Het grote spoorwegentopic deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 34.342 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 21:03

LauPro

Prof Mierenneuke®

Als je dat dan dus al zodanig incalculeert, ga dan niet huilen als het toch gebeurt :') . Laat desnoods een paar politieagenten meerijden op die trein.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:27
LauPro schreef op maandag 09 november 2009 @ 01:31:
Als je dat dan dus al zodanig incalculeert, ga dan niet huilen als het toch gebeurt :') . Laat desnoods een paar politieagenten meerijden op die trein.
Want omdat je in iets ouder materieel zit mag je het stukmaken? :')

Politie gaat mee, maar die kunnen niet overal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ach dan moet je ook maar kritisch zijn op het lijntje ht-ehv op vrijdag+zaterdag , de laatste 2-3 stoptreinen...

i3 + moederbord + gehuegen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:09

Luke!

#Treinbaas
LauPro schreef op maandag 09 november 2009 @ 01:13:
[...]
Ik heb helemaal geen afkeer tegen treinen. Wel tegen dergelijke achterhaalde techniek grootschalig inzetten. En 'materieeltekort' is gewoon een hip woord voor verkeerde keuzes in het verleden.
Het leuke is dat er altijd bepaalde mensen gaan miauwen over een materieeltekort, terwijl dat er niet structureel is (dus afgezien van de wat hogere belasting van het materieelpark in de herfstperiode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:20

Update

Ik heb zojuist op verzoek een aantal plaatjes in de TS veranderd. Er is dus weer wat vers kijkvoer. Mocht je betere foto's hebben, of foutjes gezien hebben, laat mij dat dan even weten via een PM!

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-05 23:12

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

*laat maar* :P

[ Voor 99% gewijzigd door SleutelMan op 10-11-2009 00:55 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]
Ik heb helemaal geen afkeer tegen treinen. Wel tegen dergelijke achterhaalde techniek grootschalig inzetten. En 'materieeltekort' is gewoon een hip woord voor verkeerde keuzes in het verleden.
lijkt me totaal niet relevant
[...]
Laat ik voorop stellen dat ik niet stimuleer dat treinen moedwillig gesloopt worden. Maar als er dan al iets gesloopt moet worden begin dan bij de Mat '64/Plan T ;) . Verder denk ik niet dat bij de 'sloopwerkzaamheden' van supporters dat er asbest vrij zal komen dus in dermate vind ik dat argument onzinnig.
[...]
D'r moet helemaal niks gesloopt worden, noem eens 1 argument waarom t terecht is dat een stel halvezolen een treinstel slopen.
Prima.
[...]
Het gaat er niet om dat iets oud is. Er mag best 'oud' materieel rijden maar moderniseer het wel op tijd. En bij Mat '64 is dat nauwelijks gebeurd.
Dus hop slopen maar
En over die schaakstukken nogmaals: De politie/NS heeft er nog wel eens een handje van om treinen 'terug te sturen' en dan te denken dat het probleem is oplost. Neen; je zet dan juist alleen maar aan tot agressie.
Wat is de andere optie, ze een binnenstad en de supporters van de tegenpartij + politie laten verbouwen om ze vervolgens weer een trein in te drijven (of een politiebusje) waar dan alsnog gesloopt word?
Misschien moeten ze ten tijden van voetbalwedstrijden preventief bokszakken ophangen op de balkons van de treinen. Zodat de supporters zich op een gezonde mannier kunnen uitleven als hun team verloren heeft of als ze vroegtijdig naar huis worden gestuurd.
of zoals gezegd leren mensen gewoon normaal doen, als je toch echt zo naar word van een oude trein (die meer comfort heeft dan menig nieuwer treinstel imho, check de SGM bijvoorbeeld maar, ik kan er niet in zitten) dan denk ik dat dit wel van toepassing is:

Vanaf 1 minuut rond ongeveer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Al hoewel ik sympathie kan vinden voor je standpunt GoldenSample, vrees ik dat een dergelijk uitsluitingsbeleid alleen maar nog ergere excessen veroorzaakt. Ik weet niet of je toevallig gisteren TV hebt gekeken maar dat is juist een van de voorbeelden waarbij dergelijke repressie vreselijk verkeerd is gegaan. Laten we nou niet diezelfde fout maken. Repressie is geen oplossing.

Dus mijn standpunt is: stop met het inzetten van treinen als schaakstukken. Als er dergelijke risicovolle wedstrijden zijn (wat men vaak al mijlenver aan ziet komen) dan blaas je wat mij betreft gewoon die wedstrijd af. Misschien dat er mogelijkheden zijn om de supporterclubs verantwoordelijk te laten zijn voor de daden van hun leden. Het slopen van een trein is dan dus voor rekening van de club.

Verder zijn er andere creatieve oplossingen mogelijk zoals de bokszak op het balkon etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Ik ben benieuwd naar het nieuwe interieur van de DD-ARm.
Ik heb tot dusver nog maar 1 afbeelding gezien van 1e klas interieur op de benedenverdieping. Wie weet waar de rest staat? NedTrain verwijderd zijn nieuws berichten gewoon om de één of andere reden en ik kan ook niets over de modernisatie vinden op hun site. :s

[ Voor 27% gewijzigd door MistrX op 10-11-2009 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 28-05 10:26
Jep! Bij de designer, Puur|Ruimte:

http://www.puurruimte.nl/nieuwe-dubbeldekker-intercity/

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Heh de site is nog niet helemaal af. Sommige links doen het niet en ik heb ook een 'Lorem ipsum' tekst gevonden. Er stonden idd. wel meer plaatjes maar er zullen er vast nog wel wat meer komen. Dus ik kijk denk ik gewoon later nog wel een aantal keer voor de updates. :) Thanks for the link!

Heeft ook iemand een idee hoe de buitenkant er uit komt te zien? Ik las iets met nieuwe kleurstelling e.d.

[ Voor 13% gewijzigd door MistrX op 10-11-2009 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik vermoed dat het aan de buitenkant op VIRM gaat lijken, maar dat is maar een vermoeden en nergens op gebaseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Die pics (vooral de zithoek) doen me heel erg aan de Zwitserse dubbeldekker-ICs denken:
Afbeeldingslocatie: http://www.puurruimte.nl/wp-content/plugins/fresh-page/files_flutter/1255278538DDAR_1e-klasLounge.jpg
vs.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v711/glendore/Basel%20Feb%2008/DSC01405.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 10-11-2009 18:27 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

tja, er is een tijdje terug (meen wel meer dan een jaartje geleden) wel een dubbeldeks rijtuig van de SBB op Utrecht Centraal geweest om bekeken te worden door wat hoge piefen van de NS, dus wie weet :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-05 23:46

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Nieuwe fotomotieven: De RE13 naar Venlo gaat niet met de geel/witte Eurobahn kleurstelling rijden, maar grijs met oranje deuren. Nog meer kleur op het Venlose spoor!

Afbeeldingslocatie: http://lok-report.de/images/galerien/RRX001-1024x768.jpg

OMG, de marketingspeak over de kleuren, dat geloof je toch niet dat mensen serieus zulke hoeraverhaaltjes neerpennen:
DAS ORANGE
wirkt energetisch und unterstützt den Gedanken der schnellen Fortbewegung. Auch wird es als Signalfarbe eingesetzt. So sind zum Beispiel die Ein- und Ausgänge des Zuges in dieser Farbe gehalten, um eine schnelle Orientierung sicher zu stellen.

DAS ANTHRAZIT
ist eine speziell für den RRX gemischte Farbe. Sie enthält Veredelungspartikel, die dem Lack ein leicht metallisches Aussehen und der Oberfläche Tiefe sowie ein hohes Maß an Wertigkeit verleihen.

DAS WEISS
wird ebenfalls speziell für den RRX hergestellt. Es ist ein besonders leuchtendes, edles Weiß, mit futuristischer Anmutung.

[ Voor 60% gewijzigd door Maasluip op 11-11-2009 14:38 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

...en ondertussen zit degene die daadwerkelijk de kleurstellingen bedacht zich ergens in een kroeg te bepissen van het lachen over wat ze bij zijn ontwerp "beetje strak design, mag niet teveel op de concurrent lijken" voor onzin verzonnen hebben :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Waarom is die tekst raar?
Ik lees geen onwaarheden.

Bovendien ziet het er wat mij betreft prima uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Cheesy op 11-11-2009 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Maasluip schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:41:
Nieuwe fotomotieven: De RE13 naar Venlo gaat niet met de geel/witte Eurobahn kleurstelling rijden, maar grijs met oranje deuren. Nog meer kleur op het Venlose spoor!
Ho maar, stoppen met stuiteren graag voordat ze op Sombaaa weer in bed gaan plassen. De twee FLIRT'en met RRX-kleurstelling promoten alleen maar het RRX-concept (Rhein-Ruhr-Express) dat de verantwoordelijke Verkehrsverbunde ergens na 2015 willen introduceren. Eurobahn en zeker de materieelinzet op RE 13 heeft daar vooralsnog niks concreets mee te maken. Kortom: gewoon geel/witte FLIRTjes op Venlo vanaf 13 december met af en toe een van de twee reclamestellen op bezoek.

[ Voor 3% gewijzigd door Luke! op 11-11-2009 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
_O- lol!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Cheesy schreef op woensdag 11 november 2009 @ 17:06:
Waarom is die tekst raar?
Ik lees geen onwaarheden.

Bovendien ziet het er wat mij betreft prima uit.
Onwaarheden misschien niet (daarvoor zou je hem in het echt moeten zien), maar ik vind bewoordingen als "hoge mate aan waarde" (voor een beetje verf) en "een bijzonder lichtend, edel wit, met futuristische verschijning" nou niet echt gebruikstaal.

Nu houden de Duitsers wel van een beetje techspeak, maar zo heb ik het nog niet meegemaakt.

• AW_Bos
  • Laatst online: 14:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

http://www.puurruimte.nl/toiletmodule-iintercity/
De toilet wordt ook stukken mooier in de DDARm

Afbeeldingslocatie: http://www.puurruimte.nl/wp-content/plugins/fresh-page/files_flutter/1255287031DDAR_toiletmudule_concept_e.jpg

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• IJnte
Waarschijnlijk hetzelfde concept als de ICMm.. Het lijkt me alleen dat als die deur openstaat, de deur naar de tussenbak geblokkeerd wordt. En die vent in die rolstoel moet zijwaarts door de tussenbak heen. Als je de breedte van zijn schouders vergelijkt met die van et tussendeurtje ;) Ach jah.. het is een concepttekening laten we maar zeggen.

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 20:29
[...]
Achterhaald is relatief. Oud ja, maar het rolt (mits geen vierkante wielen. Pre-ABS :P) geweldig. Daarbij heeft dit spul nog een 1e klas die de moeite waard is. Ik ben het er mee eens dat het intereur best een beurt mag hebben, maar als stoptrein materieel (wat het tegenwoordig is) vind ik het veel beter dan de prutzooi die DD-AR heet.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/site/photos/groot/010153.jpg

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

:9. Die DB locs in Venlo gaan op zijn tijd ook vervelen :P. Weer eens tijd voor een tripje in die richting, zou ik zo zeggen :).

Logius | Somda | Twitter

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ziet er high-tec uit, mooie kleuren en leuke print!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-03 09:01
LauPro schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:03:
Dus mijn standpunt is: stop met het inzetten van treinen als schaakstukken. Als er dergelijke risicovolle wedstrijden zijn (wat men vaak al mijlenver aan ziet komen) dan blaas je wat mij betreft gewoon die wedstrijd af. Misschien dat er mogelijkheden zijn om de supporterclubs verantwoordelijk te laten zijn voor de daden van hun leden. Het slopen van een trein is dan dus voor rekening van de club.
Ben ik met je eens, maar risicowedstrijden afblazen zal niet lukken. Dan krijg je immers competitievervalsing plus de kans dat er nog meer supporters ongecontroleerd een stad in komen (en dus niet voor het voetbal)...
Of er nu een bus of een trein wordt ingezet om supporters te vervoeren; als er reden tot slopen is dan zal er gesloopt worden is mijn ervaring.

Anekdote: Ooit ging ik naar een wedstrijdje kijken in 020. Eenmaal in het stadion merkte ik dat er maar een man of 50 op de tribune was, maar dat er maar weinig mensen na mij binnen kwamen. Een tijdje daarna kwam de ME aangehuppeld om de 50 man van de tribune te halen. Toen pas bleek dat vrijwel al het andere Utrecht volk al terug de trein in was gegaan (later bleek: gemept). Nadat men 100% zeker was dat iedereen weer in die trein zat (ruim een uur in een snikhete trein, buiten was het 30 graden, geen airco niks) ging het ding pas rijden. Toen was het hek van de dam; rellende jongetjes op de spoordijk, als vee behandelde supporters = vlam in de pan. De vele mensen die net als ik gewoon een leuk dagje wilde hebben werden gewoon de toegang ontzegt.

Resultaat: Aangifte tegen ME wegens mishandeling, duizenden euro's schade aan de trein (bankjes door de ramen, brandblussers leeg, enz), negatieve pers over 'hooliganiserende' Utrecht supporters, blauwe plekken, dure weggegooide combi-kaartjes waar alleen FC Utrecht(!) een compensatie voor heeft aangeboden aan haar supporters, 2 heli's en minimaal 40 ME busjes (heb ze geteld) op Utrecht Centraal, nog een lief hondje wat een MEer in z'n hand beet en vele supporters die daarna, net als ik, nooit meer één cent uitgeven in of aan de ArenA. Kosten = miljoenen

Als meneer Cohen die dag had besloten om 500 ajacieden 'Joden Joden'-roepers tegenover 40 man 'Hamas Hamas'-roepers lekker 10 minuutjes hun gang te laten gaan had al deze ellende bespaart gebleven en was er naar alle waarschijnlijkheid nooit geen trein gesloopt, ongeacht de afloop van die wedstrijd. Maar nee, er moest een daad worden gesteld, en er was maar één trein, wat het logistiek gezien zeer aantrekkelijk maakte om deze handeling uit te voeren. Zo geschiede.

Zoals je zegt: technisch gezien was in dit geval die trein juist heel handig. Met buscombi's had je dit namelijk nooit voor elkaar gekregen. Het slopen van de trein was ook op conto van Utrecht, wat dat betreft weet de NS je wel te vinden. Tijd gaat snel, we praten over 2002: http://www.trouw.nl/krant..._Cohen_teruggestuurd.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:27
Geweldig weer hoe geweldadige supporters hun gedrag goedpraten door naar iedereen te wijzen behalve eens te kijken naar hun eigen gedrag :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ik meen dat dit topic ook "Het Grote spoorwegtopic" heet, en niet "Verheerlijk de voetbalrelschoppers"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

d:)b

Eh, er valt me opeens wat op. Is daar een voetgangersbrug gemaakt?

[ Voor 15% gewijzigd door Maasluip op 13-11-2009 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

@ Ebia,
Als mensen nou eens gingen stoppen met rellen in het algemeen is er niets aan de hand, geen ME geen vernielde treinen, mensen een leuke dag etc. :N

@ Topic,
Die laatste trein ziet er qua kleurstelling best aardig uit. Weer eens wat anders. En ligt het nu aan mij of is hij ook van hetzelfde type als de 'Spurt'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:58
Nee, de FLIRT en de GTW (Spurt) zijn twee verschillende treinen:
FLIRT: http://www.stadlerrail.com/en/vehicles/flirt/
GTW: http://www.stadlerrail.com/en/vehicles/gtw/

[ Voor 46% gewijzigd door EDIT op 13-11-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MistrX
  • Niet online

MistrX

Kwam zag en overwon

Ah thanks for the info!
Het is iig. wel duidelijk dat ze van Stadler zijn. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Maasluip schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 07:29:
[...]
Eh, er valt me opeens wat op. Is daar een voetgangersbrug gemaakt?
Klopt: in verband met bouwen van liften bij de voetgangerstunnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Redelijke problemen rondom Dordrecht momenteel:
In de buurt van het Centraal Station van Dordrecht staat een wagon op het spoor waar mogelijk een gevaarlijke stof uit lekt.

De brandweer onderzoekt de lekkage en bekijkt of het inderdaad om een gevaarlijke stof gaat.

Van en naar Dordrecht rijden geen treinen. Dat meldde spoorbeheerder ProRail vrijdag.

Het gaat om een geparkeerde goederentrein op ongeveer een kilometer afstand van het station Dordrecht.

Of daadwerkelijk sprake is van een lekkage en om welke stof het zou gaan, is nog onbekend. Reizigers moeten rekening houden met een vertraging van meer dan een uur.

Volgens een woordvoerder van ProRail gebeurt het vrij regelmatig dat een mogelijke lekkage wordt ontdekt op het spoor. "Dan zit er een druppel onder een klep, wordt het treinverkeer stilgelegd en komt de brandweer kijken of het iets is."

Behalve de mogelijke gaslekkage staat er ook nog een defecte trein tussen Dordrecht en Breda. Tussen Rotterdam, Geldermalsen, Breda en Dordrecht is momenteel geen treinverkeer mogelijk.

Hoe lang het treinverkeer stilligt, is nog onduidelijk. "Als blijkt dat de mogelijk lekkende wagon geen gevaar oplevert, kunnen we het spoor tussen Rotterdam en Dodrecht en Geldermalsen en Dordrecht redelijk snel vrijgeven."

Tussen Dordrecht en Breda is pas weer treinverkeer mogelijk als de defecte trein weg is. Die moet weggesleept worden.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

wildhagen schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 14:11:
Redelijke problemen rondom Dordrecht momenteel:

[...]

nu.nl
Loos alarm. Bron nu.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Tussen Dordrecht en Breda is pas weer treinverkeer mogelijk als de defecte trein weg is. Die moet weggesleept worden.
Typisch Nederlands weer. Er staat ergens een trein op een spoortje en vervolgens kunnen de andere sporen opeens ook niet meer gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:59

DDX

Gisterenmorgen ook bij Zaandam.
Tot uur of 10 geen treinverkeer door hemtunnel door kapotte brandmelders.
(was om 7 uur al op radio dat brandmelders defect waren)

Waarom niet even wachten tot na de spits met tunnelafsluiten/repareren.
Nee is natuurlijk levensgevaarlijk dat die dingen het niet doen.

[ Voor 30% gewijzigd door DDX op 13-11-2009 16:21 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59888

Dus als ik het goed begrijp wil je dat wangedrag toegelaten moet worden om erger wangedrag te voorkomen? 8)7 Zo werkt het gelukkig niet, dat zou een enorm glijdende schaal worden...
Anoniem: 9449 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 16:09:
[...]

Typisch Nederlands weer. Er staat ergens een trein op een spoortje en vervolgens kunnen de andere sporen opeens ook niet meer gebruikt worden.
Voor die defecte trein geef ik je gelijk, maar als het over een mogelijk lek van gevaarlijke stoffen gaat kan ik het wel weer begrijpen eerlijk gezegd.
DDX schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 16:21:
Waarom niet even wachten tot na de spits met tunnelafsluiten/repareren.
Nee is natuurlijk levensgevaarlijk dat die dingen het niet doen.
En als er dan brand onstaat en er 100 mensen omkomen en achteraf blijkt dat de brandmelders het niet deden, wat dan? }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Anoniem: 59888 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 16:56:
En als er dan brand onstaat en er 100 mensen omkomen en achteraf blijkt dat de brandmelders het niet deden, wat dan? }:|
De persoon/bedrijf/instantie van de installatie die brand veroorzaakt heeft lynchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog iemand afmaken als er al 100 doden zijn kan, maar dan leg ik toch liever de boel stil totdat de brandmelder het weer doet om die 100 doden te voorkomen. Het is maar net waar je prioriteiten liggen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb liever dat ProRail een mannetje in die tunnel zet met een portofoon die op de wacht gaat staan. Je gaat toch geen duizenden reizigers op een dergelijke wijze duperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

U wilde naar Maastricht vandaag? :P :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WsogU1B4aklpRkMvToIWmWYe/full.jpg

korte uitleg: de intercity van 16.22 (serie 3500 Schiphol-Eindhoven) wordt in de spits verlengd naar Maastricht. Door mij onbekende reden hadden vrijwel alle treinen vanuit Amsterdam naar Utrecht op dat tijdstip een (lichte) vertraging, de IC naar nijmegen die eigenlijk op spoor 14 had moeten staan nu had ook +10. Gevolgen op het eilandperron: Je kunt met 2 treinen naar Maastricht. Wil je in 3x VIRM-IV zitten of in ICRm? :P. Verbaasde me dat de spreiding uiteindelijk toch nog wel goed was, hoewel in beide treinen de gangpaden goed vol zaten...

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

LauPro schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 20:42:
Ik heb liever dat ProRail een mannetje in die tunnel zet met een portofoon die op de wacht gaat staan. Je gaat toch geen duizenden reizigers op een dergelijke wijze duperen?
Dat soort praktische oplossingen zijn hier niet mogelijk. Dan moet je namelijk een medewerker vinden die dat gaat doen, en wie heeft nu in zijn taakomschrijving staan dat ie een tunnel moet bewaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Anoniem: 9449 schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 23:36:
[...]
Dat soort praktische oplossingen zijn hier niet mogelijk. Dan moet je namelijk een medewerker vinden die dat gaat doen, en wie heeft nu in zijn taakomschrijving staan dat ie een tunnel moet bewaken?
Dat geloof ik niet, er zijn genoeg veiligheidsmannen bij ProRail, die kan je hiervoor makkelijk oproepen.

De tendens is steeds meer dat er bij elke kleine technische storing meteen heel reglementair wordt besloten om een heel stuk buiten dienst te zetten. En zeker bij tunnels zijn de consequenties gigantisch. Dit geldt ook voor autotunnels overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh kom op laten we nou alsjeblieft niet serieus in gaan op dit waanzinnige idee. Iedereen die in een tunnel wel eens opgelet heeft weet dat er absoluut niet voldoende ruimte is om een "mannetje" veilig te kunnen laten staan en de boel in de gaten te laten houden, buiten de gigantische logistieke en praktische bezwaren. Het is gewoon het zoveelste totaal onzinnige plan en laten we het a.u.b. ook zo zien en er verder niet op in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Die tunnel heeft drie sporen. Als 1 of 2 sporen worden afgesloten is er nog altijd 1 spoor beschikbaar.
De treinen krijgen daardoor weliswaar vertraging erbij, maar dat is minder erg dan hele treinen niet laten rijden.
Zelf vind ik het onzin om een complete tunnel af te sluiten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 31-05 20:15

Spacecowboy

XBL: Biggmans

ebia schreef op donderdag 12 november 2009 @ 23:10:
[...]

Ben ik met je eens, maar risicowedstrijden afblazen zal niet lukken. Dan krijg je immers competitievervalsing plus de kans dat er nog meer supporters ongecontroleerd een stad in komen (en dus niet voor het voetbal)...
Of er nu een bus of een trein wordt ingezet om supporters te vervoeren; als er reden tot slopen is dan zal er gesloopt worden is mijn ervaring.
Pardon?! Competitievervalsing?!? Geef je dat nou serieus als argument? Ga nou toch even een heel end weg zeg. Dat is dan mooi toch echt hun eigen schuld. Zowel van de clubs die hun aanhangers niet in bedwang kunnen houden, als van die aanhangers zelf. Ik zeg, eigen schuld, dikke bult.
Resultaat: Aangifte tegen ME wegens mishandeling, duizenden euro's schade aan de trein (bankjes door de ramen, brandblussers leeg, enz), negatieve pers over 'hooliganiserende' Utrecht supporters, blauwe plekken, dure weggegooide combi-kaartjes waar alleen FC Utrecht(!) een compensatie voor heeft aangeboden aan haar supporters, 2 heli's en minimaal 40 ME busjes (heb ze geteld) op Utrecht Centraal, nog een lief hondje wat een MEer in z'n hand beet en vele supporters die daarna, net als ik, nooit meer één cent uitgeven in of aan de ArenA. Kosten = miljoenen
Mooi, morgen opheffen die ArenA, plus dat hele paupervoetbal er omheen. Scheelt weer een boel treinen en politieinzet.
Als meneer Cohen die dag had besloten om 500 ajacieden 'Joden Joden'-roepers tegenover 40 man 'Hamas Hamas'-roepers lekker 10 minuutjes hun gang te laten gaan had al deze ellende bespaart gebleven en was er naar alle waarschijnlijkheid nooit geen trein gesloopt, ongeacht de afloop van die wedstrijd. Maar nee, er moest een daad worden gesteld, en er was maar één trein, wat het logistiek gezien zeer aantrekkelijk maakte om deze handeling uit te voeren. Zo geschiede.

Zoals je zegt: technisch gezien was in dit geval die trein juist heel handig. Met buscombi's had je dit namelijk nooit voor elkaar gekregen. Het slopen van de trein was ook op conto van Utrecht, wat dat betreft weet de NS je wel te vinden. Tijd gaat snel, we praten over 2002: http://www.trouw.nl/krant..._Cohen_teruggestuurd.html
Op conto van Utrecht? Je behoort gewoon niks te slopen. Geen treinen, geen straatmeubilair Niks. Punt. Als je dat wel denkt, ben je een primitieve holbewoner.

Sorry voor deze off-topic reactie, maar wat ebia schrijft geeft echt blijk van een vlaag van absolute verstandsverbijstering...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LauPro schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 01:07:
[...]
Dat geloof ik niet, er zijn genoeg veiligheidsmannen bij ProRail, die kan je hiervoor makkelijk oproepen.

De tendens is steeds meer dat er bij elke kleine technische storing meteen heel reglementair wordt besloten om een heel stuk buiten dienst te zetten. En zeker bij tunnels zijn de consequenties gigantisch. Dit geldt ook voor autotunnels overigens.
Onbekend schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 10:54:
Die tunnel heeft drie sporen. Als 1 of 2 sporen worden afgesloten is er nog altijd 1 spoor beschikbaar.
De treinen krijgen daardoor weliswaar vertraging erbij, maar dat is minder erg dan hele treinen niet laten rijden.
Zelf vind ik het onzin om een complete tunnel af te sluiten.
Ik denk dat jullie toch wat makkelijk voorbijgaan aan de gevaren van brand in een tunnel. Er zijn genoeg voorbeeld van tunnelbranden die catastrofaal zijn afgelopen, bijvoorbeeld:
- Mont Blanc tunnel brand: 39 doden
- Tunnelbrand Kaprun: 155 doden

Het is leuk bedacht om bij een defect rookmeldsysteem 'een mannetje' in de tunnel te zetten, maar 'een mannetje' kan onmogelijk de hele tunnel in de gaten houden. Je zal daarom veel meer dan een persoon moeten inzetten; de hele tunnel moet worden bewaakt. Ook de sporen die je eventueel buiten dienst stelt moeten in de gaten worden gehouden, omdat daar ook brand kan ontstaan. Ik kan niet beoordelen of dit nou wel of niet te regelen is, maar de tunnel monitoren door 'een mannetje' is echt wel heel erg simpel bedacht.

Brand is altijd levensgevaarlijk, brand in een tunnel is extreem veel meer gevaarlijker. Temperaturen lopen in hoog tempo op en giftige gassen en rookdampen kunnen niet weg. Daarom moeten er goede vluchtwegen zijn, die enige tijd hittebestendig zijn en die overdruk hebben zodat rook en giftige dampen niet naar binnen kunnen. Ik ken de technische details van de Hemtunnel niet, maar ik geloof niet dat deze tunnel dergelijke vluchtwegen heeft.

In de Kanaaltunnel heeft ooit brand gewoed, waarbij de temperaturen zo hoog zijn opgelopen dat de wielen van de trein zijn samengesmolten met de spoorstaven. Gelukkig heeft de Kanaaltunnel degelijke vluchtmogelijkheden, waardoor de gevolgen voor reizigers en personeel beperkt zijn gebleven.

Samengevat vind ik het niet meer dan logisch dat er geen risico wordt genomen in tunnels. Dat is mijn keuze; anderen zouden kunnen kiezen voor meer risico om eens een keer vertraging te ontlopen.

In deze specifieke storing in de Hemtunnel vind ik wel dat de reparatie belachelijk lang heeft geduurd, want ik heb begrepen dat er al om 4.45u een storing bekend was. En als de storing dan pas om 10u is opgelost, heeft dat wel heel, heel erg lang geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

Anoniem: 26121 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 12:02:

Ik denk dat jullie toch wat makkelijk voorbijgaan aan de gevaren van brand in een tunnel. Er zijn genoeg voorbeeld van tunnelbranden die catastrofaal zijn afgelopen, bijvoorbeeld:

Het is leuk bedacht om bij een defect rookmeldsysteem 'een mannetje' in de tunnel te zetten, maar 'een mannetje' kan onmogelijk de hele tunnel in de gaten houden.
Ik bedoelde dat ze een spoor kunnen afsluiten om de rookmelders te repareren. Niet om een mannetje neer te zetten om de tunnel in de gaten te houden.

Daarnaast voorkomt een rookmelder geen brand, maar detecteert deze alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Onbekend schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 12:10:
[...]

Ik bedoelde dat ze een spoor kunnen afsluiten om de rookmelders te repareren. Niet om een mannetje neer te zetten om de tunnel in de gaten te houden.
Dat hebben ze toch juist gedaan? Ik zal wel iets verkeerd begrijpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

LauPro schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 20:42:
die dingen hangen er voor jan lul hè, want de regels zijn er ook voor jan lul.

Dat veiligheidsmannetjes is er ook voor gecertificeerd om brandmelder te spelen zeker? (nee dus, en als er iets gebeurd, denk jij dat de verzekering betaald?)

Verder veel succes met een brandmeldertje repareren als er constant treinen op 8 meter afstand in een tunnel langs je denderen (er van uitgaande dat de rookmelders aan de zijkant zouden hangen.

't is altijd makkelijk roepen zonder geremd te worden door kennis van zaken. :Y)

[ Voor 21% gewijzigd door GoldenSample op 14-11-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online

Onbekend

...

GoldenSample schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 12:59:
't is altijd makkelijk roepen zonder geremd te worden door kennis van zaken. :Y)
't is altijd makkelijk roepen zonder even verder na te denken. :Y)

Ik heb een paar keer in een DDM waarvan een paar schuiframen er niet meer in zaten. Dat geeft wel wat herrie in die tunnel, maar dat viel wel mee. Als de treinen flink langzamer gaan rijden zoals 40 km/u heb je verder weinig herrie. Overigens zitten tussen de drie tunnelbuizen deuren waardoor het geluid erg wordt gedempt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
LauPro schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 01:07:
[...]
Sinds wanneer levert ProRail veiligheidspersoneel? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Anoniem: 59888 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 04:01:
Oh kom op laten we nou alsjeblieft niet serieus in gaan op dit waanzinnige idee. Iedereen die in een tunnel wel eens opgelet heeft weet dat er absoluut niet voldoende ruimte is om een "mannetje" veilig te kunnen laten staan en de boel in de gaten te laten houden, buiten de gigantische logistieke en praktische bezwaren. Het is gewoon het zoveelste totaal onzinnige plan en laten we het a.u.b. ook zo zien en er verder niet op in gaan.
Het is niet niet onzinnig. In elke tunnel hangt ook gewoon videobewaking. Ze zet gewoon op die post een mannetje die met zijn eigen ogen gaat kijken of het veilig is in de tunnel. Als het niet veilig is drukt hij op de rode knop. Hoe simpel kan je taakomschrijving zijn.

Verder geloof ik er geen zak van dat men fysiek rookmelders moest vervangen. En al zou er een rookmelder stuk zijn dan plan je dat toch gewoon zodanig dat je dat met een onderhoudsmoment doet. Bijna alle rookmeldsystemen die ik ken gaan pas af als er 2 of meerdere rookmelders iets signaleren. En de melders moeten dermate strategisch opgesteld zijn dat dit altijd zo werkt. Het niet functioneren van 1 enkele melder zou nooit een complete buitendienststelling mogen veroorzaken.

Dus kom ik terug bij mijn eerste punt. Er was dus waarschijnlijk niets aan de hand met de melders zelf maar met het verwerkingssysteem dat gewoon in een kast een in technische ruimte stond.

Als het zo zou zijn dat een onderhoudsman perongelijk 230V op de voeding van die melders heeft gezet en dientengevolge ze allemaal stuk zijn. Dan is dit prima te verhalen op die man/bedrijf in kwestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

En dan zijn ze opeens niet meer stuk en kunnen de treinen gewoon rijden? :P
Onbekend schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 13:20:
[...]

't is altijd makkelijk roepen zonder even verder na te denken. :Y)

Ik heb een paar keer in een DDM waarvan een paar schuiframen er niet meer in zaten. Dat geeft wel wat herrie in die tunnel, maar dat viel wel mee. Als de treinen flink langzamer gaan rijden zoals 40 km/u heb je verder weinig herrie. Overigens zitten tussen de drie tunnelbuizen deuren waardoor het geluid erg wordt gedempt.
Geluid is nog geen luchtdruk.
Ik weet inderdaad je hebt gelijk, echter geeft dat gelijk weer 't ruimte probleem (reageerde namelijk op het afsluiten van 1 of 2 sporen waar de boel vervangen/gerepareerd zou worden en het 3e spoor in de gaten zou worden gehouden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

GoldenSample schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:28:
En dan zijn ze opeens niet meer stuk en kunnen de treinen gewoon rijden? :P
Als er iemand op uitkijk staat dan kan dat toch prima? En verder moeten we meer details hebben om te oordelen. Maar ik vind het alsnog een draconische maatregel om dan meteen de tunnel maar de sluiten en dan nog zeker de kanttekening over de duur van het onderhoud.

edit: om hier nog even op terug te komen:
Anoniem: 26121 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 12:02:
DIt zijn twee onvergelijkbare situaties. De Mont Blanc Tunnel is een autotunnel en die zijn per definitie gevaarlijker. En de kabeltreinramp betreft een uitzonderlijke situatie waar mensen de trein niet uit konden ivm een constructiefout (wegval hydraulische druk). Dit kan ook gebeuren op een polderlijntje.

[ Voor 48% gewijzigd door LauPro op 14-11-2009 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:46

DinX

Motormuis

Iets ouders nieuws, maar alvast een waarschuwing aan de Nederlanders. Probeer je lach in te houden binnenkort als je nog eens een trein neemt in België :X
Ze zijn op dit moment "draagtesten" bezig voor een nieuw uniform ... dat massaal zou gekozen zijn tussen de mogelijkheden:

karnavalspakje
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zSsUEJKYrxE9wuUiZOnH7y7p/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vS7eK5sgCfa08M1sscsTYDqi/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tedxfxjNiCyXHG5KNHzyNJzD/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R7o20zidqpoiYXUN2meEvACx/thumb.jpg

Het huidige straalt tenminste nog gezag uit ...

Afbeeldingslocatie: http://www.uitweg.be/uitweg65/beelden/full_uitweg65_07_treinbegeleider.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door DinX op 14-11-2009 17:53 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou, dat sjaaltje hoeft idd niet zo nodig, maar verder vind ik het nou ook weer niet zo erg hoor. Iig oogt het fris, en een stuk moderner dan die op het onderste plaatje.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik vind het zeker een verbetering. Uniformen zijn van oudsher een vorm van autoriteit maar je moet tegelijkertijd ook je doelgroep aanspreken. En ik denk dat de stoffige spoorwegen er alles aan mogen doen om dat imago te verbeteren. Connexxion en Ariva bijvoorbeeld vind ik ook erg hip personeel én materieel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Laatst online: 14:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Krijgen de machinisten ook een uniform? Mijn ervaring was toen ik in maart van Maastricht naar Luik ging met de trein, dat er opeens een man in normale burgerkleding de cabine van de trein betrad. Dat bleek dus een machinst te zijn...

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:46

DinX

Motormuis

Machinisten hebben geen uniform bij de NMBS. En als ze op het perron instappen hebben ze meestal ook geen fluo hesje aan.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:59

DDX

LauPro schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:42:
[...]
En verder moeten we meer details hebben om te oordelen
iets meer info:

http://www.noordhollandsd...n-Sloterdijk-%28update%29
zaandam -
Als gevolg van een brandmelding in de Hemtunnel reden er donderdagochtend in de spits enige tijd geen treinen tussen Zaandam en Amsterdam Sloterdijk. Volgens berichten zou er een handmelder zijn ingeslagen en moest de schade hersteld worden. Treinverkeer was pas mogelijk na reparatie en een volledige herstart van het computersysteem.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Precies wat ik zeg dus; er vallen helemaal geen rookmelders te repareren het is alleen een glaasje verwisselen van een brandmelder, wat in een minuut gedaan is en in de technische ruimte een reboot. Dat laatste is een beetje stomzinnig want in elk brandmeldsysteem kan je vaak met 1 druk op de knop en eventueel de invoer van een code de brandmelding opheffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badkuip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:58
Nounou, even een klaagzang van mijn kant:
Vanavond had ik de intentie om van Dieren naar Enschede te reizen.
Ik wou om 19.22 Dieren verlaten en om 20.35 in Enschede aankomen.

Ik gekozen om met de Syntus trein via Goor te reizen omdat dat dit €2,- voordeliger is (op een reductietreinkaartje) t.o.v van geheel NS reizen via Deventer.
In Dieren hadden de treinen al 15 minuten vertraging waardoor ik de late stoptrein van 19.12 gepakt hebt, die uiteindelijk om 19.25 vertrok.
Ik kwam om 19.37 aan in Zutphen alwaar ik mijn Syntus trein net weg zag rijden.
Ik moest wachten op de Syntus trein van 20.07 waardoor ik uiteindelijk om 21.12 aankwam in Enschede.

Ik reis al jaren met de trein om dat dit voor mij goedkoper is maar behalve dat is het ook milieuvriendelijker en meestal comfortabeler.
Omdat ik deze gedachte nog steeds voort wil zetten heb ik de volgende vragen en ik hoop dat je me een beetje kunnen helpen/relativeren:
- Volgens de NS website heb ik recht op teruggave van mijn betaalde treinkaartje omdat ik een vertraging van meer dan 30 minuten heb gehad. Er staat echter ook als voorwaarde genoemd dat geen geld terug krijg als ik de vertraging oploop door andere vervoerders. Linkje. Volgens mij is dit niet aan de orde omdat de vertraging in beginsel veroorzaakt is door de NS trein die te laat uit Dieren vertrok. Kan iemand van jullie hier iets over zeggen?
- Weet iemand waarom ik in Hengelo 20 minuten moet wachten voor de overstap van Syntus Zutphen-Hengelo naar de NS Hengelo-Enschede?
- Vind iemand van jullie deze overstaptijd redelijk?
- Wat is er zo lastig aan om een trein op twee ijzeren staven op tijd te laten rijden? Een trein heeft geen last van files en kan niet verkeerd afslaan.
- Bij een reis zonder vertragingen op het traject Dieren - Enschede via Dieren - Zutphen - Hengelo - Enschede is de duur 1.13. De reisafstand bedraagt 66km. Dit resulteert in een gemiddelde snelheid van 54km/uur. Wat vinden jullie hiervan?

Help me mijn gedachten te veranderen zodat ik gebruik blijf maken van het openbaar vervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Laatst online: 14:30

PeaceNlove

Deugleuter

badkuip schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:06:
- Volgens de NS website heb ik recht op teruggave van mijn betaalde treinkaartje omdat ik een vertraging van meer dan 30 minuten heb gehad. Er staat echter ook als voorwaarde genoemd dat geen geld terug krijg als ik de vertraging oploop door andere vervoerders. Linkje. Volgens mij is dit niet aan de orde omdat de vertraging in beginsel veroorzaakt is door de NS trein die te laat uit Dieren vertrok. Kan iemand van jullie hier iets over zeggen?
Gewoon zo'n geld terug formulier invullen. Nee heb je, ja en dus geld kan je eventueel krijgen.
- Weet iemand waarom ik in Hengelo 20 minuten moet wachten voor de overstap van Syntus Zutphen-Hengelo naar de NS Hengelo-Enschede?
Omdat dan de volgende trein komt?
Is wel redelijk lang, maar je kan nu eenmaal niet alle treinen op 5 minuten van elkaar laten aansluiten.
- Wat is er zo lastig aan om een trein op twee ijzeren staven op tijd te laten rijden? Een trein heeft geen last van files en kan niet verkeerd afslaan.
Zoals je het nu voorstelt is het erg simpel, maar je hebt een dienstregeling die uitgaat van het feit dat er niets mis gaat, maar als er bijvoorbeeld een passagier flauwvalt in de trein, dan heb je een vertraging. Of er is een klein defect en dan staat de trein ook wat langer stil. Of de overwegen werken niet goed en de trein mag ze dan maar heel langzaam passeren. Er zijn 1001 redenen te bedenken waarom een trein later is en dus vertraging heeft. Gelukkig rijdt het overgrote merendeel van de treinen gewoon op tijd. Dat is minder dan 5 minuten vertraging als ik het goed heb.
- Bij een reis zonder vertragingen op het traject Dieren - Enschede via Dieren - Zutphen - Hengelo - Enschede is de duur 1.13. De reisafstand bedraagt 66km. Dit resulteert in een gemiddelde snelheid van 54km/uur. Wat vinden jullie hiervan?
Treinen stoppen vaker itt tot de auto en dus is de snelheid lager. Plus de overstaptijd en dat haalt je gemiddelde snelheid omlaag. Maar alles is relatief. Als ik in de spits in Utrecht auto wens te rijden is mijn gemiddelde snelheid lager dan die van de fiets.
Help me mijn gedachten te veranderen zodat ik gebruik blijf maken van het openbaar vervoer.
Je kan fijn de krant lezen in de trein en niet in de auto? En je bent milieuvriendelijker bezig d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Hier nog niet langsgekomen:
Hele dag hinder door dodelijk treinongeval in Bergen

20 november 2009

Het dodelijke treinongeval dat zich gisterenavond voordeed in het station van Bergen, zal vandaag waarschijnlijk nog de hele dag voor hinder zorgen. Dat melden spoorwegoperator NMBS en Infrabel, infrastructuurbeheerder van het Belgische spoorwegnet, in een persbericht.

Een treinbegeleider is gisterenavond overleden nadat een trein ontspoorde nabij het station van Bergen. De conducteur raakte ernstig gewond en een passagier werd lichtgewond. Het ongeluk vond rond 23.26 uur plaats toen de trein tussen Doornik en Charleroi het station van Bergen binnenreed.

Reizigers opvangen
"Zodra we op de hoogte waren van het ongeval hebben we alle mogelijke maatregelen genomen om de reizigers op te vangen en bij te staan", aldus Marc Descheemaecker, gedelegeerd bestuurder van NMBS en Luc Lallemand, gedelegeerd bestuurder van Infrabel. Personeelsleden van de NMBS en Infrabel hebben nauw samengewerkt met de lokale hulpdiensten en autoriteiten om de reizigers alle mogelijke hulp te geven.

Over de oorzaak van het treinongeval kunnen de NMBS en Infrabel niets kwijt. Ze willen actief meewerken aan het onderzoek en zullen alle informatie meedelen van zodra die beschikbaar is.

Spoorverkeer onderbroken
Door het ongeval is het spoorverkeer onderbroken tussen Bergen en Quévy. Daar wordt een busdienst als alternatief georganiseerd. Tussen Saint-Ghislain en Bergen worden de treinen beperkt tot die stations in beide richtingen en de NMBS heeft ook hier een busdienst ingelegd tussen beide stations. Descheemaecker en Lallemand betuigen hun deelneming aan de verwanten van het personeelslid dat bij het ongeval is omgekomen.
Fotoreportage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens de zwarte doos had de trein "meer dan 140 km/h" gereden waar 60 toegestaan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

badkuip schreef op maandag 16 november 2009 @ 22:06:
20 minuten vind ik persoonlijk lang. Het ligt een beetje aan het traject. Op de meeste trajecten die ik reis een overstap maximaal 10 minuten. Maar het wil nog wel eens voorkomen dat ik een half uur op een station moet vertoeven, veelal omdat dan gewoon een onhandige aansluiting koos en/of het echt gewoon een boemeltje is die maar eens in het half uur gaat bijvoorbeeld.
Slecht management bij de spoorbeheerders die het allemaal geen ruk uit maakt hoe het over komt op de reiziger. Totaal ontbreken aan ambitie om gewoon echt verbeteringen te willen doorvoeren en alleen maar te zeiken over dat er geen geld is terwijl er ondertussen geld over de balk wordt gesmeten. (Met 10 man om 4 uur 's nachts twee paaltjes plaatsen voor borden op een perron, en twee maanden later staan alleen de paaltjes er nog...)
54km/uur daar fiets ik het niet voor, en met de auto... tja daar zitten weer andere nadelen aan. Als je gedurende het traject wat eten kan kopen en comfortabel kan reizen en eventueel werken dan accepteer ik die 54km/uur wel.
Er moet nog veel veranderen bij de mentaliteit van railrijdend Nederland imo, dat heb ik verschillende keren in deze thread aan proberen te spreken en telkens weer is het een gevoelig punt. Het is een grote cultuuromslag die plaats moet vinden helaas. Stoppen met onzinnige projectjes en procedures en gewoon je werk doen, hoe moeilijk kan het zijn denk ik wel eens.

Overigens merk ik wel dat de NS zeker wel verandering maakt en veelal rampzalig loopt te klagen op ProRail. Het is gek dat je van piloten nauwelijks hoort de Luchtverkeersleiding Nederland een screwup maakt en dat ProRail per dag er meerdere doet, tja de risico's zijn kleiner, de ergernissen daarentegen niet.

Laatst zat ik in een trein van Amsterdam richting Nijmegen, dat zijn dan 12 bakken waar dus zo'n 1200 man in gaat. Op de balkons was het behoorlijk vol dus ik denk dat er 1300 man in zat. Het is dan toch werkelijk van de gekke dat er dan voor de inktvlek weer 5 minuten gewacht moet worden op een vrij perron.

[ Voor 6% gewijzigd door LauPro op 23-11-2009 04:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
In 12 bakken VIRM moet zo'n 1750 man passen, maar dan zit 't ding ook stamp- en stampvol.

Het probleem met 'volle treinen' is vaak niet dat ze té vol zijn, maar de verspreiding van de mensen in de trein. Het meerendeel van de mensen blijft namelijk zo dicht mogelijk bij de trap op het vertrekstation staan (vaak in het midden van het perron) en stapt daar de trein in. Verdere spreiding blijft dan uit.

Ik heb 't al vaker dan eens meegemaakt op de intercity Alkmaar - Maastricht/Heerlen (3x VIRM-IV), dat ik op Amsterdam vooran het eerste rijtuig instapte. Bij binnenkomst te Utrecht zag het zwart van de benen, maar tegen de tijd dat de trein stilstond en men in of uit kon stappen, zag ik nog maar een paar benen langs het perron. De hoeveelheid instappers was ook meteen een heel stuk minder in het rijtuig waar ik zat.

Wat een soort-van oplossing zou kunnen zijn, is als men op de CTA's zou kunnen aangeven waar de meeste vrije zitplaatsen zijn. Een soort schematische voorstelling van de trein (genummerd per bak?) waar een soort staafdiagrammetjes de hoeveelheid vrije ruimte zou kunnen aangeven.

In principe zou dit wel realiseerbaar moeten zijn, door van iedere bak het gewicht te bepalen (leeg en maximaal gevuld) en daar een berekening op los te laten. De trein kan deze informatie dan doorsturen naar het station waardoor de CTA's daar weer dynamische borden op kunnen aansturen.

Ik vermoed dat dit de spreiding al een deel zal helpen, omdat mensen dan makkelijker een indicatie krijgen van waar ze mogelijk kunnen gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-05 13:18
Op Eindhoven word af en toe omgeroepen om achteraan in te stappen. Ze kunnen op de CTA's ook tonen waar je moet instappen, maar dat heeft eigenlijk meer te maken met het ontkoppelem van rijtuigen.

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

ja dat is puur omdat in Eindhoven er inderdaad nog wel eens een stelletje afgaat. In Utrecht is het inderdaad met de NoordOost (Groningen/Leeuwarden/Enschede-Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal) dat de spreiding belabberd is, zeker in het Haagse deel. Iedereen wil zo min mogelijk lopen in Den Haag (is een kopstation) en stapt dus vooraan in (ondanks dat dat niet het dichtstbij de trap is, dat is namelijk achter of midden). Gevolg is: staanplaatsen voorin en zowat de hele bak voor mezelf als je helemaal doorloopt naar achter (kom je ook nog eens aan je dagelijkse portie beweging :P). Het is al jaren zo en het zal ook zo wel nog even doorgaan (ik klaag niet hoor :P).

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Spoorwerkers staan bij ProRail op de stoep

UTRECHT - Naar verwachting honderden baanwerkers demonstreren maandag op de stoep voor het hoofdkantoor van spoorbeheerder ProRail in Utrecht.
Volgens de vakbonden, die de demonstratie organiseren, deugt het beleid voor onderhoudscontracten van ProRail niet waardoor banen op het spel staan.

FNV-bestuurder Egon Groen stelt dat de onderhoudscontracten van ProRail nu ''in een moordend tempo op de markt'' komen. Daardoor zouden de aannemers te laag inschrijven.

''Je laat vijf honden vechten om een been.'' Volgens Groen schort het ook aan marktwerking. ''Er is tenslotte maar één aanbieder.''

Looptijd

Het zou volgens de bonden beter zijn als ProRail de contracten geleidelijker op de markt brengt. ''En met een langere looptijd, nu worden de contracten elke vier jaar opnieuw op de markt gebracht.''

Volgens de bonden zijn er al achthonderd arbeidsplaatsen verdwenen in de sector en is de actiebereidheid daarom groot. Werknemers van alle grote partijen, zoals BAM Rail, Strukton Rail en Volker Rail, worden bij de demonstratie verwacht.

ProRail verwacht niet dat het treinverkeer hinder ondervindt van de actie, aldus een woordvoerder. ''Dat is ook zo afgesproken met de werkgevers.''
Aan de ene kant is het niet heel vreemd dat er banen verdwijnen bij de aannemers omdat grote projecten zoals de HSL en Betuweroute feitelijk zijn afgerond. Dat waren grote projecten waar aanemers jaren over gedaan hebben, en dus ook jaren veel mensen hebben kunnen laten werken. Nu is het voornamelijk de Hanzelijn en over een jaar of wat Utrecht Centraal en Arnhem (Dive-under). Dit zijn ook wel grote projecten, maar hebben wellicht niet dezelfde capaciteit nodig als met de Betuweroute en de HSL (nieuwbouw).
Aan de andere kant is het natuurlijk wel raar dat er mensen uitmoeten, want feitelijk gooi je specialisten de deur uit met jaren ervaring. Het is niet zo dat iedereen in de spoorwegsector kan werken, omdat het een redelijk specialisme is wat je niet in 1 dag kan leren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Morgen keert GTW 2/8 360 terug uit Zwitserland en voegt zich bij de rest van het Veolia-stellen in Venlo. De DM '90's zijn per 21-11 0:00 niet meer bij Veolia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
SleutelMan schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:00:
Iedereen wil zo min mogelijk lopen in Den Haag (is een kopstation) en stapt dus vooraan in (ondanks dat dat niet het dichtstbij de trap is, dat is namelijk achter of midden).
Je doelt neem ik aan op de roltrappen - maar die hebben als probleem dat ze of naar boven of naar beneden gaan, en er is maar één roltrap per perron. Laat het perron waar de trein uit Groningen uitkomen nu net een roltrap naar beneden hebben - waar je dus niets aan hebt, zodat je /alsnog/ voor de sporen langs moet. Plus natuurlijk dat je die roltrappen überhaupt alleen gebruikt als je naar het busplatform moet: in elk ander geval moet je ook door de hal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:36

vooghel

Cunning linguist

SleutelMan schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:00:
ja dat is puur omdat in Eindhoven er inderdaad nog wel eens een stelletje afgaat. In Utrecht is het inderdaad met de NoordOost (Groningen/Leeuwarden/Enschede-Den Haag Centraal/Rotterdam Centraal) dat de spreiding belabberd is, zeker in het Haagse deel. Iedereen wil zo min mogelijk lopen in Den Haag (is een kopstation) en stapt dus vooraan in (ondanks dat dat niet het dichtstbij de trap is, dat is namelijk achter of midden). Gevolg is: staanplaatsen voorin en zowat de hele bak voor mezelf als je helemaal doorloopt naar achter (kom je ook nog eens aan je dagelijkse portie beweging :P). Het is al jaren zo en het zal ook zo wel nog even doorgaan (ik klaag niet hoor :P).
Een probleem hierbij is de onvoorspelbaarheid van het materieel. Ik heb regelmatig op Asdz weer een eindje terug kunnen sprinten omdat de trein naar Ut geen 6+4 bakken V-IRM had, maar slechts 6. Of, zoals afgelopen vrijdag, de achterste 4 donker en 'Niet instappen' waren.
Als ze precies konden laten zien op welk gedeelte van het perron de trein stopt (bijv ledjes op de perronrand ofzo), dan zou men denk ik gespreider instappen. Maar dan moeten de machinisten wel erg nauwkeurig en consequent stoppen.

[ Voor 9% gewijzigd door vooghel op 23-11-2009 11:55 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Alex) schreef op maandag 23 november 2009 @ 05:00:
Het probleem met 'volle treinen' is vaak niet dat ze té vol zijn, maar de verspreiding van de mensen in de trein. Het meerendeel van de mensen blijft namelijk zo dicht mogelijk bij de trap op het vertrekstation staan (vaak in het midden van het perron) en stapt daar de trein in. Verdere spreiding blijft dan uit.
Ik ben een aantal bakken doorgelopen en na een opmerking van iemand 'ik snap niet dat mensen het toch proberen', ben ik maar op het eerstvolgende balkon gaan zitten. Overigens zag het over het hele perron vrij druk, zeker in het voorste deel van de trein, dus tja.
Wat een soort-van oplossing zou kunnen zijn, is als men op de CTA's zou kunnen aangeven waar de meeste vrije zitplaatsen zijn. Een soort schematische voorstelling van de trein (genummerd per bak?) waar een soort staafdiagrammetjes de hoeveelheid vrije ruimte zou kunnen aangeven.
Ik zou zeggen breng led-strips aan in de perrons en geef met een kleurcode aan hoe druk het is, liefst ook een indicatie tussen tweede en eerste klas. Dan moeten machinisten wel leren op een vast punt te stoppen, dat zie ik nog te vaak fout gaan.
IJnte schreef op maandag 23 november 2009 @ 09:03:
Aan de ene kant is het niet heel vreemd dat er banen verdwijnen bij de aannemers omdat grote projecten zoals de HSL en Betuweroute feitelijk zijn afgerond. Dat waren grote projecten waar aanemers jaren over gedaan hebben, en dus ook jaren veel mensen hebben kunnen laten werken.
Het is inderdaad een smerig spel. Diezelfde aannemers die mede ervoor hebben gezorgd dat dergelijke miljardenprojecten gigantisch uit de hand zijn gelopen qua kosten lopen nu te mekkeren dat het geld op is |:( . Tja mijn beeld over de hele bouwwereld gaat er niet positiever op worden, het zijn gewoon allemaal aasgieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Vraagje: in je eentje met een Herfsttoer reizen mag toch gewoon neem ik aan?

2e klas retourtje Groningen-Utrecht zonder korting kost al meer dan de 39 euro die een Herfsttoer kost namelijk, dus zelfs voor 1 persoon kan dat al uit.

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

vooghel schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:53:
[...]

Een probleem hierbij is de onvoorspelbaarheid van het materieel. Ik heb regelmatig op Asdz weer een eindje terug kunnen sprinten omdat de trein naar Ut geen 6+4 bakken V-IRM had, maar slechts 6. Of, zoals afgelopen vrijdag, de achterste 4 donker en 'Niet instappen' waren.
Als ze precies konden laten zien op welk gedeelte van het perron de trein stopt (bijv ledjes op de perronrand ofzo), dan zou men denk ik gespreider instappen. Maar dan moeten de machinisten wel erg nauwkeurig en consequent stoppen.
Dan alsnog, het grote kuddegedrag bij reizigers verhelp je er niet mee. Utrecht heeft dan nog een redelijke perronindeling met diverse trappen. Bijvoorbeeld Ede-Wageningen, Nijmegen en Arnhem zijn duidelijk met 1 trap (zeker bij Nijmegen op spoor 3/4) en daar gaat iedereen dan ook het dichtst bij zitten.

Trouwens, over het systeem waar je het over hebt: voor de doorgewinterde treinreiziger (die elke dag dezelfde trein neemt) en/of de treinspotter is er al een systeem: de bakborden op het perron (die ruitvormige borden met cijfers erin). Gewoon bij het goede cijfer gaan staan en je zit voorin of achterin de trein. Nu is dat voor de incidentele reiziger natuurlijk niet te voorspellen, en ik als treinspotter zoek van tevoren gewoon op hoe lang de trein (ongeveer) is, dan weet ik waar ik meot gaan staan. Maar dat is inderdaad geen praktische oplossing voor alledaags gebruik, zeker niet omdat de NS in de praktijk moeite heeft om de omlopen voor ICM 3'tjes en 4'tjes uit elkaar te houden (net zo goed als bij de VIRM 4'tjes en 6'jes en dat zal bij SLT ook wel niet veel beter gaan)...

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Moartn schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:37:
Vraagje: in je eentje met een Herfsttoer reizen mag toch gewoon neem ik aan?

2e klas retourtje Groningen-Utrecht zonder korting kost al meer dan de 39 euro die een Herfsttoer kost namelijk, dus zelfs voor 1 persoon kan dat al uit.
Ja, dat mag. Wel even er rekening mee houden dat je door de week niet voor 9.00 uur mag reizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fisico
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-05 23:27

Fisico

by Fabian

Iemand enig idee wat er aan de hand is met de bovenleidingen? Gisteren heb ik veel vertraging gehad op het traject Zwolle - Amersfoort en vandaag is daar weer een storing. Wat gisteren ook niet hielp was, dat de machinist gewond raakte bij een noodstop bij Nijkerk. Wat we daar geraakt hebben werd ook niet duidelijk.
vooghel schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:53:

Ze stoppen ook wel netjes hoor. Ik kan elke ochtend instappen omdat ik weet waar de deur komt. Dat gaat 9 van de 10 keer goed

... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

SleutelMan schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:06:
Dan alsnog, het grote kuddegedrag bij reizigers verhelp je er niet mee. Utrecht heeft dan nog een redelijke perronindeling met diverse trappen. Bijvoorbeeld Ede-Wageningen, Nijmegen en Arnhem zijn duidelijk met 1 trap (zeker bij Nijmegen op spoor 3/4) en daar gaat iedereen dan ook het dichtst bij zitten.
Als ik naar Ede-Wageningen wil dan stap ik vanaf Amsterdam bijvoorbeeld altijd achterin in, dan sta ik bij Ede-Wageningen meteen bij de uitgang. Ik moet zeggen dat ik nooit echt heb gemerkt dat deze coupés veel voller zijn omdat je er echt voor moet omlopen.

Als het idd gaat om stations als Den Haag, ik denk dat de trein zich wel vult. Als je ziet dat de eerste bakken vol zijn dan loop je toch een verder? Dit valt met geen mogelijkheid beter uit te voeren. Het is hooguit vervelend als de trein net weg gaat rijden en je dus wel in een volle bak moet stappen.
Trouwens, over het systeem waar je het over hebt: voor de doorgewinterde treinreiziger (die elke dag dezelfde trein neemt) en/of de treinspotter is er al een systeem
Maar dat is inderdaad geen praktische oplossing voor alledaags gebruik
Wat wil je hiermee zou zeggen :P . Dat er geen touw op te trekken valt en dat het vakletter enkel relevant is bij internationale treinen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Fisico schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:25:
Iemand enig idee wat er aan de hand is met de bovenleidingen?
Er is niks aan de hand met de bovenleiding. Gisteren heeft een stroomafnemer iets te innig geknuffeld met de bovenleiding waardoor die besloot in zwijm te vallen (pardon: kwam naar beneden). Vandaag was een vrachtwagenchauffeur met beperkte verstandelijke vermogens de oorzaak van het naar beneden halen van de bovenleiding.
LauPro schreef op maandag 23 november 2009 @ 12:01:
Ik zou zeggen breng led-strips aan in de perrons en geef met een kleurcode aan hoe druk het is, liefst ook een indicatie tussen tweede en eerste klas. Dan moeten machinisten wel leren op een vast punt te stoppen, dat zie ik nog te vaak fout gaan.
Het zou nog meer helpen als P*rail leert de borden op de juiste afstanden te plaatsen. Alhoewel ze nu een alternatieve methode hebben: ze maar helemaal weghalen. Over de invoering van halteringsborden met afstandsindicatie (dus treinlengte in meters in plaats van aantal bakken) doen ze ook al moeilijk, maar goed: waarbij functioneert die firma wel goed?

[ Voor 41% gewijzigd door Luke! op 23-11-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Luccus schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:36:
Vandaag was een vrachtwagenchauffeur met beperkte verstandelijke vermogens de oorzaak van het naar beneden halen van de bovenleiding.
Wat voor een straffen staan hier eigen lijk op? Wat mij betreft is het gewoon een invordering rijbewijs als je zoiets doet, zeker als vrachtwagenchauffeur.
Het zou nog meer helpen als P*rail leert de borden op de juiste afstanden te plaatsen. Alhoewel ze nu een alternatieve methode hebben: ze maar helemaal weghalen. Over de invoering van halteringsborden met afstandsindicatie (dus treinlengte in meters in plaats van aantal bakken) doen ze ook al moeilijk, maar goed: waarbij functioneert die firma wel goed?
Het lijkt mij wel mooi als je dmv led-strips aan kan geven waar de deuren ook zitten zodat mensen zich al aan weerszijden van de deur kunnen opstellen. Als ze wel de trein op een vast punt kunnen laten stoppen heeft het misschien om van die paaltjes neer te zetten zodat de uitgaande stroom rechtuit kan lopen en de binnengaande stroom van weerszijden. Maar als ProRail met een antwoord zou kunnen komen, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

Ze hebben op de lijn naar Emmen bij de stations op de perrrons aangegeven waar de deuren openen en volgens mij ook waar fietsen/rolstoelen naar binnen kunnen. Maar daar rijdt dan ook alleen PlanV dus dat is makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Prorail houdt niet zo van veranderingen, en doet ook vrij moeilijk over innovatie en over ideeën van buitenaf. Het is een vrij starre (druk ik me zeer netjes uit) organisatie, zowel voor de buitenwereld als intern. Ze zitten niet voor niets in een volledig bakstenen gebouw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

LauPro schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:36:
[...]
Als ik naar Ede-Wageningen wil dan stap ik vanaf Amsterdam bijvoorbeeld altijd achterin in, dan sta ik bij Ede-Wageningen meteen bij de uitgang. Ik moet zeggen dat ik nooit echt heb gemerkt dat deze coupés veel voller zijn omdat je er echt voor moet omlopen.

Als het idd gaat om stations als Den Haag, ik denk dat de trein zich wel vult. Als je ziet dat de eerste bakken vol zijn dan loop je toch een verder? Dit valt met geen mogelijkheid beter uit te voeren. Het is hooguit vervelend als de trein net weg gaat rijden en je dus wel in een volle bak moet stappen.
[...]

[...]
Wat wil je hiermee zou zeggen :P . Dat er geen touw op te trekken valt en dat het vakletter enkel relevant is bij internationale treinen?
nee, dat het voor de "normale" en/of incidentele reiziger niet een geschikt systeem is. Als de NS dit soort dingen zelf gaat vermelden op de mobiele AV ben je een stuk verder. Maar ja, dat is dan weer bedrijfsgevoelige info, en dat doet men weer niet...

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PeaceNlove schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:22:
Ze hebben op de lijn naar Emmen bij de stations op de perrrons aangegeven waar de deuren openen en volgens mij ook waar fietsen/rolstoelen naar binnen kunnen. Maar daar rijdt dan ook alleen PlanV dus dat is makkelijk :)
Dat is idd het probleem, op de meeste lijnen rijdt verschillend materieel (intercity/stoptrein) dus daar kun je niks mee, op de grotere stations is het helemaal een ratjetoe. ;)

Over het aangeven van de treinlengte, in de metro van Rotterdam gebeurt dit al:
Afbeeldingslocatie: http://www.nicospilt.com/2004/20040211_5557.JPGMetro Rotterdam, 11 februari 2004. "Dit is een test." Deze borden geven aan hoe lang je op de volgende metro moet wachten. Vlak voordat een metro binnenkomt, lichten er symbolen op waaraan je kunt zien hoe lang het metrotreinstel is. In dit geval drie stellen, dus zes rijtuigen. De symbolische wagentjes zijn voorzien van een stroomafnemer op het dak, wat merkwaardig is omdat de metro gebruikt maakt van een stroomrail.
Nu is een indicatie van het aantal bakken vrij beperkt maar het is al beter dan niets. ;) Al vermoed ik wel dat invoering hiervan bij de NS vele miljoenen zou kosten en je kunt je afvragen in hoeverre dat de moeite waard is.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 59888 op 24-11-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Anoniem: 59888 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 16:07:
[...]

Nu is een indicatie van het aantal bakken vrij beperkt maar het is al beter dan niets. ;) Al vermoed ik wel dat invoering hiervan bij de NS vele miljoenen zou kosten en je kunt je afvragen in hoeverre dat de moeite waard is.
Ik vraag me serieus af waarom dat miljoenen moet gaan kosten. Vooropgesteld dat NS toch al bezig is om CTA's te vervangen door TFT schermen (op een erg krenterige manier, kijk eens naar Duitsland, dat zijn dan wel dot-matrix schermen, maar er kan heel wat meer info op), en het ingeven van de samenstelling kun je door de machinist laten doen (die heeft toch al een online dataverbinding via GSM-R).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Maasluip schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:52:
[...]
het ingeven van de samenstelling kun je door de machinist laten doen (die heeft toch al een online dataverbinding via GSM-R).
Daar gebruik je dan op z'n minst de info uit tracking&tracing voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Met ERTMS Level 3 zou het helemaal feest zijn, want dan hebben die treinen die info over zichzelf al (soort materieel, lengte, ...) dus zou je dat prima kunnen gebruiken op CTA's.

Jammergenoeg hoeven we daar nog niet op te rekenen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ik wou al zeggen. ERTMS level 3 is op dit moment nog een papieren droom en zal voorlopig ook alleen papier blijven. Zolang GSM-R geen echte veiligheidsclassificatie krijgt, en het probleem met het detecteren van de trein-integriteit niet afdoende is opgelost zal dit papier blijven. De oplossing is natuurlijk wel erg mooi, en bied zeer zeker winst voor de toekomst.
Volgens mij werken die digitale CTA's overigens al met GSM (gprs) om hun data te ontvangen :) Koppelen aan TNV of TROTS (Trein Observatie & tracking Systeem) is daarbij de meest logische oplossing, zoals Luccus al aangaf.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2673/4131196606_f2bbca659f.jpg
Arm Sloe Bakkie :S
En de 1605:
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2800/4127513671_cc88100c13.jpg
Allemaal van Flickr

[ Voor 20% gewijzigd door IJnte op 24-11-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

zat er natuurlijk aan te komen, er stond al een zwikje langere tijd terzijde en voor de 1600 is er binnen DBSRN weinig werk, afgezien van wat kalk/staal treinen en wat incidenteel spul, voor de rest is het 6400 (voor erts/kolen) en vooral de serie 189 (die met ingang van de nieuwe DRGL ook meer diensten van de 6400 gaat vervangen). Bij andere goederenvervoerders in Nederland is er voor deze locomotieven ook niet veel te halen, alleen ACTS gebruikt ze. Voor de andere vervoerders is het niet handig om loccen te kopen i.v.m. de wisselende markt en wordt er meer geleased (wat bovendien standaardlocs zijn die ook internationaal zijn toegelaten, scheelt een locwissel).

Ondanks dat deze serie (1600/1800) niet bijster oud is, is er in Nederland geen ruimte meer voor, goederen wordt het steeds minder voor gebruikt en als het DDM-1 per medio 2010 buiten dienst gaat valt waarschijnlijk heel snel het doek voor de gehele serie 1800. De serie 1700 zingt het nog wat langer uit, dit i.v.m. ICRm (en de prio-stammen die terugkomen zodra de V250 in dienst komt).

offtopic:
Ben ik nog wat vergeten Luccus? :P

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Voor goederenvervoerders is het sowieso interessanter om multicourante locs aan te schaffen, zoals Traxx'en, EuroSprinters of Prima's. De kosten zijn misschien iets hoger, maar die investering valt makkelijker terug te verdienen omdat je niet meer met locwissels e.d. zit. En steeds meer bedrijven leasen op basis van een full service-concept (zoals MRCE Dispolok bijvoorbeeld biedt), wat ook voordelen biedt wbt. betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Alex) schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:12:
Voor goederenvervoerders is het sowieso interessanter om multicourante locs aan te schaffen, zoals Traxx'en, EuroSprinters of Prima's. De kosten zijn misschien iets hoger, maar die investering valt makkelijker terug te verdienen omdat je niet meer met locwissels e.d. zit. En steeds meer bedrijven leasen op basis van een full service-concept (zoals MRCE Dispolok bijvoorbeeld biedt), wat ook voordelen biedt wbt. betrouwbaarheid.
In het kader daarvan:
Afbeeldingslocatie: http://www.lucpeulen.nl/site/photos/groot/010157.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
SGM II 2118 heeft vannochtend het stootjuk op spoor 3 te Utrecht Centraal een kusje gegeven. Ik liep er vannochtend in alle vroegte langs, en zag dat de koppeling tegen het juk aanstond.. Geen idee wat er precies gebeurd is, maar de trein die er mee gereden zou moeten worden is wel opgeheven geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

SleutelMan schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:07:
zat er natuurlijk aan te komen, er stond al een zwikje langere tijd terzijde en voor de 1600 is er binnen DBSRN weinig werk
Maar worden de 1600-en nu al seriematig gesloopt, of blijft het voorlopig bij schadegevallen? Deze foto is namelijk de 1605, en die stond al sinds 2002 met schade aan de kant (na een botsing met de 1622 op Kijfhoek), dus dat die gesloopt word lijkt me vrij voor de hand liggend (net als de mede-schadegevallen 1622 en 1625, en de incomplete 1618).

Zouden deze locs trouwens niet te verkopen zijn aan een of andere maatschappij in Oost-Europa ofzo? Ze zullen daar toch ook wel ergens 1500V gebruiken? En ze zouden na een revisie nog zeker 15 jaar mee moeten kunnen eigenlijk, de serie is zoals je zelf al zegt nog vrij jong (1981-1983)...

Edit: hmm, dat laatste valt tegen, alleen Slowakije en Tsjechië (die laatste 1 lijn) hebben 1500V.

[ Voor 22% gewijzigd door wildhagen op 25-11-2009 08:07 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove

PeaceNlove

Deugleuter

SleutelMan schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:07:
Ondanks dat deze serie (1600/1800) niet bijster oud is, is er in Nederland geen ruimte meer voor, goederen wordt het steeds minder voor gebruikt en als het DDM-1 per medio 2010 buiten dienst gaat valt waarschijnlijk heel snel het doek voor de gehele serie 1800. De serie 1700 zingt het nog wat langer uit, dit i.v.m. ICRm (en de prio-stammen die terugkomen zodra de V250 in dienst komt).
DDM-1 gaat toch juist gerenoveerd worden? Dan hebben die 1800-locs hooguit een tijdje wat minder te doen, maar daarna zouden ze gewoon weer DDM-1 kunnen trekken of duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Volgens de Op de Rails van deze maand is het nog lang niet zeker dat DDM1 gerenoveerd gaat worden, en sowieso komt eerst DD-AR voor renovatie aan de beurt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

wildhagen schreef op woensdag 25 november 2009 @ 07:48:
[...]

Zouden deze locs trouwens niet te verkopen zijn aan een of andere maatschappij in Oost-Europa ofzo? Ze zullen daar toch ook wel ergens 1500V gebruiken? En ze zouden na een revisie nog zeker 15 jaar mee moeten kunnen eigenlijk, de serie is zoals je zelf al zegt nog vrij jong (1981-1983)...

Edit: hmm, dat laatste valt tegen, alleen Slowakije en Tsjechië (die laatste 1 lijn) hebben 1500V.
In Japan gebruiken ze het ook veel, maar of ze daar nou op ex-NL overstock staan te wachten...?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.