Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-08 09:16

Magic Mouse

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zxcxdLpe9S3ldH3j5Y7GqQv5/full.png
Magic Mouse specificaties:

• Multi-touch oppervlak
• Laser-tracking
• Bluetooth
• Werkt op 2 AA-batterijen, tot 4 maanden lang
• Aan/uit schuif
Magic Mouse functies:

• 1 vinger klik
• Dubbelklik
• Roteren
• Zoomen
• Swipe (vooruit-achteruit navigatie)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pBc8Yu8H73Ch07UmpDBo22TY/full.jpg
Kosten:

• €69
Algemene informatie:

http://www.apple.com/nl/magicmouse/
http://gizmodo.com/5385834/apple-magic-mouse-hands-on
http://www.engadget.com/2...oxing-and-quick-hands-on/
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DSH1QG9r8Ctf1Ma2IgSbfWGk/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door JottemJ op 22-10-2009 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
*It's a kinda magic, magic*

Ik ben erg benieuwd naar de gebruikerservaringen. Het ziet er prachtig uit, maar de vraag is of het ook fijn werkt. De muis ziet er nogal plat uit en de gestures lijken wat 'krampachtig'.

[ Voor 77% gewijzigd door JottemJ op 21-10-2009 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Hulde voor de topicstart + afbeelding :D

Ben er ook erg benieuwd naar wat dit beestje teweeg gaat brengen. Zelf alweer een poosje afgestapt van Apple muizen, vooral door het scrollballetje wat óf steeds schoongemaakt moest worden óf gewoon niet werkte. Heb net 2 weken een Bamboo Touch + Pen, om meer gestures te hebben en minder te muizen, en dat bevalt eigenlijk best goed. Deze Magic Mouse lijkt een slimme combi tussen een muis + touchpad, maar of hij ook zo ergonomisch is vraag ik me nog af.

Toch binnenkort maar eens bekijken bij de dichtstbijzijnde APR, maar het zal eerder iets voor bij de volgende Mac worden.

Snow Leopard gebruikers hebben trouwens de nog niet uitgekomen 10.6.2 nodig, Leopard of Tiger gebruikers een speciale Software Update (die naar mijn weten nog niet uit is). Orders van de online Apple Store lijken vanaf begin november uit te leveren.

[ Voor 27% gewijzigd door lhoBas op 21-10-2009 16:31 . Reden: aanvullingen + verbeteringen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:46
Ik ben erg benieuwd hoe dit ergonomisch werkt na langere gebruikstijd (dat is nooit echt goed te testen in de winkel). Heb er vanochtend gelijk een besteld om er achter te komen ;)

Ook of er fatsoenlijk windows drivers komen (ivm. Virtualisatie van windows) ben ik benieuwd naar.

Verder denk ik (gezien ook wat Microsoft prototypes van laatst) dat dit de "toekomst" gaat worden en dat hier ook bijvoorbeeld i.c.m. Photoshop leuke mogelijkheden gaan komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:49
In het begin was ik erg geintresseerd in deze muis maar na het zien van het filmpje ben ik toch een beetje teleurgesteld. Ten eerste lijkt het dat je nog steeds je vinger moet optillen wil je rechts kunnen klikken, en het links klikken lijkt ook te moeten gebeuren door een opgetilde vinger.

Ten tweede hebben ze zoveel mogelijkheden laten liggen in mijn ogen. De eerste multitouch muis, daar kan je zoveel mee doen en het enige wat ze gedaan hebben is twee vingers zijwaarts voor bladeren in een paar pagina's. Waar is de fantasie, pinch-to-zoom en nog meer mooie dingen.

Ik denk wel dat ik binnenkort even langs de A-Mac fiets om hem te proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:16

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Dr. Horrible schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:49:
In het begin was ik erg geintresseerd in deze muis maar na het zien van het filmpje ben ik toch een beetje teleurgesteld. Ten eerste lijkt het dat je nog steeds je vinger moet optillen wil je rechts kunnen klikken, en het links klikken lijkt ook te moeten gebeuren door een opgetilde vinger.

Ten tweede hebben ze zoveel mogelijkheden laten liggen in mijn ogen. De eerste multitouch muis, daar kan je zoveel mee doen en het enige wat ze gedaan hebben is twee vingers zijwaarts voor bladeren in een paar pagina's. Waar is de fantasie, pinch-to-zoom en nog meer mooie dingen.

Ik denk wel dat ik binnenkort even langs de A-Mac fiets om hem te proberen :P
Ik ga inderdaad ook eerst even kijken hoe het in de praktijk werkt. Dat klikken vind ik op de MightyMouse ook geen problemen, maar die gestures vallen me ook wat tegen ja. Misschien dat ik alsnog een Bamboo Touch aanschaf, die zijn nog goedkoper ook :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En we hebben de eerste review al zo te zien: http://gizmodo.com/5386202
Ze hadden al de hands-on maar inmiddels dus ook een review.
GS2K1 schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:33:
Ook of er fatsoenlijk windows drivers komen (ivm. Virtualisatie van windows) ben ik benieuwd naar.
De virtualisatie software kan prima je muis input doorgeven. Verticaal scrollen enzo werkt dan nog wel maar de rest van de features niet. Als je dat wel wilt moeten er 2 dingen gebeuren: je zult de bluetooth adapter van je Mac aan je vm moeten koppelen waardoor OS X geen bluetooth meer heeft én je moet de driver installeren in Windows. Als je steeds heen en weer wilt kunnen switchen tussen OS X en je vm is dit dus absoluut geen optie.

[ Voor 71% gewijzigd door ppl op 21-10-2009 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:46
ppl schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:17:
En we hebben de eerste review al zo te zien: http://gizmodo.com/5386202
Ze hadden al de hands-on maar inmiddels dus ook een review.

[...]

De virtualisatie software kan prima je muis input doorgeven. Verticaal scrollen enzo werkt dan nog wel maar de rest van de features niet. Als je dat wel wilt moeten er 2 dingen gebeuren: je zult de bluetooth adapter van je Mac aan je vm moeten koppelen waardoor OS X geen bluetooth meer heeft én je moet de driver installeren in Windows. Als je steeds heen en weer wilt kunnen switchen tussen OS X en je vm is dit dus absoluut geen optie.
mooi :) ik switch constant (heb alleen win7 voor visual studio development). Dus als scrollen dan gewoon werkt is het :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr. Horrible schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:49:

Ik kan me niet voorstellen hoe je wilt pinchen-en-zoomen op een muis...? :/

Ik neem aan dat de Apple engineers toch wel goed onderzocht hebben wat wel en wat niet fijn/goed werkt mbt de gestures. En anders kunnen ze dat later toch middels een software-update toevoegen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:06:
[...]
Ik kan me niet voorstellen hoe je wilt pinchen-en-zoomen op een muis...? :/
Door gewoon die beweging te maken op je muis? Kan prima, ding lijkt er breed genoeg voor te zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:06:
[...]Ik neem aan dat de Apple engineers toch wel goed onderzocht hebben wat wel en wat niet fijn/goed werkt mbt de gestures. En anders kunnen ze dat later toch middels een software-update toevoegen 8)
Ik denk dat ze hier gewoon mee zijn begonnen om het simpel te houden, en dat er idd later nog wel meer updates zullen volgen. Het zal in ieder geval een redelijk geavanceerd touch-thingy zijn waardoor ze nog vele andere multi-touch gestures kunnen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Ik heb mijn Mighty Mouse niet eens een maand, maar ik zit er toch sterk over te denken om over te stappen. Niet dat mijn Mighty Mouse niet goed werkt, in tegendeel. Ik ben er erg tevreden over. Maar die Magic Mouse is weer een hele stap vooruit. Ik kom deze week waarschijnlijk toch nog bij de iFactors in Leiden, dan gelijk even proberen en misschien kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-08 16:39
Wilde hem gaan bestellen, maar vond 70 euro voor een muisje toch iets te gek. Misschien in de toekomst een keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Serenity schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:16:
[...]
Door gewoon die beweging te maken op je muis? Kan prima, ding lijkt er breed genoeg voor te zijn.
Je hebt je duim toch nodig om je muis vast te houden, anders kun je beter een tablet halen (of wachten tot Apple één uitbrengt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:08
Volgens Cnet.com valt hij toch enigszins tegen:

http://news.cnet.com/8301...9466-1.html?tag=mncol;txt

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 10:31
Volgens Engadget moet je je linkervinger optillen voor een rechtsklik. Dat is zo onnatuurlijk voor mij, dat maakt die muis voor mij al onhanteerbaar.

En ze zeggen dat dat dat bij de Mighty Mouse ook al het geval was. Dat zou wel kunnen verklaren waarom het mij niet lukte om te rechtsklikken op die muis en hem na een dag al ingeruild had voor een Logitech.

Het is jammer, want de Magic Mouse ziet er wel goed uit en zou esthetisch een stuk beter bij mijn setup passen dan de Logitech nu doet.

[ Voor 16% gewijzigd door TlighT op 21-10-2009 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 15:08
TlighT schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:07:
Volgens Engadget moet je je linkervinger optillen voor een rechtsklik. Dat is zo onnatuurlijk voor mij, dat maakt die muis voor mij al onhanteerbaar.

En ze zeggen dat dat dat bij de Mighty Mouse ook al het geval was. Dat zou wel kunnen verklaren waarom het mij niet lukte om te rechtsklikken op die muis en hem na een dag al ingeruild had voor een Logitech.
Klopt, dat moest bij de MM ook al. Vond dat niet zo erg..vond het platte design ergerlijker. Wil de Magic Mouse heel graag, maar denk dat ik me weer begin te ergeren aan het nóg plattere design.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJeff
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-03-2022
Iemand enige idee waneer de Magic Mouse :9~ (en alle andere nieuwe dingen zoals nieuwe remote :9~ ) ongeveer in de Nederlandse apple reseller winkels te vinden zijn?
Met name de Xando in Enschede. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:59
Xando in zwolle :(

Haha ik wil die nieuwe remote :o

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dingetje die Magic Mouse alleen waarom moet het nou weer $69,- = €69,- euro zijn :(

Denk dat ik even wacht totdat die beschikbaar is op amazon.com ofzo dan is $69,- + verzendkosten nog geen €60,- denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:46:
Mooi dingetje die Magic Mouse alleen waarom moet het nou weer $69,- = €69,- euro zijn :(
Waarom moeten we elke keer weer dit gemauw over die dollar/euro prijzen horen :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45
TlighT schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:07:

Het is jammer, want de Magic Mouse ziet er wel goed uit en zou esthetisch een stuk beter bij mijn setup passen dan de Logitech nu doet.
Dat was inderdaad zo bij de Mighty Mouse ;) Maar volgens mij kun je daar niets aan veranderen. Tenzij, de muis in het midden scharniert naar twee kanten ofzo. Je hebt immers altijd 2 vingers op de muis, dus al kun je de absolute plaats registreren (zoals op de touchpads van de Macbooks), dan nog maakt het niet uit. Dus ik zou niet weten hoe ze dat moeten oplossen...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJeff
Hoedje schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:23:
[...]

Dat was inderdaad zo bij de Mighty Mouse ;) Maar volgens mij kun je daar niets aan veranderen. Tenzij, de muis in het midden scharniert naar twee kanten ofzo. Je hebt immers altijd 2 vingers op de muis, dus al kun je de absolute plaats registreren (zoals op de touchpads van de Macbooks), dan nog maakt het niet uit. Dus ik zou niet weten hoe ze dat moeten oplossen...
Het lijkt mij wel mogelijk om in het geval van bijvoorbeeld een rechtshandige, je wijsvinger te laten liggen en dan registreren of op de rechter helft van de top shell de middelvinger eenmalig omhoog word gedaan en dan weer één keer tikt op dus de rechter helft...

Dat lijkt mij al een stuk fijner...
Soms is het volgens mij ook gewoon nodig om rechts en links tegelijkertijd te gebruiken, bij noem eens iets, gamen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hoopte eigenlijk dat Apple eindelijk met een zwarte muis en toetsenbord zou komen :/ De muis ziet er wel goed uit, iig niet meer de problemen dat het scroll balletje na een maand kapot is zoals bij de Mighty Mouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
BigJeff schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:33:
[...]

Het lijkt mij wel mogelijk om in het geval van bijvoorbeeld een rechtshandige, je wijsvinger te laten liggen en dan registreren of op de rechter helft van de top shell de middelvinger eenmalig omhoog word gedaan en dan weer één keer tikt op dus de rechter helft...

Dat lijkt mij al een stuk fijner...
Ok, maar dan moet je wel ook je vinger bewegen. Het is sowieso nooit hetzelfde als een "normale" muis, waar je je vingers kan laten rusten.
Soms is het volgens mij ook gewoon nodig om rechts en links tegelijkertijd te gebruiken, bij noem eens iets, gamen ?
Dat kun je wel vergeten bij Apple. Maar gamen en Mac's gaat toch al slecht samen. Als het maar lekker werkt voor normaal gebruik. De nieuwe touchpads werken ook uitstekend, dus dat schept toch verwachtingen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJeff
Hoedje schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 20:39:
[...]

Ok, maar dan moet je wel ook je vinger bewegen. Het is sowieso nooit hetzelfde als een "normale" muis, waar je je vingers kan laten rusten.

[...]

Dat kun je wel vergeten bij Apple. Maar gamen en Mac's gaat toch al slecht samen. Als het maar lekker werkt voor normaal gebruik. De nieuwe touchpads werken ook uitstekend, dus dat schept toch verwachtingen.
Hmm bij beiden heb je een punt :)
Denk dat voor gamen ook de eventuele lag wel meespeelt die bluetooth met zich mee brengt dus is een usb muisje nog steeds beter voor het gamen lijkt me...
Als hij 't maar fijn doet met normale taken als photoshop, illustrator, browsen, etcetera.. :9

Ben ook wel erg benieuwd of hij ergonomisch nou echt zo slecht is..
Aangezien ik nogal grote handen heb hoop ik toch dat ik het er minstens een werkdag (8 uur) mee vol houd, maar even flink proberen zodra ze hier bij de Xando te vinden zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:24

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Wat ik er zo van lees lijkt 't wel alsof er nog steeds dezelfde muisknop inzit als op de mighty mouse. Dus dat de gehele muis ook een knop is die je daadwerkelijk in kunt drukken. Zo komt 't me tenminste wel een beetje over.

Ben benieuwd wanneer ik er 's mee kan spelen.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:59
Ik vraag me af hoe het met de vertrouwde exposé-squeze gesteld is.
Ik knijp de hele dag door in mijn mighty mouse, maar heb nog geen gesture kunnen ontdekken die hetzlelfde doet. En is middle-click ook verbannen?

[Crypto.com Visa Card & App] GoT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pimsaint schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:10:
Ik vraag me af hoe het met de vertrouwde exposé-squeze gesteld is.
Ik knijp de hele dag door in mijn mighty mouse, maar heb nog geen gesture kunnen ontdekken die hetzlelfde doet. En is middle-click ook verbannen?
Eh, hete hoeken (hot corners)? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Da's niet echt het antwoord waar ik op had gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

offtopic:
dat plaatje van Hans Klok :D

Ik vraag me wel af of 'ie niet te klein is. Op het plaatje ziet hij er heel krampachtig klein uit bij die grote hand :P

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Laatst online: 14-01-2023
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 18:37:
[...]
Je hebt je duim toch nodig om je muis vast te houden, anders kun je beter een tablet halen (of wachten tot Apple één uitbrengt).
Het is geen échte muis he? Hij loopt niet weg als je 'm niet vasthoudt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Laatst online: 14:16

Hertog

Aut bibat, aut abeat

pimsaint schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 22:39:
Da's niet echt het antwoord waar ik op had gehoopt.
Er is geen antwoord waar je op gehoopt had. De squeeze-knoppen en de middle-button-click zijn inderdaad verdwenen.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 23:12
Ik sla m over, zeker na dat filmpje van CNET, ik vermoede al dat gestures met twee vingers er voor zorgden dat je achter de muis aan moet gaan vangen omdat ie zo licht en klein is en ook zeker de ergonomiteit mis ik volkomen vooral met mensen met grote handen (75% van NL), echt jammer want het concept juich ik toe.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Dat multitouch gebeuren lijkt me een geweldig idee! Vooral in combinatie met kinetisch scrollen. Het enige nadeel dat ik bij deze muis zie is de platte vorm, ik heb er altijd veel last van als een muis de holte in mijn handpalm niet goed vult. Daarom heb ik nu een flink uit de kluiten gewassen Logitech G5, die ligt voor mij geweldig in de hand. Omdat ik al lang last heb van RSI-achtige verschijnselen ben ik nogal gebrand op goede ergonomie.

Ik heb nog nooit prettig met een Apple muis uit het OS X tijdperk kunnen werken. De mighty mouse (en zijn transparante voorloper, de pro mouse) was te plat voor me, en de puck mouse was helemaal een ramp. Hij was ook veel te plat en door de volmaakt ronde vorm had ik hem vaak scheef vast (wie bedenkt zoiets :?). Typisch geval van form over function :)

Deze magic mouse ziet er geweldig uit. Ik zie nu al dat hij veel te plat is voor mij, maar aan de andere kant denk ik wel dat ik hem anders zou vasthouden om de touch-functie goed te gebruiken. Ik was van plan om hem te bestellen maar ik denk dat ik toch maar ga wachten tot hij in de winkel ligt en ik hem echt even in de hand kan houden. Meestal is het dan in 10 seconden duidelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door GekkePrutser op 22-10-2009 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJeff
GekkePrutser schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 00:39:
Deze magic mouse ziet er geweldig uit. Ik zie nu al dat hij veel te plat is voor mij, maar aan de andere kant denk ik wel dat ik hem anders zou vasthouden om de touch-functie goed te gebruiken. Ik was van plan om hem te bestellen maar ik denk dat ik toch maar ga wachten tot hij in de winkel ligt en ik hem echt even in de hand kan houden. Meestal is het dan in 10 seconden duidelijk.
Daar ben ik ook heel benieuwd naar, aangezien het niet echt een standaard muis is, houd ik 'm misschien ook wel niet standaard vast.
Toch eerst maar even vast houden en mee spelen voor dat ik kan zeggen dat hij per definitie niets voor mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Laatst online: 12-05 09:29
lh-Online.nl schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 16:29:
Hulde voor de topicstart + afbeelding :D
Is dat de officiële reclame van Apple (heeft Apple Hans Klok ingehuurd?) of is dat gewoon de fantasie van de topicstarter?
Het is geen échte muis he? Hij loopt niet weg als je 'm niet vasthoudt :')
Doet me denken aan 't omaatje dat beslist geen muis bij haar computer wilde hebben, zie het gedeelte "The Unwanted Pet" in dit verhaaltje... :9~

[ Voor 37% gewijzigd door jj71 op 22-10-2009 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-08 19:16
jj71 schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:36:
[...]

Is dat de officiële reclame van Apple (heeft Apple Hans Klok ingehuurd?) of is dat gewoon de fantasie van de topicstarter?
Ik weet het niet hoor. maar als je je al naar het plaatje kijkt spat de photoshop al van het scherm af ;-)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JottemJ
Muis + Hans Klok = Magische Muis.

Toch? :+
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2009/10/imac-unbox-top-00.jpg

Engadget's hands-on:
They're in the house! The brand new ultra-wide all-aluminum iMac has been unboxed inside the hallowed halls of the Engadget HQ, and inside was a real scarcity of wires, a keyboard (which now requires one less battery but otherwise looks exactly the same), and of course that brand new multitouch Magic Mouse. It feels much thinner than its predecessor, and the whole front of the unit provides a satisfying, unified click. The runners on the bottom make the mouse seem almost more appropriate for sledding than mousing, but it glides around just fine on a solid surface. Pics galore in the gallery below.

When we flicked the mouse on it was easy enough to spot it over Bluetooth on our regular Mac, but it only worked with tracking and single click -- none of this capacitive nonsense without a software update, naturally. On the iMac's first boot it was able to pick up the mouse and keyboard without a problem, even letting us use the capacitive scrolling to work through the setup wizard. We quickly spotted our first usability problem: coming from a trackpad heavy workflow, our fingers were expecting a capacitive tap-to-click action, instead of having to physically click the mouse. It's not a huge problem, but there's no 1:1 usability model between an Apple trackpad and this mouse. Scrolling is single finger, with a two finger left or right swipe doing back / forward in a browser or the finder. Right clicking requires a lifting of the left click finger, just like the Mighty Mouse, though all-in-all it feels much less frustrating to use than the Mighty Mouse, which almost seems to rage against the click at times. Like we said before: no pinch to zoom, but given the shape and texture of the surface, we're not sure we could pull it off even if the software allowed for it.

[ Voor 95% gewijzigd door JottemJ op 22-10-2009 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij is de muis te klein helaas, ik houd het bij m'n Logitech. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 00:28
Exirion schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 19:48:
[...]

Waarom moeten we elke keer weer dit gemauw over die dollar/euro prijzen horen :{
Omdat het belachelijk is? Omdat het niet echt te rechtvaardigen is behalve met het argument dat wij het toch wel kopen? Als je bijvoorbeeld kijkt naar de prijzen van de iMac dan zie je dat Apple daar niet voor dezelfde 'strategie' heeft gekozen. Dus waarom dan wel bij de magic mouse?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandman I
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13:54
Dit weekend maar eens naar de Apple Store om de muis in het wild te spotten en uit te proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-08 13:19
Ik hoop dat hij inderdaad snel uitkomt, dan gaat hij er zéker komen ter vervangingen van mijn wireless mighty mouse (wat een barrel is dat zeg) Iemand al goede real life pictures gespot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandman I
Alleen deze maar ik weet niet of die al voorbij zijn gekomen in dit of andere topics :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ik vind het ook niet tof om meer te betalen maar het is niet belachelijk, er zijn wel degelijk goede redenen aan te voeren voor het beleid zoals dat gevoerd wordt. Ik zou het graag anders zien maar kan Apple hier goed volgen..
4nGeLuS schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 15:17:
Omdat het niet echt te rechtvaardigen is behalve met het argument dat wij het toch wel kopen?
Als dat zo is bewijst dat dat ze een goede prijs gekozen hebben die de winst maximaliseert. Dat kun je vervelend vinden maar dat soort economische principes is echt niet zo ingewikkeld.

Verder geldt hier altijd dat in de US prijzen sales en local taxes niet zijn meegerekend, en dat Apple weinig zin zal hebben om bij een correctie van de exchange rates alle Europese prijzen te gaan aanpassen.

Tenslotte hebben we hier een hoop kleine landjes met een hoop kleine taaltjes met allerlei regeltjes en keurmerkjes waar gewoon kosten voor gemaakt moeten worden die omgeslagen worden over een klein aantal producten. Alleen daarom al zou een muis in Nederland duurder moeten zijn dan in de VS.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar de prijzen van de iMac dan zie je dat Apple daar niet voor dezelfde 'strategie' heeft gekozen. Dus waarom dan wel bij de magic mouse?
Ik kan niet in het hoofd van het product management van Apple kijken maar ze streven wel naar 'mooie' prijzijn (dus niet €67,24 maar €69,-). Voor een bedrag van duizend Euro of meer zijn er veel meer punten te vinden waar je die afronding mooi kunt maken. Bovendien kunnen verschillende markten (laptopmarkt, muizenmarkt) meer of minder competitief zijn. Er liggen hier zoveel premium MS en Logitech muizen in het schap die dat soort bedragen moeten opbrengen - waarom zou je daaronder gaan zitten?

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
JottemJ schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 10:25:
Muis + Hans Klok = Magische Muis.

Toch? :+

[...]
Helemaal mee eens. Zou alleen wel iets als dit doen om het professioneler te laten lijken. Sorry, kon het niet laten... :z

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2639/4034915050_669a3de83d_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin_Br
  • Laatst online: 23-08 21:25
Het gebrek aan een middle-click doet mij ernstig twijfelen of ik deze muis zal aanschaffen.

Ik gebruik deze knop regelmatig in Safari om links in een nieuwe tab te openen. Helaas kun je in Safari niet instellen dat alle links die een nieuw venster willen openen automatisch in een tab verschijnen. Ook al zo'n misser. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Nou, erg realistisch is dit ook niet. Als je het echt geloofwaardig wil maken moet je een motion blur gebruiken en dat met een layer mask en een airbrush modelleren. Als we nou toch gaan zeiken op het werk van een ander.....

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 24-08 19:17

Nik

Levertijd volgens iFactors: ± 2 weken. Ik wil toch wel even de boel aftasten voor ik deze muis aan ga schaffen. Mijn huidige Logitech is aan z'n eind, en feitelijk wil ik nu een Bluetooth muis. Wel zo netjes bij een MBP. Jammer dat je deze niet een paar weken op proef kunt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erwin_Br schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:02:
Het gebrek aan een middle-click doet mij ernstig twijfelen of ik deze muis zal aanschaffen.

Ik gebruik deze knop regelmatig in Safari om links in een nieuwe tab te openen. Helaas kun je in Safari niet instellen dat alle links die een nieuw venster willen openen automatisch in een tab verschijnen. Ook al zo'n misser. :(
Quit Safari
Open Terminal.app
Enter defaults write com.apple.Safari TargetedClicksCreateTabs -bool true and press enter
Open Safari
Notice that links that used to open in a new window will now open in a new tab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 00:10
Erwin_Br schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:02:

Je kunt toch gewoon command+klik doen? (of control+klik, weet ik zo niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net langs de Apple Store geweest. Moet zeggen dat ondanks dat hij kleiner is wel fijner in de hand ligt dan de Mighty Mouse. Verder vond ik de randen opmerkelijk scherp en vond ik het ook jammer dat er geen tap clicking is zoals op de trackpads.

Hij ziet er wel geweldig uit en is een stuk minder zwaar dan de Mighty Mouse wat voor mij echt een voordeel is, want dat is echt een log lomp ding! Ik heb er eentje laten reserveren en ga zeker mijn Mighty Mouse vervangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04 10:40
Exirion schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:07:
[...]

Nou, erg realistisch is dit ook niet. Als je het echt geloofwaardig wil maken moet je een motion blur gebruiken en dat met een layer mask en een airbrush modelleren. Als we nou toch gaan zeiken op het werk van een ander.....
Gaat wel heel erg offtopic, maar je hebt gelijk. Ik heb dit ook maar in een minuut of twee in elkaar gezet. Het ging me er alleen om dat ik me altijd heel erg stoor aan scherpe uitgeknipte randen. Niks dan lof voor JottemJ voor het openen van dit topic hoor, _/-\o_ moest gewoon even. (Must learn to control myself |:( , must stop... hahaha :9 )

Om dan toch even wat nuttigs te zeggen: Voor mij geen draadloze muizen meer. Ten eerste maakt mij dat in een grootverbruiker van batterijen, en ten tweede is het zo dat ik een exemplaar zonder draadje altijd lijk kwijt te raken. Ze zouden er 1 uit moeten brengen met draad. Dan zou ik er misschien 1 willen kopen.

[ Voor 18% gewijzigd door sergev op 22-10-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sergev schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 19:30:
[...]

Om dan toch even wat nuttigs te zeggen: Voor mij geen draadloze muizen meer. Ten eerste maakt mij dat in een grootverbruiker van batterijen, en ten tweede is het zo dat ik een exemplaar zonder draadje altijd lijk kwijt te raken. Ze zouden er 1 uit moeten brengen met draad. Dan zou ik er misschien 1 willen kopen.
Oplaadbare batterijen :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2009 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Ik heb er vanmiddag bij HTR in Utrecht even mee zitten te spelen. Erg fijn moet ik zeggen. Ookal heb ik geen problemen met m'n wireless Mighty Mouse, sterker nog ik vind het een erg fijne muis, ga ik deze zeker halen. Speelgoed :P

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRaptor
  • Laatst online: 06-08 23:29
iFixit heeft ook de Magic Mouse aan een 'stripbeurt' onderworpen. Nu is mooi te zien hoe de Magic Mouse er van binnen uitziet en hoe hij in elkaar steekt (...met veel lijm). :)

Magic Mouse Teardown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DS Motorsport
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-12-2023
Thx, dit was een van mij grootste ergernissen in de twee weken dat ik nu met een mac werk. Ben nog teveel aan de eindeloze windows menu'tjes gewend waarin je alle aanpassingen moet opzoeken. :P

OT: Beetje jammer dat de muis niet wat groter is en dat ie dan dus alle multitouch mogelijkheden ondersteund. Nu is het nog niet echt een alternatief voor het geniale touchpad naar mijn mening.
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 17:48:
[...]

Quit Safari
Open Terminal.app
Enter defaults write com.apple.Safari TargetedClicksCreateTabs -bool true and press enter
Open Safari
Notice that links that used to open in a new window will now open in a new tab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvone
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-05 00:28
@Zpottr
We raken erg off-topic, maar ik wil even zeggen dat ik voor een groot deel je punt wel zie, maar de laatste keer dat ik naar de wisselkoers heb gekeken was 69 dollar iets in de orde van 45 euro. Het verschil laat zich niet zomaar wegredeneren door de zaken die jij noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

4nGeLuS schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:00:
@Zpottr
We raken erg off-topic, maar ik wil even zeggen dat ik voor een groot deel je punt wel zie, maar de laatste keer dat ik naar de wisselkoers heb gekeken was 69 dollar iets in de orde van 45 euro. Het verschil laat zich niet zomaar wegredeneren door de zaken die jij noemt.
Denk dat je met die discussie niets opschiet. Apple gaat z'n prijzen er niet door aanpassen. Als je het goedkoper wilt, kun je het beste via eBay zoiets proberen te scoren. Maar onder de streep bespaar je dan nog geen 10 euro gok ik (vanwege verzendkosten). Als je al iets erop gaat besparen :)

Anyway, zijn ze al ergens te koop? Of wanneer is het te verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tom schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 00:23:
[...]

Denk dat je met die discussie niets opschiet. Apple gaat z'n prijzen er niet door aanpassen. Als je het goedkoper wilt, kun je het beste via eBay zoiets proberen te scoren. Maar onder de streep bespaar je dan nog geen 10 euro gok ik (vanwege verzendkosten). Als je al iets erop gaat besparen :)

Anyway, zijn ze al ergens te koop? Of wanneer is het te verwachten?
Mijn bestelling wordt voor 3 november verwacht...

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Woensdag bij Youmac een Magic Mouse gereserveerd. Hij zou gisteren binnen komen. Vandaag werd er gezegd dat ie evt. nog vandaag (vrijdag dus) zou komen en anders volgende week.

Schiet lekker op dus. Als het niet zeker weet (als verkoper), zeg dat dan ook tegen je klant. :(

Ben benieuwd, in de winkel voelde ie goed aan maar dat is niet representatief natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Bij iCentre zeiden ze dat de muis eind oktober komt. Dus dat is waarschijnlijk eind volgende week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Laatst online: 03-06 00:26
Heb gister mijn nieuwe iMac opgehaald bij MacMe in Leeuwarden. Wat een ding zeg :D Ook de muis is super.. ff wennen want ligt inderdaad wat anders in de hand dan de oude vertrouwde Mighty mouse.

+ Eindelijk verlost van dat scroll-balletje
- Ik mis de knoppen aan de zijkant voor expose :(

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandman I
Pics! :D Dan wel in het "Show je Apple Computer" Topic! :)

[ Voor 79% gewijzigd door Sandman I op 23-10-2009 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaterik
  • Laatst online: 03-06 00:26
Sandman I schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:54:
Pics! :D Dan wel in het "Show je Apple Computer" Topic! :)
Afbeeldingslocatie: http://img38.imageshack.us/img38/9846/79680943.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img38.imageshack.us/img38/1233/58850866.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img2.imageshack.us/img2/792/53885819.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img2.imageshack.us/img2/4536/49447986.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img38.imageshack.us/img38/4199/82806092.jpg

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigJeff
:9~

Hopelijk duurt het niet zolang totdat ze hier in Enschede bij de Xando te zien zijn, ben namelijk enorm benieuwd naar de muis :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Ik heb hem vandaag bij een vriend even mogen vast houden. Erg fijn muisje. Het is wel even wennen, maar hij komt er hier ook zeker bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzz
  • Laatst online: 05-11-2020
Flaterik schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 14:12:
Heb gister mijn nieuwe iMac opgehaald bij MacMe in Leeuwarden. Wat een ding zeg :D Ook de muis is super.. ff wennen want ligt inderdaad wat anders in de hand dan de oude vertrouwde Mighty mouse.

+ Eindelijk verlost van dat scroll-balletje
- Ik mis de knoppen aan de zijkant voor expose :(
Ziet er strak uit man!, heb mijn 24" iets te vroeg gekocht volgens mij >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-01-2024
Ligt het aan mij of is hij overal uitverkocht? De Magic Mouse?

Bekijk mijn site: Remko.me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrones schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:35:
Ligt het aan mij of is hij overal uitverkocht? De Magic Mouse?
Ik denk het niet, naar mijn idee zijn ze er nog niet behalve als je de nieuwe iMac koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
O, dan is het dat.. want ik kan ze nog nergens verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandman I
Ook net even bij de Apple Store geweest en even gevraagd of ik de Magic Mouse mocht uitproberen. Voelt goed aan moet ik zeggen! Het klikken en scrollen werkt fijn alleen zat ik nog een beetje te kloten met de finger-swipe functie... Meerdere keren dat ik de muis weg schoof :+ Dat zal denk ik gewoon een kwestie van wennen zijn. De is muis gereserveerd zodra deze binnenkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remko.me
Sandman I schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 15:54:
Ook net even bij de Apple Store geweest en even gevraagd of ik de Magic Mouse mocht uitproberen. Voelt goed aan moet ik zeggen! Het klikken en scrollen werkt fijn alleen zat ik nog een beetje te kloten met de finger-swipe functie... Meerdere keren dat ik de muis weg schoof :+ Dat zal denk ik gewoon een kwestie van wennen zijn. De is muis gereserveerd zodra deze binnenkomt :)
Enig idee wanneer ze in de store komen?

eind oktober dus.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandman I
Ze durfden het niet te zeggen. Het kan volgende week zijn maar het kan ook langer duren werd mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Sandman I schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:53:
Ze durfden het niet te zeggen. Het kan volgende week zijn maar het kan ook langer duren werd mij verteld.
Ik heb m via de online store besteld en ik hoop dat de 5 à 7 dagen kloppen :) Ik kan niet wachten om mijn Mighty Mouse met pensioen te sturen, zodat dit soort acties niet meer nodig zijn om weer te kunnen scrollen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/r4UqPrn8Nvev5GRgWWnsXHgV/full.jpg

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-08 22:39
net hier in de macstore in Montreal geweest.
Er fijn muisje,
Ze wisten mij hier nog niet te vertellen wanneer deze geleverd zou worden.
Je krijgt hem zoals hier boven vermeld wel bij een nieuwe Imac, als je een macbook oid koopt kan je hem er ook niet bij krijgen.
Hoop eigenlijk dat hij er volgend weekend is.
Laatste weekend hier namelijk en voor 69 dolar incl dan paar % btw er bij is zeg maar 75 dollar neem ik hem hier mee.
Anders over een paar weken weer als ik terug ben hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou een mooie geste van Apple zijn als ik mijn kapotte Mighty Muis kon inruilen. Ik wacht eerst of de uitval van deze eerste beta testers voor ik weer een Apple muis koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Laatst online: 28-08 11:34

Flappiewappie

Hier nog meer

Ik heb hem afgelopen zaterdag getest.

Hij muist lekker, en het touch reageert ook goed.

Jammer dat hij niet direct leverbaar is, draadloos is, en uiteraard de prijs....

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ik heb er afgelopen vrijdag mee gespeeld in de lokale iCentre (niet naar levertijden gevraagd aangezien er hier binnenkort weer 5 nieuwe iMacs binnenkomen) en ik ben er zeer over te spreken. De muis was zeer nauwkeurig en het scrollen ging heerlijk en zal ook heerlijk blijven gaan (mijn grootste probleem met de MightyMouse was de snel vervuilde scrollbal) waar ik echter vind dat ze zijn achtergebleven is de gewone klik. Je moet nu perse gebruik maken van de hardwarematige knop terwijl ik graag had gezien dat een tikje (net zoals op je trackpad). Je moet dus nu echt klikken en dat vereist iets meer "kracht" dan gewoon je vinger optillen en aantikken. Wie weet kunnen ze dit nog realiseren met een firmware-update ,want de hardware moet dat wel kunnen.

Mensen die het jammer vinden dat er bijvoorbeeld geen pinch functie opzit moeten zich wel afvragen hoe ze zich dat zien gebruiken op die muis, het lijkt mij zeer onpraktisch om mijn hand op te moeten tillen, te bollen en dan met 2 vingers op een krom oppervlak te gaan zitten knijpen, maarja dat ben ik :D

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
is de hele rug van de muis "touch-enabled"? Mij lijkt het namelijk praktisch om hem op te kunnen pakken en hem dan als draadloos touchpad te kunnen gebruiken.

Als je de hele rug kan gebruiken dan denk ik dat er vast wel een hack voor zou kunnen komen.

[ Voor 23% gewijzigd door Magic op 26-10-2009 11:33 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Laatst online: 28-08 11:34

Flappiewappie

Hier nog meer

Magic schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:32:
is de hele rug van de muis "touch-enabled"? Mij lijkt het namelijk praktisch om hem op te kunnen pakken en hem dan als draadloos touchpad te kunnen gebruiken.

Als je de hele rug kan gebruiken dan denk ik dat er vast wel een hack voor zou kunnen komen.
Het hele gedeelte waar je vinger ligt is touch enabled :-)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimsaint
Herby schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:23:
Mensen die het jammer vinden dat er bijvoorbeeld geen pinch functie opzit moeten zich wel afvragen hoe ze zich dat zien gebruiken op die muis, het lijkt mij zeer onpraktisch om mijn hand op te moeten tillen, te bollen en dan met 2 vingers op een krom oppervlak te gaan zitten knijpen, maarja dat ben ik :D
Wat is erg jammer vind is dat je niet alleen slechts een klein assortiment multitouch gestures kan gebruiken, maar dat ze ook nog eens functies van de mighty mouse hebben weggelaten (squeeze for exposé, middle click for dashboard). Ik kneep echt heel de dag in mijn muis, en dat zal ik nu via mijn toetsenbord moeten doen. Ik noem dat eerder een achteruitgang dan vooruitgang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Magic schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:32:

Volgens mij gaat je dat vies tegenvallen, het is namelijk geen plat oppervlak maar een bolling en dat is gewoon niet fijn (probeer nu maar eens op je muis te doen alsof het een trackpad is).
pimsaint schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 11:59:
[...]

Wat is erg jammer vind is dat je niet alleen slechts een klein assortiment multitouch gestures kan gebruiken, maar dat ze ook nog eens functies van de mighty mouse hebben weggelaten (squeeze for exposé, middle click for dashboard). Ik kneep echt heel de dag in mijn muis, en dat zal ik nu via mijn toetsenbord moeten doen. Ik noem dat eerder een achteruitgang dan vooruitgang...
Je bent echt de eerste waar ik van hoor dat hij de sqeeze-functie fijn vind, daarom hebben ze die ook maar weggelaten vermoed ik, te weinig animo. Je kunt met deze muis waarschijnlijk wel een nieuwe gesture verwachten welke de squeeze zal vervangen, tijd zal het leren.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik ben geen apple gebruiker maar toch trekt deze muis wel mijn aandacht.
Omdat het oppervlakte eigenlijk een trackpad is zouden (in de theorie) functies bij verzonnen kunnen worden mits de software er maar is?
Zou mij niks verbazen als deze muis een opstap is naar iets groters (lees: meer functies)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht geduldig op 10.6.2 en dan als een speer naar de apple boer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Want.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:07

rammes

koekebakker 1e klas

support voor de magic mouse :)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 06:20
Lijkt me een leuk ding. Ga hem nu van te voren wel eens testen want vorige apple muizen waren ondingen (heb 3 verschillende gehad, MM, MMBT & Pro Mouse). Jammer vind ik dat je hem niet met een kabeltje op kan laden. En ook op die manier gelijk bedraad kan gebruiken.

Mijn logitech performance mouse mx kan dat wel. De logitech is wel 30 euro duurder :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan issie compatible met m'n macbook 13" nu alleen nog maar met de nieuwe imac's |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsbel schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:37:
Ik ben geen apple gebruiker maar toch trekt deze muis wel mijn aandacht.
Omdat het oppervlakte eigenlijk een trackpad is zouden (in de theorie) functies bij verzonnen kunnen worden mits de software er maar is?
Zou mij niks verbazen als deze muis een opstap is naar iets groters (lees: meer functies)
Dat zou kunnen, maar ik weet niet in hoeverre dit ook hardware-gerelateerd is. Voor pinch (zoom) moet de relatieve afstand tot elk contactpunt van de vingers worden gemeten, terwijl voor de huidige functies de totale verplaatsing van een of twee vingers voldoet.

Bij de oudere typen trackpads van de non-unibody modellen zijn twee vinger gestures om te scrollen mogelijk, maar kunnen de nieuwe functies (>2 vingers, pinch, flip, rotate, exposé) niet worden toegepast.

Ik denk eerlijk gezegd dat de keuze voor de huidge functies weloverwogen en definitief is, omdat ik me kan voorstellen dat tijdens pinch, rotate of > 2 vingers (bijv exposé) de Magic Mouse alle kanten op vliegt. Maar je weet maar nooit natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:01
Goed, ik heb hem daarnet even in Rotterdam in de Machouse bij het station getest. Ook hadden ze de nieuwe iMacs staan (Damn wat een mooi beeld, dat zwart).

Magic Mouse lijkt leuks, maar een aantal punten:

- Klein. Hij is zo ongeloofelijk klein, te klein imo, zeker omdat ik een Deathadder gewent ben.
- Ergonomie, dat is zo slecht. Volgens mij krijg je keihard RSI als je er te lang mee werkt. ;)
- Nog steeds geen rechtermuisklik met 2 vingers op de muis...
- Het scrollen werkt heel slecht. Heel even daar geprobeerd in iTunes, maar het gaat vrij 'sluggish' en niet direct zoals bij een normaal wieltje.

Jammer, ik dacht dat Apple eindelijk een mooi muis zou uitbrengen, maar als ik een nieuwe koop voor m'n mac, word dat gewoon een Razer of Logitech oid :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Al die reacties. Voor mij is het gewoon een gadget bij mijn iMac en hou daarom voorlopig nog gewoon even mijn Mighty Mouse ernaast.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Ik vind de meningen nogal verdeeld :S Ik ben benieuwd hoe ik hem vind als ik hem ergens tussen 30 oktober en 4 november ontvang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Weet iemand nog hoe dat bij de introductie van de Mighty Mouse gegaan is, werden toen de usb en de draadloze versie gelijktijdig geïntroduceerd of eerst de draadloze versie? Ik hoop zelf stilletjes dat er op een later tijdstip alsnog een usb versie op de markt wordt gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05:40
Lounge Deluxe schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:44:
Weet iemand nog hoe dat bij de introductie van de Mighty Mouse gegaan is, werden toen de usb en de draadloze versie gelijktijdig geïntroduceerd of eerst de draadloze versie? Ik hoop zelf stilletjes dat er op een later tijdstip alsnog een usb versie op de markt wordt gebracht.
Er is een USB versie. Word de Apple Mouse genoemd, helaas is dat wel de bekablede versie met balletje. Ik weet niet of er een bekabelde versie komt. Voor mijn gevoel wilt Apple van de kabels af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Tales schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:48:
[...]

Er is een USB versie. Word de Apple Mouse genoemd, helaas is dat wel de bekablede versie met balletje. Ik weet niet of er een bekabelde versie komt. Voor mijn gevoel wilt Apple van de kabels af.
Ik bedoel natuurlijk een usb-versie van de Magic Mouse, een bedrade Mighty/Apple Mouse heb ik al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 22:39
usb-versie zal er niet komen. Past gewoon niet in de lijn met producten die Apple nu voert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spork
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-08 11:56
Lounge Deluxe schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 17:44:
ik denk het ook niet, want uiteindelijk is het hele concept van de imac: een opgeruimd bureau. en tegenwoordig (denk ik) dat bluetooth vergenoeg ontwikkeld is voor een goede muis

maar weet iemand hoelang de baterijen doorgaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spork schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:13:
[...]

maar weet iemand hoelang de baterijen doorgaan??
Apple beweerd zelf dat ze tot 4 maanden meegaan, maar het valt weer te bezien hoe lang dat echt is. Ligt natuurlijk ook aan hoe lang en wat je ermee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en wat de sterkte van de batterij is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 20:49:
[...]

Apple beweerd zelf dat ze tot 4 maanden meegaan, maar het valt weer te bezien hoe lang dat echt is. Ligt natuurlijk ook aan hoe lang en wat je ermee doet.
Ik had gehoord zes maanden, maar uiteindelijk ligt het er ook aan hoe intensief je de muis gebruikt.
Ik heb de batterijen van mijn Mighty Mouse nog nooit vervangen en die gaan ondertussen al bijna een jaar mee...
Verwijderd schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 18:11:
Ben net langs de Apple Store geweest. Moet zeggen dat ondanks dat hij kleiner is wel fijner in de hand ligt dan de Mighty Mouse. Verder vond ik de randen opmerkelijk scherp en vond ik het ook jammer dat er geen tap clicking is zoals op de trackpads.
Heeft niemand opgemerkt zoals ik, dat de randen van de nieuwe muis redelijk scherp zijn? Of ben ik gewoon gek?
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste