Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 01:15

xdc

de mensen die nog geen 5850/5870 hebben
troost je met de gedachte

dat je misschien beter kunt wachten met een dure aankoop tot januari , aangezien de drivers toch nog niet lekker werken. (en tegen die tijd de prijs misschien al is gezakt).

ik heb er wel 1tje bemachtigd (voor een te dure prijs bij alternate)
maar de bijgeleverde dirt 2 werkt niet eens fatsoenlijk op dx11 en andere problemen
(ja ik ben dom , had ik het topic ervaringen met ati hd5xxx maar eerst moeten lezen;) )

[ Voor 33% gewijzigd door xdc op 11-12-2009 16:57 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
ATI 5870vapor Saphire is net binnen van Azerty :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powercolor 5850 is bij Cool Prices op voorraad bij leverancier (€ 251,55), en bij CD-ROM-LAND Breda op voorraad voor € 265,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:57

Phreak

KTM SuperDuke

Tromp.et schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:46:
En momenteel zelfs nog 5 van de HD5970... :9~ (489.95 euro)

Edit I: Het is zelfs de OC versie van Sapphire....

Edit II: Bij coolprices wel te verstaan....
Ik heb hem net besteld voordat ik wegging van het werk.
Direct betaald met i-deal... ik heb goede hoop dat ik er 1 te pakken heb.
Uw orderstatus met bestelnummer 30020 is gewijzigd.
De nieuwe status is: In productie
Dit houd in dat uw betaling is ontvangen en uw bestelling zo snel mogelijk wordt afgehandeld.
Zodra we uw bestelling versturen ontvangt u de verzendbevestiging per mail.
Ik hoop dat ie dus van mij is \o/

-edit
Uw pakket is verstuurd met de barcode:
* Phreak knuffelt Tromp.et

[ Voor 21% gewijzigd door Phreak op 11-12-2009 17:33 ]

Noobmeter WoT: Froekie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbyboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-03 06:41
Wachten is beloond.

Hlaf 5 is de mijne verstuurd kreeg ik net te horen via de mail van Cool-prices,

Sapphire 5870 >:)

Nu natuurlijk hopen dat ie morgen nog geleverd word :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-09 17:01
Vanmiddag om 16.52 mijn order voor een Sapphire 5970 geplaatst bij Cool Prices.
Net een mail gehad dat hij is verzonden!!

Geniaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert43
  • Laatst online: 31-07 15:45
Ik heb mijn Ati 5850 ontvangen en geinstalleerd. Wat een feest. Strak beeld en de games lopen als een F-1 wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Point1985
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-01-2023
zelfde verhaal hiero, besteld bij alternate vanmiddag verstuurd, hopen dat ie morgen binnen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Weer es een HD5870 op voorraad ergens voor een normale prijs, 329 euro...
http://www.informatique.n...re-radeon-hd5870-1gb.html

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 22:22
Tromp.et schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:46:
En momenteel zelfs nog 5 van de HD5970... :9~ (489.95 euro)

Edit I: Het is zelfs de OC versie van Sapphire....

Edit II: Bij coolprices wel te verstaan....
Super bedankt! Hier wordt ik blij van! Via de mail een track&trace code gekregen! :)

Dus hopelijk morgen de Sapphire HD5970 in huis... anders maandag als TNT niet opschiet.

In ieder geval niet meer wachten tot eind januari.

[ Voor 5% gewijzigd door Jorn1986 op 11-12-2009 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrWildenburg
  • Laatst online: 16-09 17:50
anathema schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 18:52:
Weer es een HD5870 op voorraad ergens voor een normale prijs, 329 euro...
http://www.informatique.n...re-radeon-hd5870-1gb.html
Na mijn bestelling inmiddels niet meer voorradig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 13:59
Sten Vollebregt schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:49:
Een tip voor mensen met een MyCom vestiging in de buurt: bestel daar een 5850 (of 5870) om op te halen! Hoef je niet vooruit te betalen en als je hem uiteindelijk niet nodig hebt omdat een eventuele andere bestelling binnen is kan je dat altijd nog aangeven en dat wordt hij gewoon verkocht aan iemand anders.

Had afgelopen maandag toen er plots een 5850 in Leiden opdook er één (Sapphier 5850, 226 euro) besteld bij de vestiging in Rotterdam. Vanochtend plots bericht... en ja hoor, hij lag er echt. Pisgeluk, ik weet het, maar misschien druppelen er meer binnen die andere tweakers kunnen pogen te bemachtigen. Er lag trouwens ook een 5870 in het magazijn klaar om afgehaald te worden door een andere gelukkige die waarschijnlijk hetzelfde had gedaan.
En dat is ook het probleem bij MyCom. Ze hanteren geen FIFO systeem, en er zijn filialen die veel regelmatiger kaarten binnenkrijgen om de één of andere vage reden. Ik heb al sinds eind oktober een 5850 bestelling staan bij hun, en deze week heb ook maar een 5870 bestelling geplaatst omdat het me eigenlijk niet veel uitmaakt welke van de twee ik krijg, en de 5870 regelmatiger uitgeleverd wordt. Ondertussen zijn er dus wel willekeurig mensen (en dit is niets tegen jou, ik ben blij dat jij je kaart hebt) die een kaart binnen een week weten te bemachtigen aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werelds schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 19:24:
[...]

En dat is ook het probleem bij MyCom. Ze hanteren geen FIFO systeem, en er zijn filialen die veel regelmatiger kaarten binnenkrijgen om de één of andere vage reden. Ik heb al sinds eind oktober een 5850 bestelling staan bij hun, en deze week heb ook maar een 5870 bestelling geplaatst omdat het me eigenlijk niet veel uitmaakt welke van de twee ik krijg, en de 5870 regelmatiger uitgeleverd wordt. Ondertussen zijn er dus wel willekeurig mensen (en dit is niets tegen jou, ik ben blij dat jij je kaart hebt) die een kaart binnen een week weten te bemachtigen.
Dat vind ik wel ontzettend lullig van MyCom dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-08 20:48
ikbengoofy schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 13:31:
[...]

Met hem dan.

Koop je toch een andere kaart als je niet kan wachten...

Ik baal er ook van dat ik nog altijd niet codmw2 en Dirt2 heb kunnen spelen, Zijn 2 van mijn lieveling games waar ik lang op heb gewacht. zijn ze er kan ik nog niet spelen omdat ik geen videokaart voor mijn desktop heb.

Ach, Met je grote teen spelen in de vrije tijd kan ook best vermakelijk zijn hoor O+
Ik heb een (nog niet geopende) versie van Dirt 2 liggen, een coupon die met de video kaart werd meegeleverd. Als je interesse hebt, laat maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punkie schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 21:43:
Ik heb een (nog niet geopende) versie van Dirt 2 liggen, een coupon die met de video kaart werd meegeleverd. Als je interesse hebt, laat maar weten.
En dan spelen zonder videokaart? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkie
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 14:48:
[...]

Dimension (W / H / D)
(W)187 x (H)421 x (L)485 mm
Mijn huidige kast (centurion 5) is 48 cm diep en kan de Sapphire AGP X1950pro kaart bevatten. Deze kaart meet 25cm met de uitstekend connectoren erbij. Mijn Asus 5850 heeft dezelfde lengte.
Nou steekt een disk, gemonteerd in cage van de 3.5 inch disks, 1 cm voorbij de kaart. Dit valt op te lossen door in die bay geen disk te monteren maar optimaal voor je airflow is dat niet. Vooropgesteld dat je binnenruimte even groot is als de mijne, is het dus mogelijk, maar maar net.
Als je de kast al hebt kun je natuurlijk zelf de binnenruimte opmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkie
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 21:49:
[...]

En dan spelen zonder videokaart? :p
????
Ik heb kaart + spel. Indien goofy kaart heeft besteld maar spel niet kan ik hem helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkie
stategamer schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:40:
[...]

Zo das best zwaar voor een videokaart ofniet?
(heb alleen kleine kaartjes gehad)
Das heel zwaar. Koelsinks + airflowcover wegen best wel wat. Veel kaarten doen het zonder en wegen dan 200gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Vandaag een Sapphire 5850 gehaald bij Alternate.
Ze hadden op de site staan dat ze op waren, maar na bellen (ze hadden er eerst 30+!!!) kreeg ik te horen dat ze nog 26st. hadden liggen.
Uurtje later door de file daar aangekomen, had ik kaartje #20. Zelfs als de voorraad op de site op 0 staat, weten ze er dus 7 per uur te verkopen. En dan ook nog voor de eigenlijk schandalige prijs van 269,- Maar goed, voorlopig hoef ik voor deze pc met 1680x1050 scherm geen andere meer te halen.

De klant die ook in de afhaal ruimte stond had helaas minder geluk, hij had een 5870 van sapphire die middag betaald en kreeg te horen dat deze dus niet meer te krijgen was. Dat is toch wel bijzonder zonde van je 389,-
Ze hadden daarnaast nog twee Vapor X kaartjes. Daar was ik aanvankelijk ook wel geïnteresseerd, maar de prijs van 419 slaat werkelijk nergens op. Beter bij Azerty bestellen dan dus. (339 toch?)

Koop ergens halverwege volgend jaar wel weer een tweede 5850 indien nodig...

Voor degene die het interreseerd: 5850 past net als de 5870 met gemak in Coolermaster CM 690's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punkie schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 22:07:
[...]

Mijn huidige kast (centurion 5) is 48 cm diep en kan de Sapphire AGP X1950pro kaart bevatten. Deze kaart meet 25cm met de uitstekend connectoren erbij. Mijn Asus 5850 heeft dezelfde lengte.
Nou steekt een disk, gemonteerd in cage van de 3.5 inch disks, 1 cm voorbij de kaart. Dit valt op te lossen door in die bay geen disk te monteren maar optimaal voor je airflow is dat niet. Vooropgesteld dat je binnenruimte even groot is als de mijne, is het dus mogelijk, maar maar net.
Als je de kast al hebt kun je natuurlijk zelf de binnenruimte opmeten.
Ik heb even gemeten en ik heb vanaf het onderste slot , zeg maar vanaf dat ijzertje , ongeveer 28 cm de ruimte tot het tegen de 3.5'' drive bay komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertB
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09 15:20
Verwijderd schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 20:25:
[...]

Dat vind ik wel ontzettend lullig van MyCom dan.
Ik kan hier wel wat meer duidelijkheid over geven (werk in dezelfde MyCom als SmokeyTheBandit), zodra er kaarten binnen komen worden die zo goed mogelijk verdeeld over de winkels. Zodat niet 1 winkel die heel veel reserveringen uit heeft staan alles krijgt en de rest niet. Kaarten die plotseling opduiken in winkels, en geloof het of niet, zijn vaak kaarten die niet opgehaald worden of geannuleerd worden. Wij hebben serieus een aantal 5870 kaarten gehad waarvan we de klanten diverse keren over gebeld hadden die de kaart gewoon niet op komen halen. Vandaar dat SmokeyTheBandit het gelijk op GOT heeft gezet om andere snel aan zo'n kaart te helpen.
Om alvast antwoordt te geven op een vraag die denk ik wel komt, namelijk waarom dit soort kaarten dan niet naar andere winkels gestuurd worden waar mensen er al een tijdje op zitten te wachten? Zoals jullie gezien hebben worden bij ons de kaarten tegen normale prijzen aangeboden en wordt er dus niet dermate veel op verdient dat het nog mogelijk is om ze onderling te versturen.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is voor iedereen en dat iedereen zo snel mogelijk zijn kaart in huis heeft.

Mvg Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky0
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-02-2021
ondertussen staan er weer powercolor 5870 & 5850 bij coolprices (op voorraad bij leverancier). Voor de geintereseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-09 17:01
Mijn 5970 is onderweg meld TNT, gisteren gekocht bij Cool Prices

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ineens van 4Launch een mail gekregen dat mijn 5850 klaar ligt! Eerder deze week nog berichten dat het waarschijnlijk januari werd en dat ik 12e was op de wachtlijst, en nu ineens geleverd...

Zo zie je maar dat het ineens onverwacht snel kan gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Past een 5850 in een Antec Nine Hundred Two?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:13
TvV schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 15:31:
Bij Mycom in Arnhem is de ASUS HD 5850 op voorraad (echt, heb gebeld). Voor € 242,99.

Heb er net één gereserveerd. Wacht al sinds eind oktober op een club 3D en had geen zin meer om nog een maand te wachten. 37 euro duurder is nog net te doen vind ik. Ga 'm morgen halen. Eindelijk.
Bedankt voor de tip! Had hem bij Azerty in bestelling staan maar dat werd waarschijnlijk pas 6 jan.

Heb gekozen voor afhalen, maandag mooi ophalen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da_Vince schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 11:33:
[...]

Bedankt voor de tip! Had hem bij Azerty in bestelling staan maar dat werd waarschijnlijk pas 6 jan.

Heb gekozen voor afhalen, maandag mooi ophalen :*)
Als je een Sapphire HD5850 had besteld had je die misschien volgende week ook gekregen bij Azerty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pytox
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-10-2020
Heb eindelijk hd 5850 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pytox
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-10-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 11:12:
Past een 5850 in een Antec Nine Hundred Two?
Ja hij past ook goed in mijn Twelve hundred ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElephantFly
  • Laatst online: 30-03 17:35
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 14:48:
[...]

Als je een Sapphire HD5850 had besteld had je die misschien volgende week ook gekregen bij Azerty.nl
}:| Nee, kan niet volgende week.

Hij Azerty zegt: Volgende maand na 6 Januari 2010.

Jij verkeert begrijp wel ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ElephantFly schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 17:28:
[...]

}:| Nee, kan niet volgende week.

Hij Azerty zegt: Volgende maand na 6 Januari 2010.

Jij verkeert begrijp wel ? ;)
Ik gebeld met Azerty :9
Ze hadden een fout gemaakt en mijn kaart naar iemand anders gestuurd. Ze zeiden dat ze volgende week kaarten verwachtten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rob1n schreef op donderdag 03 december 2009 @ 08:59:
Met wat google werk kwam ik trouwens nog een webshop tegen die de XFX ATI HD 5850 (volgens de site) nog op voorraad heeft. Ik had ze gisteren eind van de dag een mail gestuurd maar nog geen reactie gehad. Aangezien die van mij via Alternate inmiddels is verstuurd ga ik er toch niets mee doen.

Dus: XFX ATI HD 5850 voor €249,00 (bij de contactgegevens staat ook telno, misschien handig eerst ff te bellen)
Dankzij deze beste man, heb ik afgelopen zondag even een mail gestuurd naar de gelinkte site, en vrijwel direct (ja, zondag! :o) een mail teruggekregen waarin mij gegarandeerd werd dat ik, als ik de XFX op dat moment zou bestellen, hem binnen 7 werkdagen zou ontvangen. Ik wil er 2 :P dus ik heb meteen besteld.
Ik was tot nu nog niet overtuigd, gezien mensen al eerder gepost hebben dat ze voorgelogen zijn door bepaalde winkels. Maar ik heb zojuist een mail ontvangen dat mijn kaarten maandag bij die winkel liggen, en ik ze dus 1 of 2 dagen later verwachten kan!

Met een beetje mazzel zijn er nog meer mensen die hiervan profiteren kunnen. Pak je kans.

Nogmaals dank aan rob1n :D

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2009 18:09 . Reden: ...per abuis een verkeerde smiley, geloof je toch ook niet XD ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sinister666 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 09:51:
[...]

Ik kan hier wel wat meer duidelijkheid over geven (werk in dezelfde MyCom als SmokeyTheBandit), zodra er kaarten binnen komen worden die zo goed mogelijk verdeeld over de winkels. Zodat niet 1 winkel die heel veel reserveringen uit heeft staan alles krijgt en de rest niet. Kaarten die plotseling opduiken in winkels, en geloof het of niet, zijn vaak kaarten die niet opgehaald worden of geannuleerd worden. Wij hebben serieus een aantal 5870 kaarten gehad waarvan we de klanten diverse keren over gebeld hadden die de kaart gewoon niet op komen halen. Vandaar dat SmokeyTheBandit het gelijk op GOT heeft gezet om andere snel aan zo'n kaart te helpen.
Om alvast antwoordt te geven op een vraag die denk ik wel komt, namelijk waarom dit soort kaarten dan niet naar andere winkels gestuurd worden waar mensen er al een tijdje op zitten te wachten? Zoals jullie gezien hebben worden bij ons de kaarten tegen normale prijzen aangeboden en wordt er dus niet dermate veel op verdient dat het nog mogelijk is om ze onderling te versturen.
Kijk, dit is nou eindelijk eens de eerste verklaring van een webshop die eerlijk overkomt en geloofwaardig is. Ik heb toevallig net mijn kaart van MyCom binnen, maar ben na een week klussen kapot :$ dus ik ga 'm rusting inbouwen en met kerst wel een potje gamen of zo :p The irony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
heb mijn hd5850 gecacelled. Ik koop hem volgend jaar wel, dan is ie ook nog eens goedkoper, en ik kan er in de kerstvakantie toch niet mee gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pientertje schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 20:08:
heb mijn hd5850 gecacelled. Ik koop hem volgend jaar wel, dan is ie ook nog eens goedkoper, en ik kan er in de kerstvakantie toch niet mee gamen.
Waar had je 'm besteld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkie
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 09:29:
[...]

Ik heb even gemeten en ik heb vanaf het onderste slot , zeg maar vanaf dat ijzertje , ongeveer 28 cm de ruimte tot het tegen de 3.5'' drive bay komt.
28 cm is in orde. Opdat we elkaar goed verstaan: dat is toch vanaf de sleuven aan de achterkant van de kast (daar waar de uitwendige connectoren van uitbreidingskaarten uit de kast steken) tot aan de achterkant van het rek waarin je de HDD bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Punkie schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 22:10:
[...]

28 cm is in orde. Opdat we elkaar goed verstaan: dat is toch vanaf de sleuven aan de achterkant van de kast (daar waar de uitwendige connectoren van uitbreidingskaarten uit de kast steken) tot aan de achterkant van het rek waarin je de HDD bevestigd.
Jup.
Enige waar ik dus bang voor ben is dat het niet past i.v.m die witte dingetjes van 't geheugen.
En mocht dat zo zijn dan kan ik dus een heel nieuw moederbord kopen..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2009 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-08 19:50

InSanex

serenity now!

komplettbeweert er 44 HD5850 op voorraad te hebben, wel voor een behoorlijk pittige prijs....

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Laatst online: 10:11

kronolith

[EDIT]

djunicron schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 01:09:
Voor degene die het interreseerd: 5850 past net als de 5870 met gemak in Coolermaster CM 690's.
Bedankt, was ik net voor aan het kijken :) Weer een zorg minder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElephantFly
  • Laatst online: 30-03 17:35
InSanex schreef op zondag 13 december 2009 @ 12:29:
komplettbeweert er 44 HD5850 op voorraad te hebben, wel voor een behoorlijk pittige prijs....
Ja dat klopt, maar ik durf dat niet zomaar te kopen. Als ik dat toch koopt, ben ik 50 euro kwijt. :/
Daar wil ik nog rustig wachten tot volgende maand in na Januari 2010 wordt die prijs lager en kan goedkoper is ongeveer 220 euro. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ik had hem bij 4launch besteld. Ik heb nog gebeld met alternate, die had nog drie saphires(hd5850) liggen voor een te hoge prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door pientertje op 13-12-2009 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Mensen, Komplett heeft helemaal niks op voorraad, alle voorraadindicaties die ze hebben zijn de voorraad van hun leveranciers (en die leveren wel aan meer shops). En ik zie Komplett er wel voor aan die voorraadindicatie even een paar dagen extra op hoog te houden voordat ze het weer aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSang
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-11-2023
ik heb 1 vraagje, en misschien is dit nogal off topic (indien zo, schroom niet deze te verplaatsen!), maar kan IEMAND mij uitleggen waarom er tussen twee videokaarten van HETZELFDE type maar van VERSCHILLENDE merken ZO veel prijsverschil kan zitten?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Bij de een zit soms een gratis game (Dirt2 of Hawx) en bij de andere niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
SuperSang schreef op zondag 13 december 2009 @ 21:21:
ik heb 1 vraagje, en misschien is dit nogal off topic (indien zo, schroom niet deze te verplaatsen!), maar kan IEMAND mij uitleggen waarom er tussen twee videokaarten van HETZELFDE type maar van VERSCHILLENDE merken ZO veel prijsverschil kan zitten?!
Materialengebruik, winstmarges cq verschillende bedrijfsstrategien, accesoires, etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Laatst online: 24-08 22:50
Punkie schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 22:09:
[...]

????
Ik heb kaart + spel. Indien goofy kaart heeft besteld maar spel niet kan ik hem helpen.
Ik heb de kaart ook besteld en Dirt2 zit erbij, maar in iedergeval bedankt!

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
fox-hound schreef op zondag 13 december 2009 @ 21:36:
Bij de een zit soms een gratis game (Dirt2 of Hawx) en bij de andere niet
bij sommige zit er zelf 2 games bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joerdgs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-08 14:29
Net een mail gekregen van Azerty dat mijn order verzonden is! Blijkbaar krijg ik morgen mijn HD5850!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:50
Joerdgs schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:40:
Net een mail gekregen van Azerty dat mijn order verzonden is! Blijkbaar krijg ik morgen mijn HD5850!
Hen de Sapphire 5870 Vapor-X daar 2 weken geleden besteld. Moet nog wel 1,5 maand wachten, verwacht ik.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilver
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 22:18
Oboemaboem schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:40:
Wat ik trouwens heel vreemd vind (maar ik klaag niet) is dat er opeens een Sapphire HD5870 in de vrije verkoop is bij Cool-Prices, terwijl er wel wachtlijsten zijn voor deze kaart (in ieder geval de Club3D). De Sapphire is precies 8 euro duurder dan de Club3D was, dus ik zou het logischer vinden als ze de Sapphire eerst zouden aanbieden bij de wachtenden, voor een luttele bijbetaling (die voor bijna iedereen wel acceptabel is).

Weet iemand hoe dit kan?
Weten doe ik het niet, maar ik kan het wel raden. Allereerst concurren de meeste webshops op prijs en niet op service. De service verhogen kost meer arbeid en dus kosten verhogend, kortom als je op prijs concurreert kan je niet al te veel service verlenen. Van al je bestellingen controleren of je een vergelijkbaar product hebt voor ongeveer dezelfde prijs, en vervolgens klanten gaan bellen om te vragen of ze wellicht interesse hebben in dit andere product is kostbaar en m.b.t. computer producten onpraktisch (denk maar eens aan geheugen, dvd branders, koelers, voedingen etc. etc. een overkill aan vergelijkbare produkten voor ongeveer dezelfde prijs.) Een betere (in de praktijk vaak lastige) filosofie is acurate voorraadinfo op de site zetten en klanten zelf laten wikken en wegen.

Daarnaast is die Sapphire heus wel binnen een week van de plank; omzetsnelheid zit dus wel snor.

Het enige wat ze nu laten liggen is wellicht een stukje service. En zelfs dat is niet eens zeker want stel als ze de nummer 1 op de wachtlijst opbellen om zijn Club3D om te ruilen en hij neemt niet op, maar meneer 3 op de wachtlijst neemt wel op en krijgt die ene kaart, dan gaan meneer 1&2 misschien wel lopen klagen op dit forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

toastingnow schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:03:
[...]

Hen de Sapphire 5870 Vapor-X daar 2 weken geleden besteld. Moet nog wel 1,5 maand wachten, verwacht ik.
Bij 4launch besteld op 5 december... word ook geschat op begin januari..... Al hoorde ik wel (na bellen) dat de productie weer aardig op gang komt dus wie weet :z

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

mijn bijbetaling is binnen en verwerkt bij Cool-Prices, vandaag wordt m'n kaart waarschijnlijk verzonden en morgen kunnen we gaan bouwen!

helaas zal ik wel mijn CrossFlowFan moeten verwijderen of de zaag erin zetten :'(

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oboemaboem
  • Laatst online: 18-09 19:39
Zilver schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:34:
[...]

Weten doe ik het niet, maar ik kan het wel raden. Allereerst concurren de meeste webshops op prijs en niet op service. De service verhogen kost meer arbeid en dus kosten verhogend, kortom als je op prijs concurreert kan je niet al te veel service verlenen. Van al je bestellingen controleren of je een vergelijkbaar product hebt voor ongeveer dezelfde prijs, en vervolgens klanten gaan bellen om te vragen of ze wellicht interesse hebben in dit andere product is kostbaar en m.b.t. computer producten onpraktisch (denk maar eens aan geheugen, dvd branders, koelers, voedingen etc. etc. een overkill aan vergelijkbare produkten voor ongeveer dezelfde prijs.) Een betere (in de praktijk vaak lastige) filosofie is acurate voorraadinfo op de site zetten en klanten zelf laten wikken en wegen.
Klopt, maar ik had begrepen dat ze wel veel duurdere HD5870 kaarten (ik dacht XFX voor 390 of zo) hadden aangeboden aan de wachtenden op een HD5870 van een ander merk. En die waren ze waarschijnlijk ook wel snel kwijtgeraakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joerdgs
toastingnow schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:03:
[...]

Ik had mijn kaart 2 a 3 weken geleden besteld. Gekke is dat de verwachte leverdatum afgelopen week naar januari werd opgeschoven, maar blijkbaar konden ze toch nog een exemplaar naar mij sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
Joerdgs schreef op maandag 14 december 2009 @ 12:37:
[...]

Ik had mijn kaart 2 a 3 weken geleden besteld. Gekke is dat de verwachte leverdatum afgelopen week naar januari werd opgeschoven, maar blijkbaar konden ze toch nog een exemplaar naar mij sturen :)
Vandaar dat ik toch maar besteld had. Je weet maar nooit of de Vapor-X toch nog wat sneller binnen komt. Want volgens mij bestellen de meeste mensen de non-Vapor-X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Na een aantal keer bellen over de vernieuwde prijs bij 4launch en de levertijd hebben ze toch de prijs en levertijd op de site weer aangepast overigens.....

345 euro voor de 5870 VaporX

@toastingnow: die gok heb ik ook genomen maar ben benieuwd of het uitkomt.... de levertijd op de site klopt ook niet en januari krijgen ze van hun leveancier door omdat ze dan denken de productie op orde te hebben. Tot die tijd druppelen er een paar naar europa maar niemand weet hoeveel en wanneer.....

[ Voor 46% gewijzigd door DRuw op 14-12-2009 14:14 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste H.H. de Graaf

Hierbij delen wij u mede dat uw bestelling vandaag wordt verzonden met de barcode(s)
-------- .

Normaal gesproken wordt uw bestelling morgen aangeboden door de postbode.

Eindelijk!
Kan ik morgen eindelijk mijn nieuwe computer gaan gebruiken.

28-10 besteld bij Azerty. Zou vorige week al verstuurd moeten zijn maar door een foutje bij Azerty hadden ze de kaart die voor mij bedoeld was dus naar iemand anders gestuurd. Paar dagen vertraging , maakt ook niet uit.
Het gaat trouwens om de Sapphire HD5850.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

twiFight schreef op zondag 13 december 2009 @ 21:09:
Mensen, Komplett heeft helemaal niks op voorraad, alle voorraadindicaties die ze hebben zijn de voorraad van hun leveranciers (en die leveren wel aan meer shops). En ik zie Komplett er wel voor aan die voorraadindicatie even een paar dagen extra op hoog te houden voordat ze het weer aanpassen.
Ik weet niet hoe je daar bijkomt. :?

Volgens mij is het bij Komplett altijd al zo geweest, dat dat wat je ziet, ook echt fysiek op voorraad is.

Ik heb daar echt al veel gekocht, en had alles wat op groen stond de volgende dag binnen, en na de bestelling werd er bij die voorraad indicatie direct een artikel "afgeboekt" van de hoeveelheid beschikbare artikelen.

Alleen is Komplett me de laatste tijd veel te duur met veel dingen, dus heb er al maanden niks meer gekocht. :X

Edit; ze waren eerst veel schappelijker geprijst.

Edit; Azerty zegt PowerColor HD5870's op voorraad te hebben:

http://azerty.nl/0-970-24...-radeon-hd5870-grafi.html

330 euries. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Format-C op 14-12-2009 17:28 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit; Azerty zegt PowerColor HD5870's op voorraad te hebben:

http://azerty.nl/0-970-24...-radeon-hd5870-grafi.html

330 euries. :)
Heb naar azerty gebeld om 16u45 en daar wisten ze nog niet zeker of ze wel bij de leverancier in stock waren.
Dus direct leverbaar uit stock met een koreltje zout nemen.

ga morgen nog eens bellen en dan post ik hier meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
  • Laatst online: 27-03 09:33
Joerdgs schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:40:
Mag ik vragen welk merk je had besteld?
Valt me op dat Sapphires vele malen meer worden geleverd dan andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X-Fire-X schreef op maandag 14 december 2009 @ 18:57:
[...]

Mag ik vragen welk merk je had besteld?
Valt me op dat Sapphires vele malen meer worden geleverd dan andere merken.
Ik denk Sapphire. Aangezien ik ook een Sapphire Radeon HD5850 heb besteld en 'm ook morgen krijg O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-12-2023
Valt mij sowieso wel op dat er heel veel Sapphire kaarten gekocht worden als er voor een ATi gekozen word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
  • Laatst online: 27-03 09:33
xentron schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:08:
Valt mij sowieso wel op dat er heel veel Sapphire kaarten gekocht worden als er voor een ATi gekozen word.
Is ook wel een gerenomeerd merk natuurlijk voor ATI kaarten. Heb zelf voor ASUS gekozen vanwege de BIOS en OC mogelijkheden erop. Wat ik zo her en der gelezen heb kan je met die kaarten net wat verder dan met andere zonder al te veel poespas.

Maar valt me dus op dat Sapphire veel meer weet te leveren dan andere merken. Gigabyte schijnt helemaal dramatisch te zijn, het is net of hun geen chips toegestuurd krijgen.

Misschien ook wel makkelijk als mensen hun kaart toegestuurd krijgen te vermelden om welk merk het dus gaat zodat daar op die manier ook wat meer inzichten in komen. bvd :)

[ Voor 27% gewijzigd door X-Fire-X op 14-12-2009 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje off-topic, sorry daarvoor.

Is powercooler eigenlijk een degelijk merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Laatst online: 24-08 22:50
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:36:
Beetje off-topic, sorry daarvoor.

Is powercooler eigenlijk een degelijk merk?
Het zelfde als alle andere merken alleen dan met een sticker van powercolor erop.
X-Fire-X schreef op maandag 14 december 2009 @ 19:13:
[...]

Is ook wel een gerenomeerd merk natuurlijk voor ATI kaarten. Heb zelf voor ASUS gekozen vanwege de BIOS en OC mogelijkheden erop. Wat ik zo her en der gelezen heb kan je met die kaarten net wat verder dan met andere zonder al te veel poespas.

Maar valt me dus op dat Sapphire veel meer weet te leveren dan andere merken. Gigabyte schijnt helemaal dramatisch te zijn, het is net of hun geen chips toegestuurd krijgen.

Misschien ook wel makkelijk als mensen hun kaart toegestuurd krijgen te vermelden om welk merk het dus gaat zodat daar op die manier ook wat meer inzichten in komen. bvd :)
Ik heb eigenlijk altijd Asus maar nu met mijn (eerste) ati kaart toch sapphire, geen idee waarom maar dat komt bij mij toch over als het Ati merk.

[ Voor 66% gewijzigd door ikbengoofy op 14-12-2009 20:51 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
Merken maken wat betreft de HD58xx en HD59xx geen reet uit. Ze zijn allemaal gebaseerd op het referentie-ontwerp en zijn dus exact hetzelfde qua componenten op de kaart. Misschien zit er eens een extra kabeltje, game etc. bij, maar dan houdt het toch ver op. Deze vraag is overigens ook al tig keer gesteld.

En dat Sapphire de meeste kaarten uitlevert is wel logisch, aangezien alle referentiekaarten door hun (in opdracht van ATI/AMD) worden geproduceerd. Dus ze zullen zelf wel het grootste deel overhouden ipv bijvoorbeeld ASUS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy Angelo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-07 21:37
Ik zag bij toeval dat bij cool prices een HIS HD 5850 (prijs: €269,95) beperkt op voorraad is bij de leverancier. Daarnaast is er ook een PowerColor HD 5870 (prijs: €362,57) beperkt op voorraad bij de leverancier.

[ Voor 3% gewijzigd door Tommy Angelo op 14-12-2009 21:26 . Reden: prijs toegevoegd ]

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
RappieRappie schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:12:
[...]

Ik weet niet hoe je daar bijkomt. :?
Persoonlijke ervaring, met eindeloos wachten, veel gezanik en botte service van de verkoopafdeling. Ze vertellen je blijkbaar wat hun het beste uitkomt, want toen ik over voorraad vroeg kreeg ik te horen dat het de voorraad van hun leverancier was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-09 20:13
Alternate beweerd de HD5970 direct te kunnen leveren.

Kost je dan wel een nare €619,- 8)7

http://www.alternate.nl/h...rten+ATI&l3=Radeon+HD5000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gurneyhck schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:51:
Merken maken wat betreft de HD58xx en HD59xx geen reet uit. Ze zijn allemaal gebaseerd op het referentie-ontwerp en zijn dus exact hetzelfde qua componenten op de kaart. Misschien zit er eens een extra kabeltje, game etc. bij, maar dan houdt het toch ver op. Deze vraag is overigens ook al tig keer gesteld.

En dat Sapphire de meeste kaarten uitlevert is wel logisch, aangezien alle referentiekaarten door hun (in opdracht van ATI/AMD) worden geproduceerd. Dus ze zullen zelf wel het grootste deel overhouden ipv bijvoorbeeld ASUS.
Produceert Sapphire alle referentiekaarten ?
Doet TSMC dan alleen de chips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren bij azerty naar powercooler hd5870 geswitch (idpv club3d hd5850) kan vandaag verzonden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky0
club 3d 5870 staat ruim voorraadig op Informatique. Hopelijk komen ze ook bij andere webshops binnen. Coolprices wist me te vertellen dat ze van die kaart vandaag een shipment verwachten, maar ze niet wisten hoeveel ze er binnen gingen krijgen. Fingers crossed (9e op de wachtlijst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 10:48

.Frank

Frank.

Sharky0 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:16:
club 3d 5870 staat ruim voorraadig op Informatique. Hopelijk komen ze ook bij andere webshops binnen. Coolprices wist me te vertellen dat ze van die kaart vandaag een shipment verwachten, maar ze niet wisten hoeveel ze er binnen gingen krijgen. Fingers crossed (9e op de wachtlijst)
Mag ik vragen wat Cool Prices daar precies over zei? En bevatte die shipment misschien nog andere modellen van Club3D (bijvoorbeeld de 5850)? Recent kreeg ik namelijk van hen bericht dat ze nog geen idee hebben wanneer de 5850 van Club3D binnenkomt, en er werd geen woord gezegd n.a.v. mijn navraag op de geruchten van een Club3D-levering.

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky0
Ik heb de vraag specifiek gesteld over de 5870 van Club3D. Heb dus geen details over andere kaarten. De levertermijn was trouwens al eens opgeschoven van 9 naar 15dec, dus kan net zo goed weer verschuiven. Ik zal wat later op de dag nog eens naar een update vragen.

update: 2 5970 beschikbaar op cool-prices

[ Voor 7% gewijzigd door Sharky0 op 15-12-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Sharky0 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:16:
dat staat ook bij de 5850 voor 250 euro geloof ik, het begint ergens op te lijken zo vlak voor het nieuwe jaar.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gelgameks
  • Laatst online: 22-09 13:51
informatique heeft ruime voorraad sapphire 5850's voor 249E :) what to do, deze nemen of even wachten en hopen dat het nu wat meer op gang komt en de prijs daalt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKdragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-08 15:29
Cool-Prices heeft net 2 Powercolor 5870's binnen gekregen, maar ik heb ze alle 2 net op tijd bemachtigd.

heb net een e-mail gekregen dat morgen mijn track&trace code wordt geactiveerd etc.

Joeppie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Bij 4Launch vorige week een Club3D 5850 besteld samen met een Intel SSD maar beiden staan nog op backorder bij de leverancier. Ik heb er verder geen haast mee maar heb toch wel zin mn bak te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WestChello
  • Laatst online: 02-09 15:44
Ik heb mijn Club3D 5850 besteld bij Azerty op 22-10-2009

In de tussentijd kreeg ik mailtjes van Azerty dat het begin november zou worden. Daarna eind november. Toen zou het 12-12-2009 worden. En nu heb ik een mailtje binnen gekregen dat het 14-01-2010 wordt. En niet 06-01-2010 zoals bij vele anderen.

Laatste mail van Azerty:
Het artikel237741 - Club 3D HD5850 - Grafische adapter - Radeon HD 5850 - PCI Express2.0 x16 - 1 GB GDDR5 -Digitale Visuele Interface (DVI), HDMI,
Wordt binnen verwacht bij Azerty: 10-12-2009
U kunt het artikel altijd annuleren of vervangen met een alternatiefartikel.
Neem hiervoor contact op met orderupdate@azerty.nl. Onze excuses voor ditongemak.

Zit er nog iemand te wachten op een Club3d 5850? Krijg de indruk dat de kaart zeer slecht leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 08:06:
[...]

Produceert Sapphire alle referentiekaarten ?
Doet TSMC dan alleen de chips ?
TSMC bakt enkel de gpu zelf, dus idd. de chip. Geheugen komt oa van samsung. Net zoals een hele hoop andere componenten (condensators etc.) van andere fabrikanten komen. Sapphire maakt het PCB en plaatst alle componenten erop. Alleen gebeurt dit geloof ik niet onder de naam Sapphire maar onder een andere naam, de reden lijkt me duidelijk. Als je wat zoekt in het ATI nieuwsdiscussie topic, dan vind je nog wel wat meer informatie.

back ontopic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 13:23
Ik heb maar gecancelled bij Salland en besteld bij informatique. Wachtte al sinds 23 september, was het nu wel zat en 250 vond ik nog wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetPr87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 01:15
Tekla schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:48:
Ik heb maar gecancelled bij Salland en besteld bij informatique. Wachtte al sinds 23 september, was het nu wel zat en 250 vond ik nog wel te doen.
waow man sinds 23 september, dat is echt niet meer normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-09 11:35
Gisteren zat ik toevallig even rond te neuzen en zag ik dat er een Powercolor 5870 op voorraad was.. (1stuk) had m snel besteld met optie afhalen, omdat ik er eigenlijk wel vanuit ging dat hij toch niet leverbaar was en ik dan niet weer 2 weken op mn geld hoef te wachten. Maar goed, vandaag dus zowaar een mailtje gehad! Kan hem afhalen.. Nu zit ik druk in de verkoop van mn xbox en spellen en mn huidige graka..

XFX 4870x2 van april, zal m zo vanmiddag in V&A zetten (voor de admins).. (pm-en kun je al doen).
Maar misschien red ik het niet kwa geld voor de rest van de maand ivm 2 verjaardagen / kerst / vuurwerk en dan verkoop ik die 5870 gelijk in de box. PM-en mag altijd ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WestChello schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:49:

In de tussentijd kreeg ik mailtjes van Azerty dat het begin november zou worden. Daarna eind november. Toen zou het 12-12-2009 worden. En nu heb ik een mailtje binnen gekregen dat het 14-01-2010 wordt. En niet 06-01-2010 zoals bij vele anderen.

Laatste mail van Azerty:
Het artikel237741 - Club 3D HD5850 - Grafische adapter - Radeon HD 5850 - PCI Express2.0 x16 - 1 GB GDDR5 -Digitale Visuele Interface (DVI), HDMI,
Neem hiervoor contact op met orderupdate@azerty.nl. Onze excuses voor ditongemak.

Zit er nog iemand te wachten op een Club3d 5850? Krijg de indruk dat de kaart zeer slecht leverbaar is.
Heb net hetzelfde voor by azerty, heb de mijne geswapped voor powercolor hd5870. is wel 100eurie meer.

Ondertussen is die alweer uitverkocht.

Maar nu is deze wel binnen.
http://www.azerty.nl/8-97...adeon-hd5870-dirt2-e.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WestChello
  • Laatst online: 02-09 15:44
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:02:
[...]

Heb net hetzelfde voor by azerty, heb de mijne geswapped voor powercolor hd5870. is wel 100eurie meer.

Ondertussen is die alweer uitverkocht.

Maar nu is deze wel binnen.
http://www.azerty.nl/8-97...adeon-hd5870-dirt2-e.html
Oeff, dat is wel heel veel geld hoor. Ik heb met voeding nog geen 300 euro eraan uitgegeven. Want had ook een nieuwe voeding nodig. Maargoed, ik zal jullie op de hoogte houden als ik meer weet. Ik probeer dit weekend nog ff te mailen naar Azerty. Want ik ben erachter dat je beter kunt zeuren dan het z'n gang laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
WestChello schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:24:
[...]

Oeff, dat is wel heel veel geld hoor. Ik heb met voeding nog geen 300 euro eraan uitgegeven. Want had ook een nieuwe voeding nodig. Maargoed, ik zal jullie op de hoogte houden als ik meer weet. Ik probeer dit weekend nog ff te mailen naar Azerty. Want ik ben erachter dat je beter kunt zeuren dan het z'n gang laten gaan.
Je kan gaan zeuren ja, maar dan krijg je het volgende beleefde mailtje:
"U heeft bij ons een videokaart besteld uit de 5800 serie.

Helaas zijn er productieproblemen bij de fabrikanten die de chips voor de videokaarten produceren.

Hierdoor worden er zeer weinig videokaarten uitgeleverd door alle fabrikanten.

Gezien de populariteit van deze kaart loopt het backupbestand bij de leveranciers enorm op.

Op dit moment is er dus weinig te zeggen over de verwachte leverdatum en hoe lang het gaat duren voordat uw kaart geleverd wordt.

Helaas gaat het hier om de allernieuwste kaarten en is er dus geen goed alternatief."

Ziet er standaard uit, bellen gaat ook niet: Is geblokkeerd.

Webshops kunnen er zelfs niets aan doen dat de levertijd te lang voor de bestellers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WestChello schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:49:

Laatste mail van Azerty:

Ik heb vandaag ( net ) mijn Sapphire HD5850 ontvangen. Het lijkt alsof ze meer van dat merk krijgen. Als ik jou was zou ik gewoon dan de Sapphire kiezen , ik denk dat je die sneller krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toastingnow schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:31:
[...]
Ziet er standaard uit, bellen gaat ook niet: Is geblokkeerd.
Bellen is helemaal niet geblokkeerd ?
Ik heb zo vaak naar Azerty gebeld over de levertijd ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patshad
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:03
Ik heb vandaag bij azerty een order geplaatst en direct betaald met ideal voor een nieuw systeem met een sapphire 5850. Ik had nog even een mail gestuurd met de vraag over levertijden, maar dan krijg je dat standaardmailtje van hierboven. Erg informatief.. 8)7

Nu maar hopen op een snelle levering :)

[ Voor 26% gewijzigd door patshad op 15-12-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

mijn 5970 net binnen (Cool-Prices) , nu mijn mooie fan eruit slopen anders past hij niet :'(

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mij 5850 besteld bij Informatique voor 249 en ik kreeg een berichtje dat hij op vooraad is en meteen kan worden verzonden!

ik hoop dat het klopt!

p.s er is op dit moment nog een vooraad van de saphire 5850!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Sapphire HD 5850 net binnengekregen... Wat ziet dat er veelbelovend uit... Kan niet w88 tot ik hem dit weekend in elkaar ga zetten (mijn nieuwe pc)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joerdgs
Sapphire HD5850 ook net binnen gekregen en meteen in m'n bak gemonteerd. Hij vervangt mijn 2 HD4850s, waarvan ik op mijn Asus P5K bordje niet de volledige Crossfire kracht kon benutten (x4 lane...). Sowieso waren ze wat luidruchtig en warm samen.

Ik zie ook meteen vooruitgang. Solid 60 fps op full HD resolutie in Modern Warfare 2 met alles maxed out en nog 4xAA er bij ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
Joerdgs schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 22:11:
Sapphire HD5850 ook net binnen gekregen en meteen in m'n bak gemonteerd. Hij vervangt mijn 2 HD4850s, waarvan ik op mijn Asus P5K bordje niet de volledige Crossfire kracht kon benutten (x4 lane...). Sowieso waren ze wat luidruchtig en warm samen.

Ik zie ook meteen vooruitgang. Solid 60 fps op full HD resolutie in Modern Warfare 2 met alles maxed out en nog 4xAA er bij ook :P
persoonlijk vind ik deze upgrade bijna zinloos :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
superchanbe schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 23:40:
[...]

persoonlijk vind ik deze upgrade bijna zinloos :X
Valt wel mee lijkt mij, wat echt nutteloos was, was de tweede HD4850 die in een PCIe 1.1 slot zat met maar vier lanes die ook nog via de southbridge moesten...
Grote kans dat veel games beter met 1 videkaart liepen. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toastingnow
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:47:
[...]

Bellen is helemaal niet geblokkeerd ?
Ik heb zo vaak naar Azerty gebeld over de levertijd ervan.
Het 0900-nummer gaf gister nog iig per landline of gsm dat het nummer geblokkeerd was. Maakt verder niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky0
gisteren nog gemaild naar cool-prices hoe het nu zat met mijn videokaart (stond 9e op de wachtlijst voor een Club 3D 5870 en ze hadden me gezegd een levering te ontvangen op 15 dec.)
Het enige wat ik van antwoord kreeg is dat ik nu op plaats 6 sta, maar denk niet dat dit is omdat ze 3 kaarten binnengekregen hebben, maar eerder om dat er 3 mensen in de lijst het wachten gewoon beu waren. Verder hebben ze nog steeds geen datum gegeven waarop de kaart voorradig zal zijn.

Is er ondertussen nog iemand die een overzicht heeft, info over beschikbaarheid, nieuws van AMD/TSMC, eender wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 13:59
Net even gebeld met MyCom, om even te controleren wat een status van 'afgerond' wil zeggen. Met een beetje geluk kan ik mijn Sapphire 5870 (à 307,99) vandaag nog ophalen; 10-12 besteld.

Nog steeds niks van een 5850 echter. Vorige week hadden ze er daar nog +- 230 van in backorder staan, wordt er dus 1 minder zodra ik m'n 5870 op ga halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warboris
  • Laatst online: 13-04-2022
Bij 4launch :
Warboris schreef op maandag 23 november 2009 @ 08:30:
... ongeveer 20 bestellingen voor u ...
=> Bestelling 9 november (Club3D 5850 ) |:(
Warboris schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 11:12:
... ongeveer 18de van in de totaal 45 bestellingen.
Weer wat opgeschoven:

Beste,
Momenteel staat u ongeveer 10e in lijst met wachtenden voor deze videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da_Vince
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:13
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 18:59:
Ik heb vandaag mij 5850 besteld bij Informatique voor 249 en ik kreeg een berichtje dat hij op vooraad is en meteen kan worden verzonden!

ik hoop dat het klopt!

p.s er is op dit moment nog een vooraad van de saphire 5850!
Heb hem ook gelijk besteld, voor die 25 euro meer heb ik hem mooi eerder dan 6 jan. :)
Pagina: 1 ... 15 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.