Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog nieuws over Azerty.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeda
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:37
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:48:
Iemand nog nieuws over Azerty.nl ?
Volgens het e-mailtje wat ik gekregen heb komende donderdag (Club3D HD5850).
Afwachten maar. Ik hoop dat ze hun belofte waar kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodjebram
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:47
Eur schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:27:
[...]

Dat is raar ik wacht al vanaf 20 oktober en heb helemaal niks gehoord. Gaat trouwens over dezelfde kaart.
Ik ga ze morgen toch even bellen.

PS voor hoeveel heb jij hem besteld? Ik namelijk voor 208,- Als jij er meer voor hebt betaald gaan ze blijkbaar eerst de "dure" bestellingen afronden.
Ik heb 'm besteld voor 209 euro, als ze over dat ene eurootje mij voorgetrokken hebben vind ik dat wel erg kansloos :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joeda schreef op maandag 07 december 2009 @ 23:28:
[...]

Ja daar wacht ik ook nog op.
Ik ga ze straks bellen ik zal hier ook even hun reactie vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eur schreef op maandag 07 december 2009 @ 21:27:
[...]

Dat is raar ik wacht al vanaf 20 oktober en heb helemaal niks gehoord. Gaat trouwens over dezelfde kaart.
Ik ga ze morgen toch even bellen.

PS voor hoeveel heb jij hem besteld? Ik namelijk voor 208,- Als jij er meer voor hebt betaald gaan ze blijkbaar eerst de "dure" bestellingen afronden.
Dit bevestigd dus helemaal mijn vermoeden dat de kaart aanvankelijk te goedkoop verkocht werd. Doordat de producent van de Cypress-chip de vraag niet aankan loopt de produktie drastisch achter. Schaarste treedt op en de prijzen gaan omhoog. Nu wordt de 5000-serie dus voor €50 tot €100 duurder verkocht en eerst uitgeleverd aan de mensen die hem voor een veel hogere prijs kopen. Als dadelijk de markt enigzins verzadigd is en de vraag omlaag gaat, gaan daarmee automatisch ook de prijzen omlaag, en dan komen de mensen die hem voor een redelijke prijs besteld hebben pas een keer aan de beurt. Dit soort praktijken baal ik dus ontzettend van, want tegen de tijd dat je die kaart krijgt is er alweer een nieuw model of wat dan ook en heb je in feite te lang moeten wachten voor een te dure en tegen die tijd verouderde kaart! Tot zover het FIFO-systeem dat shops pretenderen te hanteren!!! :( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Woehoe! Mijn kaarten komen straks binnen (2x Sapphire HD5770)! Had gisteren al track & trace gekregen maar die werkte toen nog niet! Zojuist gekeken en nu liggen ze in Amsterdam dus wordt hij straks afgeleverd! Nu maar hopen dat ze thuis de deur open doen, ben aan het werk! :) *zit met een glimlach, vrolijk z'n werk uit te voeren*.
Overigens gekocht bij 4Launch! Waar er op dit moment nog 10+ te verkrijgen zijn voor €134,- per stuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eur
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 11:46

Eur

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 08:41:
[...]

Dit bevestigd dus helemaal mijn vermoeden dat de kaart aanvankelijk te goedkoop verkocht werd. Doordat de producent van de Cypress-chip de vraag niet aankan loopt de produktie drastisch achter. Schaarste treedt op en de prijzen gaan omhoog. Nu wordt de 5000-serie dus voor €50 tot €100 duurder verkocht en eerst uitgeleverd aan de mensen die hem voor een veel hogere prijs kopen. Als dadelijk de markt enigzins verzadigd is en de vraag omlaag gaat, gaan daarmee automatisch ook de prijzen omlaag, en dan komen de mensen die hem voor een redelijke prijs besteld hebben pas een keer aan de beurt. Dit soort praktijken baal ik dus ontzettend van, want tegen de tijd dat je die kaart krijgt is er alweer een nieuw model of wat dan ook en heb ik in feite te lang moeten wachten voor een te dure en tegen die tijd verouderde kaart! Tot zover het FIFO-systeem dat shops pretenderen te hanteren!!! :(
Zoals broodjebram al zei dat het maar om 1 euro verschil gaat, dus daar zal het niet aan liggen. Wat ik wel raar vind is dat ik op een RMA zit te wachten dus ze weten dat ik al 2 maanden zonder kaart zit. Had een 4870 die stuk was en met bijbetaling heb ik een 5850 besteld.

Ik ga ze straks maar even bellen.

Nog een quote uit een mailtje van hun: " U staat overigens vrij ver vooraan, als we 10 kaarten binnenkrijgen dan zit u daarbij". :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Helaas is de 5770 bij salland nog steeds slecht leverbaar. De levertijd is verschoven naar 1-10 werkdagen. Heel jammer omdat de rest van mijn systeem al een tijdje binnen is. (12 november besteld, maar vanwege slechte levertijd van de 5750 vapor-x heb ik die begin vorge week omgeruld voor een xfx 5770)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Een 'voortrek rant' is hier heel begrijpelijk. Maar lang niet elke webshop zal zo handelen, alheowel ik er van overtuigd ben dat een deel dat wel doet, daar heb ik al ervaring mee gehad met andere producten.

Ik denk dat een deel van de winkels ontzettend hun best doet om deze chaos een beetje soepel op te lossen.
Ik denk dat een deel van de winkels flink geld aan het binnenharken is ten koste van wie ze ook maar kunnen naaien.
En ik denk dat er een deel van de winkels is dat er achter komt dat hun procedures toch niet helemaal op orde zijn, niet zo goed weten wat ze aanmoeten met de situatie en dus maar willekeurig af en toe ergens een kaart heensturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueberry33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-01-2023
ik zie jullie allemaal hebben over plaatsen?
Heb zelf namelijk mijn systeem ook bij cool-prices besteld, maar hoe weet ik nou op welk plaats sta voor de hd5850?

Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:26
M4gick schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:01:
[...]

Ik weet niet waar Xpack voor staat, maar dit is toch te gek voor woorden? Een 5850 voor de prijs van 5870, hopelijk komt AMD snel met die blacklist..
Waarom zou AMD uberhaupt met een blacklist komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 14:46
Iemand die weet waar je de bestel-status van je bestelling kan zien?(alternate)
thanks ! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky0
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-02-2021
Blueberry33 schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:31:
ik zie jullie allemaal hebben over plaatsen?
Heb zelf namelijk mijn systeem ook bij cool-prices besteld, maar hoe weet ik nou op welk plaats sta voor de hd5850?
Mailen. Heb duidelijk antwoord gekregen voor een bestelde club 3d 5870 bij cool-prices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
  • Laatst online: 17-09 15:31
Helaas met Dirt-pack, maar op voorraad:
http://www.salland.eu/product/332077/xfx-radeon-hd-5850-x-pack-dirt-2-1024-mb-hd-585a-znf7.html

[ Voor 6% gewijzigd door Geomaris op 08-12-2009 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

weet iemand of Cool-Prices FIFO hanteert? (for real dan)

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keef
  • Laatst online: 27-07 14:43
Colan schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:38:
weet iemand of Cool-Prices FIFO hanteert? (for real dan)
Als ik dit onderstaande lees en na ga dat ik op de 12e plaats stond, maar geen mail heb gekregen, neem ik dus aan dat ze geen FIFO hanteren.
Vanmiddag een mailtje gekregen van Cool Prices dat mijn Sapphire HD5850 verstuurd is 8)
Ik stond voor het weekend op plaats 6 en er kwamen er 20 binnen zeiden ze.
Mijn bestelling was geplaatst op 30 oktober :X

[ Voor 28% gewijzigd door Keef op 08-12-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Ook maar eens gemaild naar Cool-Prices... ik sta al twee weken op plaats 3 voor een Asus EAH5850, ben benieuwd of er überhaupt een Asus EAH5850 is uitgeleverd in de maand november en december. :/

[ Voor 7% gewijzigd door Okars op 08-12-2009 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-08 20:48
Levertijden 5850

Indien je nu besteld:
  • 4launch: niet voor januari te leveren
  • OBCS: "Datum worden zo vaak verzet dat wij niets meer kunnen garanderen"
  • misco.nl: "De aangegeven kaart ligt niet op voorraad. Deze wordt pas weer in januari binnen verwacht."
  • Azerty: "Op dit moment is er dus weinig te zeggen over de verwachte leverdatum..."
  • Alternate: nog enkele!
  • cool-prices: " ... geen enkele toezegging doen van wanneer wij u deze kaart ECHT kunnen leveren"
  • PCGlobe: konden niets beloven
  • MaxICT: Geen toezeggingen, maar reken op eind januari (04-12 waren er 15 backorders).
  • lasystems.be : volgens de live stock tracking enkele in voorraad bij de leverancier.
  • loveno.be: enkele stuks op voorraad!
Gelieve aan te vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
Punkie schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:14:
Levertijden 5850

Indien je nu besteld:
  • misco.nl: "De aangegeven kaart ligt niet op voorraad. Deze wordt pas weer in januari binnen verwacht."
  • Azerty: "Op dit moment is er dus weinig te zeggen over de verwachte leverdatum..."
  • Alternate: nog enkele!
  • cool-prices: " ... geen enkele toezegging doen van wanneer wij u deze kaart ECHT kunnen leveren"
  • MaxICT: Geen toezeggingen, maar reken op eind januari (04-12 waren er 15 backorders).
  • lasystems.be : volgens de live stock tracking enkele in voorraad bij de leverancier.
Gelieve aan te vullen
alternate status 5850:

Levertermijn onbekend. Kijk regelmatig of het artikel leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okars schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:50:
Ook maar eens gemaild naar Cool-Prices... ik sta al twee weken op plaats 3 voor een Asus EAH5850, ben benieuwd of er überhaupt een Asus EAH5850 is uitgeleverd in de maand november en december. :/
Volgens de website van Cool-Prices is (net als bij veel andere webshops overigens) alleen de XFX-uitvoering voorradig. Het lijkt er duidelijk op dat het overgrote deel van de beschikbare chipsets aan XFX geleverd worden omdat andere merken nul voorraad hebben staan.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Alternate.be m.b.t 5870's: verwachten helemaal niets voor eind januari :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueberry33
  • Laatst online: 31-01-2023
27-11 bij Cool-Prices de Sapphire 5850 besteld
sta nu 9e

Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eur
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 11:46

Eur

Keef schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 10:47:
[...]

Als ik dit onderstaande lees en na ga dat ik op de 12e plaats stond, maar geen mail heb gekregen, neem ik dus aan dat ze geen FIFO hanteren.

[...]
Ik weet het haast zeker dat ze dat wel doen. Ik dacht dat ik overgeslagen werd omdat Broodjebram een mail had gehad dat zijn kaart onderweg is. Terwijl hij later had besteld.
Mij zijn ze blijkbaar vergeten een mail te sturen (door de drukte lijkt mij) want ik heb hem namelijk net binnen gekregen (de kaart). Gelukkig had ik nog niet gebeld.

Hier uit blijkt voor mij dat Cool-prices het netjes afhandeld!! Was een van de eerste en had hem dan ook vrij goedkoop 208,-. Denk ook dat ze op mij kaart niet veel winst hebben gemaakt.

Was bang dat dit mijn eerste negatieve ervaring zou wezen met Cool-prices maar gelukkig is alles goed gekomen. Kan nu eindelijk na 2 maanden me kaart in me pc steken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eur schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 12:43:
[...]

Ik weet het haast zeker dat ze dat wel doen. Ik dacht dat ik overgeslagen werd omdat Broodjebram een mail had gehad dat zijn kaart onderweg is. Terwijl hij later had besteld.
Mij zijn ze blijkbaar vergeten een mail te sturen (door de drukte lijkt mij) want ik heb hem namelijk net binnen gekregen (de kaart). Gelukkig had ik nog niet gebeld.

Hier uit blijkt voor mij dat Cool-prices het netjes afhandeld!! Was een van de eerste en had hem dan ook vrij goedkoop 208,-. Denk ook dat ze op mij kaart niet veel winst hebben gemaakt.

Was bang dat dit mijn eerste negatieve ervaring zou wezen met Cool-prices maar gelukkig is alles goed gekomen. Kan nu eindelijk na 2 maanden me kaart in me pc steken. :)
Mooi werk! Nu nog hopen dat TSMC ook wat meer chipsets aan Sapphire, ASUS, Club3D gaat leveren zodat die kaarten ook weer beschikbaar komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:41
[b][message=33063963,noline]
[...]
Ik denk dat een deel van de winkels flink geld aan het binnenharken is ten koste van wie ze ook maar kunnen naaien.
[...]
Mensen die genaait worden, laaten zich naaien aangezien ze bereid zijn om > 260 € voor een 5850 neer te leggen. De enige reden dat de kaarten zo duur zijn is omdat de winkels er me weg komen.
Als we dit massaal niet zouden accepteren, blijven de winkels met hun kaarten zitten en gaat de prijs omlaag. (marktwerking, vraag en aanbod etc).
Dus wij als consument hebben de prijs zelf in de hand, als we met zijn allen besluiten te stoppen met het kopen van deze kaarten tot ze onder prijs X gezakt zijn, zullen de prijzen ook gaan zakken, tot ze of X bereiken, of tot het niet meer rendabel is voor de leverancier. De enige maar hieraan is, dat niet iedereen mee zal doen aan deze afspraak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubberen Robbie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-05-2018
@Ricardo: Ik heb de 5750 vapor-x zaterdag bij Alternate besteld, dindag 13.00 was hij binnen. Zal hem eens even aanzwengelen :) Bij Zercom staat hij al een paar dagen op groen in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pytox
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-10-2020
Vandaag de Sapphire 5850 voor mij geleverd bij databyte :)
Was normaal midden december maar is vervroegd geleverd :D
Snel gaan afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 13:59
Even met MyCom gebeld, levertijd bij hen voor de 5850 en 5870 van zowel Sapphire als ASUS staat op 31-12, waarbij er af en toe willekeurig een kaart binnenkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
@ Rubberen Robbie Wow binnen 3 dagen :o Bij Salland was ik het na 3 weken wachten helemaal bue, daarom heb ik toen voor de 5770 gekozen (die zou binnen 5 dagen te leveren zijn.... maar die dagen zijn nu alweer voorbij en ik weer nog niks :( ) Het is voor mij goedkoper als ik hem met mijn bestelling bij salland mee laat komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Rubberen Robbie schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 14:02:
@Ricardo: Ik heb de 5750 vapor-x zaterdag bij Alternate besteld, dindag 13.00 was hij binnen. Zal hem eens even aanzwengelen :) Bij Zercom staat hij al een paar dagen op groen in de pricewatch.
Klinkt goed, hopelijk geldt dezelfde beschikbaarheid ook voor de 5770 Vapor-X die binnenkort uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Vorige week nog een XFX 5750 bij Cool-prices besteld voor een collega en dat ding lag met 2 dagen op de mat. Volgens mij is dat meer een kwestie van daar bestellen waar hij op voorraad is, maar is er geen sprake van een tekort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-10-2020
Joeda schreef op maandag 07 december 2009 @ 23:28:
[...]

wil je aub melden als je de kaart wel/niet hebt. want bij mij zeiden ze vrijdag voor de Club3d HD5870. ook bij azerty.

Nog even iets belangrijks. Ik ben net bij onze lokale pc winkel langsgeweest en die meneer heeft goede contacten met 1 of andere topman bij club3d. En hij heeft hem gebeld meteen. En er kwam uit dat ze bij Club3d 10 kaarten per keer binnenkrijgen. Wat een 'keer' is, weet ik niet maar dat zal per week zijn. Dit is dus hoeveel ze daar binnenkrijgen. die worden daarna nog verdeeld over de webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robindv
  • Laatst online: 19-09 14:28
Ik heb een asus 5770 bij azerty besteld, maar die is daar gewoon op voorraad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
Maldar schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:51:
[...]

wil je aub melden als je de kaart wel/niet hebt. want bij mij zeiden ze vrijdag voor de Club3d HD5870. ook bij azerty.

Nog even iets belangrijks. Ik ben net bij onze lokale pc winkel langsgeweest en die meneer heeft goede contacten met 1 of andere topman bij club3d. En hij heeft hem gebeld meteen. En er kwam uit dat ze bij Club3d 10 kaarten per keer binnenkrijgen. Wat een 'keer' is, weet ik niet maar dat zal per week zijn. Dit is dus hoeveel ze daar binnenkrijgen. die worden daarna nog verdeeld over de webshops.
Edit:
Net mail binnengekregen dat ie klaar ligt en vestuurd gaat worden like omg! _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door stategamer op 08-12-2009 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stategamer schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 16:20:
[...]

Ik heb bij alternate besteld niet azerty :p
Maarja ik zal het hier wel melden als ik hem binnenheb O-)

Edit:
Net mail binnengekregen dat ie klaar ligt en vestuurd gaat worden like omg! _/-\o_
Hij reageert toch helemaal niet op jou post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 17:19:
[...]

Hij reageert toch helemaal niet op jou post?
omg heb ik niet opgemerkt, het leek in een oogopslag op mijn reactie die ik ook hier heb gepost XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
  • Laatst online: 17-09 15:31
Edmin schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 15:29:
Vorige week nog een XFX 5750 bij Cool-prices besteld voor een collega en dat ding lag met 2 dagen op de mat. Volgens mij is dat meer een kwestie van daar bestellen waar hij op voorraad is, maar is er geen sprake van een tekort.
Klopt op zich, maar ook de 5750 en 5770 zij vaak marginaal op vooorraad bij de shops, dus ook dat is PriceWatch in de gaten houden en soms gokwerk. En wanneer je voor een complete configuratie vastzit aan een bepaalde shop (en niet zelf wil klussen, zoals ik) kan ook levering van de 57xx serie lang duren. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Laatst online: 21-09 18:29

Therapy777

Metal!

Ik wacht wel lekker tot na de kerst... moet toch leren voor tentamens :P hopelijk dalen de prijzen van allerlei componenten dan ook nog eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
track & trace status: Club 3D HD5850

Chauffeur is onderweg 09-12-2009

en natuurlijk is er vandaag niemand thuis (fml...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 07:03

mace

Sapere Aude

Ach je kan toch nog wel een dagje of twee wachten? Er zijn mensen die hem pas eind Januari zullen hebben waarschijnlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stategamer schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:55:

Naja, als er niemand thuis is mogen ze hem ook hier af komen leveren (A) Want wat wil ik graag een 5850, maar er is geen één winkel met een fatsoenlijke levertijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:37:
[...]

Naja, als er niemand thuis is mogen ze hem ook hier af komen leveren (A) Want wat wil ik graag een 5850, maar er is geen één winkel met een fatsoenlijke levertijd...
True je moet snel zijn en vaak de website's checken.( en dan heb je een kleine kans ).
Ik zag bij toeval dat alternate ze ineens had(weliswaar wat duurder maar dan hoeft ik niet tot eind januari te wachten):D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stategamer schreef op woensdag 09 december 2009 @ 11:51:
[...]

True je moet snel zijn en vaak de website's checken.( en dan heb je een kleine kans ).
Ik zag bij toeval dat alternate ze ineens had(weliswaar wat duurder maar dan hoeft ik niet tot eind januari te wachten):D
Ja, ik wou dus eergisteren ook bij alternate kopen, maar zelfs bij alternate zijn ze nu niet leverbaar meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-06 00:30
stategamer schreef op woensdag 09 december 2009 @ 10:55:

ik laat dit soort dingen altijd op mijn werk bezorgen.(net zo handig) (mocht je nog op school zitten dan word het wat moeilijker)

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
LeonNL schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:06:
[...]

ik laat dit soort dingen altijd op mijn werk bezorgen.(net zo handig) (mocht je nog op school zitten dan word het wat moeilijker)
Had ik inderdaad kunnen doen mischien voor volgende keer een optie.
maarja waar laat ik die kaart ik ga naar amsterdam voor werk/stage.
En daar wil ik niet vrolijk gaan lopen met zo'n kaart(je) in de avond.

Strike 1 :
Geen gehoor bij 1 ste afleverpoging 09-12-2009

Ziet er naar uit dat ik hem zaterdag moet ophalen bij het postkantoor(lijkt mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stategamer schreef op woensdag 09 december 2009 @ 15:18:
[...]

Had ik inderdaad kunnen doen mischien voor volgende keer een optie.
maarja waar laat ik die kaart ik ga naar amsterdam voor werk/stage.
En daar wil ik niet vrolijk gaan lopen met zo'n kaart(je) in de avond.

Strike 1 :
Geen gehoor bij 1 ste afleverpoging 09-12-2009

Ziet er naar uit dat ik hem zaterdag moet ophalen bij het postkantoor(lijkt mij).
LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Nou, deel je lol eens met ons, want blijkbaar mis ik de grap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doesd00
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-02-2022
Kan ook zijn dat ze hem terug sturen naar de winkel, spreek uit ervaring...

Core i5 // Gigabyte P55 UD3R // 2x 2gb Corsair XMS3 1600 // ATI HD5850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-09 17:01
Ze melden bij Fudzilla dat Ati nu toch eindelijk meer chips gaat leveren aan de partners.
Dus voor de gene die de kaart nog voor kerst willen hebben is er nu toch misschien een beetje hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 16:48
doesd00 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:38:
Haha... Ja vast... :P Dat heb ik nog nooit mee gemaakt en zoiets kunnen ze toch helemaal niet maken? Volgens mij zijn ze gewoon verplicht om hem bij het postkantoor te leggen, met een brief in de bus dat je hem moet ophalen.
Vapid schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:39:
Ze melden bij Fudzilla dat Ati nu toch eindelijk meer chips gaat leveren aan de partners.
Dus voor de gene die de kaart nog voor kerst willen hebben is er nu toch misschien een beetje hoop.
Ik heb het artikel niet gelezen, maar er zit een verschil in wil leveren en gaat leveren ;) Volgens mij kan ATI helemaal niet zo heel veel doen aan het feit dat de chips lage yields hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door Stefanovic45 op 09-12-2009 16:42 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lejavh
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-09 17:01
Nee klopt, ik heb het misschien ook een beetje verkeerd weggezet hier maar ik bedoel er mee dat er in het artikel staat dat Ati nu waarschijnlijk meer kan leveren aan de partners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chipower
  • Laatst online: 16-08 21:37

chipower

i750 - sapphire 5850

ik had 30 oktober mijn PC besteld met sapphire 5850videokaart
en ze hebben paar min geleden mijn status klaar voor verzenden gezet
heb trouwens bij azerty besteld
dus ik hoef niet lang meer te wachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
chipower schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:53:
Staat ie klaar voor verzenden in track en trace? of komt ie niet via TNT?
zoja(in track en trace) dan komt ie morgen als het goed is :P
doesd00 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:38:
als dat zo is hebben ze een baksteen door de ruit O-) >:)
(bedoel ik niks mee maar toch, if so dan rage ik hem XD)

[ Voor 25% gewijzigd door stategamer op 09-12-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chipower schreef op woensdag 09 december 2009 @ 16:53:
Dat is raar.
Ik heb 28 oktober ook de Sapphire HD5850 besteld bij Azerty.nl en bij mij staat er nog steeds : wacht op product(en)

Het is dus logisch dat ik eerder in de wachtlijst sta. Morgen maar even bellen naar Azerty...

De wachtlijst bij Azerty is trouwens 26 personen vertelde een medewerker.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert43
  • Laatst online: 31-07 15:45
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 17:37:
[...]

Dat is raar.
Ik heb 28 oktober ook de Sapphire HD5850 besteld bij Azerty.nl en bij mij staat er nog steeds : wacht op product(en)

Het is dus logisch dat ik eerder in de wachtlijst sta. Morgen maar even bellen naar Azerty...

De wachtlijst bij Azerty is trouwens 26 personen vertelde een medewerker.
Vandaag is mijn Ati 5850 binnengekomen. :) Vanavond ga ik de kaart plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert43
Er zijn weer Ati 5850 en 5870 beschikbaar bij Alternate!

[ Voor 3% gewijzigd door Gert43 op 09-12-2009 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chipower
  • Laatst online: 16-08 21:37

chipower

i750 - sapphire 5850

edit: heb nu wel een mail gekregen.

[ Voor 70% gewijzigd door chipower op 09-12-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Laatst online: 07-06-2024
net een mail ontvangen bij Azerty vandaag verzonden
1x Sapphire RADEON HD 5870 Vapor-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gert43 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 18:32:
Er zijn weer Ati 5850 en 5870 beschikbaar bij Alternate!
Waar kan je zien wat de levertijdindicatie is bij alternate? Ik kan dit nergens vinden op de site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 22:22
superchanbe schreef op woensdag 09 december 2009 @ 18:37:
net een mail ontvangen bij Azerty vandaag verzonden
1x Sapphire RADEON HD 5870 Vapor-X
Hoop dat Azerty deze week nog wel meer binnenkrijgt... Zou leuk zijn als m'n kaart voor de kerst er nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het belachelijk dat mensen die later dan mij hebben besteld , de kaart eerder krijgen ( bij Azerty )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gert43 schreef op woensdag 09 december 2009 @ 18:28:
[...]

Vandaag is mijn Ati 5850 binnengekomen. :) Vanavond ga ik de kaart plaatsen!
Welk merk ?
Besteldatum ?

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert43
Sapphire Ati 5850. Donderdagavond besteld. Ik was maandag en dinsdag niet thuis. Vandaag gehaald op het postkantoor.

Bij Alternate kan je dat zien aan de kleur van de voorraadstatus. Groen is direct leverbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Gert43 op 09-12-2009 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ontzettend boos op de medewerkers van Azerty.

Ik heb mijn videokaart op 28 oktober besteld. Ik heb op 23 november mijn order laten splitsen. Nu staat er bij de videokaart 23-11 als besteldatum. Ik heb vandaag telefonisch gevraagd of dit invloed heeft op mijn positie in de wachtlijst. De medewerker zei van niet en dat ik gewoon mijn plaats in de wachtlijst behoud. Ik zou dus eerder dan sommige andere de videokaart moeten ontvangen. Nu heb ik net een mailtje gekregen dat de videokaart pas weer 6 januari bij Azerty.nl word verwacht.

Ik ben dus erg chagrijnig want nu sta ik dus weer achteraan de lijst terwijl ik al bijna 1,5 maand wacht.
Ik ga morgen naar Azerty.nl bellen en als ze inderdaad alles verstuurd hebben behalve naar mij terwijl ik al sinds 28 oktober wacht , zal ik nooit meer wat bij hun bestellen. Wat een hufters!

Edit : even een onzinnige opmerking weggehaald , bedacht in een chagrijnige bui.
Edit 2 : Het bleek een foutje te zijn van Azerty. Kan gebeuren natuurlijk....
Volgende week krijg ik 'm als het goed is. Vandaag erg goed geholpen door een medewerker.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2009 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zou ik , als dit het geval is , ook een schadevergoeding kunnen eisen bij Azerty ?
Balen voor je dat het lang duurt, maar een schadevergoeding ? Kom op zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hun maken toch fouten waar ik dan weer de dupe van wordt ?
Maar het kan ook helemaal niet , zal vast wel weer ergens in de voorwaarde staan.

Maar het slaat toch gewoon nergens op dat ze mij zomaar overslaan , ik heb een uur ervoor nog gebeld of ik die kaart wel zou krijgen dan en die medewerker gewoon doodleuk zeggen dat dat wel zo was.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:52:
Ja hun maken toch fouten waar ik dan weer de dupe van wordt ?
Maar het kan ook helemaal niet , zal vast wel weer ergens in de voorwaarde staan.

Maar het slaat toch gewoon nergens op dat ze mij zomaar overslaan , ik heb een uur ervoor nog gebeld of ik die kaart wel zou krijgen dan en die medewerker gewoon doodleuk zeggen dat dat wel zo was.
Je hebt geen schade geleden dus je kan ook moeilijk een schadevergoeding claimen. Je moet wachten ja, maar ik zou daar niet gelijk ruzie om gaan maken. Geef aan een klant te zijn die teleurgesteld is in de gang van zaken en geef ze de kans dat te corrigeren. Geef duidelijk aan dat je toekomstige aankopen laat afhangen van de afhandeling. Als je ruzie gaat maken en ze je sowieso kwijt zijn is het niet interessant je te helpen, als ze een klant potentieel kunnen behouden willen ze wellicht moeite doen.

Fouten kunnen altijd gemaakt worden, het zijn ook maar mensen. Het gaat erom hoe daar mee omgesprongen wordt. Schroom niet te melden dat je je ervaringen op Tweakers deelt. Uiteraard wel op een nette manier. niet met chagrijnige ondertoon, hoe lastig dat ook kan zijn. Het moet geen dreigement zijn want dat werkt meestal averechts, maar je mag ze best de omstandigheden melden.

Bovendien, zorg dat je voor je stennis gaat schoppen dat je heel zeker weet dat je ook benadeeld bent. Als je gewoon even moet wachten en dat blijkbaar niet kan kan je natuurlijk op weinig begrip rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal morgen op een vriendelijke manier vragen wat er nu precies aan de hand is en dan gewoon mijn order annuleren als er een fout is gemaakt. Ik heb al lang genoeg gewacht en nu moet ik misschien ontercht nog langer wachten. Bijna een maand extra....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Laatst online: 18:06
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 21:09:
Ik zal morgen op een vriendelijke manier vragen wat er nu precies aan de hand is en dan gewoon mijn order annuleren als er een fout is gemaakt. Ik heb al lang genoeg gewacht en nu moet ik misschien ontercht nog langer wachten. Bijna een maand extra....
En het nut van annuleren is? Dan moet je ergens anders wachten, annuleren heeft weinig zin dus imo, tenzij je bij Alternate of Komplett een overpriced kaartje gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:38:

Ik heb mijn videokaart op 28 oktober besteld. Ik heb op 23 november mijn order laten splitsen. Nu staat er bij de videokaart 23-11 als besteldatum. Ik heb vandaag telefonisch gevraagd of dit invloed heeft op mijn positie in de wachtlijst. De medewerker zei van niet en dat ik gewoon mijn plaats in de wachtlijst behoud. Ik zou dus eerder dan sommige andere de videokaart moeten ontvangen. Nu heb ik net een mailtje gekregen dat de videokaart pas weer 6 januari bij Azerty.nl word verwacht.

Ik ben dus erg chagrijnig want nu sta ik dus weer achteraan de lijst terwijl ik al bijna 1,5 maand wacht.
Ik ga morgen naar Azerty.nl bellen en als ze inderdaad alles verstuurd hebben behalve naar mij terwijl ik al sinds 28 oktober wacht , zal ik nooit meer wat bij hun bestellen. Wat een hufters!

Edit : even een onzinnige opmerking weggehaald , bedacht in een chagrijnige bui.
Ik leef met je mee :( En ben tegelijkertijd blij om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik heb op 21 november 2x 5870 en 1x een 5850 besteld. De leverdatum werd telkens bijgesteld en recent tot 10 december. Ik heb van de week geprobeerd contact met ze te zoeken om te zien of de videokaarten inderdaad ook op die datum uitgeleverd worden, zodat ik zaterdag kan gaan bouwen. Wat denk je.... krijg ik zojuist ook een update dat ze op 6 januari weer worden verwacht!!! Dat kan toch niet waar zijn zeker... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-08 20:48
Levertijden 5850

Indien je nu besteld:
  • Azerty: "Op dit moment is er dus weinig te zeggen over de verwachte leverdatum..." 5770 op voorraad
  • Alternate: onbekend. Zelf regelmatig gaan kijken en je kan geluk hebben. De 5870 pas eind januari.
  • tones.be: "We zouden in de loop van volgende week een lading 5850's van zowel Asus en Powercolor binnen krijgen.En een kleine kans dat ook gigabyte zal leveren."
Gelieve aan te vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeda
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:38:

Ik heb bij Azerty op 24 oktober een HD5850 besteld inclusief wat ander spul. Ik heb ook mijn order laten splitsen, nadat ze mij een mailtje hadden gestuurd (20 november) dat het nog weleens lang kon gaan duren.

Gelukkig heb ik nog geen mailtje ontvangen dat het ook 6 januari gaat worden.
Ik zal je op de hoogte houden, want het is natuurlijk geen stijl van Azerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Net ook mail gehad van Azerty, 6 Januari it is..

En ik heb hem vandaag besteld, beetje gek dat mensen die hem al veel eerder hebben besteld hem dan ook pas 6 januari krijgen..

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
ikbengoofy schreef op woensdag 09 december 2009 @ 21:38:
Net ook mail gehad van Azerty, 6 Januari it is..

En ik heb hem vandaag besteld, beetje gek dat mensen die hem al veel eerder hebben besteld hem dan ook pas 6 januari krijgen..
Hoezo? Als ze dan genoeg kaarten binnenkrijgen voor iedereen op de lijst is dat toch niet raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator

XXlerator

Old time gamer

AlexV schreef op woensdag 09 december 2009 @ 21:42:
[...]

Hoezo? Als ze dan genoeg kaarten binnenkrijgen voor iedereen op de lijst is dat toch niet raar?
Ja en jij gelooft ook nog in Sinterklaas? 2 mogelijkheden wat mij betreft: ofwel ze misleiden klanten van begin af aan door te zeggen dat de levertijd 'iets langer' (in mijn geval zouden mijn 3 kaarten morgen binnenkomen na 3 weken wachten) is, ofwel hun leverancier is het spoor volledig bijster en ze moeten onmiddellijk overstappen. Het kan toch nooit dat je een gat hebt van meer dan een maand in je voorraadsysteem (10 dec -> 6 jan) en dan moeten we zeker nu geloven dat ze op 6 januari genoeg kaarten binnenkrijgen voor iedereen.....riiiight :/

Bah ik heb er nu al spijt van dat ik ze een flink deel van mijn bestelling heb toevertrouwd (ca. 2.500 euro). Als je zo denkt met je klanten om te kunnen gaan. *krijgt toch voorzichtig weer een glimlach op z'n gezicht als hij zich probeert voor te stellen hoe zijn cliënten zouden reageren als hij ze zo behandelt....hele dikke CLAIM aan z'n broek* :)

[ Voor 18% gewijzigd door XXlerator op 09-12-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
XXlerator schreef op woensdag 09 december 2009 @ 21:53:
[...]

Ja en jij gelooft ook nog in Sinterklaas? 2 mogelijkheden wat mij betreft: ofwel ze misleiden klanten van begin af aan door te zeggen dat de levertijd 'iets langer' (in mijn geval zouden mijn 3 kaarten morgen binnenkomen na 3 weken wachten) is, ofwel hun leverancier is het spoor volledig bijster en ze moeten onmiddellijk overstappen. Het kan toch nooit dat je een gat hebt van meer dan een maand in je voorraadsysteem (10 dec -> 6 jan) en dan moeten we zeker nu geloven dat ze op 6 januari genoeg kaarten binnenkrijgen voor iedereen.....riiiight :/

Bah ik heb er nu al spijt van dat ik ze een flink deel van mijn bestelling heb toevertrouwd (ca. 2.500 euro). Als je zo denkt met je klanten om te kunnen gaan. *krijgt toch voorzichtig weer een glimlach op z'n gezicht als hij zich probeert voor te stellen hoe zijn cliënten zouden reageren als hij ze zo behandelt....hele dikke CLAIM aan z'n broek* :)
Ja ik geloof in sinterklaas :o.

Even zonder grapjes, er zijn, zoals je wel weet, dus bij TSMC de problemen opgetreden, en die voelen we nu dus door het enorme tekort overal. Wat Azerty doet is gewoon doorlinken van de prijzen (met marge) en de levertijden van hun toeleverancier, dus als deze fout zit, zitten zij dat ook. Ook waren de problemen bij TSMC onverwachts, dus gingen de toeleveranciers er vanuit dat ze nog ladingen binnen gingen krijgen, terwijl dit niet zo was. Hierdoor hebben dus mensen kaarten besteld die in theorie kwamen, maar in de praktijk dus niet kwamen vanwege die problemen. Dus heb je enorme wachtlijsten.

De problemen zijn opgelost, en dus rollen er weer veel kaarten van de band. Deze kosten wat tijd om verscheept te worden, en dus zullen in januari de grote ladingen komen. Als je dus in de periode hebt besteld van dat het fout ging tot nu, zal je je kaart dus op ongeveer dezelfde tijd krijgen.

Ook zal er waarschijnlijk wel wat gesjoemeld worden door de winkels, door kaarten die binnenkomen voor hogere prijzen te verkopen, maar zoiets heet kapitalisme en daar heeft West-Europa voor zover ik weet nogsteeds zelf voor gekozen. Dus helaas, ik zit ook te wachten, net als iedereen. Je zal het er maar mee moeten doen, je kan toch niets anders hebben.

Ook zal je bij elke winkel waar je bestelt had kunnen hebben dezelfde mail gekregen 'uitstel, uitstel en nog eens uitstel'. Om Azerty hier nou de schuld van te geven vind ik wel heel erg flauw.

offtopic:
* AlexV maakt deze rode tekst door de tags [me=276191] en [/me] te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja Azerty kan er ook vrij weinig aan doen.
Ik hoop dat ik morgen alsnog te horen krijg dat het allemaal maar een foutje was en dat mijn kaart onderweg is. Zal wel niet maarja.

/me is boos op azerty omdat azerty videokaart wel naar mensen stuurt die hem later hebben besteld en niet naar mij. pluspunt is dat ik deze rode tekst kan gebruiken dankzij AlexV

EDIT : Ik lees net dat ik niet de enige ben. Ik hoop dat het allemaal een klein foutje was in het geautomatiseerde systeem van Azerty.

@XXlerator , ik kan me voorstellen dat dat ook raar is. Maar jij hebt 'm ook wel wat later besteld dan mij en Joeda.

@Joeda , wanneer heb jij je order gesplitst ? Ik heb 'm op 23-11 gesplitst en als besteldatum stond bij de 2e order dus 23-11. De medewerker zei dat dit niet uitmaakte en dat als de kaarten binnen zouden komen , ik gewoon op de plaats van de wachtlijst sta net als eerst ( besteldatum 28-10 ) Ik hoop dat er nog exemplaren voor ons liggen en dat het gewoon een foutje was i.v.m. de datum.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2009 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joerdgs
  • Laatst online: 22-08 14:29
Argh, keek er wel naar uit. Wel k*t dat Azerty net 1 dag voor de verwachte leverdatum pas een update geven dat het een maand later word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeda
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:18:

@Joeda , wanneer heb jij je order gesplitst ? Ik heb 'm op 23-11 gesplitst en als besteldatum stond bij de 2e order dus 23-11. De medewerker zei dat dit niet uitmaakte en dat als de kaarten binnen zouden komen , ik gewoon op de plaats van de wachtlijst sta net als eerst ( besteldatum 28-10 ) Ik hoop dat er nog exemplaren voor ons liggen en dat het gewoon een foutje was i.v.m. de datum.
Ik heb mijn order op 20-11 gesplitst. Ik was verplicht te reageren op hun e-mail, anders kon de order niet afgewikkeld worden. De enige optie was dus mijn order splitsen.
Ik zie net dus dat de besteldatum van de videokaart is verschoven naar 20-11, wat natuurlijk onzin is (originele order op 24-10 geplaatst).
Mocht het echt 6 januari worden, omdat ik achteraan de lijst ben gezet, ondanks dat ik daar niks aan kon doen (heb 'verplicht' mijn order laten splitsen), dan cancel ik mijn order bij Azerty.
Ik heb trouwens nog steeds geen mail gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Mijn videokaart wat RMA bij azerty en kon niet meer gerepareerd worden, Nu moet ik wachten tot 6 januari voordat ik pas weer een game kan spelen en full HD films kan kijken.

Ik ben het zieligste! :(

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
AlexV schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:12:
[...]Ook zal er waarschijnlijk wel wat gesjoemeld worden door de winkels, door kaarten die binnenkomen voor hogere prijzen te verkopen, maar zoiets heet kapitalisme en daar heeft West-Europa voor zover ik weet nogsteeds zelf voor gekozen.
Wat een complete onzin door te insinueren dat wij dit allemaal zelf 'willen', omdat we in Europa kapitalisme gekozen hebben.

Een winkel heeft zich gewoon aan fatsoen te houden, en kaarten niet aan klanten geven die al een betaalde order hebben staan, maar 'm voor meer geld verkopen is gewoon de klanten bedonderen. En of dat nou concreet in de wet staat kan me weinig schelen. Als ze zo nodig hardware aan de eerste bieder willen verkopen die meer geld biedt, dan moeten ze dat maar eens in hun orderproces opnemen. Zul je zien dat ze bar weinig klanten overhouden opeens. Want wij kiezen daar helemaal niet voor. Ik kies er voor om mijn hardware zo snel mogelijk te krijgen en wie het eerst bestelt krijgt als eerste geleverd. Dat ze ondertussen 4 keer zoveel voor iets kunnen vragen is mijn probleem niet, dan hadden ze het maar niet voor die prijs op de site moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:18:
/me is boos op azerty omdat azerty videokaart wel naar mensen stuurt die hem later hebben besteld en niet naar mij. pluspunt is dat ik deze rode tekst kan gebruiken dankzij AlexV
Als het echt een fout is zullen ze vast moeite willen doen die te herstellen. Zo niet kan je altijd nog annuleren, wat de beste manier om je ongenoegen te uiten is. Moet je wel wat langer wachten, maar voor principes moet je soms wat overhebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK heb 5850 op 12 nov besteld en de order op 3-12 gesplitst.

Hopelijk krijg ik hem snel :> *word denk ik nog een maandje wachten *

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:46:
[...]

Als het echt een fout is zullen ze vast moeite willen doen die te herstellen. Zo niet kan je altijd nog annuleren, wat de beste manier om je ongenoegen te uiten is. Moet je wel wat langer wachten, maar voor principes moet je soms wat overhebben.
Wat valt er te herstellen als het een fout is en alle kaarten weg zijn ?

Verwijderd

Punkie schreef op woensdag 09 december 2009 @ 21:31:
Levertijden 5850

Indien je nu besteld:
  • Azerty: "Op dit moment is er dus weinig te zeggen over de verwachte leverdatum..." 5770 op voorraad
  • Alternate: onbekend. Zelf regelmatig gaan kijken en je kan geluk hebben. De 5870 pas eind januari.
  • tones.be: "We zouden in de loop van volgende week een lading 5850's van zowel Asus en Powercolor binnen krijgen.En een kleine kans dat ook gigabyte zal leveren."
Gelieve aan te vullen
Azerty verwacht 6 januari een lading.

• Okars
  • Niet online
Nou, ik ga 'm vandaag binnenkrijgen als ik TracknTrace mag beloven.

Gisterochtend kreeg ik mail van Cool-Prices, omdat ik al(?) vanaf 13 november aan het wachten ben op een ASUS EAH5850, boden ze me een net binnengekomen XFX HD5850 X-Pack aan voor 58€ meer. Dat maar gedaan... *O*

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
Okars schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:27:
Nou, ik ga 'm vandaag binnenkrijgen als ik TracknTrace mag beloven.

Gisterochtend kreeg ik mail van Cool-Prices, omdat ik al(?) vanaf 13 november aan het wachten ben op een ASUS EAH5850, boden ze me een net binnengekomen XFX HD5850 X-Pack aan voor 58€ meer. Dat maar gedaan... *O*
ik heb ook een 5850 van asus bij cool-prices in de bestelling staan sinds begin november. Maar ik ga niet 58 euro meer betalen als ze me dat aanbieden. Dan wacht ik nog wel een paar weken.

Edit: ik zie dat er bij cool-prices nog 1 xfx hd5850 ligt. Voor 280 euro, dat wel |:(

[ Voor 7% gewijzigd door I-Heine-I op 10-12-2009 10:07 ]

• XXlerator

XXlerator

Old time gamer

AlexV schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:12:
[...]

Ja ik geloof in sinterklaas :o.

Even zonder grapjes, er zijn, zoals je wel weet, dus bij TSMC de problemen opgetreden, en die voelen we nu dus door het enorme tekort overal. Wat Azerty doet is gewoon doorlinken van de prijzen (met marge) en de levertijden van hun toeleverancier, dus als deze fout zit, zitten zij dat ook. Ook waren de problemen bij TSMC onverwachts, dus gingen de toeleveranciers er vanuit dat ze nog ladingen binnen gingen krijgen, terwijl dit niet zo was. Hierdoor hebben dus mensen kaarten besteld die in theorie kwamen, maar in de praktijk dus niet kwamen vanwege die problemen. Dus heb je enorme wachtlijsten.

De problemen zijn opgelost, en dus rollen er weer veel kaarten van de band. Deze kosten wat tijd om verscheept te worden, en dus zullen in januari de grote ladingen komen. Als je dus in de periode hebt besteld van dat het fout ging tot nu, zal je je kaart dus op ongeveer dezelfde tijd krijgen.

Ook zal er waarschijnlijk wel wat gesjoemeld worden door de winkels, door kaarten die binnenkomen voor hogere prijzen te verkopen, maar zoiets heet kapitalisme en daar heeft West-Europa voor zover ik weet nogsteeds zelf voor gekozen. Dus helaas, ik zit ook te wachten, net als iedereen. Je zal het er maar mee moeten doen, je kan toch niets anders hebben.

Ook zal je bij elke winkel waar je bestelt had kunnen hebben dezelfde mail gekregen 'uitstel, uitstel en nog eens uitstel'. Om Azerty hier nou de schuld van te geven vind ik wel heel erg flauw.

offtopic:
* AlexV maakt deze rode tekst door de tags [me=86879] en [/me] te gebruiken ;)
mja je had al begrepen dat ik gisterenavond (toen ik net het mailtje had binnengekregen) redelijk geïrriteerd was. Dus ja ben het gedeeltelijk met je eens dat Azerty hier niets aan kan doen, MAAR en dat is een hele grote, ik vind het niet flauw om Azerty de schuld te geven van het gebrek aan (juiste) communicatie. En dat is nou precies waar ik het meest pissig over was/ben.

Kijk het raakt mij niet eens persoonlijk, want die kaarten zijn voor drie vrienden die ik help hun pc te bouwen. Maar ik denk dat ik daarom misschien nog wel kwader word dan als het voor mezelf zou zijn. Ik zit 's avonds gewoon lekker te gamen, maar die gasten kunnen helemaal niets op het moment! En ze zijn nu ook nog eens gedoemd om een maand langer naar de geraniums (of kerstbomen) te staren. Tuurlijk zijn er ergere dingen in de wereld, maar je weet zelf hoe het is om ergens naartoe te leven en op het laatste moment te horen dat het niet doorgaat.

En stel dat Azerty zich schuldig maakt aan de praktijken om videokaarten te verkopen aan de hoogste bieder dan moge duidelijk zijn dat dit dermate onbeschoft gedrag is dat ik er in elk geval nooit meer iets zal bestellen. Maar we zullen vooralsnog van het goede in de mens/shop uitgaan... :)

offtopic:
Heel mooi idd dat rood, maar in mijn vlaag van verstandsverbijstering gisterenavond kon ik even niet op de juiste tags komen ;) Thanks voor de reminder.

• Azerty.nl
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-07 16:32

Azerty.nl

Bedrijfsaccount Azerty
We hebben gisteren een zeer klein aantal Sapphire HD5850 binnen gehad.

Deze zijn uitgeleverd op ordernummer, dus wie het eerst besteld heeft, wordt ook als eerst geleverd.

Als een order gesplitst is, heeft dit geen invloed op de manier van uitleveren.

Dus als een order bijvoorbeeld begin november geplaatst en daardoor op nummer 5 in de uitleveringslijst staat en vandaag de order laat splitsen,blijft deze ook op nummer 5 in de uitleveringslijst staan.

Wij hebben deze kaarten zelfs tegen een hogere prijs moeten inkopen bij één van onze distributeurs. Wij hebben deze prijs niet doorberekend, want wij willen ook het liefst de klanten zo snel mogelijk hun bestelling bezorgen.

Het Azerty team.

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:55

icecoolsniper

never run from a sniper!

ikbengoofy schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:41:
Mijn videokaart wat RMA bij azerty en kon niet meer gerepareerd worden, Nu moet ik wachten tot 6 januari voordat ik pas weer een game kan spelen en full HD films kan kijken.

Ik ben het zieligste! :(

Ik ben op z'n minst net zo zielig. Ik heb mijn kaart ook RMA moeten sturen naar Azerty en mijn Asus 5850 wordt ook pas op 6 januari weer verwacht.

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 19:16:
Ik vind het belachelijk dat mensen die later dan mij hebben besteld , de kaart eerder krijgen ( bij Azerty )
Dat vind ik dus ook belachelijk! En ze blijven maar volhouden dat alles volgens een FIFO-principe gaat... m'n neus!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 13:44

defcon84

Multipass?

Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:53:
[...]

Dat vind ik dus ook belachelijk! En ze blijven maar volhouden dat alles volgens een FIFO-principe gaat... m'n neus!
lees eens ff een paar posts hoger.. 8)7 :N

• twiFight
  • Niet online
defcon84 schreef op donderdag 10 december 2009 @ 12:16:
[...]

lees eens ff een paar posts hoger.. 8)7 :N
Maar dat blijkt in de praktijk dus gewoon niet te kloppen. En als ik het topic zo goed doorgelezen heb meer dan eenmaal...

Ze zullen het uiteindelijk wel weer op "technische problemen" of "een foutje in ons orderprogramma" gooien. Ik bestel iig niet een bij hun.

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 10:48

.Frank

Frank.

Ik heb op 29 oktober een Club3D 5850 bij Cool-Prices besteld voor €199.10. Volgens mijn meest recente informatie (5 december) sta ik nu op plaats 6 in de wachtrij.

Eergisteren ontving ik ook bericht dat ik - gezien mijn lange wachttijd - de optie werd geboden de op dat moment voorradige XFX 5850 te krijgen voor een meerprijs van zo'n €90. Dat is mij toch veel te gortig, ik heb dan ook vriendelijk bedankt en blijf geduldig in de rij staan.

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

• twiFight
  • Niet online
Maar toch vind ik het stom. Reken maar dat de helft van de mensen het wachten zat is en het aanbod accepteert. Verdienen ze toch mooi €90 extra aan de order.

• .Frank
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 10:48

.Frank

Frank.

€90 meer omzet ≠ €90 meer winst.

Dutch StarCraft League | Campzone Tapijtrugby-kampioen (I've got the scars to prove it)

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Bij MAXict had ik maar 22 euro extra moeten betalen, voor een kaart wat op voorraad was, dat heb ik dus wel gedaan.(is wel een 1.5mnd geleden.)

|2600k|Asus 290|

• Squawking
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-06 22:29
Ja, dat ga je krijgen... De leveranciers hebben er natuurlijk ook lucht van gekregen dat winkels woekerprijzen vragen voor deze kaarten. Dan willen de leveranciers er dus ook een graantje van meepikken en gaan ook de prijzen naar de winkels verhogen.

Zeer netjes van Azerty dat zij dat niet doorberekenen..

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-09 12:59

superwashandje

grofheid alom

Squawking schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:18:
Ja, dat ga je krijgen... De leveranciers hebben er natuurlijk ook lucht van gekregen dat winkels woekerprijzen vragen voor deze kaarten. Dan willen de leveranciers er dus ook een graantje van meepikken en gaan ook de prijzen naar de winkels verhogen.

Zeer netjes van Azerty dat zij dat niet doorberekenen..
je denkt niet dat azerty dat er gewoon inzet om er goed uit te komen? (beetje kromme zin maar ok)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• twiFight
  • Niet online
.Frank schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:03:
€90 meer omzet ≠ €90 meer winst.
Klopt, maar ik heb tot nu toe nog niks gehoord over leveranciers die die hoge prijzen vroegen, enkel webshops. En die webshops zullen over het algemeen niet graag openheid geven over hoeveel het hun kost om dat stukje hardware in te kopen. En de leverancier heeft er ook weinig mee, die heeft uberhaupt niks met de uiteindelijke consument te maken.

Zoals Squawking al zei denk ik dat leveranciers inmiddels ook wel wat van die extra eurootjes wil zien, maar zeker in het begin zullen ze die kaarten gewoon rond de adviesprijs aangeboden hebben.
Pagina: 1 ... 13 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.