XanderDrake schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:57:
[...]
Zoek je dan ook
compacte laptops voor die prijs?
Zo ja, dan heb je dus de DV2 met HD3410 of de MSI U230 op 12" formaat en de Acer Ferrari One (maar die vind je net als ik de slap op CPU gebied) op 11.6" formaat.
Op 13.3" moet je een DM3 met L335 en HD3200 importeren, de rest is namelijk te duur.
Dat was het zon beetje.
Daarnaast heb je ook de HP Mini 311c en Asus 1201N met 9400M, maar ja, dan moet je Atom willen. Het is een stap terug met wat je nu hebt.
Ik zoek inderdaad een compacte laptop, rond de 11-12 inch is dan wel te doen, het moet natuurlijk ook mee te nemen zijn in een rugtas (ik gebruik mijn Acer Aspire One eigenlijk puur voor school), voor een 13 inch zou ik eerst echt goed naar de afmetingen moeten kijken.
Die HP ziet er netjes uit, maar van wat ik zo kan zien is het een enkele core, ik wil echt voor een dual core gaan zodat ik mogelijk dan ook mijn normale laptop kan wegdoen, maar dan moet ik wel echt laptop hebben die geen moeite heeft om diverse programma's in de achtergrond te hebben, een browser met gemiddeld 15 tabs en dan vooral niet zeuren als ik iets wil doen, met een enkele core geeft dat vaak problemen.
De Acer Ferrari One valt nog wel mee qua processor (2x 1.3 geloof ik), nou weet ik dat per processor er ook de nodige verschillen zitten, maar ik denk dat die nog best aardig zal draaien, maarja dan moet er wel eerst iets van 150 euro af.
13.3 is wat ik al zei echt aan de grote kant, plus ja als ik dan toch ga importeren dan pak ik liever die U230.
Die Atoms zijn absoluut geen optie, ik begrijp dan ook niet waarom dit soort types er nog niet met dual atoms zijn, een mediacenter of zelfs een server bouwen met zo'n dualcore gaat hardstikke lekker, nu nog in een portable systeem.
Hoe dan ook, de U230 blijft voor mij dus echt nog voorop staan, als die eerste HP een dualcore had dan zou ik die zo nemen (ik mag er vanuit gaan dat die GPU krachtiger is), maar een single core komt er bij mij niet meer in, dat is gewoon niet investeren in de "toekomst" (echt toekomst is dualcore al lang niet meer bij normale laptops en desktops is er al eigenlijk alweer voorbij).
Ik zal dus gaan uitkijken naar de U230 dus, hopelijk komt die op tijd, anders is het pech hebben.
In ieder geval bedankt voor de info!
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900