HTC Touch Diamond2 [part four] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 79.092 views

Verwijderd

SlideR NL schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:33:
[...]

Register editor heb je niet nodig. De functie zit al standaard in je Windows Mobile versie. Ik draai de Engelse TESS 4.2 versie dus ik zal je de Engelse stappen geven om dit goed te zetten:

Settings Tabblad -> Menu -> All Settings -> System -> Task Manager -> Tabblad Button -> "End programs by tapping "X""

Dat is het ;)
dat zit dus niet in Dutty's: settings tab -> menu -> meer en dan zit je in windows. in in taskmanager zit de keuze ook niet.

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 14:11
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:47:
[...]

dat zit dus niet in Dutty's: settings tab -> menu -> meer en dan zit je in windows. in in taskmanager zit de keuze ook niet.
Yep, ben ik ook op zoek naar geweest. Heb dan maar weer de Task manager cab geinstalleerd...geldt overigens inderdaad alleen voor Dutty's rom's.

• SlideR NL
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 12:11
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:47:
[...]

Ja, dat wist ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:36

Caveman

whahoehaha

Ik wil mijn dataverkeer in de gaten houden, heb helaas maar een beperkt aantal MB's. Ik heb nu SPB wireless monitor geinstalleerd, opzicht wel aardig, maar ik probeer graag wat meer proggies. Ik heb er een topic/post over gezien, maar kan hem niet meer terug vinden... :(

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dubbeldrank schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 00:43:
[...]

Mijn vriendin heeft een Diamond, ik een Diamond 2. Ik vind de Diamond 2 toch echt merkbaar sneller, waardoor het komt is mij een raadsel. Ik gok dat Touchflo versie een stuk beter functioneert op de Diamond 2.
Een mooi voorbeeld waarvan ik wel een vergelijking zou willen is bijvoorbeeld het beëindigen van een gesprek. bij de diamond1 duurt het een seconde of 2 á 3 voordat hij weer fatsoenlijk in de touchflo interface zit is dat bij de diamond 2 beter geregeld? En is het bereik bij de diamond 2 ook beter? want dat is bij de diamond 1 nogal beroerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

Hmm, als ik trackr en flitsnav opgestart heb (2 relatief kleinere applicaties) en ik start tomtom (7.9 geloof ik) op, en die gaat een route berekenen sluit hij de 2 eerstgenoemden af :X
Mijn TouchDiamond 1 (met zelfde apps, alleen oudere tomtom (ook geprobeerd)) heeft dat gedrag niet...

Hoe kan ik dat voorkomen?

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 13:08

Dawn

..Sworn to the Dark..

Excuus voor als ik er keihard overheen gelezen heb maar ik kan het zo snel 1, 2, 3 niet vinden.

Sinds gisteren heb ik een TD2 in huis, ter vervanging van mijn T-Mobile G1, maar na het opladen en het patchen van Windows Mobile 6.5 (NL) heb ik geen optie om de statusLED te laten werken als er een SMS, E-mail of herinnering binnen is gekomen. Anders gezegd, ik kan de optie niet eens aanvinken omdat deze "greyed-out" is.

Heeft iemand een idee waar ik deze optie aan kan zetten (zou standaard moeten zijn) of hoe dit op te lossen?
Alvast bedankt!

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Was daar nie een patch voor te downloaden? Al op de HTC site gekeken?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
Weet er iemand een tooltje dat mijn gesprekstijd en data verbruik kan bijhouden?

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 13:08

Dawn

..Sworn to the Dark..

GGS_206 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:37:
Was daar nie een patch voor te downloaden? Al op de HTC site gekeken?
Dat is alleen deze:
"Update voor de HTC Touch Diamond2 voor het verhelpen van het probleem dat de led niet groen brandt als de batterij volledig is opgeladen"

Niet echt matched bij hetgeen wat ik zoek qua omschrijving :x

Rig: Intel Core i7 14700KF, ROG Z790 Hero EVA-02, ROG RTX4080 OC powered || Phone: Apple iPhone 15 Pro Max BT 512GB || Ride: Volvo V60 Polestar MY2017 at 120k km

• willem1509
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-08 22:49
uhm volgens mij was die patch voor WIMO 6.1 en niet vooor 6.5.. dus die zal waarschijnlijk niet werken

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Dawn schreef op woensdag 16 december 2009 @ 15:49:
Excuus voor als ik er keihard overheen gelezen heb maar ik kan het zo snel 1, 2, 3 niet vinden.

Sinds gisteren heb ik een TD2 in huis, ter vervanging van mijn T-Mobile G1, maar na het opladen en het patchen van Windows Mobile 6.5 (NL) heb ik geen optie om de statusLED te laten werken als er een SMS, E-mail of herinnering binnen is gekomen. Anders gezegd, ik kan de optie niet eens aanvinken omdat deze "greyed-out" is.

Heeft iemand een idee waar ik deze optie aan kan zetten (zou standaard moeten zijn) of hoe dit op te lossen?
Alvast bedankt!
Dat is simpel op te lossen door een registry setting aan te passen, ik heb alleen geen flauw benul meer waar ik die informatie vandaan heb. Volgens mij van XDA.

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:23
Misschien een nogal noob vraag, maar ik heb sinds 'n week ook een Diamond 2, maar op mijn zoektocht naar een site waar software voor dit toestel te krijgen is verzuip ik in de resultaten.

Zowel hier op GoT (3500+ posts in 4 topics) als via google (vindt je bijna alleen member-only sites/forums) heb ik wel rondgekeken, maar ik zie door de bomen het bos niet meer...

Dus: Welke sites gebruiken jullie als je op zoek bent naar software?

Ik heb de XDA forums al gevonden, maar daar wordt naar verschillende member-only sites/forums doorgelinkt als je iets wilt downloaden, en ik heb er 'n hekel aan om me overal te moeten registreren.

Waarom zijn al die sites member-only, btw? Net of het illegaal is om aanvullende software op je TD2 te zetten... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Gewoon aanmelden op xda... is de site waar je de meeste zooi kunt downloaden.. Echt een supersite met goede uitleg. En als je er echt niet uitkomt, vraag je het hier nog even na..:D

Maar wordt eerst maar lid van XDA, dan kun je alles downloaden en krijg je goede uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47
Richub schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 03:59:
Waarom zijn al die sites member-only, btw? Net of het illegaal is om aanvullende software op je TD2 te zetten... :?
om te voorkomen dat dergelijke sites hun dataverkeer sky-high zien gaan wanneer er door diverse sites naar de directe download wordt gelinkt

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

GroteBozewolf schreef op woensdag 16 december 2009 @ 18:42:
Weet er iemand een tooltje dat mijn gesprekstijd en data verbruik kan bijhouden?
5 posts hoger... :)
SPB wireless monitor, een andere heb ik nog niet kunnen vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Caveman op 18-12-2009 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:23
willem1509 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 08:19:
Gewoon aanmelden op xda... is de site waar je de meeste zooi kunt downloaden.. Echt een supersite met goede uitleg. En als je er echt niet uitkomt, vraag je het hier nog even na..:D

Maar wordt eerst maar lid van XDA, dan kun je alles downloaden en krijg je goede uitleg
Okee, ga ik even doen. :)
Edit: Net geregistreerd en even rondgekeken op XDA,: Wat een megaforum met ditto informatie zeg, sjongejonge. _/-\o_
Crusader schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 08:26:
[...]

om te voorkomen dat dergelijke sites hun dataverkeer sky-high zien gaan wanneer er door diverse sites naar de directe download wordt gelinkt
Hm, daar had ik nog niet aan gedacht. ;)

Bedankt voor de reacties, iig.

[ Voor 7% gewijzigd door Richub op 18-12-2009 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ollywolly
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik heb sinds een paar dagen dat de accu van mijn TD2 opeens erg snel achteruit gaat. Tot 50% leek die het goed te doen, en dan gaat die opeens zo hard achteruit dat die binnen een halve dag uitvalt, zonder dat ik er iets mee heb gedaan... Na een restart leek die het daarna wel weer langer vol te houden. Verder zag ik ook dat ik in plaats 2 verschillende mailboxen nu 2 dezelfde heb..., met beide de verkeerde naam overigens. Ik kan er ook helemaal niks aan veranderen, er gebeurt niks wanneer ik op "meer" druk of "menu"... een soft reset heeft daarbij ook niet geholpen. Verder download die nu mijn mail direct zodra ik verbinding maak met internet... terwijl ik hem heb ingesteld op handmatig downloaden.... En dat deed die normaal ook niet...

Anyways,... heeft iemand ervaring met deze bugs?.. En zou mijn accu nu al kapot zijn, of zou het misschien kunnen dat er software matig iets is dat mijn accu leeg trekt?.... Ik zal misschien maar eens een harde reset moeten proberen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb sinds een paar dagen dat de accu van mijn TD2 opeens erg snel achteruit gaat.
Same here, ik heb hierop de helpdesk van HTC gebeld en deze adviseerde mij om zo nu en dan de telefoon even helemaal uit te zetten en dan op te laden. Tot mijn verbazing gaat de accu daarna weer een poos goed lang mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slakman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01 23:00
Kan iemand mij vertellen hoe je een shortcut naar een .exe op je microSD kaart maakt?
Ik geraak ook niet via windows explorer op de pc in de windows map van men HTC Touch Diamond 2.
Hij blijft steeds hangen als ik in die map wil.

Enig idee?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .lunatic
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:38
Slakman schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 22:23:
Kan iemand mij vertellen hoe je een shortcut naar een .exe op je microSD kaart maakt?
Ik geraak ook niet via windows explorer op de pc in de windows map van men HTC Touch Diamond 2.

Enig idee?

Alvast bedankt!
In File Explorer op je telefoon ga je naar het bestand, dan tap and hold op je bestand en kies je copy Dan naar de map waar je de shortcut wil hebben en daar doe je op een lege plek tap and hold en dan kies je Paste Shortcut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Slakman schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 22:23:

Enig idee?

Alvast bedankt!
Hij blijft misschien in windows explorer niet hangen, maar ik heb het ook dat het extreem lang duurt om de map windows te openen. Hij komt er wel uiteindelijk, maar het kan zomaar meer dan een minuut duren. Waarom weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Dat is met alle toestellen zo.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Gewoon doen via de explorer van je telefoon... Dan laadt hij sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .lunatic
Even voor de echte tweakers onder ons: Er is een pre-alpha versie van Android 1.6 werkend op de TD2, kijk in de thread op XDA!
Probleem is dat de hardware keys nog niks doen dus je loopt gewoon vast zodra je wilt unlocken.

Maar het belooft wat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
.lunatic schreef op zondag 20 december 2009 @ 15:35:
Even voor de echte tweakers onder ons: Er is een pre-alpha versie van Android 1.6 werkend op de TD2, kijk in de thread op XDA!
Probleem is dat de hardware keys nog niks doen dus je loopt gewoon vast zodra je wilt unlocken.

Oh, dat wordt interessant!
Ik was dat draadje al even aan het volgen, maar het leek of er geen vooruitgang in te zien was.
Maar dat is dus wel het geval.

Ik denk dat ik hem toch even ga testen :)

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:59
.joeri. schreef op zondag 20 december 2009 @ 17:16:
[...]

Oh, dat wordt interessant!
Ik was dat draadje al even aan het volgen, maar het leek of er geen vooruitgang in te zien was.
Maar dat is dus wel het geval.

Ik denk dat ik hem toch even ga testen :)
Er is iemand die zegt dat het mogelijk is de keys te gebruiken, ik ga 'm zo proberen :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-01 13:03

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

.lunatic schreef op zondag 20 december 2009 @ 15:35:

LOL :D ik ging het juist ook hier posten :D net ietsje te laat dus ;)
met de laatste build werken de keys wel al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Crashed hier nadat je de intro moet skippen of starten.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .lunatic
Uhuh, inmiddels doen de keys het ook en lijkt de touchscreen freezing bug gefixed. Gaat allemaal vrij vlot, gister was uberhaupt iets booten nog het nieuws en nu werkt het gewoon al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Bij mij geeft ie tijdens het booten van adroid (voor de 1e maal) een melding dat hij voor meer dan 120 seconden geblocked wordt...
Daarna start weer een cyclus opnieuw, totdat hij weer 120 seconden geblokt wordt.

Edit: opgelost door sd-kaartje te formatteren.

[ Voor 34% gewijzigd door .joeri. op 21-12-2009 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Ik zie dat je probleem opgelost is door je SD kaart te formatteren! ;)
Ik heb ondertussen ook eens de android geinstalleerd en het werkt echt vlot :D en het runnen is ook heel eenvoudig, enkel de haret.exe starten en klaar!
Ik hoop echt dat ze ook vlug de verbindingen naar de buitenwereld (wifi enz) vinden, zodat je eens goed kan prutsen met android :)
Ik heb wel gemerkt dat, als je de herlaad kabel er niet bij boot insteekt, hij niet wil herladen :)
En bij het afsluiten, is dit gewoon weer lang op power button drukken en dan shutdown? omdat hij bij mij bleef steken in het shutdown proces en ik moest resetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
FRD schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:28:
Ik heb ondertussen ook eens de android geinstalleerd en het werkt echt vlot :D en het runnen is ook heel eenvoudig, enkel de haret.exe starten en klaar!
Inderdaad zeer gemakkelijk! ;)
Ik hoop echt dat ze ook vlug de verbindingen naar de buitenwereld (wifi enz) vinden, zodat je eens goed kan prutsen met android :)
Ja, dan kan je de browser/marketplace/google maps eens uittesten.
Ik heb wel gemerkt dat, als je de herlaad kabel er niet bij boot insteekt, hij niet wil herladen :)
Dat merkte ik ook net :9 m'n batterij is nu nog 5% dus ik zal eens opnieuw moeten booten dan...
En bij het afsluiten, is dit gewoon weer lang op power button drukken en dan shutdown? omdat hij bij mij bleef steken in het shutdown proces en ik moest resetten
Dit heb ik ook, een andere methode heb ik nog niet gevonden.

Edit: nu werkte het afsluiten wel gewoon (ofwel was m'n batterij zo plat dat hij uitviel en windows mobile onmiddellijk opstartte :P ).

[ Voor 5% gewijzigd door .joeri. op 21-12-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

heb je de laatste build met werkende trilfunctie al getest?
wat mij verontrust is dat die DEFAULT.TXT zo verschilt met de vorige versie (ofwel heeft shadowline deze zelf aangepast toen hij die in de first post plaatste, want ik heb de 1e daar van gedownload)
Een irritant verschil is dat de alignering van het touchscreen al anders is (gespiegeld zoals ik merk uit reacties), dit is eenvoudig te verbeteren door msmts_calib=0x7a.0x5e.0x35a.0x37f aan te passen naar msmts_calib=0x395.0x3c9.0x79.0x77 in de DEFAULT.TXT, maar ik vind dit persoonlijk vreemd dat dit veranderd is..
.joeri. schreef op maandag 21 december 2009 @ 14:11:
[...]

Dit heb ik ook, een andere methode heb ik nog niet gevonden.

Edit: nu werkte het afsluiten wel gewoon (ofwel was m'n batterij zo plat dat hij uitviel en windows mobile onmiddellijk opstartte :P ).
Vreemd, bij mij ging het de 2e keer (met laad-kabel) ook niet, misschien de 3e keer dan ;)

[ Voor 26% gewijzigd door FRD op 21-12-2009 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Ik gebruik momenteel de build uit post #4. Of de trilfunctie ervan werkt heb ik niet direct uitgetest. Want ik kreeg onmiddellijk een telefoon via m'n thuisnummer dat ik niet bereikbaar was :9 Dus nu heb ik 'm weer op WiMo staan.
Voor echt volledig gebruik wacht ik toch nog even op de WiFi (en andere data-communicatie) ondersteuning.

Het gespiegelde touchscreen heb ik geen last van, Maar als het met een aangepaste default.txt is opgelost, dan zou ik me er niet teveel van aantrekken. Zoveel ken ik er overigens niet van om zelf te liggen klooien met al die builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .lunatic
Waarschijnlijk kwam dat doordat hij ook met de touch pro2 versie aan het kloten was, daar is het touchscreen namelijk omgedraaid, en per ongeluk de verkeerde default.txt neerzette. Maar inderdaad het aanpassen van de calibratie gegevens in de default.txt is de oplossing.

Die nieuwe build werkt wel echt ontzettend smooth zeg.
Het mooie is dat wifi in principe ook heel makkelijk werkend te krijgen is, de driver is er al hij moet alleen nog even aangepast en compiled worden voor de TD2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Ja inderdaad! die laatste versie lijkt al een heel stuk vlotter/sneller te werken dan de eerste, waarschijnlijk door de 'Changed memory defines'. De trilfunctie werkt ook correct :)
Ik vind dit echt wel een enorm mooie toevoeging aan de topaz, misschien dat ik hem wel even in android laat voor een tijdje :) (als alle hoofdfuncties werken natuurlijk)

Aan dit artikel (tip: zeker eens doornemen, is interessant!) te zien zorgt die HaRET ervoor dat je toch volledig op de hardware werkt, ik dacht dat dit nog altijd bovenop windows mobile zou werken en daardoor trager zou werken, maar hij heeft winmo enkel nodig voor een paar initialisaties!
Het is dus perfect mogelijk continu in android te werken, enige nadeel is dat je het moet opstarten via winmo.

Edit1: Ter info, HaRET staat voor Handheld Reverse Engineering Tool :) ik wou toch eens weten waar dit voor stond :P
http://www.handhelds.org/moin/moin.cgi/HaRET

Edit2: Het is wel vreemd dat er zo weinig knoppen op het scherm staan, alles zit verborgen achter de hardware menu knop (gemapped onder de windows knop), het is de eerste keer dat ik met android werk dus dit is nieuw :) maar wel goed voor veel schermruimte over te houden!

Edit3: Mijn power down functie wil het afsluiten van android nog altijd niet goed doen, maar een soft reset is vlug gedaan :) Ook merk ik dat de kalibratie van het scherm ook niet perfect is, als je iets wilt typen moet je onderaan de toetsen drukken om op de correcte plaatsen te komen (ofwel ligt dit aan mijn typkunsten :) )

[ Voor 34% gewijzigd door FRD op 21-12-2009 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Ik was net hetzelfde artikel aan het lezen. Ik dacht ook dat het een soort van virtueel gedraaid werd, maar dat blijkt niet het geval. Haret schakelt WiMo toch volledig uit voordat hij zelf opstart.
Er is nu toch blijkbaar een andere methode waarbij je heel WiMo eraf smijt, maar daar blijf ik voorlopig toch nog even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

.joeri. schreef op maandag 21 december 2009 @ 16:15:
Ik was net hetzelfde artikel aan het lezen. Ik dacht ook dat het een soort van virtueel gedraaid werd, maar dat blijkt niet het geval. Haret schakelt WiMo toch volledig uit voordat hij zelf opstart.
Er is nu toch blijkbaar een andere methode waarbij je heel WiMo eraf smijt, maar daar blijf ik voorlopig toch nog even af.
Inderdaad, ik had het ook gezien dat het uiteindelijk ook mogelijk is volledig te flashen met android, maar daar zal ik toch ook nog zeker mee wachten tot er een duidelijk stable release is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
--verkeerd--

[ Voor 85% gewijzigd door .joeri. op 21-12-2009 20:35 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Ik heb een programma op mijn SD kaart die ik in het startmenu wil zetten. Het programma installeert niet... iemand enig idee? WM6.5 ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Pff, WM6.5 zoo ouderwets :9

Nee, serieus nu, is dat een .cab bestandje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
.joeri. schreef op maandag 21 december 2009 @ 21:39:
[...]

Pff, WM6.5 zoo ouderwets :9

Nee, serieus nu, is dat een .cab bestandje?
Nee... gewoon een uitvoerbaar bestand die niet installeert :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroteBozewolf
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 10:30
ephymerous schreef op maandag 21 december 2009 @ 21:20:
Ik heb een programma op mijn SD kaart die ik in het startmenu wil zetten. Het programma installeert niet... iemand enig idee? WM6.5 ;)
Gewoon een shortcut maken naar de "\windows\start menu\programs" folder (of de NL variant hiervan). Shortcuts kan je aanmaken met bijv. Total Commander CE.

Retrospect for Kodi: laatste versie 5.2.16. Voor bugs of requests kun je terecht op de GitHub tracker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

die exe's zijn toch niet voor te installeren, die kun je gewoon runnen zodat het programma werkt,
als je die exe in het startmenu wilt zetten moet je de exe kopiëren in verkenner en dan als shortcut pasten in \Windows\Start Menu

en idd, WM6.5 is ouderwets :P
ik las zelfs iets van iemand die meamo wil uploaden om te porten, dat zou ook wel leuk zijn :) alhoewel ik denk dat er daar meer werk aan zal zijn om dat te porten (android was al gedaan door diamond/raphael enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .lunatic
FRD schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:04:
die exe's zijn toch niet voor te installeren, die kun je gewoon runnen zodat het programma werkt,
als je die exe in het startmenu wilt zetten moet je de exe kopiëren in verkenner en dan als shortcut pasten in \Windows\Start Menu

en idd, WM6.5 is ouderwets :P
ik las zelfs iets van iemand die meamo wil uploaden om te porten, dat zou ook wel leuk zijn :) alhoewel ik denk dat er daar meer werk aan zal zijn om dat te porten (android was al gedaan door diamond/raphael enzo)
In principe kan je met maemo ook nog wel een eind komen, de basis voor Android en Maemo = Linux. Aangezien de kernel nu werkend is voor android is het volgens mij mogelijk om Maemo ook te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Gelukt, bedankt :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
.lunatic schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:06:
[...]

In principe kan je met maemo ook nog wel een eind komen, de basis voor Android en Maemo = Linux. Aangezien de kernel nu werkend is voor android is het volgens mij mogelijk om Maemo ook te draaien.
Dat is wel waar.
Voorlopig zullen er nog wel minder app's zijn voor Maemo, maar ze zijn wel gemakkelijker te porten vanuit Linux zelf. Omdat Maemo toch net iets meer Linux is dan Android. Hoe zich dat in performance vertaald, weet ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

.lunatic schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:06:
[...]

Android en Meamo zijn inderdaad beide gebaseerd op linux, maar Meamo is niet geoptimaliseerd om op veel soorten apparaten te kunnen werken en ik denk niet dat Nokia de bedoeling heeft dit door HTC en dergelijke te laten gebruiken :)
maar ok, doordat het nog altijd linux is kan het inderdaad zijn dat de porting niet zo moeilijk is :)
Ik heb er zelf te weinig ervaring mee dusja ;)
.joeri. schreef op maandag 21 december 2009 @ 23:01:
[...]

Dat is wel waar.
Voorlopig zullen er nog wel minder app's zijn voor Maemo, maar ze zijn wel gemakkelijker te porten vanuit Linux zelf. Omdat Maemo toch net iets meer Linux is dan Android. Hoe zich dat in performance vertaald, weet ik niet...
Er zijn inderdaad weinig apps, maar bijvoorbeeld Mozilla is zijn grootste development van Fennec toch voor de Meamo aan het doen (in tegenstelling tot WM..),
waarom weet ik niet maar het wil wel zeggen dat Mozilla wel in Meamo geloofd, denk ik :)

Edit:
Ondertussen is een download voor Android 2.0.1 ook aanwezig op XDA :)
en ik ging juist slapen..

[ Voor 3% gewijzigd door FRD op 22-12-2009 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
nog snel even uitproberen die handel :)

Edit:
Wifi werkt nog niet, het verzenden van een sms wel.
Ikzelf heb geen 3G verbinding, dus die opties kan ik niet testen. Edge lijkt me nog niet te werken (of ik moet het nog juist instellen...)
De camera app is verdwenen, of kijk ik er nu zo over...?

[ Voor 76% gewijzigd door .joeri. op 22-12-2009 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:39

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik gebruik de Touch Diamond 2 nu al enige tijd naar tevredenheid. Nu stoor ik me wel in toenemende mate door de meer en meer gebrekkige internet browser. Die is traag en wat ik ook vervelend vind is dat Youtube filmjes die in een artikel geplaatst worden, niet af te spelen zijn. Opera Mini is al een klap sneller maar dat functioneert allemaal nogal omslachtig in die Java omgeving.

Zijn er inmiddels browsers beschikbaar die wel die Youtube filmpjes in een webpagina kunnen weergeven?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:21:
Ik gebruik de Touch Diamond 2 nu al enige tijd naar tevredenheid. Nu stoor ik me wel in toenemende mate door de meer en meer gebrekkige internet browser. Die is traag en wat ik ook vervelend vind is dat Youtube filmjes die in een artikel geplaatst worden, niet af te spelen zijn. Opera Mini is al een klap sneller maar dat functioneert allemaal nogal omslachtig in die Java omgeving.

Zijn er inmiddels browsers beschikbaar die wel die Youtube filmpjes in een webpagina kunnen weergeven?
Volgens mij moet skyfire het kunnen. Die is nog wel beta geloof ik, maar dat werkt wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik probeer via de youtube app van de tel. zelf filmpjes af te spelen maar dan geeft ie aan de opslag vol is. Hoe moet je dit legen. Ik kan het zo snel niet vinden....Ik zie wel een mogelijkheid oslag wissen maar dan geeft ie aan dat alle opslag gewist wordt en dat de fabrieksinstellingen teruggezet worden. Dit is niet de bedoeling :?

[ Voor 34% gewijzigd door P.E.No.1 op 22-12-2009 10:54 ]

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Het is wel lastig als je Android hebt afgesloten (lees: gereset :9 ) dan staat de klok van WiMo een uur achter.
P.E.No.1 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 10:43:
Ik probeer via de youtube app van de tel. zelf filmpjes af te spelen maar dan geeft ie aan de opslag vol is. Hoe moet je dit legen. Ik kan het zo snel niet vinden....Ik zie wel een mogelijkheid oslag wissen maar dan geeft ie aan dat alle opslag gewist wordt en dat de fabrieksinstellingen teruggezet worden. Dit is niet de bedoeling :?
Misschien kan je eens proberen opnieuw op te starten. Zo leegt hij normaal gezien ook het geheugen.

[ Voor 71% gewijzigd door .joeri. op 22-12-2009 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
.joeri. schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:09:
Het is wel lastig als je Android hebt afgesloten (lees: gereset :9 ) dan staat de klok van WiMo een uur achter.

[...]

Misschien kan je eens proberen opnieuw op te starten. Zo leegt hij normaal gezien ook het geheugen.
Opnieuw opstarten helpt helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
En als je de batterij er ook even uitneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

.joeri. schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:09:
Ja, ik heb het ook!
ik heb daardoor vanmorgen een uur later wakker gekomen ;) (gelukkig dat ik niets dringends moest doen ;)

Ik dacht dat het enkel bij mij kwam omdat ik bij mijn sms'en ook al iets vreemds had.
De tijd van de verzonden sms'en een uur verschilt met de tijd van de ontvangen sms'en
(als ik bvb een sms zend om 16u40 komt deze om 15u40 in de sms app te staan, de ontvangen sms'en staan op het juiste uur)
Ik denk dat dit komt door het zomer-winter uur principe, waar mijn WM niet zo goed mee omspringt.

Heb jij ook je uur verzet in Android? (hij stond een uur voor in Android bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Ik merkte het inderdaad ook bij het sms'en, dat ik m'n eigen berichten niet meer tussen de ontvangen berichten zag staan. En ik dacht zelfs dat hun gsm verkeerd ingesteld stond... Totdat ik op de klok op m'n computer keek :)
Ja, ik heb de Android-klok ook veranderd. In combinatie met dat zomer/winter-uur van WiMo loopt dat niet zo vlot precies .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
Ik heb nu zo'n cradle voor een htc touch diamond:
Afbeeldingslocatie: http://www.gsmweb.nl/images_access/htc/crg300/01.jpg

Inmiddels heb ik een diamond 2 aangeschaft en die past hier niet in. Nu zag ik dat exact dezelfde houders tegenwoordig worden geleverd met een extra diamond 2 insert. Weet iemand waar je deze inserts los kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem1509
Is het gebruik van internet nu echt zo moeilijk?

http://lmgtfy.com/?q=htc+diamond+2+cradle+insert

1e hit gelijk gevonden...

It's that easy:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
.joeri. schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:01:
En als je de batterij er ook even uitneemt?
Nee dat werkt ook niet helaas...Hoe kan dat nou? Vind het wel erg vaag. Ik kan ook nergens een instelling vinden die het cache kan legen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .lunatic
P.E.No.1 schreef op woensdag 23 december 2009 @ 08:29:
[...]

Nee dat werkt ook niet helaas...Hoe kan dat nou? Vind het wel erg vaag. Ik kan ook nergens een instelling vinden die het cache kan legen ofzo?
Je kan proberen via file explorer wat grote bestanden weg te halen van je interne opslag. Het scheelt ook als je programma's op een sd kaart zet en niet op het interne geheugen.
Wat ook kan helpen is in opera naar settings te gaan en dan clear cache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
.lunatic schreef op woensdag 23 december 2009 @ 11:34:
[...]

Je kan proberen via file explorer wat grote bestanden weg te halen van je interne opslag. Het scheelt ook als je programma's op een sd kaart zet en niet op het interne geheugen.
Wat ook kan helpen is in opera naar settings te gaan en dan clear cache.
Thanx!! Dit werkt inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 20:23
Sinds gister heb ik het probleem dat het snelmenu-icoon naast het batterijstatus-icoon niet verschijnt. Zelfs na een reboot en soft-reset is hij nog niet terug. Ook merk ik dat hij iets trager is dan normaal. Iemand een idee? Kon (tot nu toe) niets hierover via Google vinden.

Edit: na een sync met met mijn pc ziet het er weer goed uit. Het snelmenu-icoon is terug. Heel apart allemaal.

Edit 2: nu heb ik weer hetzelfde probleem. Weer geen snelmenu-icoon. Ook gaat de batterij sinds eergister veel sneller leeg. Binnen 1 dag! Terwijl ik er eerder wel een halve week mee deed. Ik heb geen bijzondere dingen mee gedaan. Gewone handelingen als ik altijd deed. Is een harde reset en/of flashen een optie?

[ Voor 45% gewijzigd door DPhoenix op 24-12-2009 11:57 ]

AULXJMHR

• .joeri.
welke rom gebruik je?

Ik heb hier de dutty's R6, ook zonder snel-menu icoon. En de batterij gaat max 2 dagen mee.

• ppFreddy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 14:56

ppFreddy

gewoon Frederik

.joeri. schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:57:
welke rom gebruik je?

Ik heb hier de dutty's R6, ook zonder snel-menu icoon. En de batterij gaat max 2 dagen mee.
dat snelmenu van de taskmanager heb je enkel als je ook dutty's taskmanager installeert :)

Wat je vandaag niet doet kan je morgen ook uitstellen...

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 20:23
.joeri. schreef op donderdag 24 december 2009 @ 12:57:
welke rom gebruik je?

Ik gebruik de "standaard" rom. Dus zoals hij uit de fabriek komt met Window Mobile 6.1.
Heb de TD2 in april gekocht en nog nooit eerder problemen gehad.

Edit: de tijd blijft nu ook haken om 5.00 uur 's nachts.

[ Voor 7% gewijzigd door DPhoenix op 25-12-2009 13:16 ]

AULXJMHR

• Hotdog
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-12-2024
ik zit te klooien met de weather tool. (wm6.5)

ik denk dat het zo gaat: QuickGPS download de gps gegevens, mijn telefoon zoekt met de gps-antenne waar ik uithang en toont dit in mijn home-scherm.

De weathertool download (middels wifi) de weers-gegevens aan de hand van de locatie waar mijn internetaansluiting is. Maar die ligt 30km verderop, zodat ik nooit de juiste weersgegevens in beeld krijg.

om wat plaatsen te noemen: er staat in het homescherm: Harderwijk, -2C
Ga ik naar de Weer tab, en ik klik op Nu bijwerken, dan staat er Harderwijk: 3C

De internetaansluiting zit in Apeldoorn (bedrijfsnetwerk) en voeg ik Apeldoorn toe aan mijn Weer-tab, dan is het in Apeldoorn -2C

rara hoe dit op te lossen?

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 11:42

Grannd

da Granndest

Ik denk eigenlijk dat de enige oplossing is om de weer info niet via je bedrijfsnetwerk te downloaden, dus via 3G of je thuisverbinding als je die heb.
Als je geen andere verbinding heb lijkt het me lastig op te lossen, je kan niet instellen dat hij de weergegevens van de gps locatie download ipv de internetlocatie.

Verwijderd

Ik ben ook aan het denken aan de diamond 2. Heb nu de Xperia en dat ding heb ik nog net niet uit het raam gesmeten van ergernis. Wat een waardeloze telefoon!

Is de diamond 2 een aan- of juist afrader?
Ik twijfel alleen al over WM, wie trekt me over de streep ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2009 @ 17:46:
Ik ben ook aan het denken aan de diamond 2. Heb nu de Xperia en dat ding heb ik nog net niet uit het raam gesmeten van ergernis. Wat een waardeloze telefoon!

Is de diamond 2 een aan- of juist afrader?
Ik twijfel alleen al over WM, wie trekt me over de streep ;)?
Ik heb de telefoon nu een 3/4 jaar en bevalt uitstekend. Ik vind de combi erg fijn tussen WM6.5 (veelzijdigheid, veel 3rd party software) en de HTC Sense/TF3D schil (mooi en handig, WM heb je in principe niet meer nodig!). Accuduur bij mij ongeveer 3-4 dagen bij gemiddeld gebruik. Formaat is lekker compact, maar met een fijn groot scherm. Scherm is overigens van zeer hoge kwaliteit vanwege de hoge resolutie en helderheid. En ja de custom rom's... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Ik kom van een iPhone, en heb toch iets andere ervaringen.

WM is natuurlijk gemakkelijker te customizen (tevens een van de redenen waarom ik geen iPhone meer heb genomen)
Maar vooral het scherm vind ik onnauwkeuriger, in de zin van capacitief vs resistief. Vooral als je veel typt is dan onhandig.
De resolutie is dan wel heel goed.
Het formaat is ook prima voor mij, scherm mocht misschien iets groter (vooral breder) omdat het dan toch net iets fijner zou typen.
Ja, je krijgt er een stylus bij, maar dat is ook niet altijd even handig...

Als je 'schrik' hebt van WM, dan kan je hier eens kijken, de ontwikkeling gaat tegenwoordig zeer snel voor Android op de Touch Diamond II te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Prima aanvulling. Vooral het punt mbt resistive vs capacitive. De iphone is daarin tot nu toe heer&meester, maar daar zeg ik dan wel meteen bij dat de Diamond2 niet ver achter ligt imo. Laat ik het zo zeggen, een paar vrienden en collega's van mij hebben de iphone en nadat ik weer eens er mee heb zitten spelen, en daarna weer m'n Diamond2 oppak, dan is er geen enkel gevoel van gemis vwb touch-ervaring. Sterker nog, ik vind tevens de D2 prettiger in de hand liggen dan de iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
De Xperia heeft ook een resistief scherm, dus ik denk dat je dat wel snel (?) gewoon zal worden.
Ik daarintegen heb niets anders gekend dan een capacitief scherm, en heb de eerste weken hierom toch echt gevloekt op de TD2.
Ondertussen lukt het wel, maar wanneer ik de iPod Touch van mijn broer nog eens in handen krijg, dan smelt ik toch weer voor dat scherm hoor :)

[ Voor 24% gewijzigd door .joeri. op 25-12-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Me dunkt dat de iPhone wat "beter" is, hij kost ook 200 euro meer...... Ik zou de iPhone meer in de klasse van de HD2 zien, en dan zou ik nog steeds voor WM kiezen, 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Vraagje over TOMTOM,

Mijn toestel staat ingesteld op autimatisch vergrendelen na 30 minuten (moet in combinatie met active sync)
Dit gebeurt dus ook tijdens het rijden met tomtom. Erg onhandig als ik dus na iedere 30 minuten mijn code moet invoeren. Hoe voorkom ik dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Nieuwe Android kernel van Markinus!!
Hi!

I made a new version. Use it at you own risk.
FIRST: This is a 7Zip archive, you have to rename this from .zip to .7z

NEW:
- First Powermanagement support ( e.G.: You can disable the screen now )
- End-Key is now on right and Home on Top
- WIFI is working now! If WIFI isn't activate at first time, do it second time, there is a timeout problem.
- Much stuff for WIFI:
--calibration file for topaz
--modified rootfs.img for Topaz
--compiled modules für topaz
--compiled android wlan.ko for topaz
--some script changings

- preparing for Bluetooth

- Read this http://forum.xda-developers.com/show...hlight=android and download the files there
- dont't use the modules archive frome there ( this isn't loading )

- Replace the files with this from my archive

- Give the device some time after boot!

PROBLEMS:
- Sound :-(((((
- much more
kheb een mirror gemaakt, doordat Markinus zelf niet zo'n goed internet had:

EDIT: Link naar mirror verwijderd, ik was even vergeten dat je niet mocht linken naar dergelijke dingen op GoT :)
De link is te vinden onder Markinus zijn post op XDA (post #1110 in het android topic natuurlijk)

EDIT2:

en nog een update :)
Hi!

Use it at your own risk.
I made some changes in PM and the Display should now go completly off.
You can enable this with the key on the top of device.
Sometimes it need some seconds to resume.

In the package is the defconfig too.

I will look in the git direction in the next time.

[ Voor 43% gewijzigd door FRD op 26-12-2009 14:28 . Reden: mirror-link verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Ik heb ondertussen ook wat getest met MER. Een mobiele Linux, variant van Maemo.
Dat lijkt me ook wel iets te worden, maar ik kom voorlopig niet verder dan het loginscherm :9

Edit:
Ik start altijd in dat draadje te lezen waar ik de vorige dag geëindigd was, maar daar komt elke dag zoveel info bij... :P
Ik was ook blij dat kernel 5 uitgekomen was. Ik snel gedownload en uitgeprobeerd, staat er na een paar paginas alweer een kernel 6... 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door .joeri. op 26-12-2009 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

.joeri. schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 15:02:
Ik heb ondertussen ook wat getest met MER. Een mobiele Linux, variant van Maemo.
Dat lijkt me ook wel iets te worden, maar ik kom voorlopig niet verder dan het loginscherm :9

Edit:
Ik start altijd in dat draadje te lezen waar ik de vorige dag geëindigd was, maar daar komt elke dag zoveel info bij... :P
Ik was ook blij dat kernel 5 uitgekomen was. Ik snel gedownload en uitgeprobeerd, staat er na een paar paginas alweer een kernel 6... 8)7
Ja, ik had het gemerkt dat jij die MER ook getest had (btw, ik ben FRD666 op XDA, FRD was al in gebruik :( ), ik had deze ook getest een beetje verder (zie XDA), maar ik kan wel volledig inloggen enz, het enige probleem was dat hij in portrait stond en MER gemaakt is voor landscape devices, dus er zijn delen van de UI niet zichtbaar
voor de rest inderdaad ook veelbelovend :)

Ja :D er komt altijd enorm veel bij, maar ik probeer wel alles te lezen (in tegenstelling tot anderen die daar zo'n vraag stellen die al 100 keer gepasseerd is.. ;) )
kernel 6 heeft niet zoveel verschil, in de standby functie zou het scherm (backlight) nu ook moeten uitgaan, maar dit is niet het geval (en Markinus heeft dit ook gemerkt ;) )

Edit: wifi werkt dus, maar ik kan vreemdgenoeg niet connecten met mijn gmail account.. surfen lukt wel. iemand meer succes?

[ Voor 4% gewijzigd door FRD op 26-12-2009 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Ik probeer ook altijd zoveel mogelijk mee te lezen.
Spijtig dat ik nu examens/blok heb, anders zou ik ook wel wat meedoen in de ontwikkeling ervan ;)
Shodan schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 23:15:
Vraagje over TOMTOM,

Mijn toestel staat ingesteld op autimatisch vergrendelen na 30 minuten (moet in combinatie met active sync)
Dit gebeurt dus ook tijdens het rijden met tomtom. Erg onhandig als ik dus na iedere 30 minuten mijn code moet invoeren. Hoe voorkom ik dit?
Welke TomTom gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
FRD schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 15:48:
Edit: wifi werkt dus, maar ik kan vreemdgenoeg niet connecten met mijn gmail account.. surfen lukt wel. iemand meer succes?
Mijn Gmail account syncte gewoon van zodra ik met wifi verbonden was.
Dan kwam er bovenaan in de menubalk te staan dat ik nieuwe mail had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

.joeri. schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 15:57:
Ik probeer ook altijd zoveel mogelijk mee te lezen.
Spijtig dat ik nu examens/blok heb, anders zou ik ook wel wat meedoen in de ontwikkeling ervan ;)
Dat is ook mijn probleem :(
ik ben ook wel geïnteresseerd in de ontwikkeling en heb ook al vanalles opgezocht (wat niet ten goede kwam voor mijn blok.. 4e jan al 1e examen), ik zou beter mijn laptop ergens aan de kant smijten, kben toch teveel op f5 ant drukken.. ;)

mja, is nu wel zwaar offtopic :p
.joeri. schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 16:00:
[...]

Mijn Gmail account syncte gewoon van zodra ik met wifi verbonden was.
Dan kwam er bovenaan in de menubalk te staan dat ik nieuwe mail had.
hmm, ik heb nu toch al heel veel geprobeerd en is altijd soort timeout.. surfen lukt dan wel weer :S

[ Voor 24% gewijzigd door FRD op 26-12-2009 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Shodan schreef op vrijdag 25 december 2009 @ 23:15:
Vraagje over TOMTOM,

Is dit niet gewoon op te lossen door het uitschakelen van de backlight uit te zetten?

in 'settings'>'sound and display'>'backlight'>"turn of if device is not used for '30min' ", als je deze setting uitvinkt zal hij wel niet meer in standby gaan

(mijn ROM is engelstalig, voor nederlands is het dus beetje anders ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
FRD schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 16:05:
hmm, ik heb nu toch al heel veel geprobeerd en is altijd soort timeout.. surfen lukt dan wel weer :S
Misschien fout wachtwoord / accountgegevens?
Lijkt me vreemd dat het ene wel zou werken en het andere niet...

[quote]FRD schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 16:05:
Dat is ook mijn probleem :(
ik ben ook wel geïnteresseerd in de ontwikkeling en heb ook al vanalles opgezocht (wat niet ten goede kwam voor mijn blok.. 4e jan al 1e examen), ik zou beter mijn laptop ergens aan de kant smijten, kben toch teveel op f5 ant drukken.. ;)
[/quote]
Afleiding he..., waarvoor dank markinus :P
laptop/computer/gsm wegleggen is ook niet altijd een oplossing, want bij ons staat er nog wel wat leerstof online...
Ik begin wel pas 12/01, maar toch al succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

.joeri. schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 16:20:
[...]

Misschien fout wachtwoord / accountgegevens?
Lijkt me vreemd dat het ene wel zou werken en het andere niet...
geen idee hoe ik het doe, herhaling helpt bij mij :P kheb het nu een paar keer gedaan (en ook heel goed gecontroleerd alsk nix mistypte) en nu werkt het wel, heel goede integratie van calendar/talk/gmail/contacts! :) (wat wel logisch is voor android :p) en met dat ik google wel veel gebruik is dat wel goed

[quote]
Afleiding he..., waarvoor dank markinus :P
laptop/computer/gsm wegleggen is ook niet altijd een oplossing, want bij ons staat er nog wel wat leerstof online...
Ik begin wel pas 12/01, maar toch al succes ;)
[/quote]

je gaat me toch niet zeggen dat je leerstof op je gsm staan hebt :p
jij ook succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Kernel 7 voor Android is beschikbaar op het ondertussen alom bekende xda-forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Facundo
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-08 21:39
Android op HTC TD2 is toch nog niet voor dagelijks gebruik? Bellen enz. werkt toch nog niet? Even iets te lui om forum door te lezen, maar volgens mij hebben jullie het er hier nog niet zoveel over gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Facundo schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 21:25:
Android op HTC TD2 is toch nog niet voor dagelijks gebruik? Bellen enz. werkt toch nog niet?
Inderdaad, het werkt nog niet, de ontwikkeling gaat de laatste week vrij snel.
Bellen werkt al, internet ook, maar bv de g-sensor, camera en geluid nog niet
Even iets te lui om forum door te lezen, maar volgens mij hebben jullie het er hier nog niet zoveel over gehad..
Bekijk voorgaande paginas dan maar even :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Facundo schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 21:25:
Android op HTC TD2 is toch nog niet voor dagelijks gebruik? Bellen enz. werkt toch nog niet? Even iets te lui om forum door te lezen, maar volgens mij hebben jullie het er hier nog niet zoveel over gehad..
Ja inderdaad, zoals .joeri. al zei werkt het 'nog' niet, maar ze zijn wel goed op weg en de vooruitgang gaat eigenlijk wel vrij snel (vóór vorige week vrijdag/zaterdag had ik geen hoop meer op android op de TD2 ;) )

De huidige kernel werkt al redelijk voor dagelijks gebruik, het enige dat je erbij moet nemen is dat je batterij relatief snel leeg is en je gsm ietsje opwarmt (door het gebrek aan goede power save settings). Voor de rest werkt alles al goed om als standaard OS te gebruiken (zelfs de micro door de 'viocemail hack', waarbij je belt tijdens het runnen van haret.exe en de initialisatie van de micro zo goed gebeurd), maar ik ga toch nog wel even wachten, want er zijn dus nog genoeg nadelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

Het is eigenlijk niet eerlijk é, wij mogen geen linken naar custom ROM's en dergelijke van xda zetten (doordat het illegaal zou zijn), maar op de main page van tweakers mag het wel :p :+
nieuws: Ontwikkelaars maken custom roms op HTC HD2 mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 11:33
De link in het nieuwsbericht verwijst naar de spl-software en niet naar een custom rom. Overigens gelden voor de fp inderdaad iets andere regels: als een link noodzakelijk is voor het nieuwtje, doen we dat. In geval van een rechtszaak (die ik tot op heden nog niet heb gezien) kan een redacteur zich erop beroepen dat de link nodig was om het nieuws voor lezers checkbaar te maken - vergelijk maar met de zaak tussen DNB en RTL Nieuws over de geheime documenten die online werden gezet. Op een forum speelt dat niet.

De juridische verantwoordelijkheid ligt ook anders natuurlijk: voor een artikel is de auteur (en hoofdredacteur) juridisch verantwoordelijk, maar wie is dat in een forumtopic? Degene die reageert, de moderators of de eigenaar van het domein waarop het forum staat? Tweakers.net én de mods nemen - imho - terecht het risico niet en daarom is de policy dat het praten over custom roms wél mag, maar het linken niet. Zitten we altijd safe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
FRD schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 16:13:
[...]

Is dit niet gewoon op te lossen door het uitschakelen van de backlight uit te zetten?

in 'settings'>'sound and display'>'backlight'>"turn of if device is not used for '30min' ", als je deze setting uitvinkt zal hij wel niet meer in standby gaan

(mijn ROM is engelstalig, voor nederlands is het dus beetje anders ;) )
Sterker nog, bij mij staat dat hij na 2 minuten backlight uit moet doen bij externe stroom, maar dat gebeurt niet, dat houdt Tomtom tegen. Backlight gaat ook helemaal niet uit, het pincode scherm verschijnt gewoon. Ik zal deze vraag eens in het tomtom topic stellen, kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

arnoudwokke schreef op zondag 27 december 2009 @ 13:08:
De link in het nieuwsbericht verwijst naar de spl-software en niet naar een custom rom. Overigens gelden voor de fp inderdaad iets andere regels: als een link noodzakelijk is voor het nieuwtje, doen we dat. In geval van een rechtszaak (die ik tot op heden nog niet heb gezien) kan een redacteur zich erop beroepen dat de link nodig was om het nieuws voor lezers checkbaar te maken - vergelijk maar met de zaak tussen DNB en RTL Nieuws over de geheime documenten die online werden gezet. Op een forum speelt dat niet.

De juridische verantwoordelijkheid ligt ook anders natuurlijk: voor een artikel is de auteur (en hoofdredacteur) juridisch verantwoordelijk, maar wie is dat in een forumtopic? Degene die reageert, de moderators of de eigenaar van het domein waarop het forum staat? Tweakers.net én de mods nemen - imho - terecht het risico niet en daarom is de policy dat het praten over custom roms wél mag, maar het linken niet. Zitten we altijd safe :)
Bedankt voor de mooie uitleg :)

Er zit dus zeker een geldige reden achter (niet dat ik daaraan twijfelde :) )
Aan de andere kant denk ik dat schuldigen (moest er een rechtzaak zijn) toch normaal xda zelf zou zijn, dus de 'uploaders' van de content, en niet iemand die er gewoon een link naar geeft. En doordat iedereen die er belangen bij heeft weet heeft van het bestaan van xda (Microsoft, HTC) en zij geen stappen nemen om deze site tegen te gaan, denk ik dat ze ook (zonder het expliciet te zeggen natuurlijk) akkoord gaan met de inhoud, waarmee ik dus wil zeggen dat het misschien niet als 'illegale' content kan gezien worden.

Maar ok, het wel soms heel onduidelijk in deze tijd van rechtzaken voor torrent-sites, die ook 'enkel maar' links geven, en xda is ook een forum dus dezelfde vraag kan gesteld worden (=> wie is er verantwoordelijk bij een forumpost), dus het is inderdaad beter om op veilig te spelen!
Shodan schreef op zondag 27 december 2009 @ 14:47:
[...]

Sterker nog, bij mij staat dat hij na 2 minuten backlight uit moet doen bij externe stroom, maar dat gebeurt niet, dat houdt Tomtom tegen. Backlight gaat ook helemaal niet uit, het pincode scherm verschijnt gewoon. Ik zal deze vraag eens in het tomtom topic stellen, kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem.
vreemd, doordat ik bij mij 30min zag staan bij mij bij het uitzetten van de backlight bij externe stroom (en ik dit denk ik toch niet zelf ingesteld had), dacht ik wel dat dit de oplossing zou zijn.
Ik heb persoonlijk geen ervaring met tomtom dus kan je hier niet verder in helpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand onderstaande update al draaien en zo ja, hoe werkt het?

Update for HTC Touch Diamond2 Handwriting
This update for HTC Touch Diamond2 lets you write the way you want to. Now in addition to the full QWERTY keypad, simulating a full physical keyboard experience, HTC Touch Diamond2 now offers handwriting recognition to give you more flexibility to send messages to your loved ones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
ephymerous schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 23:33:
Iemand hier de 1700mah battarij al geprobeerd? Op XDA goede berichten, 3 dagen zonder opladen ed. Heb er maar eentje besteld voor 6 euro 31 :)

[afbeelding]
Ik heb 'm die dag direct besteld, vandaag binnengekregen. Ligt nu aan de oplader en ik ben erg benieuwd wat het resultaat gaat worden. Normaal gesproken deed ik hooguit twee dagen met een lading. Zal m'n ervaringen wel posten later. Ding is trouwens al 75% vol als ie uit de verpakking komt (komt levensduur ten goede).

[ Voor 11% gewijzigd door Crusader op 29-12-2009 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Crusader schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:56:
[...]

Ik heb 'm die dag direct besteld, vandaag binnengekregen. Ligt nu aan de oplader en ik ben erg benieuwd wat het resultaat gaat worden. Normaal gesproken deed ik hooguit twee dagen met een lading. Zal m'n ervaringen wel posten later. Ding is trouwens al 75% vol als ie uit de verpakking komt (komt levensduur ten goede).
Same here... laad nu :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
Crusader schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 16:56:
[...]

Nu, ruim een dag later, 30% resterend. Niet schokkend, dat haalde ik ook met m'n andere batterij. Heb 'm vandaag wel iets intensiever gebruikt dan normaal. Kan dus nog niets zinnigs zeggen over deze batterij.

• FRD

FRD

Hasta la Windows7, BABY!

ongelofelijk, maar op xda hebben ze juist een Hero Sense UI port gedaan naar onze mooie TD2 ;)
(de hero heeft een veel lagere schermresolutie dus dit is niet zo eenvoudig te porten normaal)
ik wou dit hier toch nog eens melden ;)

@ Crusader en ephymerous
het zou inderdaad wel interessant zijn te weten als deze grotere batterij nu inderdaad veel winst geeft!
1700mAh is toch niet niets (zeker van de 1100 die standaard meegeleverd wordt), het zou toch een verschil moeten geven..
ik wil dus een uitgebreid verslag >:)

• Fireball454
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-03 07:19
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 15:45:
Heeft iemand onderstaande update al draaien en zo ja, hoe werkt het?

Update for HTC Touch Diamond2 Handwriting
This update for HTC Touch Diamond2 lets you write the way you want to. Now in addition to the full QWERTY keypad, simulating a full physical keyboard experience, HTC Touch Diamond2 now offers handwriting recognition to give you more flexibility to send messages to your loved ones.
Ik heb het net geinstalleerd, maar het werkt percies niet... ik zie niet waar ik het zou moeten aanzetten ofzo en moet nog altijd het toetsenbord gebruiken.
Iemand meer geluk?

• Crusader
FRD schreef op donderdag 31 december 2009 @ 03:04:
ik wil dus een uitgebreid verslag >:)
Ja baas! :P

Over een week of twee is de batterij goed "ingewerkt" en valt er meer te zeggen denk ik. U hoort nog van ons :)

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.