Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Uhm moet je even cabje downloaden op xda en installeren disable htc messaging... (zoek en gij zult vinden)Damian schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:34:
iemand een tip hoe ik threaded sms bende uit zet?
http://www.lmgtfy.com/?q=disable+htc+messaging+cab
Dit geldt inderdaad voor Dutty's rom's, maar zeker net zogoed voor de Sense 2.5 rom's van TESS, Cheetah, x-treme, Nhathoa...om maar een aantal te noemen. Het is echter allemaal maar net aan...en niet te vergelijken qua snelheid van rom's met Sense 2.1. Die rom's (dwz de officiele rom's waarop de custom's gebaseerd zijn) zijn echt ontworpen voor ons toestel.GroteBozewolf schreef op maandag 25 januari 2010 @ 22:54:
...
Een van de reden dat HTC Manila 2.5 niet gaat uitbrengen op de HTC TD2 is omdat ze van mening zijn dat het te zwaar is voor de telefoon. Dutty's ROMs laten zien dat dit niet helemaal waar is: het gaat net!
IndeedHet moet een bewuste keuze zijn om naar de 2.5 ROMs over te stappen en die keuze is niet dat het dan daarna super soepel gaat lopen. Je kiest voor Dutty als je de beste 2.5 ROM wilt hebben voor de TD2, dus inclusief homescreen weather (die je overigens gewoon kunt uit zetten), wat tragere SMS functionaliteit (al is die met de laatste HTC patch die in de R7.1 zit een stuk soepeler) en alle mooie interfaces van Manila 2.5
Enige puntje dat ik heb is dat ik bij de Google zoekfunctie die in Opera zit allemaal Franse zoekresultaten krijg.
Iemand enig idee hoe ik die instelling kan veranderen?
Trying is the first step towards failure - Homer Simpson
Ik heb nu alweer een 2 weken de Cheetah 2.3 NLD rom erop staan. Werkt vrij goed (sneller dan de standaard Windows 6.5 Update van HTC), maar ik vind de contactpersonen en SMS te langzaam. Threaded sms uitzetten met de Cab gaat wel, maar daar wordt het niet mooier van. Ook vervelend is dat de home- of end-toets niet werkt als je in een contact of sms zit. Je moet dan op de 'vorige'-toets drukken.
Het grote voordeel vind ik de snelkoppelingen op de home-tab.
Wat is een stabiele, snelle Rom met Sense 2.1, Nederlands? (Ik lees en hoor veel positiefs over de Tess Pride IV, maar dit is een Engelse, toch?)
Oh Erv, heb je 2.4 al geprobeerd? Ik vind hem erg snel en lekker werken!
Ja SPB Mobile is zeker erg mooi en handig, vooral zeer uitgebreid aan te passen en lekker vlot ook.willem1509 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 09:59:
Net even SPB Mobile 3.5.2 geinstalleerd met een mooi thema genaamd espresso... Echt een verademing.. zeer mooi en zeer strak design... Je hebt ook een hero sense theme, maar die vind ik minder praktisch..
Kan je dat ook helemaal in de plaats van HTC's Sense gebruiken? Dus dat hele HTC thema er uit?dafmay schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:10:
[...]
Ja SPB Mobile is zeker erg mooi en handig, vooral zeer uitgebreid aan te passen en lekker vlot ook.
edit: effe gecheckt, lijkt me wel ja.
[ Voor 6% gewijzigd door Crusader op 28-01-2010 10:11 ]
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Jazeker. Sense uitschakelen, dwz de standaard Winmo 6.5 aanzetten. En SPB Mobile draait daar overheen.Crusader schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:10:
[...]
Kan je dat ook helemaal in de plaats van HTC's Sense gebruiken? Dus dat hele HTC thema er uit?
edit: effe gecheckt, lijkt me wel ja.
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Ik schud me helemaal gek maar hij gaat bij mij niet aan hoor:Swachs schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:46:
heb je dat ook gemerkt als je,je gsm htc Diamond2 eens schud of goed beweegt dat hij automatische aan springt, dus in broekzak gaat de scherm verlichting heel de tijd aan wat batterij vreet als geen één,probeer het maar eens naar paar goed schudden zal je merken dat het kraam altijd maar aan gaat.
bij mij wel zou graag weten hoe dat komtwillem1509 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 11:10:
[...]
Ik schud me helemaal gek maar hij gaat bij mij niet aan hoor:S
Het wordt weer eens tijd voor iets nieuws....
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ja zo gaat dat vaak bij mijBeQuietAndDrive schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:18:
Lol, ik heb die van mij nog geen jaar. Moet voor die bak geld toch nog wel een paar jaarjes mee hoor!
Uhm Cheetah 2.4 NL heb ik.. jij dan?
Dafmay,
Je gaat ons toch niet verlaten op dit topic? Al een nieuw toestel op het oog? (ps.. heb je op je d2 wel de originele rom weer geinstalleerd? haha)
Ik ben ook toe aan wat anders, maar zien geen leuk alternatiefdafmay schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 13:14:
Zo inmiddels mijn D2 in de verkoop gedaan, zie V&A aangeboden: HTC Touch Diamond2 NL Zwart
Het wordt weer eens tijd voor iets nieuws....
Zoeken naar een stream met een lagere bitrate.willem1509 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:56:
Uhm trouwens ik heb een algemene vraag,,
weet iemand een programma waarbij ik radio kan luisteren. (zonder dat hij elke keer moet bufferen)... ik heb nu skyfire en ga via dat progje naar nederland.fm, maar hij valt vaak uit..
Hoi!
Zier er wel naar uit...helaas moet ik erbij zeggen, want dit is een leuk forum. Dat is zeker niet altijd het geval op tweakers...willem1509 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:41:
[...]
Dafmay,
Je gaat ons toch niet verlaten op dit topic? Al een nieuw toestel op het oog? (ps.. heb je op je d2 wel de originele rom weer geinstalleerd? haha)
Je zal het misschien niet geloven, maar ik ga waarschijnlijk terug naar een simpel toestel, in ieder geval geen touchscreen...daar wordt ik eigenlijk soms een beetje ibbig van hahaha. En aangezien ik eigenlijk geen enkele functionaliteit van het toestel gebruik, muv navigatie. Het wordt zeer waarschijnlijk een Nokia 6700 classic zwart. Mooi en compleet toestel, en van metaal...dat ligt erg prettig in de hand (zoals bij de oudere mototola razr).
Dank voor de tip. Toevallig is er al iemand die interesse heeft en die wil een snelle rom...dus een custom rom lijkt mij dan de enige keuze
Ja, zover was ik ookEWK schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:17:
[...]
Zoeken naar een stream met een lagere bitrate.
willem1509 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:52:
[...]
Ja, zover was ik ookNu alleen nog een programma'tje die het allemaal voor mij regelt dat ik zenders pak met een lage bitrate
Ik heb wel zo;n programmaatje gehad. K zal hem even voor je nazoeken, of een poging doen tot.
Hoi!
tnxEWK schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 16:29:
[...]
.
Ik heb wel zo;n programmaatje gehad. K zal hem even voor je nazoeken, of een poging doen tot.
Anoniem: 100386
dafmay schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:51:
[...]
Dank voor de tip. Toevallig is er al iemand die interesse heeft en die wil een snelle rom...dus een custom rom lijkt mij dan de enige keuze
That would be me
Hahaha
Ps Zojuist een Nokia 6700 classic black gehaald...heerlijk toestel. Ook weer eens fijn, een eenvoudig toestel. Ik ga jullie allemaal erg missen...snif
tweakers.net/aanbod/advertentie/210850
niets verander gewoon normaal win 6.5dafmay schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:29:
[...]
Welke (custom) rom heb je op je toestel ?
als je te veel beweegt vliegt de scherm verlicht constant aan
ook als ik op de bovenste knop druk gaat het scherm uit en soms springt hij gewoon weer direct aan,
Een Nokiadafmay schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 15:51:
[...]
Zier er wel naar uit...helaas moet ik erbij zeggen, want dit is een leuk forum. Dat is zeker niet altijd het geval op tweakers...
Je zal het misschien niet geloven, maar ik ga waarschijnlijk terug naar een simpel toestel, in ieder geval geen touchscreen...daar wordt ik eigenlijk soms een beetje ibbig van hahaha. En aangezien ik eigenlijk geen enkele functionaliteit van het toestel gebruik, muv navigatie. Het wordt zeer waarschijnlijk een Nokia 6700 classic zwart. Mooi en compleet toestel, en van metaal...dat ligt erg prettig in de hand (zoals bij de oudere mototola razr).
dat had ik nu helemaal niet gedacht van jou, op nokias kun je niets wijzigen é, geen curstom roms, niet veel applicaties/tweaks.. en vooral, geen custom roms
Het zal inderdaad niet hetzelfde zijn hier zonder onze dafmay zijn ervaringen met custom roms
je reden ivm touchscreen kan ik soms ook wel begrijpen, soms mis ik ook wel eens het kunnen typen via toetsen (vooral als ik een sms wil zenden terwijl ik aan het wandelen ben)
*kuch* N900FRD schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 01:31:
[...]
Een Nokiaserieus??
dat had ik nu helemaal niet gedacht van jou, op nokias kun je niets wijzigen é, geen curstom roms, niet veel applicaties/tweaks.. en vooral, geen custom roms(in jouw geval zou ik dit denk ik als een zeer negatief punt zien)
Het zal inderdaad niet hetzelfde zijn hier zonder onze dafmay zijn ervaringen met custom roms
je reden ivm touchscreen kan ik soms ook wel begrijpen, soms mis ik ook wel eens het kunnen typen via toetsen (vooral als ik een sms wil zenden terwijl ik aan het wandelen ben)
FRD schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 01:31:
[...]
Een Nokiaserieus??
dat had ik nu helemaal niet gedacht van jou, op nokias kun je niets wijzigen é, geen curstom roms, niet veel applicaties/tweaks.. en vooral, geen custom roms(in jouw geval zou ik dit denk ik als een zeer negatief punt zien)

En touchscreen is voor mij persoonlijk helemaal niet handig, vanwege het beperkte gebruik. Daar is de Nokia zoveel makkelijker voor in gebruik. Anyway...ga jullie missen
Zeg mensen, ik ben dus nieuw in dit topic (ga de telefoon van dafmay overnemendafmay schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:21:
[...]
Serieus. Echt een lekker toestel ook! Ja zoals ik al zei, ik *gebruikte* de hele D2 niet eens behalve om te bellen en heel soms sms-en. Navigatie zo nu en dan in de auto. Ik vond het uiteindelijk een beetje van de zotten worden dat het *gebruik* niet meer was dan het flashen van custom rom's
Dat zal ik een beetje gaan missen, maar toch heb ik het daar voorlopig wel weer mee gehad...dat komt ergens wel weer met een ander toestel ooit...
En touchscreen is voor mij persoonlijk helemaal niet handig, vanwege het beperkte gebruik. Daar is de Nokia zoveel makkelijker voor in gebruik. Anyway...ga jullie missen
In mijn geval is met name belangrijk dat ik Media Player Classic:HT edition kan bedienen.
Ik had een app gevonden "Bluetooth Remote Control"of "Phone remote control" (?)
Heeft iemand deze app draaien, of er ervaring mee oid ?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 29-01-2010 09:47 ]
Goedemorgen en welkom dan maar:PAnoniem: 100386 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:46:
[...]
Zeg mensen, ik ben dus nieuw in dit topic (ga de telefoon van dafmay overnemen), en ik heb mijn eerste vraag: Ik heb vernomen dat er een manier is om de TD2 te gebruiken als Bluetooth afstandbediening voor je PC (in feite alle WM6 telefoons schijnbaar).
In mijn geval is met name belangrijk dat ik Media Player Classic:HT edition kan bedienen.
Uhm ik heb het programmatje er even op gehad, maar ik wil graag VLC viewer ermee besturen en dat lukte mij niet (heb het ook niet lang geprobeerd hoor) dus daarom heb ik het er weer afgegooid..
Idd
toch een van de beste is GRemote, maar de pro versie is niet gratis en het is juist deze die via bluetooth werkt, de gewone werkt enkel via wifi dacht ik,Anoniem: 100386 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 09:46:
Zeg mensen, ik ben dus nieuw in dit topic (ga de telefoon van dafmay overnemen), en ik heb mijn eerste vraag: Ik heb vernomen dat er een manier is om de TD2 te gebruiken als Bluetooth afstandbediening voor je PC (in feite alle WM6 telefoons schijnbaar).
wel een uitgebreid programma, je kan je eigen keymapping toevoegen (wat ik ooit eens gedaan heb
wij jou ook
Kijk, als het goed werkt dan is 15 dollar natuurlijk geen geld (in euro helemaal al niet). Ik zal de demo eens een poging geven. Maar dat wss nadat ik de telefoon eerst eens wat gewend benFRD schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:31:
[...]
toch een van de beste is GRemote, maar de pro versie is niet gratis en het is juist deze die via bluetooth werkt, de gewone werkt enkel via wifi dacht ik,
wel een uitgebreid programma, je kan je eigen keymapping toevoegen (wat ik ooit eens gedaan heb) en zo elk mogelijk programma besturen die je wil (als het programma besturing via sneltoetsen toelaat toch)
[...]
Het is zelfs m'n eerste mobiel
JajajaFRD schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:31:
[...]
wij jou ooknu gaan we zelf moeten flashen om te weten als het een goede rom is
![]()
with ^^FRD schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:31:
[...]
wij jou ooknu gaan we zelf moeten flashen om te weten als het een goede rom is
![]()
Wietse...dank voor het overnemen van mijn oude vertrouwde maatjeAnoniem: 100386 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 14:23:
[...]
Kijk, als het goed werkt dan is 15 dollar natuurlijk geen geld (in euro helemaal al niet). Ik zal de demo eens een poging geven. Maar dat wss nadat ik de telefoon eerst eens wat gewend ben
Het is zelfs m'n eerste mobiel
Mensen...de groetjes.
Anoniem: 119722
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=489971
Werkt wel

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 30-01-2010 00:21 ]
btwMiyamoto schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 10:20:
[...]
Zover ik nu zie valt bij mij niet de gehele regel weg, maar wel een paar pixels.
Screenshots (en besturen vanaf pc!): http://www.mymobiler.com/
Anoniem: 119722 in "Het Windows Mobile Software Topic - Deel 1"
Thx David. Volgende keer een pint hier ?dafmay schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 20:29:
[...]
Wietse...dank voor het overnemen van mijn oude vertrouwde maatjeVeel fun er mee toegewenst!
Mensen...de groetjes.
Ja, wie weet...Anoniem: 100386 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 09:07:
[...]
Thx David. Volgende keer een pint hier ?
Al een beetje zitten snuffelen en de zoekfunctie gebruikt, maar kon nog niet het antwoord op mijn vraag vinden. Net een nieuwe PC in huis met windows 7 64 bits, en helaas, het werkt niet met de Diamond2.
Geen drivers, geen ondersteuning....
Zijn hier al oplossingen voor?
Het kan altijd beter of meer..
Windows 7 64-bit werkt prima met de Diamond2. Maar, ik denk dat je iets bent vergeten.Kleinebehuizing.nl schreef op zondag 31 januari 2010 @ 15:52:
Goedemiddag,
Al een beetje zitten snuffelen en de zoekfunctie gebruikt, maar kon nog niet het antwoord op mijn vraag vinden. Net een nieuwe PC in huis met windows 7 64 bits, en helaas, het werkt niet met de Diamond2.
Geen drivers, geen ondersteuning....
Zijn hier al oplossingen voor?
Mobile device center (mobiliteitscentrum) is al geïnstalleerd....
[ Voor 80% gewijzigd door Kleinebehuizing.nl op 31-01-2010 17:42 ]
Herkende bij mij alles automatisch (win7 64bit)... Snoertje erin, gaat zoeken, herkend telefoon vanuit dat mobile centrum en hopsaa... klaar...Kleinebehuizing.nl schreef op zondag 31 januari 2010 @ 17:23:
Wat dan?
Mobile device center (mobiliteitscentrum) is al geïnstalleerd....
"Mekker, blaat"
Same here...nooit enig probleem gehad met D2 connectie usb/sync op Win7 x64.djidee schreef op zondag 31 januari 2010 @ 19:29:
[...]
Herkende bij mij alles automatisch (win7 64bit)... Snoertje erin, gaat zoeken, herkend telefoon vanuit dat mobile centrum en hopsaa... klaar...
In de loop van de dag op V&A terug te vinden.
Deze cheetah 2.4 heb ik er vorige week opgezet. Werkt inderdaad lekker snel, maar ook hierbij vind ik de Sense 2.5 helemaal niks. De extra functies tov. 2.1 gebruik ik niet. Ook werkt de comm-manager niet goed.willem1509 schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 09:59:
(...)
Eigenlijk ben ik dus op zoek naar een snelle/uitgeklede Nederlandse Rom met Windows 6.5 en Sense 2.1. Zoiets als de Tess Pride IV, maar dan Nederlands. Iemand een idee of dit er al is of eraan komt?
Stabiel en betrouwbaar. Accu gaat ongeveer 4 dagen mee ( 3G standaard uit ).
Een tip voor custom roms: Elke keer als je je rom flashed naar een andere base, Calibreer je accu! Het helpt echt. Let op dit hoef je dus maar 1 keer te doen, als je van rom met een andere base versie veranderd.
- Telefoon helemaal leeg laten lopen, echt todat hij uit valt ( tomtom aan dus
- Haal de accu uit de telefoon voor ongeveer 1 minuut.
- Doe de accu terug in de telefoon en doe de telefoon aan de lader ( telefoon dus niet aan ).
- Als de accu vol is ( groen lampje aan ) haal hem van de lader af en haal de accu weer uit de telefoon voor ongeveer 1 minuut.
- Accu terug in de telefoon aanzetten maar.
Sjeez...ze gaan echt als warme broodjesCrusader schreef op maandag 01 februari 2010 @ 08:03:
By the way, vanwege de overstap naar de HD2 komen er hier twee Diamond2 toestellen beschikbaar.
In de loop van de dag op V&A terug te vinden.
Goeie tip!Postjuh schreef op maandag 01 februari 2010 @ 11:08:
Een tip voor custom roms: Elke keer als je je rom flashed naar een andere base, Calibreer je accu! Het helpt echt. Let op dit hoef je dus maar 1 keer te doen, als je van rom met een andere base versie veranderd....
[ Voor 36% gewijzigd door dafmay op 01-02-2010 16:24 ]
De opdracht is om mail, taken, contacten en agenda te synchroniseren...
Iemand een idee waarom dit niet doorloopt? wacht nu al 30 minuten...
Probeer eens je firewall en/of antivirus tijdelijk uit te zetten...dat kan nogal eens wat tegenhouden is de ervaring.Kleinebehuizing.nl schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:27:
Heb mijn Diamond2 Nu voor het eerst gekoppeld met de pc, maar na het starten van de eerste keer synchroniseren blijft de progressiebalk maar leeg... in de taakbalk een geanimeerd syncteken, op mijn telefoon een geanimeerd syncteken, maar geen teken van progressie.....
De opdracht is om mail, taken, contacten en agenda te synchroniseren...
Iemand een idee waarom dit niet doorloopt? wacht nu al 30 minuten...
windows 7 firewall even compleet uitgeschakeld. PC is net nieuw, zat een gratis veiligheidsprogramma op, was al gelijk gedeinstalleerd....dafmay schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:49:
[...]
Probeer eens je firewall en/of antivirus tijdelijk uit te zetten...dat kan nogal eens wat tegenhouden is de ervaring.
Helpt niet...
Anoniem: 286750
Ik denk: laat ik hier ook eens iets posten. Ik lees af en toe een keer mee in dit topic, en zie dat er toch veel te veranderen valt aan een Diamond 2.
Ik heb de mijne zelf sinds 11 oktober 2009,en ben er zeer tevreden over, op een paar dingen na.
Zo kan ik soms geen oproep aannemen.. Ik schuif de slider naar links, of druk op de "opneemknop" maar er gebeurd niets. Ook switcht hij soms van het ene scherm naar een totaal ander scherm, zonder dat ik iets doe.
Het voornaamste is nog wel dat mijn interne opslag langzaamaan volloopt. Er staan nu in de map Windows 2100 nogwat Manila bestanden? Verwijderen kon ik ze niet, dus hij zit nog steeds vol
Edit: Mp3 bestanden staan op mn sd kaart, en foto's worden ook daarop opgeslagen. Heb ook nog nooit iets geinstalleerd of veranderd.
Ik lees ook dingen over roms, en hierin ook weer verschillende namen. Helaas zie ik door de bomen het bos niet, en durf ik het eigenlijk ook niet aan om iets aan mijn telefoon te veranderen.
Zou iemand me op weg kunnen helpen? Ik heb de OP al doorgelezen, maar hierin vind ik niet veel relevants. Ook google linkt helaas bijna alleen maar naar verkoopsites
Ik lees ook veel over CAB files, maar hoe krijg ik deze geinstalleerd? Ik gebruik geen Push sites, dus die zou ik ook wel uit kunnen voeren, maar wederom. Hoe!?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 286750 op 01-02-2010 19:45 ]
CAB bestanden kun je gewoon ergens op je telefoon zetten en dan vervolgens starten door erop te klikken vanuit een verkenner. Daarna gaat het programma zelf installeren en kun je meestal aangeven waar het moet komen te staan (toestel of sd kaart).
Offtopic: Je kan het toch niet laten hier ook nog op het forum te zitten édafmay schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:49:
[...]
Probeer eens je firewall en/of antivirus tijdelijk uit te zetten...dat kan nogal eens wat tegenhouden is de ervaring.
Ik zou eens een harde reset doen, dit komt er op neer dat je terugkeert naar fabrieksinstellingen en je dus alles kwijt bent van instellingen enzo en bestanden die op je intern geheugen staan, maar doordat je nuttige bestanden op je SDkaart staan zul je deze niet kwijtrakenAnoniem: 286750 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 19:35:
Goedenavond mensen,
Ik denk: laat ik hier ook eens iets posten. Ik lees af en toe een keer mee in dit topic, en zie dat er toch veel te veranderen valt aan een Diamond 2.
Ik heb de mijne zelf sinds 11 oktober 2009,en ben er zeer tevreden over, op een paar dingen na.
Zo kan ik soms geen oproep aannemen.. Ik schuif de slider naar links, of druk op de "opneemknop" maar er gebeurd niets. Ook switcht hij soms van het ene scherm naar een totaal ander scherm, zonder dat ik iets doe.
Het voornaamste is nog wel dat mijn interne opslag langzaamaan volloopt. Er staan nu in de map Windows 2100 nogwat Manila bestanden? Verwijderen kon ik ze niet, dus hij zit nog steeds volOpera cookies, geschiedenis etc is leeg, net als die van Youtube.
Edit: Mp3 bestanden staan op mn sd kaart, en foto's worden ook daarop opgeslagen. Heb ook nog nooit iets geinstalleerd of veranderd.
al eens op XDA geprobeerd?Ik lees ook dingen over roms, en hierin ook weer verschillende namen. Helaas zie ik door de bomen het bos niet, en durf ik het eigenlijk ook niet aan om iets aan mijn telefoon te veranderen.
Zou iemand me op weg kunnen helpen? Ik heb de OP al doorgelezen, maar hierin vind ik niet veel relevants. Ook google linkt helaas bijna alleen maar naar verkoopsites
Met andere woorden, ga hier eens naar (of beter: het ROM Development subforum) en daar zul je wel in de sticky topics alles vinden die je nodig hebt. Rechtstreeks linken mag ik waarschijnlijk hier niet doen
meen je dit nu?Ik lees ook veel over CAB files, maar hoe krijg ik deze geinstalleerd? Ik gebruik geen Push sites, dus die zou ik ook wel uit kunnen voeren, maar wederom. Hoe!?
hier een link waar je er alles over vind: link (ik wou dit altijd al eens doen
toch nog een korte samenvatting: een CAB bestand is gewoon een installatiebestand om programmas (of andere tweaks die winmo veranderen) te installeren op je telefoon, en wat doe je op je pc (met windows) om iets te installeren, gewoon openen/dubbelklikken? wat zou je dan bij je telefoon met windows mobile doen?
een andere tip om de CAB niet te moeten overzetten op je telefoon voordat je kan installeren is via CABviaActiveSync, deze werkt dus (zoals de naam al zegt
FRD schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:09:
[...]
Offtopic: Je kan het toch niet laten hier ook nog op het forum te zitten éhoe is het nu met je nokia
[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 01-02-2010 20:21 ]
Anoniem: 286750
Heb PocketMechanic gedownload, en er stonden idd veel temporary files op. Hij heeft zo'n 10mb verwijderd.Retir schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:07:
Kun je nakijken welke applicaties je allemaal geïnstalleerd hebt en dan ook waar ze geïnstalleerd staan. Gebruik daarnaast ook een een applicatie als Pocket Mechanic of SKtools zodat die programma´s kunnen kijken of er ´overbodige´ bestanden op staan en deze kunnen verwijderen.
Geinstalleerde progs zijn gewoon alle standaard dingen:
- Opera
- Youtube app
- IE (Die ik nooooit gebruik)
- MSN Messenger
- En de rest van de standaard progs. Ze staan denk ik gewoon op het interne geheugen geinstalleerd, want op mn SD kaart staan alleen foto's en mn muziek.
En sorry, ik heb gewoon nog nooit met CAB files gewerkt
Edit: Oke, ik wil bijvoorbeeld deze rom installeren, maar wil ik dat doen, kom ik eerst een lap tekst en 20 termen tegen waar ik de balle nie van snap
Ziet er niet te moeilijk uit toch? Het installeren zelf.
Sorry als ik zo'n noob ben, maar ik wil niets slopen aan mn telefoon. Het is de eerste die ik zelf gekocht heb, en hij was al duur. Ook ben ik superzuinig op mijn spullen

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 286750 op 01-02-2010 21:36 ]
Vergeet zeker niet eerst HardSPL te installeren of het flashen zal niet lukken (maw lees dus de sticky posts in het rom flashing subforum van Topaz)!Anoniem: 286750 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:49:
Edit: Oke, ik wil bijvoorbeeld deze rom installeren, maar wil ik dat doen, kom ik eerst een lap tekst en 20 termen tegen waar ik de balle nie van snap![]()
Ziet er niet te moeilijk uit toch? Het installeren zelf.
Sorry als ik zo'n noob ben, maar ik wil niets slopen aan mn telefoon. Het is de eerste die ik zelf gekocht heb, en hij was al duur. Ook ben ik superzuinig op mijn spullen
Na dat je dit gedaan hebt (wat ook een fluitje van een cent is, maar lees wel goed de 1e posts van het HardSPL topic op XDA door) is het flashen ook heel eenvoudig (deze uitleg staat ook meestal in de posts van de ROM maar ook in die stickies normaal
ter info, linken naar roms is hier eigenlijk niet toegestaan..
EDIT:
Interessant, Nieuwe Sense 2.5 build 2011 en ze denken dat het van een stock Topaz (=Diamond2) ROM komt!
http://www.wmexperts.com/...1-leaks-out-twitter-fixedThough at lest according to one who is using it, "It is as fast, if not faster than Sense 2.1!" which jives with the idea that it comes from a "shipped Topaz ROM", meaning this is final baby.
[ Voor 14% gewijzigd door FRD op 02-02-2010 00:00 ]
Ja, ben ik ook naar opzoek....Erv schreef op maandag 01 februari 2010 @ 09:36:
[...]
Deze cheetah 2.4 heb ik er vorige week opgezet. Werkt inderdaad lekker snel, maar ook hierbij vind ik de Sense 2.5 helemaal niks. De extra functies tov. 2.1 gebruik ik niet. Ook werkt de comm-manager niet goed.
Eigenlijk ben ik dus op zoek naar een snelle/uitgeklede Nederlandse Rom met Windows 6.5 en Sense 2.1. Zoiets als de Tess Pride IV, maar dan Nederlands. Iemand een idee of dit er al is of eraan komt?

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Yup, ik ben al van het begin mee in de Android wagen en ze hebben al goede vorderingen gemaakt! maar Markinus (de main programmer voor de android on Topaz, een Duitser btwwillem1509 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:28:
Iemand al Android op z'n Diamond 2 geprobeerd? Ik ben benieuwd wanneer er een goed draaiende android beschikbaar komt waarbij de camera enzo ook werken.
Ik probeer ook de topaz_android wiki zo up to date mogelijk te houden, maar nu is er niet zoveel verandering nodig
Tja dat heb ik gezien hihihihi.Gruijters schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 20:04:
Ik kan echt niet wennen aan mijn HTC. Ik volg dit forum al een tijdje stilletjes op de achtergrond. Ik ben ook gebruik gaan maken van custom roms, heb nu in gebruik de Dutty HG 6, maar het went gewoon niet. Daarom bied ik hem tevens ook te koop aan. Ik vind het jammer want het is een heel erg goed toestel!
tweakers.net/aanbod/advertentie/210850
Had serieuze interesse in je toestel maar je reageerde niet vandaar dat ik er maar een van iemand anders gekocht heb.
inderdaadwillem1509 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:39:
Uhm de android wiki doet het niet meer:S
het lijkt dat de server van heel hun wiki systeem plat ligt maar xda is al een heel tijd bezig met nieuwe servers te installeren (sneller en stabieler) en ook nieuwe fora toe te voegen, dus ik denk dat het daar aan ligt
even geduld dus waarschijnlijk
EDIT: je gebeden zijn aangehoord
downloading..
EDIT2: Wiki weer online, maar ironisch genoeg werken de statusfiguurtjes die aanduiden wat werkt in android niet meer bij de wiki..
[ Voor 26% gewijzigd door FRD op 03-02-2010 19:36 ]
Ik denk dat ik nog even wacht tot een goede gefixte release.. Wel zeker interessant om te blijven volgen!
Stay young forever!
Ja, het is inderdaad nog niet ideaal voor dagelijks gebruik, maar ik vind wel dat ze een hele goede vooruitgang gemaakt hebben op een relatief korte tijd, en er komen dagelijks updates (via de glemsom builds, zie advanced sectie in de wiki, niet alle updates zijn even goed maar het toont wel aan dat er aan gewerkt wordt).willem1509 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:24:
Zo net even android geprobeerd op m'n diamond 2.. De nieuwste update van die Duitser die FRD mij aanbeveelde.. Ziet er allemaal goed uit, maar ik vind hem nog way too buggy.. Hij loopt elke keer vast als het scherm uitvalt.. Ik krijg hem daarna niet meer aan...
Ik denk dat ik nog even wacht tot een goede gefixte release.. Wel zeker interessant om te blijven volgen!
Ook opmerkelijk is de dualboot die mogelijk gemaakt is om WinMo en Android te dualbooten (bij interesse, zoek op 'Gen.Y PX-D' op XDA, de link staat ook in de wiki)
Maar zoals je zei, het is inderdaad nog niet ideaal voor dagelijks gebruik
btw, het scherm is normaal wel aan te krijgen door lang op end-call te drukken en dan op win key, het kan soms inderdaad iets langer duren maar het werkt wel normaal hoor
Ja, dit is echt heel mooi dat je niet moet flashen, heel ideaal voor debuggen of testen zonder dat je de hele boel moet backuppen ofzoRosto schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 11:07:
Yep, Android ook al even gedraaid... maarrr.. is helaas nog niet stabiel genoeg voor echt gebruik. Gelukkig kan je allebei draaien... en hoef je niet helemaal te reflashen. Toch goede ontwikkeling!!
Na een reboot netjes alle instelling goed kunnen ingeven, ik heb een mdaV van T-mobile en alle instellinen m.b.t. verbindingen zijn gelijk goed ingesteld. Wat me positief opviel zijn de volgende zaken:
- het toestel is sneller dan mijn vorige versie (windows mobiel 6.1 met Mobile shell 3)
- radio ontvangst is beter en radio ging zelf op zoek naar nieuwe zenders
- het toestel kan nu zelf inkomende gesprekken opnemen als ik de headset op heb
Waar ik wel tegenaan loop is het volgende: in het today scherm staat mijn huidige plaats, alleen heb ik die plaats nergens ingetypt, dat maakt dan op zich niets uit maar er staat constant een zonnetje bij (zelf nu om 21.30 's avonds..) Wie weet hoe ik dit kan veranderen. Ik heb 1 buurstad (Enschede) toegevoegd en dat is de enige stad in de lijst met steden maar mijn stad (Hengelo) staat dus in de today scherm met steeds volop de zon..
Net de navigatie er weer op gezet en deze werkte ook meteen. Kortom heel tevreden tot nu toe en blij dat ik het gedaan heb, als ik andere dingen tegenkom laat ik het hier weten.
Ik hoop dat het net zo eenvoudig gaat als dat de posts van shadowline op XDA schrijven
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Kan ook standaard met WM.Retir schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:07:
Kun je nakijken welke applicaties je allemaal geïnstalleerd hebt en dan ook waar ze geïnstalleerd staan. Gebruik daarnaast ook een een applicatie als Pocket Mechanic of SKtools zodat die programma´s kunnen kijken of er ´overbodige´ bestanden op staan en deze kunnen verwijderen.
http://www.smartphonemag....ce_on_your_windows_mobile
Of met Treesize Mobile gratis.
Schoonmaken kan met ClearTemp en geheel gratis.
En dat lag niet aan SPB's Mobile Shell?Retir schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 21:34:
- het toestel is sneller dan mijn vorige versie (windows mobiel 6.1 met Mobile shell 3)
Dat doet ACR dat ingebouwd zit. Of je bedoeld het gesprek "aannemen" Dat kon standaard ook al.- het toestel kan nu zelf inkomende gesprekken opnemen als ik de headset op heb
Dat je woonplaats erin gezet is is alleen maar een extra feature.Waar ik wel tegenaan loop is het volgende: in het today scherm staat mijn huidige plaats, alleen heb ik die plaats nergens ingetypt, dat maakt dan op zich niets uit maar er staat constant een zonnetje bij (zelf nu om 21.30 's avonds..) Wie weet hoe ik dit kan veranderen. Ik heb 1 buurstad (Enschede) toegevoegd en dat is de enige stad in de lijst met steden maar mijn stad (Hengelo) staat dus in de today scherm met steeds volop de zon..
Klik even op bijwerken(refresh) Zorg wel dat je een dataverbinding hebt.
Voor extra steden klik op "add city"
dafmay schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:20:
[...]
Indeed, ben hier niet weg te slaan. Nokia heerlijk toestel, lekker compact en mooie afwerking (metaal). Geluidskwaliteit bij bellen is supergoed, Zeer tevreden...
camera is kloten
Gaat vrij aardig. Ik heb op m'n TD I een dualbootMatis schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 21:41:
Ik denk dat ik vandaag of morgen ook maar eens Android ga proberen te *flashen* op mijn TD2
Ik hoop dat het net zo eenvoudig gaat als dat de posts van shadowline op XDA schrijven
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=623792
van WM en Android Eclair
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=601751

Nog niet getest...maar de reviews geven aan een van de betere 5MP cams.
Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...
Dat weet ik nu dus niet 100% zeker maar het zou goed kunnen dat het daaraan lag.Anoniem: 119722 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 22:41:
[...]
En dat lag niet aan SPB's Mobile Shell?
Voor zover ik dat had nagekeken kon ik het niet vinden maar blijkbaar keek ik er dan steeds overheen. Nu viel het gelijk op dat het mogelijk was dus daar was ik wel blij mee[...]
Dat doet ACR dat ingebouwd zit. Of je bedoeld het gesprek "aannemen" Dat kon standaard ook al.
Misschien is dit dan een bug in deze versie want ondanks dat ik de update op automatisch heb staan of handmatig op update druk, blijft de weersinfo er staan zoals het was op 24-01-2010 (dat is sowieso vreemd want toen heb ik de nieuwe rom er niet eens opgezet). Kijk ik nu bij Enschede dan zie ik daar de update staan zoals die nu geldig is..[...]
Dat je woonplaats erin gezet is is alleen maar een extra feature.
Klik even op bijwerken(refresh) Zorg wel dat je een dataverbinding hebt.
Voor extra steden klik op "add city"
Wanneer ik al een keer Android heb gedraaid, dan blijft hij in de console hangen. Nu is het dus elke keer weer formatteren van de SD kaart en dan weer proberen, beetje omslachtig, maar Android werkt daarentegen wel weer super
Dat dusquote: xdaQ. Why on the second boot haret complains about not finding system.img?
A. Check your SD Card for a folder named "Android" If it is there, delete it. If there is a data.img in it, then move it to the root of the SD card, then delete the Android folder. This is a bug of some builds.
[ Voor 28% gewijzigd door Matis op 06-02-2010 09:07 ]
dafmay schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 23:21:
[...]
Nog niet getest...maar de reviews geven aan een van de betere 5MP cams.
Ik had het over de camera van de 5800xm
Je gebruikt de juiste "startup.txt"welke versie van Android gebruik je? Graag goed specificeren want iedereen gebruikt een andere naam. Je moet ook de backlight van aut. afhalen.Matis schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 08:49:
Gisteren Android op mijn SD kaartje gezet, maar Android boot alleen maar als ik het kaartje geformatteerd heb en de *schone* bestanden vanuit de zip op de SD kaart zet.
Wanneer ik al een keer Android heb gedraaid, dan blijft hij in de console hangen. Nu is het dus elke keer weer formatteren van de SD kaart en dan weer proberen, beetje omslachtig, maar Android werkt daarentegen wel weer super
[...]
Dat dus
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 06-02-2010 20:48 ]
Kan het niet volgen...ik heb een 6700 classic, geen 5800xm. Anyway...dit hoort hier niet thuisAnoniem: 119722 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 20:45:
[...]
offtopic:
Ik had het over de camera van de 5800xm
Shadowline-2.0.1-1-15-10Anoniem: 119722 schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 20:46:
Je gebruikt de juiste "startup.txt"welke versie van Android gebruik je? Graag goed specificeren want iedereen gebruikt een andere naam. Je moet ook de backlight van aut. afhalen.
Ik heb volgens mij geen startup.txt, alleen een default.txt.
Je moet de naam default.txt veranderen in startup.txtMatis schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:28:
[...]
Shadowline-2.0.1-1-15-10
Ik heb volgens mij geen startup.txt, alleen een default.txt.
Zoals al eerder geschreven heb ik pas sinds kort de TD2 (die van dafmay overgenomen). Mar ik ben op zoek naar een paar dingetjes, en via google kom ik er niet zo goed uit;
- De Nodata app., die wil ik graag gebruiken om te voorkomen dat ik vervelende rekeningen krijg als ik ergens de grens over ga. Maar nu lees ik her en der dat die niet werkt op Winmo 6.5 en hoger. De custom rom op m'n telefoon (TESS Pride IV) heeft Winmo 6.5. Dus als ik het goed heb, zou nodata niet gaan werken.
Heeft iemand een oplossing, of een andere app die hetzelfde doet ?
Enne gaat hety überhaupt werken met deze custom ROM. Want elke keer als ik het weer wil updaten heeft ie het over "roaming, maar in principe roam ik helemaal niet. Haal de data via mijn eigen telfort-internet op (dacht ik
- Ik heb zitten zoeken naar de mogelijkheid om FLAC bestanden af te spelen. Nu schijnt Coreplayer dat te kunnen doen. Maar is er een soort van open source codec voor te vinden ? (Werkt Winmo überhaupt met codecs, net als "het grote" windows?).
- En ik zou een qrcode lezer leuk vinden. Je komt ze wel eens tegen, en soms is het geinig om er eentje te lezen.
Maar zo'n beetje alle qrcode lezers "bellen naar huis", en ik houdt daar niet zo van. Zijn er ook lezers die wel anoniemer opereren ?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 08-02-2010 11:15 ]
Wat betreft de Coreplayer, daar heb ik geen ervaring mee, sorry.
Hij start de eerste keer prima op, alleen de tweede keer wordt er dat mapje Android met daarin data.img geplaatst, waardoor de telefoon de tweede keer niet meer opstart, dat doet hij weer wel door het mapje Android te verwijderen, maar dan ben ik al mijn instellingen etc. weer kwijtwillem1509 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:08:
Je moet de naam default.txt veranderen in startup.txtdan doet hij het volgens mij wel:)
Ik ben dus een manier aan het zoeken om mijn gegevens en instellingen niet te verliezen en toch te kunnen booten
[ Voor 64% gewijzigd door Matis op 08-02-2010 14:15 ]
thx, zal de nodata.cab dan toch eens installeren.Matis schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:11:
NoData.cab werkt bij mij uitstekend op WiMo 6.5, afgelopen week in Londen gezeten, geen byte verstuurd
Wat betreft de Coreplayer, daar heb ik geen ervaring mee, sorry.
[...]
Hij start de eerste keer prima op, alleen de tweede keer wordt er dat mapje Android met daarin data.img geplaatst, waardoor de telefoon de tweede keer niet meer opstart, dat doet hij weer wel door het mapje Android te verwijderen, maar dan ben ik al mijn instellingen etc. weer kwijt
Ik ben dus een manier aan het zoeken om mijn gegevens en instellingen niet te verliezen en toch te kunnen booten
Hopenlijk begrijpt ie dat mijn standaardlocatie NL is, terwijl ik een engelse/us ROM draai. Want ik blijf het raar vinden dat de weather-app elke keer volhoudt dat ik aan het roamen ben, terwijl ik toch in NL benn, zelfs in mijn eigen woning ben. Minder dan dat kan ik niet roamen
Hey Wietse,Anoniem: 100386 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:12:
Mensen,
Zoals al eerder geschreven heb ik pas sinds kort de TD2 (die van dafmay overgenomen). Mar ik ben op zoek naar een paar dingetjes, en via google kom ik er niet zo goed uit;
- De Nodata app., die wil ik graag gebruiken om te voorkomen dat ik vervelende rekeningen krijg als ik ergens de grens over ga. Maar nu lees ik her en der dat die niet werkt op Winmo 6.5 en hoger. De custom rom op m'n telefoon (TESS Pride IV) heeft Winmo 6.5. Dus als ik het goed heb, zou nodata niet gaan werken.
Heeft iemand een oplossing, of een andere app die hetzelfde doet ?
Enne gaat hety überhaupt werken met deze custom ROM. Want elke keer als ik het weer wil updaten heeft ie het over "roaming, maar in principe roam ik helemaal niet. Haal de data via mijn eigen telfort-internet op (dacht ik).
...
Ik las je bericht en dacht om ook mijn input even te geven. Nodata werkt prima. Mijn zus is laatst in Bali geweest en heeft daar haar D2 gebruikt icm Nodata. Dat heeft prima gefunctioneerd, het toestel heeft geen enkele data-verbinding kunnen opzetten.
Wb de roaming melding...dit heeft te maken met Telfort. Deze provider zit op het kpn netwerk, en de telefoon ziet dat als roaming. Beetje vreemd, maar dus wel te verklaren.
Thx mate. Ik ga dat nodata er deze week dan uit het net halen, en erop zetten voordat ik vertrek.dafmay schreef op maandag 08 februari 2010 @ 14:41:
[...]
Hey Wietse,
Ik las je bericht en dacht om ook mijn input even te geven. Nodata werkt prima. Mijn zus is laatst in Bali geweest en heeft daar haar D2 gebruikt icm Nodata. Dat heeft prima gefunctioneerd, het toestel heeft geen enkele data-verbinding kunnen opzetten.
Wb de roaming melding...dit heeft te maken met Telfort. Deze provider zit op het kpn netwerk, en de telefoon ziet dat als roaming. Beetje vreemd, maar dus wel te verklaren.
super dat je de draad nog volgt
Alhoewel deze draad al bijna aan 1000, en dus een nwe TS toe is
Wat betreft TS, vraag maar aan CLB
Ik wilde hem ff rebooten .was weer een tijdje geleden?!
Edit: Zelfs een hardreset helpt niet. Ik denk dat hij 'dood' is!!
[ Voor 17% gewijzigd door Pedr0 op 08-02-2010 20:02 ]
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Dit topic is gesloten.