Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stevenP schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:41:
Nou, mijn BT MightyMouse is vandaag officieel overleden. :/
Na een jaar of 3~4 dagelijks gebruik (waaronder meeslepen in m'n tas naar de uni) is de sensor die het omlaag-scrollen registreerd ermee uitgescheten. Ik kan links, rechts en naar boven scrollen maar als ik naar beneden scroll krijg ik 0 response. Ook hoor ik een iets ander geluidje dan dat ik hoor als ik een van de andere kanten op scroll.

Goed, dan dus maar een MagicMouse, mooi excuus :*)
Wat ik mij alleen afvraag, maakt de muis nog wel de 'klik'-beweging, net als de mightymouse? Of is alles nu alleen maar touch, dat tappen genoeg is..
Ja, de Magic Mouse maakt ook de "klik"-beweging.
Met een app zoals MagicPrefs of BetterTouchTool kan je de functionaliteit van de muis vergroten, waaronder ook "tap to click" mocht je dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

ik zou het wel wat vinden als ik de MM exact hetzelfde kon gebruiken als de touch-pad van m'n mbp... kan dit met deze tools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09 16:12
In principe wel, heb de zoomin functie nog niet gevonden maar heb dan ook nog geen bettertouchtool o.i.d. geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 15:37
Zo, vandaag geleverd gekregen :) fijn dingetje, zal wel even wennen zijn. Ik heb ook MagicPrefs gedownload, lekker overzichtelijk en goede voorbeelden waar ze het precies over hebben. Nu zoek ik alleen de optie om met 3 vingers swipen helemaal naar beneden (end of page) te gaan, deze heb ik niet kunnen ontdekken, iemand die me kan helpen?

Verder een chique dingetje hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 08:39
Thomas20 schreef op maandag 18 januari 2010 @ 19:28:
Nu zoek ik alleen de optie om met 3 vingers swipen helemaal naar beneden (end of page) te gaan, deze heb ik niet kunnen ontdekken, iemand die me kan helpen?
Met BetterTouchTool is dit gewoon mogelijk, staat tussen de actions, weet niet hoe het bij MagicPrefs zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Voor de liefhebbers: ik kwam vandaag op MU een nieuwe gratis tool tegen voor de MM: Sesamouse.

Geen idee of het goed werkt, want ik heb zelf geen MM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 november 2009 @ 00:51:
[...]

Negatieve kant?
De snelheid is traag. Gelukkig zijn daar al meerdere oplossingen voor.
De muisvoetjes zijn een ramp. Ik hoor hier weinig mensen over klagen, maar als je geen muismat gebruikt en de muis dus direct op je bureau gebruikt lijkt het wel schuurpapier.
Voelt niet lekker aan en het maakt een irritant geluid.
Oplossing? Mouse Glidez onder de voetjes plakken.

Ik gebruik deze

[afbeelding]

Dat zijn 2 strookjes van 2x10cm. De stroken voor de MM zijn maar 5mm breed.
Je kan dus 8 stroken snijden en zodoende de voetjes 4 keer vernieuwen.
Genoeg voor een lange tijd muisplezier.
Waar heb je deze gekocht? Kan niet echt een NL site vinden waar het te koop is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 20:43
Hmm, fijn.. Zowel in Den Haag als Delft overal uitverkocht :/ Iemand toevallig vandeweek bij de Apple (online)Store gekocht, en kan mij een indicatie geven van de levertijd?

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 19:58:
[...]

Waar heb je deze gekocht? Kan niet echt een NL site vinden waar het te koop is :(
Ik kon zoiets niet direct vinden hier in NL. Wel van die voorgesneden voetjes voor bepaalde muizen, maar niet van stroken die je zelf kan knippen/snijden.

Ik heb ze toen via eBay uit de UK, maar ik zie dat ze wel verkooppunten in NL hebben: http://www.mionix.net/list.php?c=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 15:37
stevenP schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 23:45:
Hmm, fijn.. Zowel in Den Haag als Delft overal uitverkocht :/ Iemand toevallig vandeweek bij de Apple (online)Store gekocht, en kan mij een indicatie geven van de levertijd?
6 januari besteld en 18januari geleverd gekregen, kleine 2 weken dus, helaas. Maar heb hem nu wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 18:00

BioHazard

*\o/*

Ik liep hier in Tilburg lekker even de Saturn binnen, en vroeg of ze er nog eentje hadden pas. En ik kreeg de laatste mee. :p Collega van me paar dagen later ook, en die had pech. Ze hebben daar nog steeds geen nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

hoe bergen jullie je magic mouse op? ik gebruik hem icm mijn macbook pro, en ben veel "on the road". knikkeren jullie hem zo los in de tas? of zijn er inmiddels al opberg etui's van apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 14:02
Dat wil ik dus ook wel weten. Ik heb er nu een bij mijn iMac maar wel er ook wel een voor bij mijn MBP, maar ik ga niet zo'n touch gevoelig apparaat zomaar in de tas gooien ;). Iemand een tip wat ik kan gebruiken als etui oid ? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zet 'm uit en schuif 'm naar een hoekie van m'n bureau waar hij niet in de weg ligt (meestal naast de laptop waar ik 'm op gebruik). Mijn wireless toetsenbord schuif ik onder de mStand. Als ik 'm zou vervoeren (nog niet gedaan) dan gaat het ding net als de voorganger in een apart vakje van de tas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 23:58:
[...]

Ik kon zoiets niet direct vinden hier in NL. Wel van die voorgesneden voetjes voor bepaalde muizen, maar niet van stroken die je zelf kan knippen/snijden.

Ik heb ze toen via eBay uit de UK, maar ik zie dat ze wel verkooppunten in NL hebben: http://www.mionix.net/list.php?c=nl
Thanks! Ben je er trouwens nog tevreden over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Het werkt perfect. Glijdt een stuk soepeler (en stiller) dan die plastic voetjes van Apple.
En voor die paar euro is het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
SanderPS3 schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:22:
Dat wil ik dus ook wel weten. Ik heb er nu een bij mijn iMac maar wel er ook wel een voor bij mijn MBP, maar ik ga niet zo'n touch gevoelig apparaat zomaar in de tas gooien ;). Iemand een tip wat ik kan gebruiken als etui oid ? :)
Jua is moeilijk.. Mijn Mighty Mouse is altijd is een klein pennenvakje gegaan van m'n tas. Overigens zaten daar nog wel pennen, geodriekhoek en soms zelfs een hobbymesje bij ofzo, deed ik niet zo moeilijk over. Misschien hier een iPod-sokje voor scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Ik heb hem nu in een Fabrix mapje van mijn iPhone zitten. past echt als gegoten :). Je kunt bij Fabrix evt. aangepaste maten laten maken, dus dat is ook geen probleem ;) maar de maten van de iPhone lijken hier echt perfect te passen :).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Of gewoon dat soort dingen in een ander zakje stoppen zodat het niet krast. Sommige mensen maken er een hobby van om toch vooral zoveel mogelijk in 1 zak te stoppen, liefst diegene waar hun "dure" telefoon ook in zit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
Ik heb nog wel een vraagje over de Magic Mouse..
Dat de MM goed werkt onder OSX moge duidelijk zijn, zowel met als zonder extra software doet hij wat je van 'm verwacht.
Ik zit daarentegen ook regelmatig op winXP (32bit) en vraag me af hoe de support daar is. Kan ik bijvoorbeeld duidelijk een 3e muisknop defineren? Die heb ik namelijk echt nodig voor de CAD/CAM-software die ik gebruik (object draaien binnen je 3D omgeving).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
Kun je daar sowieso niet beter zo'n speciale 3D controller voor kopen ? Die zijn imho veel handiger. Maar ik weet niet hoe het zit op XP, de Windows 7 drivers zijn iig wel net uit dus daar werkt het wel onder lijkt mij :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Mijn Mighty Mouse was er ook mee uitgescheiden zoals bij zo vele. Het wieltje voor het omlaag scrollen was vast gaan zitten. Dus hij kon alle kanten op behalve de kant die ik het meeste gebruik.

Bij MacMe maar een Magic Mouse besteld. Waar men vertelde dat door de grote vraag ze waarschijnlijk in Februari een voor me hadden. Maar binnen een week kreeg ik een mailtje dat er een voor me klaar lag :D

Mijn eerste ervaring is dat het gewoon fantastisch werkt. Ik heb vaak nogal vochtige handen en dan doet een touchpad niks meer, maar gelukkig is de Magic Mouse net als mijn iPod Touch en werkt deze degelijk en betrouwbaar.
Wat ik ook een plus vind is dat alleen het klik knopje kapot kan gaan bij deze muis. Ja, oké... alles kan stuk maar ik bedoel omdat dit mechanisch is en het dus snel slijt.

Ik ben tevreden gebruiker. Ik zal straks nog even de apps genoemd in dit topic bekijken :9

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_Br
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-08 21:25
De Media Markt in Deventer had zat Magic Muizen liggen. En omdat niet iedereen aan Media Markt denkt bij het aanschaffen van Mac spullen, vermoed ik dat andere filialen ze ook wel op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Erwin_Br schreef op zondag 24 januari 2010 @ 02:16:
De Media Markt in Deventer had zat Magic Muizen liggen. En omdat niet iedereen aan Media Markt denkt bij het aanschaffen van Mac spullen, vermoed ik dat andere filialen ze ook wel op voorraad hebben.
Groningen had ze afgelopen week nog niet. Mag inmiddels wel anders zijn.
Het nadeel van de MediaMarkt vind ik, is dat ze defect spul zo weer terug hangen in de winkel. :S
Dit kan natuurlijk een toevallig iets zijn geweest. Maar de verpakking was in ieder geval niet meer gesealed.

Daarom koop ik tegenwoordig gewoon alle Apple spullen bij de Mac Shop. Geeft mij een iets vertrouwder gevoel.
Maar zoals ik al zei, ieder zijn eigen ervaring. Ik denk dat op elke winkel wel wat valt op te merken. :+

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A-Mac in Amersfoort heeft ze op voorraad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 21:51

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik heb hem zelf via Dixons.nl besteld. Daar verkopen ze hem ook voor de normale prijs en is de Magic Mouse ook gewoon op voorraad.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapino
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 21:08
Heb nu ook paar dagen zo'n magic mouse. Werkt wel prettig, al vind ik de voetjes ietwat stug glijden over mijn X-Raypad. Vraagje: welke tools zijn aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
De reeds genoemde in dit topic (ja dat is een "subtiele" hint) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 21:51

Smoonshine

Feyenoord!!

Zo, na een avondje spelen moet ik zeggen dat deze muis me prima bevalt. Ik heb wel meteen MagicPrefs geïnstalleerd, zodat ik wat meer functies en snelheid op de muis had. Het klikken is wel echt wennen, maar het scrollen is echt hemels.

Nu zit ik alleen in dubio. Aan de onderkant van de muis zit een switch om de muis uit te schakelen. Schakelen jullie de muis altijd uit wanneer je hem niet gebruikt? Of maakt het niet zoveel uit of je hem aan of uit laat staan.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Ik deed het nooit met de Mighty Mouse, maar deze muis zuipt ze echt leeg, dus "van ellende" doe ik hem maar uit elke avond :X

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ut69
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-12-2018
Ik gebruik hem elke dag, heb namelijk me MBP aangesloten op me tv voor films te kijken etc. maar moet hem echt elke avond uitzetten anders kan k elke 2/3 weken nieuwe batterijen kopen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Laatst online: 12:55
Apple moet echt wat doen aan de leegslurpende batterijen! Ik ben in één dag al 10% kwijt van het batterijniveau in één dag!

Verder een heerlijke muis, wel eerst even wennen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Fuwor schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:31:
Apple moet echt wat doen aan de leegslurpende batterijen! Ik ben in één dag al 10% kwijt van het batterijniveau in één dag!

Verder een heerlijke muis, wel eerst even wennen!
Er is allang een update verkrijgbaar voor dit probleem, zie:

http://support.apple.com/kb/DL997

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
THE_BASE schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:48:
[...]

Er is allang een update verkrijgbaar voor dit probleem, zie:

http://support.apple.com/kb/DL997
Nou, nee dus.
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/vgh9id.png

Ik heb het nieuwste Apple Wireless Keyboard, niet uit 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Misschien dat je zoiets cruciaals de volgende keer erbij kunt zetten ;)
Anyway, hoeveel tik je op dat toetsenbord, hoe ver zit je van de computer verwijderd, wat voor batterijen heb je erin zitten en hoe lang doe je er gemiddeld mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

mensjes.. Ga bij nkon.nl effe wat nieuwe batterije bestellen. Eneloops zijn iets duurder dan duracells maar lopen zeer traag leeg en 1000X oplaadbaar! Je gaat toch niet elke 2weken nieuwe batterijen kopen.. Duur keyboard :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 18:31
Mijn magisch muisje valt vrij regelmatig uit als ik ietwat hardhandig met h'm omga :) En nu bedoel ik niet
dat ik h'm tegen de muur aangooi oid maar als ik h'm per ongeluk omwerp of zo dan valt de verbinding meteen weg.

Meer mensen last van uitvallende muizen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Nou je het zegt... als ik flink aan het muizen ben en ik til de muis op en leg m weer neer om zeg maar een grote afstand af te leggen dan valt hij heel af en toe uit als ik hem weer op het bureau plof. Nu gebruik ik geen muismat, dus de klappen worden ook niet gedempt. Maar dit is dan wel de eerste muis in mijn leven die hier last van heeft.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Crawl NL schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:13:
Mijn magisch muisje valt vrij regelmatig uit als ik ietwat hardhandig met h'm omga :) En nu bedoel ik niet
dat ik h'm tegen de muur aangooi oid maar als ik h'm per ongeluk omwerp of zo dan valt de verbinding meteen weg.

Meer mensen last van uitvallende muizen ?
Ik heb de magic mouse wel eens getest op mn pa's laptop met vista erop maar daar viel hij uit / bleef hangen. Onder OS X heb ik echter nergens last van.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
ppl schreef op maandag 01 februari 2010 @ 15:08:
Misschien dat je zoiets cruciaals de volgende keer erbij kunt zetten ;)
Anyway, hoeveel tik je op dat toetsenbord, hoe ver zit je van de computer verwijderd, wat voor batterijen heb je erin zitten en hoe lang doe je er gemiddeld mee ?
Even voor de duidelijkheid, ik heb het over de Magic Mouse.
Ik zit er erg dichtbij mee bij mijn iMac, zitten de standaard Energizer batterijen van Apple in en gebruik hem wel aardig lang op een dag.

Denk dat dit gewoon normaal is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Ah, de reactie van jou dat je dat toetsenbord niet hebt zette me op het verkeerde been. Qua Magic Mouse is het denk ik inmiddels al wel bekend dat hij qua accuduur het niet haalt bij wat de Wireless Mighty Mouse weet te behalen. Het feit dat de WMM al met 1 batterij werkt terwijl de Magic Mouse dat niet doet is volgens mij ook wel een hint dat de Magic Mouse ook meer slurpt dan de WMM. Als je 'm aardig lang gebruikt gaat de accuduur idd ook wel hard achteruit. Het ding uitzetten als je 'm voor lange duur weglegt is 1 van de meest simpele oplossingen die je kunt proberen. Wat experimenteren met batterijen is een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Digistorm schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 20:53:
Nou je het zegt... als ik flink aan het muizen ben en ik til de muis op en leg m weer neer om zeg maar een grote afstand af te leggen dan valt hij heel af en toe uit als ik hem weer op het bureau plof. Nu gebruik ik geen muismat, dus de klappen worden ook niet gedempt. Maar dit is dan wel de eerste muis in mijn leven die hier last van heeft.
Ben dus gelukkig niet de enige.....zal h'm wat meer gaan aaien, hopelijk dat het dan wat minder wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-09 21:49

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ik heb hem nu sinds 2 dagen en hij werkt toch erg prettig. Cursor snelheid is nogal laag, maar opgelost met Magic drivers. Valt mij mee dat ik absoluut geen pijn in de handen krijg, terwijl ik dat wel had met de Mighty Mouse. De Magic Mouse pakt toch lekker beet en is prima te sturen. De gestures zijn echt geweldig.
Ik ben benieuwd naar het battery gebruik. Jammer is wel dat ik toch weer een muismat nodig heb i.v.m de stroeve onderkant. Logitech muizen doen het wat dat betreft perfect.
Al met al erg tevreden, beter dan ik had verwacht.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qyx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05-2021

Qyx

industrieel ontwerper

Ik gebruik hem nu net een dagje en het is tot nu toe een topmuis. Zoals hierboven al gezegd een klein nadeel, de stroeve onderkant. Ik overweeg daarom toch ook maar mouse glidez te kopen. Heb ze trouwens bij een Nederlandse webwinkel gevonden:
http://www.salland.eu/pro...idez-0-25-acc-glidez.html

Verder werkt de muis gewoon top, vooral de gestures vind ik erg makkelijk voor bv. expose of het wisselen van space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 19:10
Zijn er niet, ipv die dure Mionix glidez, niet gewoon van die zachte dingen die je normaal gesproken onder stoelpoten plakt op te plakken?
Knip je er een paar mooi op formaat, probleem opgelost.

Heb zelf me Magic Mouse nog niet, zit er nog op te wachten, maar merk bij me Mighty Mouse dat die toch ook al aardig stroef wordt, die grijze ring is aan de voorkant lichtelijk versleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thaan schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 09:35:
...ipv die dure Mionix glidez....
Volgens mij kosten die glidez maar een eurootje of 4... Dat zal je de kop toch niet kosten hoop ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 18-09 19:30
Vanitas schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:22:
[...]

Ik heb de magic mouse wel eens getest op mn pa's laptop met vista erop maar daar viel hij uit / bleef hangen. Onder OS X heb ik echter nergens last van.
Hier hetzelfde met een Windows 7 laptop. Blijft steeds hangen, aan mijn MBP heeft hij geen problemen en werkt hij vlekkeloos. Hij bleef steeds hangen als ik hem ook maar een paar seconden losliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/twitpic/photos/large/67508968.jpg?AWSAccessKeyId=0ZRYP5X5F6FSMBCCSE82&Expires=1266662044&Signature=DMWBtciZIakUdleDdJWrpYxJLk8%3D
Na twee maanden wachten is mijn Magic Mouse ook binnen. Ik ben er erg tevreden mee! Geen gepiel meer met dat kleine scrollballetje en hij went ook snel. Enige nadeel is dat de knijpknop voor Exposé weg is gehaald. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 17:30

Tourniquet

Hiya, fellas!

Ik heb nu oplaadbare batterijen van Eneloop in de Magic Mouse zitten, maar het duurt echt ruim 10 minuten voordat m'n iMac de muis weer detecteert nadat ik ze verwisseld heb. Is dat een bekend probleem?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Wat bij mij helpt (om weer sneller te verbinden) is om met 2 vingers op de voorkant van de muis te drukken. Misschien dat dit bij jou ook helpt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
@Tourniquet: Hier was dit ook het geval, heb maar even uitgelogd en weer ingelogd. Kreeg de Magic Mouse met geen mogelijkheid meer geconnect, kon overigens ook geen andere muis (Wired Mighty Mouse) aansluiten... De Mighty Mouse werd gewoon niet herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 13:38

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 11:19:
[afbeelding]
Na twee maanden wachten is mijn Magic Mouse ook binnen. Ik ben er erg tevreden mee! Geen gepiel meer met dat kleine scrollballetje en hij went ook snel. Enige nadeel is dat de knijpknop voor Exposé weg is gehaald. :+
Installeer MagicPrefs en wijs Exposé toe aan een eigen combinatie, bijvoorbeeld 3- of 4-finger-click, een combinatie van swipes of iets anders wat je leuk vind :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Had de magic mouse gekoppeld aan mijn Windows 7 laptop (Dell Latitude). Toen ik de iMac opstart deed mijn muis het niet meer. :( Ik iMac herstarten, mouse uit en weer aan etc etc. Maar niets werkte. Todat ik zag dat ik gewoon op de Windows laptop zat te muizen :P

Gelijk die pair verwijderd ;) Leermomentje zal ik maar zeggen ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 15:36
Heeft er iemand tips om het touchoppervlak schoon te maken? Ik merk de laatste tijd dat het erg vet is en minder lekker scrollt dan 'vroeger' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:00
Ik maak het meestal schoon met een licht vochtig microvezel-doekje. Dat werkt perfect :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Ik poets het niet anders als mijn iPhone...keer over m'n broek, trui of zo'n microvezeldoekje. Gewoon een stuk niet pluizend stof eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 08:16
Ik heb vaak dat pas de 2e keer links klikken raak is. Mijn onbenulligheid of ligt het ergens anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 17:54
Ik ben benieuwd of het iemand al is gelukt om in te stellen dat je met 3 vinger swipes naar de boven of onderkant van een internet pagina te gaan in bijvoorbeeld firefox? Met het touchpad is het mogenlijk in firefox, maar ik kan nergens vinden hoe ik dit in stel zodat het ook met de magic mouse kan.

Iemand?

[ Voor 82% gewijzigd door Igor92 op 07-03-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Volgens mij kan je dit makkelijk doen met BetterTouch tool, ik heb de 3 vinger swipe ingesteld als Expose, maar kan je volgens mij aan iets anders binden.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Ik heb zelf magic prefs, daar kun je het ook toewijzen, maar het lukt me niet om het toe te wijzen aan 'top of page' en 'bottom of page' Dit werkt volgens mij ook alleen in firefox met het touch pad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 10:59:
[...]

Volgens mij kosten die glidez maar een eurootje of 4... Dat zal je de kop toch niet kosten hoop ik?
En het werkt perfect - heb het ook onder mijn keyboard geplakt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Igor92 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 17:16:
Ik heb zelf magic prefs, daar kun je het ook toewijzen, maar het lukt me niet om het toe te wijzen aan 'top of page' en 'bottom of page' Dit werkt volgens mij ook alleen in firefox met het touch pad?
Ik zie de optie in Bettertouchtool staan, genaamd: 3 Finger Swipe Up/Down.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-09 17:09
Ik zit toch heel erg te twijfelen om mijn Mighty Mouse nu te vervangen voor deze magische of een "gewone" muis. De Mighty Mouse is me nooit echt heel erg bevallen, maar ik gebruik bijv. de 2 zijknoppen voor Expose erg veel. Is de Mighty Mouse dan de enige die dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Magic mouse is vandaag overleden :( Touch oppervlak doet niks meer.. Nog geen 2 weken oud! Morgen even terug naar de Media Markt

Verder moet ik zeggen dat het een enorm fijne muis is en de geastures erg makkelijk wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het ook mogelijk is de Magic Mouse te gebruiken met Windows 7 64-bits. Windows 7 draait op een gewone Dell laptop, en dus niet op een iMac/MacBook of iets dergelijks

Ik zie wel overal berichten over Bootcamp, maar dit is volgens mij als je Windows 7 op een iMac/MacBook of iets dergelijks draait.

Iemand enig idee / tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 11:26:
Weet iemand of het ook mogelijk is de Magic Mouse te gebruiken met Windows 7 64-bits. Windows 7 draait op een gewone Dell laptop, en dus niet op een iMac/MacBook of iets dergelijks

Ik zie wel overal berichten over Bootcamp, maar dit is volgens mij als je Windows 7 op een iMac/MacBook of iets dergelijks draait.

Iemand enig idee / tips?
Heb je hier wat aan?

http://www.addictivetips....magic-mouse-on-windows-7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 11:26:

Iemand enig idee / tips?
Ik draai Windows 7 Pro x64 via Bootcamp en de Magic Mouse werkt perfect. Omdat de MM al gesynchroniseerd is met de MBP hardware, hoef je die ook niet meer de koppelen.

Je kunt alleen geen gestures gebruiken maar dat geldt ook voor het trackpad, dus dat is niets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het gevonden. De belangrijkste truc zit in het niet "Save As...", maar "Run" kiezen bij het downloaden van de driver!

Met onderstaande stappen is het mij gelukt:

1- Determine if your operating system is either 32 bits or 64 bits.

2- Download the corresponding Apple "hacked" driver for the Magic Mouse.
64 bits: http://uneasy.me/w1
32 bits: http://uneasy.me/bO3

LET OP: bij het downloaden van de 64 bits driver, kiezen voor “Run” in plaats van “Save As…” anders krijg je een corrupte versie.

3-Download the Sidewinder X8 Driver from Microsoft (link: http://www.microsoft.com/hardware/download/down... )

3.5- The above Driver will allow you to do the Vertical, Horizontal and 360° Scrolling as well as the Zoom Feature with the Control Key.

4- Install the Mouse Drivers Downloaded in Steps 2 and 3.

5- *If you had to buy a USB Bluetooth Adapter please plug it and let Windows install the Driver for the Adapter.*

6- Right click the Bluetooth icon on the Notification Area and click on Open Settings.

7- Check the option "Allow Bluetooth devices to find this computer" and click Apply or Ok.

7.5- Believe me that if you don't do the above step the computer will never detect your Magic Mouse.

8- Right click the Bluetooth icon on Notification Area and click "Add a Device".

8.5- Turn on your Magic Mouse.

9- Just after the computer detects your mouse, right click the mouse icon and go to properties.

10- Go to the Bluetooth Tap and check the option listed.

10.5- Wait until Windows finish installing drivers for mouse.

11- After Windows finishes downloading drivers click Apply or Ok.

12- *Add Device or if the Device disappeared then the Device was automatically added.*

13- Moments later, a pop up should appear saying that a device is trying to connect.

13.5- Password is 0000 by default.

14- I believe that should be it but if you have problems then click the Magic Mouse 3 times. That should definitely activate it...

14.5- Every time you start your computer you'll need to click the mouse 3 times or every time you turn it off and then turn it back on.

15- With the Mouse Driver from Microsoft you should be able to configure the Magic Mouse...

Bron: http://www.redmondpie.com...orks-on-windows-7-914013/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siemenz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 21:08

siemenz

Koetje

weet iemand hoe je kan instellen (wellicht via een los proggie) dat je bij een eventuele rechtermuisknop gewoon kan indrukken als je vinger op de linkerknop houd?

het is met name met gamen wel eens irritant

Imac 27" i5 + Dell XPS Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 22:24
Heb laatste tijd echt veel last van mijn zuipende magic mouse tja hijs magic maar ik had nou niet echt zin in elke 2 weken mijn batterijen te vervangen.

Verder krijg ik geen meldingen wanneer hij bijna leeg is. Hij valt uit en dan krijg ik pas een melding dat hij leeg is. Beetje laast vind ik zelf. Daarna stop ik die batterijen in de Mighty mouse en dan zijn mijn batterijen nog 22% dus erg apart allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:04

Quakie

quakelen

Dit is echt z'n muis die je "ligt" of totaal niet, heb ik het idee.. Ik heb hem nu een tijdje in gebruik, en waar ik hiervoor nog van touchpad naar een losse kleine logitech notebook muisje greep, merk ik op dat ik vaak andersom weer naar mijn touchpad grijp. Ik vind hem te laag, en te weinig functies hebben. Ik heb de tools geprobeerd, maar dat is krampachtig iets voor elkaar te krijgen wat veel vloeiender gaat met de touchpad.

kwestie van geduld/gewening?

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:33

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:15:
[...]

Ik heb het gevonden. De belangrijkste truc zit in het niet "Save As...", maar "Run" kiezen bij het downloaden van de driver!

Met onderstaande stappen is het mij gelukt:

1- Determine if your operating system is either 32 bits or 64 bits.

2- Download the corresponding Apple "hacked" driver for the Magic Mouse.
64 bits: http://uneasy.me/w1
32 bits: http://uneasy.me/bO3

LET OP: bij het downloaden van de 64 bits driver, kiezen voor “Run” in plaats van “Save As…” anders krijg je een corrupte versie.

3-Download the Sidewinder X8 Driver from Microsoft (link: http://www.microsoft.com/hardware/download/down... )

3.5- The above Driver will allow you to do the Vertical, Horizontal and 360° Scrolling as well as the Zoom Feature with the Control Key.

4- Install the Mouse Drivers Downloaded in Steps 2 and 3.

5- *If you had to buy a USB Bluetooth Adapter please plug it and let Windows install the Driver for the Adapter.*

6- Right click the Bluetooth icon on the Notification Area and click on Open Settings.

7- Check the option "Allow Bluetooth devices to find this computer" and click Apply or Ok.

7.5- Believe me that if you don't do the above step the computer will never detect your Magic Mouse.

8- Right click the Bluetooth icon on Notification Area and click "Add a Device".

8.5- Turn on your Magic Mouse.

9- Just after the computer detects your mouse, right click the mouse icon and go to properties.

10- Go to the Bluetooth Tap and check the option listed.

10.5- Wait until Windows finish installing drivers for mouse.

11- After Windows finishes downloading drivers click Apply or Ok.

12- *Add Device or if the Device disappeared then the Device was automatically added.*

13- Moments later, a pop up should appear saying that a device is trying to connect.

13.5- Password is 0000 by default.

14- I believe that should be it but if you have problems then click the Magic Mouse 3 times. That should definitely activate it...

14.5- Every time you start your computer you'll need to click the mouse 3 times or every time you turn it off and then turn it back on.

15- With the Mouse Driver from Microsoft you should be able to configure the Magic Mouse...

Bron: http://www.redmondpie.com...orks-on-windows-7-914013/
Ik kom niet verder dan punt 9. Hij wordt gewoon niet gedetecteerd. Maakt niet uit wat ik doe, hij ziet hem gewoon niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Even een vraagje.. die twee zwarte stripjes op de onderkant, die zijn bij mij voor een deel afgesleten. Misschien vanwege de mat die eronder ligt (zit een heel licht motiefje in). Kan ik beter iets anders eronder leggen of heeft iedereen dat het afgesleten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
Ik gebruik een normale muismat en zie zelf nog geen slijtage. Mijn hand ligt dan ook nauwelijks op de muis door zn lage profiel.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
Ik heb (nog) niet echt het probleem dat hij slijt, buiten wat kleine krasjes, maar ik zit meer dat hij niet zo heel makkelijk glijd en veel geluid maakt. Dat 2e valt mee op de juiste muismat.

Weet iemand of er goede 'glide' strips of iets verkrijgbaar zijn? Op dealextreme hebben ze wel goedkoop van die plakkertjes, maar niet echt strips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik glides van Mionix. Dat zijn strips die je zelf op maat kan knippen/snijden.
Maar volgens mij heb ik een slecht setje. In het begin ging het wel, maar nu loopt ie al na een paar dagen niet soepel.

Zeer irritant.
Eens kijken of er geen normale muisvoetjes, zoals Logitech ze heeft, te krijgen zijn.
Die deden het hier altijd perfect. Zelfs na een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,,
Ik wil misschien de magic mouse aanschaffen,, maar ik heb een laptop met window Vista erop!!
Ik heb totaal geen verstand van boot camp enz..
Kan iemand mij uitleggen.. wat de gevolgen zijn van de muis + windows (ik heb begrepen dat niet alles het dan doet) en wat ik daaraan kan doen (bootcamp ofzoiets??) Ik hoop dat iemand dat stap voor stap uit kan leggen??

Dankjewel :D

Groetjes Iris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 22:26
Heb je uberhaupt bluetooth?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaa ik heb bluetooth op mijn laptop.. Ik heb een sony vaio,, Kan iemand me verder helpen??
(zie 2 reacties hierboven!)
:D

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik denk dat je jezelf gewoon even moet inlezen, want bootcamp heeft hier helemaal niets mee te maken :P . Waarschijnlijk gaat de Magic Mouse gewoon werken, maar ik gok dat je geen drivers voor extra gestures kan vinden, dus dan heb je een hele beperkte muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 08:53

Arie

One Man Army

Verwijderd schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:20:
hallo,,
Ik wil misschien de magic mouse aanschaffen,, maar ik heb een laptop met window Vista erop!!
Ik heb totaal geen verstand van boot camp enz..
Kan iemand mij uitleggen.. wat de gevolgen zijn van de muis + windows (ik heb begrepen dat niet alles het dan doet) en wat ik daaraan kan doen (bootcamp ofzoiets??) Ik hoop dat iemand dat stap voor stap uit kan leggen??

Dankjewel :D

Groetjes Iris
Boot Camp is een onderdeel van Mac OS X, het standaard besturings systeem van iedere Mac, dat je in staat stelt om Microsoft Windows op je Mac te draaien naast Mac OS X. Aangezien jij een gewone laptop hebt met Microsoft Windows, heb jij geen Mac OS X en dus ook geen Boot Camp. De muis zal gewoon herkend worden door Microsoft Windows, maar de leuke extraatjes die de muis biedt gelden alleen voor Mac OS X. Met andere woorden, de Magic Mouse zal functioneren onder Microsoft Windows, maar zal nog beperkter werken dan een gewone muis onder Microsoft Windows. Wil je alle functionaliteit van de Magic Mouse benutten, dan zul je een Mac moeten kopen.

Not trying to pretend the enemy that I am.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vgroenewold schreef op maandag 08 maart 2010 @ 10:36:
Ik zit toch heel erg te twijfelen om mijn Mighty Mouse nu te vervangen voor deze magische of een "gewone" muis. De Mighty Mouse is me nooit echt heel erg bevallen, maar ik gebruik bijv. de 2 zijknoppen voor Expose erg veel. Is de Mighty Mouse dan de enige die dat kan?
Ik had eerst ook de Mighty Mouse en wat vond ik dat een mega k*tding zeg. Vooral die scrollwiel wekte veel irritaties op. Vandaar dat ik het al snel verving voor een degelijke logitech mouse. Maar nu heb ik de Magic Mouse in gebruik en naast dat ie er gewoon subliem uitziem, werkt het (tegen mijn verwachting in) ook nog erg prettig. Scrollen met de MM is gewoon onwijs heerlijk, de 2 finger swipes in safari (back, forward) is ook handig. Minpunt vond ik altijd al de weinig knoppen. De rechtermuisknop heb ik u ingesteld als expose, gewoon omdat ik dat veel vaker gebruik dan gewone rechtermuisknop. Verder heeft de muis wel een learning curve en zal het niet iedereen liggen. Met je hand op de muis muizen gaat gewoon niet. Wat ik doe is dat ik m'n pols op de gellaag van de muismat leg en de muis bedien met m'n vingertoppen. Op deze manier heb je geen problemen met RSI :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:21
Verwijderd schreef op maandag 03 mei 2010 @ 23:21:
[...]

Ik had eerst ook de Mighty Mouse en wat vond ik dat een mega k*tding zeg. Vooral die scrollwiel wekte veel irritaties op. Vandaar dat ik het al snel verving voor een degelijke logitech mouse. Maar nu heb ik de Magic Mouse in gebruik en naast dat ie er gewoon subliem uitziem, werkt het (tegen mijn verwachting in) ook nog erg prettig. Scrollen met de MM is gewoon onwijs heerlijk, de 2 finger swipes in safari (back, forward) is ook handig. Minpunt vond ik altijd al de weinig knoppen. De rechtermuisknop heb ik u ingesteld als expose, gewoon omdat ik dat veel vaker gebruik dan gewone rechtermuisknop. Verder heeft de muis wel een learning curve en zal het niet iedereen liggen. Met je hand op de muis muizen gaat gewoon niet. Wat ik doe is dat ik m'n pols op de gellaag van de muismat leg en de muis bedien met m'n vingertoppen. Op deze manier heb je geen problemen met RSI :)
Ik kan dit eigenlijk alleen maar bevestigen. Ik was behoorlijk huiverig eigenlijk om een muis van 70 euro te kopen. maar hoe meer ik ermee werk, hoe beter ik mijn investeringkje vind. De muis ligt lekker in de hand. Ik kom van een Logitech MX 518 ( naar mijn mening een van de beste muizen nog steeds, ligt ook al in de winkel sinds 2004 / 2005 ) Deze muis is lager maar nog steeds prettig. De back en forward gestures werken overigens ook in Chrome, scrollen werkt lekkerder als op de trackpad van de MackBook Pro, vanwege het lichte "bounce" gevoel. De trackpad heeft dat niet. Waarom is mij een raadsel, het zit immers ook in de iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 08:16
Ik heb een bureau waar je nog licht de houtnerf van het hout kan voelen. Daardoor slijten de zwarte voetjes van de MM sneller dan normaal lijkt het. Regelmatig zitten er van die kleine zwarte vlekjes op het bureau precies waar ik vaak muis.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hem nu iets langer dan een week, maar ik vind die muisacceleratie echt kut, Heb al eens dat command in terminal ingegeven (weet niet meer precies welk dat het was) en dan vind ik het nog steeds niet goed, Vond mn Logitech G5 veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-08 11:59
Ik dacht juist dat de acceleratiecurve niet aangepast kon worden, enkel de snelheid (MacicPrefs!).

Mijn Magic Mouse heb ik nou een maandje geloof ik, heerlijk ding zeg. Voorheen even de Mighty Mouse gebruikt en hoewel hij erg nauwkeurig muist, is het scrollwiel 3x niks en druk ik vaak per ongeluk op die twee zijknopjes.

De Magic Mouse moest ik even aan wennen, je moet, als je grote handen hebt, niet proberen om je hele hand op de muis te leggen, zoals je dat bij grote muizen wel kan. Wat ik nu doe is mijn hand wat verder naar achter plaatsen, met mijn duim en ringvinger ongeveer halverwege de body van de muis en met mijn hand in een bolling, alsof er een luchtbel onder zit. Dit vind ik een hele comfortabele positie en ook erg ergonomisch. Het was even wennen, maar nu wil ik niet meer anders. Had toen ik 'm net had even een MMFixed overwogen (dat zachtplastic blokje met zuignap), maar dat die gast op Twitter alleen maar loopt te spammen (hij zoekt naar Twitteraars die over de MM Tweeten en vervolgens stuurt 'ie hen allemaal dezelfde reply...) en dat de prijs recent omhoog is gegaan waren voor mij redenen om het niet te doen. En nu ik de juiste muishouding gevonden heb hoef ik dat ding ook niet meer.

Oh en MacicPrefs is natuurlijk een vereiste, ik vind de muis standaard te traag en met MacicPrefs kun je 'm net ff wat hoger drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb bij mijn nieuwe iMac ook een Magic Mouse... dat is wel even wenne :)

Maar ik heb een raar "probleem", al is het volgens HTR mensen geen probleem. Links klikken werkt bij mij heel normaal. Je kunt ook vrij links van de " knop" klikken. De rechter muisknop daarin tegen is lastig.

Ik moet echt net naast het midden van de muis klikken. Als ik tever naar rechts ga dan klikt hij niet. Volgens mij komt het plastic dan tegen de aluminium onderkant. Is dit normaal? Het probleem is namelijk dat een rechtermuisklik nog wel eens gezien wordt als een linker... met alle vervelende gevolgen van dien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

oZner schreef op zondag 16 mei 2010 @ 16:03:

Maar ik heb een raar "probleem", al is het volgens HTR mensen geen probleem. Links klikken werkt bij mij heel normaal. Je kunt ook vrij links van de " knop" klikken. De rechter muisknop daarin tegen is lastig.

Ik moet echt net naast het midden van de muis klikken. Als ik tever naar rechts ga dan klikt hij niet. Volgens mij komt het plastic dan tegen de aluminium onderkant. Is dit normaal? Het probleem is namelijk dat een rechtermuisklik nog wel eens gezien wordt als een linker... met alle vervelende gevolgen van dien...
Datzelfde heb ik ook. Is ook een van de redenen dat ik hem aan m'n tv-mac gehangen heb ipv m'n iMac. Bij de Mighty Mouse is rechtsklikken veel makkelijker.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Spike_wolf schreef op zondag 16 mei 2010 @ 16:16:
[...]

Datzelfde heb ik ook. Is ook een van de redenen dat ik hem aan m'n tv-mac gehangen heb ipv m'n iMac. Bij de Mighty Mouse is rechtsklikken veel makkelijker.
Ok... dus het is eerder een feature dan een failure? Op zich wel jammer. Had ik toch m'n iMac online moeten bestellen en een Mighty Mouse (en alfanumeriek) toetsenborden moeten kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan bij mijn magic mouse zelfs helemaal op de rand drukken dan klikt hij nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 19:15:
Ik kan bij mijn magic mouse zelfs helemaal op de rand drukken dan klikt hij nog steeds.
Om rechts te klikken? Alle Magics waar ik het op heb kunnen proberen hebben maar een heel klein stukje wat reageert als 'rechts klikken'.
Links klikken kun je bijna de hele muis voor gebruiken :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Laatst online: 19-09 21:58

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Had ik ook, de volgende dag terug gebracht, met enige discussie. Maar ik heb er 2 dus kan het goed vergelijken. En deze muis was duidelijk anders. Na testen door 2 medewerkers toch een nieuwe meegekregen.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:59

Exirion

Gadgetfetisjist

lowfi schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 21:15:
Ik heb een bureau waar je nog licht de houtnerf van het hout kan voelen. Daardoor slijten de zwarte voetjes van de MM sneller dan normaal lijkt het. Regelmatig zitten er van die kleine zwarte vlekjes op het bureau precies waar ik vaak muis.

Hebben meer mensen hier last van?
Ik vind de Magic Mouse sowieso een gedrocht van een muis, puur door de waardeloze "glijders" die meer op een schuurmachine voor je bureau lijken. Na maanden heb ik de MM weer een kans gegeven na de zwarte voetjes eraf gesloopt te hebben en er teflon glijders onder gezet te hebben. Nu is het zowaar een fijne muis, want vooral het scrollen met de touch area en momentum scrolling is toch wel erg relaxed met browsen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spike_wolf schreef op zondag 16 mei 2010 @ 19:18:
[...]

Om rechts te klikken? Alle Magics waar ik het op heb kunnen proberen hebben maar een heel klein stukje wat reageert als 'rechts klikken'.
Links klikken kun je bijna de hele muis voor gebruiken :P
Ja, om rechts te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang doen jullie gemiddeld met de batterijen? Ik heb ze nu er zo'n 2,5 maand in en hij geeft nu de melding dat de batterijen leeg zijn. Wel handig dat de melding zo vroeg komt, hij kan nog enkele dagen mee sinds de eerste melding. Erg handig voor mensen die niet zoals ik een hele voorraad batterijen hebben. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 19:15:
Serieus? Ja, het leek mij ook logisch... maar goed.

Wel bizar dat iedereen dus andere ervaringen heeft. En daarmee dus ook om terug te gaan naar HTR. Als de kans dan groot is dat hij het weer niet doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01

Had ik ook, teruggegaan naar de winkel en binnen 3 dagen had ik een nieuwe. Je behoort gewoon helemaal rechts te kunnen klikken zonder problemen. Bij de winkel (A-mac Utrecht) deden ze helemaal niet moeilijk hierover.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oZner schreef op zondag 16 mei 2010 @ 20:36:
[...]

Serieus? Ja, het leek mij ook logisch... maar goed.

Wel bizar dat iedereen dus andere ervaringen heeft. En daarmee dus ook om terug te gaan naar HTR. Als de kans dan groot is dat hij het weer niet doet...
Het is ook logisch, hier werkt het gewoon tot de rechter rand, hoort het gewoon goed te doen. Gewoon terug naar HTR, laat ze hem maar testen. Welke HTR heb je hem trouwens vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 21:09:
[...]

Het is ook logisch, hier werkt het gewoon tot de rechter rand, hoort het gewoon goed te doen. Gewoon terug naar HTR, laat ze hem maar testen. Welke HTR heb je hem trouwens vandaan?
Ja, de een zei dat het wel een beetje vreemd was, een andere vond het wel ok. I didn't like him ;)

HTR Arnhem. Ga morgen maar ff terug dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:12

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zojuist ook Mioniz Glidez gekocht bij Salland. Ben benieuwd hoe dat muist als ze binnen zijn. Het schuur papier werd mij en mijn vriendin teveel :P

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste