Wat mij als volledig neutrale toeschouwer verbaast, waarbij ik zeker de de ins en outs niet ken, want mijn informatie komt alleen van dit topic en WHT;
Waarom verhuizen ze zo plotseling? Als er een kans was geweest dat er apperatuur gegijzeld zou worden, of dat WeDare iets zou gaan tegenwerken, dan had ik als i3d zijnde toch echt ervoor gekozen om de verhuizing ver van te voren aan te kondigen, mensen de gelegenheid te geven zelf te verhuizen en alles netjes afbetaald aan WeDare. Dat is een normale manier van zakendoen.
Mocht WeDare dan besluiten tot een gijzeling, dan was ik meteen naar de kantonrechter gestapt, en had ik een spoedzaak aangehangen waarbij ik mijn apparatuur terug zou eisen, met een schadevergoeding en een dwangsom per dag. En als jij je boel op orde hebt, dan is dat binnen een dag geregeld. Dat is de nette manier, en als WeDare dan jouw apparatuur plat legt, dan kun je dat aan je klanten vertellen hoe het zit. Je kan de uitspraak laten zien, en je hebt een grote kans dat WeDare als zondebok eruit komt. Tenzij je weet dat er echt iets mis is, en je geen gelijk gaat krijgen, dan kun je zo'n verhuizing doen
Op deze manier heb je gewoon downtime, en (al dan niet gecontrolleerde) chaos. Klanten zijn boos omdat je ze niet op de hoogte hebt gebracht en geen sluitend verhaal hebt ('als het was aangekondigt had WeDare lastig gedaan' - maar dat is een 'als', voor hetzelfde geld was het wel prima gegaan). Verder lopen er klanten van klanten weg, krijg je een situatie waar zelfs de politie bijkomt, en krijgen beide bedrijven een slechte naam. Want hoe je het ook wendt of keert, ik zou als klant toch wel zeer verontrust zijn als ik bij een van de beide bedrijven zat.
Verder, over WHT - tja, die admin daar niets verkeerds als hij zegt 'dit is een storingsforum, geen meningen spuien, maar storingen/downtime melden'. Dat forum is blijkbaar voor storingsmeldingen, geen discussie platform. Overigens had ik er persoonlijk bij toegevoegt 'Als je erover wil discusieren kan dat in dit forum / topic', er is vast wel een plek op WHT waar dat wel kan.
Owh, en WHT is een forum is voor 12 jarigen
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan