[BBG Aanschaf] Special: goedkope (storage) server nov. 2009 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 17.993 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
http://hdat2.getphpbb.com...ctl-seagate-erc-t186.html

Wikipedia: Time-Limited Error Recovery

Vitaal voor Raid 5 en error recovery.
Bij de Samsung , zoals aangeprijst in startpost, is het niet mogelijk dit te wijzigen. Bij de eerste generatie Green disks van WD wel.

Daarnaast http://www.silentpcreview.com/forums/viewtopic.php?t=51401
En dan vraag ik mij af, hoe zit dat met andere green disks.

Voor WD is er wel een tool om die park timeout op 62min te zetten.

Erg praktisch is het allemaal niet.

Tenzij topicposter andere informatie heeft, waardoor hij green disks voor raid aanbeveelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbuis
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-02-2024
@lisadr.

Bedankt voor de tip! Hier had ik nog niet over nagedacht. Ken het EEE pc principe ook niet, maar ik begrijp dat het een soort mini notebook is. Ik neem het in mijn overwegingen mee, al moet ik zeggen dat een externe HD me wat minder aanspreekt. Maar goed. Ik wacht nog even op andere suggesties :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 12:41

MikeVM

- Baloo -

ik ben ook van plan om een servertje te bouwen, en ik heb al heel wat configuraties samengesteld maar ik loop telkens weer op een ander klein probleempje aan

ik zal eerst mijn eisen opsommen
- zuinig genoeg voor 24\7
- +-6 Sata II schijven
- backups, downloads en file server

hardware die ik nog liggen heb
2x1GB DDRII ram (800 denk ik)
Intel Core2duo 21xx

deze moeten niet gebruikt worden, maar het maakt een s775 systeem goedkoper, en het gebruik van Sodimm is ook uitgesloten

Behuizing: Antec VSK-2000 €30
Voeding: Corsair 400cx €46 (prijs bij alternate.be)

Config 1: Atom
door de nood aan veel Sata schijven kom ik direct uit op Ion, en door de beperking van Sodimms blijven er maar enkele bordjes over. bij het meerendeel zitten er 3 sata connectors intern en ééntje is bedoeld voor extern gebruik, de Point of View ION-MB330-1 heeft dan wel weer 4 sata poorten intern én één extern
(kan ik hier 5 apparaten tegelijkertijd op aansluiten? op de homepage van pov is er niets over vermeld)
moederbord: Point of View ION-MB330-1 €129 ( 4 Sata poorten)
Geheugen: Setje wat ik hier heb liggen
PCI Sata controller: € 25
prijs : € 230
voordeel: zuinig
nadeel : duur

Config 2: s775
hier kan ik direct kiezen voor 6 sata poorten aanboord, en ik kom ook goedkoper uit in totaal
moederbord: Foxconn G43MX €62
CPU ; heb ik nog op overschot intel e21xx
Geheugen: Setje wat ik hier heb liggen
prijs: € 138
Voordeel: Krachtig; Goedkoop; 6 satapoorten, uitbreidingsmogelijkheden tot +8 sata schijven
Nadeel: minder zuinig

vragen die ik voor jullie heb:
- wat gaat het atom systeem mij op jaarbasis besparen aan stroom bij 24\7 Ontime.
- het Point of View ION-MB330-1 bordje heeft in totaal 5 sata poorten aanboord, maar kan ik die alle 5 daadwerkelijk gebruiken? of kan ik er maar 4 poorten gebruiken?
- in een pci slot kan ik enkel een sata I controller gebruiken?
- worden alle sata II schijven goed herkent in een sata I controller ( 1TB, 1.5TB, ...)

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat die extra zuinigheid van de Atom niet genoeg is om de hogere aanschaf kosten goed te maken.

Ik zou als moederbord gaan kijken naar een MSI met APS. Die zijn nl een stuk zuiniger dan de meeste concurrenten.
pricewatch: MSI G43TM-E51

Ik zou de corsair, niet dat het een slechte voeding is, vervangen door een be quiet L7 300/350 watt. Goedkoper en efficiënt.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 13:52
Vanwege de reactie van Falcon31 op mijn post over de geluidsproductie van het Athlon systeem het volgende.

Ik wil graag een stille en eventueel ook zuinige Linux server opstarten ter vervanging van mijn Synology DS107+. Qua functionaliteit wil ik hetzelfde kunnen maar dan met meer kracht zodat ik PS3 Media Server kan draaien welke 1080p HD materiaal kan transcoderen. Dit kan mijn Syno box op dit moment niet :)

Kort door de bocht mijn eisen;
  • stil (zuinig)
  • klein (wegstoppen)
  • plaats voor 4 schijven (3 voor opslag, 1 voor Linux)
  • krachtig genoeg voor 1080p transcoderen
Iemand tips?

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypton
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-12-2024
Zoals vele anderen ben ik ook op zoek naar een zuinig systeem met veel Sata aansluitingen. Mijn eerste idee was om naar socket 1156 te kijken, vanwege de i3 / i5 serie CPU's met IGP's.

Tijdens het vergelijken van beschikbare 1156 mobo's kwam ik de GigaByte P55-UD5 tegen welke ik wel het vermelden waard vond. Dit bordje beschikt maar liefst over 12 sata aansluitingen! (verdeeld over 4 chips). Ook heeft het 2 gigabit nics.

Helaas heeft het geen vga/dvi-out, dus alsnog een grafisch kaartje nodig. Ik heb verder ook niet meer gekeken naar de energiezuinigheid, maar met 12x Sata en 2x Lan lijkt het mij een ideaal bordje voor een Home Server. Kost wel 160 euro :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

paulmadejong schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:57:
Vanwege de reactie van Falcon31 op mijn post over de geluidsproductie van het Athlon systeem het volgende.

Ik wil graag een stille en eventueel ook zuinige Linux server opstarten ter vervanging van mijn Synology DS107+. Qua functionaliteit wil ik hetzelfde kunnen maar dan met meer kracht zodat ik PS3 Media Server kan draaien welke 1080p HD materiaal kan transcoderen. Dit kan mijn Syno box op dit moment niet :)

Kort door de bocht mijn eisen;
  • stil (zuinig)
  • klein (wegstoppen)
  • plaats voor 4 schijven (3 voor opslag, 1 voor Linux)
  • krachtig genoeg voor 1080p transcoderen
Iemand tips?
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Performance One Mini P180 Zwart€ 71,99€ 71,99
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 34,94€ 34,94
1Intel Pentium G6950€ 76,50€ 76,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 89,90€ 89,90
1MSI H55M-E33€ 70,35€ 70,35
ImporterenTotaal€ 343,68

Zo iets?
Xrypton schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:33:
Zoals vele anderen ben ik ook op zoek naar een zuinig systeem met veel Sata aansluitingen. Mijn eerste idee was om naar socket 1156 te kijken, vanwege de i3 / i5 serie CPU's met IGP's.

Tijdens het vergelijken van beschikbare 1156 mobo's kwam ik de GigaByte P55-UD5 tegen welke ik wel het vermelden waard vond. Dit bordje beschikt maar liefst over 12 sata aansluitingen! (verdeeld over 4 chips). Ook heeft het 2 gigabit nics.

Helaas heeft het geen vga/dvi-out, dus alsnog een grafisch kaartje nodig. Ik heb verder ook niet meer gekeken naar de energiezuinigheid, maar met 12x Sata en 2x Lan lijkt het mij een ideaal bordje voor een Home Server. Kost wel 160 euro :/
Zuinig is het niet. Goedkoop ook niet. Daarbij, waarom zou je 12 SATA aansluitingen willen? Of 2 lan aansluitingen?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:32
@MikeVM

Denk dat het verschil in zuinigheid rond de 40W (denk ik) is. Dus op jaarbasis (24/7/365) zal dit rond de 80 euro per jaar zijn .

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lisadr schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:38:
@MikeVM

Denk dat het verschil in zuinigheid rond de 40W (denk ik) is. Dus op jaarbasis (24/7/365) zal dit rond de 80 euro per jaar zijn .
Echt niet, het verschil zal maar 10/20 watt zijn. Zo zuinig zijn die atoms helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypton
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 14:34:
Zuinig is het niet. Goedkoop ook niet. Daarbij, waarom zou je 12 SATA aansluitingen willen? Of 2 lan aansluitingen?
12x Sata aansluitingen lijkt me duidelijk. Momenteel heb ik er 6 en die hangen al vol. Nu vervang ik steeds de schijven voor een groter exemplaar. Inmiddels 1,5TB disks, dus kan nog even vooruit, maar niet zo gek lang meer. (ik verzamel veel data :P ) Met 12x sata kan ik de volgende jaren wel vooruit lijkt me.

2x lan zou ik zelf inderdaad niet gebruiken, maar kan handig zijn voor de extra bandwidth ooit.

Of het zuinig zal zijn weet ik dus niet, waarschijnlijk niet. Sowieso niet met 12 hdd's erin uiteindelijk.

De vraag is dan meer hoe lang het duurd voor 6x2TB te weinig is en of het niet voordeliger is om t.z.t. te kijken naar een oplossing, in plaats van nu gelijk voor dit mobo te gaan.

Goedkoop is het zeker niet. Niet alleen het mobo, maar ook een geschikte kast voor 12 hdd's zal niet goedkoop zijn. Hm, nu ik er aan denk voldoet het mobo dus niet voor dit topic eigenlijk :$

Ik moet er nog eens goed over nadenken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom hang je er dan niet gewoon een extra controller in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrypton
Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 15:07:
Waarom hang je er dan niet gewoon een extra controller in.
Dat kan inderdaad nog, al zijn deze ook niet goedkoop als je 4 of 6 ports wilt, voor zover ik heb gezien.

Ik wil sowieso een nieuwe server maken, want mijn huidige is te oud om nog fatsoendelijk te kunnen upgraden. De prijs van een 'normaal' 6x sata mobo + een 6x sata controller zal denk ik niet veel verschillen met dit 12x sata mobo.

Daarom is het voor mij het overwegen waard, al denk ik dat ik gewoon (weer) een goedkoop en zuiniger bordje neem en hoop dat er 3TB schijfjes bestaan voor ik door m'n schijfruimte heen ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-09 21:35

M2M

medicijnman

Xrypton schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 15:22:
[...]

Dat kan inderdaad nog, al zijn deze ook niet goedkoop als je 4 of 6 ports wilt, voor zover ik heb gezien.

Ik wil sowieso een nieuwe server maken, want mijn huidige is te oud om nog fatsoendelijk te kunnen upgraden. De prijs van een 'normaal' 6x sata mobo + een 6x sata controller zal denk ik niet veel verschillen met dit 12x sata mobo.

Daarom is het voor mij het overwegen waard, al denk ik dat ik gewoon (weer) een goedkoop en zuiniger bordje neem en hoop dat er 3TB schijfjes bestaan voor ik door m'n schijfruimte heen ben. :)
zo lang je PCI(e) sleufjes over hebt kun je controllers blijven toevoegen. Maar op een gegeven moment moet je jezelf toch eens gaan afvragen wat je met al die data moet... toch?

En als je echt wilt datafarmen, dan zul je moeten investeren. En dan niet alleen in schijven, maar ook in controllers.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sja als je het echt goed wil doen zou je idd aan server racks moeten gaan denken. Maarja... dat kost big $.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Voor in de meterkast ben ik op zoek naar een media storage die ook van usenet download (inclusief parren/unrarren).
Nu ge/misbruik ik mijn media speler hiervoor (HDX-1000).
Op zich werkt dit wel aardig alleen het parren en uitpakken van een bluray (25 gb) duurt erg lang. Momenteel is bijv een par/unrar script nog aan het draaien op mijn NMT die al 12 uur loopt (tov 3 uur downloaden).
Dit is op zichzelf ook nog niet zon groot probleem alleen wanneer mijn NMT aan het zwoegen is, is hij niet meer in staat om full-hd content fatsoenlijk af te spelen. Het pauzeren van het par/unrar script is volgens mij ook niet mogelijk (het pauzeren van een download wel).

Hoeveel sneller zal het BBG systeem dit doen?
En als dit systeem aan het parren/unrarren is, zal er dan nog fatsoenlijk 1080p media/bluray gestreamed kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 20:47
Ben ook bezig met een server te bouwen.
Heb zelf genoeg hds liggen.

1x1,5 tb samsung
2x1 tb samsung
1x60 gb laptopschijf voor whs
2x1 gb kingston Geheugen

Is die 60 gb genoeg voor whs?

Dit wordt het systeem.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 240€ 46,66€ 46,66
1Antec Three Hundred Zwart€ 46,02€ 46,02
1MSI 760GTM-P33€ 49,30€ 49,30
2Scythe Slip Stream SY1225SL12SL, 120mm€ 6,37€ 12,74
ImporterenTotaal€ 189,66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jahoor 60GB is wel genoeg, niet veel ruimte voor inkomende downloads, maar voor WHS en wat er heen hangt zeker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:51:
Jahoor 60GB is wel genoeg, niet veel ruimte voor inkomende downloads, maar voor WHS en wat er heen hangt zeker :).
Kun je dat niet instellen in whs, dat hij ze naar bv gelijk binnenkomen op de grootere hd (weet nog niet welke).
Heb ook nog wel een 500gb samsung eventueel voor de whs.

[ Voor 7% gewijzigd door m4ni4k-4live op 28-01-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet in whs zelf maar bijna elke download programma wel. Als je niet zon gigantische downloader bent moet het niet zon probleem zijn. Je hebt zon 10GB nodig voor WHS zelf met wat programmatuur er bij en als je onnodige zaken deinstalleerd dan kan je daar wel onder komen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
Thanks, wordt dus de grootere hd ivm veel downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, jah ik weet niet hoe hard jij download :p. Als jij in een que zo 60GB knalt, dan houd het natuurlijk snel op als alles een beetje doorstroomt of niet. Maar een laptop HD is niet zo duur en als je een SATA schijf neemt heb je ook geen probleem met aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
Om het geheel iets zuiniger te maken heb ik gekozen voor de x2 240e, 45W ipv 65W.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 240E€ 65,37€ 65,37
1Antec Three Hundred Zwart€ 46,02€ 46,02
1MSI 760GTM-P33€ 49,40€ 49,40
2Scythe Slip Stream SY1225SL12SL, 120mm€ 6,37€ 12,74
ImporterenTotaal€ 208,47

Edit
kan de AMD 760G/SB710 mkv bestanden van 720p aan?
ivm streamen films en serie,s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is zonde, je koopt de zelfde kern, die kan je zelf ook ondervolten. Nee, de 760G doet weinig aan versnelling. Je kan beter vragen of je processor snel genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4ni4k-4live
Verwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 16:35:
Dat is zonde, je koopt de zelfde kern, die kan je zelf ook ondervolten. Nee, de 760G doet weinig aan versnelling. Je kan beter vragen of je processor snel genoeg is.
Je hebt gelijk ik kan hem beter undervolten, heb net een review van de amd athlon x2 240 gelezen.
De amd athlon x2 240e is niets anders dan een amd athlon x2 240 alleen is de amd athlon x2 240e undervolted af fabriek.

Dus is hij het geld niet waard. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door m4ni4k-4live op 30-01-2010 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archivist
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-12-2020
Zijn er ook tweakers die Raid-Z toepassen op hun thuisserver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrOnT242
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 00:27
Ik ben ook bezig om een home servertje in te richten met Ubuntu en VMWARE Server. Ik zit nu heel erg te twijfelen voor een Core I3 systeempje of toch voor een AMD Athlon X2 235e systeempje. Het verschil is maar 80 euro maar vraag me af of het stroom gebruik van beiden vergelijkbaar zijn.

Iemand een idee ? Behalve dan de standaard TDP waardes waar je in de praktijk niets van merkt vooral als je systeem 90 procent van de tijd IDLE draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blader maar eens terug in het energie zuinig server topic. Daar is het al besproken en linkjes naar reviews enzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 14:08
archivist schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 19:14:
Zijn er ook tweakers die Raid-Z toepassen op hun thuisserver?
Ik ben bezig met het bouwen van een servertje op Freebsd 8, met ZFS en 4 schijven van 1,5 TB. Ik twijvel nog tussen Raid-Z en een gewone ZFS mirror (van 2x 2 schijven). Een ZFS mirror setup is sneller en is makkelijker uit te breiden. Dit levert wel minder ruimte op: 3 TB ipv. 4,5 TB bij Raid-Z.

Hippos are apparently just rage filled hate tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 20:37
Even een schopje. Ik ben nieuw op Tweakers en als ik de regels goed begrijp moet ik in dit topic zijn met mijn vraag. Ik wil volgende maand (vakantiegeld yeah!) een thuisservertje in elkaar zetten, waar Windows Embedded op gaat draaien. Het servertje gaat gebruikt worden voor uTorrent, sabnzbd en ps3mediaserver. ps3mediaserver zal geen 1080p hoeven encoden, omdat ik een hd-ready tv heb.
Nu ben ik nogal een n00b als het gaat om hardware, en al helemaal als het gaat om zelf een pc bouwen. Mijn eis is vooral dat het servertje klein en zuinig is. Aanvankelijk zal ik er 4tb insteken, later misschien met een extra bracket een extra hd van nog eens 2tb. Hierdoor denk ik dat ik met een mITX-kast voldoende ruimte heb. Na wat gezoek ben ik op het volgende uitgekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte Gigabyte GA-D510UD€ 76,75€ 76,75
1Kingston ValueRAM KVR800D2N6/2G€ 39,95€ 39,95
2Samsung Spinpoint F3 HD203WI, 2TB€ 109,-€ 218,-
1Thermaltake VL52021N2E€ 57,77€ 57,77
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 392,47

Er moeten waarschijnlijk nog wat sata-kabels bij, maar voor mijn toekomstige bedrade gbit-netwerk moet ik sowieso nog wat cat6 kabels bestellen, dus dat bestel ik allemaal in 1 keer bij een goedkope kabelboer.
Maar misschien sla ik qua hardware wel volledig de plank mis, dan wil ik dat wel graag even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in december het eerste systeem gekocht, met 4x1,5TB Samsung green 5400 rpm schijven en een 40gb ata laptop schijf voor het OS. Zelf geassembleerd en geconfigureerd met als OS Ubuntu 9.10. Raid5 werkte ook goed, tot ongeveer een maand later. Probleem blijft zich eigenlijk herhalen, namelijk:

Schijf4 (sdd1) wordt regelmatig uit de raid gegooid. Dit gebeurd zo'n 1x per week. Ik moet dan heel de raid rebuilden (duurt ca. 6 uur) en vervolgens werkt het weer. Ik verlies geen data gelukkig, maar dit moet ook niet de bedoeling zijn volgens mij.

Mijn eerste gedachte was een kapotte schijf, maar dat blijkt niet het geval na testen met fschk etc.. Hebben meer mensen dit probleem, ligt het bijvoorbeeld misschien aan het moederbord of de PSU? of toch aan de software raid5 van ubuntu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
hatsa schreef op zondag 25 april 2010 @ 11:19:
Ik wil volgende maand (vakantiegeld yeah!) een thuisservertje in elkaar zetten, waar Windows Embedded op gaat draaien.
Waarom Embedded en geen Home Server eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 20:37
Dreamvoid schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:29:
[...]

Waarom Embedded en geen Home Server eigenlijk?
Omdat een vriend van me zo vriendelijk is dat er op te knallen en te configureren. En het scheelt weer een Home Server licentie. Ik ben niet van plan om mijn server buiten mijn netwerk aan te spreken, ik ga er ook geen website op hosten oid. Eigenlijk echt alleen downloaden/seeden en media streamen naar mijn ps3 en laptop, dus ik hoef er geen overbodige luxe op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 20:57

Bjk

Ik heb thuis glasvezel en wil graag een mini-servertje opzetten. De server zal gebruikt worden voor opslag/streaming(naar PS3)/apache&mysql(prive projecten)/ftp/downloads.

Al deze taken zullen niet altijd tegelijk plaatsvinden en omdat mijn budget vrij beperkt is dacht ik aan zoiets:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron E3200€ 38,37€ 38,37
1Samsung EcoGreen F3 HD105SI, 1TB€ 60,-€ 60,-
1Sony AD-7240S€ 19,15€ 19,15
1HKC 3011GS€ 26,75€ 26,75
1Asrock G31M-GS€ 37,25€ 37,25
1Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/1G€ 14,80€ 14,80
1Antec Basiq BP350€ 27,95€ 27,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 224,27

Kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

voor de archieven: ik heb uiteindelijk dit gekocht na wat onderzoek:

#ProductPrijsSubtotaal
4Western Digital Caviar Green WD15EARS, 1.5TB€ 76,37€ 305,48
1Antec Three Hundred€ 49,-€ 49,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 31,54€ 31,54
1Intel Core i5 661€ 186,79€ 186,79
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 32,08€ 32,08
1OCZ Onyx Serie SATA II 2.5" SSD 32GB€ 72,22€ 72,22
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 86,22€ 86,22
1MSI H57M-ED65€ 133,99€ 133,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 897,32

denk nog over een pico voeding en harddisk isolatie voor geluid. Hij is nu vrij stil maar je hoort de disks wel, en ook de voeding enigszins. Je moet wel goed luisteren. cpu wordt passief gekoeld op ~48 graden bij idle/fileserven/downloaden. verbruik weet ik niet; moet ik nog meten, maar ik denk dat het in de buurt van de 20W zal zijn idle (haddisks spindown)

[ Voor 39% gewijzigd door Zoijar op 22-07-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 23:08

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.