Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmwiersma
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-08 12:49
Mr.Barry schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:00:
Net ook bij Alternate besteld, ik ben benieuwd.
De Sapphire hebben ze als het goed is op voorraad! (5850, 269euro)
Ook enkele 5870, sapphire en xfx uit m'n hoofd, maar dat werd me te gek (389-409 euro)
Ik had gister de XFX besteld, vandaag gebeld... maar ik bleek gister toch te laat.
Net nog even snel de Sapphire besteld en betaald.. hij stond nog op 'groen' voor de levering.
De 5870's stonden ook nog 'groen' (3dec 20:32)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 16:22
Ik heb vandaag een mail van Cool-Prices gehad met het voorstel om ipv de club3d 5850 van 190,- een xfx 5850 van 70 euro duurder te nemen.

Dat scheelt wel echt Heel Veel geld. Ik ben het er nog niet over uit of ik dat wel wil.. mijn onboard video voldoet nog wel een paar weken..

Edit, nou het kost overal evenveel.. ik heb nogal het idee dat ik voor 70 euro genaaid wordt maar dat is dan maar zo.. *intern gevloek*

[ Voor 19% gewijzigd door Hennie-M op 03-12-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 20:27
superchanbe schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:20:
huh lol ik kreeg vandaag een mailtje van mijn gepredorder Sapphire VAPOR-X HD 5870 dat vandaag binnen is gekomen ?? Betaling heb ik pas vandaag voldaan ...

Terwijl ik eerder een mail had ontvangen met verwacht levering datum 16-12-2009
€ 338,33 is een rechtvaardig prijs op dit moment
Waar heb je jouw kaart gekocht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Zojuist heb ik een flink aantal posts getrashed wegens zwaar offtopic. Ik verzoek eenieder hier beter op te letten, zodat het topic interessant blijft voor de mensen die hier komen vanwege het onderwerp: de levertijden van HD5k graka's. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
Gurneyhck schreef op donderdag 03 december 2009 @ 21:32:
[...]

Waar heb je jouw kaart gekocht dan?
bij Azerty
ik had het toen meteen gepreorder vanaf moment dat ze op hun site werd geplaats op 17-11-2009 en zo te zien is die bij hun iets van 1 euro duurder als je dat nu gaat bestelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, afgaande op de voorgaande posts lijkt het erop dat de 58xx's eindelijk een beetje uitgeleverd beginnen te worden. Ik denk dat je echt kan zeggen dat levertijden geen probleem meer zijn als de prijzen ook weer gaan dalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:27

Epsilon

Ook ik heb een tracenummer mogen ontvangen van Alternate. Dus ze hebben ze wel degelijk :)
Besteld: Sapphire 5850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:23

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Bij Alternate druppelen ze idd binnen, maar ze zijn daar ook erg snel weer uitverkocht.

Ik heb de XFX 5850, het is niet de goedkoopste, maar ik heb ook geen zin om maanden te wachten, dan maar een paar tientjes meer hoor.

Morgen de rest van m'n pc ophalen en dan ben ik weer helemaal gesettled, mag ook wel na 4 jaar weer eens een nieuwe :)

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz,

Ik heb bij 4launch sinds 4 november een bestelling staan voor een hd5870, net nog maar een mailtje gestuurd hoe het nu staat met mijn bestelling, want zolang ik nergens om vraag, krijg ik ook niets te horen van hun...

En terwijl er op de staat nog steeds vermeld staat dat er een levertijd op zit van 6 tot 10 werkdagen, niet echt klant vriendelijk maar toch, ik wacht nog rustig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 11:37:
Hmmz,

Ik heb bij 4launch sinds 4 november een bestelling staan voor een hd5870, net nog maar een mailtje gestuurd hoe het nu staat met mijn bestelling, want zolang ik nergens om vraag, krijg ik ook niets te horen van hun...

En terwijl er op de staat nog steeds vermeld staat dat er een levertijd op zit van 6 tot 10 werkdagen, niet echt klant vriendelijk maar toch, ik wacht nog rustig af :)
Ik had een HD5850 in bestelling staan bij 4launch.
Vorige week had ik gevraagd op welke wachtplek ik stond. Werd er mij gemaild dat ik op plek 12 stond.
Gisteren kreeg ik een mail waarin stond dat ik op plek 13 stond.
Hierna meteen terug gemaild dat ze de bestelling moeten cancelen. Zodra het is gecanceld bestel ik er 1 bij Alternate.
Helaas wat duurder, maar ik hoop dan wel meteen een videokaart te krijgen en niet voor de gek worden gehouden met de wachttijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-09 18:29

Therapy777

Metal!

Pff ik weet gewoon niet wat ik moet doen... eigenlijk wil ik nu een nieuwe PC hebben maar die serie 5 kaarten zijn zo lastig te krijgen! Ik weet niet of ik twee maanden wachten volhoud :s

Wat voor alternatieven zijn er?

Oh en wat vinden jullie van deze kaart? Bij alternate verkrijgbaar maar wel 420! euro

pricewatch: Sapphire Vapor-X HD5870 1GB GDDR5 PCIE

[ Voor 42% gewijzigd door Therapy777 op 04-12-2009 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik wil niet ongefundeerd dingen gaan roepen, maar reken maar dat als een klant €20 extra overmaakt hij opeens op #1 in die lijst staat.. Webshops kunnen keihard geld harken nu en zullen dat ook zeker niet laten. Bovendien als het neefje van iemand die in die webshop werkt er een wil dan schuiven ze die ook wel even naar voren in de lijst, maar dat zal niet veel voorkomen, zoveel familie hebben de meesten niet :p

Wat ik wel het meest naar vind is dat het hele geweldige van de HD5xxx serie nu overschaduwt wordt door deze praktijken. Tot 4 weken geleden had ik er niet aan durven denken een ATI kaart te kopen, maar die prestaties (5870) voor maar €300? Geweldig! Helaas zijn de kaarten nu €390 of meer, en dan vind ik het opeens niet zo'n geweldige serie kaarten meer..

Bovendien kwam ik er gister achter dat ik maar 29 cm ruimte MAXIMAAL heb tussen waar het PCB begint en het ijzer van de drivebays, dus ik vrees dat deze kaart met mijn huidige case niet eens een optie is. Heeft iemand een suggestie voor een goede kaart uit de HD4xxx serie die wel gaat passen, die ik dan maar uit V&A moet gaan halen?
Therapy777 schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:20:
Oh en wat vinden jullie van deze kaart? Bij alternate verkrijgbaar maar wel 420! euro

pricewatch: Sapphire Vapor-X HD5870 1GB GDDR5 PCIE
Het is vrij simpel. Voor de 5870 kaart betaal je ~€100 teveel nu. Dus de vergelijking wordt: nu gamen & €100 meer betalen vs. 2 maanden wachten en niet €100 teveel betalen. Die overweging kun jij verder alleen maken. Ik heb het er niet voor over iig.

[ Voor 21% gewijzigd door twiFight op 04-12-2009 13:29 . Reden: toevoeging quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 December een Sapphire 5850 besteld bij MaxICT. Meteen betaald met iDeal en daarna eigenlijk pas gezien dat er grote schaarste is voor de hele 5000-serie. Gisteren dus maar eens met MaxICT gebeld, omdat op hun website een levertijd van 1 tot 2 weken staat. In antwoord op mijn vraag of ik er vanuit kon gaan dat de kaart uiterlijk over 2 weken bij mij thuis ligt werd als volgt op een vrij lacherige/pesterige manier gereageerd: "1 a 2 weken moet U niet vanuit gaan meneer. Het kan gerust eind januari worden voordat u de kaart in huis hebt". Ik dacht ik laat het toch even weten, en hoewel ik tegen beter weten in hoop dat ik een mooie kaart onder de kerstboom heb liggen, zie ik het toch somber in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:04:
2 December een Sapphire 5850 besteld bij MaxICT. Meteen betaald met iDeal en daarna eigenlijk pas gezien dat er grote schaarste is voor de hele 5000-serie. Gisteren dus maar eens met MaxICT gebeld, omdat op hun website een levertijd van 1 tot 2 weken staat. In antwoord op mijn vraag of ik er vanuit kon gaan dat de kaart uiterlijk over 2 weken bij mij thuis ligt werd als volgt op een vrij lacherige/pesterige manier gereageerd: "1 a 2 weken moet U niet vanuit gaan meneer. Het kan gerust eind januari worden voordat u de kaart in huis hebt". Ik dacht ik laat het toch even weten, en hoewel ik tegen beter weten in hoop dat ik een mooie kaart onder de kerstboom heb liggen, zie ik het toch somber in...
Het kan wel, maar dan moet je dit ff in de gate houden. En je betaald wat meer.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellista
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06-2024
Cool prices hebben een paar verdwaald XFX kaarten binnen gekregen heb ik toegemaild gekregen, gelijk gebruik van gemaakt.. Ik heb nu mijn 2 Sapphire HD5850's vervangen door 1 XFX exemplaar, omdat ik weiger nu bij te betalen voor de 2 XFX kaarten. Ik krijg het wisselgeld credit terug en dan koop ik straks als ze weer alom verkrijgbaar zijn een tweede, als ik dat nog nodig acht ;)

Mijn hd5850 is iig na 8 weken wachten onderweg naar me.. een mooi sinterklaas presentje :D

Intel Core i5 750~3.6Ghz + CM Hyper 212 - MSI p55-gd80 - 8GB 1600Mhz GeIL - MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC - CM690 + 4x Scythe Slip Stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy Angelo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-07 21:37
Op 29 oktober heb ik oa een Club3D 5850 gekocht bij cool-prices. Ik heb er toen 200 euro voor betaald.
Op 17 november stond ik welgeteld 9e op de wachtlijst. En nu, 2,5 week later, ben ik wel 2 hele plaatsen opgeschoven en sta dus 7e. Ik ga nu toch maar eens kijken of er een betaalbaar alternatief is.

[ Voor 6% gewijzigd door Tommy Angelo op 04-12-2009 16:37 ]

Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momenteel worden de kaarten weer mondjesmaat uitgeleverd. Ik kan op zich nog wel een paar weken wachten met mijn kaart omdat mijn huidige systeem nog prima voldoet, maar het zou wel leuk zijn als tijdens de donkere winteravonden het gamen weer iets spectaculairder gaat. Om nou grif €50,- meer te gaan betalen en zodoende een kaart over een paar dagen te hebben gaat me wat te ver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Barry
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-07 17:25
Mr.Barry schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:35:
[...]

Net een mailtje ontvangen van Alternate dat mijn bestelling, met daarin de HD5850 van Sapphire, verzonden is.
Tevens voorzien van Track & Trace nummer.
En ontvangen!
Ik verwachtte ongeveer 230 euro kwijt te zijn aan de HD5850. Ik was aanvankelijk van plan om voor Asus te gaan maar aangezien er op dit moment toch geen verschillen zijn tussen de verschillende producenten (geen verschillende koelers of een overclock) is een kaart van Sapphire ook prima.
Uiteindelijk 39 euro meer kwijt aan de kaart maar ik heb 'm wel binnen 1 dag ontvangen. Tevens nog wat geld bespaard op het geheugen wat ik daar bestelde en zo 28 euro daarop bespaarde vergeleken met waar ik het eerst wilde kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pontifex
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 15:56
http://www.fudzilla.com/content/view/16686/1/

Blij dat ik mijn 5870 bij alternate heb gehaald voor de meerprijs.
Las op het forum van salland dat sommige leveranciers de kaarten zelfs uit hun assortiment halen.

De leverdatum is voor de mensen die sommige modellen van de 58xx hebben bestelt verandert van 5 januari 2010 naar onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Pontifex schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:32:
http://www.fudzilla.com/content/view/16686/1/

Blij dat ik mijn 5870 bij alternate heb gehaald voor de meerprijs.
Las op het forum van salland dat sommige leveranciers de kaarten zelfs uit hun assortiment halen.

De leverdatum is voor de mensen die sommige modellen van de 58xx hebben bestelt verandert van 5 januari 2010 naar onbekend.
Dat is voor ATI en AMD ook wel heel erg balen zeg. Hebben ze op dit moment qua prijs/prestatie super kaarten, kunnen ze ze niet verkopen. Met yields van slechts 50% worden de chips die het wel doen natuurlijk ook een stuk duurder. De helft van de waver kan gewoon de prullenbak in zoals het nu gaat.

Mijn HD5850 van Alternate heb ik woensdag ontvangen. Vandaag een EK waterblok er op gezet en in de PC geschroeft. Net even wat testen gedraait en het werkt prima.

Ben nu toch wel blij dat ik iets meer betaald heb bij Alternate. Voorlopig blijven de kaarten dus super slecht te leveren.

[ Voor 21% gewijzigd door PilatuS op 04-12-2009 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag voor 3 uur een sapphire HD5850 besteld bij Alternate. Later in de middag een track and trace ontvangen, morgen in huis. Zo kan het dus ook _/-\o_
Helaas wat duurder, maar dan heb je het product snel. Maar dat is ieder zijn eigen keuze natuurlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Het zou fijn zijn als ATI zelf eens wat over die levertijden zou bekendmaken. Leveranciers zijn ook maar leveranciers en webshops vertrouw ik al helemaal niet, die vertellen alleen maar wat ze goed uitkomt. Funest voor ATI natuurlijk als ze moeten bekendmaken dat ze pas weer in februari ofzo kunnen leveren, maar dan weet de rest tenminste wel waar ze aan toe zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt een HD5770 te bestellen, XFX Radeon HD5770 850M 1GB DDR5 PCIe voor 149e bij paradigit (in de winkel). Online zie ik ze niet (veel) goedkoper en beschikbaar. Iemand toevallig een 5770 besteld de afgelopen dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-09 21:39
begin november een Asus hd5850 bestelt bij cool-prices. Zojuist te horen gekregen dat ik op de 2e plaats sta, dat is hoger dan ik dacht :). Maar ze hebben nog steeds geen idee over levertijden :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:45:
Ik sta op het punt een HD5770 te bestellen, XFX Radeon HD5770 850M 1GB DDR5 PCIe voor 149e bij paradigit (in de winkel). Online zie ik ze niet (veel) goedkoper en beschikbaar. Iemand toevallig een 5770 besteld de afgelopen dagen?
Yubs ik heb mijn Sapphire HD5850 ingeruild voor 2x een Sapphire HD5770 bij 4Launch, deze hadden ze wel op voorraad. Zijn er nu nog steeds 2 bij 4launch beschikbaar, ik geloof dat ze rond de €135,- kosten daar. Prijs valt dus ook mee! Dit heb ik overigens donderdag geregeld dus ik hoop dat ik ze vandaag binnen krijg! Factuur staat ook bij mijn bestelling op de website, heb alleen nog geen mail ontvangen dat de boel verzonden is. Maar mijn ervaring is dat dat ook niets zegt bij 4Launch.
Had eerst alles tegelijk besteld maar vanwege de levertijd van mn videokaart heb ik deze toen gesplitst op een donderdag en kreeg ik alles op de zaterdag erna binnen, de mail dat het verzonden was incl track & trace kreeg ik toen pas de maandag daarna!
Dus ik hoop dat ze zo direct binnen komen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebellista
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06-2024
Zojuist mijn HD5850 binnen gekregen. Moeten wachten vanaf 7 oktober, dat was mijn besteldatum, maar hij ligt nu hier naast me :D 260 euro voor betaald, omdat ik door Cool Prices gemaild werd of ik hem wilde kopen.

Had 2 Sapphire's in bestelling, heb nu 1 XFX HD5850, doet het voor mij nu prima genoeg! Als straks de prijzen en levering weer een beetje normaal zijn prik ik er nog wel eentje naast ofzo!

I'm a happy man, at last :D

Intel Core i5 750~3.6Ghz + CM Hyper 212 - MSI p55-gd80 - 8GB 1600Mhz GeIL - MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC - CM690 + 4x Scythe Slip Stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist ook mijn HD5850 binnen gekregen. Gisteren besteld bij Alternate, vandaag in huis!
TOP!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edu78
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-09 15:20
twiFight schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:41:
Het zou fijn zijn als ATI zelf eens wat over die levertijden zou bekendmaken. Leveranciers zijn ook maar leveranciers en webshops vertrouw ik al helemaal niet, die vertellen alleen maar wat ze goed uitkomt. Funest voor ATI natuurlijk als ze moeten bekendmaken dat ze pas weer in februari ofzo kunnen leveren, maar dan weet de rest tenminste wel waar ze aan toe zijn.
Ik vind het vreemd dat Alternate af en toe wel kaarten binnenkrijgt, maar dat je bij sommige webshops maanden moet wachten (ik wacht al sinds eind september op een Sapphire HD5850). Zou het misschien kunnen dat deze laatste shops de kaarten in eerste instantie tegen relatief lage prijzen hebben verkocht, maar daar nu alleen tegen hoge prijzen aan kunnen komen, en daarom wachten tot ze betaalbaar zijn? Kan me voorstellen dat ze geen verlies willen draaien. Zou ook verklaren waarom sommigen af en toe duurdere kaarten van een ander merk krijgen aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Edu78 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 15:20:
[...]

Ik vind het vreemd dat Alternate af en toe wel kaarten binnenkrijgt, maar dat je bij sommige webshops maanden moet wachten (ik wacht al sinds eind september op een Sapphire HD5850). Zou het misschien kunnen dat deze laatste shops de kaarten in eerste instantie tegen relatief lage prijzen hebben verkocht, maar daar nu alleen tegen hoge prijzen aan kunnen komen, en daarom wachten tot ze betaalbaar zijn? Kan met voorstellen dat ze geen verlies willen draaien. Zou ook verklaren waarom sommigen af en toe duurdere kaarten van een ander merk krijgen aangeboden.
Lijkt mij een logische stelling, webshops zijn blij met elke order die ze krijgen maar gaan deze niet opvullen met kaarten die ze duurder als de eerder gestelde prijzen van distributeurs hebben moeten kopen,
Uiteindelijk willen ze natuurlijk wel winst maken.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powrskin schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 16:19:
Lijkt mij een logische stelling, webshops zijn blij met elke order die ze krijgen maar gaan deze niet opvullen met kaarten die ze duurder als de eerder gestelde prijzen van distributeurs hebben moeten kopen,
Uiteindelijk willen ze natuurlijk wel winst maken.
Dat zou op zich logisch zijn, maar mij bekruipt inmiddels ook een beetje het gevoel dat mensen die een goedkope (bijvoorbeeld) Asus hebben besteld nu een dure Sapphire aangeboden krijgen en dat mensen die een goedkope Sapphire besteld hebben een dure Asus. Ik besef me dat ik dat op geen enkele manier kan bewijzen maar het lijkt me niet ondenkbaar, het is op het moment zo'n beetje de enige manier om te blijven verkopen zonder gigantische verliezen te draaien. Het zou wel een behoorlijk schimmige zaak zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

De levertijden van de 57x0 kaarten zijn redelijk in orde. De yields hiervan zijn ook een stuk beter.
De kaarten uit de 58x0 serie zijn een ander verhaal, de levertijden zijn hopeloos en de prijzen belachelijk.
Amd/ati deelt deze mening en is ook bezig met een opzeggen van een blacklist. Winkels die de prijzen van de kaarten te hoog opdrijven of dmv de boven genoemde activiteiten de kaarten proberen veel te duur te verkopen worden op deze lijst geplaatst.
Wat daarna met deze lijst gedaan zal worden is niet duidelijk.

Ik hoop dat ze er iets mee doen, je betaalt nu de 5870 prijs voor een 5850, 5850 prijs voor een 5770, 5770 prijs voor een 5750. De 5780 en 5970 zijn helemaal hopeloos.
Amd/ati is beslist niet blij met de acties van de winkels.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LyP0 schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 16:52:
Ik hoop dat ze er iets mee doen, je betaalt nu de 5870 prijs voor een 5850, 5850 prijs voor een 5770, 5770 prijs voor een 5750. De 5780 en 5970 zijn helemaal hopeloos.
Amd/ati is beslist niet blij met de acties van de winkels.
Tsjah, ik denk dat het enige dat AMD er echt aan kan doen is TMSC op zijn falie geven en/of een andere leverancier te gaan zoeken. Want de enige manier om dit soort praktijken van webwinkels te voorkomen is gewoon te zorgen dat alle kaarten voldoende leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 16:54:
of een andere leverancier te gaan zoeken.
En dat kan niet, nou ja het is vast in theorie wel mogelijk, maar het gaat iig niet gebeuren. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb 12 november bij salland mijn complete systeem besteld met een HD5750 vapor-x. Ondertussen zijn alle onderdelen binnen, behalve de videokaart. Ik heb deze eergisteren gewijzigd in een XFX HD5770(aangezien die beter te leveren schijnt te zijn) Maar weet iemand hoe lang het ongeveer nog gaat duren? (Bij salland zijn ze heel onduidenlijk, de verwachte levertijd is daar 1-5 dagen....) Jullie snappen vast wel dat bijna een maand wachten op een nieuwe PC voor een ICT-er, terwijl alle andere onderdelen al binnen zijn, zenuwslopend is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Laatst online: 02-09 22:43
57xx is volgens mij redelijk tot goed leverbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Niet online
Hmm ik hoop echt dat ik er snel iets van hoor, de status van mijn levering staat nu al 3 dagen op "Wachten op update"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1cardo01
  • Niet online
Jullie hebben idd gelijk, de levertijden zien er goed uit. Ik wacht het maar even af, hopenlijk weet ik maandag meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-09 18:06
Weer gemaild door 4Launch, de Sapphire HD5850's komen weer ergens in januari. Wat een feest :(. Ik denk dat ik maar een HD4770 koop voor €75,- en dan over 1-2 maanden schuif ik die HD4770 wel door naar mijn oude PC.

* AlexV heeft hier een ***** hekel aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
Ik zag een XFX HD5870 XXX liggen in de schappen bij Computerland Eindhoven voor 419,00
Of ze meer hebben weet ik niet. Op de site staat alleen de indicatie van internetmagazijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djiezes
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-09 16:29
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:04:
Reken er maar niet op. Ik bestelde (en betaalde meteen) dezelfde kaart op 1 oktober en wacht intussen nog steeds.

Ontopic : http://www.southparkstudios.com/clips/155349/
"C'mon, C'mon ... "

Current Desktop ; Old Desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Azerty zei dat ze 10 december weer 'n lading verwachten , nog 4 dagen en dan hoop ik dat ik mijn kaartje heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Is er uberhaupt nog iemand die gelooft wat de webshops hier over zeggen dan? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternate is denk ik als enigste nog te geloven. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:19

RvV

Ik neem aan dat dit een wereldwijd probleem is? Over een maand zit ik een weekje in New York en had er anders vanaf daar ook wel eentje (5850) mee kunnen nemen. Vooral met de actuele dollar koers.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RvV schreef op maandag 07 december 2009 @ 00:34:
Ik neem aan dat dit een wereldwijd probleem is? Over een maand zit ik een weekje in New York en had er anders vanaf daar ook wel eentje (5850) mee kunnen nemen. Vooral met de actuele dollar koers.
Valt altijd te proberen. Wel lastig als 'Had ik bij me' te verklaren bij terugkomst, maar je gaat in Nederland waarschijnlijk geen 5850 vinden voor je vakantie. Dus waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen vrijdag nog eens met MaxICT gebeld om een en ander na te vragen. Ze konden geen eenduidige leverdatum geven, en wilden dat ook niet doen om zodoende geen signalen af te geven richting een bepaalde datum die op een later tijdstip niet haalbaar blijkt te zijn. Dat vind ik op zich een nette en eerlijke insteek. Beter geen informatie, dan verkeerde informatie. Er stonden op dat moment zo'n 15 backorders aldaar, dus ben benieuwd wanneer behalve Alternate ook MaxICT en andere shops de kaarten geleverd gaan krijgen.

Het is op zich wel een hele vreemde gang van zaken dat er wel kaarten tegen een hogere prijs uitgeleverd worden, terwijl er ik weet niet hoeveel shops zitten te wachten op hun eerdere bestellingen. Dat deze de kaarten eerder tegen een lagere prijs besteld hebben mag wat mij betreft geen reden zijn deze shops achter te stellen op levering totdat het productie-proces weer fatsoenlijk loopt. Dit is gewoon een bedrijfs/productie-opstartrisico waarvan uitgegaan en verwacht mag worden dat zoiets ingecalculeerd wordt door een producent! Volgens mij is het zelfs onwettig als er geen kaarten uitgeleverd worden aan eerdere bestellingen voor de 'normale' leverprijs en nu alleen te leveren aan shops die bereid zijn meer betalen. Oneerlijke bedrijfsvoering en kunstmatige prijsopvoering heet zoiets geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willembuksjaq
  • Laatst online: 16-09 19:32
Ik vind het belachelijk dat het zo lang kan duren. Ik heb mijn Gigabyte HD5850 bij Databyte dan wel voor een zacht prijsje van 180 euro besteld, maar dat was al op 30 september!.. Het zou zo'n webshop ook is sieren als ze wat van zich zouden laten horen, als ze de leverdatum op 'nog niet bekend' laten staan.
Nou zijn er dus een paar opties:
- Er komen zo weinig kaarten binnen dat ze gewoonweg niet aan de levering kunnen voldoen
- Mensen die meer geld neerleggen krijgen hun kaart wel gewoon geleverd
- Er hebben zo ontzettend veel mensen voor 30 september een kaart besteld, dat ik nog op nummer 56 sta in de lijst (Databyte weigert hier echt uitspraak over te doen).

Hoe dan ook, ik vind het een slechte praktijk. Iedereen is zich er van bewust dat de leveringen moeilijk gaan maar als een webshop van de klant verwacht dat zij niet als schuldige worden gezien zouden ze wel wat meer initiatief mogen tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:04:
Het is op zich wel een hele vreemde gang van zaken dat er wel kaarten tegen een hogere prijs uitgeleverd worden, terwijl er ik weet niet hoeveel shops zitten te wachten op hun eerdere bestellingen. Dat deze de kaarten eerder tegen een lagere prijs besteld hebben mag wat mij betreft geen reden zijn deze shops achter te stellen op levering totdat het productie-proces weer fatsoenlijk loopt. Dit is gewoon een bedrijfs/productie-opstartrisico waarvan uitgegaan en verwacht mag worden dat zoiets ingecalculeerd wordt door een producent! Volgens mij is het zelfs onwettig als er geen kaarten uitgeleverd worden aan eerdere bestellingen voor de 'normale' leverprijs en nu alleen te leveren aan shops die bereid zijn meer betalen. Oneerlijke bedrijfsvoering en kunstmatige prijsopvoering heet zoiets geloof ik...
Misschien werkt het gewoon anders. Die webshops hebben volgens mij gewoon een in eerste instantie haalbare prijs op hun website gezet, met een kleine marge. Die kan je wel bestellen als klant bij de webwinkel maar die heeft de webwinkel dan al niet besteld bij de leverancier. Toen de vraag ineens omhoog ging gingen de prijzen ook omhoog, maar die hadden de webwinkels nog niet aangepast. Dus als de webwinkel dan een kaart moet bestellen betalen ze er meer voor dat de klant er voor betaald. Dat betekent dus dat ze wachten met inkopen totdat de prijzen weer gedaald zijn tot het niveau dat ze er geen verlies op maken, ergo, lange wachttijden.

Daarom kan je dus ook andere kaarten voor een hogere prijs kopen.

Tenminste, ik heb het idee dat het zo werkt, misschien kan iemand met inside-information van een webwinkel één en ander bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Willembuksjaq schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:13:
- Er komen zo weinig kaarten binnen dat ze gewoonweg niet aan de levering kunnen voldoen
Klopt, waarschijnlijk krijgt Databyte zelf's helemaal niks binnen.
- Mensen die meer geld neerleggen krijgen hun kaart wel gewoon geleverd
Dat betwijfel ik, ik denk dat ze ze niet meer kunnen inkopen voor een prijs die nog lager ligt dan 180 euro zodat ze niet gewoon veel verlies draaien.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
-The_Mask- schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:23:
[...]
Klopt, waarschijnlijk krijgt Databyte zelf's helemaal niks binnen.
Lijkt me ook sterk. De yields zijn 50% stond in een artikel. Dat er dan, zeker na launch, schaarste is snap ik, maar dan nog komt er nog wel steeds 50% binnen. Waar gaat dat heen dan? Alternate heeft er wel steeds een aantal. Waarom krijgen de andere webshops dan niks? Ik vind het heel verdacht. Je zou toch op zijn minst verwachten dat de andere webshops af en toe 1 of 2 kaarten binnenkrijgen, als alles volgens first come first serve gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten Vollebregt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:12
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 00:44:
[...]

Valt altijd te proberen. Wel lastig als 'Had ik bij me' te verklaren bij terugkomst, maar je gaat in Nederland waarschijnlijk geen 5850 vinden voor je vakantie. Dus waarom niet?
Ach je mag tot 430 euro invoeren uit het buitenland, dus zelfs als de douane je controleert en je hebt de aankoopbon moet dat geen probleem geven.

Wat me lastiger lijkt is dat je voor een RMA bij bijvoorbeeld Sapphire gaat via de plaats van aankoop, en als dat in de VS is dan is dat niet echt praktisch. Maar mocht iemand ervaring hebben dat je een RMA ook zonder de tussenkomst van de retailer kan doen dan ben ik daar geïnteresseerd naar de verhalen. Een vriend van mij zit momenteel in de VS, maar komt over een kleine week voor een weekje weer naar Nederland. En laat Newegg nou net de Sapphire 5850 op voorraad hebben ;).

My case has so many fans that it hovers above the ground

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkie
  • Laatst online: 15-08 20:48
Levertijden 5850

Indien je nu besteld:
  • 4launch: niet voor januari te leveren
  • OBCS: "Datum worden zo vaak verzet dat wij niets meer kunnen garanderen"
  • misco.nl: "De aangegeven kaart ligt niet op voorraad. Deze wordt pas weer in januari binnen verwacht."
  • Azerty: "Op dit moment is er dus weinig te zeggen over de verwachte leverdatum..."
  • Alternate: pas in januari, 5870 hetzelfde
Gelieve aan te vullen

[ Voor 5% gewijzigd door Punkie op 07-12-2009 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 19:02

Corn

Raar jongetje

Gister in Akihabara bij diverse winkels om een 5850 gaan zeuren, maar ook daar hebben ze niets meer. Alleen 57xx is volop te krijgen. Tot zover voor in het buitenland voor videokaarten shoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willembuksjaq
  • Laatst online: 16-09 19:32
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:20:
[...]

Misschien werkt het gewoon anders. Die webshops hebben volgens mij gewoon een in eerste instantie haalbare prijs op hun website gezet, met een kleine marge. Die kan je wel bestellen als klant bij de webwinkel maar die heeft de webwinkel dan al niet besteld bij de leverancier. Toen de vraag ineens omhoog ging gingen de prijzen ook omhoog, maar die hadden de webwinkels nog niet aangepast. Dus als de webwinkel dan een kaart moet bestellen betalen ze er meer voor dat de klant er voor betaald. Dat betekent dus dat ze wachten met inkopen totdat de prijzen weer gedaald zijn tot het niveau dat ze er geen verlies op maken, ergo, lange wachttijden.

Daarom kan je dus ook andere kaarten voor een hogere prijs kopen.

Tenminste, ik heb het idee dat het zo werkt, misschien kan iemand met inside-information van een webwinkel één en ander bevestigen.
Ik heb geen inside-information maar als het zo zou werken zou het helemaal een slechte zaak zijn. Volgens mij is een winkel gewoon verplicht om te leveren, of dat nou met verlies is of niet. En zo hoort het ook, als je een product aanbied voor een prijs, dan heb je hem ook te leveren voor die prijs.

Stel ik verkoop als winkel een lcd tv, en ik bied hem 200 euro lager aan dan elke andere prijs op de markt. Dan wacht ik bij elke bestelling gewoon een half jaar tot die marktconform is, ik hem gewoon met winst kan verkopen, en vervolgens lever ik hem. Als het op deze manier werkt, dan is er iets heel erg mis.

[quote]-The_Mask- schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:23:
[...]
Dat betwijfel ik, ik denk dat ze ze niet meer kunnen inkopen voor een prijs die nog lager ligt dan 180 euro zodat ze niet gewoon veel verlies draaien.
Ik verwacht ook niet dat ze lager dan dat kunnen inkopen. Eigenlijk verwacht ik ook niet dat ze nog winst kunnen maken als ze voor die prijs inkopen, maar als je hem voor die prijs neerzet verwacht je dat ze hem ook gewoon kunnen leveren. Zo niet, dan is het een lokkertje dan heb ik er per definitie helemaal geen problemen dat ze moeten leveren met verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Willembuksjaq schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:01:
Ik verwacht ook niet dat ze lager dan dat kunnen inkopen. Eigenlijk verwacht ik ook niet dat ze nog winst kunnen maken als ze voor die prijs inkopen, maar als je hem voor die prijs neerzet verwacht je dat ze hem ook gewoon kunnen leveren. Zo niet, dan is het een lokkertje dan heb ik er per definitie helemaal geen problemen dat ze moeten leveren met verlies.
Ze gaan ze wel leveren alleen pas als ze goed leverbaar zijn, aangezien dan de prijs weer naar een normaal niveau gaat. Dan gaan ze ze pas ook weer inkopen. Nu inkopen doen ze niet of kunnen ze niet. Simpel weg of ze draaien verlies of de leverancier heeft gewoon niks.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Reken ook maar dat winkels je gewoon naaien hoor. Ik had bij Komplett geheugen gekocht voor €86. Het was "niet leverbaar" zogenaamd en kreeg het niet. Het was ondertussen wel gewoon op hun site te koop voor inmiddels €109. De nederlandse wet steunt winkels hier in, die bij verandering van prijs bij leverancier hun het recht geeft de koop te ontbinden. Dus als de webshop meer geld kwijt is zeggen ze gewoon "jammer maar helaas, de deal gaat niet door". Uiteraard hoor je er geen enkele winkel over als je iets opeens €20 goedkoper kunnen inkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 12:42
twiFight schreef op maandag 07 december 2009 @ 11:07:
Reken ook maar dat winkels je gewoon naaien hoor. Ik had bij Komplett geheugen gekocht voor €86. Het was "niet leverbaar" zogenaamd en kreeg het niet. Het was ondertussen wel gewoon op hun site te koop voor inmiddels €109. De nederlandse wet steunt winkels hier in, die bij verandering van prijs bij leverancier hun het recht geeft de koop te ontbinden. Dus als de webshop meer geld kwijt is zeggen ze gewoon "jammer maar helaas, de deal gaat niet door". Uiteraard hoor je er geen enkele winkel over als je iets opeens €20 goedkoper kunnen inkopen...
Dat is niet helemaal waar, sorry voor de offtopic, maar ik heb het bij digitalstreet met een camera meegemaakt dat er door een prijsdaling 50 euro minder betaald hoefde te worden.

In 99% van de gevallen heb je gelijk.

Echter hier zit gewoon iemand z'n zakken te vullen, het zij de winkel of de toeleverancier (ik vermoed de tweede).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Hele nette winkel dan, kudos voor hun :) Soms kun je nog wat geld terugkrijgen als je teruggaat naar de winkel met het verhaal "ja vorige week betaalde ik xxx en een paar dagen later is hij €50 goedkoper!" Dat is nl. wel erg lullig als een verkoper je daar niet van op de hoogte brengt. Soms wijst een verkoper je er op "Volgende week is dat artikel in de aanbieding". Helaas komen dat soort dingen steeds minder voor en op webshops maak je het al helemaal nooit mee.

Vaak droppen ze hun prijzen ook pas wanneer de concurrentie ook in prijs daalt. Zolang ze er nog de oude hoge prijs voor kunnen krijgen doen ze dat natuurlijk. Ik denk dan ook dat de ATI kaarten (om het nog ff ontopic te houden ;)) niet snel in prijs zullen dalen, totdat ze echt weer met stapels tegelijk binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldar
  • Laatst online: 24-10-2020
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:18:
Azerty zei dat ze 10 december weer 'n lading verwachten , nog 4 dagen en dan hoop ik dat ik mijn kaartje heb ;)
bij mij zeiden ze 11 december, ik wacht er idd ook op. als ze het 11 december niet leveren dan neem ik tijdelijk wel een ander kaartje. wacht sinds 3 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Bij komplett liggen nog 6 HD5870-VaporX kaarten zie ik. 396 is wel duur, maar als je kijkt naar de prijzen van tegenwoordig is het nog niet eens zo heel gek met die mooie koeling erbij.
http://www.komplett.nl/k/...E6-410C-9075-06518B1B62A5

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert43
  • Laatst online: 31-07 15:45
Hoi,

Vorige week donderdag een Ati 5850 bij Alternate besteld. De kaart is onderweg en wordt vandaag of morgen thuis afgeleverd. Ik ben heel benieuwd.

De verkrijgbaarheid van deze kaarten is een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
anathema schreef op maandag 07 december 2009 @ 12:59:
Bij komplett liggen nog 6 HD5870-VaporX kaarten zie ik. 396 is wel duur, maar als je kijkt naar de prijzen van tegenwoordig is het nog niet eens zo heel gek met die mooie koeling erbij.
http://www.komplett.nl/k/...E6-410C-9075-06518B1B62A5
Beschikbaarheid: Niet op voorraad 90 stuks op 2010-01-21 (in bestelling, verwacht) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XenoMorph_LV426
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-01-2024
Tsja zo zie je hoe snel ze gaan, had er gelukkig nog 1 van te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-08 12:17
Voor degene die nog interesse hebben in de Sapphire HD5770, zie net op de 4Launch website dat er +10 onderweg zijn van de leverancier naar 4launch. Prijs: €134,- .
Ik heb ze helaas nog niet ontvangen, wel track & trace gekregen vandaag (vanochtend vroeg) dus heb hoop dat als ik straks thuis kom ze naast de deur liggen te wachten! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bauke123
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-08-2015
Nou ik heb zojuist onverwacht mijn Sapphire Radeon HD5850 in handen gekregen.
Ik had hem op 29/11 bij MyCom besteld. Verwachtte dat ie zo in januari ergens wel zou zijn af te halen, maar kreeg vanochtend mailtje dat ie binnen was, dus ben er gelijk heen gefietst.
De prijs was maar €226, best goedkoop in vergelijking met meeste online shops. Terwijl ik hem hier in de winkel kon halen en dus ook makkelijker mocht ik garantie nodig hebben.
De medewerker was ook best verbaasd, denk dat hij er ook wel eentje had gewild ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 13:59
Heb jij even geluk daar bauke, ik wacht al sinds eind oktober op mijn Sapphire HD5850 van MyCom.

Jammer dat de kaarten nergens leverbaar zijn hier in de buurt, MyCom verliest heel rap punten bij mij :|

Je hoort ook totaal niets van ze, en je order status kun je ook niet online bekijken; althans, deze order kan ik niet online bekijken, eerdere orders wel.

[ Voor 27% gewijzigd door Werelds op 07-12-2009 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkie
Levertijden 5850

Indien je nu besteld:
  • misco.nl: "De aangegeven kaart ligt niet op voorraad. Deze wordt pas weer in januari binnen verwacht."
  • Azerty: "Op dit moment is er dus weinig te zeggen over de verwachte leverdatum..."
  • cool-prices: " ... geen enkele toezegging doen van wanneer wij u deze kaart ECHT kunnen leveren"
  • PCGlobe: konden niets beloven
Gelieve aan te vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-09 13:59
MyCom: 31-12 is de "officiële" leverdatum, maar ze verkopen er gewoon willekeurig links en rechts een aantal als ze ze binnenkrijgen. Een order plaatsen is geen garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Bij Alternate zijn er weer HD5850's op voorraad hoor!

Club 3D HD5850, 269
XFX HD5850, 269
XFX HD5850 XXX, 289

En ook de HD5970 is er weer:

Club3D HD5970, 619

Edit; ook bij Komplett HD5850's op voorraad. Alleen dan wel écht te duur.

Powercolor HD5850, 295
Sapphire HD5850, 337 :X

[ Voor 101% gewijzigd door Format-C op 07-12-2009 16:01 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:41

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Levertijden 5850

Indien je nu besteld:
  • cool-prices: " ... geen enkele toezegging doen van wanneer wij u deze kaart ECHT kunnen leveren"
  • MaxICT: Geen toezeggingen, maar reken op eind januari (04-12 waren er 15 backorders).
Gelieve aan te vullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Ik heb er maar vast een besteld. Ik weet dat het waarschijnlijk tering lang gaat duren, maar hij stond iig voor een normale prijs op de site. Bovendien hebben ze (mycom) een winkel hier in de stad. Krijg ik de kaart iig zodra hij weer leverbaar is, voor een normale prijs :) Kan altijd cancellen als hij eerder ergens op voorraad is voor minder geld.

En nu gewoon een toffe kerstvakantie hebben en daarna zien we wel eens wanneer dat stukje silocon op steroiden binnenkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 16:48
Haha van € 299 naar € 275, ik denk dat ze bedoelden:

Van € 199 naar € 275
:>

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StefanvanGelder schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:25:
[...]

Haha van € 299 naar € 275, ik denk dat ze bedoelden:

Van € 199 naar € 275
:>
LOL... Het zal me niets verbazen dat de kaarten wanneer ze €100,- duurder geworden zijn ineens prima en volop leverbaar blijken te zijn... 8)7
Ik heb €225,- betaald, en voor DIE prijs wil ik hem ook hebben!!!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Laatst online: 24-09 13:44

defcon84

Multipass?

http://dollarshops.eu/pro...TI%20EYEFINITY%20%20%20IN

in de pricewatch zag ik dat de Sapphire 5870 op voorraad was bij Dollarshops.eu
dus ik meteen gebeld..
antwoord:
"over 4 dagen krijgen zij een paar kaartjes binnen maar die zijn meestal al voorbehouden en dus meteen de deur uit.. geen garantie dat je er eentje krijgt als je nu besteld"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Laatst online: 07-09 21:39
cool-prices: " ... geen enkele toezegging doen van wanneer wij u deze kaart ECHT kunnen leveren"
dat betekent dat ze telkens kleine ladingen binnen krijgen neem ik aan? Ik hoop het wel want is sta namelijk op de 2e plek voor een Asus HD5850...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
wacht inmiddels ook alweer 3 weken. dacht misschien omdat ik een bestelling had staan bij distributeur dat ik geluk zou hebben, maar vandaag ook de mail : levertijd onbekend :(

ik heb besloten ook maar een overpriced 5850 aan te schaffen bij salland of alternate, er staat dat die ze beide op voorraad hebben.

kan nu niet helaas even niet bellen, dus dat wordt morgen, hopelijk kan er eentje op de kop tikken. ik ga niet hoger dan 275.

[ Voor 8% gewijzigd door Buntmans op 07-12-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Vamp
  • Laatst online: 22:27
Ik houd dit topic +/- twee weken in de gaten. Gister was het zover. Bij Alternate stond de Sapphire 5850 op "direct uit voorraad leverbaar"

Meteen besteld en betaald via IDeal. Vanmiddag een mailtje ontvangen dat de bestelling is verzonden!!

Tsja, dan maar een paar euro meer voor die kaart :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonNL
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-06 00:30
Beste,

Graag zou ik u willen informeren over uw lopende bestelling waarin u een nieuwe ATI 5000 videokaart besteld hebt.

Zoals u wellicht weet is deze kaart erg lastig te leveren op dit moment, onze leverancier heeft vandaag helaas bekend gemaakt dat er nog meer vertraging in de levering zit.
De videochip die geproduceerd wordt voor ATI, is uitbesteed aan een externe partij die de vraag niet aankan. Dit betekent dat ATI zelf ook erg veel moeite heeft om wereldwijd voorraad te kunnen verstrekken.

Het contact dat wij onderhouden met de leveranciers is erg goed, waardoor wij als grotere partij op de markt ook een groter deel van de voorraad proberen te verkrijgen. Helaas geldt echter ook voor ons, dat ook wij dienen te wachten op producties vanuit Azië. Wekelijks ontvangen wij wel enkele kaarten, waardoor wij steeds weer een klein deel van onze openstaande backorders weg kunnen werken.

Onze leveranciers hebben aangegeven dat een grotere voorraad vanaf januari waarschijnlijk weer binnenkomt. Dit kan helaas dus wel betekenen dat uw bestelling tot die tijd open blijft staan.

Onze excuses voor het ongemak, wij doen er natuurlijk alles aan om uw bestelling zo snel mogelijk uit te leveren en proberen u hier ook zo goed mogelijk van op de hoogte te houden.
Tot slot willen wij melden dat wij volgens het FIFO systeem uitleveren, klanten die dus als eerst besteld hebben, krijgen ook als eerst uitgeleverd.

Mocht u uw bestelling te lang vinden duren, kunt u uw bestelling altijd door ons laten wijzigen. Hiervoor kunt u reageren op deze e-mail, of telefonisch contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet,

4Launch
( 0900-4LAUNCH (25cpm)
( 0900-50035 (45cpm)
* verkoop@4launch.nl
* rma@4launch.nl
-----------------------
heb geen 5870 meer in bestelling maar kreeg deze mail net

Mijn nieuwe systeempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...Als trouw lezer volg ik al weken dagelijks de ervaringen van iedereen hier..

Ook ik was aan het twijfelen of ik maar een duurdere variant bij Alternate aan moest gaan schaffen, tot ik op de mycom site zag dat vestiging Leiden een kaart op voorraad had! Online besteld en net even naartoe gereden, hij lag er daadwerkelijk!!

Ik heb geen idee hoe het kan dat de losse winkels soms kaarten hebben liggen (in Den Haag greep ik er net naast) en de internetorders schijnbaar niet uitgeleverd worden, ik vind het persoonlijk ook sneu voor hen die al wachten sinds eind okt. begin nov., en dat je door winkelvoorraden te volgen aan een kaart kunt komen, maar het kan.

Ik ga hem straks als ik thuis ben (nu nog vrolijk aan het werk) inbouwen en dan kan ik (hopelijk met een werkende kaart) door naar een ander topic, die van de ervaringen.

Succes all!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:20:
Levertijden 5850

Indien je nu besteld:
  • MaxICT: Geen toezeggingen, maar reken op eind januari (04-12 waren er 15 backorders).
Gelieve aan te vullen
Alternate heeft gewoon HD5850's op voorraad. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 07-12-2009 17:29 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Mystic_Vamp schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:16:
Ik houd dit topic +/- twee weken in de gaten. Gister was het zover. Bij Alternate stond de Sapphire 5850 op "direct uit voorraad leverbaar"

Meteen besteld en betaald via IDeal. Vanmiddag een mailtje ontvangen dat de bestelling is verzonden!!

Mmm dat is wel erg sterk, heb afgelopen vrijdag besteld (ook betaald met ideal) en tot op heden geen mailtje gehad met verzonden...... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexV
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-09 18:06
Voor wie snel is en in Arnhem woont. De HD5850 van Asus is daar op voorraad voor €242,99. Veel plezier degene die daar langskomt en hem meeneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

AlexV schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:28:
Voor wie snel is en in Arnhem woont. De HD5850 van Asus is daar op voorraad voor €242,99. Veel plezier degene die daar langskomt en hem meeneemt.
Arnhem is groot...

Waar dan? ;)
harrytasker schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:28:
[...]

Mmm dat is wel erg sterk, heb afgelopen vrijdag besteld (ook betaald met ideal) en tot op heden geen mailtje gehad met verzonden...... :(
Ik zou ze vlug bellen en vragen of ze er 1 van XFX of Club3D op willen sturen. Dan heb je hem misschien morgen nog. En anders woensdag.

[ Voor 41% gewijzigd door Format-C op 07-12-2009 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
harrytasker schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:28:
[...]

Niet te geloven krijg ik net een mailtje 5.25 uur dat ie verstuurd is :)
Wat kan een mens ongeduldig zijn hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sten Vollebregt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:12
Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:23:
Ook ik was aan het twijfelen of ik maar een duurdere variant bij Alternate aan moest gaan schaffen, tot ik op de mycom site zag dat vestiging Leiden een kaart op voorraad had! Online besteld en net even naartoe gereden, hij lag er daadwerkelijk!!
Ah, jij was degene die me net voor was :P om 10 voor 3 uur al gemaild en een paar keer geprobeerd te bellen, maar kreeg ze niet te pakken. Heb er nu één besteld bij een MyCom vestiging dichter in de buurt om af te halen zodra die binnen is... kijken wat ie doet.

Oh en er wordt bij de MyCom in Arnhem bedoeld, mij te ver weg en te duur.

[ Voor 13% gewijzigd door Sten Vollebregt op 07-12-2009 17:37 ]

My case has so many fans that it hovers above the ground

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Net toch maar een XFX 5850 bij Alternate besteld. Kon echt niet meer wachten en eind Januari vond ik wat te lang duren. Ik heb even van tevoren gebeld en gevraagd of deze kaart echt op voorraad was en ze zeiden dat ze er nog 4 hebben liggen, maar ik moest wel snel zijn met bestellen want ze zijn binnen no-time weer op. Nou gelijk besteld een uur geleden en een orderbevestiging gekregen :) Nu zijn er nog 3 op voorraad als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook vrijdag-middag mijn hele systeem bij Alternate besteld inlc Sapphire 5850, krijg zojuist een mail met Track and Trace \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodjebram
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:47
Vanmiddag een mailtje gekregen van Cool Prices dat mijn Sapphire HD5850 verstuurd is 8)

Ik stond voor het weekend op plaats 6 en er kwamen er 20 binnen zeiden ze.

Mijn bestelling was geplaatst op 30 oktober :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Zaterdag zag ik nog een club 3d 5870 staan bij Alternate, meteen gebeld. Net de verzendbevestiging gekregen, morgen in huis dus (had ik mooi de laatste! 8)7 ). Wel een beetje aan de dure kant, maar na het sneuvelen van mn gtx285 krijg ik bij gebrek aan vervangende kaart het volledige aankoopbedrag terug van 8mnd geleden (359e dus!) Bedankt voor de service 4Launch! (mag ook eens gezegd worden) _/-\o_
Mooi Asus bios op de kop tikken, en klokken met die hap.. Ik ben benieuwd of ik nog boven de 26k 3d06 kom..

Ik laat nog wel wat resultaten achter in het "ervaringen topic", we zullen zien...
Voor mensen die aan het wachten zijn: Het zonnetje schijn aan de horizon, met geduld bespaar je ook nog eens een smak geld...

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

millman schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:54:
Voor mensen die aan het wachten zijn: Het zonnetje schijn aan de horizon, met geduld bespaar je ook nog eens een smak geld...
Zei de man met een 5870 :p Maar ik ben het met je eens, die maand (of misschien twee) moet het verschil toch niet hoeven maken. Een beetje geduld zou toch geen probleem moeten zijn (hoop ik dan van harte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eur
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-08 11:46

Eur

Broodjebram schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:30:
Vanmiddag een mailtje gekregen van Cool Prices dat mijn Sapphire HD5850 verstuurd is 8)

Dat is raar ik wacht al vanaf 20 oktober en heb helemaal niks gehoord. Gaat trouwens over dezelfde kaart.
Ik ga ze morgen toch even bellen.

PS voor hoeveel heb jij hem besteld? Ik namelijk voor 208,- Als jij er meer voor hebt betaald gaan ze blijkbaar eerst de "dure" bestellingen afronden.

[ Voor 7% gewijzigd door Eur op 07-12-2009 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keef
  • Laatst online: 27-07 14:43
Broodjebram schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:30:

Dat komt mooi uit, ik stond op plek 12. (04-12-2009)
Alleen nog geen mailtje gekregen dat hij verstuurd is :(

Wacht sinds: 09-11-2009
Prijs: € 216,xx

[ Voor 4% gewijzigd door Keef op 07-12-2009 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4gick
  • Laatst online: 02-09 22:43
Ik weet niet waar Xpack voor staat, maar dit is toch te gek voor woorden? Een 5850 voor de prijs van 5870, hopelijk komt AMD snel met die blacklist..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkie
RappieRappie schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:28:
[...]
Alternate heeft gewoon HD5850's op voorraad. ;)
Dat is anders niet wat ze mij aan de telefoon hebben gezegd vanmorgen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkie
I-Heine-I schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:14:
[...]

dat betekent dat ze telkens kleine ladingen binnen krijgen neem ik aan? Ik hoop het wel want is sta namelijk op de 2e plek voor een Asus HD5850...
Dit uit hun mail:
Helaas kan ik (en alle andere webshops in heel Nederland) u op dit moment geen enkele toezegging doen van wanneer wij u deze kaart ECHT kunnen leveren. De komende tijd zullen alle leveringen die wij krijgen nodig zijn voor reeds openstaande orders van onze klanten. Wanneer er voor het eerst modellen voor de vrije verkoop beschikbaar zullen zijn? Dat is ook binnen onze organisatie een vraag waar wij graag antwoord op hadden gehad.

Wat ik u wel kan vertellen is dat wij een vrij “agressieve” inkoop afdeling hebben en dat de kaarten die beschikbaar zijn bij leveranciers ook bijna altijd allemaal deze kant op komen. Alleen praten we dan over aantallen van gemiddeld 0 t/m 2 per week.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Het verkoopteam.
www.Cool-Prices.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stategamer
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 14:46
Zo net een bestelling gedaan bij alternate en ze vertelden mij in de mail (vandaag) dat als ik via ideal betaalde ik hem de volgende dag opgestuurd kreeg:
Zodra u uw bestelling plaatst via onze website en direct betaald met Ideal, zal morgen uw bestelling door ons worden verzonden.
En nu afwachten op mijn HD5850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Niet online
Mystic_Vamp schreef op maandag 07 december 2009 @ 17:16:
Tsja, het is maar wat je een "paar euro meer" noemt.. 35% meer zul je bedoelen.
Pagina: 1 ... 12 ... 38 Laatste

Dit topic is gesloten.