Het grote spoorwegentopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 34.518 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Drie treinen van de Eurostar, de hogesnelheidstrein die Londen verbindt met Brussel en Parijs, zijn door de kou in de Kanaaltunnel gestrand.

Dat heeft een woordvoerder van Eurostar zaterdag laten weten. Het verkeer door de tunnel is opgeschort. Op de treinen zitten in totaal circa tweeduizend mensen.

De zegsman stelde dat problemen ontstonden door het grote verschil in temperatuur in de buitenlucht en in de warme tunnel.

Een leeg voertuig is ingezet om tussen de 1200 en 1300 passagiers uit twee van de drie treinen te halen. De derde trein wordt later uit de tunnel gehaald.

''We kunnen op dit moment geen tijdschema geven'', aldus de zegsman van Eurostar. ''We hopen het zo snel mogelijk te doen.''

Enkele andere treinen die vanuit Brussel en Parijs op weg naar de tunnel waren, zijn weer teruggekeerd naar de plek waarvan ze waren vertrokken.
nu.nl

Ook wel bizar. Hoe zou dat temperatuurverschil ervoor zorgen dat de trein stilvalt? Dit soort temperaturen vallen toch binnen de specificaties waarin de locomotieven kunnen opereren?

Volgens het artikel van de BBC gaat het overigens om vier in de tunnel gestrande treinen, niet drie. Van twee treinstellen schijnt ook de verwarming uitgevallen te zijn, dus dat word bikkelen daar bij temperaturen van -15 en lager...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de tunnel is het "warm" hoor, dus dat bikkelen valt wel mee...

Overigens lijkt me dat dat "extreme temperatuursverschil" zoals de BBC meldt wel meevallen. Het zal niet heel warm zijn in de kanaaltunnel, deze ligt namelijk niet diep onder de grond. Laat het 10 graden Celcius geweest zijn. Dan is dus bij elke bergtunnel in (bijv.) de Alpen (30 tot 40 graden Celcius) het temperatuurverschil tussen buiten en binnen in de winter veel groter.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2009 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SleutelMan schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 23:06:
iedereen haalt de afgelopen dagen wel Zwitersland, Oostenrijk en Noorwegen aan als landen waar het wel kan, rijden in de sneeuw, maar mag ik daarbij wel een kanttekening maken?

[...]
Iets wat m.i. ook een rol speelt is dat ze in dergelijke landen 99,9% zeker weten dat het ieder jaar sneeuwt, en niet een beetje ook. Dan kun je dus ook een hoop geld steken in maatregelen om te voorkomen dat de boel dan vastloopt. In Nederland is dat percentage veel lager, en als het sneeuwt is het vaak maar een paar dagen koud en daarna smelt de boel weer weg. Je kunt je dus afvragen of het de investeringen wel waard is om dezelfde maatregelen te nemen als in koudere landen.

Wel is het natuurlijk zo dat als je een uur lang een flink deel van het spoor stil moet leggen en met een nooddienstregeling moet rijden dat wel erg ver gaat, en dat toch wel beter geregeld zou moeten worden, ongeacht of het probleem nou bij de NS of bij Prorail ligt (ik gok op beide).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:01

Onbekend

...

In Nederland weten we dat elk jaar weer het zelfde gezeur is met vastgevroren wissels en gebroken bovenleidingen. Dus dat de kans dat het vastlopen van het treinverkeer hier kleiner is is gewoon flauwekul!

Ik zou deze problemen veel minder erg vinden als de overheid aangeeft dat de trein gewoon geen volwaardig alternatief is want dat is het gewoon niet.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Onbekend schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 12:44:
Ik zou deze problemen veel minder erg vinden als de overheid aangeeft dat de trein gewoon geen volwaardig alternatief is want dat is het gewoon niet.
Dat zou een leuke stelling zijn als er geen 600+ kilometer file had gestaan dezelfde dag :D.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Al die verhalen dat het in het buitenland allemaal zoveel beter zou zijn, in de meeste landen is het ook een puinhoop als het sneeuwt en vriest. Ik kijk dan niet naar landen als Zwitserland of Noorwegen maar landen die hetzelfde zijn als Nederland. Ook in Engeland, Duitsland, Belgie enz hebben weersomstandigheden invloed op al het verkeer (niet alleen het treinverkeer). Als de treinen uitvallen in London of er staan mega files in het Rurhgebied door het weer hoor je dat niet meteen in Nederland, dat betekend niet dat daar alles goed gaat.

Afgelopen donderdag was het een puinhoop op het spoor. Maar als we er nog eens objectief naar kijken:
- Ik had tussen Asd en Hvs slechts 6 minuten vetraging in de spits, collega's met de auto waren voor het overgrote deel teruggekeerd omdat ze totaal vast stonden in de op de 2 of 3 na drukste spits ooit.
- In delen van Noord Nederland heeft het serieus gesneeuwd (30-40 cm), iedereen die meent dat dit geen problemen dient op te leveren voor het spoor of wegverkeer is niet realistisch.
- Er waren gedurende de dag diverse niet weersgelateerde incidenten. Brandje op Amersfoort (treinverkeer heeft er kort last van gehad, maar er lag wel een knooppunt uit), brandje op Amsterdam Amstel (ook maar ort maar toch extra vertragingen), forse aanrijding met een vrachtwagen bij Oss, aanrijding met persoon bij Deurne en wellicht nog eea wat ik vergeet. Dit had op een normale dag al tot vertragingen geleidt.
- De meeste chaos is ontstaan door het feit dat ProRail diverse sein en wisselstoringen had. En dat op belangrijke punten op het spoor.
- De NS heeft tot diep in de nacht (half 3) treinen laten rijden om mensen thuis te brengen.
- Grote delen van het land hebben weinig hinder ondervonden in de avondspit. In de randstad (minus Utrecht) waren er weinig problemen behalve wat vertragingen (< 15 min).

Ik wil eea niet goed praten maar doen alsof dit een mega crisis was is ook overtrokken. Nogmaals de ochtendspits was minimaal net zo een grote chaos.

Het wordt tijd dat ProRail het spoor eens betrouwbaarder maakt. Niet alleen bij sneeuw of vorst is het een puinhoop het is het hele jaar rond. Ik heb af en toe het idee dan 75% van de problemen op het spoor door wissel- en of seinstoringen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
PolarBear schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 14:53:
Het wordt tijd dat ProRail het spoor eens betrouwbaarder maakt. Niet alleen bij sneeuw of vorst is het een puinhoop het is het hele jaar rond. Ik heb af en toe het idee dan 75% van de problemen op het spoor door wissel- en of seinstoringen komt.
Zeker als je nu weer op de radio hoort dat dit weekend het weer een puinhoop is. Veroorzaakt voornamelijk door vastgevroren wissels.

Maar dan nog kan NS ook wel beter nadenken, mensen die al 2 uur op een stationnetje zoals Capelle staan de wachten op een trein die niet komt, geen omroepen e.d. En IC's die gewoon voorbijstuiven zonder ook maar even te stoppen :/ Daar heeft Pro-Rail niks mee te maken, maar gewoon pure slechte organisatie bij de NS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Megamind schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 15:06:
[...]
Daar heeft Pro-Rail niks mee te maken, maar gewoon pure slechte organisatie bij de NS.
Ik kan me vergissen maar volgens mij is de stationsomroep ook de verantwoordelijkheid van ProRail (en ze hebben ook deel in het extra laten stoppen van een trein want ze doen ook de verkeerstleiding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Megamind schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 15:06:
[...]

Maar dan nog kan NS ook wel beter nadenken, mensen die al 2 uur op een stationnetje zoals Capelle staan de wachten op een trein die niet komt, geen omroepen e.d. En IC's die gewoon voorbijstuiven zonder ook maar even te stoppen :/ Daar heeft Pro-Rail niks mee te maken, maar gewoon pure slechte organisatie bij de NS.
Omroepen op stations gebeurt niet door de NS, maar door Prorail.

IC's kunnen niet zomaar overal stoppen, dat word een chaos. Ten eerste loopt dan de dienstregeling in de soep, omdat alle achterop lopende treinen, en aansluitingen etc, ook vertraging oplopen, wat in een hele regio doorwerkt.

Ten tweede kan een IC niet overal stoppen omdat die misschien wel te lang is voor het perron, als dat bijvoorbeeld alleen berekend is op stoptreinen (die meestal korter zijn) etc.

En zoals Megamind al aangeeft: verkeersleiding is een taak van Prorail, niet van NS. Dus Prorail heeft er zeker wel mee te maken, zei het niet als enige.

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 19-12-2009 15:24 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
wildhagen schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 07:45:
[...]

nu.nl

Ook wel bizar. Hoe zou dat temperatuurverschil ervoor zorgen dat de trein stilvalt? Dit soort temperaturen vallen toch binnen de specificaties waarin de locomotieven kunnen opereren?

Volgens het artikel van de BBC gaat het overigens om vier in de tunnel gestrande treinen, niet drie. Van twee treinstellen schijnt ook de verwarming uitgevallen te zijn, dus dat word bikkelen daar bij temperaturen van -15 en lager...
Elders heb ik gelezen dat het zelfs om 5 treinen gaat. De behandeling van de passagiers laat ook behoorlijk te wensen over...

In other news: DB heeft een toelating gekregen om met ICE's door de Kanaaltunnel te gaan rijden.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:56
Wat van de hele vertragingen het ergste is, is het gebrek aan communicatie tussen ProRail, de NS en de reiziger. Het enige wat ze in de Randstad en "midden Nederland" nu nog zeggen is dat er minder of geen treinen rijden, dat is gewoon geen nuttige informatie. Ik wil weten welke treinen wel rijden en niet dat er een kans bestaat dat een trein in een gebied zo groot als half Nederland misschien wel of niet rijdt.

Zo ging ik gister van Enschede naar Zwolle over Deventer, ik stap op Deventer uit de IC richting Amersfoort en verder. Sta nog even te kleumen op het station waarna vervolgens wordt omgeroepen dat de trein naar Zwolle niet rijdt vanwege een wisselstoring en dat je moet omreizen via Amersfoort. Daar word ik nou ongelukkig van want ik ben net uit de trein naar Amersfoort gestapt...

Overigens doet de NS het op het moment vooral goed in het naar buiten brengen dat ze het onder controle hebben want het is nog steeds 1 grote puinzooi. Sprinters die als IC rijden en ICM's die als Sprinter rijden 8)7 en dat vlak achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Alex) schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 15:24:
[...]

Elders heb ik gelezen dat het zelfs om 5 treinen gaat. De behandeling van de passagiers laat ook behoorlijk te wensen over...
Dit is natuurlijk heel treurig. (hoewel niet uniek, in de luchtvaartwereld heeft men er ook nog steeds er een handje van om klanten als vee te behandelen).

In nog weer ander nieuws, voor iedereen die denkt dat het alleen in Nederland bij sneeuw een puinhoop is: http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/8422048.stm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Jorrit schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 15:42:
Wat van de hele vertragingen het ergste is, is het gebrek aan communicatie tussen ProRail, de NS en de reiziger. Het enige wat ze in de Randstad en "midden Nederland" nu nog zeggen is dat er minder of geen treinen rijden, dat is gewoon geen nuttige informatie. Ik wil weten welke treinen wel rijden en niet dat er een kans bestaat dat een trein in een gebied zo groot als half Nederland misschien wel of niet rijdt.
Er staat op Ns.nl een algemene mededeling: http://ns.nl/cs/Satellite...+december?p=1195827729947

En verder kan je per station op je mobiel zien welke treinen er rijden (m.ns.nl).
Overigens doet de NS het op het moment vooral goed in het naar buiten brengen dat ze het onder controle hebben want het is nog steeds 1 grote puinzooi. Sprinters die als IC rijden en ICM's die als Sprinter rijden 8)7 en dat vlak achter elkaar.
Ik denk dat het juiste materieel op de juiste dienst nu een iets lagere prioriteit heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:56
PolarBear schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 15:47:
[...]

Er staat op Ns.nl een algemene mededeling: http://ns.nl/cs/Satellite...+december?p=1195827729947

En verder kan je per station op je mobiel zien welke treinen er rijden (m.ns.nl).
Als je mobiel internet heb kan je dat ja... Zou wel handig zijn als de NS dat even communiceert naar alle mensen die dat niet hebben, die zijn nog wel in de meerderheid denk ik. Het neemt ook niet weg dat als je een eind moet reizen gewoon niet kan voorspellen of je op je eindbestemming kán komen, laat staan hoe laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
wildhagen schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 15:22:
[...]

Omroepen op stations gebeurt niet door de NS, maar door Prorail.

IC's kunnen niet zomaar overal stoppen, dat word een chaos. Ten eerste loopt dan de dienstregeling in de soep, omdat alle achterop lopende treinen, en aansluitingen etc, ook vertraging oplopen, wat in een hele regio doorwerkt.

Ten tweede kan een IC niet overal stoppen omdat die misschien wel te lang is voor het perron, als dat bijvoorbeeld alleen berekend is op stoptreinen (die meestal korter zijn) etc.

En zoals Megamind al aangeeft: verkeersleiding is een taak van Prorail, niet van NS. Dus Prorail heeft er zeker wel mee te maken, zei het niet als enige.
Ik wist niet dat Prorail er zo diep in zat :P Maar dan nog, tussen Gouda en Rotterdam zijn 4 stations: Nkerk. Capelle, Alexander, R'dam Noord. De IC stopt alleen op Alexander. Maar afgelopen donderdag stopte de IC van Rotterdam naar Gouda wel gewoon op deze stations, maar andersom niet! Als nou 5 minuten later de stoptrein kwam ok, maar pas na 40 minuten kwam de volgende IC, die óók niet stopte! En dit waren geen superlange treinen... Maarja dat is speculeren natuurlijk, maar het is niet de eerste keer dat dit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 09:36
wildhagen schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 07:45:
[...]

nu.nl

Ze hebben blijkbaar last van condensvorming, als de trein vanuit de kou de (verwarmde) tunnel inrijdt. Er komt vocht op plekken waar het "normaal" niet komt.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De V250 die een paar dagen terug naar België ging voor testritten, is naar het schijnt inmiddels weer teruggestuurd omdat er niet getest kon worden vanwege afgevlakte wielen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En in heel België is niet één kuilwielenbank te vinden die dat, toch relatief kleine, probleem kan oplossen door de wielen te slijpen? :?

Het is niet alsof afgevlakte wielen nou zo bijzonder zijn ofzo, is iets wat wel vaker voorkomt bij treinstellen. Even een keer een goede wielslip is al voldoende voor wat vierkante plekjes op je wielen. De bekende 'blaadjes op de rails'-problematiek dus.

[ Voor 49% gewijzigd door wildhagen op 19-12-2009 23:43 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Die zal er vast wel te vinden zijn... België is bezaaid met NMBS-werkplaatsen. De reden dat die niet zijn gebruikt is waarschijnlijk een aansprakelijkheidsreden: mocht er iets met de V250 gebeuren dan zou dat te maken kunnen hebben met die reparatie.

Ik kan me voorstellen dat zowel AnsaldoBreda, HSA als NMBS geen zin hebben in zo'n geharrewar... bovendien is de trein nog steeds eigendom van AnsaldoBreda, en zij bepalen dus ook waar zo'n probleem opgelost moet worden. Als zij besluiten dat dat in de Watergraafsmeer te doen, zal dat daar moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Spoorbeheerder ProRail heeft zondag iets na 10.00 uur een negatief reisadvies afgegeven voor treinreizigers. Volgens een woordvoerster is op sommige trajecten helemaal geen treinverkeer mogelijk, op andere trajecten rijden de treinen zeer onregelmatig.

Op de trajecten Leeuwarden-Stavoren en Leeuwarden-Harlingen rijden zondag voorlopig geen treinen. Dat heeft een woordvoerster van vervoerder Arriva laten weten.

Volgens haar zijn enkele wissels bevroren. Op de andere trajecten van Arriva in de regio rijden minder treinen dan normaal.
Zie http://www.nu.nl/algemeen...dt-verkeersproblemen.html

En nee, niet alleen trein heeft problemen. De bussen rijden ook zo goed als niet, en op de weg is het ook een drama (eveneens negatief reisadvies van ANWB en KNMI).

Volgens TT751 rijden op onderstaande trajecten geen enkele trein:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JcnlMdatI3P2je6uDrlPYElJ/full.png

[ Voor 36% gewijzigd door wildhagen op 20-12-2009 10:39 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Mensen die denken dat het in Scandinavische landen geen bende is, die hebben het mis hoor. Ook daar is het een bende op de weg en erg glad.

Ook daar worden bussen gecancelled en rijden ze met enorme vertragingen.

Verschil is wel dat mensen het daar gewent zijn en het dus ook verwachten. Het hoort er nu eenmaal bij. Daarnaast zijn de buschauffeurs wat bedrevener in het door de bochten driften met een 15 meter lange bus.

Oftewel, gewoon minder zeuren en ga lekker thuis zitten. Het hoort er nu eenmaal bij.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:35
:/ /me Sv3n gaat morgen met de trein naar parijs

iig. dat is het plan, hoop dat t goed, zit erg te twijfelen toch de auto te pakken naar Brussel en vanaf daar de thalys. ipv eerst van Deventer naar Roosendaal en daarna met de int. trein naar Brussel :/

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou, de Belgische versie van de KNMI verwacht de komende dagen nog 50 cm sneeuw. In combinatie met de niet-zo-beste wegenkwaliteit in België, en de slechte rijkwaliteiten van veel Belgen, lijkt het me niet heel erg verstandig om de auto te pakken.

Ik zou dan toch gokken op de trein eerlijk gezegd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ik was zojuist even op Veenendaal West om wat plaatjes te schieten (en gewoon ff in de sneeuw te zijn :9), en er stond een vrouw die naar Nijmegen moest :S Ze had de trein vanuit Zwolle naar Utrecht genomen (omreisadvies) en is vervolgens in de trein naar Rhenen gestapt.. Ze moet nu dus weer terug naar Driebergen om daar weer de trein te nemen naar Nijmegen. Op station Veenendaal West werd ook nog omgeroepen dat je bij de kiosk gratis koffie of thee kon halen ;)
Verder nog een paar idioten die de spoorbomen omhoog hielden terwijl er net een trein aan kwam... Ik heb maar ff hard geroepen dat er een trein aan kwam....

[ Voor 14% gewijzigd door IJnte op 20-12-2009 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het treinverkeer in de Randstad ligt grotendeels plat. Dat laat een woordvoerster van spoorbeheerder ProRail zondagmiddag weten. ‘We rijden zeer beperkt en er is geen regelmaat, met name in de Randstad’, zegt een woordvoerster. ProRail gaf zondagochtend al een negatief reisadvies af voor treinreizigers. ‘Die houden we zeker nog aan. We willen niet dat reizigers stranden.’

Er zijn storingen aan wissels, die zijn dichtgesneeuwd, en er zijn treinen die niet verder kunnen rijden. Extra probleem is dat de storingsdiensten naar de locatie van de storingen moeten rijden. ‘Dat is nu heel moeilijk over de weg. Daardoor kunnen we storingen vaak niet snel verhelpen’, vertelt de zegsvrouw.

Ook in andere delen van Nederland heeft het treinverkeer met beperkingen te maken.
Zie http://www.volkskrant.nl/..._in_de_Randstad_ligt_plat

Ook NS Hispeed heeft de zaak voor de rest van de dag stilgelegd, dus ook geen internationale treinen op dit moment.

[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 20-12-2009 14:42 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Net zo'n vijf kwartier geleden vriendin afgezet op Ede-Wageningen, moet naar d'r werk toe in Soest. Er is totaal geen trein verkeer meer tussen arnhem <-> utrecht... Stond wel een trein op spoor 3, maar die staat er nu waarschijnlijk nog, storing, kaput. Ze is via Amersfoort onderweg en is nu net gestrand in Baarn, ook kapot treinstel...
Misschien toch beter met de auto kunnen gaan, maar de wegen zijn ook slecht... Pfffff sneeuw in NL 8)7

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Veel treinen zijn uit de dienstregeling gehaadl, maar wonder boven wonder niet eens vertragingen op Utrecht

[ Voor 84% gewijzigd door Cheesy op 20-12-2009 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Er rijdt ook niet echt heel veel meer vanaf/naar utrecht toe als ik de planner zo zie. De 7400 (Breukelen - Rhenen) rijdt iig nog wel, welliswaar met wat wat vertraging.
Afbeeldingslocatie: http://home.xmsnet.nl/ijnte/Tweakers/IMG_6888_K.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.xmsnet.nl/ijnte/Tweakers/IMG_6882_K.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.xmsnet.nl/ijnte/Tweakers/IMG_6877_K.jpg
Gelukkig is er ook een pekelsectie bij een overweg, anders hadden een hele hoop overwegen in Nederland dichtgelegen :*)
Afbeeldingslocatie: http://home.xmsnet.nl/ijnte/Tweakers/IMG_6916_K.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Vrijdag stond er in Zwolle een ploeg de treeplankjes van de IC netjes van ijs te ontdoen. 1 man met een stuk metaal aan een stok. En 1 man met een bezem. Vond het wel goed werk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 20:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik zit momenteel in een trein richting Utrecht, probeer nog in Ede te komen. Volgens de informatie die ik heb kan ik het beste via Amersfoort reizen. Maar er gaat straks toch nog 1 trein richting Arnhem vanaf Utrecht geloof ik. Kan iemand bevestigen of er überhaupt spoorverkeer is tussen Utrecht en Arnhem?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
De AV van Utrecht geeft aan dat er voorlopig geen treinen rijden tussen Utrecht en Arnhem. Hij staat echter niet bij de lijst waarin staat dat er geen treinverkeer mogelijk is. Je zal dus denk ik even moeten wachten, of inderdaad via Amersfoort reizen. Cxx rijdt gewoon tussen Ede-Wageningen en Amersfoort en er gaan ook treinen vanuit Utrecht naar Amersfoort (welliswaar een stuk minder!!). Je kan dus het beste even in Utrecht op de AV kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Is er al meer bekend over het verkeer van en naar het oosten? Utrecht-Zwolle moet ik weten... In ieder geval rijdt er van en naar Alphen aan den Rijn (Leiden - Alphen; Alphen - Utrecht; Alphen - Gouda) de rest van de dag helemaal niets meer... alleen één IC rijdt af en toe, eens per uur ongeveer, heen en weer naar Woerden. Verder mag 'ie niet van ProRail volgens de hoofdconducteur.

Intercity naar Woerden

[ Voor 34% gewijzigd door CodeCaster op 20-12-2009 17:09 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
De stoptrein Utrecht - Zwolle lijkt te rijden. Voor LauPro: De IC naar Ede-Wageningen kun je nemen om 17:23 (ri Nijmegen) van spoor 14. Deze staat gewoon aangekondigd in de AV. Edit: Toch niet.

[ Voor 6% gewijzigd door IJnte op 20-12-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Voor het nageslacht:
Utrecht - 17:36
Tijd Naar Spoor Via Reisdetails
17:37 Nijmegen 14 Driebergen-Zeist, Ede-W., Arnhem Rijdt vandaag niet
17:38 Heerlen/Maastricht 15 s-Hertogenbosch, Eindhoven, Weert Rijdt vandaag niet
17:38 Weesp 3 Hilversum Stoptrein
17:40 Alkmaar Utrecht Zuilen, Maarssen, Breukelen Stoptrein , Extra trein
17:40 Den Helder 5a A'dam Amstel, Amsterdam C, A'dam Sloterdijk Rijdt vandaag niet
17:43 Schiphol 7a Bijlmer ArenA, A'damZuid Rijdt vandaag niet
17:44 Den Haag Centraal 8 Gouda Rijdt vandaag niet
17:45 Rhenen 12b Maarn, Veenendaal C Sprinter
17:47 Breukelen 5a Rijdt vandaag niet
17:47 Rotterdam Centraal 8 Gouda, R'dam Alexander Rijdt vandaag niet
17:50 Zwolle 2 Utrecht Overv, Den Dolder, Amersfoort Stoptrein
17:52 Eindhoven 15 s-Hertogenbosch Rijdt vandaag niet
17:53 Nijmegen 14 Veenendaal-De Kl, Ede-W., Arnhem Rijdt vandaag niet
17:55 Amsterdam Centraal 7 A'dam Amstel Rijdt vandaag niet
17:55 Leiden Centraal 19a Woerden, Alphen a/d Rijn, Leiden Lammensch Intercity
17:58 Schiphol 5a Bijlmer ArenA, A'damZuid Rijdt vandaag niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Nah ik ga niet het risico lopen dat ik op Amersfoort sta, dus ik zit nu weer lekker in de trein terug naar Amsterdam, heb 20 minuten rondgelopen op UTCS en de enige stoptrein die nu rijdt is die naar Amsterdam :P . Welke met een +15m nu vertrokken is.

Het is wel een prachtig uitzicht zo over die weilanden...

Op dit moment is er dus een stoptreindienst tussen Utrecht en Amsterdam. Ik vraag me af waarom ze dat ook niet doen tussen overige stukken. Is het spoor dan echt stuq tussen Utrecht en Arnhem. Dat het met die brug naar Nijmegen niet gaat lukken kan ik begrijpen.

[ Voor 29% gewijzigd door LauPro op 20-12-2009 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Euhm je moet naar Ede-wageningen, dus ga je maar naar Amsterdam :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

AMSTERDAM - De treinen rijden ook maandag met een minimale dienstregeling. Dat laat een woordvoerster van spoorbeheerder ProRail zondag weten.

''We hebben hiertoe vooral besloten omdat het KNMI voor maandag opnieuw instabiel weer opgeeft.''

Verder heeft het besluit volgens haar ook te maken met de nasleep van zondag. ''Er moeten zaken aan het spoor worden hersteld. Ook zijn er treinen kapot gegaan die moeten worden gemaakt.''

''We adviseren reizigers om maandag niet met de trein te reizen als dat niet hoeft'', zegt de woordvoerster.

''We beginnen liever rustig en schalen dan op, dan dat we te snel groot inzetten en dan moeten afschalen. We hebben in ieder geval het voordeel dat de kerstvakantie is begonnen.''

Randstad

Het treinverkeer in de Randstad ligt zondag grotendeels plat. Dat laat een woordvoerster van spoorbeheerder ProRail zondagmiddag weten.

''We rijden zeer beperkt en er is geen regelmaat, met name in de Randstad'', zegt een woordvoerster. ProRail gaf zondagochtend al een negatief reisadvies af voor treinreizigers. ''Die houden we zeker nog aan. We willen niet dat reizigers stranden.''

Wissels

Er zijn storingen aan wissels, die zijn dichtgesneeuwd, en er zijn treinen die niet verder kunnen rijden. Extra probleem is dat de storingsdiensten naar de locatie van de storingen moeten rijden.

''Dat is nu heel moeilijk over de weg. Daardoor kunnen we storingen vaak niet snel verhelpen'', vertelt de zegsvrouw. Ook in andere delen van Nederland heeft het treinverkeer met beperkingen te maken.

Extra oproep

De NS heeft aan het eind van de middag nog eens extra opgeroepen alleen in de trein te stappen als dat echt noodzakelijk is.

''Denk niet bijvoorbeeld nog lekker een filmpje te pakken in Utrecht en met de trein te gaan. Je loopt echt het risico niet meer thuis te komen''', aldus een woordvoerder, die vaststelde dat ondanks eerdere negatieve reisadviezen, toch mensen de trein pakten.

Het treinverkeer zal nog de hele avond ontregeld zijn. Op sommige trajecten rijden helemaal geen treinen, elders veel minder dan normaal.

bron/hele bericht: http://www.nu.nl/binnenla...ng-overlast-schiphol.html
Naja, we zullen wel zien morgen... anders heeft het weekend een extra dag :P

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Even heen en weer naar Utrecht gereden met de auto, en de stoptrein naar Zwolle van 18.20 reed gewoon, zij het met wat vertraging. Hopelijk komt 'ie ook aan ... :X :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

IJnte schreef op zondag 20 december 2009 @ 15:22:
Er rijdt ook niet echt heel veel meer vanaf/naar utrecht toe als ik de planner zo zie. De 7400 (Breukelen - Rhenen) rijdt iig nog wel, welliswaar met wat wat vertraging.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gelukkig is er ook een pekelsectie bij een overweg, anders hadden een hele hoop overwegen in Nederland dichtgelegen :*)
[afbeelding]
leuke foto's Ijnte (en bekende fotoplekken :P)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:34:
[...]

Zie http://www.volkskrant.nl/..._in_de_Randstad_ligt_plat

Ook NS Hispeed heeft de zaak voor de rest van de dag stilgelegd, dus ook geen internationale treinen op dit moment.
Voor zover ik kan zien rijden de L-trein Roosendaal-Antwerpen (treindienst ondervindt wel hinder van het weer) en de trein Maastricht - Liége-Guillemins sowieso wel. Ook de trein Heerlen - Stolberg Altstadt rijdt volgens de website van NS gewoon, daarnaast is er weldegelijk treinverkeer tussen Enschede en Gronau. Hoe het met het verdere internationale treinverkeer zit, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:51

racoon

mooowwww

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Gehe, was wel ff chaos met de trein.
Een internationale trein naar schiphol, met uren vertraging.
Kruiste op Hilversum nog de internationale richting berlijn, 1 deur had er alleen geen zin meer in.

Overigens ziet DDM en DD-AR er in besneeuwd be-ijst wel heel stoer uit.
Had vanuit Amsterdam nog mazzel, scheen dat ik de 1e trein vanuit Adam richting Alkmaar in 4 uur had ofzo?
Vanuit Alkmaar maar verder gereden met m'n pa, die wilde dat wel doen en ik had geen zin om nog lang op Alkmaar te koukleumen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Commendatore schreef op zondag 20 december 2009 @ 19:59:
[...]
Voor zover ik kan zien rijden de L-trein Roosendaal-Antwerpen (treindienst ondervindt wel hinder van het weer) en de trein Maastricht - Liége-Guillemins sowieso wel. Ook de trein Heerlen - Stolberg Altstadt rijdt volgens de website van NS gewoon, daarnaast is er weldegelijk treinverkeer tussen Enschede en Gronau. Hoe het met het verdere internationale treinverkeer zit, weet ik niet.
Maar dat zijn afaik geen diensten die door NS Hispeed (het vroegere NS International) worden uitgevoerd, maar door de NMBS en DB.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

enschede gronau is idd gewoon een duitse lijn die ook over NL grondgebied gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
wildhagen schreef op zondag 20 december 2009 @ 20:27:
[...]

Maar dat zijn afaik geen diensten die door NS Hispeed (het vroegere NS International) worden uitgevoerd, maar door de NMBS en DB.
Maar dat betekent dus dat je niet kunt zeggen dat er geen internationale treinen rijden, want er rijdt weldegelijk wat. Je zou hooguit kunnen zeggen dat er geen internationale treinen van NS Hispeed rijden. De mededeling is inmiddels ook al van de NS-website afgehaald zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Het is een beetje gewaagd, maar morgen toch maar een retourtje Bnc-Zl proberen.
Ik zie dat op dit moment alleen de stoptrein tussen amf en zl rijdt en de ic's niet rijden.
Verder lijkt de Valleilijn weinig last te hebben van het winterse weer. :)

Hele weekend rijden ze netjes een halfuursdienst. Benieuwd of ze morgen de kwartiersdienst rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

IJnte schreef op zondag 20 december 2009 @ 17:43:
Euhm je moet naar Ede-wageningen, dus ga je maar naar Amsterdam :?
Ik kan zowel in Amsterdam overnachten alswel in Ede, achteraf gezien had ik misschien beter toch naar Amersfoort kunnen gaan. Maar mijn ervaring met de Valleilijn is dat Connection die om elk takje op de rails buiten dienst zet, dus wat dat betreft weer een pluspuntje voor hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
LauPro schreef op zondag 20 december 2009 @ 21:42:
[...]
Ik kan zowel in Amsterdam overnachten alswel in Ede, achteraf gezien had ik misschien beter toch naar Amersfoort kunnen gaan. Maar mijn ervaring met de Valleilijn is dat Connection die om elk takje op de rails buiten dienst zet, dus wat dat betreft weer een pluspuntje voor hen.
Ik reis er vrijwel elke dag mee.
Het punt wat je probeert te maken klopte best wel, maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat het de laatste tijd prima voor mekaar is.

Vandaar ook mijn opmerking in m'n vorige post dat ze dit weekend gewoon rijden :) Gelukkig kunnen die Protossen dát wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik vind het toch wel raar dat een dienst van Connection dan nog zo stabiel kan rijden. Dit op een lijn die grotendeels enkelsporig is en waar dus veel moet worden gewisseld.

En hoe kunnen wissels trouwens ondersneeuwen? Belangrijke wissels zijn toch verwarmd? Is het geen idee om in de spoorstaven gaten te boren zodat de sneeuw eruit geperst kan worden als de wissel omgaat?

Mijn beleving van sneeuw is dat het vrij zacht is, natuurlijk heb met 40 cm sneeuw een punt dat het relatief veel is. En sneeuw valt tot op zekere hoogte niet meer samen te persen, maar dan zouden dergelijke gaten een uitkomst kunnen bieden. Maar techniek gezien lijkt mij een trein genoeg massa hebben om door 10-20 cm sneeuw te kunnen ploegen. Dus met een trein per uur hou je het spoor gewoon sneeuwvrij.

En waarom zetten ze niet gewoon een thermostaat op wisselverwarming? Dat is toch niet zo raar? Die dingen zijn nog geen 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je sneeuw samenperst krijg je ijs. 't is geen pasta ofzo hoor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:01

Onbekend

...

LauPro schreef op zondag 20 december 2009 @ 23:01:
Ik vind het toch wel raar dat een dienst van Connection dan nog zo stabiel kan rijden. Dit op een lijn die grotendeels enkelsporig is en waar dus veel moet worden gewisseld.
Inderdaad. Maar regelt Prorail de verkeersleiding daar of Connexxion zelf?
En hoe kunnen wissels trouwens ondersneeuwen? Belangrijke wissels zijn toch verwarmd? Is het geen idee om in de spoorstaven gaten te boren zodat de sneeuw eruit geperst kan worden als de wissel omgaat?
Ik vermoed dat veel wisselverwarmingen achter elkaar het begeven waardoor ze het niet tijdig kunnen herstellen. Gaten in rails boren lijkt mij een slecht idee omdat de rail dan zwak wordt.
LauPro schreef op zondag 20 december 2009 @ 23:01: Maar techniek gezien lijkt mij een trein genoeg massa hebben om door 10-20 cm sneeuw te kunnen ploegen. Dus met een trein per uur hou je het spoor gewoon sneeuwvrij.
Vroeger had je sneeuwschuivers voor de treinen. Ik weet ook niet waarom de modernere treinen die niet meer hebben. Volgens mij werkte dat wel aardig goed....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Maakt niet uit wie er op het spoor rijdt, de verkeersleiding berust ALTIJD bij Prorail ;-).

De (meeste) wisselverwarmingen zijn echter gasgestookt en die vlam kan dus uitwaaien...

Wat betreft die sneeuwschuivers: Er zijn in het verleden wel sneeuwschuivers geweest om op een 6400 of 2200 te monteren. Maar aangezien we dat tegenwoordig niet meer nodig hebben en de NS toch niet meer over diesellocs beschikt...

(Zelfde gedoe eigenlijk met de koppeling van treinen: tot een aantal jaren terug zat hier een hoedje (bh) op die de koppeling beschermde, tegenwoordig doen ze dit niet meer omdat het tijd kost om die dingen te verwijderen en te plaatsen. Bij het materieel dat ze nog wel heeft zitten (aan de zijkant) mogen ze alleen worden gebruikt bij extreem weer (stuifsneeuw bijv.), ze zijn zelfs verzegeld. En wat zien wij deze dagen als je op plaatjes zit te kijken naar ICM of mat'64? Juist, onbeschermde koppelingen. Het gevolg daarvan zag ik vrijdag al bij een ICM stel, die had een defecte AK voorop zitten...)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 17:35

Tourniquet

Hiya, fellas!

Onbekend schreef op zondag 20 december 2009 @ 23:08:
Vroeger had je sneeuwschuivers voor de treinen. Ik weet ook niet waarom de modernere treinen die niet meer hebben. Volgens mij werkte dat wel aardig goed....
Zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://grab.by/1jn9

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waarom zetten ze niet gewoon een thermostaat op wisselverwarming? Dat is toch niet zo raar? Die dingen zijn nog geen 10 euro.
Ik denk (zonder alle feiten te kennen) dat het vooral een mentaliteitskwestie is. Je kan natuurlijk zeggen dat een traject niet meer bereidbaar is als er 3 wissels op een station zijn vastgevroren. Je kan het ook creatief oplossen (zoals iets minder treinen, op andere sporen stoppen, etc.). Ik vrees dat ProRail een hele starre organisatie is, die niet in staat is om op korte termijn de schema's om te gooien en er vervolgens samen met de vervoerders uit probeert te komen.

In een land als Zwitserland (slechts een voorbeeld, dat ken ik namelijk redelijk) leeft ook bij de netbeheerder (de medewerkers) een enorm gevoel van urgentie dat de treinen (op tijd) moeten rijden. M.a.w. zij vinden het een ramp als het niet goed gaat en proberen er alles aan te doen om dit te voorkomen. Ze staan (letterlijk en figuurlijk) dichter bij het spoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

CyBeR schreef op zondag 20 december 2009 @ 23:06:
Als je sneeuw samenperst krijg je ijs. 't is geen pasta ofzo hoor.
Kunnen (belangrijke) wissels met winterweer dan niet gewoon elke 15 minuten wisselen? Dan pers je gevallen sneeuw er wel uit.
Onbekend schreef op zondag 20 december 2009 @ 23:08:
Inderdaad. Maar regelt Prorail de verkeersleiding daar of Connexxion zelf?
Geen idee, ik denk dat Connexxion gewoon erg dicht op Prorail zit, misschien hebben ze wel direct contact met de storingsploegen. Bovendien lopen er langs de gehele lijn veel lokale wegen die met goed materiaal prima berijdbaar blijven.

Wat mij betreft mogen spoorwegstoringsploegen net zoals sleepwagens e.d. de bevoegdheid krijgen om over de vluchtstrook te rijden in het geval van calamiteiten.
Ik vermoed dat veel wisselverwarmingen achter elkaar het begeven waardoor ze het niet tijdig kunnen herstellen. Gaten in rails boren lijkt mij een slecht idee omdat de rail dan zwak wordt.
Achter elkaar begeven? Die dingen zijn misschien 3 weken per jaar nodig en dan BEGEVEN ze het op de 3de dag? Terug naar de tekentafel zou ik zeggen. En er lijkt mij heus wel een constructie te bedenken waarbij de sneeuw uit de wissel kan worden geperst, misschien door verticale leidingen te frezen in de rails.
Een sneeuwschuiver lijkt me alleen maar interessant bij 10+ cm op de rails, dat heb ik hier niet gezien. Dat in het noorden idd 40 cm was gevallen OK, begrijpelijk. Dan mag je er eerst wel even met een sneeuwschuiver overheen.

Volgens mij heeft iemand een keer in een vorige thread uitgelegd dat er nog niets van 3-4 van die sneeuwschuivers voor spoorwegen zijn in Nederland.
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 00:25:
[...]
Ik denk (zonder alle feiten te kennen) dat het vooral een mentaliteitskwestie is. Je kan natuurlijk zeggen dat een traject niet meer bereidbaar is als er 3 wissels op een station zijn vastgevroren. Je kan het ook creatief oplossen (zoals iets minder treinen, op andere sporen stoppen, etc.). Ik vrees dat ProRail een hele starre organisatie is, die niet in staat is om op korte termijn de schema's om te gooien en er vervolgens samen met de vervoerders uit probeert te komen.
Dit vind ik een goede verklaring. Het punt van de dame van ProRail dat de storingsploegen vast kwamen te zitten in het weer vind ik vrij zwak (zie mijn opmerking hierboven). Desnoods verspreiden ze voor de sneeuwdagen wat van die ploegen over het land in hotels. Zodat er snel kan worden uitgerukt en men snel ter plaatse is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

LauPro schreef op maandag 21 december 2009 @ 01:14:
[...]
Kunnen (belangrijke) wissels met winterweer dan niet gewoon elke 15 minuten wisselen? Dan pers je gevallen sneeuw er wel uit.
Nee, want zoals ik al zei kun je sneeuw niet echt 'eruit persen'. Je maakt dan namelijk ijs en dus het probleem groter. De oplossing voor sneeuw (cq ijs) in je wissels is warmte. Dan wordt dat namelijk water (met dat principe ben je vast wel bekend :P) en dat is geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Dan is mijn vraag waarom een omvangrijk systeem als wisselverwarming dan faalt op dag drie met sneeuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

LauPro schreef op maandag 21 december 2009 @ 01:42:
Dan is mijn vraag waarom een omvangrijk systeem als wisselverwarming dan faalt op dag drie met sneeuw?
Je zegt 't :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-09 13:45
IJnte schreef op zondag 20 december 2009 @ 15:22:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En nog geen half uur eerder (rond kwart voor 3) meldde een omroepbericht dat we gratis koffie bij de Kiosk konden halen :X

Daarna kwam het bericht dat er geen enkel treinverkeer mogelijk was van/naar dit station :'( Daar ging het feestje in Zeeland :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Dan heeft het toch geen zin om een dergelijk systeem te implementeren 8)7 . Ik zou wel eens willen weten op welke punten de diensten en systemen exact hebben gefaald. Het is gewoon bizar dat een knooppunt als Utrecht meteen is uitgeschakeld. Zo moeilijk is het toch niet om spoorstaven te verwarmen.

Desnoods zet ProRail mannetjes in met borstels die alle wissels checken. Prima dat treinen er dan met 40 km/u doorheen kachelen, als er maar gereden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Waarom werkt die wisselverwarming niet op elektriciteit ipv gas. Er is elektriciteit genoeg bij het spoor. Met gas kun je hebben dat de vlam uit waait. Met gas kun je hebben dat de ontsteker vochtig wordt en niet meer werkt. Met gas kun je hebben dat de hele verwarming wordt afgesloten door sneeuw zodat er geen zuurstof meer bij kan.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Er zitten al vrij veel "signalen" in een spoorstaaf: ATB, treindetectie, tractiestromen. Als er een kans bestaat dat je met die "elektrische" verwarming zo'n signaal om zeep helpt kunnen er gevaarlijke dingen optreden, en de beschikbaarheid kan achteruit gaan.
Natuurlijk is het wel mogelijk om elektrische wisselverwarming aan te leggen (weerstandsdraden oid). Zie hier. Het duurt meestal wel even voordat zo'n systeem daadwerkelijk geinstalleerd wordt door een aannemer. Kosten spelen hierin mee, en ook de onderhoudbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 23:06

DDX

Hmms :

Krommenie-Assendelft :
D 08:47 Rotterdam Centraal
Sprinter platform 2
Via Zaandam, A'dam Sloterdijk, Amsterdam C
this train continues to Sgbr
Sgbr ???

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

DDX schreef op maandag 21 december 2009 @ 08:30:
Hmms :

Krommenie-Assendelft :

[...]

Sgbr ???
Sgbr=Amsterdam Singelgrachtbrug

Zie http://home.planet.nl/~zon00314/naslag/geo/geo-s.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Leuke locatie om naartoe te gaan, maar ff collega bellen zo om te vragen of het nut heeft om naar station te gaan.
Reisadvies Krommenie-Assendelft naar Amsterdam Bijlmer stuurt me via Hilversum, Utrecht dan weer retour Bijlmer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Mag er met deze weersomstandigheden aanspraak gemaakt worden op de 'geld terug bij vertraging' regeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
U krijgt geen geld terug:
  • Als wij een langere reistijd vooraf hebben aangekondigd. Informatie over werkzaamheden vindt u bij Gewijzigd treinverkeer. Daarnaast kunt u op teletekstpagina 754 zien of u moet rekenen op een langere reistijd, bijvoorbeeld vanwege werkzaamheden
  • In bijzondere gevallen van overmacht, zoals bijvoorbeeld een stroomstoring met landelijke uitstraling.
Dit staat in de voorwaarden voor de GTBV. Ze hebben het aangekondigd, dus ik denk het niet. Ik denk dat je de reis van afgelopen donderdag nog wel zou kunnen/mogen claimen maar daarna niet meer (aangezien er een negatief reisadvies is afgegeven).

[ Voor 12% gewijzigd door IJnte op 21-12-2009 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Op internet is dat makkelijk te vinden (geld terug bij vertraging op google intypen):

http://www.ns.nl/cs/Satel...er-krijgt-u-vergoeding-id
U krijgt geen geld terug

•Als wij een langere reistijd vooraf hebben aangekondigd. Informatie over werkzaamheden vindt u bij Gewijzigd treinverkeer. Daarnaast kunt u op teletekstpagina 754 zien of u moet rekenen op een langere reistijd, bijvoorbeeld vanwege werkzaamheden.

•In bijzondere gevallen van overmacht, zoals bijvoorbeeld een stroomstoring met landelijke uitstraling.
Overigens is mijn ervaring met GTBV wel dat er vrij coulant mee wordt omgegaan.

Wat ik me nog afvraag mbt wisselstoringen of het nog uitmaakt of er houten of betonnen dwarsliggers liggen. Iets zegt mij dat betonnen dwarsliggers beter warmte vasthouden, en dus ook beter zouden moeten functioneren. Weet iemand daar iets vanaf?

[ Voor 21% gewijzigd door PolarBear op 21-12-2009 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
PolarBear schreef op maandag 21 december 2009 @ 09:26:
Wat ik me nog afvraag mbt wisselstoringen of het nog uitmaakt of er houten of betonnen dwarsliggers liggen. Iets zegt mij dat betonnen dwarsliggers beter warmte vasthouden, en dus ook beter zouden moeten functioneren. Weet iemand daar iets vanaf?
Over welke "warmte" hebben we het dan :? Ik denk dat er geen verschil is tussen beide, als ze al ruim 3 dagen in de sneeuw liggen. Het probleem bij een wissel is gewoon dat er sneeuw tussen de tongen komt, waardoor een wissel niet goed aansluit op de spoorstaaf en dus niet "in controle" ligt. De sneeuw wordt op ten duur gewoon ijs, waardoor het kan zijn dat een wissel vast vriest. Als dan ook de wisselverwarming het laat afweten (om wat voor een reden dan ook) kun je het met een wissel wel vergeten zo blijkt. Onze oosterburen doen dit om dat te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Polar en IJnte.

Die voorwaarden weet ik, had ik er even bij moeten tikken ;)
Onduidelijkheid voor mij zit in het woord 'overmacht'. Een aanrijding is ook overmacht, maar dan wordt ook vergoed.
Blijkbaar is het toch duidelijk genoeg, dus houdt ik rekening dat je niet kan declareren.

Die van donderdag probeer ik dan nog wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Bij een aanrijding is het dan (zoal PolarBear al aangaf) meer Coulance.
In het Nederlandse Burgerlijk Wetboek wordt overmacht omschreven als:
“abnormale en onvoorziene omstandigheden die onafhankelijk zijn van de wil van degene die zich erop beroept en waarvan de gevolgen ondanks alle voorzorgsmaatregelen niet konden worden vermeden.”
Eén ieder kan daar zijn eigen conclusie aan verbinden in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Als de Duitsers wissels kunnen schoonvegen en in Nederland gebeurt dat niet, lijkt me dat ze niet "alle voorzorgsmaatregelen" hebben getroffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
NS gaat niet over het spoor hè ;) Ze kunnen zoveel klagen tegen ProRail als ze willen, maar die moet uiteindelijk de Aannemer naar het spoor sturen. Uiteindelijk is voor de klant natuurlijk gewoon de NS eindverantwoordelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nee, maar zo wordt het wel heel makkelijk. Als er iets aan het spoor mankeert is dat overmacht, want ProRail heeft het niet voorkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-09 13:36
Mijn vader werkt bij Nedtrain en heb nog gevraagd hoe het zit,
De treinen rijden niet (ook niet met sneeuwschuiver) omdat de electronica ONDER de treinen er slecht/niet tegen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

CodeCaster schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:06:
Nee, maar zo wordt het wel heel makkelijk. Als er iets aan het spoor mankeert is dat overmacht, want ProRail heeft het niet voorkomen...
Dat is toch ook zo? Prorail is de eigenaar van alle infrastructuur (behalve de stations zelf), dan moet Prorail ook de maatregelen treffen, niet de huurder (NS).

Als in jouw huurhuis de CV-ketel kapot is, hoef jij dat toch ook niet op te lossen? Dat dient de verhuurder (in dit geval Prorail) te doen!

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Maar is alles dan te voorkomen :? Aanrijding is niet te voorkomen (ja al het spoor en wegverkeer scheiden). Zoals ik eerder al in een relaas in dit topic heb aangegeven, is er natuurlijk wel te anticiperen op het winterweer. Ik weet niet hoe dat financieel afgehandeld wordt tussen NS en ProRail als het gaat om de "niet beschikbaarheid" van het spoor. Als de NS gewoon een korting krijgt op zijn infrakosten dan kan ik me voorstellen dat de NS gewoon de klanten hun geld terug geeft (ook uit coulance). Het is uiteindelijk vanuit de klant gezien "de schuld van de NS" dat de treinen niet rijden, terwijl dit helemaal niet het geval hoeft te zijn. Het spoor is in deze dagen het probleem, niet het materieel waar de NS mee rondrijdt (vannochtend nog een defecte trein bij Baarn, maar verder zeer weinig materieelstoringen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

wildhagen schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:09:
[...]

Dat is toch ook zo? Prorail is de eigenaar van alle infrastructuur (behalve de stations zelf), dan moet Prorail ook de maatregelen treffen, niet de huurder (NS).

Als in jouw huurhuis de CV-ketel kapot is, hoef jij dat toch ook niet op te lossen? Dat dient de verhuurder (in dit geval Prorail) te doen!
Maar de NS heeft een contract met ProRail. Uiteraard weet ik niet wat er precies is afgesproken, maar het lijkt mij logisch dat er afspraken zijn met betrekking tot dit soort gevallen.

Als ProRail dan niet aan zijn verplichtingen voldoet (dat wil zeggen: het spoor begaanbaar houden), kan de NS dat toch niet presenteren aan zijn klanten als "jammer maar helaas"?

Het is meer een gevalletje dat mijn onderhuurder heeft afgesproken om problemen met de CV-ketel bij mij te melden, en als hij me dan opbelt dat hij dood zit te vriezen vertel ik hem doodleuk dat de ketelverhuurcentrale alle monteurs vervroegd kerstvakantie heeft gegeven.

Op zo'n moment is dat mijn probleem. Ik verwacht niet dat de NS mannetjes met bezems en vlammenwerpers bij alle wissels gaat plaatsen, maar het doorberekenen van gedeclareerde Geld-Terugformulieren aan ProRail lijkt me niet meer dan logisch.

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 21-12-2009 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
Als ProRail dan niet aan zijn verplichtingen voldoet (dat wil zeggen: het spoor begaanbaar houden), kan de NS dat toch niet presenteren aan zijn klanten als "jammer maar helaas"?
Wat stel je voor? Dat NS de treinen over andere sporen laat rijden? Dat ze zelf met een bezem de wissels sneeuwvrij maken? NS & ProRail is niet een nromale leverancier - klant relatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

DDX schreef op maandag 21 december 2009 @ 08:36:
Leuke locatie om naartoe te gaan, maar ff collega bellen zo om te vragen of het nut heeft om naar station te gaan.
Gewoon binnen 50 minuten van assendelft net naar bijlmer :)
Wel keertje overstappen op Amsterdam CS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Wow :D
Alle treinen vanaf Amf rijden weer :D

Ik ff blij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Cheesy schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:35:
Wow :D
Alle treinen vanaf Amf rijden weer :D

Ik ff blij ;)
Waar haal je dat vandaan.. Zeker de AV van NS.nl.. Die ziet het geloof ik weer helemaal zitten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

PolarBear schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:18:
Wat stel je voor? Dat NS de treinen over andere sporen laat rijden? Dat ze zelf met een bezem de wissels sneeuwvrij maken?
Anders lees je even wat verder in m'n bericht.
NS & ProRail is niet een nromale leverancier - klant relatie.
Daar heb ik als klant van de NS toch niets mee te maken? :) Ik neem bij hen een dienst af die niet geleverd wordt. Als ik ergens voor betaal en ik krijg niet geleverd wil ik een vervangende dienst, of m'n geld terug. Als het voor de NS onmogelijk is om treinen te laten rijden door wat voor reden dan ook, moeten ze dus uitbetalen, want zij leveren niet. Hoe de NS dat geld tevoorschijn tovert moeten ze helemaal zelf weten. De enige uitzondering lijkt mij het optreden van externe factoren die niet voorkomen hadden kunnen worden, maar ProRail had dit met de inzet van meer personeel waarschijnlijk kunnen voorkomen. Ergo: de NS moet maar iets regelen met ProRail? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Dat ze zelf met een bezem de wissels sneeuwvrij maken?
Klinkt vreemd maar misschien geen slecht idee. Veolia heeft de afgelopen dagen bewezen hoe het wel moet: extra machinisten die de wissel(verwarmingen)s in de gaten hielden en bij defect direct Prorail waarschuwden die vervolgens een monteur erop af stuurden.

Vertragingen op de Maaslijn de afgelopen dagen: vrijwel nihil (1 kleine wisselstoring bij Nijmegen zelf).

Natuurlijk is dat bij de NS (wat een veel grotere organisatie is) een stuk moeilijker, maar er staat ten tijde van dit soort omstandigheden genoeg personeel over (aangezien de treindienst al is uitgedund)...

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
CodeCaster schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:43:
[...]

Anders lees je even wat verder in m'n bericht.
Anders realiseer je je even dat ik het bericht al aan het typen was toen jij je bericht aan het aanpassen was.
Daar heb ik als klant van de NS toch niets mee te maken? :)
Dat kan je volhouden, en ik ben het misschien ook wel met je eens, maar het is wel een kop in het zand houding. NS heeft geen alternatieven om haar primaire dienstverlening uit te voeren anders dan via de infrastructuur van ProRail.
Ik neem bij hen een dienst af die niet geleverd wordt. Als ik ergens voor betaal en ik krijg niet geleverd wil ik een vervangende dienst, of m'n geld terug. Als het voor de NS onmogelijk is om treinen te laten rijden door wat voor reden dan ook, moeten ze dus uitbetalen, want zij leveren niet.
Daar heeft de NS ook een geld terug bij vertraging regeling voor, zie eerder in deze thread.
De enige uitzondering lijkt mij het optreden van externe factoren die niet voorkomen hadden kunnen worden, maar ProRail had dit met de inzet van meer personeel waarschijnlijk kunnen voorkomen. Ergo: de NS moet maar iets regelen met ProRail? :)
Huh? Jij had toch niets met ProRail te maken als reiziger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

jelmervos schreef op maandag 21 december 2009 @ 07:31:
Waarom werkt die wisselverwarming niet op elektriciteit ipv gas. Er is elektriciteit genoeg bij het spoor. Met gas kun je hebben dat de vlam uit waait. Met gas kun je hebben dat de ontsteker vochtig wordt en niet meer werkt. Met gas kun je hebben dat de hele verwarming wordt afgesloten door sneeuw zodat er geen zuurstof meer bij kan.
Ik denk dat het een beetje eenvoudig gedacht is. Er is dan wel genoeg elektriciteit, maar dat is 1500V gelijkspanning. En dat wil je niet met een kabeltje aftakken en op een verwarmingselement zetten en omlaag transformeren gaat niet makkelijk met gelijkspanning.
Ik weet ook niet hoe veel gas zo'n wisselverwarming stookt, maar gaspitten op je fornuis gaan ook al gauw tot 10kW, en op 220V is dat ook al 45A. Dat zijn flinke stromen en dus flinke kabels die je moet neerleggen.

Het systeem is al jaren in gebruik, ik kan me indenken dat daar toch wel over nagedacht is.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:36
Zag hier op Zutphen een hele hoop DD-AR/DDM/mDDM rijden in plaats van het gebruikelijke SGMm (dacht dat het ging om de stopper Zutphen - Nijmegen). Zijn die beter bestand tegen de kou of zoiets en rijden ze daarom in plaats van die SGMm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ik denk dat het meer om grip gaat (denk even aan de vele ongelukken met SGM bij het spoorwegmuseum). Een DDAR is wat zwaarder en heeft wellicht wat meer as-druk dan een SGM. Ook een VIRM, en een Plan-V zijn denk ik qua gewicht wat zwaarder dan een SGM. Een andere reden dat dit gedaan is, is om de vervoerscapaciteit te vergroten, aangezien er met minder treinen meer mensen vervoerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maasluip schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:33:
Ik denk dat het een beetje eenvoudig gedacht is. Er is dan wel genoeg elektriciteit, maar dat is 1500V gelijkspanning. En dat wil je niet met een kabeltje aftakken en op een verwarmingselement zetten en omlaag transformeren gaat niet makkelijk met gelijkspanning.
Ik weet ook niet hoe veel gas zo'n wisselverwarming stookt, maar gaspitten op je fornuis gaan ook al gauw tot 10kW, en op 220V is dat ook al 45A. Dat zijn flinke stromen en dus flinke kabels die je moet neerleggen.
Dat laatste valt wel mee denk ik, een beetje verwarmen is genoeg, wissel hoeft niet rood gestookt te worden. En een gasleiding is complexer (en duurder) dan een elektriciteitsleiding.

Maar de reden is waarschijnlijk (heel banaal) dat met elektriciteit stoken ca. 3x zoveel kost als met gas. Het is ietswat simplistisch (maar ongetwijfeld gedaan) om de kosten van allerlei storingen niet mee te nemen.

In andere landen zijn ze wel verstandig, daar wordt i.d.d. met elektriciteit gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

IJnte schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:45:
Ik denk dat het meer om grip gaat (denk even aan de vele ongelukken met SGM bij het spoorwegmuseum). Een DDAR is wat zwaarder en heeft wellicht wat meer as-druk dan een SGM. Ook een VIRM, en een Plan-V zijn denk ik qua gewicht wat zwaarder dan een SGM. Een andere reden dat dit gedaan is, is om de vervoerscapaciteit te vergroten, aangezien er met minder treinen meer mensen vervoerd moeten worden.
De 1e redenatie lijkt me niet de hoofdreden, misschien een meegenomen voordeel. De 2e reden is wel plausibel: NS laat her en der treinseries (vooral IC's) uitvallen en rijdt de stoppers vervolgens op maximale capaciteit (dus dubbeldeks materieel op de volle lengte)*. Tot nu toe lijkt het aardig te lukken, die stoppers rijden redelijk op tijd, het kost alleen wat meer tijd dan normaal gesproken met de IC

*kijk eens hier bij het station IJnte :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

PolarBear schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:01:
Huh? Jij had toch niets met ProRail te maken als reiziger?
Als je nou zo selectief blijft quoten komen we er nooit uit natuurlijk :) Ik begrijp uiteraard dat de NS geen opties heeft wanneer ProRail tegen de NS zegt dat ze niet meer mogen rijden, maar mag de NS dat probleem op de reizigers afschuiven? Zoals ik al zei lijkt het mij dat het probleem te verkleinen was door de inzet van meer personeel, inderdaad, mannetjes met bezems bij wissels, waardoor je op bepaalde trajecten ten minste nog één trein in het uur kan laten rijden, in plaats van een halve dag helemaal niets. De inzet van personeel hiervoor is uiteraard de verantwoordelijkheid van ProRail, niet van de NS.
Daar heeft de NS ook een geld terug bij vertraging regeling voor, zie eerder in deze thread.
En daar kun je nu dus geen gebruik van maken, omdat het zogenaamd onder overmacht valt. Daar ben ik het dus niet mee eens, omdat overmacht, zoals hierboven ook al gemeld wordt, pas overmacht wordt genoemd "ondanks alle voorzorgsmaatregelen". Zolang er niet bij iedere wissel personeel staat tref je niet alle voorzorgsmaatregelen, en al helemaal niet als het twee dagen van tevoren al bekend is dat het voor Nederlandse begrippen vrij naar weer gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zolang er niet bij iedere wissel personeel staat tref je niet alle voorzorgsmaatregelen, en al helemaal niet als het twee dagen van tevoren al bekend is dat het voor Nederlandse begrippen vrij naar weer gaat worden.
Lekker realistisch... enig idee hoeveel wissels er in Nederland zijn? Zoveel personeel is er volgens mij niet eens bij Prorail én NS bij elkaar man. En dan heb je dus nog minimaal 3 ploegen, dus 3x het aantal wissels in NL nodig ook, want je kan ze daar niet 24 uur laten staan.

En dan nog, die mensen werken niet gratis, dus zullen betaald moeten worden. Dat geld zal ergens vandaan moeten komen, dus zal duurdere kaartjes betekenen...

Lijkt me nogal onzinnig. Mensen moeten gewoon eens niet zo snel huilen, en accepteren dat er af en toe sprake is van overmacht door extreme weersomstandigheden. Want hoe je het ook bekijkt, dit is gewoon pure overmacht, niet meer, niet minder.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Je hoeft natuurlijk niet bij elke wissel een ploeg te hebben staan, er zijn hele bergen wissels die niet direct kritisch zijn. Echter, de hele bergen wissels rond de grote stations zijn dat wel, daar een paar ploegen met goede gasbranders lijkt mij best haalbaar, eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ach ja het feit dat de halve economie op zijn gat ligt kost gelukkig ook niets....

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

ijdod schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:30:
Je hoeft natuurlijk niet bij elke wissel een ploeg te hebben staan, er zijn hele bergen wissels die niet direct kritisch zijn. Echter, de hele bergen wissels rond de grote stations zijn dat wel, daar een paar ploegen met goede gasbranders lijkt mij best haalbaar, eerlijk gezegd.
dat gebeurd niet preventief, wel achteraf. Als je de afgelopen dagen rondt Utrecht was met de trein zag je diverse teams met gasbranders lopen...

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
SleutelMan schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:09:
[...]
De 1e redenatie lijkt me niet de hoofdreden, misschien een meegenomen voordeel. De 2e reden is wel plausibel: NS laat her en der treinseries (vooral IC's) uitvallen en rijdt de stoppers vervolgens op maximale capaciteit (dus dubbeldeks materieel op de volle lengte)*. Tot nu toe lijkt het aardig te lukken, die stoppers rijden redelijk op tijd, het kost alleen wat meer tijd dan normaal gesproken met de IC

*kijk eens hier bij het station IJnte :P
Ze scheuren daar met VIRM en DDAR/mDDM rond :>

[edit]
Kijk es SleutelMan.. Uniek!
Stoptrein naar Arnhem

[ Voor 14% gewijzigd door IJnte op 21-12-2009 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
SleutelMan schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:38:
[...]

dat gebeurd niet preventief, wel achteraf. Als je de afgelopen dagen rondt Utrecht was met de trein zag je diverse teams met gasbranders lopen...
Dat weet ik. Maar dat zou dus, zeker gezien het bekende probleem met wissels, waarschijnlijk best iets eerder opgeschaald kunnen worden. Strooidiensten rijden ook op oproepbasis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

IJnte schreef op maandag 21 december 2009 @ 10:38:
[...]

Waar haal je dat vandaan.. Zeker de AV van NS.nl.. Die ziet het geloof ik weer helemaal zitten 8)
m.ns.nl AV lijkt weer te werken, weet niet in hoeverre het klopt met de werkelijkheid.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
jelmervos schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:10:
[...]

m.ns.nl AV lijkt weer te werken, weet niet in hoeverre het klopt met de werkelijkheid.
NS zegt zelf dat je niet te veel moet vertrouwen op de AV:
De reisadviezen in de reisplanner zijn op dit moment niet up-to-date. Ook de rubriek "actuele vertrektijden" geeft momenteel helaas niet de juiste informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Leve de NS! Almere-Utrecht: 4 uur...

Het lijkt de middeleeuwen wel. Het is weer bijna een dag reizen voor 100 km...

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.