HTC Touch Diamond2 [part four] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 78.933 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:34

Speedmaster

Make my day...

GGS_206 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 17:39:
[...]

Benieuwd of dat werkt idd. Zal vandeweek ook ff proberen
Heb dit probleem zowel bij HI als KPN zakelijk.

portalmmm.nl weghalen en Internet van maken, eventueel IP adressen die er vermeld kunnen staan verwijderen. Opslaan en het werkt weer.

Had dit probleem bij meerdere toestellen/gebruikers, tot aan directie toe :'(

Blijkbaar pushed KPN verkeerde/niet werkende settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-04 20:15

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Tuut-Tuut schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 19:53:
[...]

Heb dit probleem zowel bij HI als KPN zakelijk.

portalmmm.nl weghalen en Internet van maken, eventueel IP adressen die er vermeld kunnen staan verwijderen. Opslaan en het werkt weer.

Had dit probleem bij meerdere toestellen/gebruikers, tot aan directie toe :'(

Blijkbaar pushed KPN verkeerde/niet werkende settings.
Dat je portalmmm.nl in moet vullen staat op de site van Hi, maar ik gaat er ook eens internet van maken. Kijken of dat werkt.
Zolang je aan het internetten bent is er niets aan de hand, gaat het zelfs vlot als je 3G/HSDPA hebt. Alleen als de phone uit standby komt dan is het regelmatig, zo niet altijd, gekloot met de verbinding.
Tenminste zo is mijn ervaring.
De melding (popup/ballonnetje boven in) dat portalmmm.nl niet bereikbaar is krijg ik eigenlijk zelden.

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Modbreak:Kunnen we de berichten over KPN-zaken aub achterwege laten? Open er eventueel een topic over in Telecomproviders, mits iets dergelijks nog niet bestaat.

[ Voor 10% gewijzigd door pven op 13-01-2010 12:52 ]

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324340

Beste medetweakers.
Nadat ik de rom 6.5 van de orginele site van htc heb gedownload en geinstalleerd heb.
Verspringt mijn klok alsi k hem uit standby haal 1 uur en 1 minuut.
Iemand enig idee?
Ook heb ik het probleem dat mijn 3g eropeens uit ligt en geen verbinding kan maken heb overigens ook kpn(hi)
En nog iets hoe kan ik in 1 keer mijn helemap verwijderde items leegmaken ik kan nergens een knop vinden verwijder alles?
Alvast bedankt!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-05 21:36
Anoniem: 324340 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:33:
Beste medetweakers.
Nadat ik de rom 6.5 van de orginele site van htc heb gedownload en geinstalleerd heb.
Verspringt mijn klok alsi k hem uit standby haal 1 uur en 1 minuut.
Iemand enig idee?
Klopt, das een 'feature'. Zwaar irritant maar het hoort blijkbaar.
Anoniem: 324340 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:33:En nog iets hoe kan ik in 1 keer mijn helemap verwijderde items leegmaken ik kan nergens een knop vinden verwijder alles?
Alvast bedankt!.
Klopt ook, die knop is weg. Ik weet ook niet hoe ik in één keer alle berichten kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Zijn er mensen die de ingebouwde RSShub gebruiken? Ik wil graag de rssfeed van bijvoorbeeld dit topic toevoegen maar dat accepteert 'ie niet. Tenminste laatst wilde die het niet doen als ik de link wilde toevoegen die je krijgt als je op het RSS icoon bovenaan klikt.
Zijn er andere programma's die het wel doen?

Software ontwikkelen in de Achterhoek voor leuke klanten door heel Nederland? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Miyamoto schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:46:
[...]

Klopt, das een 'feature'. Zwaar irritant maar het hoort blijkbaar.
Kun je uitzetten, zie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=584415

Je moet dan het bestand Touch_X_Homescreen_Flip_clock_OFF.cab hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-05 19:08
Arie-Kanarie schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 21:59:
Zijn er mensen die de ingebouwde RSShub gebruiken? Ik wil graag de rssfeed van bijvoorbeeld dit topic toevoegen maar dat accepteert 'ie niet. Tenminste laatst wilde die het niet doen als ik de link wilde toevoegen die je krijgt als je op het RSS icoon bovenaan klikt.
Zijn er andere programma's die het wel doen?
Ik gebruik het programmaatje en ik heb nog nooit problemen gehad met het toevoegen van links. Ik heb alleen nog nooit iets uit dit forum geprobeerd toe te voegen.

Ik moet zeggen ik vind het progje zelf erg fijn. Ik heb nooit een andere geprobeerd, dus ik weet niet of die net zo goed werken (of mis wel beter). Het nuttige vind ik dat je trefwoorden kan toevoegen. Zo heb ik de agenda's van een aantal concertzalen toegevoegd en kan ik laten waarschuwen als er bepaalde bands in nieuwsitems voorkomen! Erg handige feature!

Ik zal eens kijken of ik wel iets kan toevoegen van dit forum

Edit: Inderdaad, de links voor rss van deze site werken niet bij rsshub. Misschien heeft iemand anders nog tips?

[ Voor 5% gewijzigd door Shodan op 15-01-2010 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:15
Miyamoto schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:46:

Klopt ook, die knop is weg. Ik weet ook niet hoe ik in één keer alle berichten kan verwijderen.
Alle 'verwijderde items' ineens verwijderen kan als volgt: klik op 'Menu' rechtsonder. Scroll naar beneden naar 'Berichten selecteren', vervolgens 'Alles'. En dan simpelweg 'verwijderen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-05 19:17
Sinds ik mijn Diamond2 terug heb van reparatie van HTC draai ik nu Winmo 6.5, en dat is echt zwáár irritant. Hoe komen ze er bij een start menu te maken dat je niet kunt sorteren? Dan nog liever op alfabetische volgorde dat ik iets wel kan vinden.. En tov 6.1 gaat alles gemiddeld 2x zo langzaam. Al een tweak doorgevoerd om het geheugengebruik van (na soft reset) 70% naar 50% terug te brengen..

Wat kunnen jullie me aanraden? Maar weer 6.1 flashen, of kan ik 6.5 wat opvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 09-05 12:02
Svennetjee schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:17:
Sinds ik mijn Diamond2 terug heb van reparatie van HTC draai ik nu Winmo 6.5, en dat is echt zwáár irritant. Hoe komen ze er bij een start menu te maken dat je niet kunt sorteren? Dan nog liever op alfabetische volgorde dat ik iets wel kan vinden.. En tov 6.1 gaat alles gemiddeld 2x zo langzaam. Al een tweak doorgevoerd om het geheugengebruik van (na soft reset) 70% naar 50% terug te brengen..

Wat kunnen jullie me aanraden? Maar weer 6.1 flashen, of kan ik 6.5 wat opvoeren?
Ja WM6.5 is langzamer tov 6.1, daar is weinig aan te doen. De enige mogelijkheid is overstappen naar custom rom's. Op XDA zijn diverse gebruikers (cookers) dagelijks bezig met het verbeteren/uitbreiden van de standaard WM6.5 en 6.1 versies. Ik gebruik zelf TESS Leo II...een WM6.5 custom rom die een stuk sneller is dan de standaard versie. Flashen is in een poep&zucht gebeurd en is helemaal niet spannend. Ikzelf heb inmiddels mijn TD2 wel een stuk of 40x geflashed, zonder enig probleem. Ben ondertussen een beetje verslaafd geraak aan custom rom's :) Echt zeer de moeite waard. Zie verder de diverse posts in dit form en (vooral) in het voorgaande deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
dafmay schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:28:
[...]

Ja WM6.5 is langzamer tov 6.1, daar is weinig aan te doen. [...] Zie verder de diverse posts in dit form en (vooral) in het voorgaande deel.
Ok, ga ik doen. Werkt interactie met Outlook (contactpersonen) daarna gewoon nog zoals altijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Svennetjee schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:31:
[...]

Ok, ga ik doen. Werkt interactie met Outlook (contactpersonen) daarna gewoon nog zoals altijd?
Zeer zeker, sync-en werkt gewoon prima met de custom rom's.

Ps Denk aan HardSPL v1.83 (zie XDA)...en lees de thread "flashing your first rom". Ik doe het overigens altijd via "method 2"...succes.

Edit oh ja...TESS Leo II is een WM6.5 rom met Sense 2.5. Je kunt ook TESS Pride III kiezen, dat is ook weer WM6.5 maar dan met Sense 2.1. Zie de screenshots in de betreffende threads voor de verschillen. Imo is Sense 2.5 gelikter, maar Sense 2.1 is iets vlotter. Vooral naar het schijnt mbt sms-en. Je kunt ze allebei proberen, is een kwestie van even een nieuwe rom flashen :)

[ Voor 34% gewijzigd door dafmay op 15-01-2010 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Shodan schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 08:44:
[...]

Ik gebruik het programmaatje en ik heb nog nooit problemen gehad met het toevoegen van links. Ik heb alleen nog nooit iets uit dit forum geprobeerd toe te voegen.

Ik moet zeggen ik vind het progje zelf erg fijn. Ik heb nooit een andere geprobeerd, dus ik weet niet of die net zo goed werken (of mis wel beter). Het nuttige vind ik dat je trefwoorden kan toevoegen. Zo heb ik de agenda's van een aantal concertzalen toegevoegd en kan ik laten waarschuwen als er bepaalde bands in nieuwsitems voorkomen! Erg handige feature!

Ik zal eens kijken of ik wel iets kan toevoegen van dit forum

Edit: Inderdaad, de links voor rss van deze site werken niet bij rsshub. Misschien heeft iemand anders nog tips?
Ligt het dus niet aan mij... ;)
Google weet genoeg alternatieven, maar wat zo'n reader allemaal ondersteunen wil ik de topics op tweakers kunnen volgen?
Vast wel iemand hier die weet wat voor specifiek soort RSS tweakers gebruikt, of hoe ik viavia aan een link kom die door een bepaalde reader ondersteund wordt.

Opera Mini deed het best goed, maar Opera Mobile heeft dan weer geen ondersteunen voor RSS, tenminste niet de versie die ik er op heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennetjee
dafmay schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:47:
[...]

Zeer zeker, sync-en werkt gewoon prima met de custom rom's.

Ps Denk aan HardSPL v1.83 (zie XDA)...en lees de thread "flashing your first rom". Ik doe het overigens altijd via "method 2"...succes.

Edit oh ja...TESS Leo II is een WM6.5 rom met Sense 2.5. Je kunt ook TESS Pride III kiezen, dat is ook weer WM6.5 maar dan met Sense 2.1. Zie de screenshots in de betreffende threads voor de verschillen. Imo is Sense 2.5 gelikter, maar Sense 2.1 is iets vlotter. Vooral naar het schijnt mbt sms-en. Je kunt ze allebei proberen, is een kwestie van even een nieuwe rom flashen :)
Tnx! Heb nu Leo II geflasht, en werkt super. Sense 2.5 is echt een verbetering tov 2.1, ziet er veel beter uit. Startmenu nog steeds niet sorteerbaar natuurlijk, maar de pictogrammen zijn een stuk duidelijker, dus moet lukken. Bedankt voor de tip/uitleg! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erv
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-05 22:06

Erv

Hallo,
Die TESS Leo II is geen Nederlandse Rom toch?

Ik heb met de standaard 6.5 rom een probleem dat ik niet alle smsjes ontvang. (hoor ik dus later van andere mensen dat ze wat gestuurd hebben.)
Iemand bekend met dit probleem, en liefst ook de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-01 13:03

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

dafmay schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:28:
[...]
Ikzelf heb inmiddels mijn TD2 wel een stuk of 40x geflashed, zonder enig probleem. Ben ondertussen een beetje verslaafd geraak aan custom rom's :)
Geen ambitie om de nieuwe pietrucci te worden? :p (de ROM benchmarker), die was trouwens ook een nederlander dacht ik
Erv schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:40:
Hallo,

Ik heb met de standaard 6.5 rom een probleem dat ik niet alle smsjes ontvang. (hoor ik dus later van andere mensen dat ze wat gestuurd hebben.)
Iemand bekend met dit probleem, en liefst ook de oplossing?
nee, TESS is niet nederlands, er zijn niet zo veel nederlandse roms, Dutty heeft er 1 en hier en daar zie ik er nog een, maar merendeel WWE
En ik heb dat probleem met de 6.5 niet, maar ik gebruik ook een custom rom

[ Voor 43% gewijzigd door FRD op 16-01-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Svennetjee schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:26:
[...]
Tnx! Heb nu Leo II geflasht, en werkt super. Sense 2.5 is echt een verbetering tov 2.1, ziet er veel beter uit. Startmenu nog steeds niet sorteerbaar natuurlijk, maar de pictogrammen zijn een stuk duidelijker, dus moet lukken. Bedankt voor de tip/uitleg! ;)
Hey goed man! :) Altijd weer leuk om een andere gebruiker te zien overstappen naar custom rom's. Ennuh graag gedaan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
FRD schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 13:18:
[...]
Geen ambitie om de nieuwe pietrucci te worden? :p (de ROM benchmarker), die was trouwens ook een nederlander dacht ik
[...]
Hahaha :) Weet je dat ik er wel over heb nagedacht, maar uiteindelijk vanaf heb gezien omdat het gewoonweg teveel tijd kost om zo'n beetje iedere nieuwe rom te flashen en te testen, en dat op mijn dagelijkse toestel...no thanks. Erg jammer dat Pietrucci ermee is opgehouden, voor ons toestel dan wel. Hij is inderdaad een NL-er.
nee, TESS is niet nederlands, er zijn niet zo veel nederlandse roms, Dutty heeft er 1 en hier en daar zie ik er nog een, maar merendeel WWE
En ik heb dat probleem met de 6.5 niet, maar ik gebruik ook een custom rom
Ik draai sinds gisteren Cheetah 2.3 op m'n toestel. Een prima rom gemaakt door ook weer een NL-er :) Het mooie van deze rom is dat ie flink gestript is...alle onnodige meuk eruit. Je merkt dat overigens duidelijk bij opstarten...dat gaat een stuk vlotter. Het is wel een volwaardige WM6.5 Sense 2.5 rom overigens.
En Cheetah 2.3 is er ook in een NL versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

dafmay schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 13:28:
[...]

Hahaha :) Weet je dat ik er wel over heb nagedacht, maar uiteindelijk vanaf heb gezien omdat het gewoonweg teveel tijd kost om zo'n beetje iedere nieuwe rom te flashen en te testen, en dat op mijn dagelijkse toestel...no thanks. Erg jammer dat Pietrucci ermee is opgehouden, voor ons toestel dan wel. Hij is inderdaad een NL-er.
Ja, idd, het is niet zo ideaal als het je dagelijks toestel is, dat is ook de reden dat ik niet continu flash, alhoewel dat het flashen wel heel snel gaat :)
heb jij eigenlijk die shadowline serie al eens getest? de 6.5.3 (of 6.6, zoals microsoft hem waarschijnlijk zal noemen)
ik vraag me af als de snelheid goed is voor dagelijks gebruik, maar heb nog geen tijd gehad het zelf eens te doen (eigenlijk is dat geen excuus :D flashen gaat zo rap en het syncen via activesync duurt ook niet zo lang, wel jammer dat niet elke rom een autoinstall map ondersteund)

Edit: het was Shadowline Series Build 28014x3 Sense UI die ik bedoelde, maar nu herinner ik me weer dat shadowline zijn pc gecrasht was en alles kwijt was, dus de development ga wel iets trager gaan denkik nu

[ Voor 9% gewijzigd door FRD op 16-01-2010 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
FRD schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:29:
[...]

Ja, idd, het is niet zo ideaal als het je dagelijks toestel is, dat is ook de reden dat ik niet continu flash, alhoewel dat het flashen wel heel snel gaat :)
heb jij eigenlijk die shadowline serie al eens getest? de 6.5.3 (of 6.6, zoals microsoft hem waarschijnlijk zal noemen)
ik vraag me af als de snelheid goed is voor dagelijks gebruik, maar heb nog geen tijd gehad het zelf eens te doen (eigenlijk is dat geen excuus :D flashen gaat zo rap en het syncen via activesync duurt ook niet zo lang, wel jammer dat niet elke rom een autoinstall map ondersteund)

Edit: het was Shadowline Series Build 28014x3 Sense UI die ik bedoelde, maar nu herinner ik me weer dat shadowline zijn pc gecrasht was en alles kwijt was, dus de development ga wel iets trager gaan denkik nu
Geheel toevallig heb ik de afgelopen dagen alle WM6.5.3 rom's getest, bij elkaar een stuk of 3/4 waaronder die van Shadowline. Ik ben daar weer snel van terug gekomen. Geen enkele 6.5.3. rom draaide stabiel. Vaak bleef een scherm hangen, of zelfs verdween de onderste (nieuwe) icon-bar. Een groot verschil met de nu vrij gangbaar geworden en stabiele 6.5 rom's met Sense 2.5. Wel jammer omdat ik de "ok" button onderaan veel handiger vind dan rechtsbovenin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

dafmay schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:43:
[...]

Geheel toevallig heb ik de afgelopen dagen alle WM6.5.3 rom's getest, bij elkaar een stuk of 3/4 waaronder die van Shadowline. Ik ben daar weer snel van terug gekomen. Geen enkele 6.5.3. rom draaide stabiel. Vaak bleef een scherm hangen, of zelfs verdween de onderste (nieuwe) icon-bar. Een groot verschil met de nu vrij gangbaar geworden en stabiele 6.5 rom's met Sense 2.5. Wel jammer omdat ik de "ok" button onderaan veel handiger vind dan rechtsbovenin...
Hmm, ik vreesde dit al, het was vroeger heel traag maar er stond verschillende keren dat er snelheidswinst was in de update, maar er zijn dus nog genoeg bugs om het niet direct te gebruiken voor dagelijks gebruik.
MS gaat dit waarschijnlijk (hopelijk) wel fixen tegen de release, want ik denk dat shadowline en andere niet de laatste versie hebben van de rom

De andere vernieuwingen in 6.6 lijken toch ook wel aantrekkelijk (bron: http://www.wmexperts.com/windows-mobile-66-and-rumor-mill), maar ik vind de standaard skin toch lelijk :s gelukkig dat het makkelijk skinbaar is, zoals er op xda gedaan wordt
Het zal wachten worden tot een meer final versie dus :)
Thx Dafmay voor de info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wachs
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 24-04-2020
sinds kort heb ik gemerkt,dat als ik een berichtje krijg geen geluid afgaat en niet trilt
heb al gekekken naar mijn instellingen, alles is goed op website is er een bug fix maar kan hem niet gebruiken ,iets met verkeerd versie werk met win 6.5 er brand wel een groen lampje wat in de instelling normaal niet kan aan zetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
FRD schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 16:18:
[...]

Hmm, ik vreesde dit al, het was vroeger heel traag maar er stond verschillende keren dat er snelheidswinst was in de update, maar er zijn dus nog genoeg bugs om het niet direct te gebruiken voor dagelijks gebruik.
MS gaat dit waarschijnlijk (hopelijk) wel fixen tegen de release, want ik denk dat shadowline en andere niet de laatste versie hebben van de rom

De andere vernieuwingen in 6.6 lijken toch ook wel aantrekkelijk (bron: http://www.wmexperts.com/windows-mobile-66-and-rumor-mill), maar ik vind de standaard skin toch lelijk :s gelukkig dat het makkelijk skinbaar is, zoals er op xda gedaan wordt
Het zal wachten worden tot een meer final versie dus :)
Thx Dafmay voor de info ;)
Ja ik ga er ook van uit dat een uiteindelijke officiele versie van 6.5.3 of 6.6 gewoon goed zal werken. En pas dan hebben de cookers op xda een goede basis voor een custom rom. Persoonlijk denk ik dat 6.6 wel een verbetering zal zijn tov 6.5. Wellicht ook iets lichter en daardoor minder batterij- en geheugenverbruik. Is nog even afwachten...

Ik ben eigenlijk al wel een beetje uitgekeken op WM6.5 met Sense 2.5. Steeds op zoek naar de perfecte custom rom, en al heb ik die eigenlijk al gevonden (TESS Leo II), toch steeds weer op zoek naar verbeteringen enz :>

Misschien binnenkort maar overstappen op de Nexus One...Android lijkt mij wel weer een leuke nieuwe feature om me eens in te gaan verdiepen. En het toestel icm Android 2.1 lijkt uit de filmpjes te zien heel erg vlot, te vergelijken met de HTC HD2. Beiden hebben dezelfde 1GHz processor aan boord, maar Android zal toch vlotter moeten werken dan WM6.5 met Sense 2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

dafmay schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 21:22:
[...]
Ik ben eigenlijk al wel een beetje uitgekeken op WM6.5 met Sense 2.5. Steeds op zoek naar de perfecte custom rom, en al heb ik die eigenlijk al gevonden (TESS Leo II), toch steeds weer op zoek naar verbeteringen enz :>

Misschien binnenkort maar overstappen op de Nexus One...Android lijkt mij wel weer een leuke nieuwe feature om me eens in te gaan verdiepen. En het toestel icm Android 2.1 lijkt uit de filmpjes te zien heel erg vlot, te vergelijken met de HTC HD2. Beiden hebben dezelfde 1GHz processor aan boord, maar Android zal toch vlotter moeten werken dan WM6.5 met Sense 2.5.
Dat is de reden dat ik zo blij ben met android op de TD2 :) al is het maar gewoon voor de verandering (want ik ben eigenlijk wel content van winmo, geen grote klachten van)
ze zijn goed op weg om het vlot te laten werken (het zal wel nog een eindje duren tegen dat alles werkt), en als het eenmaal in orde is zal het wel flashbaar gemaakt worden en hebben we onze eigen hero of nexus ;)

Maar inderdaad, onze hardware (en vooral processor tov die snapdragon) zal niet zo makkelijk upgradebaar worden, en dat hebben de nexus en hd2 wel als voordeel

[ Voor 4% gewijzigd door FRD op 16-01-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 17:48
Is er misschien hier al iemand geweest die een T-mobile MDA V heeft en deze heeft veranderd d.m.v. een hardSPL? Heeft dit dan een voordeel opgelevert en kon je snel de instellingen weer goed snel goedzetten t.a.v. internet e.d.?
Ik heb er namelijk 1 en ben nog aan het twijfelen of het het nu wel of niet zal doen, ben er nog niet helemaal uit. Als ik de 'verhalen' zo lees t.a.v. het veranderen van de ROM lees ik soms wel hele positieve maar tussen de regels door lees ik ook wel het lijkt dat het leuk is om mee te spelen maar niet veel voordeel oplevert.
Ik draai nu nog Windows Mobile 6.1 zoals het erop zat toen ik de toestel kreeg afgelopen mei. Daarover nog wel een SPB mobile Shell. Op zich werkt het wel goed maar ook hiermee moet ik ook wel eens een reset uitvoeren om het toestel weer 'levend' te krijgen. Ik merkte dit vooral goed toen ik afgelopen week in het buitenland was en ik via NoData alle data-verbindingen stop had gezet, het toestel vond dit niet fijn naar mijn gevoel en liep dan vast of werkte heeeel langzaam. Daarom ben ik aan het kijken of een alternatief goed zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Retir schreef op zondag 17 januari 2010 @ 13:42:
Als ik de 'verhalen' zo lees t.a.v. het veranderen van de ROM lees ik soms wel hele positieve maar tussen de regels door lees ik ook wel het lijkt dat het leuk is om mee te spelen maar niet veel voordeel oplevert.
Ik weet niet direct waar je dat 'niet veel voordeel oplevert' gelezen hebt, want ik vind persoonlijk dat het juist heel veel voordeel oplevert. Je moet wel misschien even zoeken naar de ideale rom (omdat er zoveel soorten zijn met elk hun voor/nadelen, meer features, meer batterij levensduur, meer snelheid, of juist eentje tussenin), maar als je deze hebt merk je toch dat ze meestal een stuk beter zijn dan de standaard rom (in mijn ervaring toch).
De TESS en Dutty reeks heb ik geprobeerd en daar zitten toch wel goede tussen (momenteel is het TESS 4.2 met sense bij mij), maar ik twijfel niet dat er nog roms tussen zitten die de moeite zijn (voor meer mening over verschillende rom versies moet je bij dafmay zijn, die is toch de rom expert :P), maar hardSPL zou ik zeker opnieuw doen, geen spijt van (en je kan altijd terugkeren naar de default rom, maar ik denk dat je dit wel niet zult doen :) je kan ook de hardSPL er weer afsmijten als je de telefoon terug binnen moet doen).

Ik heb wel geen MDA dus verder kan ik je niet helpen, maar ik ben wel bijna 100% zeker dat het totaal geen probleem vormt (voor flashen, instellingen enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
FRD schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 21:30:
[...]
Dat is de reden dat ik zo blij ben met android op de TD2 :) al is het maar gewoon voor de verandering (want ik ben eigenlijk wel content van winmo, geen grote klachten van)
ze zijn goed op weg om het vlot te laten werken (het zal wel nog een eindje duren tegen dat alles werkt), en als het eenmaal in orde is zal het wel flashbaar gemaakt worden en hebben we onze eigen hero of nexus ;)
Ik wacht ook met spanning af of het wat gaat worden met Android op de D2. Het zou zeker leuk zijn!
FRD schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:39:
[...]
Ik weet niet direct waar je dat 'niet veel voordeel oplevert' gelezen hebt, want ik vind persoonlijk dat het juist heel veel voordeel oplevert. Je moet wel misschien even zoeken naar de ideale rom (omdat er zoveel soorten zijn met elk hun voor/nadelen, meer features, meer batterij levensduur, meer snelheid, of juist eentje tussenin), maar als je deze hebt merk je toch dat ze meestal een stuk beter zijn dan de standaard rom (in mijn ervaring toch).
De TESS en Dutty reeks heb ik geprobeerd en daar zitten toch wel goede tussen (momenteel is het TESS 4.2 met sense bij mij), maar ik twijfel niet dat er nog roms tussen zitten die de moeite zijn (voor meer mening over verschillende rom versies moet je bij dafmay zijn, die is toch de rom expert :P), maar hardSPL zou ik zeker opnieuw doen, geen spijt van (en je kan altijd terugkeren naar de default rom, maar ik denk dat je dit wel niet zult doen :) je kan ook de hardSPL er weer afsmijten als je de telefoon terug binnen moet doen).
Ik sluit mij hier bij aan. De voordelen zijn er wel degelijk, en de verschillen zitten 'm meer in de verschillende "cookers". Aman/blasev (TESS), Dutty (Holy Grail e.a.) en udK zijn wat mij betreft de cookers die de beste custom rom's doen. Verder zijn de rom's van Abusalza (X-treme) en onze eigen Ljankok (Cheetah) ook prima.

De Sense 2.5 versies zijn soms iets trager dan Sense 2.1 versies, ihb bij veelvuldig sms-en. Maar echt traag zijn de Sense 2.5 rom's zeer zeker niet. En de extra functionaliteiten en mooie look zijn zeer de moeite waard.

HardSPL kan, zoals FRD al aangeeft, weer teniet worden gedaan...dus dat is geen probleem. Flashen van een custom rom is binnen 5 minuten gedaan, dus dat is ook lekker vlot :) Ik kan mij nog herinneren dat ik voor de keuze stond...wel of niet aan custom rom's beginnen?....nadat ik het heb gedaan, is er geen seconde van twijfel meer geweest. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 17:48
Oke duidelijk, bedankt voor het reageren! Ik zal binnenkort dan ook eens aan het flashen beginnen :) Daarna zal ik hier wel plaatsen hoe het ging en wat ik ervan vind. Ik denk dan dat ik de TESS 4.2 ga proberen. Eerst maar even de contactpersonen e.d. veiligstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Retir schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:24:
Oke duidelijk, bedankt voor het reageren! Ik zal binnenkort dan ook eens aan het flashen beginnen :) Daarna zal ik hier wel plaatsen hoe het ging en wat ik ervan vind. Ik denk dan dat ik de TESS 4.2 ga proberen. Eerst maar even de contactpersonen e.d. veiligstellen.
die TESS 4.2 die ik heb is eigenlijk al een beetje 'verouderde' rom (toch al van 20 november), momenteel is hij al van naam veranderd naar TESS Leo I en de opvolger II (van 13 december).
De reden dat ik nog niet overgestapt heb is puur uit luiheid :P en ook omdat ik momenteel geen problemen heb met de huidige rom, hij draait vlot en alles werkt. Het enige waar ik me soms aan stoor is die bug bij smsen, dat het soms traag gaat.. (zoals dafmay ook zei) soms moet ik dus wel wachten eer ik een sms kan typen, maar dat kan in die Leo versies opgelost zijn (ik zie namelijk in de changelog van Leo I en II dat ze hun HTC messaging client geupdate hebben, misschien binnenkort eens updaten en kijken als het beter is :) )

Een tip voor het flashen is dat je natuurlijk wel al je gegevens backupt, want het is hetzelfde als je computer formatteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-05 14:20

Meneer iCy

swarma

Toen ik mijn mda compact v kreeg stond er binnen 1 dag al een andere rom op :+

Het instellen van het internet gebeurt automatisch met de huidige roms. Met 6.1 weet ik het niet zeker meer, maar waarom 6.1 blijven als t-mobile ook 6.5 heeft vrijgegeven.

Ik weet niet of er snelheidsverschil is tussen de t-mobile of een custom rom, maar ik wou het toestel gewoon in het engels hebben.

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 15:16
Ik heb wat problemen met mijn batterij: hij is binnen een dag leeg en als ik hem dan aan de oplader hang, dan is ie binnen een half uurtje weer bijna op de 100%.

Het lijkt wel alsof de calibratie van batterij slecht is. Iemand ervaringen?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
Nou vandaag weer mezelf verslapen, mijn telefoon zit gewoon helemaal vast.
Knopje gebruiken maar er gebeurt niets, moet ik eerst de batterij eruit halen en opnieuw opstarten.
Hier had ik voor wm 6.5 geen last van, ga vandaag eens updaten naar een andere rom (ik denk tess leo II) en dan eens kijken of hij nu wel netjes zijn werk blijft doen. :O *koffietijd*

[ Voor 0% gewijzigd door Henri op 18-01-2010 12:20 . Reden: Dutty it is.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-05 10:43
Hm ik vind de Cheetah rom echt een verademing! Echt snel en heerlijk overzichtelijk. Ik heb nog niet de tess leo geprobeerd maar ja vanmiddag rustig op het werk dus misschien vind ik wel een gaatje om te flashen:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
willem1509 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:44:
Hm ik vind de Cheetah rom echt een verademing! Echt snel en heerlijk overzichtelijk. Ik heb nog niet de tess leo geprobeerd maar ja vanmiddag rustig op het werk dus misschien vind ik wel een gaatje om te flashen:D
Ik ben ook erg gecharmeerd van de Cheetah rom. Lean&mean :) Misschien zelfs nog fijner dan TESS Leo II...en dat zegt wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

willem1509 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 12:44:
dafmay schreef op maandag 18 januari 2010 @ 14:58:
[...]

Ik ben ook erg gecharmeerd van de Cheetah rom. Lean&mean :) Misschien zelfs nog fijner dan TESS Leo II...en dat zegt wel wat.
lol :D jullie kunnen een mens eens nooit rustig van zijn ROM'tje laten genieten é, nu ben ik verplicht die cheetah ook eens te testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
FRD schreef op maandag 18 januari 2010 @ 15:03:
[...]

[...]

lol :D jullie kunnen een mens eens nooit rustig van zijn ROM'tje laten genieten é, nu ben ik verplicht die cheetah ook eens te testen :P
:) Maar wacht nog maar even...ik merk nu net dat bij roteren telefoon tijdens schrijven sms, de telefoon helemaal hangt. Slechts batterij eruit en er weer in is de oplossing. Niet echt lekker dus...weer terug naar TESS Leo II...zucht ;)

Edit : vibrate aanzetten schijnt de oplossing te zijn. Moet het nog proberen, telefoon is helemaal leeg en staat te laden. Maar is voor mij geen oplossing, met tril aan wordt het allemaal een stuk trager is mijn ervaring.

Ps TESS Pride IV (met Manila 2.1) is vandaag uitgebracht...

Edit : meteen maar geflashed :) Heerlijk snelle rom van Aman! Wat een verschil sowieso ook weer met de Leo rom's qua snelheid. Alles loopt 2x zo soepeltjes...een aanrader.

[ Voor 31% gewijzigd door dafmay op 18-01-2010 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
Ook maar overgestapt naar Cheetah, werkt een stuk beter op deze manier :)
Met de aangepaste taskmanager (mooiere iconen), door Taskbar gfreek edition V5a, ziet het er ook gelijk een stukje gelikter uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
  • Laatst online: 13-05 17:54
dafmay schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:23:

Edit : meteen maar geflashed :) Heerlijk snelle rom van Aman! Wat een verschil sowieso ook weer met de Leo rom's qua snelheid. Alles loopt 2x zo soepeltjes...een aanrader.
Kijk dit is nou eens goed nieuws. Ik draai nu TESS Pride III dus dat word vanmiddag als ik thuis kom of nu hier op mijn stage even snel flashen. Het probleem is alleen ik heb geen kabel bij me dus moet ik de hele ROM over bluetooth sturen :P .... en nee ik heb ook geen toegang tot WiFi hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114761

Wat d8 je van het SDHC kaartje om daar even het image op te plaatsen (TOPAIMG.NBH) en dan het toestel uit te zetten en dan de onderkant van je volume ingedrukt houden tijdens het aanzetten ? ;)

Kleine tip misschien... (tenzij je geen adaptertje bij je hebt...ofzo..)

Greetzz..
SlideR NL schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:10:
[...]

Kijk dit is nou eens goed nieuws. Ik draai nu TESS Pride III dus dat word vanmiddag als ik thuis kom of nu hier op mijn stage even snel flashen. Het probleem is alleen ik heb geen kabel bij me dus moet ik de hele ROM over bluetooth sturen :P .... en nee ik heb ook geen toegang tot WiFi hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
Anoniem: 114761 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:14:
Wat d8 je van het SDHC kaartje om daar even het image op te plaatsen (TOPAIMG.NBH) en dan het toestel uit te zetten en dan de onderkant van je volume ingedrukt houden tijdens het aanzetten ? ;)

Kleine tip misschien... (tenzij je geen adaptertje bij je hebt...ofzo..)

Greetzz..

[...]
Dat is probleem nummer 2 :P.. die heb ik ook niet bij me. 99,9% van de tijd heb ik alleen me telefoon bij me en niet die andere spullen.

Ben hem nu aan het downloaden en ga wel kijken hoelang het duurt met bluetooth, duurt het echt super lang dan wacht ik wel totdat ik thuis ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

dafmay schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:23:
[...]

:) Maar wacht nog maar even...ik merk nu net dat bij roteren telefoon tijdens schrijven sms, de telefoon helemaal hangt. Slechts batterij eruit en er weer in is de oplossing. Niet echt lekker dus...weer terug naar TESS Leo II...zucht ;)

Edit : vibrate aanzetten schijnt de oplossing te zijn. Moet het nog proberen, telefoon is helemaal leeg en staat te laden. Maar is voor mij geen oplossing, met tril aan wordt het allemaal een stuk trager is mijn ervaring.

ja, ik heb ook al zitten twijfelen om een manila 2.1 terug te nemen, de snelheid valt wel goed mee met de sense maar het kan wel nog iets sneller :) Ik heb nu toch nog altijd niet geflasht, maar je ervaringen zijn wel genoteerd ;)
we zouden eigenlijk ook een soort wiki moeten maken met benchmarking van eigen ervaringen ofzo met roms, dit zou helpen om ook een goede rom te vinden :) het zo posten in het forum is niet handig om veel terug te vinden

Die winmo 6.6 (of whatever ze het gaan noemen) ziet er eigenlijk echt wel niet slecht uit.. (http://pocketnow.com/soft...obile-65-build-23518-tour) en ik deze zal ook wel vlot draaien op onze TD2 (op de TP2 draait hij toch vlot, zie filmpje) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
FRD schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:16:
[...]

ja, ik heb ook al zitten twijfelen om een manila 2.1 terug te nemen, de snelheid valt wel goed mee met de sense maar het kan wel nog iets sneller :) Ik heb nu toch nog altijd niet geflasht, maar je ervaringen zijn wel genoteerd ;)
we zouden eigenlijk ook een soort wiki moeten maken met benchmarking van eigen ervaringen ofzo met roms, dit zou helpen om ook een goede rom te vinden :) het zo posten in het forum is niet handig om veel terug te vinden

Die winmo 6.6 (of whatever ze het gaan noemen) ziet er eigenlijk echt wel niet slecht uit.. (http://pocketnow.com/soft...obile-65-build-23518-tour) en ik deze zal ook wel vlot draaien op onze TD2 (op de TP2 draait hij toch vlot, zie filmpje) :)
Ja ik ben ook weer zeer tevreden over een Sense 2.1 rom ipv de 2.5 versies...die zijn toch aanmerkelijk langzamer in gebruik. Ik heb een hele tijd en 10-tallen custom 2.5 rom's gedraaid, dus een welkome afwisseling :) Ik merk nu bijvoorbeeld pas weer hoe groot dat verschil eigenlijk is!

Uh je bedoeld de benchmarks van Pietrucci? :P Uiteraard staan de allernieuwste custom rom's daar niet bij, maar dat overzicht geeft wel een goede indicatie mbt de verschillende cookers en hun rom's. Heel erg jammer dat Pietrucci er mee is opgehouden...wie gaat er dan ook overstappen op een HD2 8)7 ;)

Ik ben zelf niet erg gecharmeerd van WM6.5.3 / 6.6. Wat de huidige custom rom's betreft dan welteverstaan. Ik wacht rustig af op de 1e officiele en daarna uiteraard de daarop gebaseerde custom rom's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
SlideR NL schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:31:
[...]

Dat is probleem nummer 2 :P.. die heb ik ook niet bij me. 99,9% van de tijd heb ik alleen me telefoon bij me en niet die andere spullen.

Ben hem nu aan het downloaden en ga wel kijken hoelang het duurt met bluetooth, duurt het echt super lang dan wacht ik wel totdat ik thuis ben ;)
Ik heb het toch maar niet gedaan want ik vertrouwde de bestandsoverdracht via bluetooth niet helemaal. Ik had hem wel op mijn telefoon staan maar ik durfde hem niet te flashen. Ik ga nu naar huis en zet hem er thuis wel op via de USB kabel, dat vertrouw ik toch een stuk meer dan bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

dafmay schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:13:
[...]

Uh je bedoeld de benchmarks van Pietrucci? :P Uiteraard staan de allernieuwste custom rom's daar niet bij, maar dat overzicht geeft wel een goede indicatie mbt de verschillende cookers en hun rom's. Heel erg jammer dat Pietrucci er mee is opgehouden...wie gaat er dan ook overstappen op een HD2 8)7 ;)
ja, zoiets zoals pietrucci maar dan in wiki vorm, zodat iedereen kan adden ofzo (de vergelijkbaarheid van de toevoegingen gaat er dan wel op achteruit maar ja, beter dan niets ;) )
maar het was gewoon een plotse hersenspinsel dusja, laat maar :P
eigenlijk is er wel al een gelijkaardige thread op xda nu waar iedereen 'benchmarks' kan toevoegen
SlideR NL schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:43:
[...]

Ik heb het toch maar niet gedaan want ik vertrouwde de bestandsoverdracht via bluetooth niet helemaal. Ik had hem wel op mijn telefoon staan maar ik durfde hem niet te flashen. Ik ga nu naar huis en zet hem er thuis wel op via de USB kabel, dat vertrouw ik toch een stuk meer dan bluetooth.
Inderdaad, ik zou die bestandsoverdracht ook niet helemaal vertrouwen van bluetooth, alhoewel dat er wel een check wordt gedaan van de rom voor het flashen, dus moesten er fouten op zitten zouden die wel gevonden worden denk ik

[ Voor 29% gewijzigd door FRD op 19-01-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
FRD schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:57:
[...]
ja, zoiets zoals pietrucci maar dan in wiki vorm, zodat iedereen kan adden ofzo (de vergelijkbaarheid van de toevoegingen gaat er dan wel op achteruit maar ja, beter dan niets ;) )
maar het was gewoon een plotse hersenspinsel dusja, laat maar :P
eigenlijk is er wel al een gelijkaardige thread op xda nu waar iedereen 'benchmarks' kan toevoegen
Ah op die fiets...ik begrijp het. Is niet eens zo'n slecht idee :) De huidige benchmarks thread vind ik persoonlijk helemaal niets, erg onoverzichtelijk en incompleet zoals men nu de benchmarks uitvoert tov Pietrucci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

dafmay schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:07:
[...]

Ah op die fiets...ik begrijp het. Is niet eens zo'n slecht idee :) De huidige benchmarks thread vind ik persoonlijk helemaal niets, erg onoverzichtelijk en incompleet zoals men nu de benchmarks uitvoert tov Pietrucci.
was een idee die bovenkwam doordat ik probeer zoveel mogelijk te doen om de topaz android thread (http://wiki.xda-developer...hp?pagename=TOPAZ_ANDROID) up to date te houden, en ik het wiki'en eignelijk wel leuk vind :P je doet dan tenminste ook nog iets nuttigs

er bestaat al een wiki met cooked roms (pagename=Topaz_ROMs_Cooked, ik weet niet als ik de directe link mag posten hier :) ), maar geen ervaringen/benchmarks ofzo, misschien eentje aanmaken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
FRD schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:37:
[...]
was een idee die bovenkwam doordat ik probeer zoveel mogelijk te doen om de topaz android thread (http://wiki.xda-developer...hp?pagename=TOPAZ_ANDROID) up to date te houden, en ik het wiki'en eignelijk wel leuk vind :P je doet dan tenminste ook nog iets nuttigs
Wiki is zeker een erg handig en aardig initiatief.
er bestaat al een wiki met cooked roms (pagename=Topaz_ROMs_Cooked, ik weet niet als ik de directe link mag posten hier :) ), maar geen ervaringen/benchmarks ofzo, misschien eentje aanmaken? ;)
Ik ken die Wiki pagina inderdaad, nu je het zegt. Ik denk alleen dat het best lastig is om persoonlijke ervaringen mbt de verschillende custom rom's uiteen te zetten. Het zijn vaak toch minieme verschillen en ook persoonlijke wensen/eisen. Ik denk zelf dat je daarvoor veel beter in de betreffende threads op XDA terecht kunt. Daar staan alle gebruikservaringen bij elkaar. Weliswaar niet super-overzichtelijk...maar toch prima te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
Ik heb net de TESS Pride IV er net op gezet en ben nog niks tegengekomen wat tegenvalt. Hij is zoals gewoonlijk weer lekker snel en draait goed. Meer kan ik er nog niks over zeggen want ik heb hem er pas net opgezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

dafmay schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:15:
Ik ken die Wiki pagina inderdaad, nu je het zegt. Ik denk alleen dat het best lastig is om persoonlijke ervaringen mbt de verschillende custom rom's uiteen te zetten. Het zijn vaak toch minieme verschillen en ook persoonlijke wensen/eisen. Ik denk zelf dat je daarvoor veel beter in de betreffende threads op XDA terecht kunt. Daar staan alle gebruikservaringen bij elkaar. Weliswaar niet super-overzichtelijk...maar toch prima te doen.
uhu, je hebt gelijk, dit is tamelijk subjectief :)
maar om alle threads bij te houden om zo alle ervaringen per rom te weten vind ik ook wel niet echt mogelijk (in mijn geval dan ;) ), het beste is dus nog altijd zelf eens proberen en baseren op wat er hier te horen valt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:46
Sinds gisteren heb ik last van een verticale streep van, het lijkt, vocht midden onder mijn scherm. Het toestel reageert over het algemeen wel, alleen wanneer de onderliggende plaat direct contact maakt met het scherm, dan reageert het gehele touchscreen niet meer. Ik kan dan via drukken op het scherm er wel weer voor zorgen dat het vocht het contact verbreekt en het scherm weer reageert.

Is er een manier om zelf dit vocht te verwijderen, zonder het toestel ter garantie aan te bieden bij HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 10:24
Fresh T. schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:12:
Sinds gisteren heb ik last van een verticale streep van, het lijkt, vocht midden onder mijn scherm. Het toestel reageert over het algemeen wel, alleen wanneer de onderliggende plaat direct contact maakt met het scherm, dan reageert het gehele touchscreen niet meer. Ik kan dan via drukken op het scherm er wel weer voor zorgen dat het vocht het contact verbreekt en het scherm weer reageert.

Is er een manier om zelf dit vocht te verwijderen, zonder het toestel ter garantie aan te bieden bij HTC?
Je zult 'm toch echt moeten terugsturen, je hebt last van de newton ringen.
HTC diamond 2 touch screen Issue

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
Crusader schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:42:
[...]

Je zult 'm toch echt moeten terugsturen, je hebt last van de newton ringen.
HTC diamond 2 touch screen Issue
Is het zo dat bij Newton ringen het geheel niet werkt wanneer de vlekken zichtbaar zijn? Dit haal ik uit het verhaal waar jij naar linkt. Bij mij werkt het namelijk allemaal wel, kan ik het touchscreen gewoon gebruiken en kan ik het 'vocht' over mijn scherm heen drukken/verspreiden, alleen gaat het altijd weer terug naar de oorspronkelijke plaats. Alleen op bepaalde momenten waarbij de onderliggende plaat zichbaar wordt op het scherm (iets van een grid-structuur) werkt het niet. Het heeft daarbij niet een spherische vorm, maar is het uitgetrokken over de lengte van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

Nog maar een keer een herhaling van mijn vraag: Hoe kan ik de rssfeeds van bijvoorbeeld dit topic (http://gathering.tweakers...ID=d0cCytGLZzmnpatr1YqYvm) op mijn telefoon lezen?

De ingebouwde RSSHub pakt de url niet en ook het programma SPB News (http://spb.com/pocketpc-software/news/) pakt het niet, of ik moet iets verkeerd doen.

Iemand tips? Of moet ik een apart topic hiervoor aanmaken of rechtstreeks mailen met Femme? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
Fresh T. schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:06:
[...]

Is het zo dat bij Newton ringen het geheel niet werkt wanneer de vlekken zichtbaar zijn? Dit haal ik uit het verhaal waar jij naar linkt. Bij mij werkt het namelijk allemaal wel, kan ik het touchscreen gewoon gebruiken en kan ik het 'vocht' over mijn scherm heen drukken/verspreiden, alleen gaat het altijd weer terug naar de oorspronkelijke plaats. Alleen op bepaalde momenten waarbij de onderliggende plaat zichbaar wordt op het scherm (iets van een grid-structuur) werkt het niet. Het heeft daarbij niet een spherische vorm, maar is het uitgetrokken over de lengte van het scherm.
Bij mij werkte de boel nog steeds, tenzij de vlek zichtbaar was, en was het verschijnsel precies zoals jij beschrijft. Display is vervangen, nergens last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlideR NL
Arie-Kanarie schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 10:46:
Nog maar een keer een herhaling van mijn vraag: Hoe kan ik de rssfeeds van bijvoorbeeld dit topic (http://gathering.tweakers...ID=d0cCytGLZzmnpatr1YqYvm) op mijn telefoon lezen?

De ingebouwde RSSHub pakt de url niet en ook het programma SPB News (http://spb.com/pocketpc-software/news/) pakt het niet, of ik moet iets verkeerd doen.

Iemand tips? Of moet ik een apart topic hiervoor aanmaken of rechtstreeks mailen met Femme? ;)
Probeer deze URL dan eens: http://gathering.tweakers...0cCytGLZzmnpatr1YqYvm.rss

Ik heb er gewoon .rss achter geflikkerd en de URL doet het nog steeds. Misschien werkt dit wel voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
Crusader schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 12:55:
[...]

Bij mij werkte de boel nog steeds, tenzij de vlek zichtbaar was, en was het verschijnsel precies zoals jij beschrijft. Display is vervangen, nergens last meer van.
Bij jou is het onder garantie vervangen? Ik heb namelijk contact opgenomen met HTC en van hen heb ik het volgende ontvangen:
Newton Ringen worden vaak veroorzaakt door het dragen in de broekzak waardoor het toestel in een lichte buiging komt of er een overmatige druk op het scherm plaats vind.
U kunt uw toestel laten inboeken voor reparatie. Wat er kan gebeuren:
a) Schade valt niet binnen garantie, u krijgt een prijsopgave en na betaling wordt u toestel gerepareerd opgestuurd.
b) Schade valt niet binnen garantie en na de prijsopgave betaalt u ong. 40-50 euro diagnose/transportkosten om uw telefoon ongerepareerd terug te laten sturen.
c) Schade valt niet binnen garantie en na de prijsopgave kiest u ervoor om het toestel kosteloos te laten vernietigen.
d) Reparatie duurt gemiddeld 2 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Hierbij nog even een korte update over de nieuwe TESS Pride IV rom. Prima rom, zeer snel als altijd bij TESS rom's, en lekker "easy on the battery" :) Wel nogal saai tov de erg uitgebreide Sense 2.5 rom's...dat mis ik toch wel weer een beetje. Daarentegen is de snelheid wel weer heerlijk...geen enkele "lag", waar de Sense 2.5 rom's altijd wel even moesten nadenken ;)

Het is dus wachten op een geheel nieuwe Sense 2.5 rom...tot die tijd doe ik het even met Pride IV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
@Fresh T.: ja, is bij mij onder garantie vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
dafmay schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 16:32:
Hierbij nog even een korte update over de nieuwe TESS Pride IV rom. Prima rom, zeer snel als altijd bij TESS rom's, en lekker "easy on the battery" :) Wel nogal saai tov de erg uitgebreide Sense 2.5 rom's...dat mis ik toch wel weer een beetje. Daarentegen is de snelheid wel weer heerlijk...geen enkele "lag", waar de Sense 2.5 rom's altijd wel even moesten nadenken ;)

Het is dus wachten op een geheel nieuwe Sense 2.5 rom...tot die tijd doe ik het even met Pride IV
Ik ben benieuwd wat je van de Cheetah 2.3 NL Rom vindt. Ik vind hem namelijk heerlijk soepel werken en als pluspunt heeft deze wel sense 2.5.. Ook probeer ik sinds kort Infinity (ageye)... ze hebben een nieuwe build gemaakt, en deze werkt erg erg lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
willem1509 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 08:08:
[...]
Ik ben benieuwd wat je van de Cheetah 2.3 NL Rom vindt. Ik vind hem namelijk heerlijk soepel werken en als pluspunt heeft deze wel sense 2.5.. Ook probeer ik sinds kort Infinity (ageye)... ze hebben een nieuwe build gemaakt, en deze werkt erg erg lekker...
De Cheetah 2.3 WWE versie had ik hiervoor op mijn toestel staan. Zie ook eerdere reacties van mij hier. Op zich erg tevreden over, alleen merkte ik dat bij roteren telefoon bij schrijven sms de telefoon compleet vastliep...toen overgestapt op TESS Pride IV. Tot nu toe zeer happy met een Sense 2.1 rom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:33
Ook de nieuwe Tess, hiervoor lang Sense 2.5 gehad.... maar sjongejonge wat een snelheid nu :D

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
dafmay schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:07:
[...]

De Cheetah 2.3 WWE versie had ik hiervoor op mijn toestel staan. Zie ook eerdere reacties van mij hier. Op zich erg tevreden over, alleen merkte ik dat bij roteren telefoon bij schrijven sms de telefoon compleet vastliep...toen overgestapt op TESS Pride IV. Tot nu toe zeer happy met een Sense 2.1 rom :)
hm de Cheetah 2.3 NL versie heeft er geen problemen mee hoor! Moet je die anders eens proberen. Even een ander vraagje.. Cheetha heeft geen RSS hub ingebouwd. Heeft iemand een .cab gevonden die dit installeert? ik kan het namelijk nergens vinden voor Wimo6.5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
ephymerous schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:49:
Ook de nieuwe Tess, hiervoor lang Sense 2.5 gehad.... maar sjongejonge wat een snelheid nu :D
Ja is echt een waanzinnig verschil heb ik ook gemerkt :)
willem1509 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:05:
[...]
hm de Cheetah 2.3 NL versie heeft er geen problemen mee hoor! Moet je die anders eens proberen.
Nah, blijf nog even bij Sense 2.1...maar toch bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

willem1509 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 08:08:
Ook probeer ik sinds kort Infinity (ageye)... ze hebben een nieuwe build gemaakt, en deze werkt erg erg lekker...
Inderdaad, die infinity ziet er zeker indrukwekkend uit, als hij beetje volwassener (alhoewel dat hij nu ook al goed te doen is) kan dit zeker een (eenvoudig) alternatief voor sense/spb mobile shell.
Iemand een idee als deze infitnity gratis zal blijven? doordat ageye wel geld durft vragen voor zijn goede apps, zoals g-alarm enzo
dafmay schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:07:
[...]

was die roteren-bug niet opgelost door haptic feedback aan te leggen (wat dafmay eerder zei?)
ephymerous schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 14:49:
ik ben ook van plan eens TESS Pride te proberen vandaag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
FRD schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 16:36:
[...]
was die roteren-bug niet opgelost door haptic feedback aan te leggen (wat dafmay eerder zei?)
Dat is juist. Ik heb het zelf echter niet eens meer geprobeerd, omdat met vibrate nu eenmaal een stuk langzamer is dan met vibrate off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-Kanarie

Arie-Kanarie

Een keer wat anders

SlideR NL schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:34:
[...]

Probeer deze URL dan eens: http://gathering.tweakers...0cCytGLZzmnpatr1YqYvm.rss

Ik heb er gewoon .rss achter geflikkerd en de URL doet het nog steeds. Misschien werkt dit wel voor jou.
Handig, met .rss werkt het wel in SPB. RSS Hub van HTC vind het nog niet leuk. Maar ik kan in iig via rss de boel een beetje bijhouden :)
Hoe simpel de oplossing soms kan zijn. Dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

FRD schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 16:36:
ik ben ook van plan eens TESS Pride te proberen vandaag :)
Teruggaan van sense 2.5 naar TF3D 2.1 is inderdaad wel een snelheidswinst, maar ik mis de eye-candy/volledige winmoskinning (die volgens mij eigenlijk wel snel genoeg werkte in sense) en de extra functionaliteiten (zoals bij het smsn en ook de snelkoppelingen op het home screen(=> nu gebruik ik dus de program tab)) wel een beetje en het vinden van alle instellingen is weer ietsje anders (in sense deed ik het via de HTC instellingen).
Het was wel weer leuk te zien dat er maar rond de 30% ramgebruik was (in het begin toch, nu is dit terug naar 50 of meer)

Ik hou het nu toch ook een eindje bij TESS PrideIV, ik heb weer alles ingesteld zoals ik het vroeger voor sense had en het werkt weer vlotjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
Voor de gebruikers van WM6.5: Met het programma TD2 Tools (xda) heb ik het geheugengebruik flink kunnen reduceren (+/- 20% naar een weer acceptabele 50-60%) door de PushInternet Engine (tabblad Performance) uit te zetten. Dat het geheugen spaart staat overigens ook bij de instelling vermeld, maar toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Miyamoto schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:11:
Voor de gebruikers van WM6.5: Met het programma TD2 Tools (xda) heb ik het geheugengebruik flink kunnen reduceren (+/- 20% naar een weer acceptabele 50-60%) door de PushInternet Engine (tabblad Performance) uit te zetten. Dat het geheugen spaart staat overigens ook bij de instelling vermeld, maar toch!
Tegenwoordig is bij zo'n beetje iedere custom rom de pushinternet engine al gedeactiveerd. Dit omdat de cookers van custom rom's nu eenmaal altijd op zoek zijn naar snelheid en meer ram geheugen. Maar het is zeker aan te raden om te doen...het scheelt een stuk aan ram en ook weer in opstart-tijd...al wordt het opstarten van Opera natuurlijk weer trager.

Ps je hebt niet perse de TD2 tool nodig...er bestaat gewoon een cab die je kunt installeren (bevat slechts een aantal registry settings voor deactiveren PIE)

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 22-01-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05 16:29

TheDane

1.618

*help*

Ik kan "ineens" niet meer activesync'en met mijn TD2.
De troubleshooter van ActiveSync 4.5 zegt 't volgende...
[..]
The device appears to be disconnected. Please connect your device to the PC
ActiveSync is performing a sync, please wait......
Searching ActiveSync log file
No errors found in ActiveSync log file
... na een reinstall.

Zodra ik de usb kabel aansluit, krijg ik wel (heel kort) een keuzeschermpje op de TD2 om te kiezen voor activesync of die andere optie. Dit schermpje verdwijnt vanzelf voordat ik iets kan selecteren.

In mn TD2 staat wel iets raars bij ActiveSync verbindingen:
"Alle pc's synchroniseren via deze verbinding:" (aangevinkt)
En dan kan ik alleen kiezen uit:
`USB
Let op de backtick!

Klopt dit? Moet dit niet gewoon USB zijn? Ik heb geen idee hoe dit zo gekomen is, en een week geleden werkte het nog gewoon; mijn pc staat nog wel gekoppeld; ik kan contacten,agenda, etc etc aanvinken om te synchroniseren.

Als ik op 't "Sync" knoppie druk, krijg ik een fractie van een seconde het statusbalkje te zien, maar deze gaat niet naar 100% ofzo, maar verdwijnt direct weer.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedbeertje
  • Laatst online: 01-05-2020
Een korte vraag,

Is het mogelijk om meerdere profielen aan te maken op de diamond2 ??
Ik kom er niet uit..

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
speedbeertje schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:37:
Een korte vraag,

Ik kom er niet uit..

Alvast bedankt
Nope...helaas niet. Er zijn uiteraard wel 3rd party apps voor te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedbeertje
Hoi Dafmay,

Dank je wel voor je antwoord
weet jij misschien ook welke proggie dat is?
Kan jij dat mijn vertellen via de mail? Want ik weet niet of dat hier mag?
speedbeertje@hotmail.com

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
speedbeertje schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:52:
Hoi Dafmay,

Dank je wel voor je antwoord
weet jij misschien ook welke proggie dat is?
Kan jij dat mijn vertellen via de mail? Want ik weet niet of dat hier mag?
speedbeertje@hotmail.com

Alvast bedankt
Nee sorry, Ik heb daar zelf geen ervaring mee. Ik neem aan dat er diverse apps voor zijn te krijgen. Moet heel eenvoudig via Google te vinden zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedbeertje
Ja ok, dat dacht ik dus ook, maar helaas !!!
Ik kan niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:45

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Miyamoto schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:11:
En wordt je toestel daar nu ook echt sneller van?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

speedbeertje schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:37:
Een korte vraag,

Ik kom er niet uit..

Alvast bedankt
een bekend programma is G-Profile, maar ik zie nu wel dat het betalend geworden is (dit was vroeger niet dacht ik).. meer ken ik er ook niet doordat ik er ook geen ervaring mee heb
TheDane schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:23:
*help*

Ik kan "ineens" niet meer activesync'en met mijn TD2.

[...]

Zodra ik de usb kabel aansluit, krijg ik wel (heel kort) een keuzeschermpje op de TD2 om te kiezen voor activesync of die andere optie. Dit schermpje verdwijnt vanzelf voordat ik iets kan selecteren.

[...]

Iemand een idee?
hmm, ik dacht dat ik dit ook ooit eens gehad had (ik ben niet zeker), maar ik zou totaal niet meer weten hoe ik dit opgelost had..

bij het niet kunnen zien van het keuzescherm, is dit niet omdat je aangeduid hebt dat hij altijd een standaard keuze moet nemen (bvb altijd activesync of diskdrive ofzo)?

Edit: verwijder anders eens je activesync instellingen op je pc en gsm, misschien dat het helpt..

[ Voor 45% gewijzigd door FRD op 22-01-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
dafmay schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 21:27:
[...]

Nee sorry, Ik heb daar zelf geen ervaring mee. Ik neem aan dat er diverse apps voor zijn te krijgen. Moet heel eenvoudig via Google te vinden zijn...
G-profile van ageye:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 22:08:
[...]
En wordt je toestel daar nu ook echt sneller van?
Verwaarloosbaar, misschien ietsie met het switchen tussen de verschillende tabs, maar de tijd voor het opstarten van programma's veranderd niet. Grootste pijnpunt van het geheugentekort was dat Opera (Mobile 10 beta) soms accuut afsloot met de melding: "Te weinig geheugen, sluit een of meerdere tabbladen". Beetje jammer dat meneer Opera zelf al besloten had alles te sluiten..... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Ter info, der is een nieuwe Dutty Holy Grail ROM, de R7.1
Het werd tijd dat Dutty eens wakker werd uit zijn winterslaap en weer ging Rommen :P het duurde toch lang op een update ;), het voordeel van die Dutty Roms is dat deze dus wel beschikbaar zijn in het Nederlands. Die rom is (zoals gewoonlijk bij Dutty) te vinden op htcpedia.
maar ik ga nu toch wel even bij TESS Pride blijven :), ik ben er toch wel nog content van, inderdaad heel snel

[ Voor 7% gewijzigd door FRD op 24-01-2010 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-05 11:51
Ik heb nu nhathoa's WM6.5.3.11.3 ROM icm. HTC Sense 2.5, ben er in veel opzichten blij mee. Hij is meestal erg snel, maar ik heb erg last van een zeer korte batterij-duur. Nou was dat bij mij nooit echt indrukwekkend; elke nacht aan de oplader, maar sinds deze ROM eropstaat blijf ik opladen. Verder crashed de telefoon soms; wilt scherm niet maar aangaan, etc.

Wat zijn jullie ervaringen met de Tess Pride qua batterijduur? Ik snap dat deze vraag erg subjectief is, maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
ChessSpider schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:16:
Ik heb nu nhathoa's WM6.5.3.11.3 ROM icm. HTC Sense 2.5, ben er in veel opzichten blij mee. Hij is meestal erg snel, maar ik heb erg last van een zeer korte batterij-duur. Nou was dat bij mij nooit echt indrukwekkend; elke nacht aan de oplader, maar sinds deze ROM eropstaat blijf ik opladen. Verder crashed de telefoon soms; wilt scherm niet maar aangaan, etc.

Wat zijn jullie ervaringen met de Tess Pride qua batterijduur? Ik snap dat deze vraag erg subjectief is, maar toch..
Mijn ervaring met Pride IV vwb batterijverbruik is zeer goed...echt een behoorlijke verbetering tov de Sense 2.5 rom's. Ik doen toch makkelijk een dag of 4-5 op 1 accu. Overigens laatste een telefoongesprek van 3 uur gehad, waarna de accu toch echt op was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K4F
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 22:36

K4F

Ik kan je de holy grail van dutty aanraden met een goeie radio, batterij moet dan langer meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Batterijverbruik bij de "Leo" custom rom's is een stuk hoger dan bij de niet-Leo rom's. Leo rom's zijn gewoonweg te zwaar voor onze D2. Dat blijkt telkens weer...sloom in gebruik en batterijverbruik veel te hoog. Dit is veelvuldig te lezen in de xda threads. Daarom heb ik nu de TESS Pride IV op mijn telefoon...je merkt gewoon heel snel dat dit het type rom is voor een D2...zeel snel en soepel, met een erg goed batterijverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

dafmay schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:35:
Batterijverbruik bij de "Leo" custom rom's is een stuk hoger dan bij de niet-Leo rom's. Leo rom's zijn gewoonweg te zwaar voor onze D2. Dat blijkt telkens weer...sloom in gebruik en batterijverbruik veel te hoog. Dit is veelvuldig te lezen in de xda threads. Daarom heb ik nu de TESS Pride IV op mijn telefoon...je merkt gewoon heel snel dat dit het type rom is voor een D2...zeel snel en soepel, met een erg goed batterijverbruik.
Boh, dat weet ik nog niet zo, hoor
er zal waarschijnlijk wel een beetje verschil zijn, maar met mijn vorige TESS (leo) v4.2 kwam ik toch ook een 4tal dagen door, ik was eigenlijk wel heel content met deze rom maar wou toch eens iets van verandering :) en er waren wel natuurlijk wat snelheidsproblemen soms(zoals het laden van de sms'en die traag ging en het wachten tot ik kon typen bij een sms), wat een niet-leo rom natuurlijk niet heeft, maar verder wel erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
FRD schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:35:
[...]

Boh, dat weet ik nog niet zo, hoor
er zal waarschijnlijk wel een beetje verschil zijn, maar met mijn vorige TESS (leo) v4.2 kwam ik toch ook een 4tal dagen door, ik was eigenlijk wel heel content met deze rom maar wou toch eens iets van verandering :) en er waren wel natuurlijk wat snelheidsproblemen soms(zoals het laden van de sms'en die traag ging en het wachten tot ik kon typen bij een sms), wat een niet-leo rom natuurlijk niet heeft, maar verder wel erg goed :)
Geldt voor mij ook...deed altijd minimaal 4-5 dagen op een accu, ongeacht Leo of niet-Leo. Maar dat was dan bij vrijwel geen gebruik...alleen standby. Maar ik merk dat wanneer ik de telefoon echt ga gebruiken, dat dan het batterijverbruik op een Leo rom aanzienlijk hoger is dan bij de niet-Leo versies. Persoonlijk mis ik de extra functionaliteit van de Leo rom's tot nu toe niet moet ik zeggen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

dafmay schreef op zondag 24 januari 2010 @ 17:48:
[...]

Geldt voor mij ook...deed altijd minimaal 4-5 dagen op een accu, ongeacht Leo of niet-Leo. Maar dat was dan bij vrijwel geen gebruik...alleen standby. Maar ik merk dat wanneer ik de telefoon echt ga gebruiken, dat dan het batterijverbruik op een Leo rom aanzienlijk hoger is dan bij de niet-Leo versies. Persoonlijk mis ik de extra functionaliteit van de Leo rom's tot nu toe niet moet ik zeggen... :)
ja, inderdaad, in het begin bij het terugkeren naar 2.1 waren er een paar dingen die ik wel miste, maar nu alles weer goed ingesteld staat mis ik ook helemaal niets van 2.5! plus er is (zoals zoveel gezegd :p) de snelheidswinst van 2.1 :)

en het is ook waar, die 4tal dagen was ook bij het niet zoveel gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:15
Ik zit momenteel met een probleempje.

Ik wilde mijn TD2 vandaag upgraden naar WiMo 6.5. Voorheen had ik een custom ROM 6.1, wat altijd voortreffelijk heeft gewerkt. Nu had ik weer een custom ROM 6.5 gedownload en geïnstalleerd middels de RUU.exe welke erbij zat.

De ROM werd succesvol geinstalleerd en na het uitvoeren van een reset, bleef hij hangen in het eerste scherm.

In dit scherm staat er "Touch Diamond2" en een 3tal versienummers genaamd R G en D. Hier heeft hij ongeveer 30 minuten op gestaan. Op dat moment concludeerde ik dat er wat mis was. Ik heb nog een aantal andere ROMs geprobeerd, maar dat gaf allemaal hetzelfde probleem.

Uiteindelijk heb ik de officiele NLe ROM van HTC gedownload (RUU_Topaz_S_HTC_NLD_2.16.404.1_Radio_Sign_Topaz_61.44tc.25.32_4.49.25.17_Ship) en die ben ik nu met behulp van de bijgeleverde "ROMUpdateUtility.exe". Het laden begint en de progressbar op zowel de PC als op de TD2 lopen synchroon mee.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jSP9KSGd3olMpROOY5n6HFsD/full.png
Waneer de 10% bereikt wordt, dan blijft de progressbar op de TD2 hangen en na een minuut of 5 klapt de updater er zelf ook uit met het volgende scherm.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6lqs7kyzMzB8iZRrrUoDsUm9/full.png
Ik heb deze procedure nu al 2 maal opnieuw gestart (Herstellen), maar geen succes. Ook wanneer ik de image op de SD-kaart zet en hem hernoem naar TOPAIMG.nbh geeft dit hetzelfde resultaat.

Heeft iemand hetzelfde ervaren, of weet iemand wat ik er aan/tegen kan doen?

edit;
Volgens de handleiding is dit het probleem
FOUT [262, 276, 284, 302]: UPDATE FOUT

Deze fout treedt op tijdens het upgraden van CE ROM code.

Oplossing: Als dit gebeurt, start u het apparaat opnieuw op (soft-boot) en start u RUU opnieuw zodat deze kan herstellen.

Opmerking: In dit stadium gaat Win EC verloren; het gebruikt de upgrade modus.

[ Voor 10% gewijzigd door Matis op 25-01-2010 14:10 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Matis schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:08:
Ik zit momenteel met een probleempje.
...
[...]
Ik gok dat het te maken heeft met het feit dat jij de "HardSPL" eerst teniet zal moeten doen. Deze had je in 1e instantie nodig om custom rom's te kunnen installeren, maar een officiele rom kun je pas weer flashen nadat je de HardSPL ongedaan hebt gemaakt. Kan iemand dit bevestigen/ontkennen? Of had het "slechts" betrekking op garantie-voorwaarden...

[ Voor 67% gewijzigd door dafmay op 25-01-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
dafmay schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:28:
Ik gok dat het te maken heeft met het feit dat jij de "HardSPL" eerst teniet zal moeten doen. Deze had je in 1e instantie nodig om custom rom's te kunnen installeren, maar een officiele rom kun je pas weer flashen nadat je de HardSPL ongedaan hebt gemaakt. Zie de betreffende thread op XDA...

Kan iemand dit bevestigen/ontkennen? Of had het "slechts" betrekking op garantie-voorwaarden...
Installeren van de laatste/nieuwste HardSPL werken alle ROMS (zowel HTC als Custom) weer prima.

Ik was allang vergeten dat ik ooit HardSPL had geinstalleerd :P

Toch bedankt voor je bericht _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Matis schreef op maandag 25 januari 2010 @ 14:43:
[...]

Installeren van de laatste/nieuwste HardSPL werken alle ROMS (zowel HTC als Custom) weer prima.

Ik was allang vergeten dat ik ooit HardSPL had geinstalleerd :P

Toch bedankt voor je bericht _/-\o_
Ah...dus de 1.83 versie...klopt inderdaad, de nieuwere custom rom's vereisen deze laatste HardSPL versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
*grumble* ik krijg steeds meer kriebels om weer eens een van de nieuwe Sense 2.5 rom's uit te proberen...bijv die van Nhathoa...pfft ik heb echt een extra toestel nodig 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 25-01-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Heb nu een half daagje de Rom van Dutty draaien (de nieuwe van hem) maar hij draait niet lekker... de sms-functie hapert aan alle kanten.. Ik kan geen woorden toevoegen en het toetsenbord loopt elke keer door elkaar...:S Too bad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
willem1509 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:51:
Heb nu een half daagje de Rom van Dutty draaien (de nieuwe van hem) maar hij draait niet lekker... de sms-functie hapert aan alle kanten.. Ik kan geen woorden toevoegen en het toetsenbord loopt elke keer door elkaar...:S Too bad
Ik ben momenteel ook met de HG R7.2 bezig, maar ik krijg nu ook al braakneigingen. Ik wil gewoon de eenvoud van 6.1 en de stabiliteit van 6.5.

Neem nu bijvoorbeeld de Home-tab. Bewegende wolkjes, knipperende achtergronden, wat verschrikkelijk. Naast het feit dat ik het gewoon helemaal kaal wil, maakt het ook het scrollen door de tabs zeer traag en het vreet ook nog eens onnodig veel cpu (en daarmee accu) :/

Al bijna spijt dat ik naar 6.5 overgestapt ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Matis schreef op maandag 25 januari 2010 @ 16:55:
[...]

Ik ben momenteel ook met de HG R7.2 bezig, maar ik krijg nu ook al braakneigingen. Ik wil gewoon de eenvoud van 6.1 en de stabiliteit van 6.5.

Neem nu bijvoorbeeld de Home-tab. Bewegende wolkjes, knipperende achtergronden, wat verschrikkelijk. Naast het feit dat ik het gewoon helemaal kaal wil, maakt het ook het scrollen door de tabs zeer traag en het vreet ook nog eens onnodig veel cpu (en daarmee accu) :/

Al bijna spijt dat ik naar 6.5 overgestapt ben :P
Dit is wel het voordeel aan custom roms, zooooveel keuze zodat je altijd een andere kan proberen die je wel aanstaat ;) (zelfs 6.1 versies dus)
Die live wallpapers met het weer die in je home tab staat kun je wel aanpassen, dit heb ik ook direct gedaan toen ik het had, het is wel speciaal voor een eerste keer maar niet voor alledaags gebruik vind ik :)

die eenvoud van 6.1 en stabiliteit van 6.5 zoals je zegt is wel te vinden in bijvoorbeeld TESS Pride, vind ik, deze draait wel heel vlotjes zonder veel toeters en bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
FRD schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:09:
Dit is wel het voordeel aan custom roms, zooooveel keuze zodat je altijd een andere kan proberen die je wel aanstaat ;) (zelfs 6.1 versies dus)
Die live wallpapers met het weer die in je home tab staat kun je wel aanpassen, dit heb ik ook direct gedaan toen ik het had, het is wel speciaal voor een eerste keer maar niet voor alledaags gebruik vind ik :)

die eenvoud van 6.1 en stabiliteit van 6.5 zoals je zegt is wel te vinden in bijvoorbeeld TESS Pride, vind ik, deze draait wel heel vlotjes zonder veel toeters en bellen ;)
Het is wel Manilla 2.1, volgens een aantal is dat een stuk logger dan de 2.5 versie ervan, maar ik zal hem wel eens even proberen :)

Arg, waarom zetten ze die ROMs altijd op van die trage hosts :/ 19 minuten wachten, dan maar eerst even douchen :*)

[ Voor 7% gewijzigd door Matis op 25-01-2010 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Matis schreef op maandag 25 januari 2010 @ 21:58:
[...]

Het is wel Manilla 2.1, volgens een aantal is dat een stuk logger dan de 2.5 versie ervan, maar ik zal hem wel eens even proberen :)

Arg, waarom zetten ze die ROMs altijd op van die trage hosts :/ 19 minuten wachten, dan maar eerst even douchen :*)
2.1 logger dan 2.5?
ik denk dat je verkeerd geïnformeerd bent, want 2.1 is toch wel iets lichter/sneller dan 2.5 hoor ;) deze laatste heeft veel meer features die voor de Leo (HD2) ontworpen zijn en de hd2 heeft een snellere processor dan de onze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-04 15:16
Tsja, ik draai toch al dik 2 maanden met Dutty's HG R6 en nu ook met HG R7.1 en ik niet anders zeggen dat ik dik tevreden ben! Ja, er zitten meer toeters en bellen op, maar dat is het gevolg van Manila 2.5 en niet van de ROM van Dutty.

Een van de reden dat HTC Manila 2.5 niet gaat uitbrengen op de HTC TD2 is omdat ze van mening zijn dat het te zwaar is voor de telefoon. Dutty's ROMs laten zien dat dit niet helemaal waar is: het gaat net!

Het moet een bewuste keuze zijn om naar de 2.5 ROMs over te stappen en die keuze is niet dat het dan daarna super soepel gaat lopen. Je kiest voor Dutty als je de beste 2.5 ROM wilt hebben voor de TD2, dus inclusief homescreen weather (die je overigens gewoon kunt uit zetten), wat tragere SMS functionaliteit (al is die met de laatste HTC patch die in de R7.1 zit een stuk soepeler) en alle mooie interfaces van Manila 2.5

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
FRD schreef op maandag 25 januari 2010 @ 22:06:
2.1 logger dan 2.5?
ik denk dat je verkeerd geïnformeerd bent, want 2.1 is toch wel iets lichter/sneller dan 2.5 hoor ;) deze laatste heeft veel meer features die voor de Leo (HD2) ontworpen zijn en de hd2 heeft een snellere processor dan de onze.
Je hebt gelijk, ik was abuis met de Leo versie.

Ik heb nu de Tess Pride IV draaien en dat ziet er goed uit :) Allereerst is hij supersnel en ziet er nog gelukt uit ook :D Thnx voor het tippen _/-\o_

Het is letter de 6.1 looks and feels, met de stabiliteit van 6.5 :D

[ Voor 5% gewijzigd door Matis op 25-01-2010 23:15 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.