Het grote spoorwegentopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 34.416 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-06 20:49

Luke!

#Treinbaas
wildhagen schreef op woensdag 25 november 2009 @ 07:48:
[...]

Maar worden de 1600-en nu al seriematig gesloopt, of blijft het voorlopig bij schadegevallen? Deze foto is namelijk de 1605, en die stond al sinds 2002 met schade aan de kant (na een botsing met de 1622 op Kijfhoek), dus dat die gesloopt word lijkt me vrij voor de hand liggend (net als de mede-schadegevallen 1622 en 1625, en de incomplete 1618).
Gaat vooralsnog alleen om de schadegevallen. V.w.b. de 1618: daar is niks incompleet aan.

En fin: geen bieten maar kolen in E-tjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/site/photos/groot/010161.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/site/photos/groot/010170.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:45

PeaceNlove

Deugleuter

dion_b schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:14:
[...]

In Japan gebruiken ze het ook veel, maar of ze daar nou op ex-NL overstock staan te wachten...?
Voornamelijk smalspoor daar als ik het goed heb op de Shinkansen na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PeaceNlove schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:40:
[...]

Voornamelijk smalspoor daar als ik het goed heb op de Shinkansen na.
Hmm, ja, ook een relevant detail :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Laatst online: 21-05 23:12

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

wildhagen schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:05:
Volgens de Op de Rails van deze maand is het nog lang niet zeker dat DDM1 gerenoveerd gaat worden, en sowieso komt eerst DD-AR voor renovatie aan de beurt.
bij de NSR wordt er in in ieder geval geen herinstructie meer gegeven op DDM-1, wegens buitendienstelling medio 2010. Dat kan betekenen, sloop, of een deel gaat mee in de DD-AR revisie.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Maasluip schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:52:
[...]

Ik vraag me serieus af waarom dat miljoenen moet gaan kosten. Vooropgesteld dat NS toch al bezig is om CTA's te vervangen door TFT schermen (op een erg krenterige manier, kijk eens naar Duitsland, dat zijn dan wel dot-matrix schermen, maar er kan heel wat meer info op), en het ingeven van de samenstelling kun je door de machinist laten doen (die heeft toch al een online dataverbinding via GSM-R).
Ik ging er vanuit dat er een totaal nieuw systeem voor aangelegd zou moeten worden, als ik de posts zo eens zie lijkt me dat bij nader inzien niet nodig en was het een beetje domme aanname. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Luccus schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:38:
[...]
Gaat vooralsnog alleen om de schadegevallen. V.w.b. de 1618: daar is niks incompleet aan.
Ehm, die was toch plukloc? Men had in 2002 toch het plan hem weer te complementeren en in dienst te stellen, maar daar is toch van afgezien?

Of is de 1618 inmiddels toch weer in dienst? :?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Even een vraagje waarop hier vast wel iemand antwoord weet (hoop ik dan maar) ;)

M.i.v. a.s. maandag ga ik treinen naar mijn werk, en moet ik dagelijks het traject Den Haag HS - Wormerveer afleggen (don't ask). Snelste route is via HS - Sloterdijk met de sneltrein. Da's over het algemeen een DD-AR, maar ik heb ze ook al een paar keer meegemaakt als (V)IRM. je kunt je voorstellen dat ik die laatste een stuk lekkerder vind zitten, dus het zou prettig zijn als ik mijn reizen zo in kan plannen dat ik zo veel mogelijk (V)IRM heb en zo weinig mogelijk plankzitten in de DDAR ;)

Weet iemand waar ik kan zien welk type trein er wanneer op dat traject rijdt? Dat plant wat handiger namelijk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
wildhagen schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:35:
[...]

Ehm, die was toch plukloc? Men had in 2002 toch het plan hem weer te complementeren en in dienst te stellen, maar daar is toch van afgezien?

Of is de 1618 inmiddels toch weer in dienst? :?
Die is door NedTrain gecompleteerd in verband met mogelijke verkoop van die dingen door Railion aan destijds Italië. Loc is echter niet in opdracht van Railion hersteld en die hoeft 'm ook niet, dus is 'ie nooit afgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-06 09:16
NS keert 1,4 miljard uit aan Staat

De ministers Camiel Eurlings (Verkeer) en Wouter Bos (Financiën) hebben daarover afspraken gemaakt met het spoorbedrijf, dat 100 procent eigendom is van de Staat.

Het geld wordt gestoken in het spoor, onder meer om reizigers op de drukste trajecten in de Randstad 'spoorboekloos' te laten reizen.

De ministers meldden woensdag aan de Tweede Kamer dat de vermogenspositie van de NS ruimer dan noodzakelijk is en dat er dus ruimte is voor uitkering van het extra dividend.
http://www.nu.nl/politiek...ert-14-miljard-staat.html

NS, van de staat, keert geld uit aan de staat... :D

[ Voor 24% gewijzigd door Intheweb op 25-11-2009 15:59 ]

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

NS is niet van de staat, het is geprivatiseerd, remember? ;)

Dat de staat de enige aandeelhouder is, wil nog niet zeggen dat ze meteen de eigenaar zijn.

ProRail is een staatsbedrijf, de NS niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-06 21:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

The Eagle schreef op woensdag 25 november 2009 @ 14:49:
Even een vraagje waarop hier vast wel iemand antwoord weet (hoop ik dan maar) ;)

M.i.v. a.s. maandag ga ik treinen naar mijn werk, en moet ik dagelijks het traject Den Haag HS - Wormerveer afleggen (don't ask). Snelste route is via HS - Sloterdijk met de sneltrein. Da's over het algemeen een DD-AR, maar ik heb ze ook al een paar keer meegemaakt als (V)IRM. je kunt je voorstellen dat ik die laatste een stuk lekkerder vind zitten, dus het zou prettig zijn als ik mijn reizen zo in kan plannen dat ik zo veel mogelijk (V)IRM heb en zo weinig mogelijk plankzitten in de DDAR ;)

Weet iemand waar ik kan zien welk type trein er wanneer op dat traject rijdt? Dat plant wat handiger namelijk ;)
Niet meer. Vroeger had SOMDA de omloopgegevens van NS, maar dat wordt tegenwoordig als bedrijfsgeheim gezien en niet meer vrijgegeven.
Er wordt nu nog wel een materieeltype aangegeven, maar dat is alleen maar wat er in het verleden wel eens gereden heeft, dus niet wat NS gepland heeft om te rijden. Zo heeft de 2216 (Den Haag HS v. 8:02) bijvoorbeeld op maandag VIRM, di DD-AR, wo VIRM, do VIRM en DDM.
wildhagen schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:00:
NS is niet van de staat, het is geprivatiseerd, remember? ;)

Dat de staat de enige aandeelhouder is, wil nog niet zeggen dat ze meteen de eigenaar zijn.
Maar het betekent wel dat je de enige bent die dividend krijgt, en dat is dus wat er nu gebeurt. Heel normaal, gebeurd bij elk ander bedrijf dat aandelen heeft uitstaan.
Weet iemand misschien wat de waarde van NS is?

[ Voor 16% gewijzigd door Maasluip op 25-11-2009 18:32 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Wat betreft de omlopen, klopt. Toch is er op basis van de spots (en wat insiderinformatie) behoorlijk wat bijeen te schrapen, zo zal de reis waarschijnlijk gaan via de serie 3400 (Den Haag Centraal - Hoorn). Tot voor kort was dat een mix tussen DD-AR en mat'64, sinds het laatste wijzigingsblad zit er ook VIRM in. 4 DD-AR om 3 VIRM, dus de kans op DD-AR is iets groter. Zelf draag ik graag mijn steentje bij qua spots van de 3400, mijn ervaring zelf te Den Haag is dat ik overdag meer VIRM zie en rond een uur of 5/6 vooral DD-AR. De voorspellingen zijn inderdaad niet altijd even betrouwbaar, het hangt af van het aantal spots.

Kortom, je kunt even op Somda kijken en hopen op het beste (hoewel er in de 3400 meestal weinig verstoringen zijn)...

[ Voor 3% gewijzigd door SleutelMan op 25-11-2009 20:17 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
De aflevering van het SLT is vorige week hervat. In theorie gaan er twee stellen per week het land in komen.

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-06 13:48
En dat terwijl de problemen nog niet opgelost zijn :? Of zit er nu dusdanig schot in de zaak (wat betreft de gekoppelde stellen) dat ze het aandurven om de stellen het land in te laten komen?

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

gekoppelde stellen hebben ze nog niet beproefd in het reizigersbedrijf in de 19800 (Goude Goverwelle-Den Haag Centraal) en de 9700 (Gouda Goverwelle-Rotterdam Centraal (spits), dus een beetje vreemd is het wel...

Logius | Somda | Twitter

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Vanaf volgend jaar wordt begonnen met de uitrol van gratis internet in de trein.

Verkeersminister Camiel Eurlings trok daar al eerder vijftien miljoen euro voor uit en hoopt dat internet in de trein meer automobilisten naar de trein lokt.

Vanaf 2012 moeten alle intercity's en treinen van Arriva internet hebben, schrijft het AD.

Op stations in het al langer mogelijk om te internetten, maar de verbinding valt weg zodra de trein vertrekt. Internet in de trein moet vooral forenzen verleiden die op weg naar kantoor of een zakenafspraak hun werk kunnen voorbereiden.

Naast de vijftien miljoen subsidie voor de NS, krijgt Arriva 1,1 miljoen. Die vervoerder voerde eerder dit jaar al twee maanden een proef uit met internet in de trein. Uit een onderzoek van de NOS bleek echter dat de beveiliging niet deugde.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

• IJnte
Ik vind het een vreemde actie.. Enkele jaren geleden heeft KPN wel eens een proef gedaan met internet in de trein (meen ook in het noorden van het land), en dat bleek toch zo zijn haken en ogen te hebben. Ook heeft de NS internet in de trein nodig, om zjin informatiedisplay's te voorzien van a) reclame, en b) actuele reizigersinformatie. Aangezien deze display's nooit geplaatst zijn in b.v. de ICMm zouden ze nu alnog weer geplaatst moeten gaan worden (alles zal er wel gereed voor zijn overigens). Operators zouden gewoon hun netwerk goed op orde moeten hebben, en dan kan er automatisch internet in de trein komen. Het moet niet andersom zijn, dat de netwerken op orde gemaakt worden om internet in de trein te krijgen..

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 08:29

LauPro

Prof Mierenneuke®

Connexxion heeft op de Valeilijn gewoon internet in de trein en dat is al enige jaren zo. Het kan dus wel, maar dat is natuurlijk slechts op 1 traject.

Tja en verder is er geen beveiliging natuurlijk, altijd ff SSH'en/VPN'en naar je werk B) .

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• deadlock2k
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-05 10:24
Waarom is dat een vreemde actie? In andere landen werkt het toch ook prima?

• AW_Bos
  • Laatst online: 09:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Luccus schreef op woensdag 25 november 2009 @ 21:18:
De aflevering van het SLT is vorige week hervat. In theorie gaan er twee stellen per week het land in komen.
Dit was toch altijd al zo geweest? Dus van een inhaalslag om SLT binnen te laten komen is dan geen sprake, hoogstens van een vertraging.

Ik las op: http://www.beattheheatnow.nl/ons-laatste-nieuws.3.html?id=10 dat er een speciale trein van Utrecht naar Kopenhagen zal gaan rijden, speciaal voorzien van bestickering voor een petitie die erop zal staan.
Maar wat voor materieel zet de NS hiervoor dan in? ICR's mogen het land tegenwoordig niet meer uit, vanwege de intercity-modus en de bijbehorende aanpassing voor de deuren. Of worden dit wat terzijde gezette ICL's of ICK's?

Ik was benieuwd of daar al wat bekend over was, want volgens mij heeft de NS niet echt extreem veel materieel wat de grens over mag gaan.

[ Voor 45% gewijzigd door AW_Bos op 26-11-2009 16:55 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Anoniem: 26121

AW_Bos schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:54:
[...]

Ik las op: http://www.beattheheatnow.nl/ons-laatste-nieuws.3.html?id=10 dat er een speciale trein van Utrecht naar Kopenhagen zal gaan rijden, speciaal voorzien van bestickering voor een petitie die erop zal staan.
Maar wat voor materieel zet de NS hiervoor dan in? ICR's mogen het land tegenwoordig niet meer uit, vanwege de intercity-modus en de bijbehorende aanpassing voor de deuren. Of worden dit wat terzijde gezette ICL's of ICK's?

Ik was benieuwd of daar al wat bekend over was, want volgens mij heeft de NS niet echt extreem veel materieel wat de grens over mag gaan.
NS hoeft uiteraard niet met eigen materieel te rijden, ze kunnen het ook ergens huren. ICL en ICK lijkt me niet waarschijnlijk, gezien de afstand Utrecht-Kopenhagen, het vertrektijdstip en het gegeven dat er prominenten zoals een minister meereizen. Ik zou me kunnen voorstellen dat er materieel van CityNightLine wordt ingezet.

Edit: vanuit de tekst, waarnaar jij zelf linkt:
De speciale klimaattrein telt 8 slaap- en 3 restauratierijtuigen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 26121 op 26-11-2009 17:27 ]

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
AW_Bos schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:54:
[...]

Dit was toch altijd al zo geweest? Dus van een inhaalslag om SLT binnen te laten komen is dan geen sprake, hoogstens van een vertraging.
Nee, dat is nooit zo geweest.

Er staat nergens dat er NS-materieel wordt ingezet (wat dus ook niet gaat gebeuren). Racetows heeft het bij het juiste eind.

• IJnte
Vanaf nu heet de gemoderniseerde DD-AR officieel de DDZ en heet het project dus het DDZ-project.

Vanuit de afdeling communicatie is besloten de naam van het materieel te wijzigen. DDZ staat voor Dubbel Dekker Zones. Dit drukt uit, dat de filosofie van het ontwerp zit in het gebruik van zones: de zone werken & rust op de bovenverdieping en de zone voor ontmoeten & gezelligheid op de benedenverdieping. Hiermee wordt de behoefte ingevuld van de reiziger in de beleving van zijn treinreis, zoals ontwikkeld uit de reizigersprofielen, die uit onderzoek naar voren komen..
Las ik op OHIH.. Rare naam, DDZ. Ach je moet iets bedenken :)

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Zou dat beter werken dan de 'gewone' stiltezones, waar het meestal net zo lawaaiïg is als in de rest van de trein?

Kunnen ze het beter DDNS noemen: Dubbel Dekker Nergens Stilte... hoewel, op het toilet misschien :P

Vage naam, waarom niet gewoon het gangbare model aanhouden en er DD-ARm van maken, net als bij SGM. ICR en ICM?

Virussen? Scan ze hier!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:41
Dan krijg je van die flauwe grappen :p DD-AR wordt nu door NS'ers al wel uitgesproken als 'Een darretje', dat zou dat 'een darmpje' worden ofzo.

Doe mij maar DDZ eigenlijk :p

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

wel erg dom dat werken & rust boven is en gezelligheid onder.

In IRM is het namelijk enigszins andersom. Onderin heb je de coach opstelling en bovenin de "4'tjes"

Maar goed, het zal wel weer hopen zijn dat de luidruchtige personen het idee snappen.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Tja ik trek gewoon m'n mond open als de rest z'n kanis niet houd.
Al krijg je een grote mond, een grotere mond terug werkt bijna altijd.

Anoniem: 35978

Hooglander1 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:57:
wel erg dom dat werken & rust boven is en gezelligheid onder.

In IRM is het namelijk enigszins andersom. Onderin heb je de coach opstelling en bovenin de "4'tjes"

Maar goed, het zal wel weer hopen zijn dat de luidruchtige personen het idee snappen.
Volgens mij is de stiltezone in irm boven, in ieder geval in de 1e klasse. Niet erg logisch overigens gezien de stoelopstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Onder leiding van BBC-journalist Jon Sopel discussieerde gisteren de top van onder meer de Britse, Belgische, Franse en Nederlandse HSL-bedrijven over het functioneren van het Europese HSL-netwerk.

De discussie vond plaats op station Brussel Zuid. De bijeenkomst was bedoeld als een opmaat naar de liberalisering van de markt komend jaar. Vanaf januari is er ook op het terrein van de HSL concurrentie mogelijk op het spoor. Directeur Michiel van Roozendaal van NS Hispeed is daar niet bang voor. "Privatisering is niet eenvoudig, maar in grote lijnen is er de ruimte voor. Het is alleen maar goed als de reiziger iets te kiezen heeft" , zegt hij.

De HSL-bestuurders zijn het erover eens dat de serviceverlening beter op elkaar afgestemd moet worden, want het Europese HSL-netwerk (ruim 5000 kilometer groot) vormt nu vooral een eilandenrijk. Volgens HSL-directeur Michel Jadot van de Belgische spoorwegen gaat speciaal voor dit een doel een website de lucht in: www.railteam.eu. Daar moet de informatie over de lijndiensten gestroomlijnd worden. Volgens Van Roozendaal zou de nieuw aan te treden Europese Commissie een sturende rol kunnen spelen bij het op elkaar afstemmen van bijvoorbeeld de heffingen die in de ticketprijs verdisconteerd worden. De verschillen tussen de landen zijn groot.

De NS Hispeedman bracht geen goed nieuws over de HSL-shuttle die Den Haag via Breda met Brussel moet gaan verbinden. De Belgen blijven dwarsliggen. "Ook nu er een nieuwe premier zit, moet de minister België aan de gemaakte afspraken houden. Desnoods met een gang naar de rechter.''
Bron: http://www.bndestem.nl/al...vice-HSL-moet-conform.ece

Misschien moeten we de uitdieping van de Westerschelde en de heractivering van de IJzeren Rijn even stopzetten. Als de Belgen zich niet aan afspraken hoeven te houden, hoeven wij dat natuurlijk ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 27-11-2009 07:29 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Gister ook een leuke situatie op Utrecht Overvecht. Ik sta er te wachten op een trein naar centraal en er komt een sprinter aan op spoor 2. De trein stopt en we willen de deur open doen, maar er gebeurt niets. Een minuut later komt de mcn naar buiten met een geel hesje aan en hij springt op het spoor. Blijkt er een raam te liggen midden op een van de spoorstaven.
Hij pakt het raam er van af, klimt weer terug, rijdt de trein helemaal langs het perron en doet de deuren open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

raadseltje voor de treinliefhebber: ik reis van Veenendaal-de Klomp naar Den Haag centraal met de volgende materieelsoorten: VIRM-ICRm-DM'90-Bimz-ICM. De winnar gaat door voor e koelkast :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-05 17:55
SleutelMan schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:54:
raadseltje voor de treinliefhebber: ik reis van Veenendaal-de Klomp naar Den Haag centraal met de volgende materieelsoorten: VIRM-ICRm-DM'90-Bimz-ICM. De winnar gaat door voor e koelkast :P
Toevallig via Zutphen-Apeldoorn gereist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

ICM
Ik zag vanochtend een ICM als Sprinter naar Veenendaal gaan (Ut v8.00 +15).

[ Voor 11% gewijzigd door jelmervos op 27-11-2009 15:04 ]

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-06 22:30
Ik ga voor Veenendaal- de Klomp - Arnhem - Zutphen - Apeldoorn - Amersfoort (-Utrecht) - Den Haag. :P

ICK wordt trouwens museaal bewaard, want de Friese Stoomtrein Maatschappij heeft vier ICK's overgenomen van de NS. Deze ICK's zullen opnieuw worden ingericht zal ingezet worden als dinertrein. Eén ICK wordt omgebouwd tot barwagen en zal meerijden in de trein tussen Sneek - Stavoren. En er is een BD aangeschaft voor rolstoelgebruikers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ik heb het niet eens willen opzoeken, aangezien je het zelf al op andere fora verklapt :
trein 240 heeft nu +10 te Apd, dit komt door een aantal niet meewerkende, niet al te nuchtere jongeren die er even uit moesten worden gezet. Dan moeten we ook nog langs Bnva waar er een seinstoring is (waardoor mijn geplande 1740 is opgeheven), dus ik hoop via Shl dan nog op tijd in Gvc te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 28-05 10:26
wildhagen schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 07:26:
[...]

Bron: http://www.bndestem.nl/al...vice-HSL-moet-conform.ece

Misschien moeten we de uitdieping van de Westerschelde en de heractivering van de IJzeren Rijn even stopzetten. Als de Belgen zich niet aan afspraken hoeven te houden, hoeven wij dat natuurlijk ook niet.
Ik vind het stuk over de privatisering eigenlijk interessanter dan het 4e Fyrastel wat België/de NMBS simpelweg niet wíl bestellen. Ik zou toch enigszins bezorgd zijn als andere marktpartijen in mijn vaarwater komen te zitten, waar ik totnutoe het alleenrecht had.

We gaan het zien.

Trouwens, speaking of it, is er al iets bekend over welke partijen mogelijk toetreding tot de markt zoeken? En zo ja, welke routes zij willen gaan doen e.d.?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
jelmervos schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:04:
[...]

ICM
Ik zag vanochtend een ICM als Sprinter naar Veenendaal gaan (Ut v8.00 +15).
Er reed meer raar ICM vandaag: 6371 (stoptrein Amsterdam-Den Haag Centraal - waarvan ik toch zou zweren dat het in den haag wordt aangeduid op de borden als de stoptrein naar haarlem, maar soit) werd door ICM gereden. Volgende keer toch maar rennen, ookal is het geen materieel dat ik verwacht :P

Bovendien werd er omgeroepen dat de trein op 9a stond, terwijl deze trein toch echt op 9 á 9b stond. 9a is nogal een eind verder lopen dus ik had mijn energie gespaard.

[ Voor 14% gewijzigd door ValHallASW op 27-11-2009 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Alex) schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 22:19:
[...]

Ik vind het stuk over de privatisering eigenlijk interessanter dan het 4e Fyrastel wat België/de NMBS simpelweg niet wíl bestellen. Ik zou toch enigszins bezorgd zijn als andere marktpartijen in mijn vaarwater komen te zitten, waar ik totnutoe het alleenrecht had.

We gaan het zien.

Trouwens, speaking of it, is er al iets bekend over welke partijen mogelijk toetreding tot de markt zoeken? En zo ja, welke routes zij willen gaan doen e.d.?
Eurostar zou wel graag van Londen naar Amsterdam gaan rijden. Ze hebben er alleen het materieel nog niet voor, maar de wens is er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

IJnte schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:27:
[...]

Ik heb het niet eens willen opzoeken, aangezien je het zelf al op andere fora verklapt :

[...]
Ja hallo... Oke, ik had erbij moeten zeggen dat je niet op somda mocht kijken, was ik even vergeten :P. Valsspeler :P.
ValHallASW schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 22:40:
[...]

Er reed meer raar ICM vandaag: 6371 (stoptrein Amsterdam-Den Haag Centraal - waarvan ik toch zou zweren dat het in den haag wordt aangeduid op de borden als de stoptrein naar haarlem, maar soit) werd door ICM gereden. Volgende keer toch maar rennen, ookal is het geen materieel dat ik verwacht :P

Bovendien werd er omgeroepen dat de trein op 9a stond, terwijl deze trein toch echt op 9 á 9b stond. 9a is nogal een eind verder lopen dus ik had mijn energie gespaard.
Die ICM die in Veenendaal was gezien is dezelfde als die in de 6371 reed, hij heeft een leuk tochtje achter de rug.

Eerst een retourtje Amsterdam-Veenendaal, daarna een slagje Amsterdam-Rotterdam, gevolgd door Rotterdam-Enkhuizen, Enkhuizen-Rotterdam, Rotterdam-Amsterdam, en vervolgens dus de 6371 in naar Den Haag Centraal waar hij er (waarschijnlijk) uit is gehaald en op de Binckhorst is gestald :P.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
PeaceNlove schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 09:19:
[...]

Eurostar zou wel graag van Londen naar Amsterdam gaan rijden. Ze hebben er alleen het materieel nog niet voor, maar de wens is er wel.
Er gaan ook geruchten dat Deutsche Bahn met ICE-3's naar Engeland wil gaan rijden. Hiervoor zouden wel wat veiligheidseisen moeten worden afgezwakt, maar aangezien er in 15 jaar tijd nog geen enkel ongeluk in de tunnel is gebeurd waar de Eurostar-treinen bij zijn betrokken geweest, is het misschien denkbaar dat de huidige eisen te streng zijn. bron/meer info

Mocht dit het geval zijn, dan kan Eurostar hiervan profiteren door een nieuwe reeks treinen te bestellen. De huidige Class 373's kunnen zeker nog een tijd mee (pas 15 jaar oud) maar investeren in nieuw materieel kan zeker interessant zijn. Ik verwacht dat het dan Velaro of AGV zou worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Je linkje is kapot Alex). Maar inhoudelijk: kan dat wel? VK heeft toch een afwijkend en kleiner omgrenzingsprofiel? Of is al het spoor richting St. Pancras aangepast voor 'europese' treinen?
Op zich wel een mooie verbinding: Keulen-Brussel-Lille-Londen. Qua tijd zal het wel kunnen concurreren met het vliegtuig en qua milieuvriendelijkheid helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Volgens mij is de lijn naar st Pancras zelfs compleet met bovenleiding aanwezig en is het een dedicated lijn richting het vaste land.

Tenminste, voor zover ik dit kon zien vanuit het raampje dan. Dit zal wel aangepast zijn sinds ze naar st pancras rijden.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Alex) schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 16:15:
[...]

Er gaan ook geruchten dat Deutsche Bahn met ICE-3's naar Engeland wil gaan rijden. Hiervoor zouden wel wat veiligheidseisen moeten worden afgezwakt, maar aangezien er in 15 jaar tijd nog geen enkel ongeluk in de tunnel is gebeurd waar de Eurostar-treinen bij zijn betrokken geweest, is het misschien denkbaar dat de huidige eisen te streng zijn. bron/meer info

Mocht dit het geval zijn, dan kan Eurostar hiervan profiteren door een nieuwe reeks treinen te bestellen. De huidige Class 373's kunnen zeker nog een tijd mee (pas 15 jaar oud) maar investeren in nieuw materieel kan zeker interessant zijn. Ik verwacht dat het dan Velaro of AGV zou worden :)
Die strenge veiligheidseisen zijn juist goed! Het is en blijft altijd een risico zo'n tunnel en het idee om de trein te kunnen splitsen in geval van nood lijkt mij zeer zeker een juiste keus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Intheweb schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:53:
[...]

Die strenge veiligheidseisen zijn juist goed! Het is en blijft altijd een risico zo'n tunnel en het idee om de trein te kunnen splitsen in geval van nood lijkt mij zeer zeker een juiste keus!
Het beleid is nu anders dat iedereen de trein verlaat en via de derde tunnel vlucht. Feitelijk is dit een eis die niet meer noodzakelijk is en dus best kan vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hooglander1 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 17:21:
Volgens mij is de lijn naar st Pancras zelfs compleet met bovenleiding aanwezig en is het een dedicated lijn richting het vaste land.
Nu nog dedicated, voor de Olympische spelen willen ze met HSL-shuttles gaan rijden, maar er komt iig geen stokoude ex-BR materieel in de buurt, het is gewoon 25kV via bovenleiding, iirc naar FR-normen.
Tenminste, voor zover ik dit kon zien vanuit het raampje dan. Dit zal wel aangepast zijn sinds ze naar st pancras rijden.
Yup, de tergend langzame rit over bestaand spoor naar Waterloo is gedag gezegd na de switch naar St. Pancras. Ben van het weekend nog langs verschillende stukken van het spoor gereden :z
Intheweb schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:53:
[...]

De vraag is in hoeverre de extra veiligheid de extra investering loont. Bij veiligheid speelt altijd dat het beter is om te voorkomen dan om te genezen, en dat menselijk handelen altijd de grootste risico is. Het is leuk om technische middelen te hebben die als alles al misgegaan is in bepaalde situaties een kans te hebben om er beter vanaf te komen, maar als je een fractie van de middelen die je daarin steekt zou gooien in preventie kun je geheid meer doden voorkomen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Hooglander1 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 17:21:

High Speed 1 is volledig naar Franse normen aangelegd, simpelweg omdat de Engelsen inzagen dat ze beter bij die 'stokbroodvreters' konden aankloppen voor advies dan zelf wat aanklooien.

Op de lijn staat 25 kV, het omgrenzingsprofiel is het Europese (wat breder is dan het Britse), de perrons op St Pancras zijn ook gebouwd op de Europese normen. Het beveiligingssysteem is ook Frans: TVM-430. ERTMS is iets wat men pas tegen 2040 wil gaan bekijken.

Inmiddels is er al een lobbygroep voor High Speed 2 ook... de Engelsen hebben de smaak te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Er zijn van het weekend overigens testritten geweest met de Thalys (2 stuks) om met 300km/h over de HSL te rijden. Deze ritten hadden als doel om zoveel mogelijk vermogen te trekken uit de onderstations, om zo vast te stellen of er nadelige effecten waren op de (traditionele) nevensporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
In KRO Reporter was een documentaire over de affaire HSL-Zuid, die staat nu op Uitzending Gemist, zie http://player.omroep.nl/?aflID=10353308.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ik heb het gezien.. Er blijkt daar toch best wel wat te rommelen. Vooral de basis waarop de HSA uitstel van betaling heeft gekregen, namelijk het te laat leveren van treinen door AnsaldoBreda, lijkt op drijfzand gebaseerd te zijn. Naar mijn beste weten hoeft er inderdaad niet gewacht te worden met het daadwerkelijk bouwen van een trein, als de specificaties van ERTMS nog niet 100% vastliggen. In deze situatie was het zelfs zo dat er al een versie 2.2 voor handen was waarop gebouwd kon worden, en later over is gegaan naar versie 2.3. Dit heeft enkel gevolgen voor de software van de EVC (ERTMS Vital Computer), en wellicht wat andere randcomponenten, De kleur stoel, en de bouwtechnische installatie van een trein hoeven er niet vanaf te hangen.
Wat een politicus al zei in de documentaire: NS heeft het goed gespeeld bij Eurlings, maar AnsaldoBreda heeft het nog beter gespeeld bij de HSA..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
V 10:38 Amersfoort spoor 14b
Intercity NS richting Leeuwarden
A 12:15 Leeuwarden

Spoort 14b op Amersfoort?
Geeft m.ns.nl vooro vandaag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik vind dat VWS en HSA best op het matje mogen worden geroepen door de Europese commissie. Als HSA als gevolg daarvan failliet gaat, is jammer, maar dat is dan hun eigen schuld. Er is tenslotte géén geldige reden voor overheidssteun, ook al heeft HSA het ministerie doen geloven van wel.

Het is niet de verantwoordelijkheid van de Nederlandse overheid dat HSA z'n zaakjes niet op orde heeft:
[list]
• Te hoog bod: € 168 miljoen per jaar wat neerkomt op € 460.000,- per dag. Bij een gemiddelde prijs van € 17,50 per kaartje moet men dan minstens 26.285 reizigers vervoeren om alleen al dat te kunnen betalen
• Slecht contract met AnsaldoBreda waardoor de Italianen - zoals al eerder bekend - maar wat aan kunnen prutsen zonder consequenties ervoor te moeten dragen

Verder lijkt het mij ook logischer om de HSL 'gewoon' in het hoofdrailnet op te nemen, hierdoor krijgt NS meer vrijheden dan in de huidige situatie - gezien de Europese regelgeving (3e spoorwegpakket) mag per 1/1/2010 toch iedereen van de HSL gebruikmaken, zolang het maar om een internationale treinreis gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 30-11-2009 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Cheesy schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:17:
V 10:38 Amersfoort spoor 14b
Intercity NS richting Leeuwarden
A 12:15 Leeuwarden

Spoort 14b op Amersfoort?
Geeft m.ns.nl vooro vandaag :P
Ze zullen het spoor er vast wel hebben, maar dan moet je wel door het grind lopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

In de eerste twee maanden dat de ov-chipkaart in gebruik is in de trein zijn 6500 zogenoemde anonieme chipkaarten geactiveerd. Met deze kaarten zijn 25.000 reizen gemaakt.

Dat heeft een woordvoerster van de Nederlandse Spoorwegen (NS) maandag gezegd. De NS is tevreden over dit aantal.

''Het is boven onze verwachting.'' Sinds 1 oktober kunnen reizigers met een anonieme chipkaart reizen in de trein, vanaf dinsdag kunnen ook de 1,4 miljoen houders van een voordeelurenkaart met de kaart reizen. In de loop van 2010 volgen de jaarkaarthouders.

De chippende treinreizigers hadden wel moeite om de incheckpalen van de NS te vinden. Van de achthonderd incheckpalen die zijn neergezet op treinstations in het land zijn inmiddels 118 palen verplaatst, omdat mensen ze niet goed konden vinden.

''De palen zijn op een beter zichtbare plek neergezet'', aldus de woordvoerster. Volgens haar was dit niet van te voren in te schatten.

''De praktijk moest het uitwijzen. Als blijkt dat door de grotere toestroom er weer wat aangepast moet worden, dan zullen we dat doen.'' Tot september volgend jaar komen er nog 1200 palen bij.

Op het Amsterdamse station Bijlmer-Arena bleken veel reizigers moeite te hebben met het onderscheid tussen de in- en uitcheckpalen van de NS en het gemeentelijke vervoersbedrijf GVB.

''Mensen checkten nadat ze uit de metro kwamen uit bij de palen van de NS. We hebben nu de borden veranderd. In plaats van NS en GVB staat er nu trein en metro op.''

Als dezelfde problemen zich op andere stations voordoen, zal de NS ook daar de borden aanpassen.

Zo'n 3,5 procent van de chippende reizigers vergat uit te checken. Slechts 0,8 procent van de klanten heeft zich gemeld met een verzoek tot terugbetaling. De NS rekent een instaptarief van 20 euro.

Wanneer de reis duurder is dan die 20 euro heeft de reiziger er dus voordeel bij om niet uit te checken. ''We zijn nog niet gestuit op grootscheepse fraude en gaan daar ook niet van uit. Uiteindelijk lopen mensen die misbruik maken toch tegen de lamp.''

De meeste vragen die de NS over de ov-chipkaart krijgt, komen van mensen die nog niet met de kaart hebben gereisd. Bij het laden van saldo ondervinden mensen zo goed als geen problemen. ''Daarvan gaat 99,7 procent feilloos.''
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik heb voor mijn persoonlijke chipkaart reizen op saldo aangevraagd, vannacht kreeg ik een mailtje dat ik 't mag ophalen bij een kaartautomaat of loket. Ik had de aanvraag gedaan op http://www.ns.nl/reizenopsaldo/activeer.

Wat handig zou zijn, is als het automatisch opladen iets anders zou werken... nu is het dat er automatisch wordt opgeladen wanneer het saldo onder € 5,- komt, dan wordt er bijvoorbeeld € 10,- bijgeladen. Voor mij zou een handige optie zijn dat er wordt bijgeladen tot een saldo waarmee ik altijd bij NS kan inchecken, bijvoorbeeld dat tot € 25,- wordt bijgeladen (het verschil berekenen dus) wanneer het saldo onder € 20,- komt.

Edit: en bij een automaat opgehaald - dát ging makkelijk. Chipkaart ervoor, "Bestelling ophalen", "Akkoord", chipkaart opnieuw ervoor en klaar :)

[ Voor 10% gewijzigd door Alex) op 01-12-2009 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-06 00:16

DDX

DDX schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:21:
Vanmorgen m'n voordeelurenkaart geactiveerd en om 8:15 ingechekt:
Goede Reis; Korting.

lijkt me niet helemaal de bedoeling voor 9 uur
en het lijkt me ook niet dat ik een extra kaart moet aanschaffen voor reizen voor 9 uur

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat met verwarring over inchecken op stations met trein en metro was te verwachten. Eerlijk gezegd vind ik de manier waarop het gedaan is op een aantal stations met beide (m.n. Bijlmer en Amstel) nogal onhandig - zeker waar beide vertrekken vanaf hetzelfde perron (Amstel) kan het voorkomen dat je ingecheckt bent voor de trein, vervolgens de trein net mist en dan maar de metro aan de overkant van hetzelfde perron wilt pakken - waar je dan weer voor moet uitchecken en inchecken. Het was een stuk handiger geweest als je pas moest inchecken op moment dat je definitief instapt in een bepaald vervoersmiddel, zoals op Sloterdijk en Blaak bijv gedaan wordt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Geen idee hoe deze regels meeveranderen met de ovchip kaart, maar in zo'n geval zou kunnen inchecken bij de gvb poortjes ?
(aangezien je met strippenkaart ook mag reizen tussen Amstel en Bijlmer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
SLeTjes on tour: naast de 2612 vanmiddag is er op dit moment nog een viertje onderweg van Heerlen naar Amersfoort. Morgen komt er nog een viertje. Op het totaal doet het vrij weinig aangezien gisteren de 2408 en 2409 retour afzender zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Goeiemorgen zeg 3,5 procent.
:X

Dat vind ik _HEEL_ veel

Overigens wel erg logisch, zelf ben ik nogal vergeetachtig en zeker als ik lang in de trein heb gezeten ben ik diep in gedachten verzonken, rara wat gaat * GoldenSample erg vaak vergeten :X

[ Voor 62% gewijzigd door GoldenSample op 01-12-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52902

Alex) schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 08:25:
Ik heb voor mijn persoonlijke chipkaart reizen op saldo aangevraagd, vannacht kreeg ik een mailtje dat ik 't mag ophalen bij een kaartautomaat of loket. Ik had de aanvraag gedaan op http://www.ns.nl/reizenopsaldo/activeer.

Wat handig zou zijn, is als het automatisch opladen iets anders zou werken... nu is het dat er automatisch wordt opgeladen wanneer het saldo onder € 5,- komt, dan wordt er bijvoorbeeld € 10,- bijgeladen. Voor mij zou een handige optie zijn dat er wordt bijgeladen tot een saldo waarmee ik altijd bij NS kan inchecken, bijvoorbeeld dat tot € 25,- wordt bijgeladen (het verschil berekenen dus) wanneer het saldo onder € 20,- komt.

Edit: en bij een automaat opgehaald - dát ging makkelijk. Chipkaart ervoor, "Bestelling ophalen", "Akkoord", chipkaart opnieuw ervoor en klaar :)
Ik wou reizen op saldo ook activeren, maar struikel toch over wat voorwaarden. In de zgn. 'productvoorwaarden voordeelurenabonnement' staat bijvoorbeeld dit:

4. Een Voordeelurenabonnement geeft korting bij reizen op saldo bij NS indien reizen op saldo bij NS op uw OV-chipkaart is geactiveerd, en de check in plaatsvindt in de Voordeeluren en bij NS apparatuur. Let op! Met reizen op saldo dient per vervoerder In- en Uitgecheckt te worden. Indien u gebruik maakt van reizen op saldo bij andere vervoerders, krijgt u geen korting op de ritprijs die aan die andere vervoerders verschuldigd is. Lees hierover de Voorwaarden Reizen op saldo.

Je kunt dus niet meer met korting reizen bij Syntus, en stel dat je trein doordeweek om 9.01 uur vertrekt, dan is het dus praktisch niet mogelijk om met korting te reizen. Er zitten m.i. nog wat leuke haken en ogen aan het systeem, en NS wil de gevolgen daarvan blijkbaar niet dragen, maar legt ze doodleuk bij de reiziger neer. Vind ik eigenlijk best grof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Anoniem: 52902 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:56:
[...]
stel dat je trein doordeweek om 9.01 uur vertrekt, dan is het dus praktisch niet mogelijk om met korting te reizen.
Er staat nergens dat korting pas wordt gerekend bij inchecken na 9.00 uur (wat dus ook niet zo is). Je veronderstelt dus een bepaald beleid zonder dat te verifiëren. *knip*

Modbreak:Nergens voor nodig om iemand zo te bejegenen als je jouw punt ook gewoon kunt maken zonder die toevoeging.

[ Voor 17% gewijzigd door Steffie op 02-12-2009 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Luccus schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:09:
[...]
Er staat nergens dat korting pas wordt gerekend bij inchecken na 9.00 uur
Jawel:
en de check in plaatsvindt in de Voordeeluren
Ofwel: je moet inchecken in de voordeeluren.

Ik herhaal mezelf: reizen op saldo is een draak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het 'IkChip forum' is nu wat meer forumachtig geworden met deze toevoeging: http://nsforum.uservoice....-ikchip-ns-reizigersforum. Misschien handig om hier suggesties weg te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52902

Luccus schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:09:
[...]
Er staat nergens dat korting pas wordt gerekend bij inchecken na 9.00 uur (wat dus ook niet zo is). Je veronderstelt dus een bepaald beleid zonder dat te verifiëren.
volgens mij staat het in de voorwaarde die ik erboven heb gezet, maar als je het kunt weerleggen; graag en nog mooier als je kunt vertellen hoe het echt zit. Want ik ben werkelijk benieuwd hoe dit straks in de praktijk gaat.

Nog een leuke, bron 'Voorwaarden Reizen op Saldo bij NS' die je moet accepteren als je akkoord wilt gaan met reizen op saldo:

1.5 Reizen op Saldo bij NS is (vooralsnog) om systeemredenen niet mogelijk in combinatie met alle abonnementen/producten van NS op dezelfde OV-chipkaart. Check hiervoor
de voorwaarden van de desbetreffende abonnementen/producten. Indien Reizen op Saldo bij NS mogelijk is met een bepaald abonnement/product, dan is dat in de
voorwaarden vermeld.

Zowieso een onduidelijke voorwaarde omdat je hem al meer dan één keer moet lezen voor je het denkt te snappen, maar volgens mij staat er dat je geen gebruik kan maken van de voordeelurenkaart als hij op dezelfde kaart staat als waarmee je op saldo wilt reizen. Daarvoor moet je de voorwaarden checken van de voordeelurenkaart, maar er staat niet duidelijk dat dat abonnement dan wel gebruikt kan worden.

Het lijkt me dat NS toch wel heeft nagedacht voordatde chipkaart wordt ingevoerd en geprobeerd heeft om het hele chipkaart-verhaal waterdicht te timmeren. Maar als het zoals hier aan duidelijkheid ontbreekt is dat volgens mij een aanwijzing dat ze er óf nog niet klaar voor zijn óf dit doen ze expres om zich overal voor in te dekken ten koste van de klant. Beide scenario's zijn volgens mij best zorgelijk.

[ Voor 1% gewijzigd door Steffie op 02-12-2009 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Toevallig heb ik vandaag de NS even gebeld over hoe het nou zit met die voordeeluren. Ik kan bevestigen wat hier gezegd wordt: het moment van inchecken bepaalt of je met korting reist of niet. Check je om 8.55 in, dan betaal je de volle mep. Doe je dat om 9.05, dan heb je de 40% korting.
Hier geldt eigenlijk het zelfde principe als je met de normale kaartjes hebt: je kunt 2 kaartjes kopen, 1 voor de volle mep voor het deel tot het eerstvolgende station na 9 uur, en 1 met korting voor de rest van je traject als je over de 9.00u heen gaat. het enige verschil is dat je onderweg niet in- en uit kunt checken, dat kan alleen op de stations. De dame die ik aan de lijn had wist mij te vertellen dat dat dus alleen kon als je uitstapte, uitcheckte en weer incheckte 8)7

Tot slot vind ik het zelf volledig onlogisch dat ik in de ochtendspits niet, en in de avondspits wel met korting kan reizen. Trek het dan gelijk 8)7

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The Eagle schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 23:06:
Tot slot vind ik het zelf volledig onlogisch dat ik in de ochtendspits niet, en in de avondspits wel met korting kan reizen. Trek het dan gelijk 8)7
De ochtendspits is geconcentreerder dan de avondspits. Gelijktrekken kan, maar zal onvermijdelijk inhouden dat ook de avondspits wordt uitgesloten van korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat je vanaf 3 minuten voor 9 kon inchecken om met korting te reizen. Het zou makkelijker zijn als het automatisch zou gaan: je checkt in om 8.50 en uit om 10.30, dan heb je 100 minuten gereisd waarvan 10 minuten met korting. De normale ritprijs is € 29,50, je betaalt € 2,95 en op de resterende 90% krijg je 40% korting.

Krijg je alleen weer wel dat mensen gaan frauderen door bijvoorbeeld pas uit te checken vlak voordat ze aan hun terugreis beginnen, zodat de kortingsperiode langer wordt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
The Eagle schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 23:06:
Toevallig heb ik vandaag de NS even gebeld over hoe het nou zit met die voordeeluren. Ik kan bevestigen wat hier gezegd wordt: het moment van inchecken bepaalt of je met korting reist of niet. Check je om 8.55 in, dan betaal je de volle mep. Doe je dat om 9.05, dan heb je de 40% korting.
Dan hebben ze je iets wijsgemaakt. Er is een beperkte tijdspanne vóór 9.00 uur (ik dacht vijf minuten, maar dat weet ik niet zeker), waarbij het systeem je reeds met korting laat inchecken. Hierover zijn - om begrijpelijke redenen (het geval "de trein van 8.59 uur nemen") - geen mededelingen gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Steffie

Opaque

Luccus schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 23:57:
[...]
Dan hebben ze je iets wijsgemaakt. Er is een beperkte tijdspanne vóór 9.00 uur (ik dacht vijf minuten, maar dat weet ik niet zeker), waarbij het systeem je reeds met korting laat inchecken. Hierover zijn - om begrijpelijke redenen (het geval "de trein van 8.59 uur nemen") - geen mededelingen gedaan.
Zo begrijpelijk vind ik die reden niet om er geen mededelingen over te doen. Zoiets kun je als reiziger ook eenvoudig proefondervinderlijk vast stellen, of een keer te horen krijgen van iemand met meer kennis van het systeem en dan verspreidt zulke informatie zich als een lopend vuurtje. De incidentele treinreiziger zal er misschien niet van op de hoogte zijn, maar binnen de kortste keren is het gewoon algemene kennis, zeker bij de doorgewinterde reiziger. Dit argument is een beetje vergelijkbaar met security through obscurity en in veel gevallen houd dat ook niet lang stand.

[ Voor 27% gewijzigd door Steffie op 02-12-2009 01:08 ]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Steffie schreef op woensdag 02 december 2009 @ 00:39:
[...]

Zo begrijpelijk vind ik die reden niet om er geen mededelingen over te doen. Zoiets kun je als reiziger ook eenvoudig proefondervinderlijk vast stellen, of een keer te horen krijgen van iemand met meer kennis van het systeem en dan verspreidt zulke informatie zich als een lopend vuurtje.
d:)b Dat lijkt me ook de beste manier om nieuwe dingen te introduceren. "Laat reizigers het maar zelf uitzoeken, dat komt wel goed. Vertel vooral niet hoe het werkt, daar worden ze alleen maar te slim van.".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Aangezien een nieuw SLeTje bij Aachen al de geest had gegeven slechts één het-regent-het-regent-de-pannen-worden-nat-daar-komen-twee-begijnen-die-vallen-op-hun-gat-plaat vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/site/photos/groot/010187.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Luccus schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:52:
Aangezien een nieuw SLeTje bij Aachen al de geest had gegeven slechts één het-regent-het-regent-de-pannen-worden-nat-daar-komen-twee-begijnen-die-vallen-op-hun-gat-plaat vandaag:
[afbeelding]
Leuk plaatje :)

Typisch gevalletje "Want zij zijn groot en ik is klein en da's niet eerlijk" :P
(C) Calimero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

In dubbeldekkers van de NS moeten mensen voor een rustige plek binnenkort boven zijn en voor gezelligheid beneden. De NS gaat de treinen zo inrichten dat het onderscheid tussen stiltecoupés en plekken voor gesprekken en ontmoetingen duidelijk zichtbaar wordt.

Dat zegt een NS-woordvoerder donderdag in het AD. Het interieur van de dubbeldekkers wordt flink aangepast. In de 'praatcoupés' beneden komen loungebanken en meer vierzitters.

De langwerpige loungebanken die dwars in de cabine worden geplaatst moeten ontmoetingen en gesprekken bevorderen, is het idee. Bovendeks staan de stoelen achter elkaar voor privacy.

De NS heeft nu ook al stiltecoupés, maar die zijn minder duidelijk herkenbaar. Niet iedereen houdt zich aan het stiltegebod dat op stickers op ramen en deuren wordt aangehouden.

Wanneer de aanpassingen in de treinen worden gedaan is nog niet bekend. De details van de plannen voor de 'zone voor ontmoeten en gezelligheid' en de 'zone werken en rust' moeten nog worden uitgewerkt.
nu.nl

Stiltecoupe versie 2.0?

Als je de benedenkant als een lounge gaat inrichten, neemt de zitplaatscapaciteit dan niet fors af? :?

En word al het VIRM-materieel omgebouwd hiervoor, of gaat het slechts om een deel (nieuwere series)?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
Ik neem aan dat dit gaat over de verbouwing van het oudere dubbeldeks materieel... dus niet de VIRM's.

[ Voor 10% gewijzigd door Intheweb op 03-12-2009 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper
Dit gaat inderdaad over de verbouwing van DDAR. Maar journalisten en de spoorwegen gaan niet goed samen, waardoor je niet echt duidelijke berichten krijgt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het experiment waarbij elke tien minuten een intercity vertrekt op het traject Amsterdam-Eindhoven is begin september goed verlopen.

Spoorbeheerder Prorail concludeert dat op basis van een evaluatie. Van de treinreizigers reageerde 80 procent positief, aldus het onderzoek.

Prorail oordeelt dat een langere proef in een drukkere periode nodig is om te kijken of hoogfrequent treinverkeer in de toekomst structureel mogelijk is. Een nieuwe proef staat gepland in het najaar van 2010, kondigde de spoorbeheerder vrijdag aan.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Dat is gedaan onder het motto "spoorboekloos rijden". Nu is het spoorboekje vaak al na 2 maanden waardeloos (13 december tot 14 februari geloof ik), en is ook dit jaar het laatste jaar dat er een papieren spoorboekje uitgegeven wordt.. Over 1 jaar en 9 dagen (ongeveer) rijden we dus al zeker spoorboekloos :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Zojuist in de IC:

"Zo... ik zit...
Links van ons ziet u een goederentrein. Die gaat er nu vandoor.

Onze trein stopt zometeen op station Amersfoort.
Voor de trein naar Hilversum en Amsterdam Centraal, stapt u uit de trein, gaat u naar achteren lopen op het perron, en stapt u weer in de trein.
Wilt u naar onze luchthaven, dan gaat u naar spoor 7 en stapt u uit onder de luchthaven Schiphol. Deze trein gaat eveneens via Hilversum.

Wij staan nu stil.
Zodra het seintje geel of groen wordt gaan we weer rijden"

Even later:

"Dit is een mededeling speciaal voor Linda: het volgende station is Amersfoort"

Conducteur was blij dat het weekend bijna aanbreekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ik had zojuist een Mcn die duidelijk toe was aan weekend (in de negatieve zin). Die riep bij Driebergen-zeist om dat het station Ede-wageningen was.. Het werd wel gelijk hersteld door de conducteur gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Niet geheel onbekend waarschijnlijk...
NS twijfelt over nieuwe Sprinters

UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen (NS) bekijken op dit moment wanneer ze verdergaan met het afnemen van treinen van een consortium van Siemens en Bombardier. Dat zei een woordvoerder van de NS vrijdag.

Het gaat om zogenoemde Sprinters die in de Randstad rijden. De NS heeft daar in 2007 honderd stuks van besteld, de order had een waarde van 650 miljoen euro.

Nadat de eerste treinen geleverd waren en ze dit jaar gingen rijden, vertoonden de computergestuurde treinen ''kuren''.

De NS heeft de leveringen in juni stopgezet om de leveranciers de kans te geven de problemen te verhelpen. Sinds september rijdt een aantal Sprinters weer rond Gouda.

Kinderziektes

''De kinderziektes lijken er nu vrijwel uit te zijn, maar we moeten nog beslissen wanneer we de leveringen van de rest van de treinen hervatten'', aldus de woordvoerder.

De reiziger ondervindt geen last van de problemen met de treinen. ''Maar we lopen nu wel een half jaar achter op het leveringsschema'', stelt de NS.

bron: http://www.nu.nl/economie...elt-nieuwe-sprinters.html
Driverproblemen en BSOD's? :P

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
NOS kondigde het al aan als: "NS stopt met de sprinter".. Wel erg slecht van Bombardier/Siemens maar gelukkig heeft de NS nog wat stellen achter de hand (Plan V iig). Anders waren er grotere problemen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Laatst online: 26-05 11:54
IJnte schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:28:
NOS kondigde het al aan als: "NS stopt met de sprinter".. Wel erg slecht van Bombardier/Siemens maar gelukkig heeft de NS nog wat stellen achter de hand (Plan V iig). Anders waren er grotere problemen geweest.
Ik denk dat dat meer zegt over onze "objectieve" staatsomroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Treinreizen naar België wordt goedkoper, als Roosendaal straks is aangesloten op het Belgische spoorwegennet.
De ritprijs van Roosendaal naar Antwerpen daalt dan met zo'n vier euro; naar Brussel gaat het straks ongeveer zeven euro in de portemonnee schelen.

Op het station komt een kaartautomaat van de NMBS (Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen) te staan, waar reizigers de (goedkopere) Belgische kaartjes kunnen kopen.

De prijsdaling is het gevolg van het afschaffen van het grenstarief. Dat grenstarief vervalt, omdat het station van Roosendaal volgend jaar wordt aangesloten op het Belgische spoorwegennet. De Interregio-treinen die nu in Essen stoppen, hebben straks Roosendaal als eind- en beginbestemming.

De Interregio-trein stopt nog vier keer tussen Roosendaal en Antwerpen; bij de stoptrein tussen beide steden is dat maar liefst dertien keer het geval.

De huidige intercity is nog altijd het snelst; de trein rijdt van Roosendaal via Antwerpen naar Brussel zonder verdere onderbreking. Deze verbinding vervalt echter als de hsl gaat rijden. Die stopt niet in Roosendaal, maar in Breda.

Naast het plaatsen van een nieuwe ticketautomaat moet ook het perron worden aangepast, alvorens Roosendaal de Belgische interregiotrein kan ontvangen. Dit is nodig vanwege het hoogteverschil van de treinen.
Bron: http://www.bndestem.nl/re...naar-Belgie-goedkoper.ece

Snap alleen niet waarom de perrons verlaagd moeten worden, het huidige materieel (AM75 en klassieke motorstellen, in het geval van Roosendaal) kan er nu toch ook al stoppen met de normale perrons? Of is het andere materieel afwijkend ofzo?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Volgens mij is europees afgesproken dat de perrons op 760mm worden gerealiseerd. Het zou kunnen zijn dat dit nog niet het geval is in Roosendaal. In Nederland kan het zijn dat de perrons op 840mm zijn gerealiseerd. Ook met de (welliswaar vertraagde) komst van de SLT met gelijkvloerse instap moet er een eenduidige perronhoogte zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De Europese standaard voor perrons is 76 centimeter boven de spoorstaaf, dat klopt. In België zijn er naast die perrons ook nog 'lage' perrons waar het perron op 55 cm boven de spoorstaaf is. In Nederland is het overal 84 cm, en ik verwacht niet dat dat op korte termijn gaat veranderen: al het Nederlandse materieel is tenslotte gebouwd op 84 cm perronhoogte.

Wat er naar verwachting in Roosendaal gaat gebeuren, is dat perron 1A wordt verlaagd naar 76 centimeter zodat aan deze zijde de stoptrein en de IR-trein kunnen worden ontvangen. Elders had ik gelezen dat het waarschijnlijk een korte kering wordt (10 minuten)... ik vraag me af hoe goed zich dat gaat houden bij vertragingen van die trein - er is vrijwel geen ruimte om bijvoorbeeld +15 weg te werken.

Ook vraag ik me af hoe nuttig een Belgische kaartautomaat wordt: de 'Automatische verdelers van vervoersbewijzen' (wtf? :')) die ze nu in België hebben staan, accepteren alleen Belgische bankkaarten (Bancontact / Mister Cash), en geen Maestro. Ook zijn er issues mee zoals het regelmatig onbeschikbaar zijn i.v.m. een storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper
IJnte schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 17:22:
Ik had zojuist een Mcn die duidelijk toe was aan weekend (in de negatieve zin). Die riep bij Driebergen-zeist om dat het station Ede-wageningen was.. Het werd wel gelijk hersteld door de conducteur gelukkig :)
Volgens mij had een hc gisteren ook al zin in het weekend. Want toen ik in Arnhem aankwam werd er omgeroepen dat we het eindstation Nijmegen binnenreden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Misschien dan toch wel geen trein (RijnGouwelijn) maar wel verlaagde perrons ;)

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c2/High_and_low_level_platforms_on_RijnGouweLijn.jpg/800px-High_and_low_level_platforms_on_RijnGouweLijn.jpg
Wikipedia: Bestand:High and low level platforms on RijnGouweLijn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Interessant treinritje gehad gisteren (nouja, was pas vanochtend even voor tienen afgelopen) :)

Ik moet vaak naar Romania en terug, en hoewel ik dat vroeger (tot misschien 5 jaar geleden) vaak met de trein deed, is het door de komst van budgetvliegmaatschappijen financieel onaantrekkelijk geweest om het per trein te doen (NS durft EUR 430 voor een retourtje te vragen, via DB is het rond de EUR 200, maar vliegen vanaf Dortmund op Timisoara (waar ik moet zijn) is EUR 50 retour, en benzinekosten om er te komen hooguit EUR 25). Maar DB is sinds enige tijd kaartjes voor sub-vluchttarief aan het aanbieden, en aangezien het met vluchten niet uitkwam ben ik dus per trein teruggereisd van Timisoara - A'dam, via Budapest en München, waarbij Budapest->München EUR 29 kostte en München->A'dam EUR 30 (incl couchette). Voor het eerste stuk had ik al een retourtje Budapest-Timisoara voor omgerekend EUR 50, aangezien ik op de heenweg op Budapest gevlogen was.

In de eerste en laatste delen is weinig veranderd. Van Timisoara naar Budapest zat ik in een mooie MAV (HU) EC/IC rijtuig in een trein die muv gebruikelijke grensgedoe bij Curtici (RO) en Lőkösháza (HU) normaal (vlot) doorreed en zowaar 5 minuten eerder dan verwacht aankwam in Budapest Keleti. Keleti is trouwens flink gerestaureerd, incl kaartcontrole op perrons (wat de onvermijdelijke taxichauffeurs en jeugdherbergaanbieders trouwens niet tegengehouden heeft).
Het laatste deel was CNL van München HBf naar A'dam CS, waar ik vanochtend wonderwel bijna op tijd aankwam ondanks alle chaos (sowieso werkzaamheden tussen A'dam en Utrecht waardoor ICs en int verkeer sowieso via Hilversum omgeleid werden, en daarbij nog een aanrijding ergens bij Hoofddorp waardoor ook nog alle verkeer van/naar R'dam over Hilversum moest).

Nee, het bijzondere (voor mij iig) was het stuk Budapest -> München. Sinds HU bij Schengen zit kunnen treinen gewoon doorrijden van HU naar AT, en is de frequentie van treinen tussen Budapest en Wien opgevoerd naar eens per twee uur. Sinds 2008 rijdt de ÖBB op dat traject met hun Railjet:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e1/Railjet-Oesterreich.JPG
- een min-of-meer hogesnelheidstrein die nu 200km/u doet op sommige trajecten (vooral Wien->Linz) en daarbuiten zo snel het mag (meestal 160km/u) rijdt. Zodra het spoor ervoor klaar is kan hij tot 230km/u

Van binnen is het iig in Economy (2) een voorbeeld van wat ik een goede trein beschouw - stoelen met genoeg beenruimte, per 2 stoelen een stopcontact, uitklapbare tafels, en zowel 2- als 4-zits mogelijkheden, waarbij er een smalle vaste tafel is bij de 4-zits met 4 losse stukken die uitgeschoven kunnen worden. Daarnaast heeft iedere stoel een leeslamp en middenin ieder coupe zit er een ruime baggagerek voor dingen die niet bovenin passen iets wat de NS *echt* zou moeten overwegen op treinen van/naar Schiphol.... Stoelen zijn comfortabel maar in Economy niet verstelbaar. Bovenin elke coupe geven meerdere TFT-schermen reisinfo aan, zowel mbt komende haltes en tijden (voor alle haltes geplande en naar werkelijkheid verwachte tijden aangegeven), als tussendoor ook een routekaart met locatie van de trein.

Tot nu toe erg mooi allemaal. Maar de trein had ook twee rare kuren:
1) de spanning via stopcontact viel om de haverklap weg. Geen ramp aangezien m'n laptop een werkende accu had, maar toch noem ik zeker 1/3 van de tijd zonder zitten en zonder waarschuwing wegvallen niet bepaald betrouwbaar.
2) de trein had erg goede remmen - en liet dat te pas en onpas merken. Dat een trein op 200km/u af en toe flink moet afremmen is begrijpelijk. Dat hij gedurende de 7-uur durende rit zeker 14 keer een noodstop maakte was dat minder - twee keer, eens bij Komárom (HU) en een keer vlak voor Wien (AT), ging het zo hard dat de trein met piepende wielen al slippend over het spoor tot stilstand kwam en zowat alles wat niet vast zat door de coupe heenvloog :X
Als reiziger kon ik niet achterhalen wat hier de oorzaak van was, maar ervan uitgaande dat de machinist niet incompetent was of lag te slapen klinkt het als een probleem met spoorbeveiligingssystemen, evt icm de hoge snelheden. Het is opvallend dat de dienstregeling ondanks die noodstops wel gehaald werd tot Wien (waar we 10 min moesten wachten voor er een spoor vrij was op Westbf) - maar ik kan me niet voorstellen dat dit "normaal" te noemen was.

Al met al een interessante ervaring, maar ondanks dat ze al een jaar met die dingen rijden klinkt het alsof de ÖBB nog redelijk wat werk aan de winkel heeft :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Mooie stuurstand i.i.g., hebben ze afgekeken van de SBB (front stuurstand gelijk aan loc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Krijgen die dingen dan geen vierkante wielen van dat soort noodstops?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

dion_b schreef op zondag 06 december 2009 @ 13:34:
1) de spanning via stopcontact viel om de haverklap weg. Geen ramp aangezien m'n laptop een werkende accu had, maar toch noem ik zeker 1/3 van de tijd zonder zitten en zonder waarschuwing wegvallen niet bepaald betrouwbaar.
Heeft de thalys ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Boudewijn schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:49:
Krijgen die dingen dan geen vierkante wielen van dat soort noodstops?
Lijkt me idd niet bevorderlijk als het al te vaak gebeurt...

Ben even gaan googlen op "Railjet bremsen" maar muv de constatering dat de remmen door Knorr geleverd zijn heb ik niets kunnen vinden over problemen ermee.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

http://news.bbc.co.uk/2/hi/asia-pacific/8397897.stm

Okay welke treintjesgek gaat daar zsm een kamer boeken? :P

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
IJnte schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:28:
Kweenie hoor waar 's lands media de berichten vandaan haalt maar de aflevering van de SLeT's is al een week of twee, drie geleden hervat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luccus schreef op zondag 06 december 2009 @ 21:31:
[...]
Kweenie hoor waar 's lands media de berichten vandaan haalt maar de aflevering van de SLeT's is al een week of twee, drie geleden hervat.
Tja een woordvoerder van 'Nederlandse Spoorwegen' (volgens NOS) staat het zelf voor de camera te vertellen: "We hebben de instroom van de treinstellen een tijdje stopgezet". Zie http://content.nos.nl/player/play/tcm-5-608435/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Seinstoring HSL
Tussen Schiphol en Rotterdam moeten HSL reizigers rekening houden met vertraging.
Door een seinstoring rijden er op de HSL tussen Schiphol en Rotterdam geen treinen.
:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb wel vaker hotels met spoorzicht gehad. Saumur: hotel was station uit, straat over. In Parijs uitzicht over het rangeerterrein bij Bercy. In Salamanca moest ik wel even uit het raam hangen want dat keek de verkeerde kant op, maar je hoorde de (zeer weinige) treinen toch voorbijkomen. En gisteren in Minden zagen we de treinen langsrijden bij het ontbijt (helaas stond er een groot gebouw in de weg voor goed uitzicht).
Natuurlijk is een hotel in stationsnabijheid het eerste waar je op zoekt (WLAN het tweede 8) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hier in A'dam zit er ook een Ibis hotel dwars over de eerste paar sporen van CS

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Anoniem: 26121 schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:00:
[...]

Tja een woordvoerder van 'Nederlandse Spoorwegen' (volgens NOS) staat het zelf voor de camera te vertellen: "We hebben de instroom van de treinstellen een tijdje stopgezet". Zie http://content.nos.nl/player/play/tcm-5-608435/
Dat klopt ook, maar die afnamestop is recent opgeheven. Zou me niks verbazen als het een oud filmpje is...
Er staat "seinstoring", niet "seinpaalstoring". }:O

[ Voor 4% gewijzigd door Luke! op 07-12-2009 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 15:48
DDX schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:54:
[...]

Heeft de thalys ook last van.
Vaak is de stroom die je kan slurpen uit zo'n trein-wcd nogal beperkt (60W is geen uitzondering), en als je iets teveel stroom trekt, gaat de wcd even uit.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.