[Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light Notebooks - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 75.586 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barres B.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 18:36

Barres B.

six seasons and a movie!!!

Ik heb nog even contact opgenomen met HP en gevraagd of de 4310s ook verkrijgbaar is met de Ati graka. Maar dit is dus de keuze van de reseller, als particulier ben je afhankelijk of de reseller ook de hp met de Ati kaart koopt. Als de reseller besloten heeft om het tot een Intel te beperken heb jij gewoon geen keus. Tot nu toe heeft nog geen reseller/winkel de beslissing genomen om de probook met ati te bestellen.

Als ik het goed begreep van de verkoper zou je eventueel met een kvk-nummer er wel aan kunnen komen. Of te wel als je als bedrijf een hp-notebook koopt bij HP. Dus met omwegen is er aan te komen, maar niet rechtstreeks als particulier. Maar dat is dan ook wel logisch.

...een dag uit je bed gekomen is een dag niet geleefd... barres.nl | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
Dell 13v review. http://www.notebookcheck....13z-Notebook.21982.0.html
met een hele grote accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die is fysiek wel erg groot. De Dell Inspiron 13z schrap ik nu dus definitief van mijn lijstje af. Ik weet niet hoe deze verhoud tot de Asus 8 cells die ze gebruiken voor bijvoorbeeld de UL30, maar dat maakt ook weinig uit eigenlijk aangezien de Dell accu buitenproportioneel groot vind en de laptops een flink stuk minder draagbaar maakt. Persoonlijk vind ik het een zeer slechte zet van Dell. Hadden ze beter een 6 cells kunnen uitbrengen die niet (of eventueel minder) uitsteekt dan de 8 cells, maar minder lang op 1 lading kan meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
't is wel een 80Whr accu, erg hoge capaciteit. De gehaalde accu duur valt eigenlijk erg tegen voor zo'n grote accu.

[ Voor 42% gewijzigd door Philflow op 29-10-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 14:55:
't is wel een 80Whr accu, erg hoge capaciteit. De gehaalde accu duur valt eigenlijk erg tegen voor zo'n grote accu.
Inderdaad ik zie het nu ook. Slechts 7 uur in idle (geen WLAN en laagste helderheid)(!?). Vind het best vreemd eigenlijk dat de accuduur nog 98% score haalt. Bijvoorbeeld de Acer 3810T ook een 13" haalt in dezelfde test 11 uur en de UL30A haalt iets meer dan 15 uur.

Ik denk dat bij de Dell de niet uitschakelbare G105M roet in het eten gooit. Ook de DVD speler kan iets bijdragen, maar dan nog is het verschil inderdaad toch verrassend groot.

Ik heb hem overigens wel opgenomen in de TS aangezien het de enige 13" op het moment is met een DVD speler.

[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 29-10-2009 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pjotrski-
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Kreeg van Notebookshop.nl het volgende bericht:
Ik ontvang zojusit dit bericht van Asus:
“De specificaties van de Ul30A-QX057X en de UL30A-QX123V zijn hetzelfde, behalve het besturings systeem. De X staat voor Windows 7 Prof. en de V voor Windows 7 Home Premium. De batterij is een 8 cells: 4400/5600 mAh.”
Ik heb de UL30A-QX123V besteld bij Notebookshop. Zij hebben me echt heel goed en snel geholpen bij het achterhalen van de specificaties. Asus zou het echt duidelijker moeten maken, zelfs distributeurs weten het niet.

Of ik de 5600mAh accu ontvang wacht ik af. Ik denk van wel aangezien hij zeker in de QX057X zit en volgens de Asus datasheets dezelfde accuduur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Ik heb het ook in de Timeline thread gevraagd maar misschien weet iemand hier het: kunnen laptops met Intel 4500 en HDMI zoals de Asus UL en Acer Timeline 1900*1200 aan via HDMI? Dat is voor mij wel essentieel.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 29-10-2009 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regeneration schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:13:
[...]

Het kleine verschil had ik eerder inderdaad ook ontdekt en zelf vond ik het eigenlijk ook wel apart, aangezien ze vrijwel hetzelfde zijn. Ik heb wel wat verschillen gezien en daarbij ga ik uit van de officiële pagina's van Asus zelf: UX30, UL30, webshop kunnen hier en daar wat anders beweren. Dat wil niet zeggen dat ze het altijd fout hebben, Asus zelf kan uiteraard ook een foutje maken, maar de fabrikant vertrouw ik iets meer dan verschillende webshops.

Wat toen nog anders was, is de chipset. De UX30 stond gespecificeerd met de oudere 945GSE intel chipset die zou dan ook een (nog) zwakkere GPU hebben namelijk de GMA 950. Ik vind het dan ook wel beter dan Asus heeft toch besloten (of het was een foutje) de UX30 uit te rusten met dezelfde GS45 chipset als vele andere 13" thin and lights zoals de UL30. Echter dit zorgt wel dat het verschil wel kleiner is.

Welk verschillen nog wel aanwezig zijn is het verschillende formaat:

UX30
32.2 x 22.2 x 0.68~1.96 cm (W x D x H)
1.45 kg (with 3 cell battery: 3250 mAh)

UL30
32.2 x 23.3 x 1.48~2.46 cm (W x D x H)
1.50 kg (with 4 cell battery: 2200 mAh)
Optioneel: 8 cells: 4400/5600 mAh

De UX30 is compacter lichter (met weliswaar een accu met minder cells) en heeft overigens geen optie om een grotere accu te nemen. De 8 cells van de UL30 zou volgens mij niet uit steken, maar zal uiteraard wel iets toevoegen aan het gewicht.

Wat verder nog een verschil is het geheugen. De UX30 maakt gebruikt van DDR2 800MHz en de UL30 DDR3 1066MHz, echter het verschil in performance zou niet to zeer weinig uitmaken. DDR3 zou ook zuiniger zijn, maar zou in praktijk niet significant veel meer opleveren. Verder zit in de UX30 het geheugen vast, je kan dus niet upgraden, maar dit is wellicht een kwestie van de juiste model kopen. Verder beschikt de UX30 uit slechts 1 SODIMM, dat betekend geen dual channel, hoe dit precies een effect heeft op de prestaties durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar het zal niet veel zijn vermoed is. Wellicht is er gebruikt gemaakt van een memory controller van 128-bit, maar wellicht dat ik nu ook echt onzin begin te praten. :P

Er staat op de UX30 productpagina ook dat er mogelijkheid is voor de SU9400. Zoals GENETX ook al zei zijn de single core culv varianten een stuk zwakker dan de dual core. Zelf denk ik er ook zo over en zou persoonlijk ook voor een dual core gaan. Kijk voor een overzicht van CPU's in de TS. Of de daadwerklijke processor variant ook komt (of een andere dual core culv) is moeilijk te zeggen. Asus verwijst hierbij grappig genoeg naar om de Tweakers pricewatch in de gaten te houden.

Er zijn weinig verschillen die ook nog eens klein zijn, maar wellicht dat dit duidelijker heeft gemaakt wat de verschillen zijn en bijdraagt bij je keuze. :)
Een Franse vriend van me heeft m via een franse website gevonden. Je had inderdaad gelijk: rond de €1000 (http://www.touslesprix.com/comparer/fiche201313.html). Misschien dat ik m hem wel laat kopen en opsturen. Aan de andere kant.. in deze variant is ie qua specs gelijk aan de UL30 en betaal ik alleen een paar 100 euro meer voor het design.. Waarom is het zo moeilijk om een laptop te kiezen? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:50:
[...]

Een Franse vriend van me heeft m via een franse website gevonden. Je had inderdaad gelijk: rond de €1000 (http://www.touslesprix.com/comparer/fiche201313.html). Misschien dat ik m hem wel laat kopen en opsturen. Aan de andere kant.. in deze variant is ie qua specs gelijk aan de UL30 en betaal ik alleen een paar 100 euro meer voor het design.. Waarom is het zo moeilijk om een laptop te kiezen? 8)7
Dat is denk ik ook een van de reden waarom Asus de UL serie heeft geintroduceerd naast bijvoorbeeld de UX serie. Deze is iets betaalbaarder en minder exclusief: de UX kan bijna hetzelfde maar is (nog) een stuk compacter en iets lichter, daar betaal je dus ook voor. Design is erg persoonlijk en ik snap dat het lastiger maakt. Persoonlijk vind ik beide varianten mooi. Keuzes maken is inderdaad niet altijd zo makkelijk. :)

offtopic:
Nog even wat offtopic: Probeer de volgende keer wanneer je een lange reactie quote wat in te korten, anders moet er meer gescrold worden. Mocht men het willen lezen kunnen ze altijd terug naar het originele bericht. Bovendien is lang niet altijd alles van belang. Zoals hier de prijs kan je het beperken tot:
Regeneration schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:58:
[...]

Prijsverschillen voor snellere/betere modellen kunnen soms iets buiten verhouding zijn, zoals ook bij de meeste hardware zo is. Exclusiviteit kan ook de prijs wat opdrijven, maar $ 1800 is inderdaad wel erg veel. Ik verwacht dat een mogelijke SU9400 met verder dezelfde specs als pricewatch: Asus UX30-QX005C wel eventueel zou kunnen oplopen (iets) boven de € 1000 euro. Wat GENETX hierboven zegt klopt (uiteraard) ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-f
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-09-2023
Regeneration schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 15:24:
[...]
Ik denk dat bij de Dell de niet uitschakelbare G105M roet in het eten gooit. Ook de DVD speler kan iets bijdragen, maar dan nog is het verschil inderdaad toch verrassend groot.
De G105M is dus niet uit te schakelen? Het lijkt dat er ook geen power saving mode voor de processor is, tenminste verschilt de surf batteriijduur minimaal van idle.

En hoezo o hoezo doen ze er nou een DVD drive in? Die maakt de 13z te zwaar (boven 2kg) en zonder zou de batterij dus plat kunnen. Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik heb een DVD drive net zo nodig als een Floppy of ZIPdisk drive... 3 keer gebruikt in de laatste 2 jaar.

Dus, ik wacht maar op de UL30VT. Hopelijk stuurt een leverancier in NL tijdig orders uit, en dan voor een goede config...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
chris-f schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 18:11:
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik heb een DVD drive net zo nodig als een Floppy of ZIPdisk...
Jij ja, anderen vinden het wel fijn om optische media te kunnen gebruiken. Dell speelt daar netjes op in :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qua 12.1 inch CULV modellen is het aanbod in NL eigenlijk droevig....
de toshiba portege r600 is belachelijk duur, de asus u20a is alleen met een slappe cpu verkijgbaar.

Ik vind het eigenlijk wel opvallen dat er zoveel midner over de ux30 en de u20 van asus is geschreven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-f
CLB schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 18:12:
[...]
Jij ja, anderen vinden het wel fijn om optische media te kunnen gebruiken. Dell speelt daar netjes op in :)
Idd dan is er voor iedereen wat... laat die silveren schijfjes maar draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chris-f schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 18:11:
[...]

De G105M is dus niet uit te schakelen?
Dat klopt. Athans dat zie ik (nog) niet op de site op Dell staan. Deze accutijden suggereren dat dit sterk het geval zou kunnen zijn. GPU's die uitgezet kunnen worden bestaat eigenlijk nog niet zo lang. AMD Ati is ermee begonnen, waarbij het alleen werkte met een AMD chipset en een Ati GPU. In de periode toen Acer Timeline werd uitgebracht ook de mogelijkheid met Intel chipset met een Ati kaart. Weet even niet hoeverre Nvidia hiermee bezig is, maar vooralsnog nog geen Nvidia uitzetbare GPU in een laptop gezien. In de Asus UL series is dit wel het geval, alleen vermoed is dat dit door Asus is gedaan en niet door Nvidia.
Het lijkt dat er ook geen power saving mode voor de processor is, tenminste verschilt de surf batteriijduur minimaal van idle.
Het scheelt een uur, wat toch 1/6 van het de idle is. Bovendien is surfen ook weer niet zo CPU intensief.
En hoezo o hoezo doen ze er nou een DVD drive in? Die maakt de 13z te zwaar (boven 2kg) en zonder zou de batterij dus plat kunnen.
Even voor de duidelijkheid volgens Notebookcheck is de laptop 2,01 kg, dat is inderdaad "boven de 2 kg", maar op die manier klinkt het meer dan het nu is: ~10 gram meer. ;) Dit is overigens wel met een 8 cell grote batterij. Maar neemt niet weg dat ik het ook een beetje aan de hoge kant vind. Verder waarom een optische station? Er is op dit moment geen enkele andere 13" laptop die een dun zeg < 3cm en licht is zeg < 2 kg (ok deze Dell is inderdaad iets boven de 2 kg). Verder komt Dell, mocht je graag een Dell willen of vind je het design mooi, wellicht ook nog met een 13" variant zonder een optische station. Zoals de Dell Studio 14z zonder optische station (die overigens [nog] niet verkrijgbaar is in Nederland) en de Dell Insprion 14z, met een optische station.
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik heb een DVD drive net zo nodig als een Floppy of ZIPdisk drive... 3 keer gebruikt in de laatste 2 jaar.
Discussie is al vele malen vaker gevoerd (en die zal ik dan niet gaan herhalen). Persoonlijk heb ik er wel behoefte aan. En het komt er uiteindelijk op neer op persoonlijk voorkeur. Dat jij het niet nodig hebt hoef je hem ook niet aan te schaffen, anderen zullen er wel behoefte aan hebben. Er zijn gelukkig genoeg andere 13" thin and lights zonder optische station waaronder inderdaad de UL30. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Ik vind ook in tijden van USB sticks van 4, 8 en meer GB dat een optisch station overtollige baggage is.
Als je er dan zo nodig een wil doe er dan een externe drive bij via USB.
Onnodig gewicht en de meeste mensen kunnen zonder. Wat mij betreft slaan ze hier ook de plank volledig mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris-f
Regeneration schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 18:59:
Er is op dit moment geen enkele andere 13" laptop die een dun zeg < 3cm en licht is zeg < 2 kg (ok deze Dell is inderdaad iets boven de 2 kg).
Klopt, misschien omdat de meeste fabrikanten dan kiezen voor een 14" die wel dun kan blijven, voor de 'Thin and Light' mode. Ik kan me zelfs vooorstellen dat er mensen zijn die erg blij zouden zijn met een 5.5cm dikke 10" als die dezelfde contents heeft als de 13z.
Verder komt Dell, mocht je graag een Dell willen of vind je het design mooi, wellicht ook nog met een 13" variant zonder een optische station. Zoals de Dell Studio 14z zonder optische station
Dat zou tof zijn! Geeft mij telkens hoop op een 'mat scherm' optie :)
Dat jij het niet nodig hebt hoef je hem ook niet aan te schaffen, anderen zullen er wel behoefte aan hebben.
Wel interessant te weten hoe mensen er over denken... tenminste als je al die eerdere discussies niet moest mee maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SamPatterson schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 19:10:
Ik vind ook in tijden van USB sticks van 4, 8 en meer GB dat een optisch station overtollige baggage is.
Als je er dan zo nodig een wil doe er dan een externe drive bij via USB.
Onnodig gewicht en de meeste mensen kunnen zonder. Wat mij betreft slaan ze hier ook de plank volledig mis.
Hoewel ik geen mod ben, wil ik iedereen vriendelijk verzoeken niet wéér een "discussie" te starten over of een optische station wel of niet nuttig is. Dat heeft mijn inziens namelijk geen toevoegende waarde in dit topic.

Om nog even kort op de bovenstaande reactie in te gaan. Ik ben helemaal mee eens dat USB geheugen opslag een prima opvolger kan zijn, maar er wordt nog wel steeds van alles op optische schijven aangeboden, tja...

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 29-10-2009 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 18:19:
qua 12.1 inch CULV modellen is het aanbod in NL eigenlijk droevig....
de toshiba portege r600 is belachelijk duur, de asus u20a is alleen met een slappe cpu verkijgbaar.
MSI Wind U200 is er nog maar alleen met Celeron 723.

Topper blijft de 11.6" Acer 1810TZ. Beste prijs/prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qua cpus kijk ik uit naar c2d chippies su7300 tot su9600 icm thin and lights.
de timeline heeft de pentium 4100 en die ondersteunt geen virtualisatie

PS een review van ul80vt http://www.laptopmag.com/...sus-ul80vt-a1.aspx?page=1

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ben ook "fan" van Asus (hoewel ik maar 1 notebook van ze heb), maar ze hebben helaas niks tegenover de 1810TZ van Acer gezet. Erg jammer dat ze dat segment niet (willen?) bedienen, want die 1810TZ is wel heel erg interessant, ook al is het Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 23:36:
Ben ook "fan" van Asus (hoewel ik maar 1 notebook van ze heb), maar ze hebben helaas niks tegenover de 1810TZ van Acer gezet. Erg jammer dat ze dat segment niet (willen?) bedienen, want die 1810TZ is wel heel erg interessant, ook al is het Acer.
Je doelt waarschijnlijk op de toegewijde GPU in een 11,6 / 12" laptop? Wellicht dat ze dat nog doen met de U20 of de UL20.

[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 30-10-2009 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

Op donderdag 29-10-2009 om 23:53 is de status van uw bestelling veranderd naar verzonden.
Yeah! Hopelijk heb ik hem morgen binnen, dan zal ik zaterdag wat pics posten (en duidelijkheid geven over de batterij) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miauw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06-2021
XanderDrake schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 13:24:
Argh ik heb nog een tweede keer naar die HP 5310m gekeken.
Mooiste CULV die ik ooit gezien heb. Matte scherm... :X

[afbeelding]

Maar ja, de rest van de specs...?
Sinds wanneer is het een goed idee om geheugen vast te solderen?
Je hebt het FOUT! het is geen culv processor maar een SP9300 ;) dus nog VEEL beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miauw schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 01:13:
[...]

Je hebt het FOUT! het is geen culv processor maar een SP9300 ;) dus nog VEEL beter
Ik zie het als een nadeel een sp9300 , waarom ?
Tussen een SU7300 en SP9300 zul je nauwelijks iets merken op de dingen die je ermee kan doen enige wat die doet is meer slurpen . Kijk hadden ze een ati 4330 in gegooid dan was het _/-\o_ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 18:55

murphsy

Product Monkey

Men! Dat is echt een heel erg sexy 14" - eigenlijk precies wat ik zoek. Voor $823 op Amazon zie ik, zal dus (als hij in Nederland uitkomt) zo'n 800 euro gaan worden. 41 fps op Far Cry 2, daar doe ik het voor.

Voor de geïnteresseerde de specs van de UL80vt
  • CPU: 1.3-GHz Intel Core 2 Duo SU7300
  • Windows 7 Home Premium (64-bit)
  • Geheugen: 4GB ddr3
  • Nvidia G210M
  • DVD Super Multi Drive
  • Hardeschijf: 320GB/5,400 rpm
  • Beeldscherm: 14.0 inches/1366 x 768
  • 4.8 pounds and 13.5 x 9.6 x 1.1 inches (2.177243376 kg)
  • tot 9 uur surfen met grafische chip uit
Even rond gegoogled, maar nog geen Nederlandse release bekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miauw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 01:37:
[...]

Ik zie het als een nadeel een sp9300 , waarom ?
Tussen een SU7300 en SP9300 zul je nauwelijks iets merken op de dingen die je ermee kan doen enige wat die doet is meer slurpen . Kijk hadden ze een ati 4330 in gegooid dan was het _/-\o_ :9~ :9~
Het verschil in prestaties is wel heel erg hoog. De SP9300 zal dan veel beter om kunnen gaan met Virtualisaties. Hier heb je een notebook CPU lijst http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html . De SP 9300 zit op de 42 plaats terwijl de SU 9300 al op 167 plaats zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 01:37:
[...]...enige wat die doet is meer slurpen ....
En dan heb je toch al snel een grotere accu nodig om een beetje beschaafde accuduur te hebben (TDP van 10W vs 25w)

@murphsy: zoek nog ff goed na welke specs aan de gereviewde acu vastzit. Anders zit je net als ik met een pijnlijk gevoel zonder vaseline bij het ontdekken dat de accu die bij mijn asus in NL is verkocht een stuk minder capaciteit heeft.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2009 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pjotrski-
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:35:
[...]

En dan heb je toch al snel een grotere accu nodig om een beetje beschaafde accuduur te hebben (TDP van 10W vs 25w)

@murphsy: zoek nog ff goed na welke specs aan de gereviewde acu vastzit. Anders zit je net als ik met een pijnlijk gevoel zonder vaseline bij het ontdekken dat de accu die bij mijn asus in NL is verkocht een stuk minder capaciteit heeft.
Weet je zeker dat je de kleine accu hebt?
De A42-UL50 heeft volgens Google altijd 15V/5600mAh/84Wh.
Of is het de Fujitsu WSD-UL50 4400?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

murphsy schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:25:
[...]

Men! Dat is echt een heel erg sexy 14" - eigenlijk precies wat ik zoek. Voor $823 op Amazon zie ik, zal dus (als hij in Nederland uitkomt) zo'n 800 euro gaan worden. 41 fps op Far Cry 2, daar doe ik het voor.

Voor de geïnteresseerde de specs van de UL80vt
  • CPU: 1.3-GHz Intel Core 2 Duo SU7300
  • Windows 7 Home Premium (64-bit)
  • Geheugen: 4GB ddr3
  • Nvidia G210M
  • DVD Super Multi Drive
  • Hardeschijf: 320GB/5,400 rpm
  • Beeldscherm: 14.0 inches/1366 x 768
  • 4.8 pounds and 13.5 x 9.6 x 1.1 inches (2.177243376 kg)
  • tot 9 uur surfen met grafische chip uit
Even rond gegoogled, maar nog geen Nederlandse release bekend!
En in turbo mode draait dat kreng 2.1 ghz :D

@BringDa69
Jij hebt de zwarte versie volgens mij toch ?
Nou die is dacht ik ook in de vs alleen gelanceerd met de zwakkere accu .
Trouwens gisteren naar paradigt geweest om te bekijken hoe de zon asus ul laptop aanvoelt hij voelt hij lekker stevig aan . Alleen vind ik het zwarte echt 3x niks zit er nep uit en plastic achtig veel te glossy dus voor mij 1 ding duidelijk geen zwarte ( Ik raad je aan om dat ding van dichtbij te bekijken de zilver versie zit er echt 3x zo goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Pjotrski- schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 12:54:
[...]Weet je zeker dat je de kleine accu hebt?...
Er staat wel degelijk bij mijn batterij dat het een 4400Mah is. ik heb het in een vorige post netjes letter voor letter / cijfer voor cijfer zitten ovetikken met de accu naast mijn toetsenbord.

iemand andres had volgens mij al gepost in een overzicht van de verschillen tussen de ul30 uitvoeringen dat er twee 8cells waren: eeen 4400Mah en een 5600Mah.

@Alpac: ik wilde ook de zilveren hebben maar ik heb ook NU een laptop nodig (pas 2e helft deze week was bekend dat de zilveren uitgeleverd werden; daarvoor was het maar gokken of ze binnen een dag binnen een half jaar uigeleverd werden) .
Daarom heb ik zondag jl. maar mijn eurootjes aan paradigit gedonneerd.

De build quality voelt uitstekend aan; ik ben aangenaam verrast: als je thin and light hoort denk je otch eerder aan fragiele dingetjes. Eigenlijk weinig klachten (behalve a de al genoemde dingetjes).

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Review van de Mini 311C : http://translate.google.c...=fr&tl=en&history_state0=

Komt nog een 2de deel aan

[ Voor 6% gewijzigd door souljah1h op 30-10-2009 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Net mijn ASUS UL30A-QX123V binnen, maar het blijkt een zwarte versie te zijn :o
Meteen even gebeld naar 4launch, en zij dachten daar ook dat de QX123V zilver zou zijn. Ik heb maar RMA aangevraagd :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pat42 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:49:
Net mijn ASUS UL30A-QX123V binnen...
wat staat er onderop de accu (mah / type nr)?

als je het opstart schijn je het bij sommige shops niet meer te mogen retourneren omdat win7 dan gebruikt is en de licentie geactiveerd is

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2009 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BringDa69:
Wat een onzin! Ik geloof je wel hoor maar ik ben het daar niet mee eens. Is dat echt zo bij Paradigit, waar jij hem hebt gekocht? Lekkere service dan.
Ik was altijd in de veronderstelling dat je bij alle (web)winkels mocht ruilen of geld terug kon krijgen in een zn. afkoelingsperiode?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42

XanderDrake

Build the future!

Miauw schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 01:13:
Euhm, CULV is een van de oplossingen, en ik heb gen geld over voor de SP9300 variant.

Verder wil ik eerst eens reviews zien van die laptops die voornamelijk met CULV chips zijn uitgerust, spontaan ook kunnen werken met normale/higher end processors.

De X340 kost nu nog maar 379€, damn, als ze die gaan uitbrengen met een SU2300 voor dezelfde prijs hebben ze wel een winnaar :X

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het helmaal met je eens. Maar gister voor de zekerheid ff de paradigit klantenservice gebeld en die wees me op een bepaling dat licentie gebonden producten niet gebruikt konden worden.

Als ik de laptop niet in windows had opgestart zou het geen probleem zijn volgens hem. Het staat ook (niet zo expliciet) in hun algemene voorwaarden genoemd die op de site te vinden zijn..
http://www.paradigit.nl/?pageid=83 bepaling 9.2

ik vind het ook een beetje vreemd zeker omdat het een OEM license betreft waarvoor geen persoonlijke registratie bij MS vereist is afaik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meteen even gebeld naar 4launch, en zij dachten daar ook dat de QX123V zilver zou zijn. Ik heb maar RMA aangevraagd :/
Nou lekker dan }:O

Wat voor accu zit erin dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Oke dat is wel heel raar. Fijn die onduidelijkheid van Asus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Asus UL serie zijn ze toevallig niet van plan ook uit te brengen met verlichte toetsen? Op sommige foto's lijkt het er wel op maar blijkt het de reflectie te zijn van het licht van het beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzxtquad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:01
Ik heb even een vraag aan jullie.

Ik ben me aan het oriënteren voor een nieuwe notebook,
nu ben ik net de msi X340 tegengekomen. Ik vind alleen reviews van de MSI X-Slim X340-025NL. zelf vind ik de X340-030 NL interressanter.

Heeft iemand hier ervaring mee ? en dan vooral op het gebied van de accu duur van deze laptop ?
Bedankt,

Glenn

Edit: - Niet goed gezocht, heb hem al gevonden.

[ Voor 6% gewijzigd door nzxtquad op 30-10-2009 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 15:56:
[...]
als je het opstart schijn je het bij sommige shops niet meer te mogen retourneren omdat win7 dan gebruikt is en de licentie geactiveerd is
Overigens, als je online koopt mag je altijd de laptop retourneren. Zie ook mijn ervaring:
Webshop weigert retour laptop binnen bedenktijd. Terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzxtquad
Toch nog maar even een vraag.

Ik kom de MSI X-Slim X340-030NL op verschillende site tegen, maar ik zie overal alleen maar de witte staan. Weet iemand of je in nederland ook de zwarte kunt kopen (vind de zwarte veel mooier)

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Mooi lijstje:
PassMark CPU Scores

Single-Core
-----------
Intel N270 @ 1.60 GHz 306 (HP Mini 311)
Intel N280 @ 1.66 GHz 317
Intel N230 @ 1.60 GHz 323
Intel SU3500 @ 1.40 GHz 490

Dual-Core
-----------
Intel N330 @ 1.60 GHz 638
Intel SU2300 @ 1.30 GHz 750 (Acer Aspire AS1410)
Intel SU4100 @ 1.30 GHz 840
Intel SU7300 @ 1.30 GHz 890
Intel SU9400 @ 1.40 GHz 930
glennabraas schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 20:11:
Toch nog maar even een vraag.

Ik kom de MSI X-Slim X340-030NL op verschillende site tegen, maar ik zie overal alleen maar de witte staan. Weet iemand of je in nederland ook de zwarte kunt kopen (vind de zwarte veel mooier)

Groeten
Check even op hardware.info, daar kwam ik wel zwarte tegen. Wel duurder dan de witte.
Intel® Core™2 Duo processor SU7300 (1.3 GHz, 800 MHz FSB)
11.6" HD Acer LED LCD (1366x768)
4 GB Memory
320 GB HDD
5-in-1 card reader
Acer Nplify™802.11a/b/g/n
Bluetooth® 2.1+EDR
Acer Crystal Eye webcam 0,3MP
6-cell Li-ion battery
Windows 7® Home Premium 64-bit
http://www.notebooksbilli...0t+734g32n+diamantschwarz
Edit: Oops lijkt ook in NL uit te komen!
http://www.hd.nl/p/acer/LX.SA202.008

[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 30-10-2009 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangezien er veel over gesproken is, wilde ik hierbij even melden dat verscheidene HP aangekondigde systemen in de pricewatch te vinden zijn met prijs:

pricewatch: HP Pavilion dm1-1020ed Wit
pricewatch: HP Pavilion dm3-1010ed VJ394EA
pricewatch: HP Pavilion dm3-1020ed VJ248EA
pricewatch: HP Pavilion dm3-1030ed VJ273EA
pricewatch: HP Pavilion dv3-2250ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Regeneration schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:41:
Aangezien er veel over gesproken is, wilde ik hierbij even melden dat verscheidene HP aangekondigde systemen in de pricewatch te vinden zijn met prijs:

pricewatch: HP Pavilion dm1-1020ed Wit
Thanks! Verrassing voor mij is dat de DM1 al in voorraad is: http://www.takeitnow.nl/product/2864591/?c_id=972

Ik ben benieuwd naar de eerste ervaringen.

Wat trouwens grappig is de SU2300 ondersteunt wel VT, terwijl de SU4100 dat niet doet.

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 30-10-2009 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort ook een notebook aanschaffen. Ik ben momenteel nog aan het twijfelen tussen de nieuwe Asus UL30 of the HP ProBook 5310m. De HP heeft wat betere specs als de asus als ik me niet vergis.

EDIT: Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de HP probook 5310m en de HP probook 4310s?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2009 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 22:15:
Ik ga binnenkort ook een notebook aanschaffen. Ik ben momenteel nog aan het twijfelen tussen de nieuwe Asus UL30 of the HP ProBook 5310m. De HP heeft wat betere specs als de asus als ik me niet vergis.

EDIT: Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de HP probook 5310m en de HP probook 4310s?
Zie de pricewatch vergelijkingsoptie voor een overzicht. :)

Edit: overigens wat niet zo duidelijk is, is dat de 4310s dikker is dan op de HP site aangegeven, namelijk 3,8cm.

[ Voor 21% gewijzigd door Regeneration op 30-10-2009 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoo de amd versie van de dm3 heeft wel een leuke prijs/kwaliteit verhouding de cpu doet best goed 973.2 scoort die met passmark . En de gpu ervan is helemaal goed tenminste beter dan de intel 4500mhd als die de volgende week op voorraad is dan koop ik hem denk ik wel .

580 vind ik een leuk prijs ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 17:22:
[...]

Nou lekker dan }:O

Wat voor accu zit erin dan ?
Dit is wat erop staat
Asus Li-Ion Battery pack A42-UL50
Rating +14.4V 4400mAh, 63Wh
Is dat een grote of een kleine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
pat42 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:32:
[...]

Dit is wat erop staat

[...]

Is dat een grote of een kleine?
De 5600 mAh is de grote, dus dit is een kleinere, er is namelijk ook nog een 4cell das de kleinste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:23:
Zoo de amd versie van de dm3 heeft wel een leuke prijs/kwaliteit verhouding de cpu doet best goed 973.2 scoort die met passmark . En de gpu ervan is helemaal goed tenminste beter dan de intel 4500mhd als die de volgende week op voorraad is dan koop ik hem denk ik wel .

580 vind ik een leuk prijs ervoor
De AMD Neo MV-40 zou erin zitten, dat is een single core processor die volgens Cpubenchmark een passmark van 414 haalt.

De pricewatch: HP Pavilion dm3-1020ed VJ248EA met een SU2300 dual core die minder verbruikt dan de AMD MV-40 en volgens verwachting beter zal presteren (volgens Notebookspot), zou wellicht prijs prestatie dan een betere keuze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Ai, da's jammer. Nouja, zolang het maar dezelfde aansluiting is lijkt het me geen groot probleem. Dan scoor ik de grote nog wel een keer op ebay (laatst nog een 9-cell Dell accu gekocht voor 45 euro inclusief verzendkosten, dus dat is nog wel te betalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzxtquad
Ik ben ondertussen al 2 weken aan het zoeken naar een thin & light laptop.
na een macbook, acer timeline is nu mijn oog gevallen op de Asus UL30A-QX123V.

Ik kan hier geen gebruikers ervaringen over vinden. Heeft iemand hier ervaring met de UL30 ?

Bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 22:30

xon

na jarennnn een msi te hebben gehad naar alle tevredenheid vandaag eens aan het kijken voor een nieuwe...en ik denk dat MSI het opnieuw gaat worden.

Voor mij ook interesse voor de S340 ..voor dat geld erg interessant. Zou inderdaad fijn zijn als de processor een upgrade krijgt.

is het nou zo dat je een gratis windows 7 upgrade krijgt of moet je die wel aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regeneration schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:37:
[...]

De AMD Neo MV-40 zou erin zitten, dat is een single core processor die volgens Cpubenchmark een passmark van 414 haalt.

De pricewatch: HP Pavilion dm3-1020ed VJ248EA met een SU2300 dual core die minder verbruikt dan de AMD MV-40 en volgens verwachting beter zal presteren (volgens Notebookspot), zou wellicht prijs prestatie dan een betere keuze zijn.
Oke dan is de hp dm3 definitief van mijn lijstje af veel te zwakke cpu , En de prijs van de intel is veel te hoog , bij asus krijg je wel lekker goed voor je geld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:23:
Zoo de amd versie van de dm3 heeft wel een leuke prijs/kwaliteit verhouding de cpu doet best goed 973.2 scoort die met passmark .
Let er wel op dat je Passmark Win7 niet kunt vergelijken met Vista. In Vista scoort de Dual Core rond de 850 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

glennabraas schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:52:
Ik kan hier geen gebruikers ervaringen over vinden. Heeft iemand hier ervaring met de UL30 ?
Ja, mijn korte ervaring: hij is minder zilver dan je zou vermoeden :/
pat42 in "[Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light No..."

Voor de rest lijkt me dat ervaringen niet echt anders zullen zijn dan andere type UL30A's, en daar zijn zat reviews e.d. van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 00:07:
[...]

Oke dan is de hp dm3 definitief van mijn lijstje af veel te zwakke cpu , En de prijs van de intel is veel te hoog , bij asus krijg je wel lekker goed voor je geld :D
Het kan ook nog een foutje zijn, van de shops. Op de Nederlandse HP site kan ik bovendien de dm3 productpagina niet vinden en op de VS staan andere versies. Volgens nieuws: HP brengt platte ProBook-, Pavilion- en Envy-notebooks uit zou "Het model wordt met een op 1,6GHz geklokte dualcore Athlon Neo X2 L335 geleverd." Dus wellicht dat de shops het inderdaad fout hebben (wat niet voor het eerst is) of er komt nog een dual core AMD variant uit. :)

xon schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:54:
na jarennnn een msi te hebben gehad naar alle tevredenheid vandaag eens aan het kijken voor een nieuwe...en ik denk dat MSI het opnieuw gaat worden.

Voor mij ook interesse voor de S340 ..voor dat geld erg interessant. Zou inderdaad fijn zijn als de processor een upgrade krijgt.
Je bedoeld de X340 neem ik aan? (Ik dacht even dat ik een nieuw model had gemist. :P) En dan de pricewatch: MSI X-Slim X340-025NL om precies te zijn? Die is momenteel met onder de 400 euro een inderdaad een goede keuze als je prestatie eisen niet hoog zijn. Voorheen waren ze (en de andere modellen vind ik eigenlijk nog steeds een beetje) hoog geprijsd voor wat ze bieden. De kwaliteit van het systeem schijnt namelijk erg mager te zijn, waarbij ook de accuduur aan de korte kant is ~ 2,5 uur. Terwijl de systemen van o.a. Acer Timelines, Asus UL minimaal 2x zoveel hebben, maar ok die zijn dan ook iets zwaarder.
is het nou zo dat je een gratis windows 7 upgrade krijgt of moet je die wel aanschaffen?
Ik vermoed dat je dit nu gelijk meekrijgt, maar dan zou je hem wel zelf moeten installeren. Ik zou het zeker even navragen aan de winkel / webshop voordat je hem koopt. :)

[ Voor 48% gewijzigd door Regeneration op 31-10-2009 01:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzxtquad
pat42 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 00:34:
[...]

Ja, mijn korte ervaring: hij is minder zilver dan je zou vermoeden :/
pat42 in "[Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light No..."

Voor de rest lijkt me dat ervaringen niet echt anders zullen zijn dan andere type UL30A's, en daar zijn zat reviews e.d. van te vinden.
ja die had ik inderdaad gezien, dat zilvere vind ik juist zo mooi........... dat is wel erg jammer.
ik ga even veder zoeken naar reviews, dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glennabraas schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:52:
...Ik kan hier geen gebruikers ervaringen over vinden. Heeft iemand hier ervaring met de UL30 ?
bekijk mijn post maar op pagina 12 (en af en toe wat post mbt mijn observaties gaandeweg het topic).
Verwijderd in "[Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light No..."

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2009 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Regeneration schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 00:11:
[...]

Je doelt waarschijnlijk op de toegewijde GPU in een 11,6 / 12" laptop? Wellicht dat ze dat nog doen met de U20 of de UL20.
Die UL20 is natuurlijk een erg fraaie notebook, maar zit meteen in een heel andere prijsrange dan de 1810TZ. Het is meer dat ik een netbook te traag vind (ga geen notebook kopen die trager is dan mijn 5 jaar oude huidige centrino) en dus aan het kijken ben naar bijna net zo goedkoop en klein alternatief een met een CULV. Dan kom je dus op de 11.6" uit en alleen HP en Acer leveren op dit moment een goedkope 11.6" met CULV en een nette accuduur. Asus zit nog niet in dat segment, ook niet met de UL20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-09 16:44
hey kan iemand wat duidelijkheid bieden over http://www.amazon.co.uk/A.../B002SG7K2A/ref=de_a_smtd. Op de Amazon site staat in de naam van de laptop dat hij een 250 gb HDD heeft, en dat hij 4 gb RAM zou hebben. Als je doorklikt bij specificaties dan staat er echter een 160 gb HDD, en slechts 1 slot 2 gb RAM.

Verder wil ik graag weten of het wel of niet aan te raden is bij Amazon UK te bestellen en naar NL te laten shippen, en of dit een beetje redelijke laptop is.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand welke thin &light een slot load drive hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
boratnl schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:00:
Verder wil ik graag weten of het wel of niet aan te raden is bij Amazon UK te bestellen en naar NL te laten shippen, en of dit een beetje redelijke laptop is.
Ik begrijp niet goed waarom je dat zou willen want goedkoop is het niet.

Ik verwacht dat je voor hetzelfde geld over 2 weken de 1810tz met SU7300 hebt, gewoon in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
Philflow schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:29:
[...]

Ik begrijp niet goed waarom je dat zou willen want goedkoop is het niet.

Ik verwacht dat je voor hetzelfde geld over 2 weken de 1810tz met SU7300 hebt, gewoon in Nederland.
Na de koers nog eens gecheckt te hebben viel 't inderdaad nogal tegen :p Maar thanks voor de tip, zal tweakers wel in de gaten houden om te kijken waar hij blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:31:
[...]

Die UL20 is natuurlijk een erg fraaie notebook, maar zit meteen in een heel andere prijsrange dan de 1810TZ.
Je hebt helemaal gelijk, het prijs segment is inderdaad wat hoger, dat was me even ontschoten.

Heb je dan al gekeken naar die HP die jezelf noemt? pricewatch: HP Pavilion dm1-1020ed bedoel je als het goed is? Dat is inderdaad een gedegen concurrent van de pricewatch: Acer Aspire Timeline 1810TZ-412G16N. HP heeft een iets minder presterende CPU (SU2300 vs SU4100, die overigens beide wel dual core CPU zijn), vermoed ik, maar zou volgens de pricewatch specs een grotere HDD hebben 320GB vs 160 GB.

Ik snap overigens dat je graag wat een "beter" merk wil, maar de Acer Timeline is goed ontvangen. Ik denk zelf dat de kwaliteit en prestaties niet veel zal verschillen van de HP DM1. Waarbij ze beide zowat gelijk geprijsd zijn. HP is best een degelijk merk, dacht ik zo. Hoewel ze beide wat mager zijn met het aantal jaren garantie: 1 jaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 31-10-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de asus ul30a-qx123v besteld bij mycom voor 649 euro en daarbij specifiek vermeld dat het de zilveren versie moet zijn......Het zal mij benieuwen! Ik ga hem halen, dus als het niet klopt kan ik hem laten staan... ;)
Enne, wel verschil/geen verschil: ik zie door de bomen het bos niet meer! Is het nu definitief dat de qx123v een mindere accu heeft dan de qx 057x? en dat de laatste wel BT heeft en de 123v niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Zowat bijna zeker :D

Van de BT is bijna zeker, batterij wel melding, maar nog geen definitief antwoord.

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:40
Regeneration schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 01:35:

Het kan ook nog een foutje zijn, van de shops. Op de Nederlandse HP site kan ik bovendien de dm3 productpagina niet vinden en op de VS staan andere versies.
Ik mag hopen dat je gelijk krijgt. Mijn eerste keuze is een DM3 maar van de huidige modellen in de pricewatch loop ik niet warm:

HP Pavilion dm3-1010ed:
1,6 GHz AMD Athlon Neo MV-40 + ATI Radeon HD 3200

HP Pavilion dm3-1020ed:
1,2 GHz Intel Celeron Dual-Core ULV SU2300 + Intel GMA 4500 MHD

HP Pavilion dm3-1030ed:
1,3 GHz Intel Pentium Dual-Core ULV SU4100 + Intel GMA 4500 MHD

In de VS hebben ze veel meer keus en ik hoop dat we dat hier ook krijgen.

HP Pavilion DM3z series:

AMD Athlon Neo X2 Dual-Core L335 Processor (1.6GHz, 512KB) +
ATI Radeon HD 3200 Graphics

AMD Turion Neo X2 Dual-Core L625 Processor (1.6GHz, 1MB) +
ATI Radeon HD 3200 Graphics

512MB ATI Radeon HD 4330 Graphics

HP Pavilion DM3t series:

Intel Pentium Processor SU4100 (1.3GHz,2M Cache) +
Intel Graphics Media Accelerator 4500MHD

Intel Core 2 Duo Processor SU7300(1.3GHz,3M Cache) +
Intel Graphics Media Accelerator 4500MHD

Intel Core 2 Duo Processor SU7300 (1.3GHz, 3M Cache) +
512MB NVIDIA GeForce G 105M

Intel Core 2 Duo Processor SP9300 (2.26GHz, 6M Cache) +
512MB NVIDIA GeForce G 105M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

512MB ATI Radeon HD 4330 Graphics

Dat is zon geile , je kan er 6 uurtjes mee werken met de ati hd3200 en wanneer je wilt gamen zet je de hd4330 aan . Ik heb even op de site gekeken en berekent hoeveel die zou kosten in euro het kwam uit op 485 tot hoeveel mag je van de VS zonder extra kosten bestellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Aankopen via internet:

Uit een niet-EU-land: tot € 22: Geen douanerechten, Geen omzetbelasting.
Uit een niet-EU-land: van € 22 tot € 150: Geen douanerechten, Wel omzetbelasting.

http://www.douane.nl/part.../internetaankopen-02.html

Reist u Nederland in vanuit een land dat geen lid is van de Europese Unie? En koopt u tijdens uw verblijf in dat land goederen? Vanaf 1 december 2008 is het belastingvrije bedrag voor die goederen verhoogd. U mag vanaf dan goederen met een waarde tot € 430 belastingvrij invoeren.

http://www.douane.nl/430euro/

[ Voor 7% gewijzigd door Resinman op 31-10-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Regeneration schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:54:
Heb je dan al gekeken naar die HP die jezelf noemt? pricewatch: HP Pavilion dm1-1020ed bedoel je als het goed is? Dat is inderdaad een gedegen concurrent van de pricewatch: Acer Aspire Timeline 1810TZ-412G16N. HP heeft een iets minder presterende CPU (SU2300 vs SU4100, die overigens beide wel dual core CPU zijn), vermoed ik, maar zou volgens de pricewatch specs een grotere HDD hebben 320GB vs 160 GB.
Thx :)

De HP DM1 heb ik ook bekeken ja, zag er alleen nog geen reviews van. Maar helaas is HP ook een merk waar ik niet de allerbeste gevoelens bij heb.
Ik snap overigens dat je graag wat een "beter" merk wil, maar de Acer Timeline is goed ontvangen. Ik denk zelf dat de kwaliteit en prestaties niet veel zal verschillen van de HP DM1. Waarbij ze beide zowat gelijk geprijsd zijn. HP is best een degelijk merk, dacht ik zo. Hoewel ze beide wat mager zijn met het aantal jaren garantie: 1 jaar.
De 1810T(Z) is inderdaad erg goed ontvangen. Lees er tot nu toe alleen maar positieve dingen over. Ben nog niet van plan direct te kopen, dus ik blijf hem gewoon even volgen. Meeste problemen komen toch vrij snel naar boven (badkuipcurve) dus als alles over tijdje ook nog goed is (en Asus niet met een concurrent is gekomen) dan ga ik denk ik voor de 1810Tz.

Overigens geeft Asus trouwens ook nog maar 1 jaar garantie op die EEE notebooks, terwijl ze "vroegah" juist altijd de enige fabrikant waren die (zoals het gewoon hoort) standaard 2 jaar garantie gaven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resinman schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 19:12:
Aankopen via internet:

Uit een niet-EU-land: tot € 22: Geen douanerechten, Geen omzetbelasting.
Uit een niet-EU-land: van € 22 tot € 150: Geen douanerechten, Wel omzetbelasting.

http://www.douane.nl/part.../internetaankopen-02.html

Reist u Nederland in vanuit een land dat geen lid is van de Europese Unie? En koopt u tijdens uw verblijf in dat land goederen? Vanaf 1 december 2008 is het belastingvrije bedrag voor die goederen verhoogd. U mag vanaf dan goederen met een waarde tot € 430 belastingvrij invoeren.

http://www.douane.nl/430euro/
Dan nog steeds vind ik het wel gunstig even een rekenvoorbeeld :
719 dollar > 485 euro .
Douanerechten zijn 12 % , er zijn geen verzendkosten dus word het 543 euro -
Omzetbelasting is 19% , dus word het 646 euro vind het wel de prijs waard .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een hele mooie netbook, maar wel erg duur. Tot nu toe nog niet zo'n platte gezien. 11,1 inch is een mooie maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 20:55:
[...]

719 dollar > 485 euro .
Waarom geen verzendkosten? Die zullen er vanuit de US echt wel zijn, de HP store levert niet eens buiten de US. Moet je dus nog een webshop zien te vinden die dat wel doet...

Kun je er beter heen reizen en zo importeren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
[...]
719 dollar > 485 euro .
+ 100 euro verzendkosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hebben meer mensen met een 1810 TZ last van een toetsenbord met een flex/buiging erin? Ik moet zeggen dat ik de toetsenbord echt niet fijn vind van de 1810 TZ hoewel iedereen ermee tevreden lijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boratnl
[...]

719 dollar > 485 euro .
Als je iemand kent die binnenkort naar de VS moet, kun je hem die laptop voor je mee laten nemen haalt ie em daar uit de doos en dan doet ie alsof het zijn eigen laptop is ofzo? Heb je helemaal geen douanekosten.
Of mag je dat hier zo niet zeggen, if not mijn excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:56:
hebben meer mensen met een 1810 TZ last van een toetsenbord met een flex/buiging erin? Ik moet zeggen dat ik de toetsenbord echt niet fijn vind van de 1810 TZ hoewel iedereen ermee tevreden lijkt te zijn.
Op forum.notebookreview.com zul je in het acer forum een topic kunnen vinden met tips. Wat jij beschrijft is een bekend probleem en er zijn mensen die daar een oplossing voor bedacht hebben.

Heb zelf het idee dat de 1810TZ erg veel waarde voor zijn geld biedt maar dat je daarmee moet accepteren dat het product niet optimaal is. Met wat geknutsel is daar vaak wel wat aan te doen, maar optimaal is het niet.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die de 1810TZ of DM1 al hebben en er foto's van willen maken? En dan vooral van een klein afstandje (geen detailfoto's), zowel dicht als open. Ik zit te twijfelen tussen de twee en voor mij zijn twee dingen het belangrijkste: looks en batterijduur. De prestaties geloof ik wel, een dualcore atom is al genoeg voor de meeste dingen en dit is al sowieso veel beter, en daarnaast heb ik een 1,5TB als extern voor opslag dus ik heb echt geen grote HDD nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

De Acer ferarri one is ook leverbaar geworden. Had ik nog niet eerder gezien! pricewatch: Acer Ferrari One#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 23:56:
Hoe bedoel je dat? Buigt het toetsenbord door? Of moet ik me er iets anders bij voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die UL20 is natuurlijk een erg fraaie notebook, maar zit meteen in een heel andere prijsrange dan de 1810TZ.
Wie zegt dat? Als je Liliputing een beetje in de gaten houdt, zie je dat de UL20 bij Amazon al voor minder dan 599 dollar over de toonbank gaat. Als je weet dat de 1810TZ voor ongeveer 550 dollar rondzwerft, kun je afleiden dat de UL20 maar 50 dollar duurder is. In de praktijk kun je aanhouden dat door de gunstige dollar de prijs hier lager is, maar dat in het algemeen dat voordeel te ziet wordt gedaan door het feit dat electronica hier gewoon duurder is. Als je 499 euro aanhoudt voor de 1810TZ, kom je op 549 euro voor de UL20...Laat het 100 euro zijn....is dat dan een heel andere prijsklasse?

Als bovenstaande klopt en het duurt geen weken meer voordat ie leverbaar wordt, is die UL20 echt van mij. Met name door de snellere CPU, het feit dat ie lichter en dunner is en dat Bluetooth daarop wel werkt i.p.v. een dummy button met dummy lampje. Bovendien doen de plaatjes mij geloven dat de asus er een stuk degelijker en exclusiever uitziet dan de acer.

Heb ook nagedacht over de DM1 of Mini 311 van HP, maar het is dan kiezen voor een extreem trage CPU EN een snelle GPU, of een trage CPU met een gewone GPU. Ze zien er wel mooi uit en mijn ervaringen met HP zijn goed.

De Mini 311 Met z'n door Adobe Flash ondersteunde ION zag ik even helemaal zitten, maar wat biedt mij dat als ik geen HD flash kijk en niet Game? Wat biedt mij dat als ik met Office 2007 aan de gang ben? En als ik via IMAP de headers van mijn Gmail binnen haal? En als mijn lege Lightroom catalog wil vullen met op lokatie geschoten foto's? En als ik muziek naar dat ding toe stream vanaf mijn NAS? Juist, geen bal...de Atom is ook in dual core (330) uitvoering te antiek. Ik hoef hem niet.

Buiten deze overdenkingen nog een opmerking in het algemeen: wat is er in vredesnaam aan de hand met leveranciers van dit soort hardware. De een heeft afwijkende specs tussen de VS en Europa, de ander mist de configuratieopties, opties ontbreken die wel op de specs lijst staan, subtypenummers spelen wel een rol in de uitvoering maar staan niet op de site, prijzen zijn onduidelijk, leveranciers hebben hem niet terwijl hij al wel op de site van de fabrikant staat en ga zo maar door. Het is echt een zootje...maar goed...ga ik me verder maar niet druk om maken...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Dan zal ik het wel zien als ie gereleased wordt :)

Momenteel werk ik nog naar volle tevredenheid op mijn 5 jaar oude Asus centrino bak. Wil alleen ook met een lekker kleintje op de bank kunnen zitten.

Dan hoop ik ook dat ie met een 6 cell batterij wordt geleverd en dat de geclaimde 12u accuduur iig een 8u oplevert irl.

Maar goed, ook maar eens in het wild bekijken die dingen. Ik begon ooit met het idee een netbook voor de "lol" te kopen, zodat ik wat makkelijker op de bank kan kutten met zo'n ding en ook om hem makkelijk mee te nemen. Nu zit ik alweer (ook) te kijken naar een UL20. Het wordt steeds duurder, groter, zwaarder en "serieuzer" :P

[ Voor 47% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 01-11-2009 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
[...]

719 dollar > 485 euro .
12 procent tarief douanerechten is niet voor computers of laptops... Die hebben een 0 tarief.

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
Eastman schreef op zondag 01 november 2009 @ 15:41:

12 procent tarief douanerechten is niet voor computers of laptops... Die hebben een 0 tarief.
NEW HP dm3-1030us AMD Athlon Neo X2 Windows 7 Laptop

AMD Athlon Neo X2 1.6 GHz, ATI Radeon HD 3200, 4 GB, 320 GB HD.

$619.95 + $95.00 (shipping) = $714,95 + 19% = +/- €525,00 + €17,00 (inklaringskosten) = €542,00.
En dan staat er nog iets over een 'additional 8% cash rebate'.

Lijkt mij toch geen slechte deal? Of zit ik ernaast met mijn berekening? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 15:03
Gebruikersreview van de Asus ul80vt: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=430668

Conclusie: Goede prestaties, bouwkwaliteit is ruk. En hij zag er nog zo stevig uit op de plaatjes. Maar goed, dat scheelt me weer wachten tot hij uitkomt. Maar wat nu te kiezen?

[ Voor 12% gewijzigd door Goron op 01-11-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Erg jammer om te horen. Ik denk dat ik dan toch meer neig naar de UL30vt, die wel een betere bouwkwaliteit lijkt te hebben. Of zou het een toevalstreffer geweest kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WaWaWiiiiWa schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:41:
Gebruikersreview van de Asus ul80vt: http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=430668

Conclusie: Goede prestaties, bouwkwaliteit is ruk. En hij zag er nog zo stevig uit op de plaatjes. Maar goed, dat scheelt me weer wachten tot hij uitkomt. Maar wat nu te kiezen?
Dat is wel erg jammer. Lijkt eigenlijk meer op een DOA of een pre-productie model...

Wellicht dat ze hem daarom nog niet in NL / EU hebben gelanceerd? Om te kijken hoe ze dat nog kunnen verbeteren? Ik hoop het echt, maar ik betwijfel het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Resinman schreef op zondag 01 november 2009 @ 16:41:
[...]

NEW HP dm3-1030us AMD Athlon Neo X2 Windows 7 Laptop

AMD Athlon Neo X2 1.6 GHz, ATI Radeon HD 3200, 4 GB, 320 GB HD.

$619.95 + $95.00 (shipping) = $714,95 + 19% = +/- €525,00 + €17,00 (inklaringskosten) = €542,00.
En dan staat er nog iets over een 'additional 8% cash rebate'.

Lijkt mij toch geen slechte deal? Of zit ik ernaast met mijn berekening? :)
Volgens mij klopt het wel aardig. Maar 714,95 + 19 procent is geen 525 volgens mij ik kom op 585 ongeveer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

souljah1h schreef op zondag 01 november 2009 @ 18:31:
[...]

Volgens mij klopt het wel aardig. Maar 714,95 + 19 procent is geen 525 volgens mij ik kom op 585 ongeveer...
Grof uit mijn hoofd kom ik op 580 :P

Dan nog steeds heb je sowieso de best looking notebook met een normaal gpu en een dual core cpu :9~

hier nog een leuke filmpje ervan
http://reviews.cnet.com/l...4505-3121_7-33786189.html

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2009 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand een keer een review van de UL20 tegenkomt, houd ik me aanbevolen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 15:13:
[...]
Wie zegt dat? Als je Liliputing een beetje in de gaten houdt, zie je dat de UL20 bij Amazon al voor minder dan 599 dollar over de toonbank gaat.
De 1810TZ gaat hier voor 485 eur, ik verwacht de Asus UL20 voor 599 eur.

Het feit dat de UL20 duurder en zwaarder is en HDMI mist maakt het voor mij een no brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 13:07:
Zijn er mensen die de 1810TZ of DM1 al hebben en er foto's van willen maken?
Er zijn al veel foto's gepost van de 1810T (uiterlijk precies hetzelfde als de 1810tz), als je zoekt kun je het misschien vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Avond,

Ten eerst even complimenten voor de ZEER uitgebreide openingspost en pricewatch "support" van Regeneration. Ik heb er veel aan gehad afgelopen week..

Want..de afgelopen week heb ik toch vrijwel elke avond lopen zoeken...lezen..zoeken en kijken om vervanging te zoeken voor mijn 3 jaar oude MSI Megabook S262 (12 inch / Core Duo L2300) .

Niet omdat ik ontevreden ben maar omdat ik hem zoveel gebruik is het wel weer tijd voor wat nieuws. Ook merk ik dat de batterijduur aardig achteruit loopt dus tijd om er iemand anders mee blij te maken.

Het lijkt een n00b vraag (denk dat dat wel meevalt) maar ga hem toch stellen :-) vooral omdat ik nieuwsgierig ben naar de mening van mensen uit dit topic die er veel meer en beter mee bezig zijn dan ik.

Ik wil eigenlijk morgenochtend nog een keuze gaan maken en op "bestel" drukken.

Stel:
- max 600 euro
- Min +/- 12 en max 13,5 inch
- In jullie ogen "beste prestatie versus prijs" combi van proc, videokaart, batterijduur
- Mag best een beetje catchy/spannend ontwerp zijn met nieuwste technieken en snufjes

Verder eigenlijk geen eisen wat betreft merk...wel/niet optisch station etc

Wat is nou het eerste type wat in jullie opkomt bij het lezen van stukje tekst hierboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
xon schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:22:
Wat is nou het eerste type wat in jullie opkomt bij het lezen van stukje tekst hierboven?
Ik zou zeggen lees even het topic, maak zelf eerst een keuze, geef aan wat belangrijk is en welke applicaties je gaat draaien en geef dan een onderbouwing waarom je tot je keuze bent gekomen. Dan leveren wij wel commentaar, als dat nodig is.

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 01-11-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Philflow schreef op zondag 01 november 2009 @ 21:25:
[...]

Ik zou zeggen lees even het topic, maak zelf eerst een keuze, geef aan wat belangrijk is en welke applicaties je gaat draaien en geef dan een onderbouwing waarom je tot je keuze bent gekomen. Dan leveren wij wel commentaar, als dat nodig is.
haha hier was ik al bang voor en je antwoord begrijp ik natuurlijk ook wel en had ik zelf kunnen zeggen :-)

zoals ik al eerder in het topic geschreven had ben ik blijven hangen op de msi X340-30 dus je moet me geloven dat ik ik niet een forum bezoeker ben die voor de gelegenheid een accountje aangemaakt heb en achteraan de rij een post doet. De afgelopen 3 topics zijn netjes gelezen :-)

Applicaties zijn overigens wat audiobewerking, bekijken video en voornamelijk me nooit zorgen hoeven te maken om ook maar iets te moeten laten bij het gebruik van "het" internet in de breedste zin van het woord.

ik had overigens expres mijn keuze er niet bijgezet omdat ik het wel verassend vind om jullie mening te horen wat nou voor jullie de perfecte oplossing is voor "my needs". Blind staren is zo gebeurd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Als je HD videos gaat kijken op Youtube heb je eigenlijk al een dual core CPU nodig... ik zou op dit moment geen single core meer kopen. Het wordt tijd dat MSI met dual core X340 komt.

[ Voor 37% gewijzigd door Philflow op 01-11-2009 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Philflow schreef op zondag 01 november 2009 @ 22:03:
Als je HD videos gaat kijken op Youtube heb je eigenlijk al een dual core CPU nodig... ik zou op dit moment geen single core meer kopen. Het wordt tijd dat MSI met dual core X340 komt.
check....suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Beste prijs/prestatie in mijn ogen is de Acer 1810TZ.
pricewatch: Acer Aspire Timeline 1810TZ-412G16N

Van het geld dat je overhoudt koop je 2GB extra en een SSD of een 500GB WD.

[ Voor 73% gewijzigd door Philflow op 01-11-2009 22:29 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Je vraag dumpen zonder dat je eigen inzet hebt getoond om naar het antwoord te gezocht, is niet toegestaan.