i3D.net verhuist onaangekondigd van datacenter

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:07
Je bezorgd je zelf meer werk met twee topics.
In het storingsforum er maar op wijzen dat het geen discussieforum is, en in het discussie topic moet je steeds maar weer uitleggen dat het melden dat je server nog down is in het storingsforum hoort.

Kunnen jullie niet voor wht even een nieuw topic starten op wht zelf? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verbinding was van korte duur, want inmiddels is mijn server weer niet te bereiken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Quote van WHT van een gebruiker
Houdt dit ook het afpikken van klanten in? Enkele van mijn klanten hebben WeDare gebeld om meer uitleg en direct werd er gepoogd allerlei diensten te verkopen!
Sorry hoor, maar ik ben al de dupe door de hele gang van zaken, als WeDare dan ook nog eens MIJN klanten gaat afpikken ben ik dubbel gedupeerd!
Lijkt me dat We-Dare ook niet helemaal netjes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danido
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20-10-2021
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:27:
De verbinding was van korte duur, want inmiddels is mijn server weer niet te bereiken. :(
Check! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 19:14
Lichtelijk off-topic: maar als je server nu nog steeds down is en hij werkelijk zo broodnodig up moet zijn, dan rijd je toch even langs?

Is hij echt kapot door een ruwe verhuizer, dan moet je er toch zijn. En je kan sowieso eens even iemand persoonlijk spreken...?

Wat een situatie overigens... Een verhuizing 'stiekem' plannen -- daarbij zeggen dat je al maanden een eigen datacenter aan het bouwen bent -- en dan alles in de soep laten lopen :X. Ben blij dat geen enkele van mijn hosts er zit.

zeroxcool.net - curity.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zeroxcool schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:34:
Lichtelijk off-topic: maar als je server nu nog steeds down is en hij werkelijk zo broodnodig up moet zijn, dan rijd je toch even langs?

Is hij echt kapot door een ruwe verhuizer, dan moet je er toch zijn. En je kan sowieso eens even iemand persoonlijk spreken...?

Wat een situatie overigens... Een verhuizing 'stiekem' plannen -- en daarbij zeggen dat je al maanden een eigen datacenter aan het bouwen bent -- en dan alles in de soep laten lopen :X. Ben blij dat geen enkele van mijn hosts er zit.
Ik ben er een hele tijd geweest vandaag :) En hij deed het toen ik weg ging.
Maar hij is niet heel belangrijk, maar ik vind het gewoon kut..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hibbit
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-09-2024
Zo die ping daalt nu eindelijk wel... Gelukkig... Nu nog de servers online alleen!

Afbeeldingslocatie: http://ping.ecobyte.nl/smokeping/__navcache/12568490654292_now_1255984560.png

[ Voor 32% gewijzigd door hibbit op 29-10-2009 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3.5ms ping? Dat is toch juist goed, of wat..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2009 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hibbit
Ja... Hoe lager, hoe beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, nou. Ik weet niet waar jij dan vandaan pingt. Maar als je een ping van 3.5ms hebt? Is dat dan niet gewoon erg goed? Ik heb namelijk een ping van rond de 20ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:07
Tussen datacenters heb je nu eenmaal van die lage pings. 8)7
Met je adsl/kabel verbinding ga je die ping niet halen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hendrik83 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:13:
Tussen datacenters heb je nu eenmaal van die lage pings. 8)7
Met je adsl/kabel verbinding ga je die ping niet halen. :9
Dat staat er niet bij :9 Vandaar dat ik de klacht niet begreep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:35
Op het moment dat wij 2 van onze servers daar weggehaald hebben kwamen we er achter waarom onze servers nog steeds onbereikbaar waren.. Ze waren vergeten ons VLAN aan de trunk toe te voegen.. lekker professioneel.. "Alles is gelabeld en wordt 1 op 1 over gezet" .. De servers onder ons hingen in het verkeerde rack, onze switch was kwijt (vandaag weer gevonden), switchconfigs kloppen zelfs nu nog niet..

Ach ja.. Morgen maar eens een zeer uitgebreide excuus brief naar onze klanten en weer rust in de tent zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hibbit
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:15:
[...]

Dat staat er niet bij :9 Vandaar dat ik de klacht niet begreep.
Klacht? Of het dat je niet begreep dat van datacenter -> naar -> datacenter een lagere ping geeft?
Lijkt mij nogal logisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hibbit schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 21:20:
[...]

Klacht? Of het dat je niet begreep dat van datacenter -> naar -> datacenter een lagere ping geeft?
Lijkt mij nogal logisch...
Never mind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hibbit
Tjonge jonge jonge...!
Ze waren vergeten ons VLAN aan de trunk toe te voegen...
Lekker maar niet heus...
Morgen maar eens een zeer uitgebreide excuus brief naar onze klanten en weer rust in de tent zien te krijgen.
Alles wat al scheef staat, recht proberen te praten (met bocht). :S
Wat zijn je reacties tot nu toe geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hibbit
Is http://www.duurtlang.net/ op die offline server gehost of... ? |:(

[ Voor 8% gewijzigd door hibbit op 29-10-2009 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbmad4u
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-03-2022
vroeg ik mij ook af want op dit moment kan ik www.duurtlang.net ook niet bekijken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:19

B4tman_DH

To the Bat.....

Ik krijg hier een lege dir te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
B4tman_DH schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 22:10:
Ik krijg hier een lege dir te zien?
ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-09 16:01

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Hier werkt het wel i.i.g.

(Via Alice)

Powered By C8H10N4O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
RedHat schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 20:31:
Quote van WHT van een gebruiker

[...]

Lijkt me dat We-Dare ook niet helemaal netjes is.
Tsja. Ik kan me goed voorstellen dat ze een poging doen 'de zaak te herstellen' en ik kan me goed voorstellen dat als je als reseller niks kunt garanderen (want daarvoor is er nog zoveel onduidelijk) en je iemand aan de lijn hebt die zo snel mogelijk weer aan de gang wil We Dare natuurlijk niet de lulligste niet is. Zij zullen immers ook een behoorlijke klap krijgen van zo'n grote leegloop van één op ander moment. En in principe heeft een reseller niet zoveel te maken met het DC, dus ik zie hier geen oneerlijke concurrentie.

Maar goed, het blijft wat dat betreft een raar verhaal. Een We Dare die zegt dat alle contacten prima waren, daar tegenover een i3D die verteld dat al jaren men teleurgesteld was in de prestaties van We Dare. Tsja. De waarheid zal wel ergens in midden liggen denk ik dan. En gebruikers genoeg die slechte verhalen over i3D melden (niet alleen vanwege deze kwestie) als genoeg anderen die klagen over We Dare. Wat dat betreft kun je niet duidelijk stellen dat welke partij nu de grootste blaam treft. Ware het niet dat i3D tot deze verhuizing is overgegaan en blijkbaar het e.e.a. niet helemaal goed verloopt, wat dat betreft kun je dat We Dare niet toerekenen.

(duurtlang.net: bereikbaar vanaf Compuserve (AOL)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluk-Kluk

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Het gene waar ik mee zit is dat, (zoals al eerder gezegd is) I3D niet kan/hoeft te weten waar hun klanten (lees servers) op dat moment mee bezig zijn.

Op het moment dat je een beslissing neemt zoals I3D dat gedaan heeft afgelopen dagen, moet je je er wel degelijk van bewust zijn dat je bij (een deel van) je klanten schade gaat veroorzaken die moeilijk of niet te herstellen is.

Dat deze klanten meteen (met evt. afkoop van het contract in eerste instantie) hun servers ergens anders onder brengen is imho zeer begrijpelijk. (Zou ik ook doen.) Daarna zou ik na een dergelijk geval van non-communicatie mezelf beraden op juridische stappen. (Afhankelijk van het door mij en I3D afgesloten contract!)

[ Voor 4% gewijzigd door Kluk-Kluk op 29-10-2009 23:07 ]

Powered By C8H10N4O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wat een sneu vingerwijzen overal met weer i3D, We Dare, WHT, blabla.. breng gewoon die servers godverdoemme weer online! Ik neem een product af bij i3D, zij zijn mijn contactpersoon, I don't care welke partijen er allemaal achter zitten, het is hun verantwoordelijkheid. Inmiddels meer dan 48 uur plat.. wat een verschrikkelijk trieste vertoning.

Wat ook vervelend is, is dat er in je support ticket vermeld wordt dat de server voor de avond weer online zal zijn. Inmiddels zijn we nu meer dan 5 uur in de avond en nog steeds geen server. Ook geen berichtje achtergelaten van sorry, we hebben het niet gehaald, we werken hard door en we hopen dit en dit. Nopez, da's te veel gevraagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Laatst online: 07-09 21:35
Wij hebben onze servers weer online (onder andere dus ook duurtlang.net). Alleen nu dus bij Globalswitch in Amsterdam.. Er hangt nog een forwarder bij i3D om eventuele oude IP verbindingen die mensen eventueel hebben door te sturen naar de nieuwe locatie.. Maar dat was het dan ook wel.

Volgende week maar eens een afspraak maken met i3D om hier gewoon eens over te praten als de storm weer is gaan liggen. Ik ga er vanuit dat we er samen met hun zonder juridisch gezeur wel netjes uit gaan komen. Wat er gebeurt is is zeker niet netjes, maar ze zullen zo hun redenen hebben, en om daar nu op een forum alleen over te speculeren helpt eigenlijk helemaal niemand. Ik ben me bewust dat ik daar hier misschien ook wel aan mee gedaan heb, maar ik heb in mij ogen niets gedaan dan zo "live" mogelijk de status van onze servers mede te delen.

Maar zoals gezegd, alles draait, de klanten kunnen weer bij hun data, de mail is verwerkt.. Nu maar eens een paar dagen onze klanten benaderen, een nette brief sturen en een gezonde dialoog met i3D aangaan over de toekomst..

Edit: Die lege dir kwam doordat we niet de hele zaak in 1 keer online kregen, dus hebben we een tussenstap gemaakt en daarna alles weer aangeslingerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Neo_TGP op 29-10-2009 23:19 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 21:32

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Wat mij als volledig neutrale toeschouwer verbaast, waarbij ik zeker de de ins en outs niet ken, want mijn informatie komt alleen van dit topic en WHT;

Waarom verhuizen ze zo plotseling? Als er een kans was geweest dat er apperatuur gegijzeld zou worden, of dat WeDare iets zou gaan tegenwerken, dan had ik als i3d zijnde toch echt ervoor gekozen om de verhuizing ver van te voren aan te kondigen, mensen de gelegenheid te geven zelf te verhuizen en alles netjes afbetaald aan WeDare. Dat is een normale manier van zakendoen.

Mocht WeDare dan besluiten tot een gijzeling, dan was ik meteen naar de kantonrechter gestapt, en had ik een spoedzaak aangehangen waarbij ik mijn apparatuur terug zou eisen, met een schadevergoeding en een dwangsom per dag. En als jij je boel op orde hebt, dan is dat binnen een dag geregeld. Dat is de nette manier, en als WeDare dan jouw apparatuur plat legt, dan kun je dat aan je klanten vertellen hoe het zit. Je kan de uitspraak laten zien, en je hebt een grote kans dat WeDare als zondebok eruit komt. Tenzij je weet dat er echt iets mis is, en je geen gelijk gaat krijgen, dan kun je zo'n verhuizing doen ;)

Op deze manier heb je gewoon downtime, en (al dan niet gecontrolleerde) chaos. Klanten zijn boos omdat je ze niet op de hoogte hebt gebracht en geen sluitend verhaal hebt ('als het was aangekondigt had WeDare lastig gedaan' - maar dat is een 'als', voor hetzelfde geld was het wel prima gegaan). Verder lopen er klanten van klanten weg, krijg je een situatie waar zelfs de politie bijkomt, en krijgen beide bedrijven een slechte naam. Want hoe je het ook wendt of keert, ik zou als klant toch wel zeer verontrust zijn als ik bij een van de beide bedrijven zat.

Verder, over WHT - tja, die admin daar niets verkeerds als hij zegt 'dit is een storingsforum, geen meningen spuien, maar storingen/downtime melden'. Dat forum is blijkbaar voor storingsmeldingen, geen discussie platform. Overigens had ik er persoonlijk bij toegevoegt 'Als je erover wil discusieren kan dat in dit forum / topic', er is vast wel een plek op WHT waar dat wel kan.

Owh, en WHT is een forum is voor 12 jarigen O-)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hibbit
En nu jij Iken374 aka Domenico (wht) !

[ Voor 45% gewijzigd door hibbit op 29-10-2009 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

man man, volgens mij komen mijn servers nooit online :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Kees schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:17:
Maar jouw nemen we bij voorbaat niet serieus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluk-Kluk

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Laat maar.

[ Voor 205% gewijzigd door Kluk-Kluk op 29-10-2009 23:41 ]

Powered By C8H10N4O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kees, de reden dat zoiets gebeurt, is omdat er in de Spaanse Kubus hele rare mensen rondlopen, die meer houden van cowboytje spelen dan van zakendoen. Ik had de naam van WeDare al zeker geen 8 jaar meer gehoord - net zoals die van Jordy Dost - tot ik dit akkefietje voorbij zag komen. Ik ken dat bedrijf uit de tijd dat Cistron Telecom nog de belofte van de ADSL-wereld was. ;) Net als Bevelander was Dost erop gebrand om een stoere zakenman te worden, net zoals Bevelander met behulp van pappa, en dat betekende dat hij er hele rare manieren op nahield mbt zakendoen. Echter, zo'n baas had Cistron ook, en als ik dat zo zie, heeft men bij i3D dat virus ook meegekregen, anders doe je niet zo'n cowboy actie.

Het gaat in dit geval vaak om mensen die graag de beste willen zijn, en het ook niet erg vinden om zichzelf zo te bestempelen, die hart en ziel in de zaak leggen, maar totaal geen benul hebben van hoe je met mensen omgaat. Allemaal egootjes, die ruzie maken op usenet en IRC, en die dit soort rare fratsen uithalen.

Nu weet ik, bovenstaande klinkt als een ongefundeerde rant, maar ik heb het in het verleden allemaal van dichtbij gezien, and what I saw wasn't pretty. Ik dacht ook dat WeDare al lang dood en begraven was, maar dat is dus niet zo. Ik durf te wedden dat i3D helemaal gelijk heeft dat WeDare niet te vertrouwen was. Maar gezien hun acties, zijn ze zelf geen haar beter.

Blij dat ik weg ben uit die wereld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 11:10
Wat me met name opvalt is dat er bij de verhuisactie absoluut niet met liefde voor techniek met de apparatuur is omgesprongen, ik ken verschillende sites met user-fora die vanwege gecrashte tabellen veroorzaakt door niet clean af te sluiten proberen i.c.m. backups hun fora te herstellen. Sommige zijn hobbymatig, maar andere wat meer professioneel.
Beetje jammer dat er absoluut niet aan gedacht is apparatuur netjes af te koppelen en het gewoon snoeihard los te koppelen en ook nog eens zwaar knullig te vervoeren.
Ik heb er gelukkig geen belang in, maar als mijn servers zo behandeld zijn, was ik snel weg.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 12:19

Iken374

webhostingtalk.nl

Zo flauw! Typische uitspraak van iemand die ooit is verbannen van het forum wegens het veelvuldig overtreden van de regels.

HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:47

aKra

Intentionally left blank.

Vraag me ook af hoe lang je dit beraamt hebt hoor, gezien je ook je vrachtwagens moet regelen 3-4 weken van tevoren. Je personeel die het gaat verhuizen met ICT kennis 3-4 weken van tevoren. En dergelijke zaken...

Dus dan hebben ze in de gesprekken die ze met We Dare hebben gevoerd de laatste weken dus gewoon glashard in hun gezicht "gelogen" (of achterwege gelaten), kwalitatief sterk staaltje werk zeg maar :+

Ik merk om me heen dat er steeds meer servers online komen, lees verhalen van mensen met kapotte RAID arrays en kapotte disks uiteindelijk. Mensen waarvan PCI risers gewoon losgetrild zijn uit hun server waardoor er kortsluiting is gekomen bij het aanzetten en dus een nieuwe PCI riser ergens vandaan moeten halen... Dat is niet zo relaxed in zo'n situatie... Hint voor de volgende razzia in elk geval :Y)

Ik denk nog steeds dat je als partij gewoon netjes om de tafel kunt zitten, zeggen dat je van plan bent om te verhuizen, met een datum komen en dan gewoon het uitvoeren. En dan als ze je dan nog tegenhouden zelfde verhaal als die nacht, politie er bij contracten etcetera dan sta je gewoon volledig in je recht. En als je bang bent dat We Dare je klanten zou stelen, lijkt me bijna onmogelijk gezien je niet zou kunnen zien aan labels wat er aan de hand zou zijn, en mensen waren goed ingelicht op dat moment (kan je ook nog eens gefaseerd verhuizen) dus niemand zou dan reden gehad hebben om voor een andere partij te kiezen lijkt mij? Maar ja, theorie en praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Iken374 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 00:26:
[...]

Zo flauw! Typische uitspraak van iemand die ooit is verbannen van het forum wegens het veelvuldig overtreden van de regels.
Typisch zo'n reactie van iemand die altijd het laatste woord wilt/moet hebben... |:(

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-09 21:32

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
[...]

Owh, ik zal me eerst even registreren, dan mag je me bannen! ;)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra

aKra

Het geheel doet me overigens nog ergens aan denken, waar mensen op reageerden dat dit nooit meer zou moeten gebeuren... (en hun hadden wel iets betere berichtgeving bijvoorbeeld :+)

http://www.ispam.nl/archi...-leidt-tot-uren-downtime/
etc. etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat ik frappant vind is de korte tijdsperiode waarin ze dit dachten voor elkaar te krijgen. 4 uur, voor zoveel servers? Qua mankracht hadden ze dat vast kunnen redden, maar dan had wel alles in één keer goed moeten gaan. Die 2,5/4 uur (berichten zijn tegenstrijdig) dat de laatste vrachtwagen(s) geblokkeerd werden: goed, daar reken je dan niet op, maar dat je er van uit gaat dat de klus binnen 4 uur geklaard is lijkt me niet realistisch. Elk bedrijf weet dat nooit iets volgens plan gaat en je altijd extra tijd inboekt voor incidenten. Verkeerde configs, kabeltjes in verkeerde gaatjes (geen idee hoeveel kabels de gemiddelde server heeft, maar met 50+ racks gaat het nooit perfect, de mens is geen machine), zelfs als I3D het perfect gedaan had had er altijd wel een schijf het loodje kunnen leggen onderweg, dat is simpele kansberekening.

Ongelofelijk optimisme, dat is alles dat ik kan zeggen. En gezien hun reacties op tickets houden ze dat optimisme ook gewoon op, zelfs wanneer herhaaldelijk gebleken is dat de problemen toch niet zo makkelijk oplosbaar waren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josh-hill
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:51
4 uur per server, niet 4 uur voor alle servers. Then again, zelfs dat is niet echt realistisch (voor de ene server misschien wel, maar voor de meesten niet lijkt me).

Gelukkig is de server die ik al een tijd kwijt was sinds ~21:45 weer online. :P

jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:43
Onze dedicated is ook weer online, ziet er naar uit dat t spul weer goed draait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 09:53
Loekie schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:58:
Wat me met name opvalt is dat er bij de verhuisactie absoluut niet met liefde voor techniek met de apparatuur is omgesprongen, ik ken verschillende sites met user-fora die vanwege gecrashte tabellen veroorzaakt door niet clean af te sluiten proberen i.c.m. backups hun fora te herstellen.
Idd zeer spijtig, aangezien ik altijd zeer zorgvuldig om ga met mijn servers zou ik dit soort acties absoluut niet waarderen en als ik daar servers had gehad waren ze er nu zeker weg geweest. + het feit mocht ik daar servers hebben hangen en onderhoud zou moeten plegen dan zal ik van Assen in eens naar Rotterdam moeten dat is een keer zover als naar Amsterdam ook niet een superactie......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 19:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

[...]

Ik ken je op persoonlijke noot, en heb je eens zwaar uit de brand geholpen.... hoe en wat ga ik hier niet zeggen.
Ik ben dit soort gedrag niet gewend van jou hoor.

[ Voor 30% gewijzigd door CrankyGamerOG op 30-10-2009 09:38 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiBo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:19
Kunnen ze op de frontpage hier niet wat extra aandacht aan besteden? Ik vind dit echt een mega interessante discussie en dit lijkt mij toch aardig groot nieuws/rel/schandaal. Misschien kan tweakers wat hoor en wederhoor toepassen en wat extra diepgang aan deze kwestie geven?

Waar kan ik het beste deze suggestie achter laten? Of kan een van de modjes dit overbrengen, of zeg ik gewoon iets stoms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Kees schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 01:07:
[...]

Owh, ik zal me eerst even registreren, dan mag je me bannen! ;)
Dit pleit ook wel voor het nivo van het tweakers.net personeel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Laatst online: 10-09 12:29
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:51:
[...]

Domineco, plz gast, doe even niet zo childish?

Ik ken je op persoonlijke noot, en heb je eens zwaar uit de brand geholpen.... hoe en wat ga ik hier niet zeggen.
Ik ben dit soort gedrag niet gewend van jou hoor.
Ik geloof niet dat dit topic bedoelt is om een persoonlijke vete uit te vechten :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij gaat mn usual game-bak ook verhuizen daar. Ik vind het echt niet te geloven dat ik aan verklaring nog niet meer voorbij heb zien komen dan "ja in die kubus loopt wat schimmig volk rond, en eventueel denken we dat ze naar zullen gaan doen tegen ons". En daarvoor trek je het spul direct los en breng je het een paar dagen offline? Echt ongeloofelijk, wat een indianentent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 22:06

Osxy

Holy crap on a cracker

Sander schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:58:
[...]

Dit pleit ook wel voor het nivo van het tweakers.net personeel...
Je kan het volledig opvatten zoals je wilt, maar je merkt wat het met je manier van lezen doet als een moderator zijn mening uit. Het word direct bijgeschreven bij de lijst uitspraken uit naam van dat betreffende forum ;)

Zelfde gebeurd op WHT.

Ik vind deze hele situatie vreemd, ben erg blij dat ik niets bij hun host. Zelfs al neem je maar 1 shared hosting pakketje af dan heb je recht op een goede informatie voorziening, zeker bij iets drastisch als een complete datacentre migratie.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:51
CrankyGamerOG schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:51:
[...]

Domineco, plz gast, doe even niet zo childish?
offtopic:
Volgens mij lees jij over een paar smileys heen. Ook al zet hij ze er zelf niet bij, hij ziet die van Kees wel.

Ik vind eerder dit wat kinderachtig (en sterk van Iken374 dat ie er niet op ingaat:)
hibbit schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:24:
En nu jij Iken374 aka Domenico (wht) !

[ Voor 33% gewijzigd door Jesse op 30-10-2009 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:01:
Volgens mij gaat mn usual game-bak ook verhuizen daar. Ik vind het echt niet te geloven dat ik aan verklaring nog niet meer voorbij heb zien komen dan "ja in die kubus loopt wat schimmig volk rond, en eventueel denken we dat ze naar zullen gaan doen tegen ons". En daarvoor trek je het spul direct los en breng je het een paar dagen offline? Echt ongeloofelijk, wat een indianentent.
Volgens mij is die al verhuist (al kan ik nou niet precies opmaken uit jou stukje text opmaken of jij een eigen server daar hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 19:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Morax schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:59:
[...]

Ik geloof niet dat dit topic bedoelt is om een persoonlijke vete uit te vechten :)
Ben jij blind of hou je gewoon van trollen, waar in vredesnaam zie jij een persoonlijke vete?

pffft

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, hier een emailtje van i3D:

Afgelopen nacht heeft i3D een flink aantal servers gemigreerd vanuit de Rotterdamse en Amsterdamse locaties. De heftige nasleep kreeg grote aandacht en verdient een korte uitleg.

Het probleem

Medio 2004 is i3D klant geworden van WeDare Rotterdam. Een voorspoedige en vlotte klant-leverancier relatie zorgde voor een vlotte en snelle groei, van een enkel rack tot plusminus 65 racks verspreid over twee lokaties. Naast deze racks heeft i3D eigen apparatuur in datacentra in Frankfurt, London en Parijs.

Vanaf 2005 tot de periode 2008 zijn er met onregelmatige tussenpozen storingen geweest in de stroomvoorziening, airco units en het netwerk. Omdat er geen openheid van zaken werd gegeven na storingen en er geen noemenswaardige investeringsplannen waren is het vertrouwen in onze leverancier gedaald. Wel werden de colocatie prijzen regelmatig verhoogd.

Het nieuwe datacenter

Medio 2008 is de keuze voor een eigen datacenter gemaakt en begon de zoektocht naar een geschikte lokatie, bij voorkeur te Rotterdam, waar de bulk van onze colocatie klanten is gehost.

Het nieuwe datacenter is volledig uitgerust voor high density hosting. In 2009 is begonnen met de bouw van het datacenter.

Waarom verhuizen met spoed?

De laatste maanden hebben onze Rotterdamse klanten grote problemen ondervonden met het netwerk, de toegang tot de apparatuur en de communicatie rondom deze problemen.

De netwerkproblemen werden dermate serieus dat interne diensten van i3D zijn verplaatst naar andere datacentra. Onze leverancier gaf nooit goede feedback over deze problemen. De kenmerken waren: connection drops, packet loss bij bursts en lage bandbreedte op internationale transits.

Ondanks de sterke groei van ons dataverkeer werd er door onze netwerk leverancier WeDare niet geinvesteerd in meer beschikbare bandbreedte en stabielere verbindingen.

Vanwege deze en overige redenen is het contract met WeDare tijdig opgezegd.

Helaas bleef het daar niet bij: meerdere malen hebben wij klanten zien vertrekken waarna er vreemde obstructies voor, tijdens en na de verhuizing zich voordeden. De reputatie werkt ook niet mee. Een gijzeling van apparatuur van ons, en onze klanten is onacceptabel. Dit gevoel werd nog versterkt omdat zowel het netwerk als de rackspace door één partij werden geleverd.

Tot slot kent de Spaanse Kubus een vreemde historie en heeft een reputatie die veel leveranciers en potentiele klanten afschrikt.

Naar aanleiding van de netwerk problemen zijn meerdere colocatie klanten van i3D overgestapt naar WeDare, waarbij onze leverancier geen bericht hierover gaf, en de IP adressen uit onze assigment stilletjes over werden gezet naar het nieuwe rack van de klant. Een leverancier die op deze manier klanten overneemt gaat daarmee de concurrentie aan met haar eigen klanten.

In onze optiek hadden wij twee keuzes:

- Een spoed verhuizing waarbij wij de hardware meenemen en de snelheid van de verhuizing afhankelijk is van ons werk

- Een aangekondigde verhuizing met het risico bestond dat de apparatuur gegijzeld werd, voor onbekende duur

Daar i3D meerdere grote internationale klanten host is besloten om met spoed, voor de geplande overgangsdatum alles in gang te zetten. De nieuwe datacenter lokatie was inmiddels getest en technisch in orde om de servers te housen.

Een situatie waarbij wij onze klanten niet kunnen vertellen wat er gaat gebeuren en waarbij onze leverancier zonder schroom klanten overneemt is uit den boze en dodelijk voor een onderneming.

Omdat de nieuwe lokatie zeer dichtbij de oude Rotterdamse lokatie is gelegen, is er besloten om onze gehel Rotterdamse lokatie en enkele Amsterdamse systemen in de nacht van dinsdag op woensdag direct over te zetten.

Ons kantoor was 24x7 bemand en onze zakelijke klanten en alle colocatie klanten werden persoonlijk gebeld. Onze overige klanten werden via de site en email op de hoogte gehouden. Toen vlak na het begin van de verhuizing onze website te lang offline bleef en een telefonie storing bij onze Europese VOIP leverancier onze uitgaande lijnen beperkte tot de ISDN lijnen is de communicatie niet vlekkeloos verlopen. Hiervoor bieden wij onze excuses aan.

De verhuizing zelf ging voorspoedig totdat WeDare meldde dat zij de "authoriteiten gingen inschakelen". Na aankomst van het i3D project team bij de Spaanse Kubus bleken de vrachtwagens van onze verhuizers klem te zijn gereden en werden de verhuizers van de datavloer gestuurd zonder opgaaf van reden. Zowel in Amsterdam als Rotterdam was i3D personeel aanwezig om leiding te geven aan de verhuizing en er werd direct melding gemaakt van de gang van zaken.

Even na 2:00 uur 's nachts is de politie gebeld door een werknemer van i3D. Een gesprek met WeDare liep daarvoor op niets uit - en een oplossing leek niet dichtbij. Na bemiddeling van de politie is de verhuizing met ruim 2.5 uur vertraging voortgezet.

Rond half zeven 's ochtends kwam de laatste apparatuur binnen. Door de vertraging zijn de inbouw werkzaamheden dermate uitgelopen dat deze in de middag nog plaatsvonden. Dit betreuren wij zeer en i3D zal haar verantwoordelijkheid nemen in deze.

Colocatie en zakelijke klanten worden komende week gebeld en zullen snel meer informatie ontvangen.

Onze overige klanten zullen in de loop van de week een ticket ontvangen met meer informatie en een compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-09 22:06

Osxy

Holy crap on a cracker

Dit mailtje was paar pagina;s terug ook al geplaatst ;)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Osxy schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:23:
Dit mailtje was paar pagina;s terug ook al geplaatst ;)
Owh.. dan ben ik daar overheen gelezen.. sorry..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
En we zijn weer 17 uurtjes up, maar niet online. Gisteravond rond 12u gechecked, niks. Vanochtend werkte 't weer. Eindelijk, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat mailtje zegt nog steeds helemaal niks. Ik wacht op een normale verklaring. Enige dat daar in staat is dat ze blijkbaar te weinig capaciteit hadden, dat wedare klanten van ze overneemt zonder het te zeggen, dat de kubus een reputatie heeft, en dat ze op basis daar van alle stekkers los trekken.

Ik kan er niet bij dat je op basis van de informatie die er ligt het opneemt voor i3d. Als er andere dingen spelen die niet bekend zijn, maak dat dan ASAP bekend.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2009 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08

MsG

Forumzwerver

Wat is die omstreden reputatie van het gebouw dan? Ik ben wel benieuwd, maar kon niks vinden over de oorsprong van het gebouw.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deeltje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-05-2023

deeltje

.Part of my particles are part

Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:54:
Kees, de reden dat zoiets gebeurt, is omdat er in de Spaanse Kubus hele rare mensen rondlopen, die meer houden van cowboytje spelen dan van zakendoen. Ik had de naam van WeDare al zeker geen 8 jaar meer gehoord - net zoals die van Jordy Dost - tot ik dit akkefietje voorbij zag komen. Ik ken dat bedrijf uit de tijd dat Cistron Telecom nog de belofte van de ADSL-wereld was. ;) Net als Bevelander was Dost erop gebrand om een stoere zakenman te worden, net zoals Bevelander met behulp van pappa, en dat betekende dat hij er hele rare manieren op nahield mbt zakendoen. Echter, zo'n baas had Cistron ook, en als ik dat zo zie, heeft men bij i3D dat virus ook meegekregen, anders doe je niet zo'n cowboy actie.

Het gaat in dit geval vaak om mensen die graag de beste willen zijn, en het ook niet erg vinden om zichzelf zo te bestempelen, die hart en ziel in de zaak leggen, maar totaal geen benul hebben van hoe je met mensen omgaat. Allemaal egootjes, die ruzie maken op usenet en IRC, en die dit soort rare fratsen uithalen.

Nu weet ik, bovenstaande klinkt als een ongefundeerde rant, maar ik heb het in het verleden allemaal van dichtbij gezien, and what I saw wasn't pretty. Ik dacht ook dat WeDare al lang dood en begraven was, maar dat is dus niet zo. Ik durf te wedden dat i3D helemaal gelijk heeft dat WeDare niet te vertrouwen was. Maar gezien hun acties, zijn ze zelf geen haar beter.

Blij dat ik weg ben uit die wereld. ;)
Ik had het niet beter kunnen zeggen. Iedereen die zich ook maar een beetje in dat wereldje begeeft kennen Jordy en Stijn wel, de manier van handelen is dan ook voor beide partijen niet minder dan verwacht.

[ Voor 4% gewijzigd door deeltje op 30-10-2009 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Mocht WeDare dan besluiten tot een gijzeling, dan was ik meteen naar de kantonrechter gestapt, en had ik een spoedzaak aangehangen waarbij ik mijn apparatuur terug zou eisen, met een schadevergoeding en een dwangsom per dag. En als jij je boel op orde hebt, dan is dat binnen een dag geregeld. Dat is de nette manier, en als WeDare dan jouw apparatuur plat legt, dan kun je dat aan je klanten vertellen hoe het zit. Je kan de uitspraak laten zien, en je hebt een grote kans dat WeDare als zondebok eruit komt. Tenzij je weet dat er echt iets mis is, en je geen gelijk gaat krijgen, dan kun je zo'n verhuizing doen ;)
Precies, er is bijna geen scenario denkbaar waarbij de chaos en downtime groter zouden zijn dan nu. Met als bijkomend voordeel dat de zwarte piet dan niet bij i3D zou liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Bij nader inzien is het niet verstandig om mij te mengen in deze discussie.

[ Voor 87% gewijzigd door battler op 30-10-2009 10:17 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 21:55

Brons

Fail!

Op WHT zie ik dat er nog een aantal mensen zijn waarvan de server niet werkt. De derde dag downtime :X. Weet iemand of dat hardware defecten zijn of is het nog steeds een routing probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s.stok
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 16:42

s.stok

Webdeveloper since 2003

battler schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:15:
Bij nader inzien is het niet verstandig om mij te mengen in deze discussie.
Is of was ;)

@Kees: Volgens hebben meerdere mensen dit al gezegd (inclusief ik), daarom is het ook zo verwonderlijk dat i3d dit heeft gedaan :?

"fouten verifieer je niet met een "; DROP DATABASE" commando. " Arnoud Engelfriet (Security.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Jesse schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:07:
[...]

offtopic:
Volgens mij lees jij over een paar smileys heen. Ook al zet hij ze er zelf niet bij, hij ziet die van Kees wel.

Ik vind eerder dit wat kinderachtig (en sterk van Iken374 dat ie er niet op ingaat:)

[...]
LoL. Het ging om een quote van mij waar Kees op reageerde met een grapje. Meteen reageert iedereen daar op. De houding van Kees is juist briljant. Waarom? Had je het topic maar moeten lezen. Hij reageert gewoon met een grapje op een reactie van mij. Vandaar de smilie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds 1 server down.....
61 uur ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill
  • Laatst online: 08-06 14:10

gill

Love my lindsey...

Ik ben klant van Nitroserve.nl. Blijkbaar waren zij ook klant bij hen.
Mijn site is na 60uur nog steeds niet terug online.

Iemand een idee wat hun SLA is, kan hier niets van terugvinden op hun site?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gill schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:45:
Ik ben klant van Nitroserve.nl. Blijkbaar waren zij ook klant bij hen.
Mijn site is na 60uur nog steeds niet terug online.

Iemand een idee wat hun SLA is, kan hier niets van terugvinden op hun site?
Dat staat in je contract, als bijlage. Bij mij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 22:28
gill: Nitroserve zegt alles weer onder controle te hebben, zie http://webhosting.nitrose...php?page=nieuwsitem&id=87.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:31

Stewie!

Keen must die!

Brons schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 10:57:
Op WHT zie ik dat er nog een aantal mensen zijn waarvan de server niet werkt. De derde dag downtime :X. Weet iemand of dat hardware defecten zijn of is het nog steeds een routing probleem?
Dat is per server anders, en wordt per server opgelost. Er zijn geen problemen die meerdere klanten treffen.
LightStar schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 08:44:
[...]
het feit mocht ik daar servers hebben hangen en onderhoud zou moeten plegen dan zal ik van Assen in eens naar Rotterdam moeten dat is een keer zover als naar Amsterdam ook niet een superactie......
Alleen onze eigen apparatuur is uit Amsterdam verhuisd. De verhuizing Rotterdam -> Rotterdam is in dezelfde straat.

Eigen apparatuur is vrij snel geracked - wij hebben honderden servers op voorraad, tientallen switches en bijna 1000 setjes rails waren al geplaatst. De vertraging is met name bij het colocatie gedeeltje ontstaan en daarvoor onze welgemeende excuses. Via de website en email is inmiddels aangegeven wanneer wij onze colocatie klanten persoonlijk gaan bellen en wat de plannen zijn voor de niet colocated klanten. Alle apparatuur is tegen nieuwprijs verzekerd gedurende de verhuizing en periode daarop. Ook waren er afspraken met Dell gemaakt om snel hardware storingen te kunnen verhelpen.

Op dit moment zijn wij onsite aan het werk om de laatste server storingen te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Laatst online: 10-09 22:18
MsG schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:34:
Wat is die omstreden reputatie van het gebouw dan? Ik ben wel benieuwd, maar kon niks vinden over de oorsprong van het gebouw.
De Kubus is ooit van de pa van de eigenaar van We Dare geweest. Op een moment is het gebouw door problemen geveild en is er ook nog hypotheekfraude aan het licht gekomen. Hierdoor was er rond die tijd wat onzekerheid over hoe het allemaal verder zou lopen met We Dare, gezien het gebouw nu ineens een andere eigenaar kreeg. Volgens mij is dat inmiddels wel achter ons, maar het kan zijn dat het toch nog mensen afschrikt. Zie ook http://www.volkskrant.nl/...dacht_van_hypotheekfraude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill

gill

Love my lindsey...

Inderdaad, maar toch is mijn site nog steeds offline. IP is veranderd heb ik gevonden. Als ik aanlog op FTP, is er geen enkele file meer te zien. Pingen werkt ook.

Maar nog steeds geen site te zien.

Gisteravond had ik mail ontvangen dat binnen de 3uur alles in orde ging zijn. Vanmorgen nog steeds niet, bleek dat er nog een DNS fout was. Zou snel opgelost zijn. Gevolg is dus wat ik nu zie, niets dus.

Alle begrip dat dit een erg uitzonderlijke situatie is en dat ze als gevolg daarvan het erg druk hebben. Echter, 60+ uur offline vind ik er compleet over.

Ik kan contract hier niet meteen terugvinden, maar ik vermoed dat ik toch zal aanspraak maken op vergoeding, niet? Het gaat om een shared hosting oplossing.

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 22:28
gill schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:02:
[...]

Inderdaad, maar toch is mijn site nog steeds offline. IP is veranderd heb ik gevonden. Als ik aanlog op FTP, is er geen enkele file meer te zien. Pingen werkt ook.

Maar nog steeds geen site te zien.

Gisteravond had ik mail ontvangen dat binnen de 3uur alles in orde ging zijn. Vanmorgen nog steeds niet, bleek dat er nog een DNS fout was. Zou snel opgelost zijn. Gevolg is dus wat ik nu zie, niets dus.

Alle begrip dat dit een erg uitzonderlijke situatie is en dat ze als gevolg daarvan het erg druk hebben. Echter, 60+ uur offline vind ik er compleet over.

Ik kan contract hier niet meteen terugvinden, maar ik vermoed dat ik toch zal aanspraak maken op vergoeding, niet? Het gaat om een shared hosting oplossing.
Alles lijkt te werken, het ziet er naar uit alsof ze jouw back-up kwijt/vergeten zijn....
Heb je Nitroserve al gebeld/gemaild? Wat zeggen zij?
Heb je zelf een recente back-up?

Edit: als ik naar een willekeurige ASP.NET-pagina ga, krijg ik een ASP.NEt-fout. Misschien kan jij daar als ASP.NET-programmeur iets mee.

* Peetz0r zweert bij LAMP, en ik kan je verder waarschijnlijk niet helpen...

[ Voor 12% gewijzigd door Peetz0r op 30-10-2009 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gill

gill

Love my lindsey...

P.E.T.E.R. schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:51:
[...]

Alles lijkt te werken, het ziet er naar uit alsof ze jouw back-up kwijt/vergeten zijn....
Heb je Nitroserve al gebeld/gemaild? Wat zeggen zij?
Heb je zelf een recente back-up?

Edit: als ik naar een willekeurige ASP.NET-pagina ga, krijg ik een ASP.NEt-fout. Misschien kan jij daar als ASP.NET-programmeur iets mee.

* gill zweert bij LAMP, en ik kan je verder waarschijnlijk niet helpen...
Ja, maar krijg geen response meer sinds vroeg vanmorgen via mail (bellen kan je ze niet).
Mijn persoonlijke backup is van een paar weken terug, zij staan in voor dagelijkse backup.

En ja klopt wat je zegt, had ik ook al geprobeerd. De site is niet geconfigureerd als ASP.NET applicatie. Maar, html pagina's die er zouden moeten staan, zijn ook niet bereikbaar dus ik vermoed inderdaad dat er niets staat (idem voor images edm).

Totnogtoe was ik tevreden van hun service, maar dit gaat hen niet in dank afgenomen worden.

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Herko_ter_Horst schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:52:
Ik begreep net van een I3D medewerker op de instant chat dat ze dit niet hebben aangekondigd om te voorkomen dat het oude datacenter dwars zou gaan liggen. Gezien de blokkade die blijkbaar desondanks vannacht is opgetreden is er een (ernstig) conflict tussen I3D en het oude datacenter.

Als ze dit al hebben aangekondigd naar klanten toe, is het veel te laat geweest en/of heeft het bericht niet iedereen (meer) bereikt. Ik heb in elk geval, net als anderen hierboven, op geen enkele manier een bericht ontvangen. Dat is, ongeacht het onderliggende probleem, natuurlijk geen manier om met klanten om te gaan.
Vreemd dat het datacenter dat niet mocht weten. Dan zal het eerder een "administratieve" dan technische oorzaak hebben deze hele verhuizing.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Marzman schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:25:
[...]

Vreemd dat het datacenter dat niet mocht weten. Dan zal het eerder een "administratieve" dan technische oorzaak hebben deze hele verhuizing.
Die kindergein geruchten zijn al uit de wereld geholpen door zowel i3d als WeDare binnen een uur na de verhuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stewie! schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:27:
[...]

Die kindergein geruchten zijn al uit de wereld geholpen door zowel i3d als WeDare binnen een uur na de verhuizing.
Heb je al een normale verklaring dan behalve wat eerder genoemd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Zondag pas als ik i3D mag geloven. Nogal wat dagen te laat als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

http://www.webhostingtalk...oring-36.html#post1096854

Gemiste kans imo. Ten eerste omdat de uitleg nog op zich moet wachten en ten tweede omdat het niet publiekelijk gaat. Nu weten we alleen dat i3D door prutserij 3+ dagen offline is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 14:58:
[...]

Heb je al een normale verklaring dan behalve wat eerder genoemd is?
Die is al in dit topic gepost (tweemaal), op woensdag, robvanderaart in "i3D.net verhuist onaangekondigd van data..."
Brons schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:56:
http://www.webhostingtalk...oring-36.html#post1096854

Gemiste kans imo. Ten eerste omdat de uitleg nog op zich moet wachten en ten tweede omdat het niet publiekelijk gaat. Nu weten we alleen dat i3D door prutserij 3+ dagen offline is geweest.
Er is helemaal niets 3+ dagen offline.

[ Voor 56% gewijzigd door Stewie! op 30-10-2009 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 14:51
RedHat schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:06:
[...]

LoL. Het ging om een quote van mij waar Kees op reageerde met een grapje. Meteen reageert iedereen daar op. De houding van Kees is juist briljant. Waarom? Had je het topic maar moeten lezen. Hij reageert gewoon met een grapje op een reactie van mij. Vandaar de smilie.
offtopic:
Heb jij wel door op wie ik reageer? Ik had dit wel gelezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Stewie! schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:13:
[...]

Die is al in dit topic gepost (tweemaal), op woensdag, robvanderaart in "i3D.net verhuist onaangekondigd van data..."

[...]

Onze server wel bijna. Blijft belachelijk, hoe je het ook wend of keert.

[ Voor 7% gewijzigd door hexagram op 30-10-2009 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

osc4r schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:17:
[...]

Onze server wel bijna. Blijft belachelijk, hoe je het ook wend of keert.
Daar heb je helemaal gelijk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Stewie! schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:13:
Sorry, 2+ en counting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cayuga
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-05 16:47
Het frustrerende van alles vind ik dat ze vragen om een ticket in te sturen als je server nog niet bereikbaar is. En wanneer je dit doet, is alles wat je krijgt een standaard reply met daar in:

Er zijn inderdaad nog een aantal servers die nog niet bereikbaar zijn.
Deze worden nu opgezocht zodat onze technische mensen er naar kunnen kijken.

Oftwel, je ticket haalt niets uit. Vraag dan ook niet om tickets te sturen als jullie er toch niets mee doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Stewie! schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:57:
[...]

Dat is per server anders, en wordt per server opgelost. Er zijn geen problemen die meerdere klanten treffen.
Wat een verhaal zeg. Politie, klemrijden van verhuiswagens. Was het dan niet verstandig geweest het andersom te doen? Apparatuur laten kapen en dan onder politietoezicht ophalen? :P

Hier staat het ook trouwens: nieuws: Hoster i3D vertrekt halsoverkop uit We-Dare datacenter

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

http://www.webhostingtalk.nl/1096924-post536.html

Interessante post. Zou het verhaal van i3D gewoon een indianen verhaal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Cayuga schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:35:
Het frustrerende van alles vind ik dat ze vragen om een ticket in te sturen als je server nog niet bereikbaar is. En wanneer je dit doet, is alles wat je krijgt een standaard reply met daar in:

Er zijn inderdaad nog een aantal servers die nog niet bereikbaar zijn.
Deze worden nu opgezocht zodat onze technische mensen er naar kunnen kijken.

Oftwel, je ticket haalt niets uit. Vraag dan ook niet om tickets te sturen als jullie er toch niets mee doen
Er wordt wel degelijk wat mee gedaan. Vanuit kantoor volgt een eerste inventarisatie, die is gecombineerd met de onsite inventarisatie van issues, vandaaruit wordt onsite het personeel begleid. Nadat de server weer hersteld is wordt het ticket geupdate.
Brons schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:45:
http://www.webhostingtalk.nl/1096924-post536.html

Interessante post. Zou het verhaal van i3D gewoon een indianen verhaal zijn?
Als je nu ook de post eronder leest 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Stewie! op 30-10-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Stewie! schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:56:
[...]

Er wordt wel degelijk wat mee gedaan. Vanuit kantoor volgt een eerste inventarisatie, die is gecombineerd met de onsite inventarisatie van issues, vandaaruit wordt onsite het personeel begleid. Nadat de server weer hersteld is wordt het ticket geupdate.

[...]

Nouja, Jullie (als i3d) reageren heel opmerkelijk. Jullie zetten bijna in elke post dat andere mensen aannames doen maar jullie reageren nergens op. Héle vreemde constructie waaruit iedereen zijn/haar conclusies kan trekken.

Buiten dat alles reageren jullie héél selectief (alleen op negatieve dingen) en daar zetten jullie alleen in dat het om aannames betreft. Ik vind het zéér opmerkelijk. Voor mij geen i3d (meer).

[ Voor 12% gewijzigd door RedHat op 30-10-2009 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons

Brons

Fail!

Stewie! schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:56:

Ohja, die post die na mijn post geplaatst is bedoel je? 8)7. Doe niet zo sneu joh. Jullie zijn zelf bezig met halve verhalen het internet in te slingeren. Geef gewoon openheid van zaken of stoor je niet aan speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik even een vraagje:

Als ik namelijk een traceroute doe naar mijn server, eindigt het allemaal op * * *.
Voorbeeld:
5 ge-11-1-8.er2.dfw2.us.above.net (64.125.12.33) 11.445 ms 10.995 ms 10.477 ms
6 k599.i3d.above.net (79.141.42.210) 72.733 ms 65.979 ms 60.166 ms
7 * * *
6 * * *

Nu heb ik er allemaal niet zo veel verstand van, maar is dit wel goed, of heeft dat nog te maken met die 'routing' problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:47:
Heb ik even een vraagje:

Als ik namelijk een traceroute doe naar mijn server, eindigt het allemaal op * * *.
Voorbeeld:
5 ge-11-1-8.er2.dfw2.us.above.net (64.125.12.33) 11.445 ms 10.995 ms 10.477 ms
6 k599.i3d.above.net (79.141.42.210) 72.733 ms 65.979 ms 60.166 ms
7 * * *
6 * * *

Nu heb ik er allemaal niet zo veel verstand van, maar is dit wel goed, of heeft dat nog te maken met die 'routing' problemen?
Dit kan komen doordat een machine geen icmp port unreachable retourneert, maar dat is allemaal pure speculatie natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

RedHat schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:04:
[...]

Nouja, Jullie (als i3d) reageren heel opmerkelijk. Jullie zetten bijna in elke post dat andere mensen aannames doen maar jullie reageren nergens op. Héle vreemde constructie waaruit iedereen zijn/haar conclusies kan trekken.

Buiten dat alles reageren jullie héél selectief (alleen op negatieve dingen) en daar zetten jullie alleen in dat het om aannames betreft. Ik vind het zéér opmerkelijk. Voor mij geen i3d (meer).
No offence, maar je kan niet verwachten dat er op elke post op dit en andere fora wordt gereageerd - dit gebeurd door een heel team op de supportdesk. Daarnaast is er meer informatie verstrekt via het klantenportaal. Wat je dan snel krijgt is een welles nietes spel tussen een niet-klant en klant, werknemer of andere betrokkene. Zie dit topic. Komt iemand met een indianenverhaal, reageer je daarop, komt er een reactie als in "smoesjes".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Stewie! schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:16:
[...]

No offence, maar je kan niet verwachten dat er op elke post op dit en andere fora wordt gereageerd - dit gebeurd door een heel team op de supportdesk. Daarnaast is er meer informatie verstrekt via het klantenportaal. Wat je dan snel krijgt is een welles nietes spel tussen een niet-klant en klant, werknemer of andere betrokkene. Zie dit topic. Komt iemand met een indianenverhaal, reageer je daarop, komt er een reactie als in "smoesjes".
Die dingen die in het CP staan zijn allemaal bij ons (of in ieder geval bij mij) bekend. Dus dat is een aanname van jouw kant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stewie! schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:16:
Gast, i3D is als een stel cowboys schietend en yeehaa-end de WeDare vloer opgegaloppeerd, en heeft alle spulleboel downgehaald, losgekoppeld en verplaatst zonder zich ook maar 1 seconde te bekommeren om de afspraken met haar klanten die i3D zelf in haar contract had gezet. Hoewel ik het goed vind dat je probeert te helpen waar je dat kan, lijkt het me verstandig als jij je, als partij in dit conflict, verre houdt van te proberen de opinie van de forumbezoekers te beinvloeden. Laat dat je baas doen in officiele communicatie aan de klanten, via de website of naar de pers.

Als jullie cowboytje gaan spelen, vind je het dan echt gek dat er indianenverhalen ontstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ta-master
  • Laatst online: 25-08 13:14
uhh kan het mis hebben maar Stewie is daar de bij I3D de baas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ta-master schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:43:
uhh kan het mis hebben maar Stewie is daar de bij I3D de baas ;)
Ah, interesting point you make there. ;) Naja, dan vraag ik me helemaal af wat hij hier doet, maar goed, dat verklaart het cowboy-gedrag ook direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Laatst online: 10-09 12:29
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:34:
[...]

Gast, i3D is als een stel cowboys schietend en yeehaa-end de WeDare vloer opgegaloppeerd, en heeft alle spulleboel downgehaald, losgekoppeld en verplaatst zonder zich ook maar 1 seconde te bekommeren om de afspraken met haar klanten die i3D zelf in haar contract had gezet. Hoewel ik het goed vind dat je probeert te helpen waar je dat kan, lijkt het me verstandig als jij je, als partij in dit conflict, verre houdt van te proberen de opinie van de forumbezoekers te beinvloeden. Laat dat je baas doen in officiele communicatie aan de klanten, via de website of naar de pers.

Als jullie cowboytje gaan spelen, vind je het dan echt gek dat er indianenverhalen ontstaan?
Dus jij denkt dat ze op een avond niets te doen hadden en vervolgens maar besloten hebben dat het wel eens leuk zou zijn om naar een ander datacenter te verhuizen? Het lijkt mij toch erg sterk dat hier niet eerst verdomd goed is over nagedacht hoor.

En schijnbaar van alle opties was dit in hun ogen en overwegingen de beste. Of wij in dezelfde situatie dezelfde keuze gemaakt zouden hebben, geen idee. Maar ik ken dan ook de situatie bij i3D niet waardoor ze zich tot deze keuze gedreven hebben.

offtopic:
Ik heb overigens niets van doen met i3D, ik ben geen werknemer en geen klant, mochten jullie dit denken

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dan vraag ik me af wat voor persoon die baas is, want het komt allemaal heel vreemd over en dat cowboyverhaal lijkt me nog het meest geloofwaardige scenario.
Morax schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:14:
[...]

Dus jij denkt dat ze op een avond niets te doen hadden en vervolgens maar besloten hebben dat het wel eens leuk zou zijn om naar een ander datacenter te verhuizen? Het lijkt mij toch erg sterk dat hier niet eerst verdomd goed is over nagedacht hoor.

En schijnbaar van alle opties was dit in hun ogen en overwegingen de beste. Of wij in dezelfde situatie dezelfde keuze gemaakt zouden hebben, geen idee. Maar ik ken dan ook de situatie bij i3D niet waardoor ze zich tot deze keuze gedreven hebben.

offtopic:
Ik heb overigens niets van doen met i3D, ik ben geen werknemer en geen klant, mochten jullie dit denken
Er zal vast "over nagedacht" zijn, maar de vraag is dan, door wie? Het klinkt niet alsof er eerst uitgebreid juridisch advies is ingewonnen wat de eerste stap zou zijn voor de meeste bedrijven in een situatie zoals deze geschetst wordt.

[ Voor 75% gewijzigd door Marzman op 30-10-2009 20:20 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Laatst online: 10-09 22:18
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:00:
[...]

Ah, interesting point you make there. ;) Naja, dan vraag ik me helemaal af wat hij hier doet, maar goed, dat verklaart het cowboy-gedrag ook direct.
Interessant dat de mensen roepen dat er zo slecht gecommuniceerd wordt, maar wanneer er dan direct op een forum gereageerd wordt (naast de communicatie via site e.d.) dan mag dat weer niet ofzo... Het is toch prima als iemand toelichting wil geven op een forum, of zijn forums ineens verboden terrein zodra je ergens de baas van bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
MikeN schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:28:
[...]

Interessant dat de mensen roepen dat er zo slecht gecommuniceerd wordt, maar wanneer er dan direct op een forum gereageerd wordt (naast de communicatie via site e.d.) dan mag dat weer niet ofzo... Het is toch prima als iemand toelichting wil geven op een forum, of zijn forums ineens verboden terrein zodra je ergens de baas van bent?
Toelichting :?

Ik zie er géén 8)7

Er wordt alleen op negatieve berichten gereageerd met dat het aannames zijn. Niet echt inhoudelijke berichten. Dat is wat ik nou vreemd vind. Lees het allemaal maar nog eens na.

[ Voor 15% gewijzigd door RedHat op 30-10-2009 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeN schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:28:
[...]

haha prachtige wht ironie. +1 voor u heerschap :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:32
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:00:
[...]
Want professionals hebben hier niets te zoeken? Ik vind het juist goed dat ze zich, zeker als gamehost, op fora als tweakers begeven. Direct contact met de afzetmarkt, ook op directieniveau, daar is helemaal niets mis mee. Er zijn tal van voorbeelden te noemen van ondernemingen waar de directie het zicht op en de band met de uiteindelijke klant totaal verloren is...

[ Voor 12% gewijzigd door JasperE op 30-10-2009 20:56 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste