• coramoor
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-05-2022

coramoor

pyoro!

hahah ik bedoel wifi netwerk

is al opgelost door netwerk van de router op 40mhz wide ofzo te zetten geen idee wat dit is :P

[ Voor 5% gewijzigd door coramoor op 10-12-2009 14:35 ]

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 10:51
coramoor schreef op donderdag 10 december 2009 @ 14:34:
hahah ik bedoel wifi netwerk

is al opgelost door netwerk van de router op 40mhz wide ofzo te zetten geen idee wat dit is :P
Mijn wifi werkte out of the box.

Heb jij ook last dat als je hem te lang vast houd je hand gaat zweten.
En de scherm af en toe beslaagd, en zodra dat gebeurt de scherm bijna ongebruikbaar is?

• coramoor

coramoor

pyoro!

Jep mijn hand gaat ook zweten maar daar had ik ook last van met mijn iphonel. Dat scherm probleem heb ik nog niet meegemaakt.

Ik merk net dat de folie nog niet van de lens is :p

Hmmm typen is fijner op de iphone en pinch en zoom zit niet standaard in de browser

Verwijderd

Topicstarter
coramoor schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:17:

Hmmm typen is fijner op de iphone en pinch en zoom zit niet standaard in de browser
Probeer ook even hoe de Dolphin Browser op een snelle CPU werkt plz.

• Xmoo
coramoor schreef op donderdag 10 december 2009 @ 15:17:
Jep mijn hand gaat ook zweten maar daar had ik ook last van met mijn iphonel. Dat scherm probleem heb ik nog niet meegemaakt.

Ik merk net dat de folie nog niet van de lens is :p

Multi touch is mogelijk, maar niet aangezet door Acer in de kernell.
coramoor schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:58:
Yeah heb de Liquid binnen straks wat fototjes uploaden als mijn camera nog batterij heeft.
Vandeweek even wat foto'tjes maken naast 'n Milestone!

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bFAyINDaufg&feature=player_embedded]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• coramoor

coramoor

pyoro!

hahah de bedoeling was vandaag fototjes maken maarjah aangezien de milestone vertraagd is. Moet ook nog de oplader van me camera opzoeken.

De dialer van de acer sucks weet niet of dit de standaard android dialer is of eentje van Acer zelf. Denk dat het de Standaard Android dialer is. Die van de Hero is super die heeft tenminste net zoals in windows mobile dat je ook meteen suggesties ziet soort van search en dialer in een.

gevonden dit is de dialer van de liquid met een andere skin hopelijk heeft de droid een betere dialer.

Afbeeldingslocatie: http://www.techarticles.zeromu.net/wp-content/uploads/2009/02/picture-268.png

[ Voor 19% gewijzigd door coramoor op 10-12-2009 17:47 ]

Afbeeldingslocatie: http://www.drcellphone.com/blog/wp-content/uploads/2009/10/Motorola-Droid-Android-Smartphone-2.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Xmoo
coramoor schreef op donderdag 10 december 2009 @ 17:32:
hahah de bedoeling was vandaag fototjes maken maarjah aangezien de milestone vertraagd is. Moet ook nog de oplader van me camera opzoeken.

De dialer van de acer sucks weet niet of dit de standaard android dialer is of eentje van Acer zelf. Denk dat het de Standaard Android dialer is. Die van de Hero is super die heeft tenminste net zoals in windows mobile dat je ook meteen suggesties ziet soort van search en dialer in een.

gevonden dit is de dialer van de liquid met een andere skin hopelijk heeft de droid een betere dialer.

[afbeelding]
Dit is de standaart 1.6 donut dailer
Dit is de standaart 2.0 eclair dailer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
standaard dialer

In 2010 gaat die geshipped worden met Eclair 2.0..
En hier nog een filmpje van zo'n 10 minuutjes van de Liquid:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FgT4kCILGGo&feature=player_embedded]

Vind het nog steeds een spuuglelijk ding :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
CLB schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 17:40:
standaard dialer

In 2010 gaat die geshipped worden met Eclair 2.0..
En hier nog een filmpje van zo'n 10 minuutjes van de Liquid:
[video]

Vind het nog steeds een spuuglelijk ding :9
OP foto's vond ik hem ook lomp en lelijk, int echt vind ik het zkr meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coramoor

coramoor

pyoro!

kwa grote en dikte bijna hetzelfde als de Iphone. Hij ziet er ook bijna hetzelfde uit.

Op welke manier kan je hem uit de slaapstand halen. Ik vind het behoorlijk irri dat ik dit alleen kan doen door op de powerbutton te drukken. Volume en Camera knoppen reageren niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
coramoor schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 14:48:
kwa grote en dikte bijna hetzelfde als de Iphone. Hij ziet er ook bijna hetzelfde uit.

Op welke manier kan je hem uit de slaapstand halen. Ik vind het behoorlijk irri dat ik dit alleen kan doen door op de powerbutton te drukken. Volume en Camera knoppen reageren niet.
Is de enige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vandaag ook ff de liquid binnengekregen, ziet er allemaal zeer goed uit. Enige nadeel is dat ik bij taal niet Nederlands kon selecteren. Echter bij de mobile cowboys review zag ik dit wel: http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/10843 . Iemand enig idee of er een language pack voor komt? Of hoe dat te regelen is? Zou hem toch graag in t nederlands hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ coramoor: Is je Milestone al binnen? Dan wil ik graag wat comparison pics zien =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coramoor

coramoor

pyoro!

jep milestone al binnen alleen.... ben ik mijn liquid vergeten thuis. Vanavond kan ik wel een paar pics posten.

eerste indrukken zonder de toestellen naast elkaar. De milestone voelt veel zwaarder aan dan de liquid. kwa snelheid heel vergelijkbaar. Liquid is min of meer geheel van plastic gemaakt en de milestone van metaal.

Ik kan mijn milestone niet syncen met mijn gmail account weet niet of dat komt omdat mijn liquid al aan mijn gmail gekoppeld is of omdat ik nu een sim kaart erin heb zitten die ik niet meer gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2009 @ 12:31:
Heb vandaag ook ff de liquid binnengekregen, ziet er allemaal zeer goed uit. Enige nadeel is dat ik bij taal niet Nederlands kon selecteren. Echter bij de mobile cowboys review zag ik dit wel: http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/10843 . Iemand enig idee of er een language pack voor komt? Of hoe dat te regelen is? Zou hem toch graag in t nederlands hebben.
Bij de 1 ROM voor release was nederlands erbij.
En de preview toestel van Mobilecowboys had die rom erop.
Waarom er bij de shipped ROM geen nederlands is, geen iedee.
Zodra mensen de ROMS op internet zetten, zou je het kunnen wijzigen.
Dus nog fftjes wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coramoor

coramoor

pyoro!

gaat de batterij ook heel snel leeg bij jullie of komt dat omdat ik teveel bel en te veel applications erop heb zitten? het lukt me niet om 1 hele dag ermee rond te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
coramoor schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:00:
jep milestone al binnen alleen.... ben ik mijn liquid vergeten thuis. Vanavond kan ik wel een paar pics posten.

eerste indrukken zonder de toestellen naast elkaar. De milestone voelt veel zwaarder aan dan de liquid. kwa snelheid heel vergelijkbaar. Liquid is min of meer geheel van plastic gemaakt en de milestone van metaal.

Ik kan mijn milestone niet syncen met mijn gmail account weet niet of dat komt omdat mijn liquid al aan mijn gmail gekoppeld is of omdat ik nu een sim kaart erin heb zitten die ik niet meer gebruik.
Dit zou nix uit moeten maken.
Myn Liquid en HD2 syncen samen met mijn Gmail account, tergelijkertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Voor de mensen die hun A1 Nederlands willen maken.

Heb je rom: 1.002.03 EMEA GEN1
Root hem
Flash rom: 1.004.00-EMEA-GEN1
En je hebt Nederlands terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coramoor

coramoor

pyoro!

waar kan ik die rom vinden? op de website van Acer? gevonden. Weet je welke talen er in die rom zitten? Ik ga vanavond proberen te flashen.

mooi ik zie dat als je telefoon rooted is dat je dan ook applicaties kan wissen zoals acer reg enz.

hoop dat het mag hier maarjah is een officiele rom denk het wel. Je kan het trouwens supermakkelijk met google vinden.:

http://android.modaco.com...liquid-liquid-modaco-com/

vanavond proberen of google navigation werkt op de liquid.

[ Voor 108% gewijzigd door coramoor op 14-12-2009 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coramoor schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:18:
waar kan ik die rom vinden? op de website van Acer? gevonden. Weet je welke talen er in die rom zitten? Ik ga vanavond proberen te flashen.

mooi ik zie dat als je telefoon rooted is dat je dan ook applicaties kan wissen zoals acer reg enz.
Als je zou kunnen linken waar je die hebt gevonden?, zou heel mooi zijn. Vind het zelf alleen nog wel riskant om nu al te flashen, denk dat ik nog even wacht. Wel handig om de ROM alvast ff te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Android is opensource dus mag gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
coramoor schreef op maandag 14 december 2009 @ 13:03:
gaat de batterij ook heel snel leeg bij jullie of komt dat omdat ik teveel bel en te veel applications erop heb zitten? het lukt me niet om 1 hele dag ermee rond te komen.
Eerste paar weken moet de batterij nog getrained worden. Belangrijkste is de accu niet compleet leeg te laten lopen, maar in het begin vooral veel bij te laden wanneer mogelijk. Zo win je nog enkele tientallen procenten extra capaciteit. Verder zet die ene widget van Android 1.6 op je homescreen, waarmee je met een druk features aan en uit kan zetten. Vooral de brightness moet je wat onder de helft van de streep zetten (LCD gebruikt VEEEEL stroom), Bluetooth, Wifi, GPS e.d. standaard gewoon uit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coramoor

coramoor

pyoro!

ok ik heb snel ff een paar fotos gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_p0XdCejGLHc/SyduqTJeSAI/AAAAAAAAAYA/zUqXGDZ5G4Y/s800/P1000654.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_p0XdCejGLHc/SyduqoEB-tI/AAAAAAAAAYE/cN5cuW3GMx0/s800/P1000655.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_p0XdCejGLHc/SyduqrreHYI/AAAAAAAAAYI/1q1MlSF6o6Y/s800/P1000656.jpg
Afbeeldingslocatie: http://lh5.ggpht.com/_p0XdCejGLHc/Syduq5tyf_I/AAAAAAAAAYM/g2jyq3851j0/s800/P1000657.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Laatst online: 14-09 17:41
Mooi om deze toestellen naast elkaar te zien, maar dit bevestigt mijn beeld dat ik de Liquid te groot vindt. De Milestone heeft nb. een groter scherm én een toetsenbord.

Nog maar effe wachten op de Nexus One of X10...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coramoor

coramoor

pyoro!

Ok heb net mijn liquid geroot en er een nieuwe firmware opgezet. Beschikbare talen nu duits, engels, spaans, frans, italiaans, nederlands, portugees en denk russisch.

Mooi om te weten is dat al je instellingen bewaard blijven.

Ok Google Nav werkt ook.

Nu ff checken hoe ik stock apps weg kan halen.

[ Voor 14% gewijzigd door coramoor op 15-12-2009 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al voice search aan de praat gekregen op de liquid btw? Ik heb overal gezocht in de app store, maar lijkt niet te vinden te zijn en ook niet pre- installed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coramoor

coramoor

pyoro!

hmmm.. nope op de liquid van mij ook geen voice search. Me Milestone heeft wel voice search.

Ok gevonden bij xda-developers onder android apps and games pagina 2 ff kijken of het werkt

hmmm schijnt niet te werken op europese toestellen.

[ Voor 46% gewijzigd door coramoor op 15-12-2009 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Tijdens het testen had de A1 wel voice search....

Uhhm niet alle apps in market zijn beschikbaar voor de A1, als je ge-root bent moet je zo'n regel ergens veranderen. Dan krijg je alle apps in de market.

Kijk Modaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Nou ik had vandaag de milestone in m'n handen en even mee gespeeld.

De Liquid is zkr sneller, op gebied van grafish heeft de milestone wel gewonnen, maar op preformance de liquid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iets uitgebreidere post dan een oneliner zou ik wel op prijs stellen =)

• Xmoo
CLB schreef op woensdag 16 december 2009 @ 23:17:
Iets uitgebreidere post dan een oneliner zou ik wel op prijs stellen =)
En wat bedoel je daarmee?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Een iets uitgebreidere uiteenzetting van wat je nou bedoelt. Waar sneller? Op wat voor manier? Hoe merkte je het? Dat soort dingen. Is namelijk wel een interessante vergelijking :)

• Xmoo
Preformance. Dus menu, muziek video, games.
Slide in de today screen werkt veel fijner.
Sliden in menu.
De overall snelheid is gewoon beter.

Op gebied van 3D. De Snapdragon kan sneller tekenen.
Maar de qualiteit van ne Milestone was beter.
We hadden het met zo'n race spel geprobeerd. Ik moet zeggen, op de A1 werkte de graphics niet volledig.
Bv de knoppen menu etc in het spel waren niet zichtbaar totdat je erop klikte....
Dus messchien had hij het spel niet volledig gedownload ofzo (dus dat daar de kwaliteit verschil kan zitten).

Maar ik vond persoonlijk de design van de milestone ook zo lelijk.
Zwart met Brons (goud hoe je het wilt noemen).

Ik ben blij met m'n A1.

Verwijderd

Topicstarter
Xmoo schreef op donderdag 17 december 2009 @ 10:11:
Preformance. Dus menu, muziek video, games.
Slide in de today screen werkt veel fijner.
Sliden in menu.
De overall snelheid is gewoon beter.
Maar de Acer draait 1.6, en de Droid 2.0. Wat je nu beschrijft is vooral UI-wise en dus sterk gerelateerd aan de OS versie. Ik denk niet dat dit dus een eerlijke vergelijking is: mss. is 1.6 wel lichter en als je die op de Droid zou installeren net zo snel of sneller is dan de Acer.

• Xmoo
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:24:
[...]

Maar de Acer draait 1.6, en de Droid 2.0. Wat je nu beschrijft is vooral UI-wise en dus sterk gerelateerd aan de OS versie. Ik denk niet dat dit dus een eerlijke vergelijking is: mss. is 1.6 wel lichter en als je die op de Droid zou installeren net zo snel of sneller is dan de Acer.
Dan zou je het helemaal niet kunnen comparisen totdat acer met de 2.0 update komt.

Maar zoals ik zei, ook het laden van een spel (zo'n race spel met gsensor).
We klikte ongeveer zelfde tijd op race, en de A1 had de maps en de vliegtuigjes (of wat het ook mogen zijn) veel sneller als de Milestone.

Maarja, als 2.0 zwaarder is, kan het helemaal dus niet vergleken worden...

• RoD
  • Niet online

RoD

Nouja, performance = performance. Je moet dus alleen bedenken dat je met de Liquid (vooralsnog) vaszit aan een oude versie van Android.

• coramoor

coramoor

pyoro!

heb ze allebei hier voor me liggen.... tja ze zijn heel vergelijkbaar kwa performance. Het meeste verschil zit hem in de UI. De liquid is leuk omdat hij al geroot is zodat je leuk andere roms kan uitproberen enzo.

De batterij van de Milestone lijkt wat beter uit te houden.

[ Voor 56% gewijzigd door coramoor op 17-12-2009 12:16 ]

• GSamson
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 16:50
coramoor schreef op donderdag 17 december 2009 @ 12:12:
heb ze allebei hier voor me liggen.... tja ze zijn heel vergelijkbaar kwa performance. Het meeste verschil zit hem in de UI. De liquid is leuk omdat hij al geroot is zodat je leuk andere roms kan uitproberen enzo.

De batterij van de Milestone lijkt wat beter uit te houden.
Gesproken over de batterij, wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik lees hier amper informatie over, ook niet via het wereldwijde web (buiten de officiële specs). Ik gebruik amper 3G/Wi-Fi/Bluetooth.

Verwijderd

Xmoo schreef op donderdag 17 december 2009 @ 11:36:
[...]

Dan zou je het helemaal niet kunnen comparisen totdat acer met de 2.0 update komt.

Maar zoals ik zei, ook het laden van een spel (zo'n race spel met gsensor).
We klikte ongeveer zelfde tijd op race, en de A1 had de maps en de vliegtuigjes (of wat het ook mogen zijn) veel sneller als de Milestone.

Maarja, als 2.0 zwaarder is, kan het helemaal dus niet vergleken worden...
2.0 is helemaal niet zwaarder.. Er zitten zelfs nogal wat optimalisaties in waarmee de Dalvik VM sneller loopt op nieuwere hardware...

• coramoor

coramoor

pyoro!

Voor ervaringen over batterij roms etc moet je zoeken in google acer liquid modaco. Ervaringen daar zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah, net mn acer aan de oplader gehangen. Valt ie van t tafeltje af (nog geen 1 meter naar beneden). Maar helaas wel op de rand van het toestel. Gevolg: dode pixels in bovenhoek van t scherm, touchscreen doet het voor de rest nog prima. Pixel debugger helpt wel duidelijk, echter de mooiheid is er wel weer af. Iemand enig idee of dit scherm te vervangen valt, zo ja waar? Ook omdat de telefoon pas net nieuw is, weet niet of acer nederland namelijk ook een reparatie service heeft en dan ook met betrekking tot dit toestel?. Als ik het scherm ga vervangen, wil ik er eigenlijk eerst wel een goed hoesje voor zodat dit niet meer gebeurd. Iemand enig idee of die dingen te koop zijn? Misschien gewoon PDA hoes moet ook wel te koop zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de Acer Liquid bij de post, wilde toch liever een Android toestel in plaats van mijn net aangeschafte N900.
Ik vind de Liquid erg goedkoop overkomen vooral als je het toestel in handen hebt.
Ook reageerd het toetsenbord soms totaal niet, als ik in een scherm van sms een reactie wil typen dan ga ik met mijn vinger in die balk staan maar kan drukken wat ik wil en geen toetsenbord.

Ben blij dat morgen mijn Milestone binnenkomt
Dan is deze voor mijn vriendin
Ben niet echt weg van dit toestel van Acer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typisch dat ik je naam dan als acerman las

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb dat ooit eens ingevoerd en dat is altijd blijven staan
Inmiddels staat mijn toestel in de verkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de rest hoor ik niemand over de Liquid meer babbelen, toch een mislukking Acer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 30 december 2009 @ 13:59:
Voor de rest hoor ik niemand over de Liquid meer babbelen, toch een mislukking Acer?
Tja, het feit dat voor de gemiddelde Nederlandse consument de naam acer geen belletje laat rinkelen op telefoongebied en de slechte toevoer van de toestellen zelf zal er wel wat mee te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweakers zijn Tweakers natuurlijk, als ik zie hoeveel aanloop er is voor de Milestone, doet Acer toch wat fout..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 20:24
Heeft denk ik vooral met de grootste campagne van de Droid te maken. De liquid is toch iets meer een budgettoestel, en daar gaat meestal geen grote campagne mee gepaard.
De liquid moet het meer van zijn goede prijs/kwaliteits ratio hebben denk ik zo, voor pakweg 160 euro goedkoper vergelijkbare specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coramoor

coramoor

pyoro!

Good things ahead for the Acer Liquid :)

ze zijn op dit moment bezig de leaked Dragon Rom te porten naar de Liquid. Op modaco hebben 2 dev van roms allebei een Liquid gekocht door middel van Donaties. Daar kunnen we dus mooie custom roms van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgerry300
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-02 22:51
ik ben nog aan het twijfelen of ik wel een liquid zou kopen, Ik ben er helemaal weg van, maar ben toch een beetje bang dat het tegen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Dit zou ik moeten kunnen bevestigen.
Maar kreeg te horen dat in Februari er 5 nieuwe Acer toestellen gemaakt gaan worden, en ook gelijk getest gaan worden.
Als Acer op de 5 nieuwe android phones gaat focussen, lijkt het mij sterk dat ze de tijd nemen om naar 2.0 te gaan.

Ooit heeft de Liquid 2.0 gedraaid, alleen was het toen 2.0 Donut (en later werd door google 1.6 van gemaakt)

Wat Acer wilde bereiken met deze telefoon is dat ze mee gaan met de wereld, Snapdragon WVGA etc etc. Maar dat voor een leuk prijsje.
Dat de telefoon in Nederland geen groot succes is geworden maakt niet uit.
In Engeland is er meer verkocht dan verwacht was.

Dus voor Acer is het zeker geslaagd.
Nu hopen dat de 5/8 nieuwe toestellen die geplanned staan voor 2010 zelfde of nog beter gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djgerry300
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-02 22:51
Xmoo schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 00:04:
[...]

Dit zou ik moeten kunnen bevestigen.
Maar kreeg te horen dat in Februari er 5 nieuwe Acer toestellen gemaakt gaan worden, en ook gelijk getest gaan worden.
Als Acer op de 5 nieuwe android phones gaat focussen, lijkt het mij sterk dat ze de tijd nemen om naar 2.0 te gaan.

Ooit heeft de Liquid 2.0 gedraaid, alleen was het toen 2.0 Donut (en later werd door google 1.6 van gemaakt)

Wat Acer wilde bereiken met deze telefoon is dat ze mee gaan met de wereld, Snapdragon WVGA etc etc. Maar dat voor een leuk prijsje.
Dat de telefoon in Nederland geen groot succes is geworden maakt niet uit.
In Engeland is er meer verkocht dan verwacht was.

Dus voor Acer is het zeker geslaagd.
Nu hopen dat de 5/8 nieuwe toestellen die geplanned staan voor 2010 zelfde of nog beter gaan worden.
En hopelijk blijft de prijs ook redelijk :P want dan bestaat er een grote kans dat ik mijn klein spaarpotje eens boven haal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Bij deze wil ik tevens bevestigen dat er 100% een nieuwe ROM komt.
Echter welke Android versie kan ik nog niet zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog enige reacties / gebruikerservaringen voor dit modelletje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Laatst online: 18-08 10:48
De prijs van 350 euro is ook wel in orde.
Je leest idd wel weinig nieuws/reviews/ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrvanes
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:23
Ik heb een Liquid en ben 'r behoorlijk over te spreken. Heb verder geen vergelijkings materiaal dus kan niet goed aangeven waar ie nou beter of minder presteert dan de concurentie en m'n laatste telefoon was een N70 dus ik kom uit het stenen tijdperk ;)

Dit is in elk geval 't meest actieve forum dat ik gevonden heb:
http://android.modaco.com...liquid-liquid-modaco-com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen komt mijn Acer Liquid binnen, ik ben zeer benieuwd naar dit toestel.
Er zijn al ROMS voor dit toestel in de maak, ze zijn o.a. bezig met het porten van de Nexus rom naar de liquid. Misschien dat we dan ook de volle 1GHz kunnen gaan benutten 8)
Ik gebruik nu nog een HTC Diamond, maar ik ben winmo nu wel eens zat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mrvanes schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 23:53:
Ik heb een Liquid en ben 'r behoorlijk over te spreken. Heb verder geen vergelijkings materiaal dus kan niet goed aangeven waar ie nou beter of minder presteert dan de concurentie
Goeie url die je geeft! Btw hij is dus in ieder geval echt stukken sneller dan de G1:

http://android.modaco.com...er-liquid-from-g1-gphone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is zelfs sneller dan de Hero ;) Wat wil je met een snapdragon, hij reageert echt super snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
Ik heb de telefoon nu sinds dinsdag. Ik kwam van een Hero af maar deze is op brutale wijze gestolen helaas. Tot nu toe heb ik deze pluspunten
- Snelheid. Echt alles gaat tig keer sneller dan op de Hero. Ondanks dat ik op de Hero snelle custom roms draaide (Villain, Modaco, Kugadroid etc) is dit toch een wereld van verschil.
- Design. Geen kinnetje is toch ook wel weer leuk.
- Scherm! Groter en hogere resolutie.
Negatieve punten
- HTC Sense mis je; in de dialer en in de mooie widgets. Daarnaast zijn veel standaard applicaties toch een stuk minder mooi in de kale androidsoftware.
- Trackbal of zoiets dergelijks. Viel me eigenlijk meteen op bij dit toestel, waar is de trackbal?? Dit is toch wel een groot gemis als je tekst moet invoeren of kleine linkjes probeert aan te tikken in de browser. Is er iets van een toetsenbord waar pijltjes toetsen ofzo opzitten?

De software nadelen tov. de Hero kunnen mooi opgelost worden met Android 2.0/2.1 en met extra gedownloade widgets. Ik ga dan ook binnenkort de telefoon rooten en spelen met de nieuwe roms (lickkon etc).

Oei nog een nadeeltje ontdekt: ik was muziek aan het luisteren via de standaard app en werd gebeld. Bij de Hero werd dan mooi het geluid gemute en de beller werd door de earphones 'afgespeeld´ Er kon gewoon in de telefoon gesproken worden.
Bij de liquid mute het geluid maar gaat de microfoon niet aan en hoort de beller me dus niet! Dit komt omdat de liquid denkt dat ik een headset heb (icoontje) ipv. gewone earphones. Meer mensen waarbij hun oordopjes herkent worden als headset?

[ Voor 18% gewijzigd door Unneoetech op 04-02-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik wist helemaal niet dat deze telefoon bestond. Ik heb helaas niet zulke goede ervaringen met acer maar dit design vind ik er wel erg mooi uitzien, vooral die wit/zwart uitvoering.

Prijzen en leverdata zijn nog niet bekend?
Hmmm 28 november en 380euro323euro, Toch eens kijken waar ze dit ding verkopen want ik wil er wel even mee pielen

[ Voor 35% gewijzigd door kaasaanfiets op 04-02-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Is het met 2.0 trouwens wel mogelijk om gebruik te maken van multi touch? Is dat afhankelijk van de hardware of software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beide, hardware ondersteunt 't vaak wel, maar de software soms niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
2.1 geplanned voor Maart!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice,heb je ook een bron? Ik begrijp nog steeds niet hoe deze telefoon zo weinig aandacht krigt. Prijskwaliteit is enorm hoog

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 13:05:
[...]

Nice,heb je ook een bron? Ik begrijp nog steeds niet hoe deze telefoon zo weinig aandacht krigt. Prijskwaliteit is enorm hoog
Bron zijn de mensen bij Acer zelf.

Komt omdat de promotie niet zo hoog was aangepakt.
Deze toestel was meer bedoelt om even te kijken wat Acer kan doen met Android.
De toekomstige toestellen gaan meer aandacht krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubu
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 20:24
laat inderdaad maar weer eens zien hoe belangrijk goede promotie wel niet is, die milestone wordt hier niet eens verkocht en hoor je veel meer over, terwijl de liquid veel meer bang-for-the-buck 'packed' inderdaad.
wel goed nieuws dat ze nog meer android toestellen gaan maken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijssie91
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-01 14:17
Na deze telefoon gezien te hebben ben ik er geintresseerd in, maa rik vroeg me af hoe de garantieservice is van acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrvanes
De garantie van Acer is in principe niet interessant. Als nederlandse consument heb je recht op garantie van de leverancier voor de verwachte levensduur van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

mrvanes schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 12:51:
De garantie van Acer is in principe niet interessant. Als nederlandse consument heb je recht op garantie van de leverancier voor de verwachte levensduur van het apparaat.
Maar de leverancier regelt dat dan toch weer met Acer zelf? volgensmij kan dat wel vaak lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrvanes
Dat klopt, het kan heeeeeeel lang duren (weet ik uit ervaring) maar garantie is garantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrvanes
2.1 release voor Liquid is vandaag officieel bekendgemaakt door Acer. Ze hebben er zelfs een naamverandering van de Liquid voor gekozen: de Liquid E (van Eclair). Uiteraard zal de update ook voor huidige Liquid bezitters beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrvanes
De eerste Eclair ROM leaks en daarop gebaseerde custom ROMs zijn beschikbaar op Modaco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Laatst online: 14-09 17:41
mrvanes schreef op maandag 15 februari 2010 @ 19:00:
Uiteraard zal de update ook voor huidige Liquid bezitters beschikbaar komen.
Heb je daar een bron van? In artikelen lees je alleen dat er een nieuwe Liquid e komt met Android 2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
mrvanes schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:49:
De eerste Eclair ROM leaks en daarop gebaseerde custom ROMs zijn beschikbaar op Modaco.
Hier de gegevens van Angio:
Okay here it is Acer Liquid 2.1 bin and update.zip for you all, I have made multiple choices so you can select which one you want and which one fits you better. Please read this thread carefully as it has information on how to root your 2.1 update, it also has tips and tricks. Please read changelog.

Important notes:
-very laggy, but still usable (do not expect perfect) if you want a usable and somewhat more stable ROM download my update.zip
-everything works
-you must install lickon recovery.img to flash
-On 2.1 with lickon Recovery.img 'backups' do not work (wipe, flash working )
-please read changelog and enjoy
-please donate
Ik ga deze vanmiddag maar eens uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Unneoetech schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 15:55:
[...]

Hier de gegevens van Angio:

[...]

Ik ga deze vanmiddag maar eens uitproberen!
Is het gelukt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
Ik had geen tijd meer gehad om die te flashen. Ik probeerde net Angios 1.8 (wat gaat het snel he ;) ) te flashen maar ik zag nadat ik hem had geflashed dat je dus eerst die bin van Acer moet flashen. Nu had ik dus geen toegang tot mijn simkaart en dus kon ik niet bellen, geen internet etc etc. De rom liep nog niet echt soepel zoals angio zelf ook al meld. Wel alle mooie dingen van de nexus one zitten erin zoals:
- 3d gallery
- live wallpapers
- lockscreen
- nieuwste spare parts (met reboot into recovery en zo -> super handig)
- clock cpu
- hele mooie verbeteringen zoals het apps menu dat mooi naar boventoe wegscrollt.

Helaas werk die acer flash tool niet onder ubuntu dus moet ik ff wachten tot ik op een windows pc zit of tot iemand de losse .img 's bestandjes post zodat ik ze kan flashen met superboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3D Gallery, Lockscreen, Launcher (apps menu dat naar boven wegscrollt) zijn allemaal los te installeren =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga hem sebiet ook halen. Ben benieuwd want ik wou eerst naar Duitsland rijden voor de milestone. Ben toch blij dat ik mezelf een 400 tal km en meer dan 200 euro bespaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer dan 200, no way, Milestone kost nog 440,- nieuw in Nederland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

via een webshop, een vriend van me is hem in Duitsland gaan halen en heeft moeten onderhandelen met de verkoper. Uiteindelijk heeft hij hem voor 620 euro zonder abonnement meegekregen. Reken dan ook nog eens benzine voor een 350 tal km vanuit België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na het lezen van dit topic toch besloten de Acer Liquid te bestellen. Het is en blijft een snelle telefoon die toch een streepje voor heeft op de andere toestellen in hetzelfde prijssegment. Het valt me tot nu toe wel op dat het toestel zéér onbekend is in Nederland. Bij navraag in belzaken krijg je een verhaal die totaal niet klopt. Volgens de verkopers kan het toetsel niet mee in het huidige segment.

Echter op youtube zijn meerdere filmpjes te zien waarop de Acer de Iphone 3GS op snelheid veslaat. Nu nog hopen dat het gebruikersgemak ook goed te doen is voor een nokia e71 gebruiker als ik. (Iemand ervaringen?)

Hierbij dan ook een vraag:
Is de android market vergelijkbaar met de OVI store van nokia?

Ik hoop snel een update te kunnen doen over mijn ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00.5
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-02-2022

00.5

Round and round

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:09:
Ik heb na het lezen van dit topic toch besloten de Acer Liquid te bestellen. Het is en blijft een snelle telefoon die toch een streepje voor heeft op de andere toestellen in hetzelfde prijssegment. Het valt me tot nu toe wel op dat het toestel zéér onbekend is in Nederland. Bij navraag in belzaken krijg je een verhaal die totaal niet klopt. Volgens de verkopers kan het toetsel niet mee in het huidige segment.

Echter op youtube zijn meerdere filmpjes te zien waarop de Acer de Iphone 3GS op snelheid veslaat. Nu nog hopen dat het gebruikersgemak ook goed te doen is voor een nokia e71 gebruiker als ik. (Iemand ervaringen?)

Ik hoop snel een update te kunnen doen over mijn ervaringen.
Ik ben overgestapt van een Samsung Innov8, en ik kan je vertellen dat symbian telefoons niet meer mee kunnen in vergelijking met Android telefoons. Verder als ik de android vergelijk met de Hero die wat klasgenoten van mij hebben merk ik dat ik de Acer een stuk sneller vind aan voelen dan hun HTC.

Dus ik denk niet de je een miskoop zult doen als je voor de Acer gaat.

Of market is vergelijkbaar met de Ovi store van Nokia. Want beide zijn gebasserd op de Itunes store van Apple, om mensen makkelijk en snel applicaties voor hun telefoon te laten downloaden.

00.5 moreevolved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:09:

Afbeeldingslocatie: http://www.androidguys.com/wp-content/uploads/2010/02/app_store_free_vs_paid.png

Afbeeldingslocatie: http://www.androidguys.com/wp-content/uploads/2010/02/app_store_growth.png

http://www.androidguys.co...reat-deal-android-market/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo graag de liquid voor 1 jaar bestellen. Heb toch 2 belangrijke punten:

-Komt er uberhaupt een update naar 2.0/2.1 door de komst van de liquid e?
-Heeft iemand de dolphin browser aan de praat gekregen? Zou gaaf zijn doordat deze multitouch en pinch-zooming ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:31
Multitouch niet toch? Dat moet namelijk in de operating software zitten, zover ik weet.
Pinch-zoom, ja, maar dit is geen multi-touch. (Dat heeft de hero ook, werkt lekker)

Voor in en uitzoomen werkt het perfect, maar je kunt bijvoorbeeld geen virtuele piano spelen :P (oke, met 1 vinger wel natuurlijk)

Toch vind ik de 3k apps van android best indrukwekkend, dit zal in de toekomst ook alleen maar toenemen lijkt me :) (Veel meer toestellen de laatste maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:45
coramoor schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:17:
ok ik heb snel ff een paar fotos gemaakt
Afbeeldingslocatie: http://lh4.ggpht.com/_p0XdCejGLHc/SyduqrreHYI/AAAAAAAAAYI/1q1MlSF6o6Y/s800/P1000656.jpg
Telefoonseks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vandevorst schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:07:

Toch vind ik de 3k apps van android best indrukwekkend
Lees: 3,000 nieuwe apps iedere maand erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quipeace
  • Laatst online: 06-09 11:06
Hey mensen,

Ik heb gisteren ook m'n liquid ontvangen, maar heb een flink probleem.
De telefoon wil namelijk niet werken met m'n sim kaart (rabomobiel/kpn), als de telefoon verbinding maakt met het netwerk reboot hij na +- 6 seconden.
In airplane mode werkt het toestel perfect, en ook met m'n pa's vodafone simkaart werk hij.

Heeft een van jullie hier toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dat dolphin goed werkt, browsen zonder pinchzooming lijkt me erg vervelend.
vandevorst schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:07:
Multitouch niet toch? Dat moet namelijk in de operating software zitten, zover ik weet.
Pinch-zoom, ja, maar dit is geen multi-touch. (Dat heeft de hero ook, werkt lekker)

Voor in en uitzoomen werkt het perfect, maar je kunt bijvoorbeeld geen virtuele piano spelen :P (oke, met 1 vinger wel natuurlijk)

Toch vind ik de 3k apps van android best indrukwekkend, dit zal in de toekomst ook alleen maar toenemen lijkt me :) (Veel meer toestellen de laatste maanden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:31
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:12:
[...]

Lees: 3,000 nieuwe apps iedere maand erbij.
Begrijp ik, ik had niet verwacht dat het zo veel zou zijn ;)
Totaal was het een 20-25k dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrvanes
Zo graag de liquid voor 1 jaar bestellen. Heb toch 2 belangrijke punten:

-Komt er uberhaupt een update naar 2.0/2.1 door de komst van de liquid e?
-Heeft iemand de dolphin browser aan de praat gekregen? Zou gaaf zijn doordat deze multitouch en pinch-zooming ondersteunt.
1. Ik heb de link niet bij de hand, maar Acer heeft bevestigd (en beloofd) dat ook oude Liquid bezitters tzt inderdaad naar Eclair kunnen updaten. Overigens draai ik alweer een week de gelekte Eclair ROM plus aanpassingen van het Modaco team naar volle tevredenheid. Dus op Acer hoef je niet te wachten.

2. Voor multi-touch is support in de kernel nodig en dat is 'r niet in de officiele 1.6 release. In de gelekte 2.1 ook niet, maar een van de ontwikkelaars heeft sinds gisteren een custom 2.1 kernel gecompileerd en dus is MT in zicht. Geruchten gaan dat de volgende Eclair leak wel MT support heeft. Een van de custom kernels van 1.6 heeft ook MT support en schijnt te werken met Dolphin. Zelf heb ik dat nog niet getest omdat ik het een zwaar overschatte functie vindt die niet meer dan een 'coolness' factor toevoegt (in de browser). Voor betere on-screen keyboard invoer lijkt het me wel ontzettend nuttig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00.5

00.5

Round and round

Heb nu een tijdje de de liquid, er is alleen 1 ding dat ik niet vor elkaar krijg, en dat is youtube filmpjes bekijken. heeft iemand een idee welke app ik daarvoor nodig heb want via de browser krijg ik een melding dat de pagina niet bestaat

00.5 moreevolved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrvanes
Ehh... er zit toch een youtube app op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 15:49

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Quipeace schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:17:
Hey mensen,

Ik heb gisteren ook m'n liquid ontvangen, maar heb een flink probleem.
De telefoon wil namelijk niet werken met m'n sim kaart (rabomobiel/kpn), als de telefoon verbinding maakt met het netwerk reboot hij na +- 6 seconden.
In airplane mode werkt het toestel perfect, en ook met m'n pa's vodafone simkaart werk hij.

Heeft een van jullie hier toevallig ervaring mee?
Aan je telefoon lijkt het niet te liggen.
Incompatibiliteit met het netwerk misschien?
Ik heb een W302 gehad, en die werkte heel slecht met T-Mobile, waardoor ik vaak niet bereikbaar was. |:(
Rebooten is wel vrij apart... :?
Werkt de SIM-kaart nog wel goed in andere telefoons?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00.5

00.5

Round and round

mrvanes schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:49:
Ehh... er zit toch een youtube app op?
Ik heb er geen youtube app opstaan dus vandaar.....

00.5 moreevolved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quipeace
  • Laatst online: 06-09 11:06
Ghost Dog schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 13:57:
[...]

Aan je telefoon lijkt het niet te liggen.
Incompatibiliteit met het netwerk misschien?
Ik heb een W302 gehad, en die werkte heel slecht met T-Mobile, waardoor ik vaak niet bereikbaar was. |:(
Rebooten is wel vrij apart... :?
Werkt de SIM-kaart nog wel goed in andere telefoons?
Ja hoor, sim werkt gewoon in m'n oude Nokia, overigens werkt m'n moeders (rabomobiel) kaartje ook niet in de liquid.
Aangezien m'n beltegoed (bijna) op was een nieuw kaartje bij tele2 besteld (goedkope smsjes :D), ben benieuwd of dat het probleem gaat oplossen. Ik ben er vrijwel zeker van dat het aan de SIM ligt, soms heb ik kort verbinding, maar als ik mezelf dan bel reboot de telefoon. Met de phone radio uit gaat het allemaal als een speer.

Ik zal wat laten horen, ik heb al wat uurtjes kunnen spelen met de market, echt geweldig :D!.
Eerst maar even zeker weten dat de telefoon het goed doet, dan kan ik ook gaan spelen met de custom roms :)

EDIT: probleem is opgelost. De telefoon kwam met een bijna kapotte batterij. Ik heb nu een nieuwe en sinsdien kan ik gewoon verbinding maken met het netwerk! Ook de reboots zijn erg.
Tijd om te gaan spelen met roms, is daar een apart topic voor?

[ Voor 10% gewijzigd door Quipeace op 04-03-2010 15:23 . Reden: probleem opgelost ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste