Heeft inderdaad niets met PAL/NTSC te maken maar met het feit dat Nintendo vóór 1994 ook bepaalde hardware regio-specifiek heeft gemaakt, waaronder de controllers van de SNES en NES (dus NIET de N64, daar is alles voor uitwisselbaar). Dit geldt overigens alleen voor US/JAP vs. PAL. JAP werkt dus samen met US, US/JAP werkt niet samen met PAL.crack_en_hack schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 00:58:
Ik had vandaag een "vriendelijke" discussie met iemand over Nintendo accessoires, in het bijzonder NES/SNES en N64.
Die ander beweerde dat Amerikaanse controllers, Multi-Taps, RF kabels en N64 Expansion packen memory card niet in europa zullen werken omdat deze accessoires in Nederland de term "PAL Version" op de verpakking hebben.
Ik ben echter van mening dat al deze accessoires niks met PAL of NTSC te maken hebben.
Ligt aan het apparaat, voor de N64 kan je omwisselen wat je wil (ik heb op mijn US en JAP N64 ook gewoon een Europese stroomadapter geklikt). Voor de SNES is het een ander verhaal vanwege het verschil tussen AC en DC bij de SNES en Super Famicom. Oftewel: Als je een PAL stroomadaper op een Super Famicom gebruikt gaat het niet goed, als je een PAL stroomadapter op een US SNES gebruikt gaat het wel goed (je moet dan wel de plug die in de SNES gaat overzetten want die is anders van vorm.crack_en_hack schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 00:58:
Ook het netspanningsverschil heeft naar mijn mening geen invloed omdat elke console uiteindelijk de zelfde interne spanning krijgt van zijn adapter.
Over de volgende vraag moesten wij allebij het antwoord schuldig blijven dus daarom vraag ik jullie mening hierover:
Als je een Amerikaanse of Japanse console hier in Nederland zou aansluiten met een adapter van zijn europeese soortgenoot, gaat dit dan werken.
Om even als voorbeeld te nemen: een Japanse (SNES) Super Famicom met een adapter van een Nederlandse SNES, gaat dit werken of krijg je dan probemen...?
Je kan overigens wel een MegaDrive 1 adapter gebruiken op een Super Famicom.
Klopt, tenzij je een PAL SNES van na 1994 hebt, dan werkt het weer wel.GAIAjohan schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 01:05:
Amerikaanse SNES controllers schijnen iig niet te werken op een Europese SNES.
De controllerpoort is exact hetzelfde in alle SNES/SFC versies, het gaat om de lockout chip die een de binnenkant van de SNES zit (van vóór 1994) die voor problemen zorgt.painkill schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 01:10:
Kijk, je hebt de normale Snes en Famicon, die goed samenwerken, en gewoon hetzelfde zijn, en je hebt dit geval:
http://www.xbox-modchips.com/img/super-nintendo-big.jpg
Deze ziet er in ieder geval anders uit, de werking is volgensmij hetzelfde, maar het kan zijn dat er een regiospecifieke aansluiting op zit.
Daarnaast zijn een SNES en een SFC absoluut niet hetzelfde, er zijn wel degelijk verschillen op het gebied van stroominput en regiobeveiliging (hardwarematig en softwarematig).
Hetzelfde geldt voor NES controllers. De PAL SNES is iig te tweaken: http://www.gamesx.com/misctech/eurosnescontrol.htmcrack_en_hack schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 01:34:
[...]
Dat is vaag, Weet iemand waar dat aan ligt want de connector is exact het zelfde.
En hoe zit dat met de NES controllers...?