaal mee inleven, ik vind het beetje ruiken aan "oplichting"...
Ik weet oplichting is misschien iets te zwaar woord, maar ik weet wel dat jullie begrijpen wat ik wil zeggen...

Zelf wacht ik op een Sapphire HD5870 Vapor-X tot deze iets meer beschikbaar komt, dan bestel ik er een...
Haast is voor mij niet nodig, het is onderdeel van een build project dat ik uit wil smeren over enkele maanden.
Mobo heb ik al (MSI 790FX-GD70 :)), nu nog RAM, GPU en CPU eerst

[ Voor 31% gewijzigd door mindwarper op 24-12-2009 09:24 ]

Enthoo Primo || Ryzen 9 5900X || Asus VIII Dark Hero || TridentZ Royal Silver F4-3600C14D-32GTRS Samsung B-Die || Radeon 6800 XT || Kraken X73 w/ 6x NF-A12x25 || 2x WD Black SN850 1TB || WD-HGST 6TB en 18TB || Seasonic Prime Titanium Ultra 1kW

• DRuw
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Tja, iedereen probeert er een slaatjtje uit te slaan, de bedrijven en ook mensen...
Ook ik heb een 8870 VaporX in bestelling staan voor 338 euro (wat ik een normale prijs vind).
Zodra die binnen is koop ik de rest van mijn systeem (wat allemaal wel op voorraad ligt).
Zolang de vraag/aanbod situatie niet in balans is blijven er mensen en bedrijven van deze situatie "misbruik" maken....(helaas)

Maargoed in het bedrijfsleven gaat het niet anders: als ik iets verkoop (en bijvoorbeeld er patent op heb) probeer ik dat zo lang mogenlijk uit te buiten. Als dan de concurrentie mijn product ook gaat maken krijg je concurrentie en das natuurlijk slecht voor de winst;)
Zo is het ook met de Senseo gegaan bijvoorbeeld.... nu schieten de pad-apparaten als paddestoelen uit te grond en moet philips de prijs verlagen.

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:49
mindwarper schreef op donderdag 24 december 2009 @ 09:21:
Het komt erop neer hoe desperate dan zo een iemand wil / kan zijn om dat dan duurder over te nemen...

Maar ik kan mij ook hier niet helemaal mee inleven, ik vind het beetje ruiken aan "oplichting"...
Ik weet oplichting is misschien iets te zwaar woord, maar ik weet wel dat jullie begrijpen wat ik wil zeggen...
Oplichting??? Vind je ons hele economisch systeem dan ook oplichting? Dit is gewoon de vrije markt aan het werk. Als Nvidia straks met de concurrent op de proppen komt zal de prijs van de 5870 ongetwijfeld in no-time richting 200 euro schieten. (Gebeurde ook met de 4870), dan zeg je toch ook niet 'wauw wat sympathiek van AMD, superaardig van ze'. Nee dan vind je dat niet meer dan normaal. Wees nou maar gewoon blij met de vrije markt want uiteindelijk wordt de consument er beter van.

Buiten dat, zoveel 5000's heb ik niet te koop zien staan 2e hands al helemaal niet tegen woekerprijzen. En zelfs dan nog, dan koop je het toch NIET. Vast wel mensen die niet op 100 euro kijken en er blij mee zijn.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

het is geen oplichting, watn je krijgt duidelijk wat er geadverteerd wordt...

het is echter wel lame om gebruikte onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn te verkopen voor een hogere prijs dan de nieuwprijs/actuele prijs
maar mensen die dat dan weer kopen werken daar dan ook aan mee
zoals ik al eerder zei, het is net zo'n smerige truc als met concertkaartjes

Simplicity is de bom...

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 22:46
Voor de liefhebber :)

http://www.informatique.nl/124423/asus-eah5850-2dis-1gb.html

Asus EAH5850 € 239,00

beperkt voorradig

Computer nr 486 denk ik..

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 14:49
Colan schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:18:

het is echter wel lame om gebruikte onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn te verkopen voor een hogere prijs dan de nieuwprijs/actuele prijs
Het is geen truc, het is gewoon vraag & aanbod. Dat beetje slijtage is toch geen probleem, garantie zit er bijna altijd nog op. (Tenzij er echt mee gekloot is). Al wordt er meer voor geboden dan de eigenlijke winkelprijs, is er misschien een gamer blij die het ding anders niet meer voor z'n kerstvakantie had kunnen krijgen, de verkoper is blij omdat hij een paar tientjes meer heeft. Prima toch?

Een paar maanden geleden kocht je een 4870 voor 100 euro en een beetje. Ongekend, zoveel grafische power voor zo weinig... Welkom in de vrije markt. Het kan toch niet zo zijn dat mensen blij zijn met de enorme prijsdalingen aan de ene kant en dan van 'oplichting' spreken als het een keertje de andere kant op werkt??

Zelfde geldt voor die webshops, mogen die ook een keer een paar tientjes verdienen? Hoe hoog denk je dat de marge nog was op de 4000 serie met zulke hevige concurrentie/prijsdalingen?

[ Voor 7% gewijzigd door EvaluationCopy op 24-12-2009 11:31 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Colan schreef op donderdag 24 december 2009 @ 11:18:

Concertkaartjes ja, dat is smerig. Je hebt namelijk geen keus. Het is of niet gaan of teveel betalen aan iemand die ze opkoopt.

Hier heb je wel de keus, even wachten tot het goedkoper wordt. En ze dan kopen. of naar een andere winkel, of toch wat meer betalen.

Concertkaartjes tja, daar gaat het niet om, maar dat is een kromme vergelijking.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• WestChello
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 15:44
Ik hoor hier en daar dat sommige mensen bij Azerty hun 5850 kaart al krijgen die ze in december hebben besteld, terwijl ik de kaart in oktober heb besteld en nu nog niks heb. Levertijd zou 14-01-2010 worden. Nu het volgende mailtje van Azerty gekregen:

Goedemiddag,

U heeft bij ons een videokaart besteld uit de 5800 serie.
Helaas zijn er productieproblemen bij de fabrikanten die de chips voor de videokaarten produceren.
Hierdoor worden er zeer weinig videokaarten uitgeleverd door alle fabrikanten.
Gezien de populariteit van deze kaart loopt de levertijd erg op.
Op dit moment is er dus weinig te zeggen over een verwachte leverdatum.
Omdat het hier om de allernieuwste kaarten gaat is er geen gelijkwaardig alternatief die beter leverbaar is.

Mocht u verder nog vragen hebben dan hoor ik het graag

Met vriendelijke groet,

Azerty

Nu kan het zijn dat ze het bij Azerty het niet voor elkaar hebben of dat ze de kaart mij helemaal niet willen leveren inverband met verlies op de kaart. Hebt u nog vragen zeggen ze, ja, die heb ik. Stuur ik een mail over hoeveel wachtende er nog voor mij zijn, krijg ik niks terug. Ik heb het vertrouwen in Azerty niet meer zo hoog zitten. Hopelijk zijn er nog meer mensen die hetzelfde ervaren. Vind het bijzonder ergerlijk om te horen dat andere mensen de kaart al krijgen. Geen haat jegens jullie jongens, maar als je al zo lang zit te wachten.

[ Voor 2% gewijzigd door Edmin op 24-12-2009 14:29 ]

• LeonNL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-06 00:30
ik adviseer andere kaart nemen.
Heb je dadelijk je 5 serie krijg je dat strepen gezeik. Ben er hard over aan het denken om de mijne voor RMA op te sturen.

Mijn nieuwe systeempje

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Cool-prices heeft de Powercolor 5870 op voorraad :
http://www.cool-prices.nl...-1gb-ddr5-hdmi-dvi-606649

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05:56

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Overzichtje van waar ze op voorraad zijn ;)
ATi Radeon HD 5970
Powercolor> Komplett.nl> € 698,01
Asus> 4Launch.nl> € 573,50
Asus> Alternate.nl> € 619,00
Sapphire> Alternate.nl> € 619,00
Sapphire> Komplett.nl> € 675,00
Club 3D> Alternate.nl> € 619,00
MSI> Dunnet.nl> € 625,00
ATi Radeon HD 5870
Gigabyte> DollarShops.eu> € 379,00
Sapphire> Informatique.nl> € 359,00
Club 3D> Alternate.nl> € 389,00
XFX> Azerty.nl> € 441,18
ATi Radeon HD 5850
Sapphire> Alternate.nl> € 269,00
MSI> Komplett.nl> € 266,00
MSI> Alternate.nl> € 269,00
Powercolor> Komplett.nl> € 295,00
XFX> Dunnet.nl> € 275,00
XFX> Azerty.nl> € 318,74

Dit overzichtje heb ik van de website www.computervragenenantwoorden.nl.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

LeonNL schreef op donderdag 24 december 2009 @ 13:35:
Heb je dadelijk je 5 serie krijg je dat strepen gezeik. Ben er hard over aan het denken om de mijne voor RMA op te sturen.
Da's natuurlijk onzin. Het is heel vervelend voor je dat jij problemen met je kaart hebt en hem RMA hebt moeten doen, maar dat zegt niets over andere kaarten.

• WestChello
  • Laatst online: 02-09 15:44
Ik ga geen andere kaart nemen. Omdat ik de kaart voor 203 euro heb gekocht ga ik er niet 30 euro meer voor betalen. Dan wacht ik wel. Ik was alleen benieuwd of anderen ook zo lang wachten.

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:59
En wat heb je al geprobeerd om dit probleem te verhelpen? Want er zijn genoeg mensen die het oplossen door bijvoorbeeld Powerplay te omzeilen, of een recentere BIOS er in te flashen.

• LeonNL
Edmin schreef op donderdag 24 december 2009 @ 14:32:
[...]

Da's natuurlijk onzin. Het is heel vervelend voor je dat jij problemen met je kaart hebt en hem RMA hebt moeten doen, maar dat zegt niets over andere kaarten.
dat is waar. is ook maar een advies.(wat iemand er moet doet moeten ze zelf weten) ik merk dat alleen erg veel mensen dit probleem hebben en het word vooralsnog niet opgelost.

Mijn nieuwe systeempje

• LeonNL
Werelds schreef op donderdag 24 december 2009 @ 15:15:
[...]

En wat heb je al geprobeerd om dit probleem te verhelpen? Want er zijn genoeg mensen die het oplossen door bijvoorbeeld Powerplay te omzeilen, of een recentere BIOS er in te flashen.
dat powerplay verhaal zou ik eens moeten kijken maar biossen zijn up to date.
weet niet precies wat dat powerplay is maar ik heb ook de kaart met ccc al terug geklokt en fan sneller gezet maar niets verhelpt het.

**back on topic maar weer**

Mijn nieuwe systeempje

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:55

Minkie

Groazers Unite.

Vandaag eindelijk mijn 5850 af kunnen halen bij het postkantoor.
Alleen van inbouwen komt nog niks, v\want komende dagen is het kerst, en volgende week ben ik ook al t/m woensdag weg.
Maar heb hem iig :9

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:09

aKra

Intentionally left blank.

Ik begrijp jullie frustratie over dat mensen inderdaad meteen op V&A aanbieden (zoals ik) die zeggen dat het "overkill is". Je moet ook nadenken dat sommige mensen impulsief zijn... En zo was ik dus ook, ik wilde heel graag een HD5870 en heb me bij een shop ingeschreven om er ook één te mogen krijgen. Ik heb zelfs twee bij een leverancier uit Duitsland gehaald om zodoende weer door te verkopen (omdat ik dacht ik wacht wel).

Echter, nu ik hem heb opgehaald, hem hier heb staan, en geen fut heb om mijn Windows 7 te reinstallen (ben ik niet zo van), en/of driverproblemen met uninstallen reinstallen weet ik veel wat, hoef ik hem dus eigenlijk toch niet zo heel erg graag 8)7 :X ... Gezien ik toch in maart een nieuwe PC wilde gaan kopen dacht ik, ach, ik zet hem wel te koop want ik zie hem me toch niet zo snel inbouwen... Tegen die tijd gewoon een Intel i7 (hopelijk de nieuwe Gulftown) met hopelijk een NVidia Fermi videokaart of alsnog HD58xx (ik game nauwelijks eigenlijk, Counter-Strike 1.6 max 100 FPS :+).

Snap jullie oogpunt ook wel, maar geef mij geen ongelijk. Waar vraag is, is ook specifiek aanbod. Zie de webshops maar, denk je nou echt dat dit hun inkoopprijs is? Die willen ook meeverdienen er aan...

Intentionally left blank.

• M4gick
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-09 22:43
Echt waar ik vind shops zoals komplett echt te ver gaan, die prijzen van hun zijn niet normaal, kunnen de fabrikanten/Ati hier niks aan doen?

• I-Heine-I
  • Laatst online: 07-09 21:39
cool-prices heeft de Asus HD5850 op voorraad (3 stuks) voor een relatief redelijke prijs van 240 euro. Ik heb er 1 in de bestelling staan dus ik verwacht die binnenkort te ontvangen :)

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

M4gick schreef op donderdag 24 december 2009 @ 18:01:
Echt waar ik vind shops zoals komplett echt te ver gaan, die prijzen van hun zijn niet normaal, kunnen de fabrikanten/Ati hier niks aan doen?
Waarom? als ik nu besluit een oude 486 pc voor 1000 euro te koop te zetten omdat ik vind dat die dat waard is, dan is dat mijn goed recht. En het is jouw recht mij volledig te negeren en dat ding niet van mij te kopen. Met andere woorden, als jij vind dat Komplett te veel voor die kaart vraagt dan koop je daar toch gewoon niet?

Verwijderd

Ik lees hier veel over bepaalde webshops, maar zijn er hier ook mensen die een 5870 van Databyte hebben mogen ontvangen?

Ik lees weinig reacties over bestellingen bij Databyte, maar het begint nu wel heel erg lang te duren.
Ikzelf wacht namelijk al sinds 23 oktober en er is niet echt veel duidelijkheid wanneer ik de mijne mag verwachten.

• Daniozi
  • Laatst online: 13-09 23:01
M4gick schreef op donderdag 24 december 2009 @ 18:01:
Jawel. Zorgen dat de beschikbaarheid beter wordt. ;)

Dat winkels hun prijzen omhoog gooien is een heel normaal gevolg van veel vraag en weinig aanbod. Niks aan te doen, gewoon geduld hebben.

Verwijderd

WestChello schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:44:
Ik hoor hier en daar dat sommige mensen bij Azerty hun 5850 kaart al krijgen die ze in december hebben besteld, terwijl ik de kaart in oktober heb besteld en nu nog niks heb. Levertijd zou 14-01-2010 worden. Nu het volgende mailtje van Azerty gekregen:

Goedemiddag,

U heeft bij ons een videokaart besteld uit de 5800 serie.
Helaas zijn er productieproblemen bij de fabrikanten die de chips voor de videokaarten produceren.
Hierdoor worden er zeer weinig videokaarten uitgeleverd door alle fabrikanten.
Gezien de populariteit van deze kaart loopt de levertijd erg op.
Op dit moment is er dus weinig te zeggen over een verwachte leverdatum.
Omdat het hier om de allernieuwste kaarten gaat is er geen gelijkwaardig alternatief die beter leverbaar is.

Mocht u verder nog vragen hebben dan hoor ik het graag

Met vriendelijke groet,

[mbr]Azerty[/]

Nu kan het zijn dat ze het bij Azerty het niet voor elkaar hebben of dat ze de kaart mij helemaal niet willen leveren inverband met verlies op de kaart. Hebt u nog vragen zeggen ze, ja, die heb ik. Stuur ik een mail over hoeveel wachtende er nog voor mij zijn, krijg ik niks terug. Ik heb het vertrouwen in Azerty niet meer zo hoog zitten. Hopelijk zijn er nog meer mensen die hetzelfde ervaren. Vind het bijzonder ergerlijk om te horen dat andere mensen de kaart al krijgen. Geen haat jegens jullie jongens, maar als je al zo lang zit te wachten.
Wat is de exacte besteldatum?

Ik heb nl. eind oktober Sapphire HD5850 besteld bij Azerty. Deze zou dan 10 december bij hun zijn maar hun hadden dus een fout gemaakt. 5 dagen later kregen ze een nieuwe lading en daar zat de mijne ook bij. Ik neem aan dat die lading niet 1 kaart bevatte en dus denk ik dat ze bij jou ook een fout hebben gemaakt. Heb je toevallig je bestelling gesplitst als de order meerdere producten bevatte?

Ze wilden mij ook niet vertellen op welke plaats ik in de wachtlijst stond. Waarom weet ik ook niet precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wippo76
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-11-2024
http://www.hardware.info/.../#sq:c3BlY181NDk9NDYyMw==

de link werkt niet helemaal maar je moet nog even bij 3d chip kiezen welke je wil en en dan kun je in 1 oog opslag alle merken onder elkaar zetten en dan zie je meteen of er een shop is die hem heeft
scheelt weer tijd
het valt me op dat de 5970 best zo hier en daar verkrijgbaar is dus als je perse wil is hij best te koop

zo kwam ik bv op http://azerty.nl/producte...x16-1-gb-gddr5-hdcp-.html

[ Voor 27% gewijzigd door wippo76 op 25-12-2009 10:50 ]

Ja zou ik ook zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 21:34

Smarron

The bend

I-Heine-I schreef op donderdag 24 december 2009 @ 18:10:
cool-prices heeft de Asus HD5850 op voorraad (3 stuks) voor een relatief redelijke prijs van 240 euro. Ik heb er 1 in de bestelling staan dus ik verwacht die binnenkort te ontvangen :)
Vandaag stond er nog 1 op voorraad, dus volgens mij heb ik de laatste besteld.

Helaas blijft de voorraad na het bestellen staan op 1, waarschijnlijk door de feestdagen. Hopelijk is niemand mij vanochtend voor gegaan. Fingers crossed! O-)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Heb er toevallig 1 vanochtend besteld :P

Nee geintje :> , maar als een webshop 1 op voorraad heeft dan vertrouw ik het niet helemaal, maar wie weet heb je geluk.

[ Voor 62% gewijzigd door Bullus op 25-12-2009 13:20 ]

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomx
  • Laatst online: 21-09-2018
Smarron schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 13:14:
[...]
Vandaag stond er nog 1 op voorraad, dus volgens mij heb ik de laatste besteld.

Helaas blijft de voorraad na het bestellen staan op 1, waarschijnlijk door de feestdagen. Hopelijk is niemand mij vanochtend voor gegaan. Fingers crossed! O-)
Ik mag toch hopen van niet ;). Zijn er veel hier die er nog op 1 wachten van Cool-Prices, en ook ik heb afgelopen week een compleet systeem gekocht.
Ben wel geinteresseerd om te horen mocht je hem nu snel binnen krijgen (wat niet rechtvaardig zou zijn tegenover andere klanten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Thomx schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 13:56:
[...]

Ik mag toch hopen van niet ;). Zijn er veel hier die er nog op 1 wachten van Cool-Prices, en ook ik heb afgelopen week een compleet systeem gekocht.
Ben wel geinteresseerd om te horen mocht je hem nu snel binnen krijgen (wat niet rechtvaardig zou zijn tegenover andere klanten).
Gaat het ook om de Asus of een ander merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomx
Ik heb gezegt dat het zowel Sapphire als Club3D als Asus mag zijn, zolang het maar de 5850 is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Thomx schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 20:03:
Ik heb gezegt dat het zowel Sapphire als Club3D als Asus mag zijn, zolang het maar de 5850 is
Dan lijkt het erop dat ze niet naar je verzoek luisteren, want volgens mij hebben ze nog een Sapphire liggen bij hun leverancier. Elk ander merk is sowieso niet verkrijgbaar op dit moment.

Vandaag een nieuwe statusupdate ontvangen van Cool Prices en de Asus is sinds vandaag ook niet meer verkrijgbaar. De prijs is trouwens ook even gestegen met € 25,-.

Ik laat morgen nog wel weten of ik daadwerkelijk diegene ben met de laatste Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
salland is ook in 1 dag met zeker 30 euro gestegen :/

ik had een 5770 besteld vorige week, zal nog wel ff duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joe-star schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:35:
ik had een 5770 besteld vorige week, zal nog wel ff duren
HD5770 en wachten? Een HD5770 is gewoon erg goed leverbaar. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sokar24
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-01-2024
Ik heb bij azerty een dag of 4 geleden een 5850 van powercolor besteld. Er stond dat ze in voorraad waren (nu overigens niet meer). Hoop mn nieuwe pc volgende week binnen te krijgen. (core i7 860, 4gb ocz gold 1866mhz, powercolor 5850, msi p55 mobo, cm haf922 etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniozi
  • Laatst online: 13-09 23:01
Asus 5850 is op voorraad bij Mycom Hoofddorp volgens de site.
Zou wel eerst even bellen om zeker te zijn dat er nog een exemplaar is.
Afbeeldingslocatie: http://www.cubeupload.com/files/thumbs/th.9b5400mycom5850.jpg

http://www.mycom.nl/Produ...5850G2DIS1GD5/247329.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
4launch heeft de asus 5870 direct leverbaar op voorraad bij leverancier

http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-081926

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Laatst online: 19-03 21:48
Dat is tot nu toe de meest belachelijke prijs volgens mij, allemachtig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGreatCornholio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-02 20:37
OMG....€ 438,- voor een 5870 is toch echt te zot voor woorden |:(
Deze prijs komt in de buurt van wat normaal gesproken 5970 zou moeten kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulpener
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

:o ik heb op 4 nov deze kaart gekocht (Asus Videokaart PCI-e Radeon HD5870 1GB DVI/HDMI/DP + Game ) bij 4launch, voor € 328.50,-

wacht overigens nog steeds op levering..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Gulpener schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:26:
:o ik heb op 4 nov deze kaart gekocht (Asus Videokaart PCI-e Radeon HD5870 1GB DVI/HDMI/DP + Game ) bij 4launch, voor € 328.50,-

wacht overigens nog steeds op levering..
En waarom heb je hem nog niet dan? Als ze zeggen hem op voorraad te hebben zal je er eerdaags wel 1 mogen ontvangen lijkt me... 8)7 Ik zou direkt bellen en vragen waar mijn kaart bleef...

Komplett heeft ook nog 11 MSI HD5850's op voorraad trouwens:

http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=498844

266 pleuro's.
TheGreatCornholio schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:18:
OMG....€ 438,- voor een 5870 is toch echt te zot voor woorden |:(
Deze prijs komt in de buurt van wat normaal gesproken 5970 zou moeten kosten.
Azerty doet er nog een schepje bovenop bij de XFX HD5870 met maar liefst 441,18.

http://www.azerty.nl/0-97...on-hd-5870-grafische.html

_/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door Format-C op 28-12-2009 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Iemand ervaringen met de Powercooler ?

Ik kan mijn asus omruilen voor een powercooler namelijk ivm problemen

sorry voor de dubbelpost

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
Sc0rPi0N schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:43:
Iemand ervaringen met de Powercooler ?

Ik kan mijn asus omruilen voor een powercooler namelijk ivm problemen

sorry voor de dubbelpost
die kaarten zijn allemaal gebaseerd op hetzelfde referentiemodel. de een is niet beter dan de andere. het verschil zit hem enkel in het plaatje/logo op de kaart en bijgeleverde dingen als software/kabeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Mijn Asus HD5850 die sinds begin november in bestelling staat bij cool-prices. Dit is heel goed nieuws :)
Uw orderstatus met bestelnummer XXXXX is gewijzigd.
De nieuwe status is: Gefactureerd voldaan

Indien uw bestelling per post/transporteur wordt verstuurd ontvangt u een seperaat mailtje, mocht u deze niet of incompleet hebben ontvangen laat het dan aan ons weten. Mocht u nog geen mail hebben ontvangen dan zijn de gegevens hieronder vermeld.

Uw pakket is verstuurd met de barcode: XXXX
U kunt uw pakketstatus de eerstvolgende werkdag volgen op: www.TrackTrace.nl
Dit omdat TNT `s avonds uw pakket verwerkt op een van hun distibutie centra.

U kunt uw factuur online bekijken op onze website, u vind ze onder 'orders' in 'mijn account'

Met vriendelijke groet, Cool-prices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 december een 5850 bestelt bij MNM Computers.

Ook daar verwachten ze hem voorlopig nog niet en kunnen ook geen datum noemen. Leverancier verwacht ze pas weer te hebben eind Januari 2010 en dan moeten ze nog uitgeleverd worden aan de winkels.

Dus ik ga denk ik maar rondkijken voor een ander type voor de tussentijd aangezien ik het voorlopig niet zie gebeuren dat ze geleverd gaan worden.
Quote MNM Computers:

Goedemorgen,

Helaas kan ik u geen enkele duidelijkheid geven aangezien deze videokaart nog niet volop verkrijgbaar is. Hij is zelfs nauwelijks te krijgen. Er is bekend dat het een drama is met de levering van de chipset. Er lopen zelfs meerdere topics hierover (voorbeeld : ATI HD5xxx Levertijden topic )

Het spijt me u hierover verder geen informatie te kunnen geven. Persoonlijk zou ik u echt aanraden om rond te kijken of men deze videokaart ergens nog heeft liggen, het lijkt me onwaarschijnlijk maar je weet maar nooit ….

Met vriendelijke groet,

Mariëlle van Rooij

MNM Computers

Kantwerkerwei 13

5551 RA Valkenswaard

T. 040-2070919

F. 040-2070120

E. info@mnm-computers.nl

I. http://www.mnm.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Smarron schreef op zondag 27 december 2009 @ 20:19:
[...]
Dan lijkt het erop dat ze niet naar je verzoek luisteren, want volgens mij hebben ze nog een Sapphire liggen bij hun leverancier. Elk ander merk is sowieso niet verkrijgbaar op dit moment.

Vandaag een nieuwe statusupdate ontvangen van Cool Prices en de Asus is sinds vandaag ook niet meer verkrijgbaar. De prijs is trouwens ook even gestegen met € 25,-.

Ik laat morgen nog wel weten of ik daadwerkelijk diegene ben met de laatste Asus.
Zojuist even nagevraagd bij Cool Prices en ik stond gewoon onderaan de wachtlijst. Geen 5850 voor mij. Ik heb de order aangepast naar een beschikbare 5770, want bij nader inzien heb ik niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 23:52
ik wacht geduldig af. ik heb een sapphire 5870 al een tijdje in bestelling staan bij azerty. Ik heb er toen 308 euro voor betaald. Ik zou wel zot zijn als ik die order nou cancel, en dan voor 130 euro meer een XFX 5870 zou bestellen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een asus 5770 besteld bij cool-prices, maar die wordt pas eind december geleverd.
Had hem toch echt besteld met 9 op voorraad (volgens de website) en dat was op 16 december.

Na een mailtje die kant op zeggen ze dat de leverancier eind december weer een voorraad heeft...

Hoe dat precies zit weet ik niet, maar de levertijd voor de 5770 valt mij dus een beetje tegen.

Heb de rest van mijn systeempje al binnen en gemonteerd. Nu dus nog even geduld met de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I-Heine-I schreef op donderdag 24 december 2009 @ 18:10:
Nadat ik dit las, heb ik een paar uur later een Asus HD5850 besteld. Kreeg zojuist mailtje dat hij is verzonden.

Nou mannen, na zo een 9 weken van bestellen/cancellen/forum-lezen/webshops-checken, hoop ik er dan ook morgen een te mogen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulpener
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

En waarom heb je hem nog niet dan? Als ze zeggen hem op voorraad te hebben zal je er eerdaags wel 1 mogen ontvangen lijkt me... 8)7 Ik zou direct bellen en vragen waar mijn kaart bleef...
Ja bedankt voor de tip ;-) ..anyhow...

4launch heeft blijkbaar 2 (of meerdere) leveranciers voor hun assortiment videokaarten. En blijkbaar kan de leverancier - waar mijn kaart in backorder staat - niet eerder dan halverwege januari leveren :( .. (kaart dus gekocht op 4/11/09)

De kaarten die nu leverbaar zijn, komen bij een andere leverancier vandaan. 4Launch gaf aan dat ik moet wachten totdat ze mijn kaart binnen krijgen en ze zelf niet de kaart eerder willen leveren door hem bij de andere leverancier te bestellen. Dit zou te kostbaar voor ze zijn. (het prijsverschil is natuurlijk ook belachelijk).Als ik zelf het verschil op hoest, willen ze hem overigens best voor me bestellen. Fijn hoor.

Mij lijkt het dat de keuze voor een leverancier volledig voor het risico van de webshop is en niet op mij (klant) afgewend kan worden. Ik koop een product bij de webshop en het maakt mij helemaal geen ene @#$ uit bij welke groothandel het product vandaan komt. Vreemde situatie hoor.

De algemene voorwaarden van 4launch bieden hier geen enkele houvast. (je hebt er niets aan, behalve dat 4launch zich overal voor in lijkt te dekken)
LEVERINGSTERMIJN
1. Op producten en diensten van 4Launch gelden afgesproken leveringstermijnen.
2. Levertermijnen zijn echter bij benadering en niet bindend voor 4Launch.
3. Het verstrijken van de levertijd betekent dan ook niet dat 4Launch op enige wijze aansprakelijk kan worden gehouden of rechtswege in verzuim is. Afnemer heeft dan ook geen recht op ontbinden van de overeenkomst.
4. De maximale levertijd bedraagt 30 dagen, tenzij anders overeengekomen. Indien de levertijd niet behaald kan worden stelt 4Launch de afnemer hiervan op de hoogte en bied de mogelijkheid tot aanpassing van de levertijd dan wel ontbinding van de overeenkomst.
5. Reeds betaalde bedragen zullen bij ontbinding van een nog te leveren bestelling binnen 30 dagen teruggestort.
Ze kunnen leveren, maar willen niet ivm de kosten.
PRIJZEN
1. Alle prijzen zijn in Euro en, indien niet anders vermeld, exclusief verzendkosten, inclusief omzetbelasting (BTW) en heffingen (bijv. verwijderingsbijdrage), welke van overheidswege worden opgelegd.
2. Prijzen worden bepaald op de gebruikelijke manier van 4Launch. 8)7
3. In geval van aantoonbare wijziging van een of meer van de kostprijs bepalende factoren zoals inkoopprijzen, levertijden, koersen, lonen, betalingen, rechten, lasten, vrachten en dergelijke na totstandkoming van de overeenkomst, is 4Launch gerechtigd de overeengekomen prijzen dienovereenkomstig te wijzigen, een en ander voor zover zulks niet bij de Wet is verboden en ongeacht of de wijziging voor 4Launch al dan niet voorzienbaar was ten tijde van het sluiten van de overeenkomst. De afnemer heeft bij een wijziging te wijten aan 4Launch het recht tot ontbinding van de overeenkomst van de verkoop van het desbetreffende product of dienst.
4. ..meer..
Nou heeft 4launch tussentijds steeds keurig contact opgenomen met de status van de vertraagde levering en ben ik tot nu toe altijd zeer tevreden met hun service! Maar dit is toch niet netjes. (al lijkt het volgens hun voorwaarden wel te mogen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:35:
Ik heb een asus 5770 besteld bij cool-prices, maar die wordt pas eind december geleverd.
Had hem toch echt besteld met 9 op voorraad (volgens de website) en dat was op 16 december.

Na een mailtje die kant op zeggen ze dat de leverancier eind december weer een voorraad heeft...

Hoe dat precies zit weet ik niet, maar de levertijd voor de 5770 valt mij dus een beetje tegen.

Heb de rest van mijn systeempje al binnen en gemonteerd. Nu dus nog even geduld met de videokaart.
Dan snap ik niet waarom er nu nog steeds 1 van op voorraad is volgende de site. Ik vind het systeem een beetje misleidend. De voorraad volgende de website is sowieso niet actueel. Pas als een bestelling compleet is afgewerkt, wordt de voorraad pas aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:17
Tsjah, en tegen dat probleem lopen dus veel webshops aan. Veel bestellingen opnemen voor lage prijzen en er daarna achter komen dat je alleen kunt leveren tegen (fors) hogere prijzen. Over hoe het nou wettelijk zit zijn de meningen verdeeld, maar netjes is het natuurlijk niet. Daarvoor is de shopsurvey uitgevonden. Voor de rest lijken de kaarten nu eindelijk wat beter leverbaar te worden, dus hopelijk normaliseert de markt binnenkort een beetje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje tussendoor. 2 5770 zijn die beter dan 1 5870 na het overclocken van de 2 5770?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

dominator schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:58:
Tsjah, en tegen dat probleem lopen dus veel webshops aan. Veel bestellingen opnemen voor lage prijzen en er daarna achter komen dat je alleen kunt leveren tegen (fors) hogere prijzen. Over hoe het nou wettelijk zit zijn de meningen verdeeld, maar netjes is het natuurlijk niet. Daarvoor is de shopsurvey uitgevonden. Voor de rest lijken de kaarten nu eindelijk wat beter leverbaar te worden, dus hopelijk normaliseert de markt binnenkort een beetje....
Dat vind ik eigenlijk wel meevallen. Shops als Afuture en Informatique bijvoorbeeld hebben wel correcte voorraden en die passen zich direct aan na een bestelling. Daar heb ik eigenlijk altijd erg goede ervaringen mee. Maar goed, dit gaat eigenlijk niet over shops. We wachten gewoon (on)geduldig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahib_kiran
  • Laatst online: 27-02-2024
Ik heb op 13 december de Gigabyte 5850 besteld bij Azerty (was de goedkoopste met 222,- euro). Levertijd is bij mij geen probleem aangezien ik tot eind januari wil wachten met het bestellen van de rest van mijn systeem. Mijn vraag is echter, hoe groot is de kans dat de prijzen (aanzienlijk) gaan dalen in februari/maar 2010 (dus na CES). Als die kans groot is, denk ik namelijk om mijn bestelling te annuleren. Ik hoop dat tegen die tijd ook de prijzen van DDR3 gaan dalen en de ASUS P6X58D Premium te koop is in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Imo zullen de prijzen aanzienlijk dalen een keer als Nvidia hun nieuwe reeks uitbrengt, je kan misschien opzoeken of ze dit doen tijdens CES?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomx
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:39:
[...]

Nadat ik dit las, heb ik een paar uur later een Asus HD5850 besteld. Kreeg zojuist mailtje dat hij is verzonden.

Nou mannen, na zo een 9 weken van bestellen/cancellen/forum-lezen/webshops-checken, hoop ik er dan ook morgen een te mogen ontvangen.
HHhmmm, als dit echt waar is zal ik eens contact met ze opnemen. Laat even weten als je hem daadwerkelijk binnen hebt. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Smarron schreef op maandag 28 december 2009 @ 12:43:
[...]
Zojuist even nagevraagd bij Cool Prices en ik stond gewoon onderaan de wachtlijst. Geen 5850 voor mij. Ik heb de order aangepast naar een beschikbare 5770, want bij nader inzien heb ik niet meer nodig.
Zojuist werd ik gebeld door CP en ze hadden de 5850 vanochtend toch al apart gelegd (Er was er dus nog wel 1 op voorraad). De bestelling wederom aangepast van 5770 naar 5850 en zojuist een email ontvangen met de track & trace code van de TNT. Morgen dus een 5850 binnen met een beetje medewerking vanuit het transportbedrijf! :)
Thomx schreef op maandag 28 december 2009 @ 15:49:
HHhmmm, als dit echt waar is zal ik eens contact met ze opnemen. Laat even weten als je hem daadwerkelijk binnen hebt. Thanks!
Is dus van dezelfde shop ...

[ Voor 17% gewijzigd door Smarron op 28-12-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomx
Gaat bij jullie dus wel om de Asus en ik heb de Club3D besteld. Blijkbaar geven ze geen gehoor aan mijn opmerking waarin ik zeg dat die 5850 kaart er in mag die ze als eerste binnen zouden krijgen (Club3D, Asus of Sapphire). Mogelijk prijsverschil zou ik wel bijbetalen.

Kan natuurlijk ook dat er andere onderdelen van mijn systeem nog niet gearriveerd zijn en dat ze deze kaarten zodoende nog niet aan mij geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGR
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 14:40

PGR

Fast and safe...

RappieRappie schreef op maandag 28 december 2009 @ 10:34:
[...]

Komplett heeft ook nog 11 MSI HD5850's op voorraad trouwens:

http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=498844

266 pleuro's.

[...]
Heb zoeen vanmiddag besteld. Hopelijk is hij er echt en kan ik hem morgen ophalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Die zijn er echt. Ik heb deze ook vanmiddag besteld en hij is al verstuurd! :)

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

@Gulpener, dat verhaal ken ik.
zie een paar paginas terug: ik heb een 5870 VaporX voor 339 gekocht op 5 dec en een week later stond hij op leverbaar in 5 dagen voor 6xx euro! Er was een leverancier die beweerde de kaarten op voorraad te hebben en vroeg er de hoofdprijs voor.
Ipv 2x dezelfde kaart op internet te zetten met verschillende levertijden en ook verschillende prijzen hadden ze dus mijne verhoogt zegmaar.
Dit is binnen 2 dagen teruggedraaid maar het blijft vreemd.
Ergens, vanuit 4launch gezien, snap ik het wel. Ze bestellen bij hun leverancier een kaart voor x euro en als er in de tussentijd een andere leverancier opduikt die beweert goedkoper of sneller te kunnen leveren hebben ze alsnog een bestelling lopen voor jou bij de 1ste leverancier.....
Anders zou het andersom ook kunnen: de leverancier verhoogt de prijzen en jij mag bijbetalen... dat kan dus niet en zo werkt het spelletje dus over en weer: het mes snijd aan 2 kanten... (helaas)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:41
Verwijderd schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:10:
Even een vraagje tussendoor. 2 5770 zijn die beter dan 1 5870 na het overclocken van de 2 5770?
2 5750 zijn ongeveer gelijk, dan niet een stukje beter dan één 5870.
Met 2 5770's zou het sowiezo beter moeten zijn.
Je zou dus kunnen kiezen voor één 5770 waar je komend half jaar wel mee vooruit kom, en over een half jaar met een lagere prijs de 2e kunnen kopen :) Volgens mij kan je dan goedkoper uit zijn dan met één 5870 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 22:22
technoaddict schreef op maandag 28 december 2009 @ 22:17:
[...]

2 5750 zijn ongeveer gelijk, dan niet een stukje beter dan één 5870.
Met 2 5770's zou het sowiezo beter moeten zijn.
Je zou dus kunnen kiezen voor één 5770 waar je komend half jaar wel mee vooruit kom, en over een half jaar met een lagere prijs de 2e kunnen kopen :) Volgens mij kan je dan goedkoper uit zijn dan met één 5870 nu.
Ho Ho... dan moet er wel even een kanttekening gemaakt worden: het is alleen sneller als de game ook daadwerkelijk goed gebruik maakt van crossfireX ondersteuning. Doet ie dat niet, dan heb je slechts de snelheid van 1 5750 of 5770. Dus wat dat betreft vind ik dat je beter uit bent met een 5870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

Gulpener schreef op maandag 28 december 2009 @ 13:43:
[...]

Ja bedankt voor de tip ;-) ..anyhow...

4launch heeft blijkbaar 2 (of meerdere) leveranciers voor hun assortiment videokaarten. En blijkbaar kan de leverancier - waar mijn kaart in backorder staat - niet eerder dan halverwege januari leveren :( .. (kaart dus gekocht op 4/11/09)

De kaarten die nu leverbaar zijn, komen bij een andere leverancier vandaan. 4Launch gaf aan dat ik moet wachten totdat ze mijn kaart binnen krijgen en ze zelf niet de kaart eerder willen leveren door hem bij de andere leverancier te bestellen. Dit zou te kostbaar voor ze zijn. (het prijsverschil is natuurlijk ook belachelijk).Als ik zelf het verschil op hoest, willen ze hem overigens best voor me bestellen. Fijn hoor.

Mij lijkt het dat de keuze voor een leverancier volledig voor het risico van de webshop is en niet op mij (klant) afgewend kan worden. Ik koop een product bij de webshop en het maakt mij helemaal geen ene @#$ uit bij welke groothandel het product vandaan komt. Vreemde situatie hoor.

De algemene voorwaarden van 4launch bieden hier geen enkele houvast. (je hebt er niets aan, behalve dat 4launch zich overal voor in lijkt te dekken)

[...]

Ze kunnen leveren, maar willen niet ivm de kosten.

[...]

Nou heeft 4launch tussentijds steeds keurig contact opgenomen met de status van de vertraagde levering en ben ik tot nu toe altijd zeer tevreden met hun service! Maar dit is toch niet netjes. (al lijkt het volgens hun voorwaarden wel te mogen.)
Tja je kunt alles opnemen in je algemene voorwaarden, de vraag blijft altijd of die algemene voorwaarden ook juridisch overeind blijven als er een keer iemand echt een probleem van maakt (lees: gaat procederen). Moet bekennen dat privaatrecht niet mijn kant van het vakgebied is, maar ik heb toch zo mijn ernstige twijfels bij de wijze waarop zij het formuleren in hun algemene voorwaarden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:17
Er is niemand die gaat procederen om een prijsverschil van een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator

XXlerator

Old time gamer

dominator schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:10:
Er is niemand die gaat procederen om een prijsverschil van een paar tientjes.
Thanks for stating the obvious ;) (al is dat ook niet altijd waar, er zijn altijd mensen met principes en teveel tijd). Overigens gaat het in dit geval natuurlijk niet om het prijsverschil, maar om het niet voldoen aan de contractuele leververplichting door de winkel. Maar dit is nu precies de reden waarom winkels dit soort algemene voorwaarden (zonder een waardeoordeel vast te hangen aan dit specifieke geval, omdat het mijn vakgebied simpelweg niet is) vaak ongestraft kunnen hanteren. Er moet eerst iemand opstaan voor ze op de vingers getikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahib_kiran
Graviton12 schreef op maandag 28 december 2009 @ 14:42:
Imo zullen de prijzen aanzienlijk dalen een keer als Nvidia hun nieuwe reeks uitbrengt, je kan misschien opzoeken of ze dit doen tijdens CES?
Als ik dit zo lees, komen de kaarten van Nvidia pas in maart uit, lijkt me dat de prijzen tot maart dan redelijk stabiel blijven, tegen die tijd de productie verbetert en backorders afgehandeld worden, de vraag daalt en dus in maart de prijzen aanzienlijk zullen moeten dalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sahib_kiran schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 11:26:
de vraag daalt en dus in maart de prijzen aanzienlijk zullen moeten dalen?
Denk het niet, nVidia kennende zal AMD de prijs niet omlaag hoeven te doen. Denk wel dat in januari/februari de prijzen van de kaarten wel weer wat normale waarden krijgen. (200 euro HD5850, 300 euro HD5870)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahib_kiran
Dat is ook weer waar natuurlijk, maar goed 200 euro voor een HD5850 vind ik weer een zeer aantrekkelijke prijs vergeleken met de gemiddelde van 240 op dit moment, daarnaast hoop ik dat de prijzen van geheugenmodules ook tegen die tijd omlaag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend was ik aan het uitzoeken wat ik voor videokaart ik zou nemen voor mijn nieuwe systeem. De keuze was gevallen op de Sapphire 5870.
Zoals bekend zijn deze slecht leverbaar, maar bij Informatique stonden ze van het weekend op voorraad!

De Sapphire was niet mijn eerste keus, want dat was die van Club3D (goedkoper). De Club3D 5870 is echter helemaal slecht leverbaar...

Door te lang wachten met bestellen, was deze op zondag op eens niet meer op voorraad! :(

Maar toen ik maandagmorgen keek, was hij toch weer voorraad. Direct mijn bestelling geplaatst (met nog wat andere onderdelen).
Ik heb vervolgens de 5870 gisterenmiddag gelijk opgehaald voor €359,-

Qua prijs viel het toch nog mee, zeker gezien dat Informatique gemiddeld genomen een duurdere winkel is.

Inmiddels is de kaart niet meer op voorraad...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2009 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
cdromland.nl heeft de sapphire hd5870 direct op voorraad wel 389,- (flinke prijs)

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HATA28
  • Laatst online: 11-06 19:37
Ik heb al sinds 22 oktober een Sapphire 5850 in backorder staan bij maxict. Heb er 206 eurie voor betaald incl. verzenden dus ik ben zeker niet van plan om te gaan cancellen. Volgens hun medewerkers verwacht de leverancier weer op 6 Januari 5850 kaarten. Verder werd mij vertelt dat ze in totaal 8x 5870 en 6x 5850 hebben kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
vanmiddag de Asus HD5850 van cool-prices mogen ontvangen. En waar ik al bang voor was bleek zo te zijn: dirt 2 zit er niet bij. Op de site stond vermeld dat bij deze versie in elk geval dirt 2 zit (klik). De volledige naam op de website en op de factuur is Asus ATI 5850/G/2DIS/1GD5, het lijkt me toch ook echt dat die G voor game staat. Dus hier gaat nog even een mailtje achterna :/

[ Voor 16% gewijzigd door I-Heine-I op 29-12-2009 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

I-Heine-I schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:20:
vanmiddag de Asus HD5850 van cool-prices mogen ontvangen. En waar ik al bang voor was bleek zo te zijn: dirt 2 zit er niet bij. Op de site stond vermeld dat bij deze versie in elk geval dirt 2 zit (klik). De volledige naam op de website en op de factuur is Asus ATI 5850/G/2DIS/1GD5, het lijkt me toch ook echt dat die G voor game staat. Dus hier gaat nog even een mailtje achterna :/
Yo, exact dezelfde kaart en van dezelfde shop ontvangen, eveneens zonder Dirt2 coupon. Ik wist ook niet dat dit erbij zou zitten, het ging mij puur om de kaart, maar als we er recht op hebben, bel ik ze ook nog wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PGR
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 14:40

PGR

Fast and safe...

PGR schreef op maandag 28 december 2009 @ 18:13:
[...]

Heb zoeen vanmiddag besteld. Hopelijk is hij er echt en kan ik hem morgen ophalen...
Hij is er en hij zit er al in... jummie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Smarron schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:37:
[...]
Yo, exact dezelfde kaart en van dezelfde shop ontvangen, eveneens zonder Dirt2 coupon. Ik wist ook niet dat dit erbij zou zitten, het ging mij puur om de kaart, maar als we er recht op hebben, bel ik ze ook nog wel op.
precies, ik heb betaald voor de versie met game dus dan verwacht ik die ook te krijgen. Volgens mij wordt de versie zonder game niet eens geleverd bij cool-prices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

I-Heine-I schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:47:
[...]

precies, ik heb betaald voor de versie met game dus dan verwacht ik die ook te krijgen. Volgens mij wordt de versie zonder game niet eens geleverd bij cool-prices.
Het staat ook in de beschrijving, dus het klopt gewoon.

Dirt2 coupon met Asus 5850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Oops, dat zou nasty zijn, want ik heb eergisteren Dirt 2 bij mij op de PS3 verkocht, omdat ik verwacht dat ik Dirt 2 bij de kaart krijg.
De PC is vandaag overigens verzonden. Hopelijk morgen of overmorgen binnen. Maar als Dirt 2 er niet bij zit ben ik mooi wel genaaid.
Verder denk ik toch wel dat ze het goed maken, want er staat toch echt vermeld dat Dirt 2 erbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
Smarron schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 22:17:
[...]
Het staat ook in de beschrijving, dus het klopt gewoon.

[afbeelding]
er is maar 1 sku/product code van asus met een 5850
je hebt recht op die game aangezien het bij de oembundel hoort

ASUSTEK COMPUTER 90-C3CH41-L0UAY00T | B997707 | 4719543073063
EAH5850/G/2DIS/1GD5 1GB DDR5 PCI-E DVI-I*2 HDTV

Interfaces/Ports
# Interfaces/Ports: 2 x 29-pin DVI-I Video
# 1 x HDMI Digital Video
# 1 x DisplayPort
Software
# Software Included: ASUS Utilities & Driver

Game:
# Dirt 2
Miscellaneous
# Package Contents: Radeon HD 5850 Graphics Card
# 1 x DVI to D-Sub Adaptor
# 1 x CrossFire Cable
# 1 x Power Cable
Platform Support: PC
Warranty
Standard Warranty: 3 Year

[ Voor 3% gewijzigd door qonstant op 30-12-2009 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Op de doos staat EAH5850/2DIS/1GD5. Ik heb dus gewoon een product gekregen dat ik niet besteld had. Op mijn factuur staat dan ook EAH5850/G/2DIS/1GD5. Ik weet niet hoe cool-prices losse dirt 2 vouchers gaat regelen maar ik weet wel dat ik daar recht op heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaphuA
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 22:00
Vraagje;

Ik wil een 5870 aanschaffen en er dan over een aantal maanden, als de prijzen een beetje gezakt zijn, een bijnemen voor crossfire (goed idee?).

Omdat ik vernomen heb dat deze dingen nogal een kabaal maken heb ik wel interesse in de Vapor-x editie van Sapphire, maar deze is helaas nergens te krijgen.

Dus mijn vraag; is het de moeite waard (qua kabaal) om te wachten op de Vapor-x editie, of kan ik net zo goed de standaard Sapphire (die wel op voorraad is) nemen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
ik vind het wel meevallen met kabaal maar dat is net wat je gewend bent.
op 100% is het inderdaad herrie maar als je hem dan terug zet naar 50% dan scheelt dat al gauw de helft ;)

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
zojuist in de chat met cool-prices gezeten. Maar zij doen alsof ze niks voor mij kunnen doen. Moet ik RMA gaan sturen en dan kunnen ze nog niet garanderen dat ik een versie met dirt 2 krijg. En dan kan ik ook nog eens gaan wachten tot er weer 1 leverbaar is. Hier een greep uit de antwoorden die ik kreeg:
ik heb het bij onze leverancier nagevraagd. Er zit een coupon voor Dirt 2 bij. Hier staat een code in waarme je het spel op een site kunt downloaden.
dan zouden ze het misschien verkeerd hebben geleverd. We hebben het spel zo niet liggen
ik kan zo verder niets voor betekenen. Ik kan het niet nasturen aangezien we het spel niet hebben liggen. U zou de videokaart voor RMA retour kunnen sturen. Dan is nog altijd maar de vraag of bij de nieuwe levering (levertijd onbekend) het spel er wel bij zit.
helaas is dit niet het geval geweest. Ik kan er verder niets aan doen
Dan kunt u een RMA aanvragen via onze website. Voordat we de nieuwe kaart kunnen leveren (waar het mogelijk ook niet bij zit, dit kan ik niet zeker zeggen), dan zijn we een aantal weken verder. De levertijd is namelijk onbekend
Ze kunnen er wel degelijk wat aan doen; naar de dichtstbijzijnde game-boer lopen en een spel voor mij halen. Als consument hoor je het product te ontvangen wat je bestelt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

(hè bah verkeerde topic) |:(

[ Voor 90% gewijzigd door Colan op 30-12-2009 12:37 ]

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator

XXlerator

Old time gamer

Vandaag verzendbevestiging gekregen van Azerty voor 2x Sapphire 5870 en 1x Sapphire 5850. Gezien de rest van de horrorverhalen en de laatst aangekondigde datum van 6 januari is dit een leuke verrassing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiezes
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09 16:29
HATA28 schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 21:01:
Ik heb al sinds 22 oktober een Sapphire 5850 in backorder staan bij maxict. Heb er 206 eurie voor betaald incl. verzenden dus ik ben zeker niet van plan om te gaan cancellen. Volgens hun medewerkers verwacht de leverancier weer op 6 Januari 5850 kaarten. Verder werd mij vertelt dat ze in totaal 8x 5870 en 6x 5850 hebben kunnen leveren.
Ik heb dezelfde kaart in dezelfde shop besteld op 1 oktober. (voor 215€ incl verzendkosten en kredietkaartkosten trouwens). Nu maar hopen dat ik bij die eerste 6 behoor. Enig idee waar jij op de wachtlijst staat?

Current Desktop ; Old Desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky0
  • Laatst online: 22-02-2021
redelijk pissed off op cool-prices. Ik heb al meerdere malen gemaild en duidelijk gemaakt dat het mij niet uitmaakt welk merk ik krijg (5870), zolang de prijs niet te hoog is. Nu stonden gisteren 3 saphirre 5870's online. Ik toch tenminste gehoopt dat ze voorrang zouden geven aan mensen die al langer in een wachtlijst staan. Zijn ze toch gewoon alle 3 de deur uit. Begin zo stillaan te overwegen de boel te cancellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying John
  • Laatst online: 15-03-2021
XXlerator schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:41:
Vandaag verzendbevestiging gekregen van Azerty voor 2x Sapphire 5870 en 1x Sapphire 5850. Gezien de rest van de horrorverhalen en de laatst aangekondigde datum van 6 januari is dit een leuke verrassing. :)
Heb een heel systeem bij Azerty bestelt met daarbij een Sapphire 5870,helaas nog steeds niet gereserveerd.(Wacht ook nog op een LG W2442PA-BF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky0
  • Laatst online: 22-02-2021
Mail van cool-prices.
Goedemiddag,

In de afgelopen tijd hebben we ook videokaarten van andere merken aangeboden aan klanten alleen gingen de klanten hier dusdanig weinig mee akkoord waardoor we dat met de sapphire kaarten niet meer hebben gedaan (excuses voor het ongemak).

Op dit moment hebben we wel de volgende kaart op voorraad:

606649 1x PowerColor Powercolor HD5870 1GB GDDD5 PCI-E € 399,95

Wilt u even laten weten of u hiermee akkoord gaat, mocht u hiermee akkoord gaan dan zal ik u de extra betaling gegevens sturen.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Mooi niet dus 399€ voor een 5870. Toch maar eens gevraagd of ik nog kan annuleren. Voor een bestelling van >1000€ hadden ze toch een betere inspanning kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HATA28
Djiezes schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:51:
[...]

Ik heb dezelfde kaart in dezelfde shop besteld op 1 oktober. (voor 215€ incl verzendkosten en kredietkaartkosten trouwens). Nu maar hopen dat ik bij die eerste 6 behoor. Enig idee waar jij op de wachtlijst staat?
Uhm wat ik (en de medewerker) er eigenlijk mee bedoelde was dat ze tot nu toe 6 van die kaarten hebben geleverd en de rest dus nog moet komen ;)
Toen ik vroeg of er veel meer mensen precies ook een sapphire 5850 hadden besteld was het antwoord dat er nog 80 mensen 'een' 5850 in backorder hebben staan.

edit: Levertijd bij maxict is weer veranderd naar 4-7 werkdagen. Misschien dat ie nu eindelijk echt op 6 januari komt :) (of hij wordt weer uitgesteld en uitgesteld zoals dat de heletijd al ging)

[ Voor 13% gewijzigd door HATA28 op 30-12-2009 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Mail terug gehad dat Dirt 2 standaard niet meegeleverd wordt bij de 5770.
Hmz, dacht toch echt dat ik dat ergens had gelezen.
Voor niks de PS3 versie verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qonstant
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-05-2022
technoaddict schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:56:
Mail terug gehad dat Dirt 2 standaard niet meegeleverd wordt bij de 5770.
Hmz, dacht toch echt dat ik dat ergens had gelezen.
Voor niks de PS3 versie verkocht.
als het sapphire betreft zit dirt 2 alleen bij dit partnr
SKU 21163-00-50R is bundled with Dirt2 Coupon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 23:52
XXlerator schreef op woensdag 30 december 2009 @ 11:41:
wanneer had je die besteld als ik vragen mag ?.

ik wacht namelijk ook op een sapphire 5870 van azerty, en tegen mij was ook gezegd 6 januari, dus ik ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiezes
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09 16:29
HATA28 schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:14:
[...]
Uhm wat ik (en de medewerker) er eigenlijk mee bedoelde was dat ze tot nu toe 6 van die kaarten hebben geleverd en de rest dus nog moet komen ;)
Toen ik vroeg of er veel meer mensen precies ook een sapphire 5850 hadden besteld was het antwoord dat er nog 80 mensen 'een' 5850 in backorder hebben staan.

edit: Levertijd bij maxict is weer veranderd naar 4-7 werkdagen. Misschien dat ie nu eindelijk echt op 6 januari komt :) (of hij wordt weer uitgesteld en uitgesteld zoals dat de heletijd al ging)
Oei, juist. Ik had je bericht verkeerd gelezen.

De levertijd heb ik al meermaals zien springen van 1-2 weken naar 4-7 dagen en terug. Ik zou er dus niet al te veel vertrouwen in hebben.
Wel sterk, begin deze maand zette iemand in dit topic het bericht dat er 15 backorders waren. Ondertussen zijn dat er dus al 80. Aangezien jij ook nog voor december bestelde, neem ik aan dat we bij de eerste 15 zullen behoren.

Current Desktop ; Old Desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HATA28
Djiezes schreef op woensdag 30 december 2009 @ 14:41:
[...]

Oei, juist. Ik had je bericht verkeerd gelezen.

De levertijd heb ik al meermaals zien springen van 1-2 weken naar 4-7 dagen en terug. Ik zou er dus niet al te veel vertrouwen in hebben.
Wel sterk, begin deze maand zette iemand in dit topic het bericht dat er 15 backorders waren. Ondertussen zijn dat er dus al 80. Aangezien jij ook nog voor december bestelde, neem ik aan dat we bij de eerste 15 zullen behoren.
Ja ik weet het, die levertijden zijn waardeloos. Het ging ongeveer zo: 4-7dagen, 1-2weken, 4-7dagen,1-2weken, 4-7dagen, 2-4weken, 1-2weken, 2-4weken, 1-2weken, 4-7dagen.....
Misschien ga ik vandaag maar weer even bellen en om info vragen, dan zal ik gelijk vragen waar ik ongeveer op de wacht lijst sta.

[ Voor 3% gewijzigd door HATA28 op 30-12-2009 22:33 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.