Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Besteld op Black Friday, kreeg net een meeltje van Apple, wordt 1 December geleverd.
Lekker snel. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2009 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 15:36
Tom schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 18:38:
Wat!? Ik kreeg de melding 'low battery' van de magic mouse. Ik heb em nu precies twee of drie weken. Dat is wel erg snel lijkt mij? Met de draadloze mighty mouse die ik hiervoor had heb ik bijna een jaar gedaan zonder de batterijen te vervangen (en die waren nog steeds niet op).
Afbeeldingslocatie: http://www.keikut.nl/meuk/3f63aed6b0648a5b3e6b8eb1ebe64740.png

Hoewel ze het nog prima doen had ik meer % verwacht. De bijgeleverde batterijen zijn niet de beste volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik heb hem gisteren toch maar aan de kant gelegd..
Bij lang gebruik krijg ik kramp in m'n hand, en ik heb nog redelijk veel dat hij scrolt als ik dat niet wil.
Misschien maar naast m'n Macbook leggen ofzo. Aan m'n iMac heb ik iig weer m'n oude Logitech Revolution gehangen.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 21:49
Chrones schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 11:36:
Heb hem besteld via Apple.nl... via de winkels duurt mij helemaal extreem lang.
Iemand enig idee hoe lang dit ongeveer bij Apple zelf duurt?
in mijn geval (een week of twee geleden) duurde 't een paar dagen

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZpAz schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 18:45:
Misschien waren de standaard meegeleverde batterijen half leeg, volgens mij wordt dat wel vaker gedaan.
Nee hoor. Bij mij gaan de batterijen 3,5 week mee.
Het schakelaartje dus maar gebruiken of oplaadbare. ;)

Lekker muisje trouwens!!

Edit: heeft iemand al info omtrent een Windows driver ervoor???

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 17:11

Underworld

+1 Inzichtvol

Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 00:51:
[...]

Negatieve kant?
De snelheid is traag. Gelukkig zijn daar al meerdere oplossingen voor.
De muisvoetjes zijn een ramp. Ik hoor hier weinig mensen over klagen, maar als je geen muismat gebruikt en de muis dus direct op je bureau gebruikt lijkt het wel schuurpapier.
Voelt niet lekker aan en het maakt een irritant geluid.
Oplossing? Mouse Glidez onder de voetjes plakken.

Ik gebruik deze

[afbeelding]

Dat zijn 2 strookjes van 2x10cm. De stroken voor de MM zijn maar 5mm breed.
Je kan dus 8 stroken snijden en zodoende de voetjes 4 keer vernieuwen.
Genoeg voor een lange tijd muisplezier.
k995 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:58:
[...]

Heb hem hier een uurtje of 2 gebruikt en swipen vind ik minder werken (nogal verkrampt) en ergonomie hebben ze nog nooit van gehoord denk ik. Form over function.
Verwijderd schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 00:26:
Ik heb ook bettertouchtool geinstalleerd omdat hij anders toch echt iets te langzaam beweegt.
Alleen ik moet het programma elke keer als ik mijn mac weer opnieuw opstart weer openen.
Kan dit niet standaard?
Ben nieuw op de mac, dus dat verklaard misschien mijn "domme" vraag.
Spike_wolf schreef op woensdag 25 november 2009 @ 19:00:
[...]

Ik heb helemaal geen last van scherpe randen.
Er zit een rand die je voelt als je er op let, maar ik kan niet zeggen dat ik me er aan stoor.
Vind de muis opzich wel aardig werken, maar ik ben nog niet helemaal zeker of ik er bij wil blijven, op de een of andere manier vind ik hem wel moeilijk vast houden..
Ik gebruik hem nu ruim een week.

Ik heb hem bij apple online besteld, had hem 5 dagen na bestelling binnen :)
Thanks voor alle 'negatieve reacties' !
Ik ben overtuigt nadat ik hem zelf ook ff heb geprobeerd in een apple store in Spanje.

Ik zie de nadelen niet echt als nadelen, het meeste zijn naar mijn mening persoonlijke problemen.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaikees
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 07:48
Ik ben niet helemaal weg van de Magic Mouse. Hij ligt wat raar in de hand. In de praktijk pak ik liever m'n Logitech G5 Laser erbij.

Wat ik ook erg jammer vind, is dat de 'swipe gesture' tijdens het browsen alleen voor Safari geldt en in Opera niet werkt. Of mis ik hier iets? Valt het wel in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas pikt de XP-partitie (via BootCamp) de hack niet ...... Ik draai dit op een alu Imac 24".
Stuurprogramma laat zich wel laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ppl schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 14:35:
[...]

Een middle click wordt in de Mac wereld vrijwel niet gebruikt.
Toch gebruiken alle mensen die in mijn omgeving een Mac hebben, de middelste muisknop veelvuldig voor het snel tonen van alle vensters in Exposé. Ik zou alleen daarom al de middelste muisknop niet willen verliezen, maar Apple wil er kennelijk wel vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Voor wie het nog interessant vind om te weten, ik ben er achter waarom ik de magicmouse vervelend vind vast houden. Hij is te plat!
Ik heb nog wat lopen spelen, steeds switchen tussen Magic, mighty en een logitech. En ik kwam tot de conclusie dat de magic (voor mij) te plat is om normaal vast te houden :)
Misschien dat dit iets is waar anderen op kunnen letten voor ze tot de aanschaf over gaan.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:16
Lounge Deluxe schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:01:
[...]

Toch gebruiken alle mensen die in mijn omgeving een Mac hebben, de middelste muisknop veelvuldig voor het snel tonen van alle vensters in Exposé. Ik zou alleen daarom al de middelste muisknop niet willen verliezen, maar Apple wil er kennelijk wel vanaf.
Dat is dan kennelijk omdat je elkaar dat hebt aangeleerd. Ik gebruik gewoon de hoeken van mijn scherm namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Precies, ik gebruik de 4 finger swipe van mn glazen trackpad (MBP late 2008), ligt er maar net aan wat je gewend bent. Mn neef heeft een oudere MB en gebruikt ook de hoeken van zn scherm.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ik heb een toetsenbord en gebruik F9-F12 B)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Maaikees schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:02:
Wat ik ook erg jammer vind, is dat de 'swipe gesture' tijdens het browsen alleen voor Safari geldt en in Opera niet werkt. Of mis ik hier iets? Valt het wel in te stellen?
Iedere browser die het multitouch verhaal van OS X ondersteunt kan die gestures doen. Safari doet dit maar Opera en Firefox niet. Bij Firefox 3.5 is dat niet zo'n probleem omdat de browser z'n eigen multitouch gebruikt waarbij je enigszins wat instelmogelijkheden hebt via about:config (genoeg over te vinden wat dat precies is). Voor de gevallen waarbij dat niet zo is ben je dus overgeleverd aan wat de applicatie dan doet. Gelukkig zijn er ook tools zoals het al vaker genoemde BetterTouchTool waarmee je multitouch per applicatie kunt instellen. Enige voorwaarde is wel dat je een gesture aan een sneltoets moet kunnen koppelen. Als een optie geen sneltoets heeft kun je er geen gesture aan hangen.
Lounge Deluxe schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 09:01:
[...]

Dat kan omdat die oude Mighty Mouse die mogelijkheid biedt. Er is alleen vrij weinig software die wat met die middle click doet dus vandaar dat veel mensen dingen als Spaces en Exposé aan die knoppen hebben toegewezen, het is zeg maar het enige wat je echt aan die knop kan toewijzen. Die Mighty Mouse is nou ook niet bepaalde de meest geliefde muis vanwege dat balletje. Daarnaast verkopen de laptops ook beter dan de desktops. Die trackpads (die overigens door veel mensen worden geroemd) doen primary & secondary click en wat navigatiegestures maar geen middle click. Vanuit OS X gezien heeft het dan ook weinig meerwaarde om middle click een prominente rol te geven.
Al die opties die je aan die knoppen van de Mighty Mouse kan toevoegen zijn de losse functies als Spaces en Exposé waarvoor je ook al de nodige toetsen op het toetsenbord voor hebt (de F3 toets icm option, cmd en ctrl bijv.) en waarvoor je hotcorners kunt gebruiken.

Maar goed, er zijn nu een stuk of 3 tools waarmee je de multitouch mogelijkheden die OS X biedt aan kunt passen waardoor dingen als middle click, Exposé, etc. wel mogelijk zijn. Daarmee is het hele probleem feitelijk nu ook wel opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:11
Mocht iemand in leopard momentum scrollen willen gebruiken, paste dan dit in je terminal:

code:
1
defaults write com.apple.driver.AppleBluetoothMultitouch.mouse MouseMomentumScroll -bool yes

Je ziet de optie dan nog steeds niet staan bij de system preferences, maar het werkt wel. Soms schijnt het nodig te zijn om de scroll optie even uit en aan te zetten. Bij mij werkte het meteen en het werkt echt heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:23
iemand hier ook ervaringen om de swipe opties in 10.5.8 aan de gang te krijgen?
Ben nu namelijk niet thuis en ons ma heeft deze muis van mij nu in gebruik.
Maar ze zegt dat het swipen niet werkt zoals hij mij mijn macbook pro wel deed.
Zelf heeft ze de zelfde: macbook pro 13"
De wireless mouse software update 1.0 kan ze niet instaleren omdat ze nog op 10.5.8 draait.

Iemand ervaringen hier mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ppl schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:09:
[...]

Dat kan omdat die oude Mighty Mouse die mogelijkheid biedt. Er is alleen vrij weinig software die wat met die middle click doet dus vandaar dat veel mensen dingen als Spaces en Exposé aan die knoppen hebben toegewezen, het is zeg maar het enige wat je echt aan die knop kan toewijzen.
Niet als je een programma als SteerMouse gebruikt, dan kun je ongeacht welke handeling onder de middelste muisknop brengen.

Daarnaast, je hebt het over de Mighty Mouse maar zo ongeveer alle muizen van concurrende merken hebben al vele jaren een middle button click-mogelijkheid, het is niet zo dat Apple dat uitgevonden heeft. Ik heb mijn Magic Mouse ingewisseld voor een Microsoft wireless Explorer mouse en blijf dankbaar gebruik maken van deze knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menno1234
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 22:25
Inmiddels heb ik de Magic Mouse een aantal weken zonder problemen. Tot begin deze week. De muis heeft af en toe last van zeer zware lag/vertraging. Dit duurt 10 tot 30 seconden en daarna functioneert de muis weer normaal zonder vertraging.
Heb Pram al gereset en muis opnieuw gekoppeld. Iemand ideeen?

Alles van Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwchess
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nieuwe batterijen erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Klinkt als interferentie van andere BT apparatuur of een magnetron.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Lounge Deluxe schreef op donderdag 03 december 2009 @ 09:16:
[...]

Niet als je een programma als SteerMouse gebruikt, dan kun je ongeacht welke handeling onder de middelste muisknop brengen.
Het ging in om het gebruik van die middelste muisknop in de Mac wereld. Apple zelf en de diverse applicaties voor OS X hebben gewoon amper support voor iets als middle click. Waarom zou je als vrijwel niemand er gebruik van maakt dan nog op je muis aanbieden? Ik denk dat dat gewoon de achterliggende gedachte is waarom het er bij Apple niet meer op zit. De concurrerende merken waar jij het over hebt zijn trouwens allemaal merken die zich op Windows richten en de Mac er bij doen. In Windows wereld wordt er wat meer gebruik gemaakt van die middelste muisknop dus zul je het daar ook meer zien. Dan heeft het ook meer zin om het op de muis te zetten. Enige wat ze voor OS X hoeven te doen is een driver maken die al die dingen kan instellen. De huidige tools die er zijn doen verder niets anders dan sneltoetsen koppelen aan gestures waarbij ze gebruik maken van de multitouch mogelijkheden in Snow Leopard. Door die sneltoetsen kun je niet alle mogelijkheden aan een knop toewijzen, als er geen sneltoets voor is dan houdt het gewoon op (zoom in iPhoto is daar een voorbeeld van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Zpottr schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 12:53:
Klinkt als interferentie van andere BT apparatuur of een magnetron.
Eerder Wifi.
Daar heb ik nog wel eens last van. Werk meestal via UTP maar als ik draadloos werk wil de muis ook wel eens schokken of zelfs de verbinding verliezen.
Zou verholpen kunnen worden door het wifi-kanaal van je router te vanderen, ofzo. Nog niet geprobeerd.

Verder slurpt die van mij batterijen. Net een paar dagen nieuwe GP batterijen erin gedaan en hij staat al op 76% :(

[ Voor 11% gewijzigd door Tom op 05-12-2009 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag eindelijk mijn MM ontvangen :) Wel even wennen dat ik weer gewoon kan scrollen :P Mijn Mighty Mouse scrolbal was ermee opgehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:27
Ik heb een MM bij m'n iMac gekregen maar houd het toch maar bij mijn Razer Pro Click 1.6.

Vind het scrollen wel heel relaxt maar heb toch liever wat meer knoppen.

Voor geïnteresseerden: hij staat in de vraag & aanbod

[ Voor 18% gewijzigd door Jns1986 op 09-12-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 08:30
Tom schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 01:14:
[...]
Verder slurpt die van mij batterijen. Net een paar dagen nieuwe GP batterijen erin gedaan en hij staat al op 76% :(
Dit heb ik ook gemerkt, ik heb er eergisteren nieuwe batterijen in gedaan en deze is al op 93%. Ik zet de muis 's nachts uit om zo batterijen te besparen, maar kan me niet voorstellen dat er in twee dagen gemuis al zoveel batterij is verbruikt.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem even getest bij de MM (moest er wel om vragen) en kan toch niet anders dan concluderen dat de MM nogal tegen valt. Zoals iemand hier al op merkte is het toch vormgeving boven functioneren. Vooral dat de muis zo plat is is ergonomisch niet erg fijn. En de muis slurpt batterijen, daar gaat je groene imago. Het moest er vooral gelikt uitzien heb ik het idee. Scrollen werkte wel redelijk maar swipen vond ik een drama. Ik zou hem in ieder geval niet los kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de Mighty Mouse gewend bent is het een goede muis :) Ben je een Logitech gewend dan is het wel even wennen denk ik ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azt33
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 08:30
Ik kom van een Razer. Als ik de Razer gebruikt had, dan kreeg heel vaak last van mijn arm/pols, omdat het te groot was voor mijn handen. Met de Magic Mouse heb ik dat probleem dus helemaal niet. Maar ja, ik heb dan ook kleine handen, dus het kan daaraan liggen.

15" tbMBP (2017) | iPad Pro 11" | iPhone X | GoPro Fusion | GoPro HERO 7 Black | DJI Mavic 2 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Ik heb nu al een tijdje de Magic Mouse (gekregen bij iMac 27"), en ik ben er erg tevreden over, ondanks dat ik redelijk grote handen heb. Wel jammer van de lange levertijd. Dit weekend online besteld, verwachte leverdatum is pas 24 januari. Bij de APR in Leiden ook niet leverbaar (paar per week, zeer lange wachtlijst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Laatst online: 19-09 22:24
Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 18:45:
Heb hem even getest bij de MM (moest er wel om vragen) en kan toch niet anders dan concluderen dat de MM nogal tegen valt. Zoals iemand hier al op merkte is het toch vormgeving boven functioneren. Vooral dat de muis zo plat is is ergonomisch niet erg fijn. En de muis slurpt batterijen, daar gaat je groene imago. Het moest er vooral gelikt uitzien heb ik het idee. Scrollen werkte wel redelijk maar swipen vond ik een drama. Ik zou hem in ieder geval niet los kopen.
Behalve als je mighty mouse zo rot werkt als de mijne dan wil je wel een MM. Mijn mighty mouse werkt erg slecht de helft van de tijd kan ik niet naar boven scrollen dit is een algemeen probleem dat weet ik maar het is gewoon niet handig.

Vandeweek krijg ik de MM voor 45 euro ik vond het een goede deal voor deze muis _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank. Hier dus nog een NL-review van de CB: http://www.youtube.com/watch?v=Hfh4MaNLRqA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er aan te denken om hem maar eens een keer in de winkel uit te proberen en dan toch maar te kopen.
Wel heb ik nog wat vraagjes:

Ik gebruik lightroom in plaats van iphoto, word dat swipen in lightroom ook ondersteund?

Ik zit hier achter een hackintosh, ik heb dus gewoon een normale windows installatie waarop ik eigenlijk alleen game. Ik heb al gehoord en gelezen van het rechter/linker muisklik gebeuren maar dat lijkt mij meer wennen. Wel is het zo dat ik "wapen wissel" altijd op "achteruit scroll" heb, nade op "scroll click", en special nade op vooruit scroll. Werkt dit een beetje fatsoenlijk onder windows of is dit zo'n "gesture" en word het niet eens ondersteund?

Omdat ik achter een hackintosch zit heb ik er standaard geen bluetooth inzitten, ik kan me herinneren dat ik hier nog ergens een 4/5 jaar oud bluetooth sickje heb liggen. Als deze ondersteund word door mac osx, hoe groot is de kans dat dit gaat werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

DannyBevers schreef op woensdag 09 december 2009 @ 21:13:
[...]

Behalve als je mighty mouse zo rot werkt als de mijne dan wil je wel een MM. Mijn mighty mouse werkt erg slecht de helft van de tijd kan ik niet naar boven scrollen dit is een algemeen probleem dat weet ik maar het is gewoon niet handig.

Vandeweek krijg ik de MM voor 45 euro ik vond het een goede deal voor deze muis _/-\o_
Die van mij wou van het weekend helemaal niet meer scrollen. Het bolletje een keer of 2 a 3 vochtig gemaakt met een wattenstaafje gedrenkt met pure alcohol (van de apotheek. lol) en daarna over een kladpapiertje gerold als een idioot. En nu werkt hij weer als nieuw. :*)

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
Ik ga men muis niet elke week onderdompelen in alcohol ;p Heb men MM alweer ff binnen en hij werkt super. Elke dag wel beetje aan het spelen met BTT om hem als echte MM te laten werken. Geen last meer van dat irritante bolletje x_x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ookal las ik een hoop negatieve dingen over de muis.
ik heb net mn imac 24" i7 binnen en ik vindt hem werkelijkwaar geweldig!!!!
werkt heerlijk. voelt goed aan. is niet zo zwaar als die oude wireless en dat helse helse helse >:) bolletje is eingelijk weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 21:14
Vandaag ook voor het eerst vast gehad, nu maar even nadenken of ik mijn logitech de deur uit doe. De magic mouse is misschien net wat te sleek voor mijn handen. Maar een knap staaltje techniek is het wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

DannyBevers schreef op maandag 14 december 2009 @ 20:13:
Ik ga men muis niet elke week onderdompelen in alcohol ;p Heb men MM alweer ff binnen en hij werkt super. Elke dag wel beetje aan het spelen met BTT om hem als echte MM te laten werken. Geen last meer van dat irritante bolletje x_x
Iedere week is ook overdreven. Dit is voor mij de eerste keer in 6 maand tijd. Maar ik geef je wel gelijk hoor, dit is eigenlijks waarvoor ik vroegah van de balmuis ben afgestapt :+

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 12:36
moet zeggen dat de de mm nogal wat van mijn batterijen vraagt.
Gisteren de mm snachts maar uitgezet toen hij na 4 dagen al op 89% zit
vandaag geeft de status weer 92% aan...

denk dat ik maar een setje oplaadbare batterijen ga halen....

verder is het wel wennen in gebruik. Vond in het begin de muis wat aan de lage kant maar nu paar dagen mee gewerkt en bevalt goed.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinden jullie ook de magic mouse net effe iets te langzaam op zijn snelste stand.. ik heb echt bijna me hele muismat nodig om op mn 27" van links naar rechts te gaan.
alleen hij staat al op zijn snelst. in bootcamp/windows is hij veel sneller.. iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:10:
Vinden jullie ook de magic mouse net effe iets te langzaam op zijn snelste stand.. ik heb echt bijna me hele muismat nodig om op mn 27" van links naar rechts te gaan.
alleen hij staat al op zijn snelst. in bootcamp/windows is hij veel sneller.. iemand ideeen?
Better Touch Tool installeren. Kun je veel meer guestures toewijzen, en je kunt de snelheid flink ophogen.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 12:36
Verwijderd schreef op woensdag 16 december 2009 @ 09:10:
tjah 27 inch is dan ook wel mega groot ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vandaag mijn Magisch Muiske opgehaald.
Nu ik de BetterTouchTool heb draaien en rustig rondtap opv klik, vind ik het zeer relaxed. Weet echter niet hoe mijn hand en arm gaat reageren na wat daagjes deze extreem lage muis gebruiken.

Aan de andere kant zou een touchoppervlak op een zeer afgeronde (hoge) muis misschien wel enorm prijzig zijn oid. Kga het eens wat dagen aankijken, maar er gloort hoop voor het witte speeltje ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Sorry als het niet in dit topic hoort (zie geen regels staan in de openingspost) maar duurt het bij jullie ook lang voor dat die muis geleverd wordt? Ik had hem begin november besteld, en hij is nog steeds niet binnen, en dat terwijl er overcapaciteit is in de UK.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:00
ieperlingetje schreef op woensdag 16 december 2009 @ 17:53:
Sorry als het niet in dit topic hoort (zie geen regels staan in de openingspost) maar duurt het bij jullie ook lang voor dat die muis geleverd wordt? Ik had hem begin november besteld, en hij is nog steeds niet binnen, en dat terwijl er overcapaciteit is in de UK.
Voor alles rondom levertijden is er echt maar een topic.: Levertijd Apple producten - Deel 7. Het is immers weinig interessant voor de mensen die de muis al hebben :) .

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

koentjuh1987 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:31:
moet zeggen dat de de mm nogal wat van mijn batterijen vraagt.
Gisteren de mm snachts maar uitgezet toen hij na 4 dagen al op 89% zit
vandaag geeft de status weer 92% aan...

denk dat ik maar een setje oplaadbare batterijen ga halen....

verder is het wel wennen in gebruik. Vond in het begin de muis wat aan de lage kant maar nu paar dagen mee gewerkt en bevalt goed.
Same here. Bij de mighty mouse was dat echt velen malen beter. Volgens mij ga ik nu een setje per maand doen ofzo. Nadeel van oplaadbare batterijen is dat de meeste zichzelf snel ontladen als je ze niet gebruikt. Er zijn er die dat beter doen, maar het blijft lastig als je muis leeg is en je eerst moet gaan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same here... groter probleem is echter dat mijn Magic Mouse er ook voor zorgt dat mijn wireless keyboard (ook Apple) niet goed met z'n power management omgaat. Waardoor mijn toetsenbord ook om de 2 weken nieuwe batterijen nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:32
Heb de muis inmiddels 18 dagen en vrij intensief gebruikt en de batterij staat op 46%.

Ik kan opzich prima met de muis werken, maar kan niet zeggen dat hij fijner is dan mijn G9. Swipen gebruik ik niet (soms wordt het oppervlak te stroef) en dus zijn er eigenlijk geen voordelen behalve dat hij draadloos is (wat dus weer batterijen kost, maargoed).

Oh btw ik zet de muis nooit uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Giant87 op 16-12-2009 20:34 ]

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Heb sinds vandaag ook een Magic Mouse. Erg fijn moet ik zeggen :D Nou vond ik de Mighty Mouse ook altijd al fijn, maar dit is wel een stapje beter. Maar daarvoor heb je wel BetterTouchTool nodig, middleclick heb ik toch echt nodig. En dit programmatje werkt geweldig.

[ Voor 35% gewijzigd door Vanitas op 12-01-2010 22:10 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Verwijderd

Wel slecht dat die batterijen zo snel leeg raken. Tijdens de presentatie beloven ze nog dat het allemaal nog zuiniger en beter is geworden. Not...

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Ik zou graag weten of er al iemand is die de Magic Mouse volledig werkend heeft onder een
Windows 7 64-bit versie?

Ik weet het en ik ga gelijk mn mond spoelen, maar zou het toch heel graag willen weten
of het kan met windows :)

• DannyBevers
noteboeki schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:41:
Ik zou graag weten of er al iemand is die de Magic Mouse volledig werkend heeft onder een
Windows 7 64-bit versie?

Ik weet het en ik ga gelijk mn mond spoelen, maar zou het toch heel graag willen weten
Ik kan eventueel wel kijken of ik hem bij iemand op Windows 7 32Bit aan de gang kan krijgen. Heb zelf geen bluetooth namelijk op mijn laptop :'(

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
noteboeki schreef op donderdag 17 december 2009 @ 09:41:
Windows 7 64-bit versie?

Je hebt dit voor Windows. Maar swipe etc werkt nog steeds niet volgens mij. En afaik is ook niks anders om het wel te laten werken.
DannyBevers schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:02:
[...]

Ik kan eventueel wel kijken of ik hem bij iemand op Windows 7 32Bit aan de gang kan krijgen. Heb zelf geen bluetooth namelijk op mijn laptop :'(
Hoe oud is die laptop dat er geen BT op zit dan ? :P

[ Voor 23% gewijzigd door Vanitas op 17-12-2009 10:11 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• noteboeki
DannyBevers schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:02:
[...]
Dat waardeer ik van je, aleen volgens mij is het niet zo dat als hij onder een 32-bit versie werkt hij het ook automatisch zal doen onder een 64-bit versie, toch?

Dit geklooi heb ik nu ook met mn Logitech MX Air, werkt wel onder de 32 bit versie en niet
onder een 64 bit versie.
En als ik Logitech begreep gaat dit ook niet gebeuren...zit je dan met een muis van euro 130,- 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door noteboeki op 17-12-2009 10:15 ]

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 07:45:
Wel slecht dat die batterijen zo snel leeg raken. Tijdens de presentatie beloven ze nog dat het allemaal nog zuiniger en beter is geworden. Not...
Heb nog niet voldoende ervaring met het stroomverbruik van de nieuwe, maar met de MightyM had ik twee van die USB-oplaadbare batterijen (USBCell) in de muis zitten, met één van de contacten in de muis afgeplakt. Er wordt dus maar één batterij gebruikt. Als die leeg gaat steek je 'm een paar uurtjes in een USB-poort en werk je op de volle batterij verder. Als de andere batterij weer vol is zet je 'm terug in het afgeplakte battery slot.

Dat is best een handige methode om altijd power te hebben voor je MM. Het kan omdat die ook op één AA werkt.

Zoef

Verwijderd

Ik heb nu een weekje de Magic Mouse. Wat een genot! Ik vind hem echt geweldig werken. In het begin is het zeker even wennen, maar daarna wil je niets anders meer. Vooral het scrollen werkt echt ideaal, eigenlijk net zoals de iPhone of een trackpad van een Macbook.

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 22:44

DancePlaza

ninja

zo gisteren even een magic mouse gescoord bij de mediamarkt! :P alleen het is een kadootje voor mijn vriendin, dus hij gaat pas werken na de kerstdagen :P

Van het kastje naar de muur lopen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 07:45:
Bij mij na 3 weken nog dik over de 60% dus het is zeker niet in alle gevallen snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberttt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-09 22:31
Ik heb de magic mouse nu ook een aantal dagen in mijn bezit en ben er zeer tevreden mee. De batterijen zijn inderdaad vrij snel leeg, maar ik gebruik oude oplaadbare, ga vandaag even nieuwe kopen en kijken of die langer mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kj.web
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:12
Beste Sinterklaas Cadeau ooit!

hij doet het perfect, ondanks dat de batterij status heen en weer springt : 95->83->89->75->75 :D

Better Touch Tool draaien voor Expose etc. en in Windows werkt hij met Bootcamp Drivers
(Met Werken bedoel ik niet bepaald goed werken aangezien ik steeds het apparaat moet verwijderen en opnieuw moet toevoegen in Win. 7 voordat ie weer werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 22:01
Zou iemand met een Magic Mouse deze eens kunnen proberen op een PC (I know ;)) met de drivers die laatst vrijgekomen zijn van Apple? Ik ben namelijk van plan deze muis aan te schaffen, maar heb (nog) geen Mac.

The Dude abides!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
noteboeki schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:13:
[...]

Dat waardeer ik van je, aleen volgens mij is het niet zo dat als hij onder een 32-bit versie werkt hij het ook automatisch zal doen onder een 64-bit versie, toch?

Dit geklooi heb ik nu ook met mn Logitech MX Air, werkt wel onder de 32 bit versie en niet
onder een 64 bit versie.
En als ik Logitech begreep gaat dit ook niet gebeuren...zit je dan met een muis van euro 130,- 8)7
Heb bluetooth stick gevonden vandeweek van de jaren 0 O-) en hij deed het opzich. De muis bewegen werkte en het scrollen na een driver deed het ook maar de swipe functies niet dus in browser enzovoort. Ik weet niet of dit al genoeg voor je is om te laten werken stuur me dan maar even een DM dan reageer ik sneller :o

@vanitas :( laptop komt gewoon een beetje kwa tijd 3 jaar geleden ofzo gekocht hoe oud die is idk :+ maar 17inch laptop met wel leuke specs al met al slechte videokaart voor 400 euro is niet slecht :D

[ Voor 10% gewijzigd door DannyBevers op 19-12-2009 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 16:31
Perfect ding ja. Alleen na 4 weken waren de batterijen leeg. Maarja, ach. Who cares. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Wat een afzetterij met de batterijen. Schande van apple dat ze beweren dat ze zo lang zouden meegaan.
Best oplaadbare eneloops kopen.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:42
Iemand nog suggesties hoe ik de MM in Windows 7 aan het lopen krijg. Ik heb deze instructies (http://discussions.apple....threadID=2221427&tstart=0) gevolgd maar nog zonder resultaat. De muis reageert niet - wordt wel herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
DannyBevers schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 23:58:
[...]
Heb bluetooth stick gevonden vandeweek van de jaren 0 O-) en hij deed het opzich. De muis bewegen werkte en het scrollen na een driver deed het ook maar de swipe functies niet dus in browser enzovoort. Ik weet niet of dit al genoeg voor je is om te laten werken stuur me dan maar even een DM dan reageer ik sneller :o

@vanitas :( laptop komt gewoon een beetje kwa tijd 3 jaar geleden ofzo gekocht hoe oud die is idk :+ maar 17inch laptop met wel leuke specs al met al slechte videokaart voor 400 euro is niet slecht :D
Das in iedergeval wat, dat swipen boeit me (nog) niet erg.
Hoe heb je het voor elkaar gekregen en was dit met een 32bit w7 versie of 64bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de Magic Mouse sinds gisteren en ben er erg tevreden mee, op de batterijduur na. Na een avond en een dag intensief gebruik staat het batterijpercentage al op 87%. Is het soms de bedoeling dat de batterijen maar een week meegaan ofzo? Ik ga i.i.g. een setje oplaadbare batterijen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:32
Giant87 schreef op woensdag 16 december 2009 @ 20:17:
Heb de muis inmiddels 18 dagen en vrij intensief gebruikt en de batterij staat op 46%.

Ik kan opzich prima met de muis werken, maar kan niet zeggen dat hij fijner is dan mijn G9. Swipen gebruik ik niet (soms wordt het oppervlak te stroef) en dus zijn er eigenlijk geen voordelen behalve dat hij draadloos is (wat dus weer batterijen kost, maargoed).

Oh btw ik zet de muis nooit uit.
Inmiddels bijna leeg: 10%

@Noteboekie, heb je deze drivers nou al getest dan? http://uneasysilence.com/archive/2009/11/14588/

//edit en hij is leeg, heeft het dus zo'n 25 dagen vol gehouden..

[ Voor 13% gewijzigd door Giant87 op 23-12-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
Nope moet er eerst nog ergens een vandaan zien te peuteren, tot nu toe bij mij in de buurt niks voorradig.

Hopenlijk gaat het wel werken, wil niet straks met twee brakke muizen zitten ;)
Heb al een niet funktionerende Logitech MX Air, was hiermee t/m Vista altijd erg blij mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
  • Laatst online: 14-09 23:21
Op de Apple-website is een nieuw tooltje verschenen waarmee je je Magic Mouse helemaal naar hartelust kunt configureren. Ik weet niet of jullie er wat aan hebben, aangezien ik zelf geen Magic Mouse heb. ;)

MagicPrefs

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:52

Fab1Man

Live life to the fullest

iRaptor schreef op woensdag 23 december 2009 @ 21:31:
Op de Apple-website is een nieuw tooltje verschenen waarmee je je Magic Mouse helemaal naar hartelust kunt configureren. Ik weet niet of jullie er wat aan hebben, aangezien ik zelf geen Magic Mouse heb. ;)

MagicPrefs
Ik vind 'm helaas niet zo fijn als BetterTouchTool, gezien het meteen ook terugslaat op het trackpad, en die vind ik in de huidige vorm prima, en daar hoef ik geen 3 fingers swipe up te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 15:36
Leuk die Magic Mouse prefs, maar hij opent linkjes die ik normaal aanklik in een nieuw tabblad. Dat hoeft niet met elk linkje te gebeuren :)

Ik heb nog geen tijd gehad om het zaakje in te stellen maar op deze manier is het nutteloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steermouse heeft nu ook een driver voor de Magic Mouse beschikbaar... MagicDriver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 15:48
zoals enkele mensen hierboven al zeiden: bettertouchtool, it's amazing:) expose was 't enige dat ik echt miste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caddy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 20:26

Caddy

Press start to shutdown

Werk nu 2 dagen met de magic mouse en mijn meegeleverde batterijen hebben een batterijniveau van 93%
Opzich wel aardig wat uurtjes zitten internetten maar dan nog..

Muis werkt opzich wel aardig. vind het "scrollen" heerlijk en hij klikt fijn.
Ik heb een heleboel generatie muizen van Apple gehad en blijf soms toch zweren bij een €12 logitech.

Kan iemand zich nog die groene imac muis herinneren?
En die clitoris op die vorige Apple mouse was nou ook niet echt fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
Caddy schreef op zaterdag 26 december 2009 @ 01:24:
Werk nu 2 dagen met de magic mouse en mijn meegeleverde batterijen hebben een batterijniveau van 93%
Opzich wel aardig wat uurtjes zitten internetten maar dan nog..

Muis werkt opzich wel aardig. vind het "scrollen" heerlijk en hij klikt fijn.
Ik heb een heleboel generatie muizen van Apple gehad en blijf soms toch zweren bij een €12 logitech.

Kan iemand zich nog die groene imac muis herinneren?
En die clitoris op die vorige Apple mouse was nou ook niet echt fijn!
Dat ronde ding met dan bolletje waar je met je vinger je muis mee beweegt 8)7 ? Die lag pas laatst bij ons op school we hadden echt zoiets van WTF? :+ Maarja ff eraan gehangen nou wat een ellende als je zo toch je muis zou moeten besturen :'(

Ik blijf bij BTT een super tool! Elke keer nieuwe updates en als er iets fout gaat gelijk binnen no time een fix update! Heb men muis nu echt naar mijn zin ingesteld ik wil geen andere muis meer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieno
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 19:34
Zo, mijn eerste post en gelijk even lekker zeuren.

Laatst langs de mac-dealer gegaan om een vervanging te halen voor mijn oude mighty mouse en dus de magic mouse uitgeprobeerd. Leuk design, ligt lekker in de hand...en hij werkt niet. Klikken gaat prima, gestures doen het voor mij gewoon niet. Het idiote is dat dit komt doordat ik als bassist teveel eelt op m'n vingertoppen zou hebben :D

Mooi weer een mighty mouse gekocht dus. Nieuwerwetse troep altijd.

I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een lucky bastard, mijn moeder kreeg een magic mouse bij haar nieuwe mac pro maar ze vond hem niet lekker werken ('te zwaar') dus nu heb ik hem van haar overgenomen 8)
Vind hem lekker werken en ik kan eindelijk scrollen!! (kon mijn oude muis ook maar nogal haperig). Wel jammer van de batterijduur, 85 % na 3,5 dag, autsj.. ik hoor hier wel een paar mensen oplaadbare batterijen tippen maar volgens de systeembeheerder van mijn moeder zijn die niet goed ofzo, maar no way dat ik elke paar weken nieuwe batterijen erin ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Veel apparaten doen het niet erg lekker met oplaadbare batterijen omdat die doorgaans maar 1.2 Volt leveren terwijl de standaard AA alkaline 1.5 Volt doen. Sommige apparaten zijn daar zo van afhankelijk dat ze vage problemen gaan vertonen als je er oplaadbare in stopt ipv alkaline. Ik vermoed dat die systeembeheerder hier dan ook op doelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah oke. Aangezien meerdere mensen van hier wel gewoon oplaadbare batterijen gebruiken neem ik aan dat het bij de MM wel moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

ik weet niet of het al genoemd is maar deze tool MOET je hebben als je de magic gebruikt:
http://vladalexa.com/apps/osx/magicprefs/

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die staat een pagina terug al ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de Magic Mouse vanaf eerste kerstdag en ik heb nog steeds 100% batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:52

Fab1Man

Live life to the fullest

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2009 @ 23:13:
Ik gebruik de Magic Mouse vanaf eerste kerstdag en ik heb nog steeds 100% batterij.
Same here.

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Rieno schreef op maandag 28 december 2009 @ 11:26:
Zo, mijn eerste post en gelijk even lekker zeuren.

Laatst langs de mac-dealer gegaan om een vervanging te halen voor mijn oude mighty mouse en dus de magic mouse uitgeprobeerd. Leuk design, ligt lekker in de hand...en hij werkt niet. Klikken gaat prima, gestures doen het voor mij gewoon niet. Het idiote is dat dit komt doordat ik als bassist teveel eelt op m'n vingertoppen zou hebben :D

Mooi weer een mighty mouse gekocht dus. Nieuwerwetse troep altijd.
Weet je zeker dat het niet gewoon komt omdat je de firmware voor de muis nog moest hebben? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Ik had de muis, maar ik heb hem teruggestuurd. Hij was zo enorm traag! Ik lees er meer over, maar anderen klagen daar helemaal niet over. Waar zou dat aan kunnen liggen? Verkeerd progje ingesteld destijds? Verkeerde drivers? Wie heeft dat probleem opgelost?

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 00:38
Ik lees hier het probleem van de MM en de batterijen (maar dan andersom) http://macwereld.nl/nieuw...men_draadloos_toetsenbord

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddefrenne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 15:18
Na bijna een week dagelijks gebruik van mijn MM en draadloos toetsenbord staan de batterijen van de MM op 87% en die van het toetsenbord nog steeds op 100%. Het schommelt wel veel bij de MM. 2 dagen geleden stond het op 82% en gisteren op 91%. Zal wel zien wanneer ze leeg zijn en dan ga ik eens oplaadbare proberen om te zien of er veel verschil is in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik hem nu vanaf 1e kerstdag en ik heb nog 91%. Mijn toetsenbordje gaat nog steeds even lang mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rieno
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 19:34
FerdiV schreef op donderdag 31 december 2009 @ 13:45:
[...]

Weet je zeker dat het niet gewoon komt omdat je de firmware voor de muis nog moest hebben? ;)
Absoluut, ten eerste was het bij de dealer achter de imac..neem aan dat ze dat wel in orde hebben. Toen ik de jongen die me het ding van achter de toonbank had meegegeven erbij haalde, deed ie het voor hem wel gewoon. Helemaal niks aan het handje.

Vond het ook erg vreemd, maar het zal niet de eerste keer zijn dat ik problemen heb met touch-spullen ;)

I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Laatst online: 19-09 16:12
Werkt toch wel fijn dit idng, heb er nu net zelf eentje gehaald en al een tijdje op een iMac lopen rommelen er mee, werkt prima en dat swipen is gewoon geweldig. Kende het al omdat ik op een MBP werk en dan mis ik dat echt op een standaard muisje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Die sensoren werken op basis van het meten van geleiding. Als je dan iets pakt wat niet geleid dan zullen die sensoren dat niet opmerken. Daarom kun je een iPhone niet met handschoenen bedienen (tenzij ze er voor gemaakt zijn). Als je last hebt van zweet handen (bijv. in de zomer) dan werkt zo'n touchpad ook een stuk minder omdat de geleiding dan niet super is. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat zo'n stuk eelt hetzelfde als gevolg heeft of er zelfs voor zorgt dat die sensoren helemaal niets oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

waar is deze muis te krijgen (Eindhoven), ben overal geweest, en krijg overal te horen dat ze uitverkocht zijn

hoe kun je een product op de markt brengen, dat al vanaf oktober moeilijk te verkrijgen is. Het is niet dat apple 100.000 verschillende producten verkoopt, en met lastige vraagpatronen om moet gaan, om te kunnen voorspellen hoeveel ze in welke winkel neer moeten leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zerveza schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 08:18:
waar is deze muis te krijgen (Eindhoven), ben overal geweest, en krijg overal te horen dat ze uitverkocht zijn

hoe kun je een product op de markt brengen, dat al vanaf oktober moeilijk te verkrijgen is. Het is niet dat apple 100.000 verschillende producten verkoopt, en met lastige vraagpatronen om moet gaan, om te kunnen voorspellen hoeveel ze in welke winkel neer moeten leggen.
Ik had hem gewoon 2 weken na lancering hoor. Dat je er zelf nu zo laat bij bent. ;-)

Als je hem online besteld, heb je hem zeker binnen 2 weken in huis. Dus niet zo zeuren.

http://store.apple.com/nl/product/MB829?mco=MTY0MjUyMTU

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 08:41
THE_BASE schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 10:18:
[...]

Ik had hem gewoon 2 weken na lancering hoor. Dat je er zelf nu zo laat bij bent. ;-)

Als je hem online besteld, heb je hem zeker binnen 2 weken in huis. Dus niet zo zeuren.

Of koop een nieuwe imac....heb je hem binnen enkele dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

THE_BASE schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 10:18:
[...]

ok...

ik vind het niet helemaal normaal om 2 weken te moeten wachten op een muis... zou gewoon in de winkel beschikbaar moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 20:43
Nou, mijn BT MightyMouse is vandaag officieel overleden. :/
Na een jaar of 3~4 dagelijks gebruik (waaronder meeslepen in m'n tas naar de uni) is de sensor die het omlaag-scrollen registreerd ermee uitgescheten. Ik kan links, rechts en naar boven scrollen maar als ik naar beneden scroll krijg ik 0 response. Ook hoor ik een iets ander geluidje dan dat ik hoor als ik een van de andere kanten op scroll.

Goed, dan dus maar een MagicMouse, mooi excuus :*)
Wat ik mij alleen afvraag, maakt de muis nog wel de 'klik'-beweging, net als de mightymouse? Of is alles nu alleen maar touch, dat tappen genoeg is..

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:38
stevenP schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:41:
Na een jaar of 3~4 dagelijks gebruik (waaronder meeslepen in m'n tas naar de uni) is de sensor die het omlaag-scrollen registreerd ermee uitgescheten. Ik kan links, rechts en naar boven scrollen maar als ik naar beneden scroll krijg ik 0 response. Ook hoor ik een iets ander geluidje dan dat ik hoor als ik een van de andere kanten op scroll.

Wat ik mij alleen afvraag, maakt de muis nog wel de 'klik'-beweging, net als de mightymouse? Of is alles nu alleen maar touch, dat tappen genoeg is..
Het naar beneden scrollen werkt bij mijn MM soms ook niet (eens in de 2 maanden ofzo). Balletje indrukken en alle kanten op draaien heeft het bij mij altijd weer gefixt. Ik denk dat het door vuil komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 20:43
tweak_dude schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:55:
[...]

Het naar beneden scrollen werkt bij mijn MM soms ook niet (eens in de 2 maanden ofzo). Balletje indrukken en alle kanten op draaien heeft het bij mij altijd weer gefixt. Ik denk dat het door vuil komt.
ja, die schoonmaakprocedure (jaja, ik scrabble graag :7) heb ik ook vaak zat gedaan. Zelfs een beetje glassex op een doekje en daar je scrollballetje veelvuldig overheen wrijven heeft niet geholpen..

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 14:02
stevenP schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:41:

Tappen word zelfs niet ondersteund fabrieks af ;), daar heb je wel programmatjes voor die dat voor jou instellen :) Er is iig nog een Hardware Click !;)

gewoon nee.

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste