Ik zeg niet dat je naar de notaris moet, maar een notaris (of andere goede advocaat) kan je wel helpen met het dichttimmeren van de akte die getekend moet worden voor de overdracht van het auteursrecht. Ik probeer alleen maar te helpen met het dichttimmeren van de basis.Garyu schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:35:
Ik zou het niet moeilijker maken dan het is. Met een contract naar de notaris?. Het gemiddelde miljoenencontract hier waar het gaat om grote patenten wowrden niet door een notaris bezegeld hoor. Dat is gewoon B2B en wordt door een rechtsgeldige handtekening bezegeld. Daar heb je geen notaris bij nodig.
Bron : Rijksoverheid.nl
"Overdragen van het auteursrecht
Het recht om te publiceren of te kopiëren kunt u ook aan iemand anders geven, verkopen of nalaten bij erfenis. Bij overdracht krijgt degene aan wie u uw rechten overdraagt zeggenschap over het verdere gebruik van uw werk. Aan de overdracht van uw rechten kunt u (financiële) voorwaarden stellen. Om het auteursrecht aan iemand anders over te dragen moet u een akte (laten) opstellen, waarin precies is beschreven wat die overdracht inhoudt."
De licenties die ik weggeef zijn ook allemaal gecontroleerd door een notaris, en ik doe niet eens aan miljoenendeals. Maar ik weet wel zeker dat ik sterk sta in een rechtzaak.
Je kan vinden dat ik mieren zit te pesten, maar copyright heeft in Nederland helemaal geen juridische betekenis en laat mijn reactie hierboven nou net juridisch van aard zijn.Copyright is gewoon het engelse woord voor auteursrecht. Om daar nou over te gaan lopen mierenpesten..
In Nederland werken wij niet met copyrights maar met de Auteurswet. Deze wet regelt het auteursrecht op literatuur, wetenschap en kunst. Al die watermerkjes van (beginnende) fotografen met zo'n copyright-symbool slaan nergens op. Los van het feit dat wij AUTEURSRECHT hebben en geen copyright (dat is van toepassing in de VS, waar je je werk moet registreren) ben je in Nederland automatisch de rechthebbende van creatief werk. Leuk dat "copyright" een vertaling is van "auteursrecht", maar in je communicatie naar mensen die inbreuk maken op het auteursrecht of in een rechtzaal betekent het woord niet zoveel.