Heeft iemand hem al binnen van Ibood? Een vriend had hem besteld, en vroeg zich af wanneer hij binnen kwam. Levering was tussen 7 en 10 werkdagen toch? Is dat een beetje betrouwbaar of duurt het vaak wat langer?
We zijn nu bij werkdag 8 aanbeland. Ik denk dat ze vandaag en maandag gaan beginnen met versturen. Op het forum van iBOOD zijn er al een paar die de e-mailmelding hebben ontvangen dat de telefoon onderweg is.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Verwijderd
Yep, binnen...maar gelijk al één groot nadeel vergeleken met de HTC Desire. De baterij status en meldingen zitten aan de onderkant van het scherm. Bij het typen ga je al gauw perongeluk op de melding staan en schieten de meldingen om je oren
.....zou deze ook naar boven kunnen worden gezet, en zo ja, hoe ?
Huh wat vaag, als je hier een antwoord op weet ben ik daar ook benieuwd naar.Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:34:
Yep, binnen...maar gelijk al één groot nadeel vergeleken met de HTC Desire. De baterij status en meldingen zitten aan de onderkant van het scherm. Bij het typen ga je al gauw perongeluk op de melding staan en schieten de meldingen om je oren.....zou deze ook naar boven kunnen worden gezet, en zo ja, hoe ?
Verwijderd
Vind ik ook, maar als hier geen oplossing voor is knal ik er de CM7 rom op....koekoek2003nl schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 21:37:
[...]
Huh wat vaag, als je hier een antwoord op weet ben ik daar ook benieuwd naar.
Ik zag dat de community op xda niet echt heel groot was (kan me vergissen) maar is er ook een stabiele htc sense rom voor? Het staat er allemaal zo vaag en de plaatjes werken allemaal niet. Voor de Desire is het een stuk overzichtelijker.Verwijderd schreef op zaterdag 09 juli 2011 @ 23:18:
[...]
Vind ik ook, maar als hier geen oplossing voor is knal ik er de CM7 rom op....
Heb vanavond even met die Acer lopen prutsen maar sjonge je hebt een androud phone en een android phone zeg. Vergeleken met alle roms die ik ooit op mijn desire heb gehad, heeft Acer er in mijn ogen echt een potje van gemaakt. Dingen die in mijn ogen gewoon super vanzelfsprekend waren zoals widget op je homescreen zetten werkt bij de Liquid ineens heel anders. Ook zien de screens als je hem aan zet er beter uit als wanneer je hem unlocked. Dat snap ik ook niet helemaal.
En die vage apps Dat dubbele rijtje onderaan je scherm met apps die je als laatst gebruikt hebt ofzo, Oh man wat irritant. Halfuur lopen zoeken hoe je dat weg krijgt maar geen oplossing gevonden.
Heb al een hele tijd een Liquid en heb mijn nieuwe sgs2 besteld. Acer thema is idd een beetje een slecht experiment van ze maar kun je door een andere launcher te downloaden makkelijk omzeilen. Ik heb altijd custom roms (liquid community rom) gedraaid maar het afgelopen half jaar niet echt meer mee bezig geweest. In de tussentijd 2x schermebschadingen opgelopen wat nu ook de grootste reden om over te stappen. Ben nu wel toe aan een snellere telefoon!
Voor iedereen die last heeft met de notificatiebalk langs onder of die rare UI
Dit komt door de (slome) Acer UI die standaard geactiveerd is op Froyo. Je kan dit ergens uitzetten in de instellingen. (ik dacht Instellingen -> Toepassingen -> User Interface en klik op Android UI. Dan heb je de normale cleane android (en die is ook veel sneller)
Op XDA is de community niet zo actief maar op wel Modaco. ( http://android.modaco.com...liquid-liquid-modaco-com/ ) Gingerbread is nu volop in de maak met LiquidNext als beste Gingerbread ROM tot nu toe (enkel fimpjes opnemen met camera gaat in lage kwaliteit, maar maandag komt er waarschijnlijk een nieuwe versie waar dit gefixt is
)
Er is een Sense port van de Desire 2.2 maar daar wordt al een lange tijd niet meer aan gewerkt en heeft dus vele bugs (niet aan te raden
)
Ik gebruik sinds augustus met tevredenheid mijn Liquid S100 (256mb RAM versie) omdat ie zo goedkoop was en een groot en capacitief scherm had ten opzichte van de concurrenten toen. Enige nadeel wat ik zou kunnen noemen is de hoeveelheid RAM van deze versie (al heb ik nu met LiquidNext wel altijd 75 mb vrij) maar met de Liquid E is dit met 512 mb RAM geen argument meer.
Op XDA is de community niet zo actief maar op wel Modaco. ( http://android.modaco.com...liquid-liquid-modaco-com/ ) Gingerbread is nu volop in de maak met LiquidNext als beste Gingerbread ROM tot nu toe (enkel fimpjes opnemen met camera gaat in lage kwaliteit, maar maandag komt er waarschijnlijk een nieuwe versie waar dit gefixt is
Er is een Sense port van de Desire 2.2 maar daar wordt al een lange tijd niet meer aan gewerkt en heeft dus vele bugs (niet aan te raden
Ik gebruik sinds augustus met tevredenheid mijn Liquid S100 (256mb RAM versie) omdat ie zo goedkoop was en een groot en capacitief scherm had ten opzichte van de concurrenten toen. Enige nadeel wat ik zou kunnen noemen is de hoeveelheid RAM van deze versie (al heb ik nu met LiquidNext wel altijd 75 mb vrij) maar met de Liquid E is dit met 512 mb RAM geen argument meer.
[ Voor 28% gewijzigd door Thmz159 op 10-07-2011 10:41 ]
Ok bedankt, goed om te horen, zal het vanavond even bij hem uitproberen (vriend van me heeft hem maar heeft er zelf 'nog' geen verstand van).Thmz159 schreef op zondag 10 juli 2011 @ 10:35:
Voor iedereen die last heeft met de notificatiebalk langs onder of die rare UIDit komt door de (slome) Acer UI die standaard geactiveerd is op Froyo. Je kan dit ergens uitzetten in de instellingen. (ik dacht Instellingen -> Toepassingen -> User Interface en klik op Android UI. Dan heb je de normale cleane android (en die is ook veel sneller)
Op XDA is de community niet zo actief maar op wel Modaco. ( http://android.modaco.com...liquid-liquid-modaco-com/ ) Gingerbread is nu volop in de maak met LiquidNext als beste Gingerbread ROM tot nu toe (enkel fimpjes opnemen met camera gaat in lage kwaliteit, maar maandag komt er waarschijnlijk een nieuwe versie waar dit gefixt is)
Er is een Sense port van de Desire 2.2 maar daar wordt al een lange tijd niet meer aan gewerkt en heeft dus vele bugs (niet aan te raden)
Ik heb zelf op mijn Desire wel Gingerbread roms gedraaid maar ik merk toch wel veel performance verlies en slechtere accu performance van bij 2.2 Dus ben ik maar weer terug naar 2.2 gegaan.
Het liefst zie ik bij de liquid gewoon een schone lege android 2.2 idd.
Bij de Liquid is er een vrij grote performance boost door custom ROM's. Dit komt omdat ze onder andere een verbeterde kernel gebruiken met een andere grafische driver. Maar het is idd wel lastig om als leek soms eens te moeten updaten en geconfronteerd te worden met termen als recovery, bootloader, compcache etc en een custom ROM heeft toch wat meer kwaaltjes (battery drain...) dan een officiele ROM.
Nog iets; wel even zien dat je device geupdatet is naar de laatste versie want de Liquid heeft geen OTA updates
. Volgens de acer site ( http://www.acer.nl/ac/nl/NL/content/drivers) is de laatste van 5 mei 2011, versie 4.002.14_EMEA_GEN1, ik dacht dat dit te zien was bij Instellingen -> Over de telefoon maar dat kan ik niet controleren omdat ik nu Cyanogenmod heb (liquidnext
)
Nog iets; wel even zien dat je device geupdatet is naar de laatste versie want de Liquid heeft geen OTA updates

[ Voor 6% gewijzigd door Thmz159 op 10-07-2011 20:16 ]
er staan vele roms op modaco. Telefoon is voor vriendin dus alles moet gewoon werken. Iemand suggesties ?
Mijn vriendin heeft dit toestel een paar maanden geleden via iBood gekocht. Heel tevreden was ze tot zover nog niet, gister heb ik deze ROM erop gezet, voor alsnog is ze erg tevreden.neiltvs schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 20:35:
er staan vele roms op modaco. Telefoon is voor vriendin dus alles moet gewoon werken. Iemand suggesties ?
Grootste probleem wat ze overigens had was dat het gesprek onbedoeld in de wacht werd gezet. Via scherm unlocken -> balk naar beneden schuiven -> gesprek aanklikken werd het gesprek weer geactiveerd. Hopelijk is dit met de installatie van de nieuwe ROM verholpen. Iemand een idee of dit een bekend probleem is en wat hier überhaupt de oorzaak van is/was?
Geen idee of dit de juiste draad is hiervoor,
Maar ik heb een E320 Acer Liquid besteld. met SKY XP.H7VEN.014
in de veronderstelling dat die NFC had.
Verschillende websites gaven ook aan dat deze NFC heeft, en de bol.com had ook een E320 zonder NFC.
Nu heeft de E230 met zelfde SKU op Tweakers pricewatch
Acer Liquid Express E230 (NFC) Zwart (SKU: XP.H7VEN.014)
Nu ik de E320 binnen heb lijkt er geen NFC op te zitten.
Is dit een productie foutje (nog geen reactie van acer product support),
of is er iets anders mis gegaan?
En hoe kan het dat de E320 dezelfde SKU heeft als de E230?
Want als ik Wikipedia: Stock-keeping unit beetje lees, lijkt me dat dit een redelijke uniek ID is.
Dus eigenlijk 2 ledige vraag/opmerking
a) klopt het dat de E320 toch geen NFC heeft?
b) klopt de SKU bij de E230 in de pricewatch?

Thanks,
Groetjes
Edzo
Maar ik heb een E320 Acer Liquid besteld. met SKY XP.H7VEN.014
in de veronderstelling dat die NFC had.
Verschillende websites gaven ook aan dat deze NFC heeft, en de bol.com had ook een E320 zonder NFC.
Nu heeft de E230 met zelfde SKU op Tweakers pricewatch
Acer Liquid Express E230 (NFC) Zwart (SKU: XP.H7VEN.014)
Nu ik de E320 binnen heb lijkt er geen NFC op te zitten.
Is dit een productie foutje (nog geen reactie van acer product support),
of is er iets anders mis gegaan?
En hoe kan het dat de E320 dezelfde SKU heeft als de E230?
Want als ik Wikipedia: Stock-keeping unit beetje lees, lijkt me dat dit een redelijke uniek ID is.
Dus eigenlijk 2 ledige vraag/opmerking
a) klopt het dat de E320 toch geen NFC heeft?
b) klopt de SKU bij de E230 in de pricewatch?
Thanks,
Groetjes
Edzo