Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet thuis op de digitale camcorder markt, hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Ik zoek een digitale camcorder waarmee rechtstreeks opgenomen kan worden op een geheugen kaart. Deze kaart moet met een kaartlezer uit te lezen zijn waarna met dit bestand videobewerking kan plaatsvinden.

Wij werken met een Windows XP Pro systeem met daarop Pinnacle Studio 9 geinstalleerd.

Ik heb wel rondgekeken en vind veel camera's met zowel een HD als memory card optie, graag wil ik geen HD in de camera.

Wie kan mij vertellen welke camera's geschikt zijn voor mijn eissen?

Verwijderd

Beste 2611,

de door jou gezochte camera is in wezen een subgroep. Camera's kunnen opnemen op miniDV (bandjes), miniDVD, geheugenkaarten en HDDs. Daarbinnen heb je een keuze tussen Standard Definition en High Definition. Iedere fabrikant (Sony, JVC, Canon, Panasonic en Sanyo zijn de grootste) levert op zijn website informatie per groep camera's. Verder zijn er drie topics hier op GoT waar je veel info kunt vinden over de door jou gezocht camera. Neem ook even goed de openingsposts door, daarin staat vaak al veel informatie die het zoeken vergemakkelijkt.

Het grote digitale video camera topic deel II
Betaalbare HD Videocameras - Deel 2
Het low-budget 720p camera topic

Succes met je zoektocht.

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-11-2025
ten eerste ga even zoeken naar sony, canon, JVC, sanyo, panasonic, toshiba camera's van sony misschien DCR-SX30E klein en licht, van canon FS100, van JVC de GZ-MS120, van panasonic de SDR-H80 en van de andere geen idee (is maar een suggestie hoor) op de sites is 't heel makkelijk eerst standard definition, dan SD(HC)/ flash memory en dan moet je zoeken naar een geschikte en misschien help je als je eens een keer langs een elektronica zaak gaat :)

Verwijderd

H80 filmt op HDD en de Sony filmt op MS-Duo kaartjes.... yikes. Koop dan gelijk de SX50, dat is veel voordeliger :)

Edit: bovendien praat je nu slechts over de instapmodellen met navenante beeldkwaliteit. Als je een beetje acceptabel 's avonds en binnenshuis wilt kunnen filmen, dan kom je toch in een andere klasse camera's (Canon HF200 of duurder).

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2009 14:00 ]