Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft niemand opgemerkt zoals ik, dat de randen van de nieuwe muis redelijk scherp zijn? Of ben ik gewoon gek?
Ze zijn inderdaad hoekig maar echt scherp nee vind van niet.
Het randje van m'n macbook 13" vind ik scherper als ik de onderkant van m'n pols er op leg |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Iemand al een manier gevonden om de Magic Mouse in Windows te laten scrollen? Mijn baas heeft gister een 27" iMac gekocht en wil Windows gebruiken voor een aantal programma's, maar in Windows kan hij niet scrollen.

We moesten ook al het del knopje remappen i.v.m. domein inloggen (del zit natuurlijk niet op een BT keyboard) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zo ver ik weet (correct me if i'm wrong) zijn er nog geen drivers voor Windows dus in VM of Bootcamp zal je muis niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Er zijn inderdaad nog geen drivers voor. Iemand al meer gehoord over de komst van deze drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Good Fella schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:18:
Iemand al een manier gevonden om de Magic Mouse in Windows te laten scrollen? Mijn baas heeft gister een 27" iMac gekocht en wil Windows gebruiken voor een aantal programma's, maar in Windows kan hij niet scrollen.

We moesten ook al het del knopje remappen i.v.m. domein inloggen (del zit natuurlijk niet op een BT keyboard) :+
Voor het del knopje kun je "gewoon" Fn + Backspace (die bij Apple Delete heet) indrukken. Dus inloggen wordt dan Control-Alt-Fn-Delete.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Tijn89 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:07:
usb-versie zal er niet komen. Past gewoon niet in de lijn met producten die Apple nu voert.
Apple voert op dit moment precies dezelfde producten als ten tijde van de introductie van de Mighty Mouse, maar het blijft afwachten. Apple heeft immers ook nog toetsenborden met draad, dus ik blijf nog eventjes hopen op een usb Magic Mouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Digistorm schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 13:37:
[...]

Voor het del knopje kun je "gewoon" Fn + Backspace (die bij Apple Delete heet) indrukken. Dus inloggen wordt dan Control-Alt-Fn-Delete.
Dat heb ik ook wel geprobeerd, maar dat werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:17
Verwijderd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:42:
[...]

Dan issie compatible met m'n macbook 13" nu alleen nog maar met de nieuwe imac's |:(
http://support.apple.com/kb/DL950

zou maar vast gaan rennen naar de apple boer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:17
...

[ Voor 97% gewijzigd door stormfly op 28-10-2009 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stormfly schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:28:
[...]

http://support.apple.com/kb/DL950

zou maar vast gaan rennen naar de apple boer ;-)
Heeft geen nut ze hebben hem nog niet op voorraad |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:22

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 13:59:
Heeft geen nut ze hebben hem nog niet op voorraad |:(
Krijg jij geen hoofdpijn?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Die van mij is zojuist op 'Prepared for shipment' gezet, als ik kijk naar Amerikaanse bestelstatus. Kijk ik naar onze eigen store, dan staat er 'Nog niet verzonden'... lopen we achter ofzo?

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 14:55:
Die van mij is zojuist op 'Prepared for shipment' gezet, als ik kijk naar Amerikaanse bestelstatus. Kijk ik naar onze eigen store, dan staat er 'Nog niet verzonden'... lopen we achter ofzo?
'Prepared for shipment' betekent dat het pakket is klaargemaakt (prepared dus ;)) voor verzending, maar dan is het nog niet verzonden. Dat zal wel spoedig gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:19

Kettrick

Rantmeister!

Good Fella schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:33:
Er zijn inderdaad nog geen drivers voor. Iemand al meer gehoord over de komst van deze drivers?
We mogen toch hopen dat dit in de nieuwe windows 7 versie van bootcamp geregeld is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:05:
[...]

'Prepared for shipment' betekent dat het pakket is klaargemaakt (prepared dus ;)) voor verzending, maar dan is het nog niet verzonden. Dat zal wel spoedig gebeuren.
Najah, hij mag zo onderhand wel komen. Het is nu eind oktober. :P

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:46:
[...]

Najah, hij mag zo onderhand wel komen. Het is nu eind oktober. :P
Eens! Nieuwe Macs liggen al in de winkel, maar de muis...ho maar. Ik vind het een beetje teleurstellend dat ze de muis aankondigen maar niet meteen kunnen leveren.
Was vandaag ook weer even langs de Apple winkel geweest maar die zeggen "Misschien volgende week..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was gister even bij de Xando in Zwolle en wou even de magic mouse proberen. Alleen staat overal nog de oude muis aan de macs geplugd (natuurlijk omdat die magic mouse anders snel word gestolen?). En het was iets te druk, en ik had niet alle tijd .. dus helaas heb ik hem nog niet geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:21:
[...]

Eens! Nieuwe Macs liggen al in de winkel, maar de muis...ho maar. Ik vind het een beetje teleurstellend dat ze de muis aankondigen maar niet meteen kunnen leveren.
Was vandaag ook weer even langs de Apple winkel geweest maar die zeggen "Misschien volgende week..."
Krijg net een mailtje van Apple dat het verzonden is. Heb ik even geluk: pas vanmorgen het afleveradres aan omdat ik een tijdje thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:21:
[...]

Bij mij hebben ze hem al maar ze moeten iets bedenken om hem neer te zetten. Anders is die zo weg! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:03
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 20:50:
[...]

Bij mij hebben ze hem al maar ze moeten iets bedenken om hem neer te zetten. Anders is die zo weg! ;)
En waar is bij mij?

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:05:
[...]

Er staat nu duidelijk op de Nederlandse Store: verzonden.

Niet zo eigenwijs. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 06:54
Lounge Deluxe schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:10:
[...]

Apple voert op dit moment precies dezelfde producten als ten tijde van de introductie van de Mighty Mouse, maar het blijft afwachten. Apple heeft immers ook nog toetsenborden met draad, dus ik blijf nog eventjes hopen op een usb Magic Mouse.
Lijkt mij wish full thinking. Apple voert namelijk niet dezelfde producten als toen. De mighty mouse werd eerst uitgebracht met draad en een jaar later 'verbeterd' door draadloos te maken met blue tooth. Ik vermoed (geen zin om het uit te zoeken) dat in 2005 nog niet alle computers van Apple bluetooth hadden. Dit is nu wel het geval, dus waarom zouden ze een stap terug doen? Verder zeggen ze ook in het iMac filmpje dat ze *iets in de trand van* perfectie op je bureau hebben bereikt door een draadloos toetsenbord en muis. Dus nogmaals; een stap terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Dat lijkt me wat snel geconcludeerd. De early 2009 iMac-modellen gingen vergezeld van een nieuw toetsenbord met draad (zonder numeriek gedeelte), dus Apple heeft de invoerapparaten met draad zeker niet opgegeven en ik blijf vooralsnog hopen op een bedrade muis.

Die usb 2.0-poorten op het bedrade toetsenbord in combinatie met een recente iMac zijn bijzonder handig, dus hoezo zijn bedrade invoerapparaten een stap terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 09:53
Als ze nou gewoon een versie maken die je met een usbkabel ook kan opladen..... draad fans ook weer blij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJOE®DO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01-2021

SJOE®DO

Gadget enthusiast

Ik heb hem net binnen gekregen! :D

Afbeeldingslocatie: http://i.snaplog.com.s3.amazonaws.com/6D_HWcN2kMemh8qaN0F2yPS8D_2.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door SJOE®DO op 29-10-2009 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ze een magic mouse met docing station maken is het ook goed voor mij zolang ik maar geen batterijen hoef te verwisselen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
En wanneer is de verzenddatum? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJOE®DO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01-2021

SJOE®DO

Gadget enthusiast

Ik kreeg gisteren een mailtje dat ie was verzonden. :)

[ Voor 57% gewijzigd door SJOE®DO op 29-10-2009 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
SJOE®DO schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:28:
Hmm. Ik probeer Track & Trace te raadplegen met dat 3SAZ...-nummer, maar TNT snapt het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
THE_BASE schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:27:
[...]

En wanneer is de verzenddatum? :P
SJOE®DO schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:28:
THE_BASE schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:32:
[...]

Hmm. Ik probeer Track & Trace te raadplegen met dat 3SAZ...-nummer, maar TNT snapt het niet?
Levertijd Apple producten - Deel 7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Laatst online: 18-09 19:30
Ik heb hem ondertussen ook binnen, eerst eens aan mijn mac gehangen, dat werkt best goed.

Ben nu bezig om hem onder Win7 ook aan de praat te krijgen. Hij voelt best fjin aan, maar het is wel even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-11-2020
sorted.bits schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 19:09:
Ik heb hem ondertussen ook binnen, eerst eens aan mijn mac gehangen, dat werkt best goed.

Ben nu bezig om hem onder Win7 ook aan de praat te krijgen. Hij voelt best fjin aan, maar het is wel even wennen.
En werkt het met win7??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wennen maar als je eenmaal gewend ..in een woord _/-\o_ heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHochstenbach
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-02-2021
Heb 'm ook al binnen, en je moet idd er aan wennen. Vooral aan de manier waarop je m moet vasthouden. Maar na een uurtje ben ik er al aan gewend. Prachtig apparaat :)

Vraag me overigens af waarom ze het nog een 'muis' noemen. Lijkt totaal niet meer op dat dier tegenwoordig ;)

[ Voor 25% gewijzigd door RHochstenbach op 29-10-2009 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Zo. Dingetje is binnen, wat een genot om mee te werken:

+ scrollen is veel sneller
+ in Finder makkelijk voor- of achteruit
+ werkt overall sneller
+ mooi configuratiescherm

- had wel iets groter/hoger mogen zijn, zodat hij iets prettiger in de hand ligt

Toch een fijn ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 20:26
Hij werkt inderdaad echt heerlijk! Ergomisch maak ik me eigen geen zorgen door de vorm, maar dat gaan we na een week werken wel merken ;)

Windows 7 onder VMware Fusion draaiend werkt alles ook (click/righclick + scrollen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0sty
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09-2023
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:46:
als ze een magic mouse met docing station maken is het ook goed voor mij zolang ik maar geen batterijen hoef te verwisselen...
of gewoon de mogelijkheid om een usb kabel aan te sluiten zodat je hem alsnog kan gebruiken als de batterij op is en deze gewoon via de usb poort kan opladen. (scheelt weer ff een docking station) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Gh0sty schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:11:
[...]

of gewoon de mogelijkheid om een usb kabel aan te sluiten zodat je hem alsnog kan gebruiken als de batterij op is en deze gewoon via de usb poort kan opladen. (scheelt weer ff een docking station) :P
Ach, hij zou niet verkeerd staan in mijn iPhone-dock. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
THE_BASE schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:26:
[...]

Ach, hij zou niet verkeerd staan in mijn iPhone-dock. :)
Draadloos opladen! Ipv normale batterijen speciale in de magic mouse, en dan muismat die die accu draadloos kan opladen.. hoeft er ook geen ander design te komen of wij weer een nieuwe muis te kopen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Arnold op 30-10-2009 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja met die inductietechnologie die ook in je elektrische tandenborstel zit. Zou moeten werken zeg ik zomaar met mijn beperkte technische kennis. Zou wel weer zo'n apple-eigenaar opschep momentje zijn; 'mijn muis gaat lekker nooit leeg :p'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:16

HaterFrame

Well... Poo came out!

Maar dan heb je weer een muismatje met draad....

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
MetaFrame schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:25:
Maar dan heb je weer een muismatje met draad....
Ja nu heb je een batterijen oplader in het stopcontact? :P
Of anders een dock + draadje op je desk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de muis ook binnen.
Moet de update nog installeren zodat ik hem goed kan beoordelen.
Wat me al wel tegenvalt zijn de 2 glijstroken. Dat is schuurpapier voor m'n bureau.
En het maakt ook een stuk meer geluid dan bijv. m'n MX Revolution.

Eens kijken of daar wat onder te plakken valt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:55

Maximus

There is no substitute

Heb de Magic Mouse gisteren ook mogen ontvangen. Ben behoorlijk positief over de muis. Het feit dat het 1 groot vlak is waar je alles mee kunt doen vind ik zelf erg fijn. Moest wel erg wennen aan het platte design van de muis. Het scrollen is werkelijk een verademing wanneer je al die scrollwheels gewend bent :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Maximus schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 08:08:
Heb de Magic Mouse gisteren ook mogen ontvangen. Ben behoorlijk positief over de muis. Het feit dat het 1 groot vlak is waar je alles mee kunt doen vind ik zelf erg fijn. Moest wel erg wennen aan het platte design van de muis. Het scrollen is werkelijk een verademing wanneer je al die scrollwheels gewend bent :)
En ik mis Exposé en snel naar Dashboard. Nu maar wennen aan mijn interactieve rechterbovenhoek en F3. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfoe.. wat is die muis wennen zeg! Helemaal als je een enterprise van Logitech gewend bent.

Iemand enig idee hoe je via de terminal de snelheid van de muis verder op kan voeren? Tracking speed staat al op max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 00:52:Iemand enig idee hoe je via de terminal de snelheid van de muis verder op kan voeren? Tracking speed staat al op max.
Misschien met USB Overdrive? Die gebruik ik altijd voor gewone muizen. Maar het zou kunnen dat je dan de extra functies van de Magic Mouse kwijt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar was ik mee bekend inderdaad. Maar wat met dat tooltje kan, kan vast via een terminal commando. Daar ben ik juist naar op zoek. Ben niet zo van de tooltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Volgens mij kan dat niet via een terminal commando. Het is geen tool die al ingebouwde maar verstopte functies activeert (zoals TinkerTool) maar hij installeert een eigen kernel extensie. Dus hij vervangt de ingebouwde muis driver.

Helaas denk ik dat het juist om die reden niet zal werken met de Magic Mouse (in elk geval de nieuwe multitouch functionaliteit) omdat die een aparte driver nodig heeft. Maar het is te proberen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
ik heb zelf van de week in de mac winkel hier in groningen (macme) even de magic mouse geproebeerd.
moest even aan de balie vraagen want hij lag er niet bij (om de reden dat ze hem dan kwijt zouden zijn)
maar ik kon er in een snelle 5 minutten niet overtuigt door raaken. lag niet echt lekker in de hand gestures voelden raar.

maar nu kwam er vandaag een bekende langs die de nieuwe 27" imac had gekocht en wou er een paar dingen mee doen dus kwam naar mij toe of ik hem daarmee kon helpen (natuurlijk deed ik dat graag wie wil er nou niet met een gloedje nieuwe 27" imac speelen)
en daar zat dus ook de magic mouse bij en heb hem dus de heele middag gebruikt, en ik moet zechen dat hij begon te wennen en dat ik de gestures ook ging gebruiken scrollen ging na wat gewenning geweldig.
alleen rechts klikken blijft maar raar ( je linker vinger moeten optillen)

al met al een goeie muis als ergonomie je niet zo veel uit maakt.
ik vind hem zelf zeer mooi zou hier niet mis staan bij mijn macbook pro maar vind zelf de prijs te hoog voor wat je krijgt.

ik hou het eerst gewoon lekker bij mijn mx-518 die licht mij nog steeds het beste in de hand.
jammer dat die niet zo mooi is als de magic mouse maar ja je kan niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sk1nny666 schreef op maandag 02 november 2009 @ 00:31:
en daar zat dus ook de magic mouse bij en heb hem dus de heele middag gebruikt, en ik moet zechen dat hij begon te wennen en dat ik de gestures ook ging gebruiken scrollen ging na wat gewenning geweldig.
Ik vroeg me terwijl ik het dik gedrukte las of ik dat nu ook al deed, dus even getest, en het moet wel dat ik dat standaard doe. Probeer op een Mighty Mouse maar eens rechts te klikken met je linker vinger er op. Mij lukt het niet. :P

edit:
Moet ik het wel dik gedrukt maken... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2009 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:30
sk1nny666 schreef op maandag 02 november 2009 @ 00:31:
Wat GuidoH zegt, dat is inderdaad niet nieuw.

Bij de Mighty Mouse moet je ook je linkervinger optillen om rechts te klikken. De eerste week is het wennen, vervolgens gaat het automatisch en merk je niet eens meer dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk1nny666
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09 09:28
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 01:48:
[...]

Ik vroeg me terwijl ik het dik gedrukte las of ik dat nu ook al deed, dus even getest, en het moet wel dat ik dat standaard doe. Probeer op een Mighty Mouse maar eens rechts te klikken met je linker vinger er op. Mij lukt het niet. :P

edit:
Moet ik het wel dik gedrukt maken... 8)7
daarom zech ik ook dat het maar raar blijft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 11:30
sk1nny666 schreef op maandag 02 november 2009 @ 08:38:
[...]

daarom zech ik ook dat het maar raar blijft. ;)
Het werkwoord is zeggen, niet zechen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
Weetje:

Ik had Snow Leopard nog niet geinstalleerd staan en we m'n magic mouse draaiende met de drivers onder Leopard. Toen ik vandaag de upgrade naar Snow Leopard uitvoerde werkte de muis wel qua links/rechts klik, maar niet scrollen of de andere functies. Ook in de Software Update kwam de driverupdate naar de snow leopard versie niet voor. Deze moet je dus zelf handmatig updaten voor alles onder Snow Leopard werkt. Echter heeft die toch eerst 10.6.1 nodig voor de deze kan installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 01:48:
Probeer op een Mighty Mouse maar eens rechts te klikken met je linker vinger er op. Mij lukt het niet. :P
Schot voor open doel: houdt de ctrl toets eens ingedrukt :P

In diverse reviews heb ik echter al wel kunnen lezen dat het rechtermuisklikken met de Magic Mouse wel verbeterd is en niet zo irritant werkt als op de Mighty Mouse. Leuk voor mensen die daar moeite mee hadden, misschien dat deze nieuwe muis dan toch nog wat voor hun is (uiteraard is het nog altijd beter om het zelf uit te proberen in de winkel). Persoonlijk heb ik er ook nooit last van gehad, ging eigenlijk van nature al zo.

[ Voor 5% gewijzigd door ppl op 02-11-2009 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

Het probleem met de Mighty Mouse is dat je je linker vinger soms heel ver op moet tillen voordat de muis niet meer vindt dat je hem op de muis hebt liggen. De sensor die kijkt welke vinger op de muis ligt is bij de Mighty Mouse erg gevoelig (in ieder geval bij mijn exemplaar). Ik hoop dat de Magic Mouse meer als een trackpad werkt en er toch echt aanraking nodig is voor een registratie.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digistorm schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:15:
Het probleem met de Mighty Mouse is dat je je linker vinger soms heel ver op moet tillen voordat de muis niet meer vindt dat je hem op de muis hebt liggen. De sensor die kijkt welke vinger op de muis ligt is bij de Mighty Mouse erg gevoelig (in ieder geval bij mijn exemplaar). Ik hoop dat de Magic Mouse meer als een trackpad werkt en er toch echt aanraking nodig is voor een registratie.
Dat laatste kan ik bevestigen. Werk nu sinds zaterdag ochtend met de Magic Mouse en in het begin was het voor mij zwaar wennen. Ben dikke Logitech muizen gewend waar je je hand op legt en de palm zo ondersteunt wordt. Je kan dan gewoon je vingers laten rusten / liggen. Je hebt dus niet je vingers nodig om de muis te bewegen / op z'n plaats te houden.

Dat vind ik een groot nadeel van Magic Mouse (Mighty nooit gebruikt). Je moet echt je vingers gebruiken voor het bewegen van de muis en de palm van je hand heeft geen ondersteuning. Krampachtig als wat dus! Ook raken de vingers die aan de zijkant van de muis zitten te snel het bureaublad, waardoor het soms iets te stroef gaat.

Ik geef de muis nog even de kans, maar zie het somber in. Het oppervlakte is ook een stuk ruwer dan een trackpad van een MacBook. Hierdoor is zijwaarts swipen voor mij amper te doen, moet te veel mijn best doen en het voelt niet aan als een natuurlijk beweging. Als ze nou eens gestures maken die je zelf in kan stellen, bijv. 3 vingers naar beneden om een pagina terug te gaan. Dan zit je nog in de normale bewegingsrichting van je vingers. En maak de toplaag aub van aluminium!

Daarentegen is het scrollen echt fantastisch. Zelfde als op de iPhone. Je geeft een zwiep en hij blijft doorscrollen!

Gemengde gevoelens over de muis, ene kans niet ergonomisch en ik vind een paar extra knoppen toch wel fijn. Daarentegen klikt hij wel fijn en is het scrollen gewoon ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ppl schreef op maandag 02 november 2009 @ 15:53:
[...]

Schot voor open doel: houdt de ctrl toets eens ingedrukt :P
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Digistorm schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:15:
Sommige mensen vinden het irritant dat ze uberhaupt een vinger op moeten tillen maar je hoeft het echt niet ultra hoog te doen. Op zowel de Mighty Mouse als de Magic Mouse als de Apple Mouse zitten sensoren die merken of je een vinger op die plek hebt liggen of niet. Ze zijn dus allemaal aanraakgevoelig. Zolang je vinger maar niet ergens aan de linkerkant contact maakt is er niks aan de hand. Het probleem met die Mighty Mouse/Apple Mouse is meer dat zodra hij ook maar 2 vingers ziet hij het herkent als een leftclick. Dat zorgt bij sommigen er kennelijk voor dat ze een nogal krampachtige wijze van rightclicken hebben. Ik heb meer de verwachting dat de Magic Mouse in dat opzicht is verbeterd omdat het multitouch kan doen. Het zal dan eerder detecteren of er iets aan de linkerzijde of rechterzijde zit ongeacht hoeveel vingers.
Als je met de linkerknop klikt wanneer je ctrl ingedrukt houdt is dat een rechtermuisklik. Daarom is het ook een schot voor open doel. Echter is dit voor sommige Mighty Mouse gebruikers wel de uitkomst voor het probleem met hoe je een rechtermuisklik doet. Dat zal het voor Magic Mouse mensen ook wel zijn. Het zal alleen voor een aantal mensen nog wel de reden zijn om voor een muis van Logitech, Microsoft, etc. te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat je je linker vinger op moest tillen omdat hij op een bepaalde manier naar beneden klikte, maar ik kom er net achter dat het eigenlijk voelt waar je vingers zitten. Zelfs met je vinger er een millimeter boven herkent hij hem. :P

Maar ja, beetje offtopic want 't gaat over de Magic mouse hier en niet over de bijna antieke Mighty mouse. Om nog even bij de Mighty mouse gesproken; je krijgt een nieuwe als je er over belt dat de scrollwheel het niet meer doet! Na zo'n 2 dagen staat er een UPS meneertje voor je deur met een nieuwe + doos om de oude terug te sturen!

Nu ontopic: weet iemand of hij al te krijgen is in Arnhem / Eindhoven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:20
Net zowaar een Magic Mouse in de schappen van de MM in Rotterdam, heb er natuurlijk eentje meegepikt, en er was nog 1 over, voor diegene die snel is :LOL

joepie vanavond uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 17:23
Ik heb mijn exemplaar besteld in de online Apple store zojuist ontvangen.
Eerste indruk, plat maar fijn! :)

Het valt me trouwens op dat de aanwijssnelheid van de muis lager is dan m'n oude Logitech. En toch kan hij niet sneller ingesteld worden. Zijn hier trucjes voor?

Eventjes wat foto's gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2551/4072002212_9ba47c5eba.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3499/4071239439_73d9667bae.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2435/4072002396_d265acf918.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2717/4071239633_3b0a2596e3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2660/4071239763_3cf1a73eb8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2676/4072002582_617de57216.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2794/4071241679_1c1b28b1c5.jpg

Klik voor een vergroting :)

[ Voor 70% gewijzigd door Johnvh op 03-11-2009 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandman I
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:51
Even een mailtje gestuurd naar iCentre waar ik mijn exemplaar besteld heb... Helaas kreeg ik de volgende reactie terug...
de Magic Mouse komt op dit moment druppelend bij ons binnen.
Wij moeten alleen nog zo'n kleine 500 orders verwerken die nog openstaan.
Het kan dus best zijn dat het nog zeker minimaal 2 weken duurt voordat er een normale voorraad is.
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnvh schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:15:
Het valt me trouwens op dat de aanwijssnelheid van de muis lager is dan m'n oude Logitech. En toch kan hij niet sneller ingesteld worden. Zijn hier trucjes voor?
USB Overdrive?

http://www.usboverdrive.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 17:23
Bedankt, heb ik even getest en de aanwijzer gaat geweldig snel!
Helaas werkt het nog niet lekker met de Magic Mouse. Scrollen werkt niet enzo. Nog even geduld hebben dus! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Ik heb net bij de MM even gespeeld met de magic mouse en moet zeggen dat 'ie me goed bevalt. Het enige wat de heren daar me niet konden vertellen is hoe het zit met de ondersteuning van de magic mouse voor Windows 7 en mijn laptop.

Heb het antwoord al gevonden; alleen de basis functionaliteit werkt, dus geen gestures helaas.

http://discussions.apple....sageID=10436161&#10436161

[ Voor 26% gewijzigd door LordMorgoth op 03-11-2009 15:24 ]

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReMCoDijKSTRa
  • Laatst online: 11:37
Voor mensen in Friesland, in Ureterp bij MediaPower hebben ze nog één exemplaar op voorraad liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De gestures van de Magic Mouse werken niet onder Windows
Maar gaat Apple daar nog verandering in brengen? Ik weet dat jullie dat ook niet zeker weten, maar jullie weten er alleszinds meer van als mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Laatst online: 08:26
Tot nu toe heeft Apple drivers uitgebracht voor z'n trackpads en muizen onder Windows. Nu geven ervaringen uit het verleden natuurlijk geen garantie voor de toekomst, maar het zit er dik in dat er een soort van ondersteuning komt. Maar...

Neem bijv. de ondersteuning van de nieuwe glazen touchpads, die in oktober vorig jaar zijn geïntroduceerd. Er kwam eerst een update in december 2008, Gizmodo zei daarover: "it still sucks, just differently." In augustus kwam er pas weer een update. Nu werkt het op zich goed, maar geen multitouch zoals onder Mac OS X.

Kortom, als je de muis met Windows wilt gebruiken, zou ik hem pas kopen als er goede drivers zijn :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Sandman I schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:52:
Even een mailtje gestuurd naar iCentre waar ik mijn exemplaar besteld heb... Helaas kreeg ik de volgende reactie terug...
Ik had nu de Mighty Mouse besteld via A-Mac nadat ik veel te lang heb moeten wachten op Snow Leopard die pre-orderd was via de Apple store.
Levertijd valt me erg tegen. Alsof die muizen met paard en wagen vanuit Shanghai/China whatever moeten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Laatst online: 18-09 12:04
Tijn89 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 19:07:
usb-versie zal er niet komen. Past gewoon niet in de lijn met producten die Apple nu voert.
Voor een merk dat zich zo milieuvriendelijk noemt klopt dat eigenlijk niet helemaal he. Ten eerste heb je de bluetooth-straling en ten tweede heb je de batterijen die opgaan. Vind het wel dom dat ze nu standaard batterijgebruikende, bluetooth-stralende randapparatuur standaard bij een iMac verkopen. O o o, wat is Apple toch groen. En dan nog zo'n dom klein toetsenbord ook, waar nieteens een page up / page down enz knop op zit. Tenslottte hebben mensen met een 27" iMac vaak een heel klein burootje, waar geen groot toetsenbord op past :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dancing_Animal schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:00:
[...]

Voor een merk dat zich zo milieuvriendelijk noemt klopt dat eigenlijk niet helemaal he. Ten eerste heb je de bluetooth-straling en ten tweede heb je de batterijen die opgaan. Vind het wel dom dat ze nu standaard batterijgebruikende, bluetooth-stralende randapparatuur standaard bij een iMac verkopen. O o o, wat is Apple toch groen. En dan nog zo'n dom klein toetsenbord ook, waar nieteens een page up / page down enz knop op zit. Tenslottte hebben mensen met een 27" iMac vaak een heel klein burootje, waar geen groot toetsenbord op past :S
Je kan gratis een muis en toetsenbord met een draadje krijgen ;) Daarbij zijn er oplaadbare batterijen, dus je hoeft niet continu nieuwe batterijen erin te stoppen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
[...]

Dan is een klein toetsenbord op een klein bureau toch juist heel handig? Ik snap je rant niet helemaal, je spreekt jezelf tegen. Overigens kan je prima page-up/down doen met de ctrl+pijltjes dus dat is ook al een no-go.

De bluetoothverbinding vind ik persoonlijk mierengeneuk, en de batterijen is inderdaad kwestie van eenmalig een setje goed oplaadbare kopen en klaar is kees.

Daag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

[quote]Good Fella schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:18:

[/quote]

Fn + Backspace?

[ Voor 0% gewijzigd door Ra5a op 03-11-2009 16:17 . Reden: overbodig. ]

Imperfectionist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnvh schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:23:
[...]

Bedankt, heb ik even getest en de aanwijzer gaat geweldig snel!
Helaas werkt het nog niet lekker met de Magic Mouse. Scrollen werkt niet enzo. Nog even geduld hebben dus! :)
Van usboverdrive.com:
"Apple Magic Mouse note: I just received my unit from the Apple Store and I'm already working on it. I'll post an update as soon as it's ready."
Heb je wel Snow Leopard? Of werkt de muis helemaal nog niet goed met USB Overdrive?

Ik heb gisteren mijn Magic Mouse vervangen door een Logitech M500. Wat een verademing weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
osc4r schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:11:
[...]

Dan is een klein toetsenbord op een klein bureau toch juist heel handig? Ik snap je rant niet helemaal, je spreekt jezelf tegen. Overigens kan je prima page-up/down doen met de ctrl+pijltjes dus dat is ook al een no-go.

De bluetoothverbinding vind ik persoonlijk mierengeneuk, en de batterijen is inderdaad kwestie van eenmalig een setje goed oplaadbare kopen en klaar is kees.

Daag!
Doe effe lekker normaal, je doet alsof ik jou aanval.
Ik bedoelde natuurlijk niet echt een klein burootje, dat was enigszins met een knipoog bedoeld. Lezen, en zo te zien bij jou ook tikken (klein toetsenbordje toevallig?), is best een hele kunst. Als je ruimte hebt voor een 27" bak, dan dus ook voor een groot toetsenbord. Nou zal ik jouw zin eens even net zo letterlijk opvatten als jij net bij mij deed: page-up/down doen met de ctrl+pijltjes is inderdaad een no-go. Je kan met home en end ook lekker makkelijk naar het begin en einde van een regel gaan met een normaal toetsenbord. Maar praat jij maar lekker alles goed hoor wat ze bij het heilige Apple maken.

En ja hoor, de bluetoothverbinding is mierengeneuk.

Daag!

[ Voor 4% gewijzigd door Dancing_Animal op 03-11-2009 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sandman I schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:52:

[...]

:'(
HTR Nederland heeft er maar 80 leveringen open staan (Ik had ze net op gebeld hoe lang de levertijd was)
http://www.htrnederland.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Hoedje schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:01:
[...]

Je kan gratis een muis en toetsenbord met een draadje krijgen ;) Daarbij zijn er oplaadbare batterijen, dus je hoeft niet continu nieuwe batterijen erin te stoppen.
Ja dat kan, als je online bestelt. In de winkel zit er gewoon een klein toetsenbord bij. Die gasten van Apple zeggen zelfs dat de processoren lager zetten tussen de toetsaanslagen door (we even power down processors between key strokes). Als ze nou de bluetooth ontvanger en zender standaard uit zouden zetten zou dat ook schelen en heb je apparatuur die het altijd doet en geen lag heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Dancing_Animal schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:30:
[...]

Doe effe lekker normaal, je doet alsof ik jou aanval.
Ik bedoelde natuurlijk niet echt een klein burootje, dat was enigszins met een knipoog bedoeld. Lezen, en zo te zien bij jou ook tikken (klein toetsenbordje toevallig?), is best een hele kunst. Als je ruimte hebt voor een 27" bak, dan dus ook voor een groot toetsenbord. Nou zal ik jouw zin eens even net zo letterlijk opvatten als jij net bij mij deed: page-up/down doen met de ctrl+pijltjes is inderdaad een no-go. Je kan met home en end ook lekker makkelijk naar het begin en einde van een regel gaan met een normaal toetsenbord. Maar praat jij maar lekker alles goed hoor wat ze bij het heilige Apple maken.

En ja hoor, de bluetoothverbinding is mierengeneuk.

Daag!
Ik vind de pijltjes gewoon goed werken voor page-up/down. Het is trouwens Command + pijltjes en niet met ctrl.

Even on-topic. Ik heb de Magic Mouse! Ik het begin vond ik hem kei snel gaan, maar na de update en het restarten lijkt hij weer wat trager. Toch voelt het aan alsof hij sneller beweegt en reageert dan de Mighty Mouse. Ook over het bureaublad zelf beweegt hij met minder wrijving lijkt het.

Het scrollen is tof en gewoon cool om te doen :) Moest wel even wennen, maar ik heb het idee dat ik beter naar boven scroll als ik mijn vinger aan het einde zet en beter naar beneden scroll als ik mijn vinger bijna in het midden van de muis plaats. En dat werkt fijn.

Heb met het swipen (met 2 vingers) trouwens helemaal geen problemen. Had verwacht dat het niet werkte en dat ik het niet zou gebruiken. Ik las dat je de muis dan onder je vandaar veegt, maar volgens mij ben je dan een slechte muizer en houd je je muis niet vast. Als ik met mijn duim, ringvinger en pink de muis vasthoud en dan met de andere 2 kleine swipe bewegingen maak werkt het perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even naar HTR geweest in Arnhem, eigenlijk om mijn Mighty Mouse om te ruilen. Dat zou kunnen, als ik voor 17 uur er was.. Maar toen ik daar toch was heb ik even de Magic Mouse getest (onder de balie hadden ze hem), geweldig ding! Kan alleen paar weken duren voordat ze hem weer hebben.. :(
Dancing_Animal schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:38:
[...]

Ja dat kan, als je online bestelt. In de winkel zit er gewoon een klein toetsenbord bij. Die gasten van Apple zeggen zelfs dat de processoren lager zetten tussen de toetsaanslagen door (we even power down processors between key strokes). Als ze nou de bluetooth ontvanger en zender standaard uit zouden zetten zou dat ook schelen en heb je apparatuur die het altijd doet en geen lag heeft.
In de winkel kan je ook gewoon voor de bedrade versie kiezen hoor! :Y

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancing_Animal schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:38:
[...]

Bij de APRs doen ze er ook een bedraad toetsenbord en/of muis bij. Dit bieden ze klanten zonder meerkosten aan :)
Bluetooth hardware heeft overigens een zeer gering stroomverbruik. Dit is te verwaarlozen in vergelijking met het stroomverbruik van de rest van de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een belletje gehad van de iCenter in Delft en meteen mijn muisje opgehaald!

Was even wennen aan het lage profiel, maar in vergelijking met de Mighty Mouse is het een hele verbetering. Vooral het gewicht is een stuk beter, als ik de Mighty Mouse nu gebruik lijkt het wel of ik een baksteen gebruik.
Het scrollen zelf is erg prettig en ik moet zeggen dat met grote documenten en lange pagina's op websites dat scrollen vele maler sneller en fijner is.

Muis blijft duur maar ik ben er blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 06:54
[...]

bluetooth-straling? Ik heb daar echt nog nooit iemand over gehoord :s Gaan daardoor spontaan de blaadjes van de boom afvallen?
Overigens; kleiner toetsenboord betekend minder grondstoffen, minder grote verpakking, ... Je snapt het wel... Als je een groter tobo wilt kun je dit toch configureren?
Snap je punt niet helemaal ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Tijn89 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:31:
[...]

bluetooth-straling? Ik heb daar echt nog nooit iemand over gehoord :s Gaan daardoor spontaan de blaadjes van de boom afvallen?
Overigens; kleiner toetsenboord betekend minder grondstoffen, minder grote verpakking, ... Je snapt het wel... Als je een groter tobo wilt kun je dit toch configureren?
Snap je punt niet helemaal ;-)
Nou kijk, om te communiceren over bluetooth moet de apparatuur zenden en ontvangen en dat gebeurt dmv straling. Blaadjes zullen er denk ik niet door van de bomen vallen, maar je zit wel de hele tijd in de buurt van het signaal. Hoe schadelijk het verder is weet ik ook niet.
In de doos van een iMac is denk ik wel genoeg ruimte voor een groot toetsenbord. In groot toetsenbord hoeft geen bluetooth chip en geen batterijen (ik neem aan dat die er standaard bijzitten), dus het is nog maar de vraag welk toetsenbord goedkoper te maken / transporteren is voor Apple. Ze gaan er zo prat op groen te zijn, dan kan er bij wijze van spreken ook een bedraad klein toetsenbord bij. Hoeven er geen batterijen meer bij en hoeft er geen batterijenvakje in het toetsenbord gemaakt te worden.
Maar ik denk dat we afdwalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancing_Animal schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:08:
[...]

Nou kijk, om te communiceren over bluetooth moet de apparatuur zenden en ontvangen en dat gebeurt dmv straling. Blaadjes zullen er denk ik niet door van de bomen vallen, maar je zit wel de hele tijd in de buurt van het signaal. Hoe schadelijk het verder is weet ik ook niet.
In de doos van een iMac is denk ik wel genoeg ruimte voor een groot toetsenbord. In groot toetsenbord hoeft geen bluetooth chip en geen batterijen (ik neem aan dat die er standaard bijzitten), dus het is nog maar de vraag welk toetsenbord goedkoper te maken / transporteren is voor Apple. Ze gaan er zo prat op groen te zijn, dan kan er bij wijze van spreken ook een bedraad klein toetsenbord bij. Hoeven er geen batterijen meer bij en hoeft er geen batterijenvakje in het toetsenbord gemaakt te worden.
Maar ik denk dat we afdwalen.
Seriously? _O- Damn, volgens mij vallen de blaadjes er wel door van de bomen, m'n hele tuin ligt er vol mee. Snel mijn bluetooth vervangen door bedrade versies! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Doe even normaal zeg idioot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Kunnen we ook tegen jou zeggen, maar laten we een beetje vriendelijk tegen elkaar blijven :) Heb je je wel eens afgevraagd hoeveel straling een magnetron op jou afvuurt? Hoeveel een DECT telefoon uitstraalt? Hoeveel GSM/UMTS netwerk uitstralen? Daarbij valt de minimale straling van Bluetooth echt in het niet. Bovendien is de schadelijkheid van straling vooralsnog niet aangetoond, laat staan dat de minimale straling van Bluetooth ook maar enig effect op je heeft.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Exirion schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 23:52:
[...]

Kunnen we ook tegen jou zeggen, maar laten we een beetje vriendelijk tegen elkaar blijven :) Heb je je wel eens afgevraagd hoeveel straling een magnetron op jou afvuurt? Hoeveel een DECT telefoon uitstraalt? Hoeveel GSM/UMTS netwerk uitstralen? Daarbij valt de minimale straling van Bluetooth echt in het niet. Bovendien is de schadelijkheid van straling vooralsnog niet aangetoond, laat staan dat de minimale straling van Bluetooth ook maar enig effect op je heeft.
Ik doe normaal. Hij zet een _O- neer, alsof ik iets raars zeg.
Heb je je wel eens afgevraagd hoeveel straling een magnetron op jou afvuurt?
Ja - heb ik ook niet
Hoeveel een DECT telefoon uitstraalt?
Ja - heb ik ook niet
Hoeveel GSM/UMTS netwerk uitstralen?
Ja - gsm gebruik ik zelden
Bovendien is de schadelijkheid van straling vooralsnog niet aangetoond
Maar de onschadelijkheid ook niet. Er zijn natuurlijk ook heel veel bedrijven die er belang bij hebben dat er niks verontrustends uit het onderzoek komt ;)

Hoe zwak bluetooth dan ook mag zijn, ik hoef het er niet bij te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Het lijkt mij dat je een van de weinige bent dan. Ze zullen er wel onderzoek naar hebben gedaan met als resultaat dat de meeste mensen de voorkeur hebben voor draadloos. Dat het nu de standaard is, is voor de rest vervelend, maar daar doe je weinig aan behalve achteraf een toetsenbord/muis met draad kopen (of jezelf eroverheen zetten).

Ik was nooit fan van draadloos omdat de draad mij niet in de weg lag en batterijen destijds nog snel opgingen. Gebruik nu een toetsenbord met draad (vanwege keypad) en draadloze muis. Ding gaat ook harstikke lang mee op die batterijen, dus zie geen nadelen meer. Die straling is wel het laatste waar ik mij druk om maak. Loop ook met een GSM in m'n broekzak rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja3
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 21:15

ja3

Om maar weer even terug te komen op de Magic Mouse.

Ik heb hem vandaag kunnen ophalen bij iCentre en hij werkt erg goed samen met mac os x. Vooral het swipen om terug/vooruit te gaan in de webbrowser was een gemis bij mijn vorige muis ten opzichte van het trackpad van de macbook pro. Nu kan dat gelukkig allemaal met deze muis.

Wat me verder opvalt is dat de toucharea op de muis erg groot is en helemaal tot aan de bovenkant van het apple logo loopt.

Het enige waar ik me nog zorgen over maak is of ik na een paar dagen gebruik geen RSI heb omdat deze muis nou niet echt ergonomisch verantwoord is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancing_Animal schreef op woensdag 04 november 2009 @ 00:13:
[...]

Ook al gebruik je je gsm niet, hij zendt toch stralen uit
Zo had ik overlaatst een studie gelezen (vraag me niet dewelke) die aantoonde dat je gsm in je broekzak steken schadelijk kan zijn voor de populatie daar beneden

Een sms zenden of bellen zend natuurlijk een pak meer straling uit, maar ik denk dat de straling tijdens niet gebruik ook niet te verwaarlozen valt, want hij moet constant in contact staan met de satellieten...

Nu ik geloof er niet in btw, de straling zal niet 100% gezond zijn, maar of het zo'n big deal is als ze ons doen willen geloven, ik denk het niet. Je kan het grotendeel van de mensen gemakkelijk iets wijsmaken (bedoel ik niet jou mee, maar de hele wereld)

On topic: ik ga mij morgen de magic mouse aanschaffen, hopelijk heeft de lokale premium reseller ze al op stock

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zet een _O- neer omdat ik jouw eerdere reactie zwaar lachwekkend vind, daarbij scheld ik je niet uit. Dat jij dat dan weer nodig vind.... :')
Dancing_Animal schreef op woensdag 04 november 2009 @ 00:13:
[...]

Ik doe normaal. Hij zet een _O- neer, alsof ik iets raars zeg.
Heb je je wel eens afgevraagd hoeveel straling een magnetron op jou afvuurt?
Ja - heb ik ook niet
Hoeveel een DECT telefoon uitstraalt?
Ja - heb ik ook niet
Bovendien is de schadelijkheid van straling vooralsnog niet aangetoond
Maar de onschadelijkheid ook niet. Er zijn natuurlijk ook heel veel bedrijven die er belang bij hebben dat er niks verontrustends uit het onderzoek komt ;)

Je zegt ook iets raars, hoe kan de straling van bluetooth (die van mij wel wat meer mocht zijn, zodat ik meer dan 10 meter bereik heb...) nou slecht zijn voor het milieu? :') Sorry hoor, maar die uitspraak is toch wel raar te noemen.

En heb je ook je hele huis "geïsoleerd" met lood? Aangezien BT met moeite 10 meter haalt of zo en al slecht voor je zou zijn, zou de straling die vanuit de ruimte op ons af gevuurd wordt echt bijna direct dodelijk moeten zijn. En dan hebben we het nog niet over radiosignalen, wifi van je buren (als je niet in een hutje op de hei woont) en GSM signaal gehad... :+

Ontopic: Ik ga proberen morgen een Magic Mouse (met bluetooth :'( ) aan te schaffen, ik vind vooral het "iPhone-achtig" scrollen geniaal. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:32
Heb vandaag ook een order geplaatst voor deze muis. Na aanschaf van een nieuwe macbook pro toch wel een mooie combinatie vind ik. In mijn geval is het draadloos prima, werkt goed en een paar batterijen is het probleem niet. Heb de muis in de winkel getest en heb redelijk grote handen maar is toch prima mee te werken. Met name het feit dat het scrollen vergelijkbaar werkt met het trackpad op m'n laptop zodat dit altijd gelijk is vind ik een belangrijk punt, ik switch nogal veel namelijk en dan werkt dit prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:35
ga morgen nog eens kijken hier bij de locale apple store net voordat ik naar huis vlieg. (montreal).
is heir namelijk maar 69dollar.
Heb er vorig weekend al eventjes mee lopen spelen.
Werkte geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 00:50:
[...]

Ik zet een _O- neer omdat ik jouw eerdere reactie zwaar lachwekkend vind, daarbij scheld ik je niet uit. Dat jij dat dan weer nodig vind.... :')

[...]

Je zegt ook iets raars, hoe kan de straling van bluetooth (die van mij wel wat meer mocht zijn, zodat ik meer dan 10 meter bereik heb...) nou slecht zijn voor het milieu? :') Sorry hoor, maar die uitspraak is toch wel raar te noemen.

En heb je ook je hele huis "geïsoleerd" met lood? Aangezien BT met moeite 10 meter haalt of zo en al slecht voor je zou zijn, zou de straling die vanuit de ruimte op ons af gevuurd wordt echt bijna direct dodelijk moeten zijn. En dan hebben we het nog niet over radiosignalen, wifi van je buren (als je niet in een hutje op de hei woont) en GSM signaal gehad... :+

Ontopic: Ik ga proberen morgen een Magic Mouse (met bluetooth :'( ) aan te schaffen, ik vind vooral het "iPhone-achtig" scrollen geniaal. :D
Jij vindt dat ik iets raars zeg. Bewijs het tegendeel maar. Ik bedoelde met bluetoothstraling eigenlijk de straling naar de mens toe. Milieu, mens, wat maakt het uit. Als het er een slechte invloed op heeft is het niet goed voor ons. Ik heb verder niets geïsoleerd, maar beperk wel het gebruik van draadloze apparatuur Hierboven staat ook iets over een gsm die niet goed is als je die in je broekzak houdt, als ik dat gezegd had, had je het dan ook raar gevonden? Maar goed, er lopen in ieder geval een hoop onderzoeken naar en als de geleerden er al niet uitkomen, wie zijn wij dan om te zeggen of het wel of niet schadelijk is? Ik weet het niet, maar ik merk het al weer : als je tot een minderheid behoort word je vrij snel uitgelachen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 00:43:
Een sms zenden of bellen zend natuurlijk een pak meer straling uit, maar ik denk dat de straling tijdens niet gebruik ook niet te verwaarlozen valt, want hij moet constant in contact staan met de satellieten...
Een GSM die in contact staat met satellieten? Dan heb je een aardige accu en antenne nodig :D

Gelukkig hoeft een GSM alleen met masten in de buurt te communiceren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Dit is het Magic Mouse topic, dus laten we ons daar ook toe beperken. Als je het liever wilt hebben over de (mogelijke) schadelijkheid van bluetooth of de milieuvriendelijkheid van Apple, dan zijn daar andere plaatsen voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee / vermoeden / gedachtes of de Magic Mouse uitgebreid gaat worden met functionaliteit?

Zou graag zien dat je een actie aan kan roepen als je met meerdere vingers scrollt, net zoals op een trackpad. Dit zou de MM voor mij weer een stuk aantrekkelijker maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 10:41 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 23:51
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:40:
Iemand enig idee / vermoeden / gedachtes of de Magic Mouse uitgebreid gaat worden met functionaliteit?

Zou graag zien dat je een actie aan kan roepen als je met meerdere vingers scrollt, net zoals op een trackpad. Dit zou de MM voor mij weer een stuk aantrekkelijker maken.
Zou niet weten waarom niet. Het is met de trackpads van de oude macbooks pro(early 2008) ook gebeurd.
Ook daarmee kun je nu een 4 vinger gesture doen, waar dat een hele poos niet mee kon.
Zolang het technisch mogelijk is (en dat lijkt mij in geval van de Magic Mouse ook zo) is het alleen een kwestie van voldoende animo en tijd.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste