Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103281

Topicstarter
Op dit moment probeer ik mijn HTC Hero op het TU Delft netwerk, Eduroam genaamd te krijgen, maar ik ben er nog niet achter hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Is er mogelijk iemand die hier al ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
In het verleden hebben we je al vaker gemeld dat we hier eigen inzet verwachten. Uit niets blijkt dat je zelf al iets hebt geprobeerd.

Geef in je topicstart aub even aan wat je zelf reeds hebt onderzocht en geprobeerd en met welk resultaat.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:28

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Je hebt een client voor 802.1x authenticatie nodig. Ik heb wel een handleiding voor de iPhone, maar die lijkt me niet bruikbaar voor Android.

Het punt is dat je ergens je username+password op moet geven, weet je zeker dat zoiets standaard niet kan bij Android?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 13:24
op HU is er ook een netwerk genaamd eduroam, ik kan alleen geen verbinding hiermee krijgen.

Als je het netwerk probeert toe te voegen heb je de keuze tussen tts en nog wat mogelijkheden daar, er zit er dan 1 tussen met PEAP oid.
Met deze keuze kun je inloggen met username en pass, ik krijg dna echter vervolgens geen verbinding. heb alle opties geprobeerd.. Lijkt me dat het gewoon niet kan maar mischien werkt dit wel bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 15:41

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Eduroam maakt gebruik van de securew2 client (deze moet je ook op je laptop installeren mocht je gebruik willen maken van WIFI) Ik ben tot op heden nog geen versie voor android tegen gekomen. Mijn advies is kijk even op de site van SecureW2

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07 16:54
als t goed is gaat dit wel werken met donut :)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-07 13:25

Bio

Volgens mij is dit inderdaad nog niet mogelijk. Ik ben hier echt een hele dag aan bezig geweest, zonder uitkomst. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 20:23
Hier staat ook een beginnende discussie over dit onderwerp: http://groups.google.com/...ad/6a514aace4b41b05?pli=1

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-07 19:32
Gebruik tudelft-dastud, doe ik ook op mijn Hero. Is hetzelfde als eduroam alleen dan 802.1x met WPA/WPA2 sleutels in plaats van WEP sleutels. Werkt verder exact hetzelfde als eduroam. Volgens mij is de encryptie dan nog veiliger ook als met eduroam.

[ Voor 50% gewijzigd door boaty op 02-10-2009 14:35 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

boaty schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:30:
Gebruik tudelft-dastud, doe ik ook op mijn Hero. Is hetzelfde als eduroam alleen dan 802.1x met WPA/WPA2 sleutels in plaats van WEP sleutels. Werkt verder exact hetzelfde als eduroam. Volgens mij is de encryptie dan nog veiliger ook als met eduroam.
Daar kan je toch alleen als medewerker gebruik van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293954

En wie maakt dat uit?:P internet is internet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Mijn ervaring vertelt van niet. Ik werk er vrolijk op met mijn Hero, en ik ben toch echt student.

Edit @ hierboven:

Internet is internet idd, maar netwerk is geen internet. Als de TU bepaalt dat het voor medewerkers is hebben zij daar het recht toe natuurlijk.

[ Voor 60% gewijzigd door boaty op 03-10-2009 15:28 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jo-hannes schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:54:
[...]
Daar kan je toch alleen als medewerker gebruik van maken?
Als het goed is niet. Eduroam kan gebruikt worden door studenten en medewerkers van alle instellingen die bij eduroam aangesloten zijn (afaik). Ik kan met mijn SURFnet BV account ook op het TUD/ UvA / whatever netwerk.
Met mijn UvA/UL account kan dat net zo goed

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Anoniem: 293954 schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 18:55:
En wie maakt dat uit?:P internet is internet :D
Ik had het natuurlijk over kunnen in de zin van rechten hebben.
Boudewijn schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 19:00:
[...]

Als het goed is niet. Eduroam kan gebruikt worden door studenten en medewerkers van alle instellingen die bij eduroam aangesloten zijn (afaik). Ik kan met mijn SURFnet BV account ook op het TUD/ UvA / whatever netwerk.
Met mijn UvA/UL account kan dat net zo goed
Het gaat nu dus ook niet over Eduroam maar over tudelft-dastud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hier wordt vermeld dat het hetzelfde netwerk is?

Als cross-site authenticatie ook mogelijk is, dan zal het vast eduroam zijn. Ik kan me niet voorstellen dat SURFnet een 2e eduroam achtig netwerk onderhhoudt.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 00:24
Android ondersteund nog geen username/password autenticatie voor wlans. Dit komt met android 1.6 dus wacht nog even af tot htc ddeze vrijgeeft voor de hero.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Rubman schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 11:03:
Eduroam maakt gebruik van de securew2 client (deze moet je ook op je laptop installeren mocht je gebruik willen maken van WIFI) Ik ben tot op heden nog geen versie voor android tegen gekomen. Mijn advies is kijk even op de site van SecureW2
SecureW2 is puur nodig voor Windows vanwege de missende ondersteuning voor 802.1x. Bijvoorbeeld onder Mac of Linux heb je standaard 802.1x ondersteuning, dus heb je daar ook geen SecureW2 voor nodig.

Wanneer je Android toestel 802.1x en EAP TTLS ondersteunt moet het werken. Eduroam volgt in principe die standaard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248

Ik werk zelf met tudelft-dastud op m'n Hero, werkt prima. En ik ben student.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Anoniem: 98248 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:31:
Ik werk zelf met tudelft-dastud op m'n Hero, werkt prima. En ik ben student.
Nou dat is goed nieuws. Dan ga ik dat ook doen als mijn Hero weer terug is van de reparateur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
boaty schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:30:
boaty schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 18:55:
Mijn ervaring vertelt van niet. Ik werk er vrolijk op met mijn Hero, en ik ben toch echt student.

Edit @ hierboven:

Internet is internet idd, maar netwerk is geen internet. Als de TU bepaalt dat het voor medewerkers is hebben zij daar het recht toe natuurlijk.
Dat zei ik hier dus ook al :P...

[ Voor 30% gewijzigd door boaty op 05-10-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:30
mithras schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 18:00:
[...]
SecureW2 is puur nodig voor Windows vanwege de missende ondersteuning voor 802.1x. Bijvoorbeeld onder Mac of Linux heb je standaard 802.1x ondersteuning, dus heb je daar ook geen SecureW2 voor nodig.

Wanneer je Android toestel 802.1x en EAP TTLS ondersteunt moet het werken. Eduroam volgt in principe die standaard :)
Vista en 7 ondersteunen out-of-the-box 801.1x. Ik heb in ieder geen aparte programma's nodig om eduroam werkend te krijgen op mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-05-2023
Wat voor wachtwoord moet ik invoeren bij tudelft-dastud?

Op luchthaven.tudelft.nl kan ik er verder niets over vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-06 18:39
http://luchthaven.tudelft.nl/ttls.htm en http://luchthaven.tudelft.nl/peap.htm en ik zou zeggen, kijk eens in de PDF die op de laatstgenoemde pagina staat, onder "configuration eduroam". Hint: 1e pagina, rechterkolom ergens halverwege...

Lijkt me dat dit voor tudelft-dastud nagenoeg hetzelfde is.

Edit: daarnaast @ http://luchthaven.tudelft.nl/wlan.htm: "Op de SSID naam na is de configuraties van WLAN en eduroam identiek."

Lezen O-)

[ Voor 19% gewijzigd door MrNGm op 06-10-2009 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
Ik bedoelde met mijn android phone he :-) Ik moet op mijn foon een wachtwoord invoeren, maar automatisch ophalen lukt niet zoals die PDF zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
Je moet ervoor zorgen dat je kan authenticaten met PEAP/TTLS en MSCHAPv2 (inlognaam@tudelft.nl en je wachtwoord). Je kan niet met een simpele WPA key op dit netwerk.

Bij mijn Nokia N95 krijg je alleen maar de mogelijkheid om de PSK in te voeren... Dat gaat niet werken. Lees nog even voorgaande posts door, volgens mij kan je daar genoeg info vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

adgjm schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:59:
Ik bedoelde met mijn android phone he :-) Ik moet op mijn foon een wachtwoord invoeren, maar automatisch ophalen lukt niet zoals die PDF zegt.
Je moet gewoon je netID gebruiken.
MrNGm schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:07:
http://luchthaven.tudelft.nl/ttls.htm en http://luchthaven.tudelft.nl/peap.htm en ik zou zeggen, kijk eens in de PDF die op de laatstgenoemde pagina staat, onder "configuration eduroam". Hint: 1e pagina, rechterkolom ergens halverwege...

Lijkt me dat dit voor tudelft-dastud nagenoeg hetzelfde is.

Edit: daarnaast @ http://luchthaven.tudelft.nl/wlan.htm: "Op de SSID naam na is de configuraties van WLAN en eduroam identiek."

Lezen O-)
Inderdaad, lezen!

WLAN !=tudelft-datstud. Sterker nog: "Let op: Het SSID WLAN komt per 11-12-2007 te vervallen. De functionaliteit van het WLAN SSID wordt overgenomen door het SSID eduroam."

[ Voor 56% gewijzigd door Bio op 06-10-2009 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Ik heb een G1 met 1.6 maar het lukt mij niet om verbinding te krijgen via Eduroam (Universiteit Utrecht).

Hij ziet Eduroam als een met WEP beveiligd netwerk en ik krijg niet de mogelijkheid om een user/pass in te vullen.

Wel kan ik VPN instellingen aanmaken, maar er is geen optie voor PEAP/TTLS. Enkel voor: PPTP en L2TP (in combinatie met IPSec).

Ik heb weinig verstand van VPN maar ik ben bang dat het ook met donut niet zomaar gaat lukken...

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnQnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-06 17:17
Ik ben ook al een tijdje bezig met het WLAN maar dan op de TUE.

Er zijn in principe 3 netwerken:

eduroam
tue
tue-wpa2

Volgens de documentatie op de TU/e site maken alle 3 de netwerken gebruik van het "GTE Cyber Trust Global Root" certificaat. Dit krijg ik niet geinstalleerd op mijn Hero. De rest van de instellingen is volgens mij te doen met standaard Hero (in ieder geval met Modaco custom rom die ik nu heb, maar ik dacht dat dezelfde opties daarvoor ook beschikbaar waren).

Iemand anders in een ander topic had gezegd dat met de volgende instellingen het wekte op tue-wpa2 en eduroam op de tue.

SSID: tue-wpa2 / eduroam
gebruikersnaam: tue\s[NUMMER]
wachtwoord: [WACHTWOORD]
eap: PEAP -> EAPMSCHAPv2

Bij mij werkte dit niet (bleef steken op obtaining IP adress)

Ik denk dus dat het certificaat op een of andere manier geinstalleerd moet worden. Ik ben toevallig zo'n optie tegengekomen bij mijn Hero: ga naar Settings > Wireless controls > Wi-Fi Settings > menu > Advanced > Security certificates (dit scherm is leeg) > menu > Add Certificate (scherm is ook leeg, titel veranderd alleen in Add certificate).

Het lijkt er dus op dat de functie niet werkt bij mij.

Werkt deze functie bij jullie ook niet? Enig idee hoe het certificaat wel geinstalleerd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

En... Hoppa! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:32
Ik heb hetzelfde gelezen, ze vermelden echter niet welke authenticatie ze vanaf 3 november gaan gebruiken..

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Ze zijn weer eens zo helder als koffiedik op de TU. De gegevens zoals die vermeld staan zijn de gegevens zoals het netwerk nu is opgezet. Ik neem aan/hoop dat ze over zullen gaan op gegevenscodering met WPA(2). Dat is nu nog WEP en daar kan Android dus niet mee overweg. Als dat niet zo is hoop ik dat ze tudelft-dastud niet uit de lucht halen, over dat netwerk is op de hele site niets te vinden 7(8)7, kortom ik snap er nu nog niets van :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:25
KnEuTeR schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:56:
Hij ziet Eduroam als een met WEP beveiligd netwerk en ik krijg niet de mogelijkheid om een user/pass in te vullen.
Ja, dat klopt, want Eduroam (op moment van spreken) is een vorm van encryptie waarbij een WEP key met regelmaat wordt vernieuwd voor een nieuwe. In theorie zouden er vlaggen moeten staan op het access point SSID waaraan de client kan zien dat het om een 802.1x netwerk gaat, maar in de praktijk gaat dat vaak mis.
Ik heb het over de "IE:" vlaggen die je ziet met een scan op bijvoorbeeld Ubuntu (sudo iwlist wlan0 scan).
Wel kan ik VPN instellingen aanmaken, maar er is geen optie voor PEAP/TTLS. Enkel voor: PPTP en L2TP (in combinatie met IPSec).
VPN != 802.1x
EAP-PEAP/EAP-TTLS is puur authenticatie protocol, geen tunneling protocol.
Ik heb weinig verstand van VPN maar ik ben bang dat het ook met donut niet zomaar gaat lukken...
En als je nu handmatig een netwerk instelt met de juiste instellingen in plaats van autoconfig bij discovery? Heb zelf geen Android, maar dat is wat bij de meeste clients werkt. (Ubuntu, Nokia E-series iig)

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Dat werkt dus niet aangezien je bij Android geen WEP gegevenscodering kan selecteren bij 802.1x. Je kan dan enkel kiezen voor WPA gegevenscodering. Daarom moet je ook het netwerk tudelft-dastud gebruiken want die maakt wel gebruik van WPA gegevenscodering. Het is te hopen dat ze dus de gegevenscodering gaan wijzigen vanaf 3 november.

Edit:

Daar heb jij dus weinig aan aangezien je op Universiteit Utrecht zit.

[ Voor 10% gewijzigd door boaty op 22-10-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Ik krijg net een mail van de TU Delft dat ze dus inderdaad WPA2 gaan gebruiken voor eduroam als gegevenscodering, dus dat betekend dat we met android ook het eduroam netwerk kunnen gaan gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

boaty schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:18:
Ik krijg net een mail van de TU Delft dat ze dus inderdaad WPA2 gaan gebruiken voor eduroam als gegevenscodering, dus dat betekend dat we met android ook het eduroam netwerk kunnen gaan gebruiken. :)
en vanaf vandaag kan dat inderdaad :)

Dit is dan ook met mijn hero via eduroam gepost. Zo, nu weer studeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnixon
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-05 00:10
Jo-hannes schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 10:46:
en vanaf vandaag kan dat inderdaad :)

Dit is dan ook met mijn hero via eduroam gepost. Zo, nu weer studeren ;)
En mag ik vragen wat je dan moet invullen als WEP als je hierom wordt gevraagd? je netid@tudelft.nl ? geen wachtwoord?

[ Voor 15% gewijzigd door Gnixon op 03-11-2009 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Gnixon schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:41:
[...]

En mag ik vragen wat je dan moet invullen als WEP als je hierom wordt gevraagd? je netid@tudelft.nl ? geen wachtwoord?
Het is nu geen wep meer maar wpa2. Je kan nu dus gewoon voor peap kiezen, en dan je inloggegevens invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255075

Jo-hannes schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:30:
[...]

Het is nu geen wep meer maar wpa2. Je kan nu dus gewoon voor peap kiezen, en dan je inloggegevens invullen.
Ik studeer aan de UvT. Daar is een UvT-Wireless en EduRoam. Ik hoopte dat dit met android 1.6 zou werken. Niet dus.

Ik kan enkel een wachtwoord (wpa code ofzo) invoeren. Dus niet studentennr.+wachtwoord. Is het iemand al gelukt om met Android 1.6 verbinding met eduroam te krijgen (of andere netwerken met user+ww)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255075

Anoniem: 255075 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:10:
[...]

Ik studeer aan de UvT. Daar is een UvT-Wireless en EduRoam. Ik hoopte dat dit met android 1.6 zou werken. Niet dus.

Ik kan enkel een wachtwoord (wpa code ofzo) invoeren. Dus niet studentennr.+wachtwoord. Is het iemand al gelukt om met Android 1.6 verbinding met eduroam te krijgen (of andere netwerken met user+ww)?
Het is me gelukt:
-Scroll bij de beschikbare wireless netwerken helemaal naar beneden
-Klik op "Wifi-netwerk toevoegen" (goed verstopt)
-Vull de goede ssid in
-Beveiliging: WPA-EAP
-EAP-methode: TTLS
-Identiteit: je login
-Draadloos wachtwoord: je ww

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-05-2023
Ja het topic is oud, maar er staat ontzettend nuttige info in die een beetje aangepast moest worden om eduroam werkend te krijgen. Op de Nexus One werkt dit:

-Klik op "Add wifi network"
-Vul "eduroam" in
-Beveiliging: 802.1x Enterprise
-Wireless pass: je wachtwoord

Bedankt voor alle hulp hier, super snel internet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari70
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-04 10:14
Flying Bobman schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:46:
Ja het topic is oud, maar er staat ontzettend nuttige info in die een beetje aangepast moest worden om eduroam werkend te krijgen. Op de Nexus One werkt dit:

-Vul "eduroam" in

Bedankt voor alle hulp hier, super snel internet zo :)
Ik probeer bovenstaande vanaf Bouwkunde met mijn HTC Desire. Het lukt me alleen nog niet.Moet ik bij Phase 2-verificatie MSCHAPV2 laten staan?

Anonieme identiteit laat ik gewoon leeg toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Nee anonieme identiteit moet je ook invullen: netid@tudelft.nl. Bij mij werkt het dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Om de zoveel tijd wil 'ie sowieso niet uit zichzelf connecten, als je dan handmatig verbinding maakt, dan vraagt eduroam opnieuw om het wachtwoord. Dit is wel irritant aangezien die van mij 12 verschillende tekens bevat... Ik heb het idee dat het vooral gebeurt als je van gebouw wisselt (meestal zit ik ook op bouwkunde). En voor alle duidelijkheid: met Identiteit: je login; daarmee bedoel ik inderdaad je netid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209607

Misschien een beetje OT, maar het lijkt me de beste thread om het in te vragen: Heeft iemand op de HvA eduroam al aan de gang met Android? Het is mijn één keer gelukt maar nu kan ik steeds maar niet verbinden, als iemand de juiste instellingen kan delen zou dat super zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Laatst online: 05-07 22:59
Mensen met android 1.6 die het al werkend gekregen hebben op Universiteit Leiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-06 10:10

LDVC

Let's get it over with

- peter - schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:38:
Mensen met android 1.6 die het al werkend gekregen hebben op Universiteit Leiden?
Als je doelt op een X10, dan kun je het waarschijnlijk wel vergeten. De X10 ondersteunt geen PEAP authenticatie. Dit heb je (zeer waarschijnlijk ook in Leiden) wel nodig om verbinding te maken.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
LDVC schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:28:
[...]

Als je doelt op een X10, dan kun je het waarschijnlijk wel vergeten. De X10 ondersteunt geen PEAP authenticatie. Dit heb je (zeer waarschijnlijk ook in Leiden) wel nodig om verbinding te maken.
Nee, ik heb hier een G1. Het rare is dat je wel het netwerk handmatig kan instellen met de juiste instellingen, maar hij list het dan gewoon als extra netwerk. Het originele eduroam netwerk dat er is staat alleen met WEP beveiligt. Met mijn laptop kom ik er wel op (met gebruik van de 802.1x settings), android wil niet.

[ Voor 3% gewijzigd door - peter - op 27-04-2010 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Android 1.6 werkt niet met eduroam. Het ligt dus niet aan de X10 dat die geen PEAP authenticatie ondersteund, het ligt aan Android, die heeft pas vanaf 2.1 de mogelijkheid om met dit soort netwerken te connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
Prima om te weten dan. Toch maar eens kijken of ik 2.1 op mijn G1 kan krijgen. Zou toch wel handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
Als ik het me goed herinner kon ik met mijn Hero met een 1.5 rom gewoon connecten met het eduroam netwerk op de TU in Delft.

@Hieronder, daarvoor kon het dus niet want toen gebruikte ze de niet in android ondersteunde 802.1x WEP versleuteling. Dit is gewijzigd naar 802.1x WPA versleuteling, en toen kon ik als ik het me goed herrinner met mijn Hero met 1.5 rom op het TU netwerk. tegenwoordig draai ik een 2.1 rom maar ik weet bijna zeker dat ik met een 1.5 rom ook op eduroam kon. Wat Jo-hannes zegt dus.

[ Voor 62% gewijzigd door boaty op 29-04-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Kon, zou wel kunnen ja ;) Ze zijn recentelijk naar een andere versleuteling overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-04 10:23
- peter - schreef op woensdag 28 april 2010 @ 13:40:
Prima om te weten dan. Toch maar eens kijken of ik 2.1 op mijn G1 kan krijgen. Zou toch wel handig zijn.
Ik probeer ook in Leiden met een HTC desire op eduroam te komen maar het is me nog niet gelukt. Misschien ligt het ook wel aan de dekking. Als het lukt laat ik het weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio

Bio

Met de Hero op 1.5 kan het nog steeds hoor, op de TU Delft. Maar dit komt voor zover ik weet doordat HTC de ontbrekende functionaliteit op dit gebied in HTC sense gebouwd had. Geen problemen, ik zit er zo goed als dagelijks op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-06 16:26
Binnenkort maar ook eens op de VU proberen :) Ik weet wel dat het niet zomaar kon op de laptop, daar moest je via de usb iets geinstalleerd worden op de laptop voor je via wlan het internet op kon. Ik vrees dat dit ook geld voor je android toetsel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari70
Het lukt mij nog steeds niet om met mijn HTC Desire (Android 2.1 met sense) op het Eduroam netwerk van de TU Delft te komen.

-Vul "eduroam" in

Dit werkt bij mij vooralsnog niet. Zouden er stappen kunnen zijn die ik over het hoofd zie. Of kan iemand anders een N00b uitleg geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheHolyCow
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-06 21:51
Ari70 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:09:
Het lukt mij nog steeds niet om met mijn HTC Desire (Android 2.1 met sense) op het Eduroam netwerk van de TU Delft te komen.

-Vul "eduroam" in

Dit werkt bij mij vooralsnog niet. Zouden er stappen kunnen zijn die ik over het hoofd zie. Of kan iemand anders een N00b uitleg geven.
Ik heb hem wel al een tijdje aan de praat. Het was wel even uitproberen met de eap-methode en de anonymous identity (met/zonder @tudelft.nl/net) maar uit eindelijk werkte het. Ik zou de instellingen wel voor je willen opzoeken, maar ik kan ze niet meer te voorschijn halen. Dus als iemand weet hoe dat moet....
In de tussentijd gewoon verschillende instellingen blijven proberen, het kan iig wel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Gewoon je complete id, dus met @tudelft.nl. Als het niet werkt, nog een keer connecten, dan vraagt ie opnieuw je wachtwooord. Windows werkt vaak ook pas na een paar keer precies dezelfde handelingen, niemand weet waarom :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari70
Toen mijn laptop uitviel door stroom gebrek ging hij ineen keer over op de wireless.. Had ik dus toch gewoon alles goed gedaan :) Bedankt iedereen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgjm
Je moet gewoon de instellingen volgen voor Ubuntu volgens luchthaven.tudelft.nl
Ik heb het al ruim een half jaar aan de praat

EDIT - typo

[ Voor 8% gewijzigd door adgjm op 05-05-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-07 14:11

pposthoorn

Constructeur

adgjm schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:25:
Je moet gewoon de instellingen volgen voor Ubuntu volgens luchthaven.tudelft.nl
Ik heb het al ruim een half jaar aan de praat

EDIT - typo
Bedankt voor de tip, daarmee is het mij gelukt :D
Dit is de link naar de handleiding voor linux: https://intranet.tudelft....peap%20linux%20ubuntu.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:15

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Kan je eigenlijk ook met meerdere apparaten tegelijk connecten? Waarschijnlijk niet?
Zou makkelijk zijn als ik met mijn laptop en telefoon straks ook kan connecten.

[ Voor 32% gewijzigd door Mr_gadget op 16-06-2010 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Bobman
Dat kan, ik zit regelmatig met zowel m'n laptop als m'n N1 op het draadloos netwerk. Weet niet of het de bedoeling is, maar zolang het werkt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ashemedai
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-01 19:30
Ik zit zelf op de EUR. Ik heb gisteren mijn Hero naar de 2.1 rom gegooid van HTC. Als Wi-Fi aanstaat ziet 'ie vanzelf al eduroam, maar dan WEP-versleuteld, dat gaat fout zoals we weten.

Als ik vervolgens zelf een netwerk voor eduroam aanmaak middels onze documentatie voor Wi-Fi (802.1x met TTLS en PAP) komt er netjes een extra entry in mijn lijst van Wi-Fi networks. Maar ik kan er niets mee. De enige optie die ik er voor krijg is 'Forget network'. Hoe hebben jullie dit opgelost c.q. aangepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364605

Hi All
After going through this topic from 1st to last page , I still couldnt figure out answers to questions following

1 . did anyone got the eduroam working on android 1.6 ( I have the mytouch3g in T U Delft )

if yes then what Were the settings ?

2 . Did anyone was to get the printable Tudelft - dastud to work on android ? if yes then what Were the settings ?

I will appreciate if anyone Can give clear settings for this .

Until now I have Tried pretty much ALL Possible Permutation WPA or WPA2 - PEAP and TTLS in no case did i get it to work .

Can anyone help please ?
thanks in advance.
gvstemp .

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 364605 op 29-06-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 364605

Ok so I finally got it to work !

Here are the settings to get to to work on the eduroam of T U Delft:
I am using Mytouch 3g with android 1.6
settings are:

WPA/EAP/TTLS/MSCHAP2/
Identity: netid@tudelft.nl
anonymous: anonymous@tudelft.nl
password: your netid password.

Now the catch here is that to get these settings to work you have to connect to it 5-10 times !
Basically -
1. To forget the network, you click on "forget network" atleast 5-10 times and then it will show up the settings to change.
2. After putting in the settings as I have shown above, click on "connect network" atleast 5-10 times.
I did it about 8 times again and again (out of frustration !:P) and suddenely it showed "connecting to eduroam"

It disconnected after that.. then again "connect network" 5-10 times and then it said "obtaining IP address"

and then it connected !

Right now I am checking my mail on it.. so it works nicely :P

I hope this helps someone to connect to the dreadful eduroam network. they key is to keep trying agian and again :P

good luck
gvstemp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milosonator
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 12:04
I had the same thing, after countlessy trying again i got it to work!

Tweakblog, voornamelijk over 3d-printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:We require you to post in Dutch on these forums. Please refrain from using English :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:53
Edit: laat maar

[ Voor 93% gewijzigd door Maarten21 op 30-06-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Definitieve antwoord:

naam: eduroam
beveiliging: Enterprise (802.1x)
EAP methode: TTLS
Fase 2 verificatie: MSCHAPV2
CA certificaat: N/A
Clientcertificaat: N/A
Identificatie: <jouwNetID>@tudelft.nl
Anonieme identificatie: anonymous@tudelft.nl
Draadloos wachtwoord: <je wachtwoord>

[ Voor 80% gewijzigd door Maarten21 op 01-07-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:15

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Op de samsung spica met 1.5 heb ik iig alleen maar WPA personal geen Enterprise helaas. Even wachten op 2.1 dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Mr_gadget schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:39:
Op de samsung spica met 1.5 heb ik iig alleen maar WPA personal geen Enterprise helaas. Even wachten op 2.1 dus?
Goede vraag. Misschien kan het ook met wpa personal? als ik de andere reacties lees zou het moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericcgg
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-12-2018
wpa_suplicant.conf met de hand aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 23:39
Maarten21 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:35:
Definitieve antwoord:

naam: eduroam
beveiliging: Enterprise (802.1x)
EAP methode: TTLS
Fase 2 verificatie: MSCHAPV2
CA certificaat: N/A
Clientcertificaat: N/A
Identificatie: <jouwNetID>@tudelft.nl
Anonieme identificatie: anonymous@tudelft.nl
Draadloos wachtwoord: <je wachtwoord>
Galaxy S working Dank je wel gast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Laatst online: 07-06 20:36
Ik vond nog deze link, weet niet of die voorbij gekomen is :)

https://intranet.tudelft....d-wireless-eduroam-EN.PDF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Laatst online: 08-07 12:43
Thnx voor de uitleg, werkt ook op m'n HTC Legend op HvA Eduroam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Kleine sidenote: op de HvA (en wellicht ook andere onderwijsinstellingen) hoef je niks in te vullen bij 'Anonieme identificatie'.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07-07 21:01

Sebazzz

3dp

Op de Hogeschool Rotterdam hoef je dat ook niet te doen. Gebruikersnaam is <studentnummer>@student.hro.nl.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenvanlaar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-06 22:04
Yes, op Windesheim ook aan de praat op HTC Desire :D
Bovenstaande instellingen gebruiken en anonieme identificatie leeg laten! Gebruikersnaam is <studentnummer>@student.windesheim.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Op de Universiteit Twente vul je bij anonymous identity je normale gebruikersnaam in dus <student-/medewerkernummer>@utwente.nl (maar het werkt volgens mij ook, als je dit leeg laat)

Er is ook een handleiding beschikbaar voor Android 2.1 en hoger: http://www.snt.utwente.nl/en/helpdesk/handleidingen/1/130

[ Voor 9% gewijzigd door Cadezo op 01-10-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Werken de netwerken van de RUG net zo als die van de andere universiteiten?

Ik ben er nu al een hele tijd mee bezig namelijk...

Connecten HTC Desire met 801.1x beveiligd netwerk [RUG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
Ja, eduroam. Leuk staaltje draadloos netwerk, ware het niet dat elke universiteit weer andere authenticatiemethodes en (eventueel) certificaten.

Voor de RU (Nijmegen) heb ik op m'n N95 de volgende instellingen bij elkaar weten te schrapen.

Via hier ben ik een eind gekomen. Best kans dat er nu overal het "AddTrust External Root CA" wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-07 15:27
Bedankt voor de diverse tips! Mij is het na een paar pogingen gelukt om in te loggen en ik maak er nu 3 weken vrolijk gebruik van. Schrok me wel wild toen ik in belgie ineens mailtjes binnen kreeg ivm datakosten, maar bleek dat KU Leuven ook eduroam heeft =)

Alexander, Anonieme identificatie niet invullen was bij mij "the key".

[ Voor 12% gewijzigd door Pendulum op 02-10-2010 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:35

Loki

Jááátôch...

Relief2009 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:07:
[...]

Galaxy S working Dank je wel gast!
OK dan, kreeg m vandaag niet aan de praat namelijk |:( Ga ik maandag gelijk proberen!

Edit: werkt _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Loki op 07-12-2010 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stejl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-09-2019
Gizz, Mij lukt het niet op de HVA om op Eduroam te komen met mijn HTC Desire HD. Kan je aangeven welke stappen ik moet volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Ik heb het gewoon via de eerder genoemde PDF voor elkaar gekregen. Wat voor foutmelding krijg je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickSanchez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 12:49
Hoi,
Is er al iemand die met android (galaxy s) op eduroam of het RUG netwerk in groningen kan verbinden? Het lukt hier maar niet ondanks veel geprobeerd te hebben.
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8158

Wellicht biedt deze app uitkomst, in ieder geval in Groningen.

http://www.appbrain.com/a...xer/nl.luqq.eduroamfixer#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkorteling
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-06 22:20
Met de volgende instellingen heb ik met android 2.2 (Froyo) verbinding met eduroam van de tudelft

Network SSID: eduroam (all lowercase)
Security: 802.1x EAP
EAP Method: TTLS
Phase 2 Authenication: PAP
CA certificate: (unspecified)
User certificate: (unspecified)
Identify: username@tudelft.nl
Anonymous Identity: none
Password: password

hoop dat jullie er wat aan hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lousje
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-05-2011
Bij mij lukte het ook (android 2.2, galaxy s op de tudelft) met dezelfde instellingen als bkorteling! Het pdfje dat eerder in deze thread staat klopt dus inmiddels niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-06 23:39
Ah vandaar dus dat ik met de oude instellingen niet meer kan verbinden. Thanks bkorteling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Bij ons op school werkt het zo: http://eduroam.avans.nl/smartphones-en-pda-s/android

Bij mijn desire z is het gewoon gelukt met mijn username en password. Maar denk dat het bij jullie niet hetzelfde is dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firest0rm
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-02 21:25
ik zit hier op het Rocmn (roc midden nederland) en wij gebruiken eduroam op de laptop werkt het
ik zie dat de connectie WEP aangeeft betekent dit dat onze eduroam nog wep gebruikt?

het inloggen met
Network SSID: eduroam (all lowercase)
Security: 802.1x EAP
EAP Method: TTLS
Phase 2 Authenication: PAP
CA certificate: (unspecified) (deze mogenlijkheid heb ik niet)
User certificate: (unspecified) (deze mogenlijkheid heb ik niet)
Identify: username@tudelft.nl
Anonymous Identity: none
Password: password

werkt dus niet mijn htc desire zegt scannen dan probeert hij een connectie te maken en vebreekt deze

de topic is tot dus ver erg nuttig geweest maar voor mij werkt het dus niet

kan het probleem ook zijn dat omdat rocmn eduroam de Addtrust root ca certificaat gebruikt?
ik kan namelijk geen certificaten aanvinken met TTLS
mijn android versie is 2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359583

Nou, ik heb geprobeerd om op mijn HTC desire Z eduroam aan de praat te krijgen (alle instellingen geprobeerd die hierboven gemeld zijn), maar het lukt me niet... Kan het komen doordat ik een guest account heb? Het is wel een netid, maar alleen een tijdelijke en met een veel lagere upload (lekker boeie dus :P). Iemand ervaring met de combi van guest account met eduroam??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:25
Anoniem: 359583 schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:00:
Iemand ervaring met de combi van guest account met eduroam??
Ga naar http://radius.tudelft.nl/ log in en check de autorisaties:
Tevens zijn de volgende voorzieningen geautoriseerd:
FTTD PPPoE network access Y
FTTD Wired802.1X network access Y
Campus Wireless network access Y
Dial-in network access Y
VPN network access Y
SURFspot Y
Usenet NEWS access from off_campus site Y (news password is set)

[ Voor 22% gewijzigd door gertvdijk op 14-06-2011 18:57 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359583

Ahhh.... right :) Daar had ik nog even niet aan gedacht! Maar er staat het volgende bij mij:
Toegang d.m.v. 802.1X authenticatie op de studentenhuizen
- Toegang mogelijk vanaf 2011-05-02
- Toegang mogelijk tot 2012-05-02
Deze vorm van toegang is alleen mogelijk op de Tienstraflat en op het Bagijnhof.
Kortom: het zal dus wel niet kunnen met een guest account :(
Pagina: 1