HTC Hero [part cinq] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 77.620 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de htc hero nu bijna 1 week en vind hem echt geweldig.
Maar 1 ding krijg ik niet voor elkaar misschien dat iemand weet hoe ik het moet doen.
Als ik iemand bel en diegene neemt op dan trilt de htc hero 1 keer.
Ik vind dat niet erg prettig de trilfuctie staat overigens UIT.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen????

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 15:35
Verwijderd schreef op maandag 23 november 2009 @ 15:18:
Ik heb de htc hero nu bijna 1 week en vind hem echt geweldig.
Maar 1 ding krijg ik niet voor elkaar misschien dat iemand weet hoe ik het moet doen.
Als ik iemand bel en diegene neemt op dan trilt de htc hero 1 keer.
Ik vind dat niet erg prettig de trilfuctie staat overigens UIT.
Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen????

alvast bedankt
Hmm die optie (om het uit te zetten) ben ik nog niet tegengekomen.

Dit is overigens een "feature" die er voor zorgt dat je weet dat de verbinding tot stand is gebracht.
Vind het persoonlijk wel erg handig, het is maar een erg subtiel rillingkje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Is er een applicatie om alle updates automatisch door te voeren? Regelmatig staan er weer 20 tot 30 nieuwe updates klaar en het is altijd een pokkewerk om ze 1 voor 1 bijlangs te gaan. Is hier een handigheidje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

TictaCNL schreef op maandag 23 november 2009 @ 14:03:
[...]

Bedankt voor de antwoorden!

Wat ik me dan afvraag: Als ik bijvoorbeeld de automatische Weather update uit zet. Dan moet ik dus zelf het weer gaan updaten ofzo? dan heb je er toch eigenlijk niets aan?

en wat bedoelen ze hier precies mee:
"by de-selecting the “Enable always-on mobile data” check box in the “Mobile Network Settings” menu, you're likely to enjoy a lower cost of usage as well."
ik kan dat niet vinden op mijn mobiel.
Tuurlijk heb je er wel wat aan, je haalt je hero van standby af, gaat naar je weather widget, klikt op vernieuwen en hop je hebt overal waar je bent het weer bij je. Waarom zou het constant upgedate moeten worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TictaCNL
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-08 09:49
Sh4wn schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:02:
[...]

Tuurlijk heb je er wel wat aan, je haalt je hero van standby af, gaat naar je weather widget, klikt op vernieuwen en hop je hebt overal waar je bent het weer bij je. Waarom zou het constant upgedate moeten worden?
ik gebruik de weather widget niet zelf. alleen de klok met daar onder het weer. dan moet je eerst naar de wheater widget zelf gaan om deze te updaten. dat lijkt me niet handig.

daarbij komt nog dat 1 van de unique selling point van deze mobiel ten opzichte van de iphone de tussen tijdse updates zijn ipv eerst de app openen en dan pas de update zien.

hoe doe jij het dan bij je mail enzo? haal je die steeds handmatig binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Misschien heb ik niet goed gezocht, maar ik heb nog niets kunne nvinden over het backuppen van je data.
Daarbij bedoel ik in het bijzonder mijn smsjes en mijn contactpersonen.

Hoe kanik deze twee dingen offline, en ZONDER Outlook vanaf mn telefoon naar mijn netbook kopieren en eventueel later weer herstellen?

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:05

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Voor software kun je beter in Android Software & Discussie kijken. Bijvoorbeeld MyBackup kan apps, contacten, bookmarks, sms, etc backuppen.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:57
Veel mensen klagen/klaagden op internet dat het media volume van de Hero erg laag is. Ik vind juist dat het volume knijtertje hard kan, met mijn in-ear dopjes kom ik nooit verder dan het 1e of 2e 'klikje'. Ik vraag me dan ook af of dit volume ook in kleinere stapjes geregeld kan worden, in heel stille omgevingen vind ik het eerste stapje soms al te hard. Is hier een app oid voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-08 16:15
ShadyNetworker schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:48:
Misschien heb ik niet goed gezocht, maar ik heb nog niets kunne nvinden over het backuppen van je data.
Daarbij bedoel ik in het bijzonder mijn smsjes en mijn contactpersonen.

Hoe kanik deze twee dingen offline, en ZONDER Outlook vanaf mn telefoon naar mijn netbook kopieren en eventueel later weer herstellen?
Mybackup inderdaad, maar daar moet je voor betalen. Verder zijn er diverse gratis alternatieven. Zelf Flexilis in gebruik voor de contacten (online), kan echter ook met je gmail syncen (online). Verder zijn er weer losse apps voor sms etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 12:58
TictaCNL schreef op maandag 23 november 2009 @ 16:19:
[...]

ik gebruik de weather widget niet zelf. alleen de klok met daar onder het weer. dan moet je eerst naar de wheater widget zelf gaan om deze te updaten. dat lijkt me niet handig.

daarbij komt nog dat 1 van de unique selling point van deze mobiel ten opzichte van de iphone de tussen tijdse updates zijn ipv eerst de app openen en dan pas de update zien.

hoe doe jij het dan bij je mail enzo? haal je die steeds handmatig binnen?
Tja, dat weer verhaal kijk ik helemaal niet naar. Ik heb de HTC widget nog aan staan omdat ik de flip klok cool vin :) Als je de weather widget hebt staan kan je 'm direct via de widget refreshen trouwens...mja, dan ben je weer een extra scherm kwijt.

vwb mail: heb de mail widget van HTC en die heb ik op een verversfrequentie van 1x in het half uur staan. Dus geen push...dat scheelt ook weer een stuk.

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-05 18:09
styxz schreef op maandag 23 november 2009 @ 20:58:
[...]

Tja, dat weer verhaal kijk ik helemaal niet naar. Ik heb de HTC widget nog aan staan omdat ik de flip klok cool vin :) Als je de weather widget hebt staan kan je 'm direct via de widget refreshen trouwens...mja, dan ben je weer een extra scherm kwijt.

vwb mail: heb de mail widget van HTC en die heb ik op een verversfrequentie van 1x in het half uur staan. Dus geen push...dat scheelt ook weer een stuk.
Die flipclock zit er sinds de update niet meer in, iig de animatie niet meer. Die vertraagde sense nogal.
Weet niet of je lag ondervind maar raad je toch aan te updaten scheelt echt veel in de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TictaCNL
Staffie666 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 00:40:
[...]

Die flipclock zit er sinds de update niet meer in, iig de animatie niet meer. Die vertraagde sense nogal.
Weet niet of je lag ondervind maar raad je toch aan te updaten scheelt echt veel in de prestaties.
Ik heb de hero afgelopen zaterdag binnen gekregen en de flipclock zit er nog gewoon in hoor? neem aan dat mijn telefoon gewoon de laatste update heeft gehad dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
TictaCNL schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 08:56:
[...]

Ik heb de hero afgelopen zaterdag binnen gekregen en de flipclock zit er nog gewoon in hoor? neem aan dat mijn telefoon gewoon de laatste update heeft gehad dan.
uhm, bij mij doet de flipclock het ook niet meer. En ik heb de laatste update.
* DarkChylde had onbewust door dat er iets veranderd was, maar had niet gezien dat het de flipclock was :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TictaCNL
DarkChylde schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:01:
[...]

uhm, bij mij doet de flipclock het ook niet meer. En ik heb de laatste update.
* DarkChylde had onbewust door dat er iets veranderd was, maar had niet gezien dat het de flipclock was :o
bedoel je dat je de clock wel hebt maar dat hij alleen niet meer flipt of is hij gewoon helemaal verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
TictaCNL schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:10:
[...]

bedoel je dat je de clock wel hebt maar dat hij alleen niet meer flipt of is hij gewoon helemaal verdwenen?
Zoals ik al zei, het flippen is weg.
Hij maakt die animatie niet meer van paar min erbij, nee hij schiet nou gewoon naar de goede tijd
zonder animatie.

En als die er wel nog op zit heb je een hero die de update nog niet heeft gehad.
Gsm's die in de winkel zijn geleverd voor die update worden echt niet in de winkel nog geupdate.
Dat mag je zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg de aankoop van een HTC Hero, maar er zijn nog enkele dingen die mij bezighouden:
- is het verstandig om het toestel nu te kopen of is het beter nog even te wachten tot de versie met Android 2.0 uitkomt?
- mijn huidig toestel (SE W910i) is volledig compatibel met de bluetooth installatie in mijn wagen Audi A3 met RNS-E systeem). Weet iemand of de Hero ook volledig compatibel zal zijn?
- ik woon in België & gebruik Proximus. Kan ik gebruik maken van Youtube op de Hero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:40:
Ik overweeg de aankoop van een HTC Hero, maar er zijn nog enkele dingen die mij bezighouden:
- is het verstandig om het toestel nu te kopen of is het beter nog even te wachten tot de versie met Android 2.0 uitkomt?
Het is nu al een prachttoestel met 1.5, met 2.0 wordt het alleen maar beter. Als je persé de Hero wilt kan je hem net zo goed nu kopen natuurlijk :) Of je moet wachten op andere toestellen...
- ik woon in België & gebruik Proximus. Kan ik gebruik maken van Youtube op de Hero?
Was Youtube in België niet uitgeschakeld op de Hero? In dat geval zou je hem ook uit Nederland kunnen halen..
Weet het niet zeker overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:44
Verwijderd schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 10:40:
- mijn huidig toestel (SE W910i) is volledig compatibel met de bluetooth installatie in mijn wagen Audi A3 met RNS-E systeem). Weet iemand of de Hero ook volledig compatibel zal zijn?
Het werkt in mijn andere VAG-product (Seat) prima, maar ik heb zo'n UHV-carkit en geen RNS. Dus ik kan je geen garanties bieden :)

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Belgie is inderdaad de youtube app niet beschikbaar op de Hero.
Heb de mijne in Nederland gekocht met youtube erop. Updates komen ook sneller bij de nederlandse versie dan bij de Belgische. Reden is dat ze ROM steeds moeten aanpassen ivm met youtube voor Belgie.
Betreft het nu kopen of wachten op 2.0 heeft weinig zin, als 2.0 uitkomt en je koopt dan is de kans groot dat je een stock model koopt waar nog steeds de oude ROM opstaat. Een nieuwe batch-levering hangt nu eenmaal af van de stockvoorraad van de winkel waar je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:35
in welke zin kan je geen youtube bekijken op een belgische fw? Ik heb daar alleszins nog niks van gemerkt, ik kan gewoon op de site gaan. Ik heb wel een geroote rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pina schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 12:13:
in welke zin kan je geen youtube bekijken op een belgische fw? Ik heb daar alleszins nog niks van gemerkt, ik kan gewoon op de site gaan. Ik heb wel een geroote rom
Het gaat over de youtube app. De applicatie op de Hero zelf. Deze vind je niet op de Belgische versie.
Een geroote Hero met custom ROM is nooit een vergelijk met een standaard Hero. Custom ROMs hebben bijna geen beperkingen ivm wat dan ook.
Het is gewoon een feit, geen youtube app op de Hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:59
Staffie666 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:15:
[...]

Zoals ik al zei, het flippen is weg.
Hij maakt die animatie niet meer van paar min erbij, nee hij schiet nou gewoon naar de goede tijd
zonder animatie.

En als die er wel nog op zit heb je een hero die de update nog niet heeft gehad.
Gsm's die in de winkel zijn geleverd voor die update worden echt niet in de winkel nog geupdate.
Dat mag je zelf doen.
Ik heb m'n Hero nu een week en er zat firmware versie 2.73.405.5 op. Dit is ook de laatste versie die op de HTC site te downloaden is (http://www.htc.com/nl/sup...x?p_id=283&act=sd&cat=all). Echter, ik heb gewoon die animatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
Lijkt me heel sterk gezien elke hero die ik geflashed heb (4 stuks allemaal gewoon s/n ingevuld op de htc site)
dat niet meer heeft.
Maar het kan, misschien zie jij het verschieten van de tijd als zijnde animatie. De originele animatie
die duurde stukje langer en je zag dan ook een meer grafisch iets.

Logische volgende vraag, heb je al ooit de animatie op een hero zonder die rom gezien? :-P

http://www.youtube.com/watch?v=pB9iVAl4j_4

[ Voor 7% gewijzigd door Staffie666 op 24-11-2009 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:59
Staffie666 schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 14:39:
Lijkt me heel sterk gezien elke hero die ik geflashed heb (4 stuks allemaal gewoon s/n ingevuld op de htc site)
dat niet meer heeft.
Maar het kan, misschien zie jij het verschieten van de tijd als zijnde animatie. De originele animatie
die duurde stukje langer en je zag dan ook een meer grafisch iets.

Logische volgende vraag, heb je al ooit de animatie op een hero zonder die rom gezien? :-P

http://www.youtube.com/watch?v=pB9iVAl4j_4
Klopt, ik vond wat ik zag al animatie, het is een soort fade ofzo, maar dat filmpje laat veel meer animatie zien. Ik heb het dus ook niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TictaCNL
Zijn er trouwen ook meer HTC widgets te downloaden? ik vind deze veel mooier dan de android widgets omdat ze meer in de layout passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
TictaCNL schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 15:38:
Zijn er trouwen ook meer HTC widgets te downloaden? ik vind deze veel mooier dan de android widgets omdat ze meer in de layout passen.
vraag ik me ook af, je kan bij sommige htc widgets geen keuze maken tussen verschillende soorten, vind ik best vreemd. En over die animatie: ik heb die ook nooit gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Is het iemand trouwens al gelukt om met een WPA(2)Enterprise netwerk verbinding te maken?
Hier op de Uni(Leiden) gebruiken we het "eduroam" netwerk maar ik kan met geen mogelijkheid verbinding maken.
Ook kan ik geen certificaat installeren.

Ik heb wel enkele manuals gevonden voor Linux maar daar kan ik volgens mij niet zo heel veel mee.
Als ik een wifi scan uitvoer dan kom "eduroam" naar boven als zijnde een netwerk met WEP versleuteling. Zelf de SSID toevoegen haalt niets uit ._.

Heeft iemand enig idee?

[ Voor 31% gewijzigd door ShadyNetworker op 24-11-2009 18:05 ]

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
Woah, ik was net even aan het bellen met mijn hero, en het belvolume redelijk ver open (iets over de helft), en het lijkt wel of ik mn speakertje (die je aan je oor houd, niet achter op) er mee gemolt heb. Hij kraakt best wel als de telefoon over gaat en als er iemand praat. Of is het een normaal iets als je volume redelijk hard staat ? (over de helft) :)

[ Voor 10% gewijzigd door Nipje op 24-11-2009 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeurizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-02 18:10
Nipje schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:44:
Woah, ik was net even aan het bellen met mijn hero, en het belvolume maximaal open, en het lijkt wel of ik mn speakertje (die je aan je oor houd, niet achter op) er mee gemolt heb. Hij kraakt best wel als de telefoon over gaat en als er iemand praat. Of is het een normaal iets als je volume max staat ? :)
Is een bekend probleem. Mijn Hero is er 2 x voor weg geweest. Komen hem netjes thuis ophalen, en bezorgen hem met de tnt weer terug brengen. Je moet hem ongeveer 2 weken missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Jeurizz schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:56:
[...]

Is een bekend probleem. Mijn Hero is er 2 x voor weg geweest. Komen hem netjes thuis ophalen, en bezorgen hem met de tnt weer terug brengen. Je moet hem ongeveer 2 weken missen.
Haha dat meen je niet. Ik heb er echt al 4 terug moeten brengen / sturen omdat ik dode pixels had :(:(:( nou een keertje niet en krijg ik dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeurizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-02 18:10
Nipje schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:58:
[...]

Haha dat meen je niet. Ik heb er echt al 4 terug moeten brengen / sturen omdat ik dode pixels had :(:(:( nou een keertje niet en krijg ik dit
Probeer de speaker maar zachter te zetten. Je zult zien dat hij 1 of 2 klikjes boven het minimale volume alweer gaat kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Jeurizz schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:00:
[...]

Probeer de speaker maar zachter te zetten. Je zult zien dat hij 1 of 2 klikjes boven het minimale volume alweer gaat kraken.
Hij begint hier pas met kraken als ie net iets over de helft zit :(. Wel dat speakertje aan je oor trouwens. Maar iets over de helft is nog niet goed wel? =\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TictaCNL
ik heb ook last van het wifi probleem. mijn wifi thuis werk gewoon maar als ik op mn werk of bij mn vriendin thuis op wifi ga dan connect hij heel soms maar dan staat er gelijk weer: Verbinding verbroken. Heel kut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
ik heb problemen nu met de standaard muziekspeler. Als ik onderweg naar muziek luister, stopt hij elke keer na enkele minuten. Zomaar, zonder enige foutmelding. Ik snap er echt niks van. Ik heb mijn toestel zelfs gewoon op tafel gelegd, een keer met en daarna zonder hoofdtelefoon aangesloten en elke keer stopt hij plots met muziek afspelen... Dus het is zeker niet dat er een slecht contact zou zijn met de hoofdtelefoon, noch een probleem met dat ik hem per ongeluk zou unlocken...

iemand die een mogelijke oorzaak weet? Ik heb wel een geroote hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Zijn er nog mensen die de Hero icm met een vodafone abbo al fatsoenlijk voor voip kunnen gebruiken?
Ik heb skypeout met fring geprobeerd en sip met sipdroid. (sip userid met * erin pikt fring niet)
Beide geven een grote vertraging via wifi en alleen gekraak over 3g/hsdpa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-08 07:07

Nss

The Dude Abides

ShadyNetworker schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 18:04:
Is het iemand trouwens al gelukt om met een WPA(2)Enterprise netwerk verbinding te maken?
Hier op de Uni(Leiden) gebruiken we het "eduroam" netwerk maar ik kan met geen mogelijkheid verbinding maken.
Ook kan ik geen certificaat installeren.

Ik heb wel enkele manuals gevonden voor Linux maar daar kan ik volgens mij niet zo heel veel mee.
Als ik een wifi scan uitvoer dan kom "eduroam" naar boven als zijnde een netwerk met WEP versleuteling. Zelf de SSID toevoegen haalt niets uit ._.

Heeft iemand enig idee?
Wellicht dat dit topic je kan helpen: Android op TU Delft Eduroam netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
pina schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 19:13:[/b]
ik heb problemen nu met de standaard muziekspeler. Als ik onderweg naar muziek luister, stopt hij elke keer na enkele minuten. Zomaar, zonder enige foutmelding. Ik snap er echt niks van. Ik heb mijn toestel zelfs gewoon op tafel gelegd, een keer met en daarna zonder hoofdtelefoon aangesloten en elke keer stopt hij plots met muziek afspelen... Dus het is zeker niet dat er een slecht contact zou zijn met de hoofdtelefoon, noch een probleem met dat ik hem per ongeluk zou unlocken...

iemand die een mogelijke oorzaak weet? Ik heb wel een geroote hero.
ik heb het al gevonden, in task panel staat o.a. de music player op de lijst van programma's die hij moet afsluiten als mijn vrij geheugen onder de 70MB zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TictaCNL
pina schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:13:
[...]

ik heb het al gevonden, in task panel staat o.a. de music player op de lijst van programma's die hij moet afsluiten als mijn vrij geheugen onder de 70MB zit.
welk proggie gebruik je daar voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 17:59
Iemand een idee wat echt de juiste instellingen zijn voor vodafone?
Heb er een paar geprobeerd en ze werken wel, maar op de een of andere vage manier kom ik op geen irc server
zonder een connection reset of timeout, ongeacht de irc client.
Via Wi-Fi werkt irc namelijk wel gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
TictaCNL schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:32:
[...]

welk proggie gebruik je daar voor?
task panel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 09:54
-MB- schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 22:52:
Iemand een idee wat echt de juiste instellingen zijn voor vodafone?
Heb er een paar geprobeerd en ze werken wel, maar op de een of andere vage manier kom ik op geen irc server
zonder een connection reset of timeout, ongeacht de irc client.
Via Wi-Fi werkt irc namelijk wel gewoon goed.
De meest veilige instellingen zijn alleen APN als live.vodafone.com en dan gebruikersnaam+wachtwoord 'vodafone' rest kan je op default laten.
Als je gebruik wilt maken van rabo mobiel heb je ook de proxy server nodig (192.168.251.150 poort:8799), maar die proxy server blokkeert weer een aantal poorten, dus ja.
Probeer het eens zonder proxy server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 17:59
Zo staan mijn instellingen al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
hebben jullie dat ook: als je de music player gebruikt, en de hero gaat op standby, en je wilt dan je screen unlocken, dat je dan altijd die music player ziet in uw lock screen?

En van dan af verschijnt die music player altijd in je lockscreen... tenzij je reboot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al problemen gehad met de trackball?

Sinds gister scrollt mijn trackball niet meer naar beneden. Naar boven, links en rechts is geen probleem maar naar beneden werkt dus niet! Iemand een idee? Of wordt het een gevalletje garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
@ Pina, nee heb ik niet zodra ik de mediaplayer stil zet komt hij ook niet meer in het lock scherm
@ Kev: Hard reset, daarmee sluit je eigenlijk alle softwaremogelijke problemen buiten spel. Werkt hij dan nog niet idd gevalletje garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staffie666 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 00:16:
@ Kev: Hard reset, daarmee sluit je eigenlijk alle softwaremogelijke problemen buiten spel. Werkt hij dan nog niet idd gevalletje garantie
Oke, maar deze kans lijkt me zowiezo al uitgesloten aangezien het balletje niet naar beneden draait zeg maar. En wel alle andere kanten op draait/beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-09 16:30
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 01:10:
[...]

Oke, maar deze kans lijkt me zowiezo al uitgesloten aangezien het balletje niet naar beneden draait zeg maar. En wel alle andere kanten op draait/beweegt.
Probeer hem eens voorzichtig schoon te maken door een beetje te bewegen en eventueel uit te blazen.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
Ow sorry ik dacht dat hij wel draaide maar dus gewoon de beweging niet doorgaf.
Kan zijn dat er vuil inzit idd wat hem blokkeert. Je zou voorzichtig kunnen proberen
hetgeen wat dwars zit eruit te drukken?

Of hij's gewoon kapot idd en dan ist toch gevalletje garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 01:10:
[...]

Ik heb het oook gehad, en ineens na een reset was he tverholpen. Wellicht helpt het?

PSN id: GG--77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TictaCNL
pina schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 23:07:
hebben jullie dat ook: als je de music player gebruikt, en de hero gaat op standby, en je wilt dan je screen unlocken, dat je dan altijd die music player ziet in uw lock screen?

En van dan af verschijnt die music player altijd in je lockscreen... tenzij je reboot...
ik heb dit ook. heel vervelend. hij doet het dan ook niet meer want hij blijft op pauze staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
Lijkt me dat hij dan nog wel uit te zetten is met een taskkiller?
Scheelt je in ieder geval de reboot. Wel vreemd, nieuwste rom enzo erop neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plipo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-10-2024
Zit te denken om de nieuwste firmware op mijn Hero te zetten.. Probleem is alleen dat ik een mac gebruik en speciaal ervoor dus windows moet gaan installeren met bootcamp (wat een gedoe zeg)
Ik las alleen dat als je de firmware update je alle gegevens verliest? hoe maken jullie hiervan een backup?

http://users.boardnation.com/~gp32/ ----> v525 forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
Ik heb geen back-up gemaakt, nja niet van de Hero zoals hij was in ieder geval dan.
Ik heb gewoon mijn contacten opnieuw gesynced, Toen ik naar de market ging na het instaleren
van de update stonden bij my downloads alle programma's die ik voorheen geinstalleerd heb.
De instellingen heb ik er zelf weer opnieuw ingezet. Met programma's zoals My backup pro moet het
eigenlijk mogelijk zijn alles terug te zetten. Maar ik weet niet of dit werkt ivm de nieuwe firmware
Kan me indenken dat het van de ene android 1.5 naar de andere android 1.5 wel zal werken, misschien met android 2.0 niet.

Ik raad je wel aan die update te instaleren, echt een wereld van verschil met de originele rom. Stuk vloeiender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwste rom met een mac

Flashrec downloaden
Recovery image van Amon Ra flashen

Op modaco.com kun je de nieuwste rom + radio als update.zip downloaden om zo je telefoon te voorzien van de allernieuwste firmware

Geen bootcamp nodig.... enkel usb verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plipo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-10-2024
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:03:
nieuwste rom met een mac

Flashrec downloaden
Recovery image van Amon Ra flashen

Op modaco.com kun je de nieuwste rom + radio als update.zip downloaden om zo je telefoon te voorzien van de allernieuwste firmware

Geen bootcamp nodig.... enkel usb verbinding
Dus ik moet hem eerst flashen naar een custom rom om hem vervolgens te updaten?

http://users.boardnation.com/~gp32/ ----> v525 forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correctie, je flasht een recovery img. niet een Custom Rom. Die link die ik je gaf heeft de nieuwste officiele rom van HTC in zich en de nieuwste radio.

Custom recovery is wel erg prettig ivm backups bijvoorbeeld. En als je het allemaal wilt terugdraaien dan flash je middels de HTC RUU tool gewoon weer de telefoon naar factory default.

Tevens kun je dan "makkelijk" de nog-uit-te-komen ROM's zelf installeren en testen. Kan erg leuk zijn...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2009 13:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 18:09
2 beslissende vraagjes:

Agenda-items
Momenteel heb ik een Nokia E71. Ik stel een agenda-item in voor bijv. 16:00 uur met een alarm die om 15:45 uur afgaat.
Als ik om 15:45 uur de telefoon niet bij me heb en de afspraak dus niet gereedmeld, gaat het alarm 5 of 10 minuten later opnieuw af.
Werkt dit op de Hero ook zo? Of gaat daar een alarm af en daarna krijg je alleen een melding in de notificationbar?

Alarm/wekker
Voor het alarm heb ik eigenlijk dezelfde vraag. Als mijn alarm op 07:00 uur afgaat en ik slaap er doorheen wil ik graag dat de telefoon om 07:10 uur weer afgaat.
Is dat mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
Ik heb een probleem. Sinds een paar dagen krijg ik een aantal keer per dag de melding dat ik opnieuw mijn pincode in moet voeren. Eerst dacht ik dat het door Peep kwam, maar nadat ik al die gegevens had gewist en m'n account er uit had gesloopt gebeurde het nog steeds.
Denk dat ik zo'n 4x per dag m'n pincode in moet voeren. Iemand enig idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:12
Simkaart die slecht contact maakt? Misschien eens proberen schoon te maken met wat alcohol ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:16
Roodey schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:57:
2 beslissende vraagjes:

Agenda-items
Momenteel heb ik een Nokia E71. Ik stel een agenda-item in voor bijv. 16:00 uur met een alarm die om 15:45 uur afgaat.
Als ik om 15:45 uur de telefoon niet bij me heb en de afspraak dus niet gereedmeld, gaat het alarm 5 of 10 minuten later opnieuw af.
Werkt dit op de Hero ook zo? Of gaat daar een alarm af en daarna krijg je alleen een melding in de notificationbar?

Alarm/wekker
Voor het alarm heb ik eigenlijk dezelfde vraag. Als mijn alarm op 07:00 uur afgaat en ik slaap er doorheen wil ik graag dat de telefoon om 07:10 uur weer afgaat.
Is dat mogelijk?
Met het alarm kan je meerdere alarms instellen, dus dat zou het probleem wel op moeten lossen. Anders zou je eventueel een ander alarm kunnen halen van de Market, ongetwijfeld ben je niet de enige met dat probleem.

Voor je agenda, ik geloof niet dat dit met de standaard app kan. Maar net als bij je eerste vraag, ik denk dat er wel een app in de market is die dit wel kan.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
Bedankt voor je reactie.
Ik moeten het niet denken, ik moet het weten ;)
Anders is de Hero de week erop alweer verkocht. Ik spreek uit ervaring O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 beslissende vraagjes:

Agenda-items

Alarm/wekker
Is dat mogelijk?
Wat betreft de agendafunctie, je kunt instellen om de hoeveel minuten er een herinnering klinkt. Dus ja, je kunt instellen dat het alarm nog een aantal keer af gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 19:44
Vraagje/probleempje: als ik aan het bellen ben met mijn Hero, kan ik het belvolume (dus hoe hard je degene aan de andere kant van de lijn hoort) niet aanpassen. Dit heeft weer tot gevolg dat ik de telefoon op 5 cm van mijn oor moet houden om geen permanente gehoorsbeschadiging op te lopen.

Iemand een idee waarom de volume + en - knop niet werkt tijdens een telefoongesprek?

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staffie666
Blijft bij mij soms ''hangen'' als je dan ipv zachter 1x harder doet werkt het wel weer. Hier dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 16:09
2 beslissende vraagjes:

Agenda-items

Alarm/wekker
Is dat mogelijk?
Noem je precies twee (naar mijn mening) tekortkomingen van de Hero. Herhalen van herinneringen van agendaitems is niet mogelijk met de Hero. Sterker nog: het gebeurt regelmatig dat ik een agendaitem gewoon compleet gemist heb, omdat hij maar tijdelijk de melding geeft (oid). Hiervoor heb ik QuickCalendar geïnstalleerd. Ben echter nog steeds op zoek naar een applicatie die herinneringen herhaald.

De standaard alarmapplicatie op de Hero heb ik in het begin gebruikt, maar die was me niet trouw. Ging één keer niet af. Ik vind dat een alarmapplicatie betrouwbaar moet zijn en nooit mag falen. Daarom heb ik een andere alarmapplicatie geïnstalleerd (Alarming), maar ook die is niet betrouwbaar (een keer niet afgegaan). Gebruik mijn Hero sindsdien als tweede wekker, naast een "normale" wekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
@Sabelhout en @Pred: Je kan bij Google Calendar meerdere herinneringen voor 1 item instellen hoor, geen probleem :) Had er laatst voor 1 of ander belangrijk examen tentamen ding 2 ingesteld. Een op een uur van te voren en een een half uur van te voren.

Voor het volume en wekker probleem: Download de app Sound Manager. Dit is echt een must have als je de wekker gebruikt! Is eigenlijk heel dom, maar iedere avond voor ik m'n bed in duik zet ik m'n alarm opnieuw en check ik of het volume omhoog staat. Zou niet moeten hoeven, maar inmiddels is het al een gewoonte geworden, moet 'm toch aan de oplader hangen, dus dan ook meteen maar m'n wekker checken. Met die app kan je ook het belvolume aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred
stijnos1991 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:02:
Voor het volume en wekker probleem: Download de app Sound Manager. Dit is echt een must have als je de wekker gebruikt! Is eigenlijk heel dom, maar iedere avond voor ik m'n bed in duik zet ik m'n alarm opnieuw en check ik of het volume omhoog staat. Zou niet moeten hoeven, maar inmiddels is het al een gewoonte geworden, moet 'm toch aan de oplader hangen, dus dan ook meteen maar m'n wekker checken. Met die app kan je ook het belvolume aanpassen.
Eerder had ik ook zo'n volumemanager-achtige app geïnstalleerd. Toen het alarm niet werkte, las ik ergens de tip om deze volumemanagerapp te deïnstalleren, omdat die waarschijnlijk het volume naar beneden hield, ofzo. Tsja, oplossing is idd om elke avond het volume te checken... eigenlijk vind ik dat het alarm alle volumes overruled, dat je bij instellingen het volume van het alarm instelt (lekker luid natuurlijk) en dat dat ook alleen via de intstellingen te wijzigen is.

Laten we hopen dat met Android 2.0 het alarm iets beter in elkaar zit.

Weet iemand trouwens al wat meer informatie over Android 2.0 en de Hero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:36
De wekkerfunctie op de Hero werkt goed......
waarschijnlijk is Taskiller geinstalleerd. Indien alle taken gestopt worden gaat het alarm niet meer af.

Zorg dat de applicatie klok altijd aan blijft.... je hebt dan ook gewoon je alarm!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Wellicht dat iemand het hier weet maar waar kun je spare parts verkrijgen?

Zoals bv de keypad of dat matje wat er onder ligt ?

Ik heb een vervelend probleem met mijn menu button, deze ligt zover verzonken dat het verdomd lastig is hem te kunnen gebruiken (geen klik gevoel ook zoals bij de andere) , hij werkt wel als je bv met je nagel of iets dergelijks drukt maar dat werkt gewoon niet.

Nu heb ik zelf vermoeden dat als ik hem terug breng voor reperatie/herstel dat ze me vrolijk naar huis sturen, dus in dat geval dan maar zelf doen als ik tenminste aan onderdelen komen kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edzeau
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 08:22
Pred schreef op woensdag 25 november 2009 @ 22:18:
[...]
Eerder had ik ook zo'n volumemanager-achtige app geïnstalleerd. Toen het alarm niet werkte, las ik ergens de tip om deze volumemanagerapp te deïnstalleren, omdat die waarschijnlijk het volume naar beneden hield, ofzo. Tsja, oplossing is idd om elke avond het volume te checken... eigenlijk vind ik dat het alarm alle volumes overruled, dat je bij instellingen het volume van het alarm instelt (lekker luid natuurlijk) en dat dat ook alleen via de intstellingen te wijzigen is.

Laten we hopen dat met Android 2.0 het alarm iets beter in elkaar zit.

Weet iemand trouwens al wat meer informatie over Android 2.0 en de Hero?
Soundmanager gebruik ik ook elke dag om te checken of het geluid goed aan is. Tot nu toe nooit problemen mee gehad. Verder heeft HTC al aangegeven de Hero te kunnen laten updaten naar 2.0. Natuurlijk zal dit nog even duren na dat 2.0 officieel uit is gebracht, aangezien HTC de Sense nog moet aanpassen voor 2.0.
schumi2004 schreef op woensdag 25 november 2009 @ 23:42:
Ik heb een vervelend probleem met mijn menu button, deze ligt zover verzonken dat het verdomd lastig is hem te kunnen gebruiken (geen klik gevoel ook zoals bij de andere) , hij werkt wel als je bv met je nagel of iets dergelijks drukt maar dat werkt gewoon niet.

Nu heb ik zelf vermoeden dat als ik hem terug breng voor reperatie/herstel dat ze me vrolijk naar huis sturen, dus in dat geval dan maar zelf doen als ik tenminste aan onderdelen komen kan ?
Ik heb hier al eerder wat over gelezen en heb zelf ook een menu knop die iets dieper ligt dan de andere knoppen. Of dit normaal is weet ik niet, ik heb er verder ook geen last van en hij doet het prima.

Volgens mij niets om druk over te maken, lijkt me.

Verwijderd

Even een vraag je aan iedereen.

Ik heb op mijn Hero de klok met het weer staan met het vinkje aan bij automatisch update.
Nu mijn vraag om de hoeveel tijd udate hij het weer en kan ik ergens veranderen met welke tussenposes hij update.

• TictaCNL
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 00:42:
Even een vraag je aan iedereen.

Ik heb op mijn Hero de klok met het weer staan met het vinkje aan bij automatisch update.
Nu mijn vraag om de hoeveel tijd udate hij het weer en kan ik ergens veranderen met welke tussenposes hij update.
Op je weer widget klikken. Dan Menu > Instellingen > Automatisch Updaten Aan of Uit.
Ik weet ook niet precies om de hoeveel tijd hij dat dan doen.

• Staffie666
TictaCNL schreef op donderdag 26 november 2009 @ 09:23:
[...]

Op je weer widget klikken. Dan Menu > Instellingen > Automatisch Updaten Aan of Uit.
Dat is nou juist net wat hij vraagt, hij heeft het zelf al over het vinkje van auto update :+

Ik zou dit ook wel willen weten, daarbij heb ik het volgende ''probleem'' het weer wat onder de klok
weergegeven wordt update anders dan de weerwidget zelf. Vaak moet die laatste nog bijwerken
als ik hem bekijk terwijl die bij de klok dan al verandert is.

Ook heb k vaker dat er bijvoorbeeld om 9:00 bij de widget laatste update 7:30 en als ik dan update komt
de laatste update op bijv 8:30 ipv 9:00... Maw ik moet 2x bijwerken voor ik de recentste update heb. Terwijl ik het idee heb dat die bij de klok wel vanzelf update. Is dit iemand al opgevallen of is dit alleen bij mij?

Verwijderd

TictaCNL schreef op donderdag 26 november 2009 @ 09:23:
[...]

Ik weet hoe ik hem aan of uit moet zetten dat had ik er toch bijgeschrven dat er een vinkje stond bij automatisch update. De vraag is of hij het wel automatisch doet zonder hem nog te moeten aanklikken en om de hoeveel tijd en kun je dat nog ergens instellen misschien??

Verwijderd

Staffie666 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:15:
[...]

Dat is nou juist net wat hij vraagt, hij heeft het zelf al over het vinkje van auto update :+

Ik zou dit ook wel willen weten, daarbij heb ik het volgende ''probleem'' het weer wat onder de klok
weergegeven wordt update anders dan de weerwidget zelf. Vaak moet die laatste nog bijwerken
als ik hem bekijk terwijl die bij de klok dan al verandert is.

Ook heb k vaker dat er bijvoorbeeld om 9:00 bij de widget laatste update 7:30 en als ik dan update komt
de laatste update op bijv 8:30 ipv 9:00... Maw ik moet 2x bijwerken voor ik de recentste update heb. Terwijl ik het idee heb dat die bij de klok wel vanzelf update. Is dit iemand al opgevallen of is dit alleen bij mij?
Ik heb dat ook zo net als jij hoe het precies werkt weet ik dus ook niet over mijn klok ben ik ook niet helemaal tevreden voor mij mag het wel een beetje meer updates geven op een dag soms loopt hij echt achter vind ik.
Soms update hij wel 3 uur niet. (heeft iedereen dit??)
Maar niemand schijnt denk ik ook precies te weten hoe het werkt hellaas.

• TictaCNL
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 10:24:
[...]

Ik heb dat ook zo net als jij hoe het precies werkt weet ik dus ook niet over mijn klok ben ik ook niet helemaal tevreden voor mij mag het wel een beetje meer updates geven op een dag soms loopt hij echt achter vind ik.
Soms update hij wel 3 uur niet. (heeft iedereen dit??)
Maar niemand schijnt denk ik ook precies te weten hoe het werkt hellaas.
oh oke verkeerd gelezen.

Misschien heb je dan hier wat aan: http://www.androidworld.n...2017-hero-weerwidget.html

• Roodey
Pred schreef op woensdag 25 november 2009 @ 21:58:
[...]

Noem je precies twee (naar mijn mening) tekortkomingen van de Hero. Herhalen van herinneringen van agendaitems is niet mogelijk met de Hero. Sterker nog: het gebeurt regelmatig dat ik een agendaitem gewoon compleet gemist heb, omdat hij maar tijdelijk de melding geeft (oid). Hiervoor heb ik QuickCalendar geïnstalleerd. Ben echter nog steeds op zoek naar een applicatie die herinneringen herhaald.

De standaard alarmapplicatie op de Hero heb ik in het begin gebruikt, maar die was me niet trouw. Ging één keer niet af. Ik vind dat een alarmapplicatie betrouwbaar moet zijn en nooit mag falen. Daarom heb ik een andere alarmapplicatie geïnstalleerd (Alarming), maar ook die is niet betrouwbaar (een keer niet afgegaan). Gebruik mijn Hero sindsdien als tweede wekker, naast een "normale" wekker.
Bedankt. Ik weet genoeg :) Voorlopig dus nog geen Android voor mij. Hoe spijtig ik het ook vind.

Verwijderd

Bij de cameraapplicatie bij de HTC hero, kan je automatisch locatie laten vaststellen (via GPS). Is het normaal dat de GPS functie aan blijft staan nadat je de applicatie hebt afgesloten?

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:02
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:44:
Bij de cameraapplicatie bij de HTC hero, kan je automatisch locatie laten vaststellen (via GPS). Is het normaal dat de GPS functie aan blijft staan nadat je de applicatie hebt afgesloten?
Volgens mij wel,
echt veel problemen mbt de accu geeft dit trouwens niet, aangezien GPS (bij mijn weten) alleen gebruikt wordt als er daadwerkelijk vanuit de software om gevraagd wordt...
(en dus niet constant GPS gegevens van die satellieten aan het lurken is)

Mijn Flickr; Sony A7iii

• Sypher
Roodey schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:35:
[...]

Bedankt. Ik weet genoeg :) Voorlopig dus nog geen Android voor mij. Hoe spijtig ik het ook vind.
Ho stop ho. Je kunt beide applicaties vervangen door eigenlijk alles. :)
Bevalt de stock agenda niet, dan zet je er toch een andere in?

Dat een wekker niet af gaat, kan ook liggen aan het feit dat men fanatiek aan het appkillen is om geheugen vrij te maken. Als je dan "klok" killt is het niet zo gek dat een wekker niet werkt :)
ikmattie schreef op donderdag 26 november 2009 @ 12:48:
[...]

Volgens mij wel,
echt veel problemen mbt de accu geeft dit trouwens niet, aangezien GPS (bij mijn weten) alleen gebruikt wordt als er daadwerkelijk vanuit de software om gevraagd wordt...
(en dus niet constant GPS gegevens van die satellieten aan het lurken is)
Je ziet pas zo'n icoontje als er een GPS lurkende applicatie opstart inderdaad. Zodra je hem weer afsluit is dat icoontje weg. Hieruit kan je inderdaad concluderen dat GPS alleen gebruikt wordt als de applicatie er (expliciet) om vraagt.

[ Voor 36% gewijzigd door Sypher op 26-11-2009 13:45 ]

Verwijderd

Sypher schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:44:

[...]

Je ziet pas zo'n icoontje als er een GPS lurkende applicatie opstart inderdaad. Zodra je hem weer afsluit is dat icoontje weg. Hieruit kan je inderdaad concluderen dat GPS alleen gebruikt wordt als de applicatie er (expliciet) om vraagt.
Bij mij blijft het GPS icoontje knipperen als ik de camera applicatie hebt afgesloten. Maar het is dan zo dat de aplicatie actief is op de achtergrond. het is pas weg als ik met Task killer de applicatie Camera afsluit.

• Pred
Sypher schreef op donderdag 26 november 2009 @ 13:44:
[...]

Dat een wekker niet af gaat, kan ook liggen aan het feit dat men fanatiek aan het appkillen is om geheugen vrij te maken. Als je dan "klok" killt is het niet zo gek dat een wekker niet werkt :)

[...]
Hoe vaak is dit argument wel niet langsgekomen? Word er een beetje moe van. Ook zonder een taskkiller-app is de wekker onbetrouwbaar, naar mijn ervaring. Toen ik TaskPanel installeerde was de klokapplicatie en de alarmapplicatie het eerste wat naar de ignorelist ging.
Toch is mijn wekker een keer niet gegaan. Mijn inziens mag een wekker nooit, maar dan ook nooit falen, wat voor reden dan ook. Het zou eigenlijk een soort van "toplevel" applicatie moeten zijn ;)

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 13:55
Pred schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:30:
[...]

Hoe vaak is dit argument wel niet langsgekomen? Word er een beetje moe van. Ook zonder een taskkiller-app is de wekker onbetrouwbaar, naar mijn ervaring. Toen ik TaskPanel installeerde was de klokapplicatie en de alarmapplicatie het eerste wat naar de ignorelist ging.
Toch is mijn wekker een keer niet gegaan. Mijn inziens mag een wekker nooit, maar dan ook nooit falen, wat voor reden dan ook. Het zou eigenlijk een soort van "toplevel" applicatie moeten zijn ;)
Nou...Ik heb mijn hero al 3 weken nu en hij is elke dag om 7:15 keurig afgegaan voor 10 minuten. Ook handig dat hij 10 minuten af blijft gaan zonder interval, wordt je goed wakker van :P Ik heb de rom geupgrade naar de laatste versie meer niet...Hij stond ook wel eens op stil en nog is hij afgegaan niks mis mee als je het aan mij vraagt :D

• pina
ik dacht ook eerst dat de alarmklok onbetrouwbaar is, maar ik heb het probleem alleszins gevonden. Bij mij lag het aan het feit dat locale 's nachts een profiel opstartte (een offline profiel met geluid op minimum) dat te lang duurde. Sindsdien gaat de clock keurig elke dag af.

• Pred
Grmbl, waarom werkt het nou wel bij jullie en niet bij mij :P

Al moet ik zeggen dat de laatste 2 weken de wekker altijd afgegaan is. Ik heb trouwens geen Locale geïnstalleerd.

• TictaCNL
Pred schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:12:
Grmbl, waarom werkt het nou wel bij jullie en niet bij mij :P

Al moet ik zeggen dat de laatste 2 weken de wekker altijd afgegaan is. Ik heb trouwens geen Locale geïnstalleerd.
ik denk dat het aan de instellingen van jullie ligt. HTC gaat ECHT geen alarm op een mobiel zetten als hij niet werkt. dat hebben ze vast zelf genoeg getest. Ga gewoon nog even al je instellingen na of kijk in de handleiding. Wellicht staan je instellingen fout of ligt het aan app als task killer

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
android 1.5 had ik ook een slechte wekker.
Sinds 1.6 nooit meer problemen mee gehad.

• Staffie666
TictaCNL schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:21:
[...]

ik denk dat het aan de instellingen van jullie ligt. HTC gaat ECHT geen alarm op een mobiel zetten als hij niet werkt. dat hebben ze vast zelf genoeg getest. Ga gewoon nog even al je instellingen na of kijk in de handleiding. Wellicht staan je instellingen fout of ligt het aan app als task killer
Sterker nog, bekend probleem bij HTC bijna alle winmo toestellen hebben er last van en er zijn zelfs patches voor.
Mijn diamond had het probleem ook, tot op heden nog geen problemen gehad met mijn hero

• Pred
Staffie666 schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:38:
[...]

Sterker nog, bekend probleem bij HTC bijna alle winmo toestellen hebben er last van en er zijn zelfs patches voor.
Mijn diamond had het probleem ook, tot op heden nog geen problemen gehad met mijn hero
Klopt, met mijn Windows Mobile toestel was het standaard alarm echt een drama.

• Pred
TictaCNL schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:21:
[...]

Hmmz, HTC heeft de bluetooth ondersteuning ook maar voor de helft afgemaakt (1.5).

• pina
Pred schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:32:
[...]

Hmmz, HTC heeft de bluetooth ondersteuning ook maar voor de helft afgemaakt (1.5).
hoezo? File sharing via BT kan niet door de begrenzing vanwege het OS. Vraag mij niet waarom ze dat hebben gedaan, maar je kan het wel via een extern programma laten doen.

• Pred
pina schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:34:
[...]

hoezo? File sharing via BT kan niet door de begrenzing vanwege het OS. Vraag mij niet waarom ze dat hebben gedaan, maar je kan het wel via een extern programma laten doen.
Klopt, maar dan schijn je root access te moeten hebben, weet niet precies wat dat inhoudt. Ik had ergens gelezen dat het vanwege tijdgebrek was oid?

• pina
Pred schreef op donderdag 26 november 2009 @ 16:37:
[...]

Klopt, maar dan schijn je root access te moeten hebben, weet niet precies wat dat inhoudt. Ik had ergens gelezen dat het vanwege tijdgebrek was oid?
ja kan zijn maar dat is opzettelijk zo gedaan en heeft dus niks te maken met 'iets voor de helft afmaken'. Bovendien ligt dat niet aan HTC maar aan het OS, google zelf. Zij hebben dat opzettelijk zo gedaan.

• Nipje
Kan iemand intussen al weer op de market / google talk komen met Vodafone ? :(

• Roodey
Bedankt voor jullie reactie. De wekker op mijn telefoon dient doordeweeks als 2e wekker.
Maar in het weekend als 1e wekker! Dan moet hij beslist afgaan, want anders ben ik te laat op de voetbal en dan kan ik op de bank plaatsnemen.

Hoe kan ik de agenda vervangen dan? Ik moet snooze op agenda-items hebben.

Verwijderd

Ik heb het volgende probleem.

Vanaf vanmiddag als ik mensen bel of ik word gebeld kunnen de mensen mij niet horen aan de andere kant van de lijn. Terwijl ik hun wel kan verstaan. Ik heb al 4 verschillende mensen geprobeerd en het probleem is telkens hetzelfde.

Iemand een suggestie?

• Nipje
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 18:48:

Vanaf vanmiddag als ik mensen bel of ik word gebeld kunnen de mensen mij niet horen aan de andere kant van de lijn. Terwijl ik hun wel kan verstaan. Ik heb al 4 verschillende mensen geprobeerd en het probleem is telkens hetzelfde.

Iemand een suggestie?
Lijkt alsof je microfoontje kapot is, meest logische verklaring. Er zal niet ineens een softwarematig probleem zijn opgetreden. Misschien je ontvangst of storing bij je provider?

Oja, voer ook even een hard reset uit, lost ook vaak problemen op

[ Voor 5% gewijzigd door Nipje op 26-11-2009 18:57 ]

Verwijderd

En met hardreset ben ik alles kwijt?? telefoon nummers? smsjes etc?

• Staffie666
Nipje schreef op donderdag 26 november 2009 @ 18:26:
Kan iemand intussen al weer op de market / google talk komen met Vodafone ? :(
Market werkt gewoon, google talk gebruik ik niet dus kan ik niet nagaan, overigens ligt het volgens vodafone niet aan hen dat de market niet werkt. Voip kan trouwens niet meer als je een internetblox hebt.
nieuws: Vodafone: geen sprake van storing met datadiensten

@jirure23
er zijn verschillende back-up progjes om deze dingen te back-uppen en evt later weer terug te zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Staffie666 op 26-11-2009 19:02 ]

• Subslider
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-08 23:40
Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 18:48:

Iemand een suggestie?
Laatst had ik hetzelfde, bij mij bleek dat de hero dacht dat mijn bijgeleverde headset nog ingeplugd was. een simpele reboot heeft dit verholpen.

kijk of dat helpt, anders is toch echt even waard om een hard reset te doen voordat je hem ter reparatie opstuurd.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.