Ik begin me steeds meer te ergeren aan de scheids en Top Player. Gewoon erg lastig om te winnen en het voelt altijd zo machteloos.
Over de scheidsrechter zijn er wel meer mensen met je eens. Ik ben ook terug gekomen op mijn eerdere beoordeling op Poll 4: Hoe beoordeel je de scheidsrechter in PES 2010? Daar heb ik gestemd op voldoende, maar een slecht is meer op zijn plaats. Slidingen van de tegenstander van achteren die niet eens een vrije trap mee oplevert, laat staan een kaart. En als ik eens een sliding doe, met als intentie de bal te onderscheppen of te blokken bij een mogelijke voorzet vanaf de flank, krijg ik uiteraard wel een vrije trap tegen met als hoogtepunt een keer de rode kaart. Maar ook bij andere slidingen waarbij je in de herhaling ziet dat ik volledig de bal speel, wordt er ook tegen mij gefloten. Tja...SemperFidelis schreef op maandag 25 januari 2010 @ 19:37:
Ik begin me steeds meer te ergeren aan de scheids en Top Player. Gewoon erg lastig om te winnen en het voelt altijd zo machteloos.
ML wedstrijdje net gedaan: ik 10 kansen geen 1 erin, cpu 1 kans 1 goal 
Niet de eerste keer.
Niet de eerste keer.
Pfff, nog iets waar ik me zo aan erger. Er komt een bal richting mijn 16 meter gebied, de keeper loopt er naar toe maar je ziet dat hij twijfelt. Hij durft namelijk niet uit het strafschop gebied te komen. Goed er is verder niet iemand dicht in de buurt dus ik hem hem door op Y (Xbox) driehoekje (PS3) te drukken. Wat doet die gast, gaat hij een sliding maken, onder de bal door uiteraard, in plaats van die bal een knal naar voren geven...

Je raad het al de tegenstander die eerst niet zo dichtbij is, is nu wel dichtbij pakt de bal makkelijk op en schiet in het volledig lege doel. Ik zou dit eigenlijk een bug willen noemen. Ik geef commando om uit het doelgebied te komen en iets met de bal te doen. Het doel is simpel de bal daar weghalen, met een schot naar voren. Is dat nu zo moeilijk. Ik weet, ik moet niet op die knop drukken, maar elke keer weer denk ik die gaat de bal "gewoon" even naar vorgen knallen... niet dus. zucht...

Je raad het al de tegenstander die eerst niet zo dichtbij is, is nu wel dichtbij pakt de bal makkelijk op en schiet in het volledig lege doel. Ik zou dit eigenlijk een bug willen noemen. Ik geef commando om uit het doelgebied te komen en iets met de bal te doen. Het doel is simpel de bal daar weghalen, met een schot naar voren. Is dat nu zo moeilijk. Ik weet, ik moet niet op die knop drukken, maar elke keer weer denk ik die gaat de bal "gewoon" even naar vorgen knallen... niet dus. zucht...

Heb ook wel zoveel vreemde dingen meegemaakt. Al 2x is mijn keeper (online) met zijn buik op de bal gesprongen waardoor hij onder de keeper wegschoot zo het doel in...zachte terugspeelballen die hij het doel in laat lopen...en om het dan maar nog niet te hebben over schoten in de 16 die geblokt worden, soms is het net een pingpongbal die via 5 spelers het doel in gaat.Regeneration schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:18:
Pfff, nog iets waar ik me zo aan erger. Er komt een bal richting mijn 16 meter gebied, de keeper loopt er naar toe maar je ziet dat hij twijfelt. Hij durft namelijk niet uit het strafschop gebied te komen. Goed er is verder niet iemand dicht in de buurt dus ik hem hem door op Y (Xbox) driehoekje (PS3) te drukken. Wat doet die gast, gaat hij een sliding maken, onder de bal door uiteraard, in plaats van die bal een knal naar voren geven...![]()
Hmm, tja ik heb het eigenlijk nog niet zoveel meegemaakt, maar het lijkt steeds vaker te gebeuren. Net bijvoorbeeld een potje ML gespeeld en de keeper laat eerst de bal door zijn arm lopen van een schot. De bal gaat nog niet het doel in. Maar ok, zoals ik zelf altijd had gezegd is af en toe een blundertje valt mee te leven. De bal komt dus terug het veld in, tot mijn blijdschap schiet de tegenstander de bal onderkant lat. De keeper gaat naar de bal toe waar verder niet echt iemand in de buurt in een straal van 1 meter. Niks aan de hand zou je zeggen, maar de bal het doel in...Dersan schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:29:
[...]
Heb ook wel zoveel vreemde dingen meegemaakt. Al 2x is mijn keeper (online) met zijn buik op de bal gesprongen waardoor hij onder de keeper wegschoot zo het doel in...zachte terugspeelballen die hij het doel in laat lopen...en om het dan maar nog niet te hebben over schoten in de 16 die geblokt worden, soms is het net een pingpongbal die via 5 spelers het doel in gaat.
De keeper had overigens wel een blauwe vorm pijl, maar dit mag eigen geen excuss zijn. De keeper lijkt overigens gek genoeg sinds zijn komst al structureel uit vorm, voor mijn gevoel is hij ~75% van de tijd een blauwe of paarse pijl, terwijl hij voor form een 5 heeft. Ook liet en laat ik hem altijd spelen en verlengde ik zijn contract altijd op de eerste dag. Hij is zelf ook blij en is niet ontevreden. Hij valt echt negatief uit de toon met zijn vorm vergeleken met andere spelers. En lijkt steeds vaker blunder te maken.
Nog even terugkomend hierop. Ik ben er helemaal mee eens. Ik vind het best soms (maar niet te vaakHarribo schreef op maandag 25 januari 2010 @ 20:27:
ML wedstrijdje net gedaan: ik 10 kansen geen 1 erin, cpu 1 kans 1 goal
Niet de eerste keer.
Was een van de eerste bugs die ik tegenkwam. Remedie: bij voorkeur niet buiten het strafschopgebied ballen gaan wegschieten met de keeper. Moet je toch buiten het strafschopgebied zijn....zodra je keeper dicht bij de bal komt, knop loslaten, dan gaat het wel goed. Dat is mijn ervaring.Regeneration schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:18:
Wat doet die gast, gaat hij een sliding maken, onder de bal door uiteraard, in plaats van die bal een knal naar voren geven...![]()
Het lijkt alsof de keeper té ver doorloopt en daardoor een sliding in gaat zetten over de bal heen, vandaar dat ik de knop even loslaat dan. Heb dat probleem niet weer gehad.
Bij een behoorlijk teleurstellende opkomst, hebben Woefhap en ik de Afrikaanse ronde van deze competitie gespeeld. Ik met Angola, hij met Ivoorkust. Daar we met z'n tweeën waren, besloten we maar een tweetal matches te spelen: uit en thuis.
Na de nodige grappen over Angola, was na 10 minuten de eerste uitslag bekend: Angola 2 - Ivoorkust 1
Tja, de Angoleese spits was een onbekend projectiel voor de Ivoorkustenaren!
Re-match dan maar: Ivoorkust begon veel beter en al snel stond het 2-0 voor de Ivoren mannen. Maar aan de Angolese kant stond opeens een nieuwe ster op, die maar liefst 2 ballen op zijn schoen nam en raak schoot: 2-2 na 90 minuten. Verlenging was snel voorbij en toen de penalties. Ivoorkust trok hier aan het kortste eind en na een enerverende shoot-out was het Afrikaanse land bekend voor de WK: Angola!
Uiteindelijke stand:
1 - Angola
2 - Ivoorkust
Angola dus zeker geplaatst; Ivoorkust is afhankelijk van de opkomst bij het WK.
Ik vond het zeer tof dat Woefhap er was, maar al met al een belabberde opkomst waarbij het mij niet duidelijk is waarom het zo laag was. Ik wacht de volgende competitieronde af om te bepalen of doorgang hier aan nog zin heeft.
Woefhap bedankt en iedereen hopelijk tot de volgende keer!
Na de nodige grappen over Angola, was na 10 minuten de eerste uitslag bekend: Angola 2 - Ivoorkust 1
Re-match dan maar: Ivoorkust begon veel beter en al snel stond het 2-0 voor de Ivoren mannen. Maar aan de Angolese kant stond opeens een nieuwe ster op, die maar liefst 2 ballen op zijn schoen nam en raak schoot: 2-2 na 90 minuten. Verlenging was snel voorbij en toen de penalties. Ivoorkust trok hier aan het kortste eind en na een enerverende shoot-out was het Afrikaanse land bekend voor de WK: Angola!
Uiteindelijke stand:
1 - Angola
2 - Ivoorkust
Ik vond het zeer tof dat Woefhap er was, maar al met al een belabberde opkomst waarbij het mij niet duidelijk is waarom het zo laag was. Ik wacht de volgende competitieronde af om te bepalen of doorgang hier aan nog zin heeft.
Ok, bedankt voor de tip, zal het mocht het echt een keer nodig zijn eens proberen. Maar het blijft wel vreemd bij de vorige delen was het niet zo en het wordt helemaal niet uitgelegd dat het op deze manier veranderd zou zijn, mocht het by design zijn, maar zelf ga ik eigenlijk ook van uit dat het een bug is...Harribo schreef op maandag 25 januari 2010 @ 22:37:
[...]
Was een van de eerste bugs die ik tegenkwam. Remedie: bij voorkeur niet buiten het strafschopgebied ballen gaan wegschieten met de keeper. Moet je toch buiten het strafschopgebied zijn....zodra je keeper dicht bij de bal komt, knop loslaten, dan gaat het wel goed. Dat is mijn ervaring.
Het lijkt alsof de keeper té ver doorloopt en daardoor een sliding in gaat zetten over de bal heen, vandaar dat ik de knop even loslaat dan. Heb dat probleem niet weer gehad.
Vads schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:15:
Bij een behoorlijk teleurstellende opkomst, [...]
offtopic:
Niet vervelend bedoeld, maar als je de ochtend een oproep doet om 's avonds te spelen, kan ik me wel voorstellen dat niet iedereen het opmerkt. Ik denk dat niet iedereen dagelijks op GoT leest. Verder hebben Tweakers (als het goed is
) ook een sociaal leven en zou het dus zo kunnen zijn dat ze andere afspraken hebben. Dus absoluut no offence, maar dit zou mogelijke redenen kunnen zijn geweest van de lage opkomst. 
Niet vervelend bedoeld, maar als je de ochtend een oproep doet om 's avonds te spelen, kan ik me wel voorstellen dat niet iedereen het opmerkt. Ik denk dat niet iedereen dagelijks op GoT leest. Verder hebben Tweakers (als het goed is
Niet vervelend, alleen het laat mij wel zien dat mensen niet lezen. Ik heb deze competitie namelijk ergens vorige week aangekondigd en dus ruim op tijd!Regeneration schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:29:
[...]
offtopic:
Niet vervelend bedoeld, maar als je de ochtend een oproep doet om 's avonds te spelen, kan ik me wel voorstellen dat niet iedereen het opmerkt. Ik denk dat niet iedereen dagelijks op GoT leest. Verder hebben Tweakers (als het goed is) ook een sociaal leven en zou het dus zo kunnen zijn dat ze andere afspraken hebben. Dus absoluut no offence, maar dit zou mogelijke redenen kunnen zijn geweest van de lage opkomst.
Dat mensen daarop niet aangeven of ze er wel/niet bij zijn, is dan wel weer jammer. Anders gezegd, als iemand jou uitnodigt voor een verjaardag, dan laat je toch ook weten of je er wel/niet bij bent?!
Vads schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 00:35:
[...]
Niet vervelend, alleen het laat mij wel zien dat mensen niet lezen. Ik heb deze competitie namelijk ergens vorige week aangekondigd en dus ruim op tijd!Vanochtend was een herinnering!
![]()
Dat mensen daarop niet aangeven of ze er wel/niet bij zijn, is dan wel weer jammer. Anders gezegd, als iemand jou uitnodigt voor een verjaardag, dan laat je toch ook weten of je er wel/niet bij bent?!
offtopic:
Ah, dat je het vorige week al had gemeld was me niet bijgebleven. Dan is de situatie inderdaad anders.
Ah, dat je het vorige week al had gemeld was me niet bijgebleven. Dan is de situatie inderdaad anders.
Verwijderd
Vads schreef op maandag 25 januari 2010 @ 23:15:
Bij een behoorlijk teleurstellende opkomst, hebben Woefhap en ik de Afrikaanse ronde van deze competitie gespeeld. Ik met Angola, hij met Ivoorkust. Daar we met z'n tweeën waren, besloten we maar een tweetal matches te spelen: uit en thuis.
Uiteindelijke stand:
1 - Angola
2 - Ivoorkust
Alsnog veel lol gehad, hahahaha!
Maar was inderdaad jammer dat we met zijn 2en waren!
Beter komen er meer mensen de volgende keer, kan je wat langer spelen..
Tot de volgende partij Vads, dan kick ik je
Ja hoor, iemand dit al online meegemaakt?
Ik sta 5-0 voor met Inter tegen arsenal, tegen een vent met dik in de 700 punten...dus die gast had zn controller neergelegd, nja geen probleem maak ik wel vaker mee. Toen opeens ging zijn balletje van groen naar oranje, en toen naar rood...ik voelde de bui al hangen, en ja hoor, wedstrijd wordt geannuleerd wegens slechte verbinding blablabla, doei punten. Wtf, is dit een soort nieuwe cheat? Heb zelf wel het idee dat als ik volop bittorrent ga aanzetten dat dit ook kan gebeuren, mja dat is gewoon cheaten en daar heb ik niet zoveel zin in..
Ik sta 5-0 voor met Inter tegen arsenal, tegen een vent met dik in de 700 punten...dus die gast had zn controller neergelegd, nja geen probleem maak ik wel vaker mee. Toen opeens ging zijn balletje van groen naar oranje, en toen naar rood...ik voelde de bui al hangen, en ja hoor, wedstrijd wordt geannuleerd wegens slechte verbinding blablabla, doei punten. Wtf, is dit een soort nieuwe cheat? Heb zelf wel het idee dat als ik volop bittorrent ga aanzetten dat dit ook kan gebeuren, mja dat is gewoon cheaten en daar heb ik niet zoveel zin in..
Verwijderd
Ja heb ik ook al paar keer gehad, zo noob als dat gebeurd..Dersan schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 01:18:
Ja hoor, iemand dit al online meegemaakt?
Het is geen cheat, zetten gewoon hun downloads aan
Je schijnt ook programma's te kunnen gebruiken zoals Netlimiter oid.Dersan schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 01:18:
Is natuurlijk wel zwaar naadje om dat te gebruiken. Vind sowieso dat puntensysteem niet realitisch.
Verwijderd
ongelofelijke naaiacties zijn dat inderdaad.Harribo schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:47:
[...]
Je schijnt ook programma's te kunnen gebruiken zoals Netlimiter oid.
Is natuurlijk wel zwaar naadje om dat te gebruiken. Vind sowieso dat puntensysteem niet realitisch.
Ik wist niet dat je helemaal geen punten kreeg wanneer dat gebeurt?!
Ik dacht dat als je voorstond en je krijgt die melding, dat het systeem dan beoordeeld welke verbinding de oorzaak is en wat de stand van de wedstrijd was voordat de verbinding verbrak. Dit gecombineerd met de ranking van de spelers je een soort van punten krijgt of verliest.
Bloed onder mn nagels idd. hier moet een petitie voor worden getekend.
Verwijderd
nee als, de verbinding minder word, is het gewoon afgelopen..Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:58:
[...]
ongelofelijke naaiacties zijn dat inderdaad.
Ik wist niet dat je helemaal geen punten kreeg wanneer dat gebeurt?!
Ik dacht dat als je voorstond en je krijgt die melding, dat het systeem dan beoordeeld welke verbinding de oorzaak is en wat de stand van de wedstrijd was voordat de verbinding verbrak. Dit gecombineerd met de ranking van de spelers je een soort van punten krijgt of verliest.
Bloed onder mn nagels idd. hier moet een petitie voor worden getekend.
als jij hem afbreekt, krijgt hij de punten en verlies je met 3-0..
maar tegen slechte verbindingen, is niks te doen, je word genaaid waar je bij staat
Graag wil ik mensen attenderen op de gisteren verschenen patch van Smoke versie 2.1.
Hiermee kan je oa de Bundesliga toevoegen aan je PES 2010 (alleen PC versie).
Klik http://pes-smoke-patch.blogspot.com/ om de volledige lijst met toegevoegde teams te bekijken en te kunnen downloaden. Installatiehandleiding in Readme 2.1.txt
Werkt ALLEEN met een originele PES 2010 versie ZONDER verdere updates.
Ook kan je niet meer online spelen na het installeren van de patch, dus ik raad aan om 2 verschillende PES 2010 mappen te maken, een voor online spelen en een voor offline spelen (map kan je gewoon kopieren).
Ik heb hem zelf werkende. Deze versie werkt wél goed, vorige niet.
Wou het even met jullie delen
Verwijderd
dus niemand krijgt punten als de verbinding 'te slecht' is en wordt verbroken?Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:04:
[...]
nee als, de verbinding minder word, is het gewoon afgelopen..
als jij hem afbreekt, krijgt hij de punten en verlies je met 3-0..
maar tegen slechte verbindingen, is niks te doen, je word genaaid waar je bij staat
Ik vraag me trwns ook af.. als ik de game staak nog voor de wedstrijd begint. Zeg maar in het keuzemenu, is het dan ook 3-0 voor de tegenstander???
Nee, niemand krijgt dan punten eraf of erbij.Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:20:
Ik vraag me trwns ook af.. als ik de game staak nog voor de wedstrijd begint. Zeg maar in het keuzemenu, is het dan ook 3-0 voor de tegenstander???
Verwijderd
goed om te weten. thanks.. Gister trwns mijn eerste echte volle omhaal gescoord met Messi! Zo moeilijk om uit te voeren.
Verwijderd
Ik ben net met de PS3 versie begonnen, maar nu loop ik tegen het volgende aan....
Voorheen was het zo dat je halverwege het seizoen, spelers kon aantrekken die nog geen werkgever hadden.
Nu ben ik halverwege het eerste seizoen en zie ze niet verschijnen.
Wanneer kom ik deze groep spelers in het spel tegen?
Voorheen was het zo dat je halverwege het seizoen, spelers kon aantrekken die nog geen werkgever hadden.
Je doelt op de ML? Als het goed is heeft iedere speler in de ML minimaal een contract van 1 jaar, wat random wordt bepaald, volgens mij. Zodoende zie je tijdens het allereerste seizoen geen "Free Agents". Bovendien is het zo dat spelers ook niet zo snel ontevreden zullen worden, dat ze voor de eerste helft van het seizoen al afscheid nemen van de club. Je zult dus even moeten wachten gok ik voor je dit soort spelers kan aantrekken.Verwijderd schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:02:
Ik ben net met de PS3 versie begonnen, maar nu loop ik tegen het volgende aan....
Verwijderd
Ik doelde inderdaad op de ML...Regeneration schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 21:14:
[...]
Je doelt op de ML? Als het goed is heeft iedere speler in de ML minimaal een contract van 1 jaar, wat random wordt bepaald, volgens mij. Zodoende zie je tijdens het allereerste seizoen geen "Free Agents". Bovendien is het zo dat spelers ook niet zo snel ontevreden zullen worden, dat ze voor de eerste helft van het seizoen al afscheid nemen van de club. Je zult dus even moeten wachten gok ik voor je dit soort spelers kan aantrekken.
Wel jammer hoor, ik had echt zin om even 'flink' te shoppen.
Verwijderd
Jawel, op de ps3 wel!Harribo schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:54:
[...]
Nee, niemand krijgt dan punten eraf of erbij.
Had ik gister ook
Klopt, op de PS3 iig wel. Vind het altijd wel grappig als ze dat doen, gratis puntenVerwijderd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 08:53:
[...]
Jawel, op de ps3 wel!
Had ik gister ook
Positieve reacties op de Xbox 360 versie? Ik raak geirriteerd door Fifa, vandaar. PES fan sinds PES 4, na de zeperd van 2008 gestopt met het kopen van deze reeks, maar de deur staat weer op een kier.
Gaude et aude
Zucht, het disconnecten online begint nu wel de spuigaten uit te lopen. Ongeveer 1 op de 3 potjes die ik win gaan ze eruit zonder dat ik punten krijg
. Ze lijken er ook steeds beter in te worden, soms zijn ze echt binnen 10 seconden weg, lijkt mij moeilijk om zo snel die torrents al op full speed te krijgen...
Verwijderd
Ik denk dat als ze hun PC hebben aangesloten op 2 schermen, dat het redelijk snel gaat hoor.Dersan schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 19:52:
Zucht, het disconnecten online begint nu wel de spuigaten uit te lopen. Ongeveer 1 op de 3 potjes die ik win gaan ze eruit zonder dat ik punten krijg. Ze lijken er ook steeds beter in te worden, soms zijn ze echt binnen 10 seconden weg, lijkt mij moeilijk om zo snel die torrents al op full speed te krijgen...
ze hoeven namelijk alleen maar start te klikken dan.
Anyway, ik wil dus ook online gamen met mijn PC versie. echter kom ik hier niet omdat mijn versie zo aangegeven: niet compitabel is.
Iemand enige oplossing voor mij?
Verwijderd in "Pro Evolution soccer 2010 (PC) Kan niet ..."
De jeugd bij de ML vind ik toch een mooie en goede toevoeging. Je hebt spelers tot je beschikking waar je geen transfer bedrag voor hoeft te betalen én geen andere clubs ze voor je neus kan wegpakken. Een goede vervanging van de "reborn spelers-groep" die je bij de vorige PES had, vind ik. Nu is je jeugd eigenlijk de "reborn" van bestaande spelers maar af en toe (ligt uiteraard wel aan je Operation Cost) echt goede spelers kan krijgen. Het zijn spelers die de stats* meekrijgen van andere volgens mij op dat moment al aanwezige speler in de ML. (*met uitzondering van een aantal zoals tenacity, agression, form, weak foot, injury en lengte voor zover ik heb kunnen zien) Dit is dan vaak ook duidelijk te zien in de stats die vele malen beter zijn. Dit geeft niet zo'n beperking op de spelers. Zo had je bij voorgaande delen altijd dat de reborn spelers altijd dezelfde stats hadden alleen dan minus de groei. De sterren van nu worden dus ook de sterren van later bij een reborn. Nu krijgen ook minder goede spelers de kans om ook goede spelers te worden bij hun reborn. Ook kan je hier hopen dat er nog betere stats variaties ontstaan omdat niet alle stats "overerven".
Wat ik wel opmerkte, was dat je bij de eerste week van juli als je dus de jeugd weer ververst wordt dat je bijna altijd dezelfde type spelers krijgt. Zo zit ik dit keer met voornamelijk centrale verdedigers en spitsen. Ik wilde eigenlijk een middenvelder erbij hebben maar die wil, door meerdere malen de oude save file te starten, maar niet verschijnen.
Dat wordt dan maar wachtend op volgend jaar of een transfer ergens proberen te regelen.
Wat ik wel opmerkte, was dat je bij de eerste week van juli als je dus de jeugd weer ververst wordt dat je bijna altijd dezelfde type spelers krijgt. Zo zit ik dit keer met voornamelijk centrale verdedigers en spitsen. Ik wilde eigenlijk een middenvelder erbij hebben maar die wil, door meerdere malen de oude save file te starten, maar niet verschijnen.
Jep ikke sinds kortVerwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:53:
zijn er mensen die "Word een legende" spelen?
Echt leuker dan ik had gedacht!
Je wordt echt steeds beter naarmate je meer minuten maakt... Speel nu bij Groningen en heb in de winterstop al aanbiedingen gekregen van Utrecht, NAC etc... maar ik blijf de Groningers trouw tot aan het eind van het seizoen.. (nu ben ik zeker van een basisplaats, al wordt ik wel na 60 minuten spelen gewisselt)
Hoop dat ik een aanbieding krijg van een topclub uit Nederland aan het eind van het seizoen, of een leuke buitenlandse club
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Verwijderd
Volgens mij blijf je altijd binnen NL voetballen dan!Vis schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:11:
[...]
Jep ikke sinds kort
Echt leuker dan ik had gedacht!
Je wordt echt steeds beter naarmate je meer minuten maakt... Speel nu bij Groningen en heb in de winterstop al aanbiedingen gekregen van Utrecht, NAC etc... maar ik blijf de Groningers trouw tot aan het eind van het seizoen.. (nu ben ik zeker van een basisplaats, al wordt ik wel na 60 minuten spelen gewisselt)
Hoop dat ik een aanbieding krijg van een topclub uit Nederland aan het eind van het seizoen, of een leuke buitenlandse club
Ik zit nu in de Engelse competitie, speel bij de spurs nu..
Alleen is het wel jammer, dat hoe lang je ook bij een club speelt altijd owrd gewisseld rond de 60e 70e minuuut..
Ik ga ook niet snel naar een andere club, anders moet je jezelf weer bewijzen en alles..
Nee hoor, je kan ook aanbiedingen krijgen vanuit het buitenland.. kan iemand dit bevestigen?Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:14:
[...]
Volgens mij blijf je altijd binnen NL voetballen dan!
Ik zit nu in de Engelse competitie, speel bij de spurs nu..
Alleen is het wel jammer, dat hoe lang je ook bij een club speelt altijd owrd gewisseld rond de 60e 70e minuuut..
Ik ga ook niet snel naar een andere club, anders moet je jezelf weer bewijzen en alles..
En hoe dom is dat, dat je altijd gewisselt wordt na 60/70 minuten spelen
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Verwijderd
Ik hoop het, ik wil bij barcelona voetballen ^^Vis schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:20:
[...]
Nee hoor, je kan ook aanbiedingen krijgen vanuit het buitenland.. kan iemand dit bevestigen?
En hoe dom is dat, dat je altijd gewisselt wordt na 60/70 minuten spelen
Ja, ik hoop dat dat wel veranderd, miss komt het doordat je moe bent?!
Ja, ik heb die modus ook gespeeld, maar vind het persoonlijk na een tijdje niet echt leuk meer. Het lijkt niet of nauwelijks verbeterd zijn ten opzichte van de oude versie. Wat ik bijvoorbeeld minder vind is dat de stats random voor je wordt bepaald. Enige voorkeur uitspreken kan dus niet. Goed, dat zou je met de training heel aardig kunnen aanpassen, tot op zekere hoogte omdat vele stats "gekoppeld" trainen en dit moeilijk dichter bij elkaar te brengen zijn. Afgezien daarvan blijf je alsnog zitten met de waarde die niet veranderen: attack level, agility, agression, form, weak foot. Attack level en Agression is dan niet zo erg omdat je altijd je speler bestuurt en deze stats dus volgens mij weinig invloed heeft, maar die andere maken wel degelijk uit. Gek genoeg groeit Keeper skill dan weer wel... Daarnaast zijn er ook andere punten zoals, dat je speler automatisch naar de bal loopt, wat geregeld botsingen met medespelers tot gevolg heeft en verlies van de bal. Ook doet de A.I. geregeld "domme dingen", wat echt vervelend is. Ik heb er overigens ondertussen al wel bijna 5 seizoenen opzitten, maar ben eigenlijk al een tijdje gestopt ermee te spelen.Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 10:53:
zijn er mensen die "Word een legende" spelen?
Wat betreft dat je niet een hele wedstrijd speelt, lijkt me je uithoudingsvermogen een pausibele reden. Ik het begin speelde ik erg weinig tot niet een hele wedstrijd, maar dat werd bij mij steeds meer omdat ik ook steeds meer stamina kreeg. Op het later speelde ik veel wedstrijd bijna allemaal uit met een stamina van 85.
En dan nog wat betreft de transfers, (dit is van een van de weinige dingen die wel is verbeterd naar mijn gevoel). Zelf heb ik gekozen in de Eredivisie te beginnen. In het begin kreeg ik alleen aanbiedingen van andere laag staande clubs. Naar mate ik meer in de eerste elftal speelde en ook beter, krijg ik meer aanbiedingen van iets hogere staande ploegen. Ook een enkele keer een buitenlandse club maar dat waren lager staande ploegen, wel logisch omdat die op de algemene ranglijst ongeveer even hoog staan als de middenmoter clubs uit de eredivisie. Uiteindelijk kreeg ik ook van topclubs uit de Eredivisie aanbiedingen. En wat betreft dat je je moet bewijzen vind ik dat het wel meevalt, ik was na een paar wedstrijden wel basisspeler.
[ Voor 18% gewijzigd door Regeneration op 04-02-2010 16:23 ]
Mooie patch!Harribo schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:08:
![]()
![]()
![]()
Graag wil ik mensen attenderen op de gisteren verschenen patch van Smoke versie 2.1.
Hiermee kan je oa de Bundesliga toevoegen aan je PES 2010 (alleen PC versie).
Klik http://pes-smoke-patch.blogspot.com/ om de volledige lijst met toegevoegde teams te bekijken en te kunnen downloaden. Installatiehandleiding in Readme 2.1.txt
Werkt ALLEEN met een originele PES 2010 versie ZONDER verdere updates.
Ook kan je niet meer online spelen na het installeren van de patch, dus ik raad aan om 2 verschillende PES 2010 mappen te maken, een voor online spelen en een voor offline spelen (map kan je gewoon kopieren).
Ik heb hem zelf werkende. Deze versie werkt wél goed, vorige niet.
Wou het even met jullie delen
Ik ben nog steeds op zoek naar een goed werkende ps3 patch van na de laatste konami patch, voor onze EU versei, maar die schijnt er niet te zijn
PSN: Mondaatje
Ik gebruik nu trouwens geen Smoke patch meer maar PES Edit.Monda schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:49:
Mooie patch!
Zie http://pes2008editing.blogspot.com/
Die is leuker en makkelijker te installeren ook.
[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 05-02-2010 10:31 ]
Verwijderd
Er is ook een nieuwe update voor de PS3. Alle transfers tot eind januari up to date. Plus Engelse 2e divisie en Bundesliga toegevoegd.
Even voor de zekerheid: je hebt het over een Konami patch zelf? En dat dikgedrukte is geen grap? Ik had dat totaal niet verwacht, maar is wel erg mooi natuurlijk.Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 10:33:
Er is ook een nieuwe update voor de PS3. Alle transfers tot eind januari up to date. Plus Engelse 2e divisie en Bundesliga toegevoegd.
[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 05-02-2010 14:01 ]
Verwijderd
Nee is een fanmade update voor de ps3. Sponsors, shirts, alles is up to date.
Ik heb even geen link. google is je vriend.
Ah ok, dacht heel even dat Konami dat zelf allemaal had gedaan. Maar dat was natuurlijk te goed om waar te zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:42:
Nee is een fanmade update voor de ps3. Sponsors, shirts, alles is up to date.
Verwijderd
Nu ben ik kampioen geworden maar ik heb daar niet mijn 3e ster op mijn Ajax tenue mee weten te verdienen, jammer dat ze daar niet aan gedacht hebben.
Verder vind is het een beetje balen dat ik niet direct een bod op een speler kan doen, nu moet ik eerst wachten of ze zaken met me willen doen.
Daarnaast valt me op dat je behoorlijk met je cash over de brug moet komen wanneer je een speler met een ster status wilt halen.
Zo vroegen ze bij mij voor Nani om een bedrag van 60 miljoen.
Wat dat betreft kun je beter een elftal uitzoeken dat ruim voorzien van sterspelers is...
Waar ik echt heel erg te spreken over ben is dat je niet langer als een standbeeld na een vrije trap stil blijft staan.
Verder vind is het een beetje balen dat ik niet direct een bod op een speler kan doen, nu moet ik eerst wachten of ze zaken met me willen doen.
Daarnaast valt me op dat je behoorlijk met je cash over de brug moet komen wanneer je een speler met een ster status wilt halen.
Zo vroegen ze bij mij voor Nani om een bedrag van 60 miljoen.
Wat dat betreft kun je beter een elftal uitzoeken dat ruim voorzien van sterspelers is...
Waar ik echt heel erg te spreken over ben is dat je niet langer als een standbeeld na een vrije trap stil blijft staan.
Ik vind juist het wel fijn dat niet alles zo maar te halen is etc...geeft uitdaging. Eerst winnen en investeren en dan pas de vruchten plukken.Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 22:11:
Pes zit vol met dat soort rare fratsen. Als je op RB of LB of SuperCancel drukt, schijn je dat stilstaan ongedaan te maken waarna je als nog kan lopen. Maar dat is allemaal theorie, in de praktijk valt het tegen vind ik.Waar ik echt heel erg te spreken over ben is dat je niet langer als een standbeeld na een vrije trap stil blijft staan.
Verwijderd
Het is niet mijn bedoeling om alles te halen maar ter vergelijking met de vorige versies is het verschil best groot.Harribo schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:26:
[...]
Ik vind juist het wel fijn dat niet alles zo maar te halen is etc...geeft uitdaging. Eerst winnen en investeren en dan pas de vruchten plukken.
[...]
Pes zit vol met dat soort rare fratsen. Als je op RB of LB of SuperCancel drukt, schijn je dat stilstaan ongedaan te maken waarna je als nog kan lopen. Maar dat is allemaal theorie, in de praktijk valt het tegen vind ik.
Volgens mij heb je me niet goed begrepen, ik ben juist blij dat je niet meer stil staat na het nemen v/e een vrije trap.
Zit er nou een soortgelijk club als bij Fifa? Of is dat alleen tegen de computer?
Gaude et aude
Oh...heb ik nog wel een paar keer meegemaakt eigenlijk. Maakt niet uit.Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 19:06:
Volgens mij heb je me niet goed begrepen, ik ben juist blij dat je niet meer stil staat na het nemen v/e een vrije trap.
Ik ben ook erg blij dat dit opgelost is. Zo heb ik dat ik als de bal in de muur gaat nog een tweede kans, die vaak wel naast gaat, maar heb toch al (minstens) 1 keer zo in tweede instantie alsnog gescoord.Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 19:06:
[...]
Het is niet mijn bedoeling om alles te halen maar ter vergelijking met de vorige versies is het verschil best groot.
Uhm, wat bedoel je hier precies?thefabiman88 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 19:55:
Zit er nou een soortgelijk club als bij Fifa?
Je kan wel online spelen tegen anderen en je kan ook als je meerdere controllers hebt tegen andere mensen spelen.Of is dat alleen tegen de computer?
Ik mis volgens mij wat statistieken in ML, waar kun je de resultaten (o.a. stand in league) van het vorige seizoen bijv. zien?
Die mis ik ook en heb ik ook niet kunnen vinden. Waarschijnlijk zit dit er jammer genoeg niet meer in.3style schreef op zondag 07 februari 2010 @ 12:05:
Ik mis volgens mij wat statistieken in ML, waar kun je de resultaten (o.a. stand in league) van het vorige seizoen bijv. zien?
Wat ik nog wel een beetje vreemd vind aan de ML is dat het lijkt dat ik vaker meer moeite heb met lager geplaatste clubs in de competitie dan hoger geplaatste. Wat ik wel opmerkte is dat als je bij de topics kijkt lager geplaatste clubs vaker iets zeggen als
Hebben jullie ook dit gevoel, of ben ik gewoon vreemd.
Coming into the next match at full strength.
En hoger geplaatste clubs vaker iets zeggen als:Will undoubtedly employ cagey away tactics.
May try to conserve energy for a later game which is they see as more important.
Misschien is het ondanks ik al een paar seizoenen goed aardig bovenin mee draai, dat ze me nog niet als zodanige top-club of suptopper aanzien. Verder moet ik er ook nog even bij vermelden dat, dit enkele mijn gevoel is dat het zo is, ik heb het niet geturft ofzo.Looking to rest some key players.
Hebben jullie ook dit gevoel, of ben ik gewoon vreemd.
[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 08-02-2010 15:39 ]
Ik ben momenteel bezig aan mijn 5de seizoen in de ML modus.. Ik speel zeer aanvallend en ben vaak aanwezig in de 16meter van de tegenstander.. Ik heb welgeteld in 5 seizoenen 1 strafschop toegekend gekregen. En dat voor een duwfout! Terwijl ik per wedstrijd wel een x flink onderuit word geschopt, dat wordt niet bestraft.. Toch wel jammer van Konami want het spel speelt wel lekker.
2 dingen die écht écht beter moeten in een volgend deel (na heel, heeeeeeel veel spelen):
- cursor verspringt als je er niet om vraagt en is moeilijk bij het juiste mannetje te krijgen
(en geheel manual de cursor besturen is niet te doen)
- bij een pass door de lucht blijft het mannetje staan en rent niet naar de bal.
dit schijnt opgelost te kunnen worden door SuperCancel oid maar dat werkt ook niet naar behoren.
Deze 2 dingen zorgen voor veel ellende tijdens mijn wedstrijdjes.
Er zijn nog zat andere dingen te noemen maar die belemmeren mij minder in een wedstrijd.
ps ik speel nu ML met Borussia Monchengladbach in de Bundesliga....erg leuk met die PES Edit Patch.
- cursor verspringt als je er niet om vraagt en is moeilijk bij het juiste mannetje te krijgen
(en geheel manual de cursor besturen is niet te doen)
- bij een pass door de lucht blijft het mannetje staan en rent niet naar de bal.
dit schijnt opgelost te kunnen worden door SuperCancel oid maar dat werkt ook niet naar behoren.
Deze 2 dingen zorgen voor veel ellende tijdens mijn wedstrijdjes.
Er zijn nog zat andere dingen te noemen maar die belemmeren mij minder in een wedstrijd.
ps ik speel nu ML met Borussia Monchengladbach in de Bundesliga....erg leuk met die PES Edit Patch.
[ Voor 16% gewijzigd door Harribo op 08-02-2010 21:39 ]
En dit is nou zo jammer aan Konami, dat ze heel vaak de kleine dingetjes eruit halen. Hieronder een paar voorbeelden die in eerdere delen wel zaten maar er nu uitgehaald zijn:Regeneration schreef op zondag 07 februari 2010 @ 16:02:
[...]
Die mis ik ook en heb ik ook niet kunnen vinden. Waarschijnlijk zit dit er jammer genoeg niet meer in.
- Het hexagon bij player stats! Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat ze die eruit hebben gesloopt. Die overall rating geeft me veel minder inzicht in de kwaliteiten van een speler als zo'n hexagon. Overall rating vind ik een goed idee maar dan wel in combi met een hexagon.
- Grafiekweergave van je positie op de ranglijst gedurende het hele seizoen, zat volgens mij tot en met PES 3 / 4 erin.
- Historie van vorige seizoenen.
En zo zijn er vast nog wel een hele hoop punten te nemen, toch jammer want vaak zijn het de kleine puntjes die dit spel zo goed maken.
Inderdaad, helemaal mee eens!Prutzer80 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 23:16:
[...]
En dit is nou zo jammer aan Konami, dat ze heel vaak de kleine dingetjes eruit halen. Hieronder een paar voorbeelden die in eerdere delen wel zaten maar er nu uitgehaald zijn:
Ook zeker mee eens. Deze moeten ze echt terug zetten in het volgende deel!- Het hexagon bij player stats! Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat ze die eruit hebben gesloopt. Die overall rating geeft me veel minder inzicht in de kwaliteiten van een speler als zo'n hexagon. Overall rating vind ik een goed idee mar dan wel in combi met een hexagon.
Inderdaad, nog een paar die me nu te binnen schieten.En zo zijn er vast nog wel een hele hoop punten te nemen, toch jammer want vaak zijn het de kleine puntjes die dit spel zo goed maken.
- Gerelateerd aan die hexagon. Nu ze die weg hebben gedaan, moet je meer kijken naar de stats. Wat denken ze bij Konami laten we de stats, lekker verpreiden over nog meer pagina's!? I.p.v. minder pagina's...
- De vrije trap muur mag je niet meer een mannetje weghalen, alleen erbij zetten. Lekker handig bij een vrijetrap van > 35 meter, daar mijn kopsterke en lange verdediger daar neerzetten.. not.
- Spelers die mee naar voren komen, dat nu alleen beperkt is tot verdedigers... Kopsterke middenvelders kan je zo niet meer mee naar voren krijgen. Echt zo lompe actie weer.
- De Training modus die nu helemaal niets meer is van wat het is geweest. Waar kan ik een replay zijn van mijn vrij trap? Waar is de "play again" mogelijkheid?
Wat mij stoorde is dat je, nadat je tegen een maatje gespeeld had, niet op rematch kon drukken en dat de opstellingen, spelers, taktieken enz allemaal bleven staan. Nu heb ik gister een paar matches gespeeld en gebruik gemaakt van m'n save stock data oid en nu laadt hij de opstelling vanzelf (let wel, niet de lineup!).
Ik zag tevens dat er een update door was gekomen, maar ik heb al sinds eind december niet gespeeld. Zo ff zoeken wat het is.
Ik zag tevens dat er een update door was gekomen, maar ik heb al sinds eind december niet gespeeld. Zo ff zoeken wat het is.
De stats zelf hebben ze toch op minder pagina's? Ik heb die hexagon nog nooit gebruikt en keek altijd naar de stats en als je naar bv Shot Power wilde kijken, moest je 1/2 pagina's verder dan bv Top Speed.Regeneration schreef op maandag 08 februari 2010 @ 23:32:
Inderdaad, nog een paar die me nu te binnen schieten.
- Gerelateerd aan die hexagon. Nu ze die weg hebben gedaan, moet je meer kijken naar de stats. Wat denken ze bij Konami laten we de stats, lekker verpreiden over nog meer pagina's!? I.p.v. minder pagina's...
[ Voor 39% gewijzigd door Booth op 12-02-2010 08:10 ]
Minder? Was dat maar zo... Het is van vier naar zeven pagina's gegaan...Booth schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 08:06:
De stats zelf hebben ze toch op minder pagina's? Ik heb die hexagon nog nooit gebruikt en keek altijd naar de stats en als je naar bv Shot Power wilde kijken, moest je 1/2 pagina's verder dan bv Top Speed.

Uit: productreview: Pro Evolution Soccer 2010, PC review door Regeneration
Afbeeliding 4. Hier zie je hoe vreselijk onoverzichtelijk spelers vergelijken in geworden. Links zie je PES 2010, rechtsboven is PES 2009 en rechtsonder is PES 2009 alleen in de Edit modus. Je ziet dat de stats nu over zeven(!) pagina's verspreid zijn en de "ability-zeshoek" is verdwenen in PES 2010. Rechtsboven in PES 2009 aangegeven met de nummer 2. Je ziet verder dat bij PES 2010 de lijst met spelers niet zichtbaar blijft terwijl dat wel het geval is in PES 2009. Dit maakt het vergelijken van spelers weer nog iets minder gebruiksvriendelijker. Verder is rechtsboven in PES 2009 te zien dat je snel kan zien op welke posities kan spelen (aangegeven met nummer 1), in PES 2010 is dat gewoon verdwenen. In het kader met een nummer 3 is de ideale positie om te gebruiken om de stats weer te geven. (Rechts en links op het scherm is nog meer plaats maar voor de gamers die geen breedbeeld scherm hebben zou dat een probleem kunnen zijn). Dit gebied hebben ze wel gebruikt in de Edit modus van PES 2009. Hierdoor wordt het aantal pagina's verminderd met tot 3. Maar zoals je kan zien rechtsonder de afbeelding zijn de stats eigenlijk maar ~ 1 ⅓ pagina is. Als ze dat nu op 1 pagina hadden gezet (wat makkelijk moet kunnen), zou het aantal pagina's gereduceerd kunnen worden tot 2. Maar wat denk Konami laten we er 7 van maken...
Verwijderd
Nog mensen die zin hebben in een potje pes op de PC? 
Heb weer ML gespeeld, en heb in seizoen 2015-2016 eindelijk m'n eerste prijs gehaald! De beker, in een zenuwslopende finale tegen PSV.

Heb weer ML gespeeld, en heb in seizoen 2015-2016 eindelijk m'n eerste prijs gehaald! De beker, in een zenuwslopende finale tegen PSV.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 13:59 ]
Iets anders ..over die kaarten...kunnen jullie nou werkelijk goed zien of iemand een kaart heeft tijdens een wedstrijd?Regeneration schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 17:50:
[...]
Minder? Was dat maar zo... Het is van vier naar zeven pagina's gegaan...![]()
[...]
Ik bedoel...als iemand bijvoorbeeld een hele goede passer-kaart heeft bijvoorbeeld, valt het jullie dan ook op dat hij voornamelijk goede passen verzendt?
Mij niet in elk geval.
Daarop volgend: ik vind de "sneldheid" té belangrijk in het spel. Zonder snelheid kan je iemand niet in ML op topniveau voorbij rennen.
Vind ik trouwens sowieso erg irritant...als je iemand voorbij hebt gespeeld(wat op zich soms al moeilijk genoeg is), dan haalt de tegenstander je met het grootste gemak weer in.....pfff....
[ Voor 24% gewijzigd door Harribo op 13-02-2010 14:31 ]
Ik merk het wel iets van tijdens een wedstrijd. Zo heb ik bijvoorbeeld in de ML twee AMF, Minanda en Ettori ze lijken qua stats best wel veel op elkaar (bij mij hebben ze dezelfde leeftijd), maar Ettori heeft wel passing en Minanda niet. Ik merk toch wel dat Ettori vaker net iets beter een steekbal bijvoorbeeld kan geven.Harribo schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 14:30:
[...]
Iets anders ..over die kaarten...kunnen jullie nou werkelijk goed zien of iemand een kaart heeft tijdens een wedstrijd?
Ik bedoel...als iemand bijvoorbeeld een hele goede passer-kaart heeft bijvoorbeeld, valt het jullie dan ook op dat hij voornamelijk goede passen verzendt?
Mij niet in elk geval.
Ik vind het qua snelheid wel goed en eigenlijk ook iets realistischer dan de vorige delen. Het was en is altijd wel zo geweest dat snelheid veel kan uitmaken. Maar zo ook in het echt. Spelers als Messi zijn in goede vorm echt niet te stoppen. Ik geef je wel gelijk dat een tegenstander voorbij gaan moeilijk is, maar dit is niet iets waar ik me zo om druk maak. Ik maak me meer druk om verliezen op "oneerlijke manieren" zoals ik heb meer dan 10 kansen en benut er geen een en de tegenstander heeft een halve kans en benut die ook. Iets anders waar ik me steeds meer aan erger is dat ik echt onrealistisch veel meer moeite heb met laagstaande club (zeg de onderste 5 clubs) in mijn ML competitie in thuis wedstrijden.Daarop volgend: ik vind de "sneldheid" té belangrijk in het spel. Zonder snelheid kan je iemand niet in ML op topniveau voorbij rennen.
Vind ik trouwens sowieso erg irritant...als je iemand voorbij hebt gespeeld(wat op zich soms al moeilijk genoeg is), dan haalt de tegenstander je met het grootste gemak weer in.....pfff....
Verwijderd
OMG!!!
Ik zit in UEFA League, schop ik even AC Milan er uit met 2-1 (verloren) en 3-2 (gewonnen).
En dat voor m'n 2e seizoen in de eredivisie whaha. 
Ik vind het wel een voordeel dat de ML heel erg lastig is in het begin (top player, ML players), ben nu met m'n 7e seizoen bezig ofzo, en nu begin ik pas een beetje mee te draaien en eredivisie, sta nu 6e.
Welke patch gebruiken jullie, of gewoon standaard?
Ik vind het wel een voordeel dat de ML heel erg lastig is in het begin (top player, ML players), ben nu met m'n 7e seizoen bezig ofzo, en nu begin ik pas een beetje mee te draaien en eredivisie, sta nu 6e.
Welke patch gebruiken jullie, of gewoon standaard?
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2010 19:05 ]
11 wedstrijden online achter elkaar gewonnen! hupsakee rating naar 620 en naar D2 en stond 220ste van de wereld
nu heb ik weer 550
het is echt heel moeilijk om boven de 600 te blijven echt frustrerend
kan iemand mij vertellen welke rank je hebt als je op de ps3 een rating hebt van 620 ik speel op de pc namelijk?
kan iemand mij vertellen welke rank je hebt als je op de ps3 een rating hebt van 620 ik speel op de pc namelijk?
[ Voor 26% gewijzigd door Instatic op 15-02-2010 20:49 ]
That Is The Question
220e? Dat is dan op de PC?rataplan2 schreef op maandag 15 februari 2010 @ 20:43:
11 wedstrijden online achter elkaar gewonnen! hupsakee rating naar 620 en naar D2 en stond 220ste van de wereldnu heb ik weer 550
het is echt heel moeilijk om boven de 600 te blijven echt frustrerend
Ik zit met rond de 670 punten op plaats 400 geloof ik, ben weer wat gezakt met punten...Ballen gingen er niet in vandaag, terwijl de voorzetten van de tegenstander er natuurlijk wel allemaal invlogen...
Argh word er ook wel een beetje zat van, altijd tegen real/barca/brazil, en dan de bal op de vleugelspelers, heel hard naar de achterlijn rennen en 2x rondje drukken...en dan bidden.
Toch is mijn gemiddelde tegendoelpunten van 0.7 iets waar ik trots op ben
Verwijderd
Speel nu ook al een tijdje Master League met een verzonnen team. Zit nu in het seizoen 2016-2017 en ik begeef me nog steeds steevast in de staart van de tweede divisie. Ik speel op Top Player en gebruik alleen spelers uit mijn eigen jeugd. Het is mijn doel net zo lang door te spelen tot ik de Champions League win. Ik schat dat dit rond de 2080 mogelijk moet zijn
@TTx
Wat een doorzettingsvermogen zeg!
Met je eigen jeugdspelers spelen met 10miljoen voor je jeugdopleiding elk jaar is al moeilijk genoeg...
Wel een leuke uitdaging overigens.
Misschien dat ik ook maar opnieuw begin in een andere competitie, op een hoger niveau. Win nou iets te makkelijk. Beetje uitdaging maakt het spel wel leuker.
Wat een doorzettingsvermogen zeg!
Met je eigen jeugdspelers spelen met 10miljoen voor je jeugdopleiding elk jaar is al moeilijk genoeg...
Wel een leuke uitdaging overigens.
Misschien dat ik ook maar opnieuw begin in een andere competitie, op een hoger niveau. Win nou iets te makkelijk. Beetje uitdaging maakt het spel wel leuker.
PSN ID: robhoeben
Dat probleem heb ik nu ook steeds na een +- 4-tal seizoenen ....wel jammer.robhoeben schreef op maandag 22 februari 2010 @ 09:33:
En ik begin vaak nog wel met een slecht team. Nu bezig met Boulogne Sur Mer.
Inderdaad!
Heb zelf 3 virtule seizoenen in de D2 gezeten en had er daarna helemaal genoeg van.
Al de default spelers geprobeerd?Harribo schreef op maandag 22 februari 2010 @ 11:32:
[...]
Dat probleem heb ik nu ook steeds na een +- 4-tal seizoenen ....wel jammer.
En ik begin vaak nog wel met een slecht team. Nu bezig met Boulogne Sur Mer.
[ Voor 22% gewijzigd door Regeneration op 22-02-2010 11:39 ]
Ik ben gisteren opnieuw begonnen met VVV. Ik had de anti-cheat mode aan gezet, maar dan gaat ie blijkbaar de hele tijd lopen saven. Duurt elke keer weer 10 seconden ofzo, heel irritant in ieder geval.
Kwam er ook achter dat je in de Eredivisie niet kan beginnen in de D2.
Daarom ben ik wéér opnieuw begonnen en nu met Burley FC in de D2 van de Premier League. Ik heb heel mijn selectie aangevuld met jeugdspelers. (stuk of 6) De Coach en Athletic Trainer heb ik op level 2 gezet zodat mijn spelers iets sneller gaan groeien. Niveau staat op Professional (level 4).
Nu ga ik dus eens kijken of ik makkelijk kan promoveren, en zo ja, of ik een beetje mee kan komen in de 1e divisie op dit niveau, en met deze club.
Een leuke uitdaging lijkt me zo.
Kwam er ook achter dat je in de Eredivisie niet kan beginnen in de D2.
Daarom ben ik wéér opnieuw begonnen en nu met Burley FC in de D2 van de Premier League. Ik heb heel mijn selectie aangevuld met jeugdspelers. (stuk of 6) De Coach en Athletic Trainer heb ik op level 2 gezet zodat mijn spelers iets sneller gaan groeien. Niveau staat op Professional (level 4).
Nu ga ik dus eens kijken of ik makkelijk kan promoveren, en zo ja, of ik een beetje mee kan komen in de 1e divisie op dit niveau, en met deze club.
Een leuke uitdaging lijkt me zo.
Ik ben net begonnen met de ML met Everton. En ik heb ook wel last van wat Regeneration schrijft. Momenteel zit ik in de degradatiezone, maar tegen alle ook laaggeklasseerde clubs verlies ik of speel ik hooguit gelijk. En als ik dan tegen een topclub moet dan loopt het ineens als een tierelier. Zo haalde ik de meeste van mijn punten tegen Arsenal, Liverpool, Man. Utd. en als klap op de vuurpijl won ik van de nr. 1 Chelsea met 1-0 (had eigenlijk zelfs meer moeten zijn) om een week later met 3-0 door de nr. 20 (Hull City) volledig van de mat geveegd te worden. Is toch raar? Verder neem ik deel aan de Europa League en daar heb ik nog niet 1x verloren... In de winterstop heb ik er wat nieuwe spelers bij voor de zwakkere posities, dus nu maar kijken of het wat beter gaat lopen daardoor.
Echt WTF, zit nu na 7 seizoenen gestegen naar de 56 plaats in de "Team ranking" (begon ooit op de laatste 170ste plaats) en nog steeds kan ik niet een aankoop doen. Zelf een linksbenige SB van 19 jaar die een overall rating heeft van 58 en een market value heeft van slechts 56.000, is voor mij NIET te halen.
Ik heb hierbij nog eens ruim 50 miljoen die ik eventueel in een transfer zou kunnen stoppen. Ook aangezien tot nu toe nog slechts één linksbenige verdediger uit mijn jeugd hebt gekregen in deze zeven jaar zou ik nu toch eens wel een aankoop willen doen, maar dat lijkt nog steeds niet mogelijk. Daarvoor moet ik zeker eerst 10 seizoenen in de top tien van de Team ranking komen ofzo...

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 06-03-2010 19:50 ]
Had ik ook last van...ik weet niet hoe groot je selectie is maar misschien moet je wat spelers verkopen. Toen ik begon kon ik ook geen aanvallers kopen, na een tip hier op het forum wat slechte buitenspelers verkocht (kennedy bvRegeneration schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:49:
Echt WTF, zit nu na 7 seizoenen gestegen naar de 56 plaats in de "Team ranking" (begon ooit op de laatste 170ste plaats) en nog steeds kan ik niet een aankoop doen. Zelf een linksbenige SB van 19 jaar die een overall rating heeft van 58 en een market value heeft van slechts 56.000, is voor mij NIET te halen.Ik heb hierbij nog eens ruim 50 miljoen die ik eventueel in een transfer zou kunnen stoppen. Ook aangezien tot nu toe nog slechts één linksbenige verdediger uit mijn jeugd hebt gekregen in deze zeven jaar zou ik nu toch eens wel een aankoop willen doen, maar dat lijkt nog steeds niet mogelijk. Daarvoor moet ik zeker eerst 10 seizoenen in de top tien van de Team ranking komen ofzo...
Ik heb 23 spelers momenteel en dat lijkt me niet heel veel. Van die genoemde linksbenige SB heb ik er momenteel nu slechts 1 van. (Die SB wil overigens toch wel komen, na meerder keren proberen, maar dan wel ergens in de laatste transferdagen.) De andere speler die ik wil halen is een linksbenige CB (overal rating 77, 17 jaar, market value ~ 300.000), daar heb ik er overigens wel veel van 6 waarvan 1 linksbenig is (en ook de enige die ik uit mijn jeugd heb gehaald). Echter zijn van die 6 slechts 2 die een hogere overall rating hebben dan 65, een van 75 en een andere 69 die allebei rechtsbenig zijn. Het is dus niet zo dat er hevige concurrentie is voor de nieuwe aankoop. Hij zou ook gewoon van mij een basisplaats krijgen.Dersan schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 23:11:
[...]
Had ik ook last van...ik weet niet hoe groot je selectie is maar misschien moet je wat spelers verkopen. Toen ik begon kon ik ook geen aanvallers kopen, na een tip hier op het forum wat slechte buitenspelers verkocht (kennedy bv), en vervolgens een nieuwe teruggekocht (juan mata, die voor ajax echt wel goed is).
Ik herinnerde me inderdaad ook dat ook was gezegd dat je spelers moet verkopen. Heb het wel geprobeerd door voor de zomer transfer periode wat verdedigers te "releasen", om even te proberen, en dan dezelfde CB proberen te contracteren maar dat wil nog niet echt lukken.
Toen ik eerst het hoorde van anderen dat het contracteren van spelers moeilijk was, dacht ik bij mezelf dat zal wel toch niet zo moeilijk zijn. Volgens mij was er namelijk beloofd dat spelers "normaler" te tranfereren waren dan in de vorige delen. Bij de vorige delen kon je geen goede spelers contracteren, nu is het al heel moeilijk jonge spelers/talenten te contracteren...
[ Voor 7% gewijzigd door Regeneration op 07-03-2010 00:09 ]
Hmmm, ik vind het wel vreemd, want ik kon met Everton wel gewoon spelers kopen. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik inderdaad ook spelers verkocht en uitgeleend heb. De echt heel grote spelers is mij ook nog niet gelukt, maar voor de rest heb ik toch inmiddels een paar leuke spelers kunnen kopen.
Ik heb wel in de allereerste tranferperiode wel twee aankopen gedaan, een keeper en die linksback waar ik nu alvast een vervanger voor wil aanschaffen. Maar deze spelers had ik wel van mijn "Scout recommendation" gevonden. Die ik nu wil kopen heb ik "gewoon" zelf gevonden, mogelijk dat dit nog een verschil is. Ik speel trouwens met PES United en heb alle Operating cost op maximaal gezet sinds vorige seizoen...
Mijn 1e seizoen met Burnley FC leverde een plaats 10 op in de D2. Toen flink wat spelers verkocht en wat versterkingen gehaald.
In het 2e seizoen sta ik nu 1e en zal dus hoogstwaarschijnlijk promoveren naar de Premier League.
Ik heb niet zo heel veel moeite met het halen van spelers, ondanks mijn scout-level, wat erg laag is. Dit kan komen omdat ik ook veel spelers heb verkocht, dat het makklijker is om spelers te kopen...
Voorlopig komt er niks boeiends uit de jeugd, dus die laat ik maar op low-budget staan...
In het 2e seizoen sta ik nu 1e en zal dus hoogstwaarschijnlijk promoveren naar de Premier League.
Ik heb niet zo heel veel moeite met het halen van spelers, ondanks mijn scout-level, wat erg laag is. Dit kan komen omdat ik ook veel spelers heb verkocht, dat het makklijker is om spelers te kopen...
Voorlopig komt er niks boeiends uit de jeugd, dus die laat ik maar op low-budget staan...
Het zou best kunnen, want ik heb ook veel spelers verkocht voordat ik 3 nieuwe spelers kon kopen.
Even een kort vraagje, als ik Pes2010 update vanuit het menu, gewoon ingame, dan download hij wat en dan zegt hij 'no new downloads available'. Betekent dit dat ik hem niet meer handmatig hoef te patchen, want in de OP zie ik wel 1.03 staan. Of heeft hij die dus al ingame gedowload?
edit; Nee dus!
edit; Nee dus!
[ Voor 3% gewijzigd door Deruxian op 09-03-2010 17:57 ]
Verwijderd
Het één houdt misschien wel verband met het ander...robhoeben schreef op maandag 08 maart 2010 @ 13:44:
Ik begin me toch ook steeds meer te ergeren aan het feit dat je bij de Master League het telkens onwijs lastig hebt tegen de lager geklasseerde clubs. Dat kan geen toeval meer zijn, toch?
Dat is in werkelijkheid ook zo; elk team wil winnen van de hoog geplaatste teams.MadMoody schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:35:
Ik begin me toch ook steeds meer te ergeren aan het feit dat je bij de Master League het telkens onwijs lastig hebt tegen de lager geklasseerde clubs. Dat kan geen toeval meer zijn, toch?
Overigens valt mij dit ook op hoor; zo komt Barcelona wel eens bij mij op bezoek met de pet "onderschatting" op om vervolgens huiswaarts te keren met een 2-0 in hun broekzak en een Ibrahimovic op de brancard!
Wou vandaag weer eens een potje online doen....5x een wedstrijd gestart, 5x eruit geklapt wegens slechte verbinding 
Dat was eerder nooit zo bij mij, ik had ook geen programma's lopen of zo maar vond het wel jammer...
Kon dus niet online spelen. Vervelend.
Dat was eerder nooit zo bij mij, ik had ook geen programma's lopen of zo maar vond het wel jammer...
Heb ik ook wel eens gehad als ik bv een tijdje daarvoor sopcast heb gedraaid. Alleen bij pes heb ik daar dan last van en andere games niet heel raar. Router+modem even van het stroom will do the trick (bij mij iig). Speel de laatste tijd niet zo vaak meer online.Harribo schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:01:
Wou vandaag weer eens een potje online doen....5x een wedstrijd gestart, 5x eruit geklapt wegens slechte verbinding
Het was een beetje klote dat ik best veel punten had na een enorm goede streak (rond de 750), maar als je dan tegen mensen gaat die toevallig 1-0 voorkomen heb ik af en toe gehad dat ze 45 minuten achter gaan rondtikken....no way dat je dan de bal krijgt. Vliegende controllers als gevolg....zucht.
In de ML heb ik continu problemen met de begroting sluitend te krijgen. Ik ben nu al 3 jaar eerste in de competitie, de champions league ben ik dit jaar pas verder dan de groepsfase gekomen en de knvb-beker (zal ik maar zeggen) haal ik bijna ieder jaar. Toch heb ik altijd te weinig geld waardoor ik het moet hebben van transfervrije spelers kopen en die voor grote bedragen te verkopen. Nu zou ik mijn vaste kosten kunnen verlagen, maar daar heb ik geen zin in:D
Het punt is dat bijvoorbeeld AZ dat geen europa-league speelt, continu 7/8 in de competitie is en in de knvb-beker er altijd snel eruit gaat, bakken met geld heeft. Zo hadden ze van mij een speler gekocht voor 20 miljoen en even later tijdens de winterstop zag ik dat ze nog een speler van 14 miljoen hadden gekocht. Hoe komen zij dan aan zoveel geld?
Ik moet de hele tijd voor koopjes of transfervrije spelers gaan. Of hopen dat een malloot een speler van mij koopt voor meer dan 10 miljoen zodat ik dat kan gebruiken voor andere spelers te halen.
Het punt is dat bijvoorbeeld AZ dat geen europa-league speelt, continu 7/8 in de competitie is en in de knvb-beker er altijd snel eruit gaat, bakken met geld heeft. Zo hadden ze van mij een speler gekocht voor 20 miljoen en even later tijdens de winterstop zag ik dat ze nog een speler van 14 miljoen hadden gekocht. Hoe komen zij dan aan zoveel geld?
Ik moet de hele tijd voor koopjes of transfervrije spelers gaan. Of hopen dat een malloot een speler van mij koopt voor meer dan 10 miljoen zodat ik dat kan gebruiken voor andere spelers te halen.
Ik had dit in de "D2" en de eerste paar seizoenen in de "D1" ook wel. Ik deed het alleen met de spelers die ik had en haalde wat uit mijn jeugd. En verkocht spelers door ze op de transfer list te zetten, om geld te krijgen. Sommige jeugdspelers groeien snel, wat ligt aan hun groeicurve die je overigens niet kan nagaan, behalve door in de Edit modus te kijken. Soms wordt dat gezegd in de reports van je eigen speler, zoals: "This player will peak early" ofzo. Hier zou je gebruik van kunnen maken.ninc schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 15:38:
In de ML heb ik continu problemen met de begroting sluitend te krijgen.
Waar ik me steeds meer aan ergerde is dat ik na 4 seizoenen in de eerste divisie (Engelse) ik nog steeds niet echt spelers kan kopen die ik wil. Ik wil jonge veelbelovende spelers kopen, maar elke keer is het weer "The deal looks unlikely" of anders "The chance of a deal is almost zero". En dan lukt het ook na meerdere pogingen niet om spelers te halen. Kan je een vermogen van tientallen miljoenen euro's hebben dan kan je nog niet een speler kopen... Ben dus maar een nieuwe ML gestart met Manchester United. Weer een nieuwe uitdaging en ben benieuwd hoeveel makkelijker is om spelers aan te trekken.
Dat die spelers niet willen komen ligt er waarschijnlijk aan dat je club rating te laag is. Een grote club als Manchester heeft een hele hoge rating en dus willlen spelers sneller komen. Het leuke van een relatief kleine club beheren is de noodzaak om het zonder top-talenten te doen. Dus goed scouten, transfervrije spelers, en veel uit eigen opleiding halen. (zitten groeibriljantjes tussen als je opleiding op 10miljoen zet).
Ik ben met Burnley FC nu eindelijk in de premier league beland na 2 jaar D2. Het 1e seizoen ben ik 8e geworden, waardoor ik toch Europa league seizoen mag spelen dit jaar. (De rankinglijst geeft aan: 1-4 Champions league, en 5-7 Europa league) Via de beker heb ik het ook niet gehaald. Beetje raar dus...
Ik heb nu mijn eerste lichting jeugdspelers waar ik 10 miljoen voor heb betaald. 1 daarvan was 15 en had een rating van 92. De rest was "normaal" (gemiddeld 70). Als ik ieder seizoen zo'n speler krijg kan ik flink cashen over een paar jaar...
Ik ben met Burnley FC nu eindelijk in de premier league beland na 2 jaar D2. Het 1e seizoen ben ik 8e geworden, waardoor ik toch Europa league seizoen mag spelen dit jaar. (De rankinglijst geeft aan: 1-4 Champions league, en 5-7 Europa league) Via de beker heb ik het ook niet gehaald. Beetje raar dus...
Ik heb nu mijn eerste lichting jeugdspelers waar ik 10 miljoen voor heb betaald. 1 daarvan was 15 en had een rating van 92. De rest was "normaal" (gemiddeld 70). Als ik ieder seizoen zo'n speler krijg kan ik flink cashen over een paar jaar...
Dat zou goed kunnen want ik stond op plek 35 ofzo [edit] nog veel erger: 56robhoeben schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 17:30:
Dat die spelers niet willen komen ligt er waarschijnlijk aan dat je club rating te laag is.

Zeker, ook ik vind het opleiden erg leuk, maar ik heb in al die jaren slechts 2 aankopen gedaan in het begin en 1x tussentijds een transfervrije middelmatige ~70 speler gekocht, die ik na een half seizoen weer heb verkocht. Ik heb het vrijwel alleen met jeugdspelers gedaan. Dat gaat goed, maar je krijgt niet altijd waar ik versterking wil. Zo heb ik in die al die jaren niet echt goede verdedigers gehad, maar wel redelijk wat aanvallers.Het leuke van een relatief kleine club beheren is de noodzaak om het zonder top-talenten te doen. Dus goed scouten, transfervrije spelers, en veel uit eigen opleiding halen. (zitten groeibriljantjes tussen als je opleiding op 10miljoen zet).
Klopt dat je soms super talentjes krijgt, die zijn volgens mij altijd 15 jaar en hebben stats van bestaande spelers. (Je kan daarvoor overigens ook saven, om het een aantal keren te proberen) De eerste bij mij was een keeper die ~76 had. Verder heb ik een centrum spits van ~83 gehad en een AMF van ~90 (stats van Silva). Laatst kreeg ik weer een centrumspits van ~96 (stats van Agüero). En op internet zijn spelers verschenen van boven de 100. Ik wilde toch wel graag een goede verdediger erbij, want ik heb een linksback van ~83 twee rechtsbenige centrum verdedigers van ~78 en 70 en de rest is allemaal zo rond de 65.Ik heb nu mijn eerste lichting jeugdspelers waar ik 10 miljoen voor heb betaald. 1 daarvan was 15 en had een rating van 92. De rest was "normaal" (gemiddeld 70). Als ik ieder seizoen zo'n speler krijg kan ik flink cashen over een paar jaar...
Hoeveel seizoenen heb jij er ondertussen op zitten?
In totaal al een stuk of 9/10. Maar wel met verschillende teams. (PES United: 3 seizoenen, PSV: 3 seizoenen) Met mijn huidige team (Burnley FC) ben ik nu in m'n 4e jaar. (2 seizoenen D2, en nu het 2e seizoen Premier League).
(Wanneer moet je precies saven als je een paar keer wilt proberen om de juiste jeugdspeler te krijgen?)
(Wanneer moet je precies saven als je een paar keer wilt proberen om de juiste jeugdspeler te krijgen?)
Ok, bedankt.robhoeben schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 16:28:
In totaal al een stuk of 9/10. Maar wel met verschillende teams. (PES United: 3 seizoenen, PSV: 3 seizoenen) Met mijn huidige team (Burnley FC) ben ik nu in m'n 4e jaar. (2 seizoenen D2, en nu het 2e seizoen Premier League).
Ben overigens zelf weer terug gegaan naar mijn "oude" save file. Ik heb het toch helemaal opgebouwd. Maar met aankopen moet ik dan maar nog even geduld hebben.
In de eerste helft van de eerste week van juli krijg je een verversing van je jeudspelers. Als je dus saved op de tweede helft van de 4de week in juni dan kan je een paar keer proberen. Eerst deed ik dit om zo andere spelers hopelijk te krijgen, maar behalve dat je soms een "super talentje" kan krijgen blijft de rest hetzelfde. Voor die "super talentje" kan je dan zo vaak proberen tot je een goede hebt.(Wanneer moet je precies saven als je een paar keer wilt proberen om de juiste jeugdspeler te krijgen?)
Ben net in de maand september nu, dus moet nog even wachten dan..
Sinds wanneer zit er nou weer reclame in het online gedeelte, voor een of andere film....dat is dus de laatste keer dat ik pes heb gekocht, ik ga geen game kopen waar ze later nog ff wat reclame ingooien.
Offline heb je soms ook reclame, tijdens het pauze menu rechtsbovenin. Het is overigens niet altijd zo en soms staat daar "Konami". Er schijnt als ik me goed herinner een methode te zijn om dat te verwijderen.Dersan schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 14:37:
Sinds wanneer zit er nou weer reclame in het online gedeelte, voor een of andere film....dat is dus de laatste keer dat ik pes heb gekocht, ik ga geen game kopen waar ze later nog ff wat reclame ingooien.
Viel mij gisteren ook op inderdaad. Ik kreeg reclame voor Clash of the Titans + alle boardingreclame was daar voor. Beetje jammer.. Iemand anders gaf al aan dat dit voorlopig de laatste versie van PES was; voor mij geldt hetzelfde. tot Konami met evolutionaire veranderingen komt hou ik het wel uit met mijn huidige versie.
Deze aankoop kon ik nog rechtvaardigen omdat het mijn eerste console versie was, maar nu houdt het wel een keer op.
Deze aankoop kon ik nog rechtvaardigen omdat het mijn eerste console versie was, maar nu houdt het wel een keer op.
Flickr PSN ID= cheironnl
Misschien een gevalletje van RTFM, maar hoe haal ik jeugdspelers uit mijn jeugd of waar haal ik ze vandaan??
Ik heb de standaard jeugdspelers, maar die zijn verre van interessant, echter nieuwe namen/spelers zie ik ook niet verschijnen bij mijn jeugd, ondanks dat ik maximaal geld daarin pomp.....
Ik heb de standaard jeugdspelers, maar die zijn verre van interessant, echter nieuwe namen/spelers zie ik ook niet verschijnen bij mijn jeugd, ondanks dat ik maximaal geld daarin pomp.....
[ Voor 5% gewijzigd door Valandil op 30-03-2010 15:09 ]
wijze woorden
Ga naar je youth team, ga met de cursor op de speler naar keuze staan en dan is het volgens mij vierkantje of driehoek. Bij de eerstvolgende transferperiode komt die knul dan in je A-team.Zosas schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:07:
Misschien een gevalletje van RTFM, maar hoe haal ik jeugdspelers uit mijn jeugd of waar haal ik ze vandaan??
Ik vermaak me nog steeds uitstekend met PES 2010. Momenteel speel ik mijn 2e seizoen ML met Everton. Het 1e seizoen was een beetje behelpen en eindigde ik als 11e. En daardoor liep ik ook Europees voetbal mis voor mijn 2e seizoen. Maar dan komt het mooie van dit spel: Gaandeweg kan je je team naar je eigen hand zetten. Ik heb het spelsysteem veranderd en na een aantal aankopen op specifieke posities begon mijn team al beter te draaien, met als gevolg dat ik nu in mijn 2e seizoen op de 2e plek sta! Met nog 6 wedstrijden te gaan is het verschil met koploper Liverpool 4 punten, dus ik hoop dat zij nog wat steekjes laten vallen, al zal ik zelf ook moeten blijven winnen dan natuurlijk! Ik ben benieuwd of ik, als ik me kwalificeer voor de Champions League, ook eens een echte topspeler kan aankopen.
Die had ik wel door, maar ik lees verhalen over 15 / 16 jarige talenten met stats van 82...Vads schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:41:
[...]
Ga naar je youth team, ga met de cursor op de speler naar keuze staan en dan is het volgens mij vierkantje of driehoek. Bij de eerstvolgende transferperiode komt die knul dan in je A-team.
Wat heb ik er aan om jaarlijks 10 miljoen in mijn jeugd te investeren als ik alleen maar Minanda, Castello en de andere standaard mensen in mijn jeugd heb rondlopen en er niks nieuws bij komt..
wijze woorden
Nee, zeker niet alleen door de reclame. Maar het is een beetje druppel - emmer gevoel. Na PES 6 werd door Konami beloof dat 2008 een nieuwe engine zou krijgen, dat er allerlei vernieuwingen doorgevoerd zouden worden, mooier, beter, etc. Tot aan de 2010 versie is er eigenlijk maar weinig meer veranderd.MadMoody schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 16:50:
Alleen door die reclame?
Waarom elk jaar 50 Euro neerleggen voor een playerupdate, waarvan je zelf nog (semi-handmatig) allerlei niet gelicenseerde clubs toe moet voegen? Dat is wel heel makkelijk geld verdienen. En als je dan ook nog extra reclame moet dulden.. nee, dat gaat er bij mij niet in.
Flickr PSN ID= cheironnl
Oke, het is me duidelijk. Ik deel niet helemaal je mening, maar ik begrijp het wel. Bij mij staat het plezier wat ik er toch wederom aan beleef centraal. Wat niet wegneemt dat ik ook wel bepaalde verbeterpunten zie.