Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:17
Sluuz schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:09:
helaas krijg ik vanavond visite. Zou wel graag een keer meedoen. Is 5 minuten alleen niet wat kort? Zou je niet beter 10 minuten en dan niet uit en thuis kunnen doen?
Wellicht, ik weet het niet of het kort is. Hangt van de opkomst af. Bij vier spelers is 10 minuten te doen, maar bij een opkomst van 15 spelers kan het weer te lang zijn.
Zoals ik al schreef, het is een leermoment. We zullen het gaan zien. :9
Freshnezz schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:05:
[...]
haha! dus geen ManU, AC/Inter Milan, Chelsea, Ajax, Real, Barca, Arsenal, Engeland, Argentinie, Brazilie, Nederland etc... meteen alle goede clubs/landen eruit :9 (behalve ajax dan :o)
Waarom denk je dat ik die regel heb ingesteld? Ben het zo zat om online steeds weer Barça, Real of Manchester tegenover mijn team te zien... :w Wees eens creatief en uitdagend voor jezelf, denk ik dan.

Je brengt me nu wel op een punt, waar ik nog niet aan gedacht had. Ik speel het spel in het engels, maar er zullen anderen zijn die het menu in het nederlands hebben ingesteld. Dit kan er voor zorgen dat (team/club)namen anders getoond kunnen worden.

Let wel: Inter wordt bij mij in het menu als "INTER" getoond; dat zou dus wel mogen! ;)

Voor een mogelijk volgende keer ga ik denk ik een competitie starten met landen waar in de vlag de gele kleur voorkomt. Het gaat om de fun naar mijn mening; niet om het winnen. Voor mij ben je pas een kei in het spel als je een competitie kunt winnen met Qatar of VVV-Venlo. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
En Chelsea heet London FC en Arsenal is iets van North London, dat zijn dan ineens ook weer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HenkDeBatser schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:38:
[...] Waar is tencity eigenlijk goed voor? (of was het tenacity)

Volgens mij ben ik het in de vorige delen nog niet tegen gekomen..
Bij de vorige delen heette dit Mentality, sinds dit deel is het dat Tenacity geworden. Vasthoudendheid is inderdaad wel een mooie vertaling. Wat het in-game betekend is dat een speler minder negatief beïnvloed wordt als zijn stamina op is laag is. Een speler wordt namelijk minder goed (lees: zijn stats gaan omlaag) als zijn stamina onder de helft zit. Wat precies omlaag gaat en hoeveel zou ik niet weten, maar globaal genomen zou snelheid en kracht gerelateerde stats meer omlaag gaan dan de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-01 19:50

PSN ID: robhoeben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDeBatser
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-09 09:18
IPES: 200mb is opzich wel heel veel voor een Iphone App.

Ik moet wachten totdat ik thuis ben, aangezien je WIFI nodig hebt voor downloaden boven de 10mb.

Het is geen spel. Maarja, wie wacht er nou op een PES versie op de iphone. Totaal geen playability..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Muse schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:28:
En Chelsea heet London FC en Arsenal is iets van North London, dat zijn dan ineens ook weer mogelijkheden.
Grrr, nog meer kanttekeningen. :( Ik heb weken geleden de Option File van Winning Eleven Blog geïnstalleerd en daarmee krijg ik dus gewoon Chelsea en zo te zien.

Hoe zit het na de officiële Konami-update van gisteren? Heten ze dan nog steeds London FC, etc.?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

Vads schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:01:
[...]

Grrr, nog meer kanttekeningen. :( Ik heb weken geleden de Option File van Winning Eleven Blog geïnstalleerd en daarmee krijg ik dus gewoon Chelsea en zo te zien.

Hoe zit het na de officiële Konami-update van gisteren? Heten ze dan nog steeds London FC, etc.?!
Idd ik heb mijn optionfile ook gepatched... Ja ze hebben gewoon de rechten niet om alle namen uit de Premier League te gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carloz187
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-01-2023
Vads schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:02:
Even als reminder voor vanavond:
woensdagavond 25 november zal de eerste GOTPS3 PES2010 League competitie plaats vinden. Aanvang is om 21:00.

De GOTPS3-Community in PES2010 telt reeds een 13-tal leden, dus daar moet wel een leuke league mee te spelen zijn. Hou er alsjeblieft rekening mee dat het de eerste keer is dat een dergelijke league georganiseerd wordt en er wellicht wat grassprietjes gladgestreken dienen te worden.

De enige regel die voor deze league geldt, is de volgende: in de naam van de club/land die je gaat kiezen, maar de letter "a" niet zitten!

Om jezelf toe te voegen aan de GOTPS3-community ga je in het spel naar ONLINE en daarin naar COMMUNITY. Je krijgt nu een zoekvenster. Vul het zoekveld in en laat het zoeken naar GOTPS3 (let op de hoofdletters, anders vind je het niet). Het wachtwoord is "got" zonder de aanhalingstekens. Tot dan!

LET OP: deze league is alleen speelbaar door Playstation 3 eigenaren!
Wel aparte dag om competitie te doen. :/ Met CLvoetbal op het programma voor vanavond.
Maar vanavond dus helaas zonder mij.
Wel een goed initiatief trouwens. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05-2023
Mwa, Champions League, daar kun je ook de herhalingen wel van bekijken :P

Ofterwijl, ik ben zeker van de partij vanavond. Ik heb nu een tijdje met VVV Venlo in de ML gespeeld op Top Player, en dat gaat best wel goed, ik sta nu bijna halverwege het eerste seizoen op de 4e plaats. Nog niet verloren, en ik begin het spelletje steeds beter onder de knie te krijgen.

Mijn laatste online ervaringen waren niet om over naar huis te schrijven, wat een lag. Dus ik kijk wel uit naar vanavond, hopelijk is er geen lag te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Laatst online: 15-09 00:37
Freshnezz schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:29:
[...]

Idd ik heb mijn optionfile ook gepatched... Ja ze hebben gewoon de rechten niet om alle namen uit de Premier League te gebruiken...
Welke OF heb jij? Ook van Winning Eleven blog? Ik weet dat de eerste patch van Konami er voor zorgt dat wanneer je een OF hebt gedownload en daarna de laatste roster patch installeerd van Konami er niets met je eigen Edit zooi gebeurd. Maar wat gebeurt er eigenlijk als dit andersom is? Dus als je eerst Konami patch installeert en dan een OF?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
De eerste GOTPS3-competitie is net afgelopen. Op een speler na die wat lag veroorzaakte door een brakke provider vond ik het persoonlijk een zeer geslaagd evenement. En er was een speler bij die zich niet aan de gestelde regel wou houden, wat op zich jammer is, maar het heeft hem niet geholpen *O*

Het was heel spontaan georganiseerd, dus voor een volgende keer zal ik met Champion Leagues en dergelijke rekening houden. Met een opkomst van 6 spelers in totaal, potjes van 5 minuten elk met uit en thuis-wedstrijden is het alsnog 22:40 geworden. Vind het best zo en zal het voor een volgende keer ook zo doen (het is leuk om revange proberen te halen op een zelfde speler).

Was alleen jammer dat ik als enige met een headset op speelde... Voelde me net een commentator soms! _O-

Slaap lekker allemaal!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Geslaagd toernooitje! 5 minuten vond ik wat aan de korte kant, maar goed kan ook niet anders, anders waren we nog langer bezig geweest...!

Iedereen was volgens mij wel gewaagd aan elkaar op die 4-0 wedstrijd op het eind na haha :D
Was alleen jammer dat ik als enige met een headset op speelde... Voelde me net een commentator soms!
whuhah kschrok me rot in het begin :P

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:10
mijn balletje online is nu op ze allerkleinst, kan dat balletje als ik wedstrijden uitspeel weer groter laten worden of moet ik een nieuwe account maken?

• Monda
PacinoAllstars schreef op donderdag 26 november 2009 @ 01:41:
mijn balletje online is nu op ze allerkleinst, kan dat balletje als ik wedstrijden uitspeel weer groter laten worden of moet ik een nieuwe account maken?
Bedoel je dat balletje wat kleiner wordt als je disconnect tijdens wedstrijd?

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:43
PacinoAllstars schreef op donderdag 26 november 2009 @ 01:41:
Zal je leren, disconnecters :r

Maar als je gewoon veel wedstrijden goed uitspeelt komt hij vanzelf weer omhoog.

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
@Vads
Ja die lagger was ik, niet dan gezeik met telfort de laatste tijd.
Gelukkig ga ik over een paar weken naar ziggo.

Ik heb trouwens wel ergens een bluetooth headset liggen voor in de auto.
Maar had hem niet gekoppeld.
Koop misschien nog wel eens een fatsoenlijke headset.
Typen met een gamepad is trouwens verschrikkelijk.

@freshnezz :( had aan een gelijk spel genoeg om 2e te worden.
Ach ben tenminste wel boven je geeindigd :p

Ik vond het erg geslaagd en het had niet langer moeten duren per match.
Was nu al vrij laat.
10min kan op zich maar dan maar 1 wedstrijd als je meer dan 6 spelers hebt.
Nu ging er ook veel tijd verloren aan instellingen enzo.
Speeltijd ongeveer 50min totaal, en 2uur bezig geweest.

[ Voor 55% gewijzigd door Sinned123 op 26-11-2009 21:15 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Heb net even de PS2-versie van PES2010 gespeeld.
Man oh man, dit had gewoon de PS3 versie moeten zijn. Dit is gewoon weer PES zoals we het gewend zijn.
Snel, lekker rondtikken, mooie acties, lekker schieten vanaf de 2e lijn, het is gewoon echt beter dan de PS3 versie.

Maargoed, Konami is dom en weet het gewoon weer te presteren dat ik een jaar lang mijn PS2 weer gebruik ipv de PS3 8)7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 11:12
Lui,

Ik had vandaag tijdens me training een klein ideetje in mijn hoofd voor de PS3 community.

Wat zouden jullie er van vinden om gewoon een regulieren competitie op te zetten, daarbij een man of 10 a 12 inschrijven wie er actief mee doen. Dan de instellingen behouden a 10min de match etc en deze gewoon uitspelen zoals hij hoort dus uit en thuis wanneer het de meeste mensen zelf uit komt.

Daarnaast om als er dan genoeg animo is om z'n soort toernooi avondje op te zetten zoals afgelopen woensdag gewoon een aantal kleine matches onderling a 5min op de avonden dat deze meeste kunnen of dat er geen voetbal potten op tv zijn?

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
  • Laatst online: 05-05-2023
Vads schreef op woensdag 25 november 2009 @ 23:48:
Was alleen jammer dat ik als enige met een headset op speelde... Voelde me net een commentator soms!
Haha ja, commentaar had je wel :P
Freshnezz schreef op donderdag 26 november 2009 @ 00:21:
Iedereen was volgens mij wel gewaagd aan elkaar op die 4-0 wedstrijd op het eind na haha :D
[...]
Vreemd genoeg was dat de enige wedstrijd die echt lekker liep bij mij. Het was voor mij ook de enige wedstrijd waar meer dan 1 voor- of tegendoelpunt in viel. Na 8 wedstrijden had ik 3 games verloren, 3 games gelijk, en 2 gewonnen, met het doelsalde: 2 doelpunten voor, 3 doelpunten tegen. Ofterwijl, alles gewonnen of verloren met 1-0, en alles gelijk met 0-0. Dat de 10e wedstrijd zo eindigde was wel een mooie afsluiter >:)

Al met al een geslaagd toernooi. Volgende keer zou ik het leuker vinden om maar 1 keer tegen iedereen te spelen, en dan óf 10 minuten, of tegen wat meer verschillende spelers. De afwisseling was nu ook wel oké, trouwens, maar 2 keer tegen iedere speler hoeft van mij niet per se.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
AdnanKananda schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 08:41:
[...]

Haha ja, commentaar had je wel :P

[...]

Vreemd genoeg was dat de enige wedstrijd die echt lekker liep bij mij. Het was voor mij ook de enige wedstrijd waar meer dan 1 voor- of tegendoelpunt in viel. Na 8 wedstrijden had ik 3 games verloren, 3 games gelijk, en 2 gewonnen, met het doelsalde: 2 doelpunten voor, 3 doelpunten tegen. Ofterwijl, alles gewonnen of verloren met 1-0, en alles gelijk met 0-0. Dat de 10e wedstrijd zo eindigde was wel een mooie afsluiter >:)

Al met al een geslaagd toernooi. Volgende keer zou ik het leuker vinden om maar 1 keer tegen iedereen te spelen, en dan óf 10 minuten, of tegen wat meer verschillende spelers. De afwisseling was nu ook wel oké, trouwens, maar 2 keer tegen iedere speler hoeft van mij niet per se.
ben wel benieuwd welke teams jullie gekozen hebben..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Monda schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 09:38:
[...]
ben wel benieuwd welke teams jullie gekozen hebben..:)
Er mochten geen teams met een "a" in de naam gekozen worden, dus aanwezig waren: 2 x Liverpool, Inter, Ivoorkust, Juventus en Fiorentina (ja, er zijn eigenwijzen op aarde...) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdinho
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Cyberdinho

Panna-koning

Vads schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 10:30:
[...]

Er mochten geen teams met een "a" in de naam gekozen worden, dus aanwezig waren: 2 x Liverpool, Inter, Ivoorkust, Juventus en Fiorentina (ja, er zijn eigenwijzen op aarde...) :P
Ik hoop overigens niet dat dit ook de opzet voor komende toernooien gaat worden. Ik ben van mening dat een ieder vrij in zijn teamkeuze gesteld moet worden. Degene die met een relatief zwakkere team de uitdaging aan wil gaan, is welkom. Maar dat betekent niet dat je je tegenstander beperkingen moet op gaan leggen omdat je je benadeeld voelt. In PES zijn er per definitie geen teams die gelijk aan elkaar zijn, tenzij je met 2 zelfde teams tegen elkaar gaat spelen. Overigens vind ik wel dat je de credits verdient als je met respectievelijk Osasuna bijv. Barca verslaat. Maar dat is dan een concessie die je zelf doet.

Ikzelf ben er overigens nog niet uit met welke team ik vast wil blijven spelen. De beperkte savedata-systeem voor formaties en taktieken zorgt er namelijk voor dat ik mijn teams niet kan finetunen, en zodoende nog niet erachter ben welke team het beste bij mijn speelstijl past.

Ik schop de bal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Cyberdinho schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 17:04:
[...]
Ik hoop overigens niet dat dit ook de opzet voor komende toernooien gaat worden. Ik ben van mening dat een ieder vrij in zijn teamkeuze gesteld moet worden. Degene die met een relatief zwakkere team de uitdaging aan wil gaan, is welkom. Maar dat betekent niet dat je je tegenstander beperkingen moet op gaan leggen omdat je je benadeeld voelt. In PES zijn er per definitie geen teams die gelijk aan elkaar zijn, tenzij je met 2 zelfde teams tegen elkaar gaat spelen. Overigens vind ik wel dat je de credits verdient als je met respectievelijk Osasuna bijv. Barca verslaat. Maar dat is dan een concessie die je zelf doet.
Bedankt voor je mening. Ben alleen bang voor je dat ik dit soort wisselende regels zal blijven toepassen voor de evenementen die ik organiseer. Ik doe dit voornamelijk voor de fun. En om vijf keer aan te moeten treden tegenover een Barcelona is niet mijn definitie van fun...
Het blijft uiteindelijk ieders persoonlijke keuze of hij/zij wil meedoen of niet.

Het evenement telt niet mee voor de rankings, dus er is niet echt een reden om bij dit soort evenementen te kiezen voor het beste paard. Tenzij je niet tegen je verlies kunt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Om even in te gaan over het Barcelona verhaal:

Ik speel nu ongeveer 5 jaar PES op verschillende systemen, samen met 5 vrienden. Ik win met Argentina van Barca/Inter/Engeland/Spanje, dus Barca is zeker niet het beste paard zullen we maar zeggen :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberdinho
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Cyberdinho

Panna-koning

Vads schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 17:57:
[...]

Bedankt voor je mening. Ben alleen bang voor je dat ik dit soort wisselende regels zal blijven toepassen voor de evenementen die ik organiseer. Ik doe dit voornamelijk voor de fun. En om vijf keer aan te moeten treden tegenover een Barcelona is niet mijn definitie van fun...
Het blijft uiteindelijk ieders persoonlijke keuze of hij/zij wil meedoen of niet.

Het evenement telt niet mee voor de rankings, dus er is niet echt een reden om bij dit soort evenementen te kiezen voor het beste paard. Tenzij je niet tegen je verlies kunt. 8)
Begrijp mij niet verkeerd, ik respecteer het feit dat de mini-toernooi door jou georganiseerd is en dus jouw regels gelden. Ik hoop alleen dat de GOT-PES-toernooi waar wij allen naar uitkijken NIET dat soort restricties heeft. Dat wordt een competitie voor ons allen, ongeacht wiens naam bij de parameter "Owner" is ingevuld. Verder neem ik aan dat wij allen voor de fun meedoen, maar laten we eerlijk zijn; zonder competitief gevoel zou sowieso het hele concept van toernooi-voering/competitie overbodig zijn. Ik persoonlijk richt me niet specifiek op de ranking, ik wil mij gewoon kunnen meten aan de rest van de PES-GOTters.

Verder is kiezen voor het beste paard niet per definitie het kiezen voor Barca/Real/ManUTD/Inter/Brazil/whatever. Voor mij is dat zoals ik al eerder zei, de team dat het beste bij mijn speelstijl past. Zij het Real, Inter of Feyenoord, ik wil in iedergeval vrij de keuze hebben daarin als we tegen elkaar komen te staan ;)

Ik schop de bal

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien hadden anderen het al gezien, maar als je moeilijk aankopen kan doen in ML zou je wellicht specifieker kunnen zoeken met behulp van de "Advanced searches". Hier kan je onder "List" specificeren of je iemand wil overnemen die op de Transfer List staat. Een transfer is hierbij logischerwijs makkelijker. Dit is ook zo als de scout iets zegt als "A deal looks unlikely" voor twee spelers maar toch gaat het een stuk makkelijker als de ene staat wel op de transfer list en de andere niet. Het klinkt misschien wel logisch, maar zelf dacht ik dat de Scout al rekening mee houd dat een speler wel of niet op de transfer list staat. Het kan ook zijn dat mijn scout nog level 1 is en dus niet zo nauwkeurig aangeeft. :+

Zelf ben ik een nieuwe ML begonnen met PES united en dat is zeker vermakelijk. Met het vorige team, waar ik alle jonkies, vooral de erg slechte had verbeterd zoals een beetje de stats maar vooral de "Growth type". Ik speelde veel met deze veelbelovende jonkies en die werden als snel goed tot erg goed. Ik had geld genoeg vele miljoenen en kon alle Levels zoals Couch en de jeugd allemaal na het eerste jaar al op max zetten. Ik had het eerste seizoen de Europa League vrij makkelijk gewonnen en het volgende seizoen zit ik in de finale Champions league. Ok, het was iets moeilijker maar nog steeds ging het vrij makkelijk. Dat was wellicht iets te makkelijk en zocht eigenlijk naar meer uitdaging.

Ik las ervaringen van andere die met plezier aan het worstelen waren met het default team. Mede omdat ik wel vaker met het default team heb gespeeld, speelde ik dit keer met PES United. Een bijkomend voordeel is dat je met een team niet van de Eredivisie (wat ik eerst had) of Franse league ook in de D2 kan beginnen en een hogere League kan kiezen naar wens. Een voordeel ten opzichte van het default team is dat je voordat je een ML start je daar wat spelers aan kan toevoegen zodat het iets dragelijker spelen wordt. :P Zo gezet zo gedaan, wat 6 vooral jonge spelers toegevoegd met allemaal een overall rating van minder dan 75, behalve eentje van 81. Eerst dacht ik nog of dat niet een beetje te veel was, maar al snel zag ik dat het eerder te weinig is :P, bij wijze van spreken. Van het hele PES United team groei er slecht 1tje en eventueel nog 2 andere als ze (veel) wedstrijden spelen. Een flink aantal daalt dus als een idioot qua stats. Ik heb voor de transferperiode sloot gelukkig nog een stuk of 6 - 7 spelers kunnen verkopen, waardoor ik gelukkig wel in een positief begroting overhield na de betalingen van de Operation cost en salarissen. Dat moest ook wel aangezien ik een melding kreeg dat ik (bijna een ton) in de in de min zat en dat ik voordat de transfer periode sloot in de plus moest eindigen. :D Ik ben het zeker met de anderen eens dat je met een minder team en het opbouwen erg vermakelijk is van de ML modus. Je moet goed nadenken over je aankopen en Operation cost. Zelf heb ik nog wel de Trainer en jeugd level net naar 2 kunnen brengen met dank aan de vele verkopen, de rest staat op level 1. :P Ik ga hier nog veel plezier van beleven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:02
Regeneration schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:57:
Misschien hadden anderen het al gezien, maar als je moeilijk aankopen kan doen in ML zou je wellicht specifieker kunnen zoeken met behulp van de "Advanced searches". Hier kan je onder "List" specificeren of je iemand wil overnemen die op de Transfer List staat. Een transfer is hierbij logischerwijs makkelijker. Dit is ook zo als de scout iets zegt als "A deal looks unlikely" voor twee spelers maar toch gaat het een stuk makkelijker als de ene staat wel op de transfer list en de andere niet. Het klinkt misschien wel logisch, maar zelf dacht ik dat de Scout al rekening mee houd dat een speler wel of niet op de transfer list staat. Het kan ook zijn dat mijn scout nog level 1 is en dus niet zo nauwkeurig aangeeft. :+

Zelf ben ik een nieuwe ML begonnen met PES united en dat is zeker vermakelijk. Met het vorige team, waar ik alle jonkies, vooral de erg slechte had verbeterd zoals een beetje de stats maar vooral de "Growth type". Ik speelde veel met deze veelbelovende jonkies en die werden als snel goed tot erg goed. Ik had geld genoeg vele miljoenen en kon alle Levels zoals Couch en de jeugd allemaal na het eerste jaar al op max zetten. Ik had het eerste seizoen de Europa League vrij makkelijk gewonnen en het volgende seizoen zit ik in de finale Champions league. Ok, het was iets moeilijker maar nog steeds ging het vrij makkelijk. Dat was wellicht iets te makkelijk en zocht eigenlijk naar meer uitdaging.

Ik las ervaringen van andere die met plezier aan het worstelen waren met het default team. Mede omdat ik wel vaker met het default team heb gespeeld, speelde ik dit keer met PES United. Een bijkomend voordeel is dat je met een team niet van de Eredivisie (wat ik eerst had) of Franse league ook in de D2 kan beginnen en een hogere League kan kiezen naar wens. Een voordeel ten opzichte van het default team is dat je voordat je een ML start je daar wat spelers aan kan toevoegen zodat het iets dragelijker spelen wordt. :P Zo gezet zo gedaan, wat 6 vooral jonge spelers toegevoegd met allemaal een overall rating van minder dan 75, behalve eentje van 81. Eerst dacht ik nog of dat niet een beetje te veel was, maar al snel zag ik dat het eerder te weinig is :P, bij wijze van spreken. Van het hele PES United team groei er slecht 1tje en eventueel nog 2 andere als ze (veel) wedstrijden spelen. Een flink aantal daalt dus als een idioot qua stats. Ik heb voor de transferperiode sloot gelukkig nog een stuk of 6 - 7 spelers kunnen verkopen, waardoor ik gelukkig wel in een positief begroting overhield na de betalingen van de Operation cost en salarissen. Dat moest ook wel aangezien ik een melding kreeg dat ik (bijna een ton) in de in de min zat en dat ik voordat de transfer periode sloot in de plus moest eindigen. :D Ik ben het zeker met de anderen eens dat je met een minder team en het opbouwen erg vermakelijk is van de ML modus. Je moet goed nadenken over je aankopen en Operation cost. Zelf heb ik nog wel de Trainer en jeugd level net naar 2 kunnen brengen met dank aan de vele verkopen, de rest staat op level 1. :P Ik ga hier nog veel plezier van beleven. :)
ML is inderdaad heel vermakelijk.

Ik zit nu in het 3e seizoen in de Eredivisie met Sparta en bengel eigenlijk al 3 seizoenen in de subtop van de Eredivisie. ( Top player )
Moet zeggen dat de resultaten erg wisselend waren dit seizoen omdat ik nog naar de ideale opstelling aan het zoek was. Inmiddels speel ik met de volgende opstelling met strategy Counter Attack en Opposite Side Attack vaak aan:

------SB--------CB------------CB----------SB
------------------------------------------------------
----------------DMF-------------------------------
----------------------------AMF-------------------
------SMF-----------------------------SMF-----
-------------CF-----------------CF----------------

Deze opstelling is voor mij toch wel het prettigst, de DMF loopt alle gaatjes dicht en met mij SMF's kan ik aardig opkomen en met voorzetten mijn spitsen bedienen. Nadeel is wel dat mijn spitsen te vaak aan de zijkanten gaan lopen en niet diep de 16 in gaan.

In de Europa League inmiddels 1 wedstijd weten te winnen en 3 gelijk en 2 verloren. Einde verhaal dus :(
Ook in de beker ben ik eruit geknikkerd door AZ. Het is nu weer een kwestie om in de top 6 te eindigen om Europees vast te stellen en dan weer een dikke premie te krijgen aan het eind van het seizoen. Ik zit namelijk nog aardig negatief in de expected earnings doordat ik al aardig wat nieuwe spelers heb aangeschaft met als echte topper Rosicky die een transfer fee had van 6 miljoen, erg veel voor een cluppie als Sparta :)

Ik hoop toch wel wat meer stabieler te gaan spelen en ook wat doeltreffender te gaan worden, in vergelijking met de andere teams scoor ik vrij weinig maar geef ik ook vrij weinig goals weg. 4-0 is mijn hoogste overwinning, uiteraard tegen Feyenoord _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 19:46
Cyberdinho schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 19:52:
[...]

Begrijp mij niet verkeerd, ik respecteer het feit dat de mini-toernooi door jou georganiseerd is en dus jouw regels gelden. Ik hoop alleen dat de GOT-PES-toernooi waar wij allen naar uitkijken NIET dat soort restricties heeft. Dat wordt een competitie voor ons allen, ongeacht wiens naam bij de parameter "Owner" is ingevuld. Verder neem ik aan dat wij allen voor de fun meedoen, maar laten we eerlijk zijn; zonder competitief gevoel zou sowieso het hele concept van toernooi-voering/competitie overbodig zijn. Ik persoonlijk richt me niet specifiek op de ranking, ik wil mij gewoon kunnen meten aan de rest van de PES-GOTters.

Verder is kiezen voor het beste paard niet per definitie het kiezen voor Barca/Real/ManUTD/Inter/Brazil/whatever. Voor mij is dat zoals ik al eerder zei, de team dat het beste bij mijn speelstijl past. Zij het Real, Inter of Feyenoord, ik wil in iedergeval vrij de keuze hebben daarin als we tegen elkaar komen te staan ;)
Ik snap je punt vind eigenlijk ook wel dat je gelijk hebt.
Maar wat het nu leuk maakte was dat je eigenlijk best wel moet zoeken naar een aardig team zonder de A.
Lijstje aan goede teams wat je hier ziet is het eigenlijk wel zo'n beetje.
En dan horen Ivoorkust en fiorentina er niet eens tussen vind ik. En dan was Liverpool ook nog eens dubbel.
Met meer mensen had je er nog meer spannende teams tussen gezeten.
Waar je normaal niet mee speelt.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Misschien is het leuker om een regel in te voeren dat het team avg rating niet hoger mag zijn dan x.

Open deur intrappen misschien, maar:

Wat doen jullie tegen Ronaldo runners online? Serieus, ik heb met weinig spelers moeite om hun uit te verdedigen, messi en robinho e.d. gaan prima, maar Ronaldo...wtf. Al zet ik 2 man mandekking op hem e.d. heeft het nog weinig effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:48
Dersan schreef op zondag 29 november 2009 @ 00:15:
Misschien is het leuker om een regel in te voeren dat het team avg rating niet hoger mag zijn dan x.

Open deur intrappen misschien, maar:

Wat doen jullie tegen Ronaldo runners online? Serieus, ik heb met weinig spelers moeite om hun uit te verdedigen, messi en robinho e.d. gaan prima, maar Ronaldo...wtf. Al zet ik 2 man mandekking op hem e.d. heeft het nog weinig effect.
Veel slidings, en bidden :P

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Misschien al meerdere keren gevraagd, maar kon niet terug vinden met de zoek optie... Wat wordt er (NL versie) bedoelt met de positie "H"? Wanneer ik iemand probeer deze positie toe te wijzen (schuiven naar verschillende posities) Staat deze nooit in de lijst...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Monda schreef op zondag 29 november 2009 @ 10:28:
Misschien al meerdere keren gevraagd, maar kon niet terug vinden met de zoek optie... Wat wordt er (NL versie) bedoelt met de positie "H"? Wanneer ik iemand probeer deze positie toe te wijzen (schuiven naar verschillende posities) Staat deze nooit in de lijst...?
Het is volgens mij erg slecht vertaald maar h is hulp spits, of tewel schaduw spits

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Bananenspin schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:50:
[...]

Het is volgens mij erg slecht vertaald maar h is hulp spits, of tewel schaduw spits
Haha slecht idd. Ik dacht dat dat TA was, iets als 2e aanvaller ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Monda schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:56:
[...]

Haha slecht idd. Ik dacht dat dat TA was, iets als 2e aanvaller ofzo?
Oh dat zou ook best kunnen, ik twijfelde.. dan betekend de h waarschijnlijk halfspeler, wat vleugelspeler zou moeten zijn.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Bananenspin schreef op zondag 29 november 2009 @ 12:07:
[...]

Oh dat zou ook best kunnen, ik twijfelde.. dan betekend de h waarschijnlijk halfspeler, wat vleugelspeler zou moeten zijn.
Ja raar eigenlijk dat nergens te vinden is wat de afkortingen betekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carloz187
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-01-2023
Monda schreef op zondag 29 november 2009 @ 10:28:
H is halfspeler. Deze positie kan niet als je bijv op rechts een vleugelverdediger heb rvv(rechtervleugelverdediger) dan kan je niemand op rh (rechtshalf) zetten maar wel als je je rvv op rb(rechtsback) zet dus dan is het mogelijk dat je deze positie niet ziet. Afkortingen zijn ook wel logisch eigenlijk behalve TA natuurlijk want die term gebruiken wij in NL eigenlijk helemaal niet duurde ook ff voordat ik wist wat het was. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:10
Wat is er bij de xbox aan de hand met de ranking, ik zie opeens mensen met een winstpercentage van 30% winning streaks neerzetten van 50 tot 80 ;( met rare landen als bahrein etc.

Weet iemand hier iets meer van?

Geen zin om genaaid te worden tegen zo iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraagje over de ML.

Ik speel samen met een vriend met een team de ML. Dus met zijn 2-en in 1 team. Nou moet ik alleen bij het begin van ELKE wedstrijd hem toevoegen aan de wedstrijd. Dus zijn controller naar dezelfde kant zetten als de mijne, zodat we met zijn 2-en tegelijk kunnen spelen. Is er een manier om dat vast in te stellen?
Bij de vorige delen moest je dat alleen de eerste wedstrijd nadat je het spel geladen had doen en dan werd dat onthouden, maar nu dus niet meer. Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:43
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 08:07:
Ik heb even een vraagje over de ML.

Ik speel samen met een vriend met een team de ML. Dus met zijn 2-en in 1 team. Nou moet ik alleen bij het begin van ELKE wedstrijd hem toevoegen aan de wedstrijd. Dus zijn controller naar dezelfde kant zetten als de mijne, zodat we met zijn 2-en tegelijk kunnen spelen. Is er een manier om dat vast in te stellen?
Bij de vorige delen moest je dat alleen de eerste wedstrijd nadat je het spel geladen had doen en dan werd dat onthouden, maar nu dus niet meer. Of zie ik iets over het hoofd?
Nee, helaas gaat dat niet.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 16:32
ik zit met Arsenal in Season 2015/2016 Top player.
ik moet zeggen dat deze pes makkelijker is dan de vorige versie.
Mijn middenveld is wel geweldig; Almasra is een youth player die ik op 15 jarige leeftijd overzetten naar me team. ( 103 qua punten nu ) Fabregas is 98, en ik heb Gourcuff gekocht die is 101.
Met zn middenveld verlies je geen wedstrijd, die jeugd spelers zijn geweldig. Achterin heb ik ook iemand van 102. en mn keeper is 98 en pas 19 jaar!

automation fanboy

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dersan schreef op zondag 29 november 2009 @ 00:15:
Bij PES heb je alleen geen "Overall rating" van teams, bij Fifa dacht ik wel.

Punkbuster schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:01:
Dat vind ik eigenlijk ook en dan niet alleen de ML. In vorige delen waren de uitslagen, toen ik flink wat uren had gespeeld, best hoog. Ik had een gemiddelde van bijna 4 doelpunten per wedstrijd. Nu is dat gemiddelde bij mij nu precies 1, met 0,77 doelpunten en 0,23 tegendoelpunten. Die laatste heeft dan ook een S ranking, waarbij ik bij het vorige deel niet verder kwam dan B ranking. Aan de ene kant vind ik dat zeker wel positief, van minder doelpunten per wedstrijd. Maar de wijze waarop dit gebeurt is minder positief. Ik speel wel op Top Player maar er worden soms 0 doelpogingen gecreëerd door de tegenstander. Tja, dan is het best logisch dat ik weinige tot geen tegendoelpunten krijg... Mijn inziens zou er meer doelpogingen mogen worden gemaakt, maar zo dat maar een klein deel een doelpunt oplevert. Maar goed, ik heb nog niet zoveel gespeeld en ik ben laatst opnieuw begonnen met ML. Mocht ik promoveren kan ik tegen de grote jongens van de Engelse competitie spelen. Daar zullen wellicht meer doelpogingen worden gemaakt. :P
en mn keeper is 98 en pas 19 jaar!
Dit vind aan de ene kant wel leuk dat je talentjes uit je jeugd echt goed worden, maar in sommige gevallen zoals dit, vind ik het wel erg extreem. Er is niet een keeper (volgens mij) in PES die 98 overal rating heeft, laat staan dat een broekie van 19 dat zou moeten kunnen krijgen...
Buffon: 95
César: 93
Cech: 89
Casillas: 84
Dat er tallentjes zijn die zo vanaf hun 25ste een Overall Rating krijgen van > 95 vind ik wel best, maar dat ze die al krijgen voordat ze 20 zijn vind ik echt te overdreven. Maar ok, dit is hoe ik erover denk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDeBatser
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-09 09:18
Punkbuster schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:01:
ik zit met Arsenal in Season 2015/2016 Top player.
Mijn middenveld is wel geweldig; Almasra is een youth player die ik op 15 jarige leeftijd overzetten naar me team. ( 103 qua punten nu ) Fabregas is 98, en ik heb Gourcuff gekocht die is 101.
Met zn middenveld verlies je geen wedstrijd, die jeugd spelers zijn geweldig. Achterin heb ik ook iemand van 102. en mn keeper is 98 en pas 19 jaar!
Ik neem aan dat je de hoogste level hebt ingesteld qua jeugdopleiding, aangezien je jeugdspelers onwaarschijnlijk goed zijn. Ik speel op dit moment ML en ben bijna bij de winterstop, aan het begin van het seizoen heb ik mijn jeugdopleiding ingesteld op het hoogste niveau. Hoe lang duurt het ongeveer totdat dit vruchten gaat afwerpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Dat duurt wel een seizoen denk ik. Ik ben nu in 2020/2021 met Twente en heb daar ook alles op zijn hoogst staan. Ik heb dan niet extreem ingekocht en doe het voornamelijk met me eigen spelers en af en toe versterking kopen.

Mijn jeugd daar in tegen heeft alleen een keeper ooit 88 gehaald, verder heb ik nog geen spelers boven de 90 gehad op jonge leeftijd terwijl dit toch al wel een seizoen of 3 op zijn hoogst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Het voordeel van jeugdspelers promoveren naar je eerste elftal is dat je alleen het salaris betaald, en ze groeien vaak vrij snel. Ik kan ze dan vaak het volgende seizoen al weer verkopen voor wat extra cash. Vooral handig als je nog weinig geld hebt.
Heb nu ook wat spelers transfer vrij weten te halen, met erg goede stats. Dit scheelt ook enorm in de kosten. Ik moet namelijk erg op de centen letten met mijn team in de ML.

Ik vind de "expected earnings" vaak een beetje vaag. Het ene moment sta je 2.000.000 in de plus, en dan ineens 6.000.000 in de min. Ik probeer als amateur club met weinig cash natuurlijk elk seizoen zo veel mogelijk geld uit te geven, zonder failliet te raken. Maar ik snap niet helemaal hoe ik het beste mijn budget kan beheren. Eigenlijk zou je moeten kunnen zien wat de prijzen zijn van de verschillende ranglijst posities.
Het is namelijk jammer als je aan het einde van het seizoen achter komt dat je 5.000.0000 meer had kunnen uitgeven aan de jeugdopleiding ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robhoeben schreef op maandag 30 november 2009 @ 14:30:
Ik vind de "expected earnings" vaak een beetje vaag. Het ene moment sta je 2.000.000 in de plus, en dan ineens 6.000.000 in de min. Ik probeer als amateur club met weinig cash natuurlijk elk seizoen zo veel mogelijk geld uit te geven, zonder failliet te raken. Maar ik snap niet helemaal hoe ik het beste mijn budget kan beheren. Eigenlijk zou je moeten kunnen zien wat de prijzen zijn van de verschillende ranglijst posities.
Het is namelijk jammer als je aan het einde van het seizoen achter komt dat je 5.000.0000 meer had kunnen uitgeven aan de jeugdopleiding ofzo.
Dit gevoel heb ik ook. Ik zit al vanaf het begin van het seizoen met een negatief "expected earnings" totaal van zo'n 3 miljoen. Terwijl ik nu al een stuk of 10 spelers heb weten te verkopen, welliswaar voor lage bedragen, maar beter dan niets. Ook win ik geregeld wat en sta ik momenteel (met wat geluk) op doelsaldo op de eerste plaats van de D2. Ik vraag me af hoe het straks gaat lopen met die expected earnings... Ik heb wel een bod gehad op mijn keeper van 74 van ruim 4 miljoen. Ik wilde hem niet laten vertrekken, maar als ik dat wel had gedaan was in een klap mijn verwachting 1 miljoen in de plus. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 30-11-2009 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Hoe krijgen jullie je spelers dan verkocht, zet je ze bij mijn team een vink bij transferlijst? Want ik heb in al deze seizoenen bijna nooit een speler verkocht, terwijl ik er wel genoeg op de transferlijst heb staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Salv schreef op maandag 30 november 2009 @ 17:44:
Hoe krijgen jullie je spelers dan verkocht, zet je ze bij mijn team een vink bij transferlijst? Want ik heb in al deze seizoenen bijna nooit een speler verkocht, terwijl ik er wel genoeg op de transferlijst heb staan..
Ja, ik vinkt de transferlist aan. Zelf was ik ook wel een beetje verbaast dat ik zoveel spelers heb kunnen verkopen in het eerste seizoen. Waarbij het allemaal spelers betreft die aan het aftakelen zijn. Bij de vorige delen van PES waren sommigen spelers niet weg te krijgen. Misschien speelt geluk een factor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Ja ik heb er een paar aangevinkt en kreeg toen ook gelijk wel aanbiedingen. Zo heb ik mijn keeper voor 51mil verkocht aan ManU en spits naar PSV voor 27mil en mid naar Lazio voor 31mil :) Spekt de kas weer goed en heb nu 455mil op de rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Kan ik ook de patches/updates van Konami ergens downloaden en via usb bij iemand anders installeren (die heeft nog geen internet), net als bij bijv een ps3 update...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Maandagavond 7 december zal de tweede GOTPS3 PES2010 competitie plaatsvinden. Aanvang is om 21:00.

De competitie deze keer is als volgt: Kwalificatie WK 2009 Europa. De competitieregels zijn als volgt:
- potjes van 10 minuten
- je speelt één keer tegen elke tegenstander
- blessures zijn ingeschakeld
- voetballook is willekeurig

Om mee te doen, doe je het volgende:
- Ga in het spel naar ONLINE > COMMUNITY > GOTPS3 > COMMUNITY LEAGUE en open de league WK 2009 EUROPA. Schrijf je in met een Europees land dat nog niet door iemand anders is gekozen.
- Het is niet toegestaan om een land te kiezen die reeds door een andere speler is gekozen.
- Het is niet toegestaan om een ander land dan een Europees land te kiezen.
- Zodra je je ingeschreven hebt, ga je naar de GOTPS3-pagina hierover en geef je aan welk land je gekozen hebt.
- Afhankelijk van het aantal deelnemers gaat een x aantal Europese landen door naar het WK. Dit aantal zal ik, net als de landen, aan het einde van de competitieavond daar vermelden.

Na deze Europese ronde, zal er een kwalificatiecompetitie plaats vinden in de Amerika's, Afrika en Azië/ Oceanië. Bovenstaande regels zullen dan ook gelden, met uitzondering dat het een land uit dat continent moet zijn.
Zo hebben we aan het einde van de vier kwalificatierondes een overzicht van landen uit alle continenten die zich geplaatst heeft voor het WK 2009. Deelnemers kunnen zich dan inschrijven voor het uiteindelijke WK en ik zal per loting gaan bepalen welke deelnemer met welk land zal gaan moeten spelen. Dit overzicht zal dan daar gepost worden. Loting is bindend; houdt hier rekening mee bij deelname.

Indien je jezelf nog niet hebt toegevoegd aan de GOTPS3-community, ga je in het spel naar ONLINE en daarin naar COMMUNITY. Je krijgt nu een zoekvenster. Vul het zoekveld in en laat het zoeken naar GOTPS3 (let op de hoofdletters, anders vind je het niet). Het wachtwoord is "got" zonder de aanhalingstekens.

Veel succes, maar voornamelijk plezier! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Yea, leuk initiatief weer Vads :)

Deze avond kan ik er dan gelukkig wel bij zijn. Zal me zo inschrijven dan heb ik nog de meeste keus uit de landen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De polls staan zoals belooft een ruime maandna de release in de startpost.

Ik zal mijn eigen stemmen daarbij kort even onderbouwen, om nog wat meer nut aan deze reactie toe te voegen. :P

Poll 1: Met welke versie van PES 2010 heb jij ervaring?
PC versie. Hier valt verder weinig boeiends over te vertellen. :P

Poll 2: Hoe beoordeel je PES 2010 in het algemeen?
Ik vind het spel een "Goed" waard. En dan vind ik het ~ 80 - 85%, waard. Ben daar zelf nog niet helemaal over uit. Aangezien het spel zeker vooruitgang heeft gemaakt, maar ook dingen niet heeft verbeterd of weer slechter heeft gemaakt. Later zal ik (onder voorbehoud :P) met een uitgebreidere mening komen.

Poll 3: Hoe beoordeel je het online gedeelte van PES 2010?
Ik heb deze nog niet gestemd, aangezien ik nog niet veel online heb gespeeld. De paar potjes die ik hem gespeeld, waren wel voor mijn gevoel lag-vrij. Ook ander melden, met hier en daar een uitzondering, dat het best lag-vrij te spelen is. Dit lijkt dus uit te komen op een goede of misschien wel zeer goede beoordeling.

Poll 4: Hoe beoordeel je de scheidsrechter in PES 2010?
Hier heb ik op "voldoende" gestemd. De scheidsrechters in de vorige delen gaven te vaak kaarten. Nu lijken ze niet eens te durven fluiten. In het begin merkte ik dit niet zo, maar langzaam maar zeker merk ik het nu wel steeds duidelijker. Ok, zelf ben ik wel voorstander dat je niet om elke kleine duwtje moet gaan fluiten omdat dat het tempo uit het spel haalt. Verder ben ik zeker blij met het feit dat er nu minder kaarten worden gegeven. Maar geregeld mogen scheidsrechters echt wel fluiten voor in ieder geval een vrije trap. Dit is verder dan ook irritanter dan bij de vorige delen, aangezien je daar gewoon niet de sliding tackle gebruikt, maar in dit geval kan je schreeuwen wat je wil (wat ik dan ook geregeld doe :P), maar fluiten gaat de scheidsrechter niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik wordt af en toe gestoord van de keepers. 9 van de 10 keer hebben ze simpele ballen niet klemvast, waardoor de rebound een simpele goal oplevert. En als ze met een duik een keer wel klemvast hebben, komen ze achter de achterlijn weer op de grond en is het een corner. :?
Een keeper hoeft natuurlijk niet foutloos te zijn, maar dit gebeurt dusdanig vaak dat het irritant gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hey ik heb zojuist ontdekt dat wanneer je in ML een aanbieding, gewoon negeert en dus niet "Suspend". Maar dus gewoon geen reactie geeft en over de dealine laat lopen. Je spelers minder boos worden of de kans minder groot is dat je spelers boos worden dan dat je gewoon "Suspend" selecteert. Wellicht wisten sommige dit al maar voor degen die het nog niet wisten kan dit wel handig zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
@Regeneration. Dat kan wel handig zijn, bedankt voor de tip. Ik heb pas nog gehad dat een jeugdspeler van me een aanbieding kreeg die ik cancelde, en vervolgens werd hij boos en kreeg hij een gebroken hart. Bij de winterstop wilde hij zijn contract niet verlengen. En nu gaat hij waarschijnlijk zonder transfersom de deur uit! Erg jammer.

Weet iemand waar ik ergens de grootte van de geldprijzen in de league's en cups per eindpositie kan vinden? (dus hoeveel geld je krijgt a.d.h.v. welke plaats je eindigt)
Lijkt me wel handig om de begroting wat beter te voorspellen. Mijn "expected earnings" staan nu op (minus) €6.000.000. Laatste keer kreeg ik aan het einde van het seizoen zoveel geld dat ik nog een hoop overhield, waar ik best nog wat versterkingen voor had kunnen halen.
Ik kan nu totaal niet schatten wat ik krijg voor mijn resultaten in de europa league, coppa italia en de serie A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Ik vind het onderhandelen maar matig uitgewerkt. Ik had een speler van 19 die opeens van 1 ton naar ruim anderhalf miljoen salaris wilde. Niet eens een goede speler. Ik bood hem 5 ton waarna hij de negotioations suspende. Daarna geen enkele kans om toch die anderhalf miljoen te betalen (net de CL gewonnen..), maar de speler was gewoon weg aan het einde van zn contract.

Daarnaast het constante lange wachten totdat je scout eens contact heeft opgenomen met spelers (gaan zo 5 weken overheen). Dan krijg je een eerste (belachelijke vaak) optie, waarna ik wil heronderhandelen.. wat ook weer 5 weken kost.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robhoeben schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:16:
Weet iemand waar ik ergens de grootte van de geldprijzen in de league's en cups per eindpositie kan vinden? (dus hoeveel geld je krijgt a.d.h.v. welke plaats je eindigt)
Ja, dat zou ik ook wel willen weten. Ik heb het zelf ook nog niet kunnen vinden.

cheiron schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:11:
Ik vind het onderhandelen maar matig uitgewerkt. Ik had een speler van 19 die opeens van 1 ton naar ruim anderhalf miljoen salaris wilde. Niet eens een goede speler.
Wat was zijn value bij de onderhandelingen?
Ik bood hem 5 ton waarna hij de negotioations suspende. Daarna geen enkele kans om toch die anderhalf miljoen te betalen (net de CL gewonnen..), maar de speler was gewoon weg aan het einde van zn contract.
Dat is inderdaad minder. Je krijgt geen kans om een tweede poging te doen om te onderhandelen... Wat je wel kan doen is op een dergelijke moment: saven, een bod doen, bij een eventuele wedstrijd door de caoch laten afhandelen en dan resultaat bekijken. Als het wordt afgebroken opnieuw met de save file beginnen. Het is dan wellicht niet zoals het hoort, maar aan de andere kant is heb je nu wel iets meer mogelijkheden.
Daarnaast het constante lange wachten totdat je scout eens contact heeft opgenomen met spelers (gaan zo 5 weken overheen). Dan krijg je een eerste (belachelijke vaak) optie, waarna ik wil heronderhandelen.. wat ook weer 5 weken kost.
Wat is de level van je scout? Zelf heb ik het ook wel als ik niet-jeugdspelers wil aantrekken, maar niet zo extreem. Meestal iets van 3 of 4 weken voor de eerste onderhandel-poging en daarna reageren ze bijna altijd direct als ik wil heronderhandelen: ze breken het af of hebben een nieuw bod. Mijn level van mijn scout is 1 en heb hem sinds kort pas verhoogd naar 2, maar daarna nog niet onderhandeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Regeneration op 02-12-2009 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Regeneration schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:27:
[...]

Ja, dat zou ik ook wel willen weten. Ik heb het zelf ook nog niet kunnen vinden.

[...]

Wat was zijn value bij de onderhandelingen?

[...]
Weinig. Gewoon gemiddeld voor een 19-20 jarige met een algemene stat van rond de 63.
Dat is inderdaad minder. Je krijgt geen kans om een tweede poging te doen om te onderhandelen...

[...]

Wat is de level van je scout? Zelf heb ik het ook wel als ik niet-jeugdspelers wil aantrekken, maar niet zo extreem. Meestal iets van 3 of 4 weken voor de eerste onderhandel-poging en daarna reageren ze bijna altijd direct als ik wil heronderhandelen: ze breken het af of hebben een nieuw bod. Mijn level van mijn scout is 1 en heb hem sinds kort pas verhoogd naar 2, maar daarna nog niet onderhandeld.
Mijn scout is level 3 geloof ik. Maar ook 3 weken is gewoon te lang. Je hebt zeker in de winterstop gewoon niet zo lang de tijd.

Ik heb dan ook de hele zomeronderhandelingen na mijn eerste seizoen stopgezet/niet gesaved omdat ik vanwege die achterlijke tijdslijnen geen enkele speler binnen had gehaald.

Ook vind ik de recommendations van de scout maar matig, net als de scoutrapporten. Ik vind dit zo typisch Konami.. Het lijkt wel alsof daar het uitbrengen van een nieuwe versie daar 1000X meer prio heeft dan een keer alles goed doordenken en fundamentele verbeteringen doorvoeren.

Zelfde geldt voor de Be a Legend modus. Gisteren mee begonnen, maar daar is ook zo ontzettend weinig aan verbeterd terwijl daar ruimte zat voor is. Mijn teamgenoten spelen nog steeds als een stel amateurs die altijd de drukte opzoeken (ook in de verdediging..). Staat het halve team vrij op 20 meter, meent de verdediger het toch nodig te vinden om de bal over de lijn te trappen omdat er een aanvaller aan komt rennen. Enorm hinderlijk.

Nog 1 frustratiepuntje; gisteren eindelijk op Professional de CL gewonnen, maar daar kwam de oude valsspelende PES weer naar boven; alle ballen voor de tegenstander. De simpelste ballen vlogen van de voeten af en schoten van 30 meter van de tegenstander vielen precies in de kruising. Zo goed is Juventus nou ook weer niet. Dat de scheidsrechts in PES10 weigert te fluiten voor tackles van achteren helpt daar ook niet bij. Ben wel 10 keer neergehaald in en rond de 16 van de tegenstander zonder dat daar ook maar 1 keer voor werd gefloten. Wel vindt de scheids het nodig om te fluiten als ik zonder te sliden netjes de bal afpak. Zelfs in de herhaling zie je alleen contact met de bal...

Zo.. de frustraties zijn eruit ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nu er een PS3 Community is, lijkt me een GOT-XBOX Community ook wel leuk :) Weet niet of ie uberhaupt al bestaat maar gisteren kon ik die niet vinden in elk geval.

Ik wil er ook wel eentje aanmaken maar ben niet heel vaak online. Dus als iemand anders hier hem wil aanmaken die vaak online is met PES2010: be my guest. Zo niet, wil ik hem ook wel aanmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cheiron schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:38:
[...]
Weinig. Gewoon gemiddeld voor een 19-20 jarige met een algemene stat van rond de 63.
Dat is dan wel wat vreemd. Misschien had je wat pech of het zou een topspeler in wording kunnen zijn. :P
[...]

Mijn scout is level 3 geloof ik. Maar ook 3 weken is gewoon te lang. Je hebt zeker in de winterstop gewoon niet zo lang de tijd.

Ik heb dan ook de hele zomeronderhandelingen na mijn eerste seizoen stopgezet/niet gesaved omdat ik vanwege die achterlijke tijdslijnen geen enkele speler binnen had gehaald.
Wellicht wist je het al, maar je kan daarvoor ook al beginnen met onderhandelen. En bij een akkoord komt de speler op de eerste dag van de winterstop binnen.
Ook vind ik de recommendations van de scout maar matig, net als de scoutrapporten.
Dat zou wellicht ook deels by design zijn, want hoe hoger je scout level hoe beter de recommandations, scoutsreports, onderhandelingen enz.
Zelfde geldt voor de Be a Legend modus.
Ik heb ondertussen ook al iets van 5 seizoenen erop zitten met BaL en daar is inderdaad niet veel aan veranderd. Aan de andere kant heb ik wel liever dat ze ergens op concentreren zoals ML en online en niet alles half gaan doen. Natuurlijk blijft het een minpunt dat BaL niet is verbeterd, dat zal ik zeker niet ontkennen.
[...] daar kwam de oude valsspelende PES weer naar boven; alle ballen voor de tegenstander. [...] Dat de scheidsrechts in PES10 weigert te fluiten voor tackles van achteren helpt daar ook niet bij. [...]

Zo.. de frustraties zijn eruit ;)
Van de scheidsrechter ben ik het mee eens. En verder tja, ik heb dit soms ook. Ik heb er gemengde gevoelens bij. Aan de ene kant lijkt dit realisme / dynamische wedstrijden willen toevoegen, maar aan de andere kant is het (erg) geforceerd...

kazuka schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:49:
Nu er een PS3 Community is, lijkt me een GOT-XBOX Community ook wel leuk :) Weet niet of ie uberhaupt al bestaat maar gisteren kon ik die niet vinden in elk geval.

Ik wil er ook wel eentje aanmaken maar ben niet heel vaak online. Dus als iemand anders hier hem wil aanmaken die vaak online is met PES2010: be my guest. Zo niet, wil ik hem ook wel aanmaken ;)
Heb je ook gekeken in de Startpost, daar zie je dat er al een bestaat. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Regeneration op 02-12-2009 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:50
Ik heb wat vragen en dingen over de pc versie online.
1.
Ik heb de pc versie en ik vind het toch wel jammer dat er geen toernooien georganiseerd worden hiervoor online.
Ik wil wel wat aanmaken maar heeft men hier behoefte aan?
Bijvoorbeeld een WK of een eredivisie toernooi oid?
2.
Aansluitend : In hoerverre loopt die aangemaakte GOT gemeenschap? Tot nu toe is mijn ervaring dat veel gemeenschappen praktisch allemaal leeg zijn.
3.
Waar zijn al die nederlanders online gebleven? Ik zie voornamelijk duitsers etc.
Er is wel een lobby NL online maar dat zit vaak 1 man en een halve paardekop in.

Als iemand een antwoord heeft, laat het me weten! Wordt op prijs gesteld:)

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 02-12-2009 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:43
Ik vind het juist vet dat spelers ontevreden kunnen raken en je club verlaten. Ook als je ze probeert te naaien met een rare aanbieding. Of als ze jou proberen te naaien met een veel te hoge prijs. Gebeurt in het echt ook en het houdt de ML (zeker in de latere fasen) spannend. In de vorige versies was je eigenlijk wel klaar als je alle topspelers had. Ze gingen namelijk nooit meer weg tenzij ze te oud werden. Nu is dat beter opgelost en is het lastig om een plek dubbel te bezetten met twee wereldspelers omdat er dan eentje ontevreden wordt.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Harribo schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:12:
1.
Ik heb de pc versie en ik vind het toch wel jammer dat er geen toernooien georganiseerd worden hiervoor online.
Ja! Lijkt me erg leuk. Ik speel het ook op de pc en een keer een toernooitje lijkt me erg leuk :).
2.
Aansluitend : In hoerverre loopt die aangemaakte GOT gemeenschap? Tot nu toe is mijn ervaring dat veel gemeenschappen praktisch allemaal leeg zijn.
Ik heb me aangemeld voor die community voor de pc, maar toen ik me aanmeldde was ik het tweede lid. Nog een paar keer gekeken, maar geen verandering. Dus nu kijk ik er al een tijdje niet meer naar eigenlijk.
3.
Waar zijn al die nederlanders online gebleven? Ik zie voornamelijk duitsers etc.
Er is wel een lobby NL online maar dat zit vaak 1 man en een halve paardekop in.

Geen idee. Ik speel bijna altijd quick match en ik kom zelden tegen een Nederlander. Toen pes uit was nog wel eens, maar nu nooit meer.

Misschien elkaar als friends toevoegen? Ik heet 'DJ' in pes, als ik het goed herinner :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Morgoth schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:56:
Ik heb me aangemeld voor die community voor de pc, maar toen ik me aanmeldde was ik het tweede lid. Nog een paar keer gekeken, maar geen verandering. Dus nu kijk ik er al een tijdje niet meer naar eigenlijk.
Toch zit ik te denken om hier een competitie oid te gaan houden.
Ik lees dat er nu 5 leden zijn. Als we een groepje bij elkaar kunnen krijgen voor de PC, zeg 10 man, en we
spreken een avond af, dan hebben we al een begin. Goed idee?
Ik heb me inmiddels ook aangemeld. Misschien is het een idee om een duidelijk oproep binnen Got te doen?
Morgoth schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:56:
Misschien elkaar als friends toevoegen? Ik heet 'DJ' in pes, als ik het goed herinner :P.
Net even vergeten, maar mijn nick is Harribo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 21:09
Mijn collega heeft pes 2010, maar kan om een of andere rare reden niet upgraden naar dlc versie 1.02

hij staat nog steeds op 1.00, en tot de 1.02 update konden we nog wel tegen elkaar spelen. Sinds vorige week krijgen we een melding dat de versie niet klopt. Zijn patchversie is wel 1.02, de update van 2 weken geleden heeft hij wel automatisch binnen gekregen, die van 24 november is voor hem niet zichtbaar bij systeeminstellingen-download

We hebben zijn hardeschijf leeg gemaakt en zijn account gerecoverd, maar zonder resultaat.Hij heeft de update wel via de marketplace gedownload, maar weet verder niet waar hij deze kan terug vinden/installeren..

Het gaat hier om een originele xbox en spel, welke verder wel gewoon online komt.
Iemand een idee hoe dit te verhelpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-09 09:40
Sluuz schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:40:
Ik vind het juist vet dat spelers ontevreden kunnen raken en je club verlaten. Ook als je ze probeert te naaien met een rare aanbieding. Of als ze jou proberen te naaien met een veel te hoge prijs. Gebeurt in het echt ook en het houdt de ML (zeker in de latere fasen) spannend. In de vorige versies was je eigenlijk wel klaar als je alle topspelers had. Ze gingen namelijk nooit meer weg tenzij ze te oud werden. Nu is dat beter opgelost en is het lastig om een plek dubbel te bezetten met twee wereldspelers omdat er dan eentje ontevreden wordt.
Het is wel leuk dat dat gebeurd, maar het is nu te erg. Mijn reservespeler die uberhaupt geen aanspraak op een basisplaats mag maken en ik wel vaak genoeg laat invallen, was de hele tijd ontevreden. Hem heb ik maar verkocht.

Maar nu heb ik 3 keer een bod geweigerd op een spits van mij, en nu heeft hij een gebroken hartje en is ontevreden..... Had beter de deal gewoon kunnen laten suspenden.... hij staat wel steeds in de basis maar wordt maar niet positiever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilos128
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 14:01
Harribo schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:48:
[...]

Ik lees dat er nu 5 leden zijn. Als we een groepje bij elkaar kunnen krijgen voor de PC, zeg 10 man, en we
Ik heb me inmiddels ook aangemeld. Misschien is het een idee om een duidelijk oproep binnen Got te doen?

[...]

Ik ben ook bereid om eens mee te doen met een tornooitje of zo voor pc gebruikers. Heb me ook aangemeld bij GoT gemeenschap en ik geloof dat ik het vierde lid ben. Heb echter nog nooit andere personen daar online gezien. Dus nogmaals de oproep: wie is er bereid om mee te doen en hoe gaan we alles organiseren? Mailen mag je doen naar nils.paelinck@scarlet.be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Pff ik word er nu wel een beetje simpel van hoor.

Iedere keer zoek ik snel 1vs1 en spelen we 5min allebei gewoon een goede verbinding ( oke 2x niet ) maar na deze 5min word gelijk de verbinding verbroken omdat het slecht is.. Het online gedeelte valt me echt zwaar tegen moet ik zeggen de laatste tijd...

Misschien word het maar tijd voor een andere game aan te schaffen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Harribo schreef op woensdag 02 december 2009 @ 17:48:
[...]

Lijkt mij erg leuk! Hoe zat je te denken om een duidelijkere oproep binnen GoT te doen?
Heb je toegevoegd. Weet nu ook eindelijk wat dat envelopje rechtsboven in m'n scherm was wat ik zag zodra ik online was ingelogd ;). Stonden nog twee friend requests open :o. Heb nu 3 mensen toegevoegd op m'n friend list waarvan in ieder geval 2 ook van de GoT community.

Ik ga nu eerst even voetbal op TV kijken, maar iemand toevallig zin in een potje (voor de PC dus) na voetbal vanavond? Dus tussen kwart voor 23 en 23:00? Ik zal rond die tijd wel even dit topic checken en in de got community kijken :).
Salv schreef op woensdag 02 december 2009 @ 20:31:
Pff ik word er nu wel een beetje simpel van hoor.

Iedere keer zoek ik snel 1vs1 en spelen we 5min allebei gewoon een goede verbinding ( oke 2x niet ) maar na deze 5min word gelijk de verbinding verbroken omdat het slecht is.. Het online gedeelte valt me echt zwaar tegen moet ik zeggen de laatste tijd...

Misschien word het maar tijd voor een andere game aan te schaffen :P
Merk inderdaad dat ik de laatste tijd, als er dus meer mensen ingelogd zijn op de server, de verbindingen vaker slechter zijn. Dat wil zeggen dat m'n tegenstander vaker een rode stip heeft ipv een gele (goed te doen) of een groene (gewoon goed) dan toen het spel net uit was gekomen. Ben bang dat er gewoon te veel mensen dit spel spelen die een brakke verbinding hebben of hun torrents aan laten staan. Heb namelijk ook wel genoeg potjes waarbij de verbinding wel goed is. Lijkt me dus dat dat niet een probleem is van de server maar een probleem van de verbinding van je tegenstander :/.

[ Voor 32% gewijzigd door Morgoth op 02-12-2009 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Ja het is ook voornamelijk de tegenstander die het probleem is, maar dat is dan wel zo storend. Ze moeten daar gewoon wat voor verzinnen van ben nu vanaf 8 uur bezig en kan geen fatsoenlijke partij spelen.

Komt er wel een verbinding door en die is volgens mij met een kabel modem aangesloten, want daar zat gewoon ruim 2 seconde lag in.. En dat duurt dan ruim 30min voordat die verbroken wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Salv schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:08:
Ja het is ook voornamelijk de tegenstander die het probleem is, maar dat is dan wel zo storend. Ze moeten daar gewoon wat voor verzinnen van ben nu vanaf 8 uur bezig en kan geen fatsoenlijke partij spelen.
DAAROM....NOG EEN REDEN OM VNL TEGEN NEDERLANDERS TE GAAN SPELEN!
BETERE VERBINDING! (hoop ik)
ps. die caps moest echt ff:)
Morgoth schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:03:
Lijkt mij erg leuk! Hoe zat je te denken om een duidelijkere oproep binnen GoT te doen?
Moet ik nog over nadenken. Denk dat ik vooralsnog niet veel verder kom dan vetgedrukte oproep hier?
Ik weet niet hoe die gemeenschappen werken, maar is het niet een idee om allemaal lid te worden van de GoT gemeenschap? En dat ik via die gemeenschap dan kan rondmailen???
Of misschien dat ik een speciaal msn adres aanmaak voor PES?
Ideeen zijn welkom!
Heb je toegevoegd. Weet nu ook eindelijk wat dat envelopje rechtsboven in m'n scherm was wat ik zag zodra ik online was ingelogd ;). Stonden nog twee friend requests open :o. Heb nu 3 mensen toegevoegd op m'n friend list waarvan in ieder geval 2 ook van de GoT community.
Oke....dat wist ik dus ook niet, zal het even checken...
Ik ga nu eerst even voetbal op TV kijken, maar iemand toevallig zin in een potje (voor de PC dus) na voetbal vanavond? Dus tussen kwart voor 23 en 23:00? Ik zal rond die tijd wel even dit topic checken en in de got community kijken :).
Misschien dak erben. Beloof niets. Ga ook even Ajax kijken. (btw...waarom doen ze Twente er niet op? Toch veel spannender? maar dat terzijde offtopic:))

Iets anders: ik zie ook steeds online competities.
Nu wou ik graag aan een meedoen. Die begon vandaag om 20:30 stond er.
Voordat het 20:30 was, kon ik niet inschrijven omdat het "gesloten" was.
Hetzelfde gold voor latere competities.
Dus ik netjes 20:30 afgewacht, zie ik aantal leden : 100/100 en kan ik er niet in omdat de maximum capaciteit bereikt is.
Kortom: mijn vraag: hoe doe ik dus WEL mee aan zo'n competitie?

ps.Het staat ook niet in de geweldige pc handleiding die je bij pes 2010 krijgt. Die vind ik trouwens sowieso ver onder de maat, veel te beknopt. Beetje lui gedaan door Konami.
ps2. moet wel lachen als je in het hoofdmenu op 'sluit af' staat, dan staat eronder 'pro evolution afmaken' ...
goede vertalers hebben ze daar 8)7

[ Voor 92% gewijzigd door Harribo op 02-12-2009 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:34
Zijn er nog mensen die regelmatig via Xbox Live spelen?

Zo ja dan kun je mijn gamertag toevoegen voor een leuk potje online: SALTseafood

Spelen om punten maar wel voor de fun, schelden enzo doen we niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:09
Harribo schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:12:
1.
2.
3.

Ik wil ook graag meedoen met PC toernooien!

Op dit moment kan ik nog niet online, problemen met modem, maar over ca 2 week ben ik er ook te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Outlandos schreef op woensdag 02 december 2009 @ 23:57:
Zijn er nog mensen die regelmatig via Xbox Live spelen?

Zo ja dan kun je mijn gamertag toevoegen voor een leuk potje online: SALTseafood

Spelen om punten maar wel voor de fun, schelden enzo doen we niet aan
Ik heb je toegevoegd!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Ik had even een vraag met de trofee Perfect seizoen, als omschrijving staat dat je een heel seizoen ongeslagen moet zijn, competitie, beker en CL winnen. Nu heb ik dit meerdere malen gehad dus geen verlies partijen, maar wel gelijk spellen.

Toch haal ik deze trofee niet terwijl ik wel aan de eisen voldoe, of moet je echt alles winnen en geen gelijk spel spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Salv schreef op donderdag 03 december 2009 @ 14:36:
Ik had even een vraag met de trofee Perfect seizoen, als omschrijving staat dat je een heel seizoen ongeslagen moet zijn, competitie, beker en CL winnen. Nu heb ik dit meerdere malen gehad dus geen verlies partijen, maar wel gelijk spellen.
Toch haal ik deze trofee niet terwijl ik wel aan de eisen voldoe, of moet je echt alles winnen en geen gelijk spel spelen?
Als ik even onze eigen GOTPS3-site erop na sla, dan staan daar een tweetal links naar Trophy-sites. Die volgend kom ik bij deze: http://www.ps3trophies.or...lution-soccer-2010/guide/ waar ik vervolgens dit lees:

Perfect Season Gold Trophy
Awarded for an undefeated season in Master League winning League, Cup and UEFA Champions League.
All you have to do is, win all the matches in Master League, 61 Wins, 0 Draws and 0 Loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Al meerdere keren gedaan Salv? Hoeveel tijd heeft dat je wel niet gekost? En is het dan nog wel leuk, als je een paar seizoenen alles wint?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Harribo schreef op woensdag 02 december 2009 @ 21:27:
Moet ik nog over nadenken. Denk dat ik vooralsnog niet veel verder kom dan vetgedrukte oproep hier?
Ik weet niet hoe die gemeenschappen werken, maar is het niet een idee om allemaal lid te worden van de GoT gemeenschap? En dat ik via die gemeenschap dan kan rondmailen???
Of misschien dat ik een speciaal msn adres aanmaak voor PES?
Ideeen zijn welkom!
Moeten inderdaad eerst kijken of er uberhaupt genoeg animo voor is, en dan als dat er is misschien maar even via MSN oid proberen te regelen? Ik wil best beetje meehelpen met het opzetten.
Iets anders: ik zie ook steeds online competities.
Nu wou ik graag aan een meedoen. Die begon vandaag om 20:30 stond er.
Voordat het 20:30 was, kon ik niet inschrijven omdat het "gesloten" was.
Hetzelfde gold voor latere competities.
Dus ik netjes 20:30 afgewacht, zie ik aantal leden : 100/100 en kan ik er niet in omdat de maximum capaciteit bereikt is.
Kortom: mijn vraag: hoe doe ik dus WEL mee aan zo'n competitie?
Dit had ik dus ook. Ik had de hoop al opgegeven ooit nog mee te doen aan zo'n competitie. Tot gisteravond. Uit verveling ging ik er maar weer eens kijken en begon wat te klikken en toen ineens zat ik in zo'n competitie! Wist eigenlijk geen eens waar ik in terecht was gekomen, maar bleek een soort van WK achtig iets te zijn. Helaas werd mijn ass keihard gekicked in de kwalificatie ronde (alles verloren), dus ben ik niet doorgegaan. Niveau was wel redelijk hoog daar en de verbindingen eigenlijk alle keren minimaal geel en af en toe zelfs groen bij de tegenstander!

Hiermee heb ik overigens natuurlijk niet je vraag beantwoordt hoe je wel mee kan doen aan zo'n competitie, want ik heb geen flauw idee waarom het nu wel lukte :P. Volgens mij moet je gewoon op het juiste moment je aanmelden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:34
Tof, morgenavond ben ik online om even te knallen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
cheiron schreef op donderdag 03 december 2009 @ 15:05:
Al meerdere keren gedaan Salv? Hoeveel tijd heeft dat je wel niet gekost? En is het dan nog wel leuk, als je een paar seizoenen alles wint?
Ik zit al in seizoen 2022/2023 volgens mij en ik laat het gewoon over aan de coach. Dan win je alles en speel je veel gelijk als je volgens de cpu te ver uit gelopen bent :P

Moet dus alles winnen, dus alles zelf spelen damn daar gaat veel tijd in zitten :( :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Morgoth schreef op donderdag 03 december 2009 @ 15:15:
Moeten inderdaad eerst kijken of er uberhaupt genoeg animo voor is, en dan als dat er is misschien maar even via MSN oid proberen te regelen? Ik wil best beetje meehelpen met het opzetten.
Ik heb al wat ideeen: (die nog niet definitief zijn!)
1.
Enkele wedstrijd.
Zoals ik het nu bekijk, wordt het een combinatie van MSN en de GoT gemeenschap.
Het gaat vaak zo, dat iemand op een bepaald tijdstip graag online wil spelen. Dat kan dan via Msn.
Zodra daar iemand online komt, met "PES 2010" in zijn nick/tekst, dan is hij (of zij) op dat moment aanspreekbaar om met PES online te spelen.
Vervolgens spreek je het af en ontmoet je elkaar in de GoT gemeenschaps-ruimte.
Als dat namelijk nog eens gaat lopen, hoef je alleen maar in de toekomst de GoT gemeenschap in.
(Maar ja als als als als he?:))

2.
Msn - emailadressen verspreiden
Die (msn-)emailadressen moeten we dus gaan uitwisselen. Daar moet ik verder over nadenken.
Het mooiste zou zijn een website waar je je kan registreren en dan kan zien wie allemaal ook online spelen, ieder voorzien van een msn emailadres (de eigen privacy zou dan ook aan te geven misschien moeten zijn door een speler).
Andere manier is om hier emailadressen uit te wisselen. Raad ik wel aan geen "serieus" emailadres te gebruiken Of eventueel een apart msn emailadres aan te maken.
Ik ben avonds op msn online en zo niet, dan kan je me mailen om vragen te stellen en misschien is het ook een idee dat ik misschien emailadressen verspreidt, al dan niet met goedkeuring van de persoon zelf uiteraard.

3.
Online competities
Het idee is om hier , in dit forum, aan te geven wanneer een competitie van start gaat.
Het idee 'competitie' moet ik nog uitzoeken, snap nu nog steeds niet helemaal hoe het precies werkt online.

Graag hoor ik commentaar op bovenstaande ideeen!
Vergeet niet dat als we starten, het fijn zou zijn als je mensen kent die zich ook willen scharen bij onze gemeenschap:)

Morgoth schreef op donderdag 03 december 2009 @ 15:15:
Dit had ik dus ook. Ik had de hoop al opgegeven ooit nog mee te doen aan zo'n competitie. Tot gisteravond. .......
Hiermee heb ik overigens natuurlijk niet je vraag beantwoordt hoe je wel mee kan doen aan zo'n competitie, want ik heb geen flauw idee waarom het nu wel lukte :P. Volgens mij moet je gewoon op het juiste moment je aanmelden ofzo.
Moet toch anders kunnen lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:27
Ik word zo moe van Konami, ieder jaar is het hetzelfde verhaal. Transfers etc. zijn niet gelijk goed waardoor er een update komt. Daardoor werkt geen enkele patch meer (waar je toch al weken op moet wachten). De Gamingaccess patch werkt weer niet door die update. Het is nu al december, en ik kan nog steeds normaal een ML beginnen. Schandalig, er is gewoon geen behoorlijke voetbalgame voor de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
-Edwin- schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:26:
Ik word zo moe van Konami, ieder jaar is het hetzelfde verhaal. Transfers etc. zijn niet gelijk goed waardoor er een update komt. Daardoor werkt geen enkele patch meer (waar je toch al weken op moet wachten). De Gamingaccess patch werkt weer niet door die update. Het is nu al december, en ik kan nog steeds normaal een ML beginnen. Schandalig, er is gewoon geen behoorlijke voetbalgame voor de pc.
Dat third party's patches en updates niet werken met de Konami patches/updates is al jaren bekend.

Iets anders: ben erachter hoe je mee kan doen aan een competitie.
Je moet kijken naar de tijd dat een competitie begint en op dat tijdstip er snel bij zijn om in te loggen.
Dus als een competitie 20:30 begint, dan ook STIPT 20:30 inloggen.

Heb zonet een competitie gespeeld. Zeeeeeer teleurstellend.
5 van de 6 potjes waren niet te spelen vanwege de lags. Dat heb ik normaal niet.
Als tegenstanders dan snelle spelers hebben en dan gaan lopen, heb je helemaal geen tijd meer om te anticiperen.
Daar komt bij dat vaak alleen de meest dichtstbijzijnde 2 verdedigers te selecteren zijn en dan het ook nog vaak zo is dat áls je een speler selecteert, de speler éérst de verkeerde kant oploopt. Weg moment, weg actie. Drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Iedereen pakt ook dezelfde teams online. Of Real, of Barca, of Brazilie. Dat geeft al weer aan dat de balans weer totaal zoek is. Teams moeten veel meer aan elkaar gewaagd zijn. En niet weer met een Ronaldo of Messi online overal voorbij lopen, langs de achterlijn, voorzetje en scoren. Dat doen zoveel mensen.

Ik speel dan ook vrijwel altijd 5-4-1 op de counter, vaak met Oranje. Veel gelijkspelletjes maar als je tegenstander een slechte verbinding heeft is het makkelijker om er nog een 0-0 uit te slepen ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
kazuka schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:02:
Iedereen pakt ook dezelfde teams online. Of Real, of Barca, of Brazilie. Dat geeft al weer aan dat de balans weer totaal zoek is. Teams moeten veel meer aan elkaar gewaagd zijn. En niet weer met een Ronaldo of Messi online overal voorbij lopen, langs de achterlijn, voorzetje en scoren. Dat doen zoveel mensen.
Dat is inderdaad echt een drama. Dan lijkt het niet meer op voetbal. Dat geloop de hele tijd met Messi oid.
En je kan er niet altijd wat aan doen, mannetjes selecteren is gewoon te traag in deze PES versie.
Zo kan elke noob nog flink wat punten sprokkelen.
Nu we toch aan het zeuren zijn: het ergst is nog de keepers die geen bal klem hebben na een schot en bijna altijd vervolgens netjes bij een tegenstander inleveren. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Iemand al een patch (PS3) ontdekt die te gebruiken is na de laatste Konami patches? Dus eigenlijk 1 die na de laatste patch gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even tussen de discussie over het online spelen door: ik sta op het punt een console aan te schaffen, oa omdat mn pc sinds pes10 niet meer in staat is games te draaien. Hoe dan ook, ik zit een beetje met het ps3 vs xbox 360 dilemma. Het is niet dat ik niets anders erop wil spelen, maar wat vinden jullie: welke console is beter voor pes? Misschien dat deze vraag neerkomt op welke controller geschikter is, dan hoor ik dat graag, ik hoorde ook over een speciale pes-controller, heeft iemand daar ervaring mee? (hoop dat deze vraag uberhaupt mag in deze topic, anders mijn excuses).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:07
Ik wil ook graag meedoen online via de PC, hou me op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Voor alle mensen die graag online met de PC willen spelen, lees onderstaande GOED door ! :

Bij deze geef ik jullie mijn email/msn adres: jongen_groni@hotmail.com
Voeg me toe aan msn om online te spelen.
We spelen dan in de GoT gemeenschap, hoe je daar moet inloggen staat aan het begin van dit topic.
Anders vraag je mij maar op msn.
Ik ben online morgen (zondag 6 december) om 20:00 om te spelen. Blijf sowieso tot 21:00.
Dat is dus na het voetbal op tv en vóór studio voetbal :)

Iedereen die ook graag online wil spelen, roep ik dan ook op om morgen te verschijnen op mijn msn adres!

Mijn idee is dat ik de enige die niét speelt. Ik ben er om de emailadressen persoonlijk via mijn msn adres uit te wisselen. Dus zodra je online komt, stuur jou dan via msn emailadressen van meerdere mensen in Nederland die online willen spelen (de mensen die mij ook hebben toegevoegd op msn). Dat doe ik zonder te vragen aan jou of het mag. Wil je niet dat ik jouw emailadres doorgeef, geef het dan duidelijk aan!
Ik hou dus zelf een lijstje bij met emailadressen.

Na afloop laat ik hier in dit topic weten hoe het gegaan is.
Ik ga dit minimaal 1x herhalen.

Tot morgen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Het is nog niet eens begonnen en heb er al 3 toegevoegd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Harribo op 06-12-2009 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zitilites
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:09
Waarom gebruik je geen Xfire ipv MSN om te kijken wie online is/wil spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Ik ben d'r bai vanavond na voetbal Harribo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Zo dat was de eerste keer, fantastische verbinding, veel leuker spelen zo :)
Bedankt iedereen en tot een volgende keer!

Ik geef het weer aan hier op GoT.
Daarnaast maak ik voor de volgende keer ook reclame op andere sites :)

Als mensen nog meer mensen kennen die graag PES online via de PC willen spelen, dan geef ze mijn emailadres ook maar. Die is jongen_groni@hotmail.com
En als mensen nog meer sites weten waar ik voor een volgende keer extra reclame kan maken, dan geef ze ook even door als je wilt.

Tot de volgende keer! 8)

[ Voor 108% gewijzigd door Harribo op 06-12-2009 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Salv schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:26:
[...]

Ik zit al in seizoen 2022/2023 volgens mij en ik laat het gewoon over aan de coach. Dan win je alles en speel je veel gelijk als je volgens de cpu te ver uit gelopen bent :P

Moet dus alles winnen, dus alles zelf spelen damn daar gaat veel tijd in zitten :( :P
Ah, ik dacht al :D Als ik de coach laat spelen (2e seizoen master league met standaard team) verliest hij zo een beetje alles..

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Ik snap er niks van, als je kijkt bij weekklassement, en dan bij de spelers bovenaan, zitten er mensen die al 211 wedstrijden op rij hebben gewonnen....ok je kan goed zijn, maar 211, serieus, je hebt toch ook een keer een wedstrijd pech dat je gelijk speelt of verliest? Is dit cheaten of zijn die mensen echt zo enorm goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dersan schreef op maandag 07 december 2009 @ 01:57:
Ik snap er niks van, als je kijkt bij weekklassement, en dan bij de spelers bovenaan, zitten er mensen die al 211 wedstrijden op rij hebben gewonnen....ok je kan goed zijn, maar 211, serieus, je hebt toch ook een keer een wedstrijd pech dat je gelijk speelt of verliest? Is dit cheaten of zijn die mensen echt zo enorm goed?
Ik geloof er ook niks van. Er zitten ook zoveel wedstrijden tussen met een k*t vebinding dat het gewoon toevalsvoetbal is en de gelukkigste wint.

Speelde gisteren weer een paar potjes 2vs2, echt dramatisch. De hele wedstrijd heb ik een lag van dik 1 seconde voordat er gereageerd wordt op mijn input. Dit was bij PES2009 nog minder slecht. Online ben ik er echt wel weer even klaar mee. Het heeft weinig meer met skills te maken maar meer met geluk en toeval.

De Master League blijft gelukkig wel super en ook met 2 maten op de bank is geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Even ter herinnering: vanavond zal de tweede GOTPS3 PES2010 competitie plaatsvinden!
Aanvang is om 21:00.

De competitie deze keer is als volgt: Kwalificatie WK 2009 Europa. De competitieregels zijn als volgt:
- potjes van 10 minuten
- je speelt één keer tegen elke tegenstander
- blessures zijn ingeschakeld
- voetballook is willekeurig

Om mee te doen, doe je het volgende:
- Ga in het spel naar ONLINE > COMMUNITY > GOTPS3 > COMMUNITY LEAGUE en open de league WK 2009 EUROPA. Schrijf je in met een Europees land dat nog niet door iemand anders is gekozen.
- Het is niet toegestaan om een land te kiezen die reeds door een andere speler is gekozen.
- Het is niet toegestaan om een ander land dan een Europees land te kiezen.
- Zodra je je ingeschreven hebt, ga je naar de GOTPS3-pagina en geef je aan welk land je gekozen hebt.
- Afhankelijk van het aantal deelnemers gaat een x aantal Europese landen door naar het WK. Dit aantal zal ik, net als de landen, aan het einde van de competitieavond daar vermelden.

Na deze Europese ronde, zal er een kwalificatiecompetitie plaats vinden in de Amerika's, Afrika en Azië/ Oceanië. Bovenstaande regels zullen dan ook gelden, met uitzondering dat het een land uit dat continent moet zijn.
Zo hebben we aan het einde van de vier kwalificatierondes een overzicht van landen uit alle continenten die zich geplaatst heeft voor het WK 2009. Deelnemers kunnen zich dan inschrijven voor het uiteindelijke WK en ik zal per loting gaan bepalen welke deelnemer met welk land zal gaan moeten spelen. Dit overzicht zal dan daar gepost worden. Loting is bindend; houdt hier rekening mee bij deelname.

Indien je jezelf nog niet hebt toegevoegd aan de GOTPS3-community, ga je in het spel naar ONLINE en daarin naar COMMUNITY. Je krijgt nu een zoekvenster. Vul het zoekveld in en laat het zoeken naar GOTPS3 (let op de hoofdletters, anders vind je het niet). Het wachtwoord is "got" zonder de aanhalingstekens.

Veel succes, maar voornamelijk plezier! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz

Freshnezz

Why so serious?

Ik moet zeggen dat ik me steeds meer begin te irriteren aan PES2010.

- Het is zo ongelofelijk hoe je soms duidelijk merkt dat de PC gewoon in cheat-god-like modus speelt. Dat ze (vooral als ze achter staan) in hyper-speed heen en weer tikken als idioten en het onwijze moeite kost om die bal af te pakken en ze zo makkelijk scoren. Dit was sowieso in de vorige PES ook al zo, maar het lijkt nog erger in deze versie.

- Passes worden soms totaal verkeerd gegeven, bv dat er naar links wordt gepaasd terwijl m'n stick toch echt naar rechts gedrukt staat (dit gebeurt vooral als ik met de analoge stick speel). Zou denken dat het aan de stick ligt ofzo, maar bijvoorbeeld andere games (FIFA ofzo) gebeurt dit helemaal niet.

- 360 graden is erg slecht uitgewerkt, die 'schaar' of whatever die je ziet als je een rondje draait slaat nergens op.

- (Steek)Passes die de ene keer keihard zijn en de andere keer ontzettend sloom. Het lijkt alsof het geen reet uit maakt of je de knop langer hebt ingedrukt of dat je maar een klein tikje geef; PES bepaalt dat kennelijk zelf :S

- De aanname is ook zo ontzettend traag, zo vaak meegemaakt dat ik voor een open goal stond en m'n speler gewoon niet reageert op m'n schietknop, wtf is dat!? Sowieso reageert ie soms niet eens op pasen. Dat je 'op het juiste moment op de knop moet drukken' slaat ook nergens op, want soms druk je 1-2 seconden eerder al op de paasknop en paast ie hem alsnog.

- Na een afvallende bal na bijvoorbeeld een hoekschop is het gewoon onmogelijk om meteen op goal te knallen van afstand. De aanname is zwaar kut, ook met de beste spelers. 9 van de 10 keer reageert ie gewoon amper en neemt ie hem eerst aan (duurt 2 seconden ofzo) voordat ie schiet.

- Zo vaak is het voorgekomen dat bijvoorbeeld met drie man richting goal ren, de middelste man totaal vrij staat, en dat m'n (steek)paas gewoon naar de meest linker speler gegeven wordt....-> 100% kans verpest...

- Ik word zo ziek van de vieze overtredingen die de AI op je maakt. Ik heb volgens mij al meer dan 20x harde overtredingen binnen de 16 meter gehad en maar 1 penalty mee gekregen! En voor vervolgens de meest zachte schouderbeuk wordt er wel gefloten.

En dan zijn er nog meer dingen waar ik me aan irriteer maar goed. Wat me dus het meest tegen valt is dat je gewoon veel minder controle lijkt te hebben op de acties die je uit voert.

Overigens lijkt het alsof voor elke 2009 bug die opgelost is, er 10 bij komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Freshnezz schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:57:
<knip>
Na de demo had ik echt zin in PES2010. En inmiddels speel ik gewoon weer PES5. Heb ik tenminste nog het idee een voetbalspelletje te spelen, itt PES2010. Het loopt gewoon niet lekker. Alles voelt en reageert traag. Even een analogie om mijn gevoel te omschrijven: Het besturen van spelers bij PES2010 is alsof je een volgeladen vrachtwagen bestuurt in een racespel. Dit gevoel had ik veel minder in de demo trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
PES 2010 is alleen leuk als je rustig kan blijven 8)
Dat lukt mij lang niet altijd, het spel zit, altans tegen de CPU, vol met cheats en onhandigheden.

Kan mensen wel 1 tip geven: blijf rustig, laat de aanvallende tegenstander verdedigen door de CPU (is een knop) en ga zelf dan van te voren bekijken aan wie die tegenspeler zijn bal eventueel kwijt kan. En ga dan van te voren in die lijn lopen. Vaak zet je tegenstander dan klem, krijg je soms een vrije trap tegen (ja tegen, niet te geloven, als de cpu klem wordt gezet gaat die dus soms cheaten) maaaaaar..... nog vaker pak je gewoon de bal af of krijg je hem in je voeten gespeeld. Geduld is hierbij wel van belang. Ga je je zelf opfokken, dan loop je achter de feiten aan en staat er steeds weer een andere tegenstander vrij.
De strategie 'druk' uitoefenen is hierbij wel handig als het aan staat.

Ik ben heel goed in verdedigen, kan alleen niet scoren:)
Freshnezz schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:57:
..........
Overigens lijkt het alsof voor elke 2009 bug die opgelost is, er 10 bij komen...
Je hebt helaas helemaal gelijk. Maar een beter voetbalspel is er niet voor de pc vind ik.
Het meest irritante is gewoon het feit dat een speler bijna altijd eerst doodleuk een bal gaat lopen aannemen. Niet alleen als je aanvalt maar zelfs ook vlakbij je eigen keeper in eigen stafschopgebied!
Dan staat er in de gebruikshandleiding: druk op de schietknop vóórdat de bal er is. Flauwekul, dat werkt dus lang niet altijd.
Ik ben nog op zoek naar een knop waarmee je makkelijker en sneller een bal aanneemt, dat is het enige wat ik er nog allemaal aan kan doen. Weet zo alleen niet welke?
kazuka schreef op maandag 07 december 2009 @ 06:47:
[...]
Speelde gisteren weer een paar potjes 2vs2, echt dramatisch. De hele wedstrijd heb ik een lag van dik 1 seconde voordat er gereageerd wordt op mijn input. Dit was bij PES2009 nog minder slecht. Online ben ik er echt wel weer even klaar mee. Het heeft weinig meer met skills te maken maar meer met geluk en toeval.
Daarom heb ik dus nu een online clubje voor de PC versie opgezet zodat je goede verbindingen hebt en het fijner spelen is :) Voeg me dan toe aan je msn : jongen_groni@hotmail.com

[ Voor 46% gewijzigd door Harribo op 07-12-2009 12:14 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste