Waar ik nog steeds van baal is de gameplay op topplayer (offline).
Hierbij bedoel ik het volgende:
- Niet elk mannetje is op elk moment te selecteren, dan maar 2 keuzes van mannetjes vaak.
- Cursor verspringt automatisch! Drama! (op semi en auto, manual is niet te doen)
- (Te)Veeeel bal-aannames terwijl ik van te voren al op de knop druk en de bal gewoon vaak weg wil roeien oid, gaat ie tóch aannemen! Zucht...
- Heb ik éindelijk een spits die doorkomt, dan neemt ie de bal niet aan

- Through passes komen 4 van de 5 keer niet aan. Of te hard (als je zacht wilt) of te zacht (als je hard wilt passen).
- Als ik de verdedigers van de tegenpartij met mijn spitsen vast heb gezet en de bal ga afpakken, fluit de scheids bijna altijd af voor een overtreding (hoezo scripted). Andersom is dat zelden het geval.
- Mannetjes blijven zo maar spontaan stilstaan of gaan langzamer lopen als je een bal af wilt pakken of aannemen. Meest irritant zijn nog de ballen door de lucht, die zijn vaak voor de tegenstander omdat ik gewoon niet snel genoeg van mijn plaats kan komen.
- Schieten op goal blijft voor mij een raadsel...mik ik links, gaat ie soms rechts??
- De meeste trucs zijn niet te doen.
- Als je eindelijk het mannetje hebt geselecteerd die je wilt hebben, is vaak zijn eerste beweging van de bal af! Grrr
Dit zijn zo wat dingetjes. Moet ook wel vermelden dat PES veel goede dingen heeft hoor , maar om echt lekker te spelen zouden een aantal van bovenstaande ergenissen gewoon weg gewerkt moeten worden.
Heb ook het idee dat ze dat doen om het niveau in de Topplayer modus te houden, anders zou het te makkelijk worden en spelen mensen het niet snel meer.
Ik zit nog steeds te denken om een video van PES met deze ergenissen op internet te zetten (youtube) en dan ook een link naar Konami te sturen. Gewoon zonde van een verder heel mooi spel.
Heb alleen nog geen programmaatjes waarmee ik makkelijk teksten in een video kan zetten (tips welkom).
Nu hoor ik mensen roepen: ga dan FIFA spelen! Moet ik niet meer aan denken, daar is alles zo beperkt en voorspelbaar. Dus ik ben veroordeeld tot PES zeg maar
[
Voor 4% gewijzigd door
Harribo op 25-05-2010 10:42
]