Digistorm schreef op maandag 02 november 2009 @ 16:15:
Het probleem met de Mighty Mouse is dat je je linker vinger soms heel ver op moet tillen voordat de muis niet meer vindt dat je hem op de muis hebt liggen. De sensor die kijkt welke vinger op de muis ligt is bij de Mighty Mouse erg gevoelig (in ieder geval bij mijn exemplaar). Ik hoop dat de Magic Mouse meer als een trackpad werkt en er toch echt aanraking nodig is voor een registratie.
Dat laatste kan ik bevestigen. Werk nu sinds zaterdag ochtend met de Magic Mouse en in het begin was het voor mij zwaar wennen. Ben dikke Logitech muizen gewend waar je je hand op legt en de palm zo ondersteunt wordt. Je kan dan gewoon je vingers laten rusten / liggen. Je hebt dus niet je vingers nodig om de muis te bewegen / op z'n plaats te houden.
Dat vind ik een groot nadeel van Magic Mouse (Mighty nooit gebruikt). Je moet echt je vingers gebruiken voor het bewegen van de muis en de palm van je hand heeft geen ondersteuning. Krampachtig als wat dus! Ook raken de vingers die aan de zijkant van de muis zitten te snel het bureaublad, waardoor het soms iets te stroef gaat.
Ik geef de muis nog even de kans, maar zie het somber in. Het oppervlakte is ook een stuk ruwer dan een trackpad van een MacBook. Hierdoor is zijwaarts swipen voor mij amper te doen, moet te veel mijn best doen en het voelt niet aan als een natuurlijk beweging. Als ze nou eens gestures maken die je zelf in kan stellen, bijv. 3 vingers naar beneden om een pagina terug te gaan. Dan zit je nog in de normale bewegingsrichting van je vingers. En maak de toplaag aub van aluminium!
Daarentegen is het scrollen echt fantastisch. Zelfde als op de iPhone. Je geeft een zwiep en hij blijft doorscrollen!
Gemengde gevoelens over de muis, ene kans niet ergonomisch en ik vind een paar extra knoppen toch wel fijn. Daarentegen klikt hij wel fijn en is het scrollen gewoon ideaal.