Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343327

Kwam ik dus ook te laat achter maar ik had mijn contacten nog in outlook staan .
Maar het werkt dus via de belgische site .
Fl4pp13 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 15:28:
Het is geen downgrade. Denk eerlijk gezegd eerder dat de CUS1, CUS2, GEN2 etc. aanduidingen zijn voor de regiocode. Mijn Liquid draait nu op buildnummer 1.004.02_EMEA_CUS2. 2.000.16 is dus sowieso nieuwer.

Mocht het nou trouwens de komende tijd niet lukken, dan is het ook geen probleem. Acer komt in de loop van april toch met de Liquid E, ik verwacht dan ook heel snel daar achteraan een officiele Android 2.1 update voor de Liquid gebruikers, aangezien de toestellen exact hetzelfde zijn op de ROM na.

offtopic:
Je hoeft niet elke post te quoten hoor Darthvader. :w

Edit: oh cool, kennelijk is mijn toestel uit de import als er een belgische ROM op draait. :P

EDIT: WAARSCHUWING. 2.000.16 wipet je toestel, zorg dus dat je SMSjes en contacten gebackupt hebt staan... Ik ben net een deel van m'n contacten kwijtgeraakt. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249850

De officiele 2.1 Liquid ROM wordt op dit moment geüpload op Liquid.modaco.com, dus bespaar je de moeite van 2.00.16 erop zetten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-07 14:54
Nou de build die op Modaco komt, is de 1e publieke versie (die op Barcelona vertoont is).
Dus nog niet de meest recente!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrvanes
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:54
Nee, toeter heeft gelijk. Ene Angio op Modaco forum heeft wat kortere lijntjes met Acer en is inderdaad de _echte_ LiquidE Rom (niet de alpha release) aan het uppen as we speak (zegt ie, maar het duurt op moment van schrijven wel al heel lang?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00.5
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-02-2022

00.5

Round and round

Fl4pp13 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 20:10:
[...]

Had er zelf eerst ook problemen mee. Je moet even zoeken naar een youtube.apk en die vervolgens installeren met een apk installer. Daarna werkt het als een zonnetje. :)

Deze guide volgen dus. Zelf ook gedaan.
Paar dagen de tutorial gedaan, Maar het werkt nu super!

00.5 moreevolved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344187

What happened?
mrvanes schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:47:
Nee, toeter heeft gelijk. Ene Angio op Modaco forum heeft wat kortere lijntjes met Acer en is inderdaad de _echte_ LiquidE Rom (niet de alpha release) aan het uppen as we speak (zegt ie, maar het duurt op moment van schrijven wel al heel lang?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrvanes
Angio is een beetje in opspraak momenteel (en da's nog licht uitgedrukt) hij zegt de LiquidE ROM te hebben maar wel/geen/wel/geen/wel/geen(etc) toestemming te krijgen om 'm te leaken... hij neuzelt dus nogal momenteel en de eindstand (op moment van schrijven) is dat 'r nog geen officiele LiquidE ROM (anders dan de beta-leak) downloadbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jammer zeg, hoop dat acer een beetje opschiet met de update
mrvanes schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:21:
Angio is een beetje in opspraak momenteel (en da's nog licht uitgedrukt) hij zegt de LiquidE ROM te hebben maar wel/geen/wel/geen/wel/geen(etc) toestemming te krijgen om 'm te leaken... hij neuzelt dus nogal momenteel en de eindstand (op moment van schrijven) is dat 'r nog geen officiele LiquidE ROM (anders dan de beta-leak) downloadbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
mrvanes schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:47:
Korte lijntjes? Hij kreeg het via iemand die het zou moeten testen... Hij is alleen een contact persoon zodat de naam van de lekker geheim blijft.
Acer doet nu net als HTC hun roms Watermarken....
Daarom zie je ook nix lekken ;)

Want sinds de 1e rom die hij geplaatst heeft tot nu zijn we al 4 roms verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrvanes
Oh Xmoo... MAAK ME GEK!! :(
HOE!!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat zijn de ervaringen met de batterij? Had gelezen dat hij tegenviel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00.5

00.5

Round and round

Anoniem: 344187 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 10:34:
Wat zijn de ervaringen met de batterij? Had gelezen dat hij tegenviel?
Mijn ervaring is dat de batterij redelijk is, ik hou het 1,5 dag vol met een volle accu. Ik luister dan ongeveer 1,5 uur muziek, internet en bel een beetje.

00.5 moreevolved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

00.5 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:22:
[...]

Mijn ervaring is dat de batterij redelijk is, ik hou het 1,5 dag vol met een volle accu. Ik luister dan ongeveer 1,5 uur muziek, internet en bel een beetje.
Oh, dat is best wel netjes! Ik twijfel tussen de Liquid en de HTC Legend. Denk dat ze elkaar in snelheid weinig zullen ontlopen. Ik twijfel tussen het grotere scherm van de Liquid of de bouwkwaliteit van de Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrvanes
Met de beta-Eclair ROM is het voor mij beduidend slechter dan daarvoor met de Donut ROM. 1,5 op z'n hoogst. Ik hoop straks met de officiele release weer naar ongeveer 2,5 dag te gaan. Als bouwkwaliteit je belangrijkste zorg is kan ik je zeggen dat m'n Liquid wat dat betreft prima in z'n vel zit, maar ik heb de Legend nooit in m'n handen gehad dus kan niet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19JM81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:10
Hulp gevraagd...

Ik heb op dit moment een iPhone 3G deze is nu bijna 2 jaar oud, in juli loopt mijn contract af. Dan wil ik overstappen naar een SIM only abonnement, met naar alle waarschijnlijkheid een los android toestel daarbij. Ik wil met name maandelijks gewoon minder betalen, voel er weinig voor om weer 900 euro te betalen voor een toestel de komende 2 jaar.

Voor mij zijn er twee keuzes op het moment:
De Acer Liquid en de Xperia X10

Graag zou ik Songbird, DoubleTwist of een ander pakket willen gebruiken om mijn playlists uit iTunes te syncen met mijn mac. Hebben er mensen ervaring met de Acer Liquid of een ander toestel op de mac en dan met name de synchronisatie daarvan?

Hoe zijn de ervaringen met de accu van de Liquid? Is deze echt zo slecht als ik overal lees?
En hoe ligt hij nu in de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet niet wat er met tegenvallen bedoeld wordt maar bij normaal gebruik gaat hij een dag of drie mee .
Als ik het vergelijk met andere telefoons en ik heb er heel wat gehad dan is de accu niet slechter dan andere modellen .
jussar schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:55:
Hulp gevraagd...

Ik heb op dit moment een iPhone 3G deze is nu bijna 2 jaar oud, in juli loopt mijn contract af. Dan wil ik overstappen naar een SIM only abonnement, met naar alle waarschijnlijkheid een los android toestel daarbij. Ik wil met name maandelijks gewoon minder betalen, voel er weinig voor om weer 900 euro te betalen voor een toestel de komende 2 jaar.

Voor mij zijn er twee keuzes op het moment:
De Acer Liquid en de Xperia X10

Graag zou ik Songbird, DoubleTwist of een ander pakket willen gebruiken om mijn playlists uit iTunes te syncen met mijn mac. Hebben er mensen ervaring met de Acer Liquid of een ander toestel op de mac en dan met name de synchronisatie daarvan?

Hoe zijn de ervaringen met de accu van de Liquid? Is deze echt zo slecht als ik overal lees?
En hoe ligt hij nu in de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
00.5 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 11:22:
[...]

Met google sync aan? Netjes....

Ik haal hooguit 20 uur. En als ik internet uit zet 3/4 dagen.

Wel op de 2.1 ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 11:16
Heb net Evil Eclair 1.9 geïnstalleerd. Eerste indruk is dat het nog steeds wel een beetje haperend werkt. Alles werkt echter zover ik tot nu toe zie wel dus ik laat hem erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00.5

00.5

Round and round

Iemand een idee wanneer de 2.1 update door Acer wordt vrijgegeven, aangezien volgensen meerdere blogs de update in maart moest komen. En maart is nu zo goed als voorbij.

00.5 moreevolved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrvanes
Ik wacht ook in spanning af (maar hou m'n adem niet in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier hetzelfde , ik hoop dat het niet al te lang duurt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snitch
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-07 15:30
FYI
Op modaco staat de link naar de nieuwste Acer 2.1 bin, Acer_LiquidE_0.008.06_EMEA_GEN1.bin

Link naar topic:
http://android.modaco.com...-v1-9-liquid-e-4-03-2010/

Ik draai 'm nu een halve dag en hij bevalt super.
Hij is sneller en de batterij gaat langer mee dan in de vorige 2.1 leak voor de Liquid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrvanes
Had 'm ook gevonden en heb 'm net geflashed... Na een paar seconden spelen kan ik nu al zeggen dat 't extreem soepel draait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Pinch to zoom?
mrvanes schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 19:22:
Had 'm ook gevonden en heb 'm net geflashed... Na een paar seconden spelen kan ik nu al zeggen dat 't extreem soepel draait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Ik kreeg van morgen een mail dat die rom geleaked was. Ik moet zeggen de vorig rom die ik had (De Barcelona editie) was vrij poep vergleken met deze leak. 1-0 voor Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe install je de nieuwe rom/bin? Ben een noob

Heb deze uitleg: http://theunlockr.com/201...-to-root-the-acer-liquid/

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 344187 op 04-04-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrvanes
@jdb6001: Lees ff het modaco forum, daar vind je echt alles wat je nodig hebt. Om een "officiele" Acer ROM te installeren heb je de Acer upload tool (windows only) nodig. Voor alle andere handelingen (recovery image of boot image) kun je met Googles Android SDK en fastboot uit de voeten.
Verder is er een topic over de multitouch eigenschappen van de Acer. Het schijnt dat ie een fundamenteel verkeerde (self) capacitief scherm heeft waardoor multi-touch altijd in 4 meetpunten resulteert ipv 2 en MT dus niet of nauwlijks bruikbaar is zonder (softwarematige?) trucen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreams
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-12-2021
Heb ook de ROM van modaco, die mrvanes vermeld. Draait prima. Heb de malez "theme" niet er overheen gezet. Eerst ff puur kijken ;)

Heb wel enkele puntjes:
  • Settings app verdwijnt vanzelf van een desktop op willekeurige momenten
  • Met WiFi aan, lockt het scherm soms in screensaver mode; dwz het scherm gaat uit na 1 min maar ik krijg het niet meer aan zonder de batterij eruit te nemen (had ik met eerdere custom ROMs meer last van)
  • vibrate on keypress/haptic feedback gaat niet uit
  • Nexus live wallpaper is wit (hele scherm)
Batterij gaat wel veeel langer mee. Eerder echt elke dag opladen, soms tussendoor al. Met Angio's ROMs al veel betere uithoudingsvermogen. Aan het einde v/d dag 15-25% over. Gister 69% vermogen over! :9

update: haptic feedback op de softkeys en vibrate on keypress gaan niet uit bij mij; nexus live wallpaper

[ Voor 13% gewijzigd door Dreams op 07-04-2010 10:16 . Reden: extra info over vibrate; nexus ]

I don't have an attitude problem, *you* have a perception problem!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Topicstarter
Heb je ook Live wallpapers met die rom? En hoe is de performance van die 2.1 rom op de Acer Liquid, no lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4pp13
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online

Fl4pp13

Hmmm yes. Quite.

Live wallpapers zijn nog gebugt, als ik de Nexus wallpaper probeer in te stellen krijg ik een wit scherm. Die van HTC werken wel, net als de Galaxy en Maps.

Qua snelheid draait het prima. Het is niet 100% lag free, maar in mijn ogen is het voor een leak heel erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreams
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-12-2021
Ja bij mij is de Nexus Live Wallpaper ook wit. Maar bij Mrvanes zag ik die wel goed... :?

I don't have an attitude problem, *you* have a perception problem!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrvanes
Misschien is het handig deze vragen op het Modaco forum te stellen, daar is een iets groter publiek? Overigens kan ik je (@Dreams) zeggen dat ik van precies dezelfde problemen last heb en mijn Nexus live wallpaper is ook wit, wat je zag was de wallpaper die 'r heel erg op lijkt met die nopjes. 1step forward, 2 steps back deze ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrvanes
Zojuist Xian's custom ROM (0.5b) over de nieuwe Acer leak geflashed omdat ik de willekeurige crashes zat was. Geen idee of 't helpt, maar dan heb ik in elk geval iets geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00.5

00.5

Round and round

Heb van de week gemaild naar de helpdesk van acer gemaild met de vraag of er nog een update naar 2.1 komt voor de liquid. Maar volgens de Nederlandse helpdesk komt er geen update naar 2.1 voor de liquid |:(

00.5 moreevolved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentette
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 16:48
Heeft iemand een idee waar je hem kan uit proberen in belgie in de streken van brussel ?

[ Voor 5% gewijzigd door Dentette op 24-04-2010 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrvanes
@00.5: Dat is gelul, ik draai al tijden de (test) releases van 2.1 voor de Liquid, dus die gaat echt wel uitkomen. Misschien niet officieel, maar uitkomen gaat ie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00.5

00.5

Round and round

mrvanes schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:04:
@00.5: Dat is gelul, ik draai al tijden de (test) releases van 2.1 voor de Liquid, dus die gaat echt wel uitkomen. Misschien niet officieel, maar uitkomen gaat ie! :)
Laten we het hopen, het duurt al aardig lang.

Verder is het rooten van de liquid goed te doen? en is het makkelijk om er een 2.1 ROM op te zetten? en wat is een goede ROM?

00.5 moreevolved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quipeace
  • Laatst online: 08:17
Custom roms flashen is een eitje als je het één of twee keer hebt gedaan.

Dit is wat je eigenlijk wilt gaan doen:

De SDK installeren voor adb
Een leak van acer flashen (een .bin) met de acer tool, even googelen dan vind je em wel.
Een custom recovery flashen, bijvoorbeeld Malez 0.x.
Een update.zip flashen via de genoemde recovery.

Ik draai nu versie 0.08 (de op één na laatste leak) met een eigen rom gebaseerd op Evil Eclair 1.8. werkt als een speer.
De laatste leak, 0.010 vind ik het soepelste draaien met de community rom.

Zie hiervoor trouwens liquid.modaco.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00.5

00.5

Round and round

Heb net de eViL Eclair v2.2 ROM er op gezet, alleen krijg ik geen verbinding meer met het GSM netwerk, mischien maar even een andere rom proberen

00.5 moreevolved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
00.5 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:19:
Heb net de eViL Eclair v2.2 ROM er op gezet, alleen krijg ik geen verbinding meer met het GSM netwerk, mischien maar even een andere rom proberen
Hm hier geen problemen met dezelfde rom. Idd zoals Quipeace het zegt is het betrekkelijk eenvoudig. Ik heb zelf ook wel eens wat zitten rommelen in de roms om wat apktjes weg te halen of ringtones toetevoegen. Moet alleen nog eens uitzoeken hoe je hem dan kan signen zodat je geen waarschuwingen krijgt van missende bestanden als je toepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00.5

00.5

Round and round

Heb nu een dagje de evil eclair rom draaien, maar ik moet zeggen dat ik de kwaliteit nog slecht vind. Ga nu ook weer terug flashen naar een orginele1.6 ROM

00.5 moreevolved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snitch
Er is weer een nieuwe 2.1 bin gelekt op Modaco:

Acer_LiquidE_0.014f.01_EMEA_GEN1

Draait prima, sneller en stabieler dan de 0.010 die eerder gelekt was.
Er staat ook een f in de filename, wiet weet staat dit voor Final :)

Alhoewel, de poster van deze bin kondigde ook aan een nog nieuwere versie in bezit te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00.5

00.5

Round and round

snitch schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:14:
Er is weer een nieuwe 2.1 bin gelekt op Modaco:

Acer_LiquidE_0.014f.01_EMEA_GEN1

Draait prima, sneller en stabieler dan de 0.010 die eerder gelekt was.
Er staat ook een f in de filename, wiet weet staat dit voor Final :)

Alhoewel, de poster van deze bin kondigde ook aan een nog nieuwere versie in bezit te hebben.
Gebruik deze BIN nu 2 dagen en hij is erg goed. Weinig tot geen lag, en verder is de preformance prima

00.5 moreevolved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snitch
00.5 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:15:
[...]

Gebruik deze BIN nu 2 dagen en hij is erg goed. Weinig tot geen lag, en verder is de preformance prima
Klopt, de ROM draait geweldig, ik heb er nog LCR1.5 over gezet.

Verder is er op Modaco nu ook een Acer_LiquidE_0.016.01_EMEA_GEN1 ROM gepost met een build date van 5 mei.
En wordt er binnenkort een Acer_LiquidE_1.100.05_EMEA ROM gepost met een build date van 10 mei.

Het wordt nog echt wat met de Liquid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgeert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-07 12:02
snitch schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 08:59:
[...]

En wordt er binnenkort een Acer_LiquidE_1.100.05_EMEA ROM gepost met een build date van 10 mei.

Het wordt nog echt wat met de Liquid!
Hij staat er al op !

Het is de final release.

http://android.modaco.com...er-liquide-1-100-05-emea/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japperr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-10-2024
Zijn er toevallig mensen hier die de Liquid hebben vergeleken met de "nieuwere" Gen Android toestellen, ik doel eigenlijk op de HTC Desire. Zou je met nieuwere Apps en Software geen problemen hebben met de 256 mb ram? Het lijkt me namelijk aan de lage kant. Zijn dit soort processors software matig te clocken?

Uiterlijk is echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quipeace
japperr schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:39:
Zijn er toevallig mensen hier die de Liquid hebben vergeleken met de "nieuwere" Gen Android toestellen, ik doel eigenlijk op de HTC Desire. Zou je met nieuwere Apps en Software geen problemen hebben met de 256 mb ram? Het lijkt me namelijk aan de lage kant. Zijn dit soort processors software matig te clocken?

Uiterlijk is echt super.
Heb hem even mogen vergelijken met de Desire van een klasgenoot. De Desire voelt meer solide aan, qua performance voelde ik niet direct een verschil en van de senseUI moet je houden.
256mb ram is voor mij genoeg, maar als je echt veel tegelijk gaat doen zal je tegen een limiet aanlopen, maar door de korte opstarttijden van apps merk je daar in de praktijk weinig van.

De proc is te clocken, zolang daar in de kernel support voor is ingebouwd, de standaard frequencies van Acer gaan van 256MHz tot 756(?)MHz. Als de kernel source wordt vrijgegeven (source van een beta build van 1.6 is vrij) is een over of underclock makkelijk mogelijk, en houd vaak in dat je batterij net wat langer mee gaat door een lagere stand-by frequency.
De meeste liquids lopen perfect op 920MHz, die van mij wilde 998MHz ook best hebben, maar het verschil tussen 920 en 998 is niet te voelen.

Trouwens, zonet Android 2.1 build 1.1 geflasht, draait perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrvanes
1.100.05 ook net geflashed en geen data connectie meer met vodafone. Hmm... minder, zeker voor een 1.x release!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quipeace
mrvanes schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 23:23:
1.100.05 ook net geflashed en geen data connectie meer met vodafone. Hmm... minder, zeker voor een 1.x release!?
Lees de nieuwspost van vandaag, vodafone had een storing. Zou nu "verholpen" moeten zijn :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrvanes
Heb 't gelezen... was wel even schrikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, komt er nog een update? Beetje laat met 2.1, nu 2.2 er alweer is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quipeace
Al een tijdje geleden gepost, maar nooit aan gedacht om hier de link te plaatsen:
http://android.modaco.com...m/309680/froyo-on-liquid/

Froyo on Liquid :D, geen baseband, maar er wordt aan gewerkt ;)

EDIT: Volgens Vache werkt de radio nu ook, dus bellen, sms, data enz.

[ Voor 13% gewijzigd door Quipeace op 29-05-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Acer_1.100.39.EMEA.GEN1

Oficieele Liquid E update voor alle Acer Liquid GEN1 gebruikers!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347087

Zit er aan te denken mijn liquid weg te doen. Ik ben niet handig genoeg om er andere versie's op te flashen. Al met al een domper dat Acer zelf niet komt met een update. Ik kan geen eens youtube filmpjes kijken op mijn liquid.

Kan ik iemand verbleiden met een liquid? Eventueel is hij ook te ruil tegen een mooi toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quipeace
Anoniem: 347087 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:01:
Zit er aan te denken mijn liquid weg te doen. Ik ben niet handig genoeg om er andere versie's op te flashen. Al met al een domper dat Acer zelf niet komt met een update. Ik kan geen eens youtube filmpjes kijken op mijn liquid.

Kan ik iemand verbleiden met een liquid? Eventueel is hij ook te ruil tegen een mooi toestel...
Toegegeven, het is in het begin wat lastig om uit te vinden hoe alles werkt op flash-gebied, maar ik snap niet dat je geen Youtube kan bekijken, gaat hier prima.
FYI: Acer heeft inmiddels de updates naar 2.1 op de website staan, een update naar Froyo komt in oktober of (waarschijnlijk) in November.

Ik ben, zeker als ik kijk wat ik ervoor betaald heb, erg tevreden, binnenkort eindelijk m'n vodafone simkaartje, dan kan ik Android eens écht gaan gebruiken.

Om ook maar even wat toe te voegen, ik draai nu Xian's v1, echt perfect, zonde dat hij afscheid heeft genomen van de community, echt de enige skilled bakker die mooie clean roms publiceerde :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JudgeTreve
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16-06 15:33
Anoniem: 347087 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 12:01:

doe maar een voorstel...of mail me maar even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvangils
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-11-2021
'k Ben van plan een 'mid-range' Android te kopen.
'k Ben serieus aan 't twijfelen tussen de Liquid E en de Sony-Ericsson Xperia X8.

Voornaamste verschillen volgens mij:
- Android versie: Liquid: 2.1 en X8: 1.6 (upgrade naar 2.1 zou er wel komen)
- Camera: Liquid: 5MP en X8: 3MP
- Geheugen: Liquid: 512MB en X8: 128 MB
- FM-radio: Liquid: geen en X8: wel
- Look: X8 vind ik mooier dan de Liquid
- Prijs: Liquid +/- 100€ duurder dan X8

'k Heb een lichte voorkeur voor de SE-X8, maar dat intern geheugen van 128MB, is dat niet zeer weinig :| ??
Wat zouden jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JudgeTreve schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:55:
[...]

doe maar een voorstel...of mail me maar even...
Je hebt mail...

Weer eens een berichtje van mij. Aangezien ik de Liquid niet verkocht krijg ben ik van plan hem te gaan flashen. Ik ben softwarematig helemaal niet zo sterk. Wat zijn de risico's van het flashen en waar moet ik op letten? En is er misschien een vriendelijke vrijwiligger in de regio Utrecht die mij zou kunnen helpen? ik zie veel voordelen in bijvoorbeeld de 2.1 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quipeace
Anoniem: 347087 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 08:14:
Weer eens een berichtje van mij. Aangezien ik de Liquid niet verkocht krijg ben ik van plan hem te gaan flashen. Ik ben softwarematig helemaal niet zo sterk. Wat zijn de risico's van het flashen en waar moet ik op letten? En is er misschien een vriendelijke vrijwiligger in de regio Utrecht die mij zou kunnen helpen? ik zie veel voordelen in bijvoorbeeld de 2.1 versie.
Er kan erg weinig fout gaan bij het flashen van een custom rom, sterker nog, een update van Acer flashen is riskanter (maar helaas wel semi-noodzakelijk). Overigens is ook daar de kans klein dat er iets misgaat, je telefoon goed aansluiten, het proces starten en weglopen is het beste advies dat ik je kan geven.
Na het flashen van een update van Acer (zo'n ~110MB .bin bestand), en ook als er daar iets fout gaat is er vrijwel geen situatie waar niet uit te komen is.

Als je een gTalk of MSN account hebt kan ik je eventueel wel assisteren, als je dat liever hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00.5

00.5

Round and round

Voor degene die ook het probleem hebben dat je het interne geheugen op onverklaarbare wijze steeds vol is sinds de 2.1 update, is er nu patch op de acer site. Alleen staat deze bij de liquid E. Maar werk prima op de normale liquid

edit: typo

[ Voor 3% gewijzigd door 00.5 op 27-08-2010 16:45 ]

00.5 moreevolved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
bartvangils schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:22:
'k Ben van plan een 'mid-range' Android te kopen.
'k Ben serieus aan 't twijfelen tussen de Liquid E en de Sony-Ericsson Xperia X8.

Voornaamste verschillen volgens mij:
- Android versie: Liquid: 2.1 en X8: 1.6 (upgrade naar 2.1 zou er wel komen)
- Camera: Liquid: 5MP en X8: 3MP
- Geheugen: Liquid: 512MB en X8: 128 MB
- FM-radio: Liquid: geen en X8: wel
- Look: X8 vind ik mooier dan de Liquid
- Prijs: Liquid +/- 100€ duurder dan X8

'k Heb een lichte voorkeur voor de SE-X8, maar dat intern geheugen van 128MB, is dat niet zeer weinig :| ??
Wat zouden jullie aanraden?
De upgrade naar 2.1 voor de X8 geloof ik niet echt.
Aangezien bedrijven niet veel geld gaan investeren in budget phones ;)
Ik zou voorde Liquid gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakG5
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-07 18:41
--AD

Is er iemand die misschien zijn acer liquid wil ruilen tegen een HTC hero in nieuwstaat verkerend met 8GB geheugenkaart en een extra grote batterij?

../AD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Laatst online: 07:15
Xmoo schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:38:
[...]

De upgrade naar 2.1 voor de X8 geloof ik niet echt.
De X8 upgrade komt er zeker wel. Er was zelfs een kans dat hij met 2.1 gereleased werd. 't Is niet dat t een budget-phone is dat ie geen updates krijgt, want deze prijsklasse is juist redelijk aantrekkelijk. Een budget Android-phone voor 200 euro. Ik koop alleszins de X8 op de dag dat ie uit komt.

[ Voor 11% gewijzigd door Thmz159 op 28-08-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb een liquid in de aanbieding... Ik heb inmiddels maar een nokia e72 gekocht... Deze overweging maar gemaakt aangezien ik altijd zo blij was met mijn nokia e71. De Liquid mag daarom weg., helaas voldeed hij niet aan mijn verwachtingen.

Hij is verkocht ;) Ik wens jullie veel succes met de Liquid. De klik was er gewoon niet ;)

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 347087 op 06-09-2010 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
Hoe is de geluidskwaliteit van de Liquid? Ik heb gehoord dat dit een erg struikelpunt was en aangezien ik er toch vaak naar luister met in-earphones houdt dit me toch tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snitch
Via Modaco is een officiële FROYO rom zojuist beschikbaar gekomen, reacties zijn zeer positief!
Wie had dat durven hopen op dit budget Android toestel waar vaak neerbuigend op neer wordt gekeken, hulde voor Acer !!! _/-\o_

http://android.modaco.com/content/acer-liquid-liquid-modaco-com/317448/leak-liquid-froyo-rom/

Ik ga deze rom vanavond zeker even checken op mijn Liquid aangezien Froyo perfect bevalt op mijn Desire :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
Net mijn Acer Liquid besteld bij Coolblue :) Mijn eerste smartphone, ik kan niet wachten tot ie hier is!

@snitch. Heb je de Froyo leak al geprobeerd, werkt hij goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quipeace
Thmz159 schreef op zondag 05 september 2010 @ 16:26:
Hoe is de geluidskwaliteit van de Liquid? Ik heb gehoord dat dit een erg struikelpunt was en aangezien ik er toch vaak naar luister met in-earphones houdt dit me toch tegen.
Geluid over earphones vind ik prima :)

EDIT: De leak werkt prima, maar een recente build van CM6 draait veel beter naar mijn mening.

[ Voor 12% gewijzigd door Quipeace op 13-09-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
Quipeace schreef op maandag 13 september 2010 @ 19:24:
[...]

Geluid over earphones vind ik prima :)
Ja blijkbaar nu wel. Ik had in een paar reviews gelezen dat het geluid slecht was omdat er een bepaalde frequentie 3 keer te hard was. Maar bij een update is deze bug verholpen en heeft de Liquid een goede geluidskwaliteit.
Morgen heb ik 'm in handen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-02 18:54
de officiele android 2.2 is uit voor de liquid-e:

hier kan je hem downloaden:
http://www.acer.nl/acer/s...1.att21k=1&CRC=2939325947

ik heb zelf de liquid a1 (bijna hetzelfde maar minder ram) hiervoor is 2.2 officieel niet beschikbaar voor maar door een kleine aanpassing is het prima te draaien op de a1 en is hier te downloaden:
http://www.top9tip.com/ga...-smartphone-software.html

Nu had ik android 2.2 geinstalleerd wat prima ging maar ik draai inmiddels weer noodgedwongen 2.1. Ik had een backup gemaakt met titanium backup, maar toen ik die weer terug wilde zetten in 2.2 met titanium backup had de gsm geen toegang omdat mijn deze inmiddels niet meer rooted was..(superuser app ook nog geinstalleerd) Dacht hem dus maar opnieuw te rooten met deze tutorial http://www.android-tutori...-naar-android-2-1-of-2-2/ wat compleet mis ging, hij startte helemaal niet meer op en was een "brick".
Gelukkig heb ik de gsm kunnen hardresetten en recoveren naar 2.1 door de batterij eruit te halen en op de volume power en camera knop te drukken. Ik vraag me af wat er nu eigenlijk met de 2.2 rom is gebeurd is deze gewoon overschreven door de oudere versie?

Ook vraag ik me ook af waar het mis ging? Moet je de gsm wel altijd opnieuw rooten als je een nieuwe rom installeerd? Kan dit ook op een andere manier? Of kan ik ook een backup maken van al mijn apps, gegevens enz. met een app die niet rooted hoeft te zijn.

tnx

[ Voor 1% gewijzigd door LLEEDD op 06-12-2010 11:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-02 18:54
het lijkt alsof de acer liquid zijn gebruikers verloren heeft......

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als die er uberhaupt al waren (buiten wat Tweakers om dan)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Geen updates over Liquid Metal..?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105727

Hey ik ga zaterdag de liquid via marktplaats kopen, zijn er dingen waar ik op moeten letten bij de koop? Dingen die vaak stuk gaan oid. Zijn er wellicht ook apps voor die kunnen checken of alles intern werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWolf666
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Jammer hoor dat dit topic zo dood is.. Men is blijkbaar te druk bezig met de Nexus S etc... De Liquid Metal is uit en niemand die ernaar omkijkt.. Lijkt me toch geen slechte foon.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:25

TheFirepit

Vuurbal

BlackWolf666 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 03:51:
Jammer hoor dat dit topic zo dood is.. Men is blijkbaar te druk bezig met de Nexus S etc... De Liquid Metal is uit en niemand die ernaar omkijkt.. Lijkt me toch geen slechte foon.
De Metal lijkt me ook helemaal geen slechte foon. Ik zit ook te overwegen om deze te halen als mijn abbo in mei afloopt.

Wat ik voornamelijk interessant vind is de UI van Acer. Die vind ik echt geweldig.

Er is alleen een ding wat de keuze moeilijk maakt en dat zijn de dual cores...

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avenger 2.0
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
BlackWolf666 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 03:51:
Nu de Liquid E op Ibood heeft gestaan, zal dit topic wel terug wat levendiger worden binnekort. Mag misschien wel een oudere GSM zijn, maar de specs zijn toch heel goed voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-06 18:29
Ja sowieso is het een goede deal. Enige minpunt wat ik heb kunnen vinden is tekstinvoer, maar dat was nog onder android 2.1.... Op deze staat 2.2 en het is mogelijk om 2.3.4 er zelf op te zetten. Kortom naar mijn idee een prima android phone, zeker voor de prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

ibidriv3r schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:02:
[...]

Ja sowieso is het een goede deal. Enige minpunt wat ik heb kunnen vinden is tekstinvoer, maar dat was nog onder android 2.1.... Op deze staat 2.2 en het is mogelijk om 2.3.4 er zelf op te zetten. Kortom naar mijn idee een prima android phone, zeker voor de prijs!
Tja.. voor 150 euro heb je de ZTE blade: platter en daarom mooier model vind ik zelf .. en er is een grote userbase hiervoor. Interne specs zijn zowat hetzelfde (800mhz heeft de liquid.. de zte blade 600mhz cpu.. en toch draait angry birds op zte blade smoother.. rara hoe kan dat?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Volgens de PW is die niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibidriv3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-06 18:29
henkleerssen schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 12:20:
[...]

Tja.. voor 150 euro heb je de ZTE blade: platter en daarom mooier model vind ik zelf .. en er is een grote userbase hiervoor. Interne specs zijn zowat hetzelfde (800mhz heeft de liquid.. de zte blade 600mhz cpu.. en toch draait angry birds op zte blade smoother.. rara hoe kan dat?).
Denk dat het angrybirds verhaal af hangt van de gebruikte android versie. Op de acer kan gewoon gingerbread gedraaid worden, daarnaast is de snapdragon altijd nog beter dan de msm7227. Enige overeenkomst is het grafische gedeelte van beiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ibood heeft een aanbieding Liquid e zwart voor 139.
+ Custom 2.2 versie.
+ dezelfde cpu als de desire maar lager geclockt, misschien met setcpu heb naar 1Ghz brengen? waarom is hij uberhaupt lager geclockt?
+ Meer geheugen als b.v. een SE x8.

- Geen 2.3 maar is ook niet echt nodig.
- ?

Wel leuk toestel en erg goedkoop volgensmij zijn er voor 139 geen soortgelijke alternatieven. Weet iemand nog nadelen aan dit toestel die ik op het eerste gezicht over het hoofd zie?

ps: heb zelf een desire, maar is eventueel voor een kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

technische vergelijk van zte blade versus liquid:
http://www.thephonedataba..._Blade_489_Compare_Phones
edit: uhm ... heeft de liquid geen Accelerometer, Proximity sensor, Compass ?

[ Voor 23% gewijzigd door henkleerssen op 28-06-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:52

Spotmatic

Ken sent me

Ook maar even gekocht... Als-ie maar een klein beetje beter is dan mijn Samsung Omnia II i8000 (een draak van een WM6.5 mobiel) dan ben ik al super tevreden! ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Heeft iemand hem al binnen van Ibood? Een vriend had hem besteld, en vroeg zich af wanneer hij binnen kwam. Levering was tussen 7 en 10 werkdagen toch? Is dat een beetje betrouwbaar of duurt het vaak wat langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:52

Spotmatic

Ken sent me

We zijn nu bij werkdag 8 aanbeland. Ik denk dat ze vandaag en maandag gaan beginnen met versturen. Op het forum van iBOOD zijn er al een paar die de e-mailmelding hebben ontvangen dat de telefoon onderweg is.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151109

Yep, binnen...maar gelijk al één groot nadeel vergeleken met de HTC Desire. De baterij status en meldingen zitten aan de onderkant van het scherm. Bij het typen ga je al gauw perongeluk op de melding staan en schieten de meldingen om je oren :-( .....zou deze ook naar boven kunnen worden gezet, en zo ja, hoe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Anoniem: 151109 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:34:
Yep, binnen...maar gelijk al één groot nadeel vergeleken met de HTC Desire. De baterij status en meldingen zitten aan de onderkant van het scherm. Bij het typen ga je al gauw perongeluk op de melding staan en schieten de meldingen om je oren :-( .....zou deze ook naar boven kunnen worden gezet, en zo ja, hoe ?
Huh wat vaag, als je hier een antwoord op weet ben ik daar ook benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151109

koekoek2003nl schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:37:
[...]

Huh wat vaag, als je hier een antwoord op weet ben ik daar ook benieuwd naar.
Vind ik ook, maar als hier geen oplossing voor is knal ik er de CM7 rom op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Anoniem: 151109 schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 23:18:
[...]

Vind ik ook, maar als hier geen oplossing voor is knal ik er de CM7 rom op....
Ik zag dat de community op xda niet echt heel groot was (kan me vergissen) maar is er ook een stabiele htc sense rom voor? Het staat er allemaal zo vaag en de plaatjes werken allemaal niet. Voor de Desire is het een stuk overzichtelijker.

Heb vanavond even met die Acer lopen prutsen maar sjonge je hebt een androud phone en een android phone zeg. Vergeleken met alle roms die ik ooit op mijn desire heb gehad, heeft Acer er in mijn ogen echt een potje van gemaakt. Dingen die in mijn ogen gewoon super vanzelfsprekend waren zoals widget op je homescreen zetten werkt bij de Liquid ineens heel anders. Ook zien de screens als je hem aan zet er beter uit als wanneer je hem unlocked. Dat snap ik ook niet helemaal.

En die vage apps Dat dubbele rijtje onderaan je scherm met apps die je als laatst gebruikt hebt ofzo, Oh man wat irritant. Halfuur lopen zoeken hoe je dat weg krijgt maar geen oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
Heb al een hele tijd een Liquid en heb mijn nieuwe sgs2 besteld. Acer thema is idd een beetje een slecht experiment van ze maar kun je door een andere launcher te downloaden makkelijk omzeilen. Ik heb altijd custom roms (liquid community rom) gedraaid maar het afgelopen half jaar niet echt meer mee bezig geweest. In de tussentijd 2x schermebschadingen opgelopen wat nu ook de grootste reden om over te stappen. Ben nu wel toe aan een snellere telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
Voor iedereen die last heeft met de notificatiebalk langs onder of die rare UI ;) Dit komt door de (slome) Acer UI die standaard geactiveerd is op Froyo. Je kan dit ergens uitzetten in de instellingen. (ik dacht Instellingen -> Toepassingen -> User Interface en klik op Android UI. Dan heb je de normale cleane android (en die is ook veel sneller)

Op XDA is de community niet zo actief maar op wel Modaco. ( http://android.modaco.com...liquid-liquid-modaco-com/ ) Gingerbread is nu volop in de maak met LiquidNext als beste Gingerbread ROM tot nu toe (enkel fimpjes opnemen met camera gaat in lage kwaliteit, maar maandag komt er waarschijnlijk een nieuwe versie waar dit gefixt is :) )

Er is een Sense port van de Desire 2.2 maar daar wordt al een lange tijd niet meer aan gewerkt en heeft dus vele bugs (niet aan te raden ;) )

Ik gebruik sinds augustus met tevredenheid mijn Liquid S100 (256mb RAM versie) omdat ie zo goedkoop was en een groot en capacitief scherm had ten opzichte van de concurrenten toen. Enige nadeel wat ik zou kunnen noemen is de hoeveelheid RAM van deze versie (al heb ik nu met LiquidNext wel altijd 75 mb vrij) maar met de Liquid E is dit met 512 mb RAM geen argument meer.

[ Voor 28% gewijzigd door Thmz159 op 10-07-2011 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Thmz159 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 10:35:
Voor iedereen die last heeft met de notificatiebalk langs onder of die rare UI ;) Dit komt door de (slome) Acer UI die standaard geactiveerd is op Froyo. Je kan dit ergens uitzetten in de instellingen. (ik dacht Instellingen -> Toepassingen -> User Interface en klik op Android UI. Dan heb je de normale cleane android (en die is ook veel sneller)

Op XDA is de community niet zo actief maar op wel Modaco. ( http://android.modaco.com...liquid-liquid-modaco-com/ ) Gingerbread is nu volop in de maak met LiquidNext als beste Gingerbread ROM tot nu toe (enkel fimpjes opnemen met camera gaat in lage kwaliteit, maar maandag komt er waarschijnlijk een nieuwe versie waar dit gefixt is :) )

Er is een Sense port van de Desire 2.2 maar daar wordt al een lange tijd niet meer aan gewerkt en heeft dus vele bugs (niet aan te raden ;) )

Ik gebruik sinds augustus met tevredenheid mijn Liquid S100 (256mb RAM versie) omdat ie zo goedkoop was en een groot en capacitief scherm had ten opzichte van de concurrenten toen. Enige nadeel wat ik zou kunnen noemen is de hoeveelheid RAM van deze versie (al heb ik nu met LiquidNext wel altijd 75 mb vrij) maar met de Liquid E is dit met 512 mb RAM geen argument meer.
Ok bedankt, goed om te horen, zal het vanavond even bij hem uitproberen (vriend van me heeft hem maar heeft er zelf 'nog' geen verstand van).
Ik heb zelf op mijn Desire wel Gingerbread roms gedraaid maar ik merk toch wel veel performance verlies en slechtere accu performance van bij 2.2 Dus ben ik maar weer terug naar 2.2 gegaan.
Het liefst zie ik bij de liquid gewoon een schone lege android 2.2 idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
Bij de Liquid is er een vrij grote performance boost door custom ROM's. Dit komt omdat ze onder andere een verbeterde kernel gebruiken met een andere grafische driver. Maar het is idd wel lastig om als leek soms eens te moeten updaten en geconfronteerd te worden met termen als recovery, bootloader, compcache etc en een custom ROM heeft toch wat meer kwaaltjes (battery drain...) dan een officiele ROM.

Nog iets; wel even zien dat je device geupdatet is naar de laatste versie want de Liquid heeft geen OTA updates 8)7 . Volgens de acer site ( http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers) is de laatste van 5 mei 2011, versie 4.002.14_EMEA_GEN1, ik dacht dat dit te zien was bij Instellingen -> Over de telefoon maar dat kan ik niet controleren omdat ik nu Cyanogenmod heb (liquidnext ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door Thmz159 op 10-07-2011 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neiltvs
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-07 15:29
er staan vele roms op modaco. Telefoon is voor vriendin dus alles moet gewoon werken. Iemand suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn231
  • Laatst online: 17-12-2023
neiltvs schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:35:
er staan vele roms op modaco. Telefoon is voor vriendin dus alles moet gewoon werken. Iemand suggesties ?
Mijn vriendin heeft dit toestel een paar maanden geleden via iBood gekocht. Heel tevreden was ze tot zover nog niet, gister heb ik deze ROM erop gezet, voor alsnog is ze erg tevreden.

Grootste probleem wat ze overigens had was dat het gesprek onbedoeld in de wacht werd gezet. Via scherm unlocken -> balk naar beneden schuiven -> gesprek aanklikken werd het gesprek weer geactiveerd. Hopelijk is dit met de installatie van de nieuwe ROM verholpen. Iemand een idee of dit een bekend probleem is en wat hier überhaupt de oorzaak van is/was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edzob
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-06 16:04
Geen idee of dit de juiste draad is hiervoor,

Maar ik heb een E320 Acer Liquid besteld. met SKY XP.H7VEN.014
in de veronderstelling dat die NFC had.
Verschillende websites gaven ook aan dat deze NFC heeft, en de bol.com had ook een E320 zonder NFC.

Nu heeft de E230 met zelfde SKU op Tweakers pricewatch
Acer Liquid Express E230 (NFC) Zwart (SKU: XP.H7VEN.014)

Nu ik de E320 binnen heb lijkt er geen NFC op te zitten.
Is dit een productie foutje (nog geen reactie van acer product support),
of is er iets anders mis gegaan?

En hoe kan het dat de E320 dezelfde SKU heeft als de E230?
Want als ik Wikipedia: Stock-keeping unit beetje lees, lijkt me dat dit een redelijke uniek ID is.

Dus eigenlijk 2 ledige vraag/opmerking
a) klopt het dat de E320 toch geen NFC heeft?
b) klopt de SKU bij de E230 in de pricewatch?

:)

Thanks,

Groetjes
Edzo
Pagina: 1 2 3 4 Laatste