Ja en nee, de G11 is een ander soort camera, waarbij nog steeds de dichtheid ver boven die van een DSLR staat.
Bij Canon DSLR's neemt de dichtheid tot nu toe alleen maar toe. Ik zou van mijn stoel vallen als ze een Fullframe onder de 21MP op de markt brengen onder de xD vlag. (ik vind 16mp al erg beschaafd voor Canon^^)
De buffer is, qua doorvoer, niet de bottleneck.....
Natuurlijk niet, dat zeg ik dan ook niet. De grote van de buffer is echter wel een bottleneck, want dat moet allemaal naar de SD kaart. Als de buffer sneller volloopt dan dat hij leegkan heb je dus een probleem.
Totdat de buffer vol zit is het uitlezen van de sensor dus de beperkende factor
Dit lijkt me echter niet te kunnen kloppen, ga maar na..... Als de uitleessnelheid van de sensor de bottleneck zou zijn heb je geen buffer nodig, dan kan je ook zo wel naar de kaart rammen... buffer zou niet uitmaken (dat is simpele redenatie, ik geef het toe^^)
Ik maak me sterk dat dat het traagste stuk de snelheid van de SD kaart is, dat is waarom we een buffer hebben.
http://www.dpreview.com/r...neos1dsmarkiii/page13.asp
Hier zie je dus dat de 1Ds3 met het snelste kaartje op de markt zijn data niet kwijt kan naar de SD card. Dat is waarom er (duur) buffer geheugen is.. maar als het sneller volloopt dan leegloopt (immers de bottleneck zit bij de card) wordt bursten op een gegeven moment net zo snel als de traagste schakel.