Ik voelde me inderdaad ook aardig aangesproken tssssss....Schweino schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:54:
[...]
![]()
* Schweino gaat weer terug naar GoT bejaardensoos - hier melden deel 2
20*350ZO45°
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik voelde me inderdaad ook aardig aangesproken tssssss....Schweino schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 17:54:
[...]
![]()
* Schweino gaat weer terug naar GoT bejaardensoos - hier melden deel 2
20*350ZO45°
Jazekers, maar ik wil ze wel spelen. Dan koop ik voor bijv 2 euro een non-boxed versie. Die kosten geen drol.wimyer schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:41:
Dat ik de sealed games mooi bewaar en maar een andere game speel.Nog mensen die dit ervaren??
Ik heb dit ook wel een beetje, maar dat komt ook omdat ik geen tijd heb om alle retro spellen daadwerkelijk te spelen. In principe heb ik al te weinig tijd om alle current-gen spellen op mijn ps3 volledig uit te spelen, dus retro is meer de verzamel richting opgegaan. En ja, wat doe je dan als je voor een lage prijs een sealed game op de kop kan tikken, of als een game dat volgens de verkoper 'in goede staat' is, ineens factory sealed blijkt te zijn? Ik kan het dan niet over mijn hart verkrijgen om het open te makenwimyer schreef op zondag 15 november 2009 @ 22:41:
Wat betreft de sealed games moet ik bekennen dat ik altijd beweert heb in de eerste plaats een gamer te zijn en pas in tweede plaats een verzamelaar.Toch betrap ik mezelf de laatste tijd meer en meer dat de weegschaal de andere kant begint over te hellen en dat ik ook spullen en spellen koop voor de heb.Dat ik de sealed games mooi bewaar en maar een andere game speel.Nog mensen die dit ervaren??
10 second ninja DONE
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
[ Voor 7% gewijzigd door Zakkenwasser op 17-11-2009 11:33 ]
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
20*350ZO45°
Ag, zo ken ik een Game winkel die voor spellen zoals pocky en rocky, prince of persia 2 en nog wat snes spellen 5 eu totaal wilde geven.Plakjekaas schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 18:37:
Wat is jullie ervaring met het verkopen van games en hardware aan retrowinkeltjes?
Vind het tot nu toe een beetje teleurstellend. Probeerde wat SEGA Game Gear spelletjes met handleiding te verkopen. De winkel wilde er maar € 1 á 2 voor geven.
Terwijl ze zelf Game Gear spelletjes (Sonic 1 bijvoorbeeld), cardrige only, voor € 15 verkopen.
Willen ze voor mijn Sonic 2 met handleiding maar € 1 á 2 geven....
Nu verwacht ik niet dat ik er € 10 ofzo voor kan krijgen, maar € 5 zou ik wel leuk vinden.
Ik snap ook best dat de populariteit van het spel ook meetelt, maar kan me niet voorstellen dat Sonic 2 niet geliefd is bij verzamelaars of fans van Sonic spellen.
Maar goed, wat is jullie ervaring? Weten jullie misschien winkeltjes die wel wat meer dan € 1 á 2 voor spellen geven?
Stel je voor JIJ bent retrowinkeltje, denk even aan je huur pand + GWL..Michael Knight schreef op dinsdag 17 november 2009 @ 22:28:
Zie ook dat winkels regelmatig 3/4 euro geven voor recente DS games... dan heb ik het over grote namen in het tweedehands circuit. Niet intrappen, want ze maken woekerwinsten op die dingen, zoals je uit bovenstaand voorbeeld al kunt opmaken.
20*350ZO45°
[ Voor 35% gewijzigd door Zakkenwasser op 18-11-2009 09:39 ]
En ik vind het werkelijk schandalig om eerlijk te zijn dat de mensen gewoon denken dat het allemaal "normaal" is. JA, ik heb ook een R4 (2 zelfs), maar de spellen die erop staan heb ik ook legaal (tja dat zullen meer mensen zeggen, maar bij deze nodig ik jullie uit (incl. NintendoMrJey schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:37:
Tja... DS spelletjes zijn niet echt een zegen meer aangezien Jan Modaal wel weet wat R4 is maar niet weet wat een virusscanner is en wat dat dan doet.
Boeit het niet als mijn PC een virus krijgt, als ik het spelletje maar gratis van internet af kan halen.
20*350ZO45°
Ik heb ooit eens een discussie gehad met een klant.Richard schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:42:
[...]
En ik vind het werkelijk schandalig om eerlijk te zijn dat de mensen gewoon denken dat het allemaal "normaal" is. JA, ik heb ook een R4 (2 zelfs), maar de spellen die erop staan heb ik ook legaal (tja dat zullen meer mensen zeggen, maar bij deze nodig ik jullie uit (incl. Nintendo) om te komen controleren
)
Zo kwam ik laatst bij een Intertoys franchiser die zwaar last ondervind van de R4 verkopen.
Klant loopt naar de game-balie:
Klant (zonder ook maar enige schroom omdat ze niet weten dat het illegaal is): Verkoopt u R4 kaartjes
Bedrijfsleider (die zijn boterhammen tegenwoordig zonder beleg eet): Nee, die verkopen wij niet.
Klant loopt uiteindelijk zonder aankopen de winkel uit, vind Intertoys maar een K*T zaak omdat ze niet hebben wat zei vroeg, en uiteindelijk komen ze toch wel aan het kaartje.
Werkelijk onmogelijk een gevecht met dit kaartje aan te gaan. Echt schandalig.
Als je 4 kinderen hebt, en 4 DS-en, dan moet je ook maar de centjes kunne opbrengen voor 4x zoveel software vind ik.MrJey schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:48:
[...]
Ik heb ooit eens een discussie gehad met een klant.
Ik zei dat ik het wel origineel koop, wist ze het argument te geven dat ik nog thuis woon en geen kinderen heb.
Nou mevrouw, ik woon op mezelf.
Als kinderen geld kosten, dan geef je ze ander speelgoed (dacht ik zo)
20*350ZO45°
Kijk, ik zou dan wel kunnen begrijpen dat je bijv. 2x het origineel koopt en daar ook 2 van (voor gebruik van je Eigen kinderen, en ook maar 1 malig, als ze ze kwijt zijn oid, dan pech gehad) zou kopiëren. Je hebt het spel origineel, dus draagt ook zeker wel bij aan de maker van de games, maar om nu voor alle 4 je kinderen een spel origineel te kopen, zou ik niet doen denk ik. (Heb geen kinderen overigens, dus kan het niet met zekerheid zeggen)Richard schreef op woensdag 18 november 2009 @ 09:59:
[...]
Als je 4 kinderen hebt, en 4 DS-en, dan moet je ook maar de centjes kunne opbrengen voor 4x zoveel software vind ik.
Kinderen worden natuurlijk wel gek gemaakt op het schoolplein, "Kijk eens welk spelletje ik nu heb". Hoe principieel ik ook ben, ik ben bang dat ik wellicht mee zou gaan.
"Vroeger" kreeg ik in zomer 1991 een Nintendo Gameboy met Tetris, in September 1991 Super Mario Land, sept 92 ander spel, sept 93 ander spel enz enz enz. Tegenwoordig zijn het natuurlijk wel "verwende nesten".
10 second ninja DONE
Natuurlijk, maar wel op mijn arcade; Street Fighter Alpha 2, Street Fighter vs Xmen (2on2), Marvel vs Capcom (2+on2+), Soul Calibur, Soul Calibur 2.Vraag me trouwens of er nog mensen zijn die de nog wat oudere 1on1 beat em ups spelen (en voor de scherpe lezers, ouwe team based games als KOF is ook prima hoor, maar dus niet double dragon/streets of rage, want die zijn nog populair afgaande op eerdere posts)?
[ Voor 4% gewijzigd door DLX op 18-11-2009 13:35 ]
The Legend Will Never Die
Ik ken op zijn minst alle games die je noemt.GOUDSBS schreef op woensdag 18 november 2009 @ 13:04:
[...]
Natuurlijk, maar wel op mijn arcade; Street Fighter Alpha 2, Street Fighter vs Xmen (2on2), Marvel vs Capcom (2+on2+), Soul Calibur, Soul Calibur 2.
KOF is niet mijn ding, en Super Street Fighter 2 en ervoor zijn te "beperkt". Street Fighter III heb ik me nog te weinig in verdiept, maar trekt me tot nu toe niet echt.
Edit: Helemaal vergeten, natuurlijk Killer Instinct 2
10 second ninja DONE
Donkey Kong Country 3 Dixie Kong's Double Trouble! Player's Guide (EAN 0 45496 69112 7) (Nintendo) (SEALED) | ||
![]() | ![]() |
Rechargeable Battery Pack / AC Adapter (DMG-A-RB-FAH-1) (Nintendo) (NEW) | ||
![]() | ![]() | ![]() |
Battery Pack (MK-2105-50) (Sega) (NEW) | ||
![]() | ![]() | ![]() |
Handy Carry (SV-905) (Joyplus) (NEW) | ||
![]() | ![]() | ![]() |
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Wow, originele boards, talk about arcade perfectGOUDSBS schreef op woensdag 18 november 2009 @ 14:20:
@Sagat;
Nee geen MAME, ik heb gewoon de "echte" boards, dus CPS2 voor de CAPCOM games, en een System 11 voor Soul Calibur, System 246 voor Soul Calibur 2 en het Killer Instinct 2 board (zie paar pagina's terug voor mijn dedicated KI2 kast; EDIT: deeltje 8 ).
Uiteraard speel ik SF4 en dalijk SSF4, ook Soul Calibur 4, DOA op de XBOX 360. Street Fighter III heb ik via emu draaien, maar heb er geen gevoel bij. 1 omdat hij geemuleerd wordt en 2 omdat ik er te weinig mee gespeeld heb. Zeker als je Street Fighter vs Xmen speelt en dan Street Fighter III start, dan voelt het te "beperkt" aan.
Gelukkig spelen al mijn vrienden deze games (de één beter/anders dan de ander) en speel ik gewoon bij mij, met zijn allen, met wat biertjes, en knallen
10 second ninja DONE
Hehe, dit begint een beetje op slowchat te lijken dus als we nog verder willen hierna motten we maar is pm-en, ben namelijk nieuwsgierig wat er niet fijn is aan arcade versies van deze games.GOUDSBS schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:13:
@Sagat;
Street Fighter vs X-men en Marvel vs Capcom zijn idd wat simpeler qua moves. Je hoeft de moves niet 2 keer uit te voeren om het zo maar eens te zeggen. Aan de andere kant is de actie snel (veel sneller dan Street Fighter(maakt niet uit welke(ook deel 4))), chaotisch als je net begint, maar je hebt zoveel bewegings vrijheid, dat je ook veel meer in lucht zit en door het wisselen van spelers verschillende techieken in een ronde kan gebruiken.
Oh ja even ter info: Zoek even op de verschillen tussen arcade versies van de "versus" games en de consoles. Je zult zien dat ze Street Fighter vs Xmen bijvoorbeeld totaal **** hebben.
Het rare is wel nu ik redelijk wat arcade games heb, de console versies niet echt super vind. Trager, minder frames, minder gevoel. Maar niet alles is perfect aan de arcade games hoor!
Als ik tijd heb zal ik me nog eens wat meer verdiepen in SF3 (denk de laatste deeltje 3). Helaas ben ik nu bezig met Zelda II, Doki Doki Panic en Castlevania op Famicom Disk System....
10 second ninja DONE
[ Voor 4% gewijzigd door Sagat op 24-11-2009 12:22 ]
10 second ninja DONE
PSN: Sluuz
10 second ninja DONE
[ Voor 12% gewijzigd door DLX op 24-11-2009 13:43 ]
10 second ninja DONE
Verwijderd
Hmm best coole feature al is PRTM een vrij aardige beat'm up. Waar heb je die cart vandaan?defiantxtc schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:08:
Heb ook nog een vraag voor de echte kenners hier:
Ik heb een snes cartridge van Power Rangers the Movie. Het is een Europees ogende cartridge alleen moet ik hem via een adapter spelen (Japans misschien?). Werkt prima tot ik bij het einde van level 1 kom, dan valt hij uit. als ik dan op reset druk is het spel opeens Lamborgini Challenge geworden?
Ik ga er vanuit dat het een of andere namaak rotzooi is, maar ik heb zoiets nog nooit meegemaakt iemand anders een idee/mening?
Verwijderd
10 second ninja DONE
Ik vind mezelf best wel een beetje een SNES (persoonlijke nummer 1 console) kenner, maar dit heb ik nog nooit gehoord of gezien. Verder idddefiantxtc schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:08:
Heb ook nog een vraag voor de echte kenners hier:
Ik heb een snes cartridge van Power Rangers the Movie. Het is een Europees ogende cartridge alleen moet ik hem via een adapter spelen (Japans misschien?). Werkt prima tot ik bij het einde van level 1 kom, dan valt hij uit. als ik dan op reset druk is het spel opeens Lamborgini Challenge geworden?
Ik ga er vanuit dat het een of andere namaak rotzooi is, maar ik heb zoiets nog nooit meegemaakt iemand anders een idee/mening?
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
10 second ninja DONE
Verwijderd
Nouja het is een vrij standaard beat'm up zoals je die zo vaak op de Snes hebt. Vecht tegen 100en putties die verschillende kleuren hebben en af en toe een eindbaas. Niet baanbrekend maar speelt lekker weg. Daarnaast kan je na een bepaald aantal vijanden verslagen te hebben op elk moment morphen in je rangervorm waardoor je weer iets andere aanvallen hebt en sterker bent dan normaal wat de monotomie verbreekt. Oh en er zijn ook surf- en snowboard levels (a la Sewer Surfin' bij Turtles in Time)Sagat schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:19:
Vond de mogelijke verklaring dat het een pirated cartridge is wel behoorlijk plausible. Wat ik opvallender vond is dat power rangers the movie nog wel een redelijke game zou zijn.......een goede game nav van een serie die op zijn minst niet best is? Wow.
En die zijn er ook voor de SNES/SFC, ik heb er zelf een paar (ook voor de megadrive). Je wisselt inderdaad van spel door op de reset knop te drukken. Zie ook http://www.gamersgraveyar.../pirate/pirate-multi.htmlGOUDSBS schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:45:
Ik weet 100% zeker dat er FAMICOM/NES bootlegs zijn die ook 2 spellen bevatten (dus na een soft-reset). Kan even geen linkje vinden, maar volgens mij is dat er 1 van de Simpsons.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Lolz, ik wilde je van de week op MSN aan je jas trekken omdat ik jou verdacht stil vondCaptain N schreef op woensdag 25 november 2009 @ 17:45:
D'oh. Ik vond het de laatste tijd al zo rustig op retro gebied hier. Kom ik er net achter dat er al een maand een nieuw topic is!
20*350ZO45°
Als ik het kon, lijkt het me wel leuk. Ik kan wel programmeren enzo, maar nog niet zo heel goed. Ik ben nu bezig met wat te rotzooien met AVR-microcontrollers (ook 8 bit).gravitone schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:16:
Het word steeds drukker op retro dev. gebied voor oude handhelds en consoles. Nu er voor de NES een flashcart is verschenen, de dev tools steeds beter worden, en nu voor mijn geliefde atari lynx er ook een cart beschikbaar is ben ik toch maar eens aan het coden geslagen. Het is erg uitdagend en ook leuk om met zo'n beperkt 8-bit platform te werken, en het kan enorm waarderend zijn als je eenmaal een mooi werkend stukje code afgeleverd hebt waar anderen ook veel plezier aan kunnen beleven. Mijn grote voorbeeld is super fighter team met hun release van zaku op de lynx (zie youtube). Netjes gereleased met een handleiding, officiele lynx verpakking, en replica cart. Zijn er hier meer mensen die het leuk vinden om met een oud platform te rotzooien of ben ik de enige hier die daar interesse voor heeft?
b.t.w. ik ben op het moment bezig met een tetris clone voor de lynx, en voorbereidend werk om 1 van mijn favouriete dos/amiga platform games van begin jaren 90 te porten. Ducktales the quest for gold.
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand
http://www.retrogamewinke...we-72-pins-connector.htmlmonnick schreef op donderdag 26 november 2009 @ 18:14:
Ik zit er sterk aan te denken om een NES te kopen. heeft iemand een tip waar ik deze het beste kan kopen (marktplaats, ebay?) en wat zijn dingen waar ik op moet letten?
En wat is een redelijke prijs om te betalen voor een NES met 2 controllers en 2 spellen bijv?
En hoe sluit je een nes aan op een moderne TV?
[ Voor 12% gewijzigd door Plakjekaas op 26-11-2009 18:21 ]
Dan heb je wel een NES met nieuwe connector en een paar maanden garantie (lol!)..Plakjekaas schreef op donderdag 26 november 2009 @ 18:17:
[...]
http://www.retrogamewinke...we-72-pins-connector.html
Met een nieuwe 72 pins connector, € 49
Ik weet niet niet of dit te duur is? Vind de prijs op zich wel meevallen
Aan de zijkant van de NES zie je 2 tulpstekker-aansluitingen (audio en video). Als je de juiste stekkers koopt en een scart-blokje kan je de NES aansluiten op de scart ingang van je tv.
[ Voor 5% gewijzigd door DLX op 27-11-2009 08:59 ]
Verwijderd
Nope. Ik rotzooide nog wel eens met megadrive spul en C64. Echter gezien de tijd (en skillzgravitone schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:16:
Zijn er hier meer mensen die het leuk vinden om met een oud platform te rotzooien of ben ik de enige hier die daar interesse voor heeft?
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Dit is een erg technisch verhaal. Ik zou eigenlijk ook niet weten waarom je hiervoor moeite zou willen doen.crack_en_hack schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 23:26:
Ik zit me net iets te bedenkenmaar ik weet niet of het nou hier thuishoort of in het Wii topic.
Ik (en een aantal anderen ook) hebben voor de SNES een copybox waar je rom files mee kunt maken van je cassettes.
Nou ben ik van plan het gamen weer een beetje op te pakken met de hedendaagse consoles en bij het Wii'en kwam ik erachter dat je daarop ook nog oude spellen kunt spelen door deze te kopen en te downloaden voor Wii points.
Erg prachtig allemaal maar is er een mogelijkheid om de Wii die rom files van een copybox te laten draaien...?
Wat ik tot nu toe weet is dat die spellen die je bij Nintendo download ook gewoon 1:1 roms zijn van de originele cassettes en dan de Wii die draait d.m.v. softwarematige emulatie.
Is er iemand die dit al heeft geprobeerd...?
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Waarom wil je een Viper GC Extreme? Ik had pas een Xeno GC hier nog ergens in Nederland besteld voor rond de 17 euro.Ik kan alleen geen fatsoenlijke mini dvd-r's vinden die ook printable zijn.l0c4lh0st schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 01:22:
Even voor de duidelijkheid: De Wii speelt dus niet untouched 1:1 SNES ROMs. De VC spellen zijn gewoon in een formaat waar de Wii mee overweg kan en zijn dus losse op zichzelf staande spellen.
Kort door de bocht is het inderdaad een kanaal+emulator+spel in 1 .wad gepropt.
Tenminste, dat is wat ik ervan begreep.
Maar de reden dat ik mijn post doe: Ik ben op zoek naar een nieuwe Viper GC Extreme modchip voor de Gamecube. Nou ben ik wat aan het rondzoeken geweest en de enige site die 'm nog op voorraad heeft is mod-chip.com. Maar daar kan je alleen met creditcard betalen. Iemand enig idee hoe ik dat ga fixen als creditcardloze student? Of weet iemand nog een andere site waar ze nog dat soort spul hebben?
[ Voor 3% gewijzigd door danielkraak op 28-11-2009 10:39 ]
Jij en Viper GC Extreme ?l0c4lh0st schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 01:22:
Even voor de duidelijkheid: De Wii speelt dus niet untouched 1:1 SNES ROMs. De VC spellen zijn gewoon in een formaat waar de Wii mee overweg kan en zijn dus losse op zichzelf staande spellen.
Maar de reden dat ik mijn post doe: Ik ben op zoek naar een nieuwe Viper GC Extreme modchip voor de Gamecube. Nou ben ik wat aan het rondzoeken geweest en de enige site die 'm nog op voorraad heeft is mod-chip.com. Maar daar kan je alleen met creditcard betalen. Iemand enig idee hoe ik dat ga fixen als creditcardloze student? Of weet iemand nog een andere site waar ze nog dat soort spul hebben?
[ Voor 67% gewijzigd door Lampuhkap op 28-11-2009 12:43 ]
Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
[ Voor 4% gewijzigd door Lampuhkap op 28-11-2009 19:13 ]
https://www.neteller.com/home/index.jsf (bijvoorbeeld, er zijn meer mogelijkheden)l0c4lh0st schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 01:22:
Zover ik weet draait een Sega Mega CD altijd backups, althans de PAL spellen natuurlijk. Ik neem aan dat je met een CDX Pro adapter bv ook gewoon NTSC backups kan draaien.Speedlink schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:33:
zon 90 euro op MP, moet zeggen dat ik daar best geluk mee gehad heb. Een goed werkende en complete is best lastig te vinden.Ik had met deze zelfs t geluk dat ie backups draait.
Misschien dat je een Wirecard aan kan maken? Dit is een online creditcard en kan je via je bank geld naar toe overmaken en zo online met een credit card betalen.l0c4lh0st schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 01:22:
Een tijd terug kon je ze nieuw in sealing krijgen via ibood/onedayfly voor zo`n 100 euro... zat een spel bij inbegrepen.l0c4lh0st schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 22:59:
Weet iemand hoe het zit met de NEC Turbo Grafx?
Ik verzamel dus eigenlijk alleen maar packs (losse SNES consoles zonder een spel erbij zou ik niet kopen).
Nou kan ik een nieuwe Turbo Grafx kopen, maar daar zit een spel bij dat niet op de doos vermeld staat. Als er geen packs waren is dat wel OK, maar ik kan dus nergens vinden of er wel of niet packs zijn gemaakt voor de Turbo Grafx. Het spel staat dus niet op de doos vermeld, dus ik ga er vanuit dat er dan ook geen spel werd geleverd bij die Turbo Grafx.
Er is een mooie aflevering van de Angry Video Game Nerd waarin hij precies dezelfde frustratie heeft als jij. Erg grappigSpeedlink schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 12:38:
Jammer is dan wel weer dat dat ding WEER een eigen adapter heeft. dus ik er nu 3 heb voor dat ding (Megadrive II, 32x en MegaCD)
PSN: Sluuz
Verwijderd
Serieus? Nog nooit geprobeerdAero schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 23:16:
[...]
Zover ik weet draait een Sega Mega CD altijd backups, althans de PAL spellen natuurlijk. Ik neem aan dat je met een CDX Pro adapter bv ook gewoon NTSC backups kan draaien.
Ik heb zelf ook een Mega CD met genoeg backup spellen (zelf gekopieerd) en die draaien zonder problemen.
PSN: Bellerophon-
Zou mooi zijn, misschien kan ik dan eindelijk eens Mortal Kombat CD en Earthworm Jim CD uitproberenSchweino schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:01:
^
Klopt, een neo geo CD en Atari Jaguar CD draaien ook kopietjes zonder dat je een beveiliging hoeft te omzeilen. Als ik het me goed heriner kan je een Mega CD spel ook patchen naar een andere regio en hoef je dus geen extra hardware te gebruiken. Dit werkt niet bij alle spellen omdat sommige spellen een 50/60Hz check ingebouwd hebben (en dat is weer op te lossen met een 50/60Hz switch).
Master Quest was toch wel gereleased voor de N64 DD in Japan? Of kunnen ze DD spellen niet dumpen of geen moeite voor gedaan om het te kunnen, omdat bijna niemand ze wil.GOUDSBS schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:48:
Zelfde als de Master Quest van Zelda voor de Nintendo 64 geloof ik. Gereleased voor GameCube, gekopieerd van de DVD en vervolgens beschikbaar gemaakt voor de Nintendo 64 emu's.
[ Voor 12% gewijzigd door danielkraak op 30-11-2009 16:13 ]
Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon
Was het maar zo'n feest, dan had ik de DD64 niet alleen voor de F-ZERO expansion hoeven halenMaster Quest was toch wel gereleased voor de N64 DD in Japan? Of kunnen ze DD spellen niet dumpen of geen moeite voor gedaan om het te kunnen, omdat bijna niemand ze wil.
Je hebt dus een DD64 als ik het goed begrijp?GOUDSBS schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:09:
[...]
Was het maar zo'n feest, dan had ik de DD64 niet alleen voor de F-ZERO expansion hoeven halenNee helaas, deze is nooit uitgekomen, omdat de DD64 al geflopt was. Google is naar URA Zelda en lees wat de oorspronkelijke bedoeling van Zelda op de N64 was. Het kon zo mooi worden...
ROMs zijn er trouwens wel van de DD64, niet veel en je kan er niets mee...
Zijn toevallig twee games die het wel doen na enig rommelen met regio`sBellerophon schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:05:
[...]
Zou mooi zijn, misschien kan ik dan eindelijk eens Mortal Kombat CD en Earthworm Jim CD uitproberen
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Dat is de Amerikaanse SNES ja. En Amerikaanse controllers werken niet op Europese en vice versa. Ondanks dat de connector hetzelfde is.painkill schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 01:10:
Kijk, je hebt de normale Snes en Famicon, die goed samenwerken, en gewoon hetzelfde zijn, en je hebt dit geval:
http://www.xbox-modchips.com/img/super-nintendo-big.jpg
Deze ziet er in ieder geval anders uit, de werking is volgensmij hetzelfde, maar het kan zijn dat er een regiospecifieke aansluiting op zit.
[ Voor 32% gewijzigd door GAIAjohan op 01-12-2009 02:36 ]
Dat is vaag, Weet iemand waar dat aan ligt want de connector is exact het zelfde.GAIAjohan schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 01:18:
[...]
Dat is de Amerikaanse SNES ja. En Amerikaanse controllers werken niet op Europese en vice versa. Ondanks dat de connector hetzelfde is.
crack_en_hack schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 01:34:
[...]
Dat is vaag, Weet iemand waar dat aan ligt want de connector is exact het zelfde.
En hoe zit dat met de NES controllers...?
[ Voor 31% gewijzigd door GAIAjohan op 01-12-2009 02:31 ]
ThanksMichael Knight schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 00:08:
[...]
Zijn toevallig twee games die het wel doen na enig rommelen met regio`s
SCDCONV is een handige tool daardoor
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq