Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-04 22:42
Ik speel master league met Galatasaray op topklasse. Jeetje wat kon ik die verdediging van de tegenstander maar moeilijk openkrijgen zeg. Het lukte gewoon niet. Opstellingen veranderen, sliders veranderen, niks hielp. Totdat ik hier keek. Ik tik nu veel meer rond in de verdediging en ik druk zelden meer op R1 (wat toch echt een gewenning was na al die jaren). Ik krijg nu de verdediging veel makkelijker open en heb zelfs 4-0 gewonnen van Club Brugge :). Ook moet ik zeggen dat als je het dus goed aanpakt het spel gewoon verslavend is! Topspel als je ermee kunt omgaan.

Ik heb wel nog een vraagje. Hoe kan ik een contractvernieuwing laten schieten? Want er staat dat als ik niets doe het contract automatisch wordt verlengt. En speler vrijgeven kost weer geld. Ik kan wel met mijn scout 0 euro salaris bieden, alleen is dat zo onrealistisch. Is er geen manier om een contractvernieuwing te weigeren?

[ Voor 33% gewijzigd door -Edwin- op 07-11-2009 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125956

Is het mogelijk om het camerastandpunt bij een penalty te veranderen? Zicht van de zijkant vind ik dus erg irritant :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227186

Ik merk dat dit spel ook te maken heeft met mijn vorm van de dag, eergister kon ik de controller wel door de muur heen gooien. Gisteravond ging het heerlijk een winnende reeks neergezet in de ML en zelf van Twente met 4-0 gewonnen :) meestal is het een zuinige 1-0. ( ik speel zelf met vitesse) Nu is het natuurlijk weer een topspel :P

Wat betreft die contracten wil ik ook makkelijk "nee" kunnen zeggen, geef ze nu meestal hetzelfde contract en dan zeggen ze zelf de besprekingen op.

Ben benieuwd wanneer de GOTPS3 competitie gaat beginnen, heb er zin an!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Edwin- schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:11:

Ik heb wel nog een vraagje. Hoe kan ik een contractvernieuwing laten schieten? Want er staat dat als ik niets doe het contract automatisch wordt verlengt. En speler vrijgeven kost weer geld. Ik kan wel met mijn scout 0 euro salaris bieden, alleen is dat zo onrealistisch. Is er geen manier om een contractvernieuwing te weigeren?
Zoals Sjaaknaak ook had gezegd, is volgens mij ook een optie dat je hem zijn diensten weigert. Iets van "Suspend negotiations", dacht ik.

Anoniem: 125956 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 11:34:
Is het mogelijk om het camerastandpunt bij een penalty te veranderen? Zicht van de zijkant vind ik dus erg irritant :s
Zelf vind ik dit ook zeer hinderlijk. Konami had volgens mij gezegd dit nog te verbeteren. Zo is het echt minder. Je kan wel handmatig je camera elke keer veranderen tijdens een penalty, naar "Horizontal" camera stand, maar tja om dat elke keer weer te doen is ook niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacino
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-08-2019
Ik vond deze foto op internet. Iemand zijn Master League jeugdspeler :9~
http://i33.tinypic.com/nl39yv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Michaelslijpkop schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 17:52:
Ik vond deze foto op internet. Iemand zijn Master League jeugdspeler :9~
http://i33.tinypic.com/nl39yv.jpg
Wow, als dat waar is dat is dat wel heel erg goed. En dat zelf voor een keeper. Zelf heb ik onlangs een 15 jarige SB uit mijn jeugd kunnen contracteren met een overall rating van 81 en dat vond ik al erg veel. Want je moet er nog rekening mee houden dat hij nog (enigszins) groeit, ook al heeft de speler een early peak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-04 22:42
Regeneration schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 11:59:
Zoals Sjaaknaak ook had gezegd, is volgens mij ook een optie dat je hem zijn diensten weigert. Iets van "Suspend negotiations", dacht ik.
Sjaaknaak zegt juist dat hij ook wil dat het makkelijker kan. En die optie ''suspend negotations'' is er dus niet bij een contractverlenging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:36
Zijn er niet meer mensen die de overmatige hoeveelheid zon dat bij sommige tijden van de dag op het veld schijnt zeer irritant? Ik moet soms echt met mn ogen knijpen om mn keeper in zo'n zone te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Edwin- schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 19:53:
[...]

Sjaaknaak zegt juist dat hij ook wil dat het makkelijker kan. En die optie ''suspend negotations'' is er dus niet bij een contractverlenging.
Ah inderdaad, helemaal verkeerd gelezen van mij. Dat is inderdaad dan wel (weer) een missertje...

gelukkie schreef op zondag 08 november 2009 @ 10:43:
Zijn er niet meer mensen die de overmatige hoeveelheid zon dat bij sommige tijden van de dag op het veld schijnt zeer irritant? Ik moet soms echt met mn ogen knijpen om mn keeper in zo'n zone te zien.
Dat heb ik ook eens meegemaakt. Wat wellicht kan helpen is de brightness of de kleuren (die je in-game kan regelen) naar beneden bij te stellen.

[ Voor 38% gewijzigd door Regeneration op 08-11-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-10-2023

Instatic

To Be Or Not To Be

Op youtube staan een aantal filmpjes waar tricks en skills uitgelegd staan.
Ik kan alleen nergens zoiets geschreven vinden. heeft een van jullie die wel??

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 13:40
Nog niet gevonden. Zou inderdaad wel makkelijk zijn, dan kan je het namelijk gewoon op een papiertje tijdens het spelen erbij houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-04 11:07
Het zou wel handig zijn ja, want ik kan nu alleen nog maar een schaartje en een schwalbe maken. Die laatste is het me wel gelukt om vandaag een pot in blessure tijd te winnen!

Speelde online en kwam tot een 2-0 achterstand, en kwam terug tot een 2-2 stand met de laatste 2 doelpunten in de laatste 15min van de wedstrijd. In de blessuretijd liep ik zijn 16 in en maakte de toetsencombo niet met opzet, maar hij viel en kreeg een pingel, nou zijn deze niet zo makkelijk te nemen dus door het midden en de 2-3 daar was hij wel aardig ziek van :P

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:45
Misschien is dit al een keer hier ter sprake gekomen, maar weet iemand hoe het komt dat ik de aanpassingen/transfers in de opstellingen die ik gemaakt heb, niet meer terugzie als ik bijv. de Champions League speel? Ik heb bijv. Sneijder naar Inter getransfereerd en in de opstelling gezet, maar speel ik met Barca tegen Inter dan in de CL, dan zie ik Sneijder helemaal niet meer in de basis staan...

Is daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-04 17:55
MadMoody schreef op zondag 08 november 2009 @ 21:53:
Misschien is dit al een keer hier ter sprake gekomen, maar weet iemand hoe het komt dat ik de aanpassingen/transfers in de opstellingen die ik gemaakt heb, niet meer terugzie als ik bijv. de Champions League speel? Ik heb bijv. Sneijder naar Inter getransfereerd en in de opstelling gezet, maar speel ik met Barca tegen Inter dan in de CL, dan zie ik Sneijder helemaal niet meer in de basis staan...

Is daar een oplossing voor?
Volgens mij gooit de CPU ook heel vaak de meest fitte en beste spelers in de basis. Ik heb Sneijder ook getransferred naar Inter en kwam hem ook tegen in de CL, dus het overzetten gaat wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
gelukkie schreef op zondag 08 november 2009 @ 10:43:
Aan de ene kant is het wel realistisch maar het kan ook aardig irritant zijn ja, ik heb soms vooral veel moeite om dan de shirtjes goed uit elkaar te houden. Beetje tweaken met de brightness misschien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:20
Gisteren ben ik mijn speelstijl maar gaan aanpassen na de tips die ik gedurende vorige week hier las. Ofwel, de R1-knop (rennen) loslaten. Want die knop gaat bij mij bij balbezit continu naar beneden. En dat merk ik nu wel. Rustig rondlopen en passen gaat best ok (op Professional). Op het moment dat je er toch voor kiest om te rennen, dan komen ze ook als wespen achter je aan. Ook het rennen tussen twee mannetjes door met de bal werkt niet meer. Je moet echt de openingen zoeken en daar doorheen gaan.

Waar ik mij aan erger is de scheids. Ik knip een speler in tweën en ik krijg geel. De tegenstander haalt mij neer in het strafschopgebied of daarbuiten ergens en het spel gaat gewoon door. Wellicht dat dit iets met de moeilijkheidsgraad te maken heeft, maar dat mag natuurlijk niet zo zijn. Een overtreding is een overtreding.

Ook mijn tegenstander rent veel sneller dan mijn spelers. Maakt niet uit of ik ren of niet, ze halen mij altijd in.

Ik speel PES nu dus op de PS3 na het jarenlang op de PC gespeeld te hebben. Maar komen er wel eens fixes uit om eigenaardigheden zoals de scheids te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:58
Die tackles van achter mag best voor gefloten worden inderdaad. Wordt regelmatig door de CPU van achter neergehaald (soms in de 16) zonder dat er ook maar gefloten wordt. Ik snap dat je de flow van het spel zo min mogelijk wilt onderbreken, maar komop zeg.. Die tackles kan ik zelf niet maken zonder minimaal geel.

Verder nu ook mijn eerste online match (de tweede..) gespeeld MET lag. Iemand uit Spanje met een gele verbinding. Heeft mij ook meteen de wedstrijd gekost. Elke keer reageerden mijn mannetjes zo laat dat hij van een paar meter afstand toch opeens de bal kom pakken. Dikke teleurstelling.

Wel cool; eerste toernooi met NL elftal gespeeld; wat zijn die goed gemodelleerd zeg! Stuk voor stuk goed lijkende characters. Dat mag ik toch wel hoor.

Laatste puntje; ik vind Konami ERG laks in het uitbrengen van een update voor de transfers..De game is nu een maand uit, zo lang kan het toch niet duren om een paar nieuwe spelers op te voeren / bij andere teams te registreren?

Oh, en gister lid worden van de GOTPS3 club. 9 leden nu geloof ik.

[ Voor 3% gewijzigd door cheiron op 09-11-2009 09:59 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
cheiron schreef op maandag 09 november 2009 @ 09:58:
Oh, en gister lid worden van de GOTPS3 club. 9 leden nu geloof ik.
Ja, hier wou ik nog even wat over kwijt. Ik baal er een beetje van; ik begrijp namelijk niets van het Community-concept en de game zelf of de handleiding geven hier ook geen input op.

Ik heb die (online) Community dus opgezet en daar binnen een League opgezet. Ik heb een elftal gekozen en Salvex ook en toch kun je de wedstrijd niet beginnen. Ik vind dit zo ruk... Het enige wat ons gelukt is, is om binnen de Community een gameroom te maken en daar onderling een match te starten.
Maar het liefst wil ik (we) een competitie beginnen met ons 8-tal en die matches afzonderlijk starten.
Overigens, die league die ik heb opgezet bestaat uit maximaal 2 spelers (was om te testen), dus ik zie gewoon niet in waarom het spel ons de league niet laat starten...

Iemand toevallig op een blog of forum hier uitleg over gevonden?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

rataplan2 schreef op zondag 08 november 2009 @ 17:18:
Op youtube staan een aantal filmpjes waar tricks en skills uitgelegd staan.
Ik kan alleen nergens zoiets geschreven vinden. heeft een van jullie die wel??
Heb even 1 tutorial overgeschreven ( http://www.youtube.com/watch?v=UllB0nOSOVI )
De tweede ( http://www.youtube.com/watch?v=oPp_L0e5MF4 ) doe ik ook wel een keer

<Lift ball/ Only possible by some players >
Press away from the direction player is facing -> Press towards the direction player is facing. Use RT for high lift.

< Dive >
LB + LT + RB

< V-feint >
Press opposite xl to the way you are facing -> press Diagonally towards the direction player is facing.

< Flip flap/ Only possible by some players >
(if stronger foot is Right)Dribbling -> Diagonal right -> diagonal left

< Opposite Flip flap/Only possible by some players >
(If stronger foot is right) Dribbling -> diagonal left -> diagonal right

< Heel rush feint >
Press at 90 degrees to the direction of movement + press rb (only applies to players whose dribble accuracy is 75 or above)

< Drag Back Turn 1 >
With the ball stationary. Press away from the direction the player is facing -> press at 90 degrees to the direction of movement (only applies to players whose dribble accuracy is 80 or above)

<Drag back turn 2>
With the ball stationary. Press away from the direction the player is facing -> Press diagonally forward towards the foot which is on the ball ( Only applies to players whose dribble accuracy is 80 or above)

< Long Step >
Start Dribbling -> Press the direction of movement 2 times. (Only Applies to players whose dribble accuracy is 70 or above)

< Rabona >
While running press X. Player must be in a position that can’t hit the ball with stronger foot. (Only applies to players whose weak foot freq. is 3 or less and shot technique is 80 or above)

< Matthews Feint >
With the ball stationary. Press at 90 degrees to the direction the player is facing -> Press in the opposite direction (Only can be done by players whose Dribble accuracy parameter is above 70)

< Step over >
Press towards the Direction of movement -> Then at 90 degrees to the direction the player is running.
(only applies to players whose dribble accuracy is 80 or above)

< Step over fake >
Press towards the direction of movement -> Diagonal forward (only applies to players whose dribble accuracy is 80 or above)

< Double lunge feint >
Press diagonally forward towards the direction of movement -> Press towards the opposite forward diagonal. (Only applies to players whose Dribble accuracy is 70 or above)

< Super cancel kick >
X -> RB + RT
B -> RB + RT

< Upper body fake >
When the ball is stopped -> right x2 or left x2 to the direction that the body is facing

< Switch cursor to goalkeeper >
LB+RS button (Press twice to change to on outfield player)

That Is The Question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-04 15:18

Bananenspin

Omdat het kan

Vads schreef op maandag 09 november 2009 @ 09:36:

Waar ik mij aan erger is de scheids. Ik knip een speler in tweën en ik krijg geel. De tegenstander haalt mij neer in het strafschopgebied of daarbuiten ergens en het spel gaat gewoon door. Wellicht dat dit iets met de moeilijkheidsgraad te maken heeft, maar dat mag natuurlijk niet zo zijn. Een overtreding is een overtreding.
Nee dat zou niet mogen nee.. ik heb er nog niet zoveel last van!
Ook mijn tegenstander rent veel sneller dan mijn spelers. Maakt niet uit of ik ren of niet, ze halen mij altijd in.
Dat is in het echt ook zo.. als jij met de bal aan je voeten dribbelt kan je nou niet eenmaal op je snelst rennen.. probeer de bal ver voor je uit te spelen als de ruimte er is (r1 tappen volgens mij)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Dennizzz33 schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:40:
[...]

Dat is in het echt ook zo.. als jij met de bal aan je voeten dribbelt kan je nou niet eenmaal op je snelst rennen.. probeer de bal ver voor je uit te spelen als de ruimte er is (r1 tappen volgens mij)
En toch lijkt het mij niet dat Robben op volle snelheid bij wordt gehouden door de Linksback van de Oekraine, wie dat ook is :P

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

cheiron schreef op maandag 09 november 2009 @ 13:13:
[...]

En toch lijkt het mij niet dat Robben op volle snelheid bij wordt gehouden door de Linksback van de Oekraine, wie dat ook is :P
Dan doe jij iets onwijs verkeerd want als een speler zoals robben eenmaal weg is zijn er weinig die hem bij kunnen houden ja :p

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carloz187
  • Laatst online: 27-01-2023
Vads schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:37:
[...]

Dat was mijn idee direct toen ik deze Community-functionaliteit zag! Alleen hier meteen mijn volgende punt van kritiek: ik heb 100 vrienden in de vriendenlijst van mijn PS3. Maar de game geeft mij niet de mogelijkheid om uit mijn vrienden een selectie te maken en die toe te voegen aan de community. Nee, ik moet alle namen opnieuw invoeren/ intypen! Interface-verbetering verwacht ik pas met PES2013...

Maar goed, hierbij even serieus dan: ik heb een Community gemaakt voor de PS3'ers onder ons. De community heet GOTPS3. Stuur mij even een PMtje met je PSN-ID en dan voeg ik je toe aan de community en kunnen we binnenkort wellicht een eigen Cup of League opzetten; lijkt mij leuk! :D
Ik wil me graag toevoegen. PSN naasm Billie187

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carloz187
Gister voor het eerst een pingel voor gehad en ik heb het spel nu bijna 2 weken en al vele uren gespeeld maar nog nooit een pingel voor gehad tegen de CPU en nu dan eindelijk. Het gekke is dat dit niet eens een pingel waard was. 8)7

Wel jammer dat je nog steeds niet op een normale manier replays online kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
carloz187 schreef op maandag 09 november 2009 @ 15:38:
Gister voor het eerst een pingel voor gehad en ik heb het spel nu bijna 2 weken en al vele uren gespeeld maar nog nooit een pingel voor gehad tegen de CPU en nu dan eindelijk. Het gekke is dat dit niet eens een pingel waard was. 8)7

Wel jammer dat je nog steeds niet op een normale manier replays online kan zetten.
Tsja, dat is inderdaad wel heel bizar hoor. Ik speel al anderhalf seizoen ML en heb nog geen 1 pingel gehad! Laat staan in het hele spel! Daarover hebben ze bij Konami toch wel flink zitten slapen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carloz187
Prutzer80 schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:11:
[...]

Tsja, dat is inderdaad wel heel bizar hoor. Ik speel al anderhalf seizoen ML en heb nog geen 1 pingel gehad! Laat staan in het hele spel! Daarover hebben ze bij Konami toch wel flink zitten slapen...
Konami heeft bij deze editie wel flink lopen slapen eerlijk gezegd. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:28
carloz187 schreef op maandag 09 november 2009 @ 16:23:
[...]

Konami heeft bij deze editie wel flink lopen slapen eerlijk gezegd. :X
Dat idee had ik voornamelijk met de 2008 versie die echt om te huilen was. Moet zeggen dat ik de 2010 versie daadwerkelijk lekker speelbaar vind. Het is geen hogeschool voorbeeld van hoe een voetbalgame gemaakt moet worden maar krijg wel het gevoel dat ze bij Konami de goede weg weer aan het inslagen zijn.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 15:57

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Ook ik heb tot nu toe in mijn 3e ML seizoen nog maar heel weinig pingels gehad, maar wel veel vrije trappen rondom de 16 die er verrassend vaak in gaan. In PES09 schoot je de bal met een wat lagere arc waardoor deze heel vaak tegen de muur ging, terwijl ik nu de bal makkelijker met meer vaart over de muur krijg.

Sowieso moet ik constateren dat met mijn baggerelftal wat langzaam aan beter wordt 50% van de doelpunten uit corners en vrije trappen komen. De rest komt van de vroege voorzet halverwege de helft van de tegenstander die achter de verdediging krult. Danny Koevermans is na 2 seizoenen inmiddels naar een bedenkelijk niveau gedaald, maar mijn spits uit de jeugd van 2.02m speelt nog steeds ondanks zijn magere stats en nieuwe aankopen.

Qua transfers gaat het me eindelijk wat beter af nu ik wat reputatie heb opgebouwd als club. Ik heb in de zomer Jeremain Lens transfervrij kunnen strikken voor een soort Shearer/Owen combinatie voorin wat tot nu toe prima werkt. Gibson die ik een seizoen geleden transfervrij heb gehaald van ManU heb ik helaas voor ruim 5m verkocht, aangezien dat bijna een hele jaarbegroting is... Een ploeg opbouwen met talentjes zoals in de voorgaande versies is nu veel moeilijker omdat deze niet meer transfervrij spawnen, maar doorstromen uit de jeugdopleiding bij andere clubs waarvoor je dus moet dokken.

Ook opvallend is dat ik nu een 2e sponsor heb gekregen die een aanzienlijk bedrag wil overmaken op voorwaarde dat mijn spelmaker en publiekslieveling minimaal 20 wedstrijden in het seizoen in de basis start. :)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Ik heb me echt rot zitten zoeken hoe ik eigen publiek geluiden kan instellen bij een club, maar het wil op de PC niet lukken :( Op de ps3 blijkbaar wel heb ik gehoord.. Wat ik gevonden heb is dat je bij edit en dan team de supporters kunt aanpassen. Bij een Nederlandse ploeg staat die standaard op Dutch. Je zou verwachten dat er dan ergens een import optie zit..maar die vind ik dus niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Vads schreef op maandag 09 november 2009 @ 10:32:
[...]

Ja, hier wou ik nog even wat over kwijt. Ik baal er een beetje van; ik begrijp namelijk niets van het Community-concept en de game zelf of de handleiding geven hier ook geen input op.

Ik heb die (online) Community dus opgezet en daar binnen een League opgezet. Ik heb een elftal gekozen en Salvex ook en toch kun je de wedstrijd niet beginnen. Ik vind dit zo ruk... Het enige wat ons gelukt is, is om binnen de Community een gameroom te maken en daar onderling een match te starten.
Maar het liefst wil ik (we) een competitie beginnen met ons 8-tal en die matches afzonderlijk starten.
Overigens, die league die ik heb opgezet bestaat uit maximaal 2 spelers (was om te testen), dus ik zie gewoon niet in waarom het spel ons de league niet laat starten...

Iemand toevallig op een blog of forum hier uitleg over gevonden?! :?
Ik heb meerdere mensen gesproken en meerdere fora's gelezen en daar zeggen ze dat het nu mogelijk moet zijn dat wanneer wij met ze 2e in de room zitten dat de competitie wedstrijd van start moeten gaan.. Ik weet zelf echter niet of het waar is want ik heb echt geen flauw idee hoe dit allemaal in ze werk moet gaan, misschien dat iemand hier nog wat meer weet op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Hmm.. nu heb ik gisteren toch echt een wedstrijd in de extra tijd gewonnen; krijg ik de trophy niet. Dat is ook jammer. Er zijn al zo weinig trophies..

Ook ben ik echt nog aan het worstelen wat het leukste is om te doen met de Master League. Het liefst zou ik met Ajax in de Spaanse competitie spelen, maar dat kreeg ik niet voor elkaar. Nu ben ik begonnen met Atletico en de standaard master League spelers. Ben alleen bang dat ik in het eerste seizoen al koppie onder ga vanwege geldtekort.

[ Voor 53% gewijzigd door cheiron op 09-11-2009 20:51 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Ik heb een PM en hier een bericht gelezen, maar over de GOTPS3-community even het volgende:
Om jezelf toe te voegen ga je in het spel naar ONLINE en daar naar COMMUNITY. Je krijgt nu een zoekvenster. Vul alleen het zoekveld in en laat het zoeken naar GOTPS3 (let op de hoofdletters, anders vind je het niet). Het wachtwoord is "got" zonder de aanhalingstekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Laatst online: 24-04 11:31
Weet er toevallig iemand welke update ik nodig heb om de correcte tranfers in mijn team te krijgen?

Ik mis nog altijd pantalic ;(

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
ikbengoofy schreef op maandag 09 november 2009 @ 22:04:
Weet er toevallig iemand welke update ik nodig heb om de correcte tranfers in mijn team te krijgen?
Ik mis nog altijd pantalic ;(
Ik gebruik deze, wellicht ook iets voor jou?!
http://winningelevenblog.com/blog/wenb-pes-2010-option-file-launched/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
Ik heb de PC versie.

Ik zat al te zoeken naar hem bij zijn oude team en hem dan ingame te editten zoals ik met de zeeuw heb gedaan.

maar kan hem nergens vinden. Wel ben ik er achtergekomen dan die ingame pabelic heet maar ook daarop kon ik niks vinden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Ik ben altijd bang dat wanneer dat uiteindelijk de "echte"update komt, de hele zooi in de war raakt.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carloz187
ikbengoofy schreef op maandag 09 november 2009 @ 22:47:
[...]

Ik heb de PC versie.

Ik zat al te zoeken naar hem bij zijn oude team en hem dan ingame te editten zoals ik met de zeeuw heb gedaan.

maar kan hem nergens vinden. Wel ben ik er achtergekomen dan die ingame pabelic heet maar ook daarop kon ik niks vinden :|
Pabelic is gewoon te vinden bij nationaal elftal van Servië. Als het goed is komt er donderdag een patch van Konami zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
carloz187 schreef op maandag 09 november 2009 @ 23:13:
[...]
Als het goed is komt er donderdag een patch van Konami zelf.
Laten we hopen dat ze meer gaan fixen in deze versie (2010 van de PS3) dan de transfers alleen, want ik sta op het punt het spel op marktplaats te zetten...

[ Voor 3% gewijzigd door Vads op 10-11-2009 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
[...]

Pabelic is gewoon te vinden bij nationaal elftal van Servië. Als het goed is komt er donderdag een patch van Konami zelf.
Thnx gevonden idd. hij lijkt er in geen velden op maar de naam is genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carloz187
Vads schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 00:46:
[...]

Laten we hopen dat ze meer gaan fixen in deze versie (2010 van de PS3) dan de transfers alleen, want ik sta op het punt het spel op marktplaats te zetten...
Toch wat minder positief nu?
Wat zijn de punten die je heel erg storen?

Ik heb trouwens hetzelfde gevoel... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas1986
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-04 14:53
Kitserver 2010: version 9.0.5
- camera: adjust camera angle
- lodmixer, custom resolutions, aspect ratio, LOD, and more.
- afs2fs.dll: manage AFS content in folders.
- time.dll: set match time.
- kset.dll: settings.exe patcher: choose Low/Medium/High quality freely.

Full support for demo, 1.0 and 1.1 versions of game exe.

Download:
http://rapidshare.com/files/303056317/kitserver-905.zip
http://www.filefront.com/14868695/kitserver-905.zip
http://webfile.ru/4061897

Uitleg werking:
http://kitserver.moddingway.com/

Ontwikkelingen volgen?
http://forums.evo-web.co.uk/showthread.php?t=54900

Afbeeldingslocatie: http://www.moddingway.com/upload/kslogom1.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas1986
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-04 14:53
PESEdit.com 2010 Patch 0.8

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_DjaZ6gx6djk/Su25x90pk5I/AAAAAAAADfU/-_Y_6d8Vpig/image.jpg

Current Version: 0.8

Features:

* All CL teams (Rubin Kazan, Maccabi Haifa etc.)
* 3 new teams (RB Salzburg, Rapid Wien, Steaua Bucuresti)
* Complete 2. Bundesliga (Championship option coming later)
* Correct ball names
* Replay Logos
* Bundesliga adboards
* Includes kitserver 9.05 (-> works with 1.1)
* Updated Bundesliga kits (incl. sleeve patches etc.)
* Updated player stats
* Complete Bundesliga
* Updated kit configuration for all teams
* Updated kits and numbers
* Corrected names for unlicensed national teams
* New balls
* Bundesliga in place of Eredivisie (Eredivisie is still there; your saved games still work ;-)
* Missing teams added to CL mode selection
* updated league and cup logos
* updated German national team
* original league, cup and team logos
* correct kits for all teams
* faces for some players
* correct team names

Download:
http://www.filefront.com/...Patch-0.8-all-in-one.rar/
http://uploaded.to/file/rdajte

Download fix 0.8.2:
http://www.filefront.com/...com-2010-Patch-0.8.2.rar/
http://uploaded.to/file/05jy75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
carloz187 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:10:
[...]
Toch wat minder positief nu?
Wat zijn de punten die je heel erg storen?
Ik heb trouwens hetzelfde gevoel... |:(
Even samenvattend waar ik mij bij de PS3-versie aan stoor:
  1. De Europa Leage is niet vrij speelbaar.
  2. Niet alle teams van de CL zitten er in, hoewel Konami wel het spel verkoopt onder het mom dat men de licentie voor de CL heeft.
  3. Geen andere commentaartrack te kiezen dan de engelse.
  4. De scheidsrechter die mijn tegenstander niet straft. Een overtreding is een overtreding.
  5. De handleiding is niet toereikend en beschrijft (nieuwe) functies in het spel niet.
  6. Het hele online systeem, waaronder de Community-functionaliteit. Er is geen efficiënte manier geïmplementeerd om een vriend die online is uit te dagen zonder eerst twintig stappen in een onbegrijpelijke menu-structuur te moeten volgen. Daarnaast als je dan een Online Community aanmaakt, dan kun je wel een league of cup aanmaken, maar vervolgens kom je in de knoei omdat je geen matches kunt starten! Gisteravond wederom geprobeerd, maar het werkt gewoon niet.
  7. Hoewel de menu en de handleiding het suggereren, is het niet mogelijk om chants toe te voegen aan je team.
Punten 1, 2, 3 en 5 zijn gewoon teleurstellend en ergens nog te vergeven. Maar voornamelijk punten 4, 6 en 7 wegen bij mij zwaarder en verpesten het hele spelgevoel.

Ik speel PES al jaren en was er groot fan van. Vorig jaar nam FIFA het over, maar ik bleef PES spelen (op de PC) en kocht wel FIFA09 voor de PSP (wat inderdaad net als de recensies het aangaven erg goed was). Dit jaar na het PES-debacle van vorig jaar (en het feit dat ik nu in het bezit ben van een PS3), was ik erg aan het twijfelen welke footie ik zou kopen. Ik besloot op de recensies te wachten en ondanks dat FIFA daar nogmaals beter uit kwam, ging ik toch voor PES.

Je betaalt dan de volle mep en krijgt een product wat naar mijn mening niet (goed) is afgemaakt. Ik vrees ook het ergste dat er geen fix (patch) uitkomt voor deze punten (4 en 6 voornamelijk) en ik dus met deze game in de maag blijf zitten.
Op de Konami-gamesite van PES2010 kun je een melding maken en daarvan heb ik dan ook gebruik gemaakt om wat vragen te stellen en problemen aan te geven. Daarbij is aangegeven dat je binnen 72 uur een reactie krijgt; ik heb tot op heden niets vernomen (en dit is ook weer enkele weken geleden).

Ja, de ML is leuk en de Legend-mode ook, dus in single player vermaak ik mij prima. Maar gezien het gemak van de PS3, wil ik ook snel en gemakkelijk een online potje doen... Een game dient mijn inziens vandaag de dag aan enkele criteria te voldoen en Konami heeft mij (ons) hiermee genaaid.

Als er dan ook geen fix komt binnen enkele maanden, zal ik geen toekomstige PES-games aanschaffen. Mijn vertrouwen is geschaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Even makkelijk een friend uitnodigen voor een potje lijkt er inderdaad niet in te zitten nee. Vraag mij af waarom er zo een omslachtig systeem is gekozen.

Met sommige aspecten lijkt het wel alsof Konami gewoon echt niet snapt wat hun klanten willen

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Kun je met zijn 2'en vanaf 1 PS3 console online gamen? En zo ja, hoe?

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Jay-K schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 14:23:
Kun je met zijn 2'en vanaf 1 PS3 console online gamen? En zo ja, hoe?
Je kunt in het online menu een wteede speler registreren. Volgens mij kun je dan mettwee personen een online match in gaan

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Laatst online: 07:43
Klopt, dit werkt wel goed en is echt heel vet :) Ben met mijn huisgenoot echt heel goed geworden, jammer dat zo vaak mensen de ps3 uitgooien/internet eruit trekken, daar word ik wel een beetje ziek van :').

En beetje jammer dat MW2 nu uitkomt, wordt weinig pessen denk ik de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Hopelijk passen ze de keepers ook nog aan,dat is echt diep en dieptriest.

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carloz187
Vads schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 13:38:
[...]

1. De Europa Leage is niet vrij speelbaar.
  2. Niet alle teams van de CL zitten er in, hoewel Konami wel het spel verkoopt onder het mom dat men de licentie voor de CL heeft.
  3. Geen andere commentaartrack te kiezen dan de engelse.
  4. De scheidsrechter die mijn tegenstander niet straft. Een overtreding is een overtreding.
  5. De handleiding is niet toereikend en beschrijft (nieuwe) functies in het spel niet.
  6. Het hele online systeem, waaronder de Community-functionaliteit. Er is geen efficiënte manier geïmplementeerd om een vriend die online is uit te dagen zonder eerst twintig stappen in een onbegrijpelijke menu-structuur te moeten volgen. Daarnaast als je dan een Online Community aanmaakt, dan kun je wel een league of cup aanmaken, maar vervolgens kom je in de knoei omdat je geen matches kunt starten! Gisteravond wederom geprobeerd, maar het werkt gewoon niet.
  7. Hoewel de menu en de handleiding het suggereren, is het niet mogelijk om chants toe te voegen aan je team.
Punten 1, 2, 3 en 5 zijn gewoon teleurstellend en ergens nog te vergeven. Maar voornamelijk punten 4, 6 en 7 wegen bij mij zwaarder en verpesten het hele spelgevoel.

Ik speel PES al jaren en was er groot fan van. Vorig jaar nam FIFA het over, maar ik bleef PES spelen (op de PC) en kocht wel FIFA09 voor de PSP (wat inderdaad net als de recensies het aangaven erg goed was). Dit jaar na het PES-debacle van vorig jaar (en het feit dat ik nu in het bezit ben van een PS3), was ik erg aan het twijfelen welke footie ik zou kopen. Ik besloot op de recensies te wachten en ondanks dat FIFA daar nogmaals beter uit kwam, ging ik toch voor PES.

Je betaalt dan de volle mep en krijgt een product wat naar mijn mening niet (goed) is afgemaakt. Ik vrees ook het ergste dat er geen fix (patch) uitkomt voor deze punten (4 en 6 voornamelijk) en ik dus met deze game in de maag blijf zitten.
Op de Konami-gamesite van PES2010 kun je een melding maken en daarvan heb ik dan ook gebruik gemaakt om wat vragen te stellen en problemen aan te geven. Daarbij is aangegeven dat je binnen 72 uur een reactie krijgt; ik heb tot op heden niets vernomen (en dit is ook weer enkele weken geleden).

Ja, de ML is leuk en de Legend-mode ook, dus in single player vermaak ik mij prima. Maar gezien het gemak van de PS3, wil ik ook snel en gemakkelijk een online potje doen... Een game dient mijn inziens vandaag de dag aan enkele criteria te voldoen en Konami heeft mij (ons) hiermee genaaid.

Als er dan ook geen fix komt binnen enkele maanden, zal ik geen toekomstige PES-games aanschaffen. Mijn vertrouwen is geschaad.
Ik ben het helemaal met je eens. Ergens voel ik me ook wel genaaid door Konami. Je krijgt zeg maar PES09 in een nieuw jasje alleen dan met andere extra punten om je te ergeren aan het spel.
Ik speel PES al jaren vanaf dat het nog ISS was en heb de afgelopen jaren moeten zien dat FIFA de laatste jaren wel beter werd en inmiddels gewoon PES overtroffen heeft maar ben toch bij PES gebleven. Deze editie is de laatste die ik voorlopig aangeschaft heb. Ben er helemaal klaar mee. Heb het gevoel alsof Konami de gebruikers niet serieus neemt.
Als ik dan zo'n interview van Seabass zie waarin hij aangeeft trots te zijn op de verdediging in PES10 dan moet ik echt lachen want de verdediging incl Keeper zijn wederom een ramp. Wat denkt zo'n vent wel niet dan. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 07:47
[...]

• Hoewel de menu en de handleiding het suggereren, is het niet mogelijk om chants toe te voegen aan je team.

Bullshit, mij is het prima gelukt op de PS3

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Grappig, zelf erger ik me ook dood aan sommige zaken in PES, maar het zijn totaal ander punten (voor PC versie). Mijn lijstje ziet er zo uit (momenteel):
  • Sommige aannamen zijn vreselijk traag, maakt niet uit of de speler 85+ technique, dribble acc of wat dan ook heeft. Het is overigens niet altijd zo dit maakt het wat onvoorspelbaar en dus extra vervelend. Bij een snelle omschakeling van verdedigen naar aanvallen is dit soms erg vervelend.
  • Het lijkt nu echt bijna onmogelijk om even iemand uit te kappen of langs te gaan, zelfs tegen laag staande eredivisie clubs in ML. Ok, dat niet iedereen bijna Messi kloons zijn zoals in PES 2009 als je een beetje goede stats hebt, vind ik een goede verbetering, maar ik mag toch wel af en toe iemand langsgaan / uitkappen? Ik heb het hier dan over spelers met 85+ stats voor dribble acc. technique, agility en soms ook nog de "quick turn" ability card. Daarbij mogen ze van mij toch best een kap van 90° doen en een mannetje een keertje voorbij gaan. Of als ik stop met dribbelen en 90° een andere kant verder op wil gaan lijkt het nog langer te duren...
  • Bij een ingooi van de tegenstander kan lukt het me zeer vaak niet om op tijd pauze te drukken en spelers te wisselen. De oplossing is simpel je zet alvast je wisselspeler klaar en wacht tot het spel een keer wordt stilgelegd. Maar ik ben zo gewent om dit pas tijdens de ingooi te doen, dat het erg storend werkt. Ik speel nu voornamelijk ML en daarbij is het wat belangrijker om te wisselen. Dan krijgen spelers meer "ervaring" en sommigen spelen moeten spelen om niet boos te worden...
  • Scheidsrechters mogen inderdaad wat meer fluiten voor overtredingen. Minder snel kaarten geven in prima maar fluiten mag toch wel?
  • Stats over 6 pagina's verspreidt kan ik nog steeds niet geloven... Er is zoveel ruimte én bovendien het was een stuk beter. En laat ik maar zwijgen over het gemis van de spelers ability zeshoek dat heb ik al vaak genoeg heb gezegd.
  • Verder is het erg vervelend dat PES Ati kaarten niet goed ondersteund, om er nog een schepje bovenop te doen lijkt dit al meerdere jaren zo te zijn...
  • Grafisch is het spel aardig vooruit gegaan. Beter gelijkende gezichten van bekende spelers. Betere licht en schaduw op spelers. Zelfs shirtjes die weer iets natuurlijker bewegen, welke je ziet bij herhalingen en bij het feestvieren na een doelpunt. Maar Konami weet nog steeds niet wat Anti-aliasing inhoud?
  • Je kan geen spelers contracten tussentijd verlengen. Als een speler veel groeit in korte periode wil ik best een verbeterd contract aanbieden, echter ik wil ook een potentieel talentje zo lang mogelijk vasthouden om een beetje om de vraagprijs te verhogen maar vooral interesse van elders te minderen. Nu is het zo dat goede spelers nog een contract hebben waarbij ze ~ 3 - 4 x minder verdienen dat ze waard zijn (salaris is nu 1 miljoen, terwijl ze 3 of 4 miljoen waard zijn). Als er dan een aanbieding komt van een andere club die ongeveer evenveel biedt als wat de spelers nu waard is (bijv. salaris 3,5 miljoen), snap ik best dat die speler teleurgesteld is dat ik hem niet laat gaan. Echter ik wil hem best een verbeterd contract aanbieden maar dat kan dus niet.
Aan de laatste vier punten zal niet snel met een patch opgelost worden, maar aan de eerste vier punten mogen ze (iig) wat mij betreft wel wat aan verbeteren. Om het nog een beetje te nuanceren: wellicht moet ik nog verder wennen aan het spel en zal het nog iets beter gaan...

Om ook wat kort de voornaamste positieve punten te noemen, om wellicht het beeld een beetje recht te trekken. Soms is het spel frustrerend, maar geregeld heb ik er ook wel plezier in. :P
  • 360° dribble aka 16-ways movement.
  • Tempo van wedstrijd is langzamer / realistischer.
  • Aardig aantal goede verbeteringen in ML. Zoals geen interlands tijdens belangrijke wedstrijden, specifieke training gedurende seizoen en CL en EL in ML.
  • Sliders en het aan en uit kunnen zetten van kaarten.
  • Geen freeze moment na een vrije trap.

[ Voor 8% gewijzigd door Regeneration op 10-11-2009 21:54 . Reden: Enekele voornaamste positieve punten erbij gezet :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Sluuz schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:57:
[...]
Bullshit, mij is het prima gelukt op de PS3
Bedankt voor je constructieve opmerking. |:(

Waarom deel je je slimme kennis dan niet even met mij/ons zodat wij ook van deze functionaliteit kunnen genieten?! Doe maar even een stap voor stap instructie en geef alsjeblieft ook aan waar een dergelijk geluidsbestand aan moet voldoen en waarom je het vanuit je playlist in de XMB wel kunt afspelen, maar vanuit het spel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Gister weer een paar potjes gespeeld en toch wel een mooie goal gemaakt. Helaas is het niet mogelijk om hem online te delen maar zal ongeveer zeggen hoe die ding. Ik had een loop actie door het midden en Kerlon mijn spits van Twente in ML liep de diepte in. Met een lobje gaf ik de bal aan Kerlon deze nam hem in een keer met de hak, dus de bal was achter hem in de lucht en hakte hem er zo in :)

Baal nog wel van de vrije trappen, deze willen gewoon echt niet lukken en de computer maakt echt bijna nooit een overtreding waardoor je deze krijgt. Als je ze dan krijgt gaan ze of de muur in of gewoon over :P

Ook online kan ik me nog wel eens ergeren door de mensen die hun ps3 disconnecten of uitzetten om zo een verlies partij tegen te gaan. Het community gedeelte daar heb ik helaas nog steeds niks van gehoord of gevonden om zo snel een vooral goed een competitie op te zetten voor de GoTers, is hier iemand anders met de juiste ervaring of vrienden die z'n competitie hebben draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een vraagje voor degene die al online zijn gegaan met de PC versie. Hebben jullie nu je oude Konami ID / Game ID gebruiken of hebben jullie hiervoor weer een nieuwe aanmaken?

Edit: ik heb mijn oude kunnen gebruiken, maar ik was mijn wachtwoord eerst verkeerd onthouden. Daarbij krijg ik telkens een "error" waardoor ik een nieuwe wilde aanmaken, krijg ik weer de melding dat er al een ID was... Beetje een zooitje, maar je kan dus gewoon je oude gegevens gebruiken. :P

Edit 2: Mijn eerste pot online gespeeld 5-2 verloren. :P Ok wat wil je ook tegen Barca. Maar positief is wel dat deze pot op 1 momentje na lagvrij was. :) Misschien is het erge juist dat ik offline meer problemen lijkt te hebben met stotterend beeld. :X Verder snap ik nu wat er met de "onzichtbare muur" bij ingooien bedoeld wordt. Iedereen vond het irritant, ik zou dat het liefst zo snel mogelijk terug willen zien. Ik kan nu namelijk gewoon geen normale ingooi doen. Er is verder de regel dat je bij een ingooi niet mag hinderen eb volgens wikipedia zelfs: "Opposing players must remain at least 2 metres (6 ft 7 in) from the thrower until the ball is in play" dat is dus nu totaal niet aan de orde en vind het dan ook zeer storend. Is er een manier meerdere medespelers te roepen of spelers te laten bewegen?

[ Voor 96% gewijzigd door Regeneration op 11-11-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
Net iets raars: ik start een volgende wedstrijd in ML tegen Roda, zijn de helft van de Roda spelers compleet zwart...dus zeg maar zonder graphics..:s nadat ik de wedstrijd afsloot en opnieuw startte was alles weer normaal.

Ook heb ik nu al 3x gehad dat Windows na het afsluiten van pes zegt: Pes2010 werkt niet meer..

Ben benieuwd wat de update gaat fixen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gelukkie schreef op woensdag 11 november 2009 @ 18:28:
Net iets raars: ik start een volgende wedstrijd in ML tegen Roda, zijn de helft van de Roda spelers compleet zwart...dus zeg maar zonder graphics..:s nadat ik de wedstrijd afsloot en opnieuw startte was alles weer normaal.
Dergelijke dingen heb ik zo af en toe ook wel eens gehad in PES 2008. In PES 2010 gelukkig nog niet tegengekomen. Zelf heb ik het over de PC versie, welke versie betreft het bij jou?
Ook heb ik nu al 3x gehad dat Windows na het afsluiten van pes zegt: Pes2010 werkt niet meer..

Ben benieuwd wat de update gaat fixen..
Dat heb ik gelukkig nog niet gehad. Wellicht kan je proberen hem opnieuw te installeren.

Online eerste wedstrijd was veelbelovend, qua speelbaarheid en niet qua uitslag. Wordt ik de volgende 2 wedstrijden eraf gegooid door "unforseen circumstances"... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:20
Zit trouwens nu steeds de master league te spelen met Groningen op toplevel maar elke wedstrijd hetzelfde liedje: ik meer kansen dan de cpu (soms de cpu maar 1 kans) en steeds verliezen met 0-1.
De keeper van de tegenpartij haalt ongelofelijk ballen tegen, niet normaal. Begint me nu wel wat te vervelen.

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:29

Freshnezz

Why so serious?

De scheids is ook zwaar bagger... ik merk nu ook dat de potjes met vrienden één tacklefestijn aan het worden zijn...

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 13:56

Booth

¯¯¯¯¯¯

[...]

We still have no word on when the European update will hit
Bron: Winning Eleven Blog

[edit]

Hoop natuurlijk wel heel erg dat hij vandaag uitkomt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Booth op 12-11-2009 11:49 ]

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-04 20:07
Booth schreef op donderdag 12 november 2009 @ 11:49:
[...]

[...]

Bron: Winning Eleven Blog

[edit]

Hoop natuurlijk wel heel erg dat hij vandaag uitkomt :)
Hoop het ook! Kan ik eindelijk aan de slag met Optionfiles op mn ps3...

PSN: Mondaatje

• Sluuz
Vads schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 21:14:
[...]

Bedankt voor je constructieve opmerking. |:(

Waarom deel je je slimme kennis dan niet even met mij/ons zodat wij ook van deze functionaliteit kunnen genieten?! Doe maar even een stap voor stap instructie en geef alsjeblieft ook aan waar een dergelijk geluidsbestand aan moet voldoen en waarom je het vanuit je playlist in de XMB wel kunt afspelen, maar vanuit het spel niet.
Tja, het was natuurlijk ook een nogal botte opmerking van jouw kant waar niet uit blijkt wat je al geprobeerd hebt en wat er precies niet lukt. Maar je zinnige post hierboven maakt dat wat duidelijker.

Je chant moet in .mp3 formaat zijn en deze zet je op je harde schijf. Daar maak je een playlist aan genaamd "KONAMI_PES". Zonder aanhalingstekens natuurlijk. Let erop dat bij het aanmaken hiervan, je PS3 er automatisch een spatie achter zet als je start drukt. Deze moet je dus nog even handmatig weghalen. Je chants zet je nu in die playlist en je gaat in de edit mode naar betreffende scherm waar je dat kunt instellen (weet even niet precies de route). Edit team ofzo.

succes ermee

• Vlassie1980
Het is mij ook gelukt om de Sparta tune toe te voegen, bij elke goal die ik met Sparta maak hoor ik na een paar seconden deze tune:

http://www.youtube.com/watch?v=NKOgqdcX4Rs

Moet hem alleen nog wat qua volume verhogen want je hoort hem nu amper :)
Het is wel jammer dat je die tune pas ver in de herhaling hoort, je moet hem gelijk een paar seconden na de goal horen!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Hmmm net een paar potjes online gespeeld.
Sta 2-0 voor op een gast nog voor rust. Ik maak de 3-0 en ja hoor, dat dingetje linksonder komt tevoorschijn en de connection is lost, game is cancelled. Hier moet Konami nog wat tegen doen.

Tijdje terug speelde ik tegen een gast en stond 4-0 voor. Begint hij ineens heel zielig 3/4 eigen doelpunten te maken.. Kwam er ineens een melding dat de wedstrijd is gecancelled omdat die gast dus niet sportief zat te spelen. Dit hebben ze dan wel weer goed gedaan.

• Vads
Sluuz schreef op donderdag 12 november 2009 @ 12:13:
[...]
Tja, het was natuurlijk ook een nogal botte opmerking van jouw kant waar niet uit blijkt wat je al geprobeerd hebt en wat er precies niet lukt. Maar je zinnige post hierboven maakt dat wat duidelijker.

Je chant moet in .mp3 formaat zijn en deze zet je op je harde schijf. Daar maak je een playlist aan genaamd "KONAMI_PES". Zonder aanhalingstekens natuurlijk. Let erop dat bij het aanmaken hiervan, je PS3 er automatisch een spatie achter zet als je start drukt. Deze moet je dus nog even handmatig weghalen. Je chants zet je nu in die playlist en je gaat in de edit mode naar betreffende scherm waar je dat kunt instellen (weet even niet precies de route). Edit team ofzo.

succes ermee
Laat ik nou exact bovenstaande gedaan hebben en ik kan je informeren dat het (bij mij) niet werkt.

Even wat aanvullingen voordat je gaat antwoorden:
- de extra spatie uit de playlistnaam is verwijderd,
- de chants zijn in MP3-formaat en zijn vanuit het XMB-menu af te spelen,
- in de playlist staan 94 MP3's, waaronder de chants
- in het spel, zie ik maar 63 nummers in die playlist staan (!)
- de chants ni de playlist zijn niet zichtbaar vanuit Edit-mode van de game.

Dus..... nog andere ideeën?

• Harribo
Komt er ook een update voor de pc? En voor het intel/amd probleem?
Weet iemand iets?
Ik heb zelf geen PS3 en ben ook niet echt op de hoogte van dit soort dingen maar heel misschien dat ik iets nuttig zeg:
Vads schreef op donderdag 12 november 2009 @ 13:52:
[...]
Moet je ze niet (op een of andere manier) eerst toevoegen aan een bepaalde playlist?
Heb je de "KONAMI_PES" ook met hoofdletters ingevuld, wellicht dat dit mede van invloed is?

Harribo schreef op donderdag 12 november 2009 @ 14:19:
Komt er ook een update voor de pc? En voor het intel/amd probleem?
Weet iemand iets?
Je doel op de Ati videokaart problemen? Daar hoop ik zeer graag dat er zo snel mogelijk iets aan gedaan wordt. Soms is het gedurende wat lange tijd aardig schokkerig en speelt het dan ook erg vervelend.

[ Voor 28% gewijzigd door Regeneration op 12-11-2009 14:32 ]

• carloz187
[...]

Laat ik nou exact bovenstaande gedaan hebben en ik kan je informeren dat het (bij mij) niet werkt.

Hoe het is uitgelegd is toch wel de manier hoe het moet. Bij mij is het ook gelukt. Nou ja ik hoefde niets meer te doen. Ik had ook al chants in 09 en deze staan nog op mijn PS3 en het enige wat ik nog hoefde te doen was het aan te passen in PES10. Inmiddels heb ik er al andere op staan. Maar ik zou toch denken dat je ergens iets niet goed doet of iets over het hoofd ziet. Want als je ze wel ziet in de playlist in het spel ziet staan dan moet je ze ook zien in de editmode van de game. Je moet wel op je PS3 die KONAMI_PES map aanmaken en dan de chants vanaf je usb kopieren naar je PS3 en deze dan weer kopieren naar de playlist KONAMI_PES. Ook kan je maar een beperkt aantal nummer/chants toevoegen. Dus van de 97 die je hebt zal je er maar een paar zien in je spel.

Ik weet niet welke chants jij hebt. Maar ik heb ze van deze site hier staat ook nog eens uitgelegd hoe het moet.

http://www.pesgaming.com/showthread.php?t=73750

[ Voor 4% gewijzigd door carloz187 op 12-11-2009 15:23 ]

• Sluuz
[...]

Het feit dat je er maar 63 zag deed geen belletje rinkelen? :P
Er worden er max 64 door het spel "gezien". Een belachelijke beperking die mijns inziens totaal niet nodig is, omdat je er per team maar 7 kan instellen en er dus per wedstrijd maar max 14 te horen zijn.
Dus! Zorg dat je chants boven in je playlist komen (alfabetische naamgeving).

Conclusie: niet meer zeggen dat het niet werkt. Zeggen dat het niet echt soepel werkt.

• Vads
Sluuz schreef op donderdag 12 november 2009 @ 15:45:
[...]
Het feit dat je er maar 63 zag deed geen belletje rinkelen? :P
Er worden er max 64 door het spel "gezien". Een belachelijke beperking die mijns inziens totaal niet nodig is, omdat je er per team maar 7 kan instellen en er dus per wedstrijd maar max 14 te horen zijn.
Dus! Zorg dat je chants boven in je playlist komen (alfabetische naamgeving).
Conclusie: niet meer zeggen dat het niet werkt. Zeggen dat het niet echt soepel werkt.
Kijk, nu komt het feit aan de waarheid! Konami heeft een beperking ingebouwd, maar die is niet gedocumenteerd of in het scherm aangegeven... Hoe moet ik dit als gebruiker dan weten?
(Dat gaf ik ook aan in mijn eerdere post; het spel en de handleiding zijn niet af!)

Bedankt Sluuz, maar ik vraag mij nu toch af hoe je aan deze wijsheid komt, want ik heb verschillende fora afgestruind en nergens deze regel tegengekomen... Blijkbaar is dit al iets wat in PES09 speelde?

• tbest80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-01-2022
Ik heb gemerkt dat wanneer ik het spel speel, je de beeldverbetering, van je tv, uit moet zetten. Dit speelt lekkerder en sneller. Dit komt dat door de beeldverbeteringstechniek het beeld een fractie van een seconde later op je scherm komt. Daardoor ben je te laat met het gebruik van je knoppen, met als gevolg dat je niet lekker snel kunt kaatsen of op goal schieten.

Pes2010 is stukken beter dan voorgaande versies. Wat wel mag verbeteren is dat je de knoppen van je mede- of tegenspeler ook gewijzigd kunnen worden in het pauzemenu van P1 en dat je niet bij elke wedstrijd opnieuw je medespeler moet worden toegevoegd (dit bv tijdens een toernooike).

• cheiron
tbest80 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:39:
. Wat wel mag verbeteren is dat je de knoppen van je mede- of tegenspeler ook gewijzigd kunnen worden in het pauzemenu van P1 en dat je niet bij elke wedstrijd opnieuw je medespeler moet worden toegevoegd (dit bv tijdens een toernooike).
Lol, kost ons altijd elke wedstrijd eerst 5 minuten :D En pas halverwege de avond er achter komen dat iedereen wel 1 van de presets heeft (scheelt al de helft van de tijd), en het ongeveer 50-50 is, en je dus met de juiste persoon de controller moet wisselen. Altijd fijn.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

tbest80 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:39:
Pes2010 is stukken beter dan voorgaande versies. Wat wel mag verbeteren is dat je de knoppen van je mede- of tegenspeler ook gewijzigd kunnen worden in het pauzemenu van P1 en dat je niet bij elke wedstrijd opnieuw je medespeler moet worden toegevoegd (dit bv tijdens een toernooike).
Of gewoon met de normale controls leren spelen. Heb er altijd een hekel aan om een controller in m'n hand te krijgen en er na een paar keer hard overschieten achter komen dat schieten met voorzetten is verwisseld, omdat diegene ervoor Fifacontrols gewend is :r

• Sluuz
Vads schreef op donderdag 12 november 2009 @ 16:29:
[...]

Kijk, nu komt het feit aan de waarheid! Konami heeft een beperking ingebouwd, maar die is niet gedocumenteerd of in het scherm aangegeven... Hoe moet ik dit als gebruiker dan weten?
(Dat gaf ik ook aan in mijn eerdere post; het spel en de handleiding zijn niet af!)

Bedankt Sluuz, maar ik vraag mij nu toch af hoe je aan deze wijsheid komt, want ik heb verschillende fora afgestruind en nergens deze regel tegengekomen... Blijkbaar is dit al iets wat in PES09 speelde?
Klopt dat het nergens staat. Handleiding is ook crap, maar dat is al jaren zo. Heb PES2009 niet zelf gehad trouwens, dus wist het daar niet van. Heb het wel ergens online gelezen, maar weet niet meer waar. In ieder geval op winningelevenblog, pesfan, evoweb of pesgaming.

• gelukkie
Maar kan het nu alleen op de PS3 of ook op de PC? Zou namelijk niet weten waar ik map of playlist moet maken zodat pes het herkent...

• Instatic

Instatic

To Be Or Not To Be

Booth schreef op donderdag 12 november 2009 @ 17:26:
[...]

Of gewoon met de normale controls leren spelen. Heb er altijd een hekel aan om een controller in m'n hand te krijgen en er na een paar keer hard overschieten achter komen dat schieten met voorzetten is verwisseld, omdat diegene ervoor Fifacontrols gewend is :r
Ik speel heel mijn leven pes al met fifa controls :$
vierkantje met rondje omgedraaid :D
Heb het ooit overwogen te wennen aan pes controls maar nee :D

That Is The Question

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Heb zelf een aantal dagen de PC versie. Wat me in eerste instantie het meeste irriteert is dat als je de spelers kiest die in de opstelling moeten komen, het vijfhoekige figuurtje met de kwaliteiten (technique, speed, attack, defense, teamwork) gewoon verdwenen is :( Zo kon je altijd in één oogopslag zien welke spelers goed zijn en welke niet. Is dit echt weg of zie ik iets over het hoofd? Nu kan ik totaal niet snel spelers kiezen.

Verder speel ik altijd online via quick match, maar dit werkt niet echt goed. Vaak komen er eerst wel een stuk of 5 spelers voorbij waarmee de verbinding mislukt voordat ik iemand te pakken krijg waarmee het wel lukt. Is dit normaal of is er iets mis met mijn netwerkinstellingen? De vereiste UDP poort heb ik dus al wel opengezet in m'n router, anders zou online uberhaupt niet werken. Nu komt het ook nog wel eens voor dat de verbinding tijdens een wedstrijd gewoon wegvalt (terwijl het nog gewoon 0-0 is), zeer irritant.

Het spel zelf vind ik veel trager aanvoelen. In de vorige versie tikte ik altijd veel en snel rond, nu lukt het bijna niet om de bal één keer te raken. Alleen als de speler goed naar volgende aan te spelen speler gericht staat/loopt volgens mij. Realistischer, maar het haalt een hoop snelheid uit het spel.
kNarf_ schreef op donderdag 12 november 2009 @ 22:10:
Heb zelf een aantal dagen de PC versie. Wat me in eerste instantie het meeste irriteert is dat als je de spelers kiest die in de opstelling moeten komen, het vijfhoekige figuurtje met de kwaliteiten (technique, speed, attack, defense, teamwork) gewoon verdwenen is :( Zo kon je altijd in één oogopslag zien welke spelers goed zijn en welke niet. Is dit echt weg of zie ik iets over het hoofd? Nu kan ik totaal niet snel spelers kiezen.
Deze is echt weg. Dat vind ik ook heel erg jammer. Ik heb hetzelfde probleem. Je ziet naar mijn ogen veel minder snel wie echt goed is wie minder. Ja, je hebt nu die overal stat, maar ik kan niet zien of die speler nu meer snelheid heeft is of technisch vaardig. Ze hebben ook die stats die je nu dus allemaal moet vergelijking verspreidt over 7 pagina's... Je kan makkelijk de stats op 1 pagina zetten en de speciale card-abilities op een andere pagina in totaal is dat dan 2 pagina's, maar nee Konami denk laten we het lekker over 7 pagina's op een klein stukje van het scherm zetten... Ik hoop dat Konami deze kritiek serieus neemt en het volgende deel die zeshoek weer terugzet en de stats over wat minder pagina's verspreidt! (Die overall stat mag best blijven wat mij betreft, voor als je snel een potje wil spelen.)
Verder speel ik altijd online via quick match, maar dit werkt niet echt goed. Vaak komen er eerst wel een stuk of 5 spelers voorbij waarmee de verbinding mislukt voordat ik iemand te pakken krijg waarmee het wel lukt. Is dit normaal of is er iets mis met mijn netwerkinstellingen? De vereiste UDP poort heb ik dus al wel opengezet in m'n router, anders zou online uberhaupt niet werken. Nu komt het ook nog wel eens voor dat de verbinding tijdens een wedstrijd gewoon wegvalt (terwijl het nog gewoon 0-0 is), zeer irritant.
Ik heb tot nu toe 3 online wedstrijden gespeeld, waarvan 2 na 10 à 15 virtuele minuten afgebroken waren, waarbij het bij mij ook nog op 0-0 stond. Ik zat niets op de achtergrond te draaien en al helemaal niets te downloaden. Ok het waren maar 3 wedstrijden en wellicht was het toeval, maar er zijn vaker meldingen in dit topic geweest dat dit gebeurd. Hopelijk doet Konami hier ook nog wat aan.
Het spel zelf vind ik veel trager aanvoelen. In de vorige versie tikte ik altijd veel en snel rond, nu lukt het bijna niet om de bal één keer te raken. Alleen als de speler goed naar volgende aan te spelen speler gericht staat/loopt volgens mij. Realistischer, maar het haalt een hoop snelheid uit het spel.
Het is inderdaad trager. Zelf vind ik het inderdaad ook realistischer en beter, maar het neemt niet weg dat het soms net een tikje te traag gaat.

• Vlassie1980
rataplan2 schreef op donderdag 12 november 2009 @ 21:16:
[...]

Ik speel heel mijn leven pes al met fifa controls :$
vierkantje met rondje omgedraaid :D
Heb het ooit overwogen te wennen aan pes controls maar nee :D
Hier nog zo een, al mijn vrienden die soms een potje komen spelen hebben last van hetzelfde. Tsja, ik ben bij Fifa International Soccer begonnen en sindsdien gooi ik altijd de Fifa controls aan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Gisteren tot 2 maal toe een last minute win gehad :) 3-2 tegen Utrecht in de laatste minuut! En 1-0 tegen Willem II in de laatste minuut.
Kan wel zeggen dat dit heel veel voldoening geeft, zeker als je heel de wedstrijd de beste partij bent.

Willem II heb ik altijd heel veel moeite mee omdat ze in een 4-5-1 spelen en alleen maar het balletje rond tikken. Ze spelen ook nog eens heel breed zodat je heel de tijd moet jagen om de bal te onderscheppen. Aanvallend doen ze ook vrij weinig, alleen maar op de counter. Altijd een lastige tegenstander, geef mij maar liever Ajax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Ik had gisterenavond een zeer doelpuntrijke avond. Met Barcelona moest ik tegen Manchester in de Champions League. De uitwedstrijd wist ik al te winnen met 2-3 en toen kwam de thuiswedstrijd. Een bizarre wedstrijd met als uiteindelijke uitslag 6-4!

Ik lees overigens dat veel mensen klagen over het niveau van de keepers. Dat vind ik dus wel meevallen. Gisteren in die bizarre wedstrijd haalde ik een keer vol uit op doel met Ibrahimovic, maar met een werkelijk schitterende redding hield Van der Sar 'm eruit! Tuurlijk maken de keepers weleens een blundertje, maar dat gebeurd in het echt toch ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Ik heb het niet over keepers die blunders maken maar over keepers die gewoon stokstijf blijven staan en de bal de goal in kijken.
En dat gebeurt bij mij toch regelmatig helaas.

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

MadMoody schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 14:01:
Ik had gisterenavond een zeer doelpuntrijke avond. Met Barcelona moest ik tegen Manchester in de Champions League. De uitwedstrijd wist ik al te winnen met 2-3 en toen kwam de thuiswedstrijd. Een bizarre wedstrijd met als uiteindelijke uitslag 6-4!

Ik lees overigens dat veel mensen klagen over het niveau van de keepers. Dat vind ik dus wel meevallen. Gisteren in die bizarre wedstrijd haalde ik een keer vol uit op doel met Ibrahimovic, maar met een werkelijk schitterende redding hield Van der Sar 'm eruit! Tuurlijk maken de keepers weleens een blundertje, maar dat gebeurd in het echt toch ook!
Inderdaad, de meeste mensen hebben het over blunders en dingen als de bal niet klemvast hebben. In het echt heeft een (redelijk goeie keeper) de bal ook bijna nooit klemvast als je in of net buiten de 16 keihard schiet met Ibra, Rooney, Ronaldo, Seedorf of anderen. De blunders zijn er ook echt niet vaak genoeg om het niveau van de keeper dramatisch te noemen.

Af en toe komt de keeper wel uit door een lange bal van de tegenstander en twijfelt dan wat hij gaat doen, staat dan randje 16 en haakt een beetje.. Maar dat gebeurt ook lang niet altijd.

Waar blijft die patch? :9
Kez schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 15:04:
Ik heb het niet over keepers die blunders maken maar over keepers die gewoon stokstijf blijven staan en de bal de goal in kijken.
En dat gebeurt bij mij toch regelmatig helaas.
Kan ook zijn dat je het niet goed kunt zien, omdat je altijd van de zijkant kijkt. Diepte is dan moeilijk in te schatten.
Verder zijn kopballen vaak gewoon niet haalbaar als ze in de goede hoek geplaatst worden.

[ Voor 54% gewijzigd door Booth op 13-11-2009 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 01:00

3style

...

Een russische gozer heeft een OF gemaakt die de gameplay verbeterd, evo-web spelers zijn aardig ethousiast (beetje brak engels). Zelf nog niet getest:

"Hi people!
First of all thanks mr. W!ld@ for the GRATE PES Editor!

Poliphilo& W!ld@, You are working together on your patch? Where can I see this patch ?

W!ld@, I am happy to help you in creating OF for your patches. You want me to rebuilt your OF? If yes then give me a link to download, I convert them and laid back.
If you want yourself to make adjustments to their OF, you need to talk in what format it will be done. At this stage work on the XML file is complete in 90%. After the official patch will have to make changes.
The only thing I would like that I was listed in the authors OF that you will produce. If you want to use my work, I would not mind if you pointed me in the credits.

Poliphilo,I have been exclusively a change in skills for OF. In this topic
http://peswe.com/fm/showthread.php?t=7238&page=11
I redid OF for two Russian-Ukrainian patch:
MyPES2010_Realistic Patch v 1.3
http://peswe.com/fm/showthread.php?t=7158
Pro Revolution Patch 1.5
http://peswe.com/fm/showthread.php?t=7126
These patches have all the necessary transfers and changes, to start the game. All these patches are initially used the OF from Konami.
For each of the patches I made three versions OF. Light, Hard and ExtraHard.

Light - The easiest version of complexity, but also the most visually realistic. The players move smoothly, without the sharpness of motion. The ball is attracted to a magnet leg, he bounces when receiving.
Hard - A more difficult version, in order to retain all the advantages of light version. PC score a goal now is not so simple.
ExtraHard - Very sophisticated version, with increased pressure.

In all versions of the ball behave realistically, jumps on the field. Pressing realistic, there is no mass perssing (5 * 1)

Very recommend to try this OF, it is not only changed the ability of players, but the tactics of each team. I manually changed the tactics of the sliders for each team.
!!!http://webfile.ru/4068417!!!
Players will now correctly placed on the field, holding the flanks and did not accumulate in the center of the field.

Way it would be nice if PES Editor supports changes sliders tactics.

P/S.
If you want to talk about changes in skills, then I do not mind and I think for many it will be useful.

People who do not make patches to mass use, my formula will be available a little later.

Sorry for my Google Translater"

http://webfile.ru/4068417

http://forums.evo-web.co.uk/showthread.php?t=55672

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

Misschien heeft Konami dit jaar het helpen van een club, die letterlijk en figuurlijk onderaan de ladder staat, aan de top te komen iets te moeilijk gemaakt. In mijn 4e ML seizoen is het mij op wonderbaarlijke manier gelukt om met een redelijk matig elftal de dubbel te pakken in de Engelse PL en net als AZ mede dankzij een Europees voetbal loos seizoen (15e geworden).

Ik heb het voornamelijk te danken aan een redelijk verdedigende taktiek, gezien de slechts 13 tegengoals in het hele seizoen en 9 gelijke spelen. Nu wil ik het komende seizoen ook als een kampioen voetballen en heb om dit te verwezenlijken maar liefst €35 miljoen te besteden dankzij het prijzengeld en 2 nieuwe sponsors. Tot mijn verbazing willen jonge talenten van zelfs de D2 league clubs niet voor mij komen spelen en zie ik dat ik slechts 16 plekken (nu 135e) ben gestegen op de ladder van clubs.

Kortom ik ga straks met een qua spelersmateriaal baggerverdediging de CL in en heb als DE kampioen alleen de al 2 seizoenen werkloze Granero van Real Madrid als versterking weten te strikken. De rest van het waardeloze geld heb ik maar in mijn staff gepompt. :D

One touch lukt overigens bij mij ook alleen goed tussen mijn 2 sterspelers die iets van 80+ stats hebben voor passing/technique en die specialiteit. De rest moet de bal eerst aannemen om goed te kunnen spelen, anders krijg je zo'n zacht balletje ertussenin.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-01 19:50
@^^0nMe
Je kunt misschien proberen om je scout te laten zoeken naar relatief jonge spelers, tot 25 jaar, met redelijke stats die niet te veel geld (transfergeld en salaris) kosten. Die willen wat eerder komen. Ik heb zo een aantal 19 jarige gehaald die gemiddeld betere stats hebben dan mijn basisspelers (PSV). Je kan ook best je scout veel geld betalen, zodat ie beter kan onderhandelen.
Het jeugdteam kan je ook best zo snel als mogelijk is de maximale €10.000.000 geven. Je kan het jaar erna wat talentjes verwachten. (zelf heb ik een 16jarige met gem. 82punten opgevist).

Overigens wordt je geen topclub door 1 keer een competitie en een beker te winnen...

PSN ID: robhoeben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Ik heb vandaag eens goed gezocht op verschillende fora's en blogs e.d. maar nergens krijg je een goede beschrijving voor het opzetten van een community en daarbij horen competitie. Baal hier wel een beetje van want zou toch wel graag de GoT competitie running krijgen zodat we allemaal lekker tegen elkaar kunnen ballen :) ( als we niet verschalken worden door de MW2 spelers :P )

Vandaag weer begonnen aan mijn 5de seizoen met Twente in de ML vorig seizoen de CL gewonnen en staan nu 13de op de teamlijst. Krijg dit nog steeds voor elkaar met bijna dezelfde spelers een aantal kleine aankopen gedaan. Iedereen staat onderhand wel te springen voor Arnautovic maar hij wilt maar niet weg voor meer dan 15mil :P

[ Voor 30% gewijzigd door Salv op 13-11-2009 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana&#039;s?

robhoeben schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 15:49:
@^^0nMe
Je kunt misschien proberen om je scout te laten zoeken naar relatief jonge spelers, tot 25 jaar, met redelijke stats die niet te veel geld (transfergeld en salaris) kosten. Die willen wat eerder komen. Ik heb zo een aantal 19 jarige gehaald die gemiddeld betere stats hebben dan mijn basisspelers (PSV). Je kan ook best je scout veel geld betalen, zodat ie beter kan onderhandelen.
Het jeugdteam kan je ook best zo snel als mogelijk is de maximale €10.000.000 geven. Je kan het jaar erna wat talentjes verwachten. (zelf heb ik een 16jarige met gem. 82punten opgevist).

Overigens wordt je geen topclub door 1 keer een competitie en een beker te winnen...
Hehe, je zegt het zelf al, PSV. Die staan zo uit mijn hoofd vanaf het begin al rond de 50e plek op de club ladder waardoor spelers al veel eerder geneigd zijn om naar je club te komen. Ik ben volgens mij letterlijk onderaan de ladder (150e plek) begonnen en zelfs na mijn dubbel dus maar iets van 20 plekken geklommen. De weinige spelers die ik tot nu toe heb aangetrokken zijn transfervrije spelers en oudjes van 31+ die bij mij komen afbouwen omdat hun huidige club van ze af wil. In dit tempo moet ik dus nog 4-5 titels winnen voordat er uberhaupt wat jonge spelers met potentie aan mijn club denken, laat staan toppers...

De jeugd is de enige optie inderdaad, maar 10m ertegenaan gooien is nogal riskant omdat mijn begroting nu al niet bepaald sluitend is zonder transferopbrengsten/prijzengeld. Dan maar de CL proberen te winnen met afbraakvoetbal. :D

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^^0nMe schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 19:13:
[...]
Hehe, je zegt het zelf al, PSV. Die staan zo uit mijn hoofd vanaf het begin al rond de 50e plek op de club ladder waardoor spelers al veel eerder geneigd zijn om naar je club te komen. Ik ben volgens mij letterlijk onderaan de ladder (150e plek) begonnen en zelfs na mijn dubbel dus maar iets van 20 plekken geklommen. De weinige spelers die ik tot nu toe heb aangetrokken zijn transfervrije spelers en oudjes van 31+ die bij mij komen afbouwen omdat hun huidige club van ze af wil. In dit tempo moet ik dus nog 4-5 titels winnen voordat er uberhaupt wat jonge spelers met potentie aan mijn club denken, laat staan toppers...
Wat er bedoeld wordt is dat je niet met 1 jaar de dubbele winnen gelijk vele plaatsen zal stijgen. Je zal er inderdaad wat meerdere jaren over moeten doen en dat vind ik zelf ook wel realistisch.
De jeugd is de enige optie inderdaad, maar 10m ertegenaan gooien is nogal riskant omdat mijn begroting nu al niet bepaald sluitend is zonder transferopbrengsten/prijzengeld. Dan maar de CL proberen te winnen met afbraakvoetbal. :D
Mij lijkt het overigens ook een goed middel. De jeugd vraagt vaak een lager salaris en negeert veel minder snel een bod, bovendien hebben de meeste wel een goede groeipotentie als je een hogere rank hebt aan die jeugd. Als het kan zou ik ook eerder investeren in de jeugd dan transfervrije spelers van 30+.

Zelf ben ik momenteel een beetje bezig met BaL en er vallen me een aantal dingen op na het eerste seizoen:

- Je kan niet zelf stats (enigszins) kiezen aan het begin. Gevolg grote gaten in "gekoppeld" groeiende stats zoals Top speed en acceleration. Dribble acc en dribble spd (in mindere mate). Header en Jump. enz.
- Bijna zelfde type speler als vorige PES?! Die erg scheve stats heeft zoals: veel dribble speed (~75) en in verhouding erg weinig dribble acc (~60). Top spd ~80 en acc ~65. Deze stats zijn dus onmogelijk tot erg moeilijk dichter bij elkaar te brengen, aangezien ze gekoppeld groeien, zie punt hierboven.
- Stats groei gaat linear. Hogere stats zouden net als in ML iets langzamer moeten groeien.
- Agression, Agility en Tencity, Form, weak foot niet te bepalen en ook niet te groeien?
- Kortom: lijkt niets verbeterd qua stats en groei. Huidige ML "groei-manier" lijkt me momenteel beter.
- Favo rugnummer niet te kiezen? Laat staan een 2de en 3de keuze

+ Beter van niets rustig opbouwen, af en toe wat wissel kansjes. Dus niet gelijk is basis terwijl je nog echt slecht bent.

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 13-11-2009 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Booth schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 15:07:

Kan ook zijn dat je het niet goed kunt zien, omdat je altijd van de zijkant kijkt. Diepte is dan moeilijk in te schatten.
Verder zijn kopballen vaak gewoon niet haalbaar als ze in de goede hoek geplaatst worden.
Ik kijk bij elke goal de herhaling dus ik zie het perfect ;)
Dit zijn de slechtste keepers sinds ik ISS op de PSX speel en ik ben niet de enige die zo denkt.
En ik heb het niet alleen over kopballen maar ook gewone schoten,daarbij komen de keepers ook amper uit,je kunt als speler vaak zo een hoek uitkiezen omdat de keeper toch blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Laatst online: 00:46
Iemand al wat ervaringen op de PS2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Salv schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 18:25:
Ik heb vandaag eens goed gezocht op verschillende fora's en blogs e.d. maar nergens krijg je een goede beschrijving voor het opzetten van een community en daarbij horen competitie.
Voor welke console wil je dit doen? Het moet namelijk wel te doen zijn online..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
irritant altijd met die online punten, ik win 3 potjes, 15 punten erbij.
verlies 1 potje, 13 punten eraf...grrrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carloz187
Kez schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 06:44:
[...]

Dit zijn de slechtste keepers sinds ik ISS op de PSX speel en ik ben niet de enige die zo denkt.
En ik heb het niet alleen over kopballen maar ook gewone schoten,daarbij komen de keepers ook amper uit,je kunt als speler vaak zo een hoek uitkiezen omdat de keeper toch blijft staan.
Ben het me je eens. Die keepers zijn gewoon schandalig slecht. Zal eens een paar voorbeelden laten zien als ik tijd heb. Heeft niets meer met af en toe een blunder te maken maar is gewoon ronduit slecht te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf vind ik de keepers echt wel meevallen hoe slechts ze zijn. Integendeel ik vind ze beter dan in PES 2008 en PES 2009, daar waren ze naar mijn mening slechter. Ze boksen minder ballen "voor de voeten van de tegenstander". Het is nu meer dat ze ballen of pakken of achter de achterlijn werken. Ik zie zelf momenten / herhalingen waarvan ik dacht die had er echt wel in gemogen, maar de keeper redt alsnog met een fantastische reactie. Toegeven ze maken uiteraard nog steeds zo nu en dan een blunder, maar dat hoort er zeker wel bij. Die fimpjes op Youtube geloof ik dan ook wel, maar dat zeg niets hoe de verhouding is tussen "reddingen" en "blunders maken". Ik vind die verhouding nu een stuk realistischer dan bij PES 2008 en PES 2009. Zelf ervaar ik dus, tot nu toe, dat het erg meevalt met de blunders en slecht verwerkte ballen. Waarbij ik nu vooral alleen met keepers heb gewerkt die onder de 90 keepers skills hebben, dus het kan zelf nog beter. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 14-11-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
Zoals ik al schreef vind ik het ook wel meevallen met die keepers. Zeker als je het inderdaad vergelijkt met de 2008 en 2009 versies. Ik heb toch al een paar keer versteld gestaan dat de keepers een voor mij zeker doelpunt, er toch nog uit ranselde! Ik vind 2010 sowieso weer een van de betere versies van de laatste jaren. Ik vind het voetbal zelf veel realistischer dan de vorige 2 versies en bovendien is er qua goals weer meer spektakel te beleven. Dat miste ik bij de vorige 2 ook een beetje. Een hele grote verbetering vind ik ook dat het weer wat makkelijker is geworden om te scoren uit een stiftje/lobje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
Bananenspin schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 10:15:
[...]

Voor welke console wil je dit doen? Het moet namelijk wel te doen zijn online..
Het gaat hier om de PS3 variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth

Booth

¯¯¯¯¯¯

Kez schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 06:44:
[...]

Oké dan. Ik heb er niet veel last van, maar speel het ook _alleen_ tegen andere mensen (op de bank of online) en zelf kun je je keeper nog een beetje sturen (tikjes geven uit laten komen etc). Niveau staat altijd op Top Player, denk ook dat dat wel uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125956

Is het mogelijk Become a Legend spelen met een aangepaste competitie? Geloof dat dat in 2009 wel kon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB333
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik ben het wel met sommige mensen eens:
- De moeilijkheidsgraad is omhoog gegaan, het is enorm wennen. De eerste 20 potjes scoorde ik maar 1 keer (met geluk nog wel), maar nu gaat het mij een stuk beter af en win ik wedstrijden met 3-0. Het gaat hier om Top Player. De gameplay is ook drastisch veranderd, het spel voelt merkbaar trager aan.
- De scheidsrechter zijn een enorm drama. Echt een enorm drama. De tegenstanders mogen werkelijk tackles op de enkels maken en je van achteren neerhalen zonder dat de scheids ervoor fluit en ik doe heel erg mijn best om die bal te raken en krijg daarvoor geel en soms rood. Dus tackles op de bal worden bestraft en tackles op de enkels niet. Tenzij ik tackles op de enkels maak of van achteren een tackle inzet, dan is het opeens wel rood. Kortom een groot drama.
- De keepers vertonen rare capriolen. Ze staan soms op hun 16-meter om vervolgens een bal helemaal verkeerd in te schatten en deze over zich heen te laten stuiteren of over de bal heen te sliden en de bal rolt zo rustig door. Maar zoals sommige mensen al zeggen zijn de keepers wel beter geworden op hun lijn. Ze pakken heel veel ballen die goed zijn ingeschoten en klemmen meer dan voorheen.

Voor mensen die onderhandelingsproblemen hebben, een manier hoe je bijna altijd aan spelers komt is door geavanceerd te zoeken en helemaal onderaan te kiezen voor transferlijst. Je krijgt nu spelers te zien die vrijwel zeker willen komen. Zo kreeg ik het voor elkaar om Trezeguet, Mikel, Iaquenta, Guti, Abidal en Heskey bij VVV te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door BB333 op 15-11-2009 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik speel online met de PC. Moet zeggen dat als je let op de verbinding van je tegenstander, ik zelden lags ervaar. Vind dus wel dat Konami hier een goede stap voorwaarts heeft gemaakt.
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste