Wat me eigenlijk opvalt als ik online speel... ik pak meestal 'snelle match' en kies dan voor 'tegenstanders van het zelfde niveau'. Alleen staan deze in ranking dus altijd hoger als ik...
Ik heb het gister op een Full HD tv gespeeld, en mán wat gaat dat traag 
Ik heb zelf ook een PS3 maar gewoon een breedbeeld CRT scherm, geen HD of wat dan ook en dat gaat zoveel sneller..
Ik heb zelf ook een PS3 maar gewoon een breedbeeld CRT scherm, geen HD of wat dan ook en dat gaat zoveel sneller..
Ik heb het spel sinds een week en ik heb er gemengde gevoelens over. Ik speel wel zo goed als alleen online. Maar ik erger me soms wel aan:
- de slechte keepers: waarom oh waarom kunnen we geen manual keeper hebben online? Dat zou heel wat verhelpen van de ai-problemen. Ik zie gewoon tegenstanders die constant mijn keeper omspelen. Lees: voorbij de keeper lopen en hem in het lege mandje leggen. Rebounden is tof, maar is nog te vaak mogelijk.
- de ref zoals al veel gezegd: de noodrem is niet eens altijd rood...
- het flipperkastgehalte: hoe die bal soms carambolt tegen 3, 4 spelers...
- het elke keer moeten laden van de tactische gegevens vind ik ook zeer lastig, kan dat niet standaard ingeladen worden?
- De GUI is ook zo lomp en omslachtig bij momenten. Als ik bv iemand uit mijn game room wil kicken omdat die te veel lag heeft, moet ik wel door 3 verschillende vensters navigeren en dan eens een paar keer bevestigen. Vind ik te omslachtig
- Wat een vreselijke achtergrondmuziek in de menu's. Het is denk ik de 1e keer dat ik mij écht wel zwaar stoor aan de in-game muziek. Ik heb zelfs mijn eigenlijk playlisten moeten invoeren. Zo slecht vond ik die muziek. Vooral die onnozelheid van stereophonics
- de belachelijk dunne manual. Ik snap zeer weinig van het tactische scherm, vooral bij de spelerslijst voor de match. Zelfs spelers vergelijken is nu een hel. Al die iconen, en cijfers staan amper uitgelegd!
Voor de rest: ik speel het wel graag, maar niet omdat de 2010-versie zoveel beter is dan de vorige 3 versies. Ik vind het niet zoveel verschillen. Ik speel het gewoon graag omdat ik pes een beter voetbalspel vind dan fifa. De feeling is toch totaal anders dan bij fifa. Al vond ik fifa 09 online ook wel enorm sterk. En binnenkort ga ik wel fifa kopen want ik ken een aantal vrienden die dat ook hebben.
Positieve punt is vooral de sterk verbeterde online mode, 2 vs 2 is echt wel fun. De algemene gui is er wel op vooruit gegaan, maar die van fifa vind ik nog altijd eenvoudiger én veel stijlvoller.
- de slechte keepers: waarom oh waarom kunnen we geen manual keeper hebben online? Dat zou heel wat verhelpen van de ai-problemen. Ik zie gewoon tegenstanders die constant mijn keeper omspelen. Lees: voorbij de keeper lopen en hem in het lege mandje leggen. Rebounden is tof, maar is nog te vaak mogelijk.
- de ref zoals al veel gezegd: de noodrem is niet eens altijd rood...
- het flipperkastgehalte: hoe die bal soms carambolt tegen 3, 4 spelers...
- het elke keer moeten laden van de tactische gegevens vind ik ook zeer lastig, kan dat niet standaard ingeladen worden?
- De GUI is ook zo lomp en omslachtig bij momenten. Als ik bv iemand uit mijn game room wil kicken omdat die te veel lag heeft, moet ik wel door 3 verschillende vensters navigeren en dan eens een paar keer bevestigen. Vind ik te omslachtig
- Wat een vreselijke achtergrondmuziek in de menu's. Het is denk ik de 1e keer dat ik mij écht wel zwaar stoor aan de in-game muziek. Ik heb zelfs mijn eigenlijk playlisten moeten invoeren. Zo slecht vond ik die muziek. Vooral die onnozelheid van stereophonics

- de belachelijk dunne manual. Ik snap zeer weinig van het tactische scherm, vooral bij de spelerslijst voor de match. Zelfs spelers vergelijken is nu een hel. Al die iconen, en cijfers staan amper uitgelegd!
Voor de rest: ik speel het wel graag, maar niet omdat de 2010-versie zoveel beter is dan de vorige 3 versies. Ik vind het niet zoveel verschillen. Ik speel het gewoon graag omdat ik pes een beter voetbalspel vind dan fifa. De feeling is toch totaal anders dan bij fifa. Al vond ik fifa 09 online ook wel enorm sterk. En binnenkort ga ik wel fifa kopen want ik ken een aantal vrienden die dat ook hebben.
Positieve punt is vooral de sterk verbeterde online mode, 2 vs 2 is echt wel fun. De algemene gui is er wel op vooruit gegaan, maar die van fifa vind ik nog altijd eenvoudiger én veel stijlvoller.
[ Voor 5% gewijzigd door pina op 15-11-2009 18:38 ]
Kom er helaas niet uit. Op de xbox360, hoe kan ik makkelijk met iemand uit mijn friends een wedstrijd spelen? Vooralsnog doe ik het op de onhandige manier; zelfde lobby zitten iedereen kicken totdat eindelijk je buddy joined, moet toch makkelijker kunnen?
Zelf een room aanmaken, limit invitations en dan een invite sturen. Althans zo werkt het op de PS3.Rimostiq schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:37:
Kom er helaas niet uit. Op de xbox360, hoe kan ik makkelijk met iemand uit mijn friends een wedstrijd spelen? Vooralsnog doe ik het op de onhandige manier; zelfde lobby zitten iedereen kicken totdat eindelijk je buddy joined, moet toch makkelijker kunnen?
PSN id: PENo1
In ML kan een speler dus boven de 100 komen met een maxima van 109 ... gezien op Evo-web 

En volgens lid T.B.T is 109 de maxima aangezien die user gewoon een speler heeft gemaakt met alles 99.
Verder zag ik zelf toevallig ook dat je in BaL dat de grafiek van je gecreëerde speler helemaal loppt naar 120...

En volgens lid T.B.T is 109 de maxima aangezien die user gewoon een speler heeft gemaakt met alles 99.
Verder zag ik zelf toevallig ook dat je in BaL dat de grafiek van je gecreëerde speler helemaal loppt naar 120...
Anoniem: 201583
Even een vraagje over online op de PS3.
Ik heb net een paar potjes gespeeld, maar ik heb gruwelijk veel last van input lag, terwijl ik hier offline geen last van heb. Iemand enig idee hoe dit komt en nog belangrijker, hoe je het oplost?
Ik heb net een paar potjes gespeeld, maar ik heb gruwelijk veel last van input lag, terwijl ik hier offline geen last van heb. Iemand enig idee hoe dit komt en nog belangrijker, hoe je het oplost?
Ja, de lag is wel een stuk minder dan vorig jaar.Harribo schreef op zondag 15 november 2009 @ 11:25:
Ik speel online met de PC. Moet zeggen dat als je let op de verbinding van je tegenstander, ik zelden lags ervaar. Vind dus wel dat Konami hier een goede stap voorwaarts heeft gemaakt.
Echter tot nu toe nog geen wedstrijd uit kunnen spelen.
Heb namelijk vandaag voor het eerst 5 potjes online gespeeld, echter alle wedstrijden werden voortijdig gestopt.
De oorzaak ben ik nog niet achter, disconnect tegenstander?
Ik stond elke keer 0-0 of 0-1 achter, dus zal wel niet moedwillig zijn
Ik heb het net ook geprobeerd (ps3) maar geen succes. In matchmaking vaak geen connect en via matchroom uit de wedstrijd gegooid na lag. Nog geen succes dus.
Damn, en dan nog wel die prutser van een Burchet die alleen een beetje hard kan rennen als default spelerRegeneration schreef op maandag 16 november 2009 @ 16:58:
In ML kan een speler dus boven de 100 komen met een maxima van 109 ... gezien op Evo-web
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Aan de ene kant vind ik het wel grappig dat dit kan, maar aan de andere kant ook wel erg onrealistisch.
Weet iemand trouwens als wat meer over de correcte clubnamen van de League 2 clubs ( Johachnaard V.V. bijvoorbeeld ) heb al diverse fora nagezocht maar kon nou niet echt vinden welke clubs ze in real life voor zouden moeten stellen.
Anoniem: 156876
Wat een heerlijk spel is het toch. Na een tijdje niet gespeeld te hebben, heb ik hem vandaag weer eens opgestart. Begonnen met Real Madrid in de Champions League. Eerste paar wedstrijden moeizaam, eerste paar wedstrijden gelijk gespeeld.
Maar nu heb ik weer een aantal potjes gespeeld, en nu won ik net met 6-0 van Barca, ze vlogen er van alle kanten in!
Had wat meer tegenstand verwacht.
Speel uiteraard op Top Player...
Maar nu heb ik weer een aantal potjes gespeeld, en nu won ik net met 6-0 van Barca, ze vlogen er van alle kanten in!
Speel uiteraard op Top Player...
Ik startte net PES op de PS3 en ik moest updaten.
Iemand enig idee wat de update inhoud?
Kreeg via google niet veel gevonden namelijk...
Nadat ik je post had gelezen vond ik ook een Konami PC patch 1.02. Wellicht de transfer updates?Anoniem: 201583 schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 18:18:
Ik startte net PES op de PS3 en ik moest updaten.
Edit: in readme staat:
Pro Evolution Soccer 2010 Ver 1.02toon volledige bericht
Patch Notes
Time of Release: 17/11/2009
Fixed the problem of edit data reverting to default once the download content is implemented in-game.
In view of the current issues, we have temporarily stopped users playing the game on PC's with different CPU manufacturers from being matched in Quick Match.
Please be made aware that sometimes, during installation, the process may appear to have stalled with the window status shown as "not responding" for a few minutes.
However, we would like to ask you to wait for the installation to resume rather than to retry or abort as the installation is in progress even when the above symptoms occur.
We would like to thank you in advance for your patience and understanding.
[ Voor 51% gewijzigd door Regeneration op 17-11-2009 18:33 ]
Het lijkt dus meer op een pc patch dan een PS3 patch? Kan er niet echt dingen uithalen die ook voor toepassing kunnen zijn op de PS3
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Ja, wat ik post is van de PC. Ik weet niet wat en of de PS3 voor meldingen geeft?Salv schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 18:40:
Het lijkt dus meer op een pc patch dan een PS3 patch? Kan er niet echt dingen uithalen die ook voor toepassing kunnen zijn op de PS3
erger me weer dood.....wanneer gaan die keepers nu eens ballen vasthouden als er op hun geschoten wordt?
ik 10 kansen geen goal, tegenstander 2 kansen tegen de keeper van afstand, keeper legt hem dan bijna ALTIJD panklaar in de voetjes van een tegenstander....
zeer oneerlijk...2 tegengoals...wedstrijd praktisch gelopen
ik 10 kansen geen goal, tegenstander 2 kansen tegen de keeper van afstand, keeper legt hem dan bijna ALTIJD panklaar in de voetjes van een tegenstander....
zeer oneerlijk...2 tegengoals...wedstrijd praktisch gelopen
[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 17-11-2009 19:56 ]
Volgens mij is de update voor de PS3 per vandaag ook uit.
Althans, ik vind dit vrij duidelijk: http://www.pesfan.com/news/8628939/PES-Patch-1.02-Launched/
Hopen dat verschillende problemen nu verholpen zijn!
Althans, ik vind dit vrij duidelijk: http://www.pesfan.com/news/8628939/PES-Patch-1.02-Launched/
Yes thnx mij is het ook gelukt!:) Ik probeer nu zelf een mp3 toe te voegen, maar vroeg me af of iemand weet of er een limiet qua grootte is. Dus wat is de maximale grootte van een mp3 die je wil toevoegen aan PES?Sluuz schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:13:
[...]
Tja, het was natuurlijk ook een nogal botte opmerking van jouw kant waar niet uit blijkt wat je al geprobeerd hebt en wat er precies niet lukt. Maar je zinnige post hierboven maakt dat wat duidelijker.
Je chant moet in .mp3 formaat zijn en deze zet je op je harde schijf. Daar maak je een playlist aan genaamd "KONAMI_PES". Zonder aanhalingstekens natuurlijk. Let erop dat bij het aanmaken hiervan, je PS3 er automatisch een spatie achter zet als je start drukt. Deze moet je dus nog even handmatig weghalen. Je chants zet je nu in die playlist en je gaat in de edit mode naar betreffende scherm waar je dat kunt instellen (weet even niet precies de route). Edit team ofzo.
succes ermee
PSN: Mondaatje
Voor de liefhebbers:
De Gamingaccess Community Patch is uit! Het is nog wel een beta.
De Gamingaccess Community Patch is uit! Het is nog wel een beta.
Pff.. update gewoon die spelers. Dat had al vanaf de release goed moeten zijnJelleSnel schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 20:46:
Volgens mij is de update voor de PS3 per vandaag ook uit.
Flickr PSN ID= cheironnl
Pfff net online tegen een Italiaan, denk speel even nog laatste potje voor vandaag was wel redelijk bezig. Gebeurd echt alles wat ik doe 1 á 2 seconden later
Dus ik denk zal zo wel over zijn maar gewoon die hele 1e helft last van gehad, toen maar gekapt wat zo er is geen spelen aan. Hij had er blijkbaar geen last van want combineerde er rustig op los.. Kan dit aan mij liggen door iets? Heb het in ieder geval nooit eerder meegemaakt, laten we hopen op 1 keer pech.
Dit heb ik dus tot nu toe bij al mijn online-wedstrijden gehad. Zou het aan de verbinding kunnen liggen?Rimostiq schreef op woensdag 18 november 2009 @ 00:31:
Pfff net online tegen een Italiaan, denk speel even nog laatste potje voor vandaag was wel redelijk bezig. Gebeurd echt alles wat ik doe 1 á 2 seconden laterDus ik denk zal zo wel over zijn maar gewoon die hele 1e helft last van gehad, toen maar gekapt wat zo er is geen spelen aan. Hij had er blijkbaar geen last van want combineerde er rustig op los.. Kan dit aan mij liggen door iets? Heb het in ieder geval nooit eerder meegemaakt, laten we hopen op 1 keer pech.
Waar zou het anders aan moeten liggen? Kijk eens in de netwerkinstellingen wat je NAT-type is. Deze moet 2 of 1 zijn. 1 is het beste, omdat de ps3 dan vrij spel heeft en alle poorten open staan. Als je type 2 hebt, zal je nog wat poorten open moeten zetten in je router (tenzij UPnP).Anoniem: 201583 schreef op woensdag 18 november 2009 @ 07:39:
[...]
Dit heb ik dus tot nu toe bij al mijn online-wedstrijden gehad. Zou het aan de verbinding kunnen liggen?
PSN: Sluuz
Naja ik heb 't op de Xbox360 en alleen die ene keer. Misschien soms wat kleine schokken bij andere partijen maar was eigenlijk behoorlijk tevreden over het online gedeelte. Maar ja die wedstrijd sloeg alles, vooral als jij de enige partij bent die er last van heeft ga je er met grote cijfers aan.. Als ik nog redelijk kon verdedigen had ik er wel makkelijk een gelijkspel nog kunnen uithalen, zo goed was die niet. Heb nu wel van een aantal mensen gehoord dat ze tegen Italianen de meeste problemen ondervinden. Misschien het advies opvolgen van 1 van mijn vrienden, als je tegen een Italiaan moet, match cancelen :]
Hmmm, die update 1.02 van gisteren lijkt iets goeds gedaan te hebben, ondanks dat ik nergens kan terugvinden wat er nou is aangepakt (PS3-versie hier).
In de ML merk ik sowieso een verbetering. Mijn tegenstander word eerder gestopt door de scheidsrechter en mijn spelers "lijken" makkelijker door een verdediging te weven.
Maar de grote verbetering zie ik toch online nu. Ik zie nu als beheerder van de GOTPS3-online-community de optie "Start Match" in het wit, wat ik voorheen nog nooit gezien heb. Het was jammer dat er niemand online was om het te testen, maar ik heb zo'n gevoel in mijn onderbuik dat we binnenkort eindelijk eens een community-league kunnen gaan starten met z'n 13'en...
In de ML merk ik sowieso een verbetering. Mijn tegenstander word eerder gestopt door de scheidsrechter en mijn spelers "lijken" makkelijker door een verdediging te weven.
Maar de grote verbetering zie ik toch online nu. Ik zie nu als beheerder van de GOTPS3-online-community de optie "Start Match" in het wit, wat ik voorheen nog nooit gezien heb. Het was jammer dat er niemand online was om het te testen, maar ik heb zo'n gevoel in mijn onderbuik dat we binnenkort eindelijk eens een community-league kunnen gaan starten met z'n 13'en...
Officieel zorgt de patch op de PS3 er alleen voor dat wanneer er een update voor de opstellingen en spelers wordt uitgebracht, dit geen effect heeft op de mogelijke aangepaste option file die je op dat moment gebruikt.
Dat de optie "start match" wit is, houdt in dat op dat moment iemand probeert je room te betreden. Dit was al zo voor de patch.
Dat de optie "start match" wit is, houdt in dat op dat moment iemand probeert je room te betreden. Dit was al zo voor de patch.
Oh dat is wel beter! Dan kan ik nu toch aan de slag met een goede OF. Iemand hier die al wat heeft geexpirimenteerd met verschillende OF's? Is er 1 die er boven uit stijgt, bijv qua qualiteit shirts ofzo...Sluuz schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:06:
Officieel zorgt de patch op de PS3 er alleen voor dat wanneer er een update voor de opstellingen en spelers wordt uitgebracht, dit geen effect heeft op de mogelijke aangepaste option file die je op dat moment gebruikt.
En is er nog iemand hier die weet hoe groot de mp3 voor de chants per stuk maximaal mogen zijn?
[ Voor 6% gewijzigd door Monda op 18-11-2009 12:10 ]
De OF van winningelevenblog.com is wel prima.Monda schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:09:
[...]
Oh dat is wel beter! Dan kan ik nu toch aan de slag met een goede OF. Iemand hier die al wat heeft geexpirimenteerd met verschillende OF's? Is er 1 die er boven uit stijgt, bijv qua qualiteit shirts ofzo...
En is er nog iemand hier die weet hoe groot de mp3 voor de chants per stuk maximaal mogen zijn?
Grootte van de mp3's in de playlist is volgens mij vrijwel onbeperkt.
Thnx!Sluuz schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:29:
[...]
De OF van winningelevenblog.com is wel prima.
Grootte van de mp3's in de playlist is volgens mij vrijwel onbeperkt.
Wat ik me nu nog afvraag... Bij pes2009 moesten bepaalde OF's compatibel zijn met de versie van PES, anders ging het niet werken (shirtjes waren bijv niet veranderd na OF installatie). Is dit bij 2010 ook zo? Dit met het oog op de nieuwe update van Konami patch 1.02...
Deze OF ziet er ook wel goed uit: http://forums.evo-web.co.uk/showthread.php?t=55771
[ Voor 7% gewijzigd door Monda op 18-11-2009 13:37 ]
Klopt niet wat je zegt. Ik bevond mij niet in een room, maar gewoon onder de League-pagina van onze online community. Er was overigens niemand anders dan mij in de community aanwezig, dus niemand betrad iets.Sluuz schreef op woensdag 18 november 2009 @ 12:06:
Er is dus wel degelijk hierin een verbetering aangebracht omdat, zoals ik als schreef, nog niet eerder deze optie actief had in het menu.
Overigens klikte ik wel op "Start match" en kreeg ik een melding dat er niemand was om een match te beginnen.
Kortom: Konami informeert ons maar weer half... maar lost wel zaken op.
Kortom: het klopt wel wat ik zei, maar het was niet toepasselijk voor jouw situatieVads schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:33:
[...]
Klopt niet wat je zegt. Ik bevond mij niet in een room, maar gewoon onder de League-pagina van onze online community. Er was overigens niemand anders dan mij in de community aanwezig, dus niemand betrad iets.
Er is dus wel degelijk hierin een verbetering aangebracht omdat, zoals ik als schreef, nog niet eerder deze optie actief had in het menu.
Overigens klikte ik wel op "Start match" en kreeg ik een melding dat er niemand was om een match te beginnen.
Kortom: Konami informeert ons maar weer half... maar lost wel zaken op.
Je moet zorgen dat het BLES nummertje wat bij de OF staat hetzelfde is als het BLES nummertje op de rug van je game. In ieder geval zitten er binnen Europa al verschillen in, dus het is wel iets om rekening mee te houden.Monda schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:32:
[...]
Thnx!
Wat ik me nu nog afvraag... Bij pes2009 moesten bepaalde OF's compatibel zijn met de versie van PES, anders ging het niet werken (shirtjes waren bijv niet veranderd na OF installatie). Is dit bij 2010 ook zo? Dit met het oog op de nieuwe update van Konami patch 1.02...
Deze OF ziet er ook wel goed uit: http://forums.evo-web.co.uk/showthread.php?t=55771
off: sorry voor de dubbelpost
Oke thnx! Nee dan werkt die ik gepost heb helaas niet... Iemand een goed werkende OF die werkt met Konami patch 1.02?Sluuz schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:11:
[...]
Je moet zorgen dat het BLES nummertje wat bij de OF staat hetzelfde is als het BLES nummertje op de rug van je game. In ieder geval zitten er binnen Europa al verschillen in, dus het is wel iets om rekening mee te houden.
off: sorry voor de dubbelpost
Ik zou zeggen maak een nieuwe competitie aan, laat iedereen het weten en inschrijven met teams. Niet deze barca, real, manu teams etc.. Maar misschien net zoals bij fifa een max van 4 sterren teams, rooster aanmaken en gamen maar!Vads schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:04:
Ik speel er straks iig eentje tegen een kameraad van mij die ook bij de huidige test competitie zit.
Zijn er nou al spelerstransfers doorgevoerd in die nieuwe patch?
Dus Twente heeft Stoch en Ruiz, geen Elia en Arnautovic?
Ga em straks installeren, zit nu nog op school.
Dus Twente heeft Stoch en Ruiz, geen Elia en Arnautovic?
Ga em straks installeren, zit nu nog op school.
Nee de transfers zijn niet aangepast in deze patch, deze moet nog komen..
Anoniem: 125956
Ik speel regelmatig online op de Xbox360 maar heeft iemand een idee hoe ik al iets kan typen voor de wedstrijd? Zelf geen idee namelijk, en alle knoppen al geprobeerd...
Dat is een goede zaak! Ik zat een beetje op deze officiele patch te wachten, wil dan pas beginnen met een master league
.
Heb overigens nog niet uitgebreid mijn mening hier gegeven over de nieuwe pes. Gelukkig hebben al genoeg andere mensen mijn mening redelijk goed weergegeven. Zit denk ik ongeveer op dezelfde lijn als regeneration qua goede en slechte punten. Maar overall vind ik het gewoon erg leuk om te spelen. Ik ben met pes begonnen bij pes6 en dat was toen geweldig leuk voor mij. Pes 2008 en 2009 ook veel gespeeld, maar nu eindelijk weer bijna net zoveel lol met het spel als ik had met pes6. Hiermee wil ik niet zeggen dat de gameplay hetzelfde is, maar meer de ervaring
.
Heb overigens nog niet uitgebreid mijn mening hier gegeven over de nieuwe pes. Gelukkig hebben al genoeg andere mensen mijn mening redelijk goed weergegeven. Zit denk ik ongeveer op dezelfde lijn als regeneration qua goede en slechte punten. Maar overall vind ik het gewoon erg leuk om te spelen. Ik ben met pes begonnen bij pes6 en dat was toen geweldig leuk voor mij. Pes 2008 en 2009 ook veel gespeeld, maar nu eindelijk weer bijna net zoveel lol met het spel als ik had met pes6. Hiermee wil ik niet zeggen dat de gameplay hetzelfde is, maar meer de ervaring
Doe ik dus ook, vind het toch wel leuker om dan met me eigen club te spelen.Morgoth schreef op donderdag 19 november 2009 @ 16:17:
Dat is een goede zaak! Ik zat een beetje op deze officiele patch te wachten, wil dan pas beginnen met een master league.
Maar de update gaat niet de kitjes en zo overwriten, maar hij drukt toch (hoop ik) wel de transfers er door? Want ik heb nu de transfers van bv Stoch van Chelsea naar Twente, maar op een of andere manier kon ik alleen ruilen. Toen heb ik Stoch voor Elia gewisseld (Elia zit toch niet meer bij Twente), en nu zit Elia dus bij Chelsea

Anoniem: 156876
Speelt iedereen die hem op de PC heeft netjes met de DVD er in?
Ik vind het maar onhandig om hem er altijd maar weer in te doen... Iemand een idee of je online kan met een patch die dit overbodig maakt?
Je bedoeld in de edit? Dat kan in principe gewoon wel. Het werkt dan als volgt: Edit => Team => Register Player => *naar team gaan waar je een speler naar toe wil overbregen, in dit geval Twente* => bovenaan staat "Add +" => *naar team waar je speler vandaan wil halen, in dit geval Chelsea* = speler selecteren, in dit geval Stoch. Als het goed is moet het zo wel gaan. Je kan ook ruilen, maar dan klik je dus i.p.v. op "Add +" op een speler.Booth schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:52:
[...]
Maar de update gaat niet de kitjes en zo overwriten, maar hij drukt toch (hoop ik) wel de transfers er door? Want ik heb nu de transfers van bv Stoch van Chelsea naar Twente, maar op een of andere manier kon ik alleen ruilen. Toen heb ik Stoch voor Elia gewisseld (Elia zit toch niet meer bij Twente), en nu zit Elia dus bij Chelsea
Ik heb bijna altijd PES in mijn DVD speler zitten. Haal hem er bijna nooit uit eigenlijk. Verder maakt hij ook niet veel geluid / spin-ups ofzo, dus ik vind het prima zo.Anoniem: 156876 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 18:58:
Speelt iedereen die hem op de PC heeft netjes met de DVD er in?Ik vind het maar onhandig om hem er altijd maar weer in te doen...
[ Voor 19% gewijzigd door Regeneration op 19-11-2009 19:08 ]
Dit staat er:Booth schreef op donderdag 19 november 2009 @ 17:52:
[...]
Doe ik dus ook, vind het toch wel leuker om dan met me eigen club te spelen.
A primer update is available to download now, and will ready the relevant hardware for the full DLC update which will be released on November 24th. The initial download will ensure that any PES 2010 Edit data the user has stored on their hardware will not be affected by future Konami DLC, while the November 24th data enhances a number of elements in the full game and also revises the club team rosters in line with those of all current transfers, all major transfers made after the game was completed will be rectified.
Dus betekent volgens mij dat er een oel transfers gefixt zijn, maar de transfers na het uitkomen van Pes, moeten nog gerectificeerd worden. Dus zullen de trasfers alsnog niet compleet zijn an deze patch?
Vindt ik wel vreemd, want heb nu bijv Pantelic zelf gemaakt en moeten ruilen voor Luque (is er geen mogelijkheid om een speler bij een club te stallen, zonder te moeten ruilen?) en dan zou de patch van Konami daar niets aanveranderen, of heb ik dan plotseling 2 maal Pantelic in mn team...
[ Voor 6% gewijzigd door Monda op 19-11-2009 19:17 ]
Ik ga er nu mee aan de slagRegeneration schreef op donderdag 19 november 2009 @ 19:05:
[...]
Je bedoeld in de edit? Dat kan in principe gewoon wel. Het werkt dan als volgt: Edit => Team => Register Player => *naar team gaan waar je een speler naar toe wil overbregen, in dit geval Twente* => bovenaan staat "Add +" => *naar team waar je speler vandaan wil halen, in dit geval Chelsea* = speler selecteren, in dit geval Stoch. Als het goed is moet het zo wel gaan. Je kan ook ruilen, maar dan klik je dus i.p.v. op "Add +" op een speler.
[edit]
Ja is gelukt, bedankt! Had die + Add nog nooit gezien.
Godver wat een kutzooi is dat online spelen zeg
[ Voor 18% gewijzigd door Booth op 20-11-2009 15:11 ]
Ik vind het online spelen daarentegen prima gaan (op de pc)! Zeker met de nieuwste patch. Met de vorige versie was er het probleem dat er niet goed verbinding kon worden gemaakt door pc's met verschillende type cpu's. Ondanks dat ging het toen ook wel vaak genoeg goed. Verder heb ik bijna altijd weinig noemenswaardige lag. Spelen gaat goed en er wordt weinig afgebroken tijdens het spelen. Gebeurt een enkele keer. Beleef er in ieder geval veel lol aan
.
Trouwens nog bedankt voor degene, weet niet meer wie dat was, die tipte dat je met r2 een bal uit de lucht kan aannemen. Heb daar al een hoop mooie dingen mee gedaan!
Trouwens nog bedankt voor degene, weet niet meer wie dat was, die tipte dat je met r2 een bal uit de lucht kan aannemen. Heb daar al een hoop mooie dingen mee gedaan!
Inderdaad na laatste patch, gisteravond 2 wedstrijden gespeeld op de PC.
Nu bijna geen lag, en beide potjes uitgespeeld.
Eindelijk!
Nu bijna geen lag, en beide potjes uitgespeeld.
Eindelijk!
Nou, heb eindelijk de full versie. En het is weer duidelijk. Het maakt werkelijk geen ene hol uit welke versie je speelt. Je wordt hoe dan ook genaaid door de cpu.
Het is net als schaken tegen een computer: Ieder klein foutje wordt afgestraft. Alleen worden bij PES de fouten wel voor je gemaakt. Verdedigers die opeens keihard de verkeerde kant op sprinten om ruim baan te geven aan aanvallers, keepers die je net zo goed niet op kan stellen, etc etc.
Kortom, in 5 jaar tijd geen verandering. Nee wacht, dat is niet waar. Ieder jaar worden de spelers irritanter om te besturen. Het is bij iedere speler net alsof je een zware volgeladen vrachtwagen bestuurt, vreselijk irritant.
Het is net als schaken tegen een computer: Ieder klein foutje wordt afgestraft. Alleen worden bij PES de fouten wel voor je gemaakt. Verdedigers die opeens keihard de verkeerde kant op sprinten om ruim baan te geven aan aanvallers, keepers die je net zo goed niet op kan stellen, etc etc.
Kortom, in 5 jaar tijd geen verandering. Nee wacht, dat is niet waar. Ieder jaar worden de spelers irritanter om te besturen. Het is bij iedere speler net alsof je een zware volgeladen vrachtwagen bestuurt, vreselijk irritant.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een recente chant-pack voor PSV. Ik heb er nu een maar die is een paar jaar oud, want ze zingen: "Jantje Vennegoor of Hessselink" enzo. (Die is toch al even weg uit Eindhoven). Ik heb al heel wat afgezocht maar nog niks gevonden. Het mogen ook best mp3's of filmpjes zijn die ik kan converteren naar mp3.
PSN ID: robhoeben
Leuke update enzo, maar wanneer gaan ze die stockdata problemen nu eens oplossen.
Een stockdate saven en daarna weer loaden heeft totaal geen zin, want ik moet nog steeds alle spelers wisselen en alles weer gaan instellen. Het enige wat hij onthoudt is de positie van de spelers
Een stockdate saven en daarna weer loaden heeft totaal geen zin, want ik moet nog steeds alle spelers wisselen en alles weer gaan instellen. Het enige wat hij onthoudt is de positie van de spelers
Ik heb eMule opgestart en gezocht naar alle soundfiles die te maken hadden met Benfica en niet groter waren dan een halve megabyte. Zo kom je aan chantsrobhoeben schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 11:24:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een recente chant-pack voor PSV. Ik heb er nu een maar die is een paar jaar oud, want ze zingen: "Jantje Vennegoor of Hessselink" enzo. (Die is toch al even weg uit Eindhoven). Ik heb al heel wat afgezocht maar nog niks gevonden. Het mogen ook best mp3's of filmpjes zijn die ik kan converteren naar mp3.
Nou lekker als je een match canceled (alt + f4) voordat de wedstrijd begonnen is gaan er punten vanaf 
ik was 2x vergeten load gameplan te doen
That Is The Question
Overigens valt het mij BaL ook op dat de speler,zonder dat je de auto-knop indrukt,naar een bal toe rent of positie kiest

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Merk ik ook. En dan ook op die momenten waarbij al een mede speler naar de bal aan het lopen is: op elkaar botsen, gevolg: bal kwijt. Inderdaad erg vervelend.Kez schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 17:36:
Overigens valt het mij BaL ook op dat de speler,zonder dat je de auto-knop indrukt,naar een bal toe rent of positie kiest

Daar kun je dan toch een super cancel voor gebruiken? Ik heb net een paar potjes gespeeld en merk dit ook, met gebruik van super cancel heb je hier geen last van, wel raar dat hij het uberhaupt doet.
Hebben mensen hier nog ideeën of input voor een online competitie onder de GoTers?
Hebben mensen hier nog ideeën of input voor een online competitie onder de GoTers?
Advies zoek op youtube. Genoeg te vinden. Met PES09 heb ik vorig jaar voor Vitesse ook het een ander via youtube gevonden en daarna omgezet naar MP3 en toegevoegd aan de game.kaos- schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 15:51:
Leuke update enzo, maar wanneer gaan ze die stockdata problemen nu eens oplossen.
O ja zelf heb ik via deze site aardige chants gevonden voor PES10. PSV zit er ook tussen of het nieuwe zijn? Geen idee.
http://www.pesgaming.com/showthread.php?t=73750
Geen dank graag gedaan
Klopt maar supercancel werkt niet altijd omdat de speler te dicht bij is en de inputlag die in het spel zit en is voordat het werkt ben je bal al kwijt of wat dan ook. Maar meer als super cancel kan je niet doen om dit te voorkomen. Is wel erg jammer dat dit gebeurd. In 09 zat dit ook maar was het minder aanwezig.Salv schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 19:04:
Daar kun je dan toch een super cancel voor gebruiken? Ik heb net een paar potjes gespeeld en merk dit ook, met gebruik van super cancel heb je hier geen last van, wel raar dat hij het uberhaupt doet.
Misschien is dit iets wat aangepakt wordt met aankomende update.
[ Voor 7% gewijzigd door carloz187 op 21-11-2009 19:15 ]
Sorry hoor, maar ik vind het ook redelijk irritant als iemand dan nog cancelled. Jammerdebammer voor je, dan maar geen gameplan, gewoon uitspelen die wedstrijd!rataplan2 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 17:03:
Nou lekker als je een match canceled (alt + f4) voordat de wedstrijd begonnen is gaan er punten vanaf
Oh waar dan? Ik kan niets vinden in elk geval ?carloz187 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 19:10:
[...]
Advies zoek op youtube. Genoeg te vinden. Met PES09 heb ik vorig jaar voor Vitesse ook het een ander via youtube gevonden en daarna omgezet naar MP3 en toegevoegd aan de game.
Die supercancel probeer ik nu ook te gebruiken om te voorkomen dat een bij een through pass een speler te ver doorloopt, zodat een verdediger ertussen kan komen om die bal af te pakken.carloz187 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 19:13:
[...]
Klopt maar supercancel werkt niet altijd omdat de speler te dicht bij is en de inputlag die in het spel zit en is voordat het werkt ben je bal al kwijt of wat dan ook. Maar meer als super cancel kan je niet doen om dit te voorkomen.
Maar helaas, het werkt lang niet altijd vlekkeloos.
Moet er zelfs om lachen....de speler gaat afremmen als een paard, wat tijd kost en dus heeft die super cancel zijn doel weer voorbij gestreeft. Moet sneller werken gewoon.
Hetzelfde met als je een speler 90 graden rechtsaf (of linksaf) wilt laten gaan. Eerst dat overstapje en dan pas gaat ie afslaan met de bal. In veel gevallen ben je dan gewoon dus de bal kwijt
[ Voor 57% gewijzigd door Harribo op 22-11-2009 18:53 ]
Ik snap nog niet helemaal wat hiermee bedoelt wordt. Als je een speler door de lucht aanspeelt, neemt ie de bal toch altijd aan (tenzij je op pass of schietknop drukt)???Morgoth schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 16:18:
Ik vind het online spelen daarentegen prima gaan (op de pc)! Zeker met de nieuwste patch. Met de vorige versie was er het probleem dat er niet goed verbinding kon worden gemaakt door pc's met verschillende type cpu's. Ondanks dat ging het toen ook wel vaak genoeg goed. Verder heb ik bijna altijd weinig noemenswaardige lag. Spelen gaat goed en er wordt weinig afgebroken tijdens het spelen. Gebeurt een enkele keer. Beleef er in ieder geval veel lol aan.
Woensdagavond 25 november zal de eerste GOTPS3 PES2010 League competitie plaatsvinden. Aanvang is om 21:00.
De GOTPS3-Community in PES2010 telt reeds een 13-tal leden, dus daar moet wel een leuke league mee te spelen zijn. Hou er alsjeblieft rekening mee dat het de eerste keer is dat een dergelijke league georganiseerd wordt en er wellicht wat grassprietjes gladgestreken dienen te worden.
De enige regel die voor deze league geldt, is de volgende: in de naam van de club/land die je gaat kiezen, maar de letter "a" niet zitten!
Om jezelf toe te voegen aan de GOTPS3-community ga je in het spel naar ONLINE en daarin naar COMMUNITY. Je krijgt nu een zoekvenster. Vul het zoekveld in en laat het zoeken naar GOTPS3 (let op de hoofdletters, anders vind je het niet). Het wachtwoord is "got" zonder de aanhalingstekens. Tot dan!
LET OP: deze league is alleen speelbaar door Playstation 3 eigenaren!
De GOTPS3-Community in PES2010 telt reeds een 13-tal leden, dus daar moet wel een leuke league mee te spelen zijn. Hou er alsjeblieft rekening mee dat het de eerste keer is dat een dergelijke league georganiseerd wordt en er wellicht wat grassprietjes gladgestreken dienen te worden.
De enige regel die voor deze league geldt, is de volgende: in de naam van de club/land die je gaat kiezen, maar de letter "a" niet zitten!
Om jezelf toe te voegen aan de GOTPS3-community ga je in het spel naar ONLINE en daarin naar COMMUNITY. Je krijgt nu een zoekvenster. Vul het zoekveld in en laat het zoeken naar GOTPS3 (let op de hoofdletters, anders vind je het niet). Het wachtwoord is "got" zonder de aanhalingstekens. Tot dan!
[ Voor 4% gewijzigd door Vads op 22-11-2009 21:54 ]
Vads is dit een 1 dags competitie ?
Dan zou het zoals het er nu naar uit ziet zou ik deze avond dan niet mee kunnen doen omdat ik woensdag train van 8 tot half 11 en dan pas tegen 11 uur thuis zou zijn.
Mocht dit een gewone competitie zijn kan ik me wedstrijden ook wel op een later tijdstip spelen.
Hoop dat er vele mensen komen
Dan zou het zoals het er nu naar uit ziet zou ik deze avond dan niet mee kunnen doen omdat ik woensdag train van 8 tot half 11 en dan pas tegen 11 uur thuis zou zijn.
Mocht dit een gewone competitie zijn kan ik me wedstrijden ook wel op een later tijdstip spelen.
Hoop dat er vele mensen komen
Het hangt er vanaf op welk moment je r2 indrukt. Als je een hoge bal naar een medespeler geeft dan zal hij, als je niet r2 indrukt, gewoon de bal op de gebruikelijke manier met zijn voeten aannemen. Dit kost een bepaalde hoeveelheid tijd. Soms kan het nuttig zijn om de bal met de borst aan te nemen, hiervoor moet je r2 indrukken op het moment dat de bal ter hoogte van de borst is. Ook kan je echter als je nog weer net iets later r2 indrukt de bal wat beter met de voet aannemen waardoor deze ineens netjes stil licht en je kan doorgaan. Probeer er maar eens mee te spelen. Je zal merken dat het de ene keer weinig toevoegt, de andere keer het spel juist vertraagd, maar soms kan je daardoor een stuk sneller doorspelen of zelfs een bal aannemen die anders door de tegenstander zou worden afgepakt. Zo heb ik wel eens een hoge bal voorgegeven aan m'n CF, dit terwijl hij door twee tegenstanders werd gedekt. Ik nam hem toen precies op het juiste moment op de borst aan waardoor de bal iets naar voren getikt werd. Vervolgens kon ik net voorbij die twee verdedigers komen en stond ik dus 1 op 1 met de keeper en wist ik te scorenMonda schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:06:
Ik snap nog niet helemaal wat hiermee bedoelt wordt. Als je een speler door de lucht aanspeelt, neemt ie de bal toch altijd aan (tenzij je op pass of schietknop drukt)???
Ik heb er net weer even anderhalf seizoen ML opzitten, maar ik merk dat de patch ook hier wat heeft aangepast. Normaal kreeg je van je sponsoren als je bijvoorbeeld 5 of 10 wedstrijden ongeslagen was een bonus, dit werd altijd in een apart venster vermeld na elke wedstrijd, dit hebben ze nu in 1 venster na de wedstrijd gezet 
Ik merk echter wel dat heel weinig club geïnteresseerd zijn in mijn spelers, komt dit doordat ze niet op TL staan of dat ze allemaal 5jarige contracten hebben met een kanonnen salaris
Tevens sta ik nu 3de op de team ranglijst.
Wat ik overigens ook wel beetje raar vind zijn die sponsoren, allemaal onbekende namen e.d. als ik dan kijk dat een vriend van mij in de ML is begonnen met FC Porto en daar gelijk Nike als sponsor kreeg. Krijgen wij deze sponsoren ook als in de eredivisie of is dit puur random en heeft het meer met de clubs te maken?
Ik merk echter wel dat heel weinig club geïnteresseerd zijn in mijn spelers, komt dit doordat ze niet op TL staan of dat ze allemaal 5jarige contracten hebben met een kanonnen salaris
Wat ik overigens ook wel beetje raar vind zijn die sponsoren, allemaal onbekende namen e.d. als ik dan kijk dat een vriend van mij in de ML is begonnen met FC Porto en daar gelijk Nike als sponsor kreeg. Krijgen wij deze sponsoren ook als in de eredivisie of is dit puur random en heeft het meer met de clubs te maken?
Over het door de lucht aanspelen heb ik een vraagje:Monda schreef op zondag 22 november 2009 @ 19:06:
[...]
Ik snap nog niet helemaal wat hiermee bedoelt wordt. Als je een speler door de lucht aanspeelt, neemt ie de bal toch altijd aan (tenzij je op pass of schietknop drukt)???
Is het überhaupt mogelijk om te verdedigen tegen voorzetten vanaf de flank die richting een inkomende spits gaan? Als de CPU dat doet resultaat 90% in een doelpunt en 10% gaat naast. Keeper heeft niets, verdedigers hebben niets.
Ik ben een nieuwe ML gestart met PES United (met de konami default players). Jeetje, wat een kneuzen elftal is dat zeg! Ik ben er wel D2 kampioen mee geworden, maar vraag niet hoe! Die spelers zijn bijna altijd moe of uit vorm (blauw of paarse pijl). De selectie is super oud, en takelt alleen maar af. Ik heb in totaal 6 spelers uit de jeugd geplukt, en 2 of 3 spelers kunnen kopen.
Ik heb het jeugd-elftal naar level 2 gebracht(maximaal haalbare met zo'n klein budget). Maar aan het begin van het 2e seizoen (serie A) is de kwaliteit van de jeugdopleiding nog steeds waardeloos. Omdat er niemand naar mijn club wil komen haal ik toch maar wat spelers uit de jeugd erbij, die wat oude (35+) spelers kunnen vervangen.
Ik kreeg veel aanbiedingen voor mijn spelers die ik niet kon missen. Met zo'n klein budget zie je natuurlijk graag centen binnenkomen, dus heb ik me laten verleiden en Castolo (CF) verkocht in de winterstop. Stom want ik had veel moeite met scoren in de 2e competitiehelft.
Nu moet ik dus gaan beginnen in de Serie A. Ik heb mijn jeugd-elftal budget meteen naar level 3 gezet, waar ik hopelijk volgend seizoen iets aan heb. De meeste spelers willen toch niet komen naar mijn club, dus lijkt mij de jeugd de beste investering.
De coach en fitness coach heb ik ook een level omhoog gegooid. Hopelijk zijn ze dan wat vaker in vorm. Heb namelijk zelden een oranje of rode pijl gezien het eerste seizoen. Mijn doelstelling het komende seizoen: Niet degraderen, en hopelijk een degelijke "middenmoter" worden.
Na 1 seizoen met een "kneuzen team" weet ik weer waarom ik PES zo leuk vind. Het langzaam opbouwen van je team is echt gaaf, zeker met een jeugd-team erbij. Dat geeft extra realisme.
Beginnen met een goed elftal zoals Barca, Liverpool, PSV of Ajax is lang niet zo leuk als een klein clubje langzaam te laten groeien.
Wie is er ook met het default elftal begonnen? Ben benieuwd welke opstelling je dan gebruikt, en of je spelers hebt gescout of van je jeugd gebruik hebt gemaakt.
Ik heb het jeugd-elftal naar level 2 gebracht(maximaal haalbare met zo'n klein budget). Maar aan het begin van het 2e seizoen (serie A) is de kwaliteit van de jeugdopleiding nog steeds waardeloos. Omdat er niemand naar mijn club wil komen haal ik toch maar wat spelers uit de jeugd erbij, die wat oude (35+) spelers kunnen vervangen.
Ik kreeg veel aanbiedingen voor mijn spelers die ik niet kon missen. Met zo'n klein budget zie je natuurlijk graag centen binnenkomen, dus heb ik me laten verleiden en Castolo (CF) verkocht in de winterstop. Stom want ik had veel moeite met scoren in de 2e competitiehelft.
Nu moet ik dus gaan beginnen in de Serie A. Ik heb mijn jeugd-elftal budget meteen naar level 3 gezet, waar ik hopelijk volgend seizoen iets aan heb. De meeste spelers willen toch niet komen naar mijn club, dus lijkt mij de jeugd de beste investering.
De coach en fitness coach heb ik ook een level omhoog gegooid. Hopelijk zijn ze dan wat vaker in vorm. Heb namelijk zelden een oranje of rode pijl gezien het eerste seizoen. Mijn doelstelling het komende seizoen: Niet degraderen, en hopelijk een degelijke "middenmoter" worden.
Na 1 seizoen met een "kneuzen team" weet ik weer waarom ik PES zo leuk vind. Het langzaam opbouwen van je team is echt gaaf, zeker met een jeugd-team erbij. Dat geeft extra realisme.
Beginnen met een goed elftal zoals Barca, Liverpool, PSV of Ajax is lang niet zo leuk als een klein clubje langzaam te laten groeien.
Wie is er ook met het default elftal begonnen? Ben benieuwd welke opstelling je dan gebruikt, en of je spelers hebt gescout of van je jeugd gebruik hebt gemaakt.
Ik ben ook met dit elftal begonnen, onder de vlag van Atletico. Speel wel op regular met dit team (1e seizoen), maar dat is heel goed te doen.
Ik speel 4-4-2 en heb Minanda verkocht en wat oudere spelers op de transfer lijst gezet. 2 goede CB's gehaald en Schwarz, Oscar en Shimitzu uit de jeugd erbij gehaald.
In de spits speel ik met Gutierrez en Ordaz (afwisselend met Hamsun en Schwarz). Castolo heb ik in de winterstop van het eerste seizoen verkocht. Hij was al 34 ofzo en werd alleen maar minder. Kon er nog 4 ton voor krijgen. Daarnaast is Gutierrez nu even goed en zijn Ordaz en Hamsun ook best ok.
Op het middenveld met Dodo als DMF, vd Berg en ? als CMF en Oscar als AMF.
Als wissels Ximilez en nog een SMF. Als ik die inbreng moet ik wel de posities van CMF naar LMF of RMF wijzigen.
Verder speel ik met Ruskin op linksback (erg snel!) en El Moubarki op rechtsback. Dat gaat best aardig.
Zoals ik zei; mijn CB's zijn aangekocht, maar mijn reserve CB's zijn de twee jonge CB's die je bij de start hebt (Boumann en Jaltoa ofzo?). Dat gaat erg goed nu. Alle CB's van 30+ heb ik op de transferlijst staan en gaan er zsm uit.
Ben nu op 3/4e van het eerste seizoen op regular met matches van 10 minuten. Dat gaat erg goed; 1e in de competitie, gelijk met Barca. Halve finale beker en halve finale CL. Omdat het anders echt 10 seizoenen duurt voordat je wat hebt staan heb ik er voor gekozen om het eerste seizoen zo makkelijk te spelen om wat geld binnen te krijgen. Heb nu circa 30 miljoen op de bank staan en hoop nog wat extra binnen te krijgen na de CL en beker, en eventueel wat verkopen.
Op zich viel het default ML team mij nog best mee eigenlijk. Denk dat ik op pro nog wel in de top 10 had gestaan, alleen snel was uitgeschakeld in de CL en beker (al had ik een heerlijk makkelijke poule in de CL met o.a. AZ).
*disclaimer: minimaal 80% van de namen fout gespeld
*
Ik speel 4-4-2 en heb Minanda verkocht en wat oudere spelers op de transfer lijst gezet. 2 goede CB's gehaald en Schwarz, Oscar en Shimitzu uit de jeugd erbij gehaald.
In de spits speel ik met Gutierrez en Ordaz (afwisselend met Hamsun en Schwarz). Castolo heb ik in de winterstop van het eerste seizoen verkocht. Hij was al 34 ofzo en werd alleen maar minder. Kon er nog 4 ton voor krijgen. Daarnaast is Gutierrez nu even goed en zijn Ordaz en Hamsun ook best ok.
Op het middenveld met Dodo als DMF, vd Berg en ? als CMF en Oscar als AMF.
Als wissels Ximilez en nog een SMF. Als ik die inbreng moet ik wel de posities van CMF naar LMF of RMF wijzigen.
Verder speel ik met Ruskin op linksback (erg snel!) en El Moubarki op rechtsback. Dat gaat best aardig.
Zoals ik zei; mijn CB's zijn aangekocht, maar mijn reserve CB's zijn de twee jonge CB's die je bij de start hebt (Boumann en Jaltoa ofzo?). Dat gaat erg goed nu. Alle CB's van 30+ heb ik op de transferlijst staan en gaan er zsm uit.
Ben nu op 3/4e van het eerste seizoen op regular met matches van 10 minuten. Dat gaat erg goed; 1e in de competitie, gelijk met Barca. Halve finale beker en halve finale CL. Omdat het anders echt 10 seizoenen duurt voordat je wat hebt staan heb ik er voor gekozen om het eerste seizoen zo makkelijk te spelen om wat geld binnen te krijgen. Heb nu circa 30 miljoen op de bank staan en hoop nog wat extra binnen te krijgen na de CL en beker, en eventueel wat verkopen.
Op zich viel het default ML team mij nog best mee eigenlijk. Denk dat ik op pro nog wel in de top 10 had gestaan, alleen snel was uitgeschakeld in de CL en beker (al had ik een heerlijk makkelijke poule in de CL met o.a. AZ).
*disclaimer: minimaal 80% van de namen fout gespeld
[ Voor 6% gewijzigd door cheiron op 23-11-2009 11:42 ]
Flickr PSN ID= cheironnl
Ik ben het met je eens dat het inderdaad het leukste is om met mindere spelers te beginnen. Eerste was ik begonnen met Sparta en default spelers @ Top Player maar dat was me net ff te veel van het goede.robhoeben schreef op maandag 23 november 2009 @ 11:19:
Daarna overnieuw begonnen met de Sparta spelers en dit ging wel iets beter, al een aantal aankopen gedaan en ik zit inmiddels in het 3e seizoen maar dan wel zonder prijs
Het is erg uitdagend maar ook erg lastig, telkens een beetje investeren en mijn team versterken en door laten groeien. Na 8 wedstrijden ook eindelijk een Europa League duel gewonnen! Misschien ga ik dit jaar toch wel door naar de 2e ronde
Als je al 30 miljoen hebt zal het snel makkelijker worden denk ik. Ik vind het zelf wel leuk om wat langzamer te groeien en mijn jeugd te zien opbloeien.
Mijn formatie is nog de originele 3-5-2. Ik wil ook 4-4-2 of 4-3-3 gaan spelen zodra mijn selectie wat breder is.
Ik vind het trouwens lastig om steeds individueel de positie van een speler te moeten aanpassen van bv cmf naar dmf bij een wissel, omdat anders de rating van je speler te laag is, en hij achteraf gaat zeuren dat ie niet graag op een andere positie speelt. Dit kost elke keer weer wat tijd. Zou handig zijn dat je net als in PES2009 automatisch de geschikste wisselspeler kiest met vierkantje.
Mijn formatie is nog de originele 3-5-2. Ik wil ook 4-4-2 of 4-3-3 gaan spelen zodra mijn selectie wat breder is.
Ik vind het trouwens lastig om steeds individueel de positie van een speler te moeten aanpassen van bv cmf naar dmf bij een wissel, omdat anders de rating van je speler te laag is, en hij achteraf gaat zeuren dat ie niet graag op een andere positie speelt. Dit kost elke keer weer wat tijd. Zou handig zijn dat je net als in PES2009 automatisch de geschikste wisselspeler kiest met vierkantje.
Deze functionaliteit met het vierkantje zit er inderdaad niet in, maar je kunt de spelerskeuze overlaten aan de PS3, die zijn keuze bijvoorbeeld kan baseren op de vorm en kwaliteit van de speler.robhoeben schreef op maandag 23 november 2009 @ 13:41:
Zou handig zijn dat je net als in PES2009 automatisch de geschikste wisselspeler kiest met vierkantje.
Dat heb ik dus gedaan en elke keer voordat ik daadwerkelijk de wedstrijd start (voor Start Match dus), kijk ik de opstelling na en corrigeer ik een of twee posities waar ik niet blij mee ben. Heel fijn zo en zeker bij de Master League is het bijna standaard doorklikken tussen de wedstrijden.
Iemand trouwens al het idee dat de scheidsrechter rechtvaardiger is geworden met de nieuwste update? De beste man stuurde Lell na een correcte tackle met rood van het veld en ik kreeg gewoon 2 honderd procent pingels niet toegewezen!
ik merk er dus nog helemaal niks van.
da's eigenlijk de enige grote smet op PES 2010
ik merk er dus nog helemaal niks van.
da's eigenlijk de enige grote smet op PES 2010
Ik merk trouwens ook vaak dat ik nu al 3 seizoenen achter elkaar steeds dezelfde poule tref in de CL van ML. Ik speel in de voorrondes altijd tegen Manchester, Benfica en Bestiktas en in de finale kom ik altijd weer Manchester tegen.
Wat ook wel eigenlijk opvalt is dat als je de wedstrijden over laat aan de coach dat ze dan in het begin makkelijk je winst partijen pakt, maar zodra je een punt of 7 a 9 voor staat op de je concurrentie je plots allemaal gelijk spelletjes of zelfs verlies partijen aan de broek krijgt, totdat de nummer 2 terug is op een punt of 3..
Wat ook wel eigenlijk opvalt is dat als je de wedstrijden over laat aan de coach dat ze dan in het begin makkelijk je winst partijen pakt, maar zodra je een punt of 7 a 9 voor staat op de je concurrentie je plots allemaal gelijk spelletjes of zelfs verlies partijen aan de broek krijgt, totdat de nummer 2 terug is op een punt of 3..
Zou je kunnen zeggen welke instelling je dan precies gebruikt hebt daarvoor?Vads schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:52:
[...]
Deze functionaliteit met het vierkantje zit er inderdaad niet in, maar je kunt de spelerskeuze overlaten aan de PS3, die zijn keuze bijvoorbeeld kan baseren op de vorm en kwaliteit van de speler.
Dat heb ik dus gedaan en elke keer voordat ik daadwerkelijk de wedstrijd start (voor Start Match dus), kijk ik de opstelling na en corrigeer ik een of twee posities waar ik niet blij mee ben. Heel fijn zo en zeker bij de Master League is het bijna standaard doorklikken tussen de wedstrijden.
Is dat bij Game plan => assisted setup o.i.d?
Heb al behoorlijk wat afgezocht, maar schijnbaar zijn er maar weinig personen die iets doen met de stockdata savescarloz187 schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 19:10:
[...]
Advies zoek op youtube. Genoeg te vinden. Met PES09 heb ik vorig jaar voor Vitesse ook het een ander via youtube gevonden en daarna omgezet naar MP3 en toegevoegd aan de game.
Wat bedoel je precies met stockdatasaves?kaos- schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:39:
[...]
Heb al behoorlijk wat afgezocht, maar schijnbaar zijn er maar weinig personen die iets doen met de stockdata saves
Heb je nog gekeken naar de link die ik gegeven heb. Daar zitten ook een paar PSV chants bij. Ik weet niet wat er bij PSV tegenwoordig gezongen wordt maar deze chants zijn toch van redelijke kwaliteit.
Heb vandaag PES 2010 voor de PS3 toch maar verkocht 
Na PES 2009 vorig jaar met veel plezier te hebben gespeeld stelt PES 2010 me zwaar teleur. Op het gebied van gameplay weliswaar, de rest is namelijk wel vooruit gegaan. Het spel speelt onnodig stroef. Passen werkt niet lekker, dieptepassen gaat ook erg slecht (de ontvanger van de dieptepass zit op een rails waardoor hij onbestuurbaar wordt).
Denk dat ik het maar bij PES 2009 hou. Dat speelt toch echt veel soepeler en vrijer. Krijg bij PES 2010 heel vaak een benauwd gevoel omdat ik geen controle heb over mijn spel. De vraag die de hele tijd door mij heen gaat als ik speel is: WAAROM? Waarom hebben ze de gameplay zo onnodig stroef gemaakt? Iedereen heeft toch liever dat alles soepel speelt?
EDIT:
Oh ja. Hoe kon ik dat vergeten te noemen: online werkt nog steeds voor geen meter. Na AL die beloftes die al gaande zijn sinds PES 2008 werkt online gewoon nog niet zoals het zou horen. Dit is gewoon niet meer te vergeven.
Na PES 2009 vorig jaar met veel plezier te hebben gespeeld stelt PES 2010 me zwaar teleur. Op het gebied van gameplay weliswaar, de rest is namelijk wel vooruit gegaan. Het spel speelt onnodig stroef. Passen werkt niet lekker, dieptepassen gaat ook erg slecht (de ontvanger van de dieptepass zit op een rails waardoor hij onbestuurbaar wordt).
Denk dat ik het maar bij PES 2009 hou. Dat speelt toch echt veel soepeler en vrijer. Krijg bij PES 2010 heel vaak een benauwd gevoel omdat ik geen controle heb over mijn spel. De vraag die de hele tijd door mij heen gaat als ik speel is: WAAROM? Waarom hebben ze de gameplay zo onnodig stroef gemaakt? Iedereen heeft toch liever dat alles soepel speelt?
EDIT:
Oh ja. Hoe kon ik dat vergeten te noemen: online werkt nog steeds voor geen meter. Na AL die beloftes die al gaande zijn sinds PES 2008 werkt online gewoon nog niet zoals het zou horen. Dit is gewoon niet meer te vergeven.
[ Voor 13% gewijzigd door Skire op 24-11-2009 00:17 ]
Yep, ga naar Game Plan > Assisted Settings > Lineup > optie 2.robhoeben schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:15:
[...]
Zou je kunnen zeggen welke instelling je dan precies gebruikt hebt daarvoor?
Is dat bij Game plan => assisted setup o.i.d?
Ik had die chants al, maar die zijn wat gedateerd, helaas.carloz187 schreef op maandag 23 november 2009 @ 23:24:
[...]
Heb je nog gekeken naar de link die ik gegeven heb. Daar zitten ook een paar PSV chants bij. Ik weet niet wat er bij PSV tegenwoordig gezongen wordt maar deze chants zijn toch van redelijke kwaliteit.
@Vads. Yep, gelukt. Thanks.
Vandaag zou toch de update komen? Zal dan ook wel later op de dag zijn ivm tijdsverschil enzo, maar kan niet wachten!
Heb m al binnen. Nog niet echt uitgebreid bekeken maar bijv Pantelic en Kerlon bij Ajax (die laatste komt dan toch nog aan spelen toe itt de werkelijkheid).Booth schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:53:
Vandaag zou toch de update komen? Zal dan ook wel later op de dag zijn ivm tijdsverschil enzo, maar kan niet wachten!
Als je online gaat zie je onderanderen de aanpassingen in deze patch.
Pes download deze update niet automatisch, je moet even bij systeeminstellingen > Download doen, dan haal je m binnen.
(edit) Iemand op dit moment (12.07) nog zin in een potje? Zijn alleen maar fransen, engelsen, duitsers en polen...
[ Voor 9% gewijzigd door Monda op 24-11-2009 12:08 ]
Heb em ff gechecked, en het ziet er wel compleet uit. Parker, ruiz, stoch, osei en wellington zitten er bij. Daarbij zijn enkele spelers een beetje getuned (Douglas, had eerst 63 ofzo en nu iets van 73 voor die positie). Vanmiddag maar eens wat potjes spelen en met ML beginnen!Monda schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 11:38:
[...]
Heb m al binnen. Nog niet echt uitgebreid bekeken maar bijv Pantelic en Kerlon bij Ajax (die laatste komt dan toch nog aan spelen toe itt de werkelijkheid).
Als je online gaat zie je onderanderen de aanpassingen in deze patch.
Pes download deze update niet automatisch, je moet even bij systeeminstellingen > Download doen, dan haal je m binnen.
Mja beter idd. Enig idee welke OF (PS3) momenteel meest compleet is voor BLES688? Heb er wel 1 zien staan WENB OF (was 1 van de eerste), maar is niet echt compleet, veel fouten in shirtjes enzo.
Misschien is het ook wel weer slimmer om na de laatste update te wachten op een nieuwe OF...
Misschien is het ook wel weer slimmer om na de laatste update te wachten op een nieuwe OF...
Heeft iemand al een option file gezien waarbij alle classic players uit de classic teams de juiste namen krijgen?
Bij Bal is het vaak echt je hart vasthouden als het om verdedigen gaat. Verdedigers grijpen matig of soms ook gewoon niet in en laten de tegenstander gewoon tot de 16 komen. Ook middenvelders weten niet wat verdedigen is. En als ik eens de bal heb en weinig tot geen aansluiting en een snelle aanval zelf wil opzetten stuit ik altijd binnen een paar stappen op een groepje van minstens 6 tegenstanders ofzo.
Wat ook lekker vervelend is bij BaL je Agility, Tencity, Agression, Form en Weak foot groeit niet. Mijn Tencity en Agression zijn dan nog wel goed met 80+ maar mijn Agility van 75, form en weak foot van 4 zou ik toch wel liever iets hoger willen zien. Grappig is dan te zien dat je Keeper skill wel groeit, dit zie je overigens niet na een wedstrijd maar ik zie het wel bij mijn stats bij mijn speler is toegenomen. Zit middels in mijn 5de seizoenen en hoop dat Agility, form en weak foot nog iets aan gedaan (kan) worden. Weet wellicht iemand hier meer over?
Wat ook lekker vervelend is bij BaL je Agility, Tencity, Agression, Form en Weak foot groeit niet. Mijn Tencity en Agression zijn dan nog wel goed met 80+ maar mijn Agility van 75, form en weak foot van 4 zou ik toch wel liever iets hoger willen zien. Grappig is dan te zien dat je Keeper skill wel groeit, dit zie je overigens niet na een wedstrijd maar ik zie het wel bij mijn stats bij mijn speler is toegenomen. Zit middels in mijn 5de seizoenen en hoop dat Agility, form en weak foot nog iets aan gedaan (kan) worden. Weet wellicht iemand hier meer over?
Ook leuk bij BaL is als een speler doorgebroken is en alleen op de keeper afgaat,hij gewoon op de penaltystip seconden stil blijft staan om een hoek uit te kiezen,maar de keeper blijft ook lekker staan....
Kom op zeg
Kom op zeg
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Als je al een ML bent begonnen zal de update van vandaag niet veel nut hebben zeker..
Speel ik net een D3 Online Cup met 100 spelers. Allemaal hebben ze Barca, Inter, Brazilie en ik speel als enige met NAC
Word ik 6e na 3 overwinningen en 1 gelijkspel
Die gasten wisten volgens mij niet wat ze overkwam, who the fuck is Lurling en Kwakman
Helaas wel uitgeschakeld in de kwartfinale met 1-0 tegen Brazilie.

Die gasten wisten volgens mij niet wat ze overkwam, who the fuck is Lurling en Kwakman
Helaas wel uitgeschakeld in de kwartfinale met 1-0 tegen Brazilie.
Ja hoe kun je je daar trouwens voor aanmelden en vooral wanneer. Want als ik kijk voor die competitie's en mee wil doen zegt ie altijd dat ik me niet kan inschrijven of niet open zijn etc.. Ik snap ook niet in wat voor tijdzone deze staat..
Iemand nog zin in een potje straks.. DM me even
of stuur berichtje naar Salvex @ psn
Iemand nog zin in een potje straks.. DM me even
Volgens mij ligt het er ook aan in elke divisie je speelt, maar hoe dat precies werkt weet ik niet. Tijdje niet gespeeld na mw2 en nu zat ik in geen een divisie meer, nu in D3B met een 8e plaats, wel rond de 600 punten dus dat snap ik ook niet echt wanneer ik doorstroom.
Word trouwens alleen gek van mensen die online met Ronaldo rond lopen te raggen, die is echt bijna niet tegen te houden. Zet nu gewoon standaard 2 man als mandekking op Ronaldo, is dat ook weer opgelost.
Wat vinden jullie trouwens van Inter? Ik vind het zelf geen team dat lekker speelt, maar als ik er tegen speel is er echt bijna niet door heen te komen, en al een paar keer gehad dat hun dan een corner erin trappen ofzo...frustrerend.
Word trouwens alleen gek van mensen die online met Ronaldo rond lopen te raggen, die is echt bijna niet tegen te houden. Zet nu gewoon standaard 2 man als mandekking op Ronaldo, is dat ook weer opgelost.
Wat vinden jullie trouwens van Inter? Ik vind het zelf geen team dat lekker speelt, maar als ik er tegen speel is er echt bijna niet door heen te komen, en al een paar keer gehad dat hun dan een corner erin trappen ofzo...frustrerend.
Ik heb hem bij een vriend op de PS3 gespeeld, maar ik ben er niet kapot van (let op: ik). Van de week heb ik voor mijn oude PS2 even de game ge-hdloaderd en een paar potjes gespeeld, maar ik had daar een veel beter gevoel over. Speelt stukken vlotter en uiteindelijk staat mijn oude PS2 weer beneden!Michie23 schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 09:27:
Iemand al wat ervaringen op de PS2?
Waar is tencity eigenlijk goed voor? (of was het tenacity)Regeneration schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:51:
Wat ook lekker vervelend is bij BaL je Agility, Tencity, Agression, Form en Weak foot groeit niet.
Volgens mij ben ik het in de vorige delen nog niet tegen gekomen..
Google!HenkDeBatser schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:38:
[...]
Waar is tencity eigenlijk goed voor? (of was het tenacity)
Volgens mij ben ik het in de vorige delen nog niet tegen gekomen..

Ofwel, vasthoudendheid.
Even als reminder voor vanavond:
woensdagavond 25 november zal de eerste GOTPS3 PES2010 League competitie plaats vinden. Aanvang is om 21:00.
woensdagavond 25 november zal de eerste GOTPS3 PES2010 League competitie plaats vinden. Aanvang is om 21:00.
En ik maar denken dat het om hoeveel jeugdigde schatjes hij in een stadje heeft..
Teen-a-city
Voor mij helemaal nieuw, maar wil graag deel nemen.Vads schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:02:
Even als reminder voor vanavond:
Ik heb me een tijd geleden al toegevoegd aan de community. Ik vroeg me alleen af , hoe werkt het met het spelen van wedstrijden? Ik ben vanavond namelijk tot 12 uur aan het werk, dus waarschijnlijk ben ik niet in de gelegenheid om te spelen...
Kan ik dan wel gewoon deelnemen aan de league? Of is het de bedoeling dat deze league aan het einde van de avond afgerond wordt?
Voor mij is het ook de eerste keer dat ik zo'n league organiseer, dus een goed leermoment. De league gaat om uit- en thuiswedstrijden van 5 minuten elk die we hopelijk vanavond helemaal uitspelen met diegenen die mee doen.Monda schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:18:
[...]
Voor mij helemaal nieuw, maar wil graag deel nemen.
Ik heb me een tijd geleden al toegevoegd aan de community. Ik vroeg me alleen af , hoe werkt het met het spelen van wedstrijden? Ik ben vanavond namelijk tot 12 uur aan het werk, dus waarschijnlijk ben ik niet in de gelegenheid om te spelen...
Kan ik dan wel gewoon deelnemen aan de league? Of is het de bedoeling dat deze league aan het einde van de avond afgerond wordt?
Ben benieuwd naar de opkomst. Bij een lage opkomst plan ik het voor volgende week opnieuw in (met de kennis die we vanavond opdoen).
Zou graag mee doen, ben er alleen niet vanavond. Leuk initiatief!
Flickr PSN ID= cheironnl
haha! dus geen ManU, AC/Inter Milan, Chelsea, Ajax, Real, Barca, Arsenal, Engeland, Argentinie, Brazilie, Nederland etc... meteen alle goede clubs/landen eruitDe enige regel die voor deze league geldt, is de volgende: in de naam van de club/land die je gaat kiezen, maar de letter "a" niet zitten!
[ Voor 4% gewijzigd door Freshnezz op 25-11-2009 12:06 ]
Oke duidelijk, dus een league per avond. Ik hoop dat de opkomst hoog zal zijn, zodat we dit vaker kunnen organiseren, dan hoop ik wel mee te kunnen doen, wellicht volgende week.Vads schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:44:
[...]
Voor mij is het ook de eerste keer dat ik zo'n league organiseer, dus een goed leermoment. De league gaat om uit- en thuiswedstrijden van 5 minuten elk die we hopelijk vanavond helemaal uitspelen met diegenen die mee doen.
Ben benieuwd naar de opkomst. Bij een lage opkomst plan ik het voor volgende week opnieuw in (met de kennis die we vanavond opdoen).
helaas krijg ik vanavond visite. Zou wel graag een keer meedoen. Is 5 minuten alleen niet wat kort? Zou je niet beter 10 minuten en dan niet uit en thuis kunnen doen?
Tis helaas dus alleen voor de PS3.
Ik heb de PC versie en vind zo'n toernooi ook wel leuk maar helaas dus.
Wat ik trouwens ook jammer vind, zijn al die gemeenschappen hier in Nederland.
Er zijn er een stuk of 40 maar nooit een levende ziel te vinden.
Terwijl dat juist zou betekenen dat de verbinding nog beter zou zijn en kan je bijvoorbeeld ook
fijn met Nederlandse teams spelen omdat mensen dan enthiousiaster zijn.
Daar valt wel wat te halen maar hoe ben ik zelf ook nog niet uit.
Gemiste kans.
Ik heb de PC versie en vind zo'n toernooi ook wel leuk maar helaas dus.
Wat ik trouwens ook jammer vind, zijn al die gemeenschappen hier in Nederland.
Er zijn er een stuk of 40 maar nooit een levende ziel te vinden.
Terwijl dat juist zou betekenen dat de verbinding nog beter zou zijn en kan je bijvoorbeeld ook
fijn met Nederlandse teams spelen omdat mensen dan enthiousiaster zijn.
Daar valt wel wat te halen maar hoe ben ik zelf ook nog niet uit.
Gemiste kans.