Motorola Milestone (Droid) Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 81.380 views
WHiZZi schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:59:
Het onscreen keyboard is iets minder van kwaliteit vergeleken met een iPhone (2G), maar komt akelig dicht in de buurt. Het grote verschil zit hem (imho) in de T9/Text verbetering die de iPhone erg goed doet..
Oftewel met een goede software-applicatie die dat ondersteund wordt het chiller =) Aka 'Better Keyboard'

Kun je misschien wat foto's maken? * CLB vind foto's altijd leuk ook al heeft die er al 100'en gezien

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 13:29

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Foto's van de Droid? Of foto's mét de droid?

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Liefst van, mag ook met =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

WHiZZi schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:32:
Foto's van de Droid? Of foto's mét de droid?
Voor mijn mét de droid
Staan in de TS veel linkjes naar reviews, waarin ook foto's staan.
Ik weet dat je foto's wil zien van 'na de verschillende updates' maar in die reviews staan ook 'goedgelukte' foto's.
Dus na die updates zijn nagenoeg alle foto's zo goed gelukt, plasticje eraf, goed schoonmaken, moet ook helpen
Neemt natuurlijk niet weg, dat ik ook nog wel meer sample pictures wil zien =)

EDIT @ Hieronder: Is een stuk scherper! Zie ook CLB in "Motorola Milestone (Droid)"
En werkt die bench wel? Package heet 'qualcomm'...

[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 10-12-2009 17:00 ]

Verwijderd

WHiZZi schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:59:
Het toetsenbord bevalt lekker...

Zelfs als QWERTZ is het zeer goed te doen. Het typt fijn en accuraat. Ik heb vrij dikke vingers en daar gaat het uitstekend mee.

Ik heb tot nu toe ervaring met keyboards met een "Orange M3000" / HTC Wizard en een SE P1i. De toetsen van de Moto voelen stabieler aan en ik kan er ook sneller op tikken dan op bovengenoemde toestellen.

Het onscreen keyboard is iets minder van kwaliteit vergeleken met een iPhone (2G), maar komt akelig dicht in de buurt. Het grote verschil zit hem (imho) in de T9/Text verbetering die de iPhone erg goed doet..
Is het scherm ook vergelijkbaar (qua helderheid en scherpte) met de Iphone?

Zou je deze benchmark eens kunnen draaien? Ik ben wel benieuwd hoe snel(ler) hij is:

http://www.androlib.com/a...lcomm-qx-neocore-BwF.aspx

Een Hero trekt een kleine 27 frames/second...

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Vanavond kan ik "van" maken (wel beperkt, ik ben bijna niet thuis vanavond), ik zit nu @work....
Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 16:51:
Is het scherm ook vergelijkbaar (qua helderheid en scherpte) met de Iphone?
Veel....Veel....Veel....Veel....Veel....Veel....Veel....Veel....mooier, scherper.. een iPhone scherm lijkt nu gewoon oud... grof.. Ik heb ze naast elkaar liggen :P
Zou je deze benchmark eens kunnen draaien? Ik ben wel benieuwd hoe snel(ler) hij is:
Starten doet ie wel, maar behalve een blauw-wit achtig iets zie ik niks en kan ik niks lezen. Deze app werkt iig niet op de Milestone (staat ook op de site dat het niet werkt)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Komt goed! Alvast bedankt voor de pics! Gelukkig heb ik 'm al gezien en weet ik wat voor schoonheid het is!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
[...]
Kende hem niet! Erg vet om te zien wel! Op de kleine lieve Magic ook zoiets ja, 26.1fps ;)

Nickname does not reflect reality

Ook leuk:

Verwijderd

Ik zeg 1 ding: CMDA...

• Anta-flu
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 23:28
Jammer, werkt niet op de milestone.

....

Daarom is 't niet minder leuk =)

• coramoor
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-05-2022

coramoor

pyoro!

hehe beetje off topic maarjah kan het niet laten
[...]
op de Acer Liquid 33.9 FPS

hoop dat de milestone sneller is want die met binnenkort ook binnen zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door coramoor op 10-12-2009 18:24 ]

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Ik krijg bij die benc op me magic zelfs 27.8
Ligt gewoon aan de achtergrondprocessen / vrij geheugen / fresh boot enzovoort.. Zelfde als met PC-benches!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneervanloon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Toetsenbord van de Moto vind ik gewoon goed. Heb nu in totaal enkele uurtjes met het toetsenbord gewerkt, maar heb het gevoel dat het heel snel went. Hij is idd vrij plat, maar je voel zeker wel welke toetsen je gebruikt. Moet ik wel ff bijzeggen dat ik geen eerdere ervaringen heb met mobiele toetsenborden.
Vind de Moto er in het echt nog veel strakker uitzien. Was bang dat ik achterkant niet mooi zou vinden, maar niets dan goeds. Hij is lekker zwaar, zeker niet te zwaar.
Scherm is echt fabelachtig goed. Scherp, zeer goede touch. Multitouch (pinch/zoom) werkt echt lekker. Androidmarket is superchill!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-08 14:53
Ik heb een HTC wizard gehad (goed tobo) en nu een Kaiser (minder, paar letters zijn erg versleten en vereisen meer druk om ingetoetst te krijgen r,n,e) en ben benieuwd hoe de moto me bevalt. Kaiser heeft ook vrij platte toetsen, dat is ook niet hinderlijk als het tobo gewoon goed werkt. Heb ook met android op de kaiser gespeeld en wil nu definitief dit OS gaan gebruiken :D

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar blijven de Tweakers, met hun Duitse versies, met hun uitgebreidere ervaringen, foto's, benches.!? De Tweakers die 't UK model hebben besteld, moeten wachten tot na 't weekend dus wat Milestonevoer is nodig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 09:13:
Waar blijven de Tweakers, met hun Duitse versies, met hun uitgebreidere ervaringen, foto's, benches.!? De Tweakers die 't UK model hebben besteld, moeten wachten tot na 't weekend dus wat Milestonevoer is nodig!!
Die zijn nu veel te druk met spelen met hun nieuwe gadget (zou ik ook doen als ik h´m al zou hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik ben gisteren maar 10 minuten thuis geweest met de Milestone :+ maar ik heb wat foto's gemaakt met de milestone. Hieronder 2 foto's waarbij de kerstboom binnen is gemaakt terwijl het relatief donker was in de huiskamer (en de kerstboom stond uit :+ ). Bij de boom is ook de flitser gebruikt.

Afbeeldingslocatie: http://www.whizzi.nl/fotos/moto1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.whizzi.nl/fotos/moto2.jpg

Enkele meer opvallende zaken.
- Het knopje voor het volume en de foto voelen heel onstabiel/goedkoop aan, net alsof ze er zo uit kunnen vallen. Ze werken verder wel goed.
- Een hele fijne feature die ik heb gevonden. Ik kan per onderdeel zien hoeveel procent dit gebruikt van de batterij! Dat zit standaard in de Motorola (wellicht ook standaard in Android?).
- Verrassend dat mijn Twitter applicatie (bij een nieuwe mention van mijn twitternaam) een blauw ledje laat zien (boven het scherm), nieuwe email is groen ledje en naast de miniUSB zit een wit ledje om te zien dat deze aangesloten is. Yay, ledjes! :P
- Geluidskwaliteit van de bijgeleverde headset is zeer goed.
- Geluidskwaliteit van de mini-jack output is zeer goed (verrassend goed zelfs)
- Android Market is heerlijk.
- Onder Linux identificeert de telefoon zichzelf als massa opslag OF als USB Modem (/ISDN). Tethering heb ik nog niet geprobeerd.
- Alles... maar dan ook echt alles gaat bloedsnel. Dit in vergelijking met iPhone. Ik hoef nergens op te wachten (het langzaamste is het opstarten van navigatie) _O_ (5 sec ofzo). Qua snelheid is dit absoluut weer wat je verwacht van een telefoon en waar de iPhone zich echt in heeft vergist.
- Belkwaliteit is zeer goed. Zowel via de speaker als via Bluetooth.
- Sinds gisterenmiddag 16:30 niet meer opgeladen, behoorlijk intensief gebruikt en nu nog 60% over van de batterij (om het uur mailchecken automatisch, bluetooth aan, wifi aan en 2x gebeld via Bluetooth carkit)

Enige 3,5 minpuntjes:
- De standaard alarm bellen zijn vreselijk irritant :X (bij gebruik van het standaard alarm ding)
- Op een website, het invullen van een form (zoals een post op een forum) gaat traag. Misschien is dit de spellchecker, maar vervelend is het niet echt. Het is merkbaar omdat ik vrij snel kan tikken op deze moto.
- Bij het met 1 hand uitschuiven druk ik regelmatig het volume knopje in.
- De ,5.. Hij wordt lekker warm na een 45 minuten in de Android Market via UMTS. Niet vervelend warm, maar gewoon wel een iets hogere temp achter het scherm.

Jammer is het wel dat er inderdaad maar 3 homescreens zijn en er relatief veel ruimte tussen de iconen zit (maar in principe moet alles ook in de landscape mode blijven staan, dus het is wel logisch). Ook merk ik dat er veel applicaties nog niet geschikt zijn voor Android 2 en/of de Milestone. Bijvoorbeeld de "Hyves" applicatie is niet mee te werken (die is fullscreen aan het knipperen 8)7 ). Aan de andere kant, wie gebruikt dat ook :P

Erg mooi is de integratie tussen de vele apps en knoppen. Bijvoorbeeld het "zoeken" knopje brengt je naar Google binnen de browser (wat overigens gewoon een KHTML browser die behoorlijk Safari compatible is) of naar Twitter search binnen de Twitdroid app. Ik moet nog uitzoeken hoe ik een "foto" kan "twitteren", maar dat zal vast wel handiger kunnen dan hoe ik nu doe.

De URL-bar van de browser is volgens mij continue aan het query-en richting Google want hij geeft suggesties naar aanleiding wat je typt die redelijk Google afhankelijk zijn. Zo zal hij vrij snel de site vinden zonder dat je de volledige URL intikt.

Ik heb het helaas nog niet voor elkaar gekregen om een filmpje te bekijken, maar realistisch gezien doe ik dit toch niet. De motorola lijkt in ieder geval niet met .ogg om te kunnen gaan als video (Ik probeer BigBuckBunny als test videos).

More to come...

[ Voor 32% gewijzigd door WHiZZi op 11-12-2009 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ode aan de brakheid der telefooncamera's =)

Die 'volumerocker' werd in reviews ook al genoemd als cheapass, maar 'did the work'
Die feature van batterijtijd per applicatie is volgens mij Android 2.0 gerelateerd
Geluidskwaliteit is goed, staat ook in de reviews, en ervaarde ik ook toen ik 'm even testte
Snelheid ook, ik vond het opstarten ook lang duren, maarja wanneer gebruik je dat nou
Belkwaliteit werd ook in reviews goed / zeer goed bevonden, natuurlijk wel handig voor een 'telefoon'
Android 2.0 support out of the box volgens mij geen player voor video'tjes, dat moet dus met 3rd party app

En voor de Milestone is er een iets andere insteek qua reclame dan de Droid:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=OtNisSeihPE&feature=player_embedded]

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 11-12-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 19:28
Die feature van batterijtijd per applicatie is volgens mij Android 2.0 gerelateerd
Klopt deels, 1.6 heeft het ook al maar dat kan je alleen bekijken via spare parts (market) dus hij slaat het wel op maar is is standaard niks aanwezig om het te bekijken... Er staat me zelfs bij dat ik het op me G1 (1.5 toendertijd) zelfs kon (wederom met behulp van spare parts) :)

Ik wil deze telefoon echt heeel erg graag, echter bel ik net t0-mobile om te vragen of er nog is nieuwe mobieltjes bij het assortiment komen binnenkort maar voor feb gaat dat niet meer gebeuren.

Dat wordt dus waarschijnlijk een sim-only abo icm een losse Droid, maarja dan heb je weer d eprijs van 500 euro in 1 keer voor je kiezen (hoewel me Hero nog wel redelijk verkoopbaar is dacht ik zo).

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Bij T-Mobile hadden ze vorig weekend nog nooit gehoord van de Motorola Milestone.. Dat wil zeggen, t/m februari weten ze er niks van...

En voor de liefhebbers, de browser ID string.
"Mozilla/5.0 (Linux; U; Android 2.0; en-us; Milestone Build/SHOLS_U2_01.03.1) AppleWebKit/530.17 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Mobile Safari/530.17"
Ik ben nog wel nieuwsgierig waarom mijn Milestone met een standaard Web&Walk abbo van T-mobile soms op G (GPRS), 3G (UMTS) en H (:? HSDPA? :P :9 ) springt. 3G en G snap ik, maar doet T-mobile in omgeving Eindhoven en Den Bosch ook HSDPA :9~ ? Met deze laatste trek ik bij speedtest 2MB/sec :o
(En nee, het is geen Wifi)

[ Voor 6% gewijzigd door WHiZZi op 11-12-2009 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-08 11:46

LieveNiels

On Fire

Ik zou er met mate gebruik van maken, straks valt het buiten je abonnement en gaat je rekening ook op topsnelheid 2EUR p/s ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eXpansys heeft in December dus het alleenrecht op de verkoop van de Milestone, wat leidde tot:

"eXpansys says it's the fastest-selling gadget in its 11-year history"

Motorola Milestone sells out in less than 3 hours
Motorola Milestone sells out in record time
3 hours and Motorola Milestone sells out

Maar of dat dus ook helemaal klopt en 100% waar is, valt te betwisten...
Achja net of mij dat uitmaakt, hij komt eraan!

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 11-12-2009 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneervanloon
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
WHiZZi schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:22:
Bij T-Mobile hadden ze vorig weekend nog nooit gehoord van de Motorola Milestone.. Dat wil zeggen, t/m februari weten ze er niks van...

En voor de liefhebbers, de browser ID string.

[...]

Ik ben nog wel nieuwsgierig waarom mijn Milestone met een standaard Web&Walk abbo van T-mobile soms op G (GPRS), 3G (UMTS) en H (:? HSDPA? :P :9 ) springt. 3G en G snap ik, maar doet T-mobile in omgeving Eindhoven en Den Bosch ook HSDPA :9~ ? Met deze laatste trek ik bij speedtest 2MB/sec :o
Same over here. Heb een vodafone abo, maar hier in Tilburg, ook geregeld HSDPA. Lekker hoor.

Mijn minpuntjes aan d'n Moto:
-Vind hem soms te dun. Ben een N95 gewend, dus zal wel wennen zijn aan een telefoon met geen baksteenformaat. Dus hoeft voor anderen geen nadeel te zijn. Hij ziet er wel zeer elegant uit dankzij zijn slanke design.
-Volgende punt is (net zoals het vorige punt) ook een pluspunt. De softkeys naast het scherm zitten heel strategisch geplaatst. Ze zijn daardoor heel makkelijk te bereiken, maar daardoor ook per ongeluk aan te raken. Voordeel van softkeys weegt zwaarder dan nadelig aspect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En nu 'n bak foto's posten zodat ik het weekend weer doorkom!

En als iemand nog een handleiding vind voor de Milestone? Plaats ik die graag in de TS, ipv die van de Droid!

[ Voor 48% gewijzigd door CLB op 11-12-2009 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
WHiZZi schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:22:
Jah T-mobile heeft hier inderdaad HDSPA. Gebruikt het al een paar maanden en het kost je niks extra (miss wat batterijtijd?). Maandag heb ik em ;)

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
CLB schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 17:32:
En nu 'n bak foto's posten zodat ik het weekend weer doorkom!

En als iemand nog een handleiding vind voor de Milestone? Plaats ik die graag in de TS, ipv die van de Droid!
Motorola Milestone Getting Started Guide

Motorola Milestone User Guide

Beide officieel van Motorola UK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
Posts over bestellingen horen hier niet.

[ Voor 116% gewijzigd door RoD op 11-12-2009 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
Tr1gg3R schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 18:38:
[mbr]Posts over bestellingen horen hier niet.[/]
Excuus, ik zie nu pas dat ik in het verkeerde topic heb gepost.
(Er is volgens mij geen manier om deze post nog terug te halen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je bent geweldig, kon hem niet vinden! Gelijk in de TS plempen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Handige tip om Ringtones toe te voegen (bijv voor alarm, sms geluid etc)

bron
Simple way to do this...
On your SD card create THIS FILE STRUCTURE:

MEDIA
--Audio
----Ringtones
----Alarms
----Notifications

Now all you have to do is fill in these directories with the Mp3s you want, and they will show up in those respective lists !!!
En dit werkt ! :)

Verder speelt hij blijkbaar wel standaard MPGs af (zonder installatie van een player). Andere formaten heb ik nog niet aan de praat gekregen..

[ Voor 13% gewijzigd door WHiZZi op 12-12-2009 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 19:45
vandaag nog even de media dock besteld uit de VS :9 geen zin om op Expansys te wachten.
30 euro inclusief verzendkosten!

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er al Speed Forge 3D (Game) op de Milestone geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Net even geprobeert en ook dat loopt goed. Lekker snel ook. De nes emulator is tot nu toe mijn favoriet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anta-flu
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 23:28
MGSNK schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 00:50:
vandaag nog even de media dock besteld uit de VS :9 geen zin om op Expansys te wachten.
30 euro inclusief verzendkosten!
Heb je daar ook een linkje van? ik heb hem nog niet goedkoper kunnen vinden.

....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Is er dan helemaal niemand die de Nederlandse T9 mist? :?

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Anta-flu schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 11:32:

Deze dame verkoopt hem ook naar NL, eerst ff e-mailen:

http://cgi.ebay.com/ws/eB...geName=ADME:X:RTQ:US:1123

verzendkosten 13 dollar, dus iets meer dan 35 euro all inc.

Hier heb ik m vandaan: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...0357425776#ht_3252wt_1167

[ Voor 23% gewijzigd door MGSNK op 12-12-2009 12:28 ]

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinsa
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Vraagje klopt het dat op de europese versie geen google maps zit? Maar in plaats daarvan motonavi. Eerste 60 dagen gratis en daarna betaald :(, wel jammer op zich want google maps was gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dat is nu al talloze malen besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Pinsa schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:29:
Vraagje klopt het dat op de europese versie geen google maps zit? Maar in plaats daarvan motonavi. Eerste 60 dagen gratis en daarna betaald :(, wel jammer op zich want google maps was gratis.
Stimmt, Google Navigation ondersteunt nog geen Europa, zodra dat wél het geval is zal de navigatie te downloaden zijn via de Market.

Neemt niet weg dat er veel goede alternatieven zijn voor weinig geld, zoals de Co-pilot software. Die wordt overigens binnenkort pas aangepast voor de Droid/Milestone.

[ Voor 16% gewijzigd door MGSNK op 12-12-2009 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Is de Droid makkelijk te gebruiken op een pc? heb je aparte software nodig ala itunes om er muziek op te zetten of kun je gelijk alles beheren vanuit windows?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anta-flu schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 11:32:
Ten eerste is er een speciaal accessoirestopic, ten tweede is er een Google doc gemaakt,
met levertijden en dergelijke, waarin ook wordt gepeild of men interesse heeft in het mediadock.
Zie de doc hier waar je je ook half kan aanmelden. Actie zal zeer waarschijnlijk weer verlopen via AndroidWorld.
Fietsbel schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:01:
Is de Droid makkelijk te gebruiken op een pc? heb je aparte software nodig
ala itunes om er muziek op te zetten of kun je gelijk alles beheren vanuit windows?
RoD schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 12:32:
Dat is nu al talloze malen besproken.
Het is gewoon simpel drag & drop! Via iTunes kan het trouwens ook, zoek maar is even in dit topic...

QIK update adds DVD quality video =)
Mooi DVD kwaliteit films naar onze Milestones streamen =)

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 12-12-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchzilla
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-09 20:18
De software die bij het apparaat geleverd wordt is zeker weer windows only?
Ben een mac gebruiker en geen zin om bootcamp or whatsoever te installeren

You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Waarom? Alsof alle gsmmetjes die van de lopende band rollen foutloos kunnen zijn. Er sluipen altijd wel wat foutjes in, belangrijker is bij hoeveel procent van de gevallen het fout gaat en hoe dit wordt afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chainzz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-07 22:36
Ik ben van de week mijn HTC Magic verloren in de trein (dom dom dom) dus ik ben op zoek naar een nieuwe Android telefoon. De Motorola Milestone ziet er geweldig uit, alleen heel erg jammer dat ie in Nederland weer alleen via de grijze import te krijgen is..... Misschien dat het al ergens eerder gemeld is, maar ik kan het niet echt vinden: als ik zo'n Milestone via Expansys of een andere importzaak bestel, kan ik dan nog wel OTA updates verwachten? Het schijnt bijvoorbeeld dat er al een update voor het focusprobleem met de camera is en Android 2.0.1 schijnt binnenkort ook uit te komen. Ik vind het wel belangrijk om te weten of ik deze updates kan verwachten of niet voordat ik zo'n dure telefoon bestel. En dan is het mij ook nog niet helemaal duidelijk hoe het met garantie en dergelijke zit, maar dat is misschien meer iets voor het levertijden en abonnementen topic....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:45
chainzz schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 15:44:
Misschien dat het al ergens eerder gemeld is, maar ik kan het niet echt vinden: als ik zo'n Milestone via Expansys of een andere importzaak bestel, kan ik dan nog wel OTA updates verwachten? Het schijnt bijvoorbeeld dat er al een update voor het focusprobleem met de camera is en Android 2.0.1 schijnt binnenkort ook uit te komen.[..]
En dan is het mij ook nog niet helemaal duidelijk hoe het met garantie en dergelijke zit, maar dat is misschien meer iets voor het levertijden en abonnementen topic....
OTA niet gok ik zo, maar 2.0.1 was iig ook al via internet gewoon te downloaden en handmatig via je SDkaartje te installeren. Garantie verloopt gewoon via de winkel waar je 'm koopt, in dit geval Expansys dus, waar zij 'm vandaan halen maakt daarvoor niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 19:05
Leftblank schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 15:49:
[...]

OTA niet gok ik zo, maar 2.0.1 was iig ook al via internet gewoon te downloaden en handmatig via je SDkaartje te installeren. Garantie verloopt gewoon via de winkel waar je 'm koopt, in dit geval Expansys dus, waar zij 'm vandaan halen maakt daarvoor niet uit.
OTA updates komen gewoon binnen, ongeacht je provider/land/etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nieuws: Motorola maakt eigen variant op Android Market

Wat betreffende OTA-updates:
In response to your e-mail, we would like to inform you that updates on Motorola Milestone are handled by Google directly. You will be able to download all updates directly from their server and there is an option in the settings of the phone where you can check for system updates. No matter which network you choose, as long as you are able to connect on the Internet with the phone, you will have access to this feature.
Gewoon even zoeken in dit topic mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chainzz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-07 22:36
Leftblank schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 15:49:
[...]

Mmm, dat vind ik dan toch wel een twijfelpuntje, ik wil bijvoorbeeld wel zeker weten dat ik een fix voor dat scherpstelprobleem met de camera krijg... En als je 2.0.1 wilt installeren via een SD kaartje moet je 'm toch rooten? En ik maak me ook een beetje zorgen over verdere releases van Android, stel dat Android 2.1 of 2.5 (of wat het versienummer van de volgende grote release ook mag zijn) uitkomt, dan neem ik aan dat deze zonder OTA update alleen maar te installeren is door je telefoon te rooten etc.

Edit: vergeet dat verhaal hierboven, bedankt voor de info CLB! Blijkbaar had ik toch niet goed genoeg gezocht. Nu ik dit weet is het toch wel bijna zeker dat ik de Milestone ga aanschaffen!

[ Voor 12% gewijzigd door chainzz op 12-12-2009 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msx2
  • Niet online
Alleen werkt het downloaden van updates nog niet bij de Milestone. Zie bijvoorbeeld het Motorola forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die de Milestone al heeft die dit kan testen: More Icons Widget

Afbeeldingslocatie: http://www.androlib.com/appscreenmax/ziqz.u.cs.png

Hopelijk klaagt er dan niemand meer over 'maar 3 homescreens'

[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 12-12-2009 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
CLB schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 16:44:

[afbeelding]

Ik vind het persoonlijk heel lelijk. Android zou naar mijn mening gewoon wat beter kunnen omgaan met de beschikbare ruimte bij hoge resoluties. Bij de Milestone passen er volgens mij makkelijk vijf icoontjes onder elkaar, i.p.v. vier. Misschien wordt dit in 2.1 wel veranderd, maar ik betwijfel het.

Ik heb trouwens geen Milestone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gooi je er toch een icon-pack op, met allemaal icoontjes in dezelfde stijl... En je kan de grid zelf kiezen =)

[ Voor 17% gewijzigd door CLB op 12-12-2009 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

[afbeelding]

Deze werkt op de milestone ;) (gepost via de milestone btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

De barcode scanner is ook erg gaaf :D. Werkt echt extreem goed !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41

[afbeelding]

Ziet er niet uit vind ik, dan is http://sites.google.com/site/appsorganizer/ wat mij betreft een veel elegantere oplossing en die gaat er ook gelijk op zodra ik de foon heb.
Afbeeldingslocatie: http://sites.google.com/site/appsorganizer/_/rsrc/1253371184055/home/labels.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sites.google.com/site/appsorganizer/_/rsrc/1253371177591/home/apps.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sites.google.com/site/appsorganizer/_/rsrc/1253371201662/home/gridShortcut.jpg

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of home++ gebruiken dan heb je tot en met 11 home screens tot je beschikking.

Ik ben zelf meer een folder man, ik vind het veel makkelijker om een klein aantal folder mappen te hebben waarin gelijksoortige programmas bij elkaar staan (BV een map "messaging" voor email/sms/twitter ect,"gps" alle location based stuff en een map games met mischien (naar gelang het aantal programmas) daarin submappen zoals puzzle, emulators, fps). Op mijn PC desktop staan nooit meer als 10 iconen terwijl ik daar plenty of ruimte heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
CLB schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:38:
[...]
Ten eerste is er een speciaal accessoirestopic, ten tweede is er een Google doc gemaakt,
met levertijden en dergelijke, waarin ook wordt gepeild of men interesse heeft in het mediadock.
Zie de doc hier waar je je ook half kan aanmelden. Actie zal zeer waarschijnlijk weer verlopen via AndroidWorld.
Aha, gaan we toch misschien mediadock actie doen nice. Afgelopen dagen niet veel gevolgd, ben eff weg geweest.

Heb ook mijn interesse geuit voor de dock btw.

[ Voor 3% gewijzigd door Gizzy op 13-12-2009 14:24 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
Occy74 schreef op zondag 13 december 2009 @ 00:31:
[...]

Ziet er niet uit vind ik, dan is http://sites.google.com/site/appsorganizer/ wat mij betreft een veel elegantere oplossing en die gaat er ook gelijk op zodra ik de foon heb.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is toch exact hetzelfde als de mappen die je al standaard op je homescreen kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:33
vickypollard schreef op zondag 13 december 2009 @ 16:22:
Dit is toch exact hetzelfde als de mappen die je al standaard op je homescreen kan zetten?
Buiten het feit dat apps op deze manier makkelijker zijn toe te voegen (als je een mapje aanmaakt waar je 20 dingen in wilt plaatsen ben je wel even bezig) kan je er een custom icon aan toewijzen plus je kan apps een sterretje geven. Als je dan op de Apps Organizer map klikt opent die en kan je bovenaan het sterretje aanvinken waardoor alleen je favoriete/meest gebruikte (aangesterde) apps/games worden getoond.

En je kan een app door middel van meerder label-tags automatisch laten verschijnen in meerdere mappen, etc. Het is gewoon allemaal net even wat meer configureerbaar.

[Eigenlijk meer iets voor in het algemene software en discussie topic natuurlijk, maar goed]

[ Voor 16% gewijzigd door Brad Pitt op 13-12-2009 16:35 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vallinga
  • Laatst online: 17-07-2021
Hallo,

ik had even een vraag:
De milestones die nu door expansys geleverd worden zijn UK modellen.
Dus de lader die daar bij zit, gaat hier niet passen.
Hoe gaan jullie de milestone laden? Ik weet dat het via de pc + usb kan, maar dan duurt het laden denk ik wel erg lang.
Gaan jullie er een ipod lader of een UK reisstekker voor gebruiken oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hier beiden liggen, het beste, snelste is gewoon even 'n USB-opladertje kopen bij de Dixons / MM =)

EDIT: Hoor net dit:
oplader is een UK stekket met USB aansluiting + USB naar mini-USB kabel
+ UK naal NL stekker converter :p typisch expansys, stekker converter meeleveren :)

[ Voor 48% gewijzigd door CLB op 14-12-2009 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vallinga
  • Laatst online: 17-07-2021
CLB schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:17:
Ik heb hier beiden liggen, het beste, snelste is gewoon even 'n USB-opladertje kopen bij de Dixons / MM =)
Thnx voor het antwoord.
Ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!
De creditcard jeukt al om ook een milestone te bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanluwie
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
er zit een tussenstuk voor ons bij stopcontact bij.
trouwens, als ik hem op usb hang, begint men scherm te 'flippen' , zeeeer gevoelig maar toch alles moeilijk in te drukken :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
HEB EM!!! krijg alleen t-mobile inet nog niet werkend :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonR
  • Laatst online: 28-07 12:29
Ik heb vanmorgen mijn Milestone via Expansys gekregen. yeaahhh!!
Maar volgens mij zit er geen optie voor de Nederlandse taal in.
Ook zie ik niet hoe ik een VOdafone APN kan toevoegen.
Heeft iemand een idee hoe ik deze kan toevoegen/activeren?

[ Voor 13% gewijzigd door RonR op 14-12-2009 10:30 . Reden: tikfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was bekend, alleen Engels, Duits, Italiaans, Frans & Spaans... Activeren kan niet, toevoegen geen idee...
Dear,

Thank you for contacting Motorola.

The phone will contain the following languages: English, German, French, Italian, Spanish. If you require Dutch, please contact your local repair centre to enquire if it is possible to have a Dutch Language Packet loaded onto the Milsetone.

Your local repair centres are:

Solid Vision: info[at]solid-vision.com 070 307 31 12
Dynafix: 0900 396 2349

[ Voor 69% gewijzigd door CLB op 14-12-2009 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Tassadar32 schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:25:
HEB EM!!! krijg alleen t-mobile inet nog niet werkend :?
Nieuw APN aanmaken met de volgende settings:
Bron voor alle providers
T-Mobile
- APN: internet
- Username: tmobile
- Password: tmobile
De rest niet invullen. Daarna heb je Internet via G, 3G of H (HSDPA!)
RonR schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:28:
Ook zie ik niet hoe ik een VOdafone APN kan toevoegen.
Heeft iemand een idee hoe ik deze kan toevoegen/activeren?
Settings -> Wireless & network settings -> Mobile Networks -> Acces Point Names -> Menu knopje (tussen back knopje en home knopje in, dat is het menu knopje) -> New APN
En vervolgens op bovenstaande website je gegevens opzoeken.

[ Voor 31% gewijzigd door WHiZZi op 14-12-2009 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
CLB schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:28:
Was bekend, alleen Engels, Duits, Italiaans, Frans & Spaans... Activeren kan niet, toevoegen geen idee...

[...]
Oei! ben blij dat ik dat hier nog even zie, dat was me nog niet duidelijk. Had hem bijna besteld. UK interface vind ik prima, maar geen NL T9 is wel een deal breaker wat mij betreft. Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Dankje whizz, werkt perfect! Alleen wil google m'n gmail account nog niet opzetten :? iemand anders dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lauw8
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 13:59
DaRace schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:53:
[...]

Oei! ben blij dat ik dat hier nog even zie, dat was me nog niet duidelijk. Had hem bijna besteld. UK interface vind ik prima, maar geen NL T9 is wel een deal breaker wat mij betreft. Weet iemand hier een oplossing voor?
Inderdaad! Goed dat dat even gemeld wordt. Betekent dat er nog geen enkele versie van de Milestone is die Nederlands erop heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Noopz die bestaan niet =) Hier wat brakke foto's van m'n Milestone =)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GOw5e9JnVYXOO77PYZeLWdKy/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qZIWtQ2rwK5HnTqppjzHTT57/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/48ipZJOkMQLbknIpd36I4KhY/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YEgVYI3Ebs9W7NAB2KRE62lR/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/usiJW16yH8mtNvjhi5A44Hxp/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vw5jYPcibOjzViXOjXsI1MZO/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Eh675fET0jowoOH7SadSZC94/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XMu3sGNkTDJfFwr4ajDzb8e0/full.jpg

[ Voor 138% gewijzigd door CLB op 14-12-2009 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Impressie CLB!!!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Staat hier al: CLB in "Motorola Milestone (Droid)"

Eerste indrukken:
Toestel voelt lekker aan, redelijk zwaar qua gewicht, maar dat heeft wel wat en komt waarschijnlijk door het vele metaal wat gebruikt is. Voelt robuust en stevig aan, scherm is groot, maar erg mooi en goed bedienbaar.
Fysieke QWERTY is heel mooi in het toestel weggewerkt en is makkelijk in en uit te sliden. Toestel is erg netjes afgewerkt en voelt erg chique aan. Batterijcovertje vond ik er erg moeilijk af te halen, maarja kleine note is dat.

Featureset:
Achja als jullie die nog niet kennen =)

Poorten en aansluitingen:
MicroSD-kaartjes zijn er niet zo 1,2,3 uit te halen. Eerst het batterijklepje eraf proberen te halen,
dan batterij'tje eruit en dan kun je pas bij de SD-kaart. Was ook al bekend, maar denk noem het nog even!

Prestaties:
Ding is snel! Start niet ubersnel op, maar zelf start ik m'n telefoon misschien 4x in het jaar op en de rest van de tijd staat hij gewoon aan / in standby. Ik heb nog geen goede ervaringen met Android afgezien van het een kwartiertje testen op een HTC Hero in een MediaMarkt en dergelijke. Maar het OS voelt goed aan imho, werkt snel en is stabiel. Hij had er ook een emulator opstaan, dus even Mario Kart gespeeld en liep allemaal vrij vlekkeloos. (net zoals is te zien in de filmpjes die hier gepost waren) Foto's zijn een genot om te kijken en het scherm reageerde erg goed op touches, multitouch en dergelijke met foto's allemaal erg mooi geintegreerd.

Beeldkwaliteit:
Die is om te kwijlen zeg :9~ _/-\o_ Die hoge resolutie icm 3,7" scherm is wat mij betreft: I-DE-AAL!
De menu's waarin je alleen de icoontjes ziet zijn al mooi, foto's en dergelijke ook. Helaas geen mogelijkheden gehad om een (stuk) film te kijken en te beoordelen, maar als je dit converteert in de goede resolutie is dit denk een hele dikke portable filmviewdevice! Kleurenweergave was gewoon strak en het scherm is gewoon echt onwijs!

Bouwkwaliteit en robuustheid:
Zoals ook al in de eerste indrukken genoemd is is hier niets op aan te merken vond ik.
Fysieke toetsenbord schuift makkelijk in en uit, de vier touchbuttons zijn goed te gebruiken, er wiebelt niks, toestel voelt aan als een strak stukje in elkaar geflanste techniek wat ook hier duidelijk was gemaakt:
Ergonomie:
Enige wat je gebruikt zijn het touchscreen, de touchbuttons en het fysieke toetsenbord:
- Touchscreen: Werkt goed, snel, innovatief en gewoon zoals je het verwacht.
Het is te lang geleden dat ik een iPhone heb gehad, maar m'n meisje heeft 'n iPod Touch.
Ik vind het gebruik van beide devices nagenoeg even goed voor zover ik het snel kon beoordelen.

-Touchbuttons: Vond ik redelijk tot goed werken. Ze doen hun werk, en zijn mooi in het scherm geintegreerd.
Het hadden misschien fysieke toetsen kunnen zijn net zoals bij bijvoorbeeld de HTC HD2 maar die hadden heel het design vernaggeld wat mij betreft. Goede keuze dus zo die buttons integreren in het scherm als 1 geheel!

- Fysieke toetsenbord: Vond ik goed werken. Heb geen echt vergelijkingsmateriaal dus wat dat betreft is het wel handig dat dit m'n eerste telefoon wordt met een fysiek toetsenbord. Kan ik daar gewoon aan wennen en het goed gaan vinden terwijl anderen die afkomen van een TyTN II ofzo, misschien wel zullen zeggen 'wat een kutding'. Toetsjes gaven een hele lichte (misschien te lichte) feedback, maar dat is denk een kwestie van wennen. Een berichtje had ik imho vrij snel helemaal goed op het scherm staan, waar ik verrast over was.
Na al die reviews te hebben gelezen dat het toetsenbord echt vrij brak was.. Valt imho wel goed mee te werken!

Mobiliteit:
Toestel is wat groter dan de reguliere mobieltjes, maar valt qua PDA / smartphone echt heel mooi in het midden. Toestel is imho flinterdun (icm een fysiek toetsenbord) en zit goed in 'n broekzak / hoesje in 'n tas.

Accuduur:
Kan ik echt niks over zeggen, te kort gebruikt =)

Prijs:
Toestel is los zeker 500,- waard, en dat is eigenlijk nog te weinig imho.
Als je ziet wat het allemaal kan (komt ook door Android natuurlijk, maar ook door de hardware) kan het makkelijk de concurrentie aangaan met de Nokia N900 of de HTC HD2 die wel op andere OS'en draaien natuurlijk maarja...

Conclusie:
Lekker laten opladen ofzo en dan vanavond / morgen andere dingen testen: browser / Wi-Fi / bellen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
CLB schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:38:
Staat hier al: CLB in "Motorola Milestone (Droid)"

Maar het OS voelt goed aan imho, werkt snel en is stabiel. Hij had er ook een emulator opstaan, dus even Mario Kart gespeeld en liep allemaal vrij
Nice, leuke eerste indruk. Wat mij wel opviel is het gequote. Stond er voorgeïnstalleerd een snes emulator op met Super Mario Kart, dat vind ik opvallend en een leuke extra.

Ik zal wel even laten weten wat ik van het toetsenbord vind, ik ga namelijk overstappen van mijn TYTNII naar de Milestone. Wat dat betreft zullen gewicht en maatvoering mij ook alleszinds meevallen, neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Over die emulator, die had die collega van m'n moeder er zelf op gezet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Die impressie van die collega met Duits toestel had ik al gelezen ja :p wil nu de impressie nu je er zelf mee kan kloten (A)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:38:
Conclusie:
Lekker laten opladen ofzo en dan vanavond / morgen andere dingen testen: browser / Wi-Fi / bellen =)
Ik lig lekker in m'n bedje, ben niezerig, hoesterig, verkouden, snotneuzerig, dus die Milestone komt wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
CLB schreef op maandag 14 december 2009 @ 12:05:
Over die emulator, die had die collega van m'n moeder er zelf op gezet ;)
Dacht dat de korte review hier ging over het ontvangst van je eigen steen, vandaar. Is ie al vol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik heb dus ook een motorola milestone in mijn hand.. en hij is inderdaad mooi! Maar. Ik heb standaard geen internet zonder een APN in te stellen. Daardoor kan ik niet direct inloggen op mijn google account. Als ik dan later na het instellen van internet in probeer te loggen dan krijg ik: "can't establish a reliable data connection to the server".

Op internet word er een factory reset aangeraden omdat je blijkbaar alleen in kan loggen bij het begin. Maar dan heb ik dus geen internet. Heeft iemand toevallig een idee, ben er nu al een uur of 2 mee bezig. Ook t-mobile kon me niet verder helpen. De suggestie was om de apn gegevens op te slaan in de telefoon.

Update:

Ok, je kunt blijkbaar je wireless instellen tijdens het instellen van je telefoon. (dus bij het welkom scherm als je voor het eerst opstart). Je stelt je APN in en je bent klaar. Nogmaals. Telefoon is mooi <3

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2009 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
Had ook problemen met account instellen, dit werkte bij mij: Opstarten, niet account instellen, APN instellen, via browser testen of inet werkt, market openen, account instellen.

Heb een paar keer een error gehad met schrijven naar SD. Iemand anders al last van gehad? Kom van TYTNII af en vind moto beter typen. Ligt eraan dat enkele toetsen op m'n kaiser meer druk nodig hadden dan anderen (versleten?) en het de tekstinvoer laggy was (overigens alleen onder winmo, android op de Kaiser had betere tekstinvoer, go figure). Moto is gewoon erg goed. Heb voor de Kaiser ook een Wizard gehad, moto zit iets boven dat niveau (qua typen). Bevalt gewoon erg goed tot nu toe.

Grootte is vergelijkbaar met Kaiser maar hij wel stukken dunner :D

[ Voor 4% gewijzigd door Tassadar32 op 14-12-2009 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abezap
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-08 23:20
works like a charm! inc gmail

dankzij wizz heb ik internet ;)

nu eens ff flink aanklooien... vind hem wel wat aan de zware kant.. maar dat komt ook omdat ik een superlicht telefoontje gewend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonR
is het iemand al gelukt om te controleren op system updates?
Ik krijg steeds de melding:
Unable to connect; the device is unable to connect to the server. Try again later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcvos
  • Laatst online: 30-05 16:55
Ik was even in paniek omdat ik geen netwerk had. De opstartwizard vroeg direkt om mijn Google account, maar kon die vervolgens niet vinden wegens gebrek aan netwerk. Blijkt dus dat ik met de hand bij APN moet instellen dat ik T-Mobile wil gebruiken. (Alleen als netwerk selecteren is niet genoeg.) En nou ben ik uit die wizard geraakt, en weet ik niet of die wizard misschien nog meer in had willen stellen. Hij heeft ook nog lang niet al mijn contacts opgehaald.

Hoe dan ook, ik heb wel internet. Heb de browser even getest, en wat is dat indrukwekkend! Zonder inzoomen, piepkleine lettertjes, maar wel gewoon leesbaar. Op mijn iPhone had dat echt geen schijn van kans. Probeer maar: ga naar nu.nl, daar krijg je een niet-voor-mobiel pagina te zien, en hoewel lang lezen pijn gaat doen aan je ogen, is het wel mooi scherp. Ik ben erg onder de indruk. En blij ook.

Verder is ie lekker snel, multitouch werkt. Alleen die contacts moet ik nog eens wat beter naar kijken.

En hoe zit dat met die Android marketplace? Ik hoorde vorige week dat we daar geen betaalde apps zouden kunnen kopen. Is een van jullie dat al gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat kan makkelijk, als je maar een CreditCard hebt =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcvos
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:04:
Ok, je kunt blijkbaar je wireless instellen tijdens het instellen van je telefoon. (dus bij het welkom scherm als je voor het eerst opstart). Je stelt je APN in en je bent klaar. Nogmaals. Telefoon is mooi <3
Ik liep tegen hetzelfde probleem aan. Wel slecht dat ie daar zelf niet op controleert. Daar is zo'n wizard juist voor: eerst internet, daarna Google account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

RonR schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:31:
is het iemand al gelukt om te controleren op system updates?
Ik krijg steeds de melding:
Unable to connect; the device is unable to connect to the server. Try again later.
Dat heb ik ook al sinds het begin. Zowel via T-Mobile als via Wifi maakt ie geen verbinding. Blijkbaar is die server nog non-existent :o
Ik zou in ieder geval graag de update willen van de Moto.. De batterijduur is verbeterd in de update en op dit moment is het nog niet erg ... speciaal... qua batterijduur. Gisteren heb ik bijvoorbeeld maar een 8 uur op een batterij gewerkt (vol opgeladen en alles enabled) terwijl ik 1x per uur mail check, ik heb 3 foto's gemaakt, 2 (korte) filmpjes en 3 foto's geupload naar twitter en 1x Youtube filmpje bekeken... dus dat was wel een beetje een tegenvaller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcvos
CLB schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:54:
Dat kan makkelijk, als je maar een CreditCard hebt =)
Dat is goed nieuws. Ik had begrepen dat mensen met een onbekende telefoon geen protected apps in de marketplace te zien zouden krijgen, maar misschien heeft Google dat intussen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Het zal mij benieuwen hoeveel van de applicaties die ik al had voor mn Magic morgen probleemloos werken op de Milestone... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

MGSNK schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:11:
Het zal mij benieuwen hoeveel van de applicaties die ik al had voor mn Magic morgen probleemloos werken op de Milestone... :S
Veel werken er wel. Tot nu toe werkt Hyves en NOS Teletekst niet op de Milestone. Hyves helemaal niet en NOS TT is wel bruikbaar, maar heeft nogal wat kleine bugs (tekens verkeerd enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Co-pilot?
Documents-to-go?
Touchdown Exchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Kwestie van proberen :?

Ik heb ze niet getest iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Ik laat het jullie morgen weten, aangezien ik hem in de vroege ochtend op moeten halen bij DHL :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonR
Touchdown Exchange werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook binnen en ben er helemaal blij mee :) Geen connectieproblemen of wat dan ook gehad, dankzij de tip hier in het topic. Toetsenbord vind ik wel wat klein en de toetsen geven weinig feedback maar werken toch verrassend goed. Wel zou ik ook graag updaten naar 2.01 maar dat schijnt nog niet zo makkelijk te zijn.

Marketplace vind ik een verademing, kom van de i8910 (vriendinlief had die in de wasmachine gestopt) en daar was vrij weinig voor te krijgen, hier is het (gratis) aanbod echt indrukwekkend en de installatie ervan is ook heerlijk snel en simpel. Softwarematig nog wel even jammer dat 'ie geen divx af kan spelen maar dat is in ontwikkeling begreep ik.

Wat het toestel zelf betreft, het scherm werkt gevoelig en alles is razendsnel. Wel lijkt het scherm itt bijvoorbeeld de i8910 en HTC HD niet zozeer 'op' het glas te liggen maar wel duidelijk wat verlaagd. Als je begrijpt wat ik bedoel. Het scherm lijkt ook wat meer last te hebben van vette vingers somehow dan de i8910.

Al met al zeer tevreden ondanks de minpuntjes. Het is altijd makkelijker die te benoemen dan het veelvoud aan dingen die erg goed zijn aan een toestel als de milestone.

Mocht er nou iemand meer weten over al dan niet rooten, android 2.01 en divx mogelijkheden dan lees ik het graag :)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Levertijden en abonnementen graag hier, en niet in dit topic.