R7 9700X / GB B650 Gaming X AX / RTX 5070 Gaming OC
[ Voor 23% gewijzigd door geez op 28-11-2009 12:29 ]
De MSI Wind 12 U230 zal ook rond de €450 gaan verkopen en dan heb je eigenlijk wel een betere ultrathin.
Het enige waar je op moet inleveren is accutijd, maar op elk ander punt ben je beter af (gewicht, zowel CPU als GPU is beter, betere memory config, oppervlakte is nagenoeg identiek hoewel ze wél een groter scherm hebben gestopt in de U230, enz.).
Over de U230 gesproken! (ik hou er maar niet over op he
Ik heb er een gewoonte van gemaakt om elke dag es op google te checken hoe het met mn oogappeltje zit.
En warempel, vandaag stuit ik op een heuse review van Hexus (goede site)!!
Formaat is goed, compact voor een 12 incher. Toetsenbord is erg goed maar touchpad is minder.
De CPU is vergelijkbaar met een CULV Intel Su7300 (netjes als je het mij vraagt).
Helaas hebben ze het ook over een Januari lauch... ARGH
Klik hier voor de bron.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
waarom niet? hij legt 'm gewoon in de winkelmand bij mij
Anoniem: 324123
ik doelde op de MM-aanbieding.Philflow schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 13:02:
[...]
waarom niet? hij legt 'm gewoon in de winkelmand bij mij
Uhmm, gewoon een praatje makenXanderDrake schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:35:
Hoe heb je dat gedaan? Ik bedoel, MM zegt in zulke gevallen bijna altijd "jammer is niet onze aanbieding"?
Damn
Natuurlijk, hier komen ze:CLB schreef op donderdag 26 november 2009 @ 19:32:
EDIT: Maar jij kan vast en zeker wel wat reallifepics maken?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
De 1810TZ is een goede maar is een Acer en mijn ervaringen met Acer zijn niet zo best. De Dell Inspiron 11z is een andere optie maar heeft een problematisch touchpad en een accu die ver uitsteekt. De MSI X320 heb ik overwogen maar heeft enorme flex in het tobo. De MSI X340 is ook interessant maar tot januari wil ik eigenlijk niet wachten. (is al wel uit) Heeft er iemand ervaring met de Samsung X120 of een ander model uit Samsung's X-serie? De MSI U200 (1, 2) ziet er ook wel interessant uit en vind ik in de pricewatch voor 440-450 euro. Ik maak me wel zorgen over de prestaties van die Celeron 723.
Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom, waar ik naar zoek is een 11.6 tot 12.1 incher met CULV platform (Atom is me net wat te traag), max 600 euro.
[ Voor 129% gewijzigd door geez op 29-11-2009 21:08 ]
Je doelt waarschijnlijk op de startpost? Het model dat ik in de startpost hebt opgenomen is de meest goedkoope variant en zoals bekend is kan je bij Dell naar gelang hier en daar wat aanpassen.Anoniem: 324123 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 13:10:
Hallo allen, ik ben al een tijdje aan het wachten op de ul80vt of ul30vt, maar dat duurt nog tijden voordat ie uitkomt, dus ben op zoek gegaan naar een alternatief en kwam op de dell 13z, die in dit topic staat met een su4100. Echter, op de dell website staat een su7300. Kloppen de specs hier nog wel? of is het een fout op de dell website... zijn er al mensen met een 13z?
Ieder z'n eigen mening natuurlijk maar in mijn ogen zijn al die laptops waar je nu naar kijkt niet zo mooi als de DM1 (X320/430 is ook ok). Ik ben ook geen fan van het motiefje maar het is heel licht en ik zou het voor lief nemen.geez schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 16:32:
Beetje jammer want het is echt een dealbreaker voor mij, en de (momenteel beschikbare) alternatieven loop ik niet echt warm van.
[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 28-11-2009 17:37 ]
Ging het bij mij maar zo makkelijk. Ik ging naar MM Grunn en werd met nul op het rekest weggestuurd. Alsof ik niet weet wat een franchise is.fvdn77 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 10:17:
Ik had de aanbieding van Z'meer uitgeprint en meegenomen naar MM Alphen. Ik heb de DM1 nu meegekregen voor 459. Het is geen superprijs zoals Z'meer, maar alle beetjes helpen.
De DM1 is lekker snel (gooi wel alle HP-meuk eraf) en zuinig. De accu houdt het al 5 uur uit. Tobo typt ook lekker weg en de fan is een licht hoorbare ruis op de achtergrond, voor mij niet storend.
Enig nadeel is het glanzende scherm.
youtube.com/@hisrep
Jou ervaringen zijn precies degene die ik had verwacht.tsjimp schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 18:49:
Ging het bij mij maar zo makkelijk. Ik ging naar MM Grunn en werd met nul op het rekest weggestuurd. Alsof ik niet weet wat een franchise is.
Nou moet ik zeggen dan €459 wel te doen is bij de MM, gezien dat webshops nog goedkoper zijn.
€349 voor de DM1, terwijl het filiaal niét die aanbieding had, schokt me nog steeds

Ik heb zelf bij de MM gewerkt, en ik ken de klappen van zweep wel. Ik weet zeker dat 'wij' dat destijds never nooit niet hadden gedaan, mocht dezelfde situatie zich voor doen.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Dan hoef ik de Saturn niet te proberen denk ik!XanderDrake schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 20:12:
[...]
Jou ervaringen zijn precies degene die ik had verwacht.
Nou moet ik zeggen dan €459 wel te doen is bij de MM, gezien dat webshops nog goedkoper zijn.
€349 voor de DM1, terwijl het filiaal niét die aanbieding had, schokt me nog steeds![]()
Ik heb zelf bij de MM gewerkt, en ik ken de klappen van zweep wel. Ik weet zeker dat 'wij' dat destijds never nooit niet hadden gedaan, mocht dezelfde situatie zich voor doen.
349 euro is een leuke prijs!
http://img.saturn.de/NL/M.../NL_MM_ZOE_2311JP1_10.pdf
GoT, You have to love it!
Het motiefje op de cover vind ik ook niks, maar zoals gezegd is dit niet opvallend zichtbaar.
toch nog ff 2 fotootjes van mn DM1:

Ow ja, Saturn=MM, dus gewoon proberen af te dingen.
[ Voor 25% gewijzigd door Majin Buu op 28-11-2009 22:32 ]
Uhhm, hoe bedoel je. Volgens mij staat de Macbook Air wel degelijk zelfs met meerdere uitvoeringen in de pricewatch.HetWonder schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 19:54:
Waarom staat de ultieme 13,3" laptop niet in de pricewatch.. de Mac Book Air.
Er zijn ondertussen veel goede alternatieven, zie hieronder, of ik begrijp je verkeerd. Niet elke alternatief komt overeen met de Macbook Air formaat maar de accuduur zeker wel. Ik niet precies weet hoelang de accuduur van de Macbook Air is, maar de 5 uur waar Apple zelf mee adverteert is goed mogelijk met de alternatieven, sommigen halen bij basic taken Wifi uit (waar Apple ook zo adverteerd) zou zelfs een paar uur meer goed mogelijk zijn. Qua uitrusting zijn de alternatieven vaak rijker, aangezien de Air fysiek gewoon niet meer poorten zou kunnen bezitten. De prestaties zijn wellicht iets minder, aangezien de Air een SL9xxx CPU's heeft en een 9400M GPU en bepaalde modellen met een SSD. De alternatieven zijn wellicht niet in alle gevallen qua kwaliteit niet zo degelijk als een Apple, maar met het grote prijsverschil is dat toch wel te rechtvaardigen, lijkt me.Ik ben al een tijdje aan het wachten tot er een fabrikant is die het formaat & accuduur van de apple bij kan benen. De prijs blijft namelijk vervelend
Om wat alternatieven te noemen:
- Asus UL30, goede allrounder, aardige prestaties, rijke uitrusting, 2 jaar garantie en een lange accuduur en dan heb ik het eigenlijk over de duurste versie de pricewatch: Asus UL30A-QX057X maar met een ongeveer € 650 is dat nog steeds meer dan de helft goedkoper dan de Air.
- Asus UX30, is zeer vergelijkbaar ten opzichte van de Air qua gewicht en afmetingen en is zo'n helft goedkoper.
- Acer Aspire Timeline 3810 (vreemd genoeg momenteel wel minder goed verkrijgbaar)
- HP DM3
- MSI X-Slim X3xx, prestaties is wellicht nog een stukje lager, maar de prijs is dat ook.
- HP Probook 4310s
- Toshiba T130, wel momenteel alleen met single core CPU's maar de prijs is relatief wel laag.
- HP dv3xxxx Een nieuwere en oudere versie, voor iets meer power, maar wel daardoor iets minder compact.
- Acer 3935 Compact, krachtig én een optische station. Enige is dat je daardoor minder ruimte overhoudt in de laptop voor een goede accu. Er zit nu een 4 cell in.
- Acer Travelmate Timeline 8371, mist wel HDMI, maar heeft wel een mat scherm.
[ Voor 11% gewijzigd door Regeneration op 28-11-2009 23:15 ]
Nogal oud kerelLisadr schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 21:04:
Het staat nog steeds bij Media Markt in de folder.
349 euro is een leuke prijs!
http://img.saturn.de/NL/M.../NL_MM_ZOE_2311JP1_10.pdf
Tuurlijk je kan afdingen. 40€ eraf moet wel lukken. Maar €150 is echt veel...fvdn77 schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 22:24:
Ow ja, Saturn=MM, dus gewoon proberen af te dingen.
Accuduur? de laatste gen Air haalt met moeite 3 uur. Een Acer 1810Tz haalt 8 uur en kost minder dan een derde (of zoiets).HetWonder schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 19:54:
Waarom staat de ultieme 13,3" laptop niet in de pricewatch.. de Mac Book Air. Ik ben al een tijdje aan het wachten tot er een fabrikant is die het formaat & accuduur van de apple bij kan benen.
Als het nou de Dual Core was geweest hier in NL, dan had ik de UX30 allang gekocht, nu ben ik aan het twijfelen tussen de HP 5130m en de UL30/20.Regeneration schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 23:07:
• Asus UX30, is zeer vergelijkbaar ten opzichte van de Air qua gewicht en afmetingen en is zo'n helft goedkoper.
Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?
Hmm foto's waren mooi, maar reallife vond ik 'm echt nicht schon zeg.. Die binnenkant.. noopzCLB schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 15:30:
Pfffjew mooi dingetje zeg, had ik niet verwacht =) Mooie foto's ook! Dank!

nieuws: MSI introduceert Wind12 U230-ultraportable met Radeon HD3200-igp
Maar een 3 cells accu meeleveren is ook not done natuurlijk..
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Sorry, ik bedoelde uiteraard niet in de pricewatch maar waarom hij niet in deze topicstart staat.Philflow schreef op zondag 29 november 2009 @ 01:08:
[...]
Accuduur? de laatste gen Air haalt met moeite 3 uur. Een Acer 1810Tz haalt 8 uur en kost minder dan een derde (of zoiets).
Volgens de mac store in alkmaar zou hij het ongeveer 7 tot 8 uur op een accu moeten uithouden, 'en dan heb ik het niet eens over het model met SSD schijf' aldus de verkoper. Maar dat lijkt idd toch tegen te vallen als ik zo de website lees.
Neemt niet weg dat ik de machine qua formaat nog steeds ongeëvenaard vindt; het gewicht van 1.3 kg wordt bij lange na niet gehaald door de Asus UX30 of enige andere machine van 13,3". Ook qua accu verslaat hij de UX30 van Asus als ik zo de review van t.net lees trouwens.. Ik ben bang dat ik dus nog even geduld moet hebben
[ Voor 8% gewijzigd door DeNachtwacht op 29-11-2009 18:41 ]
youtube.com/@hisrep
Bijzonder dat je zo van mening bent veranderd. Wat vind je specifiek lelijk aan de binnenkant?CLB schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:05:
Hmm foto's waren mooi, maar reallife vond ik 'm echt nicht schon zeg.. Die binnenkant.. noopz
Van fotos vind ik em juist een typische HP laptop, maar dan kleiner.
3 cells is geen hoogvlieger nee. Maar voor die prijs (waarsch. €450+) moet je niet teveel verwachten, is goedkope dan bijv een 1810TZ. Het budget is meer gefocust op prestaties en scherm/laptop formaat rationieuws: MSI introduceert Wind12 U230-ultraportable met Radeon HD3200-igp
Verder, gezien Yukon maar 3u deed op een 4 cells accu, ben ik tevreden met 3u 18m op continue gebruik met een 3 cells accu. Ik had erger verwacht.
De reden lijkt me ondertussen wel duidelijk?HetWonder schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:36:
[...] Sorry, ik bedoelde uiteraard niet in de pricewatch maar waarom hij niet in deze topicstart staat.
Heb je verder ook mijn reactie gelezen?Volgens de mac store in alkmaar zou hij het ongeveer 7 tot 8 uur op een accu moeten uithouden, 'en dan heb ik het niet eens over het model met SSD schijf' aldus de verkoper. Maar dat lijkt idd toch tegen te vallen als ik zo de website lees.
Neemt niet weg dat ik de machine qua formaat nog steeds ongeëvenaard vindt; het gewicht van 1.3 kg wordt bij lange na niet gehaald door de Asus UX30 of enige andere machine van 13,3".
Je bedoeld de 109 minuten in de Battery Eater Classic benchmark? Heb je dan ook het volgende stukje gelezen:Ook qua accu verslaat hij de UX30 van Asus als ik zo de review van t.net lees trouwens.. Ik ben bang dat ik dus nog even geduld moet hebben
Ik denkt dat de Macbook Air vergelijkbaar zal zijn. En natuurlijk als verkoper van de producten zal ik ook zo hoog mogelijk accuduur noemen. Maar als ik lees dat hij/zij een accuduur van 7 à 8 uur je had verteld en de website al adverteerd met een "maximale accuduur van 5 uur" denk ik dat de verkoper of in de war was met een ander Apple product of echt onzin aan het uitkramen is. Als ik meeneem dat het adverteren altijd meer is dan in praktijd wordt gehaald. Denk ik dat de krappe 3 uur die Philflow noemt eerder in de buurt komt. Mijn excusses als ik wat "fel" overkomt, maar de Macbook Air heeft zeker ook zijn nadelen.De looptijd van de laptop op een volle accu werd getest met Battery Eater. Dit is een worst-case-test: de notebooks werden continu door de benchmarksoftware belast. Bij normaal gebruik zullen de laptops het een stuk langer volhouden.
Het gewicht is wellicht niet zo laag als de Air maar het verschil tussen de opgegeven gewicht van de Asus UX30 (1,45 kg) en de Macbook Air (1,36 kg), maar 99 gram. Dit schijnt een van de belangrijkste criteria te zijn voor jouw. En de prijs van de Air vind je te hoog. De Asus is grafweg 2x goedkoper (maar dat ligt dus aan welke modellen je met elkaar vergelijk) en dan vind je het geen goede compromis voor 99 gram extra gewicht?
Of je neemt de MSI X-slim X3xx met een opgegeven gewicht van ~1,3kg oftewel hetzelfde als de Mackbook Air. Waarschijnlijk ook dezelfde accuduur van zo'n 3 uur is wel minstens 3x goedkoper, maar heeft wel minder prestaties. Er zijn dus wel degelijk 13" modellen met het gewicht van de Macbook Air. En de modellen die een hoger gewicht hebben komt als ik het zo even snel zie, altijd doordat die modellen een grotere accu hebben waarmee je (zo'n minimaal 2x) langer kan werken (dan de Macbook Air).
Lees anders ook even mijn reactie in "[NBBG] Special: Thin-and-light december ..." voor meer argumentatie van mijn kant, en ook eventueel de erop volgende reacties.
Ik wilde verder nog een ding zeggen. Het is eenmaal bij laptops zo dat je bijna nooit aan al je wensen kan voldoen, je zal heel vaak dus compromissen moeten sluiten... Anders kan je heel lang blijven wachten of je moet veel geluk hebben, vermoed ik.
[ Voor 17% gewijzigd door Regeneration op 29-11-2009 21:07 ]
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik nog even wacht tot SSD schijven in de laptops wat meer gemeengoed zijn, en dat ik daarna eens kritisch rond ga kijken. Als ik je reactie zo lees zijn er ook nu al in ieder geval genoeg alternatieven
Heeft iemand een idee hoe lang het nog met die SSD's gaat duren trouwens? Mijn eisen zijn echt een klein formaat & lange accuduur icm een 13,3" scherm, dus ik hoop dat er snel eens machientjes op de markt komen die de theoretische potentie van SSD op dit punt gaan waarmaken. Grootte van de schijf maakt mij weinig uit, 20/40GB zou ik al genoeg vinden met alle cloud computing mogelijkheden die in opmars zijn.
youtube.com/@hisrep
Die HP 5130m lijkt me geweldig. Vooral omdat hij er ook is met HSDPA module. Ben benieuwd of deze ook in NL verkrijgbaar is/wordt?Deacon schreef op zondag 29 november 2009 @ 14:35:
[...]
Als het nou de Dual Core was geweest hier in NL, dan had ik de UX30 allang gekocht, nu ben ik aan het twijfelen tussen de HP 5130m en de UL30/20.
Anoniem: 200262
Gewoon verkrijgbaar.
Prachtig laptop alleen te duur voor mij .
Alpac vind iets zeer leuks
Hp dm3 met l335+ 4330 uit nl
http://www.alternate.be/h...d=84877&showTechData=true
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 200262 op 30-11-2009 00:43 ]
Zowel de Samsung X360 als de MSI X340 wegen evenveel als de Macbook Air.HetWonder schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:36:
[...]
Neemt niet weg dat ik de machine qua formaat nog steeds ongeëvenaard vindt; het gewicht van 1.3 kg wordt bij lange na niet gehaald door de Asus UX30 of enige andere machine van 13,3".
Lees ff de reviews over de Macbook Air.Ook qua accu verslaat hij de UX30 van Asus als ik zo de review van t.net lees trouwens.. Ik ben bang dat ik dus nog even geduld moet hebben
http://www.laptopmag.com/...ple-macbook-air-2009.aspxThe latest version of the MacBook Air’s biggest weakness is its short endurance. It simply doesn’t have a long enough runtime for a system that’s so easy to carry. In our LAPTOP Battery test (a script that simulates continuous surfing over Wi-Fi) the MacBook Air lasted only 2 hours and 8 minutes before needing a recharge. That’s over 3 hours less than the ultraportable category average, so we recommend keeping that power cord handy.
Misschien heb je het niet gezien maar dat is een belgische website met azerty keyboard.Anoniem: 200262 schreef op maandag 30 november 2009 @ 00:37:
Hp dm3 met l335+ 4330 uit nl![]()
http://www.alternate.be/h...d=84877&showTechData=true
[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 30-11-2009 01:41 ]
ik had iets verwacht a la de Dell XPS 13 serie ofzo. Mooi afgewerkte toetsen met een aparte zilveren kleur.XanderDrake schreef op zondag 29 november 2009 @ 18:42:
[...]
Bijzonder dat je zo van mening bent veranderd. Wat vind je specifiek lelijk aan de binnenkant?
Van fotos vind ik em juist een typische HP laptop, maar dan kleiner.
Bij de DM1 vond ik het zeer cheapass overkomen, mede door de kleur, het hoge plasticgehalte en de formfactor. Tevens vond ik de toetsen erg vaag.. Allemaal kaarsrecht en niet afgeschuind, waardoor het imho een groot zilver, plastic onaantrekkelijk vlak leek. Scherm viel me qua glossyness trouwens erg mee, positief dus en de buitenkant met zn zwarte behuizing was ansich best mooi, ware het niet dat het een echte fingermagnet was. Scherm is flinterdun en bevatte een enorme flex, eigenlijk net als 'n CD'tje die je wil doorbreken en wat de eerste paar keren moeilijk gaat.. maar toch ooit gaat gebeuren.
Aha, dank je voor je inzichten.CLB schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:25:
ik had iets verwacht a la de Dell XPS 13 serie ofzo. Mooi afgewerkte toetsen met een aparte zilveren kleur. Bij de DM1 vond ik het zeer cheapass overkomen, mede door de kleur, het hoge plasticgehalte en de formfactor. Tevens vond ik de toetsen erg vaag.. Allemaal kaarsrecht en niet afgeschuind, waardoor het imho een groot zilver, plastic onaantrekkelijk vlak leek. Scherm viel me qua glossynes trouwens erg mee, positief dus en de buitenkant met zn zwarte behuizing was ansich best mooi, ware het niet dat het een echte fingermagnet was. Scherm is flinterdun en bevatte een enorme flex, eigenlijk net als 'n CD'tje die je wil doorbreken en wat de eerste paar keren moeilijk gaat.. maar toch ooit gaat gebeuren.
Raar om te bedenken dat ik hem zelf nog niet gezien heb...
Ik ga woensdag eens kijken @ MM Arena.
De MSI U230 ziet er iets steviger uit, zeker als je het hebt over dat dunne scherm.
Your welcome =) Ben benieuwd hoe jij er over denkt..XanderDrake schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:35:
Aha, dank je voor je inzichten.
Raar om te bedenken dat ik hem zelf nog niet gezien heb...
Ik ga woensdag eens kijken @ MM Arena.
Zodat ze eerst de Cellie's kwijtkunnen / kunnen verkopen en later met een 'veel beter model' kunnen komen?Philflow schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:58:
Waarom geen dual core?
Je hebt ook 6 celletjes, maar die steekt een stukje uit aan de onderkant (waardoor hij 4cm hoog wordt op het hoogste punt). Dat zie je in een van de bronnen van Xanderdrake op de vorige pagina. Wat dat betreft, de duurtest die ze daar doen (3 uur en 1 kwartier) IS volgens mij op een 6-celler... ik hoop dat ik dat verkeerd begrepen heb.CLB schreef op zondag 29 november 2009 @ 17:05:
nieuws: MSI introduceert Wind12 U230-ultraportable met Radeon HD3200-igp
Ik wil hem hebben, maar toch even afwachten tot er wat meer reviews en benchmarks binnendruppelen.
pricewatch: Samsung NC20-KA02 voor 300,- ipv 450,- ... Foutje? Levertijd is ook niet gelijk leverbaar...
[ Voor 51% gewijzigd door CLB op 30-11-2009 13:55 ]
Ik denk geen foutje. End of life model met Windows XP. Echt een type doos, niet meer.CLB schreef op maandag 30 november 2009 @ 13:46:
pricewatch: Samsung NC20-KA02 voor 300,- ipv 450,- ... Foutje? Levertijd is ook niet gelijk leverbaar...
Prima voor basicinternetgebruik natuurlijk. Voor 319,- heb je ook een Asus 1101 die een stuk langer meegaat op de accu.
[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 30-11-2009 14:18 ]
pricewatch: Asus Eee PC 1201N Zwart
Vanaf 415 euro is het een leuk prijs. Maar nog geen witte versie in Nederland
Hmm dan wacht ik liever op een Asus EEE PC 1201TLisadr schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:19:
De 1201N staat al in de pricewatch
Vanaf 415 euro is het een leuk prijs. Maar nog geen witte versie in Nederland![]()
Klikkert
Geen dual core voor het moment, maar hij presteert vast beter dan veel Atom setups.
Dat is trouwens de eerste EEE PC zonder een Intel chip.
Met optie voor simkaart en optie voor digitale TV!
http://www.youtube.com/watch?v=QNFHwSiyWdg
Hmm dat is zeker mooi zeg! Nog lager geprijsd dan de Samsung N510Lisadr schreef op maandag 30 november 2009 @ 16:19:
De 1201N staat al in de pricewatch
Vanaf 415 euro is het een leuk prijs. Maar nog geen witte versie in Nederland![]()
Nagenoeg even groot zelfs: Asus vs Samsung: 296 x 208 x 27,3-33,3mm vs 298 x 199,5 x 26,5-30,3mm
Vind de zilveren versie wel stukje mooier denk:

[ Voor 98% gewijzigd door CLB op 30-11-2009 19:45 ]
XanderDrake schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:00:
Hmm dan wacht ik liever op een Asus EEE PC 1201T
Klikkert
Geen dual core voor het moment, maar hij presteert vast beter dan veel Atom setups.
Dat is trouwens de eerste EEE PC zonder een Intel chip.
Hoe kan het toch dat er zo veel bekend is, zo veel hands on reviews zijn, en dat we toch tot Januari moeten wachten voor dit apparaat??Lisadr schreef op maandag 30 november 2009 @ 19:23:
Video van de MSI Wind U230
Met optie voor simkaart en optie voor digitale TV!
http://www.youtube.com/watch?v=QNFHwSiyWdg
Ze lijken mij wel af hoor.
Zucht

XanderDrake schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:14:
[...] Hoe kan het toch dat er zo veel bekend is, zo veel hands on reviews zijn, en dat we toch tot Januari moeten wachten voor dit apparaat??
Ze lijken mij wel af hoor.
Zucht
Tja, het is moeilijk voor sommige fabrikanten schijnt. Ik noem de Asus UL80Vt maar weer eens. In de VS gewoon te koop en in sommigen Europese landen ook, zoals in Frankrijk, maar in Nederland niet... Het product is al meerdere malen gerevierd, oftewel werkend te zien. Maanden geleden aangekondigd, maar te koop zijn ho maar. En laten we het over de zilverkleurige versies maar helemaal niets zeggen, want die schijnt gewoon niet te bestaan zo ongeveer. Het werkt dan inderdaad best wel frustrerend zo

Hmm... die Samsung X360 ziet er zo slecht nog niet uit... 13,3 inch, 128GB SSD en een batterijduur van 10 uur volgens samsung. De prijs is er ook naar (899) maar de machine is ook nog maar net uit. Ik ga hem iig ff in de gaten houden, thx!Philflow schreef op maandag 30 november 2009 @ 01:34:
Zowel de Samsung X360 als de MSI X340 wegen evenveel als de Macbook Air.
youtube.com/@hisrep
Acer announced the launch of its ultra-thin special notebook pc 'Aspire 1410 Olympic Edition' in Korea market, which is made for commemorating Vancouver 2010 Olympic Winter Games. They are powered by CULV-based Intel's Celeron Dual Core SU2300 processor and Windows 7 Home Premium OS.
Adopting a 11.6-inch CrystalBrite LED-Backlit TFT LCD with 1366 X 768 resolution, it features 250GB S-ATA 5400rpm hard disk drive, Intel's GMA 4500MHD graphics, GS45 Express chipset and 2GB DDR2 SDRAM expandable up to 4GB. With 1.4kg weight, it offers up to 6 hours of battery life. Suggested price of the Aspire 1410 Olympic Edition is 749,000(KRW).

14 van 14 ons en 10 voor design cijfer. maakt tesamen 1410CLB schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:39:
Ja dat is best mooi design'tje.. Kan iemand me uitleggen waarom hij 1410T heet? Ik denk 14, 14" maar nee..?
Anoniem: 320813
Zie: http://www.netbookreviews.net/asus/eee-pc-1201n/
Ik heb dit model ook een paar dagen geleden gezien en verder uitgezocht en volgens mij is het als volgt:CLB schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 12:39:
Ja dat is best mooi design'tje.. Kan iemand me uitleggen waarom hij 1410T heet? Ik denk 14, 14" maar nee..?
x410T => Celeron ulv => SU2300
x810TZ => Pentium ulv => SU4100
x810T => Core 2 Duo ulv => SU7300
Als "x" =
1 => 11,6"
3 => 13,3"
4 => 14,1"
5 => 15,6"
Bron: Acer Europa en klik op "See Products" voor de andere modellen.
Het eigenaardige is dat je deze pagina, die ik gevonden heb via Google, niet te kiezen is op de overzichtspagina van Acer.
Is een oud model, als je hem wil hebben moet je er snel bij zijn.HetWonder schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:07:
[...]
Hmm... die Samsung X360 ziet er zo slecht nog niet uit... 13,3 inch, 128GB SSD en een batterijduur van 10 uur volgens samsung. De prijs is er ook naar (899) maar de machine is ook nog maar net uit. Ik ga hem iig ff in de gaten houden, thx!
Edit: Acer 1810T voor 399,- http://www.4launch.nl/sho...u3500--160gb/hardwareinfo
[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 01-12-2009 15:10 ]
Ik ben niet zo van het glimmende, maar dit vind ik nog wel ok. Vooral het keyboard en touchpad doet me goed.krotwijk schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:03:
Ik vind de asus 1201N toch wel erg glimmend!
Is er enig zicht op een mogelijke verkoopdatum in NL?
1201N is prachtig. Minpunten zijn:krotwijk schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 14:03:
Ik vind de asus 1201N toch wel erg glimmend!
- niet beschikbaar in wit (persoonlijke smaak)
- glossy scherm!
[ Voor 5% gewijzigd door Lisadr op 01-12-2009 16:06 ]
Ik vind hem lekker dun , goede prijs en de nivida ION
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 200262 op 01-12-2009 16:47 ]
Je kan de pricewatch in de gaten houden, als je dat al niet deed.zAo schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:00:
[...]
Ik ben niet zo van het glimmende, maar dit vind ik nog wel ok. Vooral het keyboard en touchpad doet me goed.
Thijsssss schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:08:
Hoe houdt de Atom 330 zich ten opzichte van de SU4100 die in de 1810TZ zit? Ik switch nu telkens heen en weer wat betreft voorkeur
CPU | 3dmark 06 CPU | Cinebench 10 Single |
Atom 330 | 820 | 535 |
AMD Neo L335 | 1155 | 1404 |
SU4100 | 1110 | 1408 |
Dit zijn voor mij persoonlijk de 2 meest intressante cpu benchmarks.
Allebei vrij zwaar, 3dmark2006 scoort hoe goed de cpu multi threaded kan werken, zoals tegenwoordig in de meeste relatief nieuwe games en compressie/conversie software.
Cinebench kan goed single threaded scoren, voor de software die daar alleen nog mee werkt, zoals video volgens mij.
Je ziet duidelijk dat de HT van Atom helpt, en dat hij eronder uit gaat in single threaded dingen, maar redelijk presteerd in 3dmark. De SU4100 heeft het voordeel van shared L2 cache voor beide cores dus die presteert het beste bij single threaded apps, en de L335 heeft gewoon 2 losse cores bij wijze van, dus presteert het beste bij multi threaded apps.
Eigenlijk zijn de SU4100 en de L335 heel goed te vergelijken. De L625 is het best te vergelijken met de SU7300 denk ik.
edit:
bron
[ Voor 7% gewijzigd door XanderDrake op 01-12-2009 17:40 ]
N330 scoort 538 passmark points, de SU4100 scoort 850.Thijsssss schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 17:08:
Hoe houdt de Atom 330 zich ten opzichte van de SU4100 die in de 1810TZ zit? Ik switch nu telkens heen en weer wat betreft voorkeur
Passmark is een goede indicatie voor applicatie performance en schaalt lineair.
Net uit? Het is meer dan een jaar uit en ondertussen een EOL product.HetWonder schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:07:
[...]
Hmm... die Samsung X360 ziet er zo slecht nog niet uit... 13,3 inch, 128GB SSD en een batterijduur van 10 uur volgens samsung. De prijs is er ook naar (899) maar de machine is ook nog maar net uit. Ik ga hem iig ff in de gaten houden, thx!
Anoniem: 324123
Jammer van die batterij inderdaad, verder lijkt ie namelijk erg op de ul30A met dvd en met gfx...toch nog maar even wachten op de ul30VT (dvd boeit niet)Regeneration schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 17:14:
[...]
Je doelt waarschijnlijk op de startpost? Het model dat ik in de startpost hebt opgenomen is de meest goedkoope variant en zoals bekend is kan je bij Dell naar gelang hier en daar wat aanpassen.Zelf heb ik ook wel nagedacht over de Dell, maar de batterijduur schijnt volgens de review die ik ook in de startpost heb gezet erg mager, waarbij het nog de 8 cell accu betreft die zeer flink uitsteekt. Je kan dan de 4 cell nemen maar die zal dan niet uitsteken, maar dat doet dan zeker geen goed voor de accuduur. Ik ben benieuwd of er een 6 cell later mee wordt geleverd en of deze wel of niet uitsteekt, dat zou een beetje een compromis zijn.
Jammer had gehoopt dat die wat hoger scoorde ,Philflow schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 18:03:
[...]
N330 scoort 538 passmark points, de SU4100 scoort 850.
Passmark is een goede indicatie voor applicatie performance en schaalt lineair.
Ga denk ik voor de dm3 met l335 uit US voor 480 euro inc verzendkosten .
http://cgi.ebay.nl/NEW-HP...19b7d90ee4#ht_2362wt_1165
Morgen geld storten op mijn paypal acount en bestellen , Heb al lang genoeg gewacht vind ik zelf

Nou had ik destijds de Acer Ferrari One gezien en ook al vind ikzelf het design wel mooi, vind ik de prijs dat nou niet echt, toen ik een paar dagen geleden de MSI Wind U230 zag toen zag ik eigenlijk mijn "droomlaptop", zeker nadat ik had gezien wat zo'n HD3200 chip nog aan kan en positieve reviews over het geluid, leek mij dit wel een geschikte kandidaat. Maar nou lees ik net dat de release datum nog niet bekend is (of pas januari), wat dan weer niet zo geschikt is.
Mijn vraag is dan eigenlijk ook, welke laptops zijn qua performance nou een beetje hetzelfde (iig dualcore en dan met iets van een HD3200 of 9400M als die er zijn) en dan ook rond de 400-500 max? Want de honderd en één processors voor die laptops hou ik niet meer bij wat nou wel dual is en wat nou niet en een goede site met vergelijkingen kan ik ook niet vinden.
Bij voorbaat dank.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Zoek je dan ook compacte laptops voor die prijs?Benjamin- schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:44:
Mijn vraag is dan eigenlijk ook, welke laptops zijn qua performance nou een beetje hetzelfde (iig dualcore en dan met iets van een HD3200 of 9400M als die er zijn) en dan ook rond de 400-500 max? Want de honderd en één processors voor die laptops hou ik niet meer bij wat nou wel dual is en wat nou niet en een goede site met vergelijkingen kan ik ook niet vinden.
Bij voorbaat dank.
Zo ja, dan heb je dus de DV2 met HD3410 of de MSI U230 op 12" formaat en de Acer Ferrari One (maar die vind je net als ik de slap op CPU gebied) op 11.6" formaat.
Op 13.3" moet je een DM3 met L335 en HD3200 importeren, de rest is namelijk te duur.
Dat was het zon beetje.
Daarnaast heb je ook de HP Mini 311c en Asus 1201N met 9400M, maar ja, dan moet je Atom willen. Het is een stap terug met wat je nu hebt.
[ Voor 7% gewijzigd door XanderDrake op 01-12-2009 22:04 ]
Exclusief douanekosten, BTW en invoerrechten..Anoniem: 200262 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 19:58:
Ga denk ik voor de dm3 met l335 uit US voor 480 euro inc verzendkosten.
Gewoon je bankrekening aan je PayPal knopen, hoef je er nooit geld op te storten =)Morgen geld storten op mijn paypal acount en bestellen , Heb al lang genoeg gewacht vind ik zelf
Volgens mij was het onder een bepaalde bedrag geen invoerrechten etc..CLB schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 22:58:
[...]
Exclusief douanekosten, BTW en invoerrechten..
[...]
Gewoon je bankrekening aan je PayPal knopen, hoef je er nooit geld op te storten =)
Iemand anders hier had hem ook voor dat bedrag besteld en kwam op 450 euro inc verzend kosten .
Geen douanerechten
Geen omzetbelasting
22,- - 150,-
Geen douanerechten
Wel omzetbelasting
[ Voor 83% gewijzigd door CLB op 01-12-2009 23:38 ]
Ik stuur even een DM naar Gamesua die had hem besteld via ebay uit de VS en kwam uit op een bedrag van 440 euro .
Ik zoek inderdaad een compacte laptop, rond de 11-12 inch is dan wel te doen, het moet natuurlijk ook mee te nemen zijn in een rugtas (ik gebruik mijn Acer Aspire One eigenlijk puur voor school), voor een 13 inch zou ik eerst echt goed naar de afmetingen moeten kijken.XanderDrake schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 21:57:
[...]
Zoek je dan ook compacte laptops voor die prijs?
Zo ja, dan heb je dus de DV2 met HD3410 of de MSI U230 op 12" formaat en de Acer Ferrari One (maar die vind je net als ik de slap op CPU gebied) op 11.6" formaat.
Op 13.3" moet je een DM3 met L335 en HD3200 importeren, de rest is namelijk te duur.
Dat was het zon beetje.
Daarnaast heb je ook de HP Mini 311c en Asus 1201N met 9400M, maar ja, dan moet je Atom willen. Het is een stap terug met wat je nu hebt.
Die HP ziet er netjes uit, maar van wat ik zo kan zien is het een enkele core, ik wil echt voor een dual core gaan zodat ik mogelijk dan ook mijn normale laptop kan wegdoen, maar dan moet ik wel echt laptop hebben die geen moeite heeft om diverse programma's in de achtergrond te hebben, een browser met gemiddeld 15 tabs en dan vooral niet zeuren als ik iets wil doen, met een enkele core geeft dat vaak problemen.
De Acer Ferrari One valt nog wel mee qua processor (2x 1.3 geloof ik), nou weet ik dat per processor er ook de nodige verschillen zitten, maar ik denk dat die nog best aardig zal draaien, maarja dan moet er wel eerst iets van 150 euro af.
13.3 is wat ik al zei echt aan de grote kant, plus ja als ik dan toch ga importeren dan pak ik liever die U230.
Die Atoms zijn absoluut geen optie, ik begrijp dan ook niet waarom dit soort types er nog niet met dual atoms zijn, een mediacenter of zelfs een server bouwen met zo'n dualcore gaat hardstikke lekker, nu nog in een portable systeem.
Hoe dan ook, de U230 blijft voor mij dus echt nog voorop staan, als die eerste HP een dualcore had dan zou ik die zo nemen (ik mag er vanuit gaan dat die GPU krachtiger is), maar een single core komt er bij mij niet meer in, dat is gewoon niet investeren in de "toekomst" (echt toekomst is dualcore al lang niet meer bij normale laptops en desktops is er al eigenlijk alweer voorbij).
Ik zal dus gaan uitkijken naar de U230 dus, hopelijk komt die op tijd, anders is het pech hebben.
In ieder geval bedankt voor de info!
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Het goede nieuws is dat hij ook in het zilver verkrijgbaar zal zijn. Mijn huidige Asus 1000HE is zo glossy dat het geen porum geeft om er mee over straat te gaan omdat je binnen 10 seconden vette vingers all over the place hebt. Vandaar dat ik voor de zilveren versie ga. De grote vraag is wanneer hij beschikbaar komt. Hij staat al weken bij de bekende webshops op de prijslijst met voorraad 0 en levertijd onbekend.zAo schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 16:00:
[...]
Ik ben niet zo van het glimmende, maar dit vind ik nog wel ok. Vooral het keyboard en touchpad doet me goed.
Alleen jammer van het glossy scherm, da's weer een voordeel van mijn huidge EEE met mat scherm. Keuzes... keuzes...
Als je hem zelf het land binnen draagt is het bedrag een stuk hoger (430 euro meen ik). Maar bij opsturen klopt het wel wat CLB aangeeft.Anoniem: 200262 schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 23:48:
Volgens mij was dat wel hoger ,
http://www.douane.nl/part.../internetaankopen-02.html
Pfff interdaad zeg, is het nou zo moeilijk om een mooie 11,6" incher te maken met 'n SU4100 en mat scherm?Sailorman schreef op woensdag 02 december 2009 @ 00:16:
Alleen jammer van het glossy scherm
Anoniem: 330617
Ik ben student, dus ik zoek naar een 13.3 inch scherm. Nou had ik al gekeken naar de HP dm3-1020ed (die mij wel wat leek) en gezocht naar de Asus UL30A (met die goede batterij
Het gaat mij vooral omdat de laptop makkelijk mee te nemen is en dat het een goede batterij duur heeft (lange dagen op school moet hij wel kunnen overleven). Ook moet de laptop wel een paar programma's te gelijk kunnen draaien. Geen grafische, maar zeker wel Word, Powerpoint, Msn en Firefox. Verder vind ik het wel lekker om gewoon normaal een film op de laptop te kijken, vooral tijdens het reizen.
In de Mediamarkt smeren ze mij veels te duren laptops aan, die zeker de prijs van een macbook halen, wat voor mij veels te duur is (student hè).
Kijk ik in de goede richting met de HP (dm3-1020ed) en de Asus UL30A (met die goede accu), of moet ik aan iets heel anders denken? Ik ben helemaal de weg kwijt door alle termen waar ik totaal geen verstand van heb.
Alvast heel erg bedankt!
Zelf heb ik dus 1 van de simpelste netbooks, en die kan die allemaal zonder problemen aan, en die koste 230 euro een jaar geleden (Acer Aspire One, 8,9 inch), dus zoals ik al zei, kies wat uit, vraag desnoods nog of het een goede keuze is en neem dat, want ook al zijn het mooie dingen die je noemde, die zijn echt gemaakt om nog veel meer te doen dan dat jij er mee wilt doen.
De CPU in de Ferrari One is 1.2ghz dualcore en val behoorlijk tegen kwa prestaties. Je kan het vergelijken met een Atom 330, die ook baad heeft bij zijn HT. Dus ja, hij zal zeker langzamer zijn dan wat je had.Benjamin- schreef op woensdag 02 december 2009 @ 00:11:
De Acer Ferrari One valt nog wel mee qua processor (2x 1.3 geloof ik), nou weet ik dat per processor er ook de nodige verschillen zitten, maar ik denk dat die nog best aardig zal draaien, maarja dan moet er wel eerst iets van 150 euro af.
Er zijn DV2z's met dual cores Neo's maar die zijn nergens te vinden, ook niet op Ebay of grote buitenlandse webshops. Dus daar zou ik niet op wachten.Hoe dan ook, de U230 blijft voor mij dus echt nog voorop staan, als die eerste HP een dualcore had dan zou ik die zo nemen (ik mag er vanuit gaan dat die GPU krachtiger is), maar een single core komt er bij mij niet meer in.
De U230 is al met al de beste optie, zelfde voor mij. Nu nog mn tanden bijten tot hij er is...
Die zou ik zo willen kopen. Helaas word de 1410 niet in Nederland verkocht tot nu toe. Dat wordt importeren.Resinman schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 11:10:
Acer to launch its ultra-thin notebook pc 'Aspire 1410 Olympic Edition'
Hij zal toch wel sneller zijn dan een enkele Atom? Zo slecht kan die toch niet zijn. Maargoed als die tegenvalt is het helemaal geen optie, dan wil ik straks over een jaar weer een nieuwe.XanderDrake schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:10:
[...]
De CPU in de Ferrari One is 1.2ghz dualcore en val behoorlijk tegen kwa prestaties. Je kan het vergelijken met een Atom 330, die ook baad heeft bij zijn HT. Dus ja, hij zal zeker langzamer zijn dan wat je had.
[...]
Er zijn DV2z's met dual cores Neo's maar die zijn nergens te vinden, ook niet op Ebay of grote buitenlandse webshops. Dus daar zou ik niet op wachten.
De U230 is al met al de beste optie, zelfde voor mij. Nu nog mn tanden bijten tot hij er is...
Is er inmiddels een releasedatum, of is dat echt nog helemaal onbekend?
Anoniem: 330617
Maar als je kijkt naar dingen als opstart-snelheid van de laptop? Want er zitten verschillende processors in, wat aan het topic te zien toch vrij belangrijk is en de laptop maakt of kraakt!Benjamin- schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:29:
Die beide systemen zullen meer dan zat leveren, dat is echt wat ze noemen overkill. Ze zullen dus allebei doen wat je wil, maar als wat je eerder noemde alles is wat je wilt doen, dan moet je gewoon kijken naar de grote van het systeem en natuurlijk de prijs, en daarop je keuze maken, want simpel gezegd, alle type "books" kunnen dit zonder problemen aan, deze systemen zijn dan ook echt voor dit soort dingen gemaakt.
Zelf heb ik dus 1 van de simpelste netbooks, en die kan die allemaal zonder problemen aan, en die koste 230 euro een jaar geleden (Acer Aspire One, 8,9 inch), dus zoals ik al zei, kies wat uit, vraag desnoods nog of het een goede keuze is en neem dat, want ook al zijn het mooie dingen die je noemde, die zijn echt gemaakt om nog veel meer te doen dan dat jij er mee wilt doen.
Maar zoals ik al zei, duurder is in het algemeen sneller, persoonlijk wacht ik liever een paar second langer, maar dat ligt aan ieders mening en hoe rijk je ben, ik ga echt voor een upgrade omdat ik er meer mee wil, maar met mijn Acer heb ik een hoop Word gebruikt, ge-internet en vooral ook veel series en films gekeken (tja tussen-uren), dit alles zonder problemen.
Als je echt zeker weet dat je geen andere dingen ermee wilt doen, dan zou ik gewoon voor een redelijk goedkope gaan, die dingen trekken allemaal dit soort dingen (daar zijn ze juist voor gemaakt), wil je misschien toch meer (op die U230 die ik wil bijvoorbeeld kan je zelfs redelijk nieuwe spellen opspelen, volgens mij moet CoD4 met een redelijke framerate lukken als ik de videochip zo zie op youtube), ja dan zou ik wel een duurdere kopen. Als je geld teveel heb kan je het natuurlijk ook doen, maar nodig voor die dingen is het niet, gewoon zo'n ding dichtklappen en als je hem dan weer later nodig heb dan duurt het waarschijnlijk 25-30 seconden hooguit, met welk model dan ook.
En ook ik sluit me hierbij aan.XanderDrake schreef op woensdag 02 december 2009 @ 11:10:
http://notebookspot.nl/ni...n-amd-eee-pc-netbook.html
Wel de single core variant, de MV-40, al vraag ik me af of we van de U230 een dual core variant gaan zien op de NL markt.
Ik heb eens goed gezocht naar Neo X2 laptops die vóór de DM3 uitkwamen (voornamelijk de DV2 en Ferrari one) en van de DV2 kan ik nagenoeg nergens X2 laptops vinden. Niet op Newegg, niet op ebay. Je kan ze wel op maat maken bij HP, dat kunnen we niet. De Ferrari one is wél uit in NL dus er zijn Neo X2's te krijgen in NLPhilflow schreef op woensdag 02 december 2009 @ 19:46:
Toch zie je dat HP en MSI allerlei single cores aanbieden terwijl andere landen dual cores krijgen.
Ik hoop wel met al mijn hart dat de U230 wel sowieso met de X2 uitkomt in NL. Alle hands-ons, fotos, reviews en listings die ik zie zijn met de L335, dus ik heb goede hoop.
CPU: 1.3-GHz Intel Pentium SU2700
RAM: 2GB
Hard Drive: 250GB/5,400 rpm
Display: 11'6 1366x768
Graphics Card: Intel GMA 4500M
Wi-Fi: 802.11b/g/n
Ports: Ethernet; HDMI; Headphone; Microphone; VGA
USB Ports: 3
Card Slots/Readers: 6-1 card reader
Operating System: MS Windows 7 Home Premium (32-bit)
Size: 11.3 x 8.3 x 1.4 inches
Weight: 3.4 pounds
Pros: Long battery life, Attractive design, Strong Wi-Fi performance, Faster than netbooks.
Cons: Glossy chassis smudges easily, Slower than competing systems, Stiff touchpad buttons, Long boot time.

Mooi bak! Al gaat het geheugen tot >= 3GB en de batterij 5+ uur meegaat, is dit een zeer goed alternatief voor de Acer 1810TZ.Resinman schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:56:
Review Toshiba Satellite T115
Pros: Long battery life, Attractive design, Strong Wi-Fi performance, Faster than netbooks.
Cons: Glossy chassis smudges easily, Slower than competing systems, Stiff touchpad buttons, Long boot time.
[afbeelding]
Edit: Er kan tot 4GB in en de batterij gaat tot 7uur mee.
[ Voor 7% gewijzigd door zAo op 03-12-2009 12:53 ]
Mooi ding voor 11.6, maar hij is wel zwaarder en minder compact. Ik ben niet echt te spreken over de bezel, die van de U230 is flinter dun, deze niet echt...Resinman schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:56:
[afbeelding]
Is dat trouwens een single core processor? Ik kan me zoiets herinneren dat de SU2700 niet dual core was...
Ik heb onlangs geprobeerd om een kritische review te schrijven over zijn grotere broer, de T130.Resinman schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:56:
[afbeelding]
productreview: Toshiba Satellite T130-10V review door BillSpaarbank
Ik moet zeggen dat hij erg goed bevalt.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Anoniem: 84021
Alleen bij toeval zag ik net de 'oude' Samsung NC20. Ook een 12", via nano (singlecore), 1280x800. Snel genoeg voor office en internet en dat voor maar 300 euro nu.
Als je alleen een laptop zoekt voor wat office en internetten die een beetje mobiel is, zou die NC20 dan nog steeds een goede keuze zijn ook al is deze al een maand of 10 oud? Of zou het nu dom zijn om een oudere te kopen? Want voor de rest lijkt het verschil met de nieuwe Asus 1201n vooral in de dual core / ION / multimedia snelheid, Windows 7 vs XP te zitten, right?
Als budget en tijd een rol spelen, dan is de NC20 een prachtige ding voor 300 euro en voor office/internet kan het nog een tijdje mee.
Als budget geen rol speelt zou ik wachten, tussen nu en 2 maanden komen er nieuwe dual core atoms en ULV netbooks met 11,6 inch schermen. Over 2 maanden heb je voor 500 euro heel veel keuze!
De NC20 is prima voor basic internet gebruik, maar draait de soep in bij zwaardere flash zoals youtube en andere streaming video.Anoniem: 84021 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 13:44:
Als je alleen een laptop zoekt voor wat office en internetten die een beetje mobiel is, zou die NC20 dan nog steeds een goede keuze zijn ook al is deze al een maand of 10 oud? Of zou het nu dom zijn om een oudere te kopen? Want voor de rest lijkt het verschil met de nieuwe Asus 1201n vooral in de dual core / ION / multimedia snelheid, Windows 7 vs XP te zitten, right?
Vergeet niet de Acer 1810T (€ 399) en 1810TZ. Voor zover ik weet kan de laaste flash geaccelereert worden door de Intel 4500. De Asus 1201 biedt eigenlijk alleen voordelen voor gamen, Intel 4500 kan inmiddels alle HD content afspelen.
Dit topic is gesloten.
Je vraag dumpen zonder dat je eigen inzet hebt getoond om naar het antwoord te gezocht, is niet toegestaan.