[Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light Notebooks - Deel 6 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 75.587 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

morpheus schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:47:
[...]

Op forum.notebookreview.com zul je in het acer forum een topic kunnen vinden met tips. Wat jij beschrijft is een bekend probleem en er zijn mensen die daar een oplossing voor bedacht hebben.

Heb zelf het idee dat de 1810TZ erg veel waarde voor zijn geld biedt maar dat je daarmee moet accepteren dat het product niet optimaal is. Met wat geknutsel is daar vaak wel wat aan te doen, maar optimaal is het niet.
zou je een link kunnen plaatsen naar hetgeen je bedoelt? veel dank hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op zondag 01 november 2009 @ 14:35:
[...]

Hoe bedoel je dat? Buigt het toetsenbord door? Of moet ik me er iets anders bij voorstellen?
ja het buigt door, van binnenuit naar buiten toe wordt de buiging steeds minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42

XanderDrake

Build the future!

*Zucht* Het zit niet mee he.

Ik wil graag een 11.6 inch lappie. Er zijn een paar opties, De Acer 1810TZ, de HP DM1 en de Acer Ferrari One.

Ik vind de Acer te netbookig kwa uiterlijk, de Ferrari One heeft een te slome CPU plus een kauwgombal uiterlijk en de HP DM1 heeft de langzaamste CULV dualcore en gesoldeerd geheugen...

Philflow, heb jij zicht op wanneer die Gateway/PB 11.6 uitkomt, of misschien een CULV adaptatie van de Asus EEE 1101?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
XanderDrake schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:02:
*Zucht* Het zit niet mee he.

Ik wil graag een 11.6 inch lappie. Er zijn een paar opties, De Acer 1810TZ, de HP DM1 en de Acer Ferrari One.

Ik vind de Acer te netbookig kwa uiterlijk, de Ferrari One heeft een te slome CPU plus een kauwgombal uiterlijk en de HP DM1 heeft de langzaamste CULV dualcore en gesoldeerd geheugen...

Philflow, heb jij zicht op wanneer die Gateway/PB 11.6 uitkomt, of misschien een CULV adaptatie van de Asus EEE 1101?
Gateway en PB zijn toch gewoon submerken van Acer? Die merken geven met een ander labeltje nagenoeg dezelfde laptops uit dacht ik.
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 00:27:
[...]
zou je een link kunnen plaatsen naar hetgeen je bedoelt? veel dank hiervoor
Heb je zelf al eens gekeken? Het is een vrij goedlopend topic binnen het Acer subforum.

[ Voor 17% gewijzigd door morpheus op 02-11-2009 11:16 ]

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uitgebreide review met gebruikersafbeeldingen van de Asus UX30

http://translate.google.c...mail.ru/review/item/1809/

Wat een prachtig ding.. jammer dat ie in NL alleen met een single core processor verkrijgbaar is, anders was voor mij de keuze zo gemaakt. Neig nu toch naar de UL30, alhoewel ik de UX30 stukken mooier vindt. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

morpheus schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:11:
Gateway en PB zijn toch gewoon submerken van Acer? Die merken geven met een ander labeltje nagenoeg dezelfde laptops uit dacht ik.
Het klopt dat de twee merken onderdeel zijn van Acer, maar dat wil niet zeggen dat het dezelfde laptops worden.
Kijk maar naar de PB Butterfly S, heel anders dan een Acer 3810TG.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 16:41
Inderdaad, heb de PB Dot/M zag er in het zwart een stuk netter uit dan de Acer 751h. Ben dan ook wel benieuwd naar een PB versie van de 1810TZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023
XanderDrake schreef op maandag 02 november 2009 @ 11:02:

Nee geen idee. Overigens vind ik de SU2300 en de dual core in de Ferrari wel prima CPU's. Het verschil met de SU4100 zal nauwelijks merkbaar zijn.
XanderDrake schreef op maandag 02 november 2009 @ 12:30:
[...]
Het klopt dat de twee merken onderdeel zijn van Acer, maar dat wil niet zeggen dat het dezelfde laptops worden.
Kijk maar naar de PB Butterfly S, heel anders dan een Acer 3810TG.
Maar qua techniek exact hetzelfde.

[ Voor 23% gewijzigd door Philflow op 02-11-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik snap het niet meer qua Asus Ul30A.

Twee types:
Asus UL30A-QX123V
Asus UL30A-QX057X

Is nou het enige verschil het besturingssysteem of wat?
Ik wil wel sowieso de 8cell 5600 mAh.
Ik neem trouwens aan dat deze niet zo erg uitsteekt al die bij de inspiron 13z?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:12

muhda

Time & Space traveler

Weet iemand toevallig, of de CPU van de Acer Ferrari One virtualisatie ondersteunt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

pat42

» lurkt

Naar aanleiding van mijn RMA aanvraag kreeg ik het volgende antwoord over de UL30A:
Beste,
Bij navraag bij ASUS wordt duidelijk aangegeven dat wij de donker zilvere versie zouden moeten leveren, omdat er geen andere versie zou zijn. Is de hele notebook echt helemaal zwart?
Klopt dit? Heeft er echt nog niemand een zilveren versie te koop gezien bij Nederlandse winkels? Anders overweeg ik deze terug te sturen en hem toch te kopen bij een Duitse webwinkel, maar dat is zo'n gedoe met garantie.
Heeft iemand al over de grens gezocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pjotrski-
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik kreeg dit bericht van Notebookshop:
Ik heb hem voor u gecontroleerd. De UL30A-QX123V welke bij ons op voorraad ligt betreft een zwarte uitvoering met QWERTY-keyboard en een 8-cells 4400mAh accu.
Hopen dus dat de QX057X straks wel zilver is met grote accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Ikn Duitsland lijkt alleen type QX057C in omloop te zijn, nog met Windows Vista. De prijs is ongeveer vergelijkbaar met de Nederlandse modellen. Gezien de overeenkomst in het typenummer lijkt het me waarschijnlijk dat die ongeveer dezelfde specs zal hebben als de QX057X, maar zeker weet ik dat natuurlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben ze een Qwerty toetsenbord?
In Duitsland hebben ze doorgaans een QWERZ toetsenbord.

Ik heb ook nog nergens een zilveren gezien.

Mijn ervaring met het klanteninformatie gebeuren van hardware fabrikanten is dat ze geen flauw idee hebben waar ze vragen over beantwoorden en wiens enige info bron hun eigen bedrijfswebsite is. Ze hebben ook helemaal geen computer affiniteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke duidelijk, verlanglijstje voor de sint:
UL30a met:
Win7
Accu 8cell 5600mAh
Bluetooth
Zilver
QWERTY toetsenbord
4GB DDR3
(Mat scherm)
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 17:55:
[...]
Hebben ze een Qwerty toetsenbord?
In Duitsland hebben ze doorgaans een QWERZ toetsenbord.
Oja, niet aan gedacht :/ USA heeft toch wel hetzelfde toetsenbord?
Ebay kan dan ook altijd nog (prijs is -omgerekend- toevallig ook precies 619 euro, maar dan voor de 5600mAh versie met 500gb schijf), maar dan is garantie helemaal een crime. Of zou je hem ook direct naar ASUS NL kunnen brengen voor garantie? Dan is het namelijk wel interessant!

-edit
Deze pagina doet vermoeden van wel... Ik ga er morgen maar eens over bellen. Anders is zo'n Amazon model bestellen nog niet eens een slecht idee. Alleen ik moet er niet aan denken dat hij beschadigd of als DOA aankomt, dan heb je natuurlijk een hoop verzendkosten en gezeik.

[ Voor 19% gewijzigd door pat42 op 02-11-2009 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:10:
Oke duidelijk, verlanglijstje voor de sint:
UL30a met:
(Mat scherm)[/i] 8)7
Mat scherm is uitgesloten volgens mij. De enige 13" CULV met mat scherm is volgens mij Acer Travelmate en evt. Dell 13z.

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 02-11-2009 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pat42 schreef op maandag 02 november 2009 @ 18:13:
[...] Of zou je hem ook direct naar ASUS NL kunnen brengen voor garantie? Dan is het namelijk wel interessant!
Is toch wereldwijd pickup and return bij asus, dus komen ze m zelfs voor je ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Philflow schreef op maandag 02 november 2009 @ 13:59:
Nee geen idee. Overigens vind ik de SU2300 en de dual core in de Ferrari wel prima CPU's.
Het verschil met de SU4100 zal nauwelijks merkbaar zijn.
Het klopt dat het maar een paar mhz scheelt maar percentueel is het verschil wel redelijk groot.
Verder vraag ik me af hoeveel die Neo X2 op 1,2ghz sneller is dan bijv. een Atom 330.
Heel veel zal het niet zijn.
Maar qua techniek exact hetzelfde.
Jup, en in mijn geval is dat het verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 22:30

xon

sjezus wat een zooitje met die UL-30

Mag ik concluderen (na aanleiding van de berichten van kopers) dat

UL30A-QX057X

WEL BT heeft..in nederland NIET zilver te krijgen is en het verschil Windows 7 PRO is in vergelijking met de

UL30A-QX123V

dit type GEEN BT heeft..in nederland ook NIET zilver is en Windows 7 HOME aan bord heeft?

Ik schep graag nog wat verwarring mee...

http://www.informatique.n...oep=095&vergelijk1=661883

even een vergelijking gemaakt bij informatique..let even op de verschillen in cache en scherm soort :-) Verder indentiek..ook windows 7

Ook frustrerend is http://www.asus.nl/product.aspx?P_ID=8CwAK6XZ0pekc7aI ..DE asus pagina ...jep..zilver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben helemaal met je eens dat de Asus er een zooitje van gemaakt heeft qua specificaties en de duidelijkheid (of wellicht beter: de onduidelijkheid) daaromtrent, maar aan die pagina kan je niets afleiden. Hij zou verkrijgbaar worden in zilver en zwart. Die pagina geeft de specificaties van de UL30A in het algemeen weer, zoals je kan zien aan de verschillende CPU's die worden vermeld. Terwijl er dus zoals we zien meer modellen van te krijgen zijn, dat je zou kunnen afleiden aan de letters en cijfers achter de naam "UL30A".

[ Voor 10% gewijzigd door Regeneration op 02-11-2009 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pjotrski-
  • Niet online
xon schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:03:
sjezus wat een zooitje met die UL-30

Mag ik concluderen (na aanleiding van de berichten van kopers) dat

UL30A-QX057X

WEL BT heeft..in nederland NIET zilver te krijgen is en het verschil Windows 7 PRO is in vergelijking met de

UL30A-QX123V

dit type GEEN BT heeft..in nederland ook NIET zilver is en Windows 7 HOME aan bord heeft?
Je conclusie mbt de UL30A-QX123V klopt.
De UL30A-QX057X is afwachten, niemand heeft die nog in handen gehad, waarschijnlijk volgende week is hij leverbaar en dan krijgen we duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Regeneration schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:20:
[...]

Ik ben helemaal met je eens dat de Asus er een zooitje van gemaakt heeft qua specificaties en de duidelijkheid (of beter onduidelijkheid) daaromtrent, maar aan die pagina kan je niets afleiden. Hij zou verkrijgbaar worden in zilver en zwart. Die pagina geeft de specificaties van de UL30A in het algemeen weer. Terwijl er dus zoals we zien meer modellen van te krijgen zijn (maar jammer genoeg dus niet duidelijk is welke specificaties er precies bij horen), dat je zou kunnen afleiden aan de letters en cijfers achter de naam "UL30A".
Wat ik oook zeer bijzonder vind is dat Computerland dus (door groot af te nemen) ook gewoon een eigen type kan bepalen. Ik heb van die productcode ook nog niet de code gekraakt overigens. Iets minder grote Hd maakt me niet uit..maar als het echt om een 4CELL gaat ipv 8 CELL..

Wie had ook weer de UL30 bij Mycom laten wegleggen? Kleurtje al bekend?

ik ben overigens haast zover dat ik DAN maar de zwarte koop....alleen dat bluetooth kan nog wel eens handig zijn..

Offtopic: Was ook wel shocking dat "bas computers" achter computerland EN mycom zit?!?! mycom is bij mij nog om de hoek begonnen met de eerste shop (overigens computerland ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
XanderDrake schreef op maandag 02 november 2009 @ 20:53:
[...]
Het klopt dat het maar een paar mhz scheelt maar percentueel is het verschil wel redelijk groot.
Maar in wat voor situaties ga je dat merken? Als je dvd's gaat encoden is de S4100 misschien 10% sneller. Dus waar de SU2300 10 minuten over doet doet de SU4100 9 minuten over. Misschien 8 en een half. Maakt erg weinig uit imo.
Verder vraag ik me af hoeveel die Neo X2 op 1,2ghz sneller is dan bijv. een Atom 330.
heel veel zal het niet zijn.
530. vs. 850. Flink verschil imo
http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php
xon schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:23:
[...]
Iets minder grote Hd maakt me niet uit..maar als het echt om een 4CELL gaat ipv 8 CELL..
Volgens mij heeft Paradigit/CL een 6 cell 4400 mah.

[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 02-11-2009 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Dat van Bas Computers en Computerland wist ik ook niet, dat zei m'n account-manager van Quote Components :P Laten we eens even direct bij Bas zelf kijken: UL30A-QX123V

Correctie: Computerland koopt in bij Bas Computers, maar is van Paradigit. Had het niet helemaal goed begrepen haha |:( _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door ck2000nl op 02-11-2009 21:45 ]

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
ck2000nl schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:40:
Dat van Bas Computers en Computerland wist ik ook niet, dat zei m'n account-manager van Quote Components :P Laten we eens even direct bij Bas zelf kijken: UL30A-QX123V
Daar staat 1.5kg, dat lijkt weer op een 4 cell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Philflow schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:33:
Maar in wat voor situaties ga je dat merken? Als je dvd's gaat encoden is de S4100 misschien 10% sneller. Dus waar de SU2300 10 minuten over doet doet de SU4100 9 minuten over. Misschien 8 en een half. Maakt erg weinig uit imo.
Met die instelling heeft een SU9400 ook maar weinig voordelen tov een SU4100 :)
1.2ghz is gewoon weinig, en ik vind dat alle beetjes helpen, zeker bij langzame cpu's.
530. vs. 850. Flink verschil imo
http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php
Eeeeeuhhmmm
Als ik kijk zie ik dit:
CPUScoreRank
Intel Atom 330 @ 1.60GHz620435
AMD Athlon X2 Dual Core L310658429

Ik zeg, amper verschil. Kan je beter een PoV Mobii of dergelijke Atom 330/Ion oplossingen kopen!
Dank je, nu weet ik zeker dat ik de Acer Ferrari One niet wil hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

ck2000nl schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:40:

Correctie: Computerland koopt in bij Bas Computers, maar is van Paradigit. Had het niet helemaal goed begrepen haha |:( _/-\o_
achh soo...begreep het al niet zo want is volgens mij echt concurrentie..dat paradigit en computerland zelfde ul30 verkopen lijkt me dus duidelijk

ook hier trouwens een kruisje bij bluetooth..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
XanderDrake schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:11:
[...]
Met die instelling heeft een SU9400 ook maar weinig voordelen tov een SU4100
Dat is ook zo :) Ook tussen de SU9400 en SU4100 zit maar 0.1 GHz verschil, zo'n 10% performance (incl. cache). Met andere woorden: Applicaties die op een SU4100 niet goed draaien, draaien ook niet goed op een SU9400 (met uitzondering van virtualisatie.) Sterker nog, ik verwacht niet dat jij het verschil kunt merken zonder een stopwatch of benchmark software.
Eeeeeuhhmmm
Ik ging er, ten onrechte, vanuit dat Acer een L335 gebruikt. Wat dat betreft ben ik het dus met je eens, dat is een wat zwakke CPU. De SU4100 heeft echter voldoende power voor alle normaal gebruik.

[ Voor 31% gewijzigd door Philflow op 02-11-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miauw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06-2021
Wanneer komen er CULV laptops uit met een SU9600 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Philflow schreef op maandag 02 november 2009 @ 22:34:
Dat is ook zo :) Ook tussen de SU9400 en SU4100 zit maar 0.1 GHz verschil, zo'n 10% performance (incl. cache). Met andere woorden: Applicaties die op een SU4100 niet goed draaien, draaien ook niet goed op een SU9400 (met uitzondering van virtualisatie.) Sterker nog, ik verwacht niet dat jij het verschil kunt merken zonder een stopwatch of benchmark software.
En dat verschilt dus heel erg per applicatie.
Ik ben bezig met een opleiding waarbij ik allerlei exotische algoritmes (dynamic programming, pattern recoginition, machine learning) en complexe statistiek (vooral Monte-Carlo of Jackknife benaderingen) moet toepassen. Wie weet, allicht heeft meer cache een groot positief effect op dat soort berekeningen. Die 100Mhz kan het verschil zijn tussen real-time dingen berekenen of moeten wachten.
Dus. :)
Ik ging er, ten onrechte, vanuit dat Acer een L335 gebruikt. Wat dat betreft ben ik het dus met je eens, dat is een wat zwakke CPU. De SU4100 heeft echter voldoende power voor alle normaal gebruik.
Was het maar zon feest, dat de Ferrari een L335 had, dan had ik em wel ge-pre-ordered.
De CULV's doen het wel goed in je lijst, rond de 850 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Is er al iemand die een HP DM1 heeft? Of besteld heeft?
XanderDrake schreef op maandag 02 november 2009 @ 23:13:
[...] Die 100Mhz kan het verschil zijn tussen real-time dingen berekenen of moeten wachten.
Kan inderdaad. Maar dat is vooral een theoretisch verhaal. In de praktijk zal iets wat op een SU4100 niet goed draait ook niet goed draaien op een SU7300.

Als die extra MHz echt zo belangrijk zijn voor jou zit je mi. gewoon naar de verkeerde laptops te kijken.

Maar goed, ik heb zo'n vermoeden dat je met slimme beredeneringen gaat komen waarom het verschil voor jou wel merkbaar is. Blijft grote onzin in mijn optiek ;) Ik zal er niet meer over beginnen. :X

[ Voor 66% gewijzigd door Philflow op 03-11-2009 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Philflow schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 07:22:
Maar goed, ik heb zo'n vermoeden dat je met slimme beredeneringen gaat komen waarom het verschil voor jou wel merkbaar is. Blijft grote onzin in mijn optiek ;) Ik zal er niet meer over beginnen. :X
Het is niet dat ik je ogen ermee wil uitsteken hoor :+
Het feit is gewoon dat bijna niemand dit soort dingen weet, ik ook niet. En heel weinig mensen houden zich er mee bezig, dus de waarheid zal niet zomaar zichzelf aandienen. Wat ik merk is dat FSB bandbreedte veel invloed kan hebben op priem getallen berekenen en dat cache veel invloed heeft op Pi getallen uitrekenen. Voor de rest, tja...

Je hebt wel gelijk met dit punt: als ik CULV laptop koop en dan ga rekening ga houden met dit soort berekeningen, dan doe ik iets fout. Ik kies een van de slechtste processors voor de taak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

-Pjotrski- schreef op maandag 02 november 2009 @ 21:22:
[...]

Je conclusie mbt de UL30A-QX123V klopt.
De UL30A-QX057X is afwachten, niemand heeft die nog in handen gehad, waarschijnlijk volgende week is hij leverbaar en dan krijgen we duidelijkheid.
AHH heb ik DAT dus verkeerd begrepen! Ik dacht dat UL30A-QX057X ook al leverbaar was en was uitgeleverd. Nu ik kijk op pricewatch zie ik inderdaad dat de levertijd een dag of 5 is bij de meeste leveranciers.

Vind het ook interessant dat 4launch " op = op" bij de QX123V heeft gezet. Je zet dat erbij als je van een partijtje afmoet voordat er iets beters komt en alle mensen daarvoor gaan. Toch is het prijsverschil dan wel een beetje raar en vooral als het gaat om alleen Blauwe tand...

En stelll..stelll dat dat de zilveren is....zou die duurder zijn vanwege een aluminium look? Volgens mij is zwart zelfs duurder omdat ze daar een zwart laagje verf overheen hebben gespoten.

ik haat wachten! :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
XanderDrake schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 09:56:
Het feit is gewoon dat bijna niemand dit soort dingen weet, ik ook niet.
Ik heb even gegoogled en aardige benchmarks gevonden met de verschillen tussen 2MB en 4MB cache. Zelfs met SuperPI is de winst aan de lage kant imo. http://www.nordichardware...ews/?page=1&skrivelse=514

[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 03-11-2009 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Ik vind de komende arrandale in het bijzonder de Core i7 640UM erg interessant voor een Ultra Thin.

Deze kan met turboboost 2.26Ghz draaien en in stock 1.2Ghz gebruikt hierdoor net zoveel stroom als een SU7600 CULV.

Er is al gerept dat deze in Q1 2010 in Ultrathin notebooks gaat verschijnen echter is het wel een vrij prijzige cpu a $305.

Wat denken jullie gaan ze dit beestje ook stoppen in een 12inch Ultra Thin of is het weggelegd voor de grotere formaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar eenn nieuwe laptop voor mijn studie, met de volgende eisen:

- Beeldscherm rond de 13" of 14"
- DVD speler
- goede batterijduur (min 3 uur)
- budget rond 600 euro

Nou heb ik er niet zoveel verstand van, maar bij het zoeken naar laptops binnen deze eisen kom ik vaak op laptops uit met een lage kloksnelheid (minder dan 1,6 ghz is naar mijn idee laag) of een mindere processor. Maar eerlijk gezegd weet ik niet of dit echt belangrijk voor mij is. Ik gebruik mijn laptop voornamelijk voor tekstverwerking, internet, films e.d. Maar ik zal voor mijn studie ook een aantal games moeten kunnen spelen.

Heeft iemand een goede suggestie? En kan iemand mij vertellen of die kloksnelheid belangrijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het punt is dat je nu heel veel thin-and-light notebooks hebt met een zuinige, relatief zwakke, processor. Dat is nu net een hype, dus je zult ze inderdaad veel zien. Het is meer dan genoeg voor standaardwerkzaamheden, maar gamen, zeker op de betere settings, zal inderdaad niet gaan.

Bedenk wel dat je een beperkt budget hebt. Wat voor eisen stel je aan het gamen en welke games zijn het? Er zal weinig keus zijn binnen dit budget met de 13-14" eis. Ik ken zat 15,6" versies die jou zouden voldoen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:36:
. Maar ik zal voor mijn studie ook een aantal games moeten kunnen spelen.
nu maak je me wel nieuwsgierig :-)

Er is ERG veel te vinden als je dit topic doorleest en op de links klikt die genoemd zijn. Ehmm..je hebt ook natuuuuuuuuuurlijk al hier gekeken he? CSL Notebook Buy Guide
:) :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

xon schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:42:
[...]

nu maak je me wel nieuwsgierig :-)
Game Design, is een opleiding die ik mij zo snel voor de geest kan halen.

Als je wilt gamen is CULV het verkeerde segment.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:36:
Ik ben op zoek naar eenn nieuwe laptop voor mijn studie, met de volgende eisen:

- Beeldscherm rond de 13" of 14"
- DVD speler
- goede batterijduur (min 3 uur)
- budget rond 600 euro
- games

Heeft iemand een goede suggestie?
pricewatch: HP Pavilion dv3650ed (FW737EA)

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 03-11-2009 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xon schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 11:52:
[...]

Toch is het prijsverschil dan wel een beetje raar en vooral als het gaat om alleen Blauwe tand...
Ik heb dit topic even door nogmaals doorgespit + de webshop info doorgenomen en heb de pricewatch specs bijgewerkt en ben tot de volgende vergelijking gekomen.

QX057X : wel D-sub (VGA), wel BT, W7 Prof, zwart**, 320GB, 8 cell 5600mAh**
QX123V: wel*** D-sub (VGA), geen BT, W7 HP, zwart, 320GB, 8 cell 4400mAh
QX197V*: wel D-sub (VGA), geen BT, W7 HP, zwart, 250GB, 8 cell 4400mAh

*Paradigit en Computerland

Verder lijkt het er sterk op de de QX057X ook een 8 cell 4400mAh 5600mAh** accu heeft, waarbij de kleur nog niet duidelijk is zwart** is.

**Edit: n.a.v. brommert in "[Ervaringen] 12" - 14" Thin and Light No..."
***Edit: Iemand die ik ken heeft deze gekocht en blijkt zoals anderen ook al zeiden wel D-sub te hebben in tegenstelling wat bijna alle webshops beweren.

[ Voor 28% gewijzigd door Regeneration op 03-11-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Review Sony CW 14" met Nvidia 230m
http://www.notebookjourna...sony-vaio-vpc-cw1s1e-1030

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me heel sterk dat ze bij 1 model de vga-poort er af slopen... Volgens mij kost het nog meer geld om 2 productielijnen aan te zetten dan bij elk model maar gewoon een d-sub connector te monteren :X

[ Voor 18% gewijzigd door GENETX op 03-11-2009 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Regeneration schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 14:37:
[...]

Ik heb dit topic even door nogmaals doorgespit + de webshop info doorgenomen en heb de pricewatch specs bijgewerkt en ben tot de volgende vergelijking gekomen.

QX057X : wel D-sub (VGA), wel BT, W7 Prof, kleur?, 320GB, 8 cell 4400mAh??
QX123V: Geen D-sub (VGA), geen BT, W7 HP, zwart, 320GB, 8 cell 4400mAh
QX197V*: wel D-sub (VGA), geen BT, W7 HP, zwart, 250GB, 8 cell 4400mAh

*Paradigit en Computerland

Verder lijkt het er sterk op de de QX057X ook een 8 cell 4400mAh accu heeft, waarbij de kleur nog niet duidelijk is.
Ik heb met 4Launch gemaild over de kleur van de QX057X en dit was de 1e reactie:

Beste,
Deze wordt inderdaad zilver/zwart geleverd.
Met vriendelijke groet,

Vervolgens nogmaals gemaild of het nu zilver met zwart was of zwart met zilver. Voor de duidelijkheid nog een plaatje van de zilveren versie bijgesloten en dit was het antwoord:

Beste Dennis,
U krijgt inderdaad de onderstaade model, zwart-zilver.
Met vriendelijke groet,

Het blijft mij nog steeds erg vaag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Met zilver/zwart bedoelen ze zilver, dat kan niet anders. Maarja het zou niet de eerste keer zijn dat het verkeerde model leveren. Komt tegenwoordig erg vaak voor bij webshops.

Veel verschillende DM1 modellen: http://search.hp.com/gwnl...la=nl&cc=nl&charset=utf-8
Ik ben benieuwd naar de specs.

[ Voor 33% gewijzigd door Philflow op 03-11-2009 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Philflow schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 15:51:
Met zilver/zwart bedoelen ze zilver, dat kan niet anders. Maarja het zou niet de eerste keer zijn dat het verkeerde model leveren. Komt tegenwoordig erg vaak voor bij webshops.
Precies, zelfs toen ik thuis de zwarte versie had staan wisten ze te vertellen dat hun leverancier toch echt dacht dat het om de donker-zilveren verzie ging. En omdat het ding nog niet leverbaar is, zal deze info ook wel van de leverancier af komen. Ik zou het even afwachten!

Update voor mijn UL30A verhaal:
ondertussen RMA toegewezen gekregen, en de notebook teruggestuurd naar 4launch. Net op ebay de ASUS UL30A-A2 gekocht. Het amazon model dus (zilver, geen BT, 500GB schijf, 5600mAh). Verzending zou ongeveer 5 dagen zijn, en ik kan gewoon terecht bij de Nederlandse ASUS support. De prijs is uitgekomen op 635 (incl. paypal kosten en verzendkosten). Dat had nog 40 dollar goedkoper gekund als ik voor de langzame verzendwijze had gekozen. Nou hopen dat er geen importheffing op komt, geen idee hoeveel dat dan nog zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
pat42 schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:25:
[...]
Nou hopen dat er geen importheffing op komt, geen idee hoeveel dat dan nog zou zijn...
Meestal 19% + een beetje, zeg 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:42:
Het punt is dat je nu heel veel thin-and-light notebooks hebt met een zuinige, relatief zwakke, processor. Dat is nu net een hype, dus je zult ze inderdaad veel zien. Het is meer dan genoeg voor standaardwerkzaamheden, maar gamen, zeker op de betere settings, zal inderdaad niet gaan.

Bedenk wel dat je een beperkt budget hebt. Wat voor eisen stel je aan het gamen en welke games zijn het? Er zal weinig keus zijn binnen dit budget met de 13-14" eis. Ik ken zat 15,6" versies die jou zouden voldoen in ieder geval.
Ik weet dat het lastig is. Daarom heb ik vorig jaar ook een Sony Vaio gekocht, zodat ik iniedergeval een goeie laptop zou hebben. Nou is het moederbord hiervan er vorige week mee opgehouden. Uit het niets. Ben nog nooit zo voorzichtig met een apparaat geweest dus daar kan het niet aan liggen. Uiteraard net buiten de garantie dus het lijkt mij beter om een nieuwe te kopen (reparatie kost 450 euro). Een nieuwe laptop kan ik dan namelijk ook meteen verzekeren. Ik zit dus wel echt aan een budget want mijn vorige laptop kostte al 1000 euro. En ik zit ook eigenlijk vast aan de grootte, want ik moet dat ding elke dag meeslepen en de hele dag bij me dragen dus een grotere laptop is te veel bagage.
Wat betreft het gamen heb ik volgens mij niet bijster veel nodig. Ik moet binnenkort af en toe spellen spelen en analyseren. Dat duurt een week en daarna gooi ik het er weer af want ik gebruik ze zelf niet. Overigens hebben we vanuit de studie ook mogelijkheden om daar de spellen te spelen, dus mocht het niet anders zijn dan heb ik het niet persee nodig op mijn laptop.

Die HP 3650 heb ik inderdaad ook gezien, maar ik begrjip uit eerdere posts dat deze een zwakke accu heeft? En maakt de kloksnelheid nog iets uit? Wat is het merkbare verschil tussen 2 Ghz en 1,4 Ghz bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://notebookspot.nl/charts/cpu. Het verschil is pretty much like 600MHz :+ De HP lijkt me sowieso, mocht je er op willen gamen, de enige optie. Bedenk echter wel dat je met internetten de kracht niet benut. Ik zou je namelijk niet kunnen zeggen wanneer mn laptop op 800MHz of 1,8GHz zou lopen bij het internetten. Dat merk je simpelweg niet meer vandaag de dag.

Bedenk wel dat je overigens garantie bij Sony kan afdwingen. 1 jaar garantie is te weinig. Zie ook bijvoorbeeld consuwijzer.nl

[ Voor 15% gewijzigd door GENETX op 03-11-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:00:
http://notebookspot.nl/charts/cpu. Het verschil is pretty much like 600MHz :+ De HP lijkt me sowieso, mocht je er op willen gamen, de enige optie. Bedenk echter wel dat je met internetten de kracht niet benut. Ik zou je namelijk niet kunnen zeggen wanneer mn laptop op 800MHz of 1,8GHz zou lopen bij het internetten. Dat merk je simpelweg niet meer vandaag de dag.

Bedenk wel dat je overigens garantie bij Sony kan afdwingen. 1 jaar garantie is te weinig. Zie ook bijvoorbeeld consuwijzer.nl
Oke, dus voor mij zou het dan (als ik het gamen even niet meereken) niet echt uitmaken of ik 1,4 ghz of 2 ghz heb? En over die Sony.. het wordt lastiger: Ik heb de laptop namelijk in Bangkok gekocht. Wel gewoon bij de Sonystyle dealer en ook met een jaar internationale garantie. Maar er werd mij aan de telefoon gezegd dat alles wat na een jaar kapot gaat gewoon niet onder de garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ga je inderdaad niet merken, alleen de accutijd die 2x zo hoog ligt bij een culv notebook (6-8 uur). En ja, als de sony uit Bankok komt heb je idd niet te maken met de wetgeving in NL/EU...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 16:52:
[...]
Nou is het moederbord hiervan er vorige week mee opgehouden. Uit het niets. Ben nog nooit zo voorzichtig met een apparaat geweest dus daar kan het niet aan liggen. Uiteraard net buiten de garantie dus het lijkt mij beter om een nieuwe te kopen (reparatie kost 450 euro).
Sony moet van de europese wetten 2 jaar garantie geven. Daar kun je ze op aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet als die uit Bankok komt. Sony moet verder niets, alleen je verkoper, maar als die buiten de EU zit...

Wat anders, MSI komt met een Wind12 U230 AMD Congo notebook:
MSI werkt aan een 12" Wind12 U230 thin-and-light notebook op basis van AMD Congo platform. De notebook zal een 1,6GHz single- of dualcore processor van AMD krijgen. Verder zien we de HD3200 igp terug.
http://notebookspot.nl/ni...t-amd-congo-notebook.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn 'oude' (nog geen maand oud :P) laptop aan mijn ouders weten af te staan en sinds vandaag een Asus UL30 versie QX123V. Helemaal zwart maar dat vind ik wel een mooie kleur. Het is echt een fijn dingetje en maakt bijna geen geluid!

Wel raar dat hij met installeren gelijk begint over een backup te maken met dvd's terwijl er geen optisch station bij zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vraaag
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
[...]

Precies, zelfs toen ik thuis de zwarte versie had staan wisten ze te vertellen dat hun leverancier toch echt dacht dat het om de donker-zilveren verzie ging. En omdat het ding nog niet leverbaar is, zal deze info ook wel van de leverancier af komen. Ik zou het even afwachten!

ondertussen RMA toegewezen gekregen, en de notebook teruggestuurd naar 4launch. Net op ebay de ASUS UL30A-A2 gekocht. Het amazon model dus (zilver, geen BT, 500GB schijf, 5600mAh). Verzending zou ongeveer 5 dagen zijn, en ik kan gewoon terecht bij de Nederlandse ASUS support. De prijs is uitgekomen op 635 (incl. paypal kosten en verzendkosten). Dat had nog 40 dollar goedkoper gekund als ik voor de langzame verzendwijze had gekozen. Nou hopen dat er geen importheffing op komt, geen idee hoeveel dat dan nog zou zijn...
Verzendkosten waren?
En heb je het nu over deze:
http://cgi.ebay.nl/ASUS-U...Nov05?hash=item2a01e44d6e
?

Laat even weten hoe het afloopt. :p
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:55:
Heb mijn 'oude' (nog geen maand oud :P) laptop aan mijn ouders weten af te staan en sinds vandaag een Asus UL30 versie QX123V. Helemaal zwart maar dat vind ik wel een mooie kleur. Het is echt een fijn dingetje en maakt bijna geen geluid!

Wel raar dat hij met installeren gelijk begint over een backup te maken met dvd's terwijl er geen optisch station bij zit :P
Hoelang gaat die 8cell 4400 mAh mee? En steekt ie erg uit of valt dat wel mee?

[ Voor 19% gewijzigd door Vraaag op 03-11-2009 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij komt de Hp dm3 met amd variant niet eens hier naar toe , tenminste nu nog niet .

Echt belachelijke prijzen van hp
800 euro voor de su4100 + intel 4500 mhd .
Leg er 300 euro bij en je hebt een hp envy 13 in de US ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Vraaag schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:59:
[...]

Verzendkosten waren?
En heb je het nu over deze:
http://cgi.ebay.nl/ASUS-U...Nov05?hash=item2a01e44d6e
?

Laat even weten hoe het afloopt. :p
Ja, die inderdaad. Verzendkosten waren 129 dollar (langzamere verzending zou 89 dollar gekost hebben). Volgens de wisselkoers zou dat 619 euro zijn, paypal maakt daar 636 van (afzetters :P). Hopelijk blijft het daarbij, en komt er verder geen importheffing op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-10-2024
Ik heb net me asus UL30 057x binnengekregen. Ik heb 'm bij 4launch besteld, en ik kan je vertellen, hij is zwart. Er zit Bluetooth in, en heeft een 5600 batterij. Eerste indruk: een hoop stickers en zooi voorgeinstalleerd, fijn toetsenbord, touchpad is nog ff wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:13:
Volgens mij komt de Hp dm3 met amd variant niet eens hier naar toe , tenminste nu nog niet .

Echt belachelijke prijzen van hp
800 euro voor de su4100 + intel 4500 mhd .
Leg er 300 euro bij en je hebt een hp envy 13 in de US ,
Ik zie op de meeste site's staan: vanaf 7 november, nog even wachten dus!

Edit: Mm bij modern : per 21-11-2009 leverbaar

Bol.com Zegt ook 2-3 weken :/ zou pas betekenen eind november!

[ Voor 12% gewijzigd door souljah1h op 03-11-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

[...]

OEF

ik vind het erg gewaagd van je omdat te gokken. Juist met het verzenden via EMS of UPS betaald je standaard altijd belasting omdat ze een deal hebben. Ik laat erg veel uit hong kong komen via gewone airmail (ja je wacht soms dan wel even een tijdje) en ook als is het geregistreerde post heb ik nog nooooit wat hoeven te betalen aan invoerrechten.

Ik ben bang dat je de " sjaak " bent. Toch vind ik het een moedige gok en ga mijn vingers gekruist houden voor je en hopen dat ze daar wel het verschil tussen zwart en zilver weten :-)

Verder..leuk dat we met ze allen zo lekker aan het speuren zijn en thanks voor het updaten Regeneration. Ook mij lijkt het wel erg raar als ze een hele SUB-D mogelijkheid eraf slopen. Dit zit zelfs nog op de goedkoopste kruidvat laptops en zit volgens mij ook aan je moederbord vast.

Is er al eens goed contact geweest met asustec met de juiste afdeling en personen? Die dingen moeten toch ergens van de band rollen met bepaalde specs waarvan zij weten dat het in nederland te koop is..anders weet ik niet wat die jongens daar de hele dag doen >:)

Mag ik trouwens tegelijk weer voor wat verwarring zorgen..

http://www.hardware.nl/p/ASUS/UL30A-QX123V

zie ik daar nou toch staan W7PR .....prrrrrooow?

EDIT: UL30A-QX159V-BE ehh BE = belgisch?

Check even de kleur rechts onderaan? ---> http://www.icecat.nl/b/As...9V-BE/UL30A-QX159V-BE.htm

[ Voor 3% gewijzigd door xon op 03-11-2009 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraaag schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:59:
[...]

[...]

Hoelang gaat die 8cell 4400 mAh mee? En steekt ie erg uit of valt dat wel mee?
Hoe lang de batterij mee gaat weet ik nog niet, dit kan ik donderdag pas testen denk ik. De batterij steekt hooguit 4 mm uit. Zonder batterij is er een opening tussen het scherm en toetsenbord en dit wordt opgevuld door de batterij. Wanneer je het scherm dicht klapt steekt de batterij een klein stukje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:48:
[...]
Hoe lang de batterij mee gaat weet ik nog niet, dit kan ik donderdag pas testen denk ik. De batterij steekt hooguit 4 mm uit. Zonder batterij is er een opening tussen het scherm en toetsenbord en dit wordt opgevuld door de batterij. Wanneer je het scherm dicht klapt steekt de batterij een klein stukje uit.
Zou jij hem eens op de weegschaal kunnen leggen?

Met 5600mAh 8 cel weegt ie 1,795.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 03-11-2009 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

GENETX schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 17:52:
Niet als die uit Bankok komt. Sony moet verder niets, alleen je verkoper, maar als die buiten de EU zit...

Wat anders, MSI komt met een Wind12 U230 AMD Congo notebook:

http://notebookspot.nl/ni...t-amd-congo-notebook.html
Aha wat hebben we hier! De laptop waar ik op zat te wachten? :)

Het is een 12 incher, dus je zou zeggen dat hij zwaarder en groter is dan een 11,6 incher.
Maar het valt reuze mee. Hij is 1,5cm langer maar ook 1,5cm minder breed! Dit komt vooral door een slimme keuze van MSI, hij beschikt over een 16:9 scherm ipv 16:10.

Daarnaast weegt hij maar 1,3kg. Dit is waarschijnlijk door de 3 cells accu, die misschien wat roet in het eten komt gooien door gebrekkige accutijd. Zeker als je weet dat het een AMD Neo laptop is. Hoewel, MSI heeft het over 4u accutijd, wat vrij aardig is.
Maar klopt het ook? Of is dat de accu tijd met een magere MV40 single core?

Ik denk dat ik op deze ga wachten. De CPU doet niet echt onder voor een CULV, hoewel ie minder zuinig is. Maar de GPU is wel een stap voorwaards. En gezien het een MSI "Wind" is, zal de prijs ook wel meevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

12" Compal gevonden die zelf verder is te configureren.........geweldig en niet super duur

*spam*

[ Voor 31% gewijzigd door DaMarcus op 01-12-2009 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:19:
12" Compal gevonden die zelf verder is te configureren.........geweldig en niet super duur

http://www.btonotebooks.n...yPartnerID=1&PartnerID=92
Toch meer netbook heb ik het idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

xon schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:30:
[...]

Toch meer netbook heb ik het idee?
Nee juist oldskool normale notebook.
Deze heeft niet de typische voordelen van een Thin & Light notebook, hij valt er niet onder dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

XanderDrake schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:32:
[...]

Nee juist oldskool normale notebook.
Deze heeft niet de typische voordelen van een Thin & Light notebook, hij valt er niet onder dus.
+ 3100 igp :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah, het moet een ULV zijn? ( ultra low voltage ).........die komen over een paar weken uit bij Compal heb ik gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:39
souljah1h schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:33:
[...]

Ik zie op de meeste site's staan: vanaf 7 november, nog even wachten dus!

Edit: Mm bij modern : per 21-11-2009 leverbaar

Bol.com Zegt ook 2-3 weken :/ zou pas betekenen eind november!
Bij onze leverancier (Belgisch) staat er 23/11 voor de "Pavilion dm3-1010eb/ L335 4GB 320GB 13.3" HD BV LEDRadeon HD 4330 (512 MB)6 Cell802.11 b/gWIN 7none" HP: VJ401EA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Horla schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:41:
[...]

Bij onze leverancier (Belgisch) staat er 23/11 voor de "Pavilion dm3-1010eb/ L335 4GB 320GB 13.3" HD BV LEDRadeon HD 4330 (512 MB)6 Cell802.11 b/gWIN 7none" HP: VJ401EA
Dan wachten we nog even 3 weekjes af :D Bedankt voor de informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Vaio X unboxing:

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Horla schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:41:
[...]

En de prijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
souljah1h schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:49:
[...]

Dan wachten we nog even 3 weekjes af :D Bedankt voor de informatie
Als ik bij onze leverancier kijk dan hebben zij twee versies:
- Pavilion dm3-1020eb/ C2D SU7300 4GB 500GB 13.3" HD BV LEDGeForce G105M (512 MB)6 Cell802.11 b/gWIN 7none
- Pavilion dm3-1010eb/ L335 4GB 320GB 13.3" HD BV LEDRadeon HD 4330 (512 MB)6 Cell802.11 b/gWIN 7none

De intel versie is direct leverbaar. Nu is er een verschil van €133 in de aankoopprijs. De cpu en grafische kaart zijn zo goed als even sterk (volgens cpu en gpu chart) en enkel de harde schijf is wat kleiner. Ik vraag mij echt af wat de batterijduur van de amd versie is maar ik vind daar nergens een review van terug, het zijn allemaal intel modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Richtprijzen volgens onze leverancier zijn €899 (intel) en €699 (amd) inclusief. Ik denk niet dat ik het kan maken om onze aankoopprijzen hier te plaatsen. Maar als ik onze standaardmarge neem dan kom ik eigenlijk onder deze richtprijzen uit en wij zijn zeker niet de goedkoopste winkel van Belgie (verre van zelfs) dus dat moet een stuk goedkoper kunnen.

edit: rekenfoutje gemaakt, onze prijzen zouden toch niet onder de richtprijzen zitten |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Horla op 03-11-2009 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:54:
[...]

Zou jij hem eens op de weegschaal kunnen leggen?

Met 5600mAh 8 cel weegt ie 1,795.
Ik zal proberen een weegschaal te regelen. Heb op het moment alleen eentje voor grote gewichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Blijft een prachtig ding!

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brommert schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:31:
Ik heb net me asus UL30 057x binnengekregen. Ik heb 'm bij 4launch besteld, en ik kan je vertellen, hij is zwart. Er zit Bluetooth in, en heeft een 5600 batterij. Eerste indruk: een hoop stickers en zooi voorgeinstalleerd, fijn toetsenbord, touchpad is nog ff wennen.
huh? 4launch heeft mij gemaild dat ze deze pas 10 november binnen krijgen en dus vanaf half november leverbaar is. En ik kreeg net een mailtje om te bevestigen dat het de zilveren versie betreft. Nu snap ik er helemaal niks meer van! weet je zeker dat het de 057x betreft?

oh en ik ben gebeld door de mycom dat de 123v binnen is, in het zilver. Ben benieuwd of die echt zilver is, maar kan zaterdag pas gaan kijken.....

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:26:
[...]

huh? 4launch heeft mij gemaild dat ze deze pas 10 november binnen krijgen en dus vanaf half november leverbaar is. En ik kreeg net een mailtje om te bevestigen dat het de zilveren versie betreft. Nu snap ik er helemaal niks meer van! weet je zeker dat het de 057x betreft?

oh en ik ben gebeld door de mycom dat de 123v binnen is, in het zilver. Ben benieuwd of die echt zilver is, maar kan zaterdag pas gaan kijken.....
Nu ben ik echt de weg kwijt....

Zit er in de zwarte uitvoering ook misschien nog wat zilvers of zo dat die zilver/zwart heet of zo? Je moet toch in de productcode kunnen zien of het zilver of zwart is..

zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

xon schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 18:35:
[...]

ik vind het erg gewaagd van je omdat te gokken. Juist met het verzenden via EMS of UPS betaald je standaard altijd belasting omdat ze een deal hebben. Ik laat erg veel uit hong kong komen via gewone airmail (ja je wacht soms dan wel even een tijdje) en ook als is het geregistreerde post heb ik nog nooooit wat hoeven te betalen aan invoerrechten.
Het is een gok inderdaad. Bij de ebay shop stond nog vermeld dat ze hem niet als gift wilde opsturen (dat wil nog wel eens helpen voor douane). Maar zeker nu het er op lijkt dat ze de zilveren versie niet in NL uitbrengen heb ik er vooralsnog geen spijt van.

Ook interessant trouwens: op Amazon hebben ze nog maar twee zilveren types, het merendeel van de configs is daar ook al zwart. Het zou me niets verbazen als ze de zilveren aan het uitfaseren zijn (geen idee wat de reden daar voor zou zijn).
[...]

4Launch had ten minste een 057x op voorraad een week terug. Die heb ik toen besteld, maar later mijn bestelling veranderd naar de QX123V omdat ik er van uitging dat het enige verschil het OS was (en de prijs). Dus het zou goed kunnen dat esentim hem al heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word 8)7 van de verschillende specificaties van alle ul30's. Kunnen we niet ergens specificaties kwijt van iedere laptop die al is aangeschaft. Dat zijn namelijk feiten! Die troep specificaties niet, en mailtjes naar jan en alleman (lees: asus, winkels en webshops) zijn ook niet te vertrouwen blijkbaar. Nu alleen de vraag, is dit forum betrouwbaar :P

Ik lees me bericht terug en denk, hmm beetje vijandig bericht?,..niet de bedoeling, heb een lange dag gehad.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommert
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21-10-2024
[...]

Ja ik ben er zeker van dat het de qx057x is. Staat ook onder op de laptop. De laptop is zwart, behalve de 'muisknoppen' Die zijn zilver... Maar het is absoluut niet de zilvere versie zoals je die op veel site's ziet. 4Launch had er op een gegeven moment een paar op voorraad, en toen heb ik 'm genomen.

[ Voor 39% gewijzigd door brommert op 03-11-2009 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Horla schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 21:11:
[...]

Als ik bij onze leverancier kijk dan hebben zij twee versies:
- Pavilion dm3-1020eb/ C2D SU7300 4GB 500GB 13.3" HD BV LEDGeForce G105M (512 MB)6 Cell802.11 b/gWIN 7none
- Pavilion dm3-1010eb/ L335 4GB 320GB 13.3" HD BV LEDRadeon HD 4330 (512 MB)6 Cell802.11 b/gWIN 7none

De intel versie is direct leverbaar. Nu is er een verschil van €133 in de aankoopprijs. De cpu en grafische kaart zijn zo goed als even sterk (volgens cpu en gpu chart) en enkel de harde schijf is wat kleiner. Ik vraag mij echt af wat de batterijduur van de amd versie is maar ik vind daar nergens een review van terug, het zijn allemaal intel modellen.
Op nbr in de dm3 owners topic staat zon beetje alles over de amd versie

De dm3 gaat iets langer dan 6 uur meer met alleen browsen en beetje youtube filmpjes kijken ( met de igp natuurlijk ) Gamen en films kijken was ong 4 uur .

Grote nadeel van de intel versie is dat je niet kunt overschakelen tussen igp en de nvidia 105m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4Launch had ten minste een 057x op voorraad een week terug. Die heb ik toen besteld, maar later mijn bestelling veranderd naar de QX123V omdat ik er van uitging dat het enige verschil het OS was (en de prijs). Dus het zou goed kunnen dat esentim hem al heeft.
ehh nee, ikke nie hoor, heb hem nog niet besteld ,wil eerst zeker weten hoe het nou zit met die kleur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pat42
  • Niet online

pat42

» lurkt

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:57:
[...]

ehh nee, ikke nie hoor, heb hem nog niet besteld ,wil eerst zeker weten hoe het nou zit met die kleur....
Sorry, ik bedoelde Brommert inderdaad O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:46:
[...]

De dm3 gaat iets langer dan 6 uur meer met alleen browsen en beetje youtube filmpjes kijken ( met de igp natuurlijk ) Gamen en films kijken was ong 4 uur .

Grote nadeel van de intel versie is dat je niet kunt overschakelen tussen igp en de nvidia 105m
in die Dm3 owners thread heeft iedereen het over een L335 terwijl in nederland overal de MV40 staat.. Klopt het dat hij in nederland word uitgeleverd met de MV40 of is dat een fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Pjotrski-
  • Niet online
brommert schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:45:
[...]

Ja ik ben er zeker van dat het de qx057x is. Staat ook onder op de laptop. De laptop is zwart, behalve de 'muisknoppen' Die zijn zilver... Maar het is absoluut niet de zilvere versie zoals je die op veel site's ziet. 4Launch had er op een gegeven moment een paar op voorraad, en toen heb ik 'm genomen.
Krijg je snel vingers en vlekken op het zwart onder de toetsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mooiste kleine laptop op de markt. Helaasch te duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:43:
Ik word 8)7 van de verschillende specificaties van alle ul30's. Kunnen we niet ergens specificaties kwijt van iedere laptop die al is aangeschaft. Dat zijn namelijk feiten! Die troep specificaties niet, en mailtjes naar jan en alleman (lees: asus, winkels en webshops) zijn ook niet te vertrouwen blijkbaar. Nu alleen de vraag, is dit forum betrouwbaar :P

Ik lees me bericht terug en denk, hmm beetje vijandig bericht?,..niet de bedoeling, heb een lange dag gehad.
Hmmm

Nou ja wees zelf creatief zou ik zeggen :-) Ik denk dat dit forum alle informatie bevat die we nodig hebben en puur is gebaseerd op informatie uit de praktijk. Zet ze onder elkaar en je hebt een overzicht.

Dit idee werkt overigens niet meer op het moment het in het type niet te zien is wat voor kleur het is. Dit zou wel een hoop verklaren maar lijkt me zooowww onwaarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 22:46:
[...]

Maar daar is het blijkbaar met de HD 3200 ipv een HD 4330.
edit: nevermind O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Was dit al eens gepost?

( UL 30 Soap)

versies

A1 = Vista Home Premium, Silver
X3 = Vista Home Premium, Silver

A2 = Windows 7 Home Premium, Silver
A3B = Windows 7 Pro + XP Downgrade disc, Black
X5 = Windows 7 Home Premium, Black

bron: http://forum.notebookrevi...read.php?t=418429&page=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xon schreef op woensdag 04 november 2009 @ 12:46:
Was dit al eens gepost?

( UL 30 Soap)

versies

A1 = Vista Home Premium, Silver
X3 = Vista Home Premium, Silver

A2 = Windows 7 Home Premium, Silver
A3B = Windows 7 Pro + XP Downgrade disc, Black
X5 = Windows 7 Home Premium, Black

bron: http://forum.notebookrevi...read.php?t=418429&page=20
Hebben we vrij weinig aan, de codes in de USA verschillen met de europese coderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow, ik kon alleen een keukenweegschaal vinden, deze was niet erg precies maar gemiddeld kwam ik op 1710 gram uit.

Overigens bevat de QX123V gewoon bluetooth ook al beweren sommige van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:17:
Philflow, ik kon alleen een keukenweegschaal vinden, deze was niet erg precies maar gemiddeld kwam ik op 1710 gram uit.
Thanks. Zal toch redelijk goed kloppen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 17:17:... bevat de QX123V gewoon bluetooth ook al beweren sommige van niet...
ik heb de BT drivers gebprobeerd te installen en toen ging het mekkeren. Hoe kan ik dat nog meer controleren behalve in device manager? Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga denk ik zo even een mailtje naar hp sturen ,
Want ik zie dat de hp dm3 amd versie verkrijgbaar is , alleen met een mv-40 maar hp heeft al van het begin gezegd dat ze er een intel culv of een amd dualcore in zetten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xon schreef op woensdag 04 november 2009 @ 10:37:
[...]

Hmmm

Nou ja wees zelf creatief zou ik zeggen :-) Ik denk dat dit forum alle informatie bevat die we nodig hebben en puur is gebaseerd op informatie uit de praktijk. Zet ze onder elkaar en je hebt een overzicht.

Dit idee werkt overigens niet meer op het moment het in het type niet te zien is wat voor kleur het is. Dit zou wel een hoop verklaren maar lijkt me zooowww onwaarschijnlijk
Haha ja indd, ik zou t kunnen doen, maar na bovenstaand bericht van jou verschijnen opnieuw nieuwe vraagtekens, namelijk bewering 123v heeft wel bluetooth, en dan weer niet...ik hou me mond maar over de specs. Ik ga gewoon voor de QX057X. En dan maar hopen dattie zilver is.
ik heb de BT drivers gebprobeerd te installen en toen ging het mekkeren. Hoe kan ik dat nog meer controleren behalve in device manager? Wellicht heb ik iets over het hoofd gezien.
Zit er op je asus niet een knop, (bijvoorbeeld FN + 2 ofzo) waardoor de bluetooth aangaat (en hij de hardware herkent)?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 18:15:
[...]

Ik weet het echt niet, kon ook al geen connectie met me telefoon krijgen.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Je vraag dumpen zonder dat je eigen inzet hebt getoond om naar het antwoord te gezocht, is niet toegestaan.