Goeie oude (retro) consoles deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 60.414 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-09 12:30
crack_en_hack schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 00:58:
Ik had vandaag een "vriendelijke" discussie met iemand over Nintendo accessoires, in het bijzonder NES/SNES en N64.

Die ander beweerde dat Amerikaanse controllers, Multi-Taps, RF kabels en N64 Expansion packen memory card niet in europa zullen werken omdat deze accessoires in Nederland de term "PAL Version" op de verpakking hebben.

Ik ben echter van mening dat al deze accessoires niks met PAL of NTSC te maken hebben.
Heeft inderdaad niets met PAL/NTSC te maken maar met het feit dat Nintendo vóór 1994 ook bepaalde hardware regio-specifiek heeft gemaakt, waaronder de controllers van de SNES en NES (dus NIET de N64, daar is alles voor uitwisselbaar). Dit geldt overigens alleen voor US/JAP vs. PAL. JAP werkt dus samen met US, US/JAP werkt niet samen met PAL.
crack_en_hack schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 00:58:

Ook het netspanningsverschil heeft naar mijn mening geen invloed omdat elke console uiteindelijk de zelfde interne spanning krijgt van zijn adapter.

Over de volgende vraag moesten wij allebij het antwoord schuldig blijven dus daarom vraag ik jullie mening hierover:

Als je een Amerikaanse of Japanse console hier in Nederland zou aansluiten met een adapter van zijn europeese soortgenoot, gaat dit dan werken.
Om even als voorbeeld te nemen: een Japanse (SNES) Super Famicom met een adapter van een Nederlandse SNES, gaat dit werken of krijg je dan probemen...?
Ligt aan het apparaat, voor de N64 kan je omwisselen wat je wil (ik heb op mijn US en JAP N64 ook gewoon een Europese stroomadapter geklikt). Voor de SNES is het een ander verhaal vanwege het verschil tussen AC en DC bij de SNES en Super Famicom. Oftewel: Als je een PAL stroomadaper op een Super Famicom gebruikt gaat het niet goed, als je een PAL stroomadapter op een US SNES gebruikt gaat het wel goed (je moet dan wel de plug die in de SNES gaat overzetten want die is anders van vorm.

Je kan overigens wel een MegaDrive 1 adapter gebruiken op een Super Famicom.
GAIAjohan schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 01:05:
Amerikaanse SNES controllers schijnen iig niet te werken op een Europese SNES :).
Klopt, tenzij je een PAL SNES van na 1994 hebt, dan werkt het weer wel.
painkill schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 01:10:
Kijk, je hebt de normale Snes en Famicon, die goed samenwerken, en gewoon hetzelfde zijn, en je hebt dit geval:

http://www.xbox-modchips.com/img/super-nintendo-big.jpg

Deze ziet er in ieder geval anders uit, de werking is volgensmij hetzelfde, maar het kan zijn dat er een regiospecifieke aansluiting op zit.
De controllerpoort is exact hetzelfde in alle SNES/SFC versies, het gaat om de lockout chip die een de binnenkant van de SNES zit (van vóór 1994) die voor problemen zorgt.

Daarnaast zijn een SNES en een SFC absoluut niet hetzelfde, er zijn wel degelijk verschillen op het gebied van stroominput en regiobeveiliging (hardwarematig en softwarematig).
crack_en_hack schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 01:34:
[...]

Dat is vaag, Weet iemand waar dat aan ligt want de connector is exact het zelfde.

En hoe zit dat met de NES controllers...?
Hetzelfde geldt voor NES controllers. De PAL SNES is iig te tweaken: http://www.gamesx.com/misctech/eurosnescontrol.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 15:39

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Huh ? Ik heb een USA SNES en daar gebruik ik gewoon EUR controllers op...

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 20:21
nou, dat zou stug zijn. Ik heb hier een US controller liggen, nieuw in doos en die doet t toch echt niet op een EU console hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Schweino schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 08:25:
Hetzelfde geldt voor NES controllers. De PAL SNES is iig te tweaken: http://www.gamesx.com/misctech/eurosnescontrol.htm
Ah das dan weer jammer, zat er aan te denken om een US NES te kopen omdat ik die voor een mooi prijsje kan krijgen maar dat blijkt uiteindelijk toch weer een dure grap te worden.

Ook kon ik 2 nieuwe NES controllers kopen (uit de USA), daar dacht ik mijn NL NES mee blij te maken maar dat gaat dus bij NES ook niet werken :(

Hoe kan je zien uit welk jaar je SNES komt...?, a.d.h.v een nummer serie ofzo...?

Hoe kan je van de buitenkant zien of een NES controller een EU of een USA model is...?

Alvast bedankt voor alle info _/-\o_

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 01:47:
[...]

[afbeelding]
De aansluiting lijkt weer hetzelfde.. Of de bedrading dat ook is weet ik niet.

Ik wil die redesigned NES controller eigk wel. En mss die toploader ook wel. Importeren zal alleen wel duur zijn :| Die controller lijkt me gewoon lekkerder in de hand liggen. Die top loader heeft geen composiet aansluiting zoals de gewone NES.
als je een toploader kan importeren moet je dat doen aangezien je daarop alles kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ook graag een retro collectie beginnen maar is Helaas een beetje duur. Ik heb maar 2 retro consoles eigenlijk Msx2 en CD-I en een PS1. Alleen bij de msx heb ik geen spellen :(. Ik hoop de NES van mijn oom te kunnen krijgen aangezien hij er toch niks mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiantxtc
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-08 01:34
Je hoeft toch niet alles in een keer te kopen?

Ik ben 2 jaar geleden begonnen met mijn snes waar ik 7 spellen voor had.
Nu zijn dat er ongeveer 70 (meeste losser carts), het heeft geen haast dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defiantxtc schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:03:
Je hoeft toch niet alles in een keer te kopen?

Ik ben 2 jaar geleden begonnen met mijn snes waar ik 7 spellen voor had.
Nu zijn dat er ongeveer 70 (meeste losser carts), het heeft geen haast dus.
Nee dat klopt. Maar het probleem is ik woon bij mijn ouders (ben nog geen 18) maar die staan zo'n beetje al een hartaanval te krijgen als ik een spel voor mijn xbox 360 koop. Maar ik wil sowieso een Snes of een Nintendo 64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit jaar nog een nieuwe N64 weten te kopen lol. Heb er inmiddels ook iets van 10 games voor. Toch blijft het een beetje surreeel dat je games die je vroeger voor 150 gulden kocht je nu voor minder dan 10 euro kan oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen kijk eerst eens wat je ermee doet. Ik bedoel leuk hoor zo'n "collectie" maar het gros van de games wilde je toen al niet spelen laat staan nu. Paar leuke games waar je je een tijd mee kan vermaken hoeven echt niet duur te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:22:
Ik heb dit jaar nog een nieuwe N64 weten te kopen lol. Heb er inmiddels ook iets van 10 games voor. Toch blijft het een beetje surreeel dat je games die je vroeger voor 150 gulden kocht je nu voor minder dan 10 euro kan oppikken.
zijn er dan nog steeds nieuwe N64's te koop dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
jazeker ===> L0c4lh0st

Nintendo 64 Clear Blue Mario Pack-(nus-s-tbwe-eur-1) om precies te zijn

[ Voor 65% gewijzigd door Lampuhkap op 01-12-2009 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 12:35
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:17:
Ik zou ook graag een retro collectie beginnen maar is Helaas een beetje duur. Ik heb maar 2 retro consoles eigenlijk Msx2 en CD-I en een PS1. Alleen bij de msx heb ik geen spellen :(. Ik hoop de NES van mijn oom te kunnen krijgen aangezien hij er toch niks mee doet.
Ik ben begonnen om alle consoles die ik vroeger had terug te kopen.. Nu heb ik inmiddels van alles staan, van super oud tot nieuwere generatie consoles. (zoals dreamcast, xbox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Laatst online: 12-09 22:27
Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:12:
[...]

Nee dat klopt. Maar het probleem is ik woon bij mijn ouders (ben nog geen 18) maar die staan zo'n beetje al een hartaanval te krijgen als ik een spel voor mijn xbox 360 koop. Maar ik wil sowieso een Snes of een Nintendo 64.
Haha, dan moeten juist blij zijn dat je retro gaming wil gaan doen.
Zoals gezegd n64 spellen voor 10 euro is beter dan dan 60 eruo voor een 360 game, om nog maar te zwijgen van de prijs van een ps3 vergeleken met een n64.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiantxtc
wat ik persoonlijk vreemd vind is het verschil in prijs tussen snes en n64 games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

defiantxtc schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:48:
wat ik persoonlijk vreemd vind is het verschil in prijs tussen snes en n64 games.
De N64 titels zijn doorgaans veel beter te krijgen :)

Ik hoop morgen een foto te kunnen plaatsen met m`n laatste nieuwe pareltjes..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 15:43:
[...]

zijn er dan nog steeds nieuwe N64's te koop dan?
Ik had mazzel bij een gameshop. Was overigens zo'n Star Wars episode 1: Racer pack.

Heb trouwens ook een converter voor Mario Kart 64 (Japans, met andere stemmen voor Luigi, Toad, Wario en Prinses, leuk) Zijn er specifiek games die niet met converters werken? Kan me herinneren dat dit op de snes wel zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

Speedlink schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 13:58:
nou, dat zou stug zijn. Ik heb hier een US controller liggen, nieuw in doos en die doet t toch echt niet op een EU console hoor
Ik heb zelfs geen USA controllers ! (die moet ik nog steeds regelen).
Dus speel gewoon met de zuurstokkleurtjes EURO controllers van mn andere EURO SNES.
Gebruik mn USA SNES omdat deze een RGB mod heeft en omdat daar mn 64 mbit copybox alleen op werkt (doet het niet op een EURO SNES maar wel op een EURO Megadrive :/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
ricost schreef op woensdag 02 december 2009 @ 12:32:
[...]

Ik heb zelfs geen USA controllers ! (die moet ik nog steeds regelen).
Dus speel gewoon met de zuurstokkleurtjes EURO controllers van mn andere EURO SNES.
Gebruik mn USA SNES omdat deze een RGB mod heeft en omdat daar mn 64 mbit copybox alleen op werkt (doet het niet op een EURO SNES maar wel op een EURO Megadrive :/)
RGB mod op een SNES? Wat houdt dat in, een SNES werkt namelijk out of the box met een RGB-scart kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Verwijderd schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:17:
Duur? Neuh. Ik heb best een hoop consoles maar het heeft me bij elkaar niet meer dan 100 euro gekost. Pas op de rommelmarkt nog een Mega Drive 1 met RGB kabel, twee controllers en 15 spellen gekocht voor een tientje. De N64 was gratis, de Psone omgebouwd ook weer een tientje op de rommelmarkt, de megadrive II met spellen 5 euro in een kringloop.. Gewoon goed zoeken en kennissen laten weten dat je naar die ouwe 'troep' op zoek bent. Vaak kun je het gratis meekrijgen :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

Schweino schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:17:
[...]

RGB mod op een SNES? Wat houdt dat in, een SNES werkt namelijk out of the box met een RGB-scart kabel.
Geen idee wat er precies mee gebeurd is. Heb die USA SNES bij een 64 mb copybox gehad.
De RGB scart kabel is gesoldeerd op het systemboard want deze gaat via een gat aan de zijkant naar binnen. Heb er nooit niet echt naar gekeken, het is mn 'gebruik' SNES, is ook vergeeld en niet moeders mooiste.
Maar ik zal em eens opendraaien om te kijken wat er precies gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramon1984
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-05 02:13
-darkstar- schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 17:04:
[...]

_/-\o_ beste voetbal spel ooit imo... Nintendo World Cup

Wikipedia: Nintendo World Cup
omg!

De herinneringen komen naar boven!

Dit spel zat bij een van de 3 die ik van mijn ouders erbij kreeg (bij mijn NES).
Toen kreeg ik Nes + Mario bros + Rollerskaters + Nintendo world cup

Wat natuurlijk toendertijd top was! en ik heb er heel wat potjes op gespeelt.

Weet nog precies dat het eerste team waar je altijd tegen speelde kameroen was! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramon1984
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-05 02:13
MrJey schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:26:
[...]

MK eerst op arcade gespeeld in de snackbar op de dappermarkt, en daarna kreeg ik deel 1/deel 2 op snes :D dat was echt een topper toenertijd.

Jammer genoeg weet ik al die fatalities niet meer uit mijn hoofd.
Ook de eerste arcade Console bij de snackbar in Holendrecht (Amsterdam).
Inmiddels ben ik 25 maar rond die tijd was ik een jaar of 8/9 en stond daar een arcade kast met altijd rond de 10 gasten die allemaal een stuk ouders als ik waren. Maar wanneer ik daar aankwam en ging spelen waren ze snel weg :D. FAAAATALITY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Laatst online: 31-08 11:49
ricost schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:59:
[...]

Geen idee wat er precies mee gebeurd is. Heb die USA SNES bij een 64 mb copybox gehad.
De RGB scart kabel is gesoldeerd op het systemboard want deze gaat via een gat aan de zijkant naar binnen. Heb er nooit niet echt naar gekeken, het is mn 'gebruik' SNES, is ook vergeeld en niet moeders mooiste.
Maar ik zal em eens opendraaien om te kijken wat er precies gedaan is.
Waarschijnlijk is hij dan direct gesoldeerd op het moederbord, omdat die persoon zo'n Snes connector niet voor handen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2024

Captain N

Back in NL. T_T

Wat betreft het controller PAL vs NTSC verhaal: mocht je een Famicom willen kopen, die controllers kun je ook niet uitwisselen met een Europese NES. Simpelweg omdat de Famicom geen losse controllers heeft. De eerste versie iig niet.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

Had ook ergens gelezen dat een USA SNES standaard geen RGB uit kan poepen. Maar goed, het werkt prima ;)
Vindt het dan alleen wel vreemd dat mn EURO controllers allemaal zonder problemen op mn USA SNES werken (heb zelfs geen USA controllers!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is trouwens een goede richtprijs voor een Snes? Wil er 1 kopen maar waar moet ik bij een kale snes aan denken voordat ik de Marktplaatsverkopers kaalpluk. Het gaat dan wel om een kale snes.

Daarnaast gister Super Mario Kart (compleet) binnen! Leuk om dat boekje ook weer eens te zien inclusief vertaalfouten zoals de schilden die schelpen worden genoemgd ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Ter info: Mijn PAL Super Nintendo controllers werken zonder problemen op een Super Famicom.

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:20
Verwijderd schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:34:
Wat is trouwens een goede richtprijs voor een Snes? Wil er 1 kopen maar waar moet ik bij een kale snes aan denken voordat ik de Marktplaatsverkopers kaalpluk. Het gaat dan wel om een kale snes.

Daarnaast gister Super Mario Kart (compleet) binnen! Leuk om dat boekje ook weer eens te zien inclusief vertaalfouten zoals de schilden die schelpen worden genoemgd ed.
Ik heb zelf €50 betaald voor een SNES in zeer goede staat. Niet verkleurd, alles erbij. Doos in goede staat, 3 normale controllers, 2 draadloze controllers, tribal tap en Mario Kart in doosje.

Klik: GAIAjohan in "Goeie oude (retro) consoles deel 9"
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/122onkm.jpg

Een kale snes zonder iets erbij? Rommelmarkt lijkt me dan een betere oplossing. Op mp ben je toch gauw 20 euro kwijt.

[ Voor 17% gewijzigd door GAIAjohan op 03-12-2009 15:27 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:22

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Vergeelde SNES met 2 controllers en SuperMarioWorld, zonder doosjes/boekjes/whatever, wel alle kabels voor 5 euro op de rommelmarkt. Heb nog Mario Allstars erbij gekocht (wederom zonder doosje/boekje voor 5 euro.

Dat soort prijzen zijn geen uitzondering, je moet wel een beetje geluk hebben (of zoals ik heel veel rommelmarkten afgaan, vorige week nog een NDS gekocht met tasje en lader voor 3 tientjes.)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik heb eindelijk nu ook een NES! Overgekocht van Richard die ook in dit topic en op GoT rondloopt :D Heel erg bedankt voor de snelle en goede afhandeling Richard ;) Alles keurig verpakt en de NES en de controllers zien er erg goed uit en alles werkt perfect :D Was echt heel lang geleden dat ik op een NES had gespeeld, maar het was meteen weer dolle pret. Mijn zus was toevallig vandaag thuis en ik heb met haar lekker een uurtje Super Mario Bros en Super Mario Bros 3 gespeeld, was echt heel leuk _o_ Nu kunnen we wanneer er hier vrienden over de vloer zijn lekker NESsen!

Hier wat fotootjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/imgscript/img/thumb/b92aab63.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/imgscript/img/thumb/6f3dcce3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/imgscript/img/thumb/0ccd215f.JPG

ps. Welke games moet ik echt nog hebben voor de NES en waar kan ik ze goed kopen? Ik wil eigenlijk sowieso nog een Double Dragon en Mega Man game maar ik weet niet welke de beste zijn uit de series??? :P

[ Voor 9% gewijzigd door monnick op 03-12-2009 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Hey.. moet je voor het gebruik van een RGB kabel (dreamcast) nog bepaalde instellingen doen bij de tv?
Ik heb hier een dreamcast staan met een RGB kabel maar krijg er geen beeld mee op mijn tv. (modernere beeldbuis tv). Heb de standaard kabel alweer aangesloten omdat ik het opgegeven heb..maar er moet toch wel een manier zijn?

Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
monnick schreef op donderdag 03 december 2009 @ 20:15:
ps. Welke games moet ik echt nog hebben voor de NES en waar kan ik ze goed kopen? Ik wil eigenlijk sowieso nog een Double Dragon en Mega Man game maar ik weet niet welke de beste zijn uit de series??? :P
Uiteraard Castlevania 1 en 3. Zijn nog steeds mijn favo games...
Van de Mega Man serie heb ik alleen deel 2 gespeeld, die is erg goed.

Double Dragon ben ik nooit echt een fan van geweest.

Hier zijn wat leuke winkels:

http://www.retrogamewinkel.nl/
http://www.retrogamefreak.com/
http://www.prinsenonlineshop.nl/
http://www.g3shop.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
CrystalViriS schreef op donderdag 03 december 2009 @ 21:44:
Hey.. moet je voor het gebruik van een RGB kabel (dreamcast) nog bepaalde instellingen doen bij de tv?
Ik heb hier een dreamcast staan met een RGB kabel maar krijg er geen beeld mee op mijn tv. (modernere beeldbuis tv). Heb de standaard kabel alweer aangesloten omdat ik het opgegeven heb..maar er moet toch wel een manier zijn?

Iemand ideeen?
De juiste scart aansluiting gebruiken die ook daadwerkelijk een RGB signaal kan verwerken lijkt me een goede eerste stap. Bij de meeste TV's is alleen de eerste en soms ook de 2e scart aansluiting geschikt voor RGB. De andere alleen composiet/s-video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Zoals beloofd een foto van wat recente aanwinsten:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HLpMZqLwLiXGELoyifVZxR8p/full.jpg

Nu alle MK`s voor de snes, Castlevania`s voor de NES en SNES en alle Turtles en MegaMan`s voor de NES in m`n verzameling *O*

Voor de oplettende kijker; ja, de N64 games zijn helemaal nieuw in folie :)

[ Voor 5% gewijzigd door Michael Knight op 03-12-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Hoe kan ik bij een NES ervoor zorgen dat wanneer ik hem aanzet, hij niet telkens aan en uit springt, maar gelijk aan blijft?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GZ schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:16:
Hoe kan ik bij een NES ervoor zorgen dat wanneer ik hem aanzet, hij niet telkens aan en uit springt, maar gelijk aan blijft?
Hoe bedoel je dat? Ju drukt op de powerknop en het lichtje gaat aan en uit, met het signaal erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:20:
[...]

Hoe bedoel je dat? Ju drukt op de powerknop en het lichtje gaat aan en uit, met het signaal erbij?
Exact.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm weet niet of dat op te lossen is zonder schroevendraaier. Ik neem aan dat je de stekker er goed in hebt zitten, misschien zou je anders eens een vervangende stroomkabel kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 09:43:
[...]

Hmm weet niet of dat op te lossen is zonder schroevendraaier. Ik neem aan dat je de stekker er goed in hebt zitten, misschien zou je anders eens een vervangende stroomkabel kunnen gebruiken?
Beide geprobeerd, geen resultaat. Kan ik ook alcohol of contactspray gebruiken om het geheel eens goed schoon te maken? Of heb ik daar een ander goedje voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 20:13
Als je NES met z'n powerlampje knippert is het contact tussen de NES en de cartridge niet goed -> NES openmaken en de connector schoonmaken met alcohol oid.
Eventueel kun je proberen de cartridge er zo in te stoppen dat het wel werkt, door hem bijvoorbeeld een beetje meer naar voren te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiantxtc
Michael Knight schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:42:
Zoals beloofd een foto van wat recente aanwinsten:

[afbeelding]

Nu alle MK`s voor de snes, Castlevania`s voor de NES en SNES en alle Turtles en MegaMan`s voor de NES in m`n verzameling *O*

Voor de oplettende kijker; ja, de N64 games zijn helemaal nieuw in folie :)
Waar heb je die castlevania gevonden????? wil ik ook :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

defiantxtc schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 19:12:
[...]

Waar heb je die castlevania gevonden????? wil ik ook :9~
Retrogamefreak.. was wel 65 euro, maar deze heb ik als klein jochie op een USA snes gespeeld (en daar was die al zeldzaam op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:22

MsG

Forumzwerver

Die is inderdaad wazig zeldzaam. Ik heb hem een aantal jaren geleden (2005 oid) gekocht voor 20 met boekje, maar heb hem sindsdien steeds minder gezien. Terwijl die reeks toch best een goed verkopende reeks is lijkt me? Ik snap nooit hoe die zeldzaamheid ontstaat bij bepaalde games. Net als dat Harvest Moon bijv niet zo vaak te vinden is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

GZ schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 08:16:
Kan ook zijn dat je een NTSC game in een PAL NES probeert te stoppen, of andersom. In dat geval zal je je lockout chip moeten disablen of een adaptertje moeten kopen. Als dat niet het geval is zou ik je cartridge eens goed reinigen, dat helpt al in 9/10 gevallen.

Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

MsG schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 02:12:
Die is inderdaad wazig zeldzaam. Ik heb hem een aantal jaren geleden (2005 oid) gekocht voor 20 met boekje, maar heb hem sindsdien steeds minder gezien. Terwijl die reeks toch best een goed verkopende reeks is lijkt me? Ik snap nooit hoe die zeldzaamheid ontstaat bij bepaalde games. Net als dat Harvest Moon bijv niet zo vaak te vinden is.
Harvest Moon was al een van de laatste goede games van de SNES die in de Power Unlimited stond destijds. Veel winkels kochten nog maar kleine partijen in en vaak hadden ze die games al niet meer. Harvest Moon zag ik volgens mij alleen nog bij Intertoys/Bart Smit liggen... Dixons had `m iig niet.

CastleVania X/Vampires Kiss is erg vaak afgeschreven als een 'slechte port van Rondo ###', de oorspronkelijk X-titel voor een spelsysteem van NEC. Ik zie ze persoonlijk als twee aparte titels, waarvan ik de SNES-soundtrack af en toe lekkerder vind klinken.Ook deze titel is gewoon minder /korter in het assortiment geweest, vanwege de late levenscuclus van de SNES en de nieuwere N64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Captain N schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 18:58:
[...]

Kan ook zijn dat je een NTSC game in een PAL NES probeert te stoppen, of andersom. In dat geval zal je je lockout chip moeten disablen of een adaptertje moeten kopen. Als dat niet het geval is zou ik je cartridge eens goed reinigen, dat helpt al in 9/10 gevallen.
Thanks. Met alcohol of juist iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain N

Captain N

Back in NL. T_T

Ja, je hebt er ook wel speciale goedjes voor, maar ik pak meestal een fles spiritus en giet daar een beetje van in een glas. Dan 2/3 water erbij ongeveer, en daar een wattestaafje indopen. Dan goed die contactjes van je NES spel schoonschrapen met een paar staafjes (tot er geen meuk meer afkomt iig).

Mijn foto's op Flickr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ

GZ

!!

Michael Knight schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 01:47:
[...]

Retrogamefreak.. was wel 65 euro, maar deze heb ik als klein jochie op een USA snes gespeeld (en daar was die al zeldzaam op).
65 Euro !!! En dan nog niet eens boxed of zo?? Wat zou je voor een boxed versie betalen dan?
Captain N schreef op zondag 06 december 2009 @ 23:52:
Ja, je hebt er ook wel speciale goedjes voor, maar ik pak meestal een fles spiritus en giet daar een beetje van in een glas. Dan 2/3 water erbij ongeveer, en daar een wattestaafje indopen. Dan goed die contactjes van je NES spel schoonschrapen met een paar staafjes (tot er geen meuk meer afkomt iig).
Thanks, zal het doorgeven.

[ Voor 38% gewijzigd door GZ op 07-12-2009 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GZ schreef op maandag 07 december 2009 @ 08:49:
[...]

65 Euro !!! En dan nog niet eens boxed of zo?? Wat zou je voor een boxed versie betalen dan?
Inderdaad, dat is wel erg overpriced. Volgens mij is CV1 hartstikke common, ook de US versie en niet meer waard dan $ 10. Wel een toffe game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Van de sint zaterdag (ook nog, voor de wii bezitters....) een retro titel gehad.....Samurai shodown anthology!!!

Ik had de game deze zomer al besteld, maar toen kon cdwow em niet leveren, maar nu dus als nog.
Ik weet nog dat ik lang geleden helemaal in de hemel was toen ik eindelijk sf2 kon spelen, want toen door CVG al maanden werd bejubeld als het beste vechtspel ever....maar toen las ik een ingestuurde brief over wsl mk vs sf, die discussie, en het antwoord was. Samurai showdown is beter dan beide games.....what what WHAT?

De orginele neo geo game was way boven mijn budget en om nog maar te zwijgen van het neo geo spel systeem, het enige wat ik kon doen was wachten op een poort voor mijn snes. Die poort kwam er, maar kreeg een slechte recensie. En ik had (heb?) nogal moeite met het spelen van iets inferieurs als ik weet dat het beter kan.
Door de jaren heen veel lol gehad met diverse andere fighting games, maar altijd bleef het aan me knagen. Zou dit idd zoveel beter zijn? Op een of andere reden nooit via emulatoren dit spel gespeeld, en de xbla arcade versie van deel 2 kon me ook niet bekoren. Ik heb ook nog is deel 5 op de xbox 1 binnengeharkt, maar een andere tik van me is dat ik het niet zo goed trek om te beginnen met een spel als ik de voorganger niet gespeeld heb (neuroot ikke.. ? 8)7 :+ ). Dus die ook niet gedaan.

Maar gisteren dus eindelijk kunnen spelen.....tuurlijk het spel heeft gedateerde gfx en geluid, weinig special moves. Maar de sfeer, de muziek geluid, het gesproken japans uit de intro. Ik ben weer helemaal terug in de nineties met foute ninja films enzo. Kan niet wachten om het spel meer te spelen en beter te leren (net zoals andere snk fighters is de moeilijkheidsgraad ook niet verkeerd, en mijn 3e tik is dat ik spellen ook nooit op easy of beginner ofzo wil spelen :P)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Opzich vind ik dit ook wel geinig. Een handheld van de N64 gemaakt :P
http://www.geeky-gadgets....dgets+%28Geeky+Gadgets%29

Alleen dien je dan wel een goede N64 thuis te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op maandag 07 december 2009 @ 10:17:
[...]

Inderdaad, dat is wel erg overpriced. Volgens mij is CV1 hartstikke common, ook de US versie en niet meer waard dan $ 10. Wel een toffe game.
Dude, heb je de originele post eigenlijk wel gezien... CV5.. niet 1..die heb ik ook 4 keer liggen (10-50ct @ rommelmarkten).
GZ schreef op maandag 07 december 2009 @ 08:49:
[...]

Hmzz, in principe geef ik niet zoveel om boxed versies... zolang de cart maar in perfecte staat is... (dus niet ontbindend :P). Deze cart is misschien 3 keer gespeeld..connectors zijn geeneens ingesleten.

Mocht je je afvragen waarom ik er zoveel voorover heb... het is een van de laatste titels die ik nog wilde hebben voor de super nintendo (toevallig zeldzaam) en ik ben geen jochie van 12 meer, dus kan het ook uit eigen zak betalen. :)

Zal nog eens foto`s posten van stukken van m`n collectie.. tot enkele jaren terug was ik vrij fanatiek verzamelaar.. tegenwoordig heb ik door werk + behoefte aan meer sociale contacten gewoon minder tijd voor het dagelijkse avondje gamen.. ik game tegenwoordig nog maar enkele uren per maand ( :X ). Ik heb overigens niks weggedaan uit mijn collectie..dat zou zonde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimyer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-05-2022
Ik zoek de game ook al een tijdje en volg het zo een beetje op ebay.
Heb hem deze week op ebay Engeland zien aflopen boxed voor 129 pond( ong 140 euro 8)7 8)7 ) .Dus 65 euro voor de cart is echt niet abnormaal hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Laatst online: 22-06 22:42
Weet iemand wat meer over een NES Zapper voor 100Hz TV's en LCD's etc etc...

Ik dacht er ooit een stuk over gelezen te hebben dat het mogelijk is ze om te bouwen/flashen en dat er 3rd party zappers waren voor dit soort toestellen.

Ik was alweer vergeten dat een normale zapper niet werkt op een 100Hz |:(

Ik maar duckhunt spelen en die hond maar blijven lachen elke keer 8)7

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

crack_en_hack schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 01:40:

Ik dacht er ooit een stuk over gelezen te hebben dat het mogelijk is ze om te bouwen/flashen en dat er 3rd party zappers waren voor dit soort toestellen.

Schiet eens op het plafond? De zapper reageert op de witte vlakken op je tv.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crack_en_hack schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 01:40:

Ik snap niet waarom Nintendo deze game nog niet heeft uitgebracht op de VC. De geemuleerde versie gebruikt de wiimote als gun. Stop die in een plastic pistoolvorm en het werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
In wii play zit een schiet game, waar een bijna 1 op 1 kopie in zit van het kleiduiven schieten van duck hunt, en er vliegen ook regelmatig eendjes over het beeld. Hoe leuk duck hunt vroeger ook was, het is nu te beperkt om als single game uit te brengen denk ik.

Het VC game beleid van nintendo is volgens mij zo min mogelijk aanpassen en het laten zoals het vroeger was, ik verwacht dus niet dat ze een aangepaste vc game met wiimote support gaan uitbrengen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
gravitone schreef op donderdag 03 december 2009 @ 22:30:
[...]

De juiste scart aansluiting gebruiken die ook daadwerkelijk een RGB signaal kan verwerken lijkt me een goede eerste stap. Bij de meeste TV's is alleen de eerste en soms ook de 2e scart aansluiting geschikt voor RGB. De andere alleen composiet/s-video.
Dat de scart aansluiting RGB moet ondersteunen dat wist ik wel ja. Ik heb een moderner model CRT tv, maar nergens staat ook maar iets vermeld van RGB. Alle scarts al geprobeerd, maar niets.. In de instellingen kun je niets veranderen. Dacht dat ik misschien iets over het hoofd zag. Handleiding van de tv ontbreekt dus dat is alles behalve handig... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Wat is het merk/type van de TV? Op veel TV's wordt de scartingang waar je een RGB signaal op kan aansluiten aangeduid met een [...] logo bij de ingang (drie puntjes in een vierkantje). Misschien kan je die een vinden?

Zie de 2 scart ingangen in het onderstaande plaatje. De S staat voor s-video.

Afbeeldingslocatie: http://gallery.techarena.in/data/513/Sony-KDL-Z4500-Full-HD-LCD-Rear-Connections.jpg

[ Voor 36% gewijzigd door Schweino op 09-12-2009 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATL
  • Niet online

ATL

Ik heb vandaag een NES en een SNES gekocht. Deze heb ik aangesloten op mijn LCD TV (Samsung LE40M86). Het beeld trilt de hele tijd. Is dat normaal en hoe kan ik dat verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Schweino schreef op woensdag 09 december 2009 @ 20:13:
Wat is het merk/type van de TV? Op veel TV's wordt de scartingang waar je een RGB signaal op kan aansluiten aangeduid met een [...] logo bij de ingang (drie puntjes in een vierkantje). Misschien kan je die een vinden?

Zie de 2 scart ingangen in het onderstaande plaatje. De S staat voor s-video.

[afbeelding]
Bedankt voor je reactie :P
Ik heb ondertussen al via internet een handleiding gevonden waarin ook gewoon beschreven staat dat de TV (het is een JVC, type weet ik zo eventjes niet uit mijn hoofd) natuurlijk ook RGB ondersteund, er staat ook bij op welke scart aansluiting dit is. (De eerste), maar natuurlijk heb ik deze scart al eens getest en het werkte niet. :(

Ik ga het toch nog maar eens proberen en alle instellingen nog maar eens goed doornemen. Dacht eerst dat het aan mijn RGB kabel lag, maar ik heb er nu al 2 liggen en ze doen het geen van beiden. Nu is mijn tv echt verschrikkelijk wat betreft instellingen dus het zou me niets verbazen als er gewoon iets fout staat. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

ATL schreef op woensdag 09 december 2009 @ 21:10:
Ik heb vandaag een NES en een SNES gekocht. Deze heb ik aangesloten op mijn LCD TV (Samsung LE40M86). Het beeld trilt de hele tijd. Is dat normaal en hoe kan ik dat verhelpen?
Met een antenekabel zou dat best wel eens kunnen (hoeft niet).

Sluit je nes en snes aan met een av-kabel...dat is bij een lcd gewoon verplichte kost ivm het betere signaal.

• wimyer
ATL schreef op woensdag 09 december 2009 @ 21:10:
Had hetzelfde probleem.Heb ook een Samsung lcd.Als ik de snes of de nes rechtstreeks aansluit op de av ingang van de tv, trilt het beeld.Heb het probleem kunnen oplossen door ze aan te sluiten op de av ingang van mijn harddiskrecorder.Probeer dat eens.
Blijkbaar een probleem van Samsung lcd's?

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

@TV problemen; Gebruik een SCART blokje en probeer ook die ingangen of anders een Composite naar VGA/DVI/HDMI converter. Ik heb zelf een Composite naar VGA converter om oude games op een TFT monitor te spelen en dat werkt goed. Niet perfect, maar geen trillend beeld of zo! Getest met 50/60 hertz consoles.

Model: eBay de goedkoopste.

[ Voor 66% gewijzigd door DLX op 10-12-2009 14:46 ]

The Legend Will Never Die

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:59
CrystalViriS schreef op woensdag 09 december 2009 @ 22:23:
[...]

Bedankt voor je reactie :P
Ik heb ondertussen al via internet een handleiding gevonden waarin ook gewoon beschreven staat dat de TV (het is een JVC, type weet ik zo eventjes niet uit mijn hoofd) natuurlijk ook RGB ondersteund, er staat ook bij op welke scart aansluiting dit is. (De eerste), maar natuurlijk heb ik deze scart al eens getest en het werkte niet. :(

Ik ga het toch nog maar eens proberen en alle instellingen nog maar eens goed doornemen. Dacht eerst dat het aan mijn RGB kabel lag, maar ik heb er nu al 2 liggen en ze doen het geen van beiden. Nu is mijn tv echt verschrikkelijk wat betreft instellingen dus het zou me niets verbazen als er gewoon iets fout staat. :(
Bij onze oude tv kan je voor elk video kanaal (knopje A/V op de afstandsbediening) ook nog wisselen tussen gewoon signaal of RGB. Dat doe je door op de (bij ons) gekleurde knopjes die je kan gebruiken voor teletekst bijv. te drukken op de juiste AV-ingang.

Misschien dat dat je kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Weet iemand hoe ik nog aan een niet-tweedehands GameBoy Advance SP kan geraken?
Ik woon in België dus ben vooral op zoek naar online winkels. Hier in de buurt heb ik er geen meer gevonden.

Het is omdat ik terug begonnen ben met Pokemon Yellow en Silver (nostalgie!!) en ik nu enkel een Gameboy Advance bezit. Maar deze heeft dus géén backlight screen, wat wel vervelend is aangezien ik een Sony PSP gewoon ben :p

(Ik zoek niet naar de GameBoy Micro aangezien die geen Gameboy Color games kan spelen. Vind ik wel jammer want dat design is zo slick and sweet!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
meld je bij l0c4lh0st. die heeft er 1 liggen als ik me niet vergis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Speedlink schreef op zondag 13 december 2009 @ 12:51:
meld je bij l0c4lh0st. die heeft er 1 liggen als ik me niet vergis
Ik heb geen GBA SP liggen hoor. :o

Ik zoek zelf nog een nieuwe GBA SP Classic NES Edition. :9

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ow,my bad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Vandaag eindelijk Mario Paint big box (SNES) gescoord. Frans/Nederlands, nieuw in doos. Hij kwam eerder al voorbij op Marktplaats voor 100 euro of zo, maar dat vond ik toen teveel.

Daarna nog een Duitse classics versie op eBay gezien voor een redelijke prijs, maarja, dat was classics en Duits... Toen nog een op de Franse eBay gezien maar ook die was player's choice (wel FR/NL). En nu dus eindelijk de goeie.

Waarom ik het post? Dat spel is niet zo makkelijk te vinden in echt nette staat. Dan vind je weer cart only, dan weer met boekje, dan weer spel + muis, dan weer met helemaal bekraste muismat, verneukte doos, etc.

Die ik krijg heeft alles gewoon netjes compleet in de doos met boekje, alles in plastic, net uitziende doos. :)

Ook een nieuwe SNES Scope gescoord, ook Frans/Nederlands. Zelfde verhaal als de regel hierboven. :)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip J. Dijkstra
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 12:43
Mijn nieuwe AES games! vers uit Taiwan.

Vele mailtjes, smsjes en een cash-transfer naar Taiwan later is het gelukt:
een goede vriend van mij heeft bovenstaande Neo Geo AES spellen voor me meegenomen (de PS3 spellen zijn van hem). Hier bijna niet (enigszinds betaalbaar) aan te komen.
In een keer een hele stapel bijzondere AES spellen bij m'n verzameling :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Asgaro schreef op zondag 13 december 2009 @ 12:47:
Weet iemand hoe ik nog aan een niet-tweedehands GameBoy Advance SP kan geraken?
Ik woon in België dus ben vooral op zoek naar online winkels. Hier in de buurt heb ik er geen meer gevonden.

Het is omdat ik terug begonnen ben met Pokemon Yellow en Silver (nostalgie!!) en ik nu enkel een Gameboy Advance bezit. Maar deze heeft dus géén backlight screen, wat wel vervelend is aangezien ik een Sony PSP gewoon ben :p

(Ik zoek niet naar de GameBoy Micro aangezien die geen Gameboy Color games kan spelen. Vind ik wel jammer want dat design is zo slick and sweet!)
Is een DS (non i editie) geen optie? Oh wait, gb color games.....Heb niks gezegd.
* Sagat speelts op vakantie altijd 'even' de b mode van original tetris uit met preview off. Maar dit kan idd alleen op de sp.

Ik zou zelf trouwens ook overwegen om over te stappen naar een nieuwe pokemon, online ruilen en battlen is toch ook wel geinig.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Laatst online: 05-09 14:27
ik zal niet alles in dit topic mikken maar deze retro cab ben ik aan et maken :P

[CiP] Visual Pinball Mini-Cab

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
oeh, mooi ding! en die AES games zijn ook verrie verrie nijs! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimyer
Philip J. Dijkstra schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:27:
Mijn nieuwe AES games! vers uit Taiwan.

Vele mailtjes, smsjes en een cash-transfer naar Taiwan later is het gelukt:
een goede vriend van mij heeft bovenstaande Neo Geo AES spellen voor me meegenomen (de PS3 spellen zijn van hem). Hier bijna niet (enigszinds betaalbaar) aan te komen.
In een keer een hele stapel bijzondere AES spellen bij m'n verzameling :9~
Mooi, mooi ,mooi die games,ik zie dat de Marlboro daar ook goedkoper was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-08 09:51
Sagat schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:31:
[...]

Is een DS (non i editie) geen optie? Oh wait, gb color games.....Heb niks gezegd.
* Sagat speelts op vakantie altijd 'even' de b mode van original tetris uit met preview off. Maar dit kan idd alleen op de sp.

Ik zou zelf trouwens ook overwegen om over te stappen naar een nieuwe pokemon, online ruilen en battlen is toch ook wel geinig.
Idd, deze spelen geen GB Color games :)
Ik heb wel Pokemon Sapphire liggen, maar daar wil ik niet meer aan beginnen. Kvind het veel te 'bombastisch' geworden. Stuk of 300 Pokemons fzo, daar heb ik niet echt de 'wil' meer voor om die allemaal te catchen. (En Ruby heb ik niet dus ruilen kan ook niet.)
In Pokemon Yellow zitten er 150 als ik mij niet vergis, en daar wil ik dus wel de tijd voor uittrekken om deze allemaal eens te vangen :P Plus het feit dat m'n zus Pokemon Blue heeft liggen ergens, dus ik kan traden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
Ah een completist! Ik snap je helemaal. Ik heb zelf red nog liggen, maar daar heb ik 2x de kans verpruts om snorlax te vangen, dus die ga ik sowieso niet meer completeren. Ken verder maar 1 persoon irl die het speelde en daar heb ik niet zo veel contact meer mee (en ik weet vrijwel 100% zeker dat hij het niet meer speelt).

Ik heb ook de DS versie maar daar ben ik nog niet zo ver mee. Het nadeel van die games is dat er gewoon ontzettend veel tijd in gaat zitten vooral het grinden voor gym master battles.

Maar succes gewenst iig :)

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

offtopic:
Ik heb nog wel een gameboy advance SP liggen is misschien 2x aangeweest dus nog zo goed als nieuw.. :) Volgens mij ook nog compleet met doos en alle boekjes etc. Als iemand intresse heeft DM / Mail je me maar!

Ben laatst bij een maatje geweest en weer eens SMB 3 gespeeld op de Nes :) oude tijden herleefden weer! Ben nu opzoek naar een nes voor een redelijke prijs.. Maar wat is een Nes op dit moment nog waard? Zie veel verschillende prijzen op internet..

[ Voor 6% gewijzigd door souljah1h op 15-12-2009 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
souljah1h schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:27:
offtopic:
Ik heb nog wel een gameboy advance SP liggen is misschien 2x aangeweest dus nog zo goed als nieuw.. :) Volgens mij ook nog compleet met doos en alle boekjes etc. Als iemand intresse heeft DM / Mail je me maar!

Ben laatst bij een maatje geweest en weer eens SMB 3 gespeeld op de Nes :) oude tijden herleefden weer! Ben nu opzoek naar een nes voor een redelijke prijs.. Maar wat is een Nes op dit moment nog waard? Zie veel verschillende prijzen op internet..
Zoek je een nieuwe?
In een winkel hier in de buurt hebben ze nog nieuwe NES Control Deck compleet in doos etc. Maar er zitten geen controllers bij.

Prijs zal volgens mij niet boven de 50 euro zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

l0c4lh0st schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:44:
[...]

Zoek je een nieuwe?
In een winkel hier in de buurt hebben ze nog nieuwe NES Control Deck compleet in doos etc. Maar er zitten geen controllers bij.

Prijs zal volgens mij niet boven de 50 euro zitten.
Heb even op google foto's zitten te kijken maar wat is precies een Nes Control Deck? Hij ziet er anders uit.. Dat er geen controllers bij zitten is geen probleem. Ook hoeft hij niet nieuw te zijn :)

Edit: Een amerikaanse versie?

[ Voor 3% gewijzigd door souljah1h op 15-12-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Nee gewoon een normale. ;)
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/30bfec8.jpg

Heb zelf 70 euro betaald voor een complete NES met SMB2 en 3 boxed, 2 controllers en een losse Gamecube erbij met 1 controller en 3 spellen en toebehoren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Mm ik vond wat vreemde plaatjes van een Nes leek wel een namaak ofzo :)

En waar ben je die tegen gekomen? Naar zoiets ben ik ook opzoek - de gamecube!
Wil er ook niet teveel aan uitgeven het is gewoon even voor de leuk!

[ Voor 48% gewijzigd door souljah1h op 15-12-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
souljah1h schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:30:

Ik zou zeggen, houdt Marktplaats goed in de gaten. Ik had van iemand een Nes, Snes, N64 + heel veel accesoires (6 nes controllers bijv. 8)7 ) voor 50 euro.

Ter indicatie: Ik denk dat 20 euro wel een goede prijs is voor een Nes + controller en nog een spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

danielkraak schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:55:
[...]

Ik zou zeggen, houdt Marktplaats goed in de gaten. Ik had van iemand een Nes, Snes, N64 + heel veel accesoires (6 nes controllers bijv. 8)7 ) voor 50 euro.

Ter indicatie: Ik denk dat 20 euro wel een goede prijs is voor een Nes + controller en nog een spel.
Daar staan ze op dit moment niet op voor rond de 20 euro :( Achja we houden het wel even in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:21
souljah1h schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:04:
[...]

Daar staan ze op dit moment niet op voor rond de 20 euro :( Achja we houden het wel even in de gaten!
Dit moet over het algemeen toch wel lukken, gewoon direct contact opnemen met de aanbieders. Zo ben ik aan mijn NES met zapper en Mario/Duckhunt gekomen voor 18 Euro!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
souljah1h schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 14:30:

Marktplaats :) Komt ook mijn boxed SNES met 3 orig controllers, 2 draadloze controllers, multitap en Mario Kart boxed vandaan :). Alle boekjes nog in plastic, SNES nog in plastic :)
En het belangrijkst, niet verkleurd. Is mijn NES trouwens ook niet :)

En je kwam zeker deze tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.brianstoys.com/store/images/products/videogames/sealed/nes/vga/nes_74656632.jpg

_O_
Is een Amerikaanse vernieuwde versie. Spellen laden vanaf bovenkant ipv voorkant met een slede. makkelijker schoonmaken.
Hij speelt ALLE NES spellen (JAP NTSC, PAL (zowel Engels als Europees), NTSC.) En heeft een moderne SNES look-a-like controller.
Enig nadeel tov de 'normale' is dat hij geen tulp-aansluiting heeft voor video en geluid, maar alleen een RF-ding.

Als ik ooit zoéén vind dan neem ik 'm.

[ Voor 55% gewijzigd door GAIAjohan op 16-12-2009 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

GAIAjohan schreef op woensdag 16 december 2009 @ 17:10:
[...]

Marktplaats :) Komt ook mijn boxed SNES met 3 orig controllers, 2 draadloze controllers, multitap en Mario Kart boxed vandaan :). Alle boekjes nog in plastic, SNES nog in plastic :)
En het belangrijkst, niet verkleurd. Is mijn NES trouwens ook niet :)

En je kwam zeker deze tegen:
[afbeelding]

_O_
Is een Amerikaanse vernieuwde versie. Spellen laden vanaf bovenkant ipv voorkant met een slede. makkelijker schoonmaken.
Hij speelt ALLE NES spellen (JAP NTSC, PAL (zowel Engels als Europees), NTSC.) En heeft een moderne SNES look-a-like controller.
Enig nadeel tov de 'normale' is dat hij geen tulp-aansluiting heeft voor video en geluid, maar alleen een RF-ding.

Die kwam ik inderdaad tegen! Vandaar mijn vraag :P Als het goed is heb ik net een SNES op de kop getikt met Mario + 2 controllers en alle aansluit benodigheden voor 15 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
souljah1h schreef op woensdag 16 december 2009 @ 17:37:
[...]

Die kwam ik inderdaad tegen! Vandaar mijn vraag :P Als het goed is heb ik net een SNES op de kop getikt met Mario + 2 controllers en alle aansluit benodigheden voor 15 euro!
Mooie deal! Welke Mario? Mario World? Anyway, geen geld voor zo'n mooi systeem met zulke toptitels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

danielkraak schreef op woensdag 16 december 2009 @ 19:06:
[...]

Mooie deal! Welke Mario? Mario World? Anyway, geen geld voor zo'n mooi systeem met zulke toptitels.
Mario World inderdaad! :) Vond het zelf ook al geen slechte deal!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

GAIAjohan schreef op woensdag 16 december 2009 @ 17:10:

Moet je eigenlijk de Japanse HVC-101 editie hebben (redesigned toploader) deze heeft ook een composiet uitgang :) (maar geen rf-modulator geloof ik)

Afbeeldingslocatie: http://pic2.xmbs.jp/537/5d6828.jpg

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

DCFreak schreef op donderdag 17 december 2009 @ 00:55:
[...]

Moet je eigenlijk de Japanse HVC-101 editie hebben (redesigned toploader) deze heeft ook een composiet uitgang :) (maar geen rf-modulator geloof ik)

[afbeelding]
En laat ik die nu net een aantal dagen op marktplaats hebben staan. Zoek maar eens op "Famicom AV", voor T.net bezoeker maak ik een leuke prijs!

20*350ZO45°

Verwijderd

Richard schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:09:
[...]

En laat ik die nu net een aantal dagen op marktplaats hebben staan. Zoek maar eens op "Famicom AV", voor T.net bezoeker maak ik een leuke prijs!
Maar die speelt wel gewoon Amerikaanse en PAL games en is op een redelijk normale manier aan te sluiten?

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:12:
[...]

Maar die speelt wel gewoon Amerikaanse en PAL games en is op een redelijk normale manier aan te sluiten?
Zou het niet weten, is nooit uit de doos geweest.

20*350ZO45°

• danielkraak
Ontzettend mooi ding! Zou bijna willen gaan bieden of gewoon meteen het geld neerleggen, maar ik houd me maar een beetje in de komende tijd. ;)

Er is ook een PAL versie van de control deck. Hij is namelijk in Australie uitgekomen en als het goed is heeft die ook composite.

Edit: @Richard: je hebt ook een iQue zie ik. ;) Hebben die trouwens last van brakke analog sticks?

[ Voor 46% gewijzigd door danielkraak op 17-12-2009 10:06 ]

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

danielkraak schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:02:
Ontzettend mooi ding! Zou bijna willen gaan bieden of gewoon meteen het geld neerleggen, maar ik houd me maar een beetje in de komende tijd. ;)

Er is ook een PAL versie van de control deck. Hij is namelijk in Australie uitgekomen en als het goed is heeft die ook composite.

Edit: @Richard: je hebt ook een iQue zie ik. ;) Hebben die trouwens last van brakke analog sticks?
iQue zie je te weinig om daar een oordeel over te geven. Ook die iQue is gewoon nooit uit de doos geweest, zit wel eenzelfde pookje als N64 op (een pikkie dus), en niet zoals de Gamecube een "kogel".

20*350ZO45°

• Sagat
Even een heads up voor de retro gamer die het niet erg vind om via LEGALE emulatie klassiekers te spelen.

Zavvi heeft de megadrive collection voor de 360 in de aanbieding.
Linkie

10 second ninja DONE

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Zo... daarnet een pakje van de kerstman/l0c4lh0st...

Pics volgen vanavond! :D

• Tanuki
  • Niet online
Michael Knight schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:26:
Zo... daarnet een pakje van de kerstman/l0c4lh0st...

Pics volgen vanavond! :D
Met m'n stoere kerstmuts! 8)

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Wat heb je van l0c4lh0st overgenomen? :p
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.