Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
De achtergrond is vrij makkelijk aan te passen.virtualJac schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:50:
Kun je de achtergrond van de Hero modificeren, met bijvoorbeeld een foto die je zelf gemaakt hebt?
Bij de iPhone kan dit alleen na een jailbreak. Kan dit bij de Hero wel unrooted?
Klik op menu > achtergrond en viola je kan de achtergrond van je thuis scherm en je schermblokkering aanpassen met een eigen foto.
Dus rooten is hiervoor niet nodig.
Leuke oplossing, alleen erg jammer dat ze naast je 'basis' homescreen draaien.CLB schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:53:
Ervaringen met homescreen-replacements is denk de oplossing die je zoekt..
@ hierboven. Dus je kunt gewoon zelf je homescreen aanpassen? Met zowel een foto als een plaatje? Klinkt goed.
there's no tweak without the tweaker
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Anoniem: 8504
doe ik gewoon vanuit outlook..deejaylethal schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:16:
Iemand die weet van de mogelijkheid om je contacten (people) aan te passen op je (XP) pc? Zou een hoop getyp en geklooi schelen...
Ik gebruik dus geen outlook, maar wil gewoon net zoals ik dat op mijn SE altijd kon een progje hebben zodat ik de hele zaak kan bijwerken. Weet iemand of dit bestaat? Of moet ik nu mn hele telefoon over gaan zitten tikken?Anoniem: 8504 schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:21:
[...]
Hoe kan ik mn contactpersonen op mn pc bewerken?
Antwoord:
doe ik gewoon vanuit outlook..
Het makkelijkste is als je van je sim contacten gmail contacten maakt. Dan kan je ze namelijk via gmail en dus op je pc bijwerken. Of er een progje is om sim contacten bij te werken weet ik niet.deejaylethal schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:26:
[...]
Ik gebruik dus geen outlook, maar wil gewoon net zoals ik dat op mijn SE altijd kon een progje hebben zodat ik de hele zaak kan bijwerken. Weet iemand of dit bestaat? Of moet ik nu mn hele telefoon over gaan zitten tikken?
Gewoon syncen met windows adresboek dan?deejaylethal schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:26:
[...]
Ik gebruik dus geen outlook, maar wil gewoon net zoals ik dat op mijn SE altijd kon een progje hebben zodat ik de hele zaak kan bijwerken. Weet iemand of dit bestaat? Of moet ik nu mn hele telefoon over gaan zitten tikken?
Dat doet de app ook? Zie het probleem niet echt moet ik eerlijk zeggen.evleerdam schreef op donderdag 05 november 2009 @ 12:19:
[...]
Als die app de settings daarna maar weer terug zet. Als je dat steeds handmatig moet doen snap ik dat het heel vervelend is.
Zou met droidexplorer moeten kunnen, tenminste het programma schijnt het te kunnen weet alleen niet of je je hero ervoor geroot moet hebben (zou niet weten waarom maar goed dat terzijde)deejaylethal schreef op donderdag 05 november 2009 @ 13:26:
[...]
Mobile data gaat hier verder wel gewoon goed.Anoniem: 184013 schreef op woensdag 04 november 2009 @ 15:09:
[...]
Je hebt gelijk, heb dit hier ook. Als je de widget dan gebruikt voor mobile data aan/uit te schakelen dan gebeurt er niets. Het lijkt dat ze bevroren zijn. Het in en uitschakelen van flight modus en mobile data kan beter op de Hero of android inhet algemeen.
Maar inderdaad, ook de widget werkt dan niet, en alle instellingen die ermee verband houden.
Heel raar, maargoed. Voortaan geen flight-mode gebruiken en maar gewoon de telefoon uitschakelen...
Even lezen.Anoniem: 248511 schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:15:
[...]
Kan geen 1.6 rom vinden hoor, ook niet op xda voor de Hero.. volgens mij zijn die er nog niet.
Ik heb hem ook nodig!
1.6 komt er niet voor de Hero. Ze zijn nu bezig 2.0 compatible te maken met Sense.. en wanneer die uitkomt? Ik hoop nog dit jaar.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Maar die manier is er gewoon hoor. Druk maar lang op de Uit-toets, dan heb je een optie om Mobiel Netwerk helemaal uit te zetten. Geen workaround nodig, het is geen iPhoneDryhte schreef op donderdag 05 november 2009 @ 11:51:
[...]
Ik vond het iig een ontzettend intelligente zet van de ontwikkelaar. Als er geen manier is om dataverkeer echt uit te zetten in de telefoon, moet je een workaround vinden he
Maar het schijnt dus dat het dataverkeer alsnog niet 100% wordt tegengehouden, vandaar dat die apps zijn ontwikkeld.Sypher schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 08:07:
[...]
Maar die manier is er gewoon hoor. Druk maar lang op de Uit-toets, dan heb je een optie om Mobiel Netwerk helemaal uit te zetten. Geen workaround nodig, het is geen iPhone
Uit is uit althans dat is mijn ervaring, ik heb zelf (nog) prepaid dus dan wil je geen bitje data verstoken anders ga je je blauw betalen. Als ik nu een app start welke internet nodig heeft (Browser bijv) krijg ik de melding dat "huidige instellingen geen internet mogelijk maken" of iets in die richting.Ruzor schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:53:
[...]
Maar het schijnt dus dat het dataverkeer alsnog niet 100% wordt tegengehouden, vandaar dat die apps zijn ontwikkeld.
Nu wou ik misschien toch eens terug proberen hoe dat allemaal met de Google calendar werkt, maar die kalender staat er nietmeer.
ik weet dat ik op het begin iets had van 'Mijn agenda', 'Outlook' en 'mijn naam'. Nu staat er dus enkel 'Outlook'.
Open agenda --> klik om menu --> agenda's --> hier kun je agenda's aanvinken.wars schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 13:00:
Toen ik m'n Hero pas had, stonden er verschillende agenda's op m'n Hero, ik heb er toen wat aan ge prult zodat ik enkel m'n Outlook calendar zag staan.
Nu wou ik misschien toch eens terug proberen hoe dat allemaal met de Google calendar werkt, maar die kalender staat er nietmeer.
ik weet dat ik op het begin iets had van 'Mijn agenda', 'Outlook' en 'mijn naam'. Nu staat er dus enkel 'Outlook'.
Menu --> instelingen --> gegevenssynschronisatie --> google --> agenda (hier kun je de google agenda aanzetten)
Dit zou moeten werken, hier werkt het in ieder geval goed
Lijkt me sterk, of dit moet ook niet opgevangen worden door netcounter. Bedoel als mijn 3g uitstaat loopt die teller niet meer op... Dus lijkt mij dat hij dan ook echt uit is.Ruzor schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 11:53:
[...]
Maar het schijnt dus dat het dataverkeer alsnog niet 100% wordt tegengehouden, vandaar dat die apps zijn ontwikkeld.
bedankt, had overal gekeken, maar daar natuurlijk nietvandevorst schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 13:07:
[...]
Open agenda --> klik om menu --> agenda's --> hier kun je agenda's aanvinken.
Menu --> instelingen --> gegevenssynschronisatie --> google --> agenda (hier kun je de google agenda aanzetten)
Dit zou moeten werken, hier werkt het in ieder geval goed
Alarm doet gewoon niks meer met geluid. Als ik het ding instel dan gaat ie 'af' zonder geluid. Trilt wel.
Geluid van de telefoon of bel volume eerst omhoog schroeven haalt ook niks uit tot nu toe. Is er een manier om dit te fixen?
Oh ja.. soundmanager did the job.
[ Voor 5% gewijzigd door stijnos1991 op 06-11-2009 15:01 ]
Ik vind ze wel redelijk. "Reset" vind ik wel nice.pina schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:10:
zijn er nog die de standaard ringtones van de hero barstslecht vinden? Ik vind er echt niks aan en zoek nu eigenlijk een ander. Ik wil een gewone ringtone, geen liedje van iets bekends of een quote of whatever... Mensen die bepaalde suggesties hebben? In al mijn vorige gsm's waren er standaard ringtones die wel ok waren, maar bij deze htc is er echt niks goeds
Verder kan je gewoon elk willekeurig mp3tje gebruiken als ringtone. Zelf haal ik ze hier vandaan.
[ Voor 58% gewijzigd door Sypher op 06-11-2009 20:15 ]
Anoniem: 69767
Pak er een uit de 1,000+ via: http://www.androlib.com/a...abilo-ringtones-qwAp.aspx ?pina schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 20:10:
zijn er nog die de standaard ringtones van de hero barstslecht vinden? Ik vind er echt niks aan en zoek nu eigenlijk een ander. Ik wil een gewone ringtone, geen liedje van iets bekends of een quote of whatever... Mensen die bepaalde suggesties hebben? In al mijn vorige gsm's waren er standaard ringtones die wel ok waren, maar bij deze htc is er echt niks goeds
Anders maak je je eigen met Ringdroid? http://www.androlib.com/a...on.com-ringdroid-wBp.aspx
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 06-11-2009 20:20 ]
Ik kan nu alleen maar twee kanten op synchroniseren wat niet altijd even prettig werkt. Het notitie veld wat ik in Outlook gebruik bevat bij mij soms best wat tekst wat op mijn HTC Hero niet past, als deze dus de andere kant op synced ben ik de helft van mijn notes kwijt.
Daarnaast wil ik ook graag mijn werk contacten toevoegen aan mijn HTC Hero, echter, dan staan op werk ook al mijn privé contacten in Outlook en andersom.
Beter nog zou zijn om alle contacten met het label/categorie 'prive' terug naar mijn Telefoon toe te staan vanaf mijn thuis Outlook en met het label/categorie 'zakelijk' naar mijn werk Outlook.
Voorheen synchroniseerde ik met mijn Samsung (Symbian) al mijn contacten vanuit mijn Privé en Werk Outlook één kant op, naar de telefoon. Echter, dit lukt me nu niet meer.
Ik zoek geen geavanceerde synchronisatie allerlei kanten op, had blijkbaar perongeluk een contact in mijn HTC Hero gewist en deze werd netjes in mijn Outlook gewist... niet helemaal wat ik zoek
Heeft iemand hier ervaring mee? Voor de rest is het echt een heerlijk toestel!
[ Voor 8% gewijzigd door maxx24 op 06-11-2009 21:50 ]
Zijn er meer mensen met dit probleem? En is hier ook een oplossing voor? (Heb telefoon al 4x een soft reset gegeven en wil liever geen hard reset doen als het niet nodig is.)
AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers
Anoniem: 323791
voelde erg goed aan. Alles verloopt heel soepel en heeft eigenlijk dezelfde technieken/specificaties
als de iPhone. Ik bedoel daarmee de manier hoe de browser werkt en verder alle touchscreen opties.
1 vraag heb ik nog: Hoe zit het met de kwaliteit van de batterij ivg met de iPhone en het netwerk? De
reden hiervoor is dat de grootste klacht over de iPhone het netwerk (erg goed in destad
maar waardeloos daar buiten) en de batterijduur ( is heel snel leeg bij een beetje normaal gebruik)is.
Over het netwerk kan ik geen uitspraken doen. Batterijduur schijnt ongeveer hetzelfde, iets beter, dan die van de iPhone te zijn. Afhankelijk van wat je ermee doet, hoevaak je dat doet etc. Bij normaal gebruik scoort hij iets beter. Al vind ik dat van de iPhone ook niet slecht bij normaal gebruik. Sowieso smartphones hebben geen batterijduur van een weekAnoniem: 323791 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:28:
Heren, ik heb een vraag: Ik heb vandaag even in een winkel zitten spelen met de HTC en het
voelde erg goed aan. Alles verloopt heel soepel en heeft eigenlijk dezelfde technieken/specificaties
als de iPhone. Ik bedoel daarmee de manier hoe de browser werkt en verder alle touchscreen opties.
1 vraag heb ik nog: Hoe zit het met de kwaliteit van de batterij ivg met de iPhone en het netwerk? De
reden hiervoor is dat de grootste klacht over de iPhone het netwerk (erg goed in destad
maar waardeloos daar buiten) en de batterijduur ( is heel snel leeg bij een beetje normaal gebruik)is.
there's no tweak without the tweaker
Ik heb nu een Hero en heb een iPhone gehad (en vriendin heeft nieuwste iPhone), bereik van de Hero is echt beter. Daar waar de iPhone amper bereik heeft, heeft de Hero volop bereik. (Met Vodafone iig)Anoniem: 323791 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:28:
Heren, ik heb een vraag: Ik heb vandaag even in een winkel zitten spelen met de HTC en het
Als je dat allemaal geprobeerd hebt, en het feit dat de service wel werkt (hier synct ie wel en gmail werkt ook)Knud schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:00:
Sinds 2 dagen kan ik niet meer synchroniseren met Gmail (of uberhaupt google). Heb daarna alle gegevens gewist van google, maar nu kan mn Hero niet eens meer contact krijgen met de google servers.
Zijn er meer mensen met dit probleem? En is hier ook een oplossing voor? (Heb telefoon al 4x een soft reset gegeven en wil liever geen hard reset doen als het niet nodig is.)
Ben ik toch bang dat je tegen een hard reset aan zit. Zeker gezien je niet eens contact kan maken met de servers.
Als je je alarm tone zet, kun je daar het volume van je alarm ook instellen. Dit kan voor zover ik weet standaard nergens anders, alleen daar. Ik kwam hier toevallig achter..
Dus:
klink op alarm instellen (clock) -> Kies een tijd -> Selecteer Alarmtone -> Druk op de volume knop.
Dit was bij mij de reden dat het alarm soms niet te horen was... Wellicht dat dit een oplossing is voor andere mensen?
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 07-11-2009 10:22 ]
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.
Thanks, ik deed het nu via de App: Soundmanager, maar dit werkt wel een stuk eenvoudiger. Kan ik soundmanager ook weer verwijderen, blijft m'n telefoon schoonAnoniem: 8504 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 10:20:
Qua alarm geluid, ik weet niet of dit al bekend is, maar..
Als je je alarm tone zet, kun je daar het volume van je alarm ook instellen. Dit kan voor zover ik weet standaard nergens anders, alleen daar. Ik kwam hier toevallig achter..
Dus:
klink op alarm instellen (clock) -> Kies een tijd -> Selecteer Alarmtone -> Druk op de volume knop.
Dit was bij mij de reden dat het alarm soms niet te horen was... Wellicht dat dit een oplossing is voor andere mensen?
Kan ik eindelijk weer eens wat meer muziek erop gaan zetten, en eens kijken voor navigatie.
Nu mag htc wel opschieten met 2.0
Dat is waarschijnlijk de class4 8Gb op dagaanbieding? Je kan dat soort spul beter op ebay kopen, 15 euro class6 8GB transend, verzonden en al..vandevorst schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 13:19:
Net even een 8gb kaartje besteld, is nu mooi in de aanbieding voor 18 euro inclusief verzenden. Vind het wel een leuke prijs.
Kan ik eindelijk weer eens wat meer muziek erop gaan zetten, en eens kijken voor navigatie.
Nu mag htc wel opschieten met 2.0
http://cgi.ebay.nl/Transc...n_146?hash=item2ea8f14d35
Anoniem: 167272
Mwa, ik bestel het liever via een nederlandse webwinkel dan via ebayAnoniem: 8504 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 15:28:
[...]
Dat is waarschijnlijk de class4 8Gb op dagaanbieding? Je kan dat soort spul beter op ebay kopen, 15 euro class6 8GB transend, verzonden en al..
Even OT:Anoniem: 8504 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 15:28:
Dat is waarschijnlijk de class4 8Gb op dagaanbieding? Je kan dat soort spul beter op ebay kopen, 15 euro class6 8GB transend, verzonden en al..
Die Class x aanduiding is vrij misleidend, je kan beter naar de XYZx speed kijken of de read/write snelheden.
On-topic: wat is de resolutie van de achtergrond?
Die ene die langzaam scrollt als je van scherm naar scherm bladert. Ik vind het wel een mooi effect, beetje Compiz achtig, maar wil dus een eigen wall instellen.
It's always DNS...
Waarom?vandevorst schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 18:23:
[...]
Mwa, ik bestel het liever via een nederlandse webwinkel dan via ebay
En qua snelheid:
Ik ga ervanuit dat class4 sdcard 4MB/s is en class 6 6MB/s...Class X speed aanduiding geldt niet voor sdkaarten..SD Cards and SDHC Cards have Speed Class Ratings defined by the SD Association. The SD Speed Class Ratings specify the following minimum write speeds based on "the best fragmented state where no memory unit is occupied"
Class 2: 2 MByte/s - 13x
Class 4: 4 MByte/s - 26x
Class 6: 6 MByte/s - 40x
SD and SDHC cards will often also advertise a maximum speed (such as 133x or 150x) in addition to this minimum Speed Class Rating. Important differences between the Speed Class and the traditional "X" speed ratings are; 1) the ability of the host device to query the SD card for the speed class and determine the best location to store data that meets the performance required, 2) class speed defines the minimum transfer speed. Even though the class ratings are defined by a governing body, like "X" speed ratings, class speed ratings are quoted by the manufacturers but unverified by any independent evaluation process.
[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 07-11-2009 23:17 ]
Dus staar je daar niet blind op, het zijn minimumsnelheden.
@us1111
Kan me best voorstellen dat mensen liever in nl kopen, met garantie e.d. is dat vaak makkelijker.
Als iets bijv 25,- goedkoper is op 200,- bij een webshop dan ga ik het nog hier in mijn stad halen.
Mocht er dan wat mee zijn is het makkelijker ermee terug gaan dan opsturen e.d.
[ Voor 49% gewijzigd door Staffie666 op 08-11-2009 10:48 ]
Tja, dat kan, maar ik vind het fijner/handiger/veiliger en dan maakt me die 2 euro niet uitAnoniem: 8504 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 23:12:
[...]
Waarom?Enige wat je ermee opschiet is dat je meer geld uitgeeft...
Daar doe ik het al helemaal niet voor. Ik zet er een keer wat muziek en foto's op en de rest is toch enkel lezen. De extra snelheid gebruik ik dus eigenlijk niet, en zal dus niet merken hoe snel de kaart daadwerkelijk kan.Anoniem: 8504 schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 23:12:
En qua snelheid:
[...]
Ik ga ervanuit dat class4 sdcard 4MB/s is en class 6 6MB/s...Class X speed aanduiding geldt niet voor sdkaarten..
Ik heb sinds lange tijd de CK3100 en ben altijd vol lof over dit stukje bluetooth technologie geweest. Inmiddels veel telefoons aan gekoppeld (Nokia's) en adresboek was altijd goed gesynchroniseerd. Bovendien kon je per naam meerdere telefoonnummers krijgen (dus je selecteert naam, en vervolgens krijg je de keuze of je gsm, thuis, kantoor wilt bellen).Reneger schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:54:
[...]
Ik heb ook ruzie met het connecten met een PARROT CK3100.
Het connecten an sich gaat goed, de naam van mn telefoon komt netjes in beeld... Maar hij vertikt het om mijn telefoonboek te syncen.
Overigens Android 1.5, T-Mobile G2 ( De branded hero..).
Gisteren mijn nieuwe HTC Hero aangesloten op de CK3100. Koppelen ging prima. Adresboek synchroniseerde ook zonder problemen. Alleen heb ik nu 5 keer dezelfde naam staan als ik 5 telefoonnummers in mijn adresboek heb staan... Waar is de optie gebleven om die nummers onder 1 naam te hangen? Ook is het niet mogelijk om de sortering (hij sorteert op voornaam) te veranderen?
Voor de zekerheid vandaag de firmware van de Parrot even geupdate (naar versie 4.21), maar dat maakt helaas niets uit. Iemand suggesties?
Er lijkt nu bijna een dag tussen te zitten, voordat bijvoorbeeld mail op mn hero zichtbaar is.
AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers
Ik ben overgestapt van iPhone 3G naar een HTC Hero.Anoniem: 323791 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 22:28:
De batterijduur en het bereik vind ik beide een stuk beter. Mijn iPhone was regelmatig leeg aan het einde van de dag dat heb ik met mijn Hero nog niet gehad. Ook plekken waar ik eerst geen bereik had heb ik het nu wel.
Wat wel een punt is dat de iPhone toch de interface beter voor elkaar heeft. De iPhone werkt net wat vloeinder en toch wat simpeler, de Hero zit er vlakbij maar net niet zo goed/vloeiend als de iPhone.
Ik ben dan ook van mening dat Android op dit moment nog een tweaker Os is. Zoals linux zit het in een fase waar het gebruiksvriendelijker wordt maar het nog niet optimaal is. Dat komt IMO nog wel en dan is het een volwaardige tegenstander van het iPhone Osjjbstolk schreef op zondag 08 november 2009 @ 19:43:
[...]
Ik ben overgestapt van iPhone 3G naar een HTC Hero.
De batterijduur en het bereik vind ik beide een stuk beter. Mijn iPhone was regelmatig leeg aan het einde van de dag dat heb ik met mijn Hero nog niet gehad. Ook plekken waar ik eerst geen bereik had heb ik het nu wel.
Wat wel een punt is dat de iPhone toch de interface beter voor elkaar heeft. De iPhone werkt net wat vloeinder en toch wat simpeler, de Hero zit er vlakbij maar net niet zo goed/vloeiend als de iPhone.
Ik had gehoord dat bij sommige telefoons enkel de "Notes" worden gesynced.
Alvast bedankt!
Dino
Dus symbian en wm zijn ook tweaker os-jes?Ik ben dan ook van mening dat Android op dit moment nog een tweaker Os is. Zoals linux zit het in een fase waar het gebruiksvriendelijker wordt maar het nog niet optimaal is. Dat komt IMO nog wel en dan is het een volwaardige tegenstander van het iPhone Os
Linux is kwa generieke gebruiksvriendelijkheid windows al tijden voorbij (het draait net als bij telefoons om de externe support)
Persoonlijk ben ik nog erg tevreden over de hero, werkt perfect, alleen de browser mag wel iets sneller
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Voor mensen die het vervelend vinden dat WLAN uitgaat als je telefoon in stand-by gaat, wellicht dat dit werkt:
Menu -> Instelleingen -> Draadloze bedieningselementen -> WiFi instellingen -> Menu -> Geavanceerd -> Wi-Fi slaapbeleid
Heb je ook geen 3rd party tools meer nodig, denk ik zo. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar wie weet...
Ja in dat opzicht is wm en android wel tweaker osjes,blouweKip schreef op maandag 09 november 2009 @ 12:58:
[...]
Dus symbian en wm zijn ook tweaker os-jes?
Linux is kwa generieke gebruiksvriendelijkheid windows al tijden voorbij (het draait net als bij telefoons om de externe support)
Persoonlijk ben ik nog erg tevreden over de hero, werkt perfect, alleen de browser mag wel iets sneller
Ik ken verschillende ''noobjes'' in mijn vriendenkring en nokia, samsung enzo zie je wel.
Maar smartphones met winmo of android hebben nog niet veel ''normale'' mensen.
Voor android zal dit wel snel veranderen, zeker met zo'n gebruiksvriendelijk product
als de hero, als ik het vergelijk met de htc diamond bijvoorbeeld (winmo 6.1) die toch
nogal veel frustratie heeft opgewekt. En compleet onbestuurbaar is voor bijvoorbeeld
mijn pa. Die toch aardig overweg kan met de hero.
-Hoeveel geld heb ik?
-Welke telefoons zitten nét onder m'n budget? Mooiste uitkiezen.
Niks geen specs, misschien even de megapixels van de camera checken.. that's all. Zodra iemand meer dan 150/200 euro te besteden heeft is er een grote kans dat hij aan een Symbian of WM smartphone zit. (laten we hopen binnenkort aan Android!
[ Voor 5% gewijzigd door stijnos1991 op 09-11-2009 21:55 ]
En Nokia moet het meer van zijn naam hebben dan htc, Apple heeft ook veel aan
zijn naam te danken, doet natuurlijk ook veel maar die toestellen zijn net wat makkelijker
bestuurbaar voor normale mensen. Goed nu zullen die lang niet alle functies gebruiken.
Maar bij een wm toestel (zonder leuke skin zoals touchflo e.d.) wordt het zelfs moeilijk
om functies te vinden. Vind dit bij de hero, als eerste (non apple) smartphone waarbij ik dit ondervind, niet zo.
Goed instellingen e.d. is altijd even zoeken wat waar staat, Maar bij wm zorgt dit snel voor ergernis.
Ondervind ik hier totaal niet, en dat ligt natuurlijk niet alleen aan de sence ui. Android is stuk gebruiksvriendelijker, hopelijk ziet het grote publiek dit ook snel in, en geven ze niet honderden euro's extra uit voor een iphone of een onvriendelijke wm gsm
Toen ik mijn abbo kreeg hadden ze mijn snelheid op 128kbps staan ipv 384. Toen had ik gebeld en zouden ze dat veranderen. Inmiddels zeggen ze dat het geregeld is, maar mijn telefoon haalt nog steeds niet sneller dan 128kbit. Kan dat iets aan mijn hero zelf zijn? Ik krijg nu trouwens hele rare waarden met een speedtest. 120kbit down, en 1mbit up...
Gebruik momenteel de iphone maar merk dat ik het idee achter android sense wel goed vond werken.. Vooral de integratie met flickr, facebook en twitter.. Lekker overal up to date zonder een app te hoeven openen..
Mijn vraag echter, aangezien ik er weinig over kan vinden.. Is het al iemand gelukt om hyves te integreren ipv facebook aangezien ik had begrepen dat de sourcecode van Hero sense vrij is gegeven door HTC?
Of is hyves toevallig in gesprek met HTC? XD
http://users.boardnation.com/~gp32/ ----> v525 forum
Mja, dat vond ik wel een beetje apart. Er is idd alleen ondersteuning voor Twitter, Flickr en Facebook, maar wat als je nu een ander sociaal netwerk of afbeeldingendienst (Picasa, van Google nota beneplipo schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 09:59:
Heb afgelopen weekend de HTC Hero gezien bij twee vrienden van mij and i liked what i saw
Gebruik momenteel de iphone maar merk dat ik het idee achter android sense wel goed vond werken.. Vooral de integratie met flickr, facebook en twitter.. Lekker overal up to date zonder een app te hoeven openen..
Mijn vraag echter, aangezien ik er weinig over kan vinden.. Is het al iemand gelukt om hyves te integreren ipv facebook aangezien ik had begrepen dat de sourcecode van Hero sense vrij is gegeven door HTC?
Of is hyves toevallig in gesprek met HTC? XD
er is wel al een app van hyves zelf, was beta, weet niet hoe het nu is, kreeg net bij het opstarten ineens een update aangeboden vanuit de app zelf. check even de voorpagina van hyves.
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Neem aan dat er in de code maar een paar kleine dingetjes veranderd hoeven te worden om te laten integreren met hyves aangezien de functionaliteiten ongeveer hetzelfde zijnJarlSX schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:21:
denk niet dat HTC hyves belangrijk genoeg vind
er is wel al een app van hyves zelf, was beta, weet niet hoe het nu is, kreeg net bij het opstarten ineens een update aangeboden vanuit de app zelf. check even de voorpagina van hyves.
wiewatwaar
krabbels
birthdays
en dan zou ik al blij zijn
Ja, ik heb dat nu ook. Overigens nog 1 maand tot t-mobile ingaatJo-hannes schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 09:24:
Zijn er hier mensen die de hero icm een kpn abbo hebben?
Toen ik mijn abbo kreeg hadden ze mijn snelheid op 128kbps staan ipv 384. Toen had ik gebeld en zouden ze dat veranderen. Inmiddels zeggen ze dat het geregeld is, maar mijn telefoon haalt nog steeds niet sneller dan 128kbit. Kan dat iets aan mijn hero zelf zijn? Ik krijg nu trouwens hele rare waarden met een speedtest. 120kbit down, en 1mbit up...
Speedtest (.nl) geeft aan:
Download: 15.2 kb/s (=120 kbps)
Upload: 6.7 kb/s (=54 kbps)
Dit is met surf en mail standaard.
Al moet ik zeggen dat internetten gisteren vele malen sneller ging dan nu... Nu gaat het traag, gisteren was het vergelijkbaar met wifi en een thuisnetwerk. Misschien knijpt kpn al na een verbruik van een 20mb op een dag?
Als je voor augustus al dat abbo had dan heb je waarschijnlijk sowieso een snelheid van 128kbit, omdat ze dat alleen bij nieuwe abonees verhoogd hebben volgens mij. Ik vind het iig maar schraal, daar betaal ik niet voor!vandevorst schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:29:
[...]
Ja, ik heb dat nu ook. Overigens nog 1 maand tot t-mobile ingaat![]()
Speedtest (.nl) geeft aan:
Download: 15.2 kb/s (=120 kbps)
Upload: 6.7 kb/s (=54 kbps)
Dit is met surf en mail standaard.
Al moet ik zeggen dat internetten gisteren vele malen sneller ging dan nu... Nu gaat het traag, gisteren was het vergelijkbaar met wifi en een thuisnetwerk. Misschien knijpt kpn al na een verbruik van een 20mb op een dag?
Mijn abo loopt iets van 4 december af, na 2 jaarJo-hannes schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 10:33:
[...]
Als je voor augustus al dat abbo had dan heb je waarschijnlijk sowieso een snelheid van 128kbit, omdat ze dat alleen bij nieuwe abonees verhoogd hebben volgens mij. Ik vind het iig maar schraal, daar betaal ik niet voor!
En daarvoor was het al een paar keer verlenging.
Ik moet zeggen, gisteren ging internetten super snel. Ik had niet eens door dat ik niet via wifi bezig was. Alleen met echte bestanden downloaden was het merkbaar. Alleen vandaag... het is een ramp
Maarja, nog iets minder dan een maand, dan t-mobile. Volgens de site:
Download: tot 384 Kb per seconde.
Upload: tot 64 Kb per seconde.
Dus zou het al beter moeten gaan
Edit: Speedtest.net programma eens gebruikt.
Download 119kbps, upload 804

Waarom een zo hoge uploadsnelheid? Tja...
[ Voor 19% gewijzigd door Tonkey op 10-11-2009 10:53 ]
106kbps Up
Met mijn t-mobile iphone abbo dan wel te verstaan...
Vraag me af of t-mobile het zou kunnen merken als ik de simkaart in een Hero zou stoppen... Of dat het uberhaupt tegen de regels is?
Ik kan me niet voorstellen dat ze dat tegen kunnen/mogen houden.plipo schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:55:
870kbps down
106kbps Up
Met mijn t-mobile iphone abbo dan wel te verstaan...
Vraag me af of t-mobile het zou kunnen merken als ik de simkaart in een Hero zou stoppen... Of dat het uberhaupt tegen de regels is?
Overigens is het downloaden wel snel. Dit is dus het extra snel abo van 15 euro
45 euro per maand (is ook een 35 euro versie) voor onbeperkt download (geen fairuse maar echt onbeperkt volgens t-mobile)vandevorst schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 11:57:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat ze dat tegen kunnen/mogen houden.
Overigens is het downloaden wel snel. Dit is dus het extra snel abo van 15 euroGeen idee wat je er bij de iphone voor betaald...
en een magere 300belminuten en 300 smsjes per maand
hmm dacht altijd dat ze ergens het IMEI-nummer konden zien en je maar een aantal x kon/ mocht wisselen tussen mobiel.. (of was dat vroeger? XD)
[ Voor 4% gewijzigd door JarlSX op 10-11-2009 14:29 ]
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
http://www.smartphoneshop...?dimensionid=17&shopid=11
Als je goed kijkt sluit het het de speaker en camera niet af. Verder kan ik je wel zeggen dat als er iets op de speaker zit, je deze aanzienlijk slecht hoort. Als hij hier soms op zijn rug ligt merk ik dat al.laserboy schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 17:47:
Iemand ervaring met de HTC Hero Silicon Case? Maakt dit het toestel merkbaar groter? Op de afbeeldingen te zien sluit dit de gehele achterkant af inclusief camera en speaker. Is dit merkbaar als je telefoon af gaat?
Maar geen zorgen aangezien er zo te zien netjes een uitsparing voor is gemaakt.
Hi abonnement en ik heb een nieuw toestel gekocht. Instellingen van de HI site handmatig overgenomen.
Het internet werkt ook prima. Maar als ik Market open om in te loggen geeft hij aan:
"Uw telefoon communiceert met Google-servers en stelt uw account in. Dit kan 5 minuten duren."
Vervolgens krijg ik de melding:
"Kan geen betrouwbare gegevensverbinding met de server tot stand brengen: DIt is mogelijk een tijdelijk probleem of uw simkaart is niet geschikt voor gegevensservices."
Tis een HI UMTS SIM kaart en de browser werkt prima, zelfs op WIFI krijg ik deze melding. Kan zelfs wat losse applicaties buiten de marketplace downloaden. Wat doe ik verkeerd?
EDIT:
Inmiddels aan de praat. Factory reset en dan direct Google account aanmelden of inloggen. Gebeurt dit later dan werkt het dus niet.
[ Voor 8% gewijzigd door JipJapGoedje op 10-11-2009 23:25 ]
Overigens ging een collega van me behoorlijk onder de indruk van m'n Hero nadat hij het programma A World of Photo had gezien
Als hoesje raad ik dit aan:laserboy schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 17:47:
Iemand ervaring met de HTC Hero Silicon Case? Maakt dit het toestel merkbaar groter? Op de afbeeldingen te zien sluit dit de gehele achterkant af inclusief camera en speaker. Is dit merkbaar als je telefoon af gaat?
TomasE in "Accessoires voor de HTC Hero"
Je Hero is zo voor een paar euro compleet beschermd en 't past allemaal zo makkelijk en goed dat het er wel speciaal voor gemaakt lijkt.
Je moet hem er alleen wel steeds uit halen. Denk dat hij liever een open hoes heeft.TomasE schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 18:49:
[...]
Als hoesje raad ik dit aan:
Je Hero is zo voor een paar euro compleet beschermd en 't past allemaal zo makkelijk en goed dat het er wel speciaal voor gemaakt lijkt.
Is deze niet geschikt?
Ik van een vriend dat hij niet zo heel blij is met zijn htc (weet niet welk model) omdat hij vaak van de toetsblok afgaat in zijn zak en tijdens het bellen per ongelijk ophangt. Geen idee dus of dit bij de hero is, vroeg me alleen af of er van dat soort dingetjes zijn waar je je toch wel aan gaat iriteren.
[ Voor 20% gewijzigd door ajampaniki op 10-11-2009 19:10 ]
Of hij het doet lijkt me voldoende, eigen simkaart erin en kijken of hij zich aanmeld op het netwerk.
Dode pixels ? Even door het menu bladeren of de browser starten, dan zie je het volgens mij snel genoeg.
Beste zie je dode pixels tijdens het opstarten, en een progje zoals flashlight kun je je beeld makkelijk 1 kleur geven foute/defecte pixels vallen dan direct opm3nno schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 19:28:
Waar op te letten bij de aankoop?
Of hij het doet lijkt me voldoende, eigen simkaart erin en kijken of hij zich aanmeld op het netwerk.
Dode pixels ? Even door het menu bladeren of de browser starten, dan zie je het volgens mij snel genoeg.
Die heb ik voorbij zien komen in het betreffende topic. Echter verberg je het toestel hiermee. Ik wil er wel graag ondertussen gebruik van kunnen maken. Ik ga nog even kijken naar het voorstel van Ajampaniki.TomasE schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 18:49:
[...]
Als hoesje raad ik dit aan:
Ik weet niet zeker of het hier thuishoort of in het Android Software & Discussie. Het kan een Hero specifieke issue zijn, vandaar maar hier.
Is er een andere/betere/überhaupt een) mogelijkheid om de 'bibliotheken' 'normaal' te verversen?
Als ik een MP3 of foto toevoeg op de sd-card via FTP (in dezelfde folder waar ze allemaal staan), krijg ik het zojuist toegevoegde file (mp3/jpg) niet te zien in respectievelijk de media/muziek speler als de 'albums'.
Pas na een reboot van het toestel staan ze wel in de lijst/overzicht. Vreemd en irritant.
Sommige mediaplayers hebben een refresh mogelijkheid in het menu, maar dat helpt ook niets........
Heeft iedereen dit? Is er wat aan te doen? (behalve een reboot of uit-en-in-stoppen v/d sd-card).
SDrescan, doet precies wat je wilt. Zit gewoon in de Market (gratis). Geweldig tooltje !kaajee schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:23:
again:
Ik weet niet zeker of het hier thuishoort of in het Android Software & Discussie. Het kan een Hero specifieke issue zijn, vandaar maar hier.
Is er een andere/betere/überhaupt een) mogelijkheid om de 'bibliotheken' 'normaal' te verversen?
Als ik een MP3 of foto toevoeg op de sd-card via FTP (in dezelfde folder waar ze allemaal staan), krijg ik het zojuist toegevoegde file (mp3/jpg) niet te zien in respectievelijk de media/muziek speler als de 'albums'.
Pas na een reboot van het toestel staan ze wel in de lijst/overzicht. Vreemd en irritant.
Sommige mediaplayers hebben een refresh mogelijkheid in het menu, maar dat helpt ook niets........
Heeft iedereen dit? Is er wat aan te doen? (behalve een reboot of uit-en-in-stoppen v/d sd-card).
Edit: Ik had hetzelfde probleem met SambaExpolrer (handig om vanaf smb/windows shares te downloaden)
[ Voor 5% gewijzigd door u_nix_we_all op 10-11-2009 23:30 ]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Yep, die had ik nodig! Dank!u_nix_we_all schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 23:28:
[...]
SDrescan, doet precies wat je wilt. Zit gewoon in de Market (gratis). Geweldig tooltje !
Edit: Ik had hetzelfde probleem met SambaExpolrer (handig om vanaf smb/windows shares te downloaden)
(suf dat die Hero of Android dat niet zelf kan......)
Anoniem: 221425
De Hero doet dit wel degelijk!kaajee schreef op woensdag 11 november 2009 @ 00:10:
[...]
(suf dat die Hero of Android dat niet zelf kan......)
Als je de mediaspeler start, en je tikt op 'die streepjes' kom je in de bibliotheek, bij de artiesten.
Als je nieuwe items op je kaartje hebt gezet, verschijnt er een groen, ronddraaiend cirkeltje, rechts in het scherm.
Als dat cirkeltje weg is, is je bibliotheek weer op orde.
Waarom een app, als je Hero het vanzelf doet
Denk dat je beter op eBay kan kijken, staan heel veel verschillende (Hero-) hoesjes op. Voor weinig geld! Heb zelf van de week ook nog een mooi hoesje gekocht.laserboy schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 22:57:
[...]
Die heb ik voorbij zien komen in het betreffende topic. Echter verberg je het toestel hiermee. Ik wil er wel graag ondertussen gebruik van kunnen maken. Ik ga nog even kijken naar het voorstel van Ajampaniki.

Denk alleen dat je hiervoor beter in dit topic kan gaan kijken.
Anoniem: 197980
heb ik ook, top ding!Jeroen04 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 02:57:
[...]
Denk dat je beter op eBay kan kijken, staan heel veel verschillende (Hero-) hoesjes op. Voor weinig geld! Heb zelf van de week ook nog een mooi hoesje gekocht.
[afbeelding]
Denk alleen dat je hiervoor beter in dit topic kan gaan kijken.
koste dat ding 2e euro oid??
Nope..........dat doet ie niet. Net (nog weer eens) geprobeerd; mp3-tje op kaartje, mediaplayer/muziek gestart, er gebeurt helemaal niets! Geen cirkeltje en geen mp3 in lijst........(en geen optie om de bibliotheek te verversen bijv.)Anoniem: 221425 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 01:21:
[...]
De Hero doet dit wel degelijk!
Als je de mediaspeler start, en je tikt op 'die streepjes' kom je in de bibliotheek, bij de artiesten.
Als je nieuwe items op je kaartje hebt gezet, verschijnt er een groen, ronddraaiend cirkeltje, rechts in het scherm.
Als dat cirkeltje weg is, is je bibliotheek weer op orde.
Waarom een app, als je Hero het vanzelf doet
Waarom zou de maker van sdrescan het anders gemaakt hebben, hè?
Hij had dus hetzelfde probleem, wellicht heeft het te maken met de wijze waarop jij mp3's toevoegt of met de grootte van de sdcard (de mijne is 8gb).SDrescan is a small tool that invokes the android media scanner to rescanning the SD card for new media files. I've coded this, because I don't want more to must reboot, when I've added new media files over adb push, WiFi, etc. on my 16GB class 6 microSD card.
[ Voor 25% gewijzigd door kaajee op 11-11-2009 11:17 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Mijn muziek staat in /muziek op de SDcard, niet dat dat uit zou moeten maken lijkt me. Heb een 8GB Class 6 kaartje.
[ Voor 30% gewijzigd door Sypher op 11-11-2009 11:44 ]
Maar hoe zet jij je bestander er dan op ? Met ftp of smb via wifi ? Of via USB ? Dat verschilt namelijk wel, als je USB gebruikt zal de sdkaart opnieuw gescand worden als je hem ontkoppelt (dan wordt hij in android weer opnieuw gemount namelijk).pina schreef op woensdag 11 november 2009 @ 11:39:
bij mij doet hij het ook automatisch. Je moet natuurlijk wel effe wachten tot hij hem heeft geupdated
Als je het via netwerk doet (of met adb) gebeurt dat niet, en is sdrescan erg fijn !
^^zie hierboven, dat bedoel ik dus.
[ Voor 3% gewijzigd door u_nix_we_all op 11-11-2009 11:48 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput
Ken da?
Ik weet wel dat Windows Media Player en Winamp erg graag je device willen beheren. Kan het wellicht zijn dat je dit hebt ingesteld of dat ze zo brutaal zijn om dingen te veranderen zonder toestemming?-Edwin- schreef op woensdag 11 november 2009 @ 18:17:
Ik heb ook een heel irritant probleem met muziek. Als ik via USB muziek op de Hero zet, verdwijnt er na een poos ineens muziek van mijn Hero (SD Kaart). Met foto's etc. gebeurd dit echter niet.
Er loopt volgens mij geen data over zoals normaliter wel met Windows Mobile (5) based devices. Ik kan in ieder geval niet internetten via USB met mijn Hero.wouzer schreef op woensdag 11 november 2009 @ 18:23:
Vraagje: Omdat de FM Radio bij de Hero ontbreekt zou ik het gewoon willen streamen. Maar dan niet via mobiel internet of WIFI maar wanneer de Hero via de USB aan een computer (met internet zit).
Ken da?
Lijkt me niet, want ik gebruik iTunes, en ik weet 100% zeker dat deze de Hero niet (kan) beheren.Sypher schreef op woensdag 11 november 2009 @ 18:33:
Ik weet wel dat Windows Media Player en Winamp erg graag je device willen beheren. Kan het wellicht zijn dat je dit hebt ingesteld of dat ze zo brutaal zijn om dingen te veranderen zonder toestemming?
Wut?!wouzer schreef op woensdag 11 november 2009 @ 18:23:
Vraagje: Omdat de FM Radio bij de Hero ontbreekt zou ik het gewoon willen streamen. Maar dan niet via mobiel internet of WIFI maar wanneer de Hero via de USB aan een computer (met internet zit).
Ken da?
Je wilt radio luisteren op je Hero, wanneer hij met een USB kabel aan een PC hangt? Waar is dat goed voor?
En volgens mij kan het ook niet...
ik heb ditzelfde dus maar heb wel gelijk mijn google acount ingesteld. Hij geeft geen foutmelding bij het instellen maar ik krijg geen applicaties gedownload via wifi.JipJapGoedje schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 18:41:
Ik krijg mijn Marketplace account niet aangemeld. Heb een Gmail account.
Hi abonnement en ik heb een nieuw toestel gekocht. Instellingen van de HI site handmatig overgenomen.
Het internet werkt ook prima. Maar als ik Market open om in te loggen geeft hij aan:
"Uw telefoon communiceert met Google-servers en stelt uw account in. Dit kan 5 minuten duren."
Vervolgens krijg ik de melding:
"Kan geen betrouwbare gegevensverbinding met de server tot stand brengen: DIt is mogelijk een tijdelijk probleem of uw simkaart is niet geschikt voor gegevensservices."
Tis een HI UMTS SIM kaart en de browser werkt prima, zelfs op WIFI krijg ik deze melding. Kan zelfs wat losse applicaties buiten de marketplace downloaden. Wat doe ik verkeerd?
EDIT:
Inmiddels aan de praat. Factory reset en dan direct Google account aanmelden of inloggen. Gebeurt dit later dan werkt het dus niet.
Ik druk op downloaden en krijg dan het bericht dat ik de voortgang kan volgen in het melding scherm, maar hier wordt niks weergegeven.
Als ik dan op dezelfde applicatie druk krijg ik een download balk te zien die oneindig door blijft lopen. Iemand een idee?
Koiste het veel tijd om deze vraag te bedenken?wouzer schreef op woensdag 11 november 2009 @ 18:23:
Ken da?
Dit topic is gesloten.